PDA

View Full Version : IDF "the best time of my life"


Tamam
17 augustus 2010, 13:39
Postte deze vrouw als commentaar bij deze foto's op haar facebook:

http://www.khaleejtimes.com/images/israel_170820110in123.jpg

http://www.khaleejtimes.com/images/israel_170820110in12.jpg

Dat komt ervan als je de dienstplicht invoert in een land voor mensen die 18 of ouder zijn.. zeker als Israel waar conflicten dagelijkse kost zijn.

Als commentaar bij deze foto's gaf iemand heel terecht:

“These Israeli soldiers are almost teenagers, or a little bit older, and they find themselves in a powerful position, being able to dominate others. This corrupts young people,” he said.

“Occupation is humiliating and oppressive to the occupied people but it also corrupts the occupier in too many different respects, including this one.”

nihao
17 augustus 2010, 13:42
Het zal wel kloppen. De kans dat een dergelijke 'blinde' bewonderign van haar persoontje nog eens zal voorvallen is inderdaad microscopisch klein.

Tamam
17 augustus 2010, 17:58
Die Abu Graib taferelen gebeuren o.a. door de dienstplicht.

18 jarigen in bloederige conflicten sturen is niet het meest ethische wat Israel doet.. Je kan niet van elke 18 jarige verwachten dat ze als volwassen personen onderhandelen.

Eerdere incidenten

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs281.snc4/40396_420639598732_346207108732_4909432_2258663_n. jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs381.snc4/44426_148923098468081_100000511753771_395369_68638 65_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs301.snc4/40396_420639608732_346207108732_4909434_6672118_n. jpg

er zijn nog shockerende foto's die ik niet ga posten hier.. maar voor wie ze wil zien hier staan er enkel van http://www.facebook.com/photo_search.php?oid=100136500045599&view=all

Carnivore
17 augustus 2010, 18:04
ach...
sorry, maar ik denk dat we met z'n allen liever in amerikaans/britse of israelische handen vallen en gedwongen op de foto worden gezet dan in Tsjetsjeense of Hamas, of taliban, of... of...

want als die beginnen te filmen, dan weet je dat ze je gewoon <google chechclear>...
dus...

Tamam
17 augustus 2010, 18:17
ach...
sorry, maar ik denk dat we met z'n allen liever in amerikaans/britse of israelische handen vallen en gedwongen op de foto worden gezet dan in Tsjetsjeense of Hamas, of taliban, of... of...

want als die beginnen te filmen, dan weet je dat ze je gewoon <google chechclear>...
dus...

Je ontgaat m'n punt. Wat heeft de Taliban of die andere organisaties met het IDF, het leger van een staat, te maken?

Maar bekijk het anders zou: moest Hamas of Taliban Israel's voorbeeld volgen en eisen van elke 18 jarige dat ze mee vechten zou het triestiger zijn.

Fredo
17 augustus 2010, 19:02
Link naar het facebookprofiel?

Tamam
17 augustus 2010, 19:02
foutje, moest uiteraard

*Maar bekijk het anders zo:

zijn

Fredo
17 augustus 2010, 19:03
ach...
sorry, maar ik denk dat we met z'n allen liever in amerikaans/britse of israelische handen vallen en gedwongen op de foto worden gezet dan in Tsjetsjeense of Hamas, of taliban, of... of...

want als die beginnen te filmen, dan weet je dat ze je gewoon <google chechclear>...
dus...

Dus mag er per definitie geen opmerking gemaakt worden over Israël/V.S. en is alles wat ze doen ok?

Tamam
17 augustus 2010, 19:03
Link naar het facebookprofiel?

http://www.facebook.com/profile.php?id=1036677802

Tamam
17 augustus 2010, 19:07
Dus mag er per definitie geen opmerking gemaakt worden over Israël/V.S. en is alles wat ze doen ok?

Inderdaad. De Taliban kan niet als standaard gebruikt worden, dus er is ook geen logica om hen te vergelijken met een ander leger als het om brutaliteiten en oorlogsmisdaden gaat.

D'ARTOIS
17 augustus 2010, 20:54
In 1939/40 werden er massa's 18-jarigen de oorlog ingesmeten. Dat ze niet allemaal een erg lang leven beschoren waren weten we ook.
De huidige massamedia maken het mogelijk dat zelfs de kleinste misstap van deze of gene morgen al wereldnieuws kan zijn.
Ook van 18-jarigen, of weet ik veel wat.
Je ziet toch heel duidelijk dat de huidige conflicten geen daadwerkelijke oorlogen zijn die ook militair kunnen worden uitgevochten en beëindigd. Dus verwacht van deze kinderen geen militaire manieren. Het zijn en blijven kinderen, temeer daar hun superieuren het soms niet veel beter doen.

Moslim!
17 augustus 2010, 21:02
ach...
sorry, maar ik denk dat we met z'n allen liever in amerikaans/britse of israelische handen vallen en gedwongen op de foto worden gezet dan in Tsjetsjeense of Hamas, of taliban, of... of...

want als die beginnen te filmen, dan weet je dat ze je gewoon <google chechclear>...
dus...

Dat conflictdiscours is wel afgezaagd hoor.

Savatage
17 augustus 2010, 21:20
ach...
sorry, maar ik denk dat we met z'n allen liever in amerikaans/britse of israelische handen vallen en gedwongen op de foto worden gezet dan in Tsjetsjeense of Hamas, of taliban, of... of...

Idd, dan kom je er niet zo gemakkelijk en comfortabel vanaf als bij de Amerikanen/Israëli's.

Tamam
17 augustus 2010, 21:26
Idd, dan kom je er niet zo gemakkelijk en comfortabel vanaf als bij de Amerikanen/Israëli's.

die mensen die dood zijn zien er inderdaad heel comfortabel uit bij de Israeli's op die foto's :roll:

atmosphere
17 augustus 2010, 22:16
Idd, dan kom je er niet zo gemakkelijk en comfortabel vanaf als bij de Amerikanen/Israëli's.

Dat ligt er helemaal aan wie je zelf bent.

suqar_7loe
17 augustus 2010, 22:18
Idd, dan kom je er niet zo gemakkelijk en comfortabel vanaf als bij de Amerikanen/Israëli's.

Ziek.

den dinges
18 augustus 2010, 00:00
In 1939/40 werden er massa's 18-jarigen de oorlog ingesmeten. Dat ze niet allemaal een erg lang leven beschoren waren weten we ook.
De huidige massamedia maken het mogelijk dat zelfs de kleinste misstap van deze of gene morgen al wereldnieuws kan zijn.
Ook van 18-jarigen, of weet ik veel wat.
Je ziet toch heel duidelijk dat de huidige conflicten geen daadwerkelijke oorlogen zijn die ook militair kunnen worden uitgevochten en beëindigd. Dus verwacht van deze kinderen geen militaire manieren. Het zijn en blijven kinderen, temeer daar hun superieuren het soms niet veel beter doen.
In feite zit dat meisje daar gewoon te poseren naast een aantal opgepakte Palestijnen ? Ik zie nergens dat die mannen mishandeld worden of gelijk wat. Ze weten niet eens wat er gaande is. Een storm in een glas water weer eens.

suqar_7loe
18 augustus 2010, 00:14
In feite zit dat meisje daar gewoon te poseren naast een aantal opgepakte Palestijnen ? Ik zie nergens dat die mannen mishandeld worden of gelijk wat. Ze weten niet eens wat er gaande is. Een storm in een glas water weer eens.
Die trotse vrouw dacht even een ander te vernederen. Jij hoeft zoiets niet te begrijpen, gelukkig begrijpen de mensenrechtenorganisaties dat wel.

