PDA

View Full Version : Ik kan Nederland niet uit


Hertog van Gelre
31 juli 2010, 13:01
Toen ik wegging zag alles er nog florissant uit en men verzekerde mij dat ik rustig weg kon gaan. Nederland zou wereldkampioen worden, we zouden een stralende Paars-Plus-regering krijgen, en nu?
1. We verliezen de finale;
2. We stevenen af op een rechtse minderheidsregering met gedoogsteun van de PVV (!);
3. De friet wordt duurder.

Ik kan ook niets aan ze overlaten, stelletje prutsers!

Henri1
31 juli 2010, 14:00
Toen ik wegging zag alles er nog florissant uit en men verzekerde mij dat ik rustig weg kon gaan. Nederland zou wereldkampioen worden, we zouden een stralende Paars-Plus-regering krijgen, en nu?
1. We verliezen de finale;
2. We stevenen af op een rechtse minderheidsregering met gedoogsteun van de PVV (!);
3. De friet wordt duurder.

Ik kan ook niets aan ze overlaten, stelletje prutsers!

Niet tevreden dus ?

knipptics
31 juli 2010, 14:14
Lijkt me nochtans het ultieme 'wapen' van de burger : massaal het land verlaten.

Weezer
31 juli 2010, 14:26
Lijkt me nochtans het ultieme 'wapen' van de burger : massaal het land verlaten.

http://www.ad.nl/ad/nl/2504/Binnenland/article/detail/499992/2010/07/26/Een-op-de-acht-wil-emigreren-als-Wilders-gaat-regeren.dhtml

Egmond Codfried
31 juli 2010, 14:37
De nationale realiteiten veranderen per minuut en een land die normaal gezien wordt als een hel op aarde kan per minuut voor anderen in een paradijs veranderen omdat hun eigen nationale realiteit in een hel veranderde. Niet iedereen kan vluchten. Mensen die vluchten zijn beter opgeleid en hebben wat geld, om te kunnen vluchten en zich nog en tijdje staande te houden in het ontvangende land. Maar als men bijv de Surinamers reeds nu attent maakt op het nieuwe holocaust kabinet, zo dat sommigen hun spaarcenten en lijf en leden en hun kinderen in veiligheid kunnen brengen, is dat een gedeeltelijke oplossing. Hen moet de ogen geopend worden van dat zij leven tussen mensen die genocide normaal vinden, behoudens de twee en drie goeden, die verder geen poot zullen uitsteken.

Sus Iratus
31 juli 2010, 15:51
Maar als men bijv de Surinamers reeds nu attent maakt op het nieuwe holocaust kabinet, zo dat sommigen hun spaarcenten en lijf en leden en hun kinderen in veiligheid kunnen brengen, is dat een gedeeltelijke oplossing. Hen moet de ogen geopend worden van dat zij leven tussen mensen die genocide normaal vinden, behoudens de twee en drie goeden, die verder geen poot zullen uitsteken.

:rofl::lolabove: :rofl:

Het is maar goed dat dit in K&K staat, hoewel de schrijver dezes al eerder in alle ernst soortgelijke opmerkingen elders op het forum heeft gemaakt.

Hertog van Gelre
31 juli 2010, 16:06
Niet tevreden dus ?
Neen, natuurlijk ben ik niet tevreden. Ik wil op vakantie kunnen en het land in vertrouwen achterlaten aan mijn medewerkers. Nu moet ik weer ingrijpen. Aan de finale valt niets meer te doen maar het kabinet en de friet kan ik nog terugdraaien.

Zwartengeel
31 juli 2010, 16:21
http://www.ad.nl/ad/nl/2504/Binnenland/article/detail/499992/2010/07/26/Een-op-de-acht-wil-emigreren-als-Wilders-gaat-regeren.dhtml

En ik die dacht dat 'gaan lopen' typisch Vlaams gedrag was. :|

Adam Smith
31 juli 2010, 16:41
Neen, natuurlijk ben ik niet tevreden. Ik wil op vakantie kunnen en het land in vertrouwen achterlaten aan mijn medewerkers. Nu moet ik weer ingrijpen. Aan de finale valt niets meer te doen maar het kabinet en de friet kan ik nog terugdraaien.

