PDA

View Full Version : Waarschuwing voor alle vrije jongens: "Joop, draai je eens om jongen"


Derk de Tweede
13 juli 2010, 13:12
Ik was zaterdag bij onze locale C&A om een Lee spijkerbroek van 49 euro 95 te kopen, die zijn daar veel goedkoper dan in V & D (79 euro 92)
Omdat ik nogal lang ben pas ik ze eerst altijd. In een hokje naast me stond een wat oudere dikke heer zo'n foute licht beige terlenka korte broek met riem te passen. Onder het toeziend oog van zijn even dikke wijf welteverstaan. Hij moest zich keer op keer omdraaien terwijl dat mens die broek keurde of tie wel goed paste, ze plukte er trok er ook nog aan, waarschijnlijk vond ze die broek ietsje pietsje te groot of wellicht te klein.
Ik hoor haar nog zeggen: "Joop, draai je eens even om jongen". Hij onderging zijn lot als een schaap dat naar de slachtbank wordt gebracht. Hij kijk mij met hulpeloze ogen aan en kreeg zowaar een kleur.
Als ik die Joop was had ik dat wijf alle wanden van die kleedhokjes laten zien.

http://www.bedrijfskledingshop.nl/artikelImage.php?index=png&id=49&x=800&y=580

Zwartengeel
13 juli 2010, 13:30
Zie je nu wel dat het met die vermeende arrogantie van de Nederlanders best wel meevalt. Eens ze onder de sloef liggen zingen ze al meteen een paar toontjes lager...

bgf324
13 juli 2010, 16:50
Ik snap het niet.

Xenophon
13 juli 2010, 16:57
Stoere Derk :D

Carnivore
13 juli 2010, 17:03
Ik was zaterdag bij onze locale C&A om een Lee spijkerbroek van 49 euro 95 te kopen, die zijn daar veel goedkoper dan in V & D (79 euro 92)
Omdat ik nogal lang ben pas ik ze eerst altijd. In een hokje naast me stond een wat oudere dikke heer zo'n foute licht beige terlenka korte broek met riem te passen. Onder het toeziend oog van zijn even dikke wijf welteverstaan. Hij moest zich keer op keer omdraaien terwijl dat mens die broek keurde of tie wel goed paste, ze plukte er trok er ook nog aan, waarschijnlijk vond ze die broek ietsje pietsje te groot of wellicht te klein.
Ik hoor haar nog zeggen: "Joop, draai je eens even om jongen". Hij onderging zijn lot als een schaap dat naar de slachtbank wordt gebracht. Hij kijk mij met hulpeloze ogen aan en kreeg zowaar een kleur.
Als ik die Joop was had ik dat wijf alle wanden van die kleedhokjes laten zien.



al vogelend, bedoel je? :-D8O

Cdude
13 juli 2010, 17:09
Als ik die Joop was had ik dat wijf alle wanden van die kleedhokjes laten zien.

Als ik die Joop was had ik geen dik wijf ...

Derk de Tweede
13 juli 2010, 18:53
Als ik die Joop was had ik geen dik wijf ...

Da's weer een ander verhaal.
Maar welke man laat zich anno 2010 door zijn wijf kleden ?

Derk de Tweede
13 juli 2010, 18:57
al vogelend, bedoel je? :-D8O

Ik ben weleens meegeweest naar H & M bij de damespashokjes. Ik weet niet wat dat is, maar ik zie daar altijd mannen die heel erg bewust de andere kant en vooral niet de indruk willen wekken dat ze een slipje of BH-tje te zien kunnen krijgen.

http://hosting03.imagecross.com/image-hosting-09/4060pashokje.jpg

kiko
13 juli 2010, 18:57
Ik snap het niet.
Ik eigenlijk ook niet. Maar ik begrijp hier veel problemen niet hoor.

kiko
13 juli 2010, 18:58
Da's weer een ander verhaal.
Maar welke man laat zich anno 2010 door zijn wijf kleden ?
Vrouw bedoel je.

nubian
13 juli 2010, 20:45
Als ik die Joop was had ik geen dik wijf ...

Zijt gij dan zo oppervlakkig C-Dude?

Zucht
13 juli 2010, 21:21
Aan de andere kant zien de vrije jongens en meisjes soms wel eens een detail over het hoofd...

http://kezfool.bravehost.com/twirl.jpg

Cdude
13 juli 2010, 21:35
Zijt gij dan zo oppervlakkig C-Dude?
Ben jij dan zo dik Nubian?

nubian
13 juli 2010, 21:39
Ben jij dan zo dik Nubian?

Neen ik ben niet dik.
Krijg ik nu een antwoord van u of durf je niet ?

Cdude
13 juli 2010, 21:50
Neen ik ben niet dik.
Krijg ik nu een antwoord van u of durf je niet ?Ik verzorg mijn lichaam, eet gezond en sport veel.
Uiteraard ga ik samenhokken met iemand die zich volvreet en hele dag voor TV hangt. :roll::roll:

Definieer uw "niet dik" eens?

Ik ben 179m en weeg 75kg. Geen buikje.
Jij?

lantjes
13 juli 2010, 22:00
Ik verzorg mijn lichaam, eet gezond en sport veel.
Uiteraard ga ik samenhokken met iemand die zich volvreet en hele dag voor TV hangt. :roll::roll:

Definieer uw "niet dik" eens?