Zelfs de top van het leger noemde de foto's walgelijk en beschamend.. Ik verschiet er dan ook niet van dat u zulke toestanden normaal vindt. Ik kan alleen maar achter de arme Palestijnen staan die zeggen dat dit tekenend is voor de verdorven mentaliteit van de bezetter.

Nynorsk
18 augustus 2010, 00:25
Die trotse vrouw dacht even een ander te vernederen. Jij hoeft zoiets niet te begrijpen, gelukkig begrijpen de mensenrechtenorganisaties dat wel.

Zelfs de top van het leger noemde de foto's walgelijk en beschamend.. Ik verschiet er dan ook niet van dat u zulke toestanden normaal vindt. Ik kan alleen maar achter de arme Palestijnen staan die zeggen dat dit tekenend is voor de verdorven mentaliteit van de bezetter.

Die "arme Palestijnen" folteren helaas natuurlijk ook. Zelfs hun eigen volk.

den dinges
18 augustus 2010, 01:05
Die trotse vrouw dacht even een ander te vernederen. Jij hoeft zoiets niet te begrijpen, gelukkig begrijpen de mensenrechtenorganisaties dat wel.

Zelfs de top van het leger noemde de foto's walgelijk en beschamend.. Ik verschiet er dan ook niet van dat u zulke toestanden normaal vindt. Ik kan alleen maar achter de arme Palestijnen staan die zeggen dat dit tekenend is voor de verdorven mentaliteit van de bezetter.

De top van het leger vind walgelijk en beschamend dat dat meisje militaire aangelegenheden tot spel maakt, en op haar facebook profiel zet...De feiten in kwestie zijn helemaal niet schokkend vind ik. Gewoon wat fotokes pakken...Mischien wil ze wel journaliste worden later, als ze groot is ?
En ik vind die toestanden niet normaal, voor mij moeten jonge meisjes op school zitten, niet in het leger. Dat zij degelijk opgeleide mannen gebruiken voor hun militaire taken.

den dinges
18 augustus 2010, 01:07
Die "arme Palestijnen" folteren helaas natuurlijk ook. Zelfs hun eigen volk.

Wat heb je het liefst: op foto genomen worden in gezelschap van een snotapin die de clown uithangt, of op een pijnbank gebonden onder handen genomen worden door een troep fanatieke sadisten ?

Nynorsk
18 augustus 2010, 01:17
Wat heb je het liefst: op foto genomen worden in gezelschap van een snotapin die de clown uithangt, of op een pijnbank gebonden onder handen genomen worden door een troep fanatieke sadisten ?

liever gewoon op de foto dan ;-)
maar we weten niet wat er daarna nog allemaal gebeurd is, natuurlijk.

filosoof
18 augustus 2010, 01:25
http://www.facebook.com/profile.php?id=1036677802Vermoedelijk heeft ze meer in haar beha dan in haar hersenpan.

Vlaamse Leeuwin
18 augustus 2010, 09:08
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs281.snc4/40396_420639598732_346207108732_4909432_2258663_n. jpg



Haar schoenen zien er enorm comfortabel en handig uit, vooral daar in oorlogsgebied.

Btw,
zijn jullie de "prachtige" fotocollectie van onze eigen blauwhelmen in Somalië vergeten? Dat waren geen snotapen van 18 , en een kind boven een vuurtje roosteren of er bovenop urineren noem ik ook niet bepaald "poseren" .

fox
18 augustus 2010, 10:37
Dit is echt walgelijk. Het is duidelijk dat deze vrouw een zwart hart heeft. Een steniging is toch echt wel minder erg.

fox
18 augustus 2010, 10:40
Haar schoenen zien er enorm comfortabel en handig uit, vooral daar in oorlogsgebied.

Btw,
zijn jullie de "prachtige" fotocollectie van onze eigen blauwhelmen in Somalië vergeten? Dat waren geen snotapen van 18 , en een kind boven een vuurtje roosteren of er bovenop urineren noem ik ook niet bepaald "poseren" .

Dergelijke dingen vallen helemaal niet goed te praten. Daar moeten dan ook zware sancties op staan zodat ze als voorbeeld dienen en zodat dit in de toekomst kan vermeden worden.

Vlaamse Leeuwin
18 augustus 2010, 11:03
Dit is echt walgelijk. Het is duidelijk dat deze vrouw een zwart hart heeft. Een steniging is toch echt wel minder erg.


:rofl:

I think i like you.

Tamam
18 augustus 2010, 11:09
De top van het leger vind walgelijk en beschamend dat dat meisje militaire aangelegenheden tot spel maakt, en op haar facebook profiel zet...De feiten in kwestie zijn helemaal niet schokkend vind ik. Gewoon wat fotokes pakken...Mischien wil ze wel journaliste worden later, als ze groot is ?
En ik vind die toestanden niet normaal, voor mij moeten jonge meisjes op school zitten, niet in het leger. Dat zij degelijk opgeleide mannen gebruiken voor hun militaire taken.

:lol:

Goeike deze post. Mooi staaltje van apathie.
Ja, misschien wil ze inderdaad journaliste worden als ze groot is. :roll: Mensen vernederen terwijl je in hogere positie bent is "in" !

Vlaamse Leeuwin
18 augustus 2010, 11:13
:lol:

Mensen vernederen terwijl je in hogere positie bent is "in" !


Of het in is weet ik niet.....dat het dagdagelijks voorkomt in onze samenleving is een feit, zowel op school als op de werkvloer. De enige nuance is het feit dat er geen foto's van worden genomen. Alhoewel er in sommige gevallen al eens een filmpje tot op youtube kan geraken.

Tamam
18 augustus 2010, 11:17
Pure apathie dus. Laten begaan, de miserie, tot we het gewoon zijn.

..Tot wanneer iemand van uw famillie eens op zo'n foto zou staan naast zo'n 18 jarig leeghoofdig trutje.

Denk dat de school en de werkvloer een "niveau" minder is dan wat er zich in de conflihten tussen Israel en Palestina afspeelt trouwens.

Vlaamse Leeuwin
18 augustus 2010, 11:31
Pure apathie dus. Laten begaan, de miserie, tot we het gewoon zijn.

..Tot wanneer iemand van uw famillie eens op zo'n foto zou staan naast zo'n 18 jarig leeghoofdig trutje.

