PDA

View Full Version : Studentenclub

Ratatosk
27 augustus 2010, 20:59
Zijn hier (ex)studenten die weten wat de voorwaarden zijn om een studentenclub op te richten?

Steve_M
27 augustus 2010, 21:14
Zijn hier (ex)studenten die weten wat de voorwaarden zijn om een studentenclub op te richten?

Waar?

Ratatosk
27 augustus 2010, 21:16
Waar?

Antwerpen.

De reden is simpel. Gewoon een studentenclub voor degenen (+25) die na een lange tijd gewerkt hebben terug gaan studeren.

Steve_M
27 augustus 2010, 21:20
Antwerpen.

De reden is simpel. Gewoon een studentenclub voor degenen (+25) die na een lange tijd gewerkt hebben terug gaan studeren.

Met het Antwerpse studentenleven heb ik weinig te maken gehad, maar niets houdt je tegen met een groepje mensen een studentenclub met een bepaald doel op te richten. Erkend worden is wat anders.

Je kan altijd eens je licht opsteken bij

http://www.unifac.be/site-2009/index.php of
http://www.vuas.be/

EDIT: maar aangezien het de gewoonte is in Antwerpen de clubs van die onnozele Latijnse namen te geven stel ik voor dat je je club "Incontentia" noemt.

Ratatosk
27 augustus 2010, 21:25
Met het Antwerpse studentenleven heb ik weinig te maken gehad, maar niets houdt je tegen met een groepje mensen een studentenclub met een bepaald doel op te richten. Erkend worden is wat anders.

Je kan altijd eens je licht opsteken bij

http://www.unifac.be/site-2009/index.php of
http://www.vuas.be/

EDIT: maar aangezien het de gewoonte is in Antwerpen de clubs van die onnozele Latijnse namen te geven stel ik voor dat je je club "Incontentia" noemt.

Bedankt.

De naam zal eerder iets anders betekenen dan een verwijzing naar een huidziekte.

Steve_M
27 augustus 2010, 21:30
Bedankt.

De naam zal eerder iets anders betekenen dan een verwijzing naar een huidziekte.

Foutje, dat moet natuurlijk "incontinentia" zijn. Dju, vrijdagavond.

Ratatosk
27 augustus 2010, 21:30
Foutje, dat moet natuurlijk "incontinentia" zijn. Dju, vrijdagavond.

Das meer toepasselijk.

gehuigert
27 augustus 2010, 21:44
In Gent heb je het FK, die alle studentenkringen verzamelt (http://fkgent.be/~fkweb/index.php/about )

Misschien bestaat iets gelijkaardigs in Antwerpen?

Steve_M
27 augustus 2010, 21:45
In Gent heb je het FK, die alle studentenkringen verzamelt (http://fkgent.be/~fkweb/index.php/about )

Misschien bestaat iets gelijkaardigs in Antwerpen?

Volgens mij is Unifac de Antwerpse tegenhanger.

gehuigert
27 augustus 2010, 21:50
Volgens mij is Unifac de Antwerpse tegenhanger.

Oh ik had je links niet bekeken, ja daar lijkt het op :-

Nynorsk
27 augustus 2010, 21:54
Antwerpen.

ik voel iets aankomen dat weinig succes gaat hebben :?

Ratatosk
27 augustus 2010, 21:55
ik voel iets aankomen dat weinig succes gaat hebben :?

Als je het niet probeert dan weet je het niet.

Nynorsk
27 augustus 2010, 21:56
Als je het niet probeert dan weet je het niet.

probeer misschien eerst gewoon een paar activiteiten te organiseren met die mensen, ge zult zien dat die nauwelijks tijd hebben voor van die dingen.

Ratatosk
27 augustus 2010, 22:02
probeer misschien eerst gewoon een paar activiteiten te organiseren met die mensen, ge zult zien dat die nauwelijks tijd hebben voor van die dingen.

Natuurlijk, ik ga mijn tijd niet investeren als het toch niks wordt. Mijn vraag moet je eerder informatief beschouwen en niet iets wat ik direkt van plan ben. Als de groep na 2 jaar nog hecht is dan pas zou ik het overwegen en dan nog.