Ik ben 179m en weeg 75kg. Geen buikje.
Jij?

8O dikken8O
(twee cm kleiner en tot mijn 30 woog ik 58kg....niks, nul kg vet,enkel been, spier en pezen;-))

kiko
13 juli 2010, 22:01
8O dikken8O
(twee cm kleiner en tot mijn 30 woog ik 58kg....niks, nul kg vet,enkel been, spier en pezen;-))
Mager dus.

lantjes
13 juli 2010, 22:10
Mager dus.

4 tot 5 keer trainen per week plus een wedstrijd ;-)

From_Vlaanderen
13 juli 2010, 22:11
4 tot 5 keer trainen per week plus een wedstrijd ;-)

Ikken ook ze makker.
En dan nog elk weekeind wedstrijd heffen.

Cdude
13 juli 2010, 22:15
8O dikken8O
(twee cm kleiner en tot mijn 30 woog ik 58kg....niks, nul kg vet,enkel been, spier en pezen;-))

Ik heb "redelijk" gespierde benen (en ben geen 30 meer);-)

Cdude
13 juli 2010, 22:16
Ikken ook ze makker.
En dan nog elk weekeind wedstrijd heffen.Vingerke aan trekker trekken = GEEN sport

From_Vlaanderen
13 juli 2010, 22:19
Vingerke aan trekker trekken = GEEN sport

Luistert goe e vrindje.
Als er eens sport is die ik langer dan 5 jaar heb gedaan, dan is het wel schieten.
Ge moogt dat hier aan alleman vragen, de fallen_angel, djallal, lantjes, hamc en zijne dubbelnick
Awel se, schieten is een sport. (met trainingen, wedstrijden en een zomerstop)

Cdude
13 juli 2010, 22:22
Luistert goe e vrindje.
Als er eens sport is die ik langer dan 5 jaar heb gedaan, dan is het wel schieten.
Ge moogt dat hier aan alleman vragen, de fallen_angel, djallal, lantjes, hamc en zijne dubbelnick
Awel se, schieten is een sport. (met trainingen, wedstrijden en een zomerstop)Sport = bewegen, hartslag naar +75% maximum met pieken van 90.
Schaken, schieten, ... is GEEN sport(al doe je die nu al 100 jaar)

From_Vlaanderen
13 juli 2010, 22:25
Sport = bewegen, hartslag naar +75% maximum met pieken van 90.
Schaken, schieten, ... is GEEN sport(al doe je die nu al 100 jaar)

Volgens die definitie is schieten inderdaad geen sport. Zo'n hartslag zou mij tamelijk storen. Maar ge ziet dat wel, ze. Ofwel, omdat 'm hoog is, ofwel omdat uw kolf juist op de slagader in uw schouder staat.

Cdude
13 juli 2010, 22:28
Volgens die definitie is schieten inderdaad geen sport. Zo'n hartslag zou mij tamelijk storen. Maar ge ziet dat wel, ze. Ofwel, omdat 'm hoog is, ofwel omdat uw kolf juist op de slagader in uw schouder staat.Die hartslag hoef je niet te bereiken tijdens het schieten eh.
Geond lichaam kweken = sporten om daarna beter te kunnen schieten.
En ja, ik weet dat je tussen 2 ademhalingen en squeeze , not pull the trigger, moet schieten.

From_Vlaanderen
13 juli 2010, 22:31
Die hartslag hoef je niet te bereiken tijdens het schieten eh.
Geond lichaam kweken = sporten om daarna beter te kunnen schieten.
En ja, ik weet dat je tussen 2 ademhalingen en squeeze , not pull the trigger, moet schieten.

Mja die olympisch kampioenen die trainen voor een goede algemene conditie. Is dat beter, dat steekt niet zo nauw -toch niet om mij moe voor te maken-, als gij nen hartlag van 60 in rust hebt dan is dat proper, de mijne is 74-75.

nubian
13 juli 2010, 22:34
Ik verzorg mijn lichaam, eet gezond en sport veel.
Uiteraard ga ik samenhokken met iemand die zich volvreet en hele dag voor TV hangt. :roll::roll:

Definieer uw "niet dik" eens?

Ik ben 179m en weeg 75kg. Geen buikje.
Jij?
1m59 - 50kg, wil je mijn hobby's ook weten?

From_Vlaanderen
13 juli 2010, 22:43
1m59 - 50kg, wil je mijn hobby's ook weten?

Bwa ja.
Amai, 50kg das niet veel.

Cdude
13 juli 2010, 22:43
Mja die olympisch kampioenen die trainen voor een goede algemene conditie. Is dat beter, dat steekt niet zo nauw -toch niet om mij moe voor te maken-, als gij nen hartlag van 60 in rust hebt dan is dat proper, de mijne is 74-75.Dat is 25% verschil 8O

Cdude
13 juli 2010, 22:44
1m59 - 50kg, wil je mijn hobby's ook weten?Die ken ik toch al? Of heb je dat allemaal verzonnen?

From_Vlaanderen
13 juli 2010, 22:44
Dat is 25% verschil 8O

't is al goed, sportman.

