PDA

View Full Version : Splitsing rode Duivels


Pagina's : [1] 2

dominatrix
27 augustus 2010, 10:34
Met het risico dat ik de draad op de verkeerde plaats start omdat ik denk dat dit debat een gevolg is van het electoraal opkomende Vlaams nationalisme.

Op de webstekken van zowel De Morgen al Het Belang van Limburg loopt momenteel een peiling naar de intentie of het goed is de rode duivels te splitsen.

www.hbvl.be

www.demorgen.be

Het spreekt voor zich dat het niet wenselijk is om nog een nationale voetbalploeg in leven te houden voor een land dat reeds lang dood is en daarenboven al decennia in verregaande staat van ontbinding.

Natuurlijk, uiteraard, sport staat los van politiek. En een goeie nationale ploeg zal evenveel impact hebben op de werking van een staat als een nieuwe serie koekjesdozen van de fam. Coburg. Maar een discussie over een nationale voetbalploeg kan gelukkig wel het debat brengen bij andere lagen van de bevolking die vooralsnog verder af staan van het politieke gebeuren. Het Vlaams blok slaagde er met brio in om via andere thema's het flamingantisme gangbaar te maken bij delen van de bevolking die er jarenlang van verstoken bleven.

Wat vinden jullie?

- Is een discussie over het splitsen van de rode duivels wenselijk? Nuttig?

dominatrix
27 augustus 2010, 10:38
De polemiek werd gestart door Vanessa Hoefkens: http://www.demorgen.be/dm/nl/998/Voetbal/article/detail/1149944/2010/08/27/Tijd-voor-een-Vlaamse-nationale-ploeg.dhtml

De schoofzak
27 augustus 2010, 10:40
Ik beschouw de voetbalbond als een private organisatie.

Die mag zelf beslissen hoe waar en wat ze 'spelen'.

Persoonlijk zou ik hen aanraden om iets te trachten te doen op een niveau dat past in Europa.


Op politiek vlak, speelt het spel zich anders natuurlijk.
Daar is voetbal een onderdeel van het preventief gezondheidsbeleid (brede volkssporten, jeugd ....) en amusement (cultuur).
Die beleidsdomeinen mogen/moeten ondersteund worden met belastingscenten.

Zwartengeel
27 augustus 2010, 10:41
.

Bad Attila
27 augustus 2010, 10:45
Voorstel heeft een groot voordeel: dat is de lijdensweg van de Rode Duivels afgelopen zonder dat er "Zwarte Leeuwen" of "Rode Hanen" hen kunnen komen vervangen in hun lijdensweg.

kameleon
27 augustus 2010, 10:46
Ik denk dat dit een zeer goed idee is. Inter Milaan, winnaar van de Champions League speelt ook enkel en alleen maar met mensen die dezelfde landstaal spreken. De supporters staan daar inderdaad als 1 blok achter hun team en zoals je kan zien blijven de successen daar niet uit.

Dat ik hier nooit eerder op ben gekomen ! Respect voor V. Hoefkens !

dominatrix
27 augustus 2010, 10:46
Het gaat er mij om de polemiek van de desintegrerende staat via de logica der 'brood en spelen' bij mensen te krijgen waar we ze anders niet krijgen.

Maar verder, een nationale voetbal ploeg voor Vlaanderen zou toch niet slecht zijn met betrekking tot bouwen aan nationale gevoelens.

Of gewoon we straks gewoon verder naar de Belze rode duivels zitten gapen op café terwijl Vlaanderen allang onafhankelijk is? Neen toch? :)

Bad Attila
27 augustus 2010, 10:56
Het gaat er mij om de polemiek van de desintegrerende staat via de logica der 'brood en spelen' bij mensen te krijgen waar we ze anders niet krijgen.

Maar verder, een nationale voetbal ploeg voor Vlaanderen zou toch niet slecht zijn met betrekking tot bouwen aan nationale gevoelens.

Of gewoon we straks gewoon verder naar de Belze rode duivels zitten gapen op café terwijl Vlaanderen allang onafhankelijk is? Neen toch? :)

Het voorstel is eigenlijk volledig wereldvreemd in die zin dat de FIFA enkel LANDEN erkent, geen deelstaten. Een "Vlaamse nationale ploeg" wordt dus niet door de FIFA erkent, en kan dus niet deelnemen aan officiële competities. Je hebt dus geen brood&spelen.

Ja, ik weet het, Schotland, Wales, Engeland en Noord-Ierland hebben wél eigen erkende federaties (ook in het rugby trouwens), maar dat is een uitzondering als "dank voor het uitvinden van voetbal".

Zeno!
27 augustus 2010, 10:59
Een aantal jaren geleden was het zelfs Vincent Kompany die zei dat er onder de 'Rode Duivels' geen eenheid heerste, dat Vlaamse en Waalse spelers aan aparte tafels zaten, dat ze apart op stap gingen, enz.

Zo bouw je natuurlijk geen hechte groep. Ook de Rode Duivels voelen aan dat er geen natie is voor wie zij spelen, en dat motiveert niet.

Terwijl supporters van andere landen allemaal samen hetzelfde volkslied kunnen zingen in een stadion, lukt ook dat niet bij ons. Vlamingen in het Nederlands, Franstaligen in het Frans en Duitstaligen in het Duits. La kakofonie totale...

Dus JA NATUURLIJK, zou het een goeie zaak zijn moesten de Rode Duivels ophouden te bestaan, en moest er een moderne Vlaamse Voetbalbond worden opgericht (zoals er al een Vlaamse Wielerbond bestaat) die zou afrekenen met al het amateurisme dat de KBVB zo kenmerkt. Ik ben er 100% van overtuigd dat een Vlaamse ploeg véél meer supporters zou aantrekken, dat er een veel grotere eenheid in de ploeg zou bestaan en dat als gevolg hiervan de resultaten beter zouden zijn.

dominatrix
27 augustus 2010, 11:05
Het voorstel is eigenlijk volledig wereldvreemd in die zin dat de FIFA enkel LANDEN erkent, geen deelstaten. Een "Vlaamse nationale ploeg" wordt dus niet door de FIFA erkent, en kan dus niet deelnemen aan officiële competities. Je hebt dus geen brood&spelen.

Ja, ik weet het, Schotland, Wales, Engeland en Noord-Ierland hebben wél eigen erkende federaties (ook in het rugby trouwens), maar dat is een uitzondering als "dank voor het uitvinden van voetbal".

Dan weten we meteen wat ons te doen staat... het één en het ander zijn derhalve onlosmakelijk verbonden.

Zeno!
27 augustus 2010, 11:08
Het bericht heeft -uiteraard- ook de schuimbekkende Franstalige pers gehaald:

Madame Hoefkens veut des Diables flamands(27/08/2010)

Elle est pour une équipe 100 % flamande

BRUXELLES Vanessa Hoefkens est une BV en Flandre. Parce que c'est la femme de Carl Hoefkens mais aussi pour sa plastique. Et qui dit BV, dit pouvoir donner son avis sur tout.

La jolie blonde s'est fait remarquer récemment car elle a déclaré qu'elle voulait des Diables flamands. "Les supporters ne se reconnaissent plus dans les joueurs et je pense qu’il y aurait beaucoup plus de monde si une équipe 100 % flamande était sur la pelouse". Avec le noir et le jaune comme couleurs?

Zelden zo'n denigrerend stukje "journalistiek" gelezen...

En ook de commentaren van lezers eronder tarten elke verbeelding. Wie wil er met zo'n mensen in hemelsnaam nog een gezamenlijke nationale ploeg, laat staan een land delen?

Zwartengeel
27 augustus 2010, 11:11
Et qui dit BV, dit pouvoir donner son avis sur tout.

Daar hebben ze dan weer wél gelijk in.

dominatrix
27 augustus 2010, 11:13
www.hln.be bericht er nu ook over, en organiseert zelfs een poll.

Blijkbaar komen ook aldaar veel reacties. Dat is goed. Na de koekskesdozen is voetbal zowat het laatste dat nog unitair is... prachtig van madam Hoefkes om de knuppel in het hoenderhok te gooien!

dominatrix
27 augustus 2010, 11:13
Het bericht heeft -uiteraard- ook de schuimbekkende Franstalige pers gehaald:



Zelden zo'n denigrerend stukje "journalistiek" gelezen...

En ook de commentaren van lezers eronder tarten elke verbeelding. Wie wil er met zo'n mensen in hemelsnaam nog een gezamenlijke nationale ploeg, laat staan een land delen?

Uit welke krant komt het juist?

Zeno!
27 augustus 2010, 11:14
Uit welke krant komt het juist?

La Dernière Heure: http://www.dhnet.be/sports/diables-rouges/article/323054/madame-hoefkens-veut-des-diables-flamands.html

toccata
27 augustus 2010, 11:31
Volstrekt irrelevant of het nu een Belgische of Vlaamse ploeg is

Svennies
27 augustus 2010, 11:34
Het voorstel is eigenlijk volledig wereldvreemd in die zin dat de FIFA enkel LANDEN erkent, geen deelstaten. Een "Vlaamse nationale ploeg" wordt dus niet door de FIFA erkent, en kan dus niet deelnemen aan officiële competities. Je hebt dus geen brood&spelen.

Ja, ik weet het, Schotland, Wales, Engeland en Noord-Ierland hebben wél eigen erkende federaties (ook in het rugby trouwens), maar dat is een uitzondering als "dank voor het uitvinden van voetbal".

Ach zo mijn beste, en Tjechië en Slowakije dan.....

Bij een splitsing zijn wij dan immers géén deelstaat meer ,maar een onafhankelijk land...

fox
27 augustus 2010, 11:35
Zouden er werkelijk 1 iemand zijn die daar van wakker ligt?

kameleon
27 augustus 2010, 11:37
Als je de reacties onder de artikels bekijkt wel. Als het hier ooit gesplitst wordt dan hoop ik dat ze een oprotpremie voorzien hebben voor mensen die geen van beide kanten kiest. Anders stap ik naar de VN.

Zwartengeel
27 augustus 2010, 11:39
Volstrekt irrelevant of het nu een Belgische of Vlaamse ploeg is

Zeer juist.

Daarom bij deze:

:cheer: Hup Holland Hup! :cheer:

dominatrix
27 augustus 2010, 11:43
La Dernière Heure: http://www.dhnet.be/sports/diables-rouges/article/323054/madame-hoefkens-veut-des-diables-flamands.html

Dank U!

dominatrix
27 augustus 2010, 11:44
Volstrekt irrelevant of het nu een Belgische of Vlaamse ploeg is

Toch liever geen Belgische ploeg meer dan hoor...

Bad Attila
27 augustus 2010, 11:47
Dan weten we meteen wat ons te doen staat... het één en het ander zijn derhalve onlosmakelijk verbonden.

Eerst onafhankelijkheid, dan Vlaamse ploeg, hé. ;-)

(dat geldt trouwens voor alle sporten, hé)

dominatrix
27 augustus 2010, 11:49
Eerst onafhankelijkheid, dan Vlaamse ploeg, hé. ;-)

(dat geldt trouwens voor alle sporten, hé)

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat we de geesten niet daarheen mogen laten rijpen of de bonden die die nationale ploegen voeden niet alvast mogen onttrekken aan unitaire principes.

Ik weet eigenlijk niet zo heel goed hoe dat allemaal gegaan is met de nationale voetbalploegen van de pakweg Servië etc.

Bad Attila
27 augustus 2010, 12:10
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat we de geesten niet daarheen mogen laten rijpen of de bonden die die nationale ploegen voeden niet alvast mogen onttrekken aan unitaire principes.

Dat is al lang gebeurd, hoor.
De meeste bonden zijn gesplitst, met nog enkel een "federale" structuur voor alles wat met internationale (of "professionele") competities te maken heeft.
Voor de voetbalbond weet ik het niet zeker, maar ik dacht dat het structureel gesplitst was voor alle provinciale competities (of zelfs bevordering?)

Ik weet eigenlijk niet zo heel goed hoe dat allemaal gegaan is met de nationale voetbalploegen van de pakweg Servië etc.

Eens de staat internationaal voldoende erkend wordt, kan het aansluiten bij de FIFA/IOC/alle andere internationale sportbonden. Kosovo of Noord-Cyprus zijn onvoldoende internationaal erkend en hebben dus geen "eigen" nationale ploegen, hun interne competities zijn ook niet erkend.

In een tussenperiode kunnen twee landen tijdelijk nog één ploeg vormen. Dat was bij voorbeeld het geval voor Tsjecho-Slowakije, die de laatste matchen voor het WK-kwalificatie 1994 onder de noemer "VTS" (Vereniging van Tsjechen en Slowaken) heeft gespeeld terwijl beide landen onafhankelijk waren geworden (voor diegenen die het zich herinneren, hun laatste match was tegen ... België, waar De Wilde alles gestopt heeft, waardoor België naar het WK is mogen gaan :-P).

Shadowke
27 augustus 2010, 12:12
een vlaamse nationale ploeg zal ook niets betekenen als je met een zwakke competitie zit. maar het zal alvast beter verlopen dan met de roze mietjes/jeanetten.
een vlaams-nederlandse ploeg en competitie daarentegen zal serieus vonken geven.

toccata
27 augustus 2010, 12:14
Toch liever geen Belgische ploeg meer dan hoor...

