PDA

View Full Version : Voltian is de 98ste forummer van de week

Pagina's : [1] 2

Firestone
30 juni 2010, 15:40
Awel, ik wil wel eens forummer van de week zijn, dus bij deze mijn kandidatuur...Bij deze!

Hoeveel keer per maand eet je frietjes en wat is je lievelingssaus?

Voltian
30 juni 2010, 15:45
Bij deze!

Hoeveel keer per maand eet je frietjes en wat is je lievelingssaus?

Ja hallo, da's wel heel snel! :-)
Maar goed, hier gaan we:

2 * 3 keer per maand, met maynoaise!

nubian
30 juni 2010, 15:49
Wat zou je doen als je één dag/nacht onzichtbaar was? *winkwink*

Pieke
30 juni 2010, 15:50
je mag 1 superkracht kiezen van om het even welke superhero. welke kies je?

Firestone
30 juni 2010, 15:53
Als je kindje een vuvuzela wil, koop je er dan één?

Voltian
30 juni 2010, 15:53
*winkwink*

you dog! :-)

nee 'k weet niet; het eerste wat in mijn hoofd schiet is het (stiekem dus) bijwonen van high-level politieke vergaderingen / raden van bestuur om met eigen ogen vast te stellen op welke manier moeilijke beslissingen tot stand komen tijdens crisissen.

Voltian
30 juni 2010, 15:54
je mag 1 superkracht kiezen van om het even welke superhero. welke kies je?

Gedachten lezen! (telt dat?)

Txiki
30 juni 2010, 15:55
Welke zijn je vijf favoriete bieren?

Voltian
30 juni 2010, 15:57
Als je kindje een vuvuzela wil, koop je er dan één?

hmmm. Moest ze er nú één willen, ja, ze zou er toch geen geluid uit krijgen. :-) Moest ze het vragen als ze een leeftijd heeft(/hebben) waarbij dat wel kan, daar moet ik nog eens over denken.
Mogelijk heb ik er tegen dan zelf al één gekocht (en waarschijnlijk beklaagd)

Pieke
30 juni 2010, 15:59
Gedachten lezen! (telt dat?)

natuurlijk telt dat. dat zou er nu net 1 zijn die ik niet zou willen. Ik behoud graag de illusie dat mensen me wel eens aardig vinden ;-) :-D

Voltian
30 juni 2010, 16:00
Welke zijn je vijf favoriete bieren?

Blauwe Chimay
Leffe dubbel
Westmalle dubbel
Geuze Boon
Bush

nubian
30 juni 2010, 16:02
Met wie zou je wel eens willen vastzitten in een lift? *triplewink*

Voltian
30 juni 2010, 16:05
Met wie zou je wel eens willen vastzitten in een lift? *triplewink*

Bill Clinton!, maar ik denk dat ge iets anders bedoelt. :-)

nee, doe maar Keira Knightley en/of (héhéhé) Kirsten Dunst.

Txiki
30 juni 2010, 16:05
Waarom schreeuw je zo op die foto? :mrgreen:

Voltian
30 juni 2010, 16:10
Waarom schreeuw je zo op die foto? :mrgreen:

Omdat ik (een beetje) fan ben van Henry Rollins en Anton Corbijn.

Ik heb al enkele keren overwogen em te vervangen, maar ik vind dat het ondertussen deel uitmaakt van mijn (forum)persoonlijkheid en ik krijg het niet over mijn hart dat zomaar te veranderen...

Firestone
30 juni 2010, 16:12
Hoe nuttig vind je discussies met Pindar en gelijkaardige forumleden?
Leer je er zelf iets uit?

Voltian
30 juni 2010, 16:25
Hoe nuttig vind je discussies met Pindar en gelijkaardige forumleden?
Leer je er zelf iets uit?

Hmmm, o.w.v verschillende redenen vind ik het wel leuk.

Ik vind het ergens wel leuk ze belachelijk te maken terwijl ze het zelf niet doorhebben (niet proper maar o zo grappig) en ergens hoop ik toch dat als je hen hun logica laat uitleggen en je hen zachtjes wijst op denkfouten (i.e. doorvragen tot de denkfout steeds duidelijker wordt) dat er toch een inzicht optreedt. No luck so far.
Verder kan ik niet begrijpen dat mensen hun tijd steken in ruzie zoeken op een forum met net het zoeken van ruzie als enig klaarblijkelijk doel; dan ben ik nieuwsgierig naar de achterliggende reden

nubian
30 juni 2010, 16:35
Bill Clinton!, maar ik denk dat ge iets anders bedoelt. :-)

nee, doe maar Keira Knightley en/of (héhéhé) Kirsten Dunst.

You dog:-P

Wat is uw droomreis?

Voltian
30 juni 2010, 16:43
You dog:-P

Wat is uw droomreis?

Ergens afgelegen, met mooie wildernis, natuur, bergen; iets á la Montana, Westelijk Patagonië, rondtrekkend zonder plan alleen of samen met mijn betere helft onderweg ontdekkend en mensen leren kennen.

En dat liefst een paar maanden aan een stuk.

Pieke
30 juni 2010, 16:46
welk zintuig verschaft je het meeste genot?

Voltian
30 juni 2010, 18:41
welk zintuig verschaft je het meeste genot?

ik twijfel tussen tast en gehoor

Txiki
30 juni 2010, 19:43
Omdat ik (een beetje) fan ben van Henry Rollins en Anton Corbijn.

Ik heb al enkele keren overwogen em te vervangen, maar ik vind dat het ondertussen deel uitmaakt van mijn (forum)persoonlijkheid en ik krijg het niet over mijn hart dat zomaar te veranderen...

Van mij moet je die niet veranderen hoor ;-)

Naar wie zou je wel eens een schoen willen gooien?

Voltian
30 juni 2010, 20:00
Van mij moet je die niet veranderen hoor ;-)

Naar wie zou je wel eens een schoen willen gooien?

Kristl Strubbe, puur om ze te choqueren (wat een burgertrut; iemand al eens haar columns gelezen?, daarom alleen al stem ik niet VLD)

Firestone
30 juni 2010, 20:29
Vanwaar de nick "Voltian"?

Voltian
30 juni 2010, 20:48
Vanwaar de nick "Voltian"?

van The Mars Volta, een band waarvan waarschijnlijk het debuutalbum opstond toen ik registreerde voor dit forum en een nick zocht...

Pølle
30 juni 2010, 22:40
Hoe ziet een doordeweekse dag er zo uit?
Wat zijn uw favoriete citaten?
Wanneer gaat ge er eens werk van maken om Firestone bij te benen in de forumquiz?
Hoe oud is uwe kleine? Is 't nen bink of een griet?
Waarom weet ge zoveel?
Wanneer geraakt ge mijn vragen beu?

;)

Voltian
30 juni 2010, 23:15
Hoe ziet een doordeweekse dag er zo uit?

Wakker rond half7 (want dochter wil dan eten), snoezelen tot half8-half9 afhankelijk wat dochter en werk toelaten; ontbijt + krant; kindjes naar onthaalmoeder; werken; 's middag broodje op't werk of thuis boterhammen; terug wat werken tot 6 (give or take 1u, de laatste tijd vooral "take"); kindjes halen bij onthaalmoeder; avondspits met de kindjes: eten geven, spelen, eventueel in bad doen; de oudste slaapt tegen 7u-half8, de jongste volgt een halfuur later; daarna eten wij (meestal doet de één de kindjes en de ander het eten); samen opruimen (de was, de afwas, het speelgoed,...); vanaf half9 varieert het: tv, pc, administratie, sport,...; bed in tussen half11 en half12 (vandaag is een uitzondering want mijn betere helft is op stap)

bah, niks speciaals; ik kan zo niks bedenken; deze van Einstein heb ik altijd leuk gevonden:

"Imagination is more important than knowledge"

want is troostend :-)

Verder, als ik voor een moeilijk opdracht sta:

"Well, I’m standing next to a mountain… Chop it down with the edge of my hand"

van Jimi Hendrix uit Voodoo Chile (slight return): dat lied is puur zelfvertrouwen

Wanneer gaat ge er eens werk van maken om Firestone bij te benen in de forumquiz?

Ik maak me geen illusies, Firestone is buiten categorie.

Hoe oud is uwe kleine? Is 't nen bink of een griet?

2 meisjes: 2j en een beetje en 7,5 maanden

Waarom weet ge zoveel?

Weet ik dan zoveel?, als je refereert naar de forumquiz, dan is't kwestie de juiste aanknopingspunten te herkennen en verstandig te googlen. De forumquiz is trouwens een uitstekende oefening om te leren efficient informatie op het web terug te vinden en ik heb het gevoel dat hoe langer ik er mee bezig ben, hoe beter het gaat.

Wanneer geraakt ge mijn vragen beu?

Moeilijk te voorspellen; tot nu vind ik het best leuk :-)

Pølle
1 juli 2010, 00:47
Wakker rond half7 (want dochter wil dan eten), snoezelen tot half8-half9 afhankelijk wat dochter en werk toelaten; ontbijt + krant; kindjes naar onthaalmoeder; werken; 's middag broodje op't werk of thuis boterhammen; terug wat werken tot 6 (give or take 1u, de laatste tijd vooral "take");

= wat?

Hoe oud bent ge?
Naar welke muziek luistert ge nog behalve onzen Jimi?
Welke diploma's heb je allemaal? Ging dat moeizaam om ze te behalen of was het met de vingers in de neus?
Studeerde je graag?
Als je terug 18 zou zijn, welke richting zou je dan gaan volgen en waarom? Welke andere richtingen zouden op je shortlist staan?

Firestone
1 juli 2010, 05:50
In welke outfit ga je bij dit weer naar het werk?

nubian
1 juli 2010, 07:59
Goeiemorgen Voltain;-)
Met welke historische figuur zou je wel eens willen 'tafelen'?

vlijmscherp
1 juli 2010, 08:02
wie is je grote voorbeeld?

paaldanseresje
1 juli 2010, 08:53
nee, doe maar Keira Knightley en/of (héhéhé) Kirsten Dunst.je zit dan eindelijk eens met keira of kirsten in de lift, wat doe je dan?

Voltian
1 juli 2010, 08:56
= wat?

Ik ben onderzoeker in een klein bedrijfje; we onderzoeken projectmatig specifieke beleidsproblemen voor diverse overheden, belangengroep en soms bedrijven. Ik werk vooral rond transport in project voor de Europese Commissie

Hoe oud bent ge?

Ik word overmorgen 30... (en heb daar gemengde gevoelens over)

Naar welke muziek luistert ge nog behalve onzen Jimi?

vanalles; waar ik de laatste tijd (blijkbaar) naar heb geluisterd (met in vet favorietjes):

16 Horsepower
At The Drive-In
Battles
Björk
CAKE
Death In Vegas
Deus
Eels
Emiliana Torrini
Evil Superstars
Faith No More
Feist
Frank Zappa
Grandaddy
Jacques Brel
Janis Joplin
Jimi Hendrix
Karate
Lamb
Lambchop
Leonard Cohen
Lou Reed
Low
Mauro
Millionaire
Mogwai
Monster Magnet
Morphine
My Bloody Valentine / Kevin Shields
Neil Young
Nick Cave & The Bad Seeds
Noir Désir
Orbital
Pearl Jam
Phoenix
Pinback
Radiohead
Rage Against The Machine
Red Hot Chili Peppers
Regina Spektor
Rodrigo Y Gabriela
Rollins Band
Rufus Wainwright
Sébastien Tellier
Sigur Rós
Sparklehorse
Sparta
Squarepusher
The Doors
The God Machine
The Jesus & Mary Chain
The Jimi Hendrix Experience
The Mars Volta
The Twilight Singers
The Velvet Underground
The Velvet Underground
The White Stripes
The Whitest Boy Alive
Violent Femmes
Woven Hand

Welke diploma's heb je allemaal? Ging dat moeizaam om ze te behalen of was het met de vingers in de neus?

Ingenieur biochemie
aanvullende opleiding milieutechnologie
transporteconomie (als vrij student)

en dan nog een paar specifieke opleidingen, maar die tellen niet.

Het was toch altijd knokken, 1e jaar heb ik gedubbeld (ge weet hoe dat gaat; de naïeve jongen van de boerenbuiten alleen in de grote stad :-)) daarna een paar keer 2e zit om uiteindelijk af te studeren met voldoening, nipt onderscheiding gemist

Studeerde je graag?

Ik denk het wel, maar heb me dat onvoldoende beseft. De stress van een moeilijk examens was wel enorm zwaar; zo'n stress heb ik tot nu nog niet moeten ervaren in het professionele leven; het is ook echt "do or die" hé, zo'n examen.
Los daarvan was het studeren in de ruimere context van het woord enorm tof natuurlijk. :-)

Als je terug 18 zou zijn, welke richting zou je dan gaan volgen en waarom?

Hmm, vanuit praktisch oogpunt: theoretische economie en dan vooral macro-economie; naar mijn gevoel heeft dat een enorme invloed op ons dagelijks leven en dan is het niet leuk dat niet volledig te begrijpen...

Welke andere richtingen zouden op je shortlist staan

heppf,

lekker utopisch:

filosofie (maja, wat doe je ermee...)
natuurkunde (maja, daar ben ik niet slim genoeg voor)

Voltian
1 juli 2010, 08:57
In welke outfit ga je bij dit weer naar het werk?

ik heb een lichte linnen (lange) broek en een hemd met korte mouwen aan

Voltian
1 juli 2010, 09:03
Goeiemorgen Voltain;-)
Met welke historische figuur zou je wel eens willen 'tafelen'?

Dag Nubian

Pak maar Darwin, of Augustus

Voltian
1 juli 2010, 09:09
wie is je grote voorbeeld?

Bill Clinton

Voltian
1 juli 2010, 09:31
je zit dan eindelijk eens met keira of kirsten in de lift, wat doe je dan?

zoiets: :oops:

Paniekeren, doen alsof het de normaalste zaak is van de wereld (maar daar niet in slagen) en vooral geen gesprek aanknopen! (Maar tegelijkertijd wel genieten van de schoonheid, hoewel ik vrees dat ze er in 't echt niet zo mooi uitzien als in mijn hoofd...)

Firestone
1 juli 2010, 09:57
Ga je vanaf nu voornamelijk in E-prime (http://forum.politics.be/showthread.php?t=141071) communiceren?
En waarom (niet)?

Voltian
1 juli 2010, 10:10
Ga je vanaf nu voornamelijk in E-prime (http://forum.politics.be/showthread.php?t=141071) communiceren?
En waarom (niet)?

Ik had het net gelezen se :-)

Op zich is (/lijkt het me) nuttig. Ik had er al eens van gehoord maar dan niet onder de term "E-prime". Ik vind het vooral nuttig om mening van feit te onderscheiden; in die zin is (/vind ik) het eigenaardig dat net Khwajagan ermee komt aanzetten, maar goed, bij elke absolute stelling zal-ie een verwijzing naar dat topic krijgen (hij gaat er nog spijt van krijgen :-))

Naar mijn gevoel vat dit het goed samen:

http://forum.politics.be/showpost.php?p=4848004&postcount=21

Pieke
1 juli 2010, 10:20
je slechtste karaktereigenschap?

Voltian
1 juli 2010, 10:37
je slechtste karaktereigenschap?

pfff, da's geen leuke vraag :-)

Hoogmoed voel ik aan als mijn hoofdzonde, maar ik denk dat mijn vriendin het minst leuk vind dat ik soms voor een onnozeliteit kort maar krachtig kwaad kan worden (niet per se gericht op een persoon).

Pieke
1 juli 2010, 11:09
pfff, da's geen leuke vraag :-)

Hoogmoed voel ik aan als mijn hoofdzonde, maar ik denk dat mijn vriendin het minst leuk vind dat ik soms voor een onnozeliteit kort maar krachtig kwaad kan worden (niet per se gericht op een persoon).

dat ging mijn volgende vraag worden :-D

en welke eigenschap zou je vriendin willen euhm, aanpassen...

heb je plannen om te trouwen, of kies je daar bewust niet voor?

Voltian
1 juli 2010, 11:26
heb je plannen om te trouwen, of kies je daar bewust niet voor?

Ja we zijn ondertussen al een tijdje verloofd; het stond eigenlijk al redelijk vast dat we "voor elkaar gekozen hebben" (samen een huis & kindjes) maar trouwen was niet per se nodig voor geen van beide en we zijn allebei niet gelovig dus dan komt het er niet van. Na ondertussen 8 jaar of zo samen begint het toch vervelend te worden dat ik haar nog altijd "mijn vriendin" moet noemen. ("verloofde" klinkt al veel beter :-)). Bovendien is het qua wettelijk regelingen (successie e.d.) nog altijd handiger om te trouwen maar vooral, we willen toch ook een moment hebben waar we duidelijk voor iedereen die we graag zien laten zien dat wij samen horen.

Grappig genoeg heeft enkele uren voordat wij het nieuws (redelijk onverwacht) aan de familie bekend gemaakt hebben mijn broer (al even onverwacht) zijn verloving bekend gemaakt. Gezien zij geen kindjes hebben krijgen zij voorrang, dus we wachten tot volgend jaar om feestmoeheid te vermijden en vooral om voldoende tijd geven aan de familie om de nodige financiële reserves te laten aangroeien (héhéhéhé)

vlijmscherp
1 juli 2010, 12:30
Ja we zijn ondertussen al een tijdje verloofd; het stond eigenlijk al redelijk vast dat we "voor elkaar gekozen hebben" (samen een huis & kindjes) maar trouwen was niet per se nodig voor geen van beide en we zijn allebei niet gelovig dus dan komt het er niet van. Na ondertussen 8 jaar of zo samen begint het toch vervelend te worden dat ik haar nog altijd "mijn vriendin" moet noemen. ("verloofde" klinkt al veel beter :-)). Bovendien is het qua wettelijk regelingen (successie e.d.) nog altijd handiger om te trouwen maar vooral, we willen toch ook een moment hebben waar we duidelijk voor iedereen die we graag zien laten zien dat wij samen horen.

