PDA

View Full Version : De Zillion, wie is er nog geweest?

Den Ardennees
3 september 2010, 22:44
Ik tot mijn spijt alvast niet. Kennissen van mij die er geweest zijn meldden me dat het er echt wel speciaal was, met heel bijzondere zalen en ruimtes, en dito volk.

Iemand hier op het forum die nog in deze legendarische discotheek geweest is?

By the way: hoe zou het nog zijn met Frank Verstraeten trouwens?

Weezer
3 september 2010, 22:45
Ik tot mijn spijt alvast niet. Kennissen van mij die er geweest zijn meldden me dat het er echt wel speciaal was, met heel bijzondere zalen en ruimtes, en dito volk.

By the way: hoe zou het nog zijn met Frank Verstraeten trouwens?

Eén keer, nooit weer (;)) Wat was dat een kuttent!

Den Ardennees
3 september 2010, 22:47

vertel!

Weezer
3 september 2010, 22:50
vertel!

Opgefokte, agressieve sfeer. Onbeschoft personeel, de muziek vond ik niks. Nu moet gezegd worden dat dancings sowieso niet mijn ding waren, maar toch...

Jantje
3 september 2010, 22:53

Geef toe als je een bende omhooggescheten stronte wilden zien was dat toch de ideale plaats.
Ben er zelf 1 keer geweest en was er na 5 minuten terug buiten.

Dixie
Opgefokte, agressieve sfeer. Onbeschoft personeel, de muziek vond ik niks. Nu moet gezegd worden dat dancings sowieso niet mijn ding waren, maar toch...

2x ik kwam vooral wat verder in 't Zottekot

Den Ardennees

en de speciale inrichting van de zalen, en de mooie extravagante meiden die er in massa's aanwezig waren? (zo vertelde men me toch althans)

Den Ardennees
3 september 2010, 22:54

En hoe was het daar? Hoe zag het er daar uit?

Jantje
3 september 2010, 22:57
en de speciale inrichting van de zalen, en de mooie extravagante meiden die er in massa's aanwezig waren? (zo vertelde men me toch althans)

In die tijd kon je die bijna overal vinden.
In hun blootje zagen ze er echter niet anders uit dan elke andere meid.
De meeste waren er enkel op zoek naar een rijke vent om zich te kunnen laten onderhouden door hem, in ruil voor sex.

Weezer
3 september 2010, 22:59

Kan ik me niet meer herinneren, bier in longdrinkglaasjes nog wel :|

Ratatosk
3 september 2010, 23:00
Nooit geweest maar wel regelmatig in de Carat.

Cdude
3 september 2010, 23:04

so many ²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²² ² en ik ben discotheekganger (was)

Den Ardennees
3 september 2010, 23:11

Waarom??????

Xing Ho
3 september 2010, 23:52
Ja, was wel speciaal. Verschillende zalen, uniek ingericht. Tafels met drank op die begonnen te beven van de bassen.

Doch, niet echt men keet geweest, maar ge moest er wel eens geweest zijn.

Anders ben je een loser en ken je er niks van.

Steve_M
4 september 2010, 02:32

Idem. Uiteindelijk toch een keer of drie geweest (soms volg je je vrienden). Dat stijgend en dalend platform in het midden van de dansvloer was levensgevaarlijk. De enige gevaarlijkere discotheek (die ik bezocht heb, tenminste) is de Rio in Sint-Katelijne-Waver (don't ask): daar hebben ze het fantastische idee gehad hun dansvloer te organiseren op een draaiend platform. Hoe kom je er op?

Duupje
4 september 2010, 06:05

Zo'n zonde dat dat weg is :(
Uuuuuuuuren heb'k mij daar geamuseerd.

