PDA

View Full Version : "Ik bedroog de VS om de akkoorden van Oslo te boycotten"


Johan Bollen
29 juli 2010, 03:50
Netanyahu: I Deceived the US to Destroy the Oslo Accords (http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=20187)
Damaging video released: threatens to gravely embarrass Netanyahu and US administration
zie youtube video en artikel (http://www.thenational.ae/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100718/FOREIGN/707179891&SearchID=73398224351241)

Seated on a sofa in the house, he tells the family that he deceived the US president of the time, Bill Clinton, into believing he was helping implement the Oslo accords, the US-sponsored peace process between Israel and the Palestinians, by making minor withdrawals from the West Bank while actually entrenching the occupation. He boasts that he thereby destroyed the Oslo process.

Een video die veel ophef zou moeten maken.

Wiley E Coyote
29 juli 2010, 08:03
Verwonderd er zich daar iemand nog om? Het is steeds geweten geweest dat Netanyahu het vredesproces niet zag zitten. Die man is een Joodse nazi qua zienswijze.

Cdude
29 juli 2010, 08:08
Achterbaks, liegen, bedriegen en moorden....
Anyone mentioned tze Nazi's yet?

Francientje
29 juli 2010, 08:41
Ja wel, die akkoorden waren een enorme stommiteit.

den dinges
29 juli 2010, 08:47
Achterbaks, liegen, bedriegen en moorden....
Anyone mentioned tze Nazi's yet?
Er weer als de kippen, of liever de aasgieren, bij om wat mee te bashen & te beledigen, Cdude ?

je bent ZO voorspelbaar...:roll:

D'ARTOIS
29 juli 2010, 11:44
Het was in ieder geval een mooi stukje toneel dat daar in Oslo werd gespeeld door de grootste politieke oplichter en sjoemelaar uit het M-O: Yasser Arafat.
Straatrover en terrorist/vliegtuigkaper.
Zijn nalatenschap: behalve een hoop geld voor zijn familie (niet voor Fatah) helemaal nada zero.
Alle kansen om het M-O conflict bij te leggen lagen bij hem.
Maar cash geld is overtuigender dan moraliteit.

nihao
29 juli 2010, 12:13
Er weer als de kippen, of liever de aasgieren, bij om wat mee te bashen & te beledigen, Cdude ?

De Nazi's beledigen, zo erg is dat toch niet ?

The Common Sense
29 juli 2010, 12:26
Netanyahu: I Deceived the US to Destroy the Oslo Accords (http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=20187)
Damaging video released: threatens to gravely embarrass Netanyahu and US administration
zie youtube video en artikel (http://www.thenational.ae/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100718/FOREIGN/707179891&SearchID=73398224351241)



Een video die veel ophef zou moeten maken.

De site ziet mij er redelijk 'louche' uit...

Cdude
29 juli 2010, 12:34
Er weer als de kippen, of liever de aasgieren, bij om wat mee te bashen & te beledigen, Cdude ?

je bent ZO voorspelbaar...:roll:

Je speelt weer op de man.
Zou hetr kunnen dat je de feiten niet kan weerleggen? Heeft hij dan niet gelogen, bedrogen, ... ?

Johan Bollen
29 juli 2010, 13:13
De site ziet mij er redelijk 'louche' uit...artikel is van Jonathan Cook. Niks louche aan. De video is moeilijk te faken. Google maar eens. Het nieuws was trouwens op de Israëlische TV, kanaal 10.

http://www.youtube.com/watch?v=Cl60X_jOsR0

Wie heeft er dat groen ventje in deze youtube link geplaatst trouwens. Wat is er de bedoeling van? Is dit een manier van youtube om bepaalde videos te markeren? Er is verder niets aliens aan de video. Puur realiteit, onontkenbaar.

gilad
29 juli 2010, 13:33
artikel is van Jonathan Cook. Niks louche aan. De video is moeilijk te faken.


Behalve dan Jonathan Cook een louche kerel is. Een linkse anti-Zionist die nog hardop droomt [liegt] van een ethnische zuivering onder Palestijnen door Israël.

C uit W
29 juli 2010, 13:33
Niets nieuws onder de zon.

gilad
29 juli 2010, 13:38
Er is verder niets aliens aan de video. Puur realiteit, onontkenbaar.

Behalve dat je bij zo'n clip natuurlijk de hele context weglaat.

Maar goed, Netanjahoe weet dat er met de Palestijnen geen onderhandelingen mogelijk zijn. Ze liegen en bedriegen en houden zich nooit aan de afspraken. Arafat en thans zijn opvolger Abbas verklaart tegen iedereen in zijn achterban die het wil horen dat elk vredesakkoord maar een tussenfase is in een stappenplan, waarvan op het einde van de rit de Palestijnse staat lonkt, niet naast Israël maar in plaats van Israël en liefst zonder Joden. Als iemand mij dat alle dagen in mijn gezicht zit te schreeuwen, kan hij zijn 'onderhandelingen' ergens wegsteken waar niemand ze ooit weer wil uithalen. Mijn gedacht!

