PDA

View Full Version : Wat een geweldig land dat Pakistan.


Derk de Tweede
23 augustus 2010, 10:13
Beter geweldadig land.
En voor hen zou ik moeten geven op giro 555 ?

Twee tieners worden doodgeslagen om vermeende diefstal, beleken achteraf onschuldig te zijn.
Politie was aanwezig maar keek de andere kant op.
Filmpje kan schokkend zijn:
http://www.realitatea.net/frati-ucisi-pakistan_733661.html

Sunny
23 augustus 2010, 11:33
Beter geweldadig land.
En voor hen zou ik moeten geven op giro 555 ?

Twee tieners worden doodgeslagen om vermeende diefstal, beleken achteraf onschuldig te zijn.
Politie was aanwezig maar keek de andere kant op.
Filmpje kan schokkend zijn:
http://www.realitatea.net/frati-ucisi-pakistan_733661.html

Die 'verheven' islamitische cultuur toch, in de praktijk gebracht door gewone mensen.
En dan zijn de linkse jongens verbaast dat geen kat geld geeft voor Pakistan terwijl ze zeuren dat het over de gewone mensen gaat.

Derk de Tweede
23 augustus 2010, 11:43
Die 'verheven' islamitische cultuur toch, in de praktijk gebracht door gewone mensen.
En dan zijn de linkse jongens verbaast dat geen kat geld geeft voor Pakistan terwijl ze zeuren dat het over de gewone mensen gaat.

Politie keek gewoon de andere kant op.

Ganzenbordfan
23 augustus 2010, 12:09
Net zoals in de meeste ontwikkelingslanden is een mensenleven in Pakistan niet veel waard.

Maar euhm.. Gaat de boel daar verder laten rotten iets uithalen, Derk?

Vette Pois(s)on
23 augustus 2010, 12:14
Massale afkeuring van goede moslims stelt enorm gerust.

stropke
23 augustus 2010, 12:22
Politie keek gewoon de andere kant op.

En als ze komen bedelen ivm overstroming kijk ik ook de andere kant op.:x

Moor
23 augustus 2010, 12:34
Beste mensen dit heeft niets met Islam te maken,maar indien dezen schuldig zijn en dus betrapt zijn, tjaa wat kan je dan zeggen?

Ze hebben dit aan hun eigen te danken, beste mensen, in elke beschaving heb je uitwassen en slechte dinges, dit heb je ook in de westerse beschaving, babymoorden, pedofilie, overvallen, fraude, oplichterij, cannabisplantages, bankencrisis, enz...

Dus beste mensen, De Islam an sich promoot het vergeven, de Islam is een diplomatieke godsdienst,

De meeste Pakistanen zijn Moslims, maar je hebt er ook onder hen die niet voldoende zijn onderwezen in de Islam, Koran en Hadith, dit verklaar waarom je zeer veel zotte dinges ziet daar,


Het probleem de Belgische staat, de Amerikaanse overheid en de EU met al de ontwikkelingslanden weigeren om te spreken met deze landen omdat zij niet zoals Karel de Gucht willen zijn,

Daarom ik heb diep respect voor Karel de Gucht, want hij was de enigste politicus die durfde commentaar te geven aan de Congolese machthebbers dit voor de arme congolese kindje en haar moeder,


Beste mensen, ik denk dat het beter is dat wij ons gaan moeien in de ontwikkelingslanden

Derk de Tweede
23 augustus 2010, 13:05
Net zoals in de meeste ontwikkelingslanden is een mensenleven in Pakistan niet veel waard.

Maar euhm.. Gaat de boel daar verder laten rotten iets uithalen, Derk?

Neen natuurlijk niet.
Maar laten ze een beroep doen op de extreem rijke broederstaten.
En Tsjechië is in dit geval verstandiger: geen geld, maar tenten.

Ganzenbordfan
23 augustus 2010, 13:19
Neen natuurlijk niet.
Maar laten ze een beroep doen op de extreem rijke broederstaten.
En Tsjechië is in dit geval verstandiger: geen geld, maar tenten.

Ik neem aan dat je op Saoedi-Arabië e.d. doelt. Geen idee hoeveel die geven om hun 'broeders.' Bij mijn weten geven die vooral om hun eigen (economische) machtspositie. Hun wahabisme lijkt me eerder een laagje vernis dat hun ware doelen wat camoufleert.

Je kan natuurlijk ook gewoon steun geven aan relatief betrouwbare organisaties zoals Unicef en dergelijke. Die komen regelmatig met bewijzen dat donaties goed besteed worden.

Mahalingam
23 augustus 2010, 13:39
Ondanks al die overstromingen en de regen, zijn de Taliban in Waziristan er in geslaagd hun kruit droog te houden.
Doden door explosie in moskee Pakistan (http://www.telegraaf.nl/buitenland/7456346/__Doden_door_explosie_in_moskee__.html?sn=binnenla nd,buitenland)
WANA - Een explosie in een moskee in de Pakistaanse regio Zuid-Waziristan heeft maandag aan zeker vijf mensen het leven gekost. Dat hebben veiligheidsfunctionarissen laten weten.
De oorzaak van de ontploffing in de gebedsruimte niet ver van de grens met Afghanistan is nog onduidelijk.
Mogelijk is iemand vergeten de gaspit onder de theeketel uit te doen?

styllo_ben
23 augustus 2010, 14:10
wat is mij dat een belachelijk idee dat in de openingspost geponeerd wordt.

Er wordt gewoon een soep gemaakt van een misukte staat, tribale en feodale samenleving en de Islam...

... om dan te moeten concluderen dat je geen geld zult doneren.

idioot dat je bent. Zeg gewoon meteen dat je geen zin hebt om geld te geven hé. Je moet er geen andere dingen bij halen.

trouwens, in ELK (!) land dat de voorbije 40 jaar om ontwikkelingshulp gevraagd heeft, kan men zulke taferelen zien. als er al niks ergers gebeurd. Nooit beelden gezien uit "katholiek" ( :roll: ) Afrika?

We mogen toch wel een beetje intellectuele eerlijkheid verwachten van de mensen, niet?

:roll:

maddox
23 augustus 2010, 14:13
Pakistan:

Langs de ene kant spoelen de velden, dorpen, steden en mensen weg omdat er geen gehandhaafde regelgeving is in verband ruimtelijke ordening, noch bewustmakingscampagnes dat de rivieren daar "moessongevoelig" zijn.

Langs de andere kant was het het eerste quasie derdewereldland dat atoomwapens ontwikkelde. Maakt wel duidelijk waar de leiders prioriteit aan geven he.

Eigenzinnig
23 augustus 2010, 14:20
Pakistan:

Langs de ene kant spoelen de velden, dorpen, steden en mensen weg omdat er geen gehandhaafde regelgeving is in verband ruimtelijke ordening, noch bewustmakingscampagnes dat de rivieren daar "moessongevoelig" zijn.

Langs de andere kant was het het eerste quasie derdewereldland dat atoomwapens ontwikkelde. Maakt wel duidelijk waar de leiders prioriteit aan geven he.

Daar is een boerken dat nu op zijn rieten dak ligt te creveren vet mee..
De hulp is bedoelt voor een bevolking in nood, niet om (morele) steun te geven aan de pakistaanse regering....

maddox
23 augustus 2010, 14:53
Dat wegdrijvend Boerken mag morgen zijn riek pakken en die in de vette pens van zijn leiders steken. Leiders die liever atoomwapens hebben dan een functioneel land.

Nu geld gaan pompen in de infrastructuur die er al lang zou moeten geweest zijn, da's toch van de pot gerukt nietwaar.

