PDA

View Full Version : Agalev --> Groen! Hoe?


Agalev
18 mei 2004, 11:26
Op 15 november 2003 was ik aanwezig op het congres. Op 17 november lees ik in de Standaard dat de naam democratisch verkozen was.

Ik ben speciaal naar dat congres gegaan om proberen een nieuwe naam tegen houden (iedere stem telt, he). Was dat even een verspilling van tijd in mijn leven...

Daarom vraag ik. Waarom kregen de leden geen participatierecht over een nieuwe naam? Nog straffer, waarom wisten wij simpelweg van niets tot de pers in de zaal zat en we opeens willens nillens een nieuwe naam in onze strot geduwd kregen en we gewoon (door de aanwezigheid van de pers) niets anders konden doen dan een hypocriete lach opzetten en zwaar applaudiseren? Was het echt teveel gevraagd ons even op voorhand te verwittigen?
Is er opzettelijke gelogen tegen de Standaard of was dat gewoon een misverstand?

Maar de hoofdvraag: was deze nieuwe naam er ook gekomen als u niet als voorzitster was verkozen? Heb ik een verkeerde beslissing gemaakt ivm u?

Groeten,
Een teleurgesteld lid.

Maatschappelijk_axident
18 mei 2004, 12:31
Je hebt gelijk, ze hadden beter een andere naam gekozen, een die dichter bij agalev lag :arrow: EGALEV (Elders Gaan Leven) :twisted:

Vera Dua
18 mei 2004, 14:25
Geachte,

Vriend en vijand erkent dat onze naamsverandering nodig was en bovendien ook een groot succes is. Vrijwel iedereen kent Groen! en weet dat we de opvolger van Agalev zijn. Het is bij de meeste naamsveranderingen een heuse klus om de nieuwe naam ingeburgerd te krijgen (hoeveel mensen spreken er nog van de CVP ipv de CD@V?). Bij Groen! is de naamsverandering goed gelukt.

Vera Dua

Agalev
18 mei 2004, 15:55
Geachte,

Vriend en vijand erkent dat onze naamsverandering nodig was en bovendien ook een groot succes is. Vrijwel iedereen kent Groen! en weet dat we de opvolger van Agalev zijn. Het is bij de meeste naamsveranderingen een heuse klus om de nieuwe naam ingeburgerd te krijgen (hoeveel mensen spreken er nog van de CVP ipv de CD@V?). Bij Groen! is de naamsverandering goed gelukt.

Vera Dua

Met alle respect, maar dit was geen antwoord op geen enkel van mijn vragen. 1 antwoord was al tof geweest.
Durft u niet voor uw eigen mening uitkomen? U moet ergens achter staan en dit met vuur verdedigen. Als u er genoeg in gelooft, dan zal het u ook lukken om de mensen van deze mening te overtuigen. Zo doe ik het ook, en ik heb al een aantal stemmen bij elkaar gesprokkeld voor de Vlaamse verkiezingen. Door zo ontwijkend te antwoorden, creƫer je enkel wrok en negativisme bij de mensen. De mensen die dit zo meemaken krijgen het gevoel dat er op hun neergekeken wordt. Ik vraag je hier bij beleefd om op een enthousiaste en overtuigende manier met de vragen om te gaan. Ontwijk ze niet, maar geloof in jezelf en durf de strijd aan te gaan. Dat zal echt een positief effect hebben op 13 juni.

Als u een voorbeeld wilt hebben, kijk even naar uw collega Tinne:
http://forum.politics.be/viewforum.php?f=50

Dank voor het begrip en het lezen van mijn antwoord.


waarom politici idd nooit op de vragen? Is mediatraining dan eigenlijk een slechte cursus?