PDA

View Full Version : Puistige nerds kraken Digital Content Protection (HDCP)

Derk de Tweede
15 september 2010, 12:30
Pssst. Niet doorvertellen aan Tim Kuik. Nerds hebben het zogeheten High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP) weten te ontcijferen.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/09/beveiliging_blue_ray_en_hdmi_g.html

Fien Fluytenzuyger
15 september 2010, 15:46
haha! :) :) :)

vrijheid 1 - big business 0

Cdude
15 september 2010, 16:01
haha! :) :) :)

vrijheid 1 - big business 0

Maak daar maar ondertussen al 10-0 van 8-)

giserke
15 september 2010, 16:11
Allemaal goed en wel, maar ik kan daar voorlopig niet mee aan de slag.

Hebben ze al tooltjes ontwikkeld ofzo?

Albrecht
15 september 2010, 18:27
Ik ben erg tegen het illegaal downloaden, maar ik ben blij dat deze DRM gekraakt wordt. Het maakt het enkel maar moeilijker en lastiger voor de gebruiker.

Vito
15 september 2010, 19:07
Misschien ben ik wat raar ingesteld, maar ik zou hier een grondige discussie over willen voeren.

Feit: geen enkele technologie blijft ongekraakt. Toch blijft de amusementsindustrie hun businessmodellen ontwerpen rond de onkraakbaarheid van zulke zaken. Zouden ze er niet beter aan doen een realistisch winstmodel uit te werken dan weer eens miljoenen te investeren in een "onkraakbare" technologie die dan door gratis werkende hackers onderuit gehaald wordt?

Wat is volgens jullie zo'n duurzaam model?

Fien Fluytenzuyger
15 september 2010, 23:06
Misschien ben ik wat raar ingesteld, maar ik zou hier een grondige discussie over willen voeren.

Feit: geen enkele technologie blijft ongekraakt. Toch blijft de amusementsindustrie hun businessmodellen ontwerpen rond de onkraakbaarheid van zulke zaken. Zouden ze er niet beter aan doen een realistisch winstmodel uit te werken dan weer eens miljoenen te investeren in een "onkraakbare" technologie die dan door gratis werkende hackers onderuit gehaald wordt?

Mja, maar het ene systeem is toch wat gesofisticeerder dan het andere. Zo zendt het Engelse Sky TV pakket (eigendom van Rupert Murdoch) op de Astra 2 satelliet toch al zo'n tien jaar als ik me niet vergis uit onder de NDS VideoGuard encryptie, die tot op heden nog altijd niet gekraakt is, beter gezegd, het nog niet publiek gemaakt is.

Niettemin zijn hele teams hackers daar al jarenlang mee bezig, en is het NDS systeem in Italiƫ, de USA en de Scandinavische landen wel gekraakt. Dit coderingssysteem is natuurlijk ook heel duur en kost Murdoch bakken geld vergeleken met andere courante encryptiesystemen. Natuurlijk wordt de rekening doorgevoerd naar de klanten toe, die serieus wat geld mogen ophoesten om rotzooi als "Celebrity Chef" en "Queer Eye for the Straight Guy" te mogen bekijken.

Vanzelfsprekend kunnen de heren hackers rekenen op mijn volledige morele steun. Niet voor de prullen die op die kanalen te zien zijn tussen de ellenlange reclameblokken, maar gewoon uit principe, om de corporate media wat onder druk te zetten.

Dus ik ga zeker akkoord met uw stelling, geen enkele "onkraakbare" systemen zijn realistisch en een keer een systeem gekraakt is kost dit het bedrijf handenvol geld en moeite om daar een mouw aan te passen. Zo hebben enkele betaal-tv providers al hun abonnees nieuwe smartcards moeten verzenden, plus de garantie geven dat hun oude (gekraakte) systeem nog een hele tijd ging meegaan. Reken maar eens uit hoeveel dat hen kost.