Die infrastructuur kon er zijn, als het geld gestoken in de atoomwapenontwikkeling gebruikt zou zijn voor meer "vredevolle" toepassingen.
Met andere woorden, nu geld gaan pompen in Pakistan, is eigenlijk hetzelfde als Pakistan atoombommen geven. Dat Pakistan zijn atoombommen dan verkoopt nietwaar.

fox
23 augustus 2010, 15:13
Hulp van het westen in ruil voor het vernietigen van al hun atoomwapens lijkt me een correcte deal.

Sus Iratus
23 augustus 2010, 15:26
Hulp van het westen in ruil voor het vernietigen van al hun atoomwapens lijkt me een correcte deal.
Zo'n klein twee'tje.

Eigenzinnig
23 augustus 2010, 15:52
Dat wegdrijvend Boerken mag morgen zijn riek pakken en die in de vette pens van zijn leiders steken. Leiders die liever atoomwapens hebben dan een functioneel land.
.
Ervoor zorgen dat de enige basishulpverlening enkel door moslimfundamentalisten wordt gegeven, lijkt me idd een betere optie...
Ervoor zorgen dat overmorgen dat boerke uit dankbaarheid een extremischtisch moslimregime verkiest, met een arsenaal kernwapens ter beschikking..8-)

Nynorsk
23 augustus 2010, 16:33
De meeste Pakistanen zijn Moslims, maar je hebt er ook onder hen die niet voldoende zijn onderwezen in de Islam, Koran en Hadith, dit verklaar waarom je zeer veel zotte dinges ziet daar,

loool, wa smijten ze hier nu weer binnen.

beste moor (de hond van m'n ex heette zo trouwens),
de meeste mensen hier zijn ook niet bepaald onderwezen in die dingen die je noemt, maar toch zie je hier niet zoveel zotte dinges.

D'ARTOIS
23 augustus 2010, 16:35
De EU hoeft niets te doen. Allah zal helpen.

stropke
23 augustus 2010, 22:58
De EU hoeft niets te doen. Allah zal helpen.

Ja idd, den boel om zeep helpen. Das enigste wat die kl**tgod kan.:x

suqar_7loe
23 augustus 2010, 23:23
De EU hoeft niets te doen. Allah zal helpen.

Ja idd, den boel om zeep helpen. Das enigste wat die kl**tgod kan.:x

Ik stel voor dat we jullie 2 richting Pakistan sturen.

den dinges
23 augustus 2010, 23:23
Dat wegdrijvend Boerken mag morgen zijn riek pakken en die in de vette pens van zijn leiders steken. Leiders die liever atoomwapens hebben dan een functioneel land.

Nu geld gaan pompen in de infrastructuur die er al lang zou moeten geweest zijn, da's toch van de pot gerukt nietwaar.

Die infrastructuur kon er zijn, als het geld gestoken in de atoomwapenontwikkeling gebruikt zou zijn voor meer "vredevolle" toepassingen.
Met andere woorden, nu geld gaan pompen in Pakistan, is eigenlijk hetzelfde als Pakistan atoombommen geven. Dat Pakistan zijn atoombommen dan verkoopt nietwaar.

Ik denk niet dat ze op jou zitten wachten hebben om er mee te beginnen !
Lees dit artikel...
http://www.atoomspionage.com/telegraaf.htm
De tentakels van Atoom-octopus Abdul Khan

De Pakistaanse atoomgoeroe dr. Abdul Khan is ontmaskerd als een gewiekste handelaar in nucleaire geheimen, De 'vader van de islamitische kernbom bekende deze week dat hij schurkenstaten Iran, Libië en Noord-Korea blauwdrukken voor de A-bom verkocht.

den dinges
23 augustus 2010, 23:25
Ik stel voor dat we jullie 2 richting Pakistan sturen.

Waar zou d�*t goed voor zijn ?

D'ARTOIS
24 augustus 2010, 00:13
Hier zien we dus een stukje twijfel van de moslim: Hij/zij gelooft in Allah, maar toch niet zodanig dat Allah hen zal helpen.

Het probleem is dat je niets kunt met een land dat zelf niet bij machte is te begrijpen waar hun prioriteiten liggen maar wel twee tieners doodknuppelen op straat.
Wij kunnen onze afkeur voor een dergelijke samenleving alleen maar laten blijken door te zeggen "Zoek het nu zelf uit en probeer op deze wijze lering te trekken uit de omstandigheden die er toe bijdragen dat het land slechts zo moeizaam vooruit komt. Maar het grootste struikelblok is dat de Pakistani geld willen voor de hulp die het westen aanbiedt.
Zo simpel ligt het. Maar dat vertellen de media u niet.

styllo_ben
24 augustus 2010, 00:16
Hier zien we dus een stukje twijfel van de moslim: Hij/zij gelooft in Allah, maar toch niet zodanig dat Allah hen zal helpen.

Het probleem is dat je niets kunt met een land dat zelf niet bij machte is te begrijpen waar hun prioriteiten liggen maar wel twee tieners doodknuppelen op straat.
Wij kunnen onze afkeur voor een dergelijke samenleving alleen maar laten blijken door te zeggen "Zoek het nu zelf uit en probeer op deze wijze lering te trekken uit de omstandigheden die er toe bijdragen dat het land slechts zo moeizaam vooruit komt. Maar het grootste struikelblok is dat de Pakistani geld willen voor de hulp die het westen aanbiedt.
Zo simpel ligt het. Maar dat vertellen de media u niet.


ik begrijp heel goed wat je wilt zeggen hier maar nederlands-technisch druk je je verkeerd uit.

D'ARTOIS
24 augustus 2010, 00:18
ik begrijp heel goed wat je wilt zeggen hier maar nederlands-technisch druk je je verkeerd uit.

Vertel!

styllo_ben
24 augustus 2010, 00:31
jong weet ik veel

:lol:

het is bijna 2 uur in de nacht

roodhaar
24 augustus 2010, 00:36
ziekelijk hoe sommigen hier hun ware gestoorde aard laten zien en zonder problemen hun medemens willen laten creperen.... Omdat het moslims zijn...

bestaat geen enkel excuus voor. Ook geen wanpraktijken of moorden door religieuze fanatici binnen die kliek.

D'artois en consoorten, jullie verdienen met recht en reden de term "onmens".
het soort dat genocides wil uitvoeren of ietwat goedkeurend laat gebeuren.

D'ARTOIS
24 augustus 2010, 00:37
@ Styllo Ben

:lol::lol:

suqar_7loe
24 augustus 2010, 00:48
Waar zou d�*t goed voor zijn ?

Kunnen ze daar even stoer gaan doen..

suqar_7loe
24 augustus 2010, 00:49
ziekelijk hoe sommigen hier hun ware gestoorde aard laten zien en zonder problemen hun medemens willen laten creperen.... Omdat het moslims zijn...

bestaat geen enkel excuus voor. Ook geen wanpraktijken of moorden door religieuze fanatici binnen die kliek.

D'artois en consoorten, jullie verdienen met recht en reden de term "onmens".
het soort dat genocides wil uitvoeren of ietwat goedkeurend laat gebeuren.

Dikke ²

Edina
24 augustus 2010, 00:50
Met deze topic val je wel helemaal door de mand, Derk. Waarover wou je deze keer discussiëren? Hoeveel topics ga je nog openen om de mensen aan te sporen toch maar niet te storten voor Pakistan? Heb je dat nog nodig om je geweten te sussen dan?

Edina
24 augustus 2010, 00:58
En Tsjechië is in dit geval verstandiger: geen geld, maar tenten.

Denk je nu echt dat het geld dat hier ingezameld wordt aan de Pakistaanse overheid wordt geschonken ofzo?

