PDA

View Full Version : Israel en zijn anti-democratie


Mustapha
19 mei 2004, 19:28
Zelfs een vreedzame betoging op EIGEN grondgebied van de Palestijnen wordt genadeloos neer geslagen.

Wat was de missie daarachter?
Hun collega's uit china (demonstranten vermorzelen met tanks) overtreffen ofzo?

Gewoonweg zielig, met grof geschut als helicopters mensen aanvallen die betogen.

Het bewijs dat Israel gewoon een agenda heeft die ze wilt uitvoeren.
Of het verzet nu vreedzaam is of met geweld, repliek van Israel is en blijft altijd hetzelfde.

Flippend Rund
19 mei 2004, 19:46
Zelfs een vreedzame betoging op EIGEN grondgebied van de Palestijnen wordt genadeloos neer geslagen.

Wat was de missie daarachter?
Hun collega's uit china (demonstranten vermorzelen met tanks) overtreffen ofzo?

Gewoonweg zielig, met grof geschut als helicopters mensen aanvallen die betogen.

Het bewijs dat Israel gewoon een agenda heeft die ze wilt uitvoeren.
Of het verzet nu vreedzaam is of met geweld, repliek van Israel is en blijft altijd hetzelfde.

Als dit gebeurd was in Irak toen Saddam nog de baas was, dan had je Bush en Blair wel horen roepen hoor.

dagallemaal
19 mei 2004, 19:54
Zelfs een vreedzame betoging op EIGEN grondgebied van de Palestijnen wordt genadeloos neer geslagen.

Wat was de missie daarachter?
Hun collega's uit china (demonstranten vermorzelen met tanks) overtreffen ofzo?

Gewoonweg zielig, met grof geschut als helicopters mensen aanvallen die betogen.

Het bewijs dat Israel gewoon een agenda heeft die ze wilt uitvoeren.
Of het verzet nu vreedzaam is of met geweld, repliek van Israel is en blijft altijd hetzelfde.

Als dit gebeurd was in Irak toen Saddam nog de baas was, dan had je Bush en Blair wel horen roepen hoor.10.000en kurden vergast en 100.000en doden. Ik heb jullie in ieder geval daar niet over gehoord!

Flippend Rund
19 mei 2004, 20:04
Als dit gebeurd was in Irak toen Saddam nog de baas was, dan had je Bush en Blair wel horen roepen hoor.10.000en kurden vergast en 100.000en doden. Ik heb jullie in ieder geval daar niet over gehoord!

Dat komt omdat Politics.be in de tijd van de gasaanvallen nog niet bestond. Burgers uitmoorden met helicopters, de gelijkenissen tussen Israel en Saddam Hoessein zijn inderdaad treffend, blij dat je dat ziet.

Pascal L.
19 mei 2004, 20:13
http://www.mideasttruth.com/forumpics/terrornpalcivilians/terrornchildren.jpg

http://www.mideasttruth.com/forumpics/terrornpalcivilians/terrorchildren2.jpg

http://www.mideasttruth.com/forumpics/terrornpalcivilians/terrorcivilians5.jpg

dagallemaal
19 mei 2004, 20:30
10.000en kurden vergast en 100.000en doden. Ik heb jullie in ieder geval daar niet over gehoord!

Dat komt omdat Politics.be in de tijd van de gasaanvallen nog niet bestond. Burgers uitmoorden met helicopters, de gelijkenissen tussen Israel en Saddam Hoessein zijn inderdaad treffend, blij dat je dat ziet.de gelijkenis tussen 10 en 10.000 en 100.000 is inderdaad zeer treffend voor jou.
Wat natuurlijk niemand wil horen is dat de Israelische regering deze zware fout toegeeft, zich echt verontschuldigd, haar hospitale opensteld om de gewonden te verzorgen, dat ze zelf geprotesteerd heeft, een onderzoel zal instellen en dat er al betogingen zijn. Wanneer meerdere israelische burgers omkomen of kinderen van 2 jaar van dichtbij gemitrailleerd worden is het feest bij de palestijnen en zijn ze er allen fier op. Zie je de gelijkenis opnieuw!

Flippend Rund
19 mei 2004, 20:33
Kun je ook zelf praten of gebruik je liever de prefab-argumenten van een of andere website?

Dus, als een of ander psychopaat een paar kinderen gijzelt, dan is volgens u de juiste oplossing om de psychopaat en de kinderen vanuit een helicopter te bestoken met raketten.

Seba
19 mei 2004, 20:33
http://www.mideasttruth.com/forumpics/terrornpalcivilians/terrornchildren.jpg

http://www.mideasttruth.com/forumpics/terrornpalcivilians/terrorchildren2.jpg

http://www.mideasttruth.com/forumpics/terrornpalcivilians/terrorcivilians5.jpg

akkoord, maar dat doet bij deze zaak weinig ter zake. Feit blijft dat een demonstratie (die zonder geweld was verlopen) met een raketaanval werd beslecht. erger dan een zelfmoordactivist die een bus opblaast met 10 onschuldige doden? Neen, maar je moet wel consequent blijven en beide veroordelen

dagallemaal
19 mei 2004, 20:35
http://www.mideasttruth.com/forumpics/terrornpalcivilians/terrornchildren.jpg

http://www.mideasttruth.com/forumpics/terrornpalcivilians/terrorchildren2.jpg

http://www.mideasttruth.com/forumpics/terrornpalcivilians/terrorcivilians5.jpg

akkoord, maar dat doet bij deze zaak weinig ter zake. Feit blijft dat een demonstratie (die zonder geweld was verlopen) met een raketaanval werd beslecht. erger dan een zelfmoordactivist die een bus opblaast met 10 onschuldige doden? Neen, maar je moet wel consequent blijven en beide veroordelenHier ben ik akkoord, het was een vreedzame betoging en dus een criminele fout. Maar lees wel hierboven... want in een bus zitten ook wel meer dan 10 mensen. Een hamas terrorist krijg je niet in beweging om "maar 10 joden" te doden :twisted:

Flippend Rund
19 mei 2004, 20:36
Dat komt omdat Politics.be in de tijd van de gasaanvallen nog niet bestond. Burgers uitmoorden met helicopters, de gelijkenissen tussen Israel en Saddam Hoessein zijn inderdaad treffend, blij dat je dat ziet.de gelijkenis tussen 10 en 10.000 en 100.000 is inderdaad zeer treffend voor jou.
Wat natuurlijk niemand wil horen is dat de Israelische regering deze zware fout toegeeft, zich echt verontschuldigd, haar hospitale opensteld om de gewonden te verzorgen, dat ze zelf geprotesteerd heeft, een onderzoel zal instellen en dat er al betogingen zijn. Wanneer meerdere israelische burgers omkomen of kinderen van 2 jaar van dichtbij gemitrailleerd worden is het feest bij de palestijnen en zijn ze er allen fier op. Zie je de gelijkenis opnieuw!

Verontschuldigingen? Je weet maar al te goed dat er morgen weer tien of twaalf mensen gaan sterven op de dagelijkse Palestijnen-safari van het IDF. En overmorgen weer. En de volgende dag weer. En op een keer, mijn beste, zullen ze ook aan 10'000 of 100'000 zitten.

dagallemaal
19 mei 2004, 20:37
Kun je ook zelf praten of gebruik je liever de prefab-argumenten van een of andere website?

Dus, als een of ander psychopaat een paar kinderen gijzelt, dan is volgens u de juiste oplossing om de psychopaat en de kinderen vanuit een helicopter te bestoken met raketten.Waar staat die onzin die je beweert in iemand anders mond te stoppen. Houd dat dan maar voor jezelf hé.

