PDA

View Full Version : Hoe oud is je PC ?


knipptics
18 juli 2010, 10:12
Die van mij is geboren op donderdag 4 september 2003.

( als ik mag voortgaan op de creatiedatum van de map program files )

Zwartengeel
18 juli 2010, 10:50
De map Program Files op mijn PC is gemaakt op 21 maart 2010, de voorlopig laatste keer dat ik een format van mijn systeem deed.

Als we naar de hardware kijken, dan is mijn PC 1 jaar en 1 dag oud: gekocht op 17 juli 2009.

bgf324
18 juli 2010, 11:05
Bij mij van 2007.

Boven staat er nog ene van 1995.

Firestone
18 juli 2010, 11:23
Gekocht in 2000.

Oorspronkelijke folder Program files is uit Juni 1999 (Windows 98).
De Windows 2000 Program files is van 2005.

Zwartengeel
18 juli 2010, 16:10
Bij mij van 2007.

Boven staat er nog ene van 1995.

Bij mij staat er boven nog één van 2007 (in een kast van 2004).

filosoof
18 juli 2010, 16:23
Die van mij is geboren op donderdag 4 september 2003.

( als ik mag voortgaan op de creatiedatum van de map program files )
02/09/2004 02:32 8-)

En nog een Win95 te wachten op opruiming of een tweede leven (twijfelachtig)
En een 386 "ergens"
En nog een Amstrad 464 in de kelder. (tape aandrijving kapot)

illwill
18 juli 2010, 16:41
Die van mij is geboren op donderdag 4 september 2003.

( als ik mag voortgaan op de creatiedatum van de map program files )

- 1 week
- 1.5 jaar
- 3 jaar
- 25 jaar

Jazeker
18 juli 2010, 17:46
Gekocht in 2000.

Oorspronkelijke folder Program files is uit Juni 1999 (Windows 98).
De Windows 2000 Program files is van 2005.

8O

Maar dan echt, he...

8O

Firestone
18 juli 2010, 17:50
8O

Maar dan echt, he...

8OHet ding wil niet sterven ...

Jazeker
18 juli 2010, 17:50
Eind 2007, was toen wel een topmodel met alles erop en eraan dus het ding vliegt nog.
Heb er nog twee staan van 2003, eentje als linux server en eentje om stilaan te slopen en de waardevolle componenten nog te verkopen. Binnenkort krijg ik er weer eentje bij. Ik denk dat ik google maar eens een contract ga aanbieden om deel uit te maken van hun server farm.

Jazeker
18 juli 2010, 17:51
Het ding wil niet sterven ...

Dat gevoel heb ik dus ook met vrolijke ochtendmensen.

Maar soit... windows 98? Dat is toch al reeds lang niet meer ondersteund? Moet zo lek zijn als een zeef. Of oefen je je programmeertechnieken uit op elk binnenkomend virus bij wijze van vingeroefening?

Jaani_Dushman
18 juli 2010, 19:07
Gekocht in 2000.

Oorspronkelijke folder Program files is uit Juni 1999 (Windows 98).
De Windows 2000 Program files is van 2005.Idem.

Mijn Windows 2000-map (laatste format) is wel wat recenter.

Firestone
18 juli 2010, 19:45
Maar soit... windows 98? Dat is toch al reeds lang niet meer ondersteund? Moet zo lek zijn als een zeef. Of oefen je je programmeertechnieken uit op elk binnenkomend virus bij wijze van vingeroefening?Windows 98 zat erop toen ik hem gekocht heb.
In 2004 heb ik wat geheugen bijgevoegd en Windows 2000 geïnstalleerd (was nodig voor sommige toepassingen), wel in dual boot.
Die dual boot staat er nog steeds, al ben ik in jaren niet meer in Windows 98 geweest.

In 2005 had ik wat problemen met Windows 2000, en heb het opnieuw geïnstalleerd.

Voor een aantal toepassingen is mijn PC nu te oud. De eID-lezer driver wilde zich niet op hem laten installeren, bijvoorbeeld. Voor Tax on Web heb ik dan maar de laptop van mijn man gepikt.

Voor de rest voldoet hij voor alles wat ik met een PC doe, en dat is al bij al niet veeleisend kwa hardware.

Jazeker
18 juli 2010, 20:20
Windows 98 zat erop toen ik hem gekocht heb.
In 2004 heb ik wat geheugen bijgevoegd en Windows 2000 geïnstalleerd (was nodig voor sommige toepassingen), wel in dual boot.
Die dual boot staat er nog steeds, al ben ik in jaren niet meer in Windows 98 geweest.

In 2005 had ik wat problemen met Windows 2000, en heb het opnieuw geïnstalleerd.

Voor een aantal toepassingen is mijn PC nu te oud. De eID-lezer driver wilde zich niet op hem laten installeren, bijvoorbeeld. Voor Tax on Web heb ik dan maar de laptop van mijn man gepikt.

Voor de rest voldoet hij voor alles wat ik met een PC doe, en dat is al bij al niet veeleisend kwa hardware.

Win2K is ook al niet meer ondersteund...

Firestone
18 juli 2010, 21:34
Win2K is ook al niet meer ondersteund...De laatste versies van Opera en Firefox draaien probleemloos.
Als de problemen (zoals met de eID-lezer) zich beginnen op te stapelen (of als hij het begeeft) zal ik wel een nieuw laptopje kopen.

Jaani_Dushman
18 juli 2010, 21:36
De laatste versies van Opera en Firefox draaien probleemloos.
Als de problemen (zoals met de eID-lezer) zich beginnen op te stapelen (of als hij het begeeft) zal ik wel een nieuw laptopje kopen.Bij het leeftijdsgenootje hier, werkt de eID-lezer zonder problemen.

Antoon
18 juli 2010, 21:41
Beide mijn PC's en beide mijn laptops worden om de twee jaar vernieuwd, met alles erop en eraan. De 'oude' versie geef ik aan vrienden en familieleden die er gebruik van maken.

Wanneer ik een aantal berichten hierboven lees dan begin ik zelf al ongeduldig te worden van de traagheid van jullie toestellen. :lol:

Maar goed, ieder op zijn manier.

Firestone
18 juli 2010, 21:42
Bij het leeftijdsgenootje hier, werkt de eID-lezer zonder problemen.Kan aan de SP van Windows 2000 liggen.
Daar ik kon terugvallen op de laptop van mijn man heb ik niet echt aangedrongen.

Firestone
18 juli 2010, 21:44
Beide mijn PC's en beide mijn laptops worden om de twee jaar vernieuwd, met alles erop en eraan. De 'oude' versie geef ik aan vrienden en familieleden die er gebruik van maken.Dag oom Antoon, alles in orde met jou? http://i9.tinypic.com/5yti33n.gif

Jaani_Dushman
18 juli 2010, 21:46
Kan aan de SP van Windows 2000 liggen.
Daar ik kon terugvallen op de laptop van mijn man heb ik niet echt aangedrongen.Service Pack 4.

Firestone
18 juli 2010, 21:48
Service Pack 4.Service Pack 3 bij mij.

Derk de Tweede
18 juli 2010, 21:49
Deze is van 2009
En die van morgen 2010.
Op zolder staat nog mijn W95 om CD's mee te branden.

http://techpubs.sgi.com/library/dynaweb_docs/0650/SGI_EndUser/books/SWin_UG/sgi_html/figures/swin.gif

Jazeker
18 juli 2010, 21:49
De laatste versies van Opera en Firefox draaien probleemloos.
Als de problemen (zoals met de eID-lezer) zich beginnen op te stapelen (of als hij het begeeft) zal ik wel een nieuw laptopje kopen.

Ik wil niet belerend overkomen tegenover de grote Forumquiz-queen, maar met "niet meer ondersteund" bedoel ik vooral dat enkel nog extreem kritische veiligheidsupdates nog worden gemaakt voor win 2k Pro en zelfs dan nog niet. XP Pro zou het nog trekken tot 2015 gezien de flop van Windows Vista... een periode die ik zal uitmelken zolang ik mijn XP Pro CD'tje heb. ;-)

Jazeker
18 juli 2010, 21:51
Service Pack 4.

2

Service Pack 4 is de laatste voor win 2k Pro.

MaGNiFiCaT
18 juli 2010, 21:52
Windows 98 zat erop toen ik hem gekocht heb.
In 2004 heb ik wat geheugen bijgevoegd en Windows 2000 geïnstalleerd (was nodig voor sommige toepassingen), wel in dual boot.
Die dual boot staat er nog steeds, al ben ik in jaren niet meer in Windows 98 geweest.

In 2005 had ik wat problemen met Windows 2000, en heb het opnieuw geïnstalleerd.

Voor een aantal toepassingen is mijn PC nu te oud. De eID-lezer driver wilde zich niet op hem laten installeren, bijvoorbeeld. Voor Tax on Web heb ik dan maar de laptop van mijn man gepikt.

Voor de rest voldoet hij voor alles wat ik met een PC doe, en dat is al bij al niet veeleisend kwa hardware.

8OOMG8O Waarom zo gierig doen? :-ochiwawa zeg!:-o

Hoe oud mijn laptop is? Ik zou het eigenlijk niet weten, ik denk 2 �* 3 jaar ofzo, misschien vier. De jaren volgen elkaar toch zo snel op.:-(

MaGNiFiCaT
18 juli 2010, 21:53
Idem.

Mijn Windows 2000-map (laatste format) is wel wat recenter.

Nog zo'n gierige pin.:roll:

Jazeker
18 juli 2010, 21:54
Deze is van 2009
En die van morgen 2010.
Op zolder staat nog mijn W95 om CD's mee te branden.

http://techpubs.sgi.com/library/dynaweb_docs/0650/SGI_EndUser/books/SWin_UG/sgi_html/figures/swin.gif

Doet pijn aan de ogen. En windows 95 om cd's te branden? Get real en zet een DVD-writer in je computer. Nederlanders kunnen misschien wel wat zuiniger zijn, maar zo erg kan het toch niet zijn?

Johan217
18 juli 2010, 21:54
Blijkbaar ben ik dan de enige die Windows 7 gebruikt? 8-)

Antoon
18 juli 2010, 22:03
Dag oom Antoon, alles in orde met jou? http://i9.tinypic.com/5yti33n.gif

:lol:

From_Vlaanderen
18 juli 2010, 22:19
Dat gevoel heb ik dus ook met vrolijke ochtendmensen.


