PDA

View Full Version : Wat zijn mijn rechten in dit geval?


TheHunter
29 september 2010, 15:26
Mijn verhaal: ik heb ongeveer een half jaar geleden een nieuwe pc gekocht bij kreefel. Na een 2 tal maanden begon het scherm te bevriezen en het werd steeds erger, zodanig dat ik op den duur zelfs geen youtube video kon aanzetten zonder dat de pc gewoon blokkeerde en ik het moest herstarten.

Ik heb de pc niet onmiddelijk binnengebracht omdat ik toen in mijn examenperiode zat en meteen daarna voor 5 weken op vakantie vertrok. Nadat ik terug was heb ik hem meteen binnengebracht omdat ik er natuurlijk een garantie op heb. Ze zeiden me toen dat de pc na een 2 tal weken terug hersteld zou zijn. Ik kreeg pas bijna 4 weken later een bericht dat ik de pc mocht komen halen en dat hij hersteld was. Ik heel blij want ik heb de pc heel hard nodig. Ik ging hem dus afhalen en meteen nadat ik thuis was testte ik hem uit: een youtube video aanzetten. En natuurlijk, de pc blokkeerde weeral meteen. Dus ik heel kwaad meteen terug naar de winkel. Ze zeiden dat het een fout van een van hun onderaannemers was en dat het deze keer echt hersteld zal zijn. Gisteren kreeg ik het bericht dat hij hersteld was en ik ben hem meteen komen ophalen, maar u raadt het: weeral hetzelde probleem :-(

Ik ga zo meteen terug naar kreefel, maar zat zijn mijn rechten hier? Kan ik mijn geld terugeisen? Kan ik een vervangtoestel eisen? Ik heb de pc echt hard nodig en ik wil niet weer een maand op de "herstelling" wachten die er misschien weeral niet komt. Ik heb de pc pas en ik hem er ook amper gebruik van kunnen maken (2-3 maanden sinds ik hem heb)

Dank bij voorbaat.

Anna List
29 september 2010, 15:29
niks aan te doen

wsl één of andere dubieuze pornosite bezocht.

porno is altijd de oorzaak voor zulke mankementen.

fox
29 september 2010, 15:40
Het lijkt me vrij straf dat je een PC hard nodig hebt om youtube filmpjes te bekijken.

Herr Flick
29 september 2010, 15:43
niks aan te doen

wsl één of andere dubieuze pornosite bezocht.

porno is altijd de oorzaak voor zulke mankementen.


Wel niet altijd, maar toch dikwijls...

Waarschijnlijk komt die pc ergens terecht waar ze die gewoon testen en dan zien ze die is ok en gaat gewoon terug, ...

Bovendien, koopt uw spullen bij iemand die daar iets van kent als ge het zelf niet kunt herstellen, bij die ketens zijt ge altijd gesjareld als ge de pech hebt dat er iets kapot gaat.

Herr Flick
29 september 2010, 15:44
Het lijkt me vrij straf dat je een PC hard nodig hebt om youtube filmpjes te bekijken.

Een Apple TV doet dat voor 250 euro, ...

manta
29 september 2010, 15:44
niks aan te doen

wsl één of andere dubieuze pornosite bezocht.

porno is altijd de oorzaak voor zulke mankementen.

't Is niet omdat TheHunter een verstokte pornoverslaafde is dat hij daarom zijne pc moet missen hé ... ;-)

TheHunter
29 september 2010, 15:47
Het lijkt me vrij straf dat je een PC hard nodig hebt om youtube filmpjes te bekijken.

Het zijn niet enkel de youtube videos, hij blokkeert ook als ik bijvoorbeeld iets op de windows media player aanzet. Ik kan op dit moment enkel ermee surfen en that's it. Moet ik daar genoegen mee nemen ofzo?

TheHunter
29 september 2010, 15:48
't Is niet omdat TheHunter een verstokte pornoverslaafde is dat hij daarom zijne pc moet missen hé ... ;-)

Damn right! :lol:

Herr Flick
29 september 2010, 15:48
't Is niet omdat TheHunter een verstokte pornoverslaafde is dat hij daarom zijne pc moet missen hé ... ;-)

Dat is juist een reden om hem heel hard nodig te hebben, ...