Kitten
19 mei 2004, 21:07
akkoord, maar dat doet bij deze zaak weinig ter zake. Feit blijft dat een demonstratie (die zonder geweld was verlopen) met een raketaanval werd beslecht. erger dan een zelfmoordactivist die een bus opblaast met 10 onschuldige doden? Neen, maar je moet wel consequent blijven en beide veroordelenHier ben ik akkoord, het was een vreedzame betoging en dus een criminele fout. Maar lees wel hierboven... want in een bus zitten ook wel meer dan 10 mensen. Een hamas terrorist krijg je niet in beweging om "maar 10 joden" te doden :twisted:

In een week tijd zijn er 50 Palestijnen vermoord door het IDF.

Pascal L.
19 mei 2004, 21:28
http://www.mideasttruth.com/forumpics/terrornpalcivilians/terrornchildren.jpg

http://www.mideasttruth.com/forumpics/terrornpalcivilians/terrorchildren2.jpg

http://www.mideasttruth.com/forumpics/terrornpalcivilians/terrorcivilians5.jpg

dagallemaal
19 mei 2004, 22:32
Hier ben ik akkoord, het was een vreedzame betoging en dus een criminele fout. Maar lees wel hierboven... want in een bus zitten ook wel meer dan 10 mensen. Een hamas terrorist krijg je niet in beweging om "maar 10 joden" te doden :twisted:

In een week tijd zijn er 50 Palestijnen vermoord door het IDF.Wat een "waarheid" 50 "vermoord" en ook een 20tal israelis "vermoord". Het druipt er bij jou af dat een israelische baby van 2 jaar van dichtbij gemitrailleerd (waar was jij dan met de postings? op verlof zeker!) een "oorlogsslachtoffer" is en gewapende palestijnen "vermoord" worden. Je vooringenomenheid spreekt boekdelen over je opinie.

bruut geweld
19 mei 2004, 23:55
In een week tijd zijn er 50 Palestijnen vermoord door het IDF.Wat een "waarheid" 50 "vermoord" en ook een 20tal israelis "vermoord". Het druipt er bij jou af dat een israelische baby van 2 jaar van dichtbij gemitrailleerd (waar was jij dan met de postings? op verlof zeker!) een "oorlogsslachtoffer" is en gewapende palestijnen "vermoord" worden. Je vooringenomenheid spreekt boekdelen over je opinie.


RARA RA Wat is het verschil ?

1. joodse kolonisten/burgers (klein gedeelte extremistische gekken en daarnaast gewone onschuldige mensen zoals iedereen) die het slachtoffer worden van bomaanslagen op bussen, of small weapons fire afkomstig van een of meerdere verzetsbewegingen met eveneens extremistische gekken die steeds harder zijn geworden sinds men ze harder aanpakt...
2. een volledige palestijnse bevolking die van zijn rechtmatig land verdreven wordt en in zijn geheel het slachtoffer is van een GANS militair apparaat (van getrainde infanterie ,tanks to helicopters) van een GEHELE overheid...

voor diegenen die overhoop geschoten worden, niet bijster veel natuurlijk.
voor diegenen die nuchter de situatie onpartijdig kunnen bekijken : EEN WERELD VAN VERSCHIL !!
even vergelijken : -Spanje zet zijn troepen ook niet in tegen de baskische bevolking
-engeland zette zijn troepen wel in noord-ierland.tegen het IRA verantwoordelijk voor bomaanslagen, ook op burgerdoelen... één keer hebben die op een menigte geschoten! Nadien onderzoek ..Niet meer voorgevallen. Zelfs zij zijn nooit zo WAANZINNIG geweest om tanks en helicopteraanvallen uit te voeren op burgerdoelen in belfast, om alzo de verzetsmensen te treffen, en ja de onschuldigen ? , dan maar collateral damage met als drogreden : ja maar eigenlijk is het het IRA dat dit zijn eigen mensen aandoet als zij ophouden hoeven wij dit ook niet te doen....
Deze ONMENSELIJKE wijze van handelen wordt echter wel gebruikt door de STAAT Israel.!!!



Ik ben overtuigd anti-zionist (hoe hard simpele zielen je dan ook mogen beschuldigen van een nazi te zijn)deze visie is vooral gebaseerd op de geschiedenis, VN stukken en documenten van joden zelf die anti israel zijn en niet de laatste body-count of wie het laatste kind slachtoffer is. De slachtoffers aan beide kant (hoe erg ook, en hoeveel er ook helaas nog zullen volgen :x ) verandert daar weinig aan.

wat vooringenomenheid betreft , moet iemand die het verschil tussen de beide punten die ik hier opsom geeneens kan onderkennen, echt geen lessen geven aan eender wie... :twisted:

Thor
20 mei 2004, 05:07
1. joodse kolonisten/burgers (klein gedeelte extremistische gekken en daarnaast gewone onschuldige mensen zoals iedereen) die het slachtoffer worden van bomaanslagen op bussen, of small weapons fire afkomstig van een of meerdere verzetsbewegingen met eveneens extremistische gekken die steeds harder zijn geworden sinds men ze harder aanpakt...
2. een volledige palestijnse bevolking die van zijn rechtmatig land verdreven wordt en in zijn geheel het slachtoffer is van een GANS militair apparaat (van getrainde infanterie ,tanks to helicopters) van een GEHELE overheid...
dus alle palestijnen zijn dood...?????????
Moest Israël zijn ganse militaire apparaat inzetten,dan was het palestijnse probleem in dertig seconden afgelopen....wegens gebrek aan palestijnen.
Ik kan gewoon niet begrijpen waarom Sharon die klootzakken niet naar de steentijd terug bombardeert.Hij is zwak aan het worden.


Ik ben overtuigd anti-zionist
ik ook,maar in tegenstelling tot jij ben ik niet anti-semiet....

wat vooringenomenheid betreft , moet iemand die het verschil tussen de beide punten die ik hier opsom geeneens kan onderkennen, echt geen lessen geven aan eender wie...
En wat idiotie betreft:jij gaat nog eens de Nobel prijs krijgen voor "poging tot nadenken".

Feit:Israël wil alléén maar die tunnels dicht doen alorens ze zicht terugtrekken uit Gaza.
Of vind je het OK dat die moslim-moordbrigades ten eeuwigen dage wapens,drugs en vrouwen blijven smokkelen?

Sharon heeft een duidelijk stap in de richting van vrede gezet,en het antwoord kwam uit een AK47.....

Mocht Arafat en co werkelijk vrede willen,dan hadden ze die kans met beidde handen aangegrepen.Maar nee,de knuffeltjes van Hamas en ander moslim-tuig moesten zonodig meer ongewapende mensen opblazen.
Net zoals ze in de VS de WTC hebben opgeblazen en in Madrid een treinstation.
De enige mannier om met moslims om te gaan is ze in stukken schieten.
Bruut geweld is het enige wat ze kennen,en het is het enige wat ze begrijpen.Jammer,maar het weze zo.De geschiedenis zal uitmaken wie er zal winnen.

engeland zette zijn troepen wel in noord-ierland.tegen het IRA verantwoordelijk voor bomaanslagen, ook op burgerdoelen... één keer hebben die op een menigte geschoten! Nadien onderzoek ..Niet meer voorgevallen. Zelfs zij zijn nooit zo WAANZINNIG geweest om tanks en helicopteraanvallen uit te voeren op burgerdoelen in belfast
De IRA en Sinn Fein hebben natuurlijk wel aanvaard om verkiezingen te houden en in overleg samen te werken.
Bloody Sunday was idd een afschuwelijke fout,maar de Britten hebben toegegeven dat het een fout was.Wanneer heeft Al-Qaeda toegegeven dat ze fout waren?