Denk dat de school en de werkvloer een "niveautje" minder is dan wat er zich in de conflichten tussen Israel en Palestine afspeelt trouwens.


Geen apathie, wel harde realiteit. Iemand die zelfmoord pleegt omwille en dankzij dat "niveautje minder" ,daar kan ik jammer genoeg van meespreken, dus laat mijn familie hier buiten. Ik wenste en hoopte dat hij nog op de foto kon staan naast een leeghoofdig trutje.

Antoon
18 augustus 2010, 11:32
Pure apathie dus. Laten begaan, de miserie, tot we het gewoon zijn.

..Tot wanneer iemand van uw famillie eens op zo'n foto zou staan naast zo'n 18 jarig leeghoofdig trutje.

Denk dat de school en de werkvloer een "niveau" minder is dan wat er zich in de conflihten tussen Israel en Palestina afspeelt trouwens.

Het verhaal doet me een beetje denken aan onze Belgische militairen in Somalië, zo'n 15 jaar geleden:

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article717928.ece/Een_getuige_uit_het_leger_komt_met_nieuwe_fotos_Be lgische_paras_bedreven_gruwelen_in_Somalie

Ke Nan
18 augustus 2010, 11:32
Het is niet goed te keuren natuurlijk maar het is des mensen.

http://www.eurovissers.nl/vangstberichten/Vangsten/2004/2-februari/106_0641.jpg

http://www.huntinglegends.com/wp-content/uploads/Spanish%20elephant.JPG

Tamam
18 augustus 2010, 11:36
Het verhaal doet me een beetje denken aan onze Belgische militairen in Somalië, zo'n 15 jaar geleden:

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article717928.ece/Een_getuige_uit_het_leger_komt_met_nieuwe_fotos_Be lgische_paras_bedreven_gruwelen_in_Somalie

Hopelijk doet het verhaal u een beetje denken aan Israelische militairen binnen 15 jaar.

D'ARTOIS
18 augustus 2010, 11:45
Israël - vanaf het begin van de vestiging van de staat - kon zich niet de luxe veroorloven en moesten zich verdedigen met alles dat een wapen kon dragen.
Meisjes en vrouwen niet uitgezonderd.

De ondoordachtheid van deze welgedane jongedame is een teken van het afglijden van de huidige maatschappij, dat in het ene land wat sneller gaat dan het andere.
Gezien Israël al meer dan vijftig jaar dienstplichtige vrouwelijke soldaten kent, is dit incident een volstrekt lachertje vergeleken bij wat zich afgespeeld heeft in de situaties van Abu Ghraib en dergelijke.
En terecht als men memoreert hoe de situatie er uit zou zien bij de tegenpartij. Daar kunnen we beter over zwijgen of zou ik soms daarvan foto's moeten plaatsen?

Savatage
18 augustus 2010, 11:52
Ziek.

Je hebt je oogkleppen nog altijd op zie ik. Google maar eens naar de termen 'Hamas' en 'torture' en je zal zien wat ik bedoel.

Tamam
18 augustus 2010, 11:53
die foto's geven een rare definitie aan "verdedigen"..

het verdrijven van palestijnen sinds de oprichting van de staat geeft ook een heel rare twist aan wat men "verdedigen" noemt.

Savatage
18 augustus 2010, 11:54
Dit is echt walgelijk. Het is duidelijk dat deze vrouw een zwart hart heeft. Een steniging is toch echt wel minder erg.

:rofl: :thumbsup:

Savatage
18 augustus 2010, 11:56
Hopelijk doet het verhaal u een beetje denken aan Israelische militairen binnen 15 jaar.

Zolang die militairen niets doen in die aard zie ik niet in waarom de link gelegd moet worden.

Tamam
18 augustus 2010, 12:08
We kunnen wat de taliban doet misschien nu vergelijken met de holocaust, om wat de taliban allemaal uitsteekt goed te spreken. als iedereen zou redeneren zoals jullie ..

Savatage
18 augustus 2010, 12:13
We kunnen wat de taliban doet misschien nu vergelijken met de holocaust, om wat de taliban allemaal uitsteekt goed te spreken. als iedereen zou redeneren zoals jullie ..

Nope, dat slaat nergens op.

nihao
18 augustus 2010, 12:21
Idd, dan kom je er niet zo gemakkelijk en comfortabel vanaf als bij de Amerikanen/Israëli's.

Heb ik onlangs niet iets gelezen van een Guantanamo-gevangene die toch een proces kreeg (Yippie !). En waarbij er dan enige twijfel rees over de vraag of hij als ingelijfde kindsoldaat niet eerder als slachtoffer moest worden gezien ?

Zo comfortabel lijkt mij dat allemaal niet...

den dinges
18 augustus 2010, 12:37
liever gewoon op de foto dan ;-)
maar we weten niet wat er daarna nog allemaal gebeurd is, natuurlijk.

Ik zie dat meiske die palestijnen toch moeilijk één per één het hoofd afsnijden hoor, of andere dergelijke uitspattingen, die ik persoonlijk wel zou vrezen mocht ik in de handen vallen van een troep islamietische strijders...

Andy
18 augustus 2010, 12:37
Ik zie dat meiske die palestijnen toch moeilijk één per één het hoofd afsnijden hoor, of andere dergelijke uitspattingen, die ik persoonlijk wel zou vrezen mocht ik in de handen vallen van een troep islamietische strijders...
En terecht. Met bezettingstroepen geen compassie.

Als Israël of de VS het oorlogsrecht wil inroepen en het statuut van krijgsgevangene wil voor haar gevangen genomen soldaten, dan moeten ze dat oorlogsrecht misschien ook maar respecteren. Maar als je wetteloosheid creëert, dan moet je weten wat de gevolgen daarvan zijn. Zolang Israël en de VS gevangen genomen 'terroristen' mishandelen en doden, hebben ze juridisch geen argumenten tegen onthoofdingen. Je kan een tegenstander immers niet veroordelen voor iets waar je jezelf schuldig aan maakte, tenzij je ook op die beschuldigingen ingaat. Dat was één van de principes die in Nürnberg gehanteerd werden. En zeker de VS beseft dat. Waarom denk je dat er totnogtoe geen enkele Irakees beschuldigd werd van of veroordeeld werd voor een onthoofding?

den dinges
18 augustus 2010, 12:42
Vermoedelijk heeft ze meer in haar beha dan in haar hersenpan.

Leuk grietje.:-) We zouden haar - in naam van het hele forum -moeten laten weten dat wij haar moreel ondersteunen.:-) Filosoof, uw mening daarover ? mag men ook in uw naam spreken ?:-D

den dinges
18 augustus 2010, 12:45
Haar schoenen zien er enorm comfortabel en handig uit, vooral daar in oorlogsgebied.

Btw,
zijn jullie de "prachtige" fotocollectie van onze eigen blauwhelmen in Somalië vergeten? Dat waren geen snotapen van 18 , en een kind boven een vuurtje roosteren of er bovenop urineren noem ik ook niet bepaald "poseren" .

