PDA

View Full Version : Amerika weert Britse puber levenslang


Frankenstein
15 september 2010, 00:28
http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article3208198.ece/VS_bannen_Britse_tiener_om_haatmail.html

VS bannen Britse tiener om haatmail

© AFP
Een tiener uit het Verenigd Koninkrijk is nooit meer welkom in de Verenigde Staten omdat hij een haatmail stuurde naar president Obama.


Volgens de toonaangevende website Mashable was de 17-jarige Luke Angel uit Bedfordshire boos geworden op de VS na het zien van een documentaire over de aanslagen op 11 september 2001. Hij schreef een opgewonden emailbericht waarin hij Obama "a prick" noemde.

De Amerikaanse federale politiedienst nam het bericht zeer serieus en nam contact op met de lokale politie van Bedfordshire. Die belde aan bij Angel, nam een foto van hem en deelde hem mee dat hij vanaf nu nooit meer in de VS zou worden toegelaten. De ervaring leert dat wie op gronden van nationale veiligheid op een Amerikaanse zwarte lijst beland, weinig kans heeft om er weer vanaf te komen.

Regeringen checken steeds vaker het emailverkeer op mogelijke bedreigingen. Vorig jaar ging er in Colombia een man voor de bijl nadat hij op de sociale-mediasite Facebook had verkondigd: "Ik verzeker je dat ik Jeronimo Alberto Uribe, de zoon van Alvaro Uribe, zal vermoorden." Alvaro Uribe was destijds de president van Colombia.

Mashable zelf keert zich overigens niet tegen het scannen van emailverkeer gericht aan overheden om mogelijke dreigingen op te sporen. Maar Angel zegt dat hij dronken was toen hij de email schreef.

Overigens zegt Angel zelf dat de ban hem koud laat. Zijn ouders denken daar echter anders over; zij zijn zich rot geschrokken van de manier waarop de Amerikaanse regering heeft teruggeslagen.

Maximus Aurelius
15 september 2010, 00:30
zo een domme kleine white trasher ben je inderdaad liever kwijt dan rijk

obama verrast dan eindelijk toch eens in de positieve zin

Frankenstein
15 september 2010, 00:32
We moeten oppassen bij politics.be, straks worden wij voor allen levenslang geweigerd in het kleinzerige Amerika !

lombas
15 september 2010, 09:10
Elke zichzelf respecterende wereldmacht zou dit moeten doen.

Gewoonweg graaf.

Anna List
15 september 2010, 09:14
ik denk zo dat je intellectueel links in Vlaanderen nu even niet gaat horen over 'democraat' Obama ... :lol:

Kodo Kodo
15 september 2010, 09:28
Als een tiener een mail naar Obama kan sturen, is er iets niet in orde: ofwel wordt Obama niet genoeg afgeschermd, ofwel heeft die tiener op een illegale manier een e-mail-adres bemachtigd dat hij niet hoort te kennen. Het is niet zo verontrustend dat die emailer de VS niet meer in mag, maar wel dat de politie van Bedfordshire zo gemakkelijk voor de VS kan worden ingeschakeld. Het herinnert me aan de Europese Commissie, die het bestond om na kritische artikelen in "stern" het huis van de Duitse journalist Hans-Martin Tillack te laten doorzoeken, waarbij de politie een echte verhuiswagen vol documenten in beslag nam en aan de Europese Commissie doorgaf, zodat deze het de informanten van Tillack betaald kon zetten. Natuurlijk beweerde zij dat ze geen gebruik zou maken van de in beslag genomen documenten.

En daarmee staan we weer even met onze voeten op de eigen Europese bodem: daaronder zijn de democratie en de rechtsstaat al lang niet meer aan het wankelen, maar al tamelijk diep ingezakt, en als we dit laten doorgaan, zal de EU-maffia onze laatste rechten in haar rotzooi laten wegzinken zodra zij de kans ziet om de repressiemiddelen in te zetten die het Verdrag van Lissabon inzetbaar maakt.

