PDA

View Full Version : Hoe regelmatig slaap je ?

knipptics
21 juli 2010, 17:45
Verschrikkelijk onregelmatig.
Zowel qua aantal uren, als qua uur da'k erin duik.

Met sterke neiging om verschrikkelijke slaaptekorten te accumuleren.

Al minstens twee keer 'on the job' letterlijk in slaap gevallen, in volle vergadering uiteraard :mrgreen:

Cdude
21 juli 2010, 17:53

Al minstens twee keer 'on the job' letterlijk in slaap gevallen, in volle vergadering uiteraard :mrgreen:Sporten ...

Jaani_Dushman
21 juli 2010, 19:22
Zeer regelmatig. Ik heb iedere dag evenveel slaaptekort.

From_Vlaanderen
21 juli 2010, 20:02
Onregelmatig, normaal duik ik erin tegen uur of een, hoe lang dat is hangt van dag tot dag af.
Morgen moet ik blijkbaar uit om 700h.
Overmorgen kan ik dan weer slapen tot 1200h.

Weezer
21 juli 2010, 20:34
Zeer regelmatig. Ik heb iedere dag evenveel slaaptekort.

²

Derk de Tweede
21 juli 2010, 20:48
Iedere dag 9 tot 10 uur.
Heb zelfs de nare gewoonte om een middagtukkie te doen, tenminste als ik vrij ben.

De Prodigy
21 juli 2010, 21:00
In de zomer zo'n 2 tot 5 uren per nacht en in de winter 6 tot 7 uren.

Inno
21 juli 2010, 21:56
Ik slaap slecht en veel te kort. val soms overdag in slaap als ik op bezoek ben bij vrienden en familie.

maddox
21 juli 2010, 22:16
Ik slaap zelfs zelden 's nachts.

Laat het ons zo zeggen, ik weet dat ik levensjaren aan't weggooien ben.

lantjes
21 juli 2010, 22:55
slapen? alle dagen, wel wat weinig maar ik kan het altijd en overal, indien nodig zelfs midden op een drukke markt, neerleggen = vertrokken :-P

Jazeker
21 juli 2010, 23:21

Al minstens twee keer 'on the job' letterlijk in slaap gevallen, in volle vergadering uiteraard :mrgreen:

Nooit.

Jazeker
21 juli 2010, 23:21
Sporten ...

Nooit.

Jazeker
21 juli 2010, 23:23
Ik slaap zelfs zelden 's nachts.

Laat het ons zo zeggen, ik weet dat ik levensjaren aan't weggooien ben.

Ik weet dat ik jaren op de trein aan het weggooien ben omdat de politie dat wil.

bgf324
22 juli 2010, 00:30
Soms 4u, soms 11u, soms niks.

Cdude
22 juli 2010, 00:34
Ik weet dat ik jaren op de trein aan het weggooien ben omdat de politie dat wil.
Rijverbod?

Cdude
22 juli 2010, 00:35
Nooit.Uw cardioloog is u dankbaar

groentje
22 juli 2010, 05:57
Zeer. Voor een stuk dankzij mijn onregelmatige uren (soms vroege, soms late, soms nachtdienst), voor een stuk ook wel gewoon omdat ik een avondmens ben, en er moeilijk in geraak. En 's ochtends nooit genoeg geslapen heb, natuurlijk, zelfs als ik 14 uur heb geslapen.

Herr Flick
22 juli 2010, 07:00
eer uur of 6 in een soort van comateuze toestand, en dan kan ik er direct weer uit.

Jazeker
22 juli 2010, 08:05

Buiten dat laatste zinnetje klopt het ongeveer met mijn bioritme.

Jazeker
22 juli 2010, 08:07
Rijverbod?

Ja... na een epilepsie aanval. Is dat leuk? Gelukkig maar 4 maanden meer te gaan voor ik weer mag rijden. Wat is openbaar vervoer toch klote zeg.

Uw cardioloog is u dankbaar

Dat is mijn ex. Cardiologe dus.

Cdude
22 juli 2010, 08:20
Ja... na een epilepsie aanval. Is dat leuk? Gelukkig maar 4 maanden meer te gaan voor ik weer mag rijden. Wat is openbaar vervoer toch klote zeg.