Frites? Hoe wilt u de aardappeloogst gaan veranderen?:roll:

filosoof
31 juli 2010, 16:46
En ik die dacht dat 'gaan lopen' typisch Vlaams gedrag was. :|Philippe L'hiver ging naar Namibië vertrekken en Alexandra Colen was aan 't aarzelen tussen Canada, de USA, Australië of Nieuw Zeeland, indien mijn geheugen juist is.
Kreeg iemand een ansichtkaartje van één van hen?

Jazeker
31 juli 2010, 17:15
2. We stevenen af op een rechtse minderheidsregering met gedoogsteun van de PVV (!);


:cheer:

Die vent blijft me verbazen. Die kalmte terwijl het kookt in hem...

Zwartengeel
31 juli 2010, 17:22
Philippe L'hiver ging naar Namibië vertrekken en Alexandra Colen was aan 't aarzelen tussen Canada, de USA, Australië of Nieuw Zeeland, indien mijn geheugen juist is.
Kreeg iemand een ansichtkaartje van één van hen?

AWACKAWACKAWACKAWACKAWACKA!!!!

PJIEUWIEUWIEUWIEUWIEUWIEUW!!!!


70889

Ratatosk
31 juli 2010, 17:31
Toen ik wegging zag alles er nog florissant uit en men verzekerde mij dat ik rustig weg kon gaan. Nederland zou wereldkampioen worden, we zouden een stralende Paars-Plus-regering krijgen, en nu?
1. We verliezen de finale;
2. We stevenen af op een rechtse minderheidsregering met gedoogsteun van de PVV (!);
3. De friet wordt duurder.

Ik kan ook niets aan ze overlaten, stelletje prutsers!

Dat Nederland de finale verliest is een traditie, de PVV komt niet in de regering. We kunnen zeggen dat alles bij het oude is gebleven. Dat de friet ( patat in het nederlands) duurder wordt is een zegen. misschien dat de Nederlanders op deze manier de lekkere vlaamse frietjes ontdekt.

Adam Smith
31 juli 2010, 17:39
Dat Nederland de finale verliest is een traditie, de PVV komt niet in de regering. We kunnen zeggen dat alles bij het oude is gebleven. Dat de friet ( patat in het nederlands) duurder wordt is een zegen. misschien dat de Nederlanders op deze manier de lekkere vlaamse frietjes ontdekt.

Aangezien die afhankelijk zijn van dezelfde aardappeloogst, zal ik, als ik u was me maar voorbereiden op het feit dat frites in Vlaanderen en de rest van België ook wel eens duurder kan worden. 8-)

Jazeker
31 juli 2010, 18:31
AWACKAWACKAWACKAWACKAWACKA!!!!

PJIEUWIEUWIEUWIEUWIEUWIEUW!!!!


70889

*proest*

:rofl:

Jazeker
31 juli 2010, 18:33
Dat Nederland de finale verliest is een traditie, de PVV komt niet in de regering. We kunnen zeggen dat alles bij het oude is gebleven. Dat de friet ( patat in het nederlands) duurder wordt is een zegen. misschien dat de Nederlanders op deze manier de lekkere vlaamse frietjes ontdekt.

Na een rit van 2 tot 3 uur zullen die niet meer zo knapperig en lekker zijn. :?

Adam Smith
31 juli 2010, 18:36
Na een rit van 2 tot 3 uur zullen die niet meer zo knapperig en lekker zijn. :?

2 tot 3 uur? Ik woon op 5 minuten rijden met de auto van de grens:-P.

Hertog van Gelre
31 juli 2010, 20:18
Frites? Hoe wilt u de aardappeloogst gaan veranderen?:roll: Wacht maar af.

Henri1
31 juli 2010, 21:25
AWACKAWACKAWACKAWACKAWACKA!!!!

PJIEUWIEUWIEUWIEUWIEUWIEUW!!!!


70889

kijk maar uit, dat spelletje is verslavend.

Henri1
31 juli 2010, 21:26
Aangezien die afhankelijk zijn van dezelfde aardappeloogst, zal ik, als ik u was me maar voorbereiden op het feit dat frites in Vlaanderen en de rest van België ook wel eens duurder kan worden. 8-)

Aan de patatten ligt het dus niet dat de Nederlandse frieten ondermaats zijn.

De vraag is: Gaat deze hint helpen ? ;-)

Scherven A. Mok
31 juli 2010, 21:29
Ik kan Nederland niet uit


Goed zo


hahahaha

Adam Smith
31 juli 2010, 22:35
Aan de patatten ligt het dus niet dat de Nederlandse frieten ondermaats zijn.