Txiki
27 augustus 2010, 22:03
Antwerpen.

Hebt gij dat nog nodig op die leeftijd? 8O

Nynorsk
27 augustus 2010, 22:04
Natuurlijk, ik ga mijn tijd niet investeren als het toch niks wordt. Mijn vraag moet je eerder informatief beschouwen en niet iets wat ik direkt van plan ben. Als de groep na 2 jaar nog hecht is dan pas zou ik het overwegen en dan nog.

wat voor nut heeft het dan?
ga gewoon samen een pint drinken.

Steve_M
27 augustus 2010, 22:05

Inderdaad. En voor wie wel tijd heeft, bestaan er al studentenclubs genoeg.

Ratatosk
27 augustus 2010, 22:05
Hebt gij dat nog nodig op die leeftijd? 8O

Persoonlijk gezien is het niet zo belangerijk maar anderzijds, waarom niet?

Nynorsk
27 augustus 2010, 22:06
'k zie het al zo voor mij: een vrouw van 35, twee kindjes, job, en ook nog studeren, die denkt "goh, ik zou wel een feestpraeses worden van de studentenclub voor 25-plussers".

Txiki
27 augustus 2010, 22:06
Persoonlijk gezien is het niet zo belangerijk maar anderzijds, waarom niet?

Ge gaat zien dat ge daar snel uw goesting van gaat hebben. 8-)

Txiki
27 augustus 2010, 22:07
wat voor nut heeft het dan?
ga gewoon samen een pint drinken.

Ja, voila. Doe zoals wij.

:cheer: PBL-RKT rules :cheer:

Nynorsk
27 augustus 2010, 22:08
Ja, voila. Doe zoals wij.

:cheer: PBL-RKT rules :cheer:

:cheer: bier en tenen :cheer:

Steve_M
27 augustus 2010, 22:09
'k zie het al zo voor mij: een vrouw van 35, twee kindjes, job, en ook nog studeren, die denkt "goh, ik zou wel een feestpraeses worden van de studentenclub voor 25-plussers".

De mama moet een babysit huren, want ze moet in haar onderbroek door een bad met bier, lookpoeder en organen kruipen, terwijl haar studiegenoten van middelbare leeftijd bloem over haar hoofd gieten. :-D

Txiki
27 augustus 2010, 22:09
:cheer: bier en tenen :cheer:

:cheer: varkskes op de bbq :cheer:

gehuigert
27 augustus 2010, 22:11
Bij mijn richting (fysica) is dit jaar iemand opnieuw gestart te studeren. Hij was ingenieur en is nu met pensioen.

Toen ik vorig jaar in de zomervakantie zomerschool Sterrenkunde volgde, was daar ook een net wel/ net niet gepensioneerde die terug ging starten met studeren.

Een vriendin van mijn moeder was altijd secretaresse bij een notariaat, een drietal jaar geleden was ze terug gestart met studeren om zelf notaris te worden.

Ook mijn opa is terug geschiedenis gaan studeren aan de universiteit toen hij gepensioneerd was.

Er lijkt mij dus welzeker een voldoende grote doelgroep (even mijn minieme kennissenkring geprojecteerd op Vlaanderen), maar of deze bovenstaanden interesse hebben in studentenverenigingactiviteiten? Daar heb ik persoonlijk mijn twijfels over

duveltje382
27 augustus 2010, 22:11
Ik denk dat daar nogal wat seks bedreven word(t) hé

Ratatosk
27 augustus 2010, 22:12

Die job zal waarschijnlijk niet zijn aangezien het dagonderwijs is.

Het is niet omdat we van latere leeftijd zijn dat we opeens braaf thuis moeten zitten.

Nynorsk
27 augustus 2010, 22:14
Bij mijn richting (fysica) is dit jaar iemand opnieuw gestart te studeren. Hij was ingenieur en is nu met pensioen.

Toen ik vorig jaar in de zomervakantie zomerschool Sterrenkunde volgde, was daar ook een net wel/ net niet gepensioneerde die terug ging starten met studeren.