:rofl:

Jazeker
18 juli 2010, 22:19
Blijkbaar ben ik dan de enige die Windows 7 gebruikt? 8-)

Hopelijk...

filosoof
18 juli 2010, 22:23
Hopelijk...Ik las gister dat XP nog tot 2014 zou blijven, als downgrade van Seven.

From_Vlaanderen
18 juli 2010, 22:25
donderdag ‎2 ‎november ‎2006

filosoof
18 juli 2010, 22:27
Hopelijk...Ik las tot nu nog niet veel kritiek op Seven. Met 95 en Vista was dat wel anders.

Is Seven veel meer dan een eindelijk gepatchte Vista?

Jazeker
18 juli 2010, 22:27
Ik las gister dat XP nog tot 2014 zou blijven, als downgrade van Seven.

Volle ondersteuning tot 2015 voor de pro versie. Dat is wat ik las. En dat ze het een downgrade van Seven noemen is grappig gezien ze niet toegeven dat Vista een tweede mislukking als Millenium was.

From_Vlaanderen
18 juli 2010, 22:28
Volle ondersteuning tot 2015 voor de pro versie. Dat is wat ik las. En dat ze het een downgrade van Seven noemen is grappig gezien ze niet toegeven dat Vista een tweede mislukking als Millenium was.

"Wachten tot het programma reageert." Vond ik anders wel een zeer geslaagde.:lol:

Jazeker
18 juli 2010, 22:32
Ik las tot nu nog niet veel kritiek op Seven. Met 95 en Vista was dat wel anders.

Is Seven veel meer dan een eindelijk gepatchte Vista?

Voor Vista hebben ze zowat alle aangekondigde features laten vallen om het op tijd of beter te laat op de markt te krijgen. Toen het een failure bleek konden ze ineens Windows 7 op de markt krijgen in een tijd die zeker de helft was van de ontwikkeling van Vista. Enkel de User Interface is als beloofde feature tov. van XP gebleven. Ik draai nu XP met een Vista interface... klein programmaatje en vrij stabiel.

Wat leer je daar uit? Windows 7 = Vista met wat irritante foutjes eruit gekregen.

Nynorsk
18 juli 2010, 22:35
ik vind XP toch lekker lopen zenne.

mijne: laptopke, over 6 dagen vier ik z'n eerste verjaardag met een potje tiramisu.

Jazeker
18 juli 2010, 22:42
ik vind XP toch lekker lopen zenne.

mijne: laptopke, over 6 dagen vier ik z'n eerste verjaardag met een potje tiramisu.

Net daarom dat ik XP Pro ga houden tot 2015. Tot dan is het volledig ondersteund tegen hun veiligheidslekken.

En met mijn utility heb ik nu de looks van Vista ermee terwijl het XP blijft. Double win.

Stuur ik je wel op als je wil.

bgf324
18 juli 2010, 22:52
Doet pijn aan de ogen. En windows 95 om cd's te branden? Get real en zet een DVD-writer in je computer. Nederlanders kunnen misschien wel wat zuiniger zijn, maar zo erg kan het toch niet zijn?

95 :cheer:

Jazeker
18 juli 2010, 22:54
95 :cheer:

Pas 11 jaar oud en niet langer onderhouden... een virusmachine. Mag ik je machine uit het raam gooien?

Nynorsk
18 juli 2010, 22:54
Net daarom dat ik XP Pro ga houden tot 2015. Tot dan is het volledig ondersteund tegen hun veiligheidslekken.

En met mijn utility heb ik nu de looks van Vista ermee terwijl het XP blijft. Double win.

Stuur ik je wel op als je wil.

ik ben tevreden met mijn looks 8-)

Jazeker
18 juli 2010, 22:59
ik ben tevreden met mijn looks 8-)

Ik ook met jouw looks... die van XP begonnen wat te vervelen daarentegen.

koe de poing
18 juli 2010, 23:01
2002

draait nog probleemloos
wel zonder virussscanner, maar de meest vieze site die ik bezoek is dan ook p.be

groentje
19 juli 2010, 00:36
Ik kocht mijn laptopje ondertussen 3 jaar terug, geleverd in december 2007, of zo. Met XP, natuurlijk, ik mocht nog kiezen van Dell, en Vista wou ik niet.
Draait nog altijd behoorlijk, al zou ik het ondertussen eens mogen opkuisen. Er draait wel een behoorlijke beveiliging op, denk ik (McAfee).

Nr.10
19 juli 2010, 03:01
Deze PC is zo goed als nieuw. De aankoopfactuur dateert van 3 juli 2010.
Installatie: Windows 7 home edition 32 bit met Microsoft Security Essentials.
De vorige dateerde van 21 sep 2005 (win xp pro met SP3 en Norton Antivirus).

Herr Flick
19 juli 2010, 07:45
02/09/2004 02:32 8-)

En nog een Win95 te wachten op opruiming of een tweede leven (twijfelachtig)
En een 386 "ergens"
En nog een Amstrad 464 in de kelder. (tape aandrijving kapot)

Ah, ook een verzamelaar ?

Wang PC (met goudcontacten en eigenlijk geen echte PC)
Atari 520
Commodore 128
IBM PC (zo een van de eerste met full hight drives )
IBM Portable (zo een waar ge nen kruier voor nodig had met een 9 inch scherm)
Tandy 1000 HX (ook zo een "compatibele" PC)
Apple IIlc (alhoewel heb ik die nog, denk het wel... )
Laser 286 (Eigenlijk mijn eerste PC, verkocht, daarna terug gekocht...)

Op t werk nen HP van 2009, thuis ne Imac ne Acer 17" en nen Acer netbook.

Herr Flick
19 juli 2010, 07:51
Ik wil niet belerend overkomen tegenover de grote Forumquiz-queen, maar met "niet meer ondersteund" bedoel ik vooral dat enkel nog extreem kritische veiligheidsupdates nog worden gemaakt voor win 2k Pro en zelfs dan nog niet. XP Pro zou het nog trekken tot 2015 gezien de flop van Windows Vista... een periode die ik zal uitmelken zolang ik mijn XP Pro CD'tje heb. ;-)

Windows 7,

Ik draai dat op nen netbook zonder problemen en op mijn laptop voor t werk ook, alhoewel we dat nog niet supporteren, ... maar wij kunnen alles installeren voor te testen... ;-)

Herr Flick
19 juli 2010, 07:59
Ik las tot nu nog niet veel kritiek op Seven. Met 95 en Vista was dat wel anders.

Is Seven veel meer dan een eindelijk gepatchte Vista?

Ik gebruik het al maanden en ik kan nog niet zeggen dat ik er al spijt van gehad heb, heel specifieke software voor het aansturen van bepaalde apparaten loopt er ook op zonder enig probleem, ik heb alleen mijn Kensington trackball aan mijn mac moeten hangen omdat die geen drivers had voor 7 (Specifiek om knoppen en scrollwiel te programmeren)

Verder draait alles daarop, zonder echt problemen te hebben Het enige ambetante is dat hij soms zelf durft te herstarten na een update die dan bvb s nachts of tijdens het weekend heeft gelopen.

Ook op mijn netbook loopt het vlotter dan Windows XP Pro, die netbooks werden geleverd met een XP Home edition, ... eerst ne Pro op gezet, en er 7 opgezet nadien, alles werkt perfect, en sneller.

Firestone
19 juli 2010, 08:39
8OOMG8O Waarom zo gierig doen? :-ochiwawa zeg!:-oWat heeft dat met gierig vandoen? :?
Er zijn betere bestedingen te bedenken dan zomaar een toestel vervangen dat nog redelijk functioneert.

Herr Flick
19 juli 2010, 08:45
Wat heeft dat met gierig vandoen? :?
Er zijn betere bestedingen te bedenken dan zomaar een toestel vervangen dat nog redelijk functioneert.

Inderdaad, zolang dat dat doet, wat dat moet doen, waarom zou je dat weggooien.

Andro
19 juli 2010, 08:52
21/06/2006 Windows Vista, draaid nu probleemloos Windows 7 Ultimate.

Duvelke
19 juli 2010, 08:56
Ik koop om de 2 jaar een nieuwe pc. Zulke dingen zijn zo snel verouderd dat je ze wel moet vernieuwen, wil je meekunnen.
De mijne is nu 8 maanden oud.

knipptics
19 juli 2010, 10:14
Wat heeft dat met gierig vandoen? :?
Er zijn betere bestedingen te bedenken dan zomaar een toestel vervangen dat nog redelijk functioneert.

:thumbsup:

een beetje daarom da'k deze draad startte, ik zie mensen voortdurend tonnen geld vergooien aan de aankoop van nieuw spul, terwijl het oud spul nog jaren meekan ( pc, auto, keuken , geen kleine dingen dus )

als je dat geld in een andere richting zou gooien, kreeg je een volstrekt andere wereld

wat die betere bestedingen kunnen zijn is op z'n minst een interessante denkoefening ... die niet noodzakelijk een calvijns of duurzaam antwoord hoeft te geven ...

anyhow, heikele onderneming, ik ken nl weinig mensen die het tolereren dat je commentaar geeft op hun (wan)bestedingen ...

knipptics
19 juli 2010, 10:29
Ik koop om de 2 jaar een nieuwe pc. Zulke dingen zijn zo snel verouderd dat je ze wel moet vernieuwen, wil je meekunnen.
De mijne is nu 8 maanden oud.

Kan je dat preciseren ?

De mijne is zeven jaar oud, wat mis ik ?

Herr Flick
19 juli 2010, 10:36
:thumbsup:

een beetje daarom da'k deze draad startte, ik zie mensen voortdurend tonnen geld vergooien aan de aankoop van nieuw spul, terwijl het oud spul nog jaren meekan ( pc, auto, keuken , geen kleine dingen dus )

als je dat geld in een andere richting zou gooien, kreeg je een volstrekt andere wereld

wat die betere bestedingen kunnen zijn is op z'n minst een interessante denkoefening ... die niet noodzakelijk een calvijns of duurzaam antwoord hoeft te geven ...

anyhow, heikele onderneming, ik ken nl weinig mensen die het tolereren dat je commentaar geeft op hun (wan)bestedingen ...

Dat hangt af van persoonlijke keuzes, sommige mensen kopen een horloge van een paar duizend euro, of een veel te groot huis, of een veel te dure, performante/grote wagen...

Anderen hebben bakken vol geld op de bank waar ze niks mee doen,...

Weer anderen maken dan weer dure reizen, heel ver weg, of met enorme hoeveelheden drank en eten overgoten

en nog anderen doen het allemaal op aan de vrouwen...