Johan Bollen
29 juli 2010, 13:41
Behalve dan Jonathan Cook een louche kerel is. Een linkse anti-Zionist die nog hardop droomt [liegt] van een ethnische zuivering onder Palestijnen door Israël.inhoudsloze beschuldigingen. De video spreekt voor zichzelf, dat is geen leugen.


Ander fragmentje:
Nethanyanu: I know what america is. America is a thing that can be easily moved...moved in the right direction

Manipulator eerste klas.

gilad
29 juli 2010, 13:58
inhoudsloze beschuldigingen. De video spreekt voor zichzelf, dat is geen leugen.


Ander fragmentje:


Manipulator eerste klas.

Niks speciaals, ik snap niet eens wat je probeert te bewijzen. Volgende onderwerp graag/ :roll:

Johan Bollen
29 juli 2010, 14:03
Niks speciaals, ik snap niet eens wat je probeert te bewijzen. Volgende onderwerp graag/ :roll:Is het dan de schuld van de palestijnen dat Israël meent de VS te moeten bedriegen om de akkoorden van Oslo te kunnen boycotten? Lees citaat van openingspost nog eens, daar staat in hoe de VS bedrogen werden.

gilad
29 juli 2010, 14:27
Is het dan de schuld van de palestijnen dat Israël meent de VS te moeten bedriegen om de akkoorden van Oslo te kunnen boycotten? Lees citaat van openingspost nog eens, daar staat in hoe de VS bedrogen werden.

Ik vind persoonlijk dat de VS met mister Obama, Israêl heeft verraden, door bv een bevriezing van de bouw van Joodse woningen in Judea & Samaria en zelfs in het westelijk deel van Jeruzalem te eisen. Dat laatste ondanks een eerdere belofte door het Amerikaanse congres om Jeruzalem als hoofdstad van Israël te erkennen, iets wat nog altijd niet gebeurd is. Ook België erkent Jeruzalem niet. Ongehoord!

Wiley E Coyote
29 juli 2010, 14:37
Waarom zou België moeten diplomatiek aanvaarden van Israel (anschluss en verovering van andermans gebied) van wat men nooit van andere aggressors heeft aanvaard?

Antoon
29 juli 2010, 14:44
Hebben jullie nog meer van dat belangrijk nieuws met onderbouwde argumenten van geloofwaardige bronnen?

O sorry, 't ging over Israel-bashing. Dan is elke scheet groot nieuws, zonder belang voor echtheid.

Johan Bollen
29 juli 2010, 14:48
Hebben jullie nog meer van dat belangrijk nieuws met onderbouwde argumenten van geloofwaardige bronnen?

O sorry, 't ging over Israel-bashing. Dan is elke scheet groot nieuws, zonder belang voor echtheid.Wat een bizarre 'pro-amerikaan' ben jij eigenlijk zeg.

The Common Sense
29 juli 2010, 14:49
Ik vind persoonlijk dat de VS met mister Obama, Israêl heeft verraden, door bv een bevriezing van de bouw van Joodse woningen in Judea & Samaria en zelfs in het westelijk deel van Jeruzalem te eisen. Dat laatste ondanks een eerdere belofte door het Amerikaanse congres om Jeruzalem als hoofdstad van Israël te erkennen, iets wat nog altijd niet gebeurd is. Ook België erkent Jeruzalem niet. Ongehoord!

Was het niet Oost-Jeruzalem? En waarom zou België Jeruzalem moeten erkennen als hoofdstad? Maar je weet even goed dat als de VS dit doet, half de wereld volgt!

Antoon
29 juli 2010, 14:51
Wat een bizarre 'pro-amerikaan' ben jij eigenlijk zeg.

Niets bizar, gewoon pro-amerikaan, en zeer zeker anti-amerikanenbashers.

The Common Sense
29 juli 2010, 14:52
Hebben jullie nog meer van dat belangrijk nieuws met onderbouwde argumenten van geloofwaardige bronnen?

O sorry, 't ging over Israel-bashing. Dan is elke scheet groot nieuws, zonder belang voor echtheid.

1. Een schandaal is wel degelijk echt nieuws. (als het geen hoax is iig, maar lijkt me in dit geval moeilijk na te maken? :?)
2. Het draait ook om de zin "The US can be easily moved (gemanipuleerd)" ;-), wat zou aantonen dat Israël de VS eigenlijk gewoon gebruikt.


Toch zou ik er rekening mee houden dat het kan gaan om een hoax!

Wiley E Coyote
29 juli 2010, 14:58
Netanjahoe weet dat er met de Palestijnen geen onderhandelingen mogelijk zijn. Ze liegen en bedriegen en houden zich nooit aan de afspraken.

hetzelfde kan over de israeli's gezegd worden... ook zij houden zich nooit aan de gemaakte afspraken.