Een vriendin van mijn moeder was altijd secretaresse bij een notariaat, een drietal jaar geleden was ze terug gestart met studeren om zelf notaris te worden.

Ook mijn opa is terug geschiedenis gaan studeren aan de universiteit toen hij gepensioneerd was.

Er lijkt mij dus welzeker een voldoende grote doelgroep (even mijn minieme kennissenkring geprojecteerd op Vlaanderen), maar of deze bovenstaanden interesse hebben in studentenverenigingactiviteiten? Daar heb ik persoonlijk mijn twijfels over

Ik ben zelf zo'n 30'er die opnieuw is gaan studeren, in afstandsonderwijs (bachelor), mijn medestudenten zijn ook ouwkes, en we gaan wel eens iets gaan drinken samen, of er wordt afgesproken om ergens naartoe te gaan. We hebben onze online stek om met elkaar te babbelen.
Maar een studentenclub? Waarom zouden we dat willen?
Cantussen organiseren ofzo? Duh.

Ratatosk
27 augustus 2010, 22:14

Die gedachte heb ik, een studentenclub dat ipv zuipcantusseen organiseert gewoon andere activiteiten organiseert die meer bij de doelgroep passen.

Ratatosk
27 augustus 2010, 22:15
Ik ben zelf zo'n 30'er die opnieuw is gaan studeren, in afstandsonderwijs (bachelor), mijn medestudenten zijn ook ouwkes, en we gaan wel eens iets gaan drinken samen, of er wordt afgesproken om ergens naartoe te gaan. We hebben onze online stek om met elkaar te babbelen.
Maar een studentenclub? Waarom zouden we dat willen?
Cantussen organiseren ofzo? Duh.

Cantussen met Spa rood.

Txiki

Het is niet omdat we van latere leeftijd zijn dat we opeens braaf thuis moeten zitten.

Maar ge hebt daar toch geen studentenclub voor nodig? Gewoon een paar goeie (studenten)kameraden. Alé, ik heb de voorbije drie jaar ook nog bijgestudeerd. Ik ging gewoon pinten pakken met mijn studiegenoten.

Txiki
Die gedachte heb ik, een studentenclub dat ipv zuipcantusseen organiseert gewoon andere activiteiten organiseert die meer bij de doelgroep passen.

Zoals? :-P

Ratatosk
27 augustus 2010, 22:16
Maar ge hebt daar toch geen studentenclub voor nodig? Gewoon een paar goeie (studenten)kameraden. Alé, ik heb de voorbije drie jaar ook nog bijgestudeerd. Ik ging gewoon pinten pakken met mijn studiegenoten.

Als erkende studentenclub zou ik volgens bepaalde bronnen wel een paar voordelen hebben ipv gewoon een vriendengroep.

Steve_M

Bingoavond. Rollatorrace. Looprekwerpen.

Nynorsk

ja, want volwassen studenten leven van geld dat uit de lucht komt vallen.
ik ken genoeg dagstudenten die werken, hoor.
en die hebben écht geen tijd voor studentenclubjes.

't is niet omdat ge niet in ne studentenclub zijt dat ge braaf thuis zit trouwens.
Kan me nu echt nie voorstellen dat oudere studenten met het idee lopen van "ik moet in ne studentenclub want anders ben ik een seut".

Ratatosk

Kantklossen

Ratatosk
27 augustus 2010, 22:17

Werkloos = uitkering = VDAB studeren

Txiki
27 augustus 2010, 22:18
't is niet omdat ge niet in ne studentenclub zijt dat ge braaf thuis zit trouwens.
Kan me nu echt nie voorstellen dat oudere studenten met het idee lopen van "ik moet in ne studentenclub want anders ben ik een seut".

Klopt volledig.

Txiki
27 augustus 2010, 22:18

Maar hoe zit het nu? Gaat ge bijstuderen aan een hogeschool of aan een unief of wat zijn nu eigenlijk de plannen?