Grappig genoeg heeft enkele uren voordat wij het nieuws (redelijk onverwacht) aan de familie bekend gemaakt hebben mijn broer (al even onverwacht) zijn verloving bekend gemaakt. Gezien zij geen kindjes hebben krijgen zij voorrang, dus we wachten tot volgend jaar om feestmoeheid te vermijden en vooral om voldoende tijd geven aan de familie om de nodige financiële reserves te laten aangroeien (héhéhéhé)

mag je verloofde dit dan lezen????
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100701_001

she can spy on me anytime! ;-)

Voltian
1 juli 2010, 12:39
mag je verloofde dit dan lezen????

ok, ik ga het nu ook nu onder haar neus duwen, maar ja, ze mag dat lezen! :-)

Anna List
1 juli 2010, 12:46

nooit overwogen om 1 grote feest te doen ? lijkt me een unieke en originele opportuniteit ... afhankelijk van de relatie die je met je broer hebt natuurlijk ...

Voltian
1 juli 2010, 12:49
nooit overwogen om 1 grote feest te doen ? lijkt me een unieke en originele opportuniteit ... afhankelijk van de relatie die je met je broer hebt natuurlijk ...

Mja, niet bij stil gestaan eigenlijk. De relatie met mijn broer en z'n verloofde is ok hoor. We zitten gewoon duidelijk in een andere versnelling; 't gaat echt wel vooruit bij hen terwijl wij nog niks hebben (behalve dan een ideetje voor gedicht op de uitnodiging :-))

nubian
1 juli 2010, 20:58
Hey Voltain;-)

Welke mannenparfum draag je?:-P

Firestone
1 juli 2010, 21:01
Ga je dit weekend mee met mevrouw Voltian genieten van de solden?

Firestone
1 juli 2010, 21:02
Schaak je nog online met Knipp (:()?

Voltian
1 juli 2010, 21:04
Hey Voltain;-)

Welke mannenparfum draag je?:-P

Waarschijnlijk zoals de helft van de mannelijke Belgen, af en toe een beetje Acqua Di Gio

Voltian
1 juli 2010, 21:08
Ga je dit weekend mee met mevrouw Voltian genieten van de solden?

genieten en solden gaan niet samen voor mij en dit weekend hebben we sowieso andere plannen; ik vrees wel dat ik er deze keer niet onderuit ga kunnen, ik heb te weinig zomerkleren...

Voltian
1 juli 2010, 21:13
Schaak je nog online met Knipp (:()?

Wel, nee, ik volgde hem een beetje op die schaakwebsite (chesshere.com) maar hij heeft niet meer gespeeld sinds september vorig jaar. 'k Heb ook al pb-tjes gestuurd maar geen reactie.
Geen idee wat er is gebeurd; we hadden een meningsverschil over MIS maar ik kan me niet voorstellen dat dat een rol speelt in zijn afwezigheid; 't is echt een mysterie voor mij...
Heb jij misschien nog contact gehad met hem?, via pb's of zo?

Firestone
1 juli 2010, 21:32
Heb jij misschien nog contact gehad met hem?, via pb's of zo?Neen.
Het email-adres dat ik van vroeger had werkt niet meer.
Ik heb hem nu eens een email via het forum gestuurd.

nubian
1 juli 2010, 21:33
Waarschijnlijk zoals de helft van de mannelijke Belgen, af en toe een beetje Acqua Di Gio

lekker, dacht dat je eerder een 'Gucci' man was;-)
Hoe was je als tiener?

Voltian
1 juli 2010, 21:36
In één van z'n laatste posts vatte hij het plan op u te ontvoeren :-)

http://forum.politics.be/showpost.php?p=4509421&postcount=3

Voltian
1 juli 2010, 21:51
lekker, dacht dat je eerder een 'Gucci' man was;-)
Hoe was je als tiener?

ah, wat is 't verschil tussen een Gucci en een Armani man? (maja, ik mag hier geen vragen stellen zeker...)

anyway, mijn tienerjaren dus; 'k weet niet, ik denk redelijk gemiddeld. Als ik vergelijk met m'n broers (2) dan zal ik wel de meest tegendraadse geweest zijn.

Ik was veel bezig met muziek, ontdekken en zelf spelen. 'k Heb in verschillende amateuristische bandjes gezeten (ik speel/speelde bas), inclusief de band van 't school. :-) Sommige van mijn vrienden van toen zijn ondertussen begaafde muzikanten hoewel geen van hen echt is "doorgebroken".

Verder veel naar fuiven geweest en, toen het er was, naar het jeugdhuis. Ik maakte deel uit van een vrij uitgebreide vriendenkring, dat was plezant, op stap gaan zonder specifiek plan, ge waart zeker dat ge wel iemand interessant ging tegenkomen. Vaak te laat thuis (maar nooit te hard onder mijn voeten gekregen).
Qua meisjes, 'k denk als een normale tiener, nooit al te ernstige relaties (langste was 3 maanden denk ik); 'k was geen playboy maar ook gene "platte"

Is dit een adequaat antwoord nubi? ;-)

nubian
1 juli 2010, 21:58
ah, wat is 't verschil tussen een Gucci en een Armani man? (maja, ik mag hier geen vragen stellen zeker...)

anyway, mijn tienerjaren dus; 'k weet niet, ik denk redelijk gemiddeld. Als ik vergelijk met m'n broers (2) dan zal ik wel de meest tegendraadse geweest zijn.

Ik was veel bezig met muziek, ontdekken en zelf spelen. 'k Heb in verschillende amateuristische bandjes gezeten (ik speel/speelde bas), inclusief de band van 't school. :-) Sommige van mijn vrienden van toen zijn ondertussen begaafde muzikanten hoewel geen van hen echt is "doorgebroken".

Verder veel naar fuiven geweest en, toen het er was, naar het jeugdhuis. Ik maakte deel uit van een vrij uitgebreide vriendenkring, dat was plezant, op stap gaan zonder specifiek plan, ge waart zeker dat ge wel iemand interessant ging tegenkomen. Vaak te laat thuis (maar nooit te hard onder mijn voeten gekregen).
Qua meisjes, 'k denk als een normale tiener, nooit al te ernstige relaties (langste was 3 maanden denk ik); 'k was geen playboy maar ook gene "platte"

Is dit een adequaat antwoord nubi? ;-)

jawel het was een zeer uitgebreid antwoord,waarvoor dank mon ami;-)
Heeft het vaderschap u verandert als persoon?

Txiki
1 juli 2010, 21:59
Welke type vakantie is voor jou het ideale?

Voltian
1 juli 2010, 22:07
Heeft het vaderschap u verandert als persoon?

Absoluut, niet vanaf dag één, maar geleidelijk aan zeer zeker wel. Het is moeilijk er precies de vinger op te leggen maar ik ben zeker veranderd. Ik begrijp nu bvb. veel meer het gedrag van mijn ouders in relatie tot mezelf. Ik kan me ook absoluut niet voor de geest halen waar ik in godsnaam toch zoveel tijd instak voor de kindjes er waren. :-)

Voltian
1 juli 2010, 22:08
Welke type vakantie is voor jou het ideale?

http://forum.politics.be/showpost.php?p=4847201&postcount=19

Pølle
1 juli 2010, 23:31
Wel, nee, ik volgde hem een beetje op die schaakwebsite (chesshere.com) maar hij heeft niet meer gespeeld sinds september vorig jaar. 'k Heb ook al pb-tjes gestuurd maar geen reactie.
Geen idee wat er is gebeurd; we hadden een meningsverschil over MIS maar ik kan me niet voorstellen dat dat een rol speelt in zijn afwezigheid; 't is echt een mysterie voor mij...
Heb jij misschien nog contact gehad met hem?, via pb's of zo?

Oh, ik zoek al lang naar een nieuwe schaakbuddy! Ik ben wel niet erg goed (als in: ik win tegen al m'n vrienden maar online tegen eender welke vreemdeling verlies ik). Ik denk maar enkele zetten vooruit en ik sukkel ook nog steeds met m'n openingen &c. :?

Laat maar iets weten als je eens wilt schaken.

Voltian
2 juli 2010, 08:47
Oh, ik zoek al lang naar een nieuwe schaakbuddy! Ik ben wel niet erg goed (als in: ik win tegen al m'n vrienden maar online tegen eender welke vreemdeling verlies ik). Ik denk maar enkele zetten vooruit en ik sukkel ook nog steeds met m'n openingen &c. :?

Laat maar iets weten als je eens wilt schaken.

ah da's goed; ik zit meestal op chesshere.com (ook als voltian)
't Is een goeie site; bij gratis registratie kan je tot 3 spelletjes per 24u spelen; lidmaatschap vind ik persoonlijk wel duur. 'k Zou zeggen, registreer en laat iets weten via pb als je tijd & goesting hebt (ik heb deze avond eventueel tijd...)

Qua openingen, ik ken er ook niet veel van hoor; ik zorg dat ik er een paar ken (meestel speel ik deze: http://en.wikibooks.org/wiki/Chess_Opening_Theory/1._e4/1...e5/2._Nf3/2...d6/3._Bc4) en vanaf dan kan het zowat alle kanten op (allé ja, voor mij toch...)
't Is wel belangrijk dat je op z'n minst bij de eerste 2-3 zetten weet wat je moet doen, anders krijg je een achterstand die je niet meer kan ophalen.

Maar goed, laat dus maar weten als tijd & goesting hebt

Firestone
2 juli 2010, 09:06
Wat is de hoogste plek op aarde waar je al geweest ben?
Wat is de laagste plek op aarde waar je al geweest ben?
Wat is de verste (vanuit België bekeken) plek op aarde waar je al geweest ben?

Firestone
2 juli 2010, 09:09
Omdat Dronkoers blijkbaar op geheime PBL-RKT-missie zit, zal ik de vraag der vragen maar stellen:

laarzen of teensletsen?

Firestone
2 juli 2010, 09:11
Moet de moderatie van pbe strenger optreden en de vele idiote "zie je wel"-threads genadeloos op slot doen?

Pieke
2 juli 2010, 09:34
welk boek ben je op dit moment aan het lezen?

Beste fictie-boek ooit
Beste non-fictie boek ooit
Beste stripverhaal?

Pieke
2 juli 2010, 09:38
wat ligt er op de barbeque?

Pieke
2 juli 2010, 09:44
favoriete nieuwssite?

favoriete blog?

Voltian
2 juli 2010, 10:31
Wat is de hoogste plek op aarde waar je al geweest ben?

De Allalinhorn op 4027m

Wat is de laagste plek op aarde waar je al geweest ben?

Ik denk een paar meter onder zeeniveau ooit in Nederland

Wat is de verste (vanuit België bekeken) plek op aarde waar je al geweest ben?

Nieuw-Zeeland

Voltian
2 juli 2010, 10:33
Omdat Dronkoers blijkbaar op geheime PBL-RKT-missie zit, zal ik de vraag der vragen maar stellen:

laarzen of teensletsen?

Voor ik op dit forum (of beter: K&K) kwam was ik me niet bewust dat ik daar een mening over moest hebben. Ik heb er nog altijd niet echt een mening over, botjes zijn mooi en ik heb geen specifieke afkeer voor teensletsen.

Mag ik mijn joker inzetten op deze vraag? :-)

Firestone
2 juli 2010, 10:49
Voor ik op dit forum (of beter: K&K) kwam was ik me niet bewust dat ik daar een mening over moest hebben.Zo zie je maar hoe leerzaam zo'n forum is, en al zeker K&K!

Voltian
2 juli 2010, 10:51
welk boek ben je op dit moment aan het lezen?

Net "Hoe ik nimmer de ronde van Frankrijk voor min-twaalfjarigen won" van Ivo Victoria uitgelezen; was wel leuk; ik weet niet wat het nu gaat worden, men raadt mij "Mr Commitment" van Mike Gayle aan...

Verder een paar parallel, afhankelijk van de goesting kies ik uit:

"evolutie van de vrije wil" van Dennett (boeiend)
"Ode aan de arbeid" van De Botton (had er meer van verwacht)
een boek over Confucius (niet interessant, 't is beschrijvend en ik dacht dat het over zijn leer ging)
"mind set" van Naisbitt (bwa ja, alleen de goeroe ondertoon is storend)

en dan mijn 5-jarenplan (dat al 6 jaar loopt): My Life van Bill Clinton ('k zit halfweg: sleeeeeeeeeeeecht geschreven, hij had beter een ghostwriter genomen, maar best interessant)

Beste fictie-boek ooit

off the top of my head

"on chesil beach" van Ian McEwan
"1984" van George Orwell
"under the volcano" van Malcolm Lowry

Beste non-fictie boek ooit

euuuuuuhmmmmmmmm

awel, ik kan er niet meteen één bedenken...

Beste stripverhaal?

'k Ben geen striplezer; een tijdje geleden heb ik "Pyongyang" van Guy Delisle gelezen; dat was een goed boek, maar kan niet zeggen of het valt onder de noemer "stipverhaal".
Vroeger las ik veel "suske en wiske"

Voltian
2 juli 2010, 10:51
wat ligt er op de barbeque?

Vlees!, maakt niet uit welk soort (aardappelen met lookboter zijn ook ok)

Voltian
2 juli 2010, 10:53
favoriete nieuwssite?

Niets bijzonders; deredactie, destandaard; heel af en toe bbc of cnn maar dat zal het wel zijn...

favoriete blog?

Ik volg geen blogs :oops:

kan je er één aanraden misschien? :-)

Pieke
2 juli 2010, 11:08

hangt af van je interesses

Lees je de boeken liever in de originele taal (indien dat mogelijk is natuurlijk, zoals engels of frans) of wacht je de nederlandstalige vertaling af (als die er ooit komt natuurlijk)

Heb je ondertussen al de dusky track kunnen doen?

Savatage
2 juli 2010, 11:10
Hoe sta je er financieel voor?

Voltian
2 juli 2010, 12:24
hangt af van je interesses

Lees je de boeken liever in de originele taal (indien dat mogelijk is natuurlijk, zoals engels of frans) of wacht je de nederlandstalige vertaling af (als die er ooit komt natuurlijk)

Ik lees enkel Engelstalige of nederlandstalige boeken, als het kan in de originele taal. 'k Ben wel eens begonnen aan een Franstalig boek, maar er ging te veel verloren.

Heb je ondertussen al de dusky track kunnen doen?

:-)

Nee, nog niet. Gezien ik mijn verloofde nooit ga kunnen meekrijgen ga ik dat alleen of met vrienden moeten doen. Alleen op vakantie gaan zit er de komende jaren met de kindjes nog niet in; maar ik ga em doen, zeker weten!

Voltian
2 juli 2010, 12:27
Hoe sta je er financieel voor?

Ik heb een bovengemiddeld inkomen, ons gezinsinkomen zal dat zeker ook zijn.
Mijn familie kan op 2 oren slapen.

Voltian
2 juli 2010, 12:52
Moet de moderatie van pbe strenger optreden en de vele idiote "zie je wel"-threads genadeloos op slot doen?

oops, deze bijna vergeten;

euhm, geef eens een voorbeeld?, ik zie niet meteen welke concrete topics je in gedachten hebt...

Pieke
2 juli 2010, 13:19
coca cola of pepsi?

Voltian
2 juli 2010, 13:30
coca cola of pepsi?

coca cola

Firestone
2 juli 2010, 14:03
oops, deze bijna vergeten;

euhm, geef eens een voorbeeld?, ik zie niet meteen welke concrete topics je in gedachten hebt...Ik bedoel threads die niet bedoeld zijn om een discussie over een bepaald onderwerp te voeren, maar enkel bedoeld zijn als hetze tegen een persoon, groep, land, partij, ...

Enkele voorbeelden:
Kabila uit vernietigende kritiek op Belgie en de RK kerk. (http://forum.politics.be/showthread.php?t=141083)
Taliban (http://forum.politics.be/showthread.php?t=141070)
Kijk nou wat Groen op haar lijst zet: (http://forum.politics.be/showthread.php?t=139881)
BUB: "confederalisme is de toekomst" (http://forum.politics.be/showthread.php?t=141147)

en heet van de naald: Proficiat, multiculadepten! (http://forum.politics.be/showthread.php?t=141158)

Ook de talrijke threads met als enige bedoeling te wijzen naar een Marokkaan, een Jood, een Waal, een Vlaming, een vrijmetselaar, een whatever die een misdaad gepleegd heeft. Of nog de wat zielige "Goed nieuws uit ..."-threads.
En natuurlijk zowat alle threads van zeikstraalachtigen en Flurkidae.

Voltian
2 juli 2010, 14:57
Ik bedoel threads die niet bedoeld zijn om een discussie over een bepaald onderwerp te voeren, maar enkel bedoeld zijn als hetze tegen een persoon, groep, land, partij, ...

Enkele voorbeelden:
Kabila uit vernietigende kritiek op Belgie en de RK kerk. (http://forum.politics.be/showthread.php?t=141083)
Taliban (http://forum.politics.be/showthread.php?t=141070)
Kijk nou wat Groen op haar lijst zet: (http://forum.politics.be/showthread.php?t=139881)
BUB: "confederalisme is de toekomst" (http://forum.politics.be/showthread.php?t=141147)

en heet van de naald: Proficiat, multiculadepten! (http://forum.politics.be/showthread.php?t=141158)

Ook de talrijke threads met als enige bedoeling te wijzen naar een Marokkaan, een Jood, een Waal, een Vlaming, een vrijmetselaar, een whatever die een misdaad gepleegd heeft. Of nog de wat zielige "Goed nieuws uit ..."-threads.
En natuurlijk zowat alle threads van zeikstraalachtigen en Flurkidae.

heppf, nog zo'n moeilijke vraag. Het lijkt me hoe dan ook niet leuk om hier moderator te zijn.
Ik weet niet wat ze ermee moeten doen. In principe mag je specifiek die topics wel starten, op zich is daar niks mis mee denk ik, maar je hebt gelijk dat het sommige posts in die topics erover zijn. 't Is dan kwestie het reglement toe te passen en te sanctioneren. Waarom dat soms niet gebeurt, geen idee, waarschijnlijk zijn ze onderbemand en doen ze liever leukere dingen.