Firestone
15 september 2010, 09:30
Als een tiener een mail naar Obama kan sturen, is er iets niet in orde: ofwel wordt Obama niet genoeg afgeschermd, ofwel heeft die tiener op een illegale manier een e-mail-adres bemachtigd dat hij niet hoort te kennen. klik (http://www.whitehouse.gov/contact)

Kodo Kodo
15 september 2010, 09:36
:-) Als het dát maar is... contacting the White House, voor iedereen...
:oops:
Maar zou het echt niet meer zijn geweest?

Bovenbuur
15 september 2010, 09:39
"A prick"? Serieus? Daar word je levenslang voor uit Amerika geweerd? Stel je eens voor dat deze jongen had gezegd dat alle moslims geitenneukers zijn en als reactie door elk land waar minstens een moslim woont levenslang was verbannen, was dat dan ook goed geweest? Ja hoor, the land of the free strikes again...

Anna List
15 september 2010, 10:00
"A prick"? Serieus? Daar word je levenslang voor uit Amerika geweerd? Stel je eens voor dat deze jongen had gezegd dat alle moslims geitenneukers zijn en als reactie door elk land waar minstens een moslim woont levenslang was verbannen, was dat dan ook goed geweest? Ja hoor, the land of the free strikes again...

probeer eens :-) (ik neem er zo maar eentje uit ;-) )

Ahmadinejad

http://cp.president.ir/en/

Pericles
15 september 2010, 10:07
probeer eens :-) (ik neem er zo maar eentje uit ;-) )

Ahmadinejad

http://cp.president.ir/en/

De VS heeft wel een voordeel. Ge wordt er niet kapotgemaakt omdat ge naar de radio luistert. :-D

Anna List
15 september 2010, 10:08
ok wie mailt Poetin dat ie een mietje is ? :p

:( vind zijn mailadres niet

Pericles
15 september 2010, 10:11
ok wie mailt Poetin dat ie een mietje is ? :p

:( vind zijn mailadres niet

Wie wil er nu naar Rusland Anna. Het is daar koud en iedereen stinkt er naar de vodka. :-D

nihao
15 september 2010, 10:13
Levenslang gebannen uit een land zonder noemenswaardige cultuur ...
lijkt me eerder een soort compliment dan een straf.

Firestone
15 september 2010, 10:15
ok wie mailt Poetin dat ie een mietje is ? :p

:( vind zijn mailadres nietPoetin is dan ook maar de bescheiden eerste minister, helemaal in dienst van de president!

Deze kan je hier (http://eng.letters.kremlin.ru/send) een bericht sturen.

Anna List
15 september 2010, 10:17
Poetin is dan ook maar de bescheiden eerste minister, helemaal in dienst van de president!

Deze kan je hier (http://eng.letters.kremlin.ru/send) een bericht sturen.

ziedet ! pfft ... de jeannet ! (maar dat kan ik toch moeilijk naar de president sturen (die weet dat wsl zelf ook al wel))

Anna List
15 september 2010, 10:18
Levenslang gebannen uit een land zonder noemenswaardige cultuur ...
lijkt me eerder een soort compliment dan een straf.

die uitspraak lijkt me dan weer eerder een bewijs van onmetelijke domheid, onwetendheid en vooringenomenheid.

giserke
15 september 2010, 10:30
Elke dag krijgt hij honderden bedreigingen van terroristen die beweren nog eens te zullen "landen" in New York.

ne stomme puber die Obama uitscheld voor vorte vis halen ze er uit :lol:

Bovenbuur
15 september 2010, 10:32
probeer eens :-) (ik neem er zo maar eentje uit ;-) )

Ahmadinejad

http://cp.president.ir/en/

Ik zou wel willen, maar ik weet niet of ik door het Iraanse internetfilter heen kom. ;)