Cdude
4 september 2010, 07:49
Idem. Uiteindelijk toch een keer of drie geweest (soms volg je je vrienden). Dat stijgend en dalend platform in het midden van de dansvloer was levensgevaarlijk. De enige gevaarlijkere discotheek (die ik bezocht heb, tenminste) is de Rio in Sint-Katelijne-Waver (don't ask): daar hebben ze het fantastische idee gehad hun dansvloer te organiseren op een draaiend platform. Hoe kom je er op?Afterparty, drugs, ...:-P

Steve_M
4 september 2010, 08:08
Afterparty, drugs, ...:-P

"Hey, gast, wette wa een goei idee zou zijn, we laten dien dansvloer gewoon keihard ronddraaien."

Cdude
4 september 2010, 09:22
"Hey, gast, wette wa een goei idee zou zijn, we laten dien dansvloer gewoon keihard ronddraaien."

"Ooooh jooo, we moetteu toch wa kosteu moakeu zaiit de boekki verledeun week" 8-)

manta
4 september 2010, 09:32

:cheer: Ikke :cheer:

't Was voor mij wel eens iets anders dan de gebruikelijke booze'n blues ...

Boem-boemmuziek , veel licht en toestanden ... Eigenlijk was da een vrij groot spel ook .
's was altijd verbazend dat ze me binnenlieten ook , op die discotheel op de leien moch ik er ni in :D
't Was ne lifesaver ook , op de vraag "we gaan straks toch is dansen hé" kon ik zonder schroom laten weten da'k den eersten trage met haar zou dansen ...8-)
En da podium ... Toffe gimmick , maar toen wist er geen kat dat er genoeg vuurwerk onder stak om den boel (op een mooie manier) de lucht in te blazen :D

Den Ardennees
4 september 2010, 09:35
:cheer: Ikke :cheer:

't Was voor mij wel eens iets anders dan de gebruikelijke booze'n blues ...

Boem-boemmuziek , veel licht en toestanden ... Eigenlijk was da een vrij groot spel ook .
's was altijd verbazend dat ze me binnenlieten ook , op die discotheel op de leien moch ik er ni in :D
't Was ne lifesaver ook , op de vraag "we gaan straks toch is dansen hé" kon ik zonder schroom laten weten da'k den eersten trage met haar zou dansen ...8-)
En da podium ... Toffe gimmick , maar toen wist er geen kat dat er genoeg vuurwerk onder stak om den boel (op een mooie manier) de lucht in te blazen :D

en de meiskes, waren ze de moeite, of niet, zoals hierboven wordt geschreven?

Cdude
4 september 2010, 09:41

Wat heeft dat nu met die bepaalde disco te maken?
Vip werd er al eens geneukt, toilet ook, ... dope makes me horney :-P:-P

manta
4 september 2010, 09:45

Erm ... toen was een overdosis schmink wel degelijk mode , nix voor mij dus :D . 't Publiek had daat een hoog "tu m'as vu"gehalte .
Maar over 't algemeen vermoed ik dat da een normaal volk was in die gelegenheden . Jongeren die er komen omdat het nu eenmaal hip is , en er bij te horen , travastieten liepen daar ook rond , da herinner ik me nog .
Er stonden er daar altijd wel een paar op een verhoof te dansen maar dat zal wel van de discotheel zelf geweest zijn ... 'k Kant niet me zekerheid zeggen maar 'k geloog niet da'k toen iets van paaldansen heb gezien , was nog wa vroeg wss.
Eigenlijk net als den Berchem Palace , een héél ander publiek dan ikzelf ben , dus ja , alleman was daar wat raar , behalve ik 8-)

Cdude
4 september 2010, 09:47
Erm ... toen was een overdosis schmink wel degelijk mode , nix voor mij dus :D . 't Publiek had daat een hoog "tu m'as vu"gehalte .
Maar over 't algemeen vermoed ik dat da een normaal volk was in die gelegenheden . Jongeren die er komen omdat het nu eenmaal hip is , en er bij te horen , travastieten liepen daar ook rond , da herinner ik me nog .
Er stonden er daar altijd wel een paar op een verhoof te dansen maar dat zal wel van de discotheel zelf geweest zijn ... 'k Kant niet me zekerheid zeggen maar 'k geloog niet da'k toen iets van paaldansen heb gezien , was nog wa vroeg wss.
Eigenlijk net als den Berchem Palace , een héél ander publiek dan ikzelf ben , dus ja , alleman was daar wat raar , behalve ik 8-)

Barechoem Palace?