Zaak is dat ge niet gaat zagen dat ge iets niet hebt, als ge het aan al het andere hebt uitgegeven.

Als mijn PC dat goed doet mijn Imac is ondertussen een paar jaar oud, maar waarom zou ik hem vervangen, ik zou mij terug een Imac kopen, met een even groot scherm,... dus waarom zou ik een andere kopen ? Als hij kapot gaat ja, dan of als er nu iets revolutionairs nieuw uit zou komen, dat de moeite is.

knipptics
19 juli 2010, 11:13
Dat hangt af van persoonlijke keuzes,

Sure.
Maar er zijn wel implicaties voor 'het algemeen'.

En wie dat durft opperen, wordt al snel als moraalridder aan het kruis genageld.

Ondertussen krijg je wel een steeds grotere staatsbemoeienis, mensen worden meer en meer betaald in 'cheques' en worden in hun bestedingen meer en meer gestuurd door fiscale incentives. Dat wordt dan weer wel getolereerd.

Ik vrees dat we ofwel met meer zin voor verantwoordelijkheid geld gaan moeten uitgeven,
of dat we anders binnenkort allemaal om de 4 en een half jaar een bonneke gaan krijgen voor een nieuwe pc. Als we braaf zijn geweest.

Cdude
19 juli 2010, 11:35
Ik koop om de 2 jaar een nieuwe pc. Zulke dingen zijn zo snel verouderd dat je ze wel moet vernieuwen, wil je meekunnen.
De mijne is nu 8 maanden oud.Wil je meekunnen met ???

van Maerlant
19 juli 2010, 11:56
Gekocht in augustus 2007 denk ik. Laatste format een maand ofzo geleden, mijn XP toch maar eens vervangen voor W7.

Herr Flick
19 juli 2010, 12:16
Wil je meekunnen met ???

Ik zie maar 1 nut dan, en dat is gamen...

De dingen die echt zwaar moeten kunnen rekenen staan op servers (Statistische software voor wetenschappelijk onderzoek bvb) en daar is de software vele malen duurder dan de machines waar het op draait... en dan heb ik het toch wel over serieuze beestjes... en zelf die servers draaien toch minstens 5 jaar mee.

hurricane
19 juli 2010, 12:19
MacBook : 7 maanden
iMac : 1,5 jaar

Cdude
19 juli 2010, 12:46
Ik zie maar 1 nut dan, en dat is gamen...

De dingen die echt zwaar moeten kunnen rekenen staan op servers (Statistische software voor wetenschappelijk onderzoek bvb) en daar is de software vele malen duurder dan de machines waar het op draait... en dan heb ik het toch wel over serieuze beestjes... en zelf die servers draaien toch minstens 5 jaar mee.

Seg nerd, de vraag was niet aan jou gesteld ejjjj:2gunfire:
Je weet dat wat je vertelt ik ook weet 8-)

Herr Flick
19 juli 2010, 14:04
Seg nerd, de vraag was niet aan jou gesteld ejjjj:2gunfire:
Je weet dat wat je vertelt ik ook weet 8-)

Ah zeker ben je nooit he, peewee, ... ;-)

Jazeker
19 juli 2010, 18:57
Ah, ook een verzamelaar ?

Wang PC (met goudcontacten en eigenlijk geen echte PC)
Atari 520
Commodore 128
IBM PC (zo een van de eerste met full hight drives )
IBM Portable (zo een waar ge nen kruier voor nodig had met een 9 inch scherm)
Tandy 1000 HX (ook zo een "compatibele" PC)
Apple IIlc (alhoewel heb ik die nog, denk het wel... )
Laser 286 (Eigenlijk mijn eerste PC, verkocht, daarna terug gekocht...)

Op t werk nen HP van 2009, thuis ne Imac ne Acer 17" en nen Acer netbook.

Wegens teveel verhuizen en plaatsgebrek heb ik volgende machientjes wel gehad maar de meeste ervan zijn weer weg:

* Elite PC cloon type 8086, 4,77 Mhz met turbokaart voor een dazzling 10 Mhz! En zeggen dat ik daar nog een SoundBlaster 1.5 kaar heb ingestoken. Het ding had een zalig monochroom scherm van zo'n 10 of 12 "
* Cloon Pentium 468/ 50 MHz
* Compaq 468/ DX2 / 66 MHz... mijn eerste EIGEN machientje dat ik kreeg om mee te gaan studeren (dank je papa). Geen internet toen maar wel handiger dan een tikmachine om verslagen te maken. Ik kreeg in ruil wel zijn oude inkject printer terwijl hij de bijgeleverde laserprinter nam. Nu ja... wie ooit de HP Deskjet 500 heeft gekend, weet dat ik nu niet bepaald kwaad kon zijn om die ruil.
* PC cloon 233 MHz... weet zelfs niet meer wat er mee is gebeurd.
* AMD ~800 Mhz... ook een gat in mijn geheugen. Of in het zijne.
* AMD Athlon XP 2400+ (zelf ineen gestoken just for the fun of it).
* AMD Athlon 64bit, dual core, 6400+ met vier gigabytes aan geheugen en een videokaart om U tegen te zeggen. Is mijn huidige werkbeestje en ben er tevreden over (nu toch al bijna 3 jaar oud) mocht het moederbord niet soms lastig gaan doen.

Ik heb de zelf geassembleerde Athlon XP 2400+ nog, maar die ben ik uiteen aan het halen om de afzonderlijke stukken te verkopen. Heb ook een identieke maar in iets kleiner kastje gestoken Athlon XP 2400+ van mijn vader die ik gebruik als speelzone om me wat meer linux beheer kennis bij te brengen. Binnenkort krijg ik er weer een desktop bij om mee te spelen. Benieuwd welk OS ik daar eens zal opgooien of welke truukjes er ik mee zal leren.

Dus in the end:
17" LCD scherm
22" breedbeeld TFT scherm
2 x AMD Athlon XP 2400+
1 x AMD Athlon 64 bit 6400+
Binnenkort nog een desktopje a la 3 Ghz erbij.

En een routertje natuurlijk. Anders moet je de eentjes en nullen opschrijven en voeden aan de andere PC.

Geluidskaarten:
1. De genuine Sound Blaster 1.5
2. De genuine Sound Blaster 16 bit ASP
3. De andere gewoon via het moederbord want meer heb je niet nodig als je een versterker aan je PC hangt.


Ik heb het wel altijd een gemis gevonden dat ik nooit een commodore had. Dat waren machientjes om mee te spelen (en dan bedoel ik niet alleen games).

Nerd van dienst, Jazeker

Zwartengeel
19 juli 2010, 19:05
Net daarom dat ik XP Pro ga houden tot 2015. Tot dan is het volledig ondersteund tegen hun veiligheidslekken.

Ik zit ook nog steeds op XP. Ik heb ooit eens Vista geïnstalleerd maar wist nadien niet hoe snel ik dat er weer moest afgooien.

En met mijn utility heb ik nu de looks van Vista ermee terwijl het XP blijft. Double win.

Stuur ik je wel op als je wil.

Heb je het nu over royale noir of heb jij nog iets anders?

Zwartengeel
19 juli 2010, 19:12
XP Pro zou het nog trekken tot 2015 gezien de flop van Windows Vista... een periode die ik zal uitmelken zolang ik mijn XP Pro CD'tje heb. ;-)

Een Windows besturingssysteem dat op dat moment zowat 14 jaar zal meegegaan hebben. Ik denk niet dat ze bij Microsoft van plan zullen zijn om dit ooit nog een keer te laten gebeuren...

Jazeker
19 juli 2010, 19:14
Heb je het nu over royale noir of heb jij nog iets anders?

Ik heb en had Royele Noir. Vista inspirat 2 is gewoon een overlay over de looks van XP dat meer een Vista look geeft maar je XP blijft draaien. Is best wel mooi en vergraagt het ding niet.

http://www.download3k.com/Install-Universal-Vista-Inspirat-Brico-Pack-Ultimate.html

Ik heb er op drie pc's geen last mee gehad, maar beetje backuppen kan nooit kwaad, he...

Jazeker
19 juli 2010, 19:18
Een Windows besturingssysteem dat op dat moment zowat 14 jaar zal meegegaan hebben. Ik denk niet dat ze bij Microsoft van plan zullen zijn om dit ooit nog een keer te laten gebeuren...

Hehehe... Vista gingen ze op 5 jaar tijd ineen boksen en enkel de grafische interface hebben ze in de release kunnen houden. Alle aangekondigde features hadden ze geschrapt (het nieuwe file systeem, e.d.) Ik zal dus ook niet meteen naar windows 7 gaan dat ze 1 jaar na Vista hebben uitgebracht en dat ze bewieroken alsof God een computer is geworden.

MaGNiFiCaT
19 juli 2010, 19:31
Ik koop om de 2 jaar een nieuwe pc. Zulke dingen zijn zo snel verouderd dat je ze wel moet vernieuwen, wil je meekunnen.
De mijne is nu 8 maanden oud.

Luxebeestje, zal firestone denken.:-D

MaGNiFiCaT
19 juli 2010, 19:33
Wat heeft dat met gierig vandoen? :?
Er zijn betere bestedingen te bedenken dan zomaar een toestel vervangen dat nog redelijk functioneert.

Firestone, ik heb meerdere computers. De ouderen gooi ik niet weg maar gebruik iknog voor bepaalde handelingen. De nieuwe voor andere handelingen.;-)
De oudste, is van 2001.

Jazeker
19 juli 2010, 19:34
Ik koop om de 2 jaar een nieuwe pc. Zulke dingen zijn zo snel verouderd dat je ze wel moet vernieuwen, wil je meekunnen.
De mijne is nu 8 maanden oud.

Koop je om de maand een nieuwe auto of doe je er soms ook eens brandstof in of laat je hem onderhouden?

knipptics
19 juli 2010, 19:37
alsof God een computer is geworden

Pff. Typisch.
Het Godsbeeld zit al een paar millennia grondig mis in het westen.

Bende laptoptheologen :evil:

Op mijn planeet zien ze God minstens als Back Bone.

Jazeker
19 juli 2010, 19:38
Pff. Typisch.
Het Godsbeeld zit hier al een paar millennia grondig mis in het westen.

Bende laptoptheologen :evil:

Op mijn planeet zien ze God minstens als Back Bone.

Het Back Bone dat zich in de VS bevindt?

Zwartengeel
19 juli 2010, 19:39
Koop je om de maand een nieuwe auto of doe je er soms ook eens brandstof in of laat je hem onderhouden?