Txiki
13 juli 2010, 22:46
Ik heb "redelijk" gespierde benen (en ben geen 30 meer);-)

8O en ik maar denken dat ge er twintig bent ofzo

nubian
13 juli 2010, 22:51
Bwa ja.
Amai, 50kg das niet veel.

jamaar ik heb toch wel een 'puddly-buikje';-)

From_Vlaanderen
13 juli 2010, 22:52
jamaar ik heb toch wel een 'puddly-buikje';-)
Daar zit dan ook geen been.

Cdude
13 juli 2010, 23:01
8O en ik maar denken dat ge er twintig bent ofzo
Ik dacht dat jij net 12 was.:lol:

Txiki
13 juli 2010, 23:10
Ik dacht dat jij net 12 was.:lol:

Ik ben er ook 12! :cheer:

lantjes
13 juli 2010, 23:13
Luistert goe e vrindje.
Als er eens sport is die ik langer dan 5 jaar heb gedaan, dan is het wel schieten.
Ge moogt dat hier aan alleman vragen, de fallen_angel, djallal, lantjes, hamc en zijne dubbelnick
Awel se, schieten is een sport. (met trainingen, wedstrijden en een zomerstop)

ok F-V, 't is een sport maar het vraagt wel geen training als bv een balsport of atletiek hé.;-)

Txiki
13 juli 2010, 23:15
ok F-V, 't is een sport maar het vraagt wel geen training als bv een balsport of atletiek hé.;-)

Toch wel. Om met scherp te kunnen schieten, moet ge scherp kunnen richten, en om scherp te kunnen richten, moet ge zelf op scherp staan. Of: een gezonde geest in een gezond lichaam.

From_Vlaanderen
13 juli 2010, 23:28
Toch wel. Om met scherp te kunnen schieten, moet ge scherp kunnen richten, en om scherp te kunnen richten, moet ge zelf op scherp staan. Of: een gezonde geest in een gezond lichaam.

Een schietkaart is de beste psycholoog.

Cdude
13 juli 2010, 23:44
Toch wel. Om met scherp te kunnen schieten, moet ge scherp kunnen richten, en om scherp te kunnen richten, moet ge zelf op scherp staan. Of: een gezonde geest in een gezond lichaam.Volgens mij is dit een unicum maar dat is 200% mijn gedacht. :clapping:

lantjes
13 juli 2010, 23:44
Een schietkaart is de beste psycholoog.

Yep, gedachten "leeg" voor het vuren. ;-)

Txiki
13 juli 2010, 23:45
Volgens mij is dit een unicum maar dat is 200% mijn gedacht. :clapping:

:cheer: :cheer: :cheer:


;-)

Carnivore
14 juli 2010, 05:51
Da's weer een ander verhaal.
Maar welke man laat zich anno 2010 door zijn wijf kleden ?

ik.
't is niet moeilijk, een man die er goed gekleed voorkomt is of gay of wordt door een vrouw gekleed.

Carnivore
14 juli 2010, 05:54
Sport = bewegen, hartslag naar +75% maximum met pieken van 90.
Schaken, schieten, ... is GEEN sport(al doe je die nu al 100 jaar)

lol

Carnivore
14 juli 2010, 05:56
Ik dacht dat jij net 12 was.:lol:

:lol:

amaai ge zijt in forme precies.

Herr Flick
14 juli 2010, 07:20
Sport = bewegen, hartslag naar +75% maximum met pieken van 90.
Schaken, schieten, ... is GEEN sport(al doe je die nu al 100 jaar)

Ik heb ook geschoten Cdude, en het is inderdaad zo dat ge daar niet bepaald moe van wordt, fysisch gezien, alhoewel ik ulle wel eens 60 schoten met een wapen zou willen zien afvuren met telkens een volledig gestrekte arm, of een geschouderd geweer, al dan niet rechtstaand.

Ik wil het er wel eens veel zien doen, ...

Herr Flick
14 juli 2010, 07:29
Een schietkaart is de beste psycholoog.

Inderdaad, maar om dat te beseffen moet ge natuurlijk eerst al uren naar zo een ding getuurd hebben...

Another Jack
14 juli 2010, 08:07
Ik heb ook geschoten Cdude, en het is inderdaad zo dat ge daar niet bepaald moe van wordt, fysisch gezien, alhoewel ik ulle wel eens 60 schoten met een wapen zou willen zien afvuren met telkens een volledig gestrekte arm, of een geschouderd geweer, al dan niet rechtstaand.

Ik wil het er wel eens veel zien doen, ...

Uw schiethoudingen lijken me verouderd, Herr Flick.
Met een volledig gestrekte arm schieten is heel fout ...

Derk de Tweede
14 juli 2010, 08:37
ik.
't is niet moeilijk, een man die er goed gekleed voorkomt is of gay of wordt door een vrouw gekleed.

Wordt de paus door een vrouw gekleed ?

http://www.youtube.com/watch?v=phYyyYrfaeM

Herr Flick
14 juli 2010, 09:06
Uw schiethoudingen lijken me verouderd, Herr Flick.
Met een volledig gestrekte arm schieten is heel fout ...

met een arm lichtjes gebogen en niet gangsta style of met 2 handen...

trouwens ik ben eerder karabijn schutter, heb niet zo vaak met pistolen geschoten.