Pølle
2 juli 2010, 20:50
Hoe heb je zo goed leren schaken?
Heb je nog wat schaaktips in petto voor me?

;)

Pølle
2 juli 2010, 20:55
Hoe spreek je je nickname uit? Oep ze vloms of in 't Engels?

Voltian
2 juli 2010, 21:15
Hoe heb je zo goed leren schaken?

Toen ik 12 was of zo zat ik in een schaakclub, die werd geleid door een grootoom die meester (of grootmeester) was.

Heb je nog wat schaaktips in petto voor me?

Probeer patronen te herkennen: penning, vork, aftrekschaak e.d.; 'k heb een paar basisboekjes daarover, is in feite echt niet moeilijk maar als ik er weer eens in gelezen heb, dan gaan mijn prestaties altijd meteen de hoogte in, dus dat helpt zeker.

Als je echt verder wilt gaan moet je gewoon studeren. Van elk schaakspel zijn zowat de eerste 5 * 10 zetten bestudeerd met prognoses over het verder verloop van het spel, met z'n voor- en nadelen; daar bestaan ganse boeken over. Van sommige openingen zijn alle variaties tot zelfs 30 zetten geanalyseerd (waarschijnlijk om elke iet-of-wat belanrijke speler erkenning te geven door een opening-variatie naar de speler te noemen :-))

Soit, ik ben heus zo goed niet hoor, speel maar eens tegen een speler met 1600+ rating op chesshere; dat kan snel gaan :-) ('t is me één keer gelukt een 1600+ speler te verslaan).

Op chesshere is er ook altijd "game of the week", dan kan je aan eigen tempo een spel tussen (meestal) 2 klasbakken analyseren.

Txiki
2 juli 2010, 21:18
Wie schaak je zoal?

Voltian
2 juli 2010, 21:19
Hoe spreek je je nickname uit? Oep ze vloms of in 't Engels?

In m'n hoofd klinkt het altijd vol-tie-an, maar ge moogt ook volt-ain denken of volti voor mijn part, kies maar peulleu ;-)

Voltian
2 juli 2010, 21:20
Wie schaak je zoal?

vooralsnog niemand, maar ik sta open voor suggesties

Voltian
2 juli 2010, 21:58

en deze van Douglas Adams:

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by"

heel toepasselijk...

Pølle
3 juli 2010, 01:36
Probeer patronen te herkennen: penning, vork, aftrekschaak e.d.; 'k heb een paar basisboekjes daarover, is in feite echt niet moeilijk maar als ik er weer eens in gelezen heb, dan gaan mijn prestaties altijd meteen de hoogte in, dus dat helpt zeker.

Vork ken ik. De rest niet. :-D

Soit, ik ben heus zo goed niet hoor, speel maar eens tegen een speler met 1600+ rating op chesshere; dat kan snel gaan :-) ('t is me één keer gelukt een 1600+ speler te verslaan).

Ik weet het wel hoor. Ik speelde vroeger weleens op chess live. Nooit gewonnen. Zelfs niet bijna. Tegen jou ging het toch nog een tijdje goed. Of toch niet slecht. :-D

Maar je schaakt wel een pak beter dan de gemiddelde schaker. Ik zei het al eerder: als ik speel tegen mensen die ik "in 't echt" ken, dan win ik altijd; als ik speel op chess live verlies ik altijd. Het liefst speel ik tegen iemand die toch een stuk beter is dan mezelf, genre Voltian dus. ;)

Maar een schaakclub, dat is wel grappig. Een paar jaar geleden dacht ik dat ik misschien gewoon eens naar een schaakclub moest gaan ... tot ik de foto's bekeek op de website van de plaatselijke club. Stonden alleen kinderen tot twaalf jaar op en zeventigplussers :p. Ik heb het dan maar zo gelaten.

Pølle
3 juli 2010, 01:55
en deze van Douglas Adams:

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by"

heel toepasselijk...

In de reeks 'hoe kom ik over als een complete randdebiel': wat er wordt er misschien mee bedoeld? :oops:

Wat voor deadlines heb jij?

Heb je ook een haat-liefdeverhouding met deadlines of ligt dat bij jou toch iets anders?

Pølle
3 juli 2010, 02:35

En principe kende ik de andere ook wel, maar niet bij naam. Er ging wel een belletje rinkelen als die situaties zich voordeden hoor. ;)

Soit.

Welke bekende menschen bewonder je?
Wat zou je meest begeerde beroep zijn? Zowel een onrealistisch-utopisch antwoord als een realistisch graag.
Wat is jouw passie? Gezeik als 'mijn kinderen' wordt niet aanvaard als geldig antwoord.
Als je je iet of wat realistische puberale dromen vergelijkt met waar je nu staat, wat je nu bent en wat je nu doet, wat zegt die vergelijking dan? Wat waren die 'iet of wat realistische puberale dromen'?
Waarom zeg je dat je bas speelt/speelde? Is het niet één van de twee? Wat voor muziek maak/maakte (;)) je?
Hoeveel dronk je zo als adolescent of puber, en hoe vaak? Geef geen gemiddeldes, want die verdoezelen het aantal keren dat je écht over de schreef ging. ;)
Waarom drink je nu minder (:-D)?
Bedoel je met de uitspraak 'Ik kan me ook absoluut niet voor de geest halen waar ik in godsnaam toch zoveel tijd instak voor de kindjes er waren.' dat je dat echt niet weet (in dat geval: doe een poging!), of dat je niet begrijpt dat je zoveel tijd stak in dat soort banaliteiten?
Vanwaar komt je sig? Googlen levert ... linken naar p.be op. :-)
Welke specifieke opleidingen heb je nog gevolgd?
Hoe zag je studentenleven eruit (cf. uw vorig antwoord op iets over je studies)?
Hou je je soms bezig met filosofie? Welke auteurs/thema's/perioden dragen jouw voorkeur weg? Steek je er veel tijd in?
Als je het toch over je hart zou krijgen om je avatar te veranderen, wat zou het volgende prentje kunnen zijn?
Waarom verschaffen tast en gehoor jou zoveel genot?

Edit:
Oei dat zijn veel vragen.
Nou, antwoord er maar op he.

:-D

Firestone
3 juli 2010, 08:12
Van welke van je posts op pbe heb je het meeste spijt?

Staat deze al in de shortlist? :mrgreen:

Awel, ik wil wel eens forummer van de week zijn, dus bij deze mijn kandidatuur...

Voltian
3 juli 2010, 08:48

Ik weet het wel hoor. Ik speelde vroeger weleens op chess live. Nooit gewonnen. Zelfs niet bijna. Tegen jou ging het toch nog een tijdje goed. Of toch niet slecht. :-D

Maar je schaakt wel een pak beter dan de gemiddelde schaker. Ik zei het al eerder: als ik speel tegen mensen die ik "in 't echt" ken, dan win ik altijd; als ik speel op chess live verlies ik altijd. Het liefst speel ik tegen iemand die toch een stuk beter is dan mezelf, genre Voltian dus. ;)

Maar een schaakclub, dat is wel grappig. Een paar jaar geleden dacht ik dat ik misschien gewoon eens naar een schaakclub moest gaan ... tot ik de foto's bekeek op de website van de plaatselijke club. Stonden alleen kinderen tot twaalf jaar op en zeventigplussers :p. Ik heb het dan maar zo gelaten.

Welja, ik ben ermee gestopt toen ik 13-14 was, want het nerd-ige karakter paste toen niet bij mijn nieuw imago. :-)
Nu vind ik dat jammer natuurlijk...

Voltian
3 juli 2010, 08:58
In de reeks 'hoe kom ik over als een complete randdebiel': wat er wordt er misschien mee bedoeld? :oops:

Wat voor deadlines heb jij?

Heb je ook een haat-liefdeverhouding met deadlines of ligt dat bij jou toch iets anders?

Ik begrijp het als extreme onverschilligheid jegens deadlines

Wat voor deadlines: oplevering van rapporten of andere "deliverables" (rekenmodellen, verwerkte data,...)

Ik denk dat ik nog niet één keer een contractueel overeen gekomen deadline ben nagekomen; er komt altijd wel iets tussen (en dan meestal van de klantzijde...)

haat-liefde: absoluut: 't is stressen tegen de sterren op, maar productiviteit gaat wel stijl de hoogte in. Er zijn keren geweest, toen het echt moest, dat ik een nachtje door heb gewerkt. Ik herinner me één specifiek geval waar +/- 10 mandagen voor was voorzien, maar door omstandigheden kwam ik er niet aan toe. (:fluitfluit:)
Op één avond/nacht van plusminus 20u tot 5u heb ik toen een degelijk rapport van 10-15p in elkaar geflanst, van goede kwaliteit en onderbouwd met referenties. Da's tof natuurlijk, als je weet dat dat lukt; if all else fails, kan je altijd een nachtje doordoen (die wetenschap heeft ook z'n nadelen natuurlijk :-))

Firestone
3 juli 2010, 09:08
Inmiddels is het overmorgen:
Ik word overmorgen 30... (en heb daar gemengde gevoelens over):new-bday:

Gemengde gevoelens zijn niet nodig.

:cheer: :cheer: :cheer: Dertigers :cheer: :cheer: :cheer:

Voltian
3 juli 2010, 10:27
En principe kende ik de andere ook wel, maar niet bij naam. Er ging wel een belletje rinkelen als die situaties zich voordeden hoor. ;)

Soit.

Wat zou je meest begeerde beroep zijn? Zowel een onrealistisch-utopisch antwoord als een realistisch graag.
Wat is jouw passie? Gezeik als 'mijn kinderen' wordt niet aanvaard als geldig antwoord.
Als je je iet of wat realistische puberale dromen vergelijkt met waar je nu staat, wat je nu bent en wat je nu doet, wat zegt die vergelijking dan? Wat waren die 'iet of wat realistische puberale dromen'?
Waarom zeg je dat je bas speelt/speelde? Is het niet één van de twee? Wat voor muziek maak/maakte (;)) je?
Hoeveel dronk je zo als adolescent of puber, en hoe vaak? Geef geen gemiddeldes, want die verdoezelen het aantal keren dat je écht over de schreef ging. ;)
Bedoel je met de uitspraak 'Ik kan me ook absoluut niet voor de geest halen waar ik in godsnaam toch zoveel tijd instak voor de kindjes er waren.' dat je dat echt niet weet (in dat geval: doe een poging!), of dat je niet begrijpt dat je zoveel tijd stak in dat soort banaliteiten?
Hoe zag je studentenleven eruit (cf. uw vorig antwoord op iets over je studies)?
Hou je je soms bezig met filosofie? Welke auteurs/thema's/perioden dragen jouw voorkeur weg? Steek je er veel tijd in?
Als je het toch over je hart zou krijgen om je avatar te veranderen, wat zou het volgende prentje kunnen zijn?

Edit:

hepppff, die zijn voor deze avond :-)

Voltian
3 juli 2010, 10:45
Van welke van je posts op pbe heb je het meeste spijt?

Spijt is niet het juiste woord, schaamte is beter :-)
Gelukkig zijn ze al zo oud dat ze goed en wel opgeborgen zijn in de forumarchieven. (ik zou ze niet meer kunnen terugvinden)

Staat deze al in de shortlist? :mrgreen:

Voorlopig niet, maar mijn bewondering voor u ivm dit "forummer van de week"-ding neemt wel met elke post toe!

Voltian
3 juli 2010, 10:47
Inmiddels is het overmorgen:
:new-bday:

dank u dank u

Gemengde gevoelens zijn niet nodig.

:cheer: :cheer: :cheer: Dertigers :cheer: :cheer: :cheer:

allé vooruit, ik zal dat maar aannemen van een dertiger (?) zeker :-)

(Zó "gemengd" zijn ze nu ook weer niet overigens)

Voltian
3 juli 2010, 20:28
Hier gaan we!

Op Bill Clinton na, zie ik geen uitschieters; als ik aan eentje denk ik de loop van de rest van deze week (!) zal ik posten.

utopisch: professioneel muzikant / veelzijdig kunstenaar
realistisch: high-level beleidsadviseur, in internationale context (met liefst New York als thuisbasis, vb. voor UN)

hmm, passie, als ik er eentje moet kiezen zal het muziek zijn, maar ik ben er nu helemaal niet meer zoveel mee bezig als vroeger.

Wel, ik wou natuurlijk prof muzikant worden, dus op dat vlak heb ik slecht gepresteerd; maar professioneel ben ik al bij al tevreden. Ge moet weten, ik ben opgegroeid in een klein dorpje en veel van mijn leeftijdsgenoten zijn daar gebleven (ruim te interpreteren), het was al een flinke stap te slagen in hogere studies, te emigreren naar een "stad" (al is het dan een provinciestad als Leuven). Bij wijze van evolutie kom ik nu via het werk (wat me echt boeit) meer en meer in een internationale context terrecht. De volgende stap is leven en werken in New York :-)
Als ik dan soms terug naar de heimat ga, pintjes drinken in ye olde jeugdhuis, dan ben ik blij dat ik die stappen heb gezet

Ik had misschien meer willen reizen, maar die drang is toch wat afgezwakt, hoewel ik zeker nog een paar plaatsen bezocht wil hebben voor ik sterf.

Qua kindjes, ik had daar geen specifieke plannen voor, maar ben tevreden hoe dat is uitgedraaid

Waarom zeg je dat je bas speelt/speelde? Is het niet één van de twee?

Welja, ik kan nog wel spelen, maar op het niveau van een 16-jarige die pas is begonnen. Mijn vergelijkingsbasis zijn mijn vrienden die verder zijn gegaan in muziek en t.o.v. hen ben ik niks (meer) waard :-)

Wat voor muziek maak/maakte (;)) je?

Eerst covertjes; daarna meer experimentele shit; ik was nogal into Mogwai toen, dus het ging meer die richting uit. Maar eigenlijk was ik niet goed genoeg om een degelijke groep uit de grond te stampen.

hmm, in de weekends ging ik meestal vr en za op stap; 1 keer op de 2 was ik dan toch wel minstens beneveld; pak dat ik één keer per maand echt stevig dronken was. Hoeveel dat was qua pintjes, geen idee (wanneer echt zat, 10 pintjes of zo?) ik kon niet speciaal veel verdragen alleszins en het was ook geen sport om er zoveel mogelijk te drinken.

Ik ben nooit echt over de schreef gegaan (denk ik), tenzij je "haagduiken" als over de schreef gaan beschouwt. Nooit gevochten ook, ik kon agressieve types meestal wel neutraliseren met mijn zatte bek.

'k ga minder op stap o.w.v. evidente redenen ==> minder drinken...

allebei; ik speelde meer computerspelletjes en ging meer op stap en naar de film. En waarschijnlijk keek ik veel meer tv & films thuis.

We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

==> een quote van een personage van Sid Meier's Alpha Centauri (vandaar ken ik het) en oorspronkelijk onderdeel van een gedicht van Li Bai (wist ik niet)

Is this what they call the end? Are we sleeping on a dark star?

==> Een stukje uit "Small Fires" van Karate

http://www.lyricstime.com/karate-small-fires-lyrics.html

effe denken; een hele hoop ééndagsopleidingen (inclusief mediatraining!, dat was leuk), maar die tellen al helemaal niet; iets uitgebreider: VBA (voor beginners :-)) en GAMS (General Algebraic Modeling System).

zondagavond zag er meestal zo uit: aankomen in Leuven, overtuigd worden om toch nog eentje gaan drinken in de Fak, blijven plakken en beschonken gaan slapen tegen 3u of zo; de les maandag missen.

Uitgaan was feestjes van de studentenvereniging of iets anders (de Rumba, Blauwe kate, Albatros, ge weet wel), gezellig tooghangen en discussieren over de wereldproblematiek in't algemeen in enkel standaard cafés (de Fak, de Reynaert,...) en verder minivoetbaltornooitjes. Ook meegedaan aan cantussen, tof, vooral die van Klio.

Qua examens: een paar weken voor de blok begon begon ik eraan (afhankelijk van het vak ging ik iets tussen nooit en altijd naar de les; ik denk dat ik in de kandidaturen gemiddeld 60% van de lessen volgde, de latere jaren meer natuurlijk) en dan was het volle bak.

Vroeger absoluut, nu minder; geen tijd he, mijn leven is een aaneenschakeling van praktische beslommering geworden (vanuit pessimistisch oogpunt dan).

'k Heb een cursus eco-filosofie gevolgd, dat was heel interessant.

Ik heb op dit moment geen specifieke foto in gedachten.

tast: gebruik uw verbeelding
gehoor: muziek

Edit:

tot uw dienst

Firestone
3 juli 2010, 22:28
Naar analogie met het Erdősgetal (http://nl.wikipedia.org/wiki/Erdősgetal) (of het Bacongetal) definiëren we het Voltiangetal als volgt:

1. Voltian heeft een Voltiangetal 0.

2. Het Voltiangetal van elke andere persoon X is gelijk aan het kleinste Voltiangetal van alle personen van wie X ooit de hand heeft geschud, verhoogd met 1.

3. Indien geen van de personen van wie X ooit de hand heeft geschud, een eindig Voltiangetal heeft, is het Voltiangetal van X oneindig groot.

Maw, iedereen wiens hand je eens schudde heeft Voltiangetal 1. Mensen die nooit jouw hand hebben geschud, maar wel de hand van iemand met Voltiangetal 1, hebben Voltiangetal 2. enz ...

Hoe hoog schat je het Voltiangetal van:
Bill Clinton?
Keira Knightley?
Kirsten Dunst?
Henry Rollins?
Anton Corbijn?

Voltian
3 juli 2010, 22:57
Naar analogie met het Erdősgetal (http://nl.wikipedia.org/wiki/Erdősgetal) (of het Bacongetal) definiëren we het Voltiangetal als volgt:

2. Het Voltiangetal van elke andere persoon X is gelijk aan het kleinste Voltiangetal van alle personen van wie X ooit de hand heeft geschud, verhoogd met 1.

3. Indien geen van de personen van wie X ooit de hand heeft geschud, een eindig Voltiangetal heeft, is het Voltiangetal van X oneindig groot.