Voor alle duidelijkheid:het zijn moslims die gezworen hebben het Westen te vernietigen,niet omgekeerd.
Sterker nog:Osama Bin Laden vond het nodig om Europa een "vredesvoorstel" te doen.....begrijp:"Doe wat we willen of we maken jullie kapot"
Ge moet nu niet komen bleiten als er teruggeschoten wordt heh.....

boer_bavo
20 mei 2004, 07:07
Dus: wat doen we er nu aan?
De enige logische optie is militaire actie tegen Israël. Ze terugdrijven naar hun grens. Dat ze op die grens hun muur zetten.

Een muur die trouwens goed werkt. Ze kwamen zelf triomfantelijk zeggen dat er uit de Gaza-strook geen aanslagen meer kwamen. En dat is al het geval lang voor ze Raffa binnenvielen, om er privéeigendom te gaan vernielen. Die hele actie was al compleet illegaal, en niet nodig, want uit de Gaza-strook kwamen volgens henzelf ook geen aanslagen meer.
Als ze dan nog met helicopters een betoging tegen zo'n illegale daad aanvallen. Tja.

Bloody Sunday. Er bestaat een prima film over. Ik raad hem aan iedereen aan. Dan krijg je misschien een idee over welk effect zo'n aanval op betogende burgers heeft...

boer_bavo
20 mei 2004, 07:11
Mocht Arafat en co werkelijk vrede willen,dan hadden ze die kans met beidde handen aangegrepen.Maar nee,de knuffeltjes van Hamas en ander moslim-tuig moesten zonodig meer ongewapende mensen opblazen.
Net zoals ze in de VS de WTC hebben opgeblazen en in Madrid een treinstation.
Ten tijde van Rabbin was er met Arafat een goed vredesakkoord. Er werden extremisten opgepakt door Palestijnse agenten. Het vredesproces werd echter door Joodse extremisten ongedaan gemaakt. 't Is maar dat je weet dat beide kanten extremisten hebben. De Joodse terroristen die oa de moord op Rabbin op hun geweten hebben hebben voorlopig geen reden om zich te roeren. Dat doet hun land zelf nu genoeg.

bruut geweld
20 mei 2004, 09:29
dus alle palestijnen zijn dood...?????????
Moest Israël zijn ganse militaire apparaat inzetten,dan was het palestijnse probleem in dertig seconden afgelopen....wegens gebrek aan palestijnen.
Ik kan gewoon niet begrijpen waarom Sharon die klootzakken niet naar de steentijd terug bombardeert.Hij is zwak aan het worden...

Euhm, Waar stel ik dat alle palestijnen dood zijn ? wat je opmerking over sharon betreft, zegt genoeg over je schedelinhoud :wink:

Ik ben overtuigd anti-zionist ik ook,maar in tegenstelling tot jij ben ik niet anti-semiet...

vreems, een overtuigd anti zionist die wil dat sharon alle palestijnen terug naar de steentijd bombardeert...in de idiote leefwereld van thorreken zal dit wel een coherente conclusie zijn.. :roll:
JaJA, ik ben weer de anti-semiet... raar, vermits ik in Antwerpen woon en genoeg joden onder mijn vriendenkring heb, geen enkel die Sharon gezind is... :oops:

wat vooringenomenheid betreft , moet iemand die het verschil tussen de beide punten die ik hier opsom geeneens kan onderkennen, echt geen lessen geven aan eender wie...
En wat idiotie betreft:jij gaat nog eens de Nobel prijs krijgen voor "poging tot nadenken".

HILARISCH !! zeker omdat thor zijn poging tot nadenken als volgt resulteert ::
Net zoals ze in de VS de WTC hebben opgeblazen en in Madrid een treinstation.
De enige mannier om met moslims om te gaan is ze in stukken schieten.
Bruut geweld is het enige wat ze kennen,en het is het enige wat ze begrijpen.Jammer,maar het weze zo.De geschiedenis zal uitmaken wie er zal winnen.
:roll: :roll: :roll: ja, de palestijnen hebben de WTC en madrid op hun geweten :roll: :roll:

!!

engeland zette zijn troepen wel in noord-ierland.tegen het IRA verantwoordelijk voor bomaanslagen, ook op burgerdoelen... één keer hebben die op een menigte geschoten! Nadien onderzoek ..Niet meer voorgevallen. Zelfs zij zijn nooit zo WAANZINNIG geweest om tanks en helicopteraanvallen uit te voeren op burgerdoelen in belfast
thor
De IRA en Sinn Fein hebben natuurlijk wel aanvaard om verkiezingen te houden en in overleg samen te werken.
Bloody Sunday was idd een afschuwelijke fout,maar de Britten hebben toegegeven dat het een fout was.Wanneer heeft Al-Qaeda toegegeven dat ze fout waren? .

Wederom kan de simpele ziel het verschil niet maken tussen de Palestijnen en Al qaeda.... :oops: :oops:

Voor alle duidelijkheid:het zijn moslims die gezworen hebben het Westen te vernietigen,niet omgekeerd.

wat heeft dit met israel te maken en de palestijnen ...
graag ook de boodschap/document waarin alle moslims gezworen hebbn het westen te vernietigen , of is dat enkel jou idiote interpretatie ?:twisted: ach ja, nadenken is aan de meesten nu eenmaal niet besteed. bovendien ben ik geen anti semiet, maar jij duidelijk wel een anti moslim..

en thorreken, over je onderschrift : van kinderachtigheid gesproken :P
ooit militair geweest ooit in levende lijve gezien wat oorlogsmunitie doet met een menselijk lichaam... Iemand die ervaring heeft in kritieke en levensbedreigende situaties verkoopt zo'n kinderlijke praat niet ..time to grow up jongen. :oops:

bruut geweld
20 mei 2004, 09:36
Mocht Arafat en co werkelijk vrede willen,dan hadden ze die kans met beidde handen aangegrepen.Maar nee,de knuffeltjes van Hamas en ander moslim-tuig moesten zonodig meer ongewapende mensen opblazen.
Net zoals ze in de VS de WTC hebben opgeblazen en in Madrid een treinstation.
Ten tijde van Rabbin was er met Arafat een goed vredesakkoord. Er werden extremisten opgepakt door Palestijnse agenten. Het vredesproces werd echter door Joodse extremisten ongedaan gemaakt. 't Is maar dat je weet dat beide kanten extremisten hebben. De Joodse terroristen die oa de moord op Rabbin op hun geweten hebben hebben voorlopig geen reden om zich te roeren. Dat doet hun land zelf nu genoeg.

idd, de joodse extremisten blijven vrij rustig, alhoewel : zelfs de terugtrekking uit Gaza verworpen ze . en de laatste protestactie van gaza kolonisten was ook duidelijk : VAN "ONS" !!

Vlaanderen_onafhankelijk
20 mei 2004, 09:58
Bruut geweld, doe geen moeite, met sommige van die mannen valt niet te discussiëren...

Al wie Israël niet steunt, is een anti-semiet, een nazi, en blablabla... Dat heb ik al vaker ondervonden.

Thor, je valt geweldig door de mand. 'De enige manier om met moslims om te gaan, is ze aan flarden schieten'? Je bent een gestoorde geest. Als Israëli's het recht hebben moslims aan flarden te schieten, waarom zouden Palestijnen, in jouw ogen, dan niet het recht hebben zich op te blazen tussen Israëlische burgers? Sick mind...
Met andere woorden, je redenering is weer maar eens krom en je manier van 'discussiëren' trekt weer op niks. Zou je niet eerst eens bokes gaan eten voor je met grote mensen komt discussiëren? Sicko.