Tja, mij maakt het niet uit, ik hoop wel dat de politici zich met nuttigere dingen bezig houden
maar het zal alvast beter verlopen dan met de roze mietjes/jeanetten.


Leg uit wat je hiermee bedoelt

Zeer juist.

Daarom bij deze:

:cheer: Hup Holland Hup! :cheer:

Ik zou daar mee kunnen leven, alle ik supporter niet voor voetbal (dat is een doodsaaie sport!) maar ik snap wel je punt: openstaan voor de goede dingen die we kunnen bijleren van Nederland. Ik ga daarmee akkoord, zeker op het gebied van politieke ethiek, kiessysteem en niveau van debat kunnen we héél veel van dat land bijleren.

Shadowke
27 augustus 2010, 12:15
Ik zou daar mee kunnen leven, alle ik supporter niet voor voetbal (dat is een doodsaaie sport!) maar ik snap wel je punt: openstaan voor de goede dingen die we kunnen bijleren van Nederland. Ik ga daarmee akkoord, zeker op het gebied van politieke ethiek, kiessysteem en niveau van debat kunnen we héél veel van dat land bijleren.

voorstander van een nederlands-vlaamse staat toccata? ;)

Julianus
27 augustus 2010, 12:17
De laatste keer dat een Vlaamse club kampioen werd, was in 2005. En dat in een competitie met 12 Vlaamse, 3 Waalse en 1 Brusselse ploeg...

Als we dan toch willen splitsen, eis ik een eigen West-Vlaamse nationale ploeg.

Shadowke
27 augustus 2010, 12:18
De laatste keer dat een Vlaamse club kampioen werd, was in 2005. En dat in een competitie met 12 Vlaamse, 3 Waalse en 1 Brusselse ploeg...

Als we dan toch willen splitsen, eis ik een eigen West-Vlaamse nationale ploeg.

kleinstaaterei?

dominatrix
27 augustus 2010, 12:21
Tja, mij maakt het niet uit, ik hoop wel dat de politici zich met nuttigere dingen bezig houden


Ik denk dat je hiermee een meerderheidsstelling weet weer te geven: 'mij maakt het niet uit'. Mij maakt alles wat rest-belgië is wel uit. Daarvoor kan geen plaats meer zijn in Vlaanderen.

dominatrix
27 augustus 2010, 12:22
kleinstaaterei?

We hebben'm op zijn tenen getrapt precies...

't is gewoon een voldongen feit dat de rode duivels samen met de koekjesdozen nog zowaat de laatste dingen zijn die België nog unitair heeft.

dominatrix
27 augustus 2010, 12:24
Dat is al lang gebeurd, hoor.
De meeste bonden zijn gesplitst, met nog enkel een "federale" structuur voor alles wat met internationale (of "professionele") competities te maken heeft.
Voor de voetbalbond weet ik het niet zeker, maar ik dacht dat het structureel gesplitst was voor alle provinciale competities (of zelfs bevordering?)



Eens de staat internationaal voldoende erkend wordt, kan het aansluiten bij de FIFA/IOC/alle andere internationale sportbonden. Kosovo of Noord-Cyprus zijn onvoldoende internationaal erkend en hebben dus geen "eigen" nationale ploegen, hun interne competities zijn ook niet erkend.

In een tussenperiode kunnen twee landen tijdelijk nog één ploeg vormen. Dat was bij voorbeeld het geval voor Tsjecho-Slowakije, die de laatste matchen voor het WK-kwalificatie 1994 onder de noemer "VTS" (Vereniging van Tsjechen en Slowaken) heeft gespeeld terwijl beide landen onafhankelijk waren geworden (voor diegenen die het zich herinneren, hun laatste match was tegen ... België, waar De Wilde alles gestopt heeft, waardoor België naar het WK is mogen gaan :-P).

Bij mijn weten is de voetbalbond nog tamelijk unitair. Ook van die vooropgestelde competitie tesamen met Nederland komt niet echt veel in huis.

Van de vts was ik dus niet op de hoogte. Dank om mij hieromtrent in te lichten!

Pelgrim
27 augustus 2010, 12:32
Zeer juist.

Daarom bij deze:

:cheer: Hup Holland Hup! :cheer:

Tiens, heeft Holland ook al een aparte nationale ploeg?

toccata
27 augustus 2010, 12:35
voorstander van een nederlands-vlaamse staat toccata? ;)

Staten maken mij niet uit, het kan mij niet schelen of we nu in Vlaanderen, Belgie, een soort unie van de Nederlanden of whatever leven. Wat mij wél wakker houdt is dat de belangrijkste problemen van dit moment (Klimaat, globalisering, oneerlijke Noord-Zuid verhoudingen) worden aangepakt, en daarvoor moet het juiste beleidsniveau met de juiste bevoegdheden voor bestaan, en dat lijkt me -op dit moment- de EU.

Verder vind ik dat de Belgische staat (zolang ze bestaat) wél radicaal gedemocratiseerd moet worden, ik denk dan aan 1 federale kieskring (zonder enige pariteiten, kiesdrempels,...), een machtig parlement, afschaffing senaat en meer debat op niveau etc etc, en daar lijkt Nederland een gidsland in (niet dat daar alles ok is natuurlijk) maar je snapt mijn punt

En ik wacht nog op je uitleg over deze quote:

maar het zal alvast beter verlopen dan met de roze mietjes/jeanetten.

Shadowke
27 augustus 2010, 12:47
Staten maken mij niet uit, het kan mij niet schelen of we nu in Vlaanderen, Belgie, een soort unie van de Nederlanden of whatever leven. Wat mij wél wakker houdt is dat de belangrijkste problemen van dit moment (Klimaat, globalisering, oneerlijke Noord-Zuid verhoudingen) worden aangepakt, en daarvoor moet het juiste beleidsniveau met de juiste bevoegdheden voor bestaan, en dat lijkt me -op dit moment- de EU.

Verder vind ik dat de Belgische staat (zolang ze bestaat) wél radicaal gedemocratiseerd moet worden, ik denk dan aan 1 federale kieskring (zonder enige pariteiten, kiesdrempels,...), een machtig parlement, afschaffing senaat en meer debat op niveau etc etc, en daar lijkt Nederland een gidsland in (niet dat daar alles ok is natuurlijk) maar je snapt mijn punt

En ik wacht nog op je uitleg over deze quote:

1) de EU dient enkel Berlijn en Parijs.
2) een democratisch belgie zal er nooit komen want democratie betekent het einde van belgie
3) geen communautaire twisten meer, maar er zal nog altijd geen nationaal gevoel zijn

Zeno!
27 augustus 2010, 13:04
Een Vlaamse ploeg onder leiding van de KNVB?

solidarnosc
27 augustus 2010, 13:12
Een Vlaamse ploeg onder leiding van de KNVB?

En in welke competitie gaan die spelen? De wannabe league samen met Catalonie en Baskenland?

Kawadude
27 augustus 2010, 13:40
Het voorstel is eigenlijk volledig wereldvreemd in die zin dat de FIFA enkel LANDEN erkent, geen deelstaten. Een "Vlaamse nationale ploeg" wordt dus niet door de FIFA erkent, en kan dus niet deelnemen aan officiële competities. Je hebt dus geen brood&spelen.

Ja, ik weet het, Schotland, Wales, Engeland en Noord-Ierland hebben wél eigen erkende federaties (ook in het rugby trouwens), maar dat is een uitzondering als "dank voor het uitvinden van voetbal".

Is dat niet omdat die eigen federaties eigen nationale en bekercompetities organiseren? Dat het IOC zich baseert op landen, klopt, maar ik meen me herinneren dat er meer FIFA-leden zijn dan er landen zijn (in een onlangs over Sepp Blatter uitgezonden reportage).

Het argument 'omdat ze de sport uitgevonden hebben' lijkt me een wat raar argument.

Pelgrim
27 augustus 2010, 13:42
En in welke competitie gaan die spelen? De wannabe league samen met Catalonie en Baskenland?

Zou daar iets mee mis zijn?

filosoof
27 augustus 2010, 13:59
Zouden er werkelijk 1 iemand zijn die daar van wakker ligt?Vanessa misschien. ;-)

fox
27 augustus 2010, 14:03
Vanessa misschien. ;-)

Als ik Vanessa zo bekijk ziet ze er niet direct het type uit dat van veel dingen wakker ligt...

filosoof
27 augustus 2010, 14:06
Als ik Vanessa zo bekijk ziet ze er niet direct het type uit dat van veel dingen wakker ligt...pff, een gerateerde haargolf, niet het juiste merk make up?

Zipper
27 augustus 2010, 14:09
Als ik Vanessa zo bekijk ziet ze er niet direct het type uit dat van veel dingen wakker ligt...

van de inkomsten van Carl misschien, of van haar foto-sessies in P-Magazine.

dominatrix
27 augustus 2010, 14:25
Vanessa misschien. ;-)

Ik denk nu wel, als ik zie wat voor een storm er is losgebarsten.... Denk dat ze dat niet had verwacht. Ze krijgt nu heel het Belgicisme over haar heen.

dominatrix
27 augustus 2010, 14:25
Zou daar iets mee mis zijn?

Een competitie met echte landen past niet zo in solidarnosc zijn kraam ;-)

Bad Attila
27 augustus 2010, 14:27
Ik denk nu wel, als ik zie wat voor een storm er is losgebarsten.... Denk dat ze dat niet had verwacht. Ze krijgt nu heel het Belgicisme over haar heen.

Zij heeft wel een voordeel: natte dromen voor zowel Vlaams-nationalisten als Belgicisten (en wij mogen nog over haar heen, bij!). :-P

Txiki
27 augustus 2010, 14:29
:cheer: splits de rode duivels :cheer:

filosoof
27 augustus 2010, 14:34
Ik denk nu wel, als ik zie wat voor een storm er is losgebarsten.... Denk dat ze dat niet had verwacht. Ze krijgt nu heel het Belgicisme over haar heen.Pff. Dat heeft die Vanessa Hoefkens (http://www.garagetv.be/video-galerij/videoclip/Vanessa_Hoefkens__laat_iets_zien_.aspx) toch zo graag (http://images.icanhascheezburger.com/completestore/2009/4/13/128841168594045920.jpg)?

filosoof
27 augustus 2010, 14:38
Zij heeft wel een voordeel: natte dromen voor zowel Vlaams-nationalisten als Belgicisten (en wij mogen nog over haar heen, bij!). :-PIk wil niet weten wie en wat er nog allemaal over mag. Alleen de http://msn.mess.be/data/thumbnails/33/nmbs.png niet zeker?

De schoofzak
27 augustus 2010, 14:39
Als ik Vanessa zo bekijk ziet ze er niet direct het type uit dat van veel dingen wakker ligt...
Hoogstens van 11 dingen in een voetbalploeg zeker ?

schaker
27 augustus 2010, 14:40
De polemiek werd gestart door Vanessa Hoefkens.
Klopt niet, ik heb in 2008 al eens deze discussie gestart:
Sport --> Discussie "Voetbal: Vlaamse en Waalse Rode Duivels"
http://forum.politics.be/showthread.php?t=105798

filosoof
27 augustus 2010, 14:40
Hoogstens van 11 dingen in een voetbalploeg zeker ?Daar waarschijnlijk niet van.

De schoofzak
27 augustus 2010, 14:44
Klopt niet, ik heb in 2008 al eens deze discussie gestart:
Sport --> Discussie "Voetbal: Vlaamse en Waalse Rode Duivels"
http://forum.politics.be/showthread.php?t=105798

Jamaar, wie kijkt er nu naar jou ??

LiberaalNL
27 augustus 2010, 14:54
Schotland, Noord-Ierland en Wales hebben ook een eigen voetbalploeg, dus het zou logisch zijn.

Nexer
27 augustus 2010, 15:42
Doen. Dat wordt nog eens lachen geblazen :)

BWarrior
27 augustus 2010, 15:45
Ik denk dat dit een zeer goed idee is. Inter Milaan, winnaar van de Champions League speelt ook enkel en alleen maar met mensen die dezelfde landstaal spreken.

Kan u dat even uitleggen?

INTER: 12 Julio Cesar; landstaal: Portugees
13 Maicon, landstaal: Portugees
6 Lucio, landstaal: Portugees
25 Samuel, landstaal: Spaans
26 Chivu, landstaal: Roemeens
(68' Stankovic landstaal: Servisch);
4 Zanetti, landstaal: Spaans
19 Cambiasso; landstaal: Spaans
27 Pandev landstaal: Macedonisch
(79' Muntari, landstaal: Engels),
10 Sneijder, landstaal: Nederlands
9 Eto'o; landstaal: Frans
22 Milito landstaal: Spaans
(91' Materazzi landstaal: Italiaans)
(ploeg die CL-finale won)

Kawadude
27 augustus 2010, 15:47
Schotland, Noord-Ierland en Wales hebben ook een eigen voetbalploeg, dus het zou logisch zijn.