Maw, iedereen wiens hand je eens schudde heeft Voltiangetal 1. Mensen die nooit jouw hand hebben geschud, maar wel de hand van iemand met Voltiangetal 1, hebben Voltiangetal 2. enz ...

Bill Clinton?
Keira Knightley?
Kirsten Dunst?
Henry Rollins?
Anton Corbijn?

Bill Clinton: 4:
1: hooggeplaatste Europees ambtenaar,
2: Europees politicus / diplomaat,
3: Amerikaans politicus / diplomaat in de ruime kring van Clinton
4: Bill

Keira Knightley & Kirsten Dunst: absoluut geen idee; pak 6:
1. vriend in de filmsector,
2: diens baas,
3: één of andere Amerikaan in de filmsector,
4: een belangijk Hollywood persoon,
5: regisseur of medewerker van de actrice,
6: Keira/Kirsten

Henry Rollins: 4
1: bevriende medewerker festival
2: verantwoordelijke programmatie festival
3: tourmanager Rollins
4: Rollins

Anton Corbijn: 5
1: bevriende medewerker festival
2: verantwoordelijke programmatie festival
3: tourmanager Rollins
4: Rollins
5: Corbijn :-)

Pølle
4 juli 2010, 02:59

Bill Clinton?
Keira Knightley?
Kirsten Dunst?
Henry Rollins?
Anton Corbijn?

:lol:

Pieke
6 juli 2010, 11:25
dit valt hier wat stil.

Bij welke film heb je voor het laatst geweend

aan wat kan je je mateloos ergeren

heb je groenen vingers?

Firestone
6 juli 2010, 12:04
Naar aanleiding van:
Uit hln:

Van de pasgeborenen is 84,2 procent in het eerste jaar gevaccineerd door Kind en Gezin. Voor de basisvaccins is dat 95 procent van alle kinderen.

En de overige 5 % worden beschermd via kudde-immuniteit. Het effect van de antivaccinatiepropaganda dat vnl op het internet terug te vinden is heeft blijkbaar maar een marginaal effect.

Goed nieuws, goed nieuws...
Hebben jullie de kinderen laten vaccineren?

Firestone
6 juli 2010, 12:08
Uit DS (http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100706_056):

STOCKHOLM - Een Zweedse feministische partij, het Feministische Initiatief, heeft dinsdag op een barbecue op het eiland Gotland honderdduizend Zweedse kroon (tienduizend euro) verbrand uit onvrede over inkomensverschillen tussen mannen en vrouwen.

De hoeveelheid geld die werd verbrand is volgens de feministen gelijk aan het bedrag dat alle werkende vrouwen in Zweden gezamenlijk per minuut minder verdienen dan Zweedse mannen. 'Het lijkt misschien een wanhoopsdaad om honderdduizend kroon te verbranden', zei partijleidster Gudrun Schyman, 'maar de situatie is dan ook wanhopig.'

Zweden staat internationaal bekend om zijn hoge emancipatiegraad, maar vrouwen verdienen er nog altijd minder dan mannen.
Het verbrande geld was door een reclamebureau gedoneerd.Hoe beoordeel je deze actie?

Voltian
6 juli 2010, 12:25
dit valt hier wat stil.

Ja, ik denk dat het aan mijn avatar ligt :-)

Bij welke film heb je voor het laatst geweend

Mens, gij stelt vervelende vragen :-)

Tranen met tuiten: nooit (behalve bij Monty Python); wateroogjes: once in a while.

Ik heb wel eens "een stofke in mijn ogen gehad" bij Lost in translation (slotscene)

En ik was ook heel aangedaan bij "Big Fish" van Tim Burton. Hoewel vrienden filmkenners de klefheid ervan Tim Burton onwaardig vonden; ja sorry, noem me klef, voor mij werkte het...

En "The straight story"

which reminds me, sommige episodes van http://interviewproject.davidlynch.com/www/
gaan ook recht naar het hart (met als eens een "stofke" tot gevolg)

aan wat kan je je mateloos ergeren

Starheid; er is een probleem ==> er moet een oplossing gezocht worden ==> ik/iemand stelt iets voor ==> onmiddellijk nadelen zien ==> nieuwe voorstel ==> nadelen ==> ...

Daar wordt ik echt horendol van! (zowel in professionele omgeving als in privé-sfeer)

heb je groenen vingers?

Mja, toch wel een beetje; we hebben wat rozen in de tuin, een druivelaar aan de gevel, die snoei ik allebei regelmatig met veel zorg. Verder onderhoud ik enkele orchideeën en heb ik een klein terrarium gemaakt met venus vliegenval (die heb ik al een paar jaar) en Sarracenia

Voltian
6 juli 2010, 12:27
Naar aanleiding van:

Hebben jullie de kinderen laten vaccineren?

Ja, we volgen het vaccinatieprogramma van K&G; ik dacht dat iedereen dat deed trouwens.

Voor de Mexicaanse Griep waren wa wel wat ongerust (de jongste is geboren in november, toen was het nog niet helemaal duidelijk dat-ie niet zo gevaarlijk was), maar er is niemand ziek geworden (enfin, toch geen Mexicaanse Griep)

Pieke
6 juli 2010, 12:46
heb je je dochters laten dopen?

Pieke
6 juli 2010, 12:50
Vind je, in het licht van de huidige temperaturen, het nodig dat deodorant verplicht wordt op het werk (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20100706_032)?

Voltian
6 juli 2010, 12:54
Uit DS (http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100706_056):

Hoe beoordeel je deze actie?

Ik vind het flauw, sorry.

Volgens fgov (http://www.meta.fgov.be/defaultTab.aspx?id=8486#AutoAncher1) zijn de oorzaken van de loonkloof:

"
# de segregatie op de arbeidsmarkt is de belangrijkste factor in de loonkloof. Bijna 60% van het verklaarbare deel van de loonkloof kan worden toegeschreven aan de verschillende positie van vrouwen en mannen op de arbeidsmarkt;
# de grootte van de loonkloof varieert sterk naargelang het statuut;
# deeltijds werk doet de loonkloof aanzienlijk toenemen.
"

Ik vind dat feministen zich meer moeten richten op de gelijkheid van kansen eerder dan gelijkheid an sich; daar is zeker nuttiger werk te doen.

Ik vind niet dat je de vrouwen die dat niet willen in de richting van een beter betaalde (of voltijdse) job moet duwen als ze dat niet willen. We sleuren natuurlijk wat geschiedenis mee (mijn moeder is bvb. gestopt met werken toen alle kindjes er waren), maar als ik naar vrienden van mijn generatie kijk i.e. jonge dertigers (:-o:roll:8-)) met kindjes, dat is niet meer vergelijkbaar met pakweg 30j geleden.

Dan vind ik dat ze ("de feministen") bvb. beter strijden voor een "gelijktrekking" voor het nemen van ouderschapsverlof vb. indien het wordt opgenomen, beide partners (via fiscaliteit) aanmoedigen ouderschapsverlof op te nemen i.p.v. één van de ouders (in realiteit meestal de moeder).
In het algemeen is (/lijkt het me :-)) nuttiger zich te richten op het beperken van de gevolgen voor de carriere door een onderbreking ervan, die onvermijdelijk samengaat met kindjes krijgen.

Voltian
6 juli 2010, 13:03
heb je je dochters laten dopen?

Hééééél lang over getwijfeld. Zoals eerder gezegd, wij zijn niet gelovig. We hebben erover gepraat met ouders en vrienden, en we hebben enkele dagen geleden beslist het toch te doen.
De motivatie is dat het rooms-katholicisme deel uitmaakt van onze cultuur; ik herinner me de communiefeesten; dat zijn mijlpalen gewoon, hoe je het ook draait of keert. We gaan onze kindjes opvoeden met die culturele achtergrond, en we gaan die handhaven tot ze zelf een richting kiezen. We voelen aan dat als we het niet doen, wij de keuze al voor hén gemaakt hebben. Bovendien vragen (vooral mijn) grootouders er regelmatig naar en via mijn ouders (die het ook liever wel hebben) hoor ik toch dat mijn grootouders het belangrijk vinden.

Firestone
6 juli 2010, 13:04
Ja, we volgen het vaccinatieprogramma van K&G; ik dacht dat iedereen dat deed trouwens. Ik dacht dat ook, maar blijkbaar zijn er zo'n 15% die dat niet doet.

Ik vind het flauw, sorry.Waarom sorry?

Voltian
6 juli 2010, 13:13
Ik dacht dat ook, maar blijkbaar zijn er zo'n 15% die dat niet doet.

Waarom sorry?

Omdat ik me kan inbeelden dat het best frustrerend kan zijn dat die kloof er (nog altijd) is en dat je je als vrouw erover kan opwinden.

Bovendien wilde ik me al een beetje afschermen voor een mogelijk hevige reactie gezien de post kwam van een vrouwelijk forumlid met een nick die verwijst naar een femiste en die bovendien af en toe blijk geeft van feministische sympathieën in haar forumquiz-vragen. :-)

Firestone
6 juli 2010, 13:15
Omdat ik me kan inbeelden dat het best frustrerend kan zijn dat die kloof er (nog altijd) is en dat je je als vrouw erover kan opwinden.

Bovendien wilde ik me al een beetje afschermen voor een mogelijk hevige reactie gezien de post kwam van een vrouwelijk forumlid met een nick die verwijst naar een femiste en die bovendien af en toe blijk geeft van feministische sympathieën in haar forumquiz-vragen. :-)Ik reageer nooit hevig! http://img266.imageshack.us/img266/2223/dramaqueenjt6.gif

Voltian
6 juli 2010, 13:16
Ik reageer nooit hevig! http://img266.imageshack.us/img266/2223/dramaqueenjt6.gif

ik zie het u zo roepen! :-)

Firestone
6 juli 2010, 13:16
ik zie het u zo roepen! :-):lol:

Pieke
6 juli 2010, 13:59
ga je straks supporteren voor Olland, of hoop je stiekem dat ze het deksel op de neus krijgen?

Voltian
6 juli 2010, 14:01
ga je straks supporteren voor Olland, of hoop je stiekem dat ze het deksel op de neus krijgen?

Op dat vlak schuilt er een vuile nationalist in mij; ik hoop dat ze verliezen :-)
Maar 'k ga niet kunnen supporteren want ik zat dan op de vlieger...

Firestone
6 juli 2010, 14:23
Op dat vlak schuilt er een vuile nationalist in mij; ik hoop dat ze verliezen :-)
Maar 'k ga niet kunnen supporteren want ik zat dan op de vlieger...Is dat geen vaandelvlucht, midden in jouw FVDW-week?

(even vergeten dat ik op pbe zit: ;-))

Voltian
6 juli 2010, 14:38
Is dat geen vaandelvlucht, midden in jouw FVDW-week?

Ik beloof plechtig dat ik deze avond rond half12 alle openstaande vragen zal beantwoorden! (op voorwaarde dat het hotel wifi heeft)

(even vergeten dat ik op pbe zit: ;-))

Is niet nodig, ik denk die ";-)" sowieso bij elke bericht dat op dit forum wordt gepost. (maakt het lezen veel aangenamer)

Pieke
6 juli 2010, 14:52
Maar 'k ga niet kunnen supporteren want ik zat dan op de vlieger...

Verleden tijd? Ook al lid van den NWO?

Voltian
6 juli 2010, 14:54
Verleden tijd? Ook al lid van den NWO?

Firestone
6 juli 2010, 15:36
Ik beloof plechtig dat ik deze avond rond half12 alle openstaande vragen zal beantwoorden! (op voorwaarde dat het hotel wifi heeft)
Het is nu zaak deze thread vol te spammen met vragen voor deze avond rond half12. Waar is Dronkoers als we hem nodig hebben? :-(

Ben je een gamer?

Pieke
6 juli 2010, 15:38
Your wish is my command, firestone

ziet je verloofde ertegenop om vanaf morgen alleen voor de kindjes te moeten zorgen?

Hoe lang ga je weg?

Business of pleasure?

Pieke
6 juli 2010, 15:39
wie is je favoriete Vlaamse standup comedian?

En internationaal?

Ga je vaak naar voorstellingen in culturele centra?

Wat is het laatste toneelstuk dat je gezien hebt?

Wat is het laatste concert dat je gezien hebt?

Pieke
6 juli 2010, 15:40
Ochtend- of avondmens?

Pieke
6 juli 2010, 15:41
borsten of billenman?

Firestone
6 juli 2010, 15:41
Was je vertrouwd met het Libertarisme voor je op dit forum kwam?
En met de BUB?

Mis je Pindar al?

We weten al dat je geen fan van solden bent. Koopt mevrouw Voltian dan soms kleren voor jou? Ben je altijd blij met wat ze koopt?

Pieke
6 juli 2010, 15:43
wie kookt er ten huize Voltian?

Pieke
6 juli 2010, 15:45
Denk je dat de mensheid volwassen genoeg is om om te gaan met genetische manipulatie en genetische modificatie van de mens?

Zie je er graten in dat binnen dit en 15 jaar babies op maat van de ouders gemaakt kunnen worden?

Vind je camera's op publieke plaatsen een schending van de privacy?

Firestone
Wat is je favoriete pizza?

Denk je dat Obama voor een tweede ambstermijn verkozen zal worden?

Ga je soms op vakantie aan de Belgische kust? Zo ja, in welke gemeente(n)?

Ken je persoonlijk jouw burgemeester?

Heb je al eens gebruik gemaakt van politiek dienstbetoon?

Pieke
science-fiction fan? Zo ja, favoriete boek en schrijver? Zo nee, waarom niet?

Pieke
6 juli 2010, 15:48
Star Wars of Star Trek?

Hoe voorbereid ben je op een zombie-aanval?

Waar zou je graag eens ongestoord gaan rondsnuffelen?

Pieke
6 juli 2010, 15:49
heb je ooit al eens meegedaan aan klinische studies van nieuwe geneesmiddelen?

Doneer je bloed?

Doneer je aan het goede doel? Zo ja, aan welke projecten? Zo nee, waarom niet?

Heeft socialisme nog een toekomst?

Pølle
6 juli 2010, 15:52
Wat zou je doen indien je geld genoeg had om nooit meer te hoeven werken?

Op wie stemde je bij de laatste verkiezingen?

Hoe moeten we jouw politieke overtuiging zien?

Welke problemen moet de regering dringend aanpakken?

Hoe heb je dit forum leren kennen?

Heb je enkel voor de forumquiz geregistreerd? Discussieerde je vroeger weleens op dit forum? Op andere fora?

Wat voor discussies kunnen jou het meest boeien?

Rook je? Hoeveel?

Welke boek ben je aan het lezen? Wat zullen de volgende zijn?

Lees je vaak? Fictie of non-fictie? Wat zijn voor beide jouw voorkeuren?

Heb je een typmachine? Gebruik je die vaak? Gebruikte?

Heb je een facebookprofiel? Waarom wel of niet? In het geval je er wel een hebt: hoeveel vriendjes heb je? :p

Welke forummers heb je al in het echt ontmoet? Bij welke gelegenheden? Viel dat een beetje mee?

Nachtraaf of vroege vogel?

Wat zijn jouw grootste ecologische zonden?

Haat je Firestones raadgevingen in deze thread? ;)

Firestone
6 juli 2010, 15:52
Vind je het spijtig dat Lily Allen stopt met optreden?

Mag je met je kapsel Iran binnen? (context (http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/middle_east/10527088.stm))

Ben je al in een gevangenis geweest? Zo ja, in welke hoedanigheid en waarom?

Loop je soms rond in sandalen en witte sokken?

Pieke
6 juli 2010, 15:53
Hoe moeilijk is het om consequent te zijn tgo je kindjes?

Wie geeft het eerste toe?

Had je gemakkelijke babies?

Hoe snel merkte je een verschil tussen je jongste en je oudste dochter?

Hoe moeilijk vind je het om ze niet te vergelijken met elkaar?

Heb je klassiek gekozen voor het meter- en peterschap (en daarmee bedoel ik de resp. grootouders/broers-zusters)?

Pieke
6 juli 2010, 15:56
Hopelijk heb je WIFI :twisted:

Je hebt nog 3 dagen te leven. Hoe spendeer je die?

Pieke
6 juli 2010, 15:59
Denk je dat de mensheid het jaar 2100 gaat halen?

Vrees je voor een WO III? Waar gaat die om draaien denk je?

Hoe wakker lig je van de klimaatsverandering?

Wat is het meest nutteloze weetje dat je nu te binnen schiet?

Pieke
6 juli 2010, 16:01
Heb je je chakra's al eens gezocht?

Ooit iets paranormaals meegemaakt?

Hoeveel dimensies zijn er denk je?

Geloof je in UFO's? En zijn die bemand door buitenaardse wezens?

Wat is de kans denk je dat we ooit contact maken met buitenaardse wezens?

Wat is het vreemdste diertje dat je ooit gezien hebt?

Firestone
6 juli 2010, 16:04
Welke van de vier jongens uit The Big Bang Theory lijkt het meest (kwa karakter en gedrag) op jou?
Welke het minst?
Ken je meisjes die op Penny lijken?

Kijk je soms naar FC De Kampioenen?

Heb je al last gehad van ongewenste intimiteiten op het werk?

Firestone
6 juli 2010, 21:55
Op dat vlak schuilt er een vuile nationalist in mij; ik hoop dat ze verliezen :-)Maar ze hebben gewonnen.
Ga je daardoor slecht kunnen slapen vannacht?
(Op zich niet zo erg, want zo kan je rustig de vraagjes hier beantwoorden.)

Wat is het eerste dat je gedaan hebt toen je in het hotel aankwam?

Valt het hotel mee?

Ben je blij dat Pindar alweer op het forum terug is?

Kan je tenminste respect opbrengen voor zijn doorzettingsvermogen?

Waarom gebruikt mijn onderbuur NU zijn boormachine?

Voltian
6 juli 2010, 22:17
:shocked!:

Firestone
6 juli 2010, 22:20
Blij dat je veilig bent aangekomen en dat het hotel WIFI heeft.

Goeie nacht. ;)

Voltian
6 juli 2010, 22:22
Blij dat je veilig bent aangekomen en dat het hotel WIFI heeft.

Goeie nacht. ;)

bedankt!, grmbl...

