PDA

View Full Version : Maximumsnelheid in Italië naar 150 per uur


Gun
28 juli 2010, 16:38
Is nice ... I like ...

HIER (http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1138407/2010/07/28/Maximumsnelheid-in-Italie-naar-150-per-uur.dhtml)

Antoon
28 juli 2010, 18:01
Is brulaap Dedecker daar zo invloedrijk?

The Common Sense
28 juli 2010, 18:15
Is nice ... I like ...

HIER (http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1138407/2010/07/28/Maximumsnelheid-in-Italie-naar-150-per-uur.dhtml)

Dat is toch niets goeds? Je weet op voorhand toch al dat deze 150 per uur wordt overschreden!

max. 120/u --> soms toch maar 140 rijden
max. 150/uur --> soms toch maar 170 rijden

Antoon
28 juli 2010, 18:33
Dat is toch niets goeds? Je weet op voorhand toch al dat deze 150 per uur wordt overschreden!

max. 120/u --> soms toch maar 140 rijden
max. 150/uur --> soms toch maar 170 rijden

Ik zie nu al op onze wegen :

max. 120/u --> soms toch maar 180 rijden

The Common Sense
28 juli 2010, 18:51
Ik zie nu al op onze wegen :

max. 120/u --> soms toch maar 180 rijden

Inderdaad, dus ik geloof niet dat de limiet verhogen ergens een oplossing voor kan zijn.

Micele
28 juli 2010, 19:29
Normaalste zaak van de wereld. Er zijn landen die nog limieten hebben van 1974. ;-)

2 Oosteuropese landen hebben ondertussen al 160 kmh, waarom zou een "oud-EU-land" zijn max niet met 20 kmh tot 150 kmh verhogen op hun betere autosnelwegen ?
http://de.wikipedia.org/wiki/Tempolimit#Europa / Ref: 26.↑ 27.↑

De meeste Europese landen (ook buiten Europa) hebben het al voor gedaan, de andere zijn "wat achterlijk" op dat gebied.
Natuurlijk moet een auto(snel)weg het onderhoud-kwaliteit (en randinfra) krijgen wat het verdiend om een echte autosnelweg te zijn.

Vergeten we D niet dat bij de top 5 van veiligste verkeerslanden in Europa staat met de hoogste toegelaten maxima.

Daarbij op autobahnen met of zonder limiet - ttz aanbevolen 130 kmh - vallen procentueel evenveel doden (in 2005 en 2006 toch)

Men kan dus zeggen dat het niet onveiliger is als de maxima wat hoger gezet worden, een autosnelweg beperkt zijn werkelijk gemiddeld gereden snelheden automatisch door verkeersdrukte (of plaatselijk door de langzaamste linksplakker ;-))

Safety on the Autobahn: Current situation

Currently, 52% of the German motorways do not have a speed limit, 15% have temporary speed limits due to weather or traffic conditions and 33% have permanent speed limits. On unlimited sections there is a 130 km/h commendation.

One argument used in favour of the status quo is that a similar proportion of deaths on the motorways in Germany occur on sections without speed limits as on sections with limits. According to the German Statistics Agency, of the 645 road deaths that occurred on motorways in 2006, 441 or 67% occurred on motorway sections without limits. This is consistent with the figures from the previous year, 2005, when 662 deaths occurred on motorways, 462 (70%) of them on unlimited sections.

But this similarity of percentages takes no account of traffic volumes on the different sections. Traffic volumes on sections without speed limits are likely to differ appreciably on average from those on sections with speed limits. This should be investigated to cast more light on the numbers of deaths on the two kinds of section. ...
http://www.etsc.eu/documents/Speed_Fact_Sheet_1.pdf

De Prodigy
28 juli 2010, 19:55
120 is meer dan genoeg op onze drukke wegen,mss enkel tijdens de nacht opvoeren naar 130.

Steve_M
28 juli 2010, 19:57
Vergeten we D niet dat bij de top 5 van veiligste verkeerslanden in Europa staat met de hoogste toegelaten maxima.

Daarbij op autobahnen met of zonder limiet - ttz aanbevolen 130 kmh - vallen procentueel evenveel doden (in 2005 en 2006 toch)

Men kan dus zeggen dat het niet onveiliger is als de maxima wat hoger gezet worden, een autosnelweg beperkt zijn werkelijk gemiddeld gereden snelheden automatisch door verkeersdrukte (of plaatselijk door de langzaamste linksplakker ;-))

Ik zou de Italiaanse infrastructuur nu toch niet direct willen vergelijken met de Duitse Autobahn. Maar ik moet toegeven dat ik al een tijdje niet meer in Italië gereden heb (waarvoor ik overigens allerminst rouwig ben).

Micele
28 juli 2010, 20:21
120 is meer dan genoeg op onze drukke wegen,mss enkel tijdens de nacht opvoeren naar 130.

Is toch "simpel" met matrixborden...

Topic-link:
Daar kan de maximumsnelheid nu bij goed weer met matrixborden worden verhoogd van 130 naar 150 kilometer per uur.

Duitsland enkele jaren geleden:
Currently, 52% of the German motorways do not have a speed limit, 15% have temporary speed limits due to weather or traffic conditions and 33% have permanent speed limits.
15 % van ca. 12800 km Autobahn zijn dus 1920 km dynamisch gelimiteerd of zonder limiet.

Be heeft in het totaal 1763 km snelweg.

Micele
28 juli 2010, 20:25
Ik zou de Italiaanse infrastructuur nu toch niet direct willen vergelijken met de Duitse Autobahn. Maar ik moet toegeven dat ik al een tijdje niet meer in Italië gereden heb (waarvoor ik overigens allerminst rouwig ben).
Ik ook niet, mss daarom dat I maar tot 150 kmh neemt op hun "betere" stukken.
D heeft ook 33 % van zijn snelwegen vast gelimiteerd, 15 % dynamisch gelimiteerd.


- Eigenlijk kan deze topic naar mobiliteit, maar ondertussen is er al eentje geopend met dezelfde link -