Aangezien je hier bent om het na te vertellen : een aanval zonder (al te groot) ongeval, mag ik hopen?
Wat garandeerd dat je die niet opnieuw krijgt trouwens?

Scherven A. Mok
22 juli 2010, 08:29

²

Scherven A. Mok
22 juli 2010, 08:29
In de zomer zo'n 2 tot 5 uren per nacht en in de winter 6 tot 7 uren.

²

BigF
22 juli 2010, 11:56
Vreselijk onregelmatig.
In die mate zelfs dat ik er iets aan moet gaan doen of het gaat mis.
De vaste nachtploeg die ik draai heeft daar wel iets mee te maken vrees ik.

Rekening vanaf vorige donderdag;

Donderdagmorgen thuis om 6u30, geslapen van 8u-12u.
Vrijdagmorgen thuis om 6u30, geslapen van 9u-11u en van 4u30-8u30 (zaterdagmorgen).
Zaterdag 3u30-8u30 geslapen
Zondag 3u30-11u00
Maandag gewerkt van 22u-6u, daarna niet geslapen.
Dinsdag gewerkt van 22u-6u, daarna geslapen van 9u-14u30
Woensdag (pas wakker om 14u30) geslapen van 20u-00u en van 5u30-11u30.
Vandaag dus wakker van 11u30 en straks weer werken vanaf 22u.
Morgenvroeg om 6u30 thuis maar ik kan pas rond de middag gaan slapen (ziekenhuisbezoek met de klein) en om 16u moet ik er alweer uit waarna ik om 22u terug moet gaan werken.
Zaterdag kom ik om 6u30 thuis maar moet om 11u30 er alweer uit want dochter gaan halen van kamp. Wakker blijven tot zondagmorgen want feesje.
Enz...

Cdude
22 juli 2010, 11:59
Vreselijk onregelmatig.
In die mate zelfs dat ik er iets aan moet gaan doen of het gaat mis.
De vaste nachtploeg die ik draai heeft daar wel iets mee te maken vrees ik.

Rekening vanaf vorige donderdag;

Donderdagmorgen thuis om 6u30, geslapen van 8u-12u.
Vrijdagmorgen thuis om 6u30, geslapen van 9u-11u en van 4u30-8u30 (zaterdagmorgen).
Zaterdag 3u30-8u30 geslapen
Zondag 3u30-11u00
Maandag gewerkt van 22u-6u, daarna niet geslapen.
Dinsdag gewerkt van 22u-6u, daarna geslapen van 9u-14u30
Woensdag (pas wakker om 14u30) geslapen van 20u-00u en van 5u30-11u30.
Vandaag dus wakker van 11u30 en straks weer werken vanaf 22u.
Morgenvroeg om 6u30 thuis maar ik kan pas rond de middag gaan slapen (ziekenhuisbezoek met de klein) en om 16u moet ik er alweer uit waarna ik om 22u terug moet gaan werken.
Zaterdag kom ik om 6u30 thuis maar moet om 11u30 er alweer uit want dochter gaan halen van kamp. Wakker blijven tot zondagmorgen want feesje.
Enz...
Ik hoop voor jou dat je geen "gevaarlijk" werk moet doen?

BigF
22 juli 2010, 11:59
Bovenstaande is ook de reden dat ik hier niet te vaak meer kom.
Heb tijdens die paar wakker uren thuis wel wat anders te doen (koppijn hebben, slecht gezind zijn,...)

BigF
22 juli 2010, 12:01
Ik hoop voor jou dat je geen "gevaarlijk" werk moet doen?
Mijn voornaamste taak bestaat erin een drukpers draaiende te houden en bij eventuele afwijkingen op het juiste knopje te duwen. Echt gevaarlijk is dat niet nee...

Jazeker
22 juli 2010, 12:26
Aangezien je hier bent om het na te vertellen : een aanval zonder (al te groot) ongeval, mag ik hopen?
Wat garandeerd dat je die niet opnieuw krijgt trouwens?

Wie zegt dat ik aan het stuur zat toen ik die aanval kreeg?