Euh, DIT geval is wel iets heel anders, hé ! Niemand werd door die meid mishandeld, het gaat over een paar fotootjes pakken !

Tamam
18 augustus 2010, 12:46
Nope, dat slaat nergens op.

Leuk om te horen dat je uw eigen manier van redeneren ("...maar wat de Taliban doet is erger") nergens op vindt slaan. :lol:

den dinges
18 augustus 2010, 12:46
Dit is echt walgelijk. Het is duidelijk dat deze vrouw een zwart hart heeft. Een steniging is toch echt wel minder erg.

:lol: Zwart hart !:lol:

Tamam
18 augustus 2010, 12:48
Zwarte leegte waar de hersenpan moest zijn bij sommige posters hier ook.

roodhaar
18 augustus 2010, 12:51
Ik zie dat meiske die palestijnen toch moeilijk één per één het hoofd afsnijden hoor, of andere dergelijke uitspattingen, die ik persoonlijk wel zou vrezen mocht ik in de handen vallen van een troep islamietische strijders...

zoals geboeid je botten breken met stenen ,daders waren collega's van deze zionistische uitverkorene...

den dinges
18 augustus 2010, 12:51
:lol:

Goeike deze post. Mooi staaltje van apathie.
Ja, misschien wil ze inderdaad journaliste worden als ze groot is. :roll: Mensen vernederen terwijl je in hogere positie bent is "in" ! Ach ventje toch, " mensen vernederen ", het gaat over een fotootje pakken, die gasten weten niet eens wat er gaande is.:roll:
Als ik in het leger mijn dienst deed, werden wij daar veel harder vernederd. Wc's opkuisen, vloeren schrobben, officieren aan tafel bedienen, je laten aanblaffen door dronken sergeanten en adjudanten...Dat is allemaal veel minder erg als een kogel door je hersenpan hoor, of dat ze je de keel oversnijden...

roodhaar
18 augustus 2010, 12:53
Ach ventje toch, " mensen vernederen ", het gaat over een fotootje pakken, die gasten weten niet eens wat er gaande is.:roll:
Als ik in het leger mijn dienst deed, werden wij daar veel harder vernederd. Wc's opkuisen, vloeren schrobben, officieren aan tafel bedienen, je laten aanblaffen door dronken sergeanten en adjudanten...Dat is allemaal veel minder erg als een kogel door je hersenpan hoor, of dat ze je de keel oversnijden...


zijn die twee oude grijsaards in het leger waardoor zij ontgroend moeten worden door een soldate ?

Tamam
18 augustus 2010, 12:53
Ach ventje toch, " mensen vernederen ", het gaat over een fotootje pakken, die gasten weten niet eens wat er gaande is.:roll:
Als ik in het leger mijn dienst deed, werden wij daar veel harder vernederd. Wc's opkuisen, vloeren schrobben, officieren aan tafel bedienen, je laten aanblaffen door dronken sergeanten en adjudanten...Dat is allemaal veel minder erg als een kogel door je hersenpan hoor, of dat ze je de keel oversnijden...

attn!

Full Metal Jacket wanna be alert! :lol:

den dinges
18 augustus 2010, 12:55
Israël - vanaf het begin van de vestiging van de staat - kon zich niet de luxe veroorloven en moesten zich verdedigen met alles dat een wapen kon dragen.
Meisjes en vrouwen niet uitgezonderd.

De ondoordachtheid van deze welgedane jongedame is een teken van het afglijden van de huidige maatschappij, dat in het ene land wat sneller gaat dan het andere.
Gezien Israël al meer dan vijftig jaar dienstplichtige vrouwelijke soldaten kent, is dit incident een volstrekt lachertje vergeleken bij wat zich afgespeeld heeft in de situaties van Abu Ghraib en dergelijke.
En terecht als men memoreert hoe de situatie er uit zou zien bij de tegenpartij. Daar kunnen we beter over zwijgen of zou ik soms daarvan foto's moeten plaatsen?

Ik vraag mij af hoe het gaat met Gilad, die piepjonge soldaat die in een Palestijns gevang zit...Hoe zijn levensomstandigheden daar zijn...Wij zien daar uiteraard geen foto's van...Mischien binnenkort één, van juist zijn afgehakte hoofd ofzo...

roodhaar
18 augustus 2010, 12:56
beelden van haar collega's. :oops::oops:

http://www.youtube.com/watch?v=36r8eSmpGx4

Vlaamse Leeuwin
18 augustus 2010, 12:57
Euh, DIT geval is wel iets heel anders, hé ! Niemand werd door die meid mishandeld, het gaat over een paar fotootjes pakken !

Dat bedoelde ik net ;-)

den dinges
18 augustus 2010, 12:58
Hopelijk doet het verhaal u een beetje denken aan Israelische militairen binnen 15 jaar.

http://www.google.fr/images?hl=fr&source=imghp&q=hamas+torture&btnG=Recherche+d%27images&gbv=2&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

roodhaar
18 augustus 2010, 12:58
Ik vraag mij af hoe het gaat met Gilad...


helemaal in de ziongedachte : één zion fundi is veel méér waard dan vele duizenden gevangen Palestijnen .8O ferm gestoord !

Tamam
18 augustus 2010, 13:00
't gaat over het IDF, je bent offtopic Dingsken.

Another Jack
18 augustus 2010, 13:00
helemaal in de ziongedachte : één zion fundi is veel méér waard dan vele duizenden gevangen Palestijnen .8O ferm gestoord !

We vroegen ons al af waar je bleef...

roodhaar
18 augustus 2010, 13:01
Ah zo , jij googelt op .fr Dacht het wel :lol:

Tamam
18 augustus 2010, 13:01
We vroegen ons al af waar je bleef...

"We"? Spreek voor uw eigen man.

den dinges
18 augustus 2010, 13:01
Zwarte leegte waar de hersenpan moest zijn bij sommige posters hier ook.

Nietwaar mijn beste ?:-)

den dinges
18 augustus 2010, 13:02
zoals geboeid je botten breken met stenen ,daders waren collega's van deze zionistische uitverkorene...
Bron ?

roodhaar
18 augustus 2010, 13:04
Bron ?

:roll:
link & beeld

Tamam
18 augustus 2010, 13:04
Bron ?

Je slikt alles wat een Israelische woordvoerder zegt, maar een zaak die bewezen is.. daar wil je de bron nog van "weten". :roll:

den dinges
18 augustus 2010, 13:14
Je slikt alles wat een Israelische woordvoerder zegt, maar een zaak die bewezen is.. daar wil je de bron nog van "weten". :roll:Ik slik helemaal niets. En bewezen zaken ? Het enige dat zeker is ,is dat daar vreselijk gevochten word. Haat alom. Aan beide zijden gebeuren verschrikkellijke dingen...
Waarom dan zoveel theater maken voor een jong meisje dat een paar foto's neemt voor haar souvenir-album ? Ze heeft geen opgezette kopen van Palestijnen boven de schoorsteen hangen, hé ? Blijf eens een beetje normaal, man !