Johan217
29 september 2010, 15:49
Hebben ze je ook gezegd wat er precies defect was?

Je laat best eens een vriend die wat verstand heeft van computers naar dat ding kijken. Dan heb je tenminste al een idee waar het probleem zit, en kan je daarmee naar de winkel stappen. Scherm dat bevriest kan bijvoorbeeld aan de processor liggen. En een nieuwe processor steken is maar een kwestie van een paar minuten.

Herr Flick
29 september 2010, 15:50
Het zijn niet enkel de youtube videos, hij blokkeert ook als ik bijvoorbeeld iets op de windows media player aanzet. Ik kan op dit moment enkel ermee surfen en that's it. Moet ik daar genoegen mee nemen ofzo?

Herinstalleerd heel dat spel nekeer uwe flash corrupt of een of andere codec die niet goed geinstaleerd zal staan.

Hebt ge er al firefox opgezet bvb, t kan goed zijn dat het daar wel mee werkt.

manta
29 september 2010, 15:52
Het zijn niet enkel de youtube videos, hij blokkeert ook als ik bijvoorbeeld iets op de windows media player aanzet. Ik kan op dit moment enkel ermee surfen en that's it. Moet ik daar genoegen mee nemen ofzo?

Enkel als de pc geluid moet maken ?
Met muziekjes , geluiden van spelletjes en 't gekreun in de films ???
Dan zou je al aan zo'n geluidskaartrommel denken hé ...

Johan217
29 september 2010, 15:52
Bij twijfel: format c: :twisted:

TheHunter
29 september 2010, 15:53
Hebben ze je ook gezegd wat er precies defect was?

Je laat best eens een vriend die wat verstand heeft van computers naar dat ding kijken. Dan heb je tenminste al een idee waar het probleem zit, en kan je daarmee naar de winkel stappen. Scherm dat bevriest kan bijvoorbeeld aan de processor liggen. En een nieuwe processor steken is maar een kwestie van een paar minuten.

Ik wil er zelf niet aan prutsen, want dan verlies ik de garantie.

Ik heb zojuist een mail van hun gekregen, waarin ze zeggen dat ze de moederbord hebben vervangen. Maar daar ligt het probleem niet, het is de videokaart volgens mij die aan het flashen is.

Ik snap niet hoe ze een pc, die bij het aanzetten van youtube blokkeert (of zelfs gewoon uit zijn eigen soms), als hersteld kunnen terugsturen. Hoe testen ze die eigenlijk? :?

TheHunter
29 september 2010, 15:54
Enkel als de pc geluid moet maken ?
Met muziekjes , geluiden van spelletjes en 't gekreun in de films ???
Dan zou je al aan zo'n geluidskaartrommel denken hé ...

Nee tis de videokaart denk ik. Ik krijg soms een melding dat er een fout is opgetreden met de Nvidia Geforce...

TheHunter
29 september 2010, 15:55
Bij twijfel: format c: :twisted:

Helpt niet...

Maar daar draait het allemaal niet om. Als klant met een garantie recht kan ik toch verwachten dat zij mijn pc in orde zullen brengen...

manta
29 september 2010, 15:57
Helpt niet...

Maar daar draait het allemaal niet om. Als klant met een garantie recht kan ik toch verwachten dat zij mijn pc in orde zullen brengen...

De pc wel , maar of de software die er op staan ook onder garantie valt van de pc weet ik niet ...
Ook als je bv met een hamer op dat moederbord mept valt het niet onder garantie ... :-(

Johan217
29 september 2010, 15:58
Ik wil er zelf niet aan prutsen, want dan verlies ik de garantie.Om te zien waar het probleem zit moet je de pc vaak zelfs niet openmaken.


Ik snap niet hoe ze een pc, die bij het aanzetten van youtube blokkeert (of zelfs gewoon uit zijn eigen soms), als hersteld kunnen terugsturen. Hoe testen ze die eigenlijk? :?Niet. Gewoon stekker insteken en kijken of hij start. Standaardwerkwijze bij de meeste winkelketens.