Ik moet zeggen dat ik zelf toch ook gemiddeld iedere drie jaar de binnenkant van mijn PC helemaal vervang. Zeker als je graag op tijd en stond een game speelt en ook graag eens iets speelt dat niet minstens vijf jaar oud is, is dat geen overbodige luxe. Ik prefereer zelf overigens een totaal nieuw binnenwerk om de paar jaar dan om de paar maanden links en rechts een upgrade. Eenmaal je aan een nieuw moederbord toe bent, zijn al die upgrades doorgaans toch goed voor de schroothoop wegens niet meer compatibel en bijgevolg weggegooid geld.

Jazeker
19 juli 2010, 19:45
Ik moet zeggen dat ik zelf toch ook gemiddeld iedere drie jaar de binnenkant van mijn PC helemaal vervang. Zeker als je graag op tijd en stond een game speelt en ook graag eens iets speelt dat niet minstens vijf jaar oud is, is dat geen overbodige luxe. Ik prefereer zelf overigens een totaal nieuw binnenwerk om de paar jaar dan om de paar maanden links en rechts een upgrade. Eenmaal je aan een nieuw moederbord toe bent, zijn al die upgrades doorgaans toch goed voor de schroothoop wegens niet meer compatibel en bijgevolg weggegooid geld.

Voor 90% zeg je hetzelfde als wat ik bedoel. Je gooit geen verouderd geheugen in je PC om hem maar even leefbaar te houden. Maar het vervangen van een IDE disk van 5400 RPM door een SATA-II disk (als je moederbord het ondersteunt) van meer dan 10000 toertjes als je OS disk kan een flinke verbetering zijn. Ook videokaartjes kunnen helpen en zeker als je PSU niet te dik is en je toch wat kwaliteit wil.

knipptics
19 juli 2010, 19:46
Het Back Bone dat zich in de VS bevindt?

God gaat mee met z'n tijd.
Meer zeg ik niet.

Jazeker
19 juli 2010, 19:49
God gaat mee met z'n tijd.
Meer zeg ik niet.

God heeft dus de dimensie tijd gemaakt? En meer wil je er niet over kwijt? Mijn god, beste kerel, individuutjes als Hawking breken zich het schuin hangend hoofd over het feit of tijd bestond voor de Big Bang.

Cdude
19 juli 2010, 19:51
Ik moet zeggen dat ik zelf toch ook gemiddeld iedere drie jaar de binnenkant van mijn PC helemaal vervang. Zeker als je graag op tijd en stond een game speelt en ook graag eens iets speelt dat niet minstens vijf jaar oud is, is dat geen overbodige luxe. Ik prefereer zelf overigens een totaal nieuw binnenwerk om de paar jaar dan om de paar maanden links en rechts een upgrade. Eenmaal je aan een nieuw moederbord toe bent, zijn al die upgrades doorgaans toch goed voor de schroothoop wegens niet meer compatibel en bijgevolg weggegooid geld.

Bij AMD hoef je niet zo snel je MOBO te vervangen. Een bios upgrade is dan voldoende. (heb er zelfs mn vierde kern mee geunlocked:-P)

@Jazeker. Nog altijd een antiek draaiend schijfje voor je OS?
Long live SSD :cheer:
Boottime W7 Ultimate >2 sec

Firestone
19 juli 2010, 21:20
Luxebeestje, zal firestone denken.:-DWaarom zou ik dat in godsnaam denken? :?
Als Duvelke om de twee jaar een nieuwe PC moet kopen "om mee te kunnen" (en het zijn mijn zaken niet waar hij precies mee moet kunnen), dan moet hij dat toch gewoon doen. Ieder zijn hobby of zijn werk, geen idee wat het voor hem is.

Maar ik voel me niet gierig omdat ik niet probeer "mee te kunnen" met iets dat ik helemaal niet nodig heb.

Jazeker
19 juli 2010, 21:25
@Jazeker. Nog altijd een antiek draaiend schijfje voor je OS?
Long live SSD :cheer:
Boottime W7 Ultimate >2 sec

SSD is me nog te duur... drie jaar geleden was een schijfje van 75 GB op > 10.000 RPM wel best betaalbaar en doenbaar qua starttijd.

Herr Flick
20 juli 2010, 07:09
Wegens teveel verhuizen en plaatsgebrek heb ik volgende machientjes wel gehad maar de meeste ervan zijn weer weg:

* Elite PC cloon type 8086, 4,77 Mhz met turbokaart voor een dazzling 10 Mhz! En zeggen dat ik daar nog een SoundBlaster 1.5 kaar heb ingestoken. Het ding had een zalig monochroom scherm van zo'n 10 of 12 "
* Cloon Pentium 468/ 50 MHz
* Compaq 468/ DX2 / 66 MHz... mijn eerste EIGEN machientje dat ik kreeg om mee te gaan studeren (dank je papa). Geen internet toen maar wel handiger dan een tikmachine om verslagen te maken. Ik kreeg in ruil wel zijn oude inkject printer terwijl hij de bijgeleverde laserprinter nam. Nu ja... wie ooit de HP Deskjet 500 heeft gekend, weet dat ik nu niet bepaald kwaad kon zijn om die ruil.
* PC cloon 233 MHz... weet zelfs niet meer wat er mee is gebeurd.
* AMD ~800 Mhz... ook een gat in mijn geheugen. Of in het zijne.
* AMD Athlon XP 2400+ (zelf ineen gestoken just for the fun of it).
* AMD Athlon 64bit, dual core, 6400+ met vier gigabytes aan geheugen en een videokaart om U tegen te zeggen. Is mijn huidige werkbeestje en ben er tevreden over (nu toch al bijna 3 jaar oud) mocht het moederbord niet soms lastig gaan doen.

Ik heb de zelf geassembleerde Athlon XP 2400+ nog, maar die ben ik uiteen aan het halen om de afzonderlijke stukken te verkopen. Heb ook een identieke maar in iets kleiner kastje gestoken Athlon XP 2400+ van mijn vader die ik gebruik als speelzone om me wat meer linux beheer kennis bij te brengen. Binnenkort krijg ik er weer een desktop bij om mee te spelen. Benieuwd welk OS ik daar eens zal opgooien of welke truukjes er ik mee zal leren.

Dus in the end:
17" LCD scherm
22" breedbeeld TFT scherm
2 x AMD Athlon XP 2400+
1 x AMD Athlon 64 bit 6400+
Binnenkort nog een desktopje a la 3 Ghz erbij.

En een routertje natuurlijk. Anders moet je de eentjes en nullen opschrijven en voeden aan de andere PC.

Geluidskaarten:
1. De genuine Sound Blaster 1.5
2. De genuine Sound Blaster 16 bit ASP
3. De andere gewoon via het moederbord want meer heb je niet nodig als je een versterker aan je PC hangt.


Ik heb het wel altijd een gemis gevonden dat ik nooit een commodore had. Dat waren machientjes om mee te spelen (en dan bedoel ik niet alleen games).

Nerd van dienst, Jazeker

Ik heb die commodore wel staan maar heb er nooit iets mee gedaan, die Atari gebruikte ik enkel om diskettes met copyeerbescherming te copyeren...

Cdude
20 juli 2010, 09:02
Ik heb die commodore wel staan maar heb er nooit iets mee gedaan, die Atari gebruikte ik enkel om diskettes met copyeerbescherming te copyeren...

Ik heb hier nog ergens Atari 1040 STFM staan.
Die had nl standaard midi poort en draaide toen al Cubase. 8O

Herr Flick
20 juli 2010, 11:00
Ik heb hier nog ergens Atari 1040 STFM staan.
Die had nl standaard midi poort en draaide toen al Cubase. 8O

Zelf die 520 had al midi poorten.

Die dingen waren heel populair voor muziek te maken toen.

Ik heb ooit ook amiga`s in gebruik gezien voor het sturen van lasershows, begin jaren 90 toen de Amiga ook al afgeschreven was.

yassine
23 juli 2010, 19:47
Laptop is geloof ik 1 jaar oud: HP Pavilion dv6 1260se.

Jazeker
23 juli 2010, 19:55
Laptop is geloof ik 1 jaar oud: HP Pavilion dv6 1260se.

Zal het nog wel goed doen. Zet er XP op als je er een cd'tje van kan bemachtigen. Of Ubuntu als je geen windows software nodig hebt.

Groetjes,
Jaz

Cdude
23 juli 2010, 20:15
Zal het nog wel goed doen. Zet er XP op als je er een cd'tje van kan bemachtigen. Of Ubuntu als je geen windows software nodig hebt.

Groetjes,
Jaz

Daar mag ook een Windows 7 op hoor ;)

yassine
23 juli 2010, 21:42
Zal het nog wel goed doen. Zet er XP op als je er een cd'tje van kan bemachtigen. Of Ubuntu als je geen windows software nodig hebt.

Groetjes,
Jaz
Sterkere krachten dan mezelf hebben al besloten dat er Windows7 op moest komen. ;) Toch bedankt voor de tip.

Cdude
23 juli 2010, 22:01
Sterkere krachten dan mezelf hebben al besloten dat er Windows7 op moest komen. ;) Toch bedankt voor de tip.
en zo hoort dat. XP is antiek.

Glenneke
23 juli 2010, 22:24
Januari 2010 met Win 7 nadat we dachten dat die van 2005 het begeven had (was samengesteld uit nog oudere onderdelen) hebben die toch aan de praat gekregen staat nu boven met XP SP1

Sus Iratus
23 juli 2010, 22:35
Heb drie dagen geleden mijn ouwe bak uit 2001 met pijn in het hart met pensioen laten gaan. Toen state of the art, maar nu hopeloos verouderd. Het beestje was gewoon helemaal op. Binnen een maand tijd zijn de schermkaart, opstartsectie én geluidskaart kapot gegaan, met als bonus dat 5 dagen geleden mijn ouwe 21" monitor het begaf.

Toen maar naar de winkel gestapt en een ok nieuwe PC gekocht met bijhorend plat scherm en de hele rimram.

Tevens een externe harddisk van 1 TB aangeschaft als back-up.

Duupje
24 juli 2010, 07:30
Maand of 2 nu.

Cdude
24 juli 2010, 07:48
Maand of 2 nu.

Bij mij duurde die pijn in de schouder een dikke 3 maand. :-D

Duupje
24 juli 2010, 17:36
Bij mij duurde die pijn in de schouder een dikke 3 maand. :-D

Whot?

