PDA

View Full Version : Zullen de vredesonderhandelingen lukken tussen Palestina En Israel?


Xing Ho
29 augustus 2010, 16:57
Ja of nee? En beargumenteer.

Ik zeg ja,

Simpelweg, omdat het niet houdbaar is voor de VS.
Zoals iedereen wel weet worden de Joden belogen en bedrogen. Het is immers niet meer dan een fort van het Westen in het Midden-Oosten.

Nog een indicatie, is dat Nethanyahuu 15 jaar bescherming vroeg na uittredend minister te worden van Shin Bet. 15 ipv de normale 5.

Want de religieuse gekken in Israel gaan daar uiteraard niet mee kunnen lachen.
Hij zal ook liefst de geschiedenisboeken ingaan als de man van de vrede, Groot Israel komt er toch niet van.

Maar wat die vrede concreet zal inhouden en zal evolueren valt nog af te wachten.

liberalist_NL
29 augustus 2010, 17:05
Ik snap geen snars van uw redenering, maar ik denk alvast nee. De noodzaak is nog niet groot genoeg voor beide partijen om bereid te zijn tot grote concessies. Beide partijen zijn met weinig tevreden, en gezien de geschiedenis van dit conflict is dat ook alleen maar begrijpelijk.

Ook is in beide gebieden een wisseling van de macht nodig. Met Netanyahu kan je niet onderhandelen, met Tzipi wel. Hetzelfde geldt voor Haniyeh en Abbas.

Xing Ho
29 augustus 2010, 17:14
Dat klopt, sinds Nethanyahu weet dat hij gaat vallen en iemand waar wel mee te onderhandelen valt zijn plek zal innemen, gaat hij dat nu wel doen, natuurlijk met de nodige show erbij, maar hij heeft immers een groot ego en wil liever de geschiedenis ingaan als de held, dan dat zen opvolger het zou zijn.

Want de vrede moet er komen, of de palestijnen of israel dat nu wil of niet. Die beslissing ligt niet in hun kamp.

D'ARTOIS
29 augustus 2010, 19:08
Netanyahu is een collabo van de CFR, de organisatie die de VS vnl aanstuurt.
De zaken worden niet meer in Israël uitgemaakt maar in Washington of daaromtrent.
Misschien wanneer de mastodontische oude garde volledig uitgestorven is, kan het zijn dat er een stel realisten opstaan die een einde aan dit domme verhaal van de tweespalt maken.
Vooralsnog zie ik het niet gebeuren. De VS maakt zich op voor nieuwe oorlogen en nieuwe conflicten. Het kan niet anders. 40 miljoen leeft van voedselbonnen en wandelt op de rand van het bestaan. Intussen gaat de overconsumering rustig door. Consuminderen is een woord dat in de VS niet bestaat.
Laat staan dat uit dat land ooit concrete politieke zaken voortvloeien. het enige wat tot nog toe is volbracht is de staat van voortdurende paraatheid en het zaaien van tweespalt en conflicten.

Het antwoord is dus nee voor de komende 25 jaar.

liberalist_NL
29 augustus 2010, 19:12
Netanyahu is een collabo van de CFR, de organisatie die de VS vnl aanstuurt.
De zaken worden niet meer in Israël uitgemaakt maar in Washington of daaromtrent.
Misschien wanneer de mastodontische oude garde volledig uitgestorven is, kan het zijn dat er een stel realisten opstaan die een einde aan dit domme verhaal van de tweespalt maken.
Vooralsnog zie ik het niet gebeuren. De VS maakt zich op voor nieuwe oorlogen en nieuwe conflicten. Het kan niet anders. 40 miljoen leeft van voedselbonnen en wandelt op de rand van het bestaan. Intussen gaat de overconsumering rustig door. Consuminderen is een woord dat in de VS niet bestaat.
Laat staan dat uit dat land ooit concrete politieke zaken voortvloeien. het enige wat tot nog toe is volbracht is de staat van voortdurende paraatheid en het zaaien van tweespalt en conflicten.

Het antwoord is dus nee voor de komende 25 jaar.
Vrede zal uiteindelijk vanuit Israël en Palestina zelf moeten komen, niet vanuit Amerika en al helemaal niet vanuit Arabië.

Xing Ho
29 augustus 2010, 19:38
Vrede daar, zal hen net meer ruimte geven, om oorlogen te starten.

Dan wordt Iran de mond gesnoerd en zijn de Saudis wellicht bereid hun luchtruim te laten gebruiken.

LiberaalNL
29 augustus 2010, 19:47
Nee, omdat
1) Hamas en andere extremistische organisaties weigeren Israel te erkennen en het geweld af te zweren.
2) De Palestijnen tot nu toe elk concreet vredesvoorstel hebben afgewezen, terwijl zij in alle Israelisch-Arabische oorlogen bij het verliezende kamp zaten.
3) De huidige Israelische regering de nederzettingenpolitiek niet stopt.

LiberaalNL
29 augustus 2010, 19:50
Vrede zal uiteindelijk vanuit Israël en Palestina zelf moeten komen, niet vanuit Amerika en al helemaal niet vanuit Arabië.
Absoluut. Hoe was je uit-week trouwens;-)?

Xing Ho
29 augustus 2010, 19:56
Het gaat er niet om wat de Palestijnen willen. Of Israel.

Het plan vanuit de VS ligt gewoon klaar voor executie. Enkel het theater via de pers moet nog gespeeld worden.

liberalist_NL
29 augustus 2010, 20:21
Absoluut. Hoe was je uit-week trouwens;-)?

Dat is alleen voor eerstejaars. :-D Ik zat in Zuid-Europa. Maar daar was het goed, hoor. ;-)

Johan Bollen
30 augustus 2010, 13:46
vooraleer je kan onderhandelen moet er een wapenstilstand zijn. Deel van deze 'wapenstilstand' is een halt aan de in beslagname van Palestijns Territorium. Er is een tijdelijk moratorium op de kolonizatie van Palestijnse gebieden door Israël van een paar weken afgekondigd door Israël maar dit beslaat enkel Cisjordanië. In Oost Jeruzalem gaat de kolonizatie gewoon door. Dat zijn de omstandigheden waaronder verwacht wordt dat de Palestijnen onderhandelen.

D'ARTOIS
30 augustus 2010, 14:16
Als een redelijk voorstel zie ik de grenzen van na de Yom Kippur aan de oostelijke en noordelijke zijde van Israël. Gaza kan in de huidige status blijven met terruggave van door Israël onrechtmatig geannexeerde gronden en een schadevergoeding per individueel geval.
Voorts dienen alle in beslag genomen gronden aan de oorspronkelijke eigenaren te worden teruggegeven. Eveneens per individu op aantoonbare documentatie.

Sodomis
30 augustus 2010, 14:43
Neen,
En wel voor de simpele reden dat
er geen 2 partijen zijn in dit conflict, maar 3 partijen:
1) Israel
2) Het kamp van Abbas dat de Westbank controleert
3) Hamas dat Gaza controleert.

Israel wil niet aan tafel zitten met de democratisch verkozen regering.
nl. Hamas. en sluit dus meteen de deur voor vrede.

Hamas is het excuus dat Israel nodig heeft om geen vrede te hoeven sluiten.
En als Hamas verdwenen is vindt het wel een nieuwe reden.

liberalist_NL
30 augustus 2010, 14:44
Neen,
En wel voor de simpele reden dat
er geen 2 partijen zijn in dit conflict, maar 3 partijen:
1) Israel
2) Het kamp van Abbas dat de Westbank controleert
3) Hamas dat Gaza controleert.

Israel wil niet aan tafel zitten met de democratisch verkozen regering.
nl. Hamas. en sluit dus meteen de deur voor vrede.

Hamas is het excuus dat Israel nodig heeft om geen vrede te hoeven sluiten.
En als Hamas verdwenen is vindt het wel een nieuwe reden.

Hamas erkent Israël niet. Hoe kunnen zij dan onderhandelen?

Sodomis
30 augustus 2010, 15:03
Hamas erkent Israël niet. Hoe kunnen zij dan onderhandelen?
Enkel Naties erkennen andere Naties.
Politieke partijen hoeven geen Naties te "erkennen".
Of denk je dat men het Vlaams Belang ooit heeft gevraagd, Kosovo te erkennen? :roll:

Antoon
30 augustus 2010, 15:06
Neen,
En wel voor de simpele reden dat
er geen 2 partijen zijn in dit conflict, maar 3 partijen:
1) Israel
2) Het kamp van Abbas dat de Westbank controleert
3) Hamas dat Gaza controleert.

Israel wil niet aan tafel zitten met de democratisch verkozen regering.
nl. Hamas. en sluit dus meteen de deur voor vrede.

Hamas is het excuus dat Israel nodig heeft om geen vrede te hoeven sluiten.
En als Hamas verdwenen is vindt het wel een nieuwe reden.

Hamas wilt niets weten van vredesonderhandelingen, laat staan aan tafel zitten met Israelische vertegenwoordigers.

Maar dat stukje bent u uiteraard 'vergeten'.

Sodomis
30 augustus 2010, 15:12
Hamas wilt niets weten van vredesonderhandelingen, laat staan aan tafel zitten met Israelische vertegenwoordigers.

Maar dat stukje bent u uiteraard 'vergeten'.
Excuseer? Hamas stelde toch onlangs voor de "staakt het vuren"- overéénkomst met Israel te hernieuwen... geen respons daarop.

Lijkt me toch een uitgestoken hand ipv een weigering om aan tafel te zitten.

liberalist_NL
30 augustus 2010, 15:18
Enkel Naties erkennen andere Naties.
Politieke partijen hoeven geen Naties te "erkennen".
Of denk je dat men het Vlaams Belang ooit heeft gevraagd, Kosovo te erkennen? :roll:

De Hamas-regering erkent Israël niet. Zo beter?

Man, wat een gedraai om een zielig politiek punt doet u toch.

Xing Ho
30 augustus 2010, 15:27
De Hamas-regering erkent Israël niet. Zo beter?

Man, wat een gedraai om een zielig politiek punt doet u toch.

Israel erkent de democratisch verkozen Hamas niet. In plaats daarvan bombardeerde het de Palestijnen omdat ze voor de "verkeerde" hebben gekozen.

Waarom zouden zij Israel moeten herkennen?

Sodomis
30 augustus 2010, 15:32
De Hamas-regering erkent Israël niet. Zo beter?
Man, wat een gedraai om een zielig politiek punt doet u toch.
Een zielig punt. :-D
Dit zijn geen politieke pietluttigheden hé, dit zijn cruciale feiten mijn beste.
ENKEL NATIES ERKENNEN ANDERE NATIES.

En Hamas is de regering van wat?
Een natie? Ik dacht het niet.

Een bezet gebied is geen natiestaat & politieke partijen KUNNEN geen
naties erkennen. Zo moeilijk is dat toch ook weer niet? :roll:

Xing Ho
30 augustus 2010, 15:34
Een zielig punt. :-D
Dit zijn geen politieke pietluttigheden hé, dit zijn cruciale feiten mijn beste.
ENKEL NATIES ERKENNEN ANDERE NATIES.

En Hamas is de regering van wat?
Een natie? Ik dacht het niet.

Een bezet gebied is geen natiestaat & politieke partijen KUNNEN geen
naties erkennen. Zo moeilijk is dat toch ook weer niet? :roll:

Zo simpel is het.

liberalist_NL
30 augustus 2010, 17:36
Een zielig punt. :-D
Dit zijn geen politieke pietluttigheden hé, dit zijn cruciale feiten mijn beste.
ENKEL NATIES ERKENNEN ANDERE NATIES.

En Hamas is de regering van wat?
Een natie? Ik dacht het niet.

Een bezet gebied is geen natiestaat & politieke partijen KUNNEN geen
naties erkennen. Zo moeilijk is dat toch ook weer niet? :roll:
Natuurlijk wel. Zo erkent Wilders de Islam niet als godsdienst. Zo erken ik u niet als waardige discussiepartner.

liberalist_NL
30 augustus 2010, 17:37
Zo simpel is het.
Het is gedraai rond de pot.

Antoon
30 augustus 2010, 17:38
Natuurlijk wel. Zo erkent Wilders de Islam niet als godsdienst. Zo erken ik u niet als waardige discussiepartner.

lap. :lol:

Sodomis
31 augustus 2010, 13:40
Een zielig punt.
Dit zijn geen politieke pietluttigheden hé, dit zijn cruciale feiten mijn beste.
ENKEL NATIES ERKENNEN ANDERE NATIES.

En Hamas is de regering van wat?
Een natie? Ik dacht het niet.

Een bezet gebied is geen natiestaat & politieke partijen KUNNEN geen
naties erkennen. Zo moeilijk is dat toch ook weer niet?


Natuurlijk wel. Zo erkent Wilders de Islam niet als godsdienst. Zo erken ik u niet als waardige discussiepartner.

Wilders is naar mijn weten een politicus & geen natie.
Islam is een erkende godsdienst, geen nieuwe natie.

Israel wil niet met Hamas aan tafel, omdat Israel geen Palestijnse staat wil.
Het excuus daarvoor is dat Hamas, Israel niet als soevereine staat wil erkennen, nog VOOR de onderhandelingen begonnen zijn...

Ik veronderstel dat ook Israeli's weten dat politieke soep nooit zo heet gegeten wordt, als ze wordt opgediend. Soit

Als Israel ECHT vrede wou, zou ze zondermeer OOK met Hamas aan tafel gaan zitten. Een mogelijks compromis zou dan zijn:
"Er komt een Palestijnse staat op voorwaarde dat die Palestijnse staat
in haar grondwet opneemt dat het Israel erkent als soevereine staat."

Vrede & Palestijnse soevereiniteit liggen dan in het kamp van zowel Fattah als Hamas.

Problem = Solved.


Hamas wilt niets weten van vredesonderhandelingen, laat staan aan tafel zitten met Israelische vertegenwoordigers.

Maar dat stukje bent u uiteraard 'vergeten'.