Maar even serieus, het is natuurlijk wel een belachelijke maatregel. En het werkt ook nog niet eens tegen terrorisme, want die kunnen nog altijd wel naar Amerika vliegen, en daarom mag er nu niemand meer een spuit mee in het vliegtuig. En als Obama dat niet wil zien, dan is ie maar gewoon een prick.

lombas
15 september 2010, 10:33
Elke dag krijgt hij honderden bedreigingen van terroristen die beweren nog eens te zullen "landen" in New York.

ne stomme puber die Obama uitscheld voor vorte vis halen ze er uit :lol:

Ik denk dat de doorsnee terrorist niet in de pers gaat verkondigen hoe onrechtvaardig behandeld hij zich voelt.

;-)

flatliner
15 september 2010, 13:10
"A prick"? Serieus? Daar word je levenslang voor uit Amerika geweerd? Stel je eens voor dat deze jongen had gezegd dat alle moslims geitenneukers zijn en als reactie door elk land waar minstens een moslim woont levenslang was verbannen, was dat dan ook goed geweest? Ja hoor, the land of the free strikes again...

In Belgie is het strafbaar om het koningshuis te beledigen, zijn we dan ook dom en achterlijk?

Anna List
15 september 2010, 13:16
In Belgie is het strafbaar om het koningshuis te beledigen, zijn we dan ook dom en achterlijk?

in Belgie �*s het koningshuis dom en achterlijk

D'ARTOIS
15 september 2010, 14:24
Het zieligheidsgehalte en niveau van denkvermogen van de VS tekent zich duidelijk af in deze dwaze actie.

Dwaas, ridicuul en stupide.

Bovenbuur
15 september 2010, 14:57
In Belgie is het strafbaar om het koningshuis te beledigen, zijn we dan ook dom en achterlijk?

Sterker nog: in Nederland ook.
En ja, dat is inderdaad achterlijk, om het koningshuis op die manier meer te beschermen dan anderen. Er is een tijdje terug in Nederland ook een onderzoek uitgevoerd, iemand ging de straat op met twee T-shirts en de vraag welk shirt beledigender was, die met "alle moslims zijn geitenneukers" of die met "Beatrix is een hoer". De politie oordeelde dat het hier geen ludieke actie betrof, maar majesteitsschennis. Het is maar goed dat er geen "God is een hoer" op stond, want ook dat is hier nog steeds bij wet verboden. Het is soms toch net animal farm hier, en volgens mij heb ik de pech dat ik geen varken ben.

Maar he, om iemand dan levenslang uit je land te weren is wel weer een behoorlijke stap verder. Ik zou er graag superlatieven voor verzinnen hoe achterlijk ik dat vind, zeker gezien het een westers land is dat zichzelf als supermacht, voortrekker en voorbeeld voor de rest van de wereld ziet, maar ik vrees dat ik er nog geen gevonden heb die erg genoeg zijn.

kiko
15 september 2010, 14:57
Het zieligheidsgehalte en niveau van denkvermogen van de VS tekent zich duidelijk af in deze dwaze actie.

Dwaas, ridicuul en stupide.
Het lijkt inderdaad zwaar overdreven, maar ik zou toch graag eens de betreffende e-mail lezen, vooraleer definitieve conclusies te trekken.

Bovenbuur
15 september 2010, 14:58
Elke dag krijgt hij honderden bedreigingen van terroristen die beweren nog eens te zullen "landen" in New York.

ne stomme puber die Obama uitscheld voor vorte vis halen ze er uit :lol:

Ja, die kunnen ze vinden.

"We hebben er een meneer, zijn naam en adres staan onderaan de mail."

Nynorsk
15 september 2010, 15:08
als uwen baas u voor een paar weken naar Amerika wil sturen voor opleiding of een congres mag je gaan uitleggen dat je daar niet binnen mag omdat je in je jonge jaren de president van amerika ne klojo hebt genoemd.

eigenlijk zouden alle europese toponderzoekers nu zo'n een mail moeten sturen naar obama. benieuwd of obama het een goed plan vindt om die nooit meer in zijn land binnen te laten.