Jazeker
25 juli 2010, 14:22
Whot?

Iets in de aard van "LOL" of zo....

Xenophon
25 juli 2010, 15:29
Ik had op korte tijd twee computers die crashten, diegene die ik nu gebruik daar zit nog een floppy drive in, god weet hoe oud dat die is.

Tijd voor een nieuwe.

bgf324
25 juli 2010, 17:40
Binnenkort es nen laptop kopen se

Cdude
25 juli 2010, 21:45
Ik had op korte tijd twee computers die crashten, diegene die ik nu gebruik daar zit nog een floppy drive in, god weet hoe oud dat die is.

Tijd voor een nieuwe.

Begrijp ik het goed dat je die beide computers hebt gedumpt omdat ze crashten?

Zeg een HDD of OS je iets? :-P

Jaani_Dushman
25 juli 2010, 22:22
Ik had op korte tijd twee computers die crashten, diegene die ik nu gebruik daar zit nog een floppy drive in, god weet hoe oud dat die is.

Tijd voor een nieuwe.In mijn recentste PC zit ook nog een floppy drive. ;-)

den dinges
25 juli 2010, 22:47
Voor Vista hebben ze zowat alle aangekondigde features laten vallen om het op tijd of beter te laat op de markt te krijgen. Toen het een failure bleek konden ze ineens Windows 7 op de markt krijgen in een tijd die zeker de helft was van de ontwikkeling van Vista. Enkel de User Interface is als beloofde feature tov. van XP gebleven. Ik draai nu XP met een Vista interface... klein programmaatje en vrij stabiel.

Wat leer je daar uit? Windows 7 = Vista met wat irritante foutjes eruit gekregen.

Ik hou het voorlopig bij XP Pro, op een PC van 2005. Wel wat aangepast ondertussen.

Cdude
25 juli 2010, 22:50
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Voor Vista hebben ze zowat alle aangekondigde features laten vallen om het op tijd of beter te laat op de markt te krijgen. Toen het een failure bleek konden ze ineens Windows 7 op de markt krijgen in een tijd die zeker de helft was van de ontwikkeling van Vista. Enkel de User Interface is als beloofde feature tov. van XP gebleven. Ik draai nu XP met een Vista interface... klein programmaatje en vrij stabiel.

Wat leer je daar uit? Windows 7 = Vista met wat irritante foutjes eruit gekregen.Laat ik het daar nu eens niet met eens zijn?

den dinges
25 juli 2010, 22:50
2002

draait nog probleemloos
wel zonder virussscanner, maar de meest vieze site die ik bezoek is dan ook p.be

Waarom zet je geen gratis virusscanner ? Avast bvb ?

Cdude
25 juli 2010, 22:50
In mijn recentste PC zit ook nog een floppy drive. ;-)
Why? 8O

Cdude
25 juli 2010, 22:51
Ik hou het voorlopig bij XP Pro, op een PC van 2005. Wel wat aangepast ondertussen.

Aangepast kan veel/weinig zijn = ?

From_Vlaanderen
25 juli 2010, 22:51
Ge moet ne keer wat zwartkruit in zo'n floppy kappen, ne keer schudden en dan in uwe pc steken.

Sus Iratus
25 juli 2010, 23:31
Daar mag ook een Windows 7 op hoor ;)
Wat is er zo geweldig aan Windhoos 7 als ik vragen mag?

Ik heb dus sinds een kleine week een nieuwe computer met windhoos 7 erop, en ik vind het tot nu toe niet echt een vooruitgang t.o.v. XP. (Vooral niet omdat ik nergens gevonden kan krijgen hoe ik die irritante klikgeluidjes uit kan zetten telkens als ik bijv. windhoos exploder gebruik en heen en weer klik.)

Een maat van me raadde me trouwens aan om ubuntu erop te zetten.

Jazeker
25 juli 2010, 23:41
Aangepast kan veel/weinig zijn = ?

Een ventilator. ;-)

Jazeker
25 juli 2010, 23:43
Wat is er zo geweldig aan Windhoos 7 als ik vragen mag?

Ik heb dus sinds een kleine week een nieuwe computer met windhoos 7 erop, en ik vind het tot nu toe niet echt een vooruitgang t.o.v. XP. (Vooral niet omdat ik nergens gevonden kan krijgen hoe ik die irritante klikgeluidjes uit kan zetten telkens als ik bijv. windhoos exploder gebruik en heen en weer klik.)

Een maat van me raadde me trouwens aan om ubuntu erop te zetten.

Firefox gebruiken.

From_Vlaanderen
25 juli 2010, 23:44
Ge ziet dat al, tegen zo'n ingenieur, daar kunt ge niet tegen op.

Sus Iratus
25 juli 2010, 23:48
Firefox gebruiken.
Dat doe ik al. Ik gebruik FF en Chrome.
Maar ik had het niet over Internet Explorer (dat gebruik ik standaard al niet), maar over Windows Explorer wat je gebruikt om op je computer zelf tussen de bestanden heen en weer te klikken. Ik herinner me nog dat ik in XP ook tijden op zoek ben geweest om die irritante klikgeluidjes uit te zetten, maar in Windows 7 heb ik die uitknop nog niet kunnen vinden dus.

From_Vlaanderen
25 juli 2010, 23:52
Dat doe ik al. Ik gebruik FF en Chrome.
Maar ik had het niet over Internet Explorer (dat gebruik ik standaard al niet), maar over Windows Explorer wat je gebruikt om op je computer zelf tussen de bestanden heen en weer te klikken. Ik herinner me nog dat ik in XP ook tijden op zoek ben geweest om die irritante klikgeluidjes uit te zetten, maar in Windows 7 heb ik die uitknop nog niet kunnen vinden dus.

hardware en geluiden
systeemgeluiden aanpassen zekers?:?

Jaani_Dushman
26 juli 2010, 21:59
Why? 8OOmdat het in die tijd nog gebruikelijk was om standaard een floppy drive te voorzien.

Jazeker
27 juli 2010, 06:48
Wat is er zo geweldig aan Windhoos 7 als ik vragen mag?

Ik heb dus sinds een kleine week een nieuwe computer met windhoos 7 erop, en ik vind het tot nu toe niet echt een vooruitgang t.o.v. XP. (Vooral niet omdat ik nergens gevonden kan krijgen hoe ik die irritante klikgeluidjes uit kan zetten telkens als ik bijv. windhoos exploder gebruik en heen en weer klik.)

Een maat van me raadde me trouwens aan om ubuntu erop te zetten.

Geluid afzetten?

Jazeker
27 juli 2010, 06:53
Dat doe ik al. Ik gebruik FF en Chrome.
Maar ik had het niet over Internet Explorer (dat gebruik ik standaard al niet), maar over Windows Explorer wat je gebruikt om op je computer zelf tussen de bestanden heen en weer te klikken. Ik herinner me nog dat ik in XP ook tijden op zoek ben geweest om die irritante klikgeluidjes uit te zetten, maar in Windows 7 heb ik die uitknop nog niet kunnen vinden dus.

Nogmaals... geluid gewoon afzetten tenzij je naar een muziekje wil luisteren. Heb trouwens zelf al die prullaria bij de vuilbak gezet. Een miniketentje a la "versterker-cd-cassette" aansluiten op de pc en die pas aanzetten als je iets wil horen. Het geluid is nog beter ook dan je gemiddelde logitech boxenset.

Jazeker
27 juli 2010, 06:56
Wat is er zo geweldig aan Windhoos 7 als ik vragen mag?

Ik heb dus sinds een kleine week een nieuwe computer met windhoos 7 erop, en ik vind het tot nu toe niet echt een vooruitgang t.o.v. XP. (Vooral niet omdat ik nergens gevonden kan krijgen hoe ik die irritante klikgeluidjes uit kan zetten telkens als ik bijv. windhoos exploder gebruik en heen en weer klik.)

Een maat van me raadde me trouwens aan om ubuntu erop te zetten.

O ja... Total Commander kopen (is goedkoop en de licentie gaat eeuwen mee) en windows explorer NOOIT meer gebruiken. Ik had er die 39 dollar echt wel voor over. Intussen heb ik die licentie key al JAREN en hij blijft bruikbaar voor elke nieuwe versie. Eens gewoon, wil je nooit meer terug.

http://www.ghisler.com

Cdude
27 juli 2010, 12:02
Wat is er zo geweldig aan Windhoos 7 als ik vragen mag?

Ik heb dus sinds een kleine week een nieuwe computer met windhoos 7 erop, en ik vind het tot nu toe niet echt een vooruitgang t.o.v. XP. (Vooral niet omdat ik nergens gevonden kan krijgen hoe ik die irritante klikgeluidjes uit kan zetten telkens als ik bijv. windhoos exploder gebruik en heen en weer klik.)

Een maat van me raadde me trouwens aan om ubuntu erop te zetten.

Verscil in WIFI bereik/sterkte is fenomenaal tov Vista.

Xenophon
27 juli 2010, 12:50
Begrijp ik het goed dat je die beide computers hebt gedumpt omdat ze crashten?

Zeg een HDD of OS je iets? :-P

Nee.

Cdude
27 juli 2010, 13:07
Nee.

Jij smijt dus ook je auto weg bij een platte band :lol:

Herr Flick
27 juli 2010, 13:19
Jij smijt dus ook je auto weg bij een platte band :lol:

Wel als den assenbak vol is,... ;-)

From_Vlaanderen
27 juli 2010, 23:11
Wel als den assenbak vol is,... ;-)

Uit het raamke ermee.

Duvelke
13 augustus 2010, 15:09
Koop je om de maand een nieuwe auto of doe je er soms ook eens brandstof in of laat je hem onderhouden?

Ik koop om de 4 jaar ongeveer een nieuwe wagen

Jazeker
13 augustus 2010, 15:15
Kan aan de SP van Windows 2000 liggen.
Daar ik kon terugvallen op de laptop van mijn man heb ik niet echt aangedrongen.

SP4 is de max die je kan krijgen op W2k pro.

Jazeker
13 augustus 2010, 15:27
Ik las gister dat XP nog tot 2014 zou blijven, als downgrade van Seven.

Het gaat om XP pro en daarvan had ik altijd gehoord dat het ondersteund zou blijven tot 2015.

Jazeker
13 augustus 2010, 15:32
Ik kocht mijn laptopje ondertussen 3 jaar terug, geleverd in december 2007, of zo. Met XP, natuurlijk, ik mocht nog kiezen van Dell, en Vista wou ik niet.
Draait nog altijd behoorlijk, al zou ik het ondertussen eens mogen opkuisen. Er draait wel een behoorlijke beveiliging op, denk ik (McAfee).