Voltian
6 juli 2010, 22:27
Het is nu zaak deze thread vol te spammen met vragen voor deze avond rond half12. Waar is Dronkoers als we hem nodig hebben? :-(

Ben je een gamer?

bwa nee; vroeger wel; ik speelde online counterstrike (daar was ik best goed in), command & conquer & opvolgers, ik heb zelfs nog Dune 2 gespeeld, Alpha Centauri, CM en ik vergeet er nog wel een paar.
Tegenwoordig speel ik alleen nog een online voetbalspel, maar eigenlijk ook alleen maar omdat ik na zo lang te spelen het zonde zou vinden te stoppen, maar het gaat er vroeg of laat zeker van komen...

Voltian
6 juli 2010, 22:30
ziet je verloofde ertegenop om vanaf morgen alleen voor de kindjes te moeten zorgen?

Nee, 't is nogal een situatie; eentje heeft ze mee (ze zit zelf een paar dagen in Antwerpen voor 't werk) en de ander is bij de oma.

Hoe lang ga je weg?

vrijdagavond terug

Business of pleasure?

beide!; morgen is werk, daarna hangt het ervan af of het werk interessant is of het werk of plezier wordt...

Voltian
6 juli 2010, 22:38
wie is je favoriete Vlaamse standup comedian?

Philippe Geubels, maar ben geen grote fan hoor

En internationaal?

Hans Teeuwen

Ga je vaak naar voorstellingen in culturele centra?

Nee niet echt, meestal gaat mijn vriendin en dan pas ik op de kleintjes

Wat is het laatste toneelstuk dat je gezien hebt?

Dan moet ik al hard nadenken; dit jaar nog niks denk ik, vorig jaar iets in KVS (maar ben al vergeten wat :oops:)

Wat is het laatste concert dat je gezien hebt?

Zondag Pearl Jam op Werchter :-)

Ja, ik ben zo'n kapitaalkrachtige dertiger (!) die dan alleen voor de headliner komt. Qua concerten, 't is wat magerkes geweest; ik denk dat 't laatste Battles in 't Depot was

Voltian
6 juli 2010, 22:38
Ochtend- of avondmens?

Voltian
6 juli 2010, 22:39
borsten of billenman?

dat varieert...

Voltian
6 juli 2010, 22:45
Was je vertrouwd met het Libertarisme voor je op

Wel de term maar de ideologie niet echt; weer wat bijgeleerd!

En met de BUB?

Ja, die zijn grappig :-)

Mis je Pindar al?

Nee, 'k heb (ook al op dit forum!) geleerd dat je trollen best negeert; da's makkelijker als ze geband zijn; dan kunnen ze niet provoceren

We weten al dat je geen fan van solden bent. Koopt mevrouw Voltian dan soms kleren voor jou?

Nee, ze is daar heel resoluut in; zo'n voorstel lokt enkel uitspraken uit als "ik ben uw mama niet!"
Als ik kleren koop, dan is ze wel meestal daar om advies te geven.

Ach, kleren kopen, wat een marteling!

Ben je altijd blij met wat ze koopt?

nvt

Voltian
6 juli 2010, 22:48
wie kookt er ten huize Voltian?

75-25 vriendin - ik

Maar het varieert; in juni zat ik thuis op ouderschapsverlof, dan heb ik elke avond gekookt; ik moet toch voor mijn schatje zorgen als ze uitgeput van 't werk thuiskomt hé :-)

Voltian
6 juli 2010, 23:01
dju toch, tot hier ging het goed, daar zijn de moeilijke vragen weer :-)

Denk je dat de mensheid volwassen genoeg is om om te gaan met genetische manipulatie en genetische modificatie van de mens?

GGO's ok, genetische manipulatie van mensen schrikt mij af; ik voel me eigenlijk slecht geplaatst daar uitspraken over te doen, ik ken de materie niet zo goed...

Zie je er graten in dat binnen dit en 15 jaar babies op maat van de ouders gemaakt kunnen worden?

Mja, je ziet nu al gender onbalans in China & India wat voor demografische en maatschappelijke problemen zorgt, dit soort nieuwe technologie zal niet helpen. Maar het komt eraan en mensen die er gebruik van willen maken zullen dat doen; ongeacht wat wij daarvan vinden...

Vind je camera's op publieke plaatsen een schending van de privacy?

Als er niets aan de hand is, dan stoort het mij; als er geknokt wordt ben ik blij dat ze er zijn; ik heb er vertrouwen in dat er zorgvuldig mee wordt omgesprongen en dat de privacy wetten gerespecteerd worden, dus in 't kort: nee.

(zo een lekker gematigd antwoord, half naast de kwestie; ik moet de politiek in)

Voltian
6 juli 2010, 23:16
Wat is je favoriete pizza?

Quatro formaggio

Denk je dat Obama voor een tweede ambstermijn verkozen zal worden?

Wel, hij heeft veel krediet gebruikt om z'n health care erdoor te krijgen en dat is em gelukt; hij lijkt er slecht voor te staan maar ik denk dat hij voldoende tijd heeft om z'n approval ratings te verbeteren hoewel BP nu niet helpt. Ik denk niet dat BP Obama's Katrina gaat worden, daarvoor is het toch iets te evident dat de vorige administratie op z'n minst mee verantwoordelijk is voor de zwakke overheidsaanpak nu.

Bovendien is Rechts Amerika versnipperd. Er wordt veel media-aandacht gegeven aan de Tea-Party, maar die zijn te extreem; als er een Tea-Partier Republikeins president kanididaat wordt (en al zeker als het Palin zou zijn), dan zit Obama gebeiteld.

Ik denk dat hij met z'n politieke intuitie op het juiste moment inspanningen zal doen om z'n ratings te verbeteren; nu wil-ie vooral uitvoeren lijkt me (o.a. ook z'n Wall Street bill), wat misschien onpopulair is maar wel het hart van z'n beleid uitmaakt.

Ik hoop het alvast; ik herinner me nog goed het slot van zijn overwinningspeech:

"And where we are met with cynicism and doubt and fear and those who tell us that we can't, we will respond with that timeless creed that sums up the spirit of the American people in three simple words -- yes, we can."

Dat is exact wat ik wil horen van mijn politieke leiders; toen was ik jaloers op jonge Amerikanen :-)

Ga je soms op vakantie aan de Belgische kust? Zo ja, in welke gemeente(n)?

Daguitstapjes, waar de trein stopt, meestal Oostende dus.

Ken je persoonlijk jouw burgemeester?

Nee; 'k heb er wel al eens mee gesproken maar dat zal hij ongetwijfeld al vergeten zijn.

Heb je al eens gebruik gemaakt van politiek dienstbetoon?

nee

Voltian
6 juli 2010, 23:20
science-fiction fan? Zo ja, favoriete boek en schrijver? Zo nee, waarom niet?

Niet specifiek fan, ik zoek het genre niet op maar lees wel eens een sci-fi boek; favoriet boek is ongetwijfeld de The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Deze zin (ik had er bijna over gelezen)

"A Hooloovoo is a hyperintelligent shade of the colour blue."

heb ik 3 keer gelezen alvorens te "begrijpen"; heerlijk!

Voltian
6 juli 2010, 23:30
Star Wars of Star Trek?

Trek

Hoe voorbereid ben je op een zombie-aanval?

Ik denk zoals een gemiddeld goede huisvader; uiteraard staat er in elke hoek van het huis een koevoet; 'k heb een blaaspijp naast bed en een stuk of 15 pijlen met explosieven in de kop. We hebben voldoende proviand in de kelder (die uiteraard hermetisch kan worden afgesloten) om 28 dagen te overleven. Voorts herberg ik in mijn tuinhuis hunter-seeker muizen die pavloviaans zijn afgericht om naar eender welke soort zombie te lopen om, eens daar, hun dodelijke (nuja) lading TNT tot ontploffing te brengen.

Ok, ik heb geen obelisk voor de deur om eventueel op hun hoofd te laten vallen; maar zo accuut is de dreiging nu ook weer niet, toch?

Waar zou je graag eens ongestoord gaan rondsnuffelen?

chernobyl (niet ironisch)

Voltian
6 juli 2010, 23:34
heb je ooit al eens meegedaan aan klinische studies van nieuwe geneesmiddelen?

Voor zover ik weet niet :-)

Doneer je bloed?

Nee, vroeger rookte ik al eens een joint en ja, dan mag je niet doneren...
Ik zou het nu wel kunnen maar ik vind het maar niks die naalden en dat bloed.

Doneer je aan het goede doel? Zo ja, aan welke projecten? Zo nee, waarom niet?

Ja, doorlopende opdracht aan enkele grote organisaties (artsen zonder grenzen, broederlijk delen). Voorts bij de traditionele acties en bij uitzonderlijke rampen a la Haïti.

Heeft socialisme nog een toekomst?

Ja, daar wil ik wel eens een boompje over opzetten, maar niet nu :-)

Voltian
6 juli 2010, 23:54
Wat zou je doen indien je geld genoeg had om nooit meer te hoeven werken?

Reizen reizen reizen, kunst/muziek maken, met de kindjes spelen. 'k Heb me dat al afgevraagd en ik denk dat ik het pas echt weet als het zover is. Ik ga ook productief willen zijn, op één of andere manier; hoe weet ik niet...

Op wie stemde je bij de laatste verkiezingen?

Groen!

Hoe moeten we jouw politieke overtuiging zien?

economisch: liberaal
ethisch: progressief

Welke problemen moet de regering dringend aanpakken?

Arbeidsmarkt
Overheidsbedrijven (nl.: liberaliseren)
Wetenschappelijk onderzoek (da's simpel: gewoon meer geld geven)

En om dat allemaal te bereiken, eerst communautaire stabiliteit zeker (zucht...)

Hoe heb je dit forum leren kennen?

Weet ik niet meer; toevallig eens op gegoogled of zo.

Heb je enkel voor de forumquiz geregistreerd? Discussieerde je vroeger weleens op dit forum? Op andere fora?

Ma nee gij, 't heeft zeker een jaar geduurd eer ik zlefs maar eens ben gaan kijken in K&K (ik vond het toen heel raar dat politics.be een K&K had, daar hebt ge flair.be toch al voor :-)); ik hing/hang vooral uit in milieu, transport, europa en internationaal (en soms economie) en nam het allemaal heel ernstig. waarschijnlijk ben ik uit verveling, frustratie en herhaling eens komen kijken op K&K, was dat effe leuk zeg, vooral die quiz! :-)
etc.

Wat voor discussies kunnen jou het meest boeien?

Diepgaand over een onderwerp dat beide partijen goed kennen maar waar ze toch fundamenteel over van mening verschillen

en

discussies over onderwerpen die ik niet ken maar als toeschouwer door te volgen veel over kan leren

Rook je? Hoeveel?

nee & nvt

Welke boek ben je aan het lezen? Wat zullen de volgende zijn?

http://forum.politics.be/showpost.php?p=4849939&postcount=73

Lees je vaak? Fictie of non-fictie? Wat zijn voor beide jouw voorkeuren?

http://forum.politics.be/showpost.php?p=4849939&postcount=73

Heb je een typmachine? Gebruik je die vaak? Gebruikte?

Een typmachine?! wat is dat?! ;-)

Heb je een facebookprofiel? Waarom wel of niet? In het geval je er wel een hebt: hoeveel vriendjes heb je? :p

ja, omdat het leuk is contact te houden met mensen die je niet veel ziet; 143 vrienden

Welke forummers heb je al in het echt ontmoet? Bij welke gelegenheden? Viel dat een beetje mee?

Nog geen, ik overweeg naar een eventuele volgende meeting te gaan.

Nachtraaf of vroege vogel?

Hoe laat is het?,
voila...:-)

Wat zijn jouw grootste ecologische zonden?

Ik vind dat ik geen grote ecologische zonden bega

Haat je Firestones raadgevingen in deze thread? ;)

enkel deze

http://forum.politics.be/showpost.php?p=4855552&postcount=126

;-)

Voltian
6 juli 2010, 23:57
Vind je het spijtig dat Lily Allen stopt met optreden?

Ja (ik wist niet dat ze gestopt was)

Mag je met je kapsel Iran binnen? (context (http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/middle_east/10527088.stm))

hmmm, dat zou wel eens kunnen tegenvallen...

Ben je al in een gevangenis geweest? Zo ja, in welke hoedanigheid en waarom?

Ja, die van Tongeren, toen het een museum was; werkelijk ongeloofelijk dat die terug gebruitk wordt, voor jongeren dan nog...

Loop je soms rond in sandalen en witte sokken?

nooooooooooooooooooooooooooit!

Voltian
7 juli 2010, 00:05
Hoe moeilijk is het om consequent te zijn tgo je kindjes?

Mja, ik moet er alert voor zijn; ik ga er op moeten trainen want het zal alleen maar belangrijker worden

Wie geeft het eerste toe?

ikke :oops:

Had je gemakkelijke babies?

De oudste was tot 6 maanden een nachtmerrie; ontroostbare huilbuien van meer dan een uur waren niet ongebruikelijk; tot 6 maanden werd ze nog regelmatig wakker 's nacht (om een kwartier-uur te wenen); dat was echt overleven. Op 6 maanden is dat helemaal opgeklaard; nu slaapt die van 7 tot half8 (en later) en is ze o zo schattig.
Ons jongste is op dat vlak een pak makkelijker; veel lachen, tevreden, goed eten & slapen. Het mag anders wel tijd worden dat zij ook slaapt tot half8 want ze wordt nog altijd wakker rond 6u (give or take 0.5u)

Hoe snel merkte je een verschil tussen je jongste en je oudste dochter?

Mja, dat was redelijk snel duidelijk (we wisten niet wat we meemakten met ons jongste :-))

Hoe moeilijk vind je het om ze niet te vergelijken met elkaar?

Niet zo, voor echte karaktertrekken is de jongste nog te klein.

Heb je klassiek gekozen voor het meter- en peterschap (en daarmee bedoel ik de resp. grootouders/broers-zusters)?

Aan mijne kant zijn het mijn broers; aan mijn vriendin haar kant haar tante (speciale relatie) en een goede vriendin; niet klassiek dus.

Voltian
7 juli 2010, 00:06
Hopelijk heb je WIFI :twisted:

Je hebt nog 3 dagen te leven. Hoe spendeer je die?

"I'm gonna finish the game"

Voltian
7 juli 2010, 00:10
Denk je dat de mensheid het jaar 2100 gaat halen?

ja, met de vingers in de neus

Vrees je voor een WO III? Waar gaat die om draaien denk je?

niet echt; indien toch: godsdienst weer he...

Hoe wakker lig je van de klimaatsverandering?

't Is (deels) mijn broodwinning hé, dus ik zorg ervoor dat het belangrijk genoeg lijkt dat het onderzocht blijft worden (gij weet toch ook het écht zit Pieke)

Nee serieus, een beetje toch wel, we moeten het echt proberen te vermijden.

Wat is het meest nutteloze weetje dat je nu te binnen schiet?

Kerel, ge zijt mij gewoon aan 't pesten he.

de "Knock Nevis" heette vroeger de "Jahre Viking"

Voltian
7 juli 2010, 00:14
Heb je je chakra's al eens gezocht?

chakawadatte?...

Ooit iets paranormaals meegemaakt?

nee

Hoeveel dimensies zijn er denk je?

8 (90° gedraaid)

Geloof je in UFO's? En zijn die bemand door buitenaardse wezens?

UFO bestaan, maar of het ruimteschepen met aliens zijn, dat denk ik niet.

Wat is de kans denk je dat we ooit contact maken met buitenaardse wezens?

Laag, ze zouden al geweest zijn en wij gaan nog even niet bij hun geraken. 't Zal niet tijdens mijn leven gebeuren denk ik.

Wat is het vreemdste diertje dat je ooit gezien hebt?

Kiwi

Voltian
7 juli 2010, 00:19
Welke van de vier jongens uit The Big Bang Theory lijkt het meest (kwa karakter en gedrag) op jou?

Leonard, die is nog het normaalst van den hoop.

Welke het minst?

Hoewel ook jaloers erop, Sheldon.

Ken je meisjes die op Penny lijken?

Ik ken meisjes die zeker even knap zijn als Penny :-)

Kijk je soms naar FC De Kampioenen?

Toen ik nog thuis woonde, omdat ik geen keuze had en te lui was iets eraan te doen; thank god that's over.

Heb je al last gehad van ongewenste intimiteiten op het werk?

Nee, noch gewenste

Voltian
7 juli 2010, 00:26
Maar ze hebben gewonnen.
Ga je daardoor slecht kunnen slapen vannacht?

Nee, ik ga slecht slapen want 't is hier nóg warmer dan thuis

(Op zich niet zo erg, want zo kan je rustig de vraagjes hier beantwoorden.)

grmbl

Wat is het eerste dat je gedaan hebt toen je in het hotel aankwam?

tv opgezet om te zien of de voetbal niet uitzendden

Valt het hotel mee?

Absoluut; ik moet wel betalen voor de wifi, dat vind ik "not done". Eerste indruk is los daarvan zeer goed; propere badkamer, groot bad, relatief rustig én er is een kluis!

Ben je blij dat Pindar alweer op het forum terug is?

Niet echt, hoe heet-ie deze keer?

Kan je tenminste respect opbrengen voor zijn doorzettingsvermogen?

Nee, ik heb veel respect voor doorzettingsvermogen als het bereiken van het doel iet-of-wat steek houdt. Da's in dit geval niet helemaal duidelijk

Waarom gebruikt mijn onderbuur NU zijn boormachine?

Om een schilderij aan de muur te hangen?...
Raadde je me dit niet eens aan tegen boormachines? ;-)

Voltian
7 juli 2010, 00:27
Zo, we kunnen weer verder. Slaapwel!

Firestone
7 juli 2010, 07:16
Wow, alles beantwoord! 8O

chakawadatte?...
Je moet het oeuvre van exodus (http://forum.politics.be/showpost.php?p=4371623&postcount=214) aandachtiger lezen:

Endocriene klieren en chakras

Elke endocriene klier staat in verbinding met een chakra en een belangrijke zenuwknooppunt. De chakras absorberen de universele of primitieve energie (chi, prana, akasha enz...), splitsen deze op in samenstellende deeltjes en zenden ze dan langs de energierivieren, de nadis genaamd, naar het zenuwstelsel, de endocriene klieren en daarna naar het bloed om het lichaam te voeden.