Dude , das lang geleden ...eden ....den ....en ....

fox
4 september 2010, 10:26
Zo speciaal vond ik dat niet. Een discotheek zoals er zoveel zijn maar Frankske kon wel promotie maken en haalde de BV's naar binnen. Dat trok natuurlijk allerhande debiel volk.

Den Ardennees
4 september 2010, 10:27
heb je er BV's gezien?

Cdude
4 september 2010, 10:28
heb je er BV's gezien?

meer dan "gezien" :-P:-P

Den Ardennees
4 september 2010, 10:32
Van een kameraad hoorde ik dat er een erg mooie zaal was: daar werden geregeld alle grote disco-eigenaren van België ontvangen (van Le Carré, La Rocca enz...) daar waren ook allerlei stoeipoezen die het de heren wat aangenamer moesten maken.

Steve_M
4 september 2010, 10:36
Van een kameraad hoorde ik dat er een erg mooie zaal was: daar werden geregeld alle grote disco-eigenaren van België ontvangen (van Le Carré, La Rocca enz...) daar waren ook allerlei stoeipoezen die het de heren wat aangenamer moesten maken.

Zeg, gast, je bent wel erg geïntrigeerd door het vrouwvolk in de Zillion, die intussen toch ook alweer een jaar of tien dicht is. Weet je wat je doet, trek je dansschoenen aan en trek naar een van de talrijke discotheken ten lande: als je goed rondkijkt zit er overal wel mooi volk (ik overdrijf, maar alla). De verklaring is simpel: discotheken en clubs trekken vooral jong volk aan en de meeste mensen (en dan vooral vrouwen :twisted:) worden er niet knapper op met ouder te worden. Ergo ...

Cdude
4 september 2010, 10:38
Zeg, gast, je bent wel erg geïntrigeerd door het vrouwvolk in de Zillion, die intussen toch ook alweer een jaar of tien dicht is. Weet je wat je doet, trek je dansschoenen aan en trek naar een van de talrijke discotheken ten lande: als je goed rondkijkt zit er overal wel mooi volk (ik overdrijf, maar alla). De verklaring is simpel: discotheken en clubs trekken vooral jong volk aan en de meeste mensen (en dan vooral vrouwen :twisted:) worden er niet knapper op met ouder te worden. Ergo ...

Je zou bijna kunnen spreken van een ... (http://www.youtube.com/watch?v=QG0vIiwWGGo)

Zie ook ... (http://www.youtube.com/watch?v=EdooYar_A6g&feature=related)

Steve_M
4 september 2010, 10:58
Je zou bijna kunnen spreken van een ... (http://www.youtube.com/watch?v=QG0vIiwWGGo)

Zie ook ... (http://www.youtube.com/watch?v=EdooYar_A6g&feature=related)

Echt, he. Volgens mij mag den Ardennees blij zijn dat hij nooit in de Zillion geweest is. Grote kanshebber om anders met een tranny thuis te komen. Ook wel lekkere wijven, alleen wel met een adamsappel en ne piet. :-D

Den Ardennees
4 september 2010, 12:09

welnee,

het ging hem vooral om de inrichting en de atmosfeer die er was

manta
4 september 2010, 16:35
Barechoem Palace?

Dude , das lang geleden ...eden ....den ....en ....