30/08/2010, 22u30, BBC WORLD, HARD TALK.
Hamas claimt in mondeling interview met de BBC dat ze aan tafel willen gaan zitten met de Israeli's.

Jozef Ostyn
31 augustus 2010, 14:14
We kunnen het alleen maar hopen, maar ik ben - eerlijk gezegd- niet optimistisch.

Johan Bollen
31 augustus 2010, 15:18
The most realistic hope is that Netanyahu will quietly agree to maintain a 10-month moratorium on new settlement construction on the West Bank beyond its September 26 expiration date and restrain new building in East Jerusalem in order to keep the talks alive.

But that alone falls far short of the kind of breakthrough needed to substantially improve Washington's strategic position in the region as desired by the administration and the Pentagon.Dat is de reden waarom de VS wil dat er onderhandeld wordt. Voor Israël is er geen reden op te houden met de uitbreiding van zijn teritorium ten koste van Palestijnen, hoogstens uitstel van dit plan om de VS ter wille te zijn. De Palestijnen kunnen hoogstens wat explosies veroorzaken, maar die zullen Israël evenmin van gedacht doen veranderen wat betreft hun expansiedrang.

maddox
31 augustus 2010, 15:32
In die omgeving komt er pas vrede als er maar 1 persoon meer rondloopt (of eerder rondrijd in een alle-terrein rolstoel).

Noch voor de Palestijnse leiders, noch voor de Israëlische leiders is er maar 1 reden om echt vrede te willen.
De Palestijnse leiders hebben geen enkele noodzaak om een goed bestuur te voeren, en als het echt misgaat, is het toch Israëls schuld.
De Israëlische leiders hebben op die manier ook altijd een excuus klaar. Die vervelende terroristen nietwaar. En als het de terreurorganisaties niet zijn, "Denk maar aan de Yom Kippoer en de 6 daagse Oorlogen".

Xing Ho
31 augustus 2010, 20:22
Alvast 4 slachtoffers gevallen op de historische vooravonden.

Het had erger gekund. We blijven optimistisch, zuurpruimen.

The Common Sense
31 augustus 2010, 20:52
Alvast 4 slachtoffers gevallen op de historische vooravonden.

Het had erger gekund. We blijven optimistisch, zuurpruimen.

Optimist tot in de kist! :thumbsup:;-)

Xing Ho
2 september 2010, 11:07
Nethenyahu heeft zijn kans wel gehad om te vertrekken en de onderhandelingen te stoppen maar hee deed het niet.

Vraag me alleen af wat ze met de democratisch verkozen Hamas gaan doen, die men niet erkent en niet wil mee gaan praten. Ik gok op gaza bombarderen, met instemming van Abbas.

Hier komt oorlog van, dat naar Iran zal leiden, uiteindelijk.

Xing Ho
2 september 2010, 11:46
Het gaat warm worden.

Settlers verbreken op eigen touw de settlement freeze en gaan illegaal aan 80 nieuwe settlements beginnen.

Hours before peace talks were set to begin in Washington, Jewish settlers defiantly announced plans on Thursday to launch new construction in their West Bank enclaves in a test of strength with Palestinian Islamists.

Naftali Bennett, director of the settlers' Yesha council, said settlers would begin building homes and public structures in at least 80 settlements, breaking a partial government freeze on building that ends on September 26.

"The idea is that de facto it (the freeze) is over," Bennett said, criticising the U.S.-sponsored Israeli-Palestinian talks as aiming for a "phony peace" and rejecting Palestinian demands for a halt to settlement building on land they want for a state.

Hamas: We will continue attacking Israelis and no one can stop us :-D

roodhaar
2 september 2010, 12:06
Het gaat warm worden.

Settlers verbreken op eigen touw de settlement freeze en gaan illegaal aan 80 nieuwe settlements beginnen.

Hours before peace talks were set to begin in Washington, Jewish settlers defiantly announced plans on Thursday to launch new construction in their West Bank enclaves in a test of strength with Palestinian Islamists.

Naftali Bennett, director of the settlers' Yesha council, said settlers would begin building homes and public structures in at least 80 settlements, breaking a partial government freeze on building that ends on September 26.

"The idea is that de facto it (the freeze) is over," Bennett said, criticising the U.S.-sponsored Israeli-Palestinian talks as aiming for a "phony peace" and rejecting Palestinian demands for a halt to settlement building on land they want for a state.

Hamas: We will continue attacking Israelis and no one can stop us :-D

Ik zie geen enkele reden om zich vrolijk te maken dat er verder Palestijnse grond gestolen wordt en dat dit terug tot doden zal leiden...

Maar het is wel weer een indicatie dat de israelieten de agressoren zijn die geenzins vrede willen.

liberalist_NL
2 september 2010, 12:11
Het gaat warm worden.

Settlers verbreken op eigen touw de settlement freeze en gaan illegaal aan 80 nieuwe settlements beginnen.

Hours before peace talks were set to begin in Washington, Jewish settlers defiantly announced plans on Thursday to launch new construction in their West Bank enclaves in a test of strength with Palestinian Islamists.

Naftali Bennett, director of the settlers' Yesha council, said settlers would begin building homes and public structures in at least 80 settlements, breaking a partial government freeze on building that ends on September 26.

"The idea is that de facto it (the freeze) is over," Bennett said, criticising the U.S.-sponsored Israeli-Palestinian talks as aiming for a "phony peace" and rejecting Palestinian demands for a halt to settlement building on land they want for a state.

Hamas: We will continue attacking Israelis and no one can stop us :-D
Wat de Joodse extremist zegt, klopt. De bouwstop eindigt op 26 september. Natuurlijk zal Netanyahu, als hij verstandig is, deze bouwstop verlengen, anders hebben die vredesonderhandelingen geen zin.

roodhaar
2 september 2010, 12:19
nog eens even de israelietische walgelijkheid en waanzin in de verf zetten

Settlers verbreken op eigen touw de settlement freeze en gaan illegaal aan 80 nieuwe settlements beginnen.

Wat de Joodse extremist zegt, klopt. De bouwstop eindigt op 26 september. .

liberalist_NL
2 september 2010, 12:22
nog eens even de israelietische walgelijkheid en waanzin in de verf zetten

Rustig aan, makker. In het artikel staat 'de facto'. Nu, de extremist heeft waarschijnlijk gelijk. Maar eerlijk gezegd heb ik het vertrouwen dat Netanyahu verstandig is en de stop verlengt.

Xing Ho
2 september 2010, 12:37
Natuurlijk gaat die dat verlengen. Net zoals de vluchtelingen niet meer binnenmogen. Beide gaan ze hun volk dat gaan uitleggen. Het plan is al lang voorbereid en nu wordt enkel het theater gespeeld.

Maar de extremist is nu aan het bouwen en wacht niet tot de 26ste.

D'ARTOIS
2 september 2010, 16:21
Deze comedie verzandt en verdampt weer even snel. Deze semieten kunnen zich niet aan afspraken houden.
Dat is genetisch bepaald.

Vandaar dus.

liberalist_NL
2 september 2010, 16:29
Deze comedie verzandt en verdampt weer even snel. Deze semieten kunnen zich niet aan afspraken houden.
Dat is genetisch bepaald.

Vandaar dus.
:|

Ik zou als Palestijn ook niet met Netanyahu om tafel gaan zitten, maar dit is toch echt een behoorlijk enge post.

Dr. Strangelove
2 september 2010, 16:37
ik denk dat de VS veel minder invloed hebben in het Midden-Oosten, reële politieke invloed bedoel ik, dan vaak wordt gedacht. De enige echte drukkingsmiddelen die ze voorhanden hebben, het afsluiten van de geldkraan naar Israel, Egypte en Jordanië, is geen optie voor Washington, ongeacht of de Democraten of de Republikeinen aan de macht zijn. Dit zou electoraal worden afgestraft, en de VS nog meer terrein doen verliezen in het Midden-Oosten.

En van verbale veroordelingen van de nederzettingspolitiek zijn ze in Tel Aviv niet erg onder de indruk, zo blijkt telkens weer.

En aangezien het westen de Hamas-regering in Gaza niet erkent, kunnen ze er ook geen invloed op uitoefenen. Zelfs al zou er een akkoord komen tussen Netanyahu en Fatah, dan nog zou dit niet voor vrede zorgen.

liberalist_NL
2 september 2010, 16:42
ik denk dat de VS veel minder invloed hebben in het Midden-Oosten, reële politieke invloed bedoel ik, dan vaak wordt gedacht. De enige echte drukkingsmiddelen die ze voorhanden hebben, het afsluiten van de geldkraan naar Israel, Egypte en Jordanië, is geen optie voor Washington, ongeacht of de Democraten of de Republikeinen aan de macht zijn. Dit zou electoraal worden afgestraft, en de VS nog meer terrein doen verliezen in het Midden-Oosten.

En van verbale veroordelingen van de nederzettingspolitiek zijn ze in Tel Aviv niet erg onder de indruk, zo blijkt telkens weer.

En aangezien het westen de Hamas-regering in Gaza niet erkent, kunnen ze er ook geen invloed op uitoefenen. Zelfs al zou er een akkoord komen tussen Netanyahu en Fatah, dan nog zou dit niet voor vrede zorgen.
Dat heeft u goed gezien. Gaza is een verloren zaak. Het beste annexeert Israël dit gebied en geeft het ter compensatie de Jordaanoever een flinke homp gebied bij.

Dr. Strangelove
2 september 2010, 17:01
Dat heeft u goed gezien. Gaza is een verloren zaak. Het beste annexeert Israël dit gebied en geeft het ter compensatie de Jordaanoever een flinke homp gebied bij.

annexeren? welnee, dat willen de Israeli's helemaal niet. Anders hadden ze zich nooit teruggetrokken.
Als ze Gaza zouden annexeren, dan komen er in één klap 1 miljoen Arabische Israelische staatsburgers bij. Daar zitten de zionisten echt niet op te wachten hoor. Die beseffen dat de demografische realiteit er dan binnen 2 generaties voor zou zorgen dat de Arabische Israeli's een duidelijke meerderheid zouden zijn binnen Israel.

Johan Bollen
2 september 2010, 18:24
Ik heb een naar gevoel bij deze onderhandelingen. Als ze lukken vrees ik dat we binnen de kortste keren een oorlog met Iran hebben. En áls die oorlog 'succesvol' blijkt (en niet escaleert) zullen de gemaakte afspraken toch niet worden nagekomen later, toch niet als die afspraken inhouden bv. oost Jeruzalem als hoofdstad voor de Palestijnen.

Johan Bollen
2 september 2010, 18:26
annexeren? welnee, dat willen de Israeli's helemaal niet. Anders hadden ze zich nooit teruggetrokken.Ik denk dat Israël dat juist wel wil, Gaza anexeren en de bevolking deporteren. Wat er nu gebeurt is een wurging vóór de aanslag. Dat zou een serieuze misdaad betekenen, maar in een situatie van oorlog zou men kunnen hopen daarmee gemakkelijker weg te kunnen geraken. Ik denk niet dat Israël de Palestijnen een kust wil gunnen in hun potentiële 'staat'.

D'ARTOIS
2 september 2010, 18:49
:|

Ik zou als Palestijn ook niet met Netanyahu om tafel gaan zitten, maar dit is toch echt een behoorlijk enge post.

Begrijp me goed: Beide volkeren zijn Semieten en beide kunnen ze geen enkele afspraak tot een goed einde brengen.
Zestig jaar geschiedenis bewijst dat.
Als je denkt dat het anders is, gaarne. Geef me dan een voorbeeld en begin bij het begin.

Xing Ho
2 september 2010, 19:43
Hier is alvast de mening van antisemiet Karel de Gucht.

Zo liegen over de joodse lobby en dat er met de joden niet te praten valt.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/nieuws/politiek/1.855637

Raven
2 september 2010, 20:22
geen schijn van kans.

In de eerste plaats heb je geen representatieve gesprekpartner... so what, je komt tot een akkoord met de PLO, wat met Hamas? Die spreken niet eens.

In de tweede plaats, de palestijnen willen het grondgebied van Israel, niet die dorre gebieden van de West-Bank of Gaza. Dat kan Israel uiteraard, tenzij ze de zee in vertrekt, hen niet geven.

Jozef Ostyn
3 september 2010, 09:22
Ik denk dat Israël dat juist wel wil, Gaza anexeren en de bevolking deporteren. Wat er nu gebeurt is een wurging vóór de aanslag. Dat zou een serieuze misdaad betekenen, maar in een situatie van oorlog zou men kunnen hopen daarmee gemakkelijker weg te kunnen geraken. Ik denk niet dat Israël de Palestijnen een kust wil gunnen in hun potentiële 'staat'.

Ik denk dat u zich hierin vergist. Het deporteren van de bevolking van Gaza zou trouwens moeilijk zijn want geen enkel Arabisch land zou hen binnenlaten. Eigenlijk zou het beter zijn indien Egypte een soort protectoraat over Gaza zou uitoefenen, maar ik vrees dat Egypte zich niet in zo'n wespennest wil steken. Maar wie weet, het Mubarak-tijdperk loopt misschien ten einde.

illwill
3 september 2010, 11:09
Ja of nee? En beargumenteer.

Ik zeg ja,

Simpelweg, omdat het niet houdbaar is voor de VS.
Zoals iedereen wel weet worden de Joden belogen en bedrogen. Het is immers niet meer dan een fort van het Westen in het Midden-Oosten.

Nog een indicatie, is dat Nethanyahuu 15 jaar bescherming vroeg na uittredend minister te worden van Shin Bet. 15 ipv de normale 5.

Want de religieuse gekken in Israel gaan daar uiteraard niet mee kunnen lachen.
Hij zal ook liefst de geschiedenisboeken ingaan als de man van de vrede, Groot Israel komt er toch niet van.

Maar wat die vrede concreet zal inhouden en zal evolueren valt nog af te wachten.

Nee, moslims geven nooit toe aan ongelovige varkens...de radicale Palestijnen kiezen voor dood en vernieling, niet voor vrede.

roodhaar
3 september 2010, 11:13
Hier is alvast de mening van antisemiet Karel de Gucht.