Cdude
29 juli 2010, 14:59
Ik vind persoonlijk dat de VS met mister Obama, Israêl heeft verraden, door bv een bevriezing van de bouw van Joodse woningen in Judea & Samaria en zelfs in het westelijk deel van Jeruzalem te eisen. Dat laatste ondanks een eerdere belofte door het Amerikaanse congres om Jeruzalem als hoofdstad van Israël te erkennen, iets wat nog altijd niet gebeurd is. Ook België erkent Jeruzalem niet. Ongehoord!
Steek hem voor 18 jaar in eenzame opsluiting. Dat doen jullie toch met landgenote/verraders?

Mensenrechten? Niet voor Israel.

The Common Sense
29 juli 2010, 15:02
hetzelfde kan over de israeli's gezegd worden... ook zij houden zich nooit aan de gemaakte afspraken.

:thumbsup:

gilad
29 juli 2010, 15:28
Was het niet Oost-Jeruzalem? En waarom zou België Jeruzalem moeten erkennen als hoofdstad? Maar je weet even goed dat als de VS dit doet, half de wereld volgt!

Omdat dit al ongeveer 3000 jaar het geval is. Dat kan je bv niet van Brussel zeggen als hoofdstad van B. Maar goed, Israël kan zonder de instemming van de wereldopinie ook wel overleven. Dat doen ze al 62 jaar. Antisemitisme is een hardnekkig virus. :)

gilad
29 juli 2010, 15:31
Steek hem voor 18 jaar in eenzame opsluiting. Dat doen jullie toch met landgenote/verraders?

Mensenrechten? Niet voor Israel.

Geen idee wat je bedoelt, geef eens een voorbeeld?

Ik heb er al één: Gilad Shalit zit 4 jaar illegaal vast, mag zelfs geen Rode Kruis bezoek hebben.

Of verwar je niet met de meer dan 600 Palestijnen van Al Fatah die door Hamas werden koud gemaakt in het voorjaar van 2007 toen ze zich een weg naar de macht schoten in Gaza?

Cdude
29 juli 2010, 15:36
Geen idee wat je bedoelt, geef eens een voorbeeld?

Ik heb er al één: Gilad Shalit zit 4 jaar illegaal vast, mag zelfs geen Rode Kruis bezoek hebben.

Of verwar je niet met de meer dan 600 Palestijnen van Al Fatah die door Hamas werden koud gemaakt in het voorjaar van 2007 toen ze zich een weg naar de macht schoten in Gaza?

Nogal moeilijk met zo'n verward persoon te praten.
Gaat het nu over Hamas/burgeroorlog of over het opsluiten van eigen burgers door Israel?

gilad
29 juli 2010, 15:41
Nogal moeilijk met zo'n verward persoon te praten.
Gaat het nu over Hamas/burgeroorlog of over het opsluiten van eigen burgers door Israel?

Welke burgers? Wij hebben in België toch ook burgers in de gevangenis? Criminelen net zoals in Israël. Wat is het probleem dan?

Cdude
29 juli 2010, 15:47
Welke burgers? Wij hebben in België toch ook burgers in de gevangenis? Criminelen net zoals in Israël. Wat is het probleem dan?
In eenzame opsluiting? Jaren lang? Omdat hij de wereld de waarheid over Israel vertelde?

gilad
29 juli 2010, 15:50
hetzelfde kan over de israeli's gezegd worden... ook zij houden zich nooit aan de gemaakte afspraken.

Toch wel. Als Israël zegt dat het zal terugslaan als Hamas een qassamraket afvuurt, dan doen ze dat, zoals een paar dagen geleden nog toen 4 qassamraketten werden afgeschoten op willeurige burgerdoelwitten in Z-Israël. Israel bombardeerde meteen een paar Hamas stellingen en vernielde enkele smokkeltunnels. Israël doet altijd wat ze zeggen dat ze zullen doen.

Vandaag lees ik in The Jerusalem Post Ehud Barak zeggen: 'If Hizbullah strikes, we hit Lebanon'. Zijt maar zeker dat dit zal gebeuren. Binnenkort zit het er weer tegen tegen Hezbollah. Onthoud mijn woorden: Hezbollah zal er deze keer zwaar van langs krijgen. En waarom is dat zo? Omdat ze gezegd hebben dat ze dat zullen doen.

The Common Sense
29 juli 2010, 15:55
Omdat dit al ongeveer 3000 jaar het geval is. Dat kan je bv niet van Brussel zeggen als hoofdstad van B. Maar goed, Israël kan zonder de instemming van de wereldopinie ook wel overleven. Dat doen ze al 62 jaar. Antisemitisme is een hardnekkig virus. :)

Nee he, begin jij - eindelijk een zionist waar ik respect voor kon opbrengen - nu ook niet met het woord antisemiet te smijten, he! :evil:

En hoezo al 3000 jaar?

The Common Sense
29 juli 2010, 15:57
In eenzame opsluiting? Jaren lang? Omdat hij de wereld de waarheid over Israel vertelde?

Gilad zou graag een voorbeeld hebben. ;-)

The Common Sense
29 juli 2010, 15:58
Toch wel. Als Israël zegt dat het zal terugslaan als Hamas een qassamraket afvuurt, dan doen ze dat, zoals een paar dagen geleden nog toen 4 qassamraketten werden afgeschoten op willeurige burgerdoelwitten in Z-Israël. Israel bombardeerde meteen een paar Hamas stellingen en vernielde enkele smokkeltunnels. Israël doet altijd wat ze zeggen dat ze zullen doen.