Herr Flick
14 juli 2010, 09:07
Wordt de paus door een vrouw gekleed ?

http://www.youtube.com/watch?v=phYyyYrfaeM

Daar zal wel een kledingnon voor instaan of een gay geestelijke... ;-)

Cdude
14 juli 2010, 09:17
met een arm lichtjes gebogen en niet gangsta style of met 2 handen...

trouwens ik ben eerder karabijn schutter, heb niet zo vaak met pistolen geschoten.
Een pistool gevecht is meestal snel en vanop korte afstand.
Ik heb leren schieten : al trekkend door de benen buigen, 1ste schot buik, 2de schot hoofd ==>einde gevecht.
Bambam, bambam,...

Herr Flick
14 juli 2010, 09:40
Een pistool gevecht is meestal snel en vanop korte afstand.
Ik heb leren schieten : al trekkend door de benen buigen, 1ste schot buik, 2de schot hoofd ==>einde gevecht.
Bambam, bambam,...

Als het gaat om uw tegenstander uit te schakelen dan is dat inderdaad de correcte volgorde, je mag er dan zelf nog een extra door het koppeke jagen, (China style... ;-) )

Bij het schieten als sport is dat iets anders, daar neem je een andere houding aan en schiet je met 1 hand, ja ook met de zwaardere kalibers. Behalve voor practical shooting zullen dan weer andere regels gelden.

Zeker in het luchtpistool en luchtkarabijn schieten was het toch de bedoeling zo accuraat mogelijk te schieten. (wij schoten voor de fun, op 10 meter kopkes van stekskes af,... kwestie van een beetje plezier te maken af en toe.)

Voor mij was dat altijd heel ambetant want als linkshandige, krijgt ge wel eens uw uitgeworpen hulzen tegen uw lijf, da durft wel eens pieken. Vooral in het karabijn schieten, staand hebt ge dat probleem, omdat ge als linkshandige dus met uwe kop vlak naast de uitwerper zit.

Maar dat mag de pret van het semi automatisch vuren niet drukken natuurlijk, ... die occasioneel gloeiend hete huls tegen uwen appel maakt gewoon deel uit van het plezier.

En met een grendelgeweer hebt ge dat probleem natuurlijk niet.

Cdude
14 juli 2010, 09:44
Een pistool gevecht is meestal snel en vanop korte afstand.
Ik heb leren schieten : al trekkend door de benen buigen, 1ste schot buik, 2de schot hoofd ==>einde gevecht.
Bambam, bambam,...

Sorry, moet natuurlijk zijn : door benen buigen om een kleiner doelwit te vormen en al schietend de armen opwaarts bewegen.

De laatste door het kopke is niet meer nodig HF.
Je moet jezelf en je omgeving veilig stellen.

Ik ben ook een lefty trouwens ;)

Another Jack
14 juli 2010, 11:06
Wie heeft jullie leren schieten Cdude en Herr Flick?

Cdude
14 juli 2010, 11:18
Wie heeft jullie leren schieten Cdude en Herr Flick?

Niet het leger met zijn 5 kogels.
If I tell ya who really did, I gotta kill ya:2gunfire:

Another Jack
14 juli 2010, 11:22
Niet het leger met zijn 5 kogels.
If I tell ya who really did, I gotta kill ya:2gunfire:

Met uw techniek van bewegen tijdens het vuren, vrees ik dat u veel munitie zal nodig hebben.

Cdude
14 juli 2010, 11:33
Met uw techniek van bewegen tijdens het vuren, vrees ik dat u veel munitie zal nodig hebben.Vergeet het ...combat shooting ring a bell?
Je zakt door je benen, trekt tegelijk je wapen waardoor je :
1-Jezelf kleiner maakt
2- De tijd tot je eerste shot verkleint : de lijn oog > vizier >doel (buik) is sneller bereikt. :snipersm:

Another Jack
14 juli 2010, 11:35
Vergeet het ...combat shooting ring a bell?
Je zakt door je benen, trekt tegelijk je wapen waardoor je :
1-Jezelf kleiner maakt
2- De tijd tot je eerste shot verkleint : de lijn oog > vizier >doel (buik) is sneller bereikt. :snipersm:

Komt dit uit een computergame?

Cdude
14 juli 2010, 11:39
Komt dit uit een computergame?Yeah right ..:roll:

Wat dacht je van de praktijkervaring Lt. legioen? 8-)

Another Jack
14 juli 2010, 11:58
Yeah right ..:roll:

Wat dacht je van de praktijkervaring Lt. legioen? 8-)

Lt. is voor binnenkort, legioen heb ik niets mee te maken.
De praktijkervaring leert me dat jij niet weet waarover je het hebt.
Als jij al zittend iemand kan raken, wil ik dringend een demo zien.

Maar goed, ik wil niet te technisch worden, maar een inzethouding vertrekt nooit al zittend.
ik ga trouwens met jou niet over computers leuteren want dat is je vak.

Cdude
14 juli 2010, 12:06
Lt. is voor binnenkort, legioen heb ik niets mee te maken.
De praktijkervaring leert me dat jij niet weet waarover je het hebt.
Als jij al zittend iemand kan raken, wil ik dringend een demo zien.

Maar goed, ik wil niet te technisch worden, maar een inzethouding vertrekt nooit al zittend.
ik ga trouwens met jou niet over computers leuteren want dat is je vak.
Waar lees jij "al zittend" ?

Filmpje : 1:20 8-)
http://www.youtube.com/watch?v=oRdZ3hZ8y-w

Herr Flick
14 juli 2010, 12:22
Lt. is voor binnenkort, legioen heb ik niets mee te maken.
De praktijkervaring leert me dat jij niet weet waarover je het hebt.
Als jij al zittend iemand kan raken, wil ik dringend een demo zien.