Sinistra
20 mei 2004, 10:21
Bruut geweld, doe geen moeite, met sommige van die mannen valt niet te discussiëren...

Al wie Israël niet steunt, is een anti-semiet, een nazi, en blablabla... Dat heb ik al vaker ondervonden.

Thor, je valt geweldig door de mand. 'De enige manier om met moslims om te gaan, is ze aan flarden schieten'? Je bent een gestoorde geest. Als Israëli's het recht hebben moslims aan flarden te schieten, waarom zouden Palestijnen, in jouw ogen, dan niet het recht hebben zich op te blazen tussen Israëlische burgers? Sick mind...
Met andere woorden, je redenering is weer maar eens krom en je manier van 'discussiëren' trekt weer op niks. Zou je niet eerst eens bokes gaan eten voor je met grote mensen komt discussiëren? Sicko.


De Palestijnse staat bestaat reeds....aan de Oostelijke Jordaanoever, hetgéén nu Jordanië heet. De Palestijnen zoeken wat ze zelf zochten.....nml. terreur!!

Flippend Rund
20 mei 2004, 10:54
De Palestijnse staat bestaat reeds....aan de Oostelijke Jordaanoever, hetgéén nu Jordanië heet.

enkel spijtig dat de Jordaniërs zelf het daar niet mee eens zijn. En de Palestijnen ook al niet. Jordanië == Palestina is een natte droom van rechtse joden die op geen enkele politieke realiteit berust.

Vlaanderen_onafhankelijk
20 mei 2004, 12:11
De Palestijnse staat bestaat reeds....aan de Oostelijke Jordaanoever, hetgéén nu Jordanië heet. De Palestijnen zoeken wat ze zelf zochten.....nml. terreur!!
Dus zouden de Walen kunnen zeggen: de Vlaamse staat bestaat reeds, in Nederland?
Of zouden wij kunnen zeggen: de Waalse staat bestaat reeds, in Frankrijk?

dagallemaal
20 mei 2004, 12:31
De Palestijnse staat bestaat reeds....aan de Oostelijke Jordaanoever, hetgéén nu Jordanië heet.

enkel spijtig dat de Jordaniërs zelf het daar niet mee eens zijn. En de Palestijnen ook al niet. Jordanië == Palestina is een natte droom van rechtse joden die op geen enkele politieke realiteit berust.Tiens, versta ik dan zo slecht engels:
http://domino.un.org/unispal.nsf/9a798adbf322aff38525617b006d88d7/5bff833964edb9bf85256ced00673d1f!OpenDocument
Immediately following the completion of the deliberations of the Peace Conference, the definite boundaries between the Arab State and Palestine shall be determined by a Commission to be agreed upon by the parties hereto
En toen was Palestina wel degelijk het huidige en transjordanië tot het veroverd werd door de Arabieren.

Trouwens vandaag is meer dan 60% (misschien zelfs 70%) van de inwoners in Jordanië van palestijnse origine.

Dat de palestijnen het daar niet met eens zijn is weeral een hallucinatie. In 1970 wou de PLO daar het regime omverwerpen om er de palestijnse staat uit te roepen. Maar ja dat willen de meeste weeral eens vergeten alleen om alle schuld in Israël's schoenen te kunnen schuiven.

Flippend Rund
20 mei 2004, 12:39
enkel spijtig dat de Jordaniërs zelf het daar niet mee eens zijn. En de Palestijnen ook al niet. Jordanië == Palestina is een natte droom van rechtse joden die op geen enkele politieke realiteit berust.Tiens, versta ik dan zo slecht engels:
http://domino.un.org/unispal.nsf/9a798adbf322aff38525617b006d88d7/5bff833964edb9bf85256ced00673d1f!OpenDocument
Immediately following the completion of the deliberations of the Peace Conference, the definite boundaries between the Arab State and Palestine shall be determined by a Commission to be agreed upon by the parties hereto
En toen was Palestina wel degelijk het huidige en transjordanië tot het veroverd werd door de Arabieren.

Trouwens vandaag is meer dan 60% (misschien zelfs 70%) van de inwoners in Jordanië van palestijnse origine.

Dat de palestijnen het daar niet met eens zijn is weeral een hallucinatie. In 1970 wou de PLO daar het regime omverwerpen om er de palestijnse staat uit te roepen. Maar ja dat willen de meeste weeral eens vergeten alleen om alle schuld in Israël's schoenen te kunnen schuiven.

Nou ok, wat moet er dan in de praktijk gebeuren? Gaan we alle Palestijnen vriendelijk verzoeken om naar Jordanië te verhuizen?

bruut geweld
20 mei 2004, 12:46
Distribution of the Palestinian People
Refugee/Displaced and Non-Refugee Status 2000




Region Refugee/Displaced Non-Refugee Total
Jordan 1,570,192 1,026,794 2,596,986
West Bank 583,009 800,406 1,383,415
Gaza 824,622 13,077 837,699
Israel 1 183,890 735,563 919,453
Lebanon 376,472 86,595 463,067
Syria 383,199 27,400 410,599
Remaining Arab States 599,389 - 599,389
Rest of the World 550,000 - 550,000
Total 8O 5,070,773 8O 2,689,835 7,760,608



Source: Data on refugee and displaced Palestinians in Jordan, West Bank, Gaza, Syria, and Lebanon were obtained from Map of UNWRA’s Area of Operations, 30 June 2000. For the rest of the data, see Table 1. Data on non-refugee Palestinians were obtained by subtracting figures on refugee/displaced Palestinians from the global figures presented in Table 1.

1. According to UNWRA’s 1949 survey, there were 33,000 internal Palestinian refugees within the 1949 armistice lines. This is roughly 20 percent of the initial population of 150,000 who remained within the 1949 armistice lines. This figure has been confirmed by several academic surveys in Israel. Translated as a proportion of the current Palestinian population within Israel, this amounts to around 183,890 internal refugees.

According to UNWRA, a Palestinian refugee, whether a registered camp resident or not, is “a person whose normal residence was Palestine for a minimum of two years immediately preceding the outbreaks of the conflict in 1948 and who, as a result of this conflict, has lost his home and his means of livelihood.”

8O zo al die palestijnse vluchtelingen zijn het roerend eens met het feit dat ze naar jordanië moeten... Te gek om los te lopen de praat die hier verkocht wordt :lol:

bruut geweld
20 mei 2004, 12:55
WAT de PALESTIJNEN EN JORDANIË BETREFT :

Ze zijn daar niet bepaald '"thuis"....

1967 5 June Israel launches an attack that starts the June War, which lasts six days and is referred to as the Six Day War in Israel and the West; Israel captures East Jerusalem and the West Bank from Jordan and the Gaza Strip from Egypt.
11 December George Habash establishes the Popular Front for the Liberation of Palestine.
Israel annexes East Jerusalem and begins construction of Jewish settlements in East Jerusalem and the West Bank.
22 November The United Nations Security Council adopts Resolution 242, which states that Israel must withdraw from the territories occupied during the Six Day War of 1967 in return for peace and secure borders.




1968 21 March The Battle of al-Karameh takes place in the village Karameh, east of the Jordan River, where Palestinian guerilla movements joined the Jordanian army to block Israel from entering the East Bank. 17-18 July The Palestinian National Council moves its head quarters to Cairo and modifies the PLO’s National Charter.