Dixie
18 augustus 2010, 13:19
Ik slik helemaal niets. En bewezen zaken ? Het enige dat zeker is ,is dat daar vreselijk gevochten word. Haat alom. Aan beide zijden gebeuren verschrikkellijke dingen...
Waarom dan zoveel theater maken voor een jong meisje dat een paar foto's neemt voor haar souvenir-album ? Ze heeft geen opgezette kopen van Palestijnen boven de schoorsteen hangen, hé ? Blijf eens een beetje normaal, man !weet je dan nog niet dat hier een deel jodenhaters zit die niet kunnen nuanceren!

Tamam
18 augustus 2010, 13:20
Aan beide zijden gebeuren inderdaad verschrikkelijke dingen. Ik denk dat ethiek in een leger moet blijven. Dit verdwijnt bij het vernederen van gevangen genomen mensen/lijken.

Savatage
18 augustus 2010, 13:25
En terecht. Met bezettingstroepen geen compassie.

Als Israël of de VS het oorlogsrecht wil inroepen en het statuut van krijgsgevangene wil voor haar gevangen genomen soldaten, dan moeten ze dat oorlogsrecht misschien ook maar respecteren. Maar als je wetteloosheid creëert, dan moet je weten wat de gevolgen daarvan zijn. Zolang Israël en de VS gevangen genomen 'terroristen' mishandelen en doden, hebben ze juridisch geen argumenten tegen onthoofdingen. Je kan een tegenstander immers niet veroordelen voor iets waar je jezelf schuldig aan maakte, tenzij je ook op die beschuldigingen ingaat. Dat was één van de principes die in Nürnberg gehanteerd werden. En zeker de VS beseft dat. Waarom denk je dat er totnogtoe geen enkele Irakees beschuldigd werd van of veroordeeld werd voor een onthoofding?

Zie jij de mensen op de foto's hier soms mishandeld of onthoofd worden? Ze worden op geen enkele wijze gefolterd.

Tamam
18 augustus 2010, 13:27
Vernedering blijft vernedering.

Andy
18 augustus 2010, 13:28
Zie jij de mensen op de foto's hier soms mishandeld of onthoofd worden? Ze worden op geen enkele wijze gefolterd.
Dus omdat ik geen mishandelingen zie op een handvol foto's, zijn er geen mishandelingen in Israëlische gevangenissen of bij Israëlische raids? Er worden niet regelmatig soldaten de bezette gebieden ingestuurd om mensen gevangen te nemen of botweg omver te schieten? Die mishandelingen en executies zijn gedocumenteerd. Maar daarvoor zal je het niveau van googlen op 'hamas' en 'torture' wel moeten overstijgen.

Nynorsk
18 augustus 2010, 13:33
Ik slik helemaal niets. En bewezen zaken ? Het enige dat zeker is ,is dat daar vreselijk gevochten word. Haat alom. Aan beide zijden gebeuren verschrikkellijke dingen...
Waarom dan zoveel theater maken voor een jong meisje dat een paar foto's neemt voor haar souvenir-album ? Ze heeft geen opgezette kopen van Palestijnen boven de schoorsteen hangen, hé ? Blijf eens een beetje normaal, man !

D�*t zijn de beelden die de 'gemiddelde mens' nog aankan.
De beelden van wat er ervoor en erna, in beide kampen, gebeurt is een beetje te misselijkmakend.
Een foto van een madam die poseert gaat nog wel.

Maar tegelijk: het zou je dochter, je vriendin; je buurvrouw kunnen zijn. Opnieuw een geheel mismeesterde generatie die opgroeit in haat en geweld, die vernedering en foltering geheel normaal vindt. D�*�*r staan foto's als dit voor.

filosoof
18 augustus 2010, 13:38
Dit is echt walgelijk. Het is duidelijk dat deze vrouw een zwart hart heeft. Een steniging is toch echt wel minder erg.Genoteerd.:|

filosoof
18 augustus 2010, 13:39
D�*t zijn de beelden die de 'gemiddelde mens' nog aankan.
De beelden van wat er ervoor en erna, in beide kampen, gebeurt is een beetje te misselijkmakend.
Een foto van een madam die poseert gaat nog wel.

Maar tegelijk: het zou je dochter, je vriendin; je buurvrouw kunnen zijn. Opnieuw een geheel mismeesterde generatie die opgroeit in haat en geweld, die vernedering en foltering geheel normaal vindt. D�*�*r staan foto's als dit voor.inderdaad. :-(

den dinges
18 augustus 2010, 13:41
Dus omdat ik geen mishandelingen zie op een handvol foto's, zijn er geen mishandelingen in Israëlische gevangenissen of bij Israëlische raids? Er worden niet regelmatig soldaten de bezette gebieden ingestuurd om mensen gevangen te nemen of botweg omver te schieten? Die mishandelingen en executies zijn gedocumenteerd. Maar daarvoor zal je het niveau van googlen op 'hamas' en 'torture' wel moeten overstijgen.

Aha, links over slecht gedrag van joden zijn hoogstaander als informatie over de tortuur van Hamas ? Of wat wil je nu juist zeggen ?
En inderdaad, je ziet op de fotois van die jonge vrouw geen mishandelingen. Jouw reactie daarop : als ik geen mishandelingen zie, is het omdat ze verstopt zijn...:lol: Zo heb je natuurlijk altijd gelijk...Maar zo werkt dat dus niet.

filosoof
18 augustus 2010, 13:46
...
zijn jullie de "prachtige" fotocollectie van onze eigen blauwhelmen in Somalië vergeten? Dat waren geen snotapen van 18 , en een kind boven een vuurtje roosteren of er bovenop urineren noem ik ook niet bepaald "poseren" .
"Ja, maar da was maar om te lachen, en die had zeker iets misdaan"... zei men hier toen.

Johnny Blaze
18 augustus 2010, 13:50
Is het niet "verboden" (ge weet, conventie van Geneve wil niet meer zo veel zeggen he) om foto's van (krijgs)gevangenen te tonen?

Andy
18 augustus 2010, 13:50
Aha, links over slecht gedrag van joden zijn hoogstaander als informatie over de tortuur van Hamas ? Of wat wil je nu juist zeggen ?
En inderdaad, je ziet op de fotois van die jonge vrouw geen mishandelingen. Jouw reactie daarop : als ik geen mishandelingen zie, is het omdat ze verstopt zijn...:lol: Zo heb je natuurlijk altijd gelijk...Maar zo werkt dat dus niet.
Je verdraait m'n woorden. Ik heb nergens gezegd dat mishandelingen per definitie aanwezig zijn. Ik heb gezegd dat ze gedocumenteerd zijn, net zoals executies. Dat betekent dat jij nog met zoveel fotootjes uit het fotoalbum van bezettingstroepen mag afkomen als je wil, zolang je die mishandelingen en executies niet weerlegt heeft Israël juridisch geen poot om op te staan wanneer het de zaak Gilad aansnijdt, tenzij ze plots bereid zouden zijn om ook hun eigen oorlogsmisdadigers te berechten. En daar draait het uiteindelijk om: de hypocrisie die schuilgaat achter beschuldigingen aan het adres van Hamas. U weet dat, ik weet dat en zowat elke medeforummer (op Savatage na dan) weet dat.