Cdude
22 juli 2010, 12:30
Wie zegt dat ik aan het stuur zat toen ik die aanval kreeg?
Gezien het rijverbod ging ik daar min of meer van uit.
Ik heb verder geen ervaring met epiepsieprocedures.

Cdude
22 juli 2010, 12:31
Mijn voornaamste taak bestaat erin een drukpers draaiende te houden en bij eventuele afwijkingen op het juiste knopje te duwen. Echt gevaarlijk is dat niet nee...

4 kleuren (+glans) drukpers?

backfire
22 juli 2010, 12:53
Ik slaap slecht en veel te kort. val soms overdag in slaap als ik op bezoek ben bij vrienden en familie.

Had dat vroeger ook voor, maar dat kwam door pure onversneden insomnia. Heb daar een tiental jaren last van gehad. Pas de laatste 2/3 jaar van mijn slapeloosheid ben ik daar fysiek aan gewend geraakt: 1 * 2 uurtjes slaap per nacht (avond, in feite) en dan de hele tijd wakker. Maar dat is een 7-tal jaar geleden gewoon gestopt, en nu slaap ik als een os. Vreemd, hoor.

Tijdens mijn 'moeilijke' insomniajaren viel ik inderdaad soms gewoon in slaap bij mensen thuis. Soms gênant. Gelukkig toen veel zelfstandig, zodat ik thuis 's nachts kon doorwerken. Al heeft dat jaren oefening gekost.

BigF
22 juli 2010, 12:55
4 kleuren (+glans) drukpers?

yep, KBA C408 voor de kenners (heatset rotatie that is)

From_Vlaanderen
22 juli 2010, 22:25
Voor morgen staan wel 10 uren op het programma.

Rapture
22 juli 2010, 23:48
Zeer. Voor een stuk dankzij mijn onregelmatige uren (soms vroege, soms late, soms nachtdienst), voor een stuk ook wel gewoon omdat ik een avondmens ben, en er moeilijk in geraak. En 's ochtends nooit genoeg geslapen heb, natuurlijk, zelfs als ik 14 uur heb geslapen.

²
En zelfs na die 14 uur voel ik mij nog gelijk ne zombie.

From_Vlaanderen
22 juli 2010, 23:52
Voor morgen staan wel 10 uren op het programma.

tot elf half twaalf dus.:twisted:

Inno
22 juli 2010, 23:54

Hopelijk betalen ze je goed.

Inno
22 juli 2010, 23:56
Had dat vroeger ook voor, maar dat kwam door pure onversneden insomnia. Heb daar een tiental jaren last van gehad. Pas de laatste 2/3 jaar van mijn slapeloosheid ben ik daar fysiek aan gewend geraakt: 1 * 2 uurtjes slaap per nacht (avond, in feite) en dan de hele tijd wakker. Maar dat is een 7-tal jaar geleden gewoon gestopt, en nu slaap ik als een os. Vreemd, hoor.

Tijdens mijn 'moeilijke' insomniajaren viel ik inderdaad soms gewoon in slaap bij mensen thuis. Soms gênant. Gelukkig toen veel zelfstandig, zodat ik thuis 's nachts kon doorwerken. Al heeft dat jaren oefening gekost.

Dat is niet gemakkelijk. Door die slaaptekort word ik humeurig, krijg ik hoofdpijn, hartkloppingen, enz. enz. Hopelijk geraak ik er uit.

From_Vlaanderen
22 juli 2010, 23:57
Hopelijk betalen ze je goed.

Bouwverlof, daar is nu geen kloten te doen. Alles ligt plat.

backfire
23 juli 2010, 08:39
Dat is niet gemakkelijk. Door die slaaptekort word ik humeurig, krijg ik hoofdpijn, hartkloppingen, enz. enz. Hopelijk geraak ik er uit.

Ik hoop het voor jou. Ik kan spijtig genoeg niet zeggen wat mijn 'genezing' heeft veroorzaakt, buiten misschien een totale verandering van omgeving.

Cdude
23 juli 2010, 09:19
S.P.O.R.T.E.N. Ik blijf het zeggen.

Ik slaap als een OS na een sessie in het zwembad/MTB.

Diep , kort en helemaal uitgerust.

backfire
23 juli 2010, 09:30

Neen. Afin, ja, voor mensen die moeilijk in slaap geraken en zo.
Voor echte insomnia werkt dat ook niet.