1970 September PLO-Jordanian power struggle and civil war in Jordan. During this year, an attack by the Jordanian army is launched against Palestinian camps and guerillas on the outskirts of the Jordanian capital, Amman. The incredible Palestinian death toll in the attack is labeled “Black September” by the Palestinian movement.



1971 9 July The Jordanian army evicts the PLO from Jordan and dismantles its infrastructure.


voor zover de geschiedenis .. dit verrechtvaardigt NATUURLIJK het terreuroptreden jegens de Palestijnse bevolking , het niet respecteren van Vn resoluties (altijd handig gecounterd in de veiligheidsraad door de grote vriend) en het schaamteloos land in pikken omder het mom van veiligheids overwegingen. :roll:

David1977
20 mei 2004, 13:24
Uiteraard zijn zelfmoordaanslagen niet goed te praten, maar wat hebben de beelden die gisteren de wereld rondgingen nog te maken met zelfverdediging? Kinderen met opengereten hoofden, een bloedbad temidden van een vreedzame betoging.

Men zou van een 'moderne' staat als Israël toch wel een meer humane/berekende aanpak mogen verwachten. De regering Sharon en zijn leger hebben gisteren echter voor de zoveelste maal bewezen dat ze in geen enkel opzicht verschillen van de zelfmoordterroristen. Het enige verschil tussen deze beide groepen zijn de middelen waarover ze beschikken, hun intenties zijn van dezelfde barbaarsheid.

Veroordelingen van de VN of Europa maken kennelijk weinig of geen indruk op de Israëlische regering. Een internationale isolering van Israël zou zeker niet misplaatst zijn, misschien zou dit een groot deel van het Israëlische volk tot inzicht brengen dat de geweldpolitiek van Sharon geen oplossing is voor het probleem.

David

Israëlisch fruit smaakt bitter:
http://www.vlaamspalestinakomitee.be/Actueel/Actiedag%2029-3/Persbericht%20actiedag.htm

Thor
20 mei 2004, 15:24
Ongelooflijk....

Toen Arafat zijn eerste aanslag pleegde waren er geen kolonisten.Dat was dus de reden niet.Hij wou toen Israël kapot maken - kost wat kost!
En dat is nu nog steeds zo.......

Of ik het leuk vind dat een palestijns kind sterft????
Tuurlijk,ik eet iedere dag een baby......... 8O
Werkelijk zeg:Israël heeft geen enkele andere keuze dan militairen continu uit te sturen om aanslagen te voorkomen.En als je lang genoeg soldaten naar het front stuurt,dan gaat er wel eens eentje door het lint gaan.Onvermijdelijk.
Kijk maar naar de fotos van Belgische para's die een kind boven een kampvuur houden.....

Denkt iemand echt dat de doorsnee Israëlische moeder het leuk vind haar zoon of dochter voor twee jaar naar het IDF te sturen?Gelooft er iemand dat Israël uit puur sadisme op kinderen schiet?

Moesten de terroristen zich niet tussen kinderen verstoppen en hun eigen burgers als menselijk schild gebruiken,of erger nog:mochten ze geen explosieven in de boekentas van kinderen verbergen,zouden er al aardig wat palestijnse kinderen een stuk ouder worden.......

Voor de intifada waren er geen checkpoints,voor er bommen gevonden werden in ambulances hadden die ambulances vrije doorgang,voor palestijnen kinderen en vrouwen dwongen om aanslagen te plegen werden die niet tegengehouden en gefouilleerd.

Eerst was er de terreur,en pas later kwam de reaktie.Niet omgekeerd.

Arafat heeft in Camp David van Clinton een geschenk gekregen waar hij nooit had kunnen van dromen:een palestijnse staat,vrede en repatriatie van het grooste deel van de kolonisten.
Het enige wat Israël vroeg was dat de 6 miljoen palestijnse vluchtelingen niet terugkwamen,want met amper 6 miljoen Israëli's zou dit de facto het einde van Israël zelf betekenen.......
Net zoals de Grieks Cyprioten ook niet terug mogen naar het Turkse deel van Cyprus.(en dit kwam weldegelijk van de VN)
Arafat heeft geweigerd,zonder zelfs maar een tegenvoorstel te doen.
Of om het met de woorden van een Hamas leider te zeggen:"wij vechten niet om iets te krijgen.Wij vechten om Israël te vernietigen"

Hoe onderhandel je met iemand die gezworen heeft je te vermoorden?????

Tja,wat kon het Arafat schelen wat er met de palestijnen gebeurde?Zijn kliek is slapend rijk aan het worden door de ergste vormen van corruptie waar je ooit van gehoord hebt.Hij zou eens geld moeten verliezen......of macht!

Als de palestijnen eens zouden stoppen met moorden,al was het maar voor drie maand,zou alles er veel beter uitzien.
Beeld je eens in zeg:drie maand niet moorden.......ze kunnen het nog geen drie weken laten.......

Veroordelingen van de VN of Europa maken kennelijk weinig of geen indruk op de Israëlische regering.
In de VN zijn er al meer dan duizend (ja - 1000 !!!!) veroordelingen aan het adres van Israel gestemd,NOG NOOIT heeft de VN een aanslag veroordeeld.Niet één maal......zeg nu zelf:zou jij er nog aandacht aan besteden????????


Een internationale isolering van Israël zou zeker niet misplaatst zijn
Zullen we ze voor alle zekerheid ook nog een davidster opspelden? :cry:


misschien zou dit een groot deel van het Israëlische volk tot inzicht brengen dat de geweldpolitiek van Sharon geen oplossing is voor het probleem.
Denk je dat ze het niet al lang weten?
Wat verwacht je nu feitelijk:dat Israël de wapens neerlegt en dan maar hopen dat miljoenen moslims hen niet vermoorden?????
Keep on dreaming,buster......

David1977
20 mei 2004, 15:51
Beste,

Ik beweer ook niet dat het probleem enkel van Israëlische kant komt, beide partijen hebben ongetwijfeld schuld aan de huidige precaire situatie. Uw verwijzing naar de Davidster is hier trouwens niet aan de orde, in een discussie moet u op de bal spelen en niet op de man, mijn kritiek betreft de Israëlische politiek, en is geen rassenkwestie.

Ik moet echter vaststellen - en ik denk niet dat dit een kwestie van opinie is, maar naakte feiten - dat de Israëlische regering van de Palestijnen verwacht dat ze het terrorisme aanpakken, terwijl ze gans hun ordeapparaat vernietigd hebben en hun strijdmacht op een 'systematische' manier misbruiken om Palestijnse burgers en kinderen te doden (als ik mij niet vergis in de laatste 24 uur enkel al +/- 15).

Uiteraard ben ik mij ook bewust van de problematiek van de militairen in het veld. De gewone militair is niet onmiddellijk de meest verlichte geest, die zich meestal in een zeer gespannen situatie bevindt. Ik was dan ook helemaal niet verbaasd door de Amerikaanse misbruiken van Iraakse gevangenen, hoe erg en onmenselijk is ze ook moge vinden. Feit is wel dat het doden van burgers en kinderen door het Israëlische leger systematisch gebeurd, en ze daar niet onmiddellijk zwaar aan wegen zoals de Amerikanen nu toch wel doen in hun onderzoek naar de misbruiken van Iraakse gevangenen.

David

Thor
20 mei 2004, 16:32
@david1977

Ik beweer ook niet dat het probleem enkel van Israëlische kant komt, beide partijen hebben ongetwijfeld schuld aan de huidige precaire situatie.

We gaan er geen kip-of-ei discussie van maken heh.
Elke goede oplossing begint met een juiste probleemdefinitie;

mogelijkheid1:het probleem is dat de Israëli's alle palestijnen dood willen

mogelijkheid2:de palestijnen willen Israël vernietigen.