Volgens sommigen was dat een 'uitzondering als dank omdat ze het voetbal hebben uitgevonden': http://forum.politics.be/showpost.php?p=4946300&postcount=8

Zwartengeel
27 augustus 2010, 15:49
Volgens sommigen was dat een 'uitzondering als dank omdat ze het voetbal hebben uitgevonden': http://forum.politics.be/showpost.php?p=4946300&postcount=8

Was dat niet omdat hun nationale ploegen al bestonden voor de oprichting van de FIFA?

Bad Attila
27 augustus 2010, 15:49
Volgens sommigen was dat een 'uitzondering als dank omdat ze het voetbal hebben uitgevonden': http://forum.politics.be/showpost.php?p=4946300&postcount=8

Ik ben het aan het opzoeken hoor. ;-)
(hun apart statuut is wel erkend door de FIFA-statuten
"Each of the four British Associations is recognised as a separate Member of
FIFA.")

EDIT:
Was dat niet omdat hun nationale ploegen al bestonden voor de oprichting van de FIFA?

Is waarschijnlijk een betere uitleg. :oops:

Kawadude
27 augustus 2010, 15:55
Ik ben het aan het opzoeken hoor. ;-)
(hun apart statuut is wel erkend door de FIFA-statuten
"Each of the four British Associations is recognised as a separate Member of
FIFA.")

EDIT:


Is waarschijnlijk een betere uitleg. :oops:

In die logica zouden de ex-Joegoslavië-landen nog steeds als een federatie moeten aantreden, gezien ze op het moment van de oprichting van de FIFA nog één land waren. Mijn uitleg klopt wel hoor: de ex-Sovjetlanden zijn erkend geweest als individuele leden van de UEFA (belangrijker dan de FIFA, want organiseert meer competities dan FIFA, die enkel bestaat voor het WK) van zodra ze een eigen federatie, competitie, beker, enz. hadden.

Nogmaals, er zijn meer FIFA-leden dan landen in de wereld. Hoe verklaar je dat?

Kawadude
27 augustus 2010, 15:58
:oops:

Ik zou minder blozen dan van je eigen uitleg: "een speciaal statuut als dank voor het uitvinden van de sport".

Zwartengeel
27 augustus 2010, 16:04
In die logica zouden de ex-Joegoslavië-landen nog steeds als een federatie moeten aantreden, gezien ze op het moment van de oprichting van de FIFA nog één land waren. Mijn uitleg klopt wel hoor: de ex-Sovjetlanden zijn erkend geweest als individuele leden van de UEFA (belangrijker dan de FIFA, want organiseert meer competities dan FIFA, die enkel bestaat voor het WK) van zodra ze een eigen federatie, competitie, beker, enz. hadden.

Nogmaals, er zijn meer FIFA-leden dan landen in de wereld. Hoe verklaar je dat?

Ik neem aan dat de voorwaarde om een nationale ploeg te kunnen inschrijven voor een internationaal toernooi is dat het land of de entiteit in kwestie een onafhankelijke voetbalfederatie is. Verschillende van die leden zijn kleine eilandjes in Oceanië of in de Caraïben, die geen onafhankelijke staat zijn maar een soort van autonome status hebben. Bv. Puerto Rico, Nederlandse Antillen, Sint-Maarten, Martinique... Veelal zijn het dus kleine landjes die op een grote afstand van het moederland liggen en wellicht heeft het moederland de oprichting van een autonome voetbalbond toegestaan uit praktische overwegingen.

Zeno!
27 augustus 2010, 16:04
Dit zegt toch genoeg zeker:

Bondscoach Frank Vercauteren vorig jaar in Humo (6.10.2009): “Aan tafel zitten de Walen bij de Walen en de Vlamingen bij de Vlamingen". “Ik heb het nooit anders geweten. Kan je daar iets aan doen? Weinig. Maar onlangs waren er aan een tafel twee borden te veel gezet. Wat gebeurde er? Aan de borden in het midden ging niemand zitten: er liep letterlijk een scheidingslijn tussen Vlamingen en Walen.”

"o belgique o mere cherie, lala lala lalalaaaa" :lol:

Geert C
27 augustus 2010, 16:05
Schotland, Noord-Ierland en Wales hebben ook een eigen voetbalploeg, dus het zou logisch zijn.
Ja, maar de vier Britse voetbalbonden bestonden al toen de FIFA opgericht werd. ;-)

Ik citeer uit de statuten van de FIFA (kan je raadplegen op hun website):
10. Admission

1. Any Association which is responsible for organising and supervising football in its country may become a Member of FIFA. In this context, the expression “country” shall refer to an independent state recognised by the international community. Subject to par. 5 and par. 6 below, only one Association shall be recognised in each country.
(...)
5. Each of the four British Associations is recognised as a separate Member of FIFA.
6. An Association in a region which has not yet gained independence may, with the authorisation of the Association in the country on which it is dependent, also apply for admission to FIFA.
En als je denkt dat dat laatste van toepassing is op Vlaanderen: vergeet het. Dat gaat over kolonies en overzeese gebiedsdelen, zoals Puerto Rico, de Nederlandse Antillen, Bermuda, enzovoort... Nikske "logisch" dus. :lol:

Zeno!
27 augustus 2010, 16:06
Ja, maar de vier Britse voetbalbonden bestonden al toen de FIFA opgericht werd.

Ik citeer uit de statuten van de FIFA (kan je raadplegen op hun website):

En als je denkt dat dat laatste van toepassing is op Vlaanderen: vergeet het. Dat gaat over kolonies en overzeese gebiedsdelen, zoals Puerto Rico, de Nederlandse Antillen, Bermuda, enzovoort... Nikske "logisch" dus. :lol:

Vlaanderen moet dus onafhankelijk worden :thumbsup:

Geert C
27 augustus 2010, 16:06
Vlaanderen moet dus onafhankelijk worden :thumbsup:
Voetbal als argument voor onafhankelijkheid. :|

Zeno!
27 augustus 2010, 16:08
Voetbal als argument voor onafhankelijkheid. :|

Euh, argument nr. 452145

Zwartengeel
27 augustus 2010, 16:09
Voetbal als argument voor onafhankelijkheid. :|

Tja, het is eens de omgekeerde wereld. Tot nog toe werd voetbal immers juist gebruikt als argument pro-België. ;-)

Xenophon
27 augustus 2010, 16:09
Wees voorzichtig met de Rode Duivels te splitsen, niemand in Europa gaat dat aanvaarden. We zullen de paria van Europa zijn!

Nynorsk
27 augustus 2010, 16:27
ik kijk al uit naar wedstrijdjes Vlaanderen-Wallonië :cheer:

BWarrior
27 augustus 2010, 16:28
Laat ons even aannemen dat de mindere resultaten van de Rode Duivels het resultaat zijn van een soort nationaliteitenconflict, dat inherent is aan België.

Hoe verklaart men dan volgende resultaten

- 6x op rij deelname aan een WK, zonder zelf winnaar of organisator te zijn (hetgeen rechtstreekse kwalificatie impliceert) in de periode 1982-2002, waarbij 4 x de 1/8ste finale en 1x de 1/2 finale bereikt werd
- Europees brons (1972) en zilver (1980)
- 4de plaats op de Olympische Spelen van 2008

?

Nynorsk
27 augustus 2010, 16:29
Laat ons even aannemen dat de mindere resultaten van de Rode Duivels het resultaat zijn van een soort nationaliteitenconflict, dat inherent is aan België.

Hoe verklaart men dan volgende resultaten

- 6x op rij deelname aan een WK, zonder zelf winnaar of organisator te zijn (hetgeen rechtstreekse kwalificatie impliceert) in de periode 1982-2002, waarbij 4 x de 1/8ste finale en 1x de 1/2 finale bereikt werd
- Europees brons (1972) en zilver (1980)
- 4de plaats op de Olympische Spelen van 2008

?

moet ge u eens voorstellen wat dat gaat geven na een splitsing!!

Xenophon
27 augustus 2010, 16:30
Laat ons even aannemen dat de mindere resultaten van de Rode Duivels het resultaat zijn van een soort nationaliteitenconflict, dat inherent is aan België.

Hoe verklaart men dan volgende resultaten

- 6x op rij deelname aan een WK, zonder zelf winnaar of organisator te zijn (hetgeen rechtstreekse kwalificatie impliceert) in de periode 1982-2002, waarbij 4 x de 1/8ste finale en 1x de 1/2 finale bereikt werd
- Europees brons (1972) en zilver (1980)
- 4de plaats op de Olympische Spelen van 2008

?

Dat zijn gewoon middelmatige resultaten op zijn best, verre van goed. Wat valt daar aan te verklaren?

BWarrior
27 augustus 2010, 16:36
Dat zijn gewoon middelmatige resultaten op zijn best, verre van goed. Wat valt daar aan te verklaren?

Kent u veel landen die beter doen?

stropke
27 augustus 2010, 16:41
een vlaamse nationale ploeg zal ook niets betekenen als je met een zwakke competitie zit. maar het zal alvast beter verlopen dan met de roze mietjes/jeanetten.
een vlaams-nederlandse ploeg en competitie daarentegen zal serieus vonken geven.

De truikes met een bleekmiddel wassen, wordt Rood vanzelf Oranje.;-)

Zwartengeel
27 augustus 2010, 16:42
Kent u veel landen die beter doen?

Enkele prestaties van landen die net als België geen vaste waarden op het hoogste niveau zijn:

- Denemarken, winnaar EK 1992
- Tsjechië, finalist EK 1996
- Griekenland, winnaar EK 2004
- Zweden, derde plaats WK 1994
- Bulgarije, vierde plaats WK 1994
- Kroatië, derde plaats WK 1998
- Zuid-Korea, vierde plaats WK 2002
- Turkije, derde plaats WK 2002
- Uruguay, vierde plaats WK 2010

De prestaties van België uit het verleden beginnen stilaan onder een dikke laag stof bedekt te geraken, vind je ook niet?

BWarrior
27 augustus 2010, 16:42
Wanneer heeft een Vlaamse club nog eens iets gepresteerd op Europees vlak?

Weezer
27 augustus 2010, 16:44
Wanneer heeft een Vlaamse club nog eens iets gepresteerd op Europees vlak?

Het ging over nationale teams.

BWarrior
27 augustus 2010, 16:48
Enkele prestaties van landen die net als België geen vaste waarden op het hoogste niveau zijn:

- Denemarken, winnaar EK 1992
- Tsjechië, finalist EK 1996
- Griekenland, winnaar EK 2004
- Zweden, derde plaats WK 1994
- Bulgarije, vierde plaats WK 1994
- Kroatië, derde plaats WK 1998
- Zuid-Korea, vierde plaats WK 2002
- Turkije, derde plaats WK 2002
- Uruguay, vierde plaats WK 2010

De prestaties van België uit het verleden beginnen stilaan onder een dikke laag stof bedekt te geraken, vind je ook niet?

Ieder WK of EK kent zijn uitschieters.

Vergelijk eens de prestaties van Denemarken met die van België gedurende de laatste 30 jaar. Er zal geen fotofinish nodig zijn.

Dit gezegd zijnde, kan je niet zeggen dat een Belgische ploeg niet zou werken én tegelijkertijd verklaren hoe die dan wel gedurende een hele tijd heel sterk presteerde. Hongarije, dat 50 jaar geleden toonaangevend was, zullen we die ploeg ook maar afschaffen?

Weezer
27 augustus 2010, 16:52
Ieder WK of EK kent zijn uitschieters.

Vergelijk eens de prestaties van Denemarken met die van België gedurende de laatste 30 jaar. Er zal geen fotofinish nodig zijn.

Dit gezegd zijnde, kan je niet zeggen dat een Belgische ploeg niet zou werken én tegelijkertijd verklaren hoe die dan wel gedurende een hele tijd heel sterk presteerde. Hongarije, dat 50 jaar geleden toonaangevend was, zullen we die ploeg ook maar afschaffen?

Ik zal de resultaten van Denemarken en België straks eens naast elkaar zetten. Ik ben bang voor jou dat je die uitspraak als een boemerang terug in je gezicht gaat krijgen...

Verder beschikte België in de jaren'80 over een zeer getalenteerde generatie voetballers, die bovendien tamelijk homogeen was. Op Renquin en Scifo na allemaal Vlamingen (jaja, Weezer kent zijn klassiekers :))

Xenophon
27 augustus 2010, 16:55
Kent u veel landen die beter doen?

Dat is allemaal naast de kwestie, de resultaten van Belgie zijn middelmatig op zijn best. Dat Zuid Obbesiê het presteert van nog slechtere resultaten neer te zetten verandert daar niets aan.

zeef
27 augustus 2010, 16:56
BIMBOPOWER!
Ondanks overstromingen in Pakistan, ruzie in Afghanistan en eindeloze regeringsonderhandelingen in eigen land, heeft deze krant blijkbaar nog spectaculairder nieuws. Daarin pleit onzer aller Vanessa Hoefkens voor een Vlaamse nationale voetbalploeg.