Zo liegen over de joodse lobby en dat er met de joden niet te praten valt.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/nieuws/politiek/1.855637

ook de eerste keer dat het op zo'n niveau EXPLICIET gesteld wordt!

en het zal niet de laatste zijn, de Israelieten willen geen vrede, ze willen Palestijnen verdrijven en zoveel mogelijk grond stelen.

Dixie
3 september 2010, 11:53
ook de eerste keer dat het op zo'n niveau EXPLICIET gesteld wordt!

en het zal niet de laatste zijn, de Israelieten willen geen vrede, ze willen Palestijnen verdrijven en zoveel mogelijk grond stelen.
dacht ik het niet buiten je VS gebash moeten ook de joden eraan geloven what's new:roll:

Francientje
3 september 2010, 12:17
Ik denk dat Israël dat juist wel wil, Gaza anexeren en de bevolking deporteren. Wat er nu gebeurt is een wurging vóór de aanslag. Dat zou een serieuze misdaad betekenen, maar in een situatie van oorlog zou men kunnen hopen daarmee gemakkelijker weg te kunnen geraken. Ik denk niet dat Israël de Palestijnen een kust wil gunnen in hun potentiële 'staat'.

Mijn hand in het vuur daarvoor maar Israel wil absoluut NIETS MEER VAN
GAZA weten. En het kan Israel ook geen barst schelen dat de Palestijnen nu
wel of niet een kust hebben. OP voorwaarde dat ze die kust niet gebruiken
om Israel dwars te zitten, te pesten etc.

Cdude
3 september 2010, 12:53
Mijn hand in het vuur daarvoor maar Israel wil absoluut NIETS MEER VAN
GAZA weten. En het kan Israel ook geen barst schelen dat de Palestijnen nu
wel of niet een kust hebben. OP voorwaarde dat ze die kust niet gebruiken
om Israel dwars te zitten, te pesten etc.op voorwaarde dat ...pesten ...
Ga eens huilen bij de schoolmeester. :roll::roll:
Israel "pest" een heel volk.
Als je die onderdrukking en slachtpartijen pesten kan heten tenminste:twisted::twisted:

Cdude
3 september 2010, 12:54
dacht ik het niet buiten je VS gebash moeten ook de joden eraan geloven what's new:roll:
Toch geen geheim dat de ene de andere zijn r**t likt.

Johan Bollen
3 september 2010, 13:26
Ik denk dat u zich hierin vergist. Het deporteren van de bevolking van Gaza zou trouwens moeilijk zijn want geen enkel Arabisch land zou hen binnenlaten. Eigenlijk zou het beter zijn indien Egypte een soort protectoraat over Gaza zou uitoefenen, maar ik vrees dat Egypte zich niet in zo'n wespennest wil steken. Maar wie weet, het Mubarak-tijdperk loopt misschien ten einde.Me zou ze kunnen pogen op te hopen in cisjordanië en dan dat gebied 'onafhankelijk' verklaren, maar uiteindelijk volledig afhankelijk van Israël. Let, ik hoop hier niet op. Ik hoop op een menswaardige oplossing. Ik denk niet dat het papier dat nu eventueel getekend zal worden in Washington veel zal veranderen aan de lange termijnplannen van Israël. De autoriteit van Abbas wordt in vraag gesteld o.a. door Ayaman Abu Hashem.

Johan Bollen
3 september 2010, 13:35
Mijn hand in het vuur daarvoor maar Israel wil absoluut NIETS MEER VAN
GAZA weten. Ik zie geen andere reden waarom men dat gebied zich niet laat ontwikkelen. Er is toch geen betere garantie op vrede dan een volk dat werk heeft en een goed leven heeft, een haven, een vliegveld, handel... Daarom dat mij de meest logische conclusie lijkt dat Israël de Gazanen murw zil slaan zodat ze uiteindelijk een deportatie nog zullen toejuichen of ten minste niet te veel verzet tonen. Ik vrees echter dat dit te weinig rekening houden is met de menselijke psychologie. Een bloedbad zou zo'n deportatie worden.

liberalist_NL
3 september 2010, 14:07
Begrijp me goed: Beide volkeren zijn Semieten en beide kunnen ze geen enkele afspraak tot een goed einde brengen.
Zestig jaar geschiedenis bewijst dat.
Als je denkt dat het anders is, gaarne. Geef me dan een voorbeeld en begin bij het begin.

Maar om dat nu te wijten aan een genetisch defect... ik denk dat het eerder geschiedkundig is.

D'ARTOIS
3 september 2010, 14:39
@ Liberalist

Bij wijze van spreken dan. Deze mensen maken onderlinge afspraken en vervolgens bij het verlaten van het vertrek zijn die gemaakte afspraken al vergeten.

Johan Bollen
4 september 2010, 13:16
Wat is de autoriteit van Abbas om te onderhandelen voor de Palestijnen? Zijn dit niet schijnonderhandelingen vanaf het begin?

Abbas is no longer president of the Palestinian Authority, which has no democratic mandate among the vast majority of Palestinians. They voted for Hamas and regard Abbas as a quisling, who exists solely by the favor of US money, Pentagon security advisors and Israeli support.

Johan Bollen
4 september 2010, 13:22
Blankfort over de huidige onderhandelingen:

Every US president since Nixon has made an effort to end Israel's occupation for US strategic reasons, and every one of them has run up against the Lobby and, in the end, proved unable or unwilling to spend the political capital that would be required to enforce their will on Israel. In every instance Congress has stood on Israel's side and never more so than during the Obama administration. The three presidents that did challenge Israel, Ford, Carter, and Bush Sr., were eventually forced to retreat and were turned out at the polls.

den dinges
4 september 2010, 23:20
Ja of nee? En beargumenteer.

Ik zeg ja,

Simpelweg, omdat het niet houdbaar is voor de VS.
Zoals iedereen wel weet worden de Joden belogen en bedrogen. Het is immers niet meer dan een fort van het Westen in het Midden-Oosten.

Nog een indicatie, is dat Nethanyahuu 15 jaar bescherming vroeg na uittredend minister te worden van Shin Bet. 15 ipv de normale 5.

Want de religieuse gekken in Israel gaan daar uiteraard niet mee kunnen lachen.
Hij zal ook liefst de geschiedenisboeken ingaan als de man van de vrede, Groot Israel komt er toch niet van.

Maar wat die vrede concreet zal inhouden en zal evolueren valt nog af te wachten.

Ik zeg nee. De Hamas wil niet. Nethanyahu was nog niet in de USA aangekomen voor de onderhandelingen, dat de Hamas reeds een paar joden beestachtig afslachtte...

Xing Ho
4 september 2010, 23:32
Volgens Hamas zijn de illegale settlers een legitiem militair doelwit. En ze hebben gelijk. Het is hun regering die dit bloed aan hun handen hebben, door hun te laten begaan, hen in een militaire zone land laten stelen.

Ze hebben het recht om hun te verdedigen tegen indringers.

den dinges
4 september 2010, 23:49
Volgens Hamas zijn de illegale settlers een legitiem militair doelwit. En ze hebben gelijk. Het is hun regering die dit bloed aan hun handen hebben, door hun te laten begaan, hen in een militaire zone land laten stelen.

Ze hebben het recht om hun te verdedigen tegen indringers.
De joden hadden Gaza nooit mogen afstaan. En de Sinaï hadden zij in zijn geheel moeten behouden, met het Suez-Kanaal inbegrepen.
De Palestijnen zouden beter allemaal teruggaan naar hun eigen land , Jordanië.

Xing Ho
5 september 2010, 00:00
De joden hadden Gaza nooit mogen afstaan. En de Sinaï hadden zij in zijn geheel moeten behouden, met het Suez-Kanaal inbegrepen.
De Palestijnen zouden beter allemaal teruggaan naar hun eigen land , Jordanië.

En de joden terug naar Oost Europa deporteren, vanwaar ze kwamen. En zullen wij er gaan wonen en elkaars kop inslaan. Dat lijkt me wel wat.

Francientje
5 september 2010, 09:57
Je vergeet dat Israel tot nu toe zijn oorlogen heeft gewonnen.Dus van verbannen worden
naar oost-europa etc is voorlopig geen sprake. Het is aan de verliezer om het hoofd te
b uigen, niet aan de winnaar.
Ondertussen noteer ik met het nodige jolijt dat arabieren als ze andermans grondgebied
in nemen dat grondgebied beschouwen als 'veroverd' gebied.
Nemen Joden gewoon terug wat hun lang geleden toebehoorde, dan heet dat landdiefstal.
Ja, ik heb al eens eerder gesuggereerd tot en met de laatste moslim in Europa naar
moslimgebied te deporteren en Israel naar de Franse Azurenkust te verhuizen. Geloof me, de Fransen zijn akkoord.
Liefhebbers? Gek, maar ik kan er geen vinden.

den dinges
5 september 2010, 10:37
Je vergeet dat Israel tot nu toe zijn oorlogen heeft gewonnen.Dus van verbannen worden
naar oost-europa etc is voorlopig geen sprake. Het is aan de verliezer om het hoofd te
b uigen, niet aan de winnaar.
Ondertussen noteer ik met het nodige jolijt dat arabieren als ze andermans grondgebied
in nemen dat grondgebied beschouwen als 'veroverd' gebied.
Nemen Joden gewoon terug wat hun lang geleden toebehoorde, dan heet dat landdiefstal.
Ja, ik heb al eens eerder gesuggereerd tot en met de laatste moslim in Europa naar
moslimgebied te deporteren en Israel naar de Franse Azurenkust te verhuizen. Geloof me, de Fransen zijn akkoord.Liefhebbers? Gek, maar ik kan er geen vinden.

Klopt als een bus allemaal. En ja, de Fransen zouden er voordeel aan hebben...De sfeer is daar totaal verpest aan de Azurenkust, of je moet echt in zo een luxehotel of wijk zitten, met een flik op elke hoek van de straat...

1207
5 september 2010, 13:37
Ik zeg nee. De Hamas wil niet.
maar ge zult met hamas moeten onderhandelen aangezien zij de democratische vertegenwoordigingvd palestijnen zijn. met vrienden moet je tenslotte niet onderhandelen.

Abbas zit nu aan tafel maar eigenlijk is het tijd om terug verkiezingen te houden in de westbank. dit zal niet gebeuren omdat men WEET dat hamas de rest zal verpletteren en opnieuw tussen de 60 en 70% vd stemmen zal halen.

en dat afslachten is semantiek. moeten de palestijnen met massamoordenaars aan tafel gaan zitten? ze hebben geen keuze

Xing Ho
5 september 2010, 20:05
Je vergeet dat Israel tot nu toe zijn oorlogen heeft gewonnen.Dus van verbannen worden
naar oost-europa etc is voorlopig geen sprake. Het is aan de verliezer om het hoofd te
b uigen, niet aan de winnaar.
Ondertussen noteer ik met het nodige jolijt dat arabieren als ze andermans grondgebied
in nemen dat grondgebied beschouwen als 'veroverd' gebied.
Nemen Joden gewoon terug wat hun lang geleden toebehoorde, dan heet dat landdiefstal.
Ja, ik heb al eens eerder gesuggereerd tot en met de laatste moslim in Europa naar
moslimgebied te deporteren en Israel naar de Franse Azurenkust te verhuizen. Geloof me, de Fransen zijn akkoord.
Liefhebbers? Gek, maar ik kan er geen vinden.

De massa importatue was illegaal. :cheer:

En wat met blanke, Belgische moslims? Wat zegt je indoctrinatieboekje daarvan? :cheer:

den dinges
5 september 2010, 21:48
De massa importatue was illegaal. :cheer:

En wat met blanke, Belgische moslims? Wat zegt je indoctrinatieboekje daarvan? :cheer:Blanke, Belgische moslims ? " Quantité négligable "...:-) Die mogen gerust blijven, en zonder hulp van de staat of van andere landen rustig thuis bidden zoveel zij zin hebben.

Xing Ho
13 september 2010, 22:42
The U.S. envoy to the UN atomic watchdog urged Arab states on Monday to withdraw a resolution calling on Israel to sign an anti-nuclear arms treaty, warning it would send a negative signal to Middle East peace talks.

LOL

atmosphere
14 september 2010, 18:30
Israel moet stoppen met de moordpartijen welke de voedingsbodem zijn voor de steun aan anti-Israelische groeperingen

Francientje
15 september 2010, 07:11
Over welke moordpartijen heb je het eigenlijk?
http://www.johnstonsarchive.net/terrorism/terrisrael.html

Hoogmoed
15 september 2010, 08:17
Israel wil geen vrede !
Ze eisen al van de Palestijnen dat ze ook toegevingen moeten doen. Terwijl de Palestijnse eis de stopzetting van die illegale nederzettingen is!

Ik vraag me trouwens af waarom die domme Palestijnen het spelletje van de zionisten blijven meespelen. Terwijl later alles op niks uitdraait en ze als beloning nog wat bommen op hun nek krijgen.

Sodomis
16 september 2010, 10:40
Israel wil geen vrede !
Ze eisen al van de Palestijnen dat ze ook toegevingen moeten doen. Terwijl de Palestijnse eis de stopzetting van die illegale nederzettingen is!

Ik vraag me trouwens af waarom die domme Palestijnen het spelletje van de zionisten blijven meespelen. Terwijl later alles op niks uitdraait en ze als beloning nog wat bommen op hun nek krijgen.

Abbas moet het spelletje meespelen... al is het alleen maar om de wereld duidelijk te maken dat de Israel geen meter willen toegeven.

Als een éénzijdige stop op illegale nederzettingenbouw al een brug te ver is voor Israel, lijkt het me duidelijk dat het 'vredesproces' volgende week zal afgelopen zijn. :roll:

Ik hoop alleen dat de rest van de wereld niet blijft stilzitten.
Misschien moet de rest van de wereld Israel & Palestina splitten.
Desnoods met geweld.

liberalist_NL
16 september 2010, 10:45
Israel wil geen vrede !
Ze eisen al van de Palestijnen dat ze ook toegevingen moeten doen. Terwijl de Palestijnse eis de stopzetting van die illegale nederzettingen is!