Vandaag lees ik in The Jerusalem Post Ehud Barak zeggen: 'If Hizbullah strikes, we hit Lebanon'. Zijt maar zeker dat dit zal gebeuren. Binnenkort zit het er weer tegen tegen Hezbollah. Onthoud mijn woorden: Hezbollah zal er deze keer zwaar van langs krijgen. En waarom is dat zo? Omdat ze gezegd hebben dat ze dat zullen doen.

Het gaat over verdragen, niet over represailles. Dus behoorlijk off topic.

gilad
29 juli 2010, 16:03
Het gaat over verdragen, niet over represailles. Dus behoorlijk off topic.


Ah, sorry, ik wist niet je verplicht bent om de topic te volgen. Ik zie dat haast niemand doen. Vooral veel gescheld en persoonsgerichte verwijten en opmerkingen. Gaat dat hier altijd zo aan toe?

The Common Sense
29 juli 2010, 16:06
Ah, sorry, ik wist niet je verplicht bent om de topic te volgen. Ik zie dat haast niemand doen. Vooral veel gescheld en persoonsgerichte verwijten en opmerkingen. Gaat dat hier altijd zo aan toe?

Vaak :lol:, maar als je kan: on topic blijven (tenzij je wordt uitgelokt natuurlijk ;-))

The Common Sense
29 juli 2010, 16:07
Als we van Oslo naar Hezbollah gaan, weet je dat we een beetje uit de richting beginnen te geraken. :lol:

gilad
29 juli 2010, 16:07
Nee he, begin jij - eindelijk een zionist waar ik respect voor kon opbrengen - nu ook niet met het woord antisemiet te smijten, he! :evil:

En hoezo al 3000 jaar?µ

ja, heb jij nooit gehoord dat Jeruzalem de hoofdstad van het Joodse volk was zoveel duizend jaar geleden?

En ja, helaas maar antizionisme of anti-Israel staat voor mij synoniem van antisemitisme. Telkens als er wat gebeurt in Israël of in de Palestijnse gebieden, worden er hier (en elders inde wereld) Joodse scholen aangevallen en synagogen beschadigd enz. Dat is geen toeval. Trouwens, in het M-O maken ze geen onderscheid tussen jood, zionist of Israëliër, dat zijn daar gewoon synoniemen voor elkaarr. Alleen in het westen proberen ze dat verschil al eens te leggen, maar dat vind ik nogal belachelijk om dat te willen doen. Zeg gewoon waar het op staat en einde.

The Common Sense
29 juli 2010, 16:09
µ

ja, heb jij nooit gehoord dat Jeruzalem de hoofdstad van het Joodse volk was zoveel duizend jaar geleden?

En ja, helaas maar antizionisme of anti-Israel staat voor mij synoniem van antisemitisme. Telkens als er wat gebeurt in Israël of in de Palestijnse gebieden, worden er hier (en elders inde wereld) Joodse scholen aangevallen en synagogen beschadigd enz. Dat is geen toeval. Trouwens, in het M-O maken ze geen onderscheid tussen jood, zionist of Israëliër, dat zijn daar gewoon synoniemen voor elkaarr. Alleen in het westen proberen ze dat verschil al eens te leggen, maar dat vind ik nogal belachelijk om dat te willen doen. Zeg gewoon waar het op staat en einde.

Dan moet ik beginnen geloven dat ik écht de enige semitisch-lievende anti-zionist ben... :x

gilad
29 juli 2010, 16:18
Dan moet ik beginnen geloven dat ik écht de enige semitisch-lievende anti-zionist ben... :x

Wel, in het M-O zit er alvast geen ene, en dat is toch wat telt want het is in het M-O sdat de Israëlisch-Arabische oorlog zich afspeelt. Wat de westerlingen hier van zeggen en denken is voor Israël maar erg marginaal. Wij kunnen hier wel wat lullen tegen mekaar maar ginder hoeft niemand naar ons te luisteren of rekening te houden met wat wij zeggen. Dat doen ze dan ook nooit. Er is zoiets al 's lands belang en sinds WOII wetende Israëli's dat ze vooral op zichzelf moeten vertrouwen en op hun wapenarsenaal.

The Common Sense
29 juli 2010, 16:20
Wel, in het M-O zit er alvast geen ene, en dat is toch wat telt want het is in het M-O sdat de Israëlisch-Arabische oorlog zich afspeelt. Wat de westerlingen hier van zeggen en denken is voor Israël maar erg marginaal. Wij kunnen hier wel wat lullen tegen mekaar maar ginder hoeft niemand naar ons te luisteren of rekening te houden met wat wij zeggen. Dat doen ze dan ook nooit. Er is zoiets al 's lands belang en sinds WOII wetende Israëli's dat ze vooral op zichzelf moeten vertrouwen en op hun wapenarsenaal.