Vanessa wie? Laat ons een paard een paard noemen: Vanessa Hoefkens is een blonde del, met twee gigantische voetballen en een hersenpan waar niet veel meer dan lucht in geperst zit. In de Rode Duivels-special van Menzo test ze niet alleen de stretchbaarheid van de nieuwe Duivelstruitjes, maar poneert ze en passant haar visie op de nationale ploeg. En laat die duidelijk zijn: de nationale ploeg wordt liefst onverwijld gesplitst in een Vlaams en een Waals elftal. Tiens, dat klinkt bekend in de oren. Om die visie te staven, draagt ze verscheidene argumenten aan. Zo zouden de supporters niet voldoende achter de nationale ploeg staan. “Soms spelen ze maar voor 1.000 man, die je dan ook nog eens uitfluiten. In grote landen wordt een selectie voor de nationale ploeg als een eer beschouwd, hier is het eerder een verplichting.” Het probleem is voor la Hoefkens zo klaar als een bakje pompwater: “Er wordt geprobeerd om twee verschillende nationaliteiten te mixen, en dat gaat niet. Je hebt Vlamingen en Walen.” Volgens de rondborstige spelersvrouw staat ze heus niet alleen met die mening: “Carl denkt er volgens mij ook zo over. Net zoals zoveel andere spelers en supporters.” Nog volgens ons Vanessa heeft zo’n splitsing enkel maar voordelen: “Iedereen zou elkaar begrijpen, binnen de ploeg en op de tribune, wat een garantie is voor een betere sfeer, meer volk en misschien wel een ploeg met identiteit en karakter.”

Een uitgekiend plan
Goed, Vanessa. Als zo’n twee gigantische borsten mij zoiets voorstellen, ga ik meteen aan het werk om jouw fantastische plan uit te werken. Als ik mij haast, kunnen we het misschien nog op de regeringsonderhandelingstafel gooien. Laat ons eerst bekijken hoe we dat dan technisch gaan oplossen. Sport is een gemeenschapsbevoegdheid, dat wil dus zeggen dat we naast een Vlaamse en een Waalse, ook een Duitstalige ploeg moeten creëren. Dat betekent ook dat Brussel tot Vlaanderen hoort, iets waar menig francofoon niet mee zal kunnen lachen. Daarom heb ik iets geniaals bedacht. Laat ons BHV splitsen, in ruil voor een aparte nationale ploeg van Brussel! Wie kan daar nu iets op tegen hebben.

Tweede stap: de verdeling van de inboedel. Gezien de problematiek met de dubbele nationaliteiten (cf. Carcela die nu alsnog voor Marokko zou kiezen), hoe regelen we dit? Kan iedereen zo maar kiezen waar hij belandt? Dit vind ik een moeilijke, Vanessa. Kom je een handje(vol) helpen? Maar jongens, kijk eens naar de selectie van Leekens voor de eerste wedstrijden: wat een topploeg zou Vlaanderen hebben! Menig voetbalsupporter begint er spontaan van te kwijlen. En dat we hier en daar wat talent te kort zouden komen, kunnen we opvullen met spelersvrouwen. Bimbopower, hell yeah! Ik bedoel: verdorie, ja! Ah ja, en wat UEFA en consoorten betreft: waarschijnlijk gaan ze ons weer niet kunnen volgen in onze regeltjes en alles ongeldig verklaren, maar dat fiks jij dan wel Vanessa?

Schoenmaker, blijf bij je leest
Goed, even serieus nu. Komkommertijd is voorbij en kranten zouden zich niet mogen bezondigen aan dergelijk plat populisme, zelfs HLN niet. En ja ik draag ertoe bij door het hier wederom onder de aandacht te brengen, maar van zo’n berichtgeving gaat mijn haar rechtstaan. Alsjeblieft Vanessa, hou jij het bij rondparaderen en kleren uittrekken? Het is jammer van die investering aan je borstbollen dat je met dergelijke domme praat nog de aandacht moet trekken. Maar hey, laat ons positief eindigen. Je lijkt perfect bij Carl te passen, doorgaans geraakt hij in zijn praatjes voor en na de match niet verder dan een gefrustreerd en bij de gronds niveau.

Bondscoach Georges Leekens lachtte zich volgens HLN een kriek bij het horen van zo veel zottigheid. Geef hem eens ongelijk.

http://zeefatorium.wordpress.com/2010/08/27/bimbopower/

BWarrior
27 augustus 2010, 16:57
Dat is allemaal naast de kwestie, de resultaten van Belgie zijn middelmatig op zijn best. Dat Zuid Obbesiê het presteerd van nog slechter resultaten neer te zetten verandert daar niets aan.

Bij mijn weten speelde Zuid-Ossetië nog geen (halve) finales op grote toernooien, noch kegelde het Holland uit de voorronde van een toernooi (wat België deed in 1982 en in 1986 én in 1974, ware een doelpunt van Jan Verheyen niet onterecht afgekeurd)

solidarnosc
27 augustus 2010, 17:00
Zou daar iets mee mis zijn?

Ik hou u niet tegen.

Xenophon
27 augustus 2010, 17:01
Bij mijn weten speelde Zuid-Ossetië nog geen (halve) finales op grote toernooien, noch kegelde het Holland uit de voorronde van een toernooi (wat België deed in 1982 en in 1986 én in 1974, ware een doelpunt van Jan Verheyen niet onterecht afgekeurd)

Ik had het over Zuid Obbesiê, een naam die ik bijeen fantaseerde, het was een manier van spreken.

Ik onthoud dat je trots bent dat Belgie iets betere resultaten neerzet dan Zuid Ossetiê. :roll:

Het verschil is dan dat de Belgische atleten verwende professionelen zijn en dat de atleten van Zuid-Ossetiê o.a. metsers zijn die in de dag nog werken ook om te kunnen leven.

solidarnosc
27 augustus 2010, 17:02
Schotland, Noord-Ierland en Wales hebben ook een eigen voetbalploeg, dus het zou logisch zijn.

Iedereen weet dat dit de enigste uitzonderingen zijn die binnen de FIFA worden toegestaan om historische redenen. Vlaanderen zou als regio nooit lid kunnen worden van de FIFA en deel nemen aan competities.

BWarrior
27 augustus 2010, 17:02
Verder beschikte België in de jaren'80 over een zeer getalenteerde generatie voetballers, die bovendien tamelijk homogeen was. Op Renquin en Scifo na allemaal Vlamingen (jaja, Weezer kent zijn klassiekers :))

Ah: Witsel en Defour zijn nu dé zwakke schakels? :roll:

Xenophon
27 augustus 2010, 17:05
Schotland, Noord-Ierland en Wales hebben ook een eigen voetbalploeg, dus het zou logisch zijn.

Neen, je vergist je dapper. Niemand in Europa zou de splitsing van de Rode Duivels aanvaarden, wij zouden paria's zijn in de hele beschaafde wereld en Brussel zou opslag tot Wallonie behoren.

Wisord
27 augustus 2010, 17:06
Lang leve FC de grashoppers.

BWarrior
27 augustus 2010, 17:07
Ik had het over Zuid Obbesiê, een naam die ik bijeen fantaseerde, het was een manier van spreken.

Ik onthoud dat je trots bent dat Belgie iets betere resultaten neerzet dan Zuid Ossetiê. :roll:

België steekt internationaal meer dan 90% van de leden van de FIFA voorbij als we de optelsom maken van prestaties op grote tornooien.

Xenophon
27 augustus 2010, 17:08
Lang leve FC de grashoppers.

Uw haat ventileren lucht op hè?

Weezer
27 augustus 2010, 17:09
België versus Denemarken de laatste 30 jaar...


EK 1980: België verliezend finalist, Denemarken niet geplaatst (1-0)
WK 1982: België tweede ronde, Denemarken niet geplaatst (2-0)
EK 1984: België eerste ronde, Denemarken halve finale (2-1)
WK 1986: België 4e plaats, Denemarken tweede ronde (3-1)
EK 1988: België niet geplaatst, Denemarken eerste ronde (3-2)
WK 1990: België tweede ronde, Denemarken niet geplaatst (4-2)
EK 1992: België niet geplaatst, Denemarken kampioen (4-3)
WK 1994: België tweede ronde, Denemarken niet geplaatst (5-3)
EK 1996: België niet geplaatst, Denemarken eerste ronde (5-4)
WK 1998: België eerste ronde, Denemarken kwartfinale (5-5)
EK 2000: België eerste ronde, Denemarken idem (5-5)
WK 2002: België tweede ronde, Denemarken idem (5-5)
EK 2004: België niet geplaatst, Denemarken kwartfinale (5-6)
WK 2006: België niet gelaatst, Denemarken idem (5-6)
EK 2008: België niet geplaatst, Denemarken idem (5-6)
WK 2010: België niet geplaatst, Denemarken eerste ronde (5-7)

QED

Geert C
27 augustus 2010, 17:09
Iedereen weet dat dit de enigste uitzonderingen zijn die binnen de FIFA worden toegestaan om historische redenen. Vlaanderen zou als regio nooit lid kunnen worden van de FIFA en deel nemen aan competities.
Neen, maar we zouden wel kunnen toetreden tot de "Nouvelle Fédération-Board", dan mogen we spelen tegen Groenland, de Lappen, Somaliland, Tsjetsjenië, Iraaks Koerdistan, de Zuid-Molukken, Paaseiland en het Koninkrijk der Beide Siciliën (ik verzin dit niet). Daar zal het niveau van ons Vlaamse voetbal pas door vooruitgaan! :lol:

Xenophon
27 augustus 2010, 17:09
België steekt internationaal meer dan 90% van de leden van de FIFA voorbij als we de optelsom maken van prestaties op grote tornooien.

?

BWarrior
27 augustus 2010, 17:11
Neen, maar we zouden wel kunnen toetreden tot de "Nouvelle Fédération-Board", dan mogen we spelen tegen Groenland, de Lappen, Somaliland, Tsjetsjenië, Iraaks Koerdistan, de Zuid-Molukken, Paaseiland en het Koninkrijk der Beide Siciliën (ik verzin dit niet). Daar zal het niveau van ons Vlaamse voetbal pas door vooruitgaan! :lol:

Koninkrijk der beide Siciliën?

Xenophon
27 augustus 2010, 17:11
Neen, maar we zouden wel kunnen toetreden tot de "Nouvelle Fédération-Board", dan mogen we spelen tegen Groenland, de Lappen, Somaliland, Tsjetsjenië, Iraaks Koerdistan, de Zuid-Molukken, Paaseiland en het Koninkrijk der Beide Siciliën (ik verzin dit niet). Daar zal het niveau van ons Vlaamse voetbal pas door vooruitgaan! :lol:

Als je Vlaanderen zo altijd belachelijk maakt Meneer C, doe je dat dan omdat je jezelf dan beter voelt?

Weezer
27 augustus 2010, 17:11
Ah: Witsel en Defour zijn nu dé zwakke schakels? :roll:

Wat heeft dat met de jaren'80 te maken? Bovendien is Defour een Vlaming...

Geert C
27 augustus 2010, 17:13
Als je Vlaanderen zo altijd belachelijk maakt Meneer C, doe je dat dan omdat je jezelf dan beter voelt?
Pardon? Ik wil net voorkomen dat Vlaanderen zich belachelijk maakt door uit louter nationalistische overwegingen uit de FIFA te stappen. ;-)

Weezer
27 augustus 2010, 17:17
België steekt internationaal meer dan 90% van de leden van de FIFA voorbij als we de optelsom maken van prestaties op grote tornooien.

Dat stelt geen reet voor, het gaat juist om die bovenste 10%, de top-20 zeg maar.

BWarrior
27 augustus 2010, 17:20
Dat stelt geen reet voor, het gaat juist om die bovenste 10%, de top-20 zeg maar.

Ga je nu beweren dat Vlaanderen zich in de all-time top 10 gaat nestelen, naast Brazilië en Duitsland?

Xenophon
27 augustus 2010, 17:24
Pardon? Ik wil net voorkomen dat Vlaanderen zich belachelijk maakt door uit louter nationalistische overwegingen uit de FIFA te stappen. ;-)

Geert heeft het beste voor met Vlaanderen...

Weezer
27 augustus 2010, 17:25
Ga je nu beweren dat Vlaanderen zich in de all-time top 10 gaat nestelen, naast Brazilië en Duitsland?

Je leest niet wat er staat en verbindt vervolgens conclusies aan wat er niet staat. :roll: Het enige wat ik stel, is dat het voor een West-Europees land van om en nabij de 10 miljoen inwoners (voordat iemand er bijvoorbeeld Luxemburg aan de haren bij gaat slepen) echt geen uitzonderlijke prestatie is om het beter te doen dan (pakweg) 90% van de FIFA-leden.

Xenophon
27 augustus 2010, 17:25
Ga je nu beweren dat Vlaanderen zich in de all-time top 10 gaat nestelen, naast Brazilië en Duitsland?

:cheer: De Zwarte Duivels gaan naar Spanje! :cheer:
:cheer: Ze worden wereldkampioen! :cheer:

:rofl:

Pelgrim
27 augustus 2010, 17:25
Wees voorzichtig met de Rode Duivels te splitsen, niemand in Europa gaat dat aanvaarden. We zullen de paria van Europa zijn!