Maar goed, ik wil niet te technisch worden, maar een inzethouding vertrekt nooit al zittend.
ik ga trouwens met jou niet over computers leuteren want dat is je vak.

Ik heb het geleerd van competitie schutters, luchtgeweer 10 meter, ook pistool, maar pistool is zo mijn ding niet, ik schiet liever met het geweer over een zo groot mogelijke afstand op zo klein mogelijke doelwitten, zowel met scope en steun, als staand keep-korrel, en AJ ik raak het doel meestal zonder al te veel problemen, met relatief goeie groupementen, zeker als je weet dat ik gewone productie ammo gebruik, in een relatief goedkoop klein kaliber wapen.

Dus geen dure wapens of lazers of dat soort spullen nodig om een kaart te raken.

Another Jack
14 juli 2010, 12:27
Waar lees jij "al zittend" ?

Filmpje : 1:20 8-)
http://www.youtube.com/watch?v=oRdZ3hZ8y-w

Excuseer,

Ik wist niet dat ik met een israelische SFer te maken.
Ik hoop dat ik u niet te erg beledigd heb met mijn verouderde technieken gevechtsschieten.

Another Jack
14 juli 2010, 12:28
Ik heb het geleerd van competitie schutters, luchtgeweer 10 meter, ook pistool, maar pistool is zo mijn ding niet, ik schiet liever met het geweer over een zo groot mogelijke afstand op zo klein mogelijke doelwitten, zowel met scope en steun, als staand keep-korrel, en AJ ik raak het doel meestal zonder al te veel problemen, met relatief goeie groupementen, zeker als je weet dat ik gewone productie ammo gebruik, in een relatief goedkoop klein kaliber wapen.

Dus geen dure wapens of lazers of dat soort spullen nodig om een kaart te raken.

Dat lijkt me het realistisch verhaal van een goede sportschutter!

Cdude
14 juli 2010, 12:31
Excuseer,

Ik wist niet dat ik met een israelische SFer te maken.
Ik hoop dat ik u niet te erg beledigd heb met mijn verouderde technieken gevechtsschieten.
Niet overdrijven eh AJ.

Mogelijk dat de mijn verouderd zijn.

Another Jack
14 juli 2010, 12:39
Niet overdrijven eh AJ.

Mogelijk dat de mijn verouderd zijn.

C-dude, men leert geen gevechtsschieten door filmpjes na te doen.
Net zomin men karate leert door Bruce Lee-filmpjes na te apen.

Xenophon
14 juli 2010, 12:45
C-dude, men leert geen gevechtsschieten door filmpjes na te doen.
Net zomin men karate leert door Bruce Lee-filmpjes na te apen.

Gevechtsschieten, dat is zo'n term als een "oorlogswapen".

Als je dan vraagd wat dit wil zeggen weet niemand een antwoord.

Anna List
14 juli 2010, 12:47
Derk, had je die man geen short kunnen aanpraten ?

Another Jack
14 juli 2010, 12:48
Gevechtsschieten, dat is zo'n term als een "oorlogswapen".

Als je dan vraagd wat dit wil zeggen weet niemand een antwoord.

Wel er is sportschieten, meestal in "olympische houding" en er is gevechtsschieten, waarvoor er specifieke houdingen en technieken worden aangeleerd die nuttig kunnen zijn in een vuurgevecht.

Herr Flick
14 juli 2010, 12:54
Gevechtsschieten, dat is zo'n term als een "oorlogswapen".

Als je dan vraagd wat dit wil zeggen weet niemand een antwoord.

Voor mij is dat parcourschieten,

Als burger is dat zowat het dichtste waar je bij kunt komen.

Alle andere technieken zijn militair, of ge moet er inderdaad voor op cursus in Israel, pas op ge kunt dat gaan, doen, ge moet wel ne zak vol geld op tafel gooien, en ne goeien uitleg verschaffen waarom je dat wil doen, en een securitycheck van de Mossad overleven...

In de states zal je ongetwijfeld ook dingen kunnen gaan doen die in Europa niet kunnen.

Voor geweer schutters zullen ze je daar ongetwijfeld de knepen kunnen uitleggen om over extreem lange afstanden te kunnen schieten, 300 meter en meer. En kan je met een .50 BMG je gaan uitleven op van alles en nog wat dat 2000 meter verder op de prairie of in het bos staat.

Vanaf 100 meter, eigenlijk 300 meter wordt het allemaal nogal ingewikkeld en zelf wiskundig op een bepaald moment,... kromming van de aarde, wind, de drop van je kogel, etc... etc... Dat soort dingen wordt natuurlijk niet aangeleerd in een indoor schietbaan.

Cdude
14 juli 2010, 14:37
C-dude, men leert geen gevechtsschieten door filmpjes na te doen.
Net zomin men karate leert door Bruce Lee-filmpjes na te apen.Gut, het wordt vandaag een leerzame dag.

Dat ik dit filmpke als vb voor de beschreven houding gebruikte en dit niet diende als instructie "paar" jaartjes terug toen ik die opleiding kreeg, is niet in je opgekomen?:roll:

Alé, hoeveel 9 mm para heb je al mogen verschieten? Gene vette in ABL of bij de flikken.