Wat denk jij dat het dichtst bij de waarheid zit?


Ik moet echter vaststellen - en ik denk niet dat dit een kwestie van opinie is, maar naakte feiten - dat de Israëlische regering van de Palestijnen verwacht dat ze het terrorisme aanpakken, terwijl ze gans hun ordeapparaat vernietigd hebben
Dat zijn idd de feiten.....na de feiten.
De palestijnen kregen het recht om een politie te hebben - om ze de kans te geven om zelf de terroristen te stoppen.
En toen viel de Palestijnse politie het IDF aan.
Ben ja verbaasd dat ze er een einde aan gemaakt hebben????
Stel dat jij premier van Israël bent,en je hebt een eed gezworen om alles te doen wat je kan om je volk te beschermen:hoeveel doden zou je aanvaardbaar vinden alvorens je reageert?

en hun strijdmacht op een 'systematische' manier misbruiken om Palestijnse burgers en kinderen te doden
Dat kan je nu toch niet menen?
Als Israël het wilt is het Palestijns probleem in dertig seconden opgelost....bij gebrek aan Palestijnen welteverstaan.
Inclusief paddestoelwolkje en fall-out......

Ik was dan ook helemaal niet verbaasd door de Amerikaanse misbruiken van Iraakse gevangenen, hoe erg en onmenselijk is ze ook moge vinden. Feit is wel dat het doden van burgers en kinderen door het Israëlische leger systematisch gebeurd, en ze daar niet onmiddellijk zwaar aan wegen zoals de Amerikanen nu toch wel doen in hun onderzoek naar de misbruiken van Iraakse gevangenen.
Tja,ik zakte zowat door de grond toen ik die beelden zag.Maar in vergelijking met wat SH in de Abu Graib gevangenis deed is het nemen van enkele foto's niet echt een halsmisdaad......
Bekijk het eens anders:Arabieren zijn enorm trots.Volgens PsyOps konden die enkele fotos dienen om honderden gevangenen mentaal te breken,zonder fysiek geweld,en op die manier werden dan weer bloederige conflicten vermeden.
Al Sadr heeft er niet zoveel problemen mee om moskeën te gebruiken als wapendepots of om bewust een deur-tot-deur gevecht uit te lokken - hij weet donders goed dat hij niet verkozen moet worden..........

Het begint er meer en meer op te lijken dat er tusen het Westen en de Islamwereld een oorlog is uitgebroken,en in een oorlog is het eerste slachtoffer overmijdelijk "de onschuld".
Niets nieuws onder de zon.De beste manier om een oorlog te winnen is dus niet vechten.......of winnen.

Uiteindelijk waren het geen Westerse fundamentalisten (en we hebben die dus weldegelijk) die een vliegtuig kaapten en lieten neerstorten op Mekka heh.....

Maar ondanks alles worden die Amerikaanse reservisten toch voor de krijgsraad gebracht - voor wanneer ongeveer denk jij dat de Irakezen een tribunaal oprichten om de moordenaars die Berg onthoofden aan te klagen...????
Wat die Israëlische piloot betreft die een missile afvuurde op een betoging:we zullen het wel nooit weten.Best ware om alle wapens en wapenplatformen uit te rusten met camera's.
Mischien dat er dan kan aangetoond worden dat er tussen al die onschuldige Palestijntjes toch wel een bekende vorm opduikt.....een AK47 mischien?
Tja,waarschijnlijk dat het dan alléén maar feestvierders waren die naar een huwelijk gingen........

[/quote]

David1977
20 mei 2004, 16:52
Beste,

1) Er zijn ongetwijfeld Palestijnen die enkel geïnteresseerd zijn in de vernietiging van Israël, en extreme Israëlieten die de Palestijnen alle rechten willen ontzeggen. Ik ben er echter van overtuigd dat beide groepen een minderheid zijn, en dat de meerderheid gematigden het moet proberen te halen van deze extremisten, hoe moeilijk dit ook moge wezen. Noch Sharon, noch Arafat zijn de geschikte personen om het probleem op te lossen.

2) Het probleem oplossen met een paddestoel. Die middelen hebben ze uiteraard, maar dan zouden ze er al moeten voor zorgen dat de wind goed zit voor ze hun ei droppen :roll: Het gevolg daarvan zou zijn dat gans het midden-oosten in een chaos zou vervallen met grote gevolgen op internationaal vlak.

3) Er is inderdaad een probleem tussen het Westen en de moslimwereld, het ware dwaas dit te ontkennen. Het is een probleem van een volk die geen educatie genoten heeft en vervolgens zeer vatbaar is voor religieus extremisme (gebrek aan verlichting zoals wij die kenden). De oplossing zal er een op lange termijn zijn, van veel zweet en bloed. Dit probleem kan men zelfs doortrekken naar de binnenlandse situatie. Het probleem is niet het kleur maar het probleem heeft nu eenmaal een kleur. Dit moeten we durven erkennen en de problemen bij de wortels proberen aan te pakken, wat veel tijd en moeite zal kosten.

4) Wat de Amerikanen betreft: hoge bomen vangen veel wind. Ze zijn de enige supermacht die overblijft in deze wereld, en alhoewel ze verre van perfect zijn (maar de perfectie is natuurlijk niet van deze wereld) mogen we blij zijn dat de VS de enige supermacht is die overblijft. Veel te dikwijls geven Europese intellectuelen kritiek op het beleid van de VS zonder aandacht te besteden aan de barbaarse praktijken in bepaalde delen van de wereld onder het motto van culturele verdraagzaamheid. Dat betekent niet dat kritiek op de VS niet geoorloofd zou zijn, maar men mag inderdaad de ogen niet sluiten voor de perversie van het moslimfundamentalisme.

David

boer_bavo
20 mei 2004, 17:12
mogelijkheid1:het probleem is dat de Israëli's alle palestijnen dood willen

mogelijkheid2:de palestijnen willen Israël vernietigen.
feit 1: Israel als democratische staat valt ongewapende betogers aan. De hele staat is dus schuldig. Al is het maar omdat ze nu niet massaal de regering zijn ontslag staan eisen.

feit 2: sommige Palestijnen, wellicht een steeds groter wordende groep wil Israel doen verdwijnen (op zich niet vreemd, als je ziet hoe sommige Vlamingen zich hier in Voeren of in Halle-Vilvoorde gedragen). Nog een andere groep pleegt daarvoor aanslagen. Nog een deel is niet meer democratisch aan de macht en verrijkt zichzelf. Maar die mensen vertegenwoordigen hét Palestijnse volk niet.

Het zou dan ook logisch zijn moest er een internationale vredesmacht naar het land gaan, net zoals dat in Afghanistan gebeurd is. Die vredesmacht kan de Palestijnen dan helpen bij de opbouw van een nieuwe staat, én beschermen tegen de aggressie van de Israelische staat en van zijn eigen extremistische groepen.

Dat Thor het niet met me eens is is duidelijk. Hij heeft hier al (in België trouwens(helaas) strafbare uitspraken gedaan waaruit duidelijk blijkt dat hij liever alle Palestijnen zou uitroeien).

Mustapha
20 mei 2004, 17:33
We mogen weer eens vast stellen hoe arrogant Israel is.
Zelfs na een scherpe veroordeling doen ze relaxed verder alsof er niks aan de hand is.

Dat moest Saddam maar eens proberen....

boer_bavo
20 mei 2004, 17:40
We mogen weer eens vast stellen hoe arrogant Israel is.
Zelfs na een scherpe veroordeling doen ze relaxed verder alsof er niks aan de hand is.