We zullen zeker de Brusselse spelers én die van Vlaams Brabant kwijt geraken!

Xenophon
27 augustus 2010, 17:26
We zullen zeker de Brusselse spelers én die van Vlaams Brabant kwijt geraken!

:rofl:

Pelgrim
27 augustus 2010, 17:29
:cheer: De Zwarte Duivels gaan naar Spanje! :cheer:
:cheer: Ze worden wereldkampioen! :cheer:

:rofl:

Als die match in Barcelona of Bilbao wordt gespeeld is de kans niet klein dat we daar veel versterking van de plaatselijke hooliganclub gaan krijgen :cheer:

Geert C
27 augustus 2010, 17:30
We zullen zeker de Brusselse spelers én die van Vlaams Brabant kwijt geraken!
Neen, die zal je allemaal kwijt zijn. Welke club gaat haar spelers willen afstaan aan zo'n "Vlaams-nationale" bond? Welke club gaat überhaupt de oprichting van zo'n aparte Vlaamse bond steunen als ze weten dat ze kunnen fluiten naar Europees voetbal als ze meestappen in dat verhaal? Welke spelers gaan willen meedoen? Als ze voor België uitkomen dan krijgen ze van tijd tot tijd de kans tegen elftallen als Duitsland te spelen, als ze voor Vlaanderen uitkomen mogen ze tegen de Zuid-Molukken voetballen... :-P Mocht ik een voetballer zijn, de keuze zou rap gemaakt zijn hoor. ;-) Me dunkt dat die Vlaamse nationale ploeg niet veel meer zou zijn dan een verzameling has-beens die nergens anders meer aan de bak komen. :|

BWarrior
27 augustus 2010, 17:31
Je leest niet wat er staat en verbindt vervolgens conclusies aan wat er niet staat. :roll: Het enige wat ik stel, is dat het voor een West-Europees land van om en nabij de 10 miljoen inwoners (voordat iemand er bijvoorbeeld Luxemburg aan de haren bij gaat slepen) echt geen uitzonderlijke prestatie is om het beter te doen dan (pakweg) 90% van de FIFA-leden.


Waarom niet?

Weezer
27 augustus 2010, 17:33
Neen, die zal je allemaal kwijt zijn. Welke club gaat haar spelers willen afstaan aan zo'n "Vlaams-nationale" bond? Welke club gaat überhaupt de oprichting van zo'n aparte Vlaamse bond steunen als ze weten dat ze kunnen fluiten naar Europees voetbal als ze meestappen in dat verhaal? Me dunkt dat die Vlaamse nationale ploeg niet veel meer zou zijn dan een verzameling has-beens die nergens anders meer aan de bak komen. :|

:cheer: een Groot-Nederlandse ploeg :cheer:
:cheer: Vermaelen, Vertonghen en Lukaku in Oranje :cheer:

Pelgrim
27 augustus 2010, 17:35
Gele voetbaltruitjes met zwarte letters op, dat zou een gedacht zijn. Ik meen dat ooit eens ergens gezien te hebben.

solidarnosc
27 augustus 2010, 17:36
Gele voetbaltruitjes met zwarte letters op, dat zou een gedacht zijn. Ik meen dat ooit eens ergens gezien te hebben.

Lierse?

Weezer
27 augustus 2010, 17:39
Waarom niet?

*zucht*

Bekijk de meest recente FIFA-ranglijst (http://www.fifa.com/worldfootball/ranking/lastranking/gender=m/fullranking.html#confederation=0&rank=195) eens, die bestaat uit 202 landen. Voor het gemak beperk ik me maar even tot de bovenste 50. De Rode Duivels staan momenteel op plaats 48. Als je dat vergelijkt met een hele hoop andere landen uit die Top-50 (inwonertal, infrastructuur, voetbalcultuur, enz) is dat naar mijn onbescheiden mening schandalig laag en ben je het aan je stand verplicht minstens 15 tot 20 plaatsen hoger te staan.

Tenzij jij het normaal vindt dat landen als Gabon, Burkina Faso en Honduras hoger staan, dan zijn we natuurlijk uitgepraat...

De schoofzak
27 augustus 2010, 17:42
Ik vind dat voetbal nogal een raar gebeuren.

Dus die Engelsen komen met vier vijf ploegen aantreden, en de Fransen mogen maar alleen komen ...

Zelfs de Faroer-eilanden komen éénmaal per x tijd in de belangstelling.

Daar zit toch niet veel logica in.
Of eigenlijk: is dat geen vies nationalisme ?

Geert C
27 augustus 2010, 17:43
:cheer: een Groot-Nederlandse ploeg :cheer:
:cheer: Vermaelen, Vertonghen en Lukaku in Oranje :cheer:
Ik denk dat we dan al blij gaan mogen zijn als er één Vlaming in de selectie zit. ;-)

Weezer
27 augustus 2010, 17:46
Ik denk dat we dan al blij gaan mogen zijn als er één Vlaming in de selectie zit. ;-)

Ik durf te beweren dat Vermaelen en Vertonghen in dit Oranje een basisplaats zouden hebben. In het hypothetische geval dat, natuurlijk.

Weezer
27 augustus 2010, 17:51
heel lulverhaal



Mooie reclame voor je blog, *kuch*

solidarnosc
27 augustus 2010, 17:54
Ik vind dat voetbal nogal een raar gebeuren.

Dus die Engelsen komen met vier vijf ploegen aantreden, en de Fransen mogen maar alleen komen ...

Zelfs de Faroer-eilanden komen éénmaal per x tijd in de belangstelling.

Daar zit toch niet veel logica in.
Of eigenlijk: is dat geen vies nationalisme ?

1. Any Association which is responsible for organising and supervising football in its country may become a Member of FIFA. In this context, the expression “country” shall refer to an independent state recognised by the international community. Subject to par. 5 and par. 6 below, only one Association shall be recognised in each country.

zeef
27 augustus 2010, 17:56
Mooie reclame voor je blog, *kuch*

En waar staat dat geschreven?

Wisord
27 augustus 2010, 18:05
Uw haat ventileren lucht op hè?



Welke haat ??:?

pajoske
27 augustus 2010, 18:32
Te belachelijk voor woorden. Ik ga hier dus niet verder op reageren.

Xenophon
27 augustus 2010, 18:37
Welke haat ??:?

Uw haat.

Weet je niet? Uw haat voor alles wat Vlaams en tegen Belgie is.

Wisord
27 augustus 2010, 19:47
Uw haat.

Weet je niet? Uw haat voor alles wat Vlaams en tegen Belgie is.


Sinds wanneer haat ik alles wat vlaams is ??? Volgens mij ben jij de hater en fixeer je nu uw domme haat op mij ... omdat ik tegen uw dom seperatisme ben . Het is moeilijk voor u om te begrijpen dat er nog mensen zijn die zich daar niet aan laten vangen. Maar wees gerust ik haat u niet ;-)

fonne
27 augustus 2010, 19:50
1. Any Association which is responsible for organising and supervising football in its country may become a Member of FIFA. In this context, the expression “country” shall refer to an independent state recognised by the international community. Subject to par. 5 and par. 6 below, only one Association shall be recognised in each country.


Nog een reden te meer om snel onafhankelijk te worden:-D

Het is trouwens opvallend dat zowel Slowakije als Tjechië voor België staan op de Fifa lijst, net zoals Servië, Kroatië en Slovenië. En Schotland natuurlijk.
Goed voorteken denk ik voor een onafhankelijk Vlaanderen.

Xenophon
27 augustus 2010, 19:50
Sinds wanneer haat ik alles wat vlaams is ??? Volgens mij ben jij de hater en fixeer je nu uw domme haat op mij ... omdat ik tegen uw dom seperatisme ben . Het is moeilijk voor u om te begrijpen dat er nog mensen zijn die zich daar niet aan laten vangen. Maar wees gerust ik haat u niet ;-)

Tegen alles wat Vlaams en tegen Belgie is.

Wisord
27 augustus 2010, 19:54
Tegen alles wat Vlaams en tegen Belgie is.

Tegen seperatisme

http://nl.wikipedia.org/wiki/Separatisme

Zwartengeel
27 augustus 2010, 20:00
Tegen seperatisme

http://nl.wikipedia.org/wiki/Separatisme

72043

Scarabaeida
27 augustus 2010, 20:02
Vaak hét hoofdargument tegen de splitsing van het land. Ik zeg dus volmondig 'ja!'. Eén drogreden minder.

Wisord
27 augustus 2010, 20:14
72043

http://www.navigatie-software.com/thumbs/550x550/products/NT%20connect%20G1%20europa.JPG


en daarna heel den bol rood !

:cheer::cheer::cheer::smilecol:

Xenophon
27 augustus 2010, 21:09
Tegen seperatisme

http://nl.wikipedia.org/wiki/Separatisme

Zoals ik zei dus, tegen alles wat Vlaams en tegen Belgie is.

Gwylan
27 augustus 2010, 21:25
Ik vind dat voetbal nogal een raar gebeuren.

Dus die Engelsen komen met vier vijf ploegen aantreden, en de Fransen mogen maar alleen komen ...

Zelfs de Faroer-eilanden komen éénmaal per x tijd in de belangstelling.

Daar zit toch niet veel logica in.
Of eigenlijk: is dat geen vies nationalisme ?

Mmja… En als ze dan mogen komen vinden de spelers er niets beter op dan te staken.

Maar goed, laat ik mij in deze draad maar snel uit de voeten maken, want voetbal is zowat hét onderwerp waar ik de ballen van afweet.

de kleine
27 augustus 2010, 21:50
Oké, jongens, dit is grappig.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waals_voetbalelftal

Hollander
27 augustus 2010, 22:08
Oké, jongens, dit is grappig.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waals_voetbalelftal

dat is helemaal niet grappig.

de vraag is wanneer jullie wakker worden....

Pelgrim
27 augustus 2010, 22:26
Cool, er is ook een Baskische en een Occitaanse voetbalploeg. Ik zou het wel een eer vinden daar tegen te mogen spelen. :)

Dat CENF is precies wel interessanter dan de corrupte megamultinational die FIFA geworden is.

BWarrior
27 augustus 2010, 22:43
Cool, er is ook een Baskische en een Occitaanse voetbalploeg. Ik zou het wel een eer vinden daar tegen te mogen spelen. :)

Dat CENF is precies wel interessanter dan de corrupte megamultinational die FIFA geworden is.

Groenland-Oost-Timor is een klassieker.

driewerf
27 augustus 2010, 22:46
Ik vind dat voetbal nogal een raar gebeuren.

Dus die Engelsen komen met vier vijf ploegen aantreden, en de Fransen mogen maar alleen komen ...

Zelfs de Faroer-eilanden komen éénmaal per x tijd in de belangstelling.

Daar zit toch niet veel logica in.
Of eigenlijk: is dat geen vies nationalisme ?

ALLE nationalisme is vies.

fonne
27 augustus 2010, 22:52
Neen, maar we zouden wel kunnen toetreden tot de "Nouvelle Fédération-Board", dan mogen we spelen tegen Groenland, de Lappen, Somaliland, Tsjetsjenië, Iraaks Koerdistan, de Zuid-Molukken, Paaseiland en het Koninkrijk der Beide Siciliën (ik verzin dit niet). Daar zal het niveau van ons Vlaamse voetbal pas door vooruitgaan! :lol:

Je bent Wallonië vergeten te vernoemen :lol: De grote derby.

Scarabaeida
27 augustus 2010, 22:55
Mij valt op dat er geen informatie te vinden is over matches gespeeld door het Waalse elftal. De organisatie laat volgens mij te wensen over. Typisch, je begint een initiatief en je geeft het halverwege op. Jammer.

Wijziging: Volgens de Spaanse Wikipedia hebben ze nog geen enkele match gespeeld, maar staan ze al wel sinds 2007 geregistreerd.

Het eiland Sark (Normandischtalig) hebben trouwens al wat klappen gekregen. Au!

Pelgrim
27 augustus 2010, 23:15
Groenland-Oost-Timor is een klassieker.

Ongetwijfeld is dat daar gezelliger dan op de grote FIFA-toernooien.

Weezer
27 augustus 2010, 23:27
Groenland-Oost-Timor is een klassieker.

Groenland hoorde vroeger bij Denemarken :mrgreen:

Scarabaeida
27 augustus 2010, 23:28
Groenland hoorde vroeger bij Denemarken :mrgreen:

Nog steeds, maar het heeft sinds 2009 zelfbestuur gekregen. Een land met als hoofdstad Nuuk en als taal Kalaallisut mag een verlaten oord zijn, het blijft iets hips uitstralen.

Weezer
27 augustus 2010, 23:33
Nog steeds, maar het heeft sinds 2009 zelfbestuur gekregen. Een land met als hoofdstad Nuuk en als taal Kalaallisut mag een verlaten oord zijn, het blijft iets hips uitstralen.

Weet ik, was een plaagstootje naar BWarrior toe ;)

captain jack
28 augustus 2010, 02:06
Als de blonde met de dikke tetten het zegt, zal het zo wel zijn.
Precies twee voetballen...