Ik vraag me trouwens af waarom die domme Palestijnen het spelletje van de zionisten blijven meespelen. Terwijl later alles op niks uitdraait en ze als beloning nog wat bommen op hun nek krijgen.

Totale omdraaiing van de feiten. Beide partijen zullen concessies moeten doen, en hieruit blijkt juist dat Israël zich houdt aan die afspraken, i.t.t. de Palestijnen. Dit overigens ook omdat de Palestijnse gebieden niet door één partij worden geregeerd, maar door twee.

D'ARTOIS
16 september 2010, 10:47
@ Sodomis

Je laatste zinsnede is natuurlijk een onhaalbare zaak.

Als echter die woningbouw werk oplevert en die woningen ook ter beschikking komen van de aldaar wonende Arabieren, wat zou dan het probleem zijn?
De huizen zien er niet onaantrekkelijk uit en zou Abbas daar goed gebruik van kunnen maken.
Aan de andere kant ben ik wel weer met je eens dat het politieke spel niet meer dan een 'spel' zou kunnen zijn. Ik geloof persoonlijk niet dat Israël van de vooraf bepaalde koers zal afwijken. De tekenen wijzen er althans niet op.

Sodomis
16 september 2010, 10:51
Totale omdraaiing van de feiten. Beide partijen zullen concessies moeten doen, en hieruit blijkt juist dat Israël zich houdt aan die afspraken, i.t.t. de Palestijnen. Dit overigens ook omdat de Palestijnse gebieden niet door één partij worden geregeerd, maar door twee.

Als je Hamas niet uitnodigd aan tafel, kan je moeilijk verwachten dat zij zich aan afspraken zullen houden of concessies zullen doen. :roll:
Laat Hamas hierbuiten. Van hen wordt in deze onderhandelingen niets verwacht. Niet door Israel, niet door Abbas.

De voorwaarde voor vredesgesprekken, was een stopzetting van illegale nederzettingenbouw door Israel. No more, no less.

...en dan nog lappen de Israeli's daar hun laarzen aan.

Francientje
16 september 2010, 12:06
Ik vind niet dat er voorwaarden mogen worden gesteld. En zéker niet door de Palestijnen.

liberalist_NL
16 september 2010, 12:09
Ik vind niet dat er voorwaarden mogen worden gesteld. En zéker niet door de Palestijnen.

Nou ja, een stop van de nederzettingen is wel een erg redelijke eis.

Francientje
16 september 2010, 12:20
Kijk, we weten allebei dat heel wat van die nederzettingen gewoon zullen verdwijnen als
er ooit vrede komt. ALS.

Maar dat is geen reden om de Palestijnen nu al toe te staan dit of dat te eisen. Want elke eis van hun die ingewilligd wordt, beschouwen ze dus nooit als een teken van welwillend-heid vanwege Israel, wél als een overwinning voor hun en een nederlaag voor Israel.

roodhaar
16 september 2010, 12:31
Kijk, we weten allebei dat heel wat van die nederzettingen gewoon zullen verdwijnen als
er ooit vrede komt..

nonsens, die worden gewoon ingelijfd bij de joodse terreurstaat. Liefst met de grond errond er nog bij.

ALS.

de israelieten zijn idd niet echt in de eerste plaats geïnteresseerd in vrede, wél in de weinige tijd die ze nog hebben om een fait accompli te realiseren en zo de illustere hoop te koesteren dat hun inherent ten dode opgeschreven joods kolonisatie experiment nog wat verder zou kunnen

Maar dat is geen reden om de Palestijnen nu al toe te staan dit of dat te eisen.

aan joodse fundamentalisten vragen/eisen om niet verder grond te stelen, stel je voor !! :oops::oops:

Want elke eis van hun die ingewilligd wordt, beschouwen ze dus nooit als een teken van welwillend-heid vanwege Israel,

gezien het walgelijk palmeres van jouw joodse terroristische staat en de slachtpartijen die het onder de Palestijnen heeft aangericht , zou enkel een joodse fundi zelfs nog maar over "welwillendheid" durven spreken..

LiberaalNL
16 september 2010, 13:09
Totale omdraaiing van de feiten. Beide partijen zullen concessies moeten doen, en hieruit blijkt juist dat Israël zich houdt aan die afspraken, i.t.t. de Palestijnen. Dit overigens ook omdat de Palestijnse gebieden niet door één partij worden geregeerd, maar door twee.
De feiten zijn dat de Palestijnen in alle Israelisch-Arabische oorlogen bij de verliezers zaten en de Arabieren de veroorzakers ervan waren. Vervolgens wijzen zij elk concreet vredesvoorstel af al dan niet met een rakettenregen, terwijl het in hun belang is dat er vrede komt. Die houding vind ik volkomen onbegrijpelijk.

roodhaar
16 september 2010, 13:22
De feiten zijn dat de Palestijnen in alle Israelisch-Arabische oorlogen bij de verliezers zaten en de Arabieren de veroorzakers ervan waren. Vervolgens wijzen zij elk concreet vredesvoorstel af al dan niet met een rakettenregen, terwijl het in hun belang is dat er vrede komt. Die houding vind ik volkomen onbegrijpelijk.

omdat dergelijke hasbara zionpropaganda nu eenmaal leugens zijn, is dat idd niet te begrijpen. omdat het simpelweg niet waar is.

de walgeljke zionisten zijn de oorzaak van de smeerlapperij daar en steeds meer mensen wereldwijd zijn die mening toegedaan 8-)

Antoon
16 september 2010, 14:25
Je vergeet dat Israel tot nu toe zijn oorlogen heeft gewonnen.Dus van verbannen worden
naar oost-europa etc is voorlopig geen sprake. Het is aan de verliezer om het hoofd te
b uigen, niet aan de winnaar.
Ondertussen noteer ik met het nodige jolijt dat arabieren als ze andermans grondgebied
in nemen dat grondgebied beschouwen als 'veroverd' gebied.
Nemen Joden gewoon terug wat hun lang geleden toebehoorde, dan heet dat landdiefstal.
Ja, ik heb al eens eerder gesuggereerd tot en met de laatste moslim in Europa naar
moslimgebied te deporteren en Israel naar de Franse Azurenkust te verhuizen. Geloof me, de Fransen zijn akkoord.
Liefhebbers? Gek, maar ik kan er geen vinden.


Kijk, we weten allebei dat heel wat van die nederzettingen gewoon zullen verdwijnen als
er ooit vrede komt. ALS.

Maar dat is geen reden om de Palestijnen nu al toe te staan dit of dat te eisen. Want elke eis van hun die ingewilligd wordt, beschouwen ze dus nooit als een teken van welwillend-heid vanwege Israel, wél als een overwinning voor hun en een nederlaag voor Israel.

De feiten zijn dat de Palestijnen in alle Israelisch-Arabische oorlogen bij de verliezers zaten en de Arabieren de veroorzakers ervan waren. Vervolgens wijzen zij elk concreet vredesvoorstel af al dan niet met een rakettenregen, terwijl het in hun belang is dat er vrede komt. Die houding vind ik volkomen onbegrijpelijk.

Allemaal correct. Geen speld tussen te krijgen.

roodhaar
16 september 2010, 14:59
Allemaal correct. Geen speld tussen te krijgen.

:jerry::rofl: joods fundamentalisme en irrealisme zoals gewoonlijk perfect geïllustreerd !



EU leaders to urge Israel: Renew settlement freeze
Summit draft calls settlements 'illegal under international law' and harmful to ongoing peace negotiations.By Reuters

"In this regard, it recalls that settlements are illegal under international law and, with a view to ensure that these talks continue in a constructive manner,"

turn turn ....

Sodomis
16 september 2010, 15:13
Kijk, we weten allebei dat heel wat van die nederzettingen gewoon zullen verdwijnen als
er ooit vrede komt. ALS.

Maar dat is geen reden om de Palestijnen nu al toe te staan dit of dat te eisen.

Sorry, maar er zijn reden te meer om dit te eisen.
Als jij een conflict hebt met je buurman over waar jou tuin eindigt & de zijne begint. Wil je toch ook dat hij stopt met bomen te planten als je met hem afspreekt om samen een scheidingslijn te trekken.

Anders komt er vast & zeker het argument...
"Maar er staan nu al boompjes op" :roll:

Hoogmoed
16 september 2010, 15:32
Sorry, maar er zijn reden te meer om dit te eisen.
Als jij een conflict hebt met je buurman over waar jou tuin eindigt & de zijne begint. Wil je toch ook dat hij stopt met bomen te planten als je met hem afspreekt om samen een scheidingslijn te trekken.

Anders komt er vast & zeker het argument...
"Maar er staan nu al boompjes op" :roll:

Die pipo's die hier in deze draad Israel verdedigen zijn een mooi voorbeeld van hoe ze in Israel denken.
Met dat zionistisch gepeupel valt gewoon niet te onderhandelen, die zijn zo wereldvreemd geworden dat ze hun eigen leugens voor waarheid aannemen.

De enige plaats waar het kan veranderen is in de US, pas als daar die Zionistische lobby van de macht is verdwenen droogt de steun aan het fascistische regime in Israel zelf wel op. En in de US zijn meer en meer mensen bewust dat hun land niet meer het hunne is en word bestuurd door de lobby! Wait and see ...

LiberaalNL
16 september 2010, 16:06
omdat dergelijke hasbara zionpropaganda nu eenmaal leugens zijn, is dat idd niet te begrijpen. omdat het simpelweg niet waar is.
Jouw woordenschat stelt niet zo veel voor he. Jij komt altijd alleen maar met schreeuwige teksten op de proppen zonder ook maar 1 keer met argumenten te komen.


de walgeljke zionisten zijn de oorzaak van de smeerlapperij daar en steeds meer mensen wereldwijd zijn die mening toegedaan 8-)
Nee hoor. De Arabieren zijn de belangrijkste veroorzakers van dit conflict.

liberalist_NL
16 september 2010, 16:11
Jouw woordenschat stelt niet zo veel voor he. Jij komt altijd alleen maar met schreeuwige teksten op de proppen zonder ook maar 1 keer met argumenten te komen.


Nee hoor. De Arabieren zijn de belangrijkste veroorzakers van dit conflict.

Vergelijk het discours van pro-Israël met pro-Palestina en er valt gelijk een enorme IQ-kloof op.

LiberaalNL
16 september 2010, 16:15
Sorry, maar er zijn reden te meer om dit te eisen.
Als jij een conflict hebt met je buurman over waar jou tuin eindigt & de zijne begint. Wil je toch ook dat hij stopt met bomen te planten als je met hem afspreekt om samen een scheidingslijn te trekken.

Anders komt er vast & zeker het argument...
"Maar er staan nu al boompjes op" :roll:
Israel heeft de Westelijke Jordaanover nooit officieel geannexeerd en beschouwt het niet als hun grondgebied (in tegenstelling tot Jeruzalem). Daarnaast heeft Israel de nederzettingen in de Sinai-woenstijn en de Gazastrook ontmanteld. Bovendien hebben er akkoorden op tafel gelegen dat de Palestijnen de Gazastrook en het overgrote deel van de Westelijke Jordaanover zouden krijgen. De Palestijnse leiders hebben die echter altijd afgewezen.

Geert C
16 september 2010, 16:20
Abbas moet het spelletje meespelen... al is het alleen maar om de wereld duidelijk te maken dat de Israel geen meter willen toegeven.

Als een éénzijdige stop op illegale nederzettingenbouw al een brug te ver is voor Israel, lijkt het me duidelijk dat het 'vredesproces' volgende week zal afgelopen zijn. :roll:
Abbas is niet de enige die enkel maar het spelletje meespeelt. Lees dit maar eens: Israeli ambassadors to call for EU upgrade (Euobserver.com) (http://euobserver.com/24/30785)
Israeli centre-left daily Haaretz on Monday (13 September) said that Prime Minister Benjamin Netanyahu's government last week sent a paper entitled "Leveraging the start of talks in Washington into renewing the European agenda" to its ambassador in Brussels, Ran Curiel, and to its envoys in member-state capitals.

The paper says embassies should ask the EU to unfreeze proposals dating back to 2008 for increased diplomatic co-operation and Israeli integration with the single market.
Zodra de "upgrade" binnen is zullen ze er zelf wel voor zorgen dat de onderhandelingen mislukken.

Israel heeft de Westelijke Jordaanover nooit officieel geannexeerd en beschouwt het niet als hun grondgebied (in tegenstelling tot Jeruzalem). Daarnaast heeft Israel de nederzettingen in de Sinai-woenstijn en de Gazastrook ontmanteld. Bovendien hebben er akkoorden op tafel gelegen dat de Palestijnen de Gazastrook en het overgrote deel van de Westelijke Jordaanover zouden krijgen. De Palestijnse leiders hebben die echter altijd afgewezen.
Als Israël de Westelijke Jordaanoever nooit officieel geannexeerd heeft, waarom zouden de Palestijnse leiders dan genoegen moeten nemen met "het overgrote deel" van de Westelijke Jordaanoever? :?

LiberaalNL
16 september 2010, 16:21
Vergelijk het discours van pro-Israël met pro-Palestina en er valt gelijk een enorme IQ-kloof op.
De tweede komen niet verder dan 'zionistische propaganda', 'hasbara' en dergelijke lulkoek. Ook het veelvuldige incorrecte gebruik van genocide, apartheid en dergelijke is lachwekkend en schandalig richting de slachtoffers ervan.

Sodomis
16 september 2010, 16:52
Sorry, maar er zijn reden te meer om dit te eisen.
Als jij een conflict hebt met je buurman over waar jou tuin eindigt & de zijne begint. Wil je toch ook dat hij stopt met bomen te planten als je met hem afspreekt om samen een scheidingslijn te trekken.