Bovenbuur
15 september 2010, 15:38
als uwen baas u voor een paar weken naar Amerika wil sturen voor opleiding of een congres mag je gaan uitleggen dat je daar niet binnen mag omdat je in je jonge jaren de president van amerika ne klojo hebt genoemd.

eigenlijk zouden alle europese toponderzoekers nu zo'n een mail moeten sturen naar obama. benieuwd of obama het een goed plan vindt om die nooit meer in zijn land binnen te laten.

Een aantal europarlementariers klaagt ook al dat ze op de "controleer deze mensen extra grondig" lijst staan. Kennelijk niet positief genoeg geweest over Amerika.

D'ARTOIS
15 september 2010, 16:30
Laten de yanken eens beginnen hun bankschulden terug te betalen. Die grote muil mag later wel.

Sodomis
15 september 2010, 16:44
Ik verschiet niet van de reactie...

Op een ander forum dat ik frequenteer, werd ooit een Bush-Bash discussie gehouden. Eén Britse forumganger heeft toen een FBI-delegatie over de vloer gekregen.

Bovenbuur
15 september 2010, 17:08
In welke taal was dat forum? Als er al te veel agenten zijn die Nederlands kunnen (of onze eigen inlichtingendiensten graag klikken) moeten we misschien maar eens met zijn allen overstappen op een klein taaltje dat alleen gesproken word in landen waar geen vermeende terroristen wonen maar er ook geen belangrijke verdragen met Amerika zijn.

Fredo
15 september 2010, 17:30
Ik denk niet dat hij de VS niet meer binnen mag omdat hij Obama een 'prick' heeft genoemd.

Bedfordshire police spokeswoman Sarah Wilkinson said the email "was full of abusive and threatening language" but added that the incident was basically a case of a boy "being silly".


http://www.thefirstpost.co.uk/68659,people,news,british-boy-banned-from-us-for-life-after-calling-obama-prick-luke-angel

Het zal wel voornamelijk de bedreigende taal geweest zijn. Al weet natuurlijk niemand wat er echt in de mail stond. De straf is ook wel overdreven omdat het toch duidelijk gaat om een jeugdzonde die niet gemeend was.

D'ARTOIS
15 september 2010, 18:32
Hoe belachelijk Amerika zich maakt realiseren ze zelf niet. Als je de commentaren van de Britten leest dan is er eigenlijk niet een die het verhaal serieus neemt. De aversie tegen alles wat Amerika is druipt van sommige commentaren.
Zouden de Israëli's soms een Amerikaans PR bureau hebben?

kiko
15 september 2010, 18:47
Ik denk niet dat hij de VS niet meer binnen mag omdat hij Obama een 'prick' heeft genoemd.

Ik vermoed ook dat de e-mail wel aanzienlijk steviger van aard was dat onze jonge vriend beweert.

Frankenstein
15 september 2010, 19:12
Google " Luke Angel "

Ongeveer 56.600 resultaten (0,52 seconden)

't gaat als een vuurtje de aardbol over. Luke Angel heeft zich onsterfelijk gemaakt.

Hoeveel pubers willen niet dezelfde eer toekomen ?

Obama oh Odrama !

Anna List
15 september 2010, 19:17
rechtsregels anyone ?

flatliner
15 september 2010, 19:46
Het zieligheidsgehalte en niveau van denkvermogen van de VS tekent zich duidelijk af in deze dwaze actie.

Dwaas, ridicuul en stupide.

Wat is het verschil met het strafbaar stellen in belgie (of andere europese landen met een koningshuis), dat beledigen van het koningshuis strafbaar is?

The Common Sense
15 september 2010, 19:50
Wat is het verschil met het strafbaar stellen in belgie (of andere europese landen met een koningshuis), dat beledigen van het koningshuis strafbaar is?