Steve_M
28 augustus 2010, 02:12
Deze week werd andermaal pijnlijk duidelijk dat de Belgische competitieploegen even goed in Afrika zouden kunnen spelen. De beste club van het land slaagt erin drie van de vijf beslissende penalties (ter waarde van 15 miljoen euro) los over de goal te trappen. Gesplitste competities zouden daar geen hol aan veranderen. Wie deftig voetbal wil zien, kijkt maar beter naar de buitenlandse competities. Daar is niks politieks aan.

Another Jack
28 augustus 2010, 07:21
Ah: Witsel en Defour zijn nu dé zwakke schakels? :roll:

Defour is een Vlaming, uit het Mechelse dacht ik.

De beste Waal is ongetwijfeld Eden Hazard.
Witsels spel stagneert, hij evolueert precies niet meer,

Hoefkens moet niet dromen, zelfs in een Vlaams nationaal elftal is hij geen titularis, Kompany en Vermaelen gaan voor in de centrale as van de verdediging.

leuri
28 augustus 2010, 09:54
Waarom een vlaamse ploeg, die dan nog slechtere resultaten kan neerzetten dan de Belgische. Maken we dan een Vlaamse eerste klasse ook? Een BeNeliga zou ik nog wel zien zitten, elk jaar een matchke tegen PSV, Feyenoord en Ajax zou toch wel de meeste Belgische stadions laten vollopen. Maar laat de Belgische ploeg maar bestaan zolang België nog bestaat.

Weezer
28 augustus 2010, 10:47
Als het gaat om clubcompetities heeft een BeNeLiga eerlijk gezegd ook mijn voorkeur. We moeten gewoon eerlijk zijn, zowel de Nederlandse als de Belgische competitie stelt internationaal geen reet meer voor. Alleen wordt dat hier nog gecamoufleerd door de goede prestaties van Oranje.

Scherven A. Mok
28 augustus 2010, 11:30
Ik mis de optie schaf dat hele circus af.

speurneus
28 augustus 2010, 11:41
Het bericht heeft -uiteraard- ook de schuimbekkende Franstalige pers gehaald:



Zelden zo'n denigrerend stukje "journalistiek" gelezen...

En ook de commentaren van lezers eronder tarten elke verbeelding. Wie wil er met zo'n mensen in hemelsnaam nog een gezamenlijke nationale ploeg, laat staan een land delen?
Leg mij eens uit wat daar denigrerend aan zou zijn en voor wie?

speurneus
28 augustus 2010, 11:48
De laatste keer dat een Vlaamse club kampioen werd, was in 2005. En dat in een competitie met 12 Vlaamse, 3 Waalse en 1 Brusselse ploeg...

Als we dan toch willen splitsen, eis ik een eigen West-Vlaamse nationale ploeg.
In 2005 speelde Brussels toch nog in eerste niet?

speurneus
28 augustus 2010, 11:55
Pff. Dat heeft die Vanessa Hoefkens (http://www.garagetv.be/video-galerij/videoclip/Vanessa_Hoefkens__laat_iets_zien_.aspx) toch zo graag (http://images.icanhascheezburger.com/completestore/2009/4/13/128841168594045920.jpg)?
echt het prototype van een dom blondje,..

speurneus
28 augustus 2010, 11:56
Klopt niet, ik heb in 2008 al eens deze discussie gestart:
Sport --> Discussie "Voetbal: Vlaamse en Waalse Rode Duivels"
http://forum.politics.be/showthread.php?t=105798
In 2008 al, en de klus is nog altijd niet geklaard?
Dat zal waarschijnlijk aan uw overtuigingskracht liggen. ;-)

Weezer
28 augustus 2010, 12:06
echt het prototype van een dom blondje,..

Vinden ze in Gent (http://www.youtube.com/watch?v=pzgc58c8_fU) blijkbaar ook...

speurneus
28 augustus 2010, 12:11
:cheer: een Groot-Nederlandse ploeg :cheer:
:cheer: Vermaelen, Vertonghen en Lukaku in Oranje :cheer:
Lukaku is een franstalige brusselaar, die niet in dat rijtje thuishoort.

speurneus
28 augustus 2010, 12:17
Nog steeds, maar het heeft sinds 2009 zelfbestuur gekregen. Een land met als hoofdstad Nuuk en als taal Kalaallisut mag een verlaten oord zijn, het blijft iets hips uitstralen.
een verlaten oord dat iets hips uitstraalt?

Weezer
28 augustus 2010, 12:26
Lukaku is een franstalige brusselaar, die niet in dat rijtje thuishoort.

Feitenkennis (http://nl.wikipedia.org/wiki/Romelu_Lukaku) is precies niet aan iedereen besteed hier...

http://www.youtube.com/watch?v=vlOSRsQd9HY

de kleine
28 augustus 2010, 12:28
Feitenkennis (http://nl.wikipedia.org/wiki/Romelu_Lukaku) is precies niet aan iedereen besteed hier...

http://www.youtube.com/watch?v=vlOSRsQd9HY

Dat moet pijn doen voor iemand die zich speurneus noemt.

Weezer
28 augustus 2010, 12:31
Dat moet pijn doen voor iemand die zich speurneus noemt.

Misschien was hij in de war met Kompany (http://www.youtube.com/watch?v=tLkpHq30Cvk&NR=1), die overigens prima Nederlands spreekt en wat mij betreft ook welkom is. Ik geef hem nog even het voordeel van de twijfel...

Raven
28 augustus 2010, 12:37
voor mijn part schaffen ze de rode duivels af en maken ze er de gele leeuwen van ofzoeits...

De hanen tegen de leeuwen, dat zou een match zijn waar ik wel de score van wil zien

Kawadude
28 augustus 2010, 12:48
Lukaku is een franstalige brusselaar, die niet in dat rijtje thuishoort.

Lukaku is wel opgegroeid in de provincie Antwerpen en gaat naar het Nederlandstalig onderwijs in Brussel. Omdat hij ook Frans praat, maakt van hem nog geen franstalige Brusselaar (anders zouden alle Brusselaars franstalig zijn).

duveltje382
28 augustus 2010, 12:54
In GB is zo een splitsing nooit een probleem geweest,waarom hier dan wel?

Weezer
28 augustus 2010, 12:55
In GB is zo een splitsing nooit een probleem geweest,waarom hier dan wel?

GB? (http://nl.wikipedia.org/wiki/Germinal_Beerschot) Die zijn toch juist gefuseerd? ;)

duveltje382
28 augustus 2010, 13:03
GB? (http://nl.wikipedia.org/wiki/Germinal_Beerschot) Die zijn toch juist gefuseerd? ;)
Lol je weet wel wat ik juist bedoel hé ;)

duveltje382
28 augustus 2010, 13:06
Moar manneke toch,Beerschot bestaat toch al lang niet meert

solidarnosc
28 augustus 2010, 21:48
In GB is zo een splitsing nooit een probleem geweest,waarom hier dan wel?

Omdat VK the home of football is. Ze hebben de regels geschreven.

BWarrior
28 augustus 2010, 21:50
Omdat VK the home of football is. Ze hebben de regels geschreven.

In het VK is er itt wat Duveltje suggereert ook nooit "een splitsing" geweest.

Weezer
29 augustus 2010, 13:58
In het VK is er itt wat Duveltje suggereert ook nooit "een splitsing" geweest.

De afsplitsing van Groenland daarentegen heeft de Denen geen windeieren gelegd ;)

Weezer
29 augustus 2010, 14:49
België versus Denemarken de laatste 30 jaar...


EK 1980: België verliezend finalist, Denemarken niet geplaatst (1-0)
WK 1982: België tweede ronde, Denemarken niet geplaatst (2-0)
EK 1984: België eerste ronde, Denemarken halve finale (2-1)
WK 1986: België 4e plaats, Denemarken tweede ronde (3-1)
EK 1988: België niet geplaatst, Denemarken eerste ronde (3-2)
WK 1990: België tweede ronde, Denemarken niet geplaatst (4-2)
EK 1992: België niet geplaatst, Denemarken kampioen (4-3)
WK 1994: België tweede ronde, Denemarken niet geplaatst (5-3)
EK 1996: België niet geplaatst, Denemarken eerste ronde (5-4)
WK 1998: België eerste ronde, Denemarken kwartfinale (5-5)
EK 2000: België eerste ronde, Denemarken idem (5-5)
WK 2002: België tweede ronde, Denemarken idem (5-5)
EK 2004: België niet geplaatst, Denemarken kwartfinale (5-6)
WK 2006: België niet gelaatst, Denemarken idem (5-6)
EK 2008: België niet geplaatst, Denemarken idem (5-6)
WK 2010: België niet geplaatst, Denemarken eerste ronde (5-7)

QED

Ik verveel me en het is rotweer, dus we vullen even aan...

27-05-82 Denemarken - België 1-0 (vriendschappelijk)
19-06-84 Denemarken - België 3-2 (eerste ronde EK)
05-06-88 Denemarken - België 3-1 (vriendschappelijk)
23-08-89 België - Denemarken 3-0 (vriendschappelijk)
12-10-94 Denemarken - België 3-1 (kwalificatie EK 96)
06-09-95 België - Denemarken 1-3 (kwalificatie EK 96)
02-06-00 Denemarken - België 2-2 (vriendschappelijk)
Bron (http://nl.wikipedia.org/wiki/Interlands_Belgisch_voetbalelftal_1980-1999)

Inderdaad, BWarrior had gelijk.

Vergelijk eens de prestaties van Denemarken met die van België gedurende de laatste 30 jaar. Er zal geen fotofinish nodig zijn.

BWarrior
29 augustus 2010, 14:52
Ja, in onderlinge duels (vaak vriendschappelijk), maar ik had het over het algemene palmares.

Busse87
29 augustus 2010, 14:55
We hebben amper goede spelers , laat staan om alles nog eens in 2 te verdelen .
Zoals lukaku , goede voetballer maar we maken er een vedett van ( een eigen televisieprogramma over nen voetballer met een moeilijke jeugd ) en binnenkort wordt die gekocht door een topploeg en weg is hem...Hij zal alleen nog uitkomen voor de nationale ploeg maar 1 man maakt daar het verschil niet tussen al die zogenaamde vedetten met een air van hier tot in Tokio . Ze worden zodanig onder druk gezet door onze media en fans dat ze gewoon falen .

Weezer
29 augustus 2010, 15:00
We hebben amper goede spelers , laat staan om alles nog eens in 2 te verdelen .
Zoals lukaku , goede voetballer maar we maken er een vedett van ( een eigen televisieprogramma over nen voetballer met een moeilijke jeugd ) en binnenkort wordt die gekocht door een topploeg en weg is hem...Hij zal alleen nog uitkomen voor de nationale ploeg maar 1 man maakt daar het verschil niet tussen al die zogenaamde vedetten met een air van hier tot in Tokio . Ze worden zodanig onder druk gezet door onze media en fans dat ze gewoon falen .

Goede spelers zat, daar ligt het echt niet aan. Ik zou zeggen: kijk eens naar de selectie en welke spelers bij hun club of buiten het veld te boek staan als lastig en trek je conclusies...

Weezer
29 augustus 2010, 15:02
Ja, in onderlinge duels (vaak vriendschappelijk), maar ik had het over het algemene palmares.

Zie boven. Denemarken Europees kampioen in 1992, België nihil.

xrc
29 augustus 2010, 15:11
Een aantal jaren geleden was het zelfs Vincent Kompany die zei dat er onder de 'Rode Duivels' geen eenheid heerste, dat Vlaamse en Waalse spelers aan aparte tafels zaten, dat ze apart op stap gingen, enz.

Zo bouw je natuurlijk geen hechte groep. Ook de Rode Duivels voelen aan dat er geen natie is voor wie zij spelen, en dat motiveert niet.

Terwijl supporters van andere landen allemaal samen hetzelfde volkslied kunnen zingen in een stadion, lukt ook dat niet bij ons. Vlamingen in het Nederlands, Franstaligen in het Frans en Duitstaligen in het Duits. La kakofonie totale...

Dus JA NATUURLIJK, zou het een goeie zaak zijn moesten de Rode Duivels ophouden te bestaan, en moest er een moderne Vlaamse Voetbalbond worden opgericht (zoals er al een Vlaamse Wielerbond bestaat) die zou afrekenen met al het amateurisme dat de KBVB zo kenmerkt. Ik ben er 100% van overtuigd dat een Vlaamse ploeg véél meer supporters zou aantrekken, dat er een veel grotere eenheid in de ploeg zou bestaan en dat als gevolg hiervan de resultaten beter zouden zijn.

Ik ken niets van voetbal, maar dit klinkt logisch. Bovendien jut men zo het volk nog wat op. Voetbal interesseert de meesten nu eenmaal meer dan BHV.

Shadowke
29 augustus 2010, 15:48
Vlaamse en Nederlandse competitie laten fusioneren:
- elke speeldag minimum één topper
- grotere TVmarkt (25 miljoen ipv 7 miljoen)
- betere resultaten in Europa (tenminste 2 clubs in de Champions League)
- interessantere competitie voor binnenlandse en buitenlandse sponsors
- ...