De vraag is: Gaat deze hint helpen ? ;-)

Het is net zoals in België eigenlijk, bij sommige frietjes denk je, hier kan ik vaker heen; de andere keer denk je, het is goed, dat ik dit weet, want hier ga ik dus niet meer naartoe. ;-)
Dat geldt overigens ook voor België: de ene keer denk ik goede frites, de andere keer vind ik het knap dat de zaak nog bestaat.:lol:

toccata
31 juli 2010, 22:37
De meeste Nederlanders die ik ken zijn superleuke mensen

bgf324
31 juli 2010, 23:09
Toen ik wegging zag alles er nog florissant uit en men verzekerde mij dat ik rustig weg kon gaan. Nederland zou wereldkampioen worden, we zouden een stralende Paars-Plus-regering krijgen, en nu?
1. We verliezen de finale;
2. We stevenen af op een rechtse minderheidsregering met gedoogsteun van de PVV (!);
3. De friet wordt duurder.

Ik kan ook niets aan ze overlaten, stelletje prutsers!

Luxeprobleem.

Veel Afrikanen gaan net klagen dat ze Nederland niet in kunnen.

bgf324
31 juli 2010, 23:10
De meeste Nederlanders die ik ken zijn superleuke mensen

Inderdaad! Je zou haast zeggen dat het landgenoten zijn voor een of meerdere redenen.

Heel wat anders dan de franskiljons.

toccata
31 juli 2010, 23:11
Heel wat anders dan de franskiljons.

:roll:

Txiki
31 juli 2010, 23:17
De mensen die ik ken, zijn superleuke mensen :cheer:

Vraag me niet van waar ze overal komen. Ik weet het niet eens en het kan me geen zak schelen.

From_Vlaanderen
31 juli 2010, 23:20
De mensen die ik ken, zijn superleuke mensen :cheer:

Vraag me niet van waar ze overal komen. Ik weet het niet eens en het kan me geen zak schelen.
Af en toe eens een klootzakske, nen hoop wacko's, maar voor de rest :thumbsup: mannen.

Txiki
31 juli 2010, 23:25
Af en toe eens een klootzakske, nen hoop wacko's, maar voor de rest :thumbsup: mannen.

zolang ze maar gargamels zijn 8-)

Txiki
31 juli 2010, 23:26
Inderdaad! Je zou haast zeggen dat het landgenoten zijn voor een of meerdere redenen.

Heel wat anders dan de franskiljons.

over mij zou ge zeggen dat ik geen landgenoot ben. En wete wa? fok of.

Adam Smith
31 juli 2010, 23:31
over mij zou ge zeggen dat ik geen landgenoot ben. En wete wa? fok of.

Ben ik nu op dit moment blij, dat ik van jullie alle twee geen landgenoot ben.;-)

Txiki
31 juli 2010, 23:32
Ben ik nu op dit moment blij, dat ik van jullie alle twee geen landgenoot ben.;-)

ok, en? Wete, het kan me echt niet schelen of iemand een landgenoot is van mij of niet. Zolang ik het vuur maar zie in hun ogen.

bgf324
31 juli 2010, 23:34
over mij zou ge zeggen dat ik geen landgenoot ben. En wete wa? fok of.

Walen buiten :cheer:
Nederlanders binnen :cheer:

Adam Smith
31 juli 2010, 23:40
ok, en? Wete, het kan me echt niet schelen of iemand een landgenoot is van mij of niet. Zolang ik het vuur maar zie in hun ogen.

Eigenlijk is dat nog beter, maar dat is niet altijd mijn ervaring hier. Hoe dan ook, ik ben het er mee eens, dat iedereen eigenlijk als individu zou moeten worden beoordeeld.

Txiki
31 juli 2010, 23:57
Eigenlijk is dat nog beter, maar dat is niet altijd mijn ervaring hier. Hoe dan ook, ik ben het er mee eens, dat iedereen eigenlijk als individu zou moeten worden beoordeeld.

Als individu niet, als mens. ;-)

Adam Smith
1 augustus 2010, 00:02
Als individu niet, als mens. ;-)

Kan je me uitleggen wat het verschil is, behalve de terminologie?;-)

Txiki
1 augustus 2010, 00:06
Kan je me uitleggen wat het verschil is, behalve de terminologie?;-)

Individu is een koud, leeg woord. Een mens is iets van vlees en bloed, vast te pakken. 'k Weet het, 't is een kwestie van woorden, maar individu klinkt zo "niks".