Nog nooit gehoord van een veroordeling, en al zeker niet in die mate.

D'ARTOIS
15 september 2010, 20:06
@ Flatliner

Brengt dat een verbanning met zich? Kijk eens naar Sarko hoe die over de tong gaat! Mag er nu iemand Frankrijk niet meer in?
Blijf even met je benen op de grond.

Heb in de grootste kranten van de States gekeken, maar kon niets over dit voorval vinden. Behalve een belachelijke uitspraak als zou Obama zeer populair zijn in Europa.

lombas
15 september 2010, 20:24
Wat is het verschil met het strafbaar stellen in belgie (of andere europese landen met een koningshuis), dat beledigen van het koningshuis strafbaar is?

Majesteitsschennis bestaat in België niet. Dat komt door onze ultraliberale grondwet.

Er is echter wel ooit een veroordeling geweest van iemand die haatmails over Albert rondstuurde naar verscheidene ministers. Ik vermoed dat een aanklacht van "spam" of iets dergelijk is gebruikt.

giserke
15 september 2010, 21:52
Majesteitsschennis bestaat in België niet. Dat komt door onze ultraliberale grondwet.

Er is echter wel ooit een veroordeling geweest van iemand die haatmails over Albert rondstuurde naar verscheidene ministers. Ik vermoed dat een aanklacht van "spam" of iets dergelijk is gebruikt.

Kleine nuance,

De tussenkomst van Julien Lahaut bij de kroning van Boudewijn, hebben ze beantwoord door hem te vermoorden.

JP Van Rossem heeft 6 jaar effectief mogen brommen voor feiten waar anderen voor dezelfde feiten voorwaardelijk vrij zou gekomen zijn. Hij is zwaarder gestraft dan een pedofiel.

lombas
16 september 2010, 08:23
Kleine nuance,

De tussenkomst van Julien Lahaut bij de kroning van Boudewijn, hebben ze beantwoord door hem te vermoorden.

De precieze historie van die moord is nog altijd niet opgehelderd.


JP Van Rossem heeft 6 jaar effectief mogen brommen voor feiten waar anderen voor dezelfde feiten voorwaardelijk vrij zou gekomen zijn. Hij is zwaarder gestraft dan een pedofiel.

Hij wist eigenlijk al bij die eedaflegging dat hij "den bak" zou ingaan...

Eigenzinnig
16 september 2010, 08:33
De VS heeft wel een voordeel. Ge wordt er niet kapotgemaakt omdat ge naar de radio luistert. :-D

Enkel VS burgers leven in ' the land of the free'..8-)

Anna List
16 september 2010, 09:03
Enkel VS burgers leven in ' the land of the free'..8-)

Obama permiteert zich hier in elk geval iets waar hij thuis niet mee weg zou komen ! :lol:

Eigenzinnig
16 september 2010, 09:51
Obama permiteert zich hier in elk geval iets waar hij thuis niet mee weg zou komen ! :lol:
Dat doen ze al sinds de jaren 50..:roll:

lombas
16 september 2010, 10:16
Ik denk dat het weinig nut heeft om een Amerikaan op te leggen dat hij Amerika niet binnen mag...

Anna List
16 september 2010, 10:19
Ik denk dat het weinig nut heeft om een Amerikaan op te leggen dat hij Amerika niet binnen mag...

ik bedoelde eerder uitvoerende vs rechterlijke macht ...

den dinges
19 september 2010, 23:17
klik (http://www.whitehouse.gov/contact)

Thanks:-)

den dinges
19 september 2010, 23:18
"A prick"? Serieus? Daar word je levenslang voor uit Amerika geweerd? Stel je eens voor dat deze jongen had gezegd dat alle moslims geitenneukers zijn en als reactie door elk land waar minstens een moslim woont levenslang was verbannen, was dat dan ook goed geweest? Ja hoor, the land of the free strikes again...