Another Jack
14 juli 2010, 14:46
Gut, het wordt vandaag een leerzame dag.

Dat ik dit filmpke als vb voor de beschreven houding gebruikte en dit niet diende als instructie "paar" jaartjes terug die opleiding kreeg, is niet in je opgekomen?:roll:

Alé, hoeveel 9 mm para heb je al mogen verschieten? Gene vette in ABL of bij de flikken.

Is munitie verschieten een teken van competentie??

"Sergeant, sergeant!! Hoeveel 9mm patronen heb jij al mogen verschieten dit jaar???":roll:

Nogmaals, ge kent er de ballen van. Zwijg er dan maar over.

Cdude
14 juli 2010, 14:52
Is munitie verschieten een teken van competentie??

"Sergeant, sergeant!! Hoeveel 9mm patronen heb jij al mogen verschieten dit jaar???":roll:

Nogmaals, ge kent er de ballen van. Zwijg er dan maar over.Ik heb niet niet veel gelezen waaruit JIJ zou blijken er iets van te kennen.
En wat je vraag betreft : ja, want oefening baart kunst.
Als je, zoals 20j geleden in ABL, 1 X 5 kogels mag afvuren, leer je nooit schieten.
Als je dat niet begrijpt dan mag jij zwijgen. (pisserke misschien?)

Another Jack
14 juli 2010, 14:57
Ik heb niet niet veel gelezen waaruit JIJ zou blijken er iets van te kennen.
En wat je vraag betreft : ja, want oefening baart kunst.
Als je, zoals 20j geleden in ABL, 1 X 5 kogels mag afvuren, leer je nooit schieten.
Als je dat niet begrijpt dan mag jij zwijgen. (pisserke misschien?)

Wanneer was jij soldaat?

Cdude
14 juli 2010, 14:59
Wanneer was jij soldaat?Ik kreeg die opleiding NIET van "het leger."

Another Jack
14 juli 2010, 14:59
Ik moet jou of niemand hier les geven.
En neen, met munitie te verschieten leer je niets.

Cdude
14 juli 2010, 14:59
Ik moet jou of niemand hier les geven.
En neen, met munitie te verschieten leer je niets.
Jij niet, blijkbaar ...:roll::roll:

Anna List
14 juli 2010, 15:00
amai, dat draadje hier kan tellen ...
wie van jullie heeft nu juist de grootste ?

Another Jack
14 juli 2010, 15:01
Ik kreeg die opleiding NIET van "het leger."

Oh, het is een geheim, of niet?
Je behoort tot iets "geheims", een of andere zatte nonkel die zelf tot een geheime eenheid behoorde, heeft je ingewijd?

Wat houdt er je tegen om dat hier nu te zeggen?

Another Jack
14 juli 2010, 15:05
Jij niet, blijkbaar ...:roll::roll:

In de Balkan deed zo wat iedereen dat met feestdagen:

1.Loop naar omhoog.
2. Veiligheid op "A"
3. Schieten maar!

Leuk, maar leerrijk??

Herr Flick
14 juli 2010, 15:21
In de Balkan deed zo wat iedereen dat met feestdagen:

1.Loop naar omhoog.
2. Veiligheid op "A"
3. Schieten maar!

Leuk, maar leerrijk??

En niet zonder gevaar, ...

Another Jack
14 juli 2010, 15:24
En niet zonder gevaar, ...

Wel, vroeg of laat komt dat wel ergens neer. Maar wie wil ginder nu partycrasher spelen?

Herr Flick
14 juli 2010, 15:28
amai, dat draadje hier kan tellen ...
wie van jullie heeft nu juist de grootste ?

Wel aan de hoeveelheid testosteron die er te meten valt, neem ik aan dat ze beide ooit wel eens in de bar van een schietclub gestaan hebben, ... alhoewel dat soort "meningsverschillen" daar eigenlijk niet voorkomen, (ik toch nooit meegemaakt) hangt er soms ook wel zo een sfeertje, van ik wil de grootste hebben... ;-)

Maar dat zal ook wel zo zijn in elke vereniging waar een hoop kerels samen zitten, in de computerclub was dat ook zo, ... maar daar ging dat dan over de snelste hebben, ... Sommige gastjes gingen daar wel erg ver in om dat te bewijzen...

Herr Flick
14 juli 2010, 15:29
Wel, vroeg of laat komt dat wel ergens neer. Maar wie wil ginder nu partycrasher spelen?

Ja er wordt daar zo ook geschoten dus ne dooie meer of minder daar gaat inderdaad niemand over zeveren... ;-)

Herr Flick
14 juli 2010, 15:32
Ondertussen staat Joop wel nog altijd in dat paskotjen en heeft hij onze hulp wel nodig...

lantjes
14 juli 2010, 15:57
amai, dat draadje hier kan tellen ...
wie van jullie heeft nu juist de grootste ?

ik in elk geval niet (G26):-P maar 'k schiet verre !!!

Herr Flick
14 juli 2010, 16:01
ik in elk geval niet (G26):-P maar 'k schiet verre !!!

Maar raakt ge iets, ... ? ;-)

Another Jack
14 juli 2010, 16:47
Ondertussen staat Joop wel nog altijd in dat paskotjen en heeft hij onze hulp wel nodig...

Joop ondergaat zijn lot, hij zal het ondergaan omdat hij waarschijnlijk al dikwijls er aan gedacht heeft om bij het kreng weg te gaan.