Anders komt er vast & zeker het argument...
"Maar er staan nu al boompjes op" :roll:


Israel heeft de Westelijke Jordaanover nooit officieel geannexeerd en beschouwt het niet als hun grondgebied (in tegenstelling tot Jeruzalem). Daarnaast heeft Israel de nederzettingen in de Sinai-woenstijn en de Gazastrook ontmanteld. Bovendien hebben er akkoorden op tafel gelegen dat de Palestijnen de Gazastrook en het overgrote deel van de Westelijke Jordaanover zouden krijgen. De Palestijnse leiders hebben die echter altijd afgewezen.
Dus mijn buurman, plant nu gewoon zijn boompjes midden in MIJN tuin...
omdat ik zijn voorstel van de vorige onderhandelingen heb afgewezen???
8O

SDX
16 september 2010, 17:11
De tweede komen niet verder dan 'zionistische propaganda', 'hasbara' en dergelijke lulkoek. Ook het veelvuldige incorrecte gebruik van genocide, apartheid en dergelijke is lachwekkend en schandalig richting de slachtoffers ervan.

Je vergeet woorden als; 'walgelijke, smeerlapperij, gepeupel' e.d. nog!

Waarschijnlijk is dat een uiting van vredelievendheid en zeer hoog IQ?

Hoogmoed
16 september 2010, 21:59
het enige lachwekkende dat ik zie is hoe jullie je eigen leugens geloven, terwijl gans de wereld jullie door heeft.

liberalist_NL
16 september 2010, 22:30
het enige lachwekkende dat ik zie is hoe jullie je eigen leugens geloven, terwijl gans de wereld jullie door heeft.

Voor zover ik weet, zijn moslims niet ''de hele wereld''. Nóg niet, althans...

Hoogmoed
16 september 2010, 22:43
Voor zover ik weet, zijn moslims niet ''de hele wereld''. Nóg niet, althans...

Als een Europees commissaris als De Gucht het verkondigt zonder op de vingers getikt te worden, toont dit aan dat het denk patroon zwaar aan het veranderen is !;-)

liberalist_NL
16 september 2010, 22:45
Als een Europees commissaris als De Gucht het verkondigt zonder op de vingers getikt te worden, toont dit aan dat het denk patroon zwaar aan het veranderen is !;-)
De Gucht zijn uitspraken zijn bij verre niet gelijk te stellen aan het blinde pro-Palestijnse geneuzel van jou en een aantal anderen. De waarheid is genuanceerd, niet zwart-wit Calimero-achtig.

Xing Ho
16 september 2010, 22:47
De Gucht zijn uitspraken zijn bij verre niet gelijk te stellen aan het blinde pro-Palestijnse geneuzel van jou en een aantal anderen. De waarheid is genuanceerd, niet zwart-wit Calimero-achtig.

Nuanceer je leugens eens uitgebreid.

roodhaar
16 september 2010, 22:56
Vergelijk het discours van pro-Israël met pro-Palestina en er valt gelijk een enorme IQ-kloof op.



kijk eens aan, je liegt voor de verandering eens niet.

Vn resoluties, internationaal recht, Amnesty , FEITEN , wereldopinie en zelfs joodse organisaties tegenover hasbara en hun joods sprookjesboek is idd een enorme kloof :twisted:

Xing Ho
16 september 2010, 22:59
Jullie zogezegde pro israelieten zorgen net mee voor de destructie van Israel.

roodhaar
16 september 2010, 23:01
het enige lachwekkende dat ik zie is hoe jullie je eigen leugens geloven, terwijl gans de wereld jullie door heeft.

:-P ze geloven die zelf al lang niet meer hoor. Ze verkeren nog wel zeer verkeerdelijk in de waan dat ze die opinie nog onder controle hebben of kunnen sturen door die zionistische leugens maniakaal te herhalen tegen alle feiten in, net zoals ze deden sinds het begin van hun fundi joods terroristisch kolonisatie experiment. times have changed !!

lachwekkend is wel dat die hasbara propaganda compleet contra productief is gebleken.

toch nog even herhalen :

EU leaders to urge Israel:

calls settlements 'illegal under international law' and harmful to ongoing peace negotiations.By Reuters

"In this regard, it recalls that settlements are illegal under international law and, with a view to ensure that these talks continue in a constructive manner,"

liberalist_NL
16 september 2010, 23:40
Nuanceer je leugens eens uitgebreid.

Ik heb nooit lopen schelden op Palestijnen, hen ruggenstekers genoemd, of terroristen, of ze over een kam lopen scheren. Dat soort zaken zegt u wel over de Israëliërs, terwijl er voor de Palestijnen net zoveel reden is om dat hen ook te verwijten. Dus doe nu niet alsof de ene partij goed is en de andere slecht; daarmee bereik je niets. Maar dat is ook niet wat u wilt, of wel?

liberalist_NL
16 september 2010, 23:41
:-P ze geloven die zelf al lang niet meer hoor. Ze verkeren nog wel zeer verkeerdelijk in de waan dat ze die opinie nog onder controle hebben of kunnen sturen door die zionistische leugens maniakaal te herhalen tegen alle feiten in, net zoals ze deden sinds het begin van hun fundi joods terroristisch kolonisatie experiment. times have changed !!

lachwekkend is wel dat die hasbara propaganda compleet contra productief is gebleken.

toch nog even herhalen :

Ik heb echt wel door dat jij en Hoogmoed dezelfde gebruiker zijn, hoor.

Hoogmoed
17 september 2010, 00:17
Ik heb echt wel door dat jij en Hoogmoed dezelfde gebruiker zijn, hoor.

LOL en paranoia worden ze ook al!

Xing Ho
17 september 2010, 00:36
Ik heb nooit lopen schelden op Palestijnen, hen ruggenstekers genoemd, of terroristen, of ze over een kam lopen scheren. Dat soort zaken zegt u wel over de Israëliërs, terwijl er voor de Palestijnen net zoveel reden is om dat hen ook te verwijten. Dus doe nu niet alsof de ene partij goed is en de andere slecht; daarmee bereik je niets. Maar dat is ook niet wat u wilt, of wel?

Wanneer ik over Israel praat, praat ik over de crimiinele terreurstaat en de zionisten die hun schapen de dieperik in leiden, niet over de gewone burger.

En door iedereen daar op te wijzen, bereik je wel iets. Anders zouden ze geen miljarden spenderen aan PR firma's om pogen de publieke opinie te beinvloeden (leugens en propaganda spuien) om een beter imago te creeren en een slachtofferrol creeren. Deze zijn ook op fora actief.

Zie niet in waarom ik een terrorist geen terrorist zou noemen. Jij wil dat dus verdoezelen? Praat er niet over want dat is niet goed? Is dat een bedreiging naar de Palestijnen toe of hoe moet ik dit zien?

straddle
17 september 2010, 04:59
Je vergeet woorden als; 'walgelijke, smeerlapperij, gepeupel' e.d. nog!

Waarschijnlijk is dat een uiting van vredelievendheid en zeer hoog IQ?

Dat doet gij toch aan 1 stuk als het over moslims gaat?

Gij heb blijkbaar geen weet van wat smeerlapperij in de Talmud
staat, en al helemaal minder van wat sommige extreem racistische rabijnen schrijven. Of verdringt u dat enkel maar?...

Moet ik die zaken er voor de zoveelste keer gaan bijsleuren??

straddle
17 september 2010, 05:12
het enige lachwekkende dat ik zie is hoe jullie je eigen leugens geloven, terwijl gans de wereld jullie door heeft.

Herve Ryssen heeft daar een en ander over geschreven, over dat bewust collectief liegen.


In elkje geval mag en moet er tegen de Gentielen gewoon constant gelogen worden.

straddle
17 september 2010, 05:17
Jullie zogezegde pro israelieten zorgen net mee voor de destructie van Israel.

Goed, laat ze maar doen, dan kunnen ze vroeg of laat naar Birobidjan afzakken, waar Stalin de joden hun ''thuisland'' reeds gegeven had.

Daar horen we bitter weinig of niks van. Eigenaardig niet? Al die russische joden blijven liever naar de middellaandse zee afzakken. Hun thuisland waar ze nooit of niks te maken gehad hebben.

liberalist_NL
17 september 2010, 19:31
Wanneer ik over Israel praat, praat ik over de crimiinele terreurstaat en de zionisten die hun schapen de dieperik in leiden, niet over de gewone burger.

En door iedereen daar op te wijzen, bereik je wel iets. Anders zouden ze geen miljarden spenderen aan PR firma's om pogen de publieke opinie te beinvloeden (leugens en propaganda spuien) om een beter imago te creeren en een slachtofferrol creeren. Deze zijn ook op fora actief.

Zie niet in waarom ik een terrorist geen terrorist zou noemen. Jij wil dat dus verdoezelen? Praat er niet over want dat is niet goed? Is dat een bedreiging naar de Palestijnen toe of hoe moet ik dit zien?

Als ik zo zou praten over Palestijnen, zoals u over de Israëliërs praat, zou ik me inderdaad in racistisch vaarwater bevinden. En die route kies ik liever niet...

liberalist_NL
17 september 2010, 19:32
LOL en paranoia worden ze ook al!
Zo'n repliek bewijst de stelling.

Xing Ho
17 september 2010, 20:31
Als ik zo zou praten over Palestijnen, zoals u over de Israëliërs praat, zou ik me inderdaad in racistisch vaarwater bevinden. En die route kies ik liever niet...

Natuurlijk kan je dit quoten, nietwaar pathetische leugenaar?

Hoogmoed
17 september 2010, 20:32
Zo'n repliek bewijst de stelling.

inderdaad !

Eendensoep
17 september 2010, 21:16
Als ik zo zou praten over Palestijnen, zoals u over de Israëliërs praat, zou ik me inderdaad in racistisch vaarwater bevinden. En die route kies ik liever niet...

Vanwaar racistisch vaarwater Liberaal? In jou geval zou het eerder leugenachtig vaarwater zijn.

liberalist_NL
17 september 2010, 21:39
Natuurlijk kan je dit quoten, nietwaar pathetische leugenaar?

Luister eens, meneertje... ik laat mij niet zomaar uitschelden en ga zeker niet uw administratie bijhouden. U weet best wat u allemaal gezegd heeft, en als iets van mijn indruk van u u niet bevalt, is het uw volste recht dat tegen te spreken.

liberalist_NL
17 september 2010, 21:40
Vanwaar racistisch vaarwater Liberaal? In jou geval zou het eerder leugenachtig vaarwater zijn.

Schelden mag niet op dit forum. Ik stel voor dat u uw discours aanpast voordat mensen naar de moderatie stappen.

Eendensoep
17 september 2010, 21:49
Schelden mag niet op dit forum. Ik stel voor dat u uw discours aanpast voordat mensen naar de moderatie stappen.

Het is niet omdat ik nieuw ben, dat ik geen besef heb van forumregels, liberaal. Dus ga me niet vals beschuldigen.

Eendensoep
17 september 2010, 21:50
Ik stelde trouwens een vraag. Of is u dat ontgaan?

liberalist_NL
17 september 2010, 21:52
Ik stelde trouwens een vraag. Of is u dat ontgaan?

Door dit soort zinnen:

Wanneer ik over Israel praat, praat ik over de crimiinele terreurstaat en de zionisten die hun schapen de dieperik in leiden.
Ooit gehoord van tussen de lijntjes lezen?

Eendensoep
17 september 2010, 21:54
Door dit soort zinnen:

Ooit gehoord van tussen de lijntjes lezen?

Het ergste wat ik in die zin kan ontdekken is een spellingsfout, niets meer, niets minder.

liberalist_NL
17 september 2010, 22:03
Het ergste wat ik in die zin kan ontdekken is een spellingsfout, niets meer, niets minder.

Zucht...

Xing Ho
17 september 2010, 22:41
Luister eens, meneertje... ik laat mij niet zomaar uitschelden en ga zeker niet uw administratie bijhouden. U weet best wat u allemaal gezegd heeft, en als iets van mijn indruk van u u niet bevalt, is het uw volste recht dat tegen te spreken.

Dan moet je maar niet pathetisch liegen, meneer de pathetiche leugenaar. Ik mag je zo noemen, het is immers een feit. Schelden kan je het dus niet noemen.

Fijn dat je dat zo mooi etaleert, dat wat je claimt, niet kan hard maken. Uw woorden zijn aldus van geen waarde.

Ik zou de eer aan uzelf laten en dit forum schaamtevol verlaten als ik jou was en nooit meer omkijken. Het ga je goed.

liberalist_NL
17 september 2010, 22:55
Dan moet je maar niet pathetisch liegen, meneer de pathetiche leugenaar. Ik mag je zo noemen, het is immers een feit. Schelden kan je het dus niet noemen.

Fijn dat je dat zo mooi etaleert, dat wat je claimt, niet kan hard maken. Uw woorden zijn aldus van geen waarde.

Ik zou de eer aan uzelf laten en dit forum schaamtevol verlaten als ik jou was en nooit meer omkijken. Het ga je goed.
Wil.

En uw woorden doen mij niets. Mocht u denken van wel, dan weet u nu dat u uw energie voortaan kan sparen.

Xing Ho
17 september 2010, 23:07
Wil.


Kan dus, pathetishe leugenaar. Elke post een leugen erbij. Ik schaam me in je plaats, het kan niet genanter worden voor je, maar doe gerust voort en blijf jezelf zo publiekelijk vernederen.

liberalist_NL
17 september 2010, 23:10
Kan dus, pathetishe leugenaar. Elke post een leugen erbij. Ik schaam me in je plaats, het kan niet genanter worden voor je, maar doe gerust voort en blijf jezelf zo publiekelijk vernederen.
Ik voel me niet vernederd, en daar is ook geen reden voor. Neem een capuccino'tje en rust even uit, joh!

roodhaar
18 september 2010, 01:12
LOL en paranoia worden ze ook al!

die zionfundijoden worden met de dag grappiger :lol:

roodhaar
18 september 2010, 01:14
Kan dus, pathetishe leugenaar. Elke post een leugen erbij. Ik schaam me in je plaats, het kan niet genanter worden voor je, maar doe gerust voort en blijf jezelf zo publiekelijk vernederen.

helemaal juist, is reeds vaak gebeurd. maar ja, hasbara he;-)

liberalist_NL
18 september 2010, 11:31
helemaal juist, is reeds vaak gebeurd. maar ja, hasbara he;-)

Hoe is dat om te hebben, OCS?