Adam Smith
1 augustus 2010, 00:17
Individu is een koud, leeg woord. Een mens is iets van vlees en bloed, vast te pakken. 'k Weet het, 't is een kwestie van woorden, maar individu klinkt zo "niks".

Enerzijds begrijp ik wat je bedoeld, anderzijds is het ook gedeeltelijk politieke voorkeur (ik persoonlijk als Nederlander zit ik tussen D'66 en VVD in (heb ik hier ook altijd 'geroepen')), maar ik respecteer ieders (politieke) mening; dan maar een agree to disagree...

Txiki
1 augustus 2010, 00:18
Enerzijds begrijp ik wat je bedoeld, anderzijds is het ook gedeeltelijk politieke voorkeur (ik persoonlijk als Nederlander zit ik tussen D'66 en VVD in), maar respecteer ieders mening; dan maar een agree to disagree...

soms kan politiek me compleet gestolen worden...

Adam Smith
1 augustus 2010, 00:20
soms kan politiek me compleet gestolen worden...

Dat zou wel het meest logisch zijn, wanneer je iedereen als mens beoordeeld;-).

Jazeker
1 augustus 2010, 02:45
De meeste Nederlanders die ik ken zijn superleuke mensen

2

Zwartengeel
1 augustus 2010, 07:25
kijk maar uit, dat spelletje is verslavend.

Zo'n beetje als het afdreunen van mantra's, met andere woorden.

Txiki
1 augustus 2010, 08:00
AWACKAWACKAWACKAWACKAWACKA!!!!

PJIEUWIEUWIEUWIEUWIEUWIEUW!!!!


70889

:lolabove:

Henri1
1 augustus 2010, 08:20
Zo'n beetje als het afdreunen van mantra's, met andere woorden.

Natuurlijk is het voor u belangrijk dat het vlaamse- of belgische mantra's zijn.

Zwartengeel
1 augustus 2010, 08:29
Natuurlijk is het voor u belangrijk dat het vlaamse- of belgische mantra's zijn.

Nee. Mantra's dienen gewoon om het gebrek aan echte argumenten te verbergen. Om het even of het nu Vlaamse of Belgische zijn. Zie bijvoorbeeld ook shadowke. Ik heb ook al genoeg kritiek op die kerel gegeven, maar dat moet je natuurlijk ook wìllen zien.

Henri1
1 augustus 2010, 08:32
Nee. Mantra's dienen gewoon om het gebrek aan echte argumenten te verbergen. Om het even of het nu Vlaamse of Belgische zijn. Zie bijvoorbeeld ook shadowke. Ik heb ook al genoeg kritiek op die kerel gegeven, maar dat moet je natuurlijk ook wìllen zien.

En het afdreunen van "kritiek" op andere forumleden hoort niet onder de noemer "mantra" ?

Zwartengeel
1 augustus 2010, 08:33
En het afdreunen van "kritiek" op andere forumleden hoort niet onder de noemer "mantra" ?

Je snapt het dus duidelijk niet.

Henri1
1 augustus 2010, 08:35
Je snapt het dus duidelijk niet.

Wat snap je niet aan mijn vraag ?

Zwartengeel
1 augustus 2010, 08:46
Wat snap je niet aan mijn vraag ?

Ik zeg juist dat JIJ het niet begrepen hebt. Met een mantra afdreunen bedoel ik dat iemand voortdurend hetzelfde zinnetje of dezelfde stelling zit te posten, doorgaans op een vrij inhoudsloze manier en zonder sluitend bewijs te leveren. Of steeds dezelfde oneliner zit te spuien, op een zodanige manier dat quasi je hele doen en denken op dit forum erdoor bepaald wordt. Kritiek geven op iemand is in deze context geen mantra afdreunen.

Henri1
1 augustus 2010, 08:56
Ik zeg juist dat JIJ het niet begrepen hebt. Met een mantra afdreunen bedoel ik dat iemand voortdurend hetzelfde zinnetje of dezelfde stelling zit te posten, doorgaans op een vrij inhoudsloze manier en zonder sluitend bewijs te leveren. Of steeds dezelfde oneliner zit te spuien, op een zodanige manier dat quasi je hele doen en denken op dit forum erdoor bepaald wordt. Kritiek geven op iemand is in deze context geen mantra afdreunen.

Dank u.