Elke endocriene klier staat in verbinding met een chakra en een belangrijke zenuwknooppunt. De chakras absorberen de universele of primitieve energie (chi, prana, akasha enz...), splitsen deze op in samenstellende deeltjes en zenden ze dan langs de energierivieren, de nadis genaamd, naar het zenuwstelsel, de endocriene klieren en daarna naar het bloed om het lichaam te voeden.

Een chakra kunt u het beste zien als een bloem die al naar gelang de omstandigheden open of dicht kan staan. Is een chakra bijvoorbeeld de keelchakra gesloten, dan betekent dat bv. problemen met communiceren, zoals stotteren. Het mooiste is dus wanneer een chakra open staat.

Chakra's zijn de energiepoorten van kosmos naar de mens; wil een mens zich evenwichtig kunnen voelen, dan is het van vitaal belang dat de zeven chakra's goed zijn geopend. Dit is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan! Wat echter ook wel eens voorkomt, is dat een chakra te ver opens taat en de persoon zo een bepaalde tijd blootstaat aan negatieve energie...

Lees verder op de site: Stamcel.org (http://stamcel.org/html/endochak.htm)
Ben je blij dat Pindar alweer op het forum terug is?Niet echt, hoe heet-ie deze keer?Parcivul! :lol:
Raadde je me dit niet eens aan tegen boormachines? ;-)Kan niet als je nog even alléén thuis zit met een slapend (hoe doet ze dat met die boormachine? :?) kindje.

Heb je goed geslapen vannacht?

nubian
7 juli 2010, 07:55
...

Hij verdient alvast de "Forummer van de week Award":cheer:

Voltian
7 juli 2010, 08:11

8-)

Je moet het oeuvre van exodus (http://forum.politics.be/showpost.php?p=4371623&postcount=214) aandachtiger lezen:

:drinking:

Parcivul! :lol:

how ironic

Kunnen de mods dat IP-adres niet gewoon blokkeren of zo?

Heb je goed geslapen vannacht?

Heel goed, dank u, alleen een beetje weinig :-)

Voltian
7 juli 2010, 08:12
Hij verdient alvast de "Forummer van de week Award":cheer:

8-)

Pieke
7 juli 2010, 08:31
:clapping::clapping::clapping:

Ok, ik heb geen obelisk voor de deur om eventueel op hun hoofd te laten vallen; maar zo accuut is de dreiging nu ook weer niet, toch?

Ge kunt nooit voorbereid genoeg zijn, we spreken hier wel over zombies eh

't Is (deels) mijn broodwinning hé, dus ik zorg ervoor dat het belangrijk genoeg lijkt dat het onderzocht blijft worden (gij weet toch ook het écht zit Pieke)
ik behoor jammer genoeg niet tot de selecte intimi die weten hoe het echt zit :-(

Kerel, ge zijt mij gewoon aan 't pesten he.
;-)

de "Knock Nevis" heette vroeger de "Jahre Viking"

wie is Knock Nevis?

Absoluut; ik moet wel betalen voor de wifi, dat vind ik "not done".

Ik ken dat gevoel

sure, maar dit is uwen draad, niet de mijne ;-)

en deze ben je vergeten
Vind je, in het licht van de huidige temperaturen, het nodig dat deodorant verplicht wordt op het werk (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20100706_032)?

Volgende reeks:

hoe lang spendeer je smorgens in de badkamer?

2 linkerhanden of handige harrie?

geef je gemakkelijk je ongelijk toe?

stadsjongen of het platteland?

Firestone
7 juli 2010, 09:06
Hij verdient alvast de "Forummer van de week Award":cheer:Ongetwijfeld!
Hij moet echter blijven bewijzen dat hij het echt verdiend heeft.

Flessenwater of water uit de kraan?

Behalve de broodnodige wapens tegen zombies, liggen er nog wapens in jouw huis?

Wat heb je gedaan met je ecocheques?

Vind je het instellen van ecocheques een goeie maatregel?

Wat voor GSM heb je?

Kom je hier soms ronddolen als je aan een nieuw project moet beginnen maar nog niet precies weet hoe het aan te pakken?

Hoeveel keer per dag bel je met mevrouw Voltian als je zoals nu alléén in het buitenland zit?

how ironic

Kunnen de mods dat IP-adres niet gewoon blokkeren of zo?Pindar ging indertijd geregeld naar de bibliotheek om hier te posten. Ze kunnen moeilijk zo'n IP-adres blokkeren.
Bovendien zal hij (zoals de andere dubbelnickpro's) wel vetrouwd zijn met proxy-servers.
Parcivul is overigens inmiddels al verbannen.

Naar analogie met zijn recente dubbelnicks (antooon en Parcivul), heb je nog suggesties voor Pindar wat dubbelnicks betreft?

Pieke
7 juli 2010, 09:17
Ben je bijgelovig?

Rachmaninov of Tchaïkovski?

Zit je me je oudste dochter al in de voorleesfase?

Wat is je favoriete sprookje?

Je favoriete tekenfilmfiguur?

Welke historische periode had je graag meegemaakt?

Pieke
7 juli 2010, 10:22
Welke waarden wil je je kindjes meegeven?

Heb je de tweede zwangerschap anders meegemaakt dan de eerste? Bewuster?

Hoe dikwijls heb je tegen jezelf al gezegd "Wat worden ze snel groot."?

Ben je een bewuste consument? Kies je resoluut voor ecologische alternatieven of laat je je toch vooral leiden door de prijs?

hoe moeilijk was de stap van 29 jaar naar 30?

Blijft het bij 2 kindjes?

paaldanseresje
7 juli 2010, 14:12
wat zijn je plannen voor vanavond?

Voltian
7 juli 2010, 19:47
Ongetwijfeld!
Hij moet echter blijven bewijzen dat hij het echt verdiend heeft.

OK, maar kga eerst 't stad in; u krijgt straks (of morgen...) uw antwoorden.

Voltian
7 juli 2010, 19:48
wat zijn je plannen voor vanavond?

Deze kan ik alvast beantwoorden; ik ga dadelijk 't stad in en ga samen voetbal kijken met een vriend die hier toevallig woont en we zien wel of het al dan niet gezellig wordt daarna...

paaldanseresje
7 juli 2010, 22:07
Deze kan ik alvast beantwoorden; ik ga dadelijk 't stad in en ga samen voetbal kijken met een vriend die hier toevallig woont en we zien wel of het al dan niet gezellig wordt daarna...hoe gezellig is het daarna geworden?

nubian
7 juli 2010, 22:11
hoe gezellig is het daarna geworden?

Ik dacht net hetzelfde:-P

Voltian
8 juli 2010, 01:23
hoe gezellig is het daarna geworden?

heel gezellig; 'k heb een hele tour gekregen!

Voltian
8 juli 2010, 01:29
wie is Knock Nevis?

http://en.wikipedia.org/wiki/MV_Mont

deo

niet verplichten maar wel aanmoedigen...

hoe lang spendeer je smorgens in de badkamer?

5'36''

2 linkerhanden of handige harrie?

Ik neig meer naar handige harrie

geef je gemakkelijk je ongelijk toe?

ja, absoluut; dat werkt zelfs bevrijdend

stadsjongen of het platteland?

ik denk dat ik deep down altijd een countryboy zal blijven; maar 'k heb het wel naar mijn zin in de stad

Voltian
8 juli 2010, 01:45
Flessenwater of water uit de kraan?

Mijn vriendin zweert bij fles; mij maakt het niet uit, dus ik doe een beetje van beide

Behalve de broodnodige wapens tegen zombies, liggen er nog wapens in jouw huis?

Het broodmes zal wel het gevaarlijkste wapen thuis zijn (voorlopig althans, tot dat de anti-zombie obelisk die ik net online heb besteld geleverd wordt)

Wat heb je gedaan met je ecocheques?

die hangen nog steeds aan het magneetbord; ik zal er wel iets nuttig mee kunnen doen in de Gamma

Vind je het instellen van ecocheques een goeie maatregel?

[nee]²

Wat voor GSM heb je?

iphone (de oude)

Kom je hier soms ronddolen als je aan een nieuw project moet beginnen maar nog niet precies weet hoe het aan te pakken?

Awel, niet op dit forum, maar wel meer gespecialiseerde fora; zowel om ideeën te verzamelen als onderdeel van volwaardig projectwerk (vb. informele stakeholderconsultaties). politics.be is net iets te algemeen voor nuttig te zijn op dat vlak, maar het is los daarvan wel enorm interessant om de stand van het "maatschappelijk draagvlak" rond verschillende thema's waar we projecten rond doen op te snuiven. Rekeningrijden bvb.; je kan zien hoe de toon daarover op dit forum de afgelopen jaren is veranderd; zeer interessant (maar niet echt bruikbaar voor projectwerk).

Hoeveel keer per dag bel je met mevrouw Voltian als je zoals nu alléén in het buitenland zit?

'k Heb gisteren even gebeld, en vandaag een berichtje gestuurd om te melden dat de presentatie goed is geweest. In 't algemeen redden we het wel een paar dagen zonder elkanders stem te horen. (maar ik ga vrijdagavond toch graag zo snel mogelijk van het vliegtuig willen om zo snel mogelijk bij mijn 3 meisjes te zijn).

Pindar ging indertijd geregeld naar de bibliotheek om hier te posten. Ze kunnen moeilijk zo'n IP-adres blokkeren.
Bovendien zal hij (zoals de andere dubbelnickpro's) wel vetrouwd zijn met proxy-servers.
Parcivul is overigens inmiddels al verbannen.

Naar analogie met zijn recente dubbelnicks (antooon en Parcivul), heb je nog suggesties voor Pindar wat dubbelnicks betreft?

Pandir,
Forestine,
volstrekte_idioot,
ban_mij,
trollllllllllllllllllllll,
troooooooooool,
trrrrrrrrrrrrrrrol,
zombie_x

enfin, hij kan nog wel even verder denk ik. Wel gemeen dat-ie de bib daarvoor misbruikt.

Voltian
8 juli 2010, 01:54
Ben je bijgelovig?

Mja, toch een beetje; en ik ontleed dat dan volledig om tot de conclusie te komen dat het onzin is, maar hou er dan toch aan vast. Tja...

Rachmaninov of Tchaïkovski?

Daar ken ik te weinig van

Zit je me je oudste dochter al in de voorleesfase?

oh ja; mijn vriendin is germaniste, we lezen al voor sinds ze 6m is of zo (ondertussen hebben we ook al een ganse bibliotheek kinderboeken)

De oudste is helemaal gek van Penguin van Polly Dunbar terwijl we de jongste gek proberen te maken van Klein wit visje van Guido van Genechten

Wat is je favoriete sprookje?

Er schiet me niks te binnen...

Je favoriete tekenfilmfiguur?

Homer

Welke historische periode had je graag meegemaakt?

De Verlichting of Fin de siècle (19e eeuw)

Voltian
8 juli 2010, 02:15
Welke waarden wil je je kindjes meegeven?

Naasteliefde, zelfverwezenlijking...
Vraag me dat binnen 5j nog eens

Heb je de tweede zwangerschap anders meegemaakt dan de eerste? Bewuster?

Nee, niet echt; je weet dan wel ongeveer hoe de vork in de steel zit

"bewuster", ik zou zeggen net niet, bij de eerste was ik daar toch veel meer mee bezig.

Hoe dikwijls heb je tegen jezelf al gezegd "Wat worden ze snel groot."?

Ja, we zeggen dat wel eens voor de flauwe. Los daarvan is het verbazend te zien dat ze echt zichtbaar evolueren, bijna van week tot week; da's echt onvoorstelbaar.

Ben je een bewuste consument? Kies je resoluut voor ecologische alternatieven of laat je je toch vooral leiden door de prijs?

Prijs en andere elementen in mijn "nutsfunctie" (gemak, kwaliteit, herkenbaarheid,...)

Ecologische troeven van een product/dienst moeten voor mij op één of andere manier verwerkt zijn in de componenten die mijn nutsfunctie uitmaken. Ik kies bijna principieel niet voor een gelijkwaardig ecologisch alternatief dat duurder is en verder geen betere waarde biedt dan zijn "niet-ecologische" tegenhanger. Ik krijg er het schijt van dat het ecologisch label voor sommige producenten voldoende lijkt om een hogere prijs te vragen.

Op basis van ideologie bouw je geen markt uit; ik ben er zeker van dat die markt bestaat, maar producenten van expliciet ecologische goederen moeten dat maar vertalen naar nut waar consumenten voeling mee hebben (of niet-ecologische goederen moeten via regulering milieukosten in rekening brengen waardoor ze prijsvoordeel verliezen)

hoe moeilijk was de stap van 29 jaar naar 30?

Ik heb er de hele tijd voor de flauwe over zitten zagen en triest zitten doen, maar uiteindelijk verandert er niks op die dag natuurlijk.
Toch, die 3, het verandert iets. Als je in de twintig bent, heb je meer krediet; een fout wordt bedekt met mantel der liefde (jeugdig enthousiasme en zo); eens in de dertig lijkt het toch vooral dat je moet renderen, productief zijn; dus ja, het doet me wel iets eigenlijk...

Blijft het bij 2 kindjes?

Er komt vrijwel zeker een derde, maar daar beginnen we ten vroegste over een jaar aan. Ik zou nog wel een 4e willen maar mijn verloofde niet echt. Bovendien lijkt er vanuit economisch standpunt een zeker schaalvoordeel bij 3 kindjes; vanaf 4 moet je een zeker plafond overwinnen (grotere auto, huis) dus de marginale kosten van een 4e lijken hoger dan een 3e; dat helpt ook niet; aan de andere kant zijn de marginale kosten van een 5e dan weer lager als die van een 3e, dus je kan blijven gaan...

In't kort, er komt waarschijnlijk een 3e, daarna moet er gesproken worden.

paaldanseresje
8 juli 2010, 07:24
heel gezellig; 'k heb een hele tour gekregen!een tour van wie? heeft je vriend ook zo'n tour gekregen?

Firestone
8 juli 2010, 08:30
Wel gemeen dat-ie de bib daarvoor misbruikt.Zou ook kunnen dat hij toen thuis geen Internet had.
Neen.
Het email-adres dat ik van vroeger had werkt niet meer.
Ik heb hem nu eens een email via het forum gestuurd.En het heeft nog effect (http://forum.politics.be/showthread.php?p=4858297#post4858297) gehad ook! :cheer:

Voltian
8 juli 2010, 17:40
een tour van wie? heeft je vriend ook zo'n tour gekregen?

Hij heeft mij een rondleiding gegeven door de stad.

Voltian
8 juli 2010, 17:41
Zou ook kunnen dat hij toen thuis geen Internet had.

Ja, moet wel, waarom zou-ie anders naar de tempel van kennis en feiten gaan...

En het heeft nog effect (http://forum.politics.be/showthread.php?p=4858297#post4858297) gehad ook! :cheer:

jeuj!

Voltian
8 juli 2010, 17:43
Zo, mijn week zit erop; ik vond het leuk, ik hoop jullie ook!

Moet/mag ik nu een opvolger aanduiden of hoe werkt het?

Firestone
8 juli 2010, 17:47
Zo, mijn week zit erop;Daar beslis jij niet over! :mrgreen:

ik vond het leuk, ik hoop jullie ook!Ik alvast wel.

Moet/mag ik nu een opvolger aanduiden of hoe werkt het?Ja.

nubian
8 juli 2010, 17:49
Zo, mijn week zit erop; ik vond het leuk, ik hoop jullie ook!

Moet/mag ik nu een opvolger aanduiden of hoe werkt het?

Not so fast gringo8-)
Wat was u meest genantste moment?
Heb jij een fobie?
Wat is de pincode van uw bankkaart:mrgreen:

Voltian
8 juli 2010, 17:52
Daar beslis jij niet over! :mrgreen:

:-)

Ja kan me niet dwingen tot antwoorden hé Firestone (enfin, ik neem aan dat uw "invloed" niet zover reikt... :-|

Ja.

Ok, als er kandidaten zijn, laat maar weten.
Pieke, ben jij al eens geweest?, if not, interesse?...

Voltian
8 juli 2010, 23:40
Allé vooruit, omdat ge zo'n schatje zijt. (Ge zijt toch een schatje hé?)

Not so fast gringo8-)
Wat was u meest genantste moment?

Ik heb dat allemaal zo goed verdrongen dat ik niets kan bedenken, goed hé!

Heb jij een fobie?

niet echt; ik vind het maar niks als men naalden in mij wil steken (hoewel ik in het licht van mijn voortdurende heroïneverslaving de hypocrisie van die fobie wel inzie)

Wat is de pincode van uw bankkaart:mrgreen:

8376, als ge mij uw adres geeft zal ik u een kopietje bezorgen.

:-P

Pieke
9 juli 2010, 09:05
Pieke, ben jij al eens geweest?, if not, interesse?...

ge wilt me gewoon terugpakken met vervelende vragen eh :-D ;-)

nubian
9 juli 2010, 11:34
Allé vooruit, omdat ge zo'n schatje zijt. (Ge zijt toch een schatje hé?)

Ik heb dat allemaal zo goed verdrongen dat ik niets kan bedenken, goed hé!

niet echt; ik vind het maar niks als men naalden in mij wil steken (hoewel ik in het licht van mijn voortdurende heroïneverslaving de hypocrisie van die fobie wel inzie)

8376, als ge mij uw adres geeft zal ik u een kopietje bezorgen.

:-Pshopeeeeeeuhhhhhh:cheer:
merciekes sjoeke;-)

knipptics
28 augustus 2010, 23:25
Kristl Strubbe, puur om ze te choqueren (wat een burgertrut; iemand al eens haar columns gelezen?, daarom alleen al stem ik niet VLD)

Zijn er columns uit dit lijstje die je wel goed vindt ?

