PDA

View Full Version : Bravo Nederland!!!!!!!!!!!!!

420yeahbaby
1 augustus 2010, 09:42
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1139831/2010/08/01/Nederland-trekt-zich-terug-uit-Afghanistan.dhtml

Nederland trekt zich terug uit Afghanistan

Nu de rest nog!

Den Ardennees
1 augustus 2010, 10:25
ja, geef het land terug aan de moordenaars, verkrachters en beulen van de Taliban

Scherven A. Mok
1 augustus 2010, 11:10
ja, geef het land terug aan de moordenaars, verkrachters en beulen van de Taliban

Laat de Afghanen maar zelf beslissen wie ze als leiders wensen. Pas als de Afghaanse leiders andere landen aanvallen mag de internationale gemeenschap ingrijpen. En als het regime je niet aanstaat kan je nog altijd een embargo instellen. Maar dat werkt natuurlijk maar als je niet zelf achterpoortjes laat voor die dingen die je anders met meer moeite elders moet gaan halen.

Den Ardennees
1 augustus 2010, 11:55
Laat de Afghanen maar zelf beslissen wie ze als leiders wensen. Pas als de Afghaanse leiders andere landen aanvallen mag de internationale gemeenschap ingrijpen. En als het regime je niet aanstaat kan je nog altijd een embargo instellen. Maar dat werkt natuurlijk maar als je niet zelf achterpoortjes laat voor die dingen die je anders met meer moeite elders moet gaan halen.

de Afghanen hebben nooit voor de Taliban gekozen, maar de Taliban zijn dan ook niet met behulp van de stembus aan de macht gekomen, maar met de hulp van kameraad Kalasjnikov.

roger verhiest
1 augustus 2010, 12:17
de Afghanen hebben nooit voor de Taliban gekozen, maar de Taliban zijn dan ook niet met behulp van de stembus aan de macht gekomen, maar met de hulp van kameraad Kalasjnikov.

& het is niet het enige land waar democratiszche principes met de voeten getreden worden. Nu is zelfs het begrip "democratie" ook niet eenduidig -
we verstaan hieronder een traditie vanaf Hammoerabi/Pericles via het Romeinse rijk en de Middeleeuwse gemeenten tot ons gekomen en samen met onze belangen ge-exporteerd naar de ganse wereld. Het is eigenlijk geen wonder dat diverse naties dat "soort" democratie eigenlijk niet lusten en hun eigen religieus-maatschappelijke wortels onderzoeken naar "alternatieven".

Ook in het "westen" staat de democratische erfenis aan felle kritiek bloot, niet in het minst van identitaire en neo marxistische richtingen.

Zelfs het principe "mijn vrijheid eindigt, waar die van de anderen begint"
is een gevaarlijke stelling, die zowat voor elk regime inclusief het meest wrede geldig blijft.

Den Ardennees
1 augustus 2010, 12:30
& het is niet het enige land waar democratiszche principes met de voeten getreden worden. Nu is zelfs het begrip "democratie" ook niet eenduidig -
we verstaan hieronder een traditie vanaf Hammoerabi/Pericles via het Romeinse rijk en de Middeleeuwse gemeenten tot ons gekomen en samen met onze belangen ge-exporteerd naar de ganse wereld. Het is eigenlijk geen wonder dat diverse naties dat "soort" democratie eigenlijk niet lusten en hun eigen religieus-maatschappelijke wortels onderzoeken naar "alternatieven".

Ook in het "westen" staat de democratische erfenis aan felle kritiek bloot, niet in het minst van identitaire en neo marxistische richtingen.

Zelfs het principe "mijn vrijheid eindigt, waar die van de anderen begint"
is een gevaarlijke stelling, die zowat voor elk regime inclusief het meest wrede geldig blijft.

Maar om nu bij de Taliban te blijven: ze hebben al genoeg bewezen wat voor een gruwelijk regime ze zijn.

Jazeker
1 augustus 2010, 12:53
Laat de Afghanen maar zelf beslissen wie ze als leiders wensen.

De Taliban zijn niet bepaald een democratisch partijtje... Vergeet dat even niet. Alsof Frankrijk onder Duitse bezetting zelf had gekozen voor zijn leiders.

garfield
1 augustus 2010, 14:58
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1139831/2010/08/01/Nederland-trekt-zich-terug-uit-Afghanistan.dhtml

Nederland trekt zich terug uit Afghanistan

Nu de rest nog!

triestig ventje :evil:

Txiki
1 augustus 2010, 15:08
Laat die militairen maar in Afgangistan. Dan zien we hun apenkoppen hier niet. Hopelijk blijven ze ginder. Voor eeuwig.