Edina
24 augustus 2010, 01:01
Hulp van het westen in ruil voor het vernietigen van al hun atoomwapens lijkt me een correcte deal.

Vreemd dat er geen (eis tot) voorwaarden werden gesteld aan de VS voor onze hulp na de doortocht van orkaan Katrina...

Nynorsk
24 augustus 2010, 01:01
Denk je nu echt dat het geld dat hier ingezameld wordt aan de Pakistaanse overheid wordt geschonken ofzo?

daar worden projectjes mee verzorgd die vervolgens door corrupte staten in de kiem gesmoord worden.
ik denk dat er redenen genoeg zijn om aan te nemen dat een deel van de steun verloren steun is.

nu goed, mijn maandbudget staat tegenwoordig op -300 dus ik ga toch even moeten passen vrees ik.

D'ARTOIS
24 augustus 2010, 01:02
Hoe dom wil je zijn?

Wij hebben in de loop der jaren heel wat geld naar Pakistan gestuurd, mijn zwager in het VK is een Pakistani dus waar heb je het over?
Ik heb het over de structurele politieke problemen en niet over de individuele man die op enigerlei wijze geholpen moet worden omdat zijn overheid daartoe politiek niet in staat is.
Wanneer je keihard het falen van een overheid aantoont dan kan je alleen uit een bepaalde hoek dit soort counterargumenten verwachten waar verder niemand iets mee kan.
De individuele persoon wordt echt wel geholpen, effectief geholpen want wij ondersteunen met geld en goederen een middelgroot project in Pakistan.

Nynorsk
24 augustus 2010, 01:02
Vreemd dat er geen (eis tot) voorwaarden werden gesteld aan de VS voor onze hulp na de doortocht van orkaan Katrina...

landen verschillen.
mocht het hier een ramp in noord-korea betreffen zouden de ogen nog argwanender gericht zijn.
zo vreemd is dat toch niet?

Edina
24 augustus 2010, 01:04
daar worden projectjes mee verzorgd die vervolgens door corrupte staten in de kiem gesmoord worden.
ik denk dat er redenen genoeg zijn om aan te nemen dat een deel van de steun verloren steun is.

Het gaat hier wel in eerste instantie om noodhulp hé. Onderdak, drinkwater, voeding, medicijnen,... Daar kan niet veel aan in de kiem gesmoord worden.

Nynorsk
24 augustus 2010, 01:04
Hoe dom wil je zijn?

Wij hebben in de loop der jaren heel wat geld naar Pakistan gestuurd, mijn zwager in het VK is een Pakistani dus waar heb je het over?
Ik heb het over de structurele politieke problemen en niet over de individuele man die op enigerlei wijze geholpen moet worden omdat zijn overheid daartoe politiek niet in staat is.
Wanneer je keihard het falen van een overheid aantoont dan kan je alleen uit een bepaalde hoek dit soort counterargumenten verwachten waar verder niemand iets mee kan.
De individuele persoon wordt echt wel geholpen, effectief geholpen want wij ondersteunen met geld en goederen een middelgroot project in Pakistan.

sugar is zooo blij met de hulp dat ze je met jullie hulp mee wil sturen :-D

Edina
24 augustus 2010, 01:05
landen verschillen.
mocht het hier een ramp in noord-korea betreffen zouden de ogen nog argwanender gericht zijn.
zo vreemd is dat toch niet?

Ik vind argwaan tov de VS nu ook niet echt vreemd. Maar laat het duidelijk zijn: ik ben geen voorstander van dergelijke voorwaarden hé.

Nynorsk
24 augustus 2010, 01:05
Het gaat hier wel in eerste instantie om noodhulp hé. Onderdak, drinkwater, voeding, medicijnen,... Daar kan niet veel aan in de kiem gesmoord worden.

Tgoh.
Ik denk dat corrupte staten ook daar wel weg mee weten hoor.

roodhaar
24 augustus 2010, 01:08
Hoe dom wil je zijn?

Wij hebben in de loop der jaren heel wat geld naar Pakistan gestuurd, mijn zwager in het VK is een Pakistani dus waar heb je het over?.

ooh ja, tuurlijk. Maar als je weer niets zit te verzinnen, zou je hem dan ook meteen duidelijk willen maken dat je zijn landgenoten wil laten creperen.


Ik heb het over de structurele politieke problemen en niet over de individuele man die op enigerlei wijze geholpen moet worden omdat zijn overheid daartoe politiek niet in staat is.


belangrijke nuance die je pas nu aanbrengt na je beschamende woorden...
blijf erbij :

Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar
ziekelijk hoe sommigen hier hun ware gestoorde aard laten zien en zonder problemen hun medemens willen laten creperen.... Omdat het moslims zijn...

bestaat geen enkel excuus voor. Ook geen wanpraktijken of moorden door religieuze fanatici binnen die kliek.

D'artois en consoorten, jullie verdienen met recht en reden de term "onmens".
het soort dat genocides wil uitvoeren of ietwat goedkeurend laat gebeuren

Nynorsk
24 augustus 2010, 01:08
Ik vind argwaan tov de VS nu ook niet echt vreemd. Maar laat het duidelijk zijn: ik ben geen voorstander van dergelijke voorwaarden hé.

Ik ook niet.
Toch vertrouw ik de VS nog eerder met m'n geld dan Pakistan.
Ben ik nu een racist?

Edina
24 augustus 2010, 01:12
Tgoh.
Ik denk dat corrupte staten ook daar wel weg mee weten hoor.

De Pakistaanse overheid kan alleen niet voor de nodige hulp zorgen, zelf als ze dat zou willen. Misbruik is er altijd, maar dat kan geen excuus zijn om niets te doen. Enkel een reden om dat te proberen minimaliseren. En daar zijn organisaties als AZG wel echt mee bezig.

roodhaar
24 augustus 2010, 01:14
Ik ook niet.
Toch vertrouw ik de VS nog eerder met m'n geld dan Pakistan.
Ben ik nu een racist?


zever, heeft er niets mee te maken. Ben geen Us liefhebber, maar vond dat Belgie/Eu onmiddellijk hulp moest sturen na Katrina, ongeacht de vele schandelijke misdaden van de US en haar eigen middelen die ze liever gebruikt voor oorlogen.

De pakistaanse bevolking heeft nu die hulp nog in veel grotere mate nodig.

suqar_7loe
24 augustus 2010, 01:15
Hier zien we dus een stukje twijfel van de moslim: Hij/zij gelooft in Allah, maar toch niet zodanig dat Allah hen zal helpen.


Jij ziet ze vliegen. Natuurlijk weet een gelovige dat God zn dienaars niet in de steek laat. Maar ik heb eerlijk gezegd geen zin in een theologische discussie met iemand die niet gelooft..

Mij gaat het meer om uw verdorven uitspraken. Je kon het niet laten 'Allaah' te noemen. Die mensen zitten en nood en kan je helpen dan doe je dat. Wil je niet helpen, ook goed maar laat een ander doen wat hij/zij zelf wilt en stop met zeveren. Ik vind het schandelijk dat mensen hier een religie bij betrekken. Zijn we dan zo laag gevallen dat we onze medemensen eerst gaan keuren voor we ter hulp schieten.

Edina
24 augustus 2010, 01:16
Ik ook niet.
Toch vertrouw ik de VS nog eerder met m'n geld dan Pakistan.
Ben ik nu een racist?

Als je zin hebt om het allemaal wat te banaliseren, zal je toch iemand anders moeten zoeken om mee te spelen.

suqar_7loe
24 augustus 2010, 01:18
zever, heeft er niets mee te maken. Ben geen Us liefhebber, maar vond dat Belgie/Eu onmiddellijk hulp moest sturen na Katrina, ongeacht de vele schandelijke misdaden van de US en haar eigen middelen die ze liever gebruikt voor oorlogen.