The Common Sense
19 september 2010, 11:52
OCS?

?

LiberaalNL
20 september 2010, 13:23
Als Israël de Westelijke Jordaanoever nooit officieel geannexeerd heeft, waarom zouden de Palestijnse leiders dan genoegen moeten nemen met "het overgrote deel" van de Westelijke Jordaanoever? :?
Omdat de Westelijke Jordaanover juridisch gezien van geen enkele staat is. Van 1948 tot en met 1967 was de Westoever deel van Jordanie. Die staat heeft echter in 1988 officieel afstand genomen van het gebied.

LiberaalNL
20 september 2010, 13:26
Dus mijn buurman, plant nu gewoon zijn boompjes midden in MIJN tuin...
omdat ik zijn voorstel van de vorige onderhandelingen heb afgewezen???
8O
Het is jouw tuin niet. Daar gaat het juist om.

LiberaalNL
20 september 2010, 13:29
?
OCS is een dwangneurose.

LiberaalNL
20 september 2010, 14:47
helemaal juist, is reeds vaak gebeurd. maar ja, hasbara he;-)
Jij doet zelf niet anders dan consequent de feiten verdraaien en liegen. Hoeveel krijg je van Arabische sjeiks betaald?

roodhaar
20 september 2010, 17:14
Vn resoluties , internationaal recht en filmbeelden, zelfs bekentenissen zijn natuurlijk niet als leugens te catalogeren itt tot het hasbara propaganda boekje ;-)

LiberaalNL
20 september 2010, 17:30
Vn resoluties , internationaal recht en filmbeelden, zelfs bekentenissen zijn natuurlijk niet als leugens te catalogeren itt tot het hasbara propaganda boekje ;-)
Wederom kom je met loze kreten.

system
20 september 2010, 18:00
Ja of nee? En beargumenteer.

Ik zeg ja,

Simpelweg, omdat het niet houdbaar is voor de VS.
Zoals iedereen wel weet worden de Joden belogen en bedrogen. Het is immers niet meer dan een fort van het Westen in het Midden-Oosten.

Nog een indicatie, is dat Nethanyahuu 15 jaar bescherming vroeg na uittredend minister te worden van Shin Bet. 15 ipv de normale 5.

Want de religieuse gekken in Israel gaan daar uiteraard niet mee kunnen lachen.
Hij zal ook liefst de geschiedenisboeken ingaan als de man van de vrede, Groot Israel komt er toch niet van.

Maar wat die vrede concreet zal inhouden en zal evolueren valt nog af te wachten.

Neen. Want de Israelische Joden willen geen vrede. Wat zij daarentegen wel willen is het Groot-Israel van eertijds. En daar zijn ze nu volop mee bezig.

En dat is wat zij symbolisch én in de praktijk willen. Dit is hun uiteindelijk streven:

http://weeswaakzaam.punt.nl/upload/upload2/derde_tempel_01.jpg
De Derde Tempel op de plaats van de Omar Moskee.

ministe van agitatie
20 september 2010, 18:33
Los van het gekissebis hier, enkele bedenkingen:

Ik denk dat er een belangrijk nieuw element in de onderhandelingen naar boven is gekomen, met name de eis van Netanyahu dat de Palestijnen Israël erkennen als staat van het Joodse volk.

Het is weinigen opgevallen, maar die eis is iets heel anders dan de eis tot loutere erkenning van de staat Israël.

Het is bijzonder veelzeggend en verhelderend. Het wijst namelijk op het feit dat Netanyahu mogelijk niet langer geloofd in de twee statenoplossing. Ik verklaar me nader:

De settlers en kolonies op de Westbank en in Jeruzalem zijn definitief. Ze worden verder uitgebreid en er is in Israël onvoldoende druk en niemand voelt de noodzaak om er een eind aan te maken. Dat zal dus ook niet gebeuren. Israël voert een politiek van facts on the ground, dat is al zeer lang hun strategie en ze zijn daarin zeer succesvol. Maar misschien met onverwachte en onvoorziene gevolgen. Bijvoorbeeld wat de nederzettingen betreft.

We hebben kunnen zien hoe moeilijk en pijnlijk (traumatiserend zullen sommigen zeggen) de ontruiming van de weinige nederzettingen in Gaza was. Het ging om relatief weinig plaatsen en relatief weinig mensen. Een herhaling daarvan op grote schaal is niet alleen onwaarschijnlijk, het lijkt me onmogelijk. Het is politiek onhaalbaar, praktisch onuitvoerbaar en politioneel of militair onhandelbaar. De nederzettingen, kolonies en settlements op de Westbank en in Jeruzalem (en de omgeving ervan) zullen dus blijven.

Dat maakt de stichting van een levensvatbare Palestijnse staat onmogelijk. Los van het feit dat er nu al twee Palestijnse enclaves bestaan die met elkaar in de clinch liggen en geen eenheid vormen, bestaat het Palestijnse territorium uit een lappendeken zonder corridors, omsingeld en van elkaar afgesneden door muren, grenzen, 'Palestijnenreine' wegen, en andere obstakels, kolonies, settlements, enz.

Als een onafhankelijke Palestijnse staat onmogelijk is, is er geen sprake van een twee-staten-oplossing. Er rest dan maar één oplossing op lange termijn: een eenstaat-oplossing. En dat idee wordt steeds vaker hardop uitgesproken. Het lijkt ook onafwendbaar.

In die zin moeten we de eis van Netanyahu begrijpen, denk ik. Want als er een eenstaat-oplossing uit de bus komt (waar ik voorstander van ben) dan is het de Israëli er alles aan gelegen om het Joodse karakter van die staat te behouden. Ondanks de aanwezigheid van bijna een miljoen Arabieren en een belangrijke minderheid christenen. Het is de enige manier waarop Israël als Joodse staat kan overleven.

Want dat is een kwestie van demografische cijfers: er leven ongeveer 6 miljoen Joden in Israël. Onder hen leven ongeveer 1 miljoen Palestijnen en in Gaza en de Westbank en Jeruzalem leven nog eens 4 miljoen Palestijnen. Bovendien is de bevolkingsaangroei bij de Palestijnen veel groter dan bij de Joden en zullen die cijfers dus nog meer naar elkaar toegroeien.
Er niet bijgerekend, zijn de Palestijnse vluchtelingen (naar schatting 4 miljoen) die vandaag in buurlanden in vluchtelingenkampen leven en daar gediscrimineerd worden en zich niet (kunnen) integreren en die (althans theoretisch) volgens de VN-resolutie die Israël bekrachtigd heeft, onder voorwaarden recht hebben op terugkeer naar hun geboortegrond of -dorp.

Israël heeft dus in essentie een demografisch probleem dat op termijn alleen kan opgelost worden door Israël niet alleen als onafhankelijke staat te laten herkennen (met eventueel een zeer grote Palestijnse minderheid) maar als een louter Joodse staat of staat van het Joodse volk.

Het zal niemand verbazen dat deze eis voor de Palestijnen, Egypte (Mubarak heeft er zich al tegen uitgesproken. Hij is nochtans bondgenoot van de VS en in mindere mate van Israël), de Arabische Liga en zelfs Mohamed Abas compleet onaanvaardbaar. Netanyahu heeft nog nooit toegezegd een Palestijnse staat te zullen erkennen maar eist nu al dat de Palestijnen Israël als een louter Joodse staat erkennen. Hij blaast daarmee de vredesonderhandelingen op. Ik meen derhalve dat het een maat voor niets wordt.

De kern van de zaak is een zoals de doorgaans gerespecteerde Pulitzer-prize winnaar en conservatief journalist - en één van de felste verdediger van Israël - George Will schreef:

A few Israelis hope that occupation will become annexation. They are not facing demographic facts. There are 700,000 Arabs on the West Bank, where the average age is under 30 and the birth rate is high. Annexation might eventually produce an Arab majority in expanded Israel. Such a state could not be both democratic and Jewish.

LiberaalNL
20 september 2010, 18:43
Neen. Want de Israelische Joden willen geen vrede. Wat zij daarentegen wel willen is het Groot-Israel van eertijds. En daar zijn ze nu volop mee bezig.

En dat is wat zij symbolisch én in de praktijk willen. Dit is hun uiteindelijk streven:

http://weeswaakzaam.punt.nl/upload/upload2/derde_tempel_01.jpg
De Derde Tempel op de plaats van de Omar Moskee.
En dat noemt zich een neutraal onderzoeker:lol:.

Fiere Jood
20 september 2010, 19:06
Neen. Want de Israelische Joden willen geen vrede. Wat zij daarentegen wel willen is het Groot-Israel van eertijds. En daar zijn ze nu volop mee bezig.

En dat is wat zij symbolisch én in de praktijk willen. Dit is hun uiteindelijk streven:

http://weeswaakzaam.punt.nl/upload/upload2/derde_tempel_01.jpg
De Derde Tempel op de plaats van de Omar Moskee.

Dat is waarom ik me in sommige topics niet bemoei.
Als ik niks van de situatie weet zwijg ik beter.

Elke mens ter wereld(gelovig en niet gelovig) die de Jodendom kent weet dat de joden geen 3de tempel gaan bouwen.
In tegenstelling tot de eerste 2 tempels-door mensen gebouwd- die telkens verwoest werden,verwachten de joden na de komst van de Messias dat god zelf de 3de tempel te aarde zal brengen.

En elke mens met een beetje kennis weet dat Israel van 1968 enkel grond teruggeven heeft,dus groot-Israel is weer een vezinsel van Israelbashers.
Dat sommigen oven dromen dat geef ik toe,maar in praktijk is het anders.

D'ARTOIS
20 september 2010, 19:23
@ MvA

Zo zal het niet gaan. Jeruzalem zal worden verdeeld en de nieuwe staat Palestina krijgt de Joodse settlers cadeau. Aldus het huidige beleidsplan van de combi Netanyahu-Barak.
Ik heb hier uitgebreide aanwijzingen voor en het verbaast me dat ik dit via een goed ingelichte bron moet horen maar dat de pers hier niets over weet of schrijft.

ministe van agitatie
20 september 2010, 19:26
@ MvA

Zo zal het niet gaan. Jeruzalem zal worden verdeeld en de nieuwe staat Palestina krijgt de Joodse settlers cadeau. Aldus het huidige beleidsplan van de combi Netanyahu-Barak.
Ik heb hier uitgebreide aanwijzingen voor en het verbaast me dat ik dit via een goed ingelichte bron moet horen maar dat de pers hier niets over weet of schrijft.

tell me more ...

D'ARTOIS
20 september 2010, 19:59
@ MvA

Ik heb het relevante deel er uitgevist:
Quote:
"We begin with the run-up to a conference in Washington to make peace in the Middle East. This was no smalltime conference. The participants were the leaders of Israel, Egypt, Jordan and a fellow who claims to represent the Palestinians.
On August 30, Israeli Defense Minister Ehud Barak met Jordanian King Abdullah. The aftermath came quickly. The very next day, there was a slaughter of Israelis outside Hebron. This occurred the night before PM Netanyahu flew to Washington, a high alert day for the Israeli army. Yet no patrols were on the road to stop the massacre; and the usual government-run uglies, Ben Gvir and Marzel were first on the scene demanding that every Israeli, including women and children, be armed. Any public sympathy for the deceased disappeared after that. What remained was a warning to Israel: Here's your fate if you don't sign on for "peace." Thanks Ehud.
And on the same day, Barak announced to Ha'aretz that he, a government minister, was in favor of dividing Jerusalem and that PM Netanyahu was the man to do it. The message: the deed has been agreed to by the government.
Also, on the same day, Pres. Mubarak and French Pres. Sarkozy met to discuss the European goals of the "peace" talks. France and Egypt are the co-chairs of the Mediterranean Union, a Vatican invention supposedly started by King Juan Carlos of Spain. The MU has promised to bring peace to the Middle East their way at its Barcelona Conference on November 20 and they had Mubarak in Washington to make sure of it.
But they also had their spy Pres. Shimon Peres there as well by Skype. He told the reporters that he was going to meet the pope to arrange the release of Hamas-held, or
Hamas--dead soldier Gilad Shalit. Like the pope could care less, but the dumbed Israelis bought the lie.
At the conference, and without asking the Jewish sacrificial lambs, Netanyahu offered the PLO the opportunity to inherit all the settlers, who, naturally would be given Palestinian citizenship. An even better idea was offered by NSA director James Jones (CFR), and one Abbas loved. He would arrange permanent NATO troops stationed along the new borders. Overseeing the transition would be old CFR hack George Mitchell who already booked his ticket for Jerusalem.
And so the conference ended with the prospect of a new Middle East with a divided Jerusalem, Palestinian-Jewish settlers and NATO troops all aboard for the Nov.20 conference in Barcelona."

unquote

Aanvullende info komt.
Ik voeg nog even deze link toe:
http://www.wnd.com/index.php?fa=PAGE.view&pageId=200129

Ik kreeg ook nog info over de Koranverbranding van Terry Jones en waarom deze niet doorgegaan is. De naam Rauf dook weer op.
Kortom er is Terry Jones van overheidswege te verstaan gegeven zijn activiteiten ten deze te staken.

system
20 september 2010, 20:48
Dat is waarom ik me in sommige topics niet bemoei.
Als ik niks van de situatie weet zwijg ik beter.

Elke mens ter wereld(gelovig en niet gelovig) die de Jodendom kent weet dat de joden geen 3de tempel gaan bouwen.In tegenstelling tot de eerste 2 tempels-door mensen gebouwd- die telkens verwoest werden,verwachten de joden na de komst van de Messias dat god zelf de 3de tempel te aarde zal brengen.
En elke mens met een beetje kennis weet dat Israel van 1968 enkel grond teruggeven heeft,dus groot-Israel is weer een vezinsel van Israelbashers.
Dat sommigen oven dromen dat geef ik toe,maar in praktijk is het anders.