Als Israël zo stevig in haar schoenen staat mbt het behandelen van gevangenen, dan kan het niet moeilijk zijn om een internationaal tribunaal (of zelfs een partijdig ogend Israëlisch tribunaal) samen te stellen om mishandelingen en executies van gevangenen te onderzoeken en te bestraffen. Maar dan zullen er beschuldigingen in de andere richting komen, beschuldigingen gericht aan Israëlische militairen, Israëlische politici en de Israëlische leiding van leger en geheime diensten. En die mensen wil Israël niet berechten. Twee maten, twee gewichten.

Exact hetzelfde verhaal voor de VS en de milities in Irak, Afghanistan of Pakistan. De VS en Israël hebben met hun war on terror de wetteloosheid geïnstalleerd. De (weinig talrijke) mishandelingen en executies van Israëlische en Amerikaanse gevangenen zijn daar het gevolg van.

den dinges
18 augustus 2010, 13:51
Vernedering blijft vernedering.

http://www.google.fr/imgres?imgurl=http://www.vrijspreker.nl/wp/wp-content/media/2010/01/islamitische-onthoofding.jpeg&imgrefurl=http://www.vrijspreker.nl/wp/2010/01/14-eeuwen-heilige-oorlog-van-de-politieke-islam-2-onderwerp-de-ongelovige/&usg=__t6rHOj_x5QlhM8pGamJ-prsOOSI=&h=115&w=86&sz=4&hl=fr&start=12&itbs=1&tbnid=t9_UuhWniFr_mM:&tbnh=87&tbnw=65&prev=/images%3Fq%3Dhamas%2Bonthoofding%26hl%3Dfr%26sa%3D G%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1

Wie vernedert wie, en wie doet het reeds het langst ?

Tamam
18 augustus 2010, 13:56
Uw plaatje blijft draaien. Dit gaat over het IDF, slimmeke.

Hamas bestond pas sinds jaren '80 trouwens, dus ik denk dat Israel al een paar deccenia langer aan vernedering doet.

den dinges
18 augustus 2010, 14:02
Je verdraait m'n woorden. Ik heb nergens gezegd dat mishandelingen per definitie aanwezig zijn. Ik heb gezegd dat ze gedocumenteerd zijn, net zoals executies. Dat betekent dat jij nog met zoveel fotootjes uit het fotoalbum van bezettingstroepen mag afkomen als je wil, zolang je die mishandelingen en executies niet weerlegt heeft Israël juridisch geen poot om op te staan wanneer het de zaak Gilad aansnijdt, tenzij ze plots bereid zouden zijn om ook hun eigen oorlogsmisdadigers te berechten. En daar draait het uiteindelijk om: de hypocrisie die schuilgaat achter beschuldigingen aan het adres van Hamas. U weet dat, ik weet dat en zowat elke medeforummer (op Savatage na dan) weet dat.

Als Israël zo stevig in haar schoenen staat mbt het behandelen van gevangenen, dan kan het niet moeilijk zijn om een internationaal tribunaal (of zelfs een partijdig ogend Israëlisch tribunaal) samen te stellen om mishandelingen en executies van gevangenen te onderzoeken en te bestraffen. Maar dan zullen er beschuldigingen in de andere richting komen, beschuldigingen gericht aan Israëlische militairen, Israëlische politici en de Israëlische leiding van leger en geheime diensten. En die mensen wil Israël niet berechten. Twee maten, twee gewichten.

Exact hetzelfde verhaal voor de VS en de milities in Irak, Afghanistan of Pakistan. De VS en Israël hebben met hun war on terror de wetteloosheid geïnstalleerd. De weinig talrijke mishandelingen en executies zijn daar het gevolg van.

Als de gevangenen in Israël zo hard mishandeld worden, hoe komt het dat er Palestijnen alles doen om in zo een gevang opgesloten te worden ? Ze zitten daar beter als in Palestina !

Andy
18 augustus 2010, 14:05
Als de gevangenen in Israël zo hard mishandeld worden, hoe komt het dat er Palestijnen alles doen om in zo een gevang opgesloten te worden ? Ze zitten daar beter als in Palestina !
Schaamte is u onbekend?

Bon, u lult maar verder. Als u zonder argumenten zit, drijft u de 'discussie' op de spits met achterlijke uitspraken en idiotieën, bij voorkeur van de racistische soort. Dat alles om toch maar niet te moeten toegeven dat Israël zich schuldig maakt aan datgene wat het anderen verwijt.

Tamam
18 augustus 2010, 14:09
Ik denk dat een fantasierijke droomwereld Dendinges héél bekend is.

Savatage
18 augustus 2010, 14:22
Vernedering blijft vernedering.

Ja, en marteling is nog iets compleet anders.

Tamam
18 augustus 2010, 14:35
Ja, en marteling is nog iets compleet anders.

Wie beweert er hier dan ook dat er marteling gebeurde? Of praat u tegen jezelf graag?

Carnivore
18 augustus 2010, 19:47
Je ontgaat m'n punt. Wat heeft de Taliban of die andere organisaties met het IDF, het leger van een staat, te maken?

Maar bekijk het anders zou: moest Hamas of Taliban Israel's voorbeeld volgen en eisen van elke 18 jarige dat ze mee vechten zou het triestiger zijn.

Ha ja. precies of de taliban stuurt geen kinderen van 5 jaar met bommengordels naar amerikaanse basissen?

Mijn punt is ; nèt omdat deze soldate tot een geregulieerd leger behoort zijn de foto's zo braaf.
Taliban, checheneense rebellen en hamas en al de rest van de shit zijn een bende losgeslagen gangsters en moordenaars...(die worden er niet eens op aangesproken als ze een gevangene !tegen zijn wil dames en heren! op de foto zwieren. Zij krijgen msschn effe commentaar omdat ze bij de laatste onthoofding toch wat bruut te werk gingen. De beelden die zij op 't net zwieren, kan ik hier niet eens posten, zonder eerst in koeien van letters 4 pagina's lang te waarschuwen voor ze te bekijken.)
...net zoals iedereen die lang in een oorlogzone verblijft een stuk menselijkheid verliest. Maar de eersten die zich te buiten gaan en er vèr over, zijn dikwijls toch diegenen die geen strakke militaire hierarchie boven zich weten.

Moslim!
18 augustus 2010, 19:57
Ha ja. precies of de taliban stuurt geen kinderen van 5 jaar met bommengordels naar amerikaanse basissen?