Mcafee? Afgooien!

Installeer de gratis firewall van Zonelabs en betaal dat kleine beetje geld voor een goede virusscanner als ESET NOD32 (ietsje over de 30 euro voor twee jaar als ik het me goed herinner).

Jazeker
13 augustus 2010, 15:35
Windows 7,

Ik draai dat op nen netbook zonder problemen en op mijn laptop voor t werk ook, alhoewel we dat nog niet supporteren, ... maar wij kunnen alles installeren voor te testen... ;-)

Mja... ik ga geen windows7 cd kopen zolang mijn XP Pro er nog ligt, he ;-)

Cdude
13 augustus 2010, 15:35
Avast is gratis .... :clapping:

Cdude
13 augustus 2010, 15:36
Mja... ik ga geen windows7 cd kopen zolang mijn XP Pro er nog ligt, he ;-)

Kopen? (hoest kuch rochellllllll)8-)

Jazeker
13 augustus 2010, 15:43
Ik zit ook nog steeds op XP. Ik heb ooit eens Vista geïnstalleerd maar wist nadien niet hoe snel ik dat er weer moest afgooien.

De harde schijf eruit halen en er een nieuwe insteken. ;-)

Heb je het nu over royale noir of heb jij nog iets anders?

http://www.crystalxp.net/galerie/en.id.130.htm

AUB. Bricopack Vista Ultimate 2

Jazeker
13 augustus 2010, 15:48
en zo hoort dat. XP is antiek.

Mijn mat ook. Die is nu veel waard.

Jazeker
13 augustus 2010, 15:49
Januari 2010 met Win 7 nadat we dachten dat die van 2005 het begeven had (was samengesteld uit nog oudere onderdelen) hebben die toch aan de praat gekregen staat nu boven met XP SP1

Zet er dan meteen SP3 op. Nu heb je een virusserver.

Zwartengeel
13 augustus 2010, 16:23
Ik koop om de 4 jaar ongeveer een nieuwe wagen

Hoeveel kilometer per jaar doe jij dan zo wel misschien?

Duvelke
13 augustus 2010, 16:35
Hoeveel kilometer per jaar doe jij dan zo wel misschien?
Rond de 30k

maddox
13 augustus 2010, 16:43
Onze 2 PC'tjes zijn nu 8 maand oud, draaien perfect op 7. (niet dat ik te klagen had over XP SP3)
We hebben de andere PC's vervangen, de mijne omdat die enorme bak veel te veel plek innam, en die van Babeth omdat het een miskoop was.

In vergelijking met wat de meesten nieuw kopen zijn onze minidoosjes qua processor beretraag, met ons Atom 330 gebaseerd mobo'tje.

Maar de criteria die we hadden zijn dan ook niet wat de meesten in gedachte hebben. We gebruiken de computertjes voor maar een paar dingetjes. Surfen, filmpje kijken, foto's opslaan en nog wat andere lichte applicaties. Gamen is niet onze dada.
Dus een kleine, zuinige computer met goeie grafische kaart was wat we zochten, en ook gevonden hebben in de Asrock Ions die we staan hebben.

De computer voor Ma is wat anders, en is specifiek samengesteld als multimedia center. (en Flash game-bak, ma is verslingerd aan onder andere Bubbles.)

Hoomer
13 augustus 2010, 16:51
Laat ik het daar nu eens niet met eens zijn?

Welken idioot draait nu Windows op zijne pc?

Hoomer
13 augustus 2010, 16:53
Avast is gratis .... :clapping:

Welken idioot zet nu avast op zijne pc?

Hoomer
13 augustus 2010, 17:28
Mja... ik ga geen windows7 cd kopen zolang mijn XP Pro er nog ligt, he ;-)

Download bv. ubuntu, je gaat een beetje problemen hebben in het begin, maar eens alles geïnstalleerd wil je nooit meer terug naar windows.
BTW alles is gratis.
Linux rulez

Hoomer
13 augustus 2010, 17:28
Mja... ik ga geen windows7 cd kopen zolang mijn XP Pro er nog ligt, he ;-)

Oeps dubbel

Jazeker
13 augustus 2010, 18:07
Dat doe ik al. Ik gebruik FF en Chrome.
Maar ik had het niet over Internet Explorer (dat gebruik ik standaard al niet), maar over Windows Explorer wat je gebruikt om op je computer zelf tussen de bestanden heen en weer te klikken. Ik herinner me nog dat ik in XP ook tijden op zoek ben geweest om die irritante klikgeluidjes uit te zetten, maar in Windows 7 heb ik die uitknop nog niet kunnen vinden dus.

www.ghisler.com

Eens gewoon ga je dat niet meer kunnen missen.

Jazeker
13 augustus 2010, 18:10
Kopen? (hoest kuch rochellllllll)8-)

Mja... ik krijg die niet gratis he.

Jazeker
13 augustus 2010, 18:14
Download bv. ubuntu, je gaat een beetje problemen hebben in het begin, maar eens alles geïnstalleerd wil je nooit meer terug naar windows.
BTW alles is gratis.
Linux rulez

Ubuntu versie 10 staat op mijn PC nr.2. Maar waarom zou ik XP Pro wegkappen zolang het ondersteund is en ik er voor betaald heb?

Bovendien zijn goede games voor linux nogal schaars. Als office PC is Ubuntu wel ideaal (of voor de bomma die er makkelijker mee kan werken dan met windows).

Jazeker
13 augustus 2010, 18:15
Welken idioot draait nu Windows op zijne pc?

De idioot die windows applicaties nodig heeft.

Jazeker
13 augustus 2010, 18:16
Welken idioot zet nu avast op zijne pc?

De idioot die niet heeft gelezen dat Avast wel gratis is maar op niets trekt. Windows PC = NOD32 installeren. Qua firewall kan ZoneAlarm er wel mee door en die is gratis te krijgen.

Jazeker
13 augustus 2010, 18:19
Omdat het in die tijd nog gebruikelijk was om standaard een floppy drive te voorzien.

Vond nog een floppy in mijn lade op het werk. Het hele bedrijf mogen afzoeken naar een machine dat nog zo'n drive had :?

Jazeker
13 augustus 2010, 18:29
Ik koop om de 4 jaar ongeveer een nieuwe wagen

Vreemd. Ik dacht dat jij nog redelijk jong was.

Hoomer
13 augustus 2010, 18:30
De idioot die windows applicaties nodig heeft.

Ik kan me niet voorstellen dat er windows applicaties zijn die je niet kan downloaden in ubuntu;
Behalve enkele drivers voor uw printer, dan moet ge wel een beetje programmeren.

Jazeker
13 augustus 2010, 18:38
Ik kan me niet voorstellen dat er windows applicaties zijn die je niet kan downloaden in ubuntu;

Ik wel. Windows applicaties zijn windows applicaties en geen linux applicaties.

Behalve enkele drivers voor uw printer, dan moet ge wel een beetje programmeren.

Zoek de Ubuntu versie op van GTA San Andreas. Huiswerk tegen morgen.

Hoomer
13 augustus 2010, 18:39
De idioot die niet heeft gelezen dat Avast wel gratis is maar op niets trekt. Windows PC = NOD32 installeren. Qua firewall kan ZoneAlarm er wel mee door en die is gratis te krijgen.

Op mijne windows pc gebruik ik de virusscan van windows zelf nml Security Essentials;
Btw tegenwoordig een virus binnentrekken moet je echt wel zelf doen hoor, je moet je toestemming geven.
Mijn eerst computer was een commodore 64, mijn tweede was een Amstrad. Ik zit reeds op internet voor Gates zijn Windows 95. Indertijd was het te doen met D-base, Lotus 123, turbo pascal enzo. Weet je wel IF THEN GO TO.

Cdude
13 augustus 2010, 18:51
Welken idioot draait nu Windows op zijne pc?

deze EN Linux (Debian, Xubuntu, Splashtop, Ubunte Netbook remix, ...) EN Hackingtosh:-P

Cdude
13 augustus 2010, 18:52
De idioot die niet heeft gelezen dat Avast wel gratis is maar op niets trekt. Windows PC = NOD32 installeren. Qua firewall kan ZoneAlarm er wel mee door en die is gratis te krijgen.

Niks mis mee Avast en waarom die Firewall als XP PRO er ene heeft?

Hoomer
13 augustus 2010, 19:18
Niks mis mee Avast en waarom die Firewall als XP PRO er ene heeft?

Niets is gratis op het internet, iets downloaden dat gratis is is dan ook gegarandeerd spyware. Je betaald altijd op de een of andere manier.

Jazeker
13 augustus 2010, 19:41
Niks mis mee Avast en waarom die Firewall als XP PRO er ene heeft?

Die van XP pro is one-sided (of het moet zijn dat SP3 daar al een mouw heeft aangepast - ik zal me nederig opstellen daaromtrent en erkennen dat ik dat niet met zekerheid kan zeggen).

En vertrouw jij op security software van Microsoft?

Had trouwens een artikeltje over Avast, AVG, e.d. gelezen op ZDNet maar ik kan het origineel niet meer vinden. Maar Clickx heeft het wel nog online staan (http://www.clickx.nl/nieuws/81824/gratis-antivirus-niet-veilig-genoeg/) (zelfde uitgever). Helaas ontbreken de testresultaten in XLS vorm die ik toen op ZDNet wel kon bekijken. Als je het artikel kan vinden, zeker eens lezen. Ik heb Avast, AVG, Lavasoft, e.d. allen wel geprobeerd hoor. Maar toen ik de test resultaten zag, ging me toch een lichtje branden. En dan spreek ik nog niet over betalende anti-virus zoals Symantec (ex-Norton) die karrevrachten meer kosten en zelfs de meest recente machine qua prestaties op de knieën krijgen. Laat staan dat ze hun updates niet verzorgden. Het gevalletje vergeten waar een zeer actief virus bijna de halve wereld besmette en Symantec pas 2 dagen later met een update kwam? Ik krijg van NOD32 zowat 3 database updates per dag en dat is maar omdat ik die computer geen 24/7 heb opstaan. Anders zou ik eens een nachtje moeten doorgaan om ze te tellen.

NOD32 stond als betalende maar erg goedkope virusscanner bij de besten qua effectiviteit en snelheid. Zoals reeds gezegd... een licentie van 2-3 jaar heeft me net iets boven de 30 euro gekost. Mijn licentie loopt nu tot in 2013. Voor dat prijsje ga ik niet van mijn oren maken.