Inderdaad. Die onschuldige, getroffen mensen zijn niet verantwoordelijk voor de vele misdaden van de US. Het zou ons eens moeten overkomen..

Nynorsk
24 augustus 2010, 01:19
Jij ziet ze vliegen. Natuurlijk weet een gelovige dat God zn dienaars niet in de steek laat. Maar ik heb eerlijk gezegd geen zin in een theologische discussie met iemand die niet gelooft..

Mij gaat het meer om uw verdorven uitspraken. Je kon het niet laten 'Allaah' te noemen. Die mensen zitten en nood en kan je helpen dan doe je dat. Wil je niet helpen, ook goed maar laat een ander doen wat hij/zij zelf wilt en stop met zeveren. Ik vind het schandelijk dat mensen hier een religie bij betrekken. Zijn we dan zo laag gevallen dat we onze medemensen eerst gaan keuren voor we ter hulp schieten.

Je bent niet heiliger dan een ander hoor.
Stel dat er voor je twee mensen aan het sterven zijn en je kan er maar 1 van redden. De ene is een neo-nazi die moslims wil zien bloeden, de ander een vrome moslim met een gouden hartje. Wie kies je? Ben je zeker dat je niet eerst gaat keuren?

Nynorsk
24 augustus 2010, 01:21
Als je zin hebt om het allemaal wat te banaliseren, zal je toch iemand anders moeten zoeken om mee te spelen.

Wat banaliseren?
Die mensen daar moeten geholpen worden. Alleen mag er wel wat extra aandacht gaan naar de beveiliging van de hulp, zodat ze terechtkomt waar ze moet terechtkomen. Zo banaal is dat niet hoor.

roodhaar
24 augustus 2010, 01:21
Je bent niet heiliger dan een ander hoor.
Stel dat er voor je twee mensen aan het sterven zijn en je kan er maar 1 van redden. De ene is een neo-nazi die moslims wil zien bloeden, de ander een vrome moslim met een gouden hartje. Wie kies je? Ben je zeker dat je niet eerst gaat keuren?

Tussen welke twee rampen moeten we nu kiezen dan ? Dacht dat Katrina reeds voorbij was 8O

suqar_7loe
24 augustus 2010, 01:23
Je bent niet heiliger dan een ander hoor.
Heilig ben ik zeker niet. Wie beweert dat misschien?
Stel dat er voor je twee mensen aan het sterven zijn en je kan er maar 1 van redden. De ene is een neo-nazi die moslims wil zien bloeden, de ander een vrome moslim met een gouden hartje. Wie kies je? Ben je zeker dat je niet eerst gaat keuren?
Wa is da nou weer voor een voorbeeld..

Ge helpt ze beiden en als dat niet mogelijk is dan help je degene die het meest in nood is.

Edina
24 augustus 2010, 01:26
Wat banaliseren?

De islamofobie die mensen ervan weerhoudt om te helpen of erger nog mensen ertoe wil aanzetten om niet te helpen. Lees de openingspost van deze draad misschien nog eens. Het gaat wel wat verder dan gezond wantrouwen tov de Pakistaanse overheid.

Die mensen daar moeten geholpen worden. Alleen mag er wel wat extra aandacht gaan naar de beveiliging van de hulp, zodat ze terechtkomt waar ze moet terechtkomen. Zo banaal is dat niet hoor.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=4939890&postcount=44

Nynorsk
24 augustus 2010, 01:29
Tussen welke twee rampen moeten we nu kiezen dan ? Dacht dat de Katrina reeds voorbij was 8O

Het is niet omdat Pakistan huilt dat er in de rest van de wereld opeens geen problemen meer zijn.
Meer zelfs: veel mensen geven nu voor de "grote rampen" waardoor de rest in de kou dreigt te staan.

Ondertussen wordt er ook nog een zoöcide gepleegd over heel de wereld en zijn talrijke biotopen ernstig bedreigd.

En er zijn nog massa's binnenlandse projecten die geld nodig hebben.

Heel de wereld is een ramp, niet alleen Pakistan.

Maar als de inzamelactie niet goed op gang komt zal ik een maandje waterige koolsoep eten, dat een mens zich niet schuldig zou gaan voelen.

Nynorsk
24 augustus 2010, 01:31
De islamofobie die mensen ervan weerhoudt om te helpen of erger nog mensen ertoe wil aanzetten om niet te helpen. Lees de openingspost van deze draad misschien nog eens. Het gaat wel wat verder dan gezond wantrouwen tov de Pakistaanse overheid.


Dus je vindt mijn post waarop je antwoordde islamofobisch?
Omdat ik corrupte regeringen niet vertrouw?

roodhaar
24 augustus 2010, 01:31
Het is niet omdat Pakistan huilt dat er in de rest van de wereld opeens geen problemen meer zijn.
Meer zelfs: veel mensen geven nu voor de "grote rampen" waardoor de rest in de kou dreigt te staan.

Ondertussen wordt er ook nog een zoöcide gepleegd over heel de wereld en zijn talrijke biotopen ernstig bedreigd.

En er zijn nog massa's binnenlandse projecten die geld nodig hebben.

Heel de wereld is een ramp, niet alleen Pakistan.

Maar als de inzamelactie niet goed op gang komt zal ik een maandje waterige koolsoep eten, dat een mens zich niet schuldig zou gaan voelen.

maw : u zevert.
geen vergelijkbare ramp waardoor we zouden moeten kiezen en u banaliseert deze catastrofe door te schertsen over uw onbestaand schuldgevoel. :oops:

Nynorsk
24 augustus 2010, 01:32
Heilig ben ik zeker niet. Wie beweert dat misschien?

Wa is da nou weer voor een voorbeeld..

Ge helpt ze beiden en als dat niet mogelijk is dan help je degene die het meest in nood is.

je kan er maar 1 helpen eh, de ander gaat dood.

maddox
24 augustus 2010, 01:36
De Pakistaanse overheid kan alleen niet voor de nodige hulp zorgen, zelf als ze dat zou willen.
De Pakistaanse overheid kon wel zorgen voor atoombommen.

Misbruik is er altijd, maar dat kan geen excuus zijn om niets te doen. Enkel een reden om dat te proberen minimaliseren. En daar zijn organisaties als AZG wel echt mee bezig.
De meeste, en meestal grote NGO's zijn ondertussen ook al zeer goed gepolitiseerd. Oftewel, ondoorzichtige boekhoudingen, goed betaalde hogere echolons en steeds minder en minder middelen die doorsijpelen richting hulpbehoevenden.

Edina
24 augustus 2010, 01:36
Dus je vindt mijn post waarop je antwoordde islamofobisch?
Omdat ik corrupte regeringen niet vertrouw?

Nee, dat bedoel ik nu net met banaliseren. Jij probeert de niet te ontkennen islamofobie die er heerst weg te relativeren. Lees toch de openingspost nog maar eens.

Nynorsk
24 augustus 2010, 01:39
maw : u zevert.
geen vergelijkbare ramp waardoor we zouden moeten kiezen en u banaliseert deze catastrofe door te schertsen over uw onbestaand schuldgevoel. :oops:

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1130390/2010/07/08/Acute-hongersnood-dreigt-voor-10-miljoen-Afrikanen.dhtml

Ik vind dat eigenlijk even erg hoor. Sorry.

Ik hou niet van dat elkaar een schuldgevoel bezorgen van "jij geeft niets? wat een slecht mens ben jij!". Wordt er nu van mensen die zelf niet rondkomen verwacht dat ze hun strijkijzer verkopen ofzo?

