PDA

View Full Version : Keer als muziekliefhebber terug als een vynilplaat


Doomy
31 augustus 2010, 08:43
Misschien laat ik als muziekliefhebber mijn as wel persen in een vynilplaat met mijn favoriete nummers? Dan keer ik terug als een vynilplaat. :twisted:

http://www.andvinyly.com/

En dan maar hopen dat SABAM en "Billijke" Vergoeding niet postuum nog eens langs de kassa passeren! :evil:

Fien Fluytenzuyger
31 augustus 2010, 19:38
vynil?

Doet me denken aan een paar jaar terug in de Brugse Poort te Gent... een Turkse winkel had op hun raam geverfd dat ze "VINLY" verkochten.. :-)

kiko
31 augustus 2010, 19:44
Bwek, platen.

Onhandig, kwetsbaar en veel te groot. Leve de CD, en bij uitbreiding de USB-stick.

Everytime
31 augustus 2010, 19:48
Ik heb nog altijd mij oude "45-tours" zoals men dit in het Frans noemt plus mijn LP's en ben helemaal niet van plan ze te verkopen. Het blijven leuke herinneringen.

Xenophon
31 augustus 2010, 19:56
Bwek, platen.

Onhandig, kwetsbaar en veel te groot. Leve de CD, en bij uitbreiding de USB-stick.

Ik neem dat aan, en ik weet dat ik op mijn gsm waarschijnlijk een "lp" of zeventig heb staan en dat was vroeger niet mogelijk, dus de tijden zijn beter.

Maar je moet eens naar de compressie luisteren die erop gitaren staat op die oude analoge lp's, daar vindt je op CD/USB-stick niets van terug.

Fien Fluytenzuyger
31 augustus 2010, 19:58
Ik hou van 78-toeren platen.

De platen zijn nog te vinden in tweedehandswinkels, de spelers worden echter schaarser

hurricane
31 augustus 2010, 20:01
Ik neem dat aan, en ik weet dat ik op mijn gsm waarschijnlijk een "lp" of zeventig heb staan en dat was vroeger niet mogelijk, dus de tijden zijn beter.

Maar je moet eens naar de compressie luisteren die erop gitaren staat op die oude analoge lp's, daar vindt je op CD/USB-stick niets van terug.

Dat zou wel eens goed kunnen.
De sologitaar van Ritchie Blackmore klinkt op de vinyl versie van Machinehead beter dan op de cd versie !

Xenophon
31 augustus 2010, 20:07
Dat zou wel eens goed kunnen.
De sologitaar van Ritchie Blackmore klinkt op de vinyl versie van Machinehead beter dan op de cd versie !

Ja, het is vandaag de dag heel eenvoudig om eender waar naar muziek van je eigen keuze te luisteren. Maar de kwaliteit van de muziek zelf is er op achteruit gegaan.

hurricane
31 augustus 2010, 20:11
Ja, het is vandaag de dag heel eenvoudig om eender waar naar muziek van je eigen keuze te luisteren. Maar de kwaliteit van de muziek zelf is er op achteruit gegaan.

Ik vind het in alle geval een serieuze stap voorwaarts.
In plaats van al die cassettebandjes die her en der in de wagen rondslingeren nu een USB stickje waar een volledige muziekverzameling zit.
Ik ben 30 jaar te vroeg geboren :cry:

knipptics
31 augustus 2010, 20:30
Vinyl was toffe business.

Je had een enorm aantal obscure platenperserijen.
Je kon met een matrijs naar London trekken en daar het telefoonboek openslaan.
Een paar uur later had je een deal met een of andere jamaicaan die jouw spul er wel effe tussendoor wilde gooien.
Het toffe was dat die vinyl moet afkoelen nadien.
Je kon dus niet meteen terug en had een uitstekend alibi om de rest van de dag door London te dwalen.

Henri1
31 augustus 2010, 20:30
Bwek, platen.

Onhandig, kwetsbaar en veel te groot. Leve de CD, en bij uitbreiding de USB-stick.