Jazeker
13 augustus 2010, 19:44
Niets is gratis op het internet, iets downloaden dat gratis is is dan ook gegarandeerd spyware. Je betaald altijd op de een of andere manier.

Je kan gerust de gratis versie van ZoneAlarm installeren hoor. Ze hopen er enkel op dat je hun complete (betalende) suite (anti-spyware, anti-malware, anti-virus, ... e.d.) ook zal kopen omdat je zo tevreden bent van hun gratis versie.

Zet dan wel eerst je andere firewall uit!!!! Anders miserie.

Jaani_Dushman
13 augustus 2010, 19:47
Bovendien zijn goede games voor linux nogal schaars.:cheer: Open TTD :cheer:

Jazeker
13 augustus 2010, 19:54
:cheer: Open TTD :cheer:

Ja... er zijn games voor linux, maar probeer vooral niet om de laatste versie van GTA te draaien of zo. De grafische kaart die je er voor nodig hebt zal alvast geen driver hebben voor Linux.

Dus zoals ik al zei: Ubuntu, CentOS, e.d. zijn goed voor office applicaties of als server, maar in de niche entertainment moet je het minder gaan zoeken. (of je wil civilisation I nog eens herspelen of Doom 2) Dat gaat wel makkelijker op een Linux machine, maar kan je even goed via DOSBOX (gratis) op een windows PC.

Jazeker
13 augustus 2010, 19:56
Niets is gratis op het internet, iets downloaden dat gratis is is dan ook gegarandeerd spyware. Je betaald altijd op de een of andere manier.

Ik heb voor jou gratis software staan hoor. PM me maar als je een website met database wil maken of zo. En het is geen spyware. Je moet wel een host hebben natuurlijk.

Hoomer
13 augustus 2010, 20:01
Die van XP pro is one-sided (of het moet zijn dat SP3 daar al een mouw heeft aangepast - ik zal me nederig opstellen daaromtrent en erkennen dat ik dat niet met zekerheid kan zeggen).

En vertrouw jij op security software van Microsoft?

Had trouwens een artikeltje over Avast, AVG, e.d. gelezen op ZDNet maar ik kan het origineel niet meer vinden. Maar Clickx heeft het wel nog online staan (http://www.clickx.nl/nieuws/81824/gratis-antivirus-niet-veilig-genoeg/) (zelfde uitgever). Helaas ontbreken de testresultaten in XLS vorm die ik toen op ZDNet wel kon bekijken. Als je het artikel kan vinden, zeker eens lezen. Ik heb Avast, AVG, Lavasoft, e.d. allen wel geprobeerd hoor. Maar toen ik de test resultaten zag, ging me toch een lichtje branden. En dan spreek ik nog niet over betalende anti-virus zoals Symantec (ex-Norton) die karrevrachten meer kosten en zelfs de meest recente machine qua prestaties op de knieën krijgen. Laat staan dat ze hun updates niet verzorgden. Het gevalletje vergeten waar een zeer actief virus bijna de halve wereld besmette en Symantec pas 2 dagen later met een update kwam? Ik krijg van NOD32 zowat 3 database updates per dag en dat is maar omdat ik die computer geen 24/7 heb opstaan. Anders zou ik eens een nachtje moeten doorgaan om ze te tellen.

NOD32 stond als betalende maar erg goedkope virusscanner bij de besten qua effectiviteit en snelheid. Zoals reeds gezegd... een licentie van 2-3 jaar heeft me net iets boven de 30 euro gekost. Mijn licentie loopt nu tot in 2013. Voor dat prijsje ga ik niet van mijn oren maken.

Kijk, ik heb bijna heel mijn leven in de horeca gewerkt met een kleine onderbreking van 2001 tot 2004, toen ik in ik geloof in 1985 een schilderij inruilde tegen een commodore 64, dan bleek dat ik eindelijk toch ergens talent voor had :-) nml programmeren van comps in het algemeen.
Ik heb in 2000 een soort cybercafee geopend, mijn klanten waren vooral jongeren tussen de 12 en de 16, wij hadden een clan (counterstrike) van meer dan 100 man ooit hebben 32 op de wereldranglijst gestaan.
Wij verkochten zelfbouwcomps en deden reparaties. Toen ben ik mij gaan verdiepen in ict en draaide mijn eigen servers.
Indertijd gooide ik van iedere pc norton af wegens het enorm vertragen van uw pc, ik zette er steenvast AVG op als ik nu nog een pc moet softwarematig moet repareren zet ik er steeds windows essential op.
Eerst koste het 75 € om een pc binnen te brengen voor reparatie bij ons op het laatst als we 25 € vroegen namen ze hun bakske terug mee en gingen op een ander ik ben er maar met gestopt, mijn toenmalige partner werkt nu over heel de wereld en is heel rijk aan het worden, domme ik.
PS De meeste software herstellingen kregen we binnen nadat de buurman, huis tuin en keuken computerspecialist hem had proberen te herstellen

Jazeker
13 augustus 2010, 20:18
Kijk, ik heb bijna heel mijn leven in de horeca gewerkt met een kleine onderbreking van 2001 tot 2004, toen ik in ik geloof in 1985 een schilderij inruilde tegen een commodore 64, dan bleek dat ik eindelijk toch ergens talent voor had :-) nml programmeren van comps in het algemeen.
Ik heb in 2000 een soort cybercafee geopend, mijn klanten waren vooral jongeren tussen de 12 en de 16, wij hadden een clan (counterstrike) van meer dan 100 man ooit hebben 32 op de wereldranglijst gestaan.
Wij verkochten zelfbouwcomps en deden reparaties. Toen ben ik mij gaan verdiepen in ict en draaide mijn eigen servers.
Indertijd gooide ik van iedere pc norton af wegens het enorm vertragen van uw pc, ik zette er steenvast AVG op als ik nu nog een pc moet softwarematig moet repareren zet ik er steeds windows essential op.
Eerst koste het 75 € om een pc binnen te brengen voor reparatie bij ons op het laatst als we 25 € vroegen namen ze hun bakske terug mee en gingen op een ander ik ben er maar met gestopt, mijn toenmalige partner werkt nu over heel de wereld en is heel rijk aan het worden, domme ik.
PS De meeste software herstellingen kregen we binnen nadat de buurman, huis tuin en keuken computerspecialist hem had proberen te herstellen

Heel herkenbaar, maar vertrouw AVAST en AVG niet. Ze zijn gratis maar voldoen niet. En als je wat duurder wil dan moet je Symantec zeker vermijden want dat is zo erg als een virus (en ja... ik heb Norton Anti-virus een paar jaar gedraaid).

Hoomer
13 augustus 2010, 20:36
Heel herkenbaar, maar vertrouw AVAST en AVG niet. Ze zijn gratis maar voldoen niet. En als je wat duurder wil dan moet je Symantec zeker vermijden want dat is zo erg als een virus (en ja... ik heb Norton Anti-virus een paar jaar gedraaid).

Nu heb ik ongeveer een jaar essential draaien omdat die omzeggens niet vertraagt, daarvoor heb ik eigenlijk nooit een antivirus gedraaid en is het geluk of niet, ik heb nog nooit een ernstig virus binnengehaald.
Troyanhorses een stuk of drie denk ik.
Ik blijf erbij een virus binnentrekken doe je zelf.

PS ik heb ooit naar heel mijn adresboek een exe bestand gestuurd met het thema "the Simsons" als ze het openden werd alles the simsons zelfs hun cursor, wel iedereen heeft het geopend. Ze vertrouwde mij.:-)

Jazeker
13 augustus 2010, 20:59
Nu heb ik ongeveer een jaar essential draaien omdat die omzeggens niet vertraagt, daarvoor heb ik eigenlijk nooit een antivirus gedraaid en is het geluk of niet, ik heb nog nooit een ernstig virus binnengehaald.
Troyanhorses een stuk of drie denk ik.
Ik blijf erbij een virus binnentrekken doe je zelf.

PS ik heb ooit naar heel mijn adresboek een exe bestand gestuurd met het thema "the Simsons" als ze het openden werd alles the simsons zelfs hun cursor, wel iedereen heeft het geopend. Ze vertrouwde mij.:-)

Stuur maar geen .exe bestanden naar me, want ik open die toch niet. Eerder zal de zender op de spamlijst komen te staan.

Jazeker
13 augustus 2010, 21:02
Nu heb ik ongeveer een jaar essential draaien omdat die omzeggens niet vertraagt, daarvoor heb ik eigenlijk nooit een antivirus gedraaid en is het geluk of niet, ik heb nog nooit een ernstig virus binnengehaald.
Troyanhorses een stuk of drie denk ik.
Ik blijf erbij een virus binnentrekken doe je zelf.

PS ik heb ooit naar heel mijn adresboek een exe bestand gestuurd met het thema "the Simsons" als ze het openden werd alles the simsons zelfs hun cursor, wel iedereen heeft het geopend. Ze vertrouwde mij.:-)

Tip: zet je essentials even af en probeer de NOD32 proefperiode even uit. Je zal verstelt staan. Niet naast mekaar laten draaien he. Twee anti-virussen op 1 PC = miserie troef en herinstallatie waarschijnlijk nodig.

Hoomer
13 augustus 2010, 21:12
Tip: zet je essentials even af en probeer de NOD32 proefperiode even uit. Je zal verstelt staan. Niet naast mekaar laten draaien he. Twee anti-virussen op 1 PC = miserie troef en herinstallatie waarschijnlijk nodig.

Wel ik ga dat morgen eens proberen.
Betreffende 2 antivirus programma's naast elkaar laten draaien ge kunt het niet geloven hoeveel pc's we zo binnenkregen, ze hadden dus norton geïnstalleerd bij de aankoop en dan had de huis-tuin en keuken computerspecialist uit de buurt hun aangeraden dit of dat antivirus programma te installeren.

Cdude
13 augustus 2010, 21:35
Niets is gratis op het internet, iets downloaden dat gratis is is dan ook gegarandeerd spyware. Je betaalD altijd op de een of andere manier.

Spellingscheckers zijn ook gratis hoor :-P:-P

Jazeker
14 augustus 2010, 10:27
Op mijne windows pc gebruik ik de virusscan van windows zelf nml Security Essentials;
Btw tegenwoordig een virus binnentrekken moet je echt wel zelf doen hoor, je moet je toestemming geven.
Mijn eerst computer was een commodore 64, mijn tweede was een Amstrad. Ik zit reeds op internet voor Gates zijn Windows 95. Indertijd was het te doen met D-base, Lotus 123, turbo pascal enzo. Weet je wel IF THEN GO TO.