Dat denkt u dan maar. En u denkt misschien tevens gans het jodendom te kennen. En dat kent u dus niet. Want reeds in de 18de eeuw was er de alomgekende en gerespecteerde rabbijn Vilna Gaon, die zelfs beweerde dat de bouw van de 'Derde Tempel' zou beginnen op 16 maart 2010.

En wat meer is, de (ultra) orthodoxe stroming wordt steeds sterker in Israel. De seculiere joden worden de laatste tijd meer en meer in het defensief gedrongen. En het is slechts een kwestie van tijd dat de orhtodoxe stroming de meerderheid zal hebben in de staat Israel. En de Derde Tempel zal op het politiek- én bouwprogramma staan van deze joden. Wees daar maar zeker van.

Toemaatje.

"Volgens Chaim Richman, directeur van het Tempelinstituut in Jeruzalem, is zijn organisatie na jaren van voorbereidingen klaar om de Tempel in Jeruzalem te herbouwen. 'We hebben nu voldoende gereed staan om de tempel te bouwen en de eredienst te hervatten.'

Stukje bij beetje heeft de Derde Tempel in de loop der jaren vorm gekregen. Speciale gewaden voor de priesters, koperen vaten, goud en zilver, en een nieuwe generatie Levitische priesters, die speciaal getraind zijn om de toekomstige eredienst te verrichten.

Onder de gereed gekomen tempelvoorwerpen valt ook een enorme, met 95 pond goud overtrokken menorah. Waarde: 2 miljoen dollar.

Zo'n 3000 jaar nadat koning Salomo de eerste Tempel bouwde, is er nu een andere Salomo die de Tempel herbouwd wil zien. Gershon Solomon leidt de zogenaamde 'Getrouwen van de Tempelberg', die al enkele jaren proberen om speciaal met diamanten gefabriceerde hoekstenen van de toekomstige Tempel op hun plaats op het Tempelplein in Jeruzalem te leggen.


Tot nu toe worden ze iedere keer tegen gehouden door de Israëlische politie. Het Tempelplein is nog altijd Islamitisch territorium, en (vrijwel) op de plek van de toekomstige Tempel staat een schijnbaar onoverkomelijk obstakel: de Al-Aqsa moskee, de derde heilige plek van de moslims.

Mensen zoals Chaim Richman en Gershon Solomon hopen en verwachten dat de Derde Tempel nog tijdens hun leven gebouwd zal kunnen worden. Anderen zijn een stuk pessimistischer, of denken dat de Tempel pas herbouwd zal worden als de lang verwachte Messias verschijnt."



Een voorsmaakje van wat komen gaat.

http://vodpod.com/watch/2140482-rebuilding-the-third-temple

system
20 september 2010, 21:33
Dat denkt u dan maar. En u denkt misschien tevens gans het jodendom te kennen. En dat kent u dus niet. Want reeds in de 18de eeuw was er de alomgekende en gerespecteerde rabbijn Vilna Gaon, die zelfs beweerde dat de bouw van de 'Derde Tempel' zou beginnen op 16 maart 2010.

En wat meer is, de (ultra) orthodoxe stroming wordt steeds sterker in Israel. De seculiere joden worden de laatste tijd meer en meer in het defensief gedrongen. En het is slechts een kwestie van tijd dat de orhtodoxe stroming de meerderheid zal hebben in de staat Israel. En de Derde Tempel zal op het politiek- én bouwprogramma staan van deze joden. Wees daar maar zeker van.

Toemaatje.

"Volgens Chaim Richman, directeur van het Tempelinstituut in Jeruzalem, is zijn organisatie na jaren van voorbereidingen klaar om de Tempel in Jeruzalem te herbouwen. 'We hebben nu voldoende gereed staan om de tempel te bouwen en de eredienst te hervatten.'

Stukje bij beetje heeft de Derde Tempel in de loop der jaren vorm gekregen. Speciale gewaden voor de priesters, koperen vaten, goud en zilver, en een nieuwe generatie Levitische priesters, die speciaal getraind zijn om de toekomstige eredienst te verrichten.

Onder de gereed gekomen tempelvoorwerpen valt ook een enorme, met 95 pond goud overtrokken menorah. Waarde: 2 miljoen dollar.

Zo'n 3000 jaar nadat koning Salomo de eerste Tempel bouwde, is er nu een andere Salomo die de Tempel herbouwd wil zien. Gershon Solomon leidt de zogenaamde 'Getrouwen van de Tempelberg', die al enkele jaren proberen om speciaal met diamanten gefabriceerde hoekstenen van de toekomstige Tempel op hun plaats op het Tempelplein in Jeruzalem te leggen.


Tot nu toe worden ze iedere keer tegen gehouden door de Israëlische politie. Het Tempelplein is nog altijd Islamitisch territorium, en (vrijwel) op de plek van de toekomstige Tempel staat een schijnbaar onoverkomelijk obstakel: de Al-Aqsa moskee, de derde heilige plek van de moslims.

Mensen zoals Chaim Richman en Gershon Solomon hopen en verwachten dat de Derde Tempel nog tijdens hun leven gebouwd zal kunnen worden. Anderen zijn een stuk pessimistischer, of denken dat de Tempel pas herbouwd zal worden als de lang verwachte Messias verschijnt."



Een voorsmaakje van wat komen gaat.

http://vodpod.com/watch/2140482-rebuilding-the-third-temple


http://www.franklinterhorst.nl/Image16.jpg
De Derde Tempel zal gebouwd worden op de plaats van de Omar Moskee.

Xing Ho
21 september 2010, 22:05
Ze gaan door met het bouwen naar verluid. Vrede stond niet in het plan.

D'ARTOIS
21 september 2010, 22:07
Leg eens uit. Bron?

Xing Ho
21 september 2010, 22:13
Leg eens uit. Bron?

Bron: Nethanyahu

Die stelt dat er misschien een volkreferedum komt of het volk vrede wil en daarom de illegale settlements gerust door kunnen gaan.

Sodomis
23 september 2010, 13:19
De "vredesonderhandelingen" worden met de dag gekker...

De Israeli's willen de bouwstop van illegale settlements verlengen met 3 maanden, indien Amerika één van hun spionnen vrijlaat? 8O

Zijn die mannen op hun kop gevallen ofzo?
Amerika is geen partij in de onderhandelingen, maar bemiddelaar.

D'ARTOIS
23 september 2010, 14:54
Slalomtechniek? Die onredelijkheid in eisen ken ik. men doet dat opzettelijk als vertragingstechniek. Als dit een correct feit is dan kun je dus nu zien aan de hand van de reactie van de VS wat er precies loos is.
Na zo'n onzinnige eis zou ik als Obama direct de zaak van me afschuiven en alle steun aan Israël onthouden whatever de consequenties (voor de Israëli's).
Beide partijen vertrouwen elkaar voor geen meter, ook dat is een bekend feit. Maar de VS kan - zolang zij hun huidige Midden-Oosten politiek handhaven - Is raël niet missen.
Dit is wederom de zoveelste poging die op niets zal uitlopen.

Francientje
24 september 2010, 07:25
De "vredesonderhandelingen" worden met de dag gekker...

De Israeli's willen de bouwstop van illegale settlements verlengen met 3 maanden, indien Amerika één van hun spionnen vrijlaat? 8O

Zijn die mannen op hun kop gevallen ofzo?
Amerika is geen partij in de onderhandelingen, maar bemiddelaar.

Welke 'spion'? Als het de persoon is aan wie ik denk is dit inderdaad dik de
moeite waard. Ik open champagne als dit gebeurt!

Francientje
24 september 2010, 07:32
Net in het Arabische nieuws gelezen. Het betreft de enige agent voor Israel die in de USA
werd gearresteerd. Pollard.
Go, Israel. GO. Het strekt Israel tot eer die man te willen bevrijden.

ministe van agitatie
24 september 2010, 08:04
Net in het Arabische nieuws gelezen. Het betreft de enige agent voor Israel die in de USA
werd gearresteerd. Pollard.
Go, Israel. GO. Het strekt Israel tot eer die man te willen bevrijden.

Zeker. Jonathan Pollard is de man die voor geld nucleaire geheimen doorspeelde aan Israël waarna Israël dezelfde geheimen verkocht aan de USSR. Pollard spioneerde ook voor het Apartheidsregime van Zuid-Afika en verkocht geheimen aan Pakistan. Voorwaar een zeer eerbaar man. Een echte held in de ogen van sommigen. Hij was niet eens een Israëlisch staatsburger maar een VS-burger van geboorte.

Als beloning kreeg hij van Israël het Israëlisch staatsburgerschap. De Amerikaanse Vice-President zei over hem: "the damage done to the United States ... is difficult to conceive of a greater harm to national security than that caused by... Pollard's treasonous behavior."

Hij was overigens alles behalve de enige Israëlische agent die in de VS werd gearresteerd.

At the heart of the investigation are two people who work at The American Israel Public Affairs Committee (AIPAC), a powerful pro-Israel lobby in Washington. The FBI investigation, headed up by Dave Szady, has involved wiretaps, undercover surveillance and photography that CBS News was told document the passing of classified information from the mole, to the men at AIPAC, and on to the Israelis.

CBS sources say that last year the suspected spy, described as a trusted analyst at the Pentagon, turned over a presidential directive on U.S. policy toward Iran while it was, "in the draft phase when U.S. policy-makers were still debating the policy." This put the Israelis, according to one source, "inside the decision-making loop" so they could "try to influence the outcome." [CBS News]

U bent wellicht ook het schandaal vergeten van de 200+ Israëli die werden gearresteerd en door de VS werden gedeporteerd. Allemaal spionnen:

UP to 200 young Israelis, some of them former members of military intelligence units, have been arrested in America in the past year, a leaked government report disclosed yesterday.

Some had used cover stories to gain access to sensitive government buildings and the homes of American officials. The report said the actions of some of the Israelis, most of whom had outstayed tourist visas, "may well be an organised intelligence-gathering activity".


There is no evidence linking these arrests to the September 11 attacks although some intelligence commentators have pointed to allegations that Israel may have been shadowing Arab militants in America without sharing its knowledge with Washington.

The DEA report said most of the students questioned by American investigators acknowledged having served in units of the Israeli armed forces specialising in military intelligence, electronic signals interception or explosive ordnance.

It added that one person questioned was the son of an Israeli general, another had served as the bodyguard to the head of the Israeli Army and a third served in a Patriot missile unit.


The Telegraph (http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/israel/1387069/US-arrests-200-young-Israelis-in-spying-investigation.html)


In the wake of the Sept. 11 terrorist attack, the FBI has stumbled on the largest espionage ring ever discovered inside the United States. The U.S. Justice Department is now holding nearly 100 Israeli citizens with direct ties to foreign military, criminal and intelligence services.

The spy ring reportedly includes employees of two Israeli-owned companies that currently perform almost all the official wiretaps for U.S. local, state and federal law enforcement.

The U.S. law enforcement wiretaps, authorized by the Communications Assistance for Law Enforcement Act (CALEA), appear to have been breached by organized crime units working inside Israel and the Israeli intelligence service, Mossad.

Both Attorney General John Ashcroft and FBI Director Robert Mueller were warned on Oct. 18 in a hand-delivered letter from local, state and federal law enforcement officials. The warning stated, "Law enforcement's current electronic surveillance capabilities are less effective today than they were at the time CALEA was enacted."

The spy ring enabled criminals to use reverse wiretaps against U.S. intelligence and law enforcement operations. The illegal monitoring may have resulted in the deaths of several informants and reportedly spoiled planned anti-drug raids on crime syndicates.

Newsmax.com (http://archive.newsmax.com/archives/articles/2001/12/18/224826.shtml)

Als u er op staat, kan ik u nog heel wat citaten en illustraties, krantenartikels en verslagen geven van systematische, georganiseerd spionage en de aanwezigheid van tientallen, zoniet honderden Israëlische spionnen in de VS.


Mag ik overigens ten gronde vragen: wat heeft Pollard te maken met de vredesbesprekingen tussen Israël en Palestina? In welke zin kan men de vrijlating van een veroordeelde spion vragen voor het behoud van een bouwstop op illegale nederzettingen? Hoe kan een eis aan een derde partij (de VS) bijdragen aan betere verstandhouding tussen Israël en Palestina?
Hoe grof en goor wil Netanhya de VS nog schofferen met dat soort niet ter zake doende bochten die alleen maar aantonen dat hij niet in vrede is geïnteresseerd?

Sodomis
27 september 2010, 09:53
Meanwhile, some Jewish settlers started celebrating the end of the construction ban.

Dus de bouwstop was al een stap te ver voor Israel...
Ik denk dat mijn vermoedens in deze draad bewezen zijn.

HAMAS is dus de grote overwinnaar van de vredesgesprekken waaraan ze niet mochten deelnemen.
Ik zal eens groen lachen, als er over enkele dagen enkele kolonisten worden afgeschoten. Met pijn in mijn hart zal ik moeten toegeven dat die settlers weldegelijk gelegitimeerde doelwitten zijn...

Israel wil het liever zo. :cry:

Miguelito
27 september 2010, 12:40
http://www.franklinterhorst.nl/Image16.jpg
De Derde Tempel zal gebouwd worden op de plaats van de Omar Moskee.

hun tweede gouden kalf?

liberalist_NL
27 september 2010, 13:14
Dus de bouwstop was al een stap te ver voor Israel...
Ik denk dat mijn vermoedens in deze draad bewezen zijn.

HAMAS is dus de grote overwinnaar van de vredesgesprekken waaraan ze niet mochten deelnemen.
Ik zal eens groen lachen, als er over enkele dagen enkele kolonisten worden afgeschoten. Met pijn in mijn hart zal ik moeten toegeven dat die settlers weldegelijk gelegitimeerde doelwitten zijn...

Israel wil het liever zo. :cry:

De Israëlische regering is inderdaad totaal verkeerd bezig.