Columns

Geert Buelens » Sam De Graeve » Laurens De Keyzer » Bart De Wever » Mia Doornaert » Paul Goossens » Tom Naegels » Marc Reynebeau » Dave Sinardet » Kristl Strubbe » Rik Torfs » Jo Van Damme » Oscar van den Boogaard » Lorin Parys » Dominique Deckmyn » Peter Cuypers » Fons Van Dyck » Pascal Dendooven » Kristof Hoefkens » Peter Vanden Houte » Steven De Foer » Karin De Ruyter » Veerle Beel »

knipptics
28 augustus 2010, 23:56
My Life van Bill Clinton

Dat geBillClinton fascineert me.
Zoem daar een keer op in ?
Kan je je herinneren waar en wanneer die sympathie voor den Bill begonnen is ?
En wat heeft Bill dat Obama niet heeft ?

Voltian
29 augustus 2010, 16:25
Zijn er columns uit dit lijstje die je wel goed vindt ?

Columns

Geert Buelens » Sam De Graeve » Laurens De Keyzer » Bart De Wever » Mia Doornaert » Paul Goossens » Tom Naegels » Marc Reynebeau » Dave Sinardet » Kristl Strubbe » Rik Torfs » Jo Van Damme » Oscar van den Boogaard » Lorin Parys » Dominique Deckmyn » Peter Cuypers » Fons Van Dyck » Pascal Dendooven » Kristof Hoefkens » Peter Vanden Houte » Steven De Foer » Karin De Ruyter » Veerle Beel »

Waar ik een uitspraak over kan doen want meer dan 1 stuk gelezen:

Bart De Wever: scherp, maar niet mijn ding
Mia Doornaert: overschat, ik snap het nog altijd niet...
Tom Naegels: als het goed is, is het vaak echt wel goed; maar het is lang niet altijd goed.
Marc Reynebeau: die lees ik niet veel; analyse is meestal interessant
Kristl Strubbe: soms :roll: en soms :lol: (maar dan voor de verkeerde redenen)
Rik Torfs: nee, ik snap het ook niet...
Kristof Hoefkens: cavakes

Voltian
29 augustus 2010, 16:56
Dat geBillClinton fascineert me.
Zoem daar een keer op in ?
Kan je je herinneren waar en wanneer die sympathie voor den Bill begonnen is ?
En wat heeft Bill dat Obama niet heeft ?

Hmmmm, ik herinner me vaag de overwinning tegen Bush sr., die kwam toen vrij onverwacht maar ik herinner me vooral zijn herverkiezing, die-ie quasi met de vingers in de neus van Dole won.

Wat ik heerlijk vind aan Clinton is zijn pragmatisme, op het opportunistische af, terwijl hij tegelijkertijd toch oprecht en authentiek is (/overkomt). Hij kon dat schitterend verzoenen. Dat pragmatisme heeft hem veel kunnen doen realiseren, want hij was steeds bereid tot compromis. Imago en persoonlijkheid vloeien ook perfect in elkaar over (vb. toen Clinton en Jeltsin lekker zaten te lachen, dat was imago, maar hij h*d wel echt de slappe lach), hij hoeft geen rol te spelen (unlike Bush Jr., die af en toe pijnlijk uit zijn rol viel). Op dat niveau lijkt me dat enorm moeilijk om vast te houden, die authenticiteit, maar het lukte wel.

Hij heeft het ook zelf afgedwongen hé: vanuit een moeilijke gezinssituatie in Arkansas (het Zuid-Limburg van de VS, bwahahaha), met een beurs gestudeerd, uitmunten, de Rhodes-beurs en vertrokken. Zo, niet vanuit een politieke familie maar op eigen kracht, president worden en het waarmaken; sterk! Het is voor mij een indicatie dat ieder die dat wil het ver kan schoppen (en doet me dus ook dromen :-)).

Het lezen van zijn memoires is echt leuk, op de schrijfstijl na, hij is echt een slechte schrijver. :-) (Maar ik vind het dan weer knap dat-ie dat toch doet). Het getuigt van een enorme leergierigheid en bereidheid eigen overtuigingen in vraag te stellen, kortom, pragmatisme.

Het verschil met Obama, mja ik weet het niet; "Obama" lijkt onderhand toch meer een merknaam dan een leiderschapsstijl; misschien het pragmatisme?, hij heeft bvb. echt zitten doorduwen voor z'n healthcare... Maar ik geef em nog het voordeel van de twijfel; de economische toestand is ook niet vergelijkbaar.

knipptics
1 september 2010, 16:33
Ben je een hardcore democraat ?
Wat vind je van mensen die hier de aristocratie durven verdedigen ?

Voltian
1 september 2010, 16:35
ja lap :-)

Firestone
1 september 2010, 16:43
Wat vind je van het ontslag van Kim Geybels?
Terecht? Gedwongen? Iets anders?

Voltian
1 september 2010, 19:33
Ben je een hardcore democraat ?

Ik denk dat als ik Amerikaan zou zijn ik Democratisch zou stemmen, maar ja, ik ben dan ook progressief, hoogopgeleid en woon (/zou wonen) in een stad. Langs de andere kant, zowel de Democratische als de Republikeinse partij zijn een breed politiek spectrum met vele overlappingen. (vb. hoe Arizona en Utah, allebei met een Republikeins gouverneur, anders omgaan met de immigratieproblematiek). Dus het zal wel van de standpunten van de kandidaten afhangen, als het erop aan zou komen.

Wat vind je van mensen die hier de aristocratie durven verdedigen ?[/QUOTE]

euhm, ik weet niet goed wat je bedoelt, geef eens een voorbeeld?

Voltian
1 september 2010, 19:40
Wat vind je van het ontslag van Kim Geybels?
Terecht? Gedwongen? Iets anders?

Ivan De Vadder heeft het mij net uitgelegd op terzake, se! Het lijkt overdreven (als we haar moeten geloven, heeft ze eigenlijk niks verkeerd gedaan), maar blijkbaar heeft ze ook interne regels overschreden door Luyten aan te werven. Dat lijkt me toch niet genoeg voor ontslag dus mogelijk is er meer aan de hand. Misschien weet de NVA meer, is ze niet zo onschuldig als ze laat uitschijnen. Ze lijkt me ook wat jong voor een politieke afrekening (wie kan op 28 jaar al invloedrijke poltitieke vijanden hebben?!).
Een rare affaire, 't is wachten op onthullingen gok ik. :-)

knipptics
2 september 2010, 06:11
Ik denk dat als ik Amerikaan zou zijn ik Democratisch zou stemmen,

Ow. Ik bedoelde iets helemaal anders.

Voor de meeste mensen is het onvoorstelbaar, maar hier en daar loopt er een rare kwiet los die niet echt enthousiast is over de democratie
( als in : 'het volk regeert' )
Het voorbeeld dat ik het best ken op dit forum is Kallikles, die tgo. de democratie dan een vorm van aristocratie plaatst.
(als : http://nl.wikipedia.org/wiki/Aristocratie)

Ben je onvoorwaardelijk pro democratie ?

Voltian
2 september 2010, 08:25
Ow. Ik bedoelde iets helemaal anders.

Voor de meeste mensen is het onvoorstelbaar, maar hier en daar loopt er een rare kwiet los die niet echt enthousiast is over de democratie
( als in : 'het volk regeert' )
Het voorbeeld dat ik het best ken op dit forum is Kallikles, die tgo. de democratie dan een vorm van aristocratie plaatst.
(als : http://nl.wikipedia.org/wiki/Aristocratie)

Ben je onvoorwaardelijk pro democratie ?

Ik heb ook in het vagevuur gezeten en "untermenschen" het verkiezen willen verbieden (althans in gedachte), maar na wat verdere cultivering ben ik nu onvoorwaardelijk democraat ja.

Firestone
2 september 2010, 08:38
Ivan De Vadder heeft het mij net uitgelegd op terzake, se! Het lijkt overdreven (als we haar moeten geloven, heeft ze eigenlijk niks verkeerd gedaan), maar blijkbaar heeft ze ook interne regels overschreden door Luyten aan te werven. Dat lijkt me toch niet genoeg voor ontslag dus mogelijk is er meer aan de hand. Misschien weet de NVA meer, is ze niet zo onschuldig als ze laat uitschijnen. Ze lijkt me ook wat jong voor een politieke afrekening (wie kan op 28 jaar al invloedrijke poltitieke vijanden hebben?!).
Een rare affaire, 't is wachten op onthullingen gok ik. :-)Hypotetisch scenario:

Op vraag van een vriend aanvaard je op een lijst te staan voor de verkiezingen, als elvendertigste opvolger, voor een partij die je wel aanstaat.
Door allerlei omstandigheden (goed resultaat voor de partij, een aantal effectieven die hun zetel niet opnemen, veel voorkeurstemmen van pbeërs, ...) geraak je onverwacht in de kamer.
Wat doe je?
1. Je houdt je braaf op de achtergrond, volgt gewoon de instructies van de partijtop, en geniet vier jaar van een toffe wedde en gratis treinabonnement?
2. Je stelt je principiëel op, waardoor je vlug in aanvaring komt met de partijtop, waarop je uiteindelijk gedwongen wordt je zitje af te geven?

Voltian
2 september 2010, 08:59
Hypotetisch scenario:

Op vraag van een vriend aanvaard je op een lijst te staan voor de verkiezingen, als elvendertigste opvolger, voor een partij die je wel aanstaat.
Door allerlei omstandigheden (goed resultaat voor de partij, een aantal effectieven die hun zetel niet opnemen, veel voorkeurstemmen van pbeërs, ...) geraak je onverwacht in de kamer.
Wat doe je?
1. Je houdt je braaf op de achtergrond, volgt gewoon de instructies van de partijtop, en geniet vier jaar van een toffe wedde en gratis treinabonnement?
2. Je stelt je principiëel op, waardoor je vlug in aanvaring komt met de partijtop, waarop je uiteindelijk gedwongen wordt je zitje af te geven?

heppff, moet ik nu echt tussen die 2 opties kiezen?! Ik zou zeggen, met 0 politieke ervaring zal ik me in het begin vooral gedeisd en de ogen open houden. Ik zal trachten principes die ik belangrijk vind op de agenda te zetten (hoe dat ook in zijn werk zou gaan). Ik denk niet dat ik ruzie zou krijgen met de top, maar dat ik eerder -Marc Wilmots gewijs- het (al dan niet) ontgoocheld zou afbollen vóór mijn termijn erop zit...

Pieke
2 september 2010, 09:47
hoe was pukkelpop je meegevallen?

Voltian
2 september 2010, 09:59
hoe was pukkelpop je meegevallen?

cavakes, eerste keer dat ik maar één dag ben gegaan (vrijdag) en dat knaagt toch. Voor het goed en wel is begonnen, is het al gedaan. 'k Heb gezien:
Rollins: 't was 't zelfde als een paar jaar geleden (echt, woord voor woord soms), dat was een afknapper, maar hij blijft schitterend met z'n compromisloosheid
Blood red shoes: vond ik wel ok, maar ik vind dat ze het concept dan helemaal moeten doordrijven, stijl White Stripes of Vandal X
Fanfarlo: leukleukleuk (ik kende ze nog niet)
Black Box revelation: prima
Avi Buffalo: gezellig (ik kende 'em niet)
Eels: extreem bizar optreden ('t leek wel jon spencer blues explosion); normaal is die toch institutioneel depressief?!
Mumford & Sons: een eis van mijn verloofde en het was inderdaad heel goed
Four Tet: zalig zacht, zonde dat ik helder was.
The XX: mja, zo'n optreden waarbij ge twijfelt tussen het afbollen en meegezogen worden, het laatste heeft gewonnen. Mooi en storend tegelijk. Een medegezel vatte het goed samen: "als ze nog trager spelen gaat hun muziek achteruit"

En toen waren we moe en gingen we naar huis.

En hoe was het voor u?

Pieke
2 september 2010, 10:22
cavakes, eerste keer dat ik maar één dag ben gegaan (vrijdag) en dat knaagt toch. Voor het goed en wel is begonnen, is het al gedaan. 'k Heb gezien:
Rollins: 't was 't zelfde als een paar jaar geleden (echt, woord voor woord soms), dat was een afknapper, maar hij blijft schitterend met z'n compromisloosheid
Blood red shoes: vond ik wel ok, maar ik vind dat ze het concept dan helemaal moeten doordrijven, stijl White Stripes of Vandal X
Fanfarlo: leukleukleuk (ik kende ze nog niet)
Black Box revelation: prima
Avi Buffalo: gezellig (ik kende 'em niet)
Eels: extreem bizar optreden ('t leek wel jon spencer blues explosion); normaal is die toch institutioneel depressief?!
Mumford & Sons: een eis van mijn verloofde en het was inderdaad heel goed
Four Tet: zalig zacht, zonde dat ik helder was.
The XX: mja, zo'n optreden waarbij ge twijfelt tussen het afbollen en meegezogen worden, het laatste heeft gewonnen. Mooi en storend tegelijk. Een medegezel vatte het goed samen: "als ze nog trager spelen gaat hun muziek achteruit"

En toen waren we moe en gingen we naar huis.

En hoe was het voor u?

Goed! We zijn een paar keer in elkaars buurt geweest blijkbaar...
Eels is niet meer institutioneel depressief, zijn laatste plaat is zelfs extreem positief... ik blijf het bizar vinden, een vent met zo'n uiterlijk That look you give that guy te horen spelen...
vrijdag ook nog gezien: NOFX

donderdag gezien: Thrice (uitmuntend - kende de groep al maar had hun laatste plaat gemist, met blijkbaar enkele uitstekende nummers), Tame Impala's (afgebold na het 2de liedje, jammer want blijkbaar was het vanaf het derde wel leuk), young guns (cava), skindred (uitmuntend, uitstekende sfeer in de tent, en reggae met stevig gitaarwerk is een combinatie die in hun geval werkt) en een fantastische band of horses (en op tijd naar huis voor familiale verplichtingen :-))

Voltian
6 september 2010, 19:15
Kristl Strubbe, puur om ze te choqueren (wat een burgertrut; iemand al eens haar columns gelezen?

She did it again!:

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=4U2URKHA

Wat een kleingeestig mens!

suqar_7loe
17 februari 2011, 20:19
- Ga je deze zomer op vakantie?

Voltian
20 februari 2011, 09:47
- Ga je deze zomer op vakantie?

een city-trip naar Berlijn met ons getwee en dan zoeken we nog iets voor 2 weken met ons 4, we weten nog niet wat. Ik sta open voor suggesties (kindjes van 3 en 1,5), maar geen Belgische kust of centerparks.

suqar_7loe
20 februari 2011, 12:45
een city-trip naar Berlijn met ons getwee en dan zoeken we nog iets voor 2 weken met ons 4, we weten nog niet wat. Ik sta open voor suggesties (kindjes van 3 en 1,5), maar geen Belgische kust of centerparks.

Ze zijn nog wat jong anders had ik je Istanbul of Marokko aanbevolen. Maar het is er te heet voor zo kleine kindjes (denk ik).

Bekijk deze pagina eens: http://www.clubmed.be/cm/aanbiedingen-reis-happy-first_p-34-l-NL-pa-HAPPY_FIRST_E11_34NL-ac-od.html

De reizen naar Turkije, Marokko en Italië lijken wel interessant.

Voltian
20 februari 2011, 13:00
Ze zijn nog wat jong anders had ik je Istanbul of Marokko aanbevolen. Maar het is er te heet voor zo kleine kindjes (denk ik).

Bekijk deze pagina eens: http://www.clubmed.be/cm/aanbiedingen-reis-happy-first_p-34-l-NL-pa-HAPPY_FIRST_E11_34NL-ac-od.html

De reizen naar Turkije, Marokko en Italië lijken wel interessant.

Mja, die "clubdorpen" spreken me niet echt aan, maar die kinderopvang dan weer wel (hihihi); 'k ga het eens bekijken, merci

suqar_7loe
20 februari 2011, 13:05
Mja, die "clubdorpen" spreken me niet echt aan, maar die kinderopvang dan weer wel (hihihi); 'k ga het eens bekijken, merci
Ik zocht inderdaad naar iets waarbij uw kindjes kunnen opgevangen worden :oops:

Ik zal sebiet eens zien of ik wat anders vind. Graag gedaan hoor.

Aan wat had je gedacht misschien? Een warm land of toch maar iets dichter bij huis?

Voltian
20 februari 2011, 13:55
Ik zocht inderdaad naar iets waarbij uw kindjes kunnen opgevangen worden :oops:

Ik zal sebiet eens zien of ik wat anders vind. Graag gedaan hoor.

Aan wat had je gedacht misschien? Een warm land of toch maar iets dichter bij huis?

Iets op "auto-afstand" (pak max 6u rijden), dus Engeland, N-Frankrijk, Duitsland; huisje huren met vrienden; wandelen, cultuurtje doen, luieren, lezen, 's avonds gezellig maken met spel en drank etc.

We hebben al zitten denken, maar een andere vervoersmodus dan auto lijkt moeilijk (behalve boot misschien...)

Soit, ik sta open voor suggesties (inclusief wilde ideeen)

Pølle
26 december 2011, 16:21
Hoe staat het met:

The essensce of human freedom, Heidegger (100-jaren plan)

?

;)

Pieke
27 december 2011, 11:34
Maak eens een balans op voor 2011: hoogtepunt - dieptepunt (indien je dit wil delen natuurlijk) - meest schattige opmerking uit de mond van 1 van je kinderen - meest beschamende moment - moment van fierheid

en natuurlijk: goede voornemens voor 2012?

Pieke
27 december 2011, 11:35
O, en Voltian: een geweldig leuk jaareind, en een fantastisch 2012 gewenst eh

Voltian
27 december 2011, 23:16
Hoe staat het met:

?

;)

Opgegeven na 20p. (die 20p wel 3 keer gelezen). Echt, ik heb moeite gedaan, maar het lukt niet...

Voltian
27 december 2011, 23:16
Maak eens een balans op voor 2011: hoogtepunt - dieptepunt (indien je dit wil delen natuurlijk) - meest schattige opmerking uit de mond van 1 van je kinderen - meest beschamende moment - moment van fierheid

:-) even over nadenken

Voltian
27 december 2011, 23:17
O, en Voltian: een geweldig leuk jaareind, en een fantastisch 2012 gewenst eh

Dank en van harte voor u tzelfde!