Dat moest Saddam maar eens proberen....
En bij Saddam werd er de laatste maanden voor de 'bevrijding' ook niet gemoord en vernield, in tegenstelling tot wat Israel nu doet.

Thor
21 mei 2004, 18:38
@boer_bavo
feit 1: Israel als democratische staat valt ongewapende betogers aan

Dat is geen feit,het is een leugen.Een piloot deed dat,en hij zal zich hiervoor moeten verantwoorden.
Wanneer zullen de palestijnen de Hamas-moordenaars voor een rechtbank brengen?Of gaan ze Allah laten oordelen mischien...... :D

De hele staat is dus schuldig
Werkelijk?
Belgische para's die onder immense psychologische druk stonden en continu vreesden voor hun leven hebben ooit een een afrikaans kind heen en weer gezwaaid boven een kampvuurtje.
Dus jij,ik,iedereen in België is schuldig aan kindermishandeling.........?????
Vreemde logika.

Al is het maar omdat ze nu niet massaal de regering zijn ontslag staan eisen.
Gisteren is er een zevenentwintigjare vrouw gestorven op een weg in de buurt van Kortrijk.Moet gans de Belgische regering nu opstappen omdat ze het niet belet hebben?
Marc Dutorx heeft meerdere mensen vermoord.Moeten we nu alle rijkswachters en magistraten in de gevangenis stoppen omdat ze het niet belet hebben?
Vreemde logica.

Waarschijnlijk denk je dus ook dat je het kind mag straffen voor de fouten van de ouders........

sommige Palestijnen, wellicht een steeds groter wordende groep wil Israel doen verdwijnen (op zich niet vreemd, als je ziet hoe sommige Vlamingen zich hier in Voeren of in Halle-Vilvoorde gedragen). Nog een andere groep pleegt daarvoor aanslagen. Nog een deel is niet meer democratisch aan de macht en verrijkt zichzelf. Maar die mensen vertegenwoordigen hét Palestijnse volk niet.
Je hebt volledig gelijk.Maar vooral dat laatste zinnetje is belangrijk!
Arafat en Hamas zijn niet representatief voor het palestijnse volk.Je moet ze dus ook niet als dusdanig behandelen en ermee onderhandelen.

Het zou dan ook logisch zijn moest er een internationale vredesmacht naar het land gaan, net zoals dat in Afghanistan gebeurd is
Met dien verstande dat de Taliban eerst manu militari moesten verdreven worden alvorens dit maar een schijntje van kans had.Hamas zit er nog steeds...........
En dan nog is er een conditio sine qua non:die vredesmacht moet ALLE aanslagen tegenhouden.
Indien ze alleen maar het IDF tegenhouden en de aanslagen niet,dan doen ze niets anders dan een veilige thuishaven te verdedigen waar de terroristen ongestoord hun volgende aanslag kunnen plannen en voorbereiden.
Of is het net dat wat je wilt?

Dat Thor het niet met me eens is is duidelijk.
Ik heb je net voor een deel gelijk gegeven - wilt U aub ophouden met denken in mijn plaats?


Hij heeft hier al (in België trouwens(helaas) strafbare uitspraken....)
Eerst en vooral:een beetje provokatie kan geen kwaad heh.Ik heb nog nooit iemand doodgeschoten.
Maar:dat "helaas" waar slaat dat op?
Op het feit dat ik een mening heb die de jouwe niet is of op het feit dat het uiten van mijn mening strafbaar is?
(Denk diep...)

@Mustapha

We mogen weer eens vast stellen hoe arrogant Israel is.
Zelfs na een scherpe veroordeling doen ze relaxed verder alsof er niks aan de hand is.

Mustaha,ik begrijp dat je lange uren moet werken en erg veel werk hebt met je familie onderhouden,dus zal ik -uit de diepe goedheid van mijn hart- even tonen hoe de werkelijkheid is:

We mogen weer eens vast stellen hoe vastbeloten Israel is om haar burgers te beschermen en in leven te houden.
Zelfs na meer dan duizend veroordelingen tegen Israël en niet èèn die de terreuraanslagen veroordeeld doen ze vrezend voor het leven van hun bevolking verder want ze hebben geenenkele keuze.

Fonske
22 mei 2004, 14:54
We gaan er geen kip-of-ei discussie van maken heh.
Elke goede oplossing begint met een juiste probleemdefinitie;

mogelijkheid1:het probleem is dat de Israëli's alle palestijnen dood willen

mogelijkheid2:de palestijnen willen Israël vernietigen.


Wat denk jij dat het dichtst bij de waarheid zit?

Wordt het geen tijd dat je je zwart-wit beeld weeg doet. We zijn reeds in de 21ste eeuw hoor.

Fonske
22 mei 2004, 15:02
Quote:
feit 1: Israel als democratische staat valt ongewapende betogers aan


Dat is geen feit,het is een leugen.Een piloot deed dat,en hij zal zich hiervoor moeten verantwoorden.
Wanneer zullen de palestijnen de Hamas-moordenaars voor een rechtbank brengen?Of gaan ze Allah laten oordelen mischien......

Quote:
De hele staat is dus schuldig

Werkelijk?
Belgische para's die onder immense psychologische druk stonden en continu vreesden voor hun leven hebben ooit een een afrikaans kind heen en weer gezwaaid boven een kampvuurtje.
Dus jij,ik,iedereen in België is schuldig aan kindermishandeling.........?????
Vreemde logika.

Maar in Israel gebeurt het consequent.

sommige Palestijnen, wellicht een steeds groter wordende groep wil Israel doen verdwijnen (op zich niet vreemd, als je ziet hoe sommige Vlamingen zich hier in Voeren of in Halle-Vilvoorde gedragen). Nog een andere groep pleegt daarvoor aanslagen. Nog een deel is niet meer democratisch aan de macht en verrijkt zichzelf. Maar die mensen vertegenwoordigen hét Palestijnse volk niet.

Je hebt volledig gelijk.Maar vooral dat laatste zinnetje is belangrijk!
Arafat en Hamas zijn niet representatief voor het palestijnse volk. Je moet ze dus ook niet als dusdanig behandelen en ermee onderhandelen.

Arafat en de PLO hebben Israel dus wel erkent. Hoewel ik liever ook iemand anders in de plaats van Arafat zie komen zie ik niet in met wie ze anders moeten onderhandelen. Trouwens indien men vrede wil zal men Sharon ook moeten vervangen.

We mogen weer eens vast stellen hoe vastbeloten Israel is om haar burgers te beschermen en in leven te houden.
Zelfs na meer dan duizend veroordelingen tegen Israël en niet èèn die de terreuraanslagen veroordeeld doen ze vrezend voor het leven van hun bevolking verder want ze hebben geenenkele keuze.

Er zijn andere manieren. De huidige vindt ik vrij contraproductief.

Thor
24 mei 2004, 02:36
Maar in Israel gebeurt het consequent.
Aléé,k zal't nog èèn keer uitleggen,speciaal voor Fonske:
Moest Israël op systematische en consequente wijze het IDF inzetten teggen de Palestijnen dan was het probleen op 30 seconden opgelost....wegens gebrek aan Palestijnen!
De enigen die consequent civiele doelwitten aanvallen met als enig doe l cieviele doewitten aan te vallen,zijn de Palestijnen.
Het IDF voert incursies uit om gekende terroristen en hun organistie uit te schakelen en is uitermate terughoudend in het gebruik van geweld.

Maar als de terroristen zich tussen hun kinderen verstoppen en erop rekenen dat jij vertederd gaat raken,tja,daaarom zijn het dus niet minder terroristen.