Mijn punt is ; nèt omdat deze soldate tot een geregulieerd leger behoort zijn de foto's zo braaf.
Taliban, checheneense rebellen en hamas en al de rest van de shit zijn een bende losgeslagen gangsters en moordenaars. (Die worden niet eens aangesproken omdat ze een gevangene op foto !tegen zijn wil dames en heren! op de foto zwieren. Zij krijgen msschn effe commentaar omdat ze bij de laatste onthoofding toch wat bruut te werk gingen. De beelden die zij op 't net zwieren, kan ik hier niet eens posten, zonder eerst in koeien van letters 4 pagina's lang te waarschuwen voor ze te bekijken.


Net zoals iedereen die lang in een oorlogzone verblijft een stuk menselijkheid verliest. Maar de eersten die zich te buiten gaan en er vèr over, zijn dikwijls toch diegenen die geen strakke militaire hierarchie boven zich weten.

Het gaat niet over de fenomenen die u noemt het gaat over het israelitische leger.

Carnivore
18 augustus 2010, 19:59
Het gaat niet over de fenomenen die u noemt het gaat over het israelitische leger.

neen, het gaat erom dat het wel wat overroepen wordt.
als irakese verzetstrijders een ongewapende , geboeide 'burger' levend het hoofd van het lijf SNIJDEN, dan is dat op dit forum een geoorloofde oorlogsact.

Als een 18jarige iDF soldate naast een gevangene posseert dan is het een misdrijf.

Tamam
18 augustus 2010, 20:15
Vernederen van gevangenen is meer dan een misdrijf, het is beschamend voor Israel's "democratisch" beeld

Carnivore
18 augustus 2010, 20:20
Vernederen van gevangenen is meer dan een misdrijf, het is beschamend voor Israel's "democratisch" beeld

dat het niet toe te juichenvalt; ok.
Dat er zo'n hetze over ontstaat... In dit geval en vele eerdere ontstaat er ten minste nog één.

trouwens de vijand zal natuurlijk rap zijn om te zeggen wat er al dan niet voor de tegenstrever beschamend is!

Kunnen israelische soldaten rekenen op een humane behandeling ls ze gevangen worden genomen door hun tegenstrevers? 'k dacht het niet.
En U verwacht dat zij zich altijd op en top gedragen? komaan, zo werkt dat toch niet?

Tamam
18 augustus 2010, 20:36
ahja ze moeten zich spiegel aan Hamas en de Taliban, juist. dat is de oplossing.

Andy
18 augustus 2010, 20:38
ahja ze moeten zich spiegel aan Hamas en de Taliban, juist. dat is de oplossing.
Naar wiens (spiegel)beeld werden Hamas en Taliban dan geschapen? Je dreigt in een cirkelredenering te trappen. ;-)

den dinges
18 augustus 2010, 22:36
Je ontgaat m'n punt. Wat heeft de Taliban of die andere organisaties met het IDF, het leger van een staat, te maken?

Maar bekijk het anders zou: moest Hamas of Taliban Israel's voorbeeld volgen en eisen van elke 18 jarige dat ze mee vechten zou het triestiger zijn.

http://www.google.fr/images?hl=fr&source=imghp&q=enfants+soldats+hamas&btnG=Recherche+d%27images&gbv=2&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
Nu zet je jezelf wel voor schut met zulke opmerkingen, hé...:roll:

den dinges
18 augustus 2010, 22:40
Ik denk dat een fantasierijke droomwereld Dendinges héél bekend is.

En jij ( en consoorten ) zitten volop in de ontkenningsfase...
http://www.google.fr/images?hl=fr&gbv=2&tbs=isch%3A1&sa=1&q=enfants+kamikaze+hamas&btnG=Rechercher&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

den dinges
18 augustus 2010, 22:49
Het gaat niet over de fenomenen die u noemt het gaat over het israelitische leger.
Geen enkel leger telt enkel perfecte soldaten. Me dunkt dat men het Israëlische leger niet al te veel kan verwijten, zeker niet in vergelijking met hetgeen hun tegenstanders zich allemaal permitteren, en in welke omstandigheden dit land zich moet handhaven sinds 1948 tegen �*l zijn buren, en zelfs tegen een groot deel van de wereld. Het beste bewijs is dit voorval wel in feite: Een paar lullige fotookes van een jonge meid die nog groen achter haar oren is, is het ergste dat men kan bedenken om hen zwart te maken vandaag de dag. Een veldmuis opgeblazen tot de reusachtige afmetingen van een mammoet !:lol:
Zwak, zéér zwak...

den dinges
18 augustus 2010, 22:50
Vernederen van gevangenen is meer dan een misdrijf, het is beschamend voor Israel's "democratisch" beeld Ga eerst eens met de grove borstel voor je eigen krocht vegen !

den dinges
18 augustus 2010, 22:51
neen, het gaat erom dat het wel wat overroepen wordt.
als irakese verzetstrijders een ongewapende , geboeide 'burger' levend het hoofd van het lijf SNIJDEN, dan is dat op dit forum een geoorloofde oorlogsact.

Als een 18jarige iDF soldate naast een gevangene posseert dan is het een misdrijf.
Voila sé, precies wat ik wil zeggen...

Tamam
19 augustus 2010, 01:51
Geen enkel leger telt enkel perfecte soldaten. Me dunkt dat men het Israëlische leger niet al te veel kan verwijten, zeker niet in vergelijking met hetgeen hun tegenstanders zich allemaal permitteren, en in welke omstandigheden dit land zich moet handhaven sinds 1948 tegen �*l zijn buren, en zelfs tegen een groot deel van de wereld. Het beste bewijs is dit voorval wel in feite: Een paar lullige fotookes van een jonge meid die nog groen achter haar oren is, is het ergste dat men kan bedenken om hen zwart te maken vandaag de dag. Een veldmuis opgeblazen tot de reusachtige afmetingen van een mammoet !:lol:
Zwak, zéér zwak...

Zoals ze zich "handhaven" in bv Deir Yassin in 1948 door een massamoord op een Palestijnse bevolking in een dorpje te doen zodat ze het dorpje konden annexeren. Juist, ja.

Johnny Blaze
19 augustus 2010, 09:56
neen, het gaat erom dat het wel wat overroepen wordt.
als irakese verzetstrijders een ongewapende , geboeide 'burger' levend het hoofd van het lijf SNIJDEN, dan is dat op dit forum een geoorloofde oorlogsact.

Als een 18jarige iDF soldate naast een gevangene posseert dan is het een misdrijf.

