PDA

View Full Version : 'Overloon 50%'

gehuigert
11 augustus 2010, 09:47
Ik heb in juli een vakantiejob gestaan en voor het eerst in 3 jaar tijd staat er op mijn loonbrief het puntje 'overloon 50%', en blijkbaar heb ik 6u aan dat overloon gewerkt.

Iemand enig idee wat een overloon is? Onder overloon staat ook nog een puntje 'meeruren' (18u 'meeruren' of dus overuren gewerkt) en blijkbaar is dat toch verschillend.

Google geeft links naar een dorpje 'Overloon' :P

Cdude
11 augustus 2010, 09:53
Ik heb in juli een vakantiejob gestaan en voor het eerst in 3 jaar tijd staat er op mijn loonbrief het puntje 'overloon 50%', en blijkbaar heb ik 6u aan dat overloon gewerkt.

Iemand enig idee wat een overloon is? Onder overloon staat ook nog een puntje 'meeruren' (18u 'meeruren' of dus overuren gewerkt) en blijkbaar is dat toch verschillend.

Google geeft links naar een dorpje 'Overloon' :P
Als eens getelefoneerd naar bedrijf dat de uitbetalingen regelt?

Ofwel leren GOEGELEN (http://www.randstad.be/werkpocket/tijdens-de-duur-van-de-arbeidsovereenkomst/2/2.6.2/)

gehuigert
11 augustus 2010, 09:56
Als eens getelefoneerd naar bedrijf dat de uitbetalingen regelt?

Ofwel leren GOEGELEN (http://www.randstad.be/werkpocket/tijdens-de-duur-van-de-arbeidsovereenkomst/2/2.6.2/)

Oei :oops: mijn goegel stond nog ingesteld in het Engels en ik kreeg dat resultaat niet http://www.google.be/#hl=en&source=hp&q=overloon&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=9fc91ecdf9a87d47 :(

gehuigert
11 augustus 2010, 09:57
Hmm :\ # een algemene toeslag van 50% voor alle overuren die in de week worden gepresteerd (zaterdag inbegrepen);

Vreemd, maar 6 van de 18 overuren waren overloon

Cdude
11 augustus 2010, 10:06
Oei :oops: mijn goegel stond nog ingesteld in het Engels en ik kreeg dat resultaat niet http://www.google.be/#hl=en&source=hp&q=overloon&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=9fc91ecdf9a87d47 :(

De mijne ook mr links heb je "pages from Belgium " eh ;)

fox
11 augustus 2010, 10:21
Hmm :\ # een algemene toeslag van 50% voor alle overuren die in de week worden gepresteerd (zaterdag inbegrepen);

Vreemd, maar 6 van de 18 overuren waren overloon

Waarschijnlijk is het zo dat je maar vanaf een bepaald aantal overuren meer per uur wordt betaald, de andere overuren zullen aan het zelfde loon als een gewoon uur betaalt worden. Kan dit?

gehuigert
11 augustus 2010, 10:34
Waarschijnlijk is het zo dat je maar vanaf een bepaald aantal overuren meer per uur wordt betaald, de andere overuren zullen aan het zelfde loon als een gewoon uur betaalt worden. Kan dit?

Ik heb de 18 overuren verkregen door (contract: 5u/dag):

1x 9.5u te werken (4.5 overuren = 4.5u)
4x 8u te werken (3 overuren x 4 = 12u)
1x 5.5u te werken (0.5 overuren = 0.5u)
1x 6u te werken (1 overuur = 1u)

Ik gok dus de keren dat ze mij 'gewoon' full time lieten werken (de 4x 8u) dus niet overloon was maar alle andere wel?

Cdude
11 augustus 2010, 10:35
Ik heb de 18 overuren verkregen door (contract: 5u/dag):

1x 9.5u te werken (4.5 overuren = 4.5u)
4x 8u te werken (3 overuren x 4 = 12u)
1x 5.5u te werken (0.5 overuren = 0.5u)
1x 6u te werken (1 overuur = 1u)

Ik gok dus de keren dat ze mij 'gewoon' full time lieten werken (de 4x 8u) dus niet overloon was maar alle andere wel?
Bel de utbetalingsinstelling eens ;-)

gehuigert
11 augustus 2010, 10:41
Bel de utbetalingsinstelling eens ;-)

Geen telefoonnummer vermeldt op de loonbrief :| Zal maar eens een mailtje sturen :P

Merci :P

Cdude
11 augustus 2010, 10:58
Geen telefoonnummer vermeldt op de loonbrief :| Zal maar eens een mailtje sturen :P

Merci :P

Google op de naam vd firma misschien? 8O

gehuigert
11 augustus 2010, 11:00
Google op de naam vd firma misschien? 8O

:P Goh, ik vond ook niet onmiddellijk iets op hun eigen site, ik heb dan maar een mail gestuurd naar hun sollicitatiedienst :P Zit de mail tenminste onmiddellijk bij hun personeelsdienst :)

Cdude
11 augustus 2010, 11:06
:P Goh, ik vond ook niet onmiddellijk iets op hun eigen site, ik heb dan maar een mail gestuurd naar hun sollicitatiedienst :P Zit de mail tenminste onmiddellijk bij hun personeelsdienst :)
Als je de naam hebt en het adres = Gouden Gids

gehuigert
11 augustus 2010, 13:56
Als je de naam hebt en het adres = Gouden Gids

Heb net een mail teruggehad van hun personeelsdienst:

Uw betaling voor uw vakantiejob over de maand juli 2010 is inderdaad correct. U hebt in totaal 18 meeruren gepresteerd. U had een contract van 25u/week. Men spreekt van overuren indien men meer dan 9u/dag werkt of meer dan 36u/week werkt.
In uw geval moet men rekening houden met het aantal meeruren dat men werkt op maandbasis. Als parttimer mag men op maandbasis niet meer dan 12 meeruren presteren. indien men over deze grens zit dan moet men als werkgever vanaf het 13° uur 50% toeslag betalen. concreet wil dit in uw geval zeggen 12 meeruren aan 100% en 6 meeruren aan 150%. U heeft immer niet meer gewerkt dan 36u/week.

randstad is blijkbaar onvolledig in zijn informatie ;-)

Cdude
11 augustus 2010, 14:02
randstad is blijkbaar onvolledig in zijn informatie ;-)Dat is snel ...:clapping:

Dus je werkte part-time en deed teveel overuren.

fox
11 augustus 2010, 14:27

randstad is blijkbaar onvolledig in zijn informatie ;-)

:) Het was dus zoals ik dacht

Andy
11 augustus 2010, 15:00
Stap 1: Ga naar iemand van de vakbond of een werknemer die je goed kent en vraag hem daar hoe je die loonbrief moet lezen.
Stap 2: Als je te weinig hebt gekregen, ga ermee naar de werkgever.

gehuigert
11 augustus 2010, 17:02
Stap 1: Ga naar iemand van de vakbond of een werknemer die je goed kent en vraag hem daar hoe je die loonbrief moet lezen.
Stap 2: Als je te weinig hebt gekregen, ga ermee naar de werkgever.

Jobstudenten hebben geen vakbond :)