Ik geloof niet dat ik de enige ben. Niet eens in mijn wijk. Waarom zouden er dan geen zijn in Amerika, Midden-Oosten, Verre Oosten, Afrika,...?

gilad
29 juli 2010, 16:33
Ik geloof niet dat ik de enige ben. Niet eens in mijn wijk. Waarom zouden er dan geen zijn in Amerika, Midden-Oosten, Verre Oosten, Afrika,...?

Wel, je zal toch al wel gehoord hebben ooit dat in de Joodse staat Israël Joden wonen? Wel, wie tegen de Joodse staat is, is dat omdat het Joden zijn. En niet-Joden hebben liever dat Joden geen macht hebben, dat ze vooruit kunnen geschopt worden, geslagen, gestampt en vermoord worden. Zo'n beetje als een kat met een muis speelt. Dat is zoiets als waarom er op de westoever en in Gaza van de Palestijnse moslims geen Joden mogen wonen, ook al zijn het geen Israëliërs. Snap je'm? Maar jij mag jezelf voor de gek blijven houden dat je niks tegen Joden hebt maar alleen tegen Israël. En dat je van ed Joden alleen hun huis, hun grond en hun land wil afpakken en ze terug voor 2000 jaar vogelvrij en opgejaagd wild mag uitroepen, who cares? Ikke nie.

The Common Sense
29 juli 2010, 16:36
Wel, je zal toch al wel gehoord hebben ooit dat in de Joodse staat Israël Joden wonen? Wel, wie tegen de Joodse staat is, is dat omdat het Joden zijn. En niet-Joden hebben liever dat Joden geen macht hebben, dat ze vooruit kunnen geschopt worden, geslagen, gestampt en vermoord worden. Zo'n beetje als een kat met een muis speelt. Dat is zoiets als waarom er op de westoever en in Gaza van de Palestijnse moslims geen Joden mogen wonen, ook al zijn het geen Israëliërs. Snap je'm? Maar jij mag jezelf voor de gek blijven houden dat je niks tegen Joden hebt maar alleen tegen Israël. En dat je van ed Joden alleen hun huis, hun grond en hun land wil afpakken en ze terug voor 2000 jaar vogelvrij en opgejaagd wild mag uitroepen, who cares? Ikke nie.

Maar waarom hebben ze het dan ooit (éénzijdig ook vermelden, is wel een sleutelwoord) uitgeroepen als een JOODSE staat, terwijl het niet enkel voor Joden bedoeld is? Kan je je inbeelden dat dat een beetje onderdrukkend over komt voor het andere deel van de bevolking, dat er trouwens vaak al langer leeft dan die Joodse immigranten?

Derk de Tweede
29 juli 2010, 16:50
Het was in ieder geval een mooi stukje toneel dat daar in Oslo werd gespeeld door de grootste politieke oplichter en sjoemelaar uit het M-O: Yasser Arafat.
Straatrover en terrorist/vliegtuigkaper.
Zijn nalatenschap: behalve een hoop geld voor zijn familie (niet voor Fatah) helemaal nada zero.
Alle kansen om het M-O conflict bij te leggen lagen bij hem.
Maar cash geld is overtuigender dan moraliteit.

Hij had dan ook een duur vrouwtje aan de haak geslagen.

gilad
29 juli 2010, 16:54
Maar waarom hebben ze het dan ooit (éénzijdig ook vermelden, is wel een sleutelwoord) uitgeroepen als een JOODSE staat, terwijl het niet enkel voor Joden bedoeld is? Kan je je inbeelden dat dat een beetje onderdrukkend over komt voor het andere deel van de bevolking, dat er trouwens vaak al langer leeft dan die Joodse immigranten?


Wel, voor wat ik er in zoverre van heb begrepen is dat van zodra er ooit een Palestijnse staat komt (ik ben daar wel op tegen maar wie ben ik?), dat de Israëlische Arabieren mogen opkrassen naar hun nieuwe heimat in Palestina. Als er geen Joden in Palestina mogen wonen, waarom zouden er dan wel Arabieren in Israël mogen wonen als er dan toch een Palestina bestaat? Juist of juist?

The Common Sense
29 juli 2010, 16:59
Wel, voor wat ik er in zoverre van heb begrepen is dat van zodra er ooit een Palestijnse staat komt (ik ben daar wel op tegen maar wie ben ik?), dat de Israëlische Arabieren mogen opkrassen naar hun nieuwe heimat in Palestina. Als er geen Joden in Palestina mogen wonen, waarom zouden er dan wel Arabieren in Israël mogen wonen als er dan toch een Palestina bestaat? Juist of juist?

Als de VN gewoon een staat Palestina had gesticht, waar Palestijnen (die dan uiteraard niet meer alleen Palestijnen heten) en Joden samen hadden geleefd, of een soort van federatie-confederatie, waren er waarschijnlijk nooit problemen geweest. Maar Israël moest per se een Joodse staat uitroepen, zelfs zonder eerst deftig de Palestijnen te raadplegen. Maar uiteindelijk is dit ook allemaal zeer hypothetisch.

roodhaar
29 juli 2010, 17:19
Wel, voor wat ik er in zoverre van heb begrepen is dat van zodra er ooit een Palestijnse staat komt (ik ben daar wel op tegen maar wie ben ik?), dat de Israëlische Arabieren mogen opkrassen naar hun nieuwe heimat in Palestina. Als er geen Joden in Palestina mogen wonen, waarom zouden er dan wel Arabieren in Israël mogen wonen als er dan toch een Palestina bestaat? Juist of juist?