Edina
24 augustus 2010, 01:41
De Pakistaanse overheid kon wel zorgen voor atoombommen.

En uw punt is? Als er hier overstromingen van een dergelijke omvang zijn, dan staat de hele Benelux en meer onder water. Denk je dan echt dat we het hier zelf de baas kunnen?

Overigens begrijp ik niet goed waarom de mensen zouden moeten boeten voor hun erbarmelijke overheid.

De meeste, en meestal grote NGO's zijn ondertussen ook al zeer goed gepolitiseerd. Oftewel, ondoorzichtige boekhoudingen, goed betaalde hogere echolons en steeds minder en minder middelen die doorsijpelen richting hulpbehoevenden.

Nog zo'n boutade/excuus om niets te moeten doen. Ik wacht nu nog op "ik betaal al genoeg belastingen" en dan zijn we ongeveer rond.

suqar_7loe
24 augustus 2010, 01:42
je kan er maar 1 helpen eh, de ander gaat dood.

Das een extreem voorbeeld waar ik onmogelijk een antwoord op kan geven.
Das zoiets als kiezen tussen een gelovig familielid en een ongelovig familielid. Dat is gewoon niet mogelijk, niet menselijk zelfs.

Ik hoop dat ik nooit voor die keuze zal moeten staan.. Voor mij is een individu in de eerste plaats een medemens en als die in nood verkeert, dan zie ik het als een verplichting uw medemens hulp aan te bieden. En dan mag u of een ander mij een hypocriet noemen, ik lig daar niet wakker van.

Nynorsk
24 augustus 2010, 01:43
Nee, dat bedoel ik nu net met banaliseren. Jij probeert de niet te ontkennen islamofobie die er heerst weg te relativeren. Lees toch de openingspost nog maar eens.

Ik probeer dat niet.

roodhaar
24 augustus 2010, 01:46
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1130390/2010/07/08/Acute-hongersnood-dreigt-voor-10-miljoen-Afrikanen.dhtml?

aha, u geeft dus regelmatig aan organisaties die deze hongersnood trachten te bestrijden...:roll:

Zoveel zelfs dat je nu niets voor Pakistan kan doen. Oké...

Ik hou niet van dat elkaar een schuldgevoel bezorgen van "jij geeft niets? wat een slecht mens ben jij!".

daar gaat het geeneens om, wel om het doelbewust hulp weigeren omdat de slachtoffers moslims zijn. en zelfs anderen aanzetten om eveneens niet te helpen.

ziekelijke figuren die zoals gezegd de term "onmens" met recht en reden verdienen.


ook al zijn ze nadien beschaamd over hun stellingname en beginnen ze plots over Pakistaanse familie etc


Wordt er nu van mensen die zelf niet rondkomen verwacht dat ze hun strijkijzer verkopen ofzo

Wie heeft dat beweerd ? of ben je nu nog steeds aan het verzinnen om toch maar een walgelijke reden te vinden om die mensen maar te laten creperen ?

suqar_7loe
24 augustus 2010, 01:47
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1130390/2010/07/08/Acute-hongersnood-dreigt-voor-10-miljoen-Afrikanen.dhtml

Ik vind dat eigenlijk even erg hoor. Sorry.

Ik hou niet van dat elkaar een schuldgevoel bezorgen van "jij geeft niets? wat een slecht mens ben jij!". Wordt er nu van mensen die zelf niet rondkomen verwacht dat ze hun strijkijzer verkopen ofzo?

Dat is inderdaad ook niet de bedoeling hé, mensen een schuldgevoel bezorgen. Iemand die kan helpen, die doet dat in alle bescheidenheid. Iemand die onmogelijk kan helpen, hoeft niet te helpen hé. Ge moet uzelf niet in de nesten gaan werken om een ander bij te staan.

Nynorsk
24 augustus 2010, 01:50
Das een extreem voorbeeld waar ik onmogelijk een antwoord op kan geven.
Das zoiets als kiezen tussen een gelovig familielid en een ongelovig familielid. Dat is gewoon niet mogelijk, niet menselijk zelfs.

Ik hoop dat ik nooit voor die keuze zal moeten staan.. Voor mij is een individu in de eerste plaats een medemens en als die in nood verkeert, dan zie ik het als een verplichting uw medemens hulp aan te bieden. En dan mag u of een ander mij een hypocriet noemen, ik lig daar niet wakker van.

Je kan helaas in zo'n situatie ook niet weglopen en niets doen, dat is nog erger. Maar mensen maken dergelijke keuzes natuurlijk wél, alleen liggen die mensen niet vlak voor je neus maar een beetje verderop. Je hebt je budget, en je maakt keuzes. Het grootste deel gaat naar jezelf, een deel naar vrienden en kennissen, en als het goed is ook nog iets naar hulpverlening. Ik dénk dat ik in m'n leven meer gegeven heb aan organisaties voor dieren dan aan organisaties voor mensen. Maar ik heb vooral meer uitgegeven aan mezelf en aan nutteloze kado's voor vrienden (vergeleken met medicijnen en drinkwater zijn die kado's behoorlijk nutteloos). Ik vraag me dan af: wat doen we daar mee?

Nu goed, blijkbaar heb ik geen schuldgevoel dus zal het mijn zorg allicht niet zijn :roll:

Nynorsk
24 augustus 2010, 01:54
Wie heeft dat beweerd ? of ben je nu nog steeds aan het verzinnen om toch maar een walgelijke reden te vinden om die mensen maar te laten creperen ?

ja, ik geniet daar van dat die mensen creperen, want het zijn moslims.
dat zal het zijn.

suqar_7loe
24 augustus 2010, 01:58
Je kan helaas in zo'n situatie ook niet weglopen en niets doen, dat is nog erger. Maar mensen maken dergelijke keuzes natuurlijk wél, alleen liggen die mensen niet vlak voor je neus maar een beetje verderop. Je hebt je budget, en je maakt keuzes. Het grootste deel gaat naar jezelf, een deel naar vrienden en kennissen, en als het goed is ook nog iets naar hulpverlening. Ik dénk dat ik in m'n leven meer gegeven heb aan organisaties voor dieren dan aan organisaties voor mensen. Maar ik heb vooral meer uitgegeven aan mezelf en aan nutteloze kado's voor vrienden (vergeleken met medicijnen en drinkwater zijn die kado's behoorlijk nutteloos). Ik vraag me dan af: wat doen we daar mee?

Nu goed, blijkbaar heb ik geen schuldgevoel dus zal het mijn zorg allicht niet zijn :roll:

Ik denk dat iedereen wel in de eerste plaats aan zichzelf denkt hoor.

Zulke situaties doen me denken aan de rampen die ik van dichtbij heb meegemaakt. Een aantal jaren geleden ben ik tijdens een aardbeving mijn tante en oom verloren. Deze lieten 6 kinderen achter. Ben toen vertrokken met mn moeder naar de getroffen plaatsen en dat gaf natuurlijk een totaal ander beeld. Het was verschrikkelijk om te zien hoe mn nichten en neven de wanhoop nabij waren. Ze waren hun ouders verloren, hun huis, hun bezittingen. Ik piepte toen wel anders op dat moment.

roodhaar
24 augustus 2010, 01:58
Wie heeft dat beweerd ? of ben je nu nog steeds aan het verzinnen om toch maar een walgelijke reden te vinden om die mensen maar te laten creperen ?

niemand dus.

Nynorsk
24 augustus 2010, 02:00
Ik denk dat iedereen wel in de eerste plaats aan zichzelf denkt hoor.