Heb ik allen ook nog gekend. Turbo Pascal was zalig trouwens.... al ben ik begonnen met GW-Basic.

Jazeker
14 augustus 2010, 10:37
Ik had windows NT 3.51 toen ik aan internet begon. Dezelfde looks als windows 3.1. Hehehe

En ik moet nog ergens een kopietje hebben liggen van windows 1.0. Dat was grappig want GEM was toen al stukken beter.

Hoomer
14 augustus 2010, 11:06
Ik had windows NT 3.51 toen ik aan internet begon. Dezelfde looks als windows 3.1. Hehehe

En ik moet nog ergens een kopietje hebben liggen van windows 1.0. Dat was grappig want GEM was toen al stukken beter.

Met Windows NT je eigen server draaien via een 56k modem, plezante tijd, toen was het nog avontuurlijk en soms heel duur.

Jazeker
14 augustus 2010, 15:21
Met Windows NT je eigen server draaien via een 56k modem, plezante tijd, toen was het nog avontuurlijk en soms heel duur.

Nah... gewoon als user machine. Wel met 56K modem toen. Knettergek werd je ervan. Maar ik had eerst nog een 14.4K modem. Die was pas erg. Enkel toegang mogelijk tot BBS.

Jantje
14 augustus 2010, 15:30
Mijn eerst pc met een officie programma was nog een commodor 64 in 1988.

En die werkt nog steeds.
Mijn huidige pc is aangekocht in juni 2010.

Zwartengeel
14 augustus 2010, 23:24
Die van XP pro is one-sided (of het moet zijn dat SP3 daar al een mouw heeft aangepast - ik zal me nederig opstellen daaromtrent en erkennen dat ik dat niet met zekerheid kan zeggen).

En vertrouw jij op security software van Microsoft?

Had trouwens een artikeltje over Avast, AVG, e.d. gelezen op ZDNet maar ik kan het origineel niet meer vinden. Maar Clickx heeft het wel nog online staan (http://www.clickx.nl/nieuws/81824/gratis-antivirus-niet-veilig-genoeg/) (zelfde uitgever). Helaas ontbreken de testresultaten in XLS vorm die ik toen op ZDNet wel kon bekijken. Als je het artikel kan vinden, zeker eens lezen. Ik heb Avast, AVG, Lavasoft, e.d. allen wel geprobeerd hoor. Maar toen ik de test resultaten zag, ging me toch een lichtje branden. En dan spreek ik nog niet over betalende anti-virus zoals Symantec (ex-Norton) die karrevrachten meer kosten en zelfs de meest recente machine qua prestaties op de knieën krijgen. Laat staan dat ze hun updates niet verzorgden. Het gevalletje vergeten waar een zeer actief virus bijna de halve wereld besmette en Symantec pas 2 dagen later met een update kwam? Ik krijg van NOD32 zowat 3 database updates per dag en dat is maar omdat ik die computer geen 24/7 heb opstaan. Anders zou ik eens een nachtje moeten doorgaan om ze te tellen.

NOD32 stond als betalende maar erg goedkope virusscanner bij de besten qua effectiviteit en snelheid. Zoals reeds gezegd... een licentie van 2-3 jaar heeft me net iets boven de 30 euro gekost. Mijn licentie loopt nu tot in 2013. Voor dat prijsje ga ik niet van mijn oren maken.

Ik heb vandaag jouw advies even opgevolgd en de proefversie van ESET Smart Security Suite (NOD32 + firewall + alle andere toeters en bellen) geïnstalleerd en binnen de 10 seconden kreeg ik al de melding - die ik voordien nooit kreeg - dat er een indringer in mijn systeem geblokkeerd werd. Niet slecht, moet ik zeggen... :?

Jazeker
15 augustus 2010, 03:29
Weet je wel IF THEN GO TO.

Spaghetti-code :-D

Jazeker
15 augustus 2010, 03:31
Ik heb vandaag jouw advies even opgevolgd en de proefversie van ESET Smart Security Suite (NOD32 + firewall + alle andere toeters en bellen) geïnstalleerd en binnen de 10 seconden kreeg ik al de melding - die ik voordien nooit kreeg - dat er een indringer in mijn systeem geblokkeerd werd. Niet slecht, moet ik zeggen... :?

Beginnen met je firewall en je anti-virus eraf te gooien en dan pas NOD32 en ZoneAlarm installeren. Had ik toch reeds gezegd? En anders werkt het wel goed. Heb met NOD32 al verschillende virussen uit mijn systeem gehaald.

Jazeker
15 augustus 2010, 03:35
Mijn eerst pc met een officie programma was nog een commodor 64 in 1988.

En die werkt nog steeds.
Mijn huidige pc is aangekocht in juni 2010.

Die commodore's waren dan ook onverslijtbaar buiten hun kassetenspelertje. Ik wil best nog wel zo'n ding... een 128 dan. Of een Amiga 500.

Jazeker
15 augustus 2010, 03:41
Ik heb vandaag jouw advies even opgevolgd en de proefversie van ESET Smart Security Suite (NOD32 + firewall + alle andere toeters en bellen) geïnstalleerd en binnen de 10 seconden kreeg ik al de melding - die ik voordien nooit kreeg - dat er een indringer in mijn systeem geblokkeerd werd. Niet slecht, moet ik zeggen... :?

Voordat je de hele boel buiten gooit... laat NOD32 je hele computer scannen (geheugen, schijven, e.d.). Je zal versteld staan van wat andere anti-vira doorlaten en toch je computer herleiden tot een x86.

Andro
15 augustus 2010, 06:22
Voordat je de hele boel buiten gooit... laat NOD32 je hele computer scannen (geheugen, schijven, e.d.). Je zal versteld staan van wat andere anti-vira doorlaten en toch je computer herleiden tot een x86.
2

Duvelke
16 augustus 2010, 12:20
Vreemd. Ik dacht dat jij nog redelijk jong was.

25. Heb enkele maanden terug men 2de wagen gekocht ;)

groentje
16 augustus 2010, 15:15
Ik ga dat eens laten doen, denk ik. Geen goesting om me daarmee bezig te houden.

Jazeker
16 augustus 2010, 15:57
25. Heb enkele maanden terug men 2de wagen gekocht ;)

Waarom om de 4 jaar eigenlijk?

ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
16 augustus 2010, 16:10
Die van mij is geboren op donderdag 4 september 2003.

( als ik mag voortgaan op de creatiedatum van de map program files )

Dat moet een heel traag bakske geworden zijn.

Niet omdat hij ondertussen op leeftijd is. Ik heb al nog oudere bakskes (met XP op) prachtig zien draaien.

Wel omdat uw 'windows systeem' niet anders dan dichtgeslibd kan zijn.

Ga je 't bakse eens her-installeren ?

Jazeker
16 augustus 2010, 17:00
Dat moet een heel traag bakske geworden zijn.

Niet omdat hij ondertussen op leeftijd is. Ik heb al nog oudere bakskes (met XP op) prachtig zien draaien.

Wel omdat uw 'windows systeem' niet anders dan dichtgeslibd kan zijn.

Ga je 't bakse eens her-installeren ?

Uit ervaring: moet je om de twee-drie jaar doen als je niet wilt dat je dure en energiezuipende hardware een slak wordt. Wel je documents and settings folder backuppen of je bent al je mail kwijt ;-)

ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
16 augustus 2010, 17:16
Uit ervaring: moet je om de twee-drie jaar doen als je niet wilt dat je dure en energiezuipende hardware een slak wordt. Wel je documents and settings folder backuppen of je bent al je mail kwijt ;-)

Documenten (hele user-folder) naar een andere disk (partitie) linken... En je kan her-installeren naar hartenlust. De meeste van mijn programma's zijn dan nog eens portable (http://www.liberkey.com/). Elke half jaar is mijn bakske zo goed als nieuw.

Jazeker
16 augustus 2010, 17:23
Documenten (hele user-folder) naar een andere disk (partitie) linken... En je kan her-installeren naar hartenlust. De meeste van mijn programma's zijn dan nog eens portable (http://www.liberkey.com/). Elke half jaar is mijn bakske zo goed als nieuw.

Mja... Mijn windows disk is 75 GB, 10000 RPM, de data staat op twee gemirrorde harde schijven met nog een externe double disk mirror 1 als backup.

Enkel docs en settings staat nog op de C: drive. Maar die folder gaat dan ook regelmatig in backup.

Jazeker
16 augustus 2010, 17:25
Documenten (hele user-folder) naar een andere disk (partitie) linken...

BTW: hoe doe je dat linken? Ik ken soft of hard links enkel van unix of linux. Bij Windows schiet mijn kennis daar iets te kort. Ik weet wel dat je een tweede admin account kan aanmaken om je docs en settings naar je data-drives te zetten ipv. boot drive.

ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
16 augustus 2010, 17:42
BTW: hoe doe je dat linken? Ik ken soft of hard links enkel van unix of linux. Bij Windows schiet mijn kennis daar iets te kort. Ik weet wel dat je een tweede admin account kan aanmaken om je docs en settings naar je data-drives te zetten ipv. boot drive.

http://www.vista4beginners.com/Move-user-files-folders-to-another-partition

Jazeker
16 augustus 2010, 17:53
http://www.vista4beginners.com/Move-user-files-folders-to-another-partition

Even gelezen, maar op XP werkt het anders. Je moet er echt een tweede admin account voor aanmaken en die dan de weg tonen naar je docs and settings folder.

Ik zal het nog eens proberen opzoeken, maar alvast bedankt.

ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
17 augustus 2010, 08:11
Even gelezen, maar op XP werkt het anders. Je moet er echt een tweede admin account voor aanmaken en die dan de weg tonen naar je docs and settings folder.

Ik zal het nog eens proberen opzoeken, maar alvast bedankt.

User Folders in XP zijn makkelijk te tweaken met:

http://windowsxp.mvps.org/tweakui.htm

Zwartengeel
20 augustus 2010, 19:47
Waarom om de 4 jaar eigenlijk?

Luxepaardje he, dat Duvelke.

Firestone
29 september 2010, 08:28
Gekocht in 2000.

Oorspronkelijke folder Program files is uit Juni 1999 (Windows 98).
De Windows 2000 Program files is van 2005.28/9/2010
Windows 7.