:lol::lol: deze laatste nickcreatie neemt de hasbara idiotie écht nog verder (dacht eerlijk gezegd dat het niet meer mogelijk was, maar toch)

in Palestina woonden joden relatief vreedzaam met moslims. het is pas met jullie barbaars zionisme (het uitverkoren volk dat mag liegen, stelen en moorden wat het wil) dat de boel daar grondig is gaan verzieken.
dat jullie na 60 jaar uiterst verwerpelijk en barbaars gedrag nu aanzien worden als wat jullie ook zijn, namelijk barbaarse slachters en joodse soft (alhoewel)versies van de nazi's is natuurlijk ook maar de waarheid. en dat jullie ook beginnen in te zien dat je in een doodlopend straatje zit, is niet meer dan juist; het enige wat nog relevant is, is hoeveel oorlogen jullie nog zullen starten en uitlokken , en desnoods laten uitvechten door anderen.

off topic: jullie zijn echt de slechtste pr stunt van israel ooit, hoor. :lol::lol:
nog belachelijker/perverser en meer ongeloofwaardiger dan die woordvoerders van het IDF die verklaarden de vrienden te zijn van "the lebanese people" terwijl ze die tegelijk bombardeerden. Dat deden zelfs de duitsers niet.

Cdude
29 juli 2010, 18:01
Hij had dan ook een duur vrouwtje aan de haak geslagen.

Cheap sluts are easy

Cdude
29 juli 2010, 18:02
µ

ja, heb jij nooit gehoord dat Jeruzalem de hoofdstad van het Joodse volk was zoveel duizend jaar geleden?

Was Amerika niet van de Indianen, Australië van de Abo's , ...

gilad
29 juli 2010, 18:13
Was Amerika niet van de Indianen, Australië van de Abo's , ...
Jep, en België en Nederland was van de Neanderthalers. Aan sommigen onder hen is dat nog te merken :)

Wiley E Coyote
29 juli 2010, 18:28
Omdat dit al ongeveer 3000 jaar het geval is. Dat kan je bv niet van Brussel zeggen als hoofdstad van B. Maar goed, Israël kan zonder de instemming van de wereldopinie ook wel overleven. Dat doen ze al 62 jaar. Antisemitisme is een hardnekkig virus. :)

Feit is wel dat de Joden 2000 jaar uit dat gebied waren verdreven. Na de opstand van 135 AD hebben de Romeinen er immers hard opgetreden. Na bijna 2000 jaar kan je niet langer claimen dat die grond en dat land jouw volk toehoort. Enkel de joden zijn zo arrogant. Nou ja, misschien de Serviers versus Kosovo ook wel, maar niet in die mate als de Joden.

Heeft niets met antisemtisme te maken. Dat is een te gemakkelijk excuus om eigen oorlogsmisdaen en aggressie te vergoelijken. Bottomline is dat Gaza op Egypte werd veroverd, Oost-Jeruzalem en de West Bank op Jordanië en dat Israel die wederrechtelijk in het bezit houdt.

liberalist_NL
29 juli 2010, 18:32
Ik weet niet precies wat voor een rol Netanyahu speelde in de tijd van de Oslo-akkoorden, maar feit is dat Arafat evenmin goed omsprong met de akkoorden. Hij paste de typisch hudna-taktiek (http://www.youtube.com/watch?v=s93mivcda3Y&feature=related) toe. Hudna zijnde een tijdelijke Islamitische wapenstilstand, die enkel gebruikt mag worden als men zelf aan het kortste eind trekt, en die gestopt moet worden op het moment dat men aangesterkt is.

The Common Sense
29 juli 2010, 18:44
Feit is wel dat de Joden 2000 jaar uit dat gebied waren verdreven. Na de opstand van 135 AD hebben de Romeinen er immers hard opgetreden. Na bijna 2000 jaar kan je niet langer claimen dat die grond en dat land jouw volk toehoort. Enkel de joden zijn zo arrogant. Nou ja, misschien de Serviers versus Kosovo ook wel, maar niet in die mate als de Joden.

Heeft niets met antisemtisme te maken. Dat is een te gemakkelijk excuus om eigen oorlogsmisdaen en aggressie te vergoelijken. Bottomline is dat Gaza op Egypte werd veroverd, Oost-Jeruzalem en de West Bank op Jordanië en dat Israel die wederrechtelijk in het bezit houdt.