Zwartengeel
23 juli 2010, 09:32

Hetwelke? XP, Vista, 7...?

Cdude
23 juli 2010, 09:33
Hetwelke? XP, Vista, 7...?

Debian en linux multimedia studio:smilecol:

Cdude
23 juli 2010, 09:33
Geprobeerd?

Herr Flick
23 juli 2010, 09:41

Een paar goei trappisten of een halve fles Whiskey ?

Nee ik heb zo ook iemand gekend, zo onder de morgen ging die dan wat slapen, maar die kwam s morgens gelijk met mij als eerste werken...

Na een paar tassen koffie waarvan nen hartpatient onmidelijk doodvalt, en de meeste mensen klachten aan hun maag zouden krijgen, ...

Begon die den dag, ... ik zoop overigens rustig die koffie mee op,... die ochtenden waren altijd enorm productief moet ik zeggen...

backfire
23 juli 2010, 09:51
Een paar goei trappisten of een halve fles Whiskey ?

Nee ik heb zo ook iemand gekend, zo onder de morgen ging die dan wat slapen, maar die kwam s morgens gelijk met mij als eerste werken...

Na een paar tassen koffie waarvan nen hartpatient onmidelijk doodvalt, en de meeste mensen klachten aan hun maag zouden krijgen, ...

Begon die den dag, ... ik zoop overigens rustig die koffie mee op,... die ochtenden waren altijd enorm productief moet ik zeggen...

Hence mijn koffieverslaving én de maagklachten. Je gaat goede, straffe koffie wel appreciëren na een tijdje.
Alcohol is des duivels om slaapproblemen op te lossen.

backfire
23 juli 2010, 09:51
Geprobeerd?

Ja hoor.

Herr Flick
23 juli 2010, 10:31
Hence mijn koffieverslaving én de maagklachten. Je gaat goede, straffe koffie wel appreciëren na een tijdje.
Alcohol is des duivels om slaapproblemen op te lossen.

Als ge dat maar weet,

Ja Alcohol in hoge dosis zeker, maar zo eene voor het slapengaan, ...

Scherven A. Mok
23 juli 2010, 10:41

Als ik nog durf te zwemmen vier * vijf uur voor ik ga slapen lig ik gegarandeerd wakker. Ik heb namelijk geen bioritme meer door op zeer onregelmatige tijdstippen te moeten werken. Ik soes wel een minuutje of 10 weg van vermoeidheid maar dan komt het bloed weer opzetten.
De arbeidspsycholoog heeft me ook afgeraden om te sporten voor het slapen gaan. Een wandeling of korte meditatie of wat lezen (geen internet) is het beste.

mdf
23 juli 2010, 12:05
ik pas soms de 2-bedden techniek toe ( of de zetel-bed-techniek)
eerst op de zetel in slaap vallen en dan rond 3u in het bed kruipen ; om nog onbekende reden heeft de verandering van slaapbodem een goed effekt

backfire
23 juli 2010, 12:43
Als ge dat maar weet,

Ja Alcohol in hoge dosis zeker, maar zo eene voor het slapengaan, ...

Ho maar die 'ene' voor het slapengaan, mij OK hoor, maar het helpt geen enkel slaapprobleem. Die 'ene' voor het slapengaan is ondertussen mijn favoriet, maar dat is omdat ik graag drink, niet omdat het me beter doet slapen. (slapen doe ik sowieso nu perfect. Ik slaap tegenwoordig overal en altijd, als ik zou willen. Wat een ommekeer!)

backfire
23 juli 2010, 12:44
ik pas soms de 2-bedden techniek toe ( of de zetel-bed-techniek)
eerst op de zetel in slaap vallen en dan rond 3u in het bed kruipen ; om nog onbekende reden heeft de verandering van slaapbodem een goed effekt

Zou wel eens correct kunnen zijn. Alhoewel. Het rare is dat ik van mijn insomnia verlost ben geraakt toen ik ben gaan samenwonen. Verandering van bed, zou je zeggen, maar ik had er evenveel last van toen ik met mijn toenmalige vriendin (nu vrouw) bleef slapen bij schoonma en -pa.