Xing Ho
27 september 2010, 23:43
De Israëlische regering is inderdaad totaal verkeerd bezig.

Kzou dat niet teveel luidop zeggen, antisemiet

liberalist_NL
28 september 2010, 02:54
Kzou dat niet teveel luidop zeggen, antisemiet

Wat wil je nou...

Fiere Jood
28 september 2010, 21:41
system@

Het druist tegen de Torah om een 3de tempel zelf te bouwen.
De 3de Tempel zal-volgens ons geloof-door god zelf gemaakt worden.

Tussen haakjes : indien toch zotten zijn die op de Tempelberg zouden gaan,die afbreken en daar een eigen tempel zouden bouwen.
Wees maar zeker dat ik woedend zal zijn.Niet alleen druist dat tegen mijn geloof,het is een pure provocatie.

liberalist_NL
29 september 2010, 00:06
system@

Het druist tegen de Torah om een 3de tempel zelf te bouwen.
De 3de Tempel zal-volgens ons geloof-door god zelf gemaakt worden.

Tussen haakjes : indien toch zotten zijn die op de Tempelberg zouden gaan,die afbreken en daar een eigen tempel zouden bouwen.
Wees maar zeker dat ik woedend zal zijn.Niet alleen druist dat tegen mijn geloof,het is een pure provocatie.

In de ogen van moslims is dat natuurlijk provocatie. Maar de moskee die daar nu staat is eigenlijk ook niets anders dan dat. Alleen zijn we dat vergeten.

Johan Bollen
29 september 2010, 04:42
De "vredesonderhandelingen" worden met de dag gekker...

De Israeli's willen de bouwstop van illegale settlements verlengen met 3 maanden, indien Amerika één van hun spionnen vrijlaat? 8O

Zijn die mannen op hun kop gevallen ofzo?
Amerika is geen partij in de onderhandelingen, maar bemiddelaar.Dat zie je verkeerd mijns inziens. De VS zijn geen bemiddelaar, de Palestijnen zijn onderhandelingswaar. Heel die onderhandelingen zijn uiteindelijk terug te brengen tot de vrees van de VS hun geostrategishe positie in het midden Oosten benadeeld te zien door hun steun aan Israël in het onopgelost confict met Palestina of met de Palestijnen. Dat is waarom er nu onderhandeld wordt. De VS zijn dus slechts op papier of in de media 'bemiddelaar'.

liberalist_NL
29 september 2010, 11:39
Dat zie je verkeerd mijns inziens. De VS zijn geen bemiddelaar, de Palestijnen zijn onderhandelingswaar. Heel die onderhandelingen zijn uiteindelijk terug te brengen tot de vrees van de VS hun geostrategishe positie in het midden Oosten benadeeld te zien door hun steun aan Israël in het onopgelost confict met Palestina of met de Palestijnen. Dat is waarom er nu onderhandeld wordt. De VS zijn dus slechts op papier of in de media 'bemiddelaar'.
Typisch anti-Amerikanistische onzin. De VS heeft Abbas nog helemaal niet voor het blok gesteld, en de onderhandelingen gaan absoluut niet Israëls kant op.

Sodomis
29 september 2010, 11:56
Ik denk dat Johan wel een punt heeft & we deze onderhandelingen vanuit een verkeerd standpunt bekijken nl. louter bilateraal Israel-Palestina .

Het feit dat Israel hun spion uit de Amerikaanse gevangenis wil halen
met deze onderhandelingen & ook Abbas voor elke scheet ten rade gaat bij de Arabische Liga doet toch vermoeden dat er meer aan de hand is, niet?

Johan Bollen
29 september 2010, 14:17
Typisch anti-Amerikanistische onzin. De VS heeft Abbas nog helemaal niet voor het blok gesteld, en de onderhandelingen gaan absoluut niet Israëls kant op.Ja ja, kritisch zijn is 'antiamerikaans' in het soort van VS waar vrijheid van meningsuiting slechts de officiële lijn mag verkondigen. 'Mooi' VS heeft u voor ogen. Dan is Mc Crystal trouwens ook 'anti amerikaans'. Verschillende andere hooggeplaatsten uit de VS hebben eveneens de mening dat het Israëlisch Palestijns conflict en de onvoorwaardelijke steun van de VS aan Israël de VS belangen in het midden oosten schaadt. Niks geheims, buitenaards of antiamerikaans aan.

liberalist_NL
29 september 2010, 19:14
Ja ja, kritisch zijn is 'antiamerikaans' in het soort van VS waar vrijheid van meningsuiting slechts de officiële lijn mag verkondigen. 'Mooi' VS heeft u voor ogen. Dan is Mc Crystal trouwens ook 'anti amerikaans'. Verschillende andere hooggeplaatsten uit de VS hebben eveneens de mening dat het Israëlisch Palestijns conflict en de onvoorwaardelijke steun van de VS aan Israël de VS belangen in het midden oosten schaadt. Niks geheims, buitenaards of antiamerikaans aan.

Hoezo kritisch? U weet de goede zaken niet meer van slechte te onderscheiden als het om Amerika gaat. Amerika is de boeman en that's that. Voor u, althans.

Nexer
29 september 2010, 19:49
Zullen de vredesonderhandelingen lukken? Tuurlijk niet.

Israël gaat het midden-oosten echt geen millimeter geven. Hebben ze teveel schrik voor.

LiberaalNL
29 september 2010, 20:14
De Israëlische regering is inderdaad totaal verkeerd bezig.
Klopt, maar tegelijkertijd kun je je afvragen waarom het conflict niet al eerder opgelost is.

Xing Ho
29 september 2010, 20:45
Hoe langer hoe meer vallen de maskers.

Racistisch voorstel ingedient bij de UN om alle israelische arabieren te deporteren naar de toekomstige palestijnse staat, wat dat ook moge betekenen of van over blijft in de Israelische versie althans.

Xing Ho
29 september 2010, 20:57
Abbas, de president die geen president is, zou meteen de onderhandelingen moeten stoppen, de lapzwans. En de VS om militaire hulp vragen om de bezetters terug te dringen.

Xing Ho
29 september 2010, 21:03
Klopt, maar tegelijkertijd kun je je afvragen waarom het conflict niet al eerder opgelost is.

Jij als sayanim weet dat maar al te goed.

Eendensoep
29 september 2010, 21:21
Klopt, maar tegelijkertijd kun je je afvragen waarom het conflict niet al eerder opgelost is.

Omdat de Israëlische regering totaal verkeerd bezig is?

Eendensoep
29 september 2010, 21:24
Hoezo kritisch? U weet de goede zaken niet meer van slechte te onderscheiden als het om Amerika gaat. Amerika is de boeman en that's that. Voor u, althans.

Ik heb Johan nog niet zo oppervlakkig gezien is jij dat hier voorstelt Liberaal.
Trouwens waarom is het oppervlakkig om de VS niet als een bemiddelaar te zien? Te zeggen dat dit laatste maar een veels te abstracte term is, gecreërd door de media?

liberalist_NL
29 september 2010, 21:26
Ik heb Johan nog niet zo oppervlakkig gezien is jij dat hier voorstelt Liberaal.
Trouwens wat is er oppervlakking aan van de VS niet enkel als een bemiddelaar te zien? Te zeggen dat dit maar een veels te abstracte term is, gecreërd door de media?

Nu in het Nederlands, a.u.b.?

Eendensoep
29 september 2010, 21:30
Nu in het Nederlands, a.u.b.?

Zo beter, Liberaal? :roll:

liberalist_NL
29 september 2010, 21:33
Zo beter, Liberaal? :roll:

Ik heb niets over oppervlakkigheid gezegd. Ik heb wel gezegd dat Johan altijd tegen de VS ageert, terwijl in dezen Obama's houding t.a.v. Israël daar helemaal geen aanleiding toe geeft. Hij is integendeel behoorlijk kritisch geweest tegen het beleid van Netanyahu en heeft herhaaldelijk aangegeven zich aan de houding van hem te ergeren.

D'ARTOIS
29 september 2010, 21:51
Ik heb niets over oppervlakkigheid gezegd. Ik heb wel gezegd dat Johan altijd tegen de VS ageert, terwijl in dezen Obama's houding t.a.v. Israël daar helemaal geen aanleiding toe geeft. Hij is integendeel behoorlijk kritisch geweest tegen het beleid van Netanyahu en heeft herhaaldelijk aangegeven zich aan de houding van hem te ergeren.

Ik kijk nooit naar wat er boven de streep gebeurt maar wat het finale quotum is, dus onder de streep.
Ook politici kunnen comedie spelen, hun spel wodr ingestudeerd en van smoel tot smoel geregisseerd, om het maar eens plat te zeggen. En Obama is daar goed in.
M.a.w. al die toestanden van 'ergeren' en het wijzende vingertje - het zal me wat.
Dat men niet wil zien dat die onderhandelingen een grote comedie is, doet me verbazen.

LiberaalNL
29 september 2010, 22:23
Jij als sayanim weet dat maar al te goed.
Ga flippo's spraren ofzo, Zeikstraal.

Xing Ho
29 september 2010, 22:23
Nethanyahu denkt enkel maar op korte termijn. Hij hoopt dat tijdens de midterm de democraten verliezen, wat ook zo wel zal zijn en zal obama niet veel meer erdoor kunnen krijgen, door een andere garde omgekochte politici.

De corrupte politici doen er eigenlijk weinig toe in deze en ligt het in de interesten van de corporatische facistische staat van Amerika om rijkelijk van olie voorzien te worden en ze de middelen niet meer hebben dat af te dwingen door geweld, dus moeten ze het doen met oa Saudise koningen hun gat te likken, en andere arabieren hun vriend worden door te laten uitschijnen dat het hun vrienden zijn.

Dat kan enkel getoond worden door dit onmenselijk afschuwelijk drama op te lossen.

Israel speelt met vuur om zo met de vs te pokeren. Die kunnen zich immers van israel gaan distancieren, tenslotte hebben ze toch geen olie. En kan men evengoed bvb een Iraanse dictator steunen om het midden oosten te gaan domineren.

LiberaalNL
29 september 2010, 22:24
Omdat de Israëlische regering totaal verkeerd bezig is?
Ik doel meer op de vele vredesvoorstellen vanaf 1936 die de Palestijnen immer naar de prullemand verwezen hebben.

Inno
29 september 2010, 22:26
De Palestijnen en de Israelieten hebben elkaar nodig. Vooral Israel blijkbaar, als een soort van pasmunt of afgeleiding van een ander problemen. Israel had anders toch gewoon de palestijnen afgemaakt en niemand die hen ging stoppen.

Xing Ho
29 september 2010, 22:30
Ik doel meer op de vele vredesvoorstellen vanaf 1936 die de Palestijnen immer naar de prullemand verwezen hebben.

En Israel het staakt het vuren aan zen laars lapte en de vredesaanbieding van Hamas weigerde. Met oude koeien en eenzijdige verontwaardiging schieten we geen meter op.

Gelieve u zich hiervan te onthouden en zich te focussen op het hedendaags probleem voor de vrede, maar zeker ook ervoor uiteraard: met name Israel.

Johan Bollen
29 september 2010, 22:34
Hoezo kritisch? U weet de goede zaken niet meer van slechte te onderscheiden als het om Amerika gaat. Amerika is de boeman en that's that. Voor u, althans.Hou die persoonlijke commentaren uit de discussie aub. Een beledigende leugen trouwens.

roodhaar
29 september 2010, 22:37
Hou die persoonlijke commentaren uit de discussie aub. Een beledigende leugen trouwens.

als je hem confronteert met feiten en dito neutrale bronnen, is dat nu eenmaal de standaard MO.

Xing Ho
29 september 2010, 22:38
Hou die persoonlijke commentaren uit de discussie aub. Een beledigende leugen trouwens.

Discussieren kan die niet. Meestal wat stromansantwoorden plaatsen, wat leugens erbij als dat moet. Je vraagt wat teveel van het goede.

Johan Bollen
29 september 2010, 22:43
Ik heb wel gezegd dat Johan altijd tegen de VS ageert,Dat is wat jij meent te lezen liberalist NL. Ik herinner me deze week nog geschreven te hebben op dit forum dat de superieure kultuur die Europa zich toedicht ten opzichte van de VS een Europese mythe is, om maar 1 voorbeeld te geven van mijn houding die kritisch is tegen het buitenlands beleid van de VS maar NIET anti-amerikaans is. Ik zie daar een groot verschil en het is jammer dat u dat niet ziet want dat komt neer op een gebrek aan objectiviteit uwentwege, een vrienden-vijanden wereldbeeld waar u zich in één kamp situeert en niet de visie heeft van een analist of journalist.

roodhaar
29 september 2010, 22:43
Israel had anders toch gewoon de palestijnen afgemaakt en niemand die hen ging stoppen.

harde conclusie, maar helaas gedeeltelijk correct.
Als je ziet welke slachtpartij die israelitische barbaren hebben aangericht in Gaza, hulpconvooien die ze aanvallen etc, is het duidelijk dat het een joodse versie van de nazibeulen en lebensraum betreft.die hun acolieten in de Us inschakelen om dat te kunnen blijven doen.

LiberaalNL
30 september 2010, 20:36
En Israel het staakt het vuren aan zen laars lapte en de vredesaanbieding van Hamas weigerde. Met oude koeien en eenzijdige verontwaardiging schieten we geen meter op.

Gelieve u zich hiervan te onthouden en zich te focussen op het hedendaags probleem voor de vrede, maar zeker ook ervoor uiteraard: met name Israel.
De huidige, zeer rechtse, regering van Israel is het gevolg van het voortdurend mislukken van de vredesonderhandelingen. Die mislukking is voor het belangrijkste deel toe te schrijven aan de Palestijnen.

liberalist_NL
30 september 2010, 20:50
De huidige, zeer rechtse, regering van Israel is het gevolg van het voortdurend mislukken van de vredesonderhandelingen. Die mislukking is voor het belangrijkste deel toe te schrijven aan de Palestijnen.

Dat is wel weer zo, ja.