Er zal iets zijn waardoor hij bij haar moet blijven...

lantjes
14 juli 2010, 17:28
Maar raakt ge iets, ... ? ;-)

héla makker, hier sé op 20�*25m ::-P

69968

den dinges
14 juli 2010, 18:19
Da's weer een ander verhaal.
Maar welke man laat zich anno 2010 door zijn wijf kleden ? Joop.

den dinges
14 juli 2010, 18:25
Wordt de paus door een vrouw gekleed ?

http://www.youtube.com/watch?v=phYyyYrfaeM

Hij zou wel gay kunnen zijn...

den dinges
14 juli 2010, 18:31
Oh, het is een geheim, of niet?
Je behoort tot iets "geheims", een of andere zatte nonkel die zelf tot een geheime eenheid behoorde, heeft je ingewijd?

Wat houdt er je tegen om dat hier nu te zeggen?
Ik verdenk Cdude er van een geheimagent van de Mossad te zijn ?:-)

den dinges
14 juli 2010, 18:34
Joop ondergaat zijn lot, hij zal het ondergaan omdat hij waarschijnlijk al dikwijls er aan gedacht heeft om bij het kreng weg te gaan.

Er zal iets zijn waardoor hij bij haar moet blijven...

Ze zijn alletwee dik...Mischien kan ze goed koken ?
Of het is een echte vulkaan in bed ? Beide ?

Cdude
14 juli 2010, 18:44
Ik verdenk Cdude er van een geheimagent van de Mossad te zijn ?:-)
Nee hoor maar "combatshooting" op menselijke silhouetten is verboden voor "particulieren"
Ook is die grote hoeveelheid patronen niet allemaal met mijn Browning afgevuurd. :2gunfire:

Cdude
14 juli 2010, 18:45
Ze zijn alletwee dik...Mischien kan ze goed koken ?
Of het is een echte vulkaan in bed ? Beide ?ik gok eerder op : ze kunnen niks anders krijgen

lantjes
14 juli 2010, 19:34
Ze zijn alletwee dik...Mischien kan ze goed koken ?
Of het is een echte vulkaan in bed ? Beide ?

Wie weet heeft Joop wel graag een dikke dominate vrouw? C&A-volk....:?

From_Vlaanderen
14 juli 2010, 22:45
Gevechtsschieten, dat is zo'n term als een "oorlogswapen".

Als je dan vraagd wat dit wil zeggen weet niemand een antwoord.

Al een chance, want die wacos zijn nog goed in staat om te zeggen: "Ah, een oorlogswapen, dat kan NIET gebruik worden voor sportschieten."
Zoals die voor met die snub revolvers.
Dikke zever.

From_Vlaanderen
14 juli 2010, 22:48
Vanaf 100 meter, eigenlijk 300 meter wordt het allemaal nogal ingewikkeld en zelf wiskundig op een bepaald moment,... kromming van de aarde, wind, de drop van je kogel, etc... etc... Dat soort dingen wordt natuurlijk niet aangeleerd in een indoor schietbaan.

Als ik met mijn wedstrijd geweer (lucht) op 30m schiet heb ik dit ook:roll:.

Xenophon
14 juli 2010, 22:52
Ik moet jou of niemand hier les geven.
En neen, met munitie te verschieten leer je niets.

Maar, als je geen munitie verschiet, hoe oefen je dan?

Als je niet oefent, dan kan je toch niet schieten?

From_Vlaanderen
14 juli 2010, 22:58
amai, dat draadje hier kan tellen ...
wie van jullie heeft nu juist de grootste ?

Ik heb hier toch ne smeerlap liggen van meer dan 6,250 kg.

Another Jack
15 juli 2010, 06:47
Maar, als je geen munitie verschiet, hoe oefen je dan?

Als je niet oefent, dan kan je toch niet schieten?

Met alle respect Xenophon, maar er is heel veranderd sinds dat jij er bent geweest, er was toen maar één houding: "schouder het geweer" en dat was het dan..
Men dacht toen nog dat de vijand in linies naar ons toe zouden komen.

Ik ga hier op een forum niet uit de doeken doen wat er allemaal veranderd is, maar geloof me, tijdens de eerste 2 weken opleiding wordt geen schot gelost.

Een burger die hier komt vertellen dat hij 'opgeleid' is (maar daar concreet om onduidelijke redenen niet wil op antwoorden) doordat hij veel verschiet is onzin.
Vergelijk het met iemand die al jaren slecht met de wagen rijd, hoe meer kilometers je rijdt met slecht (of niet) aangeleerde technieken, hoe minder snel je die afgeleerd krijgt.

Mijn vader bijvoorbeeld zei me vroeger dat ik "altijd eerst moest ontkoppelen voor ik mocht remmen"
Leer zo'n slechte gewoontes maar eens af...

Herr Flick
15 juli 2010, 07:06
héla makker, hier sé op 20�*25m ::-P

69968

Dat bedoel ik dus, maar dat is een grote kaart, he...

Hang die kaart nu eens 75 meter verder ... en zie of ge dat nog eens kunt.... ;-)

Herr Flick
15 juli 2010, 07:07
Ze zijn alletwee dik...Mischien kan ze goed koken ?
Of het is een echte vulkaan in bed ? Beide ?