Nr.10
29 augustus 2010, 16:12
In GB is zo een splitsing nooit een probleem geweest,waarom hier dan wel?
Omdat wij Galliërs zijn. Geen Saksen en zeker geen Anglo-Saksen.

Nr.10
29 augustus 2010, 16:14
Vlaamse en Nederlandse competitie laten fusioneren:
- elke speeldag minimum één topper
- grotere TVmarkt (25 miljoen ipv 7 miljoen)
- betere resultaten in Europa (tenminste 2 clubs in de Champions League)
- interessantere competitie voor binnenlandse en buitenlandse sponsors
- ...
Tot aan de Rijn, niet verder, in noordelijke richting.
En tot aan Parijs, Picardië en zo, dan hebben we Ribéry, in zuidelijke richting.

Weezer
29 augustus 2010, 16:19
:silly:

Shadowke
29 augustus 2010, 16:20
Omdat wij Galliërs zijn. Geen Saksen en zeker geen Anglo-Saksen.

die oude belgen werden verdreven door onze voorouders, de germanen.

Shadowke
29 augustus 2010, 16:20
Tot aan de Rijn, niet verder, in noordelijke richting.
En tot aan Parijs, Picardië en zo, dan hebben we Ribéry, in zuidelijke richting.

*lachband*

Weezer
29 augustus 2010, 16:23
Tot aan de Rijn, niet verder, in noordelijke richting.
En tot aan Parijs, Picardië en zo, dan hebben we Ribéry, in zuidelijke richting.

Hoerenlopen, verkrachten en intimideren. Inderdaad, Ribery zou perfect in de nieuw te vormen Waalse ploeg passen met Fellaini en Witsel :twisted:

Shadowke
29 augustus 2010, 16:24
Hoerenlopen, verkrachten en intimideren. Inderdaad, Ribery zou perfect in de nieuw te vormen Waalse ploeg passen met Fellaini en Witsel :twisted:

hehe Weezer :)

Nr.10
29 augustus 2010, 16:25
Hoerenlopen, verkrachten en intimideren. Inderdaad, Ribery zou perfect in de nieuw te vormen Waalse ploeg passen met Fellaini en Witsel :twisted:
Hoeren en boeren is inderdaad de norm wat menselijk gedrag betreft.
Niets menselijks mag ons, Oude Belgen, vreemd zijn.
Leve de ontucht.

Maar raak mijn vrouw niet aan of ik sla u de kop in ;-)

fonne
29 augustus 2010, 16:47
Omdat wij Galliërs zijn. Geen Saksen en zeker geen Anglo-Saksen.

Dat van die Galliërs is een verzinsel van Caesar hoor. Die mocht van Rome Gallië veroveren, maar wou ook Belgica erbij. Dus noemde hij dat maar Gallia Belgica. Maar Belgica werd bewoond door Germanen, niet door Kelten. Saksen zijn alleen in Groningen doorgedrongen.

Weezer
29 augustus 2010, 16:54
VOET-BAL!!!!! Ging het over in deze draad! VOET-BAL

azert
29 augustus 2010, 17:16
Ach zo mijn beste, en Tjechië en Slowakije dan.....

Bij een splitsing zijn wij dan immers géén deelstaat meer ,maar een onafhankelijk land...

maar de splitsing was geen succes; zelfs met Slowakije op het WK;
binnenkort smelten de twee 1ste klasses weer samen want met de gescheiden 1ste klasses zijn er geen supporters en sponsors meer.

Shadowke
29 augustus 2010, 17:19
maar de splitsing was geen succes; zelfs met Slowakije op het WK;
binnenkort smelten de twee 1ste klasses weer samen want met de gescheiden 1ste klasses zijn er geen supporters en sponsors meer.

en dan?
Nederlandse en Vlaamse kunnen ook fusioneren.
dat zal tenminste meer volk en sponsors trekken dan de huidige Belgische.

de Waalse kan fusioneren met de Franse.
Standard wilt dat al zeker 5 jaar.

Nr.10
29 augustus 2010, 18:04
VOET-BAL!!!!! Ging het over in deze draad! VOET-BAL
Die Vanessa Hoefkens ziet er anders ook uit alsof ze "een stootje" kan verdragen ;-)

Nr.10
29 augustus 2010, 18:11
maar de splitsing was geen succes; zelfs met Slowakije op het WK;
binnenkort smelten de twee 1ste klasses weer samen want met de gescheiden 1ste klasses zijn er geen supporters en sponsors meer.
Goed zo.

Nr.10
29 augustus 2010, 18:13
en dan?
Nederlandse en Vlaamse kunnen ook fusioneren.
dat zal tenminste meer volk en sponsors trekken dan de huidige Belgische.

de Waalse kan fusioneren met de Franse.
Standard wilt dat al zeker 5 jaar.
Neen.

guido 007
29 augustus 2010, 18:13
Ik beschouw de voetbalbond als een private organisatie.

Die mag zelf beslissen hoe waar en wat ze 'spelen'.

Persoonlijk zou ik hen aanraden om iets te trachten te doen op een niveau dat past in Europa.


Op politiek vlak, speelt het spel zich anders natuurlijk.
Daar is voetbal een onderdeel van het preventief gezondheidsbeleid (brede volkssporten, jeugd ....) en amusement (cultuur).
Die beleidsdomeinen mogen/moeten ondersteund worden met belastingscenten.

Toch wordt zelfs in de nationale ploeg comunitair gespeeld.

Shadowke
29 augustus 2010, 18:13
Goed zo.

en dan?
Nederlandse en Vlaamse kunnen ook fusioneren.
dat zal tenminste meer volk en sponsors trekken dan de huidige Belgische.

de Waalse kan fusioneren met de Franse.
Standard wilt dat al zeker 5 jaar.

Nr.10
29 augustus 2010, 18:13
Toch wordt zelfs in de nationale ploeg comunitair gespeeld.
Wie wil er geen pas geven aan wie?

born2bewild
29 augustus 2010, 18:14
lijkt me een strak plan van Vanessa

Shadowke
29 augustus 2010, 18:14
Wie wil er geen pas geven aan wie?

Franstaligen aan Vlamingen.

Nr.10
29 augustus 2010, 18:15
Vandereycken weigerd ooit een gat dicht te lopen voor Vercauteren.
Daar sta je dan.

Nr.10
29 augustus 2010, 18:16
Franstaligen aan Vlamingen.
In uw separatistische dromen misschien.

born2bewild
29 augustus 2010, 18:16
Vandereycken weigerd ooit een gat dicht te lopen voor Vercauteren.
Daar sta je dan.

neen
dat was voor scifo sjacos

Scifo begon trouwens te bleiten als iemand tegen hem nederlands sprak

Shadowke
29 augustus 2010, 18:16
.

azert
29 augustus 2010, 18:16
en dan?
Nederlandse en Vlaamse kunnen ook fusioneren.
dat zal tenminste meer volk en sponsors trekken dan de huidige Belgische.

de Waalse kan fusioneren met de Franse.
Standard wilt dat al zeker 5 jaar.

Zoals Jan Mulder een tijdje geleden in Humo schreef: "BE is een land waarin je binnen de landsgrenzen internationale wedstrijden kunt spelen."

Standard-Brugge; Anderlecht-Brugge; zelfs Charleroi-Genk; daar zit pit in.

Groningen-Westerlo; Breda-Zulte-Waregem;
dat trekt geen volk; wegens geen sfeer.

Nr.10
29 augustus 2010, 18:17
neen
dat was voor scifo

Scifo wou begon trouwens te bleiten als iemand tegen hem nederlands sprak
Scifo spreekt goed nederlands.

Shadowke
29 augustus 2010, 18:17
In uw separatistische dromen misschien.

ik steun tenminste de Vlamingen.
reactionaire belgicisten niet, zij steunen enkel de Franstaligen.

Nr.10
29 augustus 2010, 18:18
ik steun tenminste de Vlamingen.
reactionaire belgicisten niet, zij steunen enkel de Franstaligen.
Nu heb ik zin om je uit te schijten sie, maar ik ga dat niet doen want dan krijg ik weer strafpunten :twisted:

fonne
29 augustus 2010, 18:30
Zoals Jan Mulder een tijdje geleden in Humo schreef: "BE is een land waarin je binnen de landsgrenzen internationale wedstrijden kunt spelen."

Standard-Brugge; Anderlecht-Brugge; zelfs Charleroi-Genk; daar zit pit in.

Groningen-Westerlo; Breda-Zulte-Waregem;
dat trekt geen volk; wegens geen sfeer.

Ajax - Germinal Beerschot daarentegen... dat is pure oorlog:-P

born2bewild
29 augustus 2010, 18:33
ik steun tenminste de Vlamingen.
reactionaire belgicisten niet, zij steunen enkel de Franstaligen.

^2

Shadowke
29 augustus 2010, 18:34
Ajax - Germinal Beerschot daarentegen... dat is pure oorlog:-P

vergeet Ajax - Anderlecht niet of Feyenoord - Club :)
echte toppers en veel sfeer :)

Nr.10
29 augustus 2010, 18:35
vergeet Ajax - Anderlecht niet of Feyenoord - Club :)
echte toppers en veel sfeer :)
En die sfeer is er nu niet?

Shadowke
29 augustus 2010, 18:52
En die sfeer is er nu niet?

in de stadions van de meeste eersteklassers is er idd geen sfeer.
enkel bij een paar grote clubs en hier en daar een middenmoter.

Weezer
29 augustus 2010, 19:18
Zoals Jan Mulder een tijdje geleden in Humo schreef: "BE is een land waarin je binnen de landsgrenzen internationale wedstrijden kunt spelen."

Standard-Brugge; Anderlecht-Brugge; zelfs Charleroi-Genk; daar zit pit in.

Groningen-Westerlo; Breda-Zulte-Waregem;
dat trekt geen volk; wegens geen sfeer.

Nee, Cercle Brugge-Eupen; Charleroi-Sint-Truiden, dáár loop je warm voor. En Jan Mulder heb ik sowieso nog nooit op een zinnige opmerking kunnen betrappen...

Weezer
29 augustus 2010, 19:24
maar de splitsing was geen succes; zelfs met Slowakije op het WK;
binnenkort smelten de twee 1ste klasses weer samen want met de gescheiden 1ste klasses zijn er geen supporters en sponsors meer.

Dus? De landen van het voormalige Joegoslavie hebben ook al jaren weer een gezamenlijke basketbalcompetitie (http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligue_adriatique_de_basket-ball). Toch is er verder maar bitter weinig wat er op wijst dat ze weer één land gaan vormen.

Edit: En als een landje als Slowakije het WK kan halen, kunnen Vlaanderen en Wallonië het ook. Ongeacht de competitievorm.

azert
29 augustus 2010, 19:27
Dus? De landen van het voormalige Joegoslavie hebben ook al jaren weer een gezamenlijke basketbalcompetitie (http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligue_adriatique_de_basket-ball). Toch is er verder maar bitter weinig wat er op wijst dat ze weer één land gaan vormen.

Edit: En als een landje als Slowakije het WK kan halen, kunnen Vlaanderen en Wallonië het ook. Ongeacht de competitievorm.

La Ligue existe en complément des championnats nationaux. Les équipes participent donc aux deux compétitions (leur championnat respectif et l'Adriatic League).

Another Jack
29 augustus 2010, 19:31
neen
dat was voor scifo sjacos

Scifo begon trouwens te bleiten als iemand tegen hem nederlands sprak

Hij wou niet onbeleefd zijn, maar uw uiterlijk is dan ook niet doordeweeks.

Weezer
29 augustus 2010, 19:34
La Ligue existe en complément des championnats nationaux. Les équipes participent donc aux deux compétitions (leur championnat respectif et l'Adriatic League).

En op welke manier spreekt dat mijn bericht tegen?

born2bewild
29 augustus 2010, 19:36
Hij wou niet onbeleefd zijn, maar uw uiterlijk is dan ook niet doordeweeks.

klopt

azert
29 augustus 2010, 20:11
En op welke manier spreekt dat mijn bericht tegen?

Het is enkel een nacompetitie waarin ook een ploeg uit Israël meespeelt;
een soort kleine Euroliga.
De eigen reguliere competitie bestaat nog.

Weezer
29 augustus 2010, 20:28
Het is enkel een nacompetitie waarin ook een ploeg uit Israël meespeelt;
een soort kleine Euroliga.
De eigen reguliere competitie bestaat nog.

Maccabi Tel Aviv heeft idd één jaar meegespeeld. En die verschillende liga's achter/naast elkaar is in basketbal niet ongebruikelijk. Maar dat was eigenlijk mijn punt niet. Joegoslavië was het beste basketballand van Europa en de voormalige staten zijn dat nog steeds. En ondanks dat ze niet meer één staat vormen, hebben de topclubs besloten toch weer een gezamenlijke competitie te beginnen, om het niveau op peil te houden zeg maar. Idem voor de Tsjechen en de Slowaken, maar het gaat nog steeds over clubcompetities. Om daaruit te concluderen dat Tsjechoslowakije beter één land gebleven was (wat je, toegegeven, niet letterlijk gezegd hebt maar je impliceert het wel) is m.i. onzinnig.

azert
29 augustus 2010, 20:33
Maccabi Tel Aviv heeft idd één jaar meegespeeld. En die verschillende liga's achter/naast elkaar is in basketbal niet ongebruikelijk. Maar dat was eigenlijk mijn punt niet. Joegoslavië was het beste basketballand van Europa en de voormalige staten zijn dat nog steeds. En ondanks dat ze niet meer één staat vormen, hebben de topclubs besloten toch weer een gezamenlijke competitie te beginnen, om het niveau op peil te houden zeg maar. Idem voor de Tsjechen en de Slowaken, maar het gaat nog steeds over clubcompetities. Om daaruit te concluderen dat Tsjechoslowakije beter één land gebleven was (wat je, toegegeven, niet letterlijk gezegd hebt maar je impliceert het wel) is m.i. onzinnig.