Erg hé :-D

Toen liepen de meiskes met van die kniebroeken en kuiven graaf te doen en vlogen de pluimmekes van millet door de wandelgangen ... :-D
De versieringen haalden ze van auto's en venop 't kerkhof ...
New beat hier en new biet daar ...
Onnodig te zeggen da'k daar ook uit den toon viel ...8-)

Dixie
4 september 2010, 17:10

den BP amaai toen was ik zelfs nog een ukkie (op dancing gebied)

koe de poing
4 september 2010, 19:27

Eén keer geweest, en dat volstond wel.
De inrichting op zich was wel okay maar ook niks meer dan dat.

en de vrouwen, die waren met twee 8-)

ik ben er ook nadien nog geweest toen de inboedel verkocht werd. Dan merkte je wel dat het inderdaad een rattenval was waar bij een brand honderden doden zouden gevallen zijn want er waren letterlijk géén evacuatiewegen.

Steve_M
4 september 2010, 20:17
Eén keer geweest, en dat volstond wel.
De inrichting op zich was wel okay maar ook niks meer dan dat.

en de vrouwen, die waren met twee 8-)

ik ben er ook nadien nog geweest toen de inboedel verkocht werd. Dan merkte je wel dat het inderdaad een rattenval was waar bij een brand honderden doden zouden gevallen zijn want er waren letterlijk géén evacuatiewegen.

Maar dat geldt natuurlijk voor veel discotheken en clubs. Ik herinner met Les Catacombes in Brussel, in de buurt van de Kapellekerk. Dat was - de naam doet het al wat vermoeden - in catacomben, lange smalle trap en één deur.

Den Ardennees
4 september 2010, 21:20
weet er nog iemand wat ongeveer de toegangsprijzen waren? En ik veronderstel dat de drank er ook schandalig duur was?

Cdude
4 september 2010, 22:31
Erg hé :-D

Toen liepen de meiskes met van die kniebroeken en kuiven graaf te doen en vlogen de pluimmekes van millet door de wandelgangen ... :-D
De versieringen haalden ze van auto's en venop 't kerkhof ...
New beat hier en new biet daar ...
Onnodig te zeggen da'k daar ook uit den toon viel ...8-)

jij kon u geen Millet permitteren? ;-)

manta
4 september 2010, 22:38
jij kon u geen Millet permitteren? ;-)

Mijn lederen vest was duurder en paste beter bij m'ne moto... ;-)

Johnny Blaze
4 september 2010, 23:31
ben daar wel eens binnen gesprongen, ma die frank was een janet

fox
5 september 2010, 02:40
weet er nog iemand wat ongeveer de toegangsprijzen waren? En ik veronderstel dat de drank er ook schandalig duur was?

Viel vrij goed mee. Net iets duurder dan een doorsnee entree en niet iets duurder dan een doorsnee pint of "korten drank". De Zillion was echt niet zo speciaal hoor

Bs176251
18 november 2013, 19:17
Deze topic is wel al lang geleden maar ik wil toch even reageren.Ik denk dat 99% van de mensen die hier gereageerd hebben niet in de zillion geweest zijn. Inkom was 600 frank 200 frank voor een pintje en. 400 frank voor een vodka redbull met rode vodka. Ik ben nu 44j en het is inmiddels toch 16 jaar geleden dat de zillion open gegaan is. In het begin was het megaplezant nergens was er een dancing zoals deze. Zeer goede muziek, knappe effecten, dansvloer die onderaf viel, indien actief mee in de muziek gewoon fantastisch. Later na 2000 was het minder het werd meer en meer commerciëler. Kijk maar eens op youtube naar de filmpjes die er zijn. En luister naar de cd's die uitgebracht zijn. Ik ben op veel plaatsen geweest en nergens is deze ervaring en atmosfeer terg te vinden. Voor en tegenstanders zijn er altijd maar van gevaarlijke dansvloeren enzo heb ik niets ondervonden. Integendeel. Wel zoals ik al zei na 2000 veel wannebees die er waren om gezien te worden en niet voor de muziek en of de ervaring.
Dat is mijn idee en mening en jammer genoeg zijn de tijden niet meer wat ze geweest zijn.