Steve_M
27 augustus 2010, 22:19

Dan kan je in het zwart nog wat pinten gaan tappen in een studentencafé. Tel uit je winst.

gehuigert

Wat zijn voorbeelden van zulke activiteiten die je in je hoofd hebt?

Er bestaat bvb. een studentenvereniging 'vereniging voor natuurkunde' (voor gewone studenten) en naast een eenmalige cantus per jaar organiseren dezen gewoon het jaar door sterrenkijkavonden en lezingen (door professoren).

Een andere studentenvereniging (prime) organiseert wiskunde-sessies: samen elke twee-drie weken één avond wiskundige problemen oplossen, ook wiskundige lezingen enz. worden georganiseerd.

Voor de meer studentikoze acties kan je dan terecht bij de 'normale' studentenverenigingen.

Of samengevat: zijn er nog andere activiteiten (dus noch studentikoos, noch op het vakgebied gericht) die kunnen georganiseerd worden?

Nynorsk

In een héél klein aantal gevallen.
Dan moet je immers aan een heel aantal voorwaarden voldoen.
De meeste oudere studenten voldoen daar niet aan en moeten gewoon werken.

Steve_M
27 augustus 2010, 22:20
Maar hoe zit het nu? Gaat ge bijstuderen aan een hogeschool of aan een unief of wat zijn nu eigenlijk de plannen?

VDABetica, studentenkring van 25-plussers aan de VDAB. Dan subsidies aanvragen bij de VDAB. Lacheuh!

Ratatosk
27 augustus 2010, 22:20
Dan kan je in het zwart nog wat pinten gaan tappen in een studentencafé. Tel uit je winst.

Voila.

Anderzijds zijn er ook gewone studenten die een leefloon aanvragen en in het zwart werken. (kan ze spijtig genoeg geen ongelijk geven)

duveltje382
27 augustus 2010, 22:23
Word(t) er zo nog geleerd in studente middens hoe men een pint moet vast houden,nen bak naar den GB moet gaan halen,de kots erachter op te kuisen

Ratatosk
27 augustus 2010, 22:26
Wat zijn voorbeelden van zulke activiteiten die je in je hoofd hebt?

Optredens bijwonen, BBQ'en, zangavonden (EDDY WALLY ;-)), andere lotgenoten helpen met bepaalde gevallen (heb de aanvragen reeds gehad), en in de toekomst dit verder uitbreiden.... . Ik ben echter realistisch genoeg om te beseffen dat iets organiseren veel tijd en moeite kost. Stap voor stap wil het doen.

Er bestaat bvb. een studentenvereniging 'vereniging voor natuurkunde' (voor gewone studenten) en naast een eenmalige cantus per jaar organiseren dezen gewoon het jaar door sterrenkijkavonden en lezingen (door professoren).

HBO5 & Bachelor Verpleegkunde

Ratatosk
27 augustus 2010, 22:27
VDABetica, studentenkring van 25-plussers aan de VDAB. Dan subsidies aanvragen bij de VDAB. Lacheuh!

Voordeel is wel dat alles terugbetaald wordt.

Ratatosk
27 augustus 2010, 22:28
In een héél klein aantal gevallen.
Dan moet je immers aan een heel aantal voorwaarden voldoen.
De meeste oudere studenten voldoen daar niet aan en moeten gewoon werken.

Degenen met een A2 hoeven geen testen te doen en de testen zelf zijn een lachertje.

Nynorsk
HBO5 & Bachelor Verpleegkunde

ok ja, die hebben inderdaad tijd genoeg ;-)

Ratatosk
ok ja, die hebben inderdaad tijd genoeg ;-)

Ik ga het niet onderschatten. Studeren komt op de eerste plaats.

Nynorsk
27 augustus 2010, 22:29
Degenen met een A2 hoeven geen testen te doen en de testen zelf zijn een lachertje.

verpleegkunde is inderdaad een gesubsidieerde studie.
verklaart alles.
die hoeven inderdaad niks te doen en worden ruim betaald om scholeke te spelen.

Steve_M
27 augustus 2010, 22:33
verpleegkunde is inderdaad een gesubsidieerde studie.
verklaart alles.
die hoeven inderdaad niks te doen en worden ruim betaald om scholeke te spelen.