In elk land heb je verstandige mensen die beseffen dat samenwerken beter is dan verrottingstrategieën.

Weezer
29 augustus 2010, 20:37
In elk land heb je verstandige mensen die beseffen dat samenwerken beter is dan verrottingstrategieën.

Tsjechië en Slowakije zijn nog nooit zo goed overeengekomen sinds de splitsing van 1993, daar heb je helemaal gelijk in.

azert
29 augustus 2010, 20:39
Tsjechië en Slowakije zijn nog nooit zo goed overeengekomen sinds de splitsing van 1993, daar heb je helemaal gelijk in.

Ook de KUL en UCL beginnen zich af te vragen waarom ze ooit gesplitst zijn en beginnen nu al gezamenlijk ingenieurs op te leiden.

Weezer
29 augustus 2010, 20:42
Ook de KUL en UCL beginnen zich af te vragen waarom ze ooit gesplitst zijn en beginnen nu al gezamenlijk ingenieurs op te leiden.

Fantastisch toch? Waarschijnlijk omdat ze niet in een van hogerhand opgelegd keurslijf hoeven te opereren.

toccata
29 augustus 2010, 20:43
Ook de KUL en UCL beginnen zich af te vragen waarom ze ooit gesplitst zijn en beginnen nu al gezamenlijk ingenieurs op te leiden.
Heb je het niet over de VUB en ULB?

En voor de rest slaan je opmerkingen nergens op

azert
29 augustus 2010, 21:01
Heb je het niet over de VUB en ULB?

En voor de rest slaan je opmerkingen nergens op

oja VUB en ULB nog vergeten;

en

"Recent is een overeenkomst gesloten met de Ecole polytechnique, Université Catholique de Louvain (UCL), Louvain-la-Neuve, die bi-diplomering mogelijk maakt. Hierbij studeer je één jaar aan de K.U.Leuven en één jaar aan de UCL, en verwerf je een diploma van beide instellingen."

http://www.kuleuven.be/studieaanbod/masters/opleidingen/wiskundigeing.htm

Weezer
29 augustus 2010, 21:02
oja VUB en ULB nog vergeten;

en

"Recent is een overeenkomst gesloten met de Ecole polytechnique, Université Catholique de Louvain (UCL), Louvain-la-Neuve, die bi-diplomering mogelijk maakt. Hierbij studeer je één jaar aan de K.U.Leuven en één jaar aan de UCL, en verwerf je een diploma van beide instellingen."

http://www.kuleuven.be/studieaanbod/masters/opleidingen/wiskundigeing.htm

VOET-BAL!!!!! Ging het over in deze draad! VOET-BAL

Xenophon
29 augustus 2010, 21:03
In elk land heb je verstandige mensen die beseffen dat samenwerken beter is dan verrottingstrategieën.

Vertel dat zeker aan uw imperialistische vrienden.

toccata
29 augustus 2010, 21:29
oja VUB en ULB nog vergeten;

en

"Recent is een overeenkomst gesloten met de Ecole polytechnique, Université Catholique de Louvain (UCL), Louvain-la-Neuve, die bi-diplomering mogelijk maakt. Hierbij studeer je één jaar aan de K.U.Leuven en één jaar aan de UCL, en verwerf je een diploma van beide instellingen."

http://www.kuleuven.be/studieaanbod/masters/opleidingen/wiskundigeing.htm

Ik zou toch dat niet zomaar tot een drang tot hereniging reduceren hoor, het kadert in de internationalisering van onze universiteiten (zie ook de BEST-stages of het Athens programma), ons departement (burgerlijk ingenieur bouwkunde) heeft nu ook een samenwerkingsakkoorden met verschillende universiteiten over heel Europa voor een Erasmus- of thesisjaar.

van Maerlant
31 augustus 2010, 13:34
Waar is de optie "Het kan mij geen kloten schelen, want voetbal is voor achterlijken." ?

forzaflandria
1 september 2010, 16:39
De Vlaamse Leeuwen en de Coqs Rouges kunnen het moeilijk slechter doen dan de Rode Duivels, dus ja. En als de voetbalspelers (of familie) nu al zelf zeggen dat het beter zou werken, dan waarom niet?

pajoske
1 september 2010, 22:58
Ik zou toch dat niet zomaar tot een drang tot hereniging reduceren hoor, het kadert in de internationalisering van onze universiteiten (zie ook de BEST-stages of het Athens programma), ons departement (burgerlijk ingenieur bouwkunde) heeft nu ook een samenwerkingsakkoorden met verschillende universiteiten over heel Europa voor een Erasmus- of thesisjaar.

Maar geen gezamenlijke diploma's.
Ik heb ook weet van studenten waar geen rekening gehouden werd met de in het buitenland afgelegde examens of thesis. Die daarom op het einde van hun jaar over de leerstof van het ganse jaar examens moesten afleggen aan de Vlaamse universiteit.

E. Gidius
1 september 2010, 23:41
Eerst onafhankelijkheid, dan Vlaamse ploeg, hé. ;-)

Ik zie niet in waarom.

Overigens is er helemaal geen nood aan onafhankelijkheidn, wel aan een niet-Belgische nationale ploeg, maar dat terzijde.

E. Gidius
1 september 2010, 23:46
Dit gezegd zijnde, kan je niet zeggen dat een Belgische ploeg niet zou werken én tegelijkertijd verklaren hoe die dan wel gedurende een hele tijd heel sterk presteerde.

De topjaren dateren uit de de tijd dat de doorsnee Vlaming zich nog ten volle neerlegde bij de scheve machtsverhoudingen in België. Sinds de Flamand modéré aan het uitsterven is, gaan de resultaten naar beneden. En niet alleen in het voetbal.

E. Gidius
1 september 2010, 23:55
Omdat wij Galliërs zijn.

Onzin. Die zijn hier grotendeels verdreven in de eerste eeuwen van onze tijdsrekening door de Franken.

E. Gidius
1 september 2010, 23:58
Zoals Jan Mulder een tijdje geleden in Humo schreef: "BE is een land waarin je binnen de landsgrenzen internationale wedstrijden kunt spelen."

Standard-Brugge; Anderlecht-Brugge; zelfs Charleroi-Genk; daar zit pit in.

We kunnen die matchen gerust blijven spelen na het Belgisch tijdvak.

Xenophon
2 september 2010, 00:02
We kunnen die matchen gerust blijven spelen na het Belgisch tijdvak.

Of laat maar.

guido 007
2 september 2010, 06:32
Weet ik zo nog niet hoor.
Onmiddellijk afschaffen dat geldverslindend nietsopbrengend gedrocht.

pajoske
2 september 2010, 08:28
De topjaren dateren uit de de tijd dat de doorsnee Vlaming zich nog ten volle neerlegde bij de scheve machtsverhoudingen in België. Sinds de Flamand modéré aan het uitsterven is, gaan de resultaten naar beneden. En niet alleen in het voetbal.

Maar in de atletiek en de tenniswereld is men al een stap verder en wordt de samenwerking Vlaanderen Wallonië terug versterkt.

vlijmscherp
2 september 2010, 08:42
Maar in de atletiek en de tenniswereld is men al een stap verder en wordt de samenwerking Vlaanderen Wallonië terug versterkt.

nadat ze eerst gesplitst zijn.

idem met het basketbal. eerst splitsen zodat we op gelijke basis kunnen samenwerken.

van Maerlant
2 september 2010, 08:43
Omdat wij Galliërs zijn.

:rofl: :rofl:

vlijmscherp
2 september 2010, 08:48
maar laten we realistisch blijven, zolang België bestaat, zal de nationale ploeg blijven bestaan.

maar splits nu eens eindelijk die unitaire voetbalbond zeg.

azert
2 september 2010, 17:52
Maar geen gezamenlijke diploma's.
Ik heb ook weet van studenten waar geen rekening gehouden werd met de in het buitenland afgelegde examens of thesis. Die daarom op het einde van hun jaar over de leerstof van het ganse jaar examens moesten afleggen aan de Vlaamse universiteit.

Ik heb ook al gehoord dat wanneer je van een unief in Italië kwam men 4 punten aftrok.

azert
2 september 2010, 17:52
We kunnen die matchen gerust blijven spelen na het Belgisch tijdvak.

niet goed snik zeker.

Kawadude
2 september 2010, 18:14
Ik heb ook al gehoord dat wanneer je van een unief in Italië kwam men 4 punten aftrok.

Maar jij hoort dan ook de meest geloofwaardige verhalen in je omgeving hé.

Met hetgeen jij allemaal al vanhorenzeggens hebt meegemaakt, maak ik 3 science-fiction films en met de deleted scenes van de meest ongeloofwaardige plotwendingen pers ik er nog een tv-serie uit.

Blijf ons vooral bestoken, het kan ons nog veel geld opleveren.

dominatrix
2 september 2010, 18:21
Pff. Dat heeft die Vanessa Hoefkens (http://www.garagetv.be/video-galerij/videoclip/Vanessa_Hoefkens__laat_iets_zien_.aspx) toch zo graag (http://images.icanhascheezburger.com/completestore/2009/4/13/128841168594045920.jpg)?

Ze is nog goed in't Frans ook zo te horen... dus ze zal wel heel goed weten waarom na België ook best het nationale team zou gesplitst worden! 8-)

dominatrix
2 september 2010, 18:23
Omdat wij Galliërs zijn. Geen Saksen en zeker geen Anglo-Saksen.

't is niet omdat Caesar ons zo noemde dat wij dat nu nog zijn hé ;-)

Zeno!
3 september 2010, 16:59
Mooie outfit! 8-)

http://www.vvb.org/illustraties//34353/joma-maracana-soccer-uniform.jpg

pajoske
3 september 2010, 17:23
Mooie truitjes!

http://www.vvb.org/illustraties//34353/joma-maracana-soccer-uniform.jpg

Gaan ze KRC Genk terug splitsen? dat zijn de kleuren van THOR.
THOR Waterschei en FC Winterslag dan terug apart in2eklasse. Of wordt het derde of vierde klasse zoals die andere mijnploeg Patro Eisden?

Jaja splitsen, dan heeft Vlaanderen een wereldteam. 8O;-)

Scarabaeida
3 september 2010, 17:25
Het zijn de kleuren van SK Ter Donk, de lokale caféploeg.

azert
3 september 2010, 18:26
Gaan ze KRC Genk terug splitsen? dat zijn de kleuren van THOR.
THOR Waterschei en FC Winterslag dan terug apart in2eklasse. Of wordt het derde of vierde klasse zoals die andere mijnploeg Patro Eisden?

Jaja splitsen, dan heeft Vlaanderen een wereldteam. 8O;-)

Thor was al een ploeg van verongelijkte flaminganten:

"n 1919 werd Waterschei's Sport Vereeniging Thor opgericht. Thor stond officieel voor 'Tot Herstel Onzer Rechten', als aanklacht tegen de Franstalige overheersing van het mijnbestuur. De clubkleuren waren dan ook niet toevallig geel en zwart. De politieke slogan, die de voetbalbond liever niet zag, veranderde men later naar 'Tot Heil Onzer Ribbenkast'. "

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterschei_SV_Thor

Weezer
3 september 2010, 18:27
Ah, azert komt het vaderland ook weer redden! :D

pajoske
3 september 2010, 19:06
Thor was al een ploeg van verongelijkte flaminganten:

"n 1919 werd Waterschei's Sport Vereeniging Thor opgericht. Thor stond officieel voor 'Tot Herstel Onzer Rechten', als aanklacht tegen de Franstalige overheersing van het mijnbestuur. De clubkleuren waren dan ook niet toevallig geel en zwart. De politieke slogan, die de voetbalbond liever niet zag, veranderde men later naar 'Tot Heil Onzer Ribbenkast'. "

http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterschei_SV_Thor

Maar het is pas toen ze met die vieze rooi mannen zijn gaan samenwerken dat ze iets hebben kunnen uitbouwen in Genk.
Twee clubs met een andere (aanvullende) 'cultuur' die zijn gaan samenwerken.

Een les voor Vlaanderen en Wallonië.

Weezer
3 september 2010, 20:25
Pelgrim had gelijk!

Adam Smith
4 september 2010, 20:00
Mede gezien de FIFA en UEFA, zal splitsing pas mogelijk zijn, mocht België als land ook splitsen; Wales, Schotland, Engeland en Noord Ierland zijn historisch zo gegroeide uitzonderingen.