Bij hoge frequenties slechts een paar samples per seconde... arme CD

Zwartengeel
31 augustus 2010, 20:50
Misschien laat ik als muziekliefhebber mijn as wel persen in een vynilplaat met mijn favoriete nummers? Dan keer ik terug als een vynilplaat. :twisted:

http://www.andvinyly.com/

En dan maar hopen dat SABAM en "Billijke" Vergoeding niet postuum nog eens langs de kassa passeren! :evil:

En nu maar hopen dat er niet één of andere grappenmaker die lp van jouw favoriete doomband vervangt door een singletje van Milli Vanilli, hé... :lol:

Derk de Tweede
7 oktober 2010, 16:36
Voor audiofreaks,

Koop Audio-DVD's.
Hebben de geluidskwaliteit van vinyl en het gemak van de CD.
De SACD is dood.

Scherven A. Mok
7 oktober 2010, 16:41
Platen gaan langer mee dan cd's. Ik heb al vijf jaar geen cd's meer gekocht en zo goed als al mijn cd's die dus nu tussen de 15 en 5 jaar oud zijn blijven hangen. En dan te zeggen dat toen ik jong was ik zo lang moest sparen om één cd te kopen. Alles naar de kloten. Maar platen uit de jaren zestig, zeventig die gaan nog.

Fien Fluytenzuyger
7 oktober 2010, 16:53
yep, en platen hebben charme en een warmere klank.

Mijn volledige Ring-cyclus is jaren 70, en ik heb hier nog een Lohengrin met Dietrich Fischer-Dieskau en een Tristan und Isolde uit de jaren 60.

Tweedehands aangeschaft, goed onderhouden door de vorige eigenaar, spelen perfect.

Derk de Tweede
8 oktober 2010, 11:36
Dit was mijn allereerste:
Negen gulden en 95 cent bij 'Boek en Plaat'

http://www.securecrazydiamond.com/dizq/59841.jpg

en dit mijn tweede:

http://1.bp.blogspot.com/_4LrAkzfpSmM/S7IkDyWlYPI/AAAAAAAAI8U/l2zOpcE6u18/s1600/Jimi+Hendrix+-+(1972)+Smash+Hits.jpg

Jazeker
8 oktober 2010, 21:32
Ik neem dat aan, en ik weet dat ik op mijn gsm waarschijnlijk een "lp" of zeventig heb staan en dat was vroeger niet mogelijk, dus de tijden zijn beter.

Maar je moet eens naar de compressie luisteren die erop gitaren staat op die oude analoge lp's, daar vindt je op CD/USB-stick niets van terug.

Uh? Bedoel je het niet een heel klein beetje omgekeerd? Compressie op Vynil en geen compressie in je mp3-collectie? 8O

Ik mag hopen dat je eigenlijk weer speelt met je geweldig gevoel voor sarcasme... :?

Jazeker
8 oktober 2010, 21:34
Voor audiofreaks,

Koop Audio-DVD's.
Hebben de geluidskwaliteit van vinyl en het gemak van de CD.
De SACD is dood.

SACD... waar jij nog mee afkomt. Misschien kom je straks nog af met die grote goudkleurige platen die ooit de toekomst gingen worden. En dan spreek ik over de tijd dat het Evoluon nog bestond als een blik op de toekomst. Intussen is het enkel nog een collectie vergaderzalen. :'(

Jazeker
8 oktober 2010, 21:36
yep, en platen hebben charme en een warmere klank.

Mijn volledige Ring-cyclus is jaren 70, en ik heb hier nog een Lohengrin met Dietrich Fischer-Dieskau en een Tristan und Isolde uit de jaren 60.

Tweedehands aangeschaft, goed onderhouden door de vorige eigenaar, spelen perfect.

Ik heb wel nog wat LP's maar mijn platenspeler zit sinds mijn verhuis 4 jaar terug nog steeds in de verhuisdoos. Ik zet de zaken die goed moeten klinken wel om naar .wav of zo.

Den Ardennees
10 oktober 2010, 00:28
Bwek, platen.

Onhandig, kwetsbaar en veel te groot. Leve de CD, en bij uitbreiding de USB-stick.

precies!

cassetjes vond ik ook wel gemakkelijk

Scherven A. Mok
10 oktober 2010, 04:26
precies!

cassetjes vond ik ook wel gemakkelijk


Ja, keileuk hoe die zich zo in je cassetterecorder konden nestelen om er nooit meer uit te willen.

Den Ardennees
10 oktober 2010, 09:07
Ja, keileuk hoe die zich zo in je cassetterecorder konden nestelen om er nooit meer uit te willen.

dat is waar, mijn laatste cassetje is zo naar de zak gegaan, heel dat bandje was over tientallen centimeter uitgerokken en door elkaar in dat cassettedek gefrommeld:evil: