PDA

View Full Version : Wie doneert aan Wikipedia ?


knipptics
3 september 2010, 14:07
Ik heb 1 of 2 keer 10 $ gedoneerd aan Wikipedia.

Cdude
3 september 2010, 14:09
Me 2
Ook aan TPB vroeger ;)

Pieke
3 september 2010, 14:37
schuldig!

backfire
3 september 2010, 14:41
Hierzo. 1 x

Albrecht
3 september 2010, 16:06
Ik zou nooit geld aan wikipedia geven. Ik zou liever mijn geld in echte encyclopedieën steken.

Discobitch
3 september 2010, 16:09
Ik zou nooit geld aan wikipedia geven. Ik zou liever mijn geld in echte encyclopedieën steken.

Wat is er mis met Wikipedia?

knipptics
3 september 2010, 16:11
Ik zou nooit geld aan wikipedia geven. Ik zou liever mijn geld in echte encyclopedieën steken.

Vals dilemma.

BigF
3 september 2010, 16:14
Nog nooit en het zit er niet aan te komen ook niet.

Ik gebruik wiki bijna nooit dus waarom zou ik er geld in steken?

Albrecht
3 september 2010, 16:16
Wat is er mis met Wikipedia?
De openheid is hun grootste troef maar ook grootste nadeel. Larry Sanger's Citizendium lijkt me een beter, betrouwbaarder project.

Discobitch
3 september 2010, 16:17
De openheid is hun grootste troef maar ook grootste nadeel. Larry Sanger's Citizendium lijkt me een beter, betrouwbaarder project.

In welke zin is het een nadeel?

knipptics
3 september 2010, 16:41
De openheid is hun grootste troef maar ook grootste nadeel. Larry Sanger's Citizendium lijkt me een beter, betrouwbaarder project.

Lijkt me interessant een paar artikels van de twee te vergelijken.

koe de poing
3 september 2010, 17:08
Wat is er mis met Wikipedia?

voor de nederlandstalige versie : de mensen die modereren. Niet gehinderd door enige kennis gaan ze de moeilijke topics uit de weg om "zeker te zijn".
:roll:

Albrecht
3 september 2010, 17:42
In welke zin is het een nadeel?
Iedereen kan artikels aanpassen.

Cdude
3 september 2010, 17:43
Ik zou nooit geld aan wikipedia geven. Ik zou liever mijn geld in echte encyclopedieën steken.
Heb hier nog wel Larousse staan , kopen?

Cdude
3 september 2010, 17:45
voor de nederlandstalige versie : de mensen die modereren. Niet gehinderd door enige kennis gaan ze de moeilijke topics uit de weg om "zeker te zijn".
:roll:

Wie leest er dan ook de Ned versie.

Let's compare shall we?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cirkelredenering
http://en.wikipedia.org/wiki/Begging_the_question

en deze valt nog zéér goed mee :roll:

Heftruck
3 september 2010, 18:05
Wikileaks.

netslet
3 september 2010, 19:45
Wikileaks.

Die hun boekhouding is anders wel heel ondoorzichtig.

http://cryptome.org/0001/wikileaks-audit.htm

Er was beterschap beloofd voor eind vorige maand, maar die is er nog steeds niet gekomen.

Discobitch
3 september 2010, 20:21
Iedereen kan artikels aanpassen.

Dat is niet helemaal waar.

Albrecht
3 september 2010, 23:24
Dat is niet helemaal waar.
Hoe bedoelt u?

Discobitch
3 september 2010, 23:26
Hoe bedoelt u?

http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia#Editing_model

Mitgard
3 september 2010, 23:35
Discobitch heeft 105 posts per dag.
Ze gaat nogal op in haar nieuwe hobby hé.

Discobitch
3 september 2010, 23:40
Discobitch heeft 105 posts per dag.
Ze gaat nogal op in haar nieuwe hobby hé.

Jij zeurt veel.

Mitgard
3 september 2010, 23:48
Jij zeurt veel.

Jaja.

Volgens mij ben jij flanelcondoom.
Die drammerige intellectuele wedijver komt me bekend voor.

Discobitch
4 september 2010, 00:05
En wie ben jij?

Nogal nihilistisch, blijkbaar?

420yeahbaby
4 september 2010, 17:43
Waarom doneren aan Wikipedia als da geld beter benut kan worden in Pakistan?

Ratatosk
4 september 2010, 17:44
Waarom doneren aan Wikipedia als da geld beter benut kan worden in Pakistan?

Waarom geld investeren aan Wikipedia en Pakistan als dat geld beter kan benut worden in de kroeg?

420yeahbaby
4 september 2010, 17:47
Waarom geld investeren aan Wikipedia en Pakistan als dat geld beter kan benut worden in de kroeg?

De kroeg blijft er staan. De mensen dat lijden misschien niet.
Al is het via een simpele sms dat ge steunt... iedereen moet toch "iets" gedaan hebben. Ook al blijft er een grote som kleven aan de frauduleuze ¨handen van onze politici. Iets ervan gaat naar de hulpeloze zielen in Pakistan.

Het probleem negeren is een hoofdzonde. Stuurt gewoon ne simpele sms en drinkt een pint minder in de kroeg. Daarvoor is het niet gezegd dat ge er geen meer moet zuipen he.

Discobitch
4 september 2010, 17:50
Waarom geld investeren aan Wikipedia en Pakistan als dat geld beter kan benut worden in de kroeg?

Stoer. Heel stoer. Bier, tetten en niks serieus nemen. Zuipen, spauwen, zagen over de belastingen.

Ratatosk
4 september 2010, 17:55
Stoer. Heel stoer. Bier, tetten en niks serieus nemen. Zuipen, spauwen, zagen over de belastingen.

Ik zaag niet over de belastingen, ik zaag over een verkwissende overheid. En tetten en bier zijn serieuse materie.

420yeahbaby
4 september 2010, 17:56
Ik zaag niet over de belastingen, ik zaag over een verkwissende overheid. En tetten en bier zijn serieuse materie.

Right on! Fuck the government!!!!!!

Ratatosk
4 september 2010, 17:57
De kroeg blijft er staan. De mensen dat lijden misschien niet.
Al is het via een simpele sms dat ge steunt... iedereen moet toch "iets" gedaan hebben. Ook al blijft er een grote som kleven aan de frauduleuze ¨handen van onze politici. Iets ervan gaat naar de hulpeloze zielen in Pakistan.

Het probleem negeren is een hoofdzonde. Stuurt gewoon ne simpele sms en drinkt een pint minder in de kroeg. Daarvoor is het niet gezegd dat ge er geen meer moet zuipen he.

Ik moet niets doen.

Wat is het nut om geld te storten dat toch verspild wordt. Dan is mijn pintje toch wel belangerijker, dat is dan geen verspilling.

420yeahbaby
4 september 2010, 18:02
Ik moet niets doen.

Wat is het nut om geld te storten dat toch verspild wordt. Dan is mijn pintje toch wel belangerijker, dat is dan geen verspilling.

Zie de situatie eens in Pakistan. Ik denk dat daar geen enkele euro verspild wordt.
Maar ieder zijn overtuigingen ;)
Ik laat u de uwe houden, gij de mijn.

Ik ben er dus wel degelijk van overtuigd dat de wereld beter de handen in mekaar slaat om elkaar te helpen wanneer we getroffen worden door zulke rampen.
Maar in de wereld zijn er oh zovelen die de problemen negeren, en net daarom blijven de problemen zich manifesteren. Pakistan kon al lang meer hulp gekregen hebben, meer drinkbaar water. Maar we laten liever tien liter verloren lopen met onze wc door te trekken dan een zielige euro te storten.

Net zoals de leverancier van ons water, die ziet liever tien liter verspillen wat hem geld opbrengt dan één liter van het verspilde af te staan.

Ratatosk
4 september 2010, 18:15
Zie de situatie eens in Pakistan. Ik denk dat daar geen enkele euro verspild wordt.
Maar ieder zijn overtuigingen ;)
Ik laat u de uwe houden, gij de mijn.

Ik ben er dus wel degelijk van overtuigd dat de wereld beter de handen in mekaar slaat om elkaar te helpen wanneer we getroffen worden door zulke rampen.
Maar in de wereld zijn er oh zovelen die de problemen negeren, en net daarom blijven de problemen zich manifesteren. Pakistan kon al lang meer hulp gekregen hebben, meer drinkbaar water. Maar we laten liever tien liter verloren lopen met onze wc door te trekken dan een zielige euro te storten.

Net zoals de leverancier van ons water, die ziet liever tien liter verspillen wat hem geld opbrengt dan één liter van het verspilde af te staan.

De beste methode is geen hulp bieden maar ze te laten rotten in hun miserie. Het klinkt grof maar het is het enige alternatief voor een betere toekomst. Zo kunnen de slachtoffers is ondervinden hoe corrupt hun regering is en komen dan hopelijk in opstand. Een soort sociale omwenteling zoals wij in Europa hebben meegemaakt. Door hulp te bieden help je alleen maar de profiteurs van hulporganisaties en de corrupte regimes.

420yeahbaby
4 september 2010, 18:16
De beste methode is geen hulp bieden maar ze te laten rotten in hun miserie. Het klinkt grof maar het is het enige alternatief voor een betere toekomst. Zo kunnen de slachtoffers is ondervinden hoe corrupt hun regering is en komen dan hopelijk in opstand. Een soort sociale omwenteling zoals wij in Europa hebben meegemaakt. Door hulp te bieden help je alleen maar de profiteurs van hulporganisaties en de corrupte regimes.

Binnekort is BE overspoeld omdat we het water niet meer kunnen omleiden.
Dan mag je die uitspraak nog eens citeren als uw kinderen verzuipen of geraakt worden door cholera.

Ratatosk
4 september 2010, 18:18
Binnekort is BE overspoeld omdat we het water niet meer kunnen omleiden.
Dan mag je die uitspraak nog eens citeren als uw kinderen verzuipen of geraakt worden door cholera.

Het verschil is dat we in Europa daar maatregelen voor treffen. Wat heeft de Pakistaanse regering voor de bevolking gedaan?

420yeahbaby
4 september 2010, 18:35
Het verschil is dat we in Europa daar maatregelen voor treffen. Wat heeft de Pakistaanse regering voor de bevolking gedaan?

LOL Europa pist op België.
Moeten we nu Azië verantwoordelijk stellen voor hetgeen in Pakistan gebeurde???

Griekenland ligt toch ook in Europa? Zie hoe moeizaam dat gaat.
Je moet geen appelen met peren vergelijken.

Ratatosk
4 september 2010, 18:41
LOL Europa pist op België.
Moeten we nu Azië verantwoordelijk stellen voor hetgeen in Pakistan gebeurde???

Griekenland ligt toch ook in Europa? Zie hoe moeizaam dat gaat.
Je moet geen appelen met peren vergelijken.

We hebben in de Eu verschillende organisaties en afspraken ivm rampen. De EU heeft daarbij Griekenland geholpen.

De Pakistaanse regering had veel meer kunnen dan wat ze nu doen. Zelfs de taliban doet meer voor de bevolking.

Hoe zou de toekomst van Europa eruit hadden gezien wanneer een edelman tijdens de franse revolutie wat appelen en peren aan de opstandige bevolking had gegeven? Juist hetzelfde nu met Pakistan, we geven de bevolking wat kruimels om ons geweten wat te sussen maar naar hun toekomst kijken we niet.

420yeahbaby
4 september 2010, 18:47
We hebben in de Eu verschillende organisaties en afspraken ivm rampen. De EU heeft daarbij Griekenland geholpen

Onderzoek je ook wanneer ze pas hielpen? De wanneer is hier heel belangrijk als het om Pakistan gaat.

De Pakistaanse regering had veel meer kunnen dan wat ze nu doen. Zelfs de taliban doet meer voor de bevolking.


De Taliban moet je hier niet bij betrekken.

Hoe zou de toekomst van Europa eruit hadden gezien wanneer een edelman tijdens de franse revolutie wat appelen en peren aan de opstandige bevolking had gegeven?

Beter als nu? Note the question mark!

Juist hetzelfde nu met Pakistan, we geven de bevolking wat kruimels om ons geweten wat te sussen maar naar hun toekomst kijken we niet.

Hun heden of toekomst of heden heeft weinig met nu te maken. Nu hebben ze medische hulp en water nodig.

The Syndrome
5 september 2010, 12:58
http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia#Editing_model
Den wiki heeft een probleem , las ik wiki over mijn eigen gemeente , één kunstenaar , dan nog een onbenullige werd bewierrookt tot en met , en wie had dat artikel geschreven 8-)
Persoon in kwestie natuurlijk ;-)

Steve_M
5 september 2010, 13:24
De beste methode is geen hulp bieden maar ze te laten rotten in hun miserie. Het klinkt grof maar het is het enige alternatief voor een betere toekomst. Zo kunnen de slachtoffers is ondervinden hoe corrupt hun regering is en komen dan hopelijk in opstand. Een soort sociale omwenteling zoals wij in Europa hebben meegemaakt. Door hulp te bieden help je alleen maar de profiteurs van hulporganisaties en de corrupte regimes.

Jij hebt duidelijk al veel gelezen over de situatie in Pakistan, dat zie je zo.

Ratatosk
5 september 2010, 13:30
Jij hebt duidelijk al veel gelezen over de situatie in Pakistan, dat zie je zo.

De regering biedt alleen steun aan toegankelijke gebieden. Het plaateland mag doodvallen voor hun.

De taliban helpt wel de moeilijk bereikbare gebieden en werft zo steun.

Christelijke Pakistanen krijgen restjes van hulporganisaties en de regering.

3 goede redenen om geen steun te geven

Steve_M
5 september 2010, 13:33
De regering biedt alleen steun aan toegankelijke gebieden. Het plaateland mag doodvallen voor hun.

De taliban helpt wel de moeilijk bereikbare gebieden en werft zo steun.

Christelijke Pakistanen krijgen restjes van hulporganisaties en de regering.

3 goede redenen om geen steun te geven

Dus moeten die plattelanders in hun weggespoelde dorpen maar even in opstand komen? In een land waar het leger het voor het zeggen heeft? Ik zal het nog eens herhalen: jij hebt duidelijk al veel gelezen over de situatie in Pakistan. Je probeert gewoon te rationaliseren waarom je niets geeft, maar dat is nergens voor nodig. Je eerste post was de juiste: anders moet je een pintje laten en dat zijn die lui niet waard.

Maar goed, het is hier K&K, dus ik ga het laten.

:cheer:tetten:cheer:

Ratatosk
5 september 2010, 13:35
Dus moeten die plattelanders in hun weggespoelde dorpen maar even in opstand komen? In een land waar het leger het voor het zeggen heeft? Ik zal het nog eens herhalen: jij hebt duidelijk al veel gelezen over de situatie in Pakistan. Je probeert gewoon te rationaliseren waarom je niets geeft, maar dat is nergens voor nodig. Je eerste post was de juiste: anders moet je een pintje laten en dat zijn die lui niet waard.

Maar goed, het is hier K&K, dus ik ga het laten.

:cheer:tetten:cheer:

Mijn eerste redenering blijft gelden. Ipv hulp te bieden gewoon niets doen. laat de arme bevolking maar in opstand komen voor een betere samenleving. Tenslotte hebben de boerkes in Frankrijk ook voor de revolutie gezorgd terwijl de koning een leger had.