Een aantal jaren geleden ben ik tijdens een aardbeving mijn tante en oom verloren. Deze lieten 6 kinderen achter. Ben toen vertrokken met mn moeder naar de getroffen plaatsen en dat gaf natuurlijk een totaal ander beeld. Het was verschrikkelijk om te zien hoe mn nichten en neven de wanhoop nabij waren. Ze waren hun ouders verloren, hun huis, hun bezittingen. Ik piepte toen wel anders op dat moment.

Dat is verschrikkelijk. Was dat in Marokko?

Nynorsk
24 augustus 2010, 02:02
niemand dus.

wel, eigenlijk klopt het wel dat ik onlangs net iets teveel aan iets anders heb gegeven om nog iets over te hebben. :?
maar hou jij je vooroordeeltjes maar.

suqar_7loe
24 augustus 2010, 02:02
Dat is verschrikkelijk. Was dat in Marokko?
Ja. Velen leven tot op de dag van vandaag nog in tenten. Een mens die zoiets niet verschrikkelijk vindt, is gewoon verdorven.

Nynorsk
24 augustus 2010, 02:09
Ja. Velen leven tot op de dag van vandaag nog in tenten. Een mens die zoiets niet verschrikkelijk vindt, is gewoon verdorven.

http://www.novatv.nl/page/detail/nieuws/7038/Ingezamelde+geld+aardbeving+Marokko+ongebruikt

Kijk, van zo'n dingen stort mijn geloof in die inzamelacties dus echt in.
En dat post ik nu niet om even te pikken op Marokko eh. Dat is OVERAL zo, bij iedere hulpverleningsactie.
En de reden is allemaal politiek.
Als er nu IETS is dat areligieus is, dan is het wel machtsmisbruik, corruptie, of gewoon alles blokkerende bureaucratie an sich.
En daar kan ik zo van gaan koken eh. :-(

Pakistan is lost :-(

Nynorsk
24 augustus 2010, 02:12
life goes on....

Amerikaans onbemand vliegtuig doodt 12 mensen in Pakistan
In een Pakistaans stammengebied, vlakbij de grens met Afghanistan, heeft een onbemand vliegtuigje van het Amerikaanse leger vandaag twaalf personen gedood, onder wie vijf opstandelingen. Dat werd uit Pakistaanse bron vernomen.

Drie raketten
De feiten speelden zich af in het noorden van Pakistan, in de regio Dandey Darpa Khel, vertelde een bron bij de Pakistaanse veiligheidsdiensten aan de telefoon. Op zowat vijf kilometer van Miranshah vuurde het vliegtuigje drie raketten af. Miranshah is de belangrijkste stad van Noord-Waziristan, dat bekendstaat als een toevluchtsoord voor al Qaida-rebellen. Het is ook in dit gebied dat de taliban traditioneel hun aanvallen tegen NAVO- en Amerikaanse troepen voorbereiden. (belga/ep)
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1148449/2010/08/23/Amerikaans-onbemand-vliegtuig-doodt-12-mensen-in-Pakistan.dhtml

:?

suqar_7loe
24 augustus 2010, 02:22
http://www.novatv.nl/page/detail/nieuws/7038/Ingezamelde+geld+aardbeving+Marokko+ongebruikt

Kijk, van zo'n dingen stort mijn geloof in die inzamelacties dus echt in.
En dat post ik nu niet om even te pikken op Marokko eh. Dat is OVERAL zo, bij iedere hulpverleningsactie.
En de reden is allemaal politiek.
Als er nu IETS is dat areligieus is, dan is het wel machtsmisbruik, corruptie, of gewoon alles blokkerende bureaucratie an sich.
En daar kan ik zo van gaan koken eh. :-(

Pakistan is lost :-(

Ondanks dat ik het niet voor de Marokkaanse monarchie heb, moet ik toegeven dat die koning echt zn uiterste best heeft gedaan die mensen te helpen.

De dag na de ramp trof je hem met zn botten tussen de mensen die hun familieleden verloren hadden. De weeskinderen heeft hij opgevangen en die worden opgeleid en onderwezen. Maar ja, wie wil nou een soldaat worden..
Het probleem was de lokale bevolking.

Ge weet natuurlijk nooit waar uw geld terecht komt maar tis de intentie die telt. Als jij geld stuurt naar een getroffen gebied dan heb jij gedaan wat je moest doen. En als een ander met het geld gaat lopen, dan is dat op zijn verantwoordelijkheid en hoop ik dat die persoon niet op een dag in dezelfde situatie terecht komt als de mensen die de wanhoop nabij zijn. Maar het beste vind ik persoonlijk zelf de handen uit de mouwen steken en projecten opstellen. Dan ben je zeker dat uw hulp in goede handen terecht komt.

suqar_7loe
24 augustus 2010, 02:27
life goes on....

Amerikaans onbemand vliegtuig doodt 12 mensen in Pakistan
In een Pakistaans stammengebied, vlakbij de grens met Afghanistan, heeft een onbemand vliegtuigje van het Amerikaanse leger vandaag twaalf personen gedood, onder wie vijf opstandelingen. Dat werd uit Pakistaanse bron vernomen.

Drie raketten
De feiten speelden zich af in het noorden van Pakistan, in de regio Dandey Darpa Khel, vertelde een bron bij de Pakistaanse veiligheidsdiensten aan de telefoon. Op zowat vijf kilometer van Miranshah vuurde het vliegtuigje drie raketten af. Miranshah is de belangrijkste stad van Noord-Waziristan, dat bekendstaat als een toevluchtsoord voor al Qaida-rebellen. Het is ook in dit gebied dat de taliban traditioneel hun aanvallen tegen NAVO- en Amerikaanse troepen voorbereiden. (belga/ep)
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1148449/2010/08/23/Amerikaans-onbemand-vliegtuig-doodt-12-mensen-in-Pakistan.dhtml

:?
Hier heb ik nou echt geen woorden voor.. Smerig, onmenselijk, barbaars.. allemaal nog te licht uitgedrukt.

stropke
24 augustus 2010, 03:56
Beste mensen dit heeft niets met Islam te maken,maar indien dezen schuldig zijn en dus betrapt zijn, tjaa wat kan je dan zeggen?

Ze hebben dit aan hun eigen te danken, beste mensen, in elke beschaving heb je uitwassen en slechte dinges, dit heb je ook in de westerse beschaving, babymoorden, pedofilie, overvallen, fraude, oplichterij, cannabisplantages, bankencrisis, enz...

Dus beste mensen, De Islam an sich promoot het vergeven, de Islam is een diplomatieke godsdienst,

De meeste Pakistanen zijn Moslims, maar je hebt er ook onder hen die niet voldoende zijn onderwezen in de Islam, Koran en Hadith, dit verklaar waarom je zeer veel zotte dinges ziet daar,


Ik weet niet of ge het bijhoud, maar ze bleken onschuldig te zijn.
En die vergeving vd Islam kan ik missen als kiespijn.
Over pedofilie gesproken, das hier strafbaar, terwijl het door Moke, de grote pedofeet wordt gepromoot. Wel onder dekmantel van "huwelijk", maar wat feitelijk een vorm van slavernij is.
In de islam komt tuurlijk geen fraude, overvallen enz voort; tzijn allemaal(schijn)heilige boontjes.
De grootste struikrover was Mohammed zelf.

Manneke, al die eufemismen en goedpraterij vd Islam pakt bij mij nie se.
Daar gaat ge vroeger moeten voor opstaan om mij dat te doen geloven.

Hoogmoed
24 augustus 2010, 09:40
Beter geweldadig land.
En voor hen zou ik moeten geven op giro 555 ?

Twee tieners worden doodgeslagen om vermeende diefstal, beleken achteraf onschuldig te zijn.
Politie was aanwezig maar keek de andere kant op.
Filmpje kan schokkend zijn:
http://www.realitatea.net/frati-ucisi-pakistan_733661.html

Ah ok omdat zo een hysterische meute iets doet, slaagt dit op een volledige bevolking :roll::roll:

Hoogmoed
24 augustus 2010, 09:42
Massale afkeuring van goede moslims stelt enorm gerust.


Zoals hier massaal die aanvallen op burgers in Afghanistan en Pakistan door 'onze' Westerse soldaten word afgekeurd ....:roll:

Savatage
24 augustus 2010, 10:15
Beter geweldadig land.
En voor hen zou ik moeten geven op giro 555 ?

Twee tieners worden doodgeslagen om vermeende diefstal, beleken achteraf onschuldig te zijn.
Politie was aanwezig maar keek de andere kant op.
Filmpje kan schokkend zijn:
http://www.realitatea.net/frati-ucisi-pakistan_733661.html

Je kan moeilijk al de mensen (waaronder vnl. kinderen) je financiële steun ontzeggen o.b.v. die gebeurtenissen. Ik zou ook niet beoordeeld willen worden o.b.v. wat één of andere Belgische rechter/massa oordeelt.

Cdude
24 augustus 2010, 10:18
Ondanks dat ik het niet voor de Marokkaanse monarchie heb, moet ik toegeven dat die koning echt zn uiterste best heeft gedaan die mensen te helpen.

De dag na de ramp trof je hem met zn botten tussen de mensen die hun familieleden verloren hadden. De weeskinderen heeft hij opgevangen en die worden opgeleid en onderwezen. Maar ja, wie wil nou een soldaat worden..
Het probleem was de lokale bevolking.

Ge weet natuurlijk nooit waar uw geld terecht komt maar tis de intentie die telt. Als jij geld stuurt naar een getroffen gebied dan heb jij gedaan wat je moest doen. En als een ander met het geld gaat lopen, dan is dat op zijn verantwoordelijkheid en hoop ik dat die persoon niet op een dag in dezelfde situatie terecht komt als de mensen die de wanhoop nabij zijn. Maar het beste vind ik persoonlijk zelf de handen uit de mouwen steken en projecten opstellen. Dan ben je zeker dat uw hulp in goede handen terecht komt.

Moha 6 is dat niet die koning die al die belangen in de mijnbouw en weetiknogwa allemaal heeft en met een persoonlijk kapitaal van 40 miljard nog bedelt voor Europese subsidies om wegen aan te leggen?
Kwestie van de export van onderdanen naar Europa nog wat te versnellen.

Moeten al die importbruiden niet zo hobbelen op weg naar hun uikeringsbestaan.Zeventig miljoen euro is bestemd om land- en tuinbouw in het Noord-Afrikaans land te versterken. Vooral kleine bedrijven zullen volgens de Europese Commissie van het geld gaan profiteren. 55 miljoen euro is bedoeld voor de aanleg van wegen, vooral om afgelegen gebieden beter bereikbaar te maken. De overige 10 miljoen euro ontvangt Marokko om analfabeten te leren lezen, meldt het Agrarisch Dagblad.

Hoogmoed
24 augustus 2010, 10:20
Moha 6 is dat niet die koning die al die belangen in de mijnbouw en weetiknogwa allemaal heeft en met een persoonlijk kapitaal van 40 miljard nog bedelt voor Europese subsidies om wegen aan te leggen?
Kwestie van de export van onderdanen naar Europa nog wat te versnellen.

Moeten al die importbruiden niet zo hobbelen op weg naar hun uikeringsbestaan.


:roll:

Cdude
24 augustus 2010, 10:27
:roll:Er is veel te doen over het vermogen van Mohammed. Zijn vader, Hassan II, liet bij zijn dood in 2000 een geschat vermogen van 40 miljard USD na (Nationale schuld was 20 miljard dollar). Desondanks erfde zijn zoon Mohammed 'maar' US$ 500 miljoen. Mohammed slaagde er echter in om in 8 jaar tijd, zijn officiële vermogen te vervijfvoudigen tot 2,5 miljard US$. Het vermogen van de koninklijke familie komt traditioneel uit de opbrengst van de fosfaatproductie van Marokko, maar Mohammed Vi is ook 'in zaken' gegaan. Hij is de nummer één waar het gaat om Banken, verzekeringen en productie. Hij heeft 20 paleizen, enkele duizenden hectares landbouwgrond, Omnium Nord Africaine (een mijnbouwbedrijf), voorts nog aanzienlijke belangen in de mijnbouw, telecommunicatie, verzekeringen, transport en logistiek, een verpakkingsbedrijf (Sevam), een meubelbedrijf (Primarios) en La Compagnie de textiles Chérifienne en onroerend goed in Frankrijk (waaronder een landgoed van 400 hectare bij Parijs) en de VS.

Waar Hassan II trouwens zijn fortuin vandaan haalde is niet helemaal duidelijk, omdat zijn vader Mohammed VI zeker niet rijk was. Hassan II heeft dat fortuin dus in ieder geval tijdens zijn regering bij elkaar geschraapt enniet door hard te werken.

Al met al een land met een te bedenkelijke leider om 135 miljoen aan te geven.

Hoogmoed
24 augustus 2010, 10:33
Kwestie van de export van onderdanen naar Europa nog wat te versnellen.

Moeten al die importbruiden niet zo hobbelen op weg naar hun uikeringsbestaan.

:roll:

Cdude
24 augustus 2010, 10:36
:roll:

Ik noteer : "geen argumenten buiten :roll:"

Hoogmoed
24 augustus 2010, 10:39
wat meer kan je zeggen tegen 'toogpraat'....

Cdude
24 augustus 2010, 10:41
wat meer kan je zeggen tegen 'toogpraat'....
Toogpraat die iets te hoog gegrepen is dus.

Het verandert echter niets aan de feiten dat M6 rijk is geworden op de rug van zijn onderdanen en bedelt om geld in het westen

Hoogmoed
24 augustus 2010, 10:44
Het verandert echter niets aan de feiten dat M6 rijk is geworden op de rug van zijn onderdanen en bedelt om geld in het westen

Over dit punt heb je gelijk, dat andere is toogpraat.

Cdude
24 augustus 2010, 10:58
Over dit punt heb je gelijk, dat andere is toogpraat.

Oh, dus jij beslist wat toogpraat is en wat niet.
Komende van een expert ter plaatse zal ik dit maar aanvaarden zeker.

Hoogmoed
24 augustus 2010, 11:05
Oh, dus jij beslist wat toogpraat is en wat niet.
Komende van een expert ter plaatse zal ik dit maar aanvaarden zeker.

komende van iemand die nog nooit 1 stap buiten een Europese samenleving heeft gezet :oops:

Cdude
24 augustus 2010, 11:37
komende van iemand die nog nooit 1 stap buiten een Europese samenleving heeft gezet :oops:

Mijn excuses.
Ik wist niet dat jij voor de staatsveiligheid werkte en een dossier had over mijn leven en vakanties. 8O

tomm
24 augustus 2010, 11:57
Pakistan gaat al vele tientallen jaren de verkeerde kant op, GB en de VS hebben dat regime altijd gesteund, omdt ze bang waren van een groot Indië dat goede betrekkingen had met de Sovjet-Unie. Het is een failed state. Onvoorstelbaar ook dat de huidige president, tot voor kort was "mister 10%" voortvluchtig wegens diefstal, terug herverkozen werd. Nu goed die militaire voorganger was ook niet zoveel beter. Het is heel normaal dat pakistanen hun heil zoeken bij extremisten in die situatie (hoewel dat natuurlijk niet voor beterschap zal zorgen, en de relaties tussen leger, geheime dienst en moslimfundamentalisten ook nogal mysterieus zijn... is al zo sinds de pakistaanse geheime dienst CIA geld doorsluisde aar Afghaanse terroristen die tegen de Sovjet-nie vochten). Qua "goed bestuur" zitten we hier weer met een topper, Afrika waardig... wat ik niet versta dat er zoveel kritiek komt op landen als Rusland, Oesbekistan en Iran terwijl die landen lichtboeien van beschaving en welvaart zijn in vergelijking met Pakistan.

styllo_ben
24 augustus 2010, 12:22
Mijn excuses.
Ik wist niet dat jij voor de staatsveiligheid werkte en een dossier had over mijn leven en vakanties. 8O

Nee nee, mijn collega Hoogmoed houdt zich bezig met terrorisme. Ik ben hier diegene die binnenlandse mensen volgt.

:lol:

styllo_ben
24 augustus 2010, 12:24
En wat die wegen en hobbelende import bruiden betreft. Dat is weldegelijk toogpraat van de bovenste plank.

Cdude
24 augustus 2010, 12:27
En wat die wegen en hobbelende import bruiden betreft. Dat is weldegelijk toogpraat van de bovenste plank.

De subsidies dienen (theoretisch) wel degelijk voor wegen en als dit voorheen zandwegen waren ...Ook op een ezel hobbel je.

Nu hoeft dat op zich geen probleem te zijn. Met kindergeld en uitkeringen van grote gezinnen kan je al een fatsoenlijke SUV kopen.
Die begint stilletjesaan de S200 als statussymbool te verdringen.

styllo_ben
24 augustus 2010, 13:25
De subsidies dienen (theoretisch) wel degelijk voor wegen en als dit voorheen zandwegen waren ...Ook op een ezel hobbel je.

Nu hoeft dat op zich geen probleem te zijn. Met kindergeld en uitkeringen van grote gezinnen kan je al een fatsoenlijke SUV kopen.
Die begint stilletjesaan de S200 als statussymbool te verdringen.

ik meen hier een vlaagje jaloezie te zien...

;-)

Het kan goed zijn dat het geld gaat dienen voor aanleg van wegen, en het kan ook heel goed zijn dat de corrupte elite alle rijkdom naar zich toe trekt, maar als je erbij komt vertellen dat die wegen moeten dienen om importbruiden minder te laten hobbelen op slechte wegen, dan krijgt het wel iets van een toogpraat ja.

suqar_7loe
24 augustus 2010, 13:30
Moha 6 is dat niet die koning die al die belangen in de mijnbouw en weetiknogwa allemaal heeft en met een persoonlijk kapitaal van 40 miljard nog bedelt voor Europese subsidies om wegen aan te leggen?
Ja, dat is hem! Maar we kunnen niet ontkennen dat hij zn volk niet helpt.
Kwestie van de export van onderdanen naar Europa nog wat te versnellen.
Hoezo?
Moeten al die importbruiden niet zo hobbelen op weg naar hun uikeringsbestaan.
:roll:

Cdude
24 augustus 2010, 13:59
ik meen hier een vlaagje jaloezie te zien...

;-)

Het kan goed zijn dat het geld gaat dienen voor aanleg van wegen, en het kan ook heel goed zijn dat de corrupte elite alle rijkdom naar zich toe trekt, maar als je erbij komt vertellen dat die wegen moeten dienen om importbruiden minder te laten hobbelen op slechte wegen, dan krijgt het wel iets van een toogpraat ja.

En hoor je zoiets van een, kzeg zo maar wat, Hans Teeuwen, lig je onder tafel.
Feit is dat "ze" hun maagdjes niet halen in grootsteden.

In een S200 kunnen geen 2 MTB's ;-)

Cdude
24 augustus 2010, 14:00
Ja, dat is hem! Maar we kunnen niet ontkennen dat hij zn volk niet helpt.

"Niet ontkennen", "niet helpt" = dubbele ontkenning :-P

Cdude
24 augustus 2010, 14:01
ik meen hier een vlaagje jaloezie te zien...

;-)

Het kan goed zijn dat het geld gaat dienen voor aanleg van wegen, en het kan ook heel goed zijn dat de corrupte elite alle rijkdom naar zich toe trekt, maar als je erbij komt vertellen dat die wegen moeten dienen om importbruiden minder te laten hobbelen op slechte wegen, dan krijgt het wel iets van een toogpraat ja.

Je valt in herhaling met je toogpraat...na 3 maal verliest het iets van relevantie.
Dan doe je me denken aan een oud zatlap die elk weekend hetzelfde verhaaltje vertelt na zijn 5de mint aan de toog

suqar_7loe
24 augustus 2010, 14:04
"Niet ontkennen", "niet helpt" = dubbele ontkenning :-P

:lol:

styllo_ben
24 augustus 2010, 14:13
En hoor je zoiets van een, kzeg zo maar wat, Hans Teeuwen, lig je onder tafel.
Feit is dat "ze" hun maagdjes niet halen in grootsteden.

In een S200 kunnen geen 2 MTB's ;-)

what the hell zijn mbt's???

Yves Delaet
24 augustus 2010, 14:14
Harde beelden, de wereld is gek geworden

Eigenzinnig
24 augustus 2010, 15:08
what the hell zijn mbt's???

MTB's..mountainbike's..fietsen geschikt om importbruidjes te gaan zoeken langs hobbelige wegen.8-)

styllo_ben
24 augustus 2010, 15:20
gij en je afkortingen ook hé

ik bedoel, wie komt er nu op om Mohammed VI af te korten als M6

beroepsmisvoring misschien?

:lol:

Derk de Tweede
25 augustus 2010, 14:43
wat is mij dat een belachelijk idee dat in de openingspost geponeerd wordt.

Er wordt gewoon een soep gemaakt van een misukte staat, tribale en feodale samenleving en de Islam...

... om dan te moeten concluderen dat je geen geld zult doneren.

idioot dat je bent. Zeg gewoon meteen dat je geen zin hebt om geld te geven hé. Je moet er geen andere dingen bij halen.

trouwens, in ELK (!) land dat de voorbije 40 jaar om ontwikkelingshulp gevraagd heeft, kan men zulke taferelen zien. als er al niks ergers gebeurd. Nooit beelden gezien uit "katholiek" ( :roll: ) Afrika?

We mogen toch wel een beetje intellectuele eerlijkheid verwachten van de mensen, niet?

:roll:

Geld sturen lijkt me geen goede zaak, materiële hulp een betere.
Ik heb geen vertrouwen in dat regime met zijn nucleaire ambities.

Cdude
25 augustus 2010, 15:05
gij en je afkortingen ook hé

ik bedoel, wie komt er nu op om Mohammed VI af te korten als M6

beroepsmisvoring misschien?

:lol:

Luiheid ...en wie kent er nu geen MTB. 8O

suqar_7loe
27 augustus 2010, 02:49
Geld sturen lijkt me geen goede zaak, materiële hulp een betere.
Ik heb geen vertrouwen in dat regime met zijn nucleaire ambities.
Wat hebben de onschuldige burgers daarmee te maken?

Derk de Tweede
27 augustus 2010, 20:21
Wat hebben de onschuldige burgers daarmee te maken?

Ik geef dus de voorkeur aan rechtstreekse hulp, met tenten, medicijnen en wellicht ook mensen om de dijken te verzwaren.
Maar geen geld naar de Pakistaanse regering.

longhorn
27 augustus 2010, 22:15
Ik geef dus de voorkeur aan rechtstreekse hulp, met tenten, medicijnen en wellicht ook mensen om de dijken te verzwaren.
Maar geen geld naar de Pakistaanse regering.

Ik geef dat volk niets maar wens hen wel een nucleair ongeluk toe.