Trouwens,niet allèèn gewapende Palestijnen zijn een probleem:wat vind je van vaders die explosieven in de boekentas van een twaalfjarig kind verstoppen?Of Palestijnse artsen die RPG's smokkelen in hun ambulances?
Wat jij ervan denkt weet ik niet,maar hier is hoe de terroristen denken:
Als het werkt kunnen we een aanslag plegen,en als het niet werkt dan kunnen we zeggen dat de Israëlis monsters zijn omdat ze ambulances tegenhouden en doorzoeken..........begin je het te begrijpen?

EERST was er het terrorisme,ERNA maar pas de tegenmaatregelen.

Nu zegt Arafat:wij vechten om ons land te bevrijden en de kolonisten te verjagen.Klint redelijk.
Maar waarom is hij begin jaren 60 dan begonnen met vechten?Toen waren er nog geen nederzettingen of IDF incursies......
Het antwoord is anders simpel genoeg:Ze willen de laatste Israëli dood.Zo simpel is dat....

EERST was er het terrorisme,ERNA maar pas de tegenmaatregelen.


Er zijn andere manieren. De huidige vindt ik vrij contraproductief.
Laten we dat eventjes bekijken:
Het is oorlog tussen die twee.En we gaan ons dus niet afvragen wie begonnen is,wie wat waar gedaan heeft,netzomin als we lijken gaan tellen of zoiets;
gewoon de vraag stellen:Wie KAN de eerste stap zettenop weg naar vrede?
Kan Israël stoppen met zich te verdedigen?Is het redelijk om te vragen dat het IDF ontbonden en ontwapend zou worden,en maar hopen dat het goed gaat?

Of zouden de Palestijnen eens kunnen drie maand geen aanslagen meer plegen?

Wat is het redelijkste?

k9
24 mei 2004, 09:30
We gaan er geen kip-of-ei discussie van maken heh.
Elke goede oplossing begint met een juiste probleemdefinitie;

mogelijkheid1:het probleem is dat de Israëli's alle palestijnen dood willen

mogelijkheid2:de palestijnen willen Israël vernietigen.


Wat denk jij dat het dichtst bij de waarheid zit?

Geen van de 2 zo zwart wit is het niet. Sommige israelies willen alle palestijnen dood en sommige palestijnen willen israel vernietigen.




Dat zijn idd de feiten.....na de feiten.
De palestijnen kregen het recht om een politie te hebben - om ze de kans te geven om zelf de terroristen te stoppen.
En toen viel de Palestijnse politie het IDF aan.
Ben ja verbaasd dat ze er een einde aan gemaakt hebben????

En dat is onzin. De palestijnse politie heeft nooit een aanval ingezet het IDF. Misschien hebben enkele politieagenten eigenhandig iets gedaan of verdidigde de politieagenten zichzelf toen israel binnen viel.

In het 1e geval niet relevant, in het 2e is het net z goed de fout van israel.


Dat kan je nu toch niet menen?
Als Israël het wilt is het Palestijns probleem in dertig seconden opgelost....bij gebrek aan Palestijnen welteverstaan.
Inclusief paddestoelwolkje en fall-out......

Je beseft toch dat ze dan zichzelf opblazen?


Tja,ik zakte zowat door de grond toen ik die beelden zag.Maar in vergelijking met wat SH in de Abu Graib gevangenis deed is het nemen van enkele foto's niet echt een halsmisdaad......

Er zijn wel al tientallen doden gevallen door de "ondervragingen". veel verschil met saddam zie ik niet hoor.


Wat die Israëlische piloot betreft die een missile afvuurde op een betoging:we zullen het wel nooit weten.Best ware om alle wapens en wapenplatformen uit te rusten met camera's.

Israelische F-16 hebben zoiets alllemaal. Denk niet dat het IDF die beelden zal vrijgeven.


Mischien dat er dan kan aangetoond worden dat er tussen al die onschuldige Palestijntjes toch wel een bekende vorm opduikt.....een AK47 mischien?



ja en? 1 machinegeweer verantwoord het doden van vele burgers? Complete onzin .

k9
24 mei 2004, 09:33
De enigen die consequent civiele doelwitten aanvallen met als enig doe l cieviele doewitten aan te vallen,zijn de Palestijnen.

dat is niet waar, het IDF vernietigd constant huizen van de familie van zelfmoord terroristen als straf, ze vernietigen constant landbouwgrond en gewassen, ze vernietigen huizen,...

Sommige daarvan zullen ongetwijfeld een geldige reden hebben, velen niet.


Het IDF voert incursies uit om gekende terroristen en hun organistie uit te schakelen en is uitermate terughoudend in het gebruik van geweld.

3000 doden op 2 jaar tijd, hmm understatement van de week zou ik denken.


EERST was er het terrorisme,ERNA maar pas de tegenmaatregelen.

Onzin, eerst was er terrorisme van beide kanten (en dan spreek ik van voor het ontstaan van israel)

Antoon
24 mei 2004, 09:39
We mogen weer eens vast stellen hoe arrogant Israel is.

Ik vind het altijd vrij ironisch wanneer zo een statement gemaakt wordt door een moslim. :lol:

JoeQpublic
24 mei 2004, 10:16
@boer_bavo
feit 1: Israel als democratische staat valt ongewapende betogers aan
Dat is geen feit,het is een leugen.Een piloot deed dat,en hij zal zich hiervoor moeten verantwoorden.

De hele staat is dus schuldig
Werkelijk?
Belgische para's die onder immense psychologische druk stonden en continu vreesden voor hun leven hebben ooit een een afrikaans kind heen en weer gezwaaid boven een kampvuurtje.

Het zou dan ook logisch zijn moest er een internationale vredesmacht naar het land gaan, net zoals dat in Afghanistan gebeurd is

We mogen weer eens vast stellen hoe arrogant Israel is.
Zelfs na een scherpe veroordeling doen ze relaxed verder alsof er niks aan de hand is.

snap niet wat hoe je een paar sadistische para's in Somalië (welke continue vrees voor hun leven trouwens? wij zaten daar voordat de veiligheidssituatie voor de blanken naar de haaien ging, er vielen bij ons geen doden) kan vergelijken met een helicopterpiloot of een tankcommandant.
Israel's bedoeling was dat volk uiteendrijven door 'in de buurt' te schieten en blijkbaar was minstens een projectiel ietske té dichtbij. Spijtig :(

Als het echt de bedoeling was zoveel mogelijk slachtoffers te maken, dan lag die straat vol brokken mensenvlees omgeven door rooie mist. Merkava is een main battle tank, gemaakt om gepantserde doelwitten en dies meer uit te schakelen. De schokgolf alleen al kan mensen in de buurt zwaar verwonden of doden.

soit, de schuldigen zullen uitleg mogen geven aan militaire rechtbank, zo gebeurt dat in een rechtsstaat. De slachtoffers zullen er vet mee zijn :?

'n VN-vredesmacht wordt niet aanvaard door Israel wegens partijdig (yeah right) en sinds de holocaust zeggen de joden 'never again' en voorzien zeer omslachtig in hun eigen veiligheid...

Je kan het oneens zijn met veel van hun methodes, maar vergeet niet dat in een rechtsstaat zoals Israel elke beslissing van staatswege goedgekeurd moet worden.
Binnen een democratie betekent dat dat de meerderheid van de kiezers er achter moet staan wil men herverkozen worden en dat opposanten kritiek mogen hebben in parlement en de media.

De enige democratie in het Midden-Oosten, zoveel is zeker. Maar vermoord of verminkt worden door soldaten van een democratisch land is even bescheten als door gangsters of aanhangers van een dictator...