Txiki
1 augustus 2010, 15:09
triestig ventje :evil:

Mag hij z'n mening hebben ook nog? Triestig ventje. :roll:

Den Ardennees
1 augustus 2010, 15:44
Laat die militairen maar in Afgangistan. Dan zien we hun apenkoppen hier niet. Hopelijk blijven ze ginder. Voor eeuwig.

ja jong

420yeahbaby
2 augustus 2010, 15:00
Heeft de Taliban meer op haar kerfstok dan de leiders van Amerika?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker niet pro taliban.
Maar ik denk niet dat het onze oorlog is... We zouden beter wakker liggen van Iran, maar daar staren we ons blind op.
Waarom is de regel van "democratie" niet van toepassing op Iran?

Fredo
2 augustus 2010, 15:09

Maar ik denk niet dat het onze oorlog is... We zouden beter wakker liggen van Iran, maar daar staren we ons blind op.

In Iran is er nog relatief veel democratie. In Saoudie Arabië bvb daarentegen... maar dat is een partner van de VS.

Xenophon
2 augustus 2010, 15:21
Mag hij z'n mening hebben ook nog? Triestig ventje. :roll:

Garfield mag die toch ook hebben triestig ventje! :D

Xenophon
2 augustus 2010, 15:21
In Iran is er nog relatief veel democratie. In Saoudie Arabië bvb daarentegen... maar dat is een partner van de VS.

:D

Xenophon
2 augustus 2010, 15:22

Je zou het anders niet zeggen... :D

garfield
2 augustus 2010, 18:01

:lol:

Scherven A. Mok
2 augustus 2010, 18:13

Tja, het blijft een binnenlandse aangelegenheid he. De bevolking moet maar in opstand komen en zal dat ook wel doen als ze te lang geterroriseerd wordt.
De Nederlanders moeten ons hier ook niet komen verlossen van het Belgische regime. Als er genoeg mensen genoeg van hebben zal het veranderen en anders niet.

nihao
2 augustus 2010, 18:19
Nu denk ik niet dat burgerlijke ongehoorzaamheid veel zal uithalen tegen de Taliban.
En -ondanks de schijn van het tegendeel-, Kalasjnikovs zijn niet gratis.

Cdude
2 augustus 2010, 18:28
Nu denk ik niet dat burgerlijke ongehoorzaamheid veel zal uithalen tegen de Taliban.
En -ondanks de schijn van het tegendeel-, Kalasjnikovs zijn niet gratis.
Papaver doet het ginder goed naar't schijnt. :evil:

Txiki
2 augustus 2010, 19:32

:cheer: :cheer:

420yeahbaby
3 augustus 2010, 14:58
Je zou het anders niet zeggen... :D

Ik denk niet dat fundamentalistische moslims het probleem waren.
Ik denk wel dat oorlogen in naam van democratie het fundamentalisme gevoed hebben.

En dat degene die de F16's van BE stuurde, de schuldige zal zijn van komende aanslagen hier.
Ook zien fundamentalistische moslims het hoofddoeken verbod als 'terrorisme', psychologisch weliswaar.
Niet dat ik hier een hoofddoeken discussie wil ontketenen. Maar een aanslag op BE is niet meer zo ver gezocht. En wij hebben onze "democratische" leiders eraan te danken.

Laten we ons dus bezig houden met onze eigen zaken, en de rest van de wereld met rust laten. En willen we ons dan toch moeien, doe het dan waar het echt nodig is. Maar waar het echt nodig is, valt geen geld te rapen.
En daardoor stel ik me grote vragen bij de democratie zoals wij die beleven.

Derk de Tweede
3 augustus 2010, 15:21
http://www.hoevemargriet.nl/images/koe_met_jong_kalfje_Texel.jpg

giserke
3 augustus 2010, 15:39
Voor de Taliban lovers:

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/2010/08/03/CoverTime.jpg.h380.jpg.568.jpg

420yeahbaby
3 augustus 2010, 15:48
Voor de Taliban lovers:

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/2010/08/03/CoverTime.jpg.h380.jpg.568.jpg

Maar den oorlog gaat daar niet over zenne... Dat is wel het propaganda verhaal dat ze u en mij willen doen geloven.
Maar in feite...
't Gaat over de grondstoffen da er te vinden zen... America couldn't care less of er één hare neus wel of niet afgeknipt wordt.
Als er geen grondstoffen te vinden waren, zat Amerika wel elders te oorlog met een ander propaganda verhaal.