Voltian
28 december 2011, 23:50

Hoogtepunt privé:
voltooiing renovatie zolder! :cheer:
Zomervakantie Dorset (eerste keer alleen met gezin, echt leuk)

Hoogtepunt professioneel:
Zakenreis minneapolis, een succes op elke manier; fantastische ervaring.
Enkele leuke projecten binnengehaald
Oprichting eigen vennootschap

Dieptepunt:
Pukkelpop
Cop17 Durban...

Kinderlijke opmerking:
Eentje die regelmatig terugkomt: "maar ik wil dat zo graaaaag" (meestal na een "nee" van een ouder naar keuze); vol van oprecht en allesoverheersend verlangen :-)

Beschamend:
N/A (verdrongen en/of vergeten)

Fierheid:
Op mijn flinke dochters en mijn betere helft die (mee) een boek heeft geschreven

Voornemens: geen... (daar moet ik nog eens over denken)

Pølle
29 december 2011, 00:09
Enkele leuke projecten binnengehaald
Oprichting eigen vennootschap

Wat doe je juist? Of wat doet je vennootschap?

Waarom maak je bij het beantwoorden van de vraag zo'n duidelijke scheiding tussen privé en professioneel?

Kinderlijke opmerking:
Eentje die regelmatig terugkomt: "maar ik wil dat zo graaaaag" (meestal na een "nee" van een ouder naar keuze); vol van oprecht en allesoverheersend verlangen :-)

Heb je niks grappigs? Kinderen die aan obese vrouwen vragen of ze misschien zwanger zijn, of zo?

Fierheid:
Op mijn flinke dochters en mijn betere helft die (mee) een boek heeft geschreven

Waarover gaat het boek? Je kan de titel hier toevallig niet plaatsen? :-)

Pølle
29 december 2011, 22:30
Opgegeven na 20p. (die 20p wel 3 keer gelezen). Echt, ik heb moeite gedaan, maar het lukt niet...

Heidegger ook. Die doet het erom.

Pølle
29 december 2011, 22:52
lekker utopisch:

filosofie (maja, wat doe je ermee...)

Van welke filosofische boeken of teksten heb je tot nog toe zoal iets opgestoken?

Wat was het moeilijkste dat je tot hiertoe las en waarvan je zelf vindt dat je het wel goeddeels begrepen hebt?

Voltian
2 januari 2012, 10:33
Wat doe je juist? Of wat doet je vennootschap?

Er zal voor mij niet veel veranderen qua inhoud enkel qua vorm, dus het blijft vooral bij projectmatig transportbeleidsonderzoek

Waarom maak je bij het beantwoorden van de vraag zo'n duidelijke scheiding tussen privé en professioneel?

Hmmm

Leek me een evidente scheiding...

ik weet het niet goed; een reflex? :)

Heb je niks grappigs? Kinderen die aan obese vrouwen vragen of ze misschien zwanger zijn, of zo?

Maar dat *s heel erg grappig hoor Peulleu :)

Ik denk dat ze nog net iets te jong is voor afronterende uitspraken.

Waarover gaat het boek? Je kan de titel hier toevallig niet plaatsen? :-)

Een cursus die gebruikt wordt in onderwijs.
Laat de royalty's maar komen nu! :cheer:

Overigens, Peulleu, zalige avatar! :)
en...

beste wensen voor het nieuwe jaar ;)

Voltian
2 januari 2012, 10:39
Heidegger ook. Die doet het erom.

Ja, ik ben er niet tevreden over :)

Ik kan begrijpen dat als het over moeilijke thema's gaat het onvermijdelijk moeilijk is een idee over te brengen, maar hij lijkt geen moeite te doen om een gemeenschappelijke taal/woordenschat op te stellen zodat een lezer de boodschap kan begrijpen; nee hij lijkt er impliciet vanuit te gaan dat de lezer dat maar moet weten of laat ruimte voor interpretatie (en dat kan niet werken volgens mij). Het kan natuurlijk ook zijn dat er veel is verloren is gegaan in de vertaling...

Of

Ik ben niet verstandig genoeg en begrijp het gewoon niet :-)

Voltian
2 januari 2012, 11:03
Van welke filosofische boeken of teksten heb je tot nog toe zoal iets opgestoken?

hmmm, wel, ik kan er niet meteen één bedenken. Ik heb niet veel filosofische standaardwerken gelezen; eerder papers, extracten, boeken die verwijzen naar standaardwerken.

Ik heb ooit een cursus eco-filosofie gevolgd, dat was heerlijk leerrijk; dat creeerde een kader voor intuïtie over relatie met natuur/ecologie waar ik steeds nog vaak op terugval; veel van opgestoken.

Wat was het moeilijkste dat je tot hiertoe las en waarvan je zelf vindt dat je het wel goeddeels begrepen hebt?

Ik ben Kant aan't herlezen nu; ik denk dat ik het begrijp :)

telt fictie ook?

Voltian
9 januari 2012, 00:04

Ouder: je moet nu uit bad komen
Kind: maar ik wil dat niet
Ouder: het zal toch moeten
Kind: maar ik zeg nee-een
Ouder: ...en ik zeg ja, wie denk je dat er gaat winnen?
Kind: *korte stilte* ... Gilbert

Aaaah schatjes... :-)

Pølle
9 januari 2012, 00:40
Ouder: je moet nu uit bad komen
Kind: maar ik wil dat niet
Ouder: het zal toch moeten
Kind: maar ik zeg nee-een
Ouder: ...en ik zeg ja, wie denk je dat er gaat winnen?
Kind: *korte stilte* ... Gilbert

Aaaah schatjes... :-)

Hahaha!

Hoe oud?

Pølle
9 januari 2012, 00:42
telt fictie ook?

Zeg maar.

Pølle
9 januari 2012, 00:48
Ja, ik ben er niet tevreden over :)

Ik kan begrijpen dat als het over moeilijke thema's gaat het onvermijdelijk moeilijk is een idee over te brengen, maar hij lijkt geen moeite te doen om een gemeenschappelijke taal/woordenschat op te stellen zodat een lezer de boodschap kan begrijpen; nee hij lijkt er impliciet vanuit te gaan dat de lezer dat maar moet weten of laat ruimte voor interpretatie (en dat kan niet werken volgens mij). Het kan natuurlijk ook zijn dat er veel is verloren is gegaan in de vertaling...

Of

Ik ben niet verstandig genoeg en begrijp het gewoon niet :-)

Heidegger geldt als een van de moeilijkst begrijpbare filosofen. Ik denk niet dat je je zorgen moet maken over je verstandelijke capaciteiten. :p

Zelfs secundaire literatuur over Heidegger is moeilijk om in door te dringen.

Ik vind het een hoogst ellendige bedoening. :x

Voltian
11 januari 2012, 10:00
Hahaha!

Hoe oud?

3.5

Voltian
11 januari 2012, 10:01
Zeg maar.

hmm, ik ben vergeten waar ik aan dacht toen ik "ficte ook?" schreef...

Mam
2 maart 2012, 17:44
Verder kan ik niet begrijpen dat mensen hun tijd steken in ruzie zoeken op een forum met net het zoeken van ruzie als enig klaarblijkelijk doel; dan ben ik nieuwsgierig naar de achterliggende reden
:mrgreen:
Beste Voltian,
Misschien heb ik er toch over gelezen, maar wat heb je gestudeerd? Hoe zag jouw professionele loopbaan eruit? En waar sta je op dit moment?

Voltian
8 maart 2012, 09:09
:mrgreen:
Beste Voltian,
Misschien heb ik er toch over gelezen, maar wat heb je gestudeerd? Hoe zag jouw professionele loopbaan eruit? En waar sta je op dit moment?

Dag Mam! :-)

Ik heb gestudeerd: (industrieel) ingenieur biochemie + aanvullende master milieutechnologie (en een paar kortere opleidingen niet het vermelden waard)

Ik heb wat geklommeld met jobs aan het begin van mijn carriere maar ondertussen werk ik al 5 jaar als onderzoeker op beleidsondersteuning voor mobiliteitsbeleid, met focus op milieuaspecten (voor nationale overheden in binnen- en buitenland, Europese Commissie, soms lobby-groepen,...)

Parallel heb ik ook een eigen vennootschap voor wat "spielerei"

Ik ben nu 31 (!) en weet nog niet goed waar het naartoe gaat; ik denk dat ik toch nog een tijdje doorga met wat ik nu doe en waarschijnlijk hoe dan ook in hetzelfde domein zal blijven (tenzij één van die spielerei-en echt van de grond komt).

Ik zou graag minstens enkele jaren in het buitenland wonen en werken en in principe zijn daar voldoende kansen toe met wat ik doe, maar het is nu nog niet aan de orde met onze kleine kindjes (2 & 4)

Pieke
19 maart 2012, 12:53
Ik zou graag minstens enkele jaren in het buitenland wonen en werken en in principe zijn daar voldoende kansen toe met wat ik doe, maar het is nu nog niet aan de orde met onze kleine kindjes (2 & 4)

elke leeftijd heeft zijn voor- en zijn nadelen denk ik. Het grote voordeel van peutertjes is dat ze flexibel genoeg zijn om om te gaan met zulke grote verandering, en spontaan en speels genoeg zijn om in no time verder te doen met wat ze goed doen: spelen, vriendjes maken. Het helpt wel als er een constante factor aanwezig is (in deze dus de papa ;-) ) die de overgang zo goed en zo kwaad mogelijk opvangt. Let wel, het is niet allemaal rozegeur en maneschijn

Voltian
19 maart 2012, 19:36
elke leeftijd heeft zijn voor- en zijn nadelen denk ik. Het grote voordeel van peutertjes is dat ze flexibel genoeg zijn om om te gaan met zulke grote verandering, en spontaan en speels genoeg zijn om in no time verder te doen met wat ze goed doen: spelen, vriendjes maken. Het helpt wel als er een constante factor aanwezig is (in deze dus de papa ;-) ) die de overgang zo goed en zo kwaad mogelijk opvangt. Let wel, het is niet allemaal rozegeur en maneschijn

Hier se!

Als de zaken concreet zouden worden, dan zal ik zeker komen aankloppen (als het forum dan nog bestaat tenminste en als niet zou blijken dat je in een zelfhulpgroep voor expats met heimwee zit;))

veel plezier en sterkte daar! :)

vlijmscherp
19 maart 2012, 19:40
heb je moeite gehad met je 30e verjaardag?

kijk je uit naar je 40e verjaardag?

Voltian
19 maart 2012, 19:56
heb je moeite gehad met je 30e verjaardag?

kijk je uit naar je 40e verjaardag?

30e verjaardag, da's al meer dan een jaar geleden joh!, dat ben ik al lang vergeten. :)

Ik dacht dat ik daarover al had bericht hier; ik zal zien of ik het niet snel terug kan vinden; secondje...

Voltian
19 maart 2012, 19:58
hier se, ergens halverwege:

http://forum.politics.be/showpost.php?p=4858533&postcount=187

Pieke
19 maart 2012, 23:20
Hier se!

Als de zaken concreet zouden worden, dan zal ik zeker komen aankloppen (als het forum dan nog bestaat tenminste en als niet zou blijken dat je in een zelfhulpgroep voor expats met heimwee zit;))

veel plezier en sterkte daar! :)

heimwee naar stevige discussies misschien, maar als ik zo het verloop zie van een draad als "1 jaar later", waarin de verblinding van het eigen grote gelijk (en nee, niet op u gericht) zelfs geen aanleiding meer geeft tot een discussie, dan is dit hier niet meer de plek daarvoor.

Hoe hou je het vol?

Nu, dat eigen grote gelijk en de nood om dat overal te gaan verkondigen is geen fenomeen beperkt tot dit forum. Vind je het zelf een goede zaak dat Jan Klak te pas en te onpas en vooral zo ongenuanceerd mogelijk zijn mening overal kan gaan spuien? Wat zijn er volgens jou de voordelen van, en wat de nadelen?

Voltian
20 maart 2012, 11:46
heimwee naar stevige discussies misschien, maar als ik zo het verloop zie van een draad als "1 jaar later", waarin de verblinding van het eigen grote gelijk (en nee, niet op u gericht) zelfs geen aanleiding meer geeft tot een discussie, dan is dit hier niet meer de plek daarvoor.

Hoe hou je het vol?

Nu, dat eigen grote gelijk en de nood om dat overal te gaan verkondigen is geen fenomeen beperkt tot dit forum. Vind je het zelf een goede zaak dat Jan Klak te pas en te onpas en vooral zo ongenuanceerd mogelijk zijn mening overal kan gaan spuien? Wat zijn er volgens jou de voordelen van, en wat de nadelen?

:)

Het doet me plezier dat je die draad gelezen hebt en ik zou het leuk vinden uw mening te horen. Ik meen me te herinneren dat je, zeker vóór Fukushima, voorstander was van kernenergie en ik vraag me af of uw houding enigszins is veranderd. Soit, niet doen als je er liever niet in verzeild wil geraken; geen probleem.

Wat betreft de discussie zelf; ik probeer een genuanceerd standpunt in te nemen en dat wordt niet zo begrepen. Nuance is complex en complexiteit vraagt uitleg aan ene kant en bereidheid tot begrip aan de andere kant; ik vind dat ik aan mijn deel van die overeenkomst heb voldaan. :)
Ik was waarschijnlijk wat naief te hopen er een evenwichtige discussie rond te voeren; hoewel, ik vind Patrick z'n reacties best nog redelijk.

"Hoe hou ik het vol"

Ik weet het niet; ik hou niks vol, ik word blijkbaar nog altijd naar hier gezogen...

Toevallig heb ik deze week nog enkele van m'n allereerste posts hier herlezen; het idealisme en enthousiasme van mijn 5-jaar jongere zelf waren... confronterend. Confronterend omdat ik nu veel luier ben geworden, enfin, toch zeker op dit forum...
Ik weet niet zo goed waarom ik hier dan toch nog rondhang; de forumquiz is eigenlijk dood; ik vind die abcdefghijklmnopqrstuvwxyz-vragen niet zo leuk maar met google images is het moeilijk geworden een simpele vraag met een foto te stellen. bovendien lijkt de motor van de quiz (i.e. Firestone) er ook zachtjes aan de brui aan te geven...

Af en toe duikt er nog wel eens een interessant draadje op en hoe dan ook, ondanks de vele modder blijf ik toch flink wat opsteken van dit forum, zowel inhoudelijk als "discussie-technisch". Misschien dat ik daarom af en toe nog kom piepen. Ik hoop in ieder geval dat ik niet zo lui wordt dat dat helemaal zou wegebben.

"Vind je het zelf een goede zaak dat Jan Klak te pas en te onpas en vooral zo ongenuanceerd mogelijk zijn mening overal kan gaan spuien? Wat zijn er volgens jou de voordelen van, en wat de nadelen?"

Ja, dat is een goede zaak; laat maar spuien, dan blijft het tenminste niet hangen in de onderbuik met het risico dat de vulkaan misschien plots uitbarst, met alle gevolgen van dien. Liever een vulkaan die constant wat lava spuwt dan een volkaan die jaren stil is en hevig tot uitbarsting komt. Ik herinner me nog goed de verontwaardiging en onbegrip bij de vroege opkomst van het VB. Die gedachten aan de basis waren er al hé, ze werden onderdrukt en dus kon het cultiveren zonder oppositie met de plotse opmars van het VB tot gevolg...

Indien het gespuide onredelijk is, wat wel eens het geval is (bwahahaha), dan kunnen inconsistenties e.d. aangetoond worden; mensen met een bredere blik kunnen wijzen op fouten in de logica en kunnen goede tegenargumenten geven. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat die redelijke tegenargumenten, de voorgestelde nuances op één of andere manier ingang vinden bij de "spuier", hoewel die laatste dat nooit publiekelijk zal toegeven. Er zijn er wel een paar waarbij het waarschijnlijk nooit zal lukken en iedereen heeft hier op dit forum op dat vlak wel z'n antagonist :)

Beschouw het alternatief; laat de personen met dubieuze ideeën in hun "incrowd" en ze zullen bevestiging vinden voor hun dubieuze ideeën. Op dit forum kan men ongegeneerd (enfin, mits wat beleefdheidsregels) zijn mening kwijt en al dan niet bewust "testen" bij antipolen en/of mainstream denken. Waar fouten/nuance bij incrowd verborgen blijven, kunnen tegenstanders (?) daar eenvoudig op wijzen in dit forum.

Enfin, dit is een mes dat langs 2 kanten snijdt natuurlijk; men kan hier ook bondgenoten vinden die men buiten het forum niet kan vinden en een soort van eigen incrown creeëren hier. Ik herinner bvb. een tijd geleden een poll voor de verkiezingen; VB haalde toen 40-50% hier :D

Soit, om te vermijden dat het incrowd wordt moet er wel tegeningegaan worden uiteraard. Ik pleeg op dat vlak steeds vaker schuldig verzuim, meer ook omdat ik ondertussen tot de mening ben gekomen dat de impact van dit forum echt wel heel beperkt is...
O.a. vanuit professionele ervaring heb ik geleerd dat als je beleidsmatig wat wilt veranderen, je beter gericht enkele personen met invloed probeert te overtuigen dan wel echt van onderuit "Het Denken" probeert te beinvloeden. Het lijkt mij nu dat het maatschappelijk draagvlak naijlt op goed beleid. :)

Wow, ik heb net even mijn post herlezen; ik denk dat ik wat aan 't afdwalen ben. Edoch, ik hoop dat dit een adequate antwoord is op uw vraag en ik behoud me het recht toe een dergelijk vraag aan u te stellen met een minstens even uitvoerig antwoord in jouw draad van heel dit gezellige fvdw-gebeuren. ;-)

Pieke
21 maart 2012, 09:24
alvast bedankt voor het uitgebreide antwoord.

en ik behoud me het recht toe een dergelijk vraag aan u te stellen met een minstens even uitvoerig antwoord in jouw draad van heel dit gezellige fvdw-gebeuren.

shoot :)