Tot alle buurlanden de staat Israël erkend hebben, niet?

gilad
29 juli 2010, 19:09
Feit is wel dat de Joden 2000 jaar uit dat gebied waren verdreven. Na de opstand van 135 AD hebben de Romeinen er immers hard opgetreden. Na bijna 2000 jaar kan je niet langer claimen dat die grond en dat land jouw volk toehoort. Enkel de joden zijn zo arrogant. Nou ja, misschien de Serviers versus Kosovo ook wel, maar niet in die mate als de Joden.

Heeft niets met antisemtisme te maken. Dat is een te gemakkelijk excuus om eigen oorlogsmisdaen en aggressie te vergoelijken. Bottomline is dat Gaza op Egypte werd veroverd, Oost-Jeruzalem en de West Bank op Jordanië en dat Israel die wederrechtelijk in het bezit houdt.

Dat land werd non-stop bewoond door Joden, soms onder de grond als de vervolging te zwaar werd. Enkel in de 16de eeuw zou er een korte periode zijn geweest dat er geen enkel Jood woonde (wegens alle vorigen afgeslacht).

Overigens maak je niet te veel illusies over Jeruzalem. Dat is de voorbije eeuwen altijd bijzonder magerkes bewoond geweest. De Oude Stad, wat de Arabieren en de linkse westerlingen Oost-Jeruzalem heten maar in werkelijkheid het oorspronkelijke Jeruzalem is uit alle tijden, werd in het beste geval bewoond door 5000 �* 6000 mensen. Meestal niet eens 1000. Het is pas halverwege de 19de eeuw dat er buiten Jeruzalem werd gebouwd.

Diegenen die denken dat 'Oost-Jeruzalem' ooit hoofdstad van de Palestijnen kan worden is driedubbel gek en stomonnozel. Dat zou precies hetzelfde zijn of de Grote Markt van Antwerpen of Brussel zou je weggeven aan de Hollanders.

gilad
29 juli 2010, 19:12
Feit is wel dat de Joden 2000 jaar uit dat gebied waren verdreven. Na de opstand van 135 AD hebben de Romeinen er immers hard opgetreden. Na bijna 2000 jaar kan je niet langer claimen dat die grond en dat land jouw volk toehoort. Enkel de joden zijn zo arrogant. Nou ja, misschien de Serviers versus Kosovo ook wel, maar niet in die mate als de Joden.

Heeft niets met antisemtisme te maken. Dat is een te gemakkelijk excuus om eigen oorlogsmisdaen en aggressie te vergoelijken. Bottomline is dat Gaza op Egypte werd veroverd, Oost-Jeruzalem en de West Bank op Jordanië en dat Israel die wederrechtelijk in het bezit houdt.

Wel, face the facts! 2/3 van de Joden van Israël zijn daar geboren. Die kennen alleen dat land. Die gaan nooit weg, tenzij tussen vier planken. En als dat gebeurd zijn er al een miljard mensen gedood. Beter is Israël te erkennen binnen veilige verdedigbare grenzen en werken an de welvaart van alle volkeren in de regio.

The Common Sense
29 juli 2010, 19:15
Dat land werd non-stop bewoond door Joden, soms onder de grond als de vervolging te zwaar werd. Enkel in de 16de eeuw zou er een korte periode zijn geweest dat er geen enkel Jood woonde (wegens alle vorigen afgeslacht).

Overigens maak je niet te veel illusies over Jeruzalem. Dat is de voorbije eeuwen altijd bijzonder magerkes bewoond geweest. De Oude Stad, wat de Arabieren en de linkse westerlingen Oost-Jeruzalem heten maar in werkelijkheid het oorspronkelijke Jeruzalem is uit alle tijden, werd in het beste geval bewoond door 5000 �* 6000 mensen. Meestal niet eens 1000. Het is pas halverwege de 19de eeuw dat er buiten Jeruzalem werd gebouwd.

Diegenen die denken dat 'Oost-Jeruzalem' ooit hoofdstad van de Palestijnen kan worden is driedubbel gek en stomonnozel. Dat zou precies hetzelfde zijn of de Grote Markt van Antwerpen of Brussel zou je weggeven aan de Hollanders.

En door hoeveel Joden? Inderdaad, enkelen zijn gebleven na de oorlog met de Romeinen, maar die Romeinen hebben er wel nieuwe burgers laten intrekken, waardoor de Joden echt niets meer voorstelden.

Uw vergelijking trekt overigens nergens op.

gilad
29 juli 2010, 19:23
En door hoeveel Joden? Inderdaad, enkelen zijn gebleven na de oorlog met de Romeinen, maar die Romeinen hebben er wel nieuwe burgers laten intrekken, waardoor de Joden echt niets meer voorstelden.

Uw vergelijking trekt overigens nergens op.

Israël heeft gewoon haar eigen land teruggenomen, in de meeste gevallen gewoon betaald voor veel geld. In tegenstelling tot bv Rusland. Tenandere volksverhuizingen zijn niet ongewoon. Kijk maar wat er met Polen, en Duitsland gebeurde na het einde van WOII. Polen en Duitsland verloren gebied in het Oosten en schoven op naar het westen, waarbij Duitsland grondgebied verloor.