Neen, dat is gewoon een geval van geschiedenis die zich herhaalt (en ge weet goed genoeg wat die 'burger' was he). Hadden ze maar lessen uit het verleden moeten trekken ;)

The great Roman Empire, the most powerful on earth, whose legions terrorized nation after nation into submission, whose armor and cavalry and corps of engineers had defeated the Belgae, the Celti, the Germanii, the Iberii, and most of Europe, and had built roads and bridges from the Baltic to the Pillars of Hercules, figured that taking my land would be an easy task. Rome's famous statesman and strategist, Pompey the Great, would do what all others had failed to do, he would invade my land: He would free my people; he would bring democracy; we would have elections, just as they had in Rome. Because invading my country to free my people, getting rid of my rulers, and imposing Roman rule was so important, and would ensure Pompey's future leadership of the Roman Empire, he assigned his top general, his Chief of Staff, General Crassus, to lead the invasion. And so General Crassus, with 50,000 troops, including the most experienced infantry and cavalry divisions of Rome's imperial army, invaded my country. For the first two years he sent back to Rome glowing reports of his successes: mission accomplished, democracy has won, the rulers have been captured, and the people are free. But five years later, the reports were not so glowing: Insurgents are everywhere, Roman troops and Roman civil officials are being captured, many have been beheaded, there is chaos everywhere. General Crassus was never seen again, and Roman bones bleached on our hot desert sands.

Carnivore
19 augustus 2010, 10:22
Neen, dat is gewoon een geval van geschiedenis die zich herhaalt (en ge weet goed genoeg wat die 'burger' was he). Hadden ze maar lessen uit het verleden moeten trekken ;)

8O

Johnny Blaze
19 augustus 2010, 10:29
8O

Ik keur het absoluut niet goed he, integendeel zelfs. Begrijp me niet verkeerd.

Carnivore
19 augustus 2010, 10:47
Vernederen van gevangenen is meer dan een misdrijf, het is beschamend voor Israel's "democratisch" beeld



Nu gaan de barbaren zeggen dat de niet-barbaren zich te barbaars gedragen en dat dat slecht is voor hun imago! LOL

D'ARTOIS
19 augustus 2010, 13:26
@ Johnny Blaze - als je copy-paste toepast wees dan wel zo netjes om je bron te vermelden .......

Johnny Blaze
19 augustus 2010, 13:40
@ Johnny Blaze - als je copy-paste toepast wees dan wel zo netjes om je bron te vermelden .......

vergeten, sorry


http://www.newoxfordreview.org/article.jsp?did=0606-hodgins

Tamam
19 augustus 2010, 16:59
Ondertussen heeft ze al een fanpage op facebookl, lees een paar van die comments er eens op na..

Ziek

http://www.facebook.com/pages/Eden-Abergil/121040374611881?ref=search

Cdude
19 augustus 2010, 17:07
In feite zit dat meisje daar gewoon te poseren naast een aantal opgepakte Palestijnen ? Ik zie nergens dat die mannen mishandeld worden of gelijk wat. Ze weten niet eens wat er gaande is. Een storm in een glas water weer eens.

Foto's in het leger neem je met je kameraden, niet met gevangenen.
Dat is een overtreding van Geneve maar ook breng je jezelf en je collega's in gevaar.

Tamam
19 augustus 2010, 17:17
Foto's in het leger neem je met je kameraden, niet met gevangenen.
Dat is een overtreding van Geneve maar ook breng je jezelf en je collega's in gevaar.

Punt en andere lijn !

den dinges
19 augustus 2010, 17:57
Foto's in het leger neem je met je kameraden, niet met gevangenen.
Dat is een overtreding van Geneve maar ook breng je jezelf en je collega's in gevaar.

Ik zei nooit dat ze geen fout gemaakt heeft. Maar om dat nu een misdaad te noemen...?:roll:

D'ARTOIS
19 augustus 2010, 18:11
De hele zaak is een non-issue.

AAA
19 augustus 2010, 20:48
Postte deze vrouw als commentaar bij deze foto's op haar facebook:

http://www.khaleejtimes.com/images/israel_170820110in123.jpg

http://www.khaleejtimes.com/images/israel_170820110in12.jpg

Dat komt ervan als je de dienstplicht invoert in een land voor mensen die 18 of ouder zijn.. zeker als Israel waar conflicten dagelijkse kost zijn.


Ga je nou huilie huilie doen???? :lol:

het is toch zo "zielig" voor die stakkers hé?????

Ik zit hier te lachen van plezier. Hahahahahahahaaha!!!!:lolabove::lolabove:

Moslim!
19 augustus 2010, 21:48
Ga eerst eens met de grove borstel voor je eigen krocht vegen !

Als een topic geopend wordt over een thema moet je daarover kunnen spreken zonder het onderwerp te veranderen (taliban, hamas etc dat doet er niet toe). Het Israelische leger beschouwd zichzelf niet als een militant religieuze organisatie dus die vgl doet niet terzake. Trouwens ik heb de indruk dat het nogal door de pro israelis zelf wordt opgeblazen, tzijn zij toch die er een fanpagina van maken op facebook. Vergelijk het liever zo: vn militairen die zo staan te poseren met congolese rebellen. Dat hoort gewoon niet.
Het is opmerkelijk dat zo'n foto's voor deze jonge dienstplichtigen als een soort souvenir worden genomen, het illustreert denk ik heel accuraat de capitale kloof tussen de palestijnse bevolking en de israelieten.

den dinges
19 augustus 2010, 22:27
Als een topic geopend wordt over een thema moet je daarover kunnen spreken zonder het onderwerp te veranderen (taliban, hamas etc dat doet er niet toe). Het Israelische leger beschouwd zichzelf niet als een militant religieuze organisatie dus die vgl doet niet terzake. Trouwens ik heb de indruk dat het nogal door de pro israelis zelf wordt opgeblazen, tzijn zij toch die er een fanpagina van maken op facebook. Vergelijk het liever zo: vn militairen die zo staan te poseren met congolese rebellen. Dat hoort gewoon niet.
Het is opmerkelijk dat zo'n foto's voor deze jonge dienstplichtigen als een soort souvenir worden genomen, het illustreert denk ik heel accuraat de capitale kloof tussen de palestijnse bevolking en de israelieten.

Vandaag zwieren ze van alles op facebook, ga maar eens kijken. Voor deze jonge mannen en vrouwen, die allemaal 2 jaar verplichte legerdienst doen, zijn dit buitengewoon belangrijke jaren van hun leven. Het gaat immers niet over patatten jassen in een kazerne, maar daadwerkelijk je land verdedigen op het terrein, wapens in de hand. Dat zo een 18-jarige wel eens een fout begaat, mag men gerust begrijpen. En als het dan zo een klein foutje is, als een paar fotookkes-souvenir maken, dan hoeft daar écht niet zo over gezaagd te worden. Ondertussen zal die juffrouw al wel flink onder haar voeten gekregen hebben, en beseffen dat ze een fout beging.

D'ARTOIS
19 augustus 2010, 23:22
Onder haar voeten krijgen? De bastonnade? Daar zijn Turken en Arabieren dol op.
Ja, op het uitdelen dan.

den dinges
19 augustus 2010, 23:25
Onder haar voeten krijgen? De bastonnade? Daar zijn Turken en Arabieren dol op.
Ja, op het uitdelen dan.

Wat die joodse juffer betreft zal het wel eerder een symbolisch " onder haar voeten " zijn. Daar krijgen ze geen lijfstraffen meer, dacht ik...