Uit zijn eigen land verbannen !:lol:

den dinges
19 september 2010, 23:25
Poetin is dan ook maar de bescheiden eerste minister, helemaal in dienst van de president!

Deze kan je hier (http://eng.letters.kremlin.ru/send) een bericht sturen.

Hier ééntje voor degenen die België beu zijn :http://www.moia.gov.il/Moia_en/

giserke
20 september 2010, 09:13
De precieze historie van die moord is nog altijd niet opgehelderd.

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Hij wist eigenlijk al bij die eedaflegging dat hij "den bak" zou ingaan...

Op de moment van zijn eedaflegging was hij nog parlementair. Zijn onschendbaarheid was zelfs nog niet opgehoffen.

Jij mag me nog altijd eens uitleggen waarom hij een zwaardere effectieve straf heeft gekregen dan een pedofiel. geen enkele zakenman is zo zwaar gestraft gweest voor dergelijke zaken.
Het was gewoon een wraakactie van de staat.

We zyllen straks eens luisteren naar de uitspraak van L&H ;-)
Als die er van afkomen zonder gevangenisstraf dan weten we genoeg. ;-)

Raven
20 september 2010, 19:08
http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article3208198.ece/VS_bannen_Britse_tiener_om_haatmail.html

VS bannen Britse tiener om haatmail

© AFP
Een tiener uit het Verenigd Koninkrijk is nooit meer welkom in de Verenigde Staten omdat hij een haatmail stuurde naar president Obama.


Volgens de toonaangevende website Mashable was de 17-jarige Luke Angel uit Bedfordshire boos geworden op de VS na het zien van een documentaire over de aanslagen op 11 september 2001. Hij schreef een opgewonden emailbericht waarin hij Obama "a prick" noemde.

De Amerikaanse federale politiedienst nam het bericht zeer serieus en nam contact op met de lokale politie van Bedfordshire. Die belde aan bij Angel, nam een foto van hem en deelde hem mee dat hij vanaf nu nooit meer in de VS zou worden toegelaten. De ervaring leert dat wie op gronden van nationale veiligheid op een Amerikaanse zwarte lijst beland, weinig kans heeft om er weer vanaf te komen.

Regeringen checken steeds vaker het emailverkeer op mogelijke bedreigingen. Vorig jaar ging er in Colombia een man voor de bijl nadat hij op de sociale-mediasite Facebook had verkondigd: "Ik verzeker je dat ik Jeronimo Alberto Uribe, de zoon van Alvaro Uribe, zal vermoorden." Alvaro Uribe was destijds de president van Colombia.

Mashable zelf keert zich overigens niet tegen het scannen van emailverkeer gericht aan overheden om mogelijke dreigingen op te sporen. Maar Angel zegt dat hij dronken was toen hij de email schreef.

Overigens zegt Angel zelf dat de ban hem koud laat. Zijn ouders denken daar echter anders over; zij zijn zich rot geschrokken van de manier waarop de Amerikaanse regering heeft teruggeslagen.

iemand die u een prick noemt komt bij u thuis ook allicht niet meer binnen...

Ik ben dus eerder geschrokken van de achterlijke aard van de ouders, dan dat snotjoch. Die heeft tenminste de ballen te zeggen dat die ban hem koud laat.

Dus, way to go kid... I hope you don't grow to become like your moronic parents

lombas
21 september 2010, 09:55
We zyllen straks eens luisteren naar de uitspraak van L&H ;-)
Als die er van afkomen zonder gevangenisstraf dan weten we genoeg. ;-)

We weten dus genoeg hé.

;-)

giserke
21 september 2010, 10:39
We weten dus genoeg hé.

;-)

neen we weten het nog niet! Gaan ze nu effectief brommen of niet!

We zullen het maar zeker zijn als ze zeepjes moeten rapen in Ieper centraal. ;-)