Of is al het geld van haar, ... ;-)

Herr Flick
15 juli 2010, 07:10
Als ik met mijn wedstrijd geweer (lucht) op 30m schiet heb ik dit ook:roll:.

Met lucht op 30 meter schieten is inderdaad iets waar ge al serieus rekening moet houden met de val van uw kogel...

Door een kaart zal hij nog wel gaan maar de meeste punch zal er dan wel al uit zijn neem ik aan.

Cdude
15 juli 2010, 08:11
Met alle respect Xenophon, maar er is heel veranderd sinds dat jij er bent geweest, er was toen maar één houding: "schouder het geweer" en dat was het dan..
Men dacht toen nog dat de vijand in linies naar ons toe zouden komen.

Ik ga hier op een forum niet uit de doeken doen wat er allemaal veranderd is, maar geloof me, tijdens de eerste 2 weken opleiding wordt geen schot gelost.

Een burger die hier komt vertellen dat hij 'opgeleid' is (maar daar concreet om onduidelijke redenen niet wil op antwoorden) doordat hij veel verschiet is onzin.
Vergelijk het met iemand die al jaren slecht met de wagen rijd, hoe meer kilometers je rijdt met slecht (of niet) aangeleerde technieken, hoe minder snel je die afgeleerd krijgt.

Mijn vader bijvoorbeeld zei me vroeger dat ik "altijd eerst moest ontkoppelen voor ik mocht remmen"
Leer zo'n slechte gewoontes maar eens af...
Burger == Lt legioen, eerste 2 weken, ... Rare dingen die jij afleid/verzint :?

En dat je een Browning nu geweer noemt, maakt je al helemaal belachelijk.

Another Jack
15 juli 2010, 08:45
Burger == Lt legioen, eerste 2 weken, ... Rare dingen die jij afleid/verzint :?

En dat je een Browning nu geweer noemt, maakt je al helemaal belachelijk.

Ik sprak met Xenophon; hij kent de term "schouder het geweer" jij niet.

Wat je bedoelt met "Burger == Lt legioen" begrijp ik niet.

Met "Eerste 2 weken" bedoel ik de eerste 2 weken van een militaire opleiding.

Waar zeg ik dat een Browning een geweer is?

Herr Flick
15 juli 2010, 08:52
Cdude, strikt genomen bestaan er trouwens ook Browning geweren, ...

Browning is een merknaam, waaronder ook jachtgeweren worden geproduceerd.

U bedoelt uiteraard de Browning GP een van de meest bekende handvuurwapens.

Another Jack
15 juli 2010, 08:56
Cdude, strikt genomen bestaan er trouwens ook Browning geweren, ...

Browning is een merknaam, waaronder ook jachtgeweren worden geproduceerd.

U bedoelt uiteraard de Browning GP een van de meest bekende handvuurwapens.

Ook waar, maar wij spreken dan ook altijd over een GP, nooit over een browning.

Cdude
15 juli 2010, 09:09
Cdude, strikt genomen bestaan er trouwens ook Browning geweren, ...

Browning is een merknaam, waaronder ook jachtgeweren worden geproduceerd.

U bedoelt uiteraard de Browning GP een van de meest bekende handvuurwapens.
En die vuren 9 mm para? :lol:

lantjes
15 juli 2010, 09:14
Dat bedoel ik dus, maar dat is een grote kaart, he...

Hang die kaart nu eens 75 meter verder ... en zie of ge dat nog eens kunt.... ;-)

Kom, kom, met een Glock 26 schiet je niet op 75 meter hé, laat staan op 100. :? 'k vind het al goed als ik op 25 niet uit het zwart ga.;-)

Herr Flick
15 juli 2010, 10:12
Kom, kom, met een Glock 26 schiet je niet op 75 meter hé, laat staan op 100. :? 'k vind het al goed als ik op 25 niet uit het zwart ga.;-)

Ah, met ne glock,...

uw zonden zijn u vergeven, ... ;-)

Ik schoot met geweren he, niet met pistolen of revolvers,

Heb vroeger wel nog met nen .22 Beretta op 25 meter geschoten, dat was ook wel plezant, gelukkig dat ze daar dooskes van 100 stuks van hadden, anders was dat niet aan te slepen...

Herr Flick
15 juli 2010, 10:13
Ook waar, maar wij spreken dan ook altijd over een GP, nooit over een browning.

Wij ook ... ne GP,...

Ne GP is ne GP, dan is er geen vergissing mogelijk...

Cdude
15 juli 2010, 10:29
Wij ook ... ne GP,...

Ne GP is ne GP, dan is er geen vergissing mogelijk...

GP is ABL (French)talk.
Nogmaals , ik heb NIET in het leger leren schieten.
P-35 was daar de benaming.

Another Jack
15 juli 2010, 10:55
GP is ABL (French)talk.
Nogmaals , ik heb NIET in het leger leren schieten.
P-35 was daar de benaming.

Waar dan wel?

Anna List
15 juli 2010, 10:57
hoe zou het ondertussen in dat pashokje staan ?

Herr Flick
15 juli 2010, 11:00
hoe zou het ondertussen in dat pashokje staan ?

Ik vraag het mij ook af, ik heb wel medelijden met de Joop, ...


Bij mij is dat altijd heel rap geklonken, ... maar met de Joop blijkbaar niet, ...

iets past of het past niet he, ... veel discussie kunt ge daar niet over voeren.