Kunnen die gemakkelijk aan de apotheek van het ziekenhuis, want anders wil ik dat plan voor die studentenkring zeker mee ondersteunen? ;-)

Txiki
27 augustus 2010, 22:35
Voordeel is wel dat alles terugbetaald wordt.

8O profiteurs!

Ratatosk
27 augustus 2010, 22:35
Kunnen die gemakkelijk aan de apotheek van het ziekenhuis, want anders wil ik dat plan voor die studentenkring zeker mee ondersteunen? ;-)

Melk + 2 geraspte nootmuskaten = XTC

Ratatosk
27 augustus 2010, 22:36
8O profiteurs!

Gewoon het terugtrekken van teveel betaalde belastingen .

Ratatosk
27 augustus 2010, 22:37

We kunnen wel pillekes van dementerende oudjes wegmoffelen.

Steve_M
27 augustus 2010, 22:37

Pfff, dan moet ik noten raspen. Dan zal ik wel gewoon pillen kopen, hoor.

Cdude
27 augustus 2010, 23:06

dream on ...

Real MDMA komt van deze Sassafras (http://en.wikipedia.org/wiki/Sassafras)

Ratatosk
27 augustus 2010, 23:15
dream on ...

Real MDMA komt van deze Sassafras (http://en.wikipedia.org/wiki/Sassafras)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nootmuskaat

Steve_M
27 augustus 2010, 23:27

Eigenlijk hebben jullie allebei gelijk. MDMA wordt gemaakt op basis van safrol (een zgn. precursor). Die safrol zit in zowel nootmuskaat als sassafras. Alleen zijn de concentraties in de laatste plant veel groter dan in noten. Bovendien is de synthese van MDMA net iets ingewikkelder dan raspen en in melk leggen. Meer info op:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Safrol
http://nl.wikipedia.org/wiki/MDMA

Cdude
27 augustus 2010, 23:29

Bovenmatig gebruik van nootmuskaat kan hallucinaties veroorzaken. Men vermoedt dat dit berust op een in vivo (in het lichaam) omzetting van myristicine naar MMDA (3-methoxy-4,5-methylenedioxyamphetamine). Excessief gebruik van de werkzame stof, Myristicine (een zwak werkende MAO (monoamine oxidase) -remmer). (3-methoxy,4,5-methyleendioxy-allylbenzeen), kan gevaarlijk zijn. Bij volwassenen leidt inname van ca. 5 gram of meer van de geraspte noot al tot duidelijke klinische symptomen (buikpijn, braken, duizeligheid, onrust en bewustzijnsstoornissen). 5 GRAM8O
Go for it, zeg ik altijd :roll:

Steve_M
27 augustus 2010, 23:29

Een paar jaar geleden zijn daar nog dooien mee gevallen. Ik denk in Scandinavië.

Cdude
27 augustus 2010, 23:31
Een paar jaar geleden zijn daar nog dooien mee gevallen. Ik denk in Scandinavië.

Exactly ...
Dat is zo'n broodje aap net als die draadjes van de banaan.
Veel water is ook hallucinogeen, zo net voor je sterft aan waterintoxicatie:lol:

Steve_M
27 augustus 2010, 23:33
Exactly ...
Veel water is ook hallucinogeen, zo net voor je sterft aan waterintoxicatie:lol:

Als puber hebben wij ook zo gedroogde banaandraadjes zitten paffen. En gedroogde rozenbottels. En van alles anders nog. Werkt allemaal voor geen meter. Zelfde met al die herbal xtc's. Als het niet illegaal is, is het meestal niet de moeite ;-)

Ratatosk
27 augustus 2010, 23:35
5 GRAM8O

Trip van uw leven. :twisted:

Ratatosk
27 augustus 2010, 23:38
Exactly ...

In ontwenningsklinieken wordt er geen nootmuskaat gebruikt in de keuken.

Nootsmuskaat kan je wel gebruiken als een soort xtc maar de hoeveelheid is wel wat veel en de bijwerkingen zijn absoluut niet plezant.