Hetzelfde gebeurde toen de Arabische landen ten oorlog trokken tegen Israël. Wie een aanvalsoorlog opent en die verliest, loopt het risico grondgebied te verliezen. De Arabieren deden dat niet een keer maar herhaldelijk. 1947-1949; 1956; 1967; 1973 enz. Uiteindelijk bogen Egypte en Jordanië het hoofd toen ze moesten vaststellen, dat Israël militair niet te verslaan is. Eind goed al goed.

Wellicht zal Israël ook Syrië en Iran nog eens een goed pak slaag moeten geven tot ook die laatste plooien worden glad gestreken. Vandaar dat ik er op aandring om zo snel mogelijk de nucleaire installaties van Iran compleet weg te bombarderen. Desnoods nog een paar keer terug vliegen om tot de laatste knip alles te verwoesten. Je zal zien dat er dan weer een lange periode van rust en vrede zal aanbreken in het M-O.

gilad
29 juli 2010, 19:26
En door hoeveel Joden? Inderdaad, enkelen zijn gebleven na de oorlog met de Romeinen, maar die Romeinen hebben er wel nieuwe burgers laten intrekken, waardoor de Joden echt niets meer voorstelden.

Uw vergelijking trekt overigens nergens op.

Ik heb geschiedenis gestudeerd en studeer nog alle dagen - pro en contra. Hoe zit het met jou, behalve dit gedoe dan waar geen kat wat van opsteekt?

The Common Sense
29 juli 2010, 19:32
Israël heeft gewoon haar eigen land teruggenomen, in de meeste gevallen gewoon betaald voor veel geld. In tegenstelling tot bv Rusland. Tenandere volksverhuizingen zijn niet ongewoon. Kijk maar wat er met Polen, en Duitsland gebeurde na het einde van WOII. Polen en Duitsland verloren gebied in het Oosten en schoven op naar het westen, waarbij Duitsland grondgebied verloor.

Hetzelfde gebeurde toen de Arabische landen ten oorlog trokken tegen Israël. Wie een aanvalsoorlog opent en die verliest, loopt het risico grondgebied te verliezen. De Arabieren deden dat niet een keer maar herhaldelijk. 1947-1949; 1956; 1967; 1973 enz. Uiteindelijk bogen Egypte en Jordanië het hoofd toen ze moesten vaststellen, dat Israël militair niet te verslaan is. Eind goed al goed.

Wellicht zal Israël ook Syrië en Iran nog eens een goed pak slaag moeten geven tot ook die laatste plooien worden glad gestreken. Vandaar dat ik er op aandring om zo snel mogelijk de nucleaire installaties van Iran compleet weg te bombarderen. Desnoods nog een paar keer terug vliegen om tot de laatste knip alles te verwoesten. Je zal zien dat er dan weer een lange periode van rust en vrede zal aanbreken in het M-O.

Je hebt grotendeels gelijk, maar je uitleg mist wat. Joden hebben namelijk inderdaad veel grond opgekocht, maar bijlange niet de lap grond die in 1947 werd voorgesteld. Maar over grond confisqueren en strategische punten innemen na het winnen van een oorlog heb je helemaal gelijk. Heb je je alleen al afgevraagd wáárom die oorlogen met de buurlanden ontstonden?

Over je punt van Iran heb je echter groot ongelijk, maar daarvoor nodig ik je uit op het Iran-forum. http://forum.politics.be/showpost.php?p=4890924&postcount=4

The Common Sense
29 juli 2010, 19:34
Ik heb geschiedenis gestudeerd en studeer nog alle dagen - pro en contra. Hoe zit het met jou, behalve dit gedoe dan waar geen kat wat van opsteekt?

Ik begin volgend jaar ('t is te zeggen academiejaar) aan mijn studie geschiedenis. :-) Met mijn interesse zit het alleszins al goed!

roodhaar
29 juli 2010, 19:54
Netanyahu: I Deceived the US to Destroy the Oslo Accords (http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=20187)
Damaging video released: threatens to gravely embarrass Netanyahu and US administration
zie youtube video en artikel (http://www.thenational.ae/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100718/FOREIGN/707179891&SearchID=73398224351241)



Een video die veel ophef zou moeten maken.

en eigenlijk is het NIETS NIEUWS !!!
sharon deed het ook al :
"Every time we do something you tell me America will do this and will do that . . . I want to tell you something very clear: Don't worry about American pressure on Israel. We, the Jewish people, control America, and the Americans know it." - Israeli Prime Minister, Ariel Sharon, October 3, 2001, to Shimon Peres, as reported on Kol Yisrael radio.

:oops:

deze is ook niet van de minste....
"Jewish villages were built in the place of Arab villages. You do not even know the names of these Arab villages, and I do not blame you because geography books no longer exist. Not only do the books not exist, the Arab villages are not there either. Nahlal arose in the place of Mahlul; Kibbutz Gvat in the place of Jibta; Kibbutz Sarid in the place of Huneifis; and Kefar Yehushua in the place of Tal al-Shuman. There is not a single place built in this country that did not have a former Arab population." Moshe Dayan, address to the Technion, Haifa, reported in Haaretz, April 4, 1969.