Johan217
29 september 2010, 16:00
Helpt niet...Weet ik, maar 't is altijd lachen als iemand daar intrapt :-D

Steve_M
29 september 2010, 16:04
Je PC heeft gewoon een suikertekort. Op zijn voorkant kantelen en een blikje cola in de ventilator gieten zou het moeten oplossen. Wel zien dat de computer aanstaat, anders kan hij niet drinken, he.

EDIT: en in het vervolg gewoon pornoboekjes kopen.

plakker
29 september 2010, 16:04
Op elektronische apparaten heb je altijd standaard 2 jaar garantie, dat is bij wet het verplichte minimum.
Als je natuurlijk schade aanricht (software) door fout gebruik, of ze kunnen het daar op steken, heb je geen poot om op te staan en is format c uw enige vriend momenteel.
De foutmelding die u eventueel gebruikt kunt u opzoeken via het internet (ev. andere pc) en eens nagaan of het al dan niet een gebruikersfout kan zijn.
Zoniet heeft u nog een kans.

Herr Flick
29 september 2010, 16:05
Ik wil er zelf niet aan prutsen, want dan verlies ik de garantie.

Ik heb zojuist een mail van hun gekregen, waarin ze zeggen dat ze de moederbord hebben vervangen. Maar daar ligt het probleem niet, het is de videokaart volgens mij die aan het flashen is.

Ik snap niet hoe ze een pc, die bij het aanzetten van youtube blokkeert (of zelfs gewoon uit zijn eigen soms), als hersteld kunnen terugsturen. Hoe testen ze die eigenlijk? :?

hehehehehe testen in zo een repair center ... niet de klant zal wel terugkomen...

filosoof
29 september 2010, 16:08
Bij twijfel: format c: :twisted:Hier thuis draaien er pc's sinds 20 jaar en ik heb al heel wat probleempjes gehad:-( :-P maar nooit een format C moeten doen. Mijn zoon ééns, toen hij een double boot wou installeren.
Ik zou echter ook nooit een pc bij een keukenspecialist kopen.

vesivius
29 september 2010, 16:10
Het kan natuurlijk altijd de video kaart zijn maar dat gebeurt zeer zeldzaam. Waarschijnlijk is er software matig iets mis. De meeste hersteldiensten kijken alleen naar de hardware, software herstellingen zijn onbetaalbaar. U moet iemand zoeken die van beiden (hard- en software) verstand heeft een goede liefhebber of zo een klein dealertje is ideaal. Ik heb zelf jaren computers hersteld als bijberoep en dit specifieke geval komt helaas meer voor dan men denkt. Ik heb eens een klant gehad (een gehandicapte?) die dreigde om zelfmoord te plegen indien hij zijn computer niet binnen de 2 dagen terug (hersteld) kreeg. Hij kon met zijn handicap zijn computer niet missen. Toen ik de computer nakeek stond hij vol illegale programma's tot en let zijn Windows versie en de verwijzingen naar porno sides waren legio. Resultaat; herformateren (zonder backup) en een officiële windows versie geïnstalleerd. Ik heb van die klant gelukkig nooit meer iets gehoord

roger verhiest
29 september 2010, 16:12
De pc is een mooie zaak
en schenkt het mensdom veel vermaak

TheHunter
29 september 2010, 16:12
vesivius: het heeft niets met software te maken. Ik let daar altijd goed op en ik download niets illegaals. Ik heb de pc al meteen geformateerd en hersteld naar de fabriekstoestand toen het probleem zich een eerste keer voordeet, maar het veranderde niets.

Ik ga de pc nu terug binnenbrengen, wish me luck :D

filosoof
29 september 2010, 16:14
Op elektronische apparaten heb je altijd standaard 2 jaar garantie, dat is bij wet het verplichte minimum.
Als je natuurlijk schade aanricht (software) door fout gebruik, of ze kunnen het daar op steken, heb je geen poot om op te staan en is format c uw enige vriend momenteel.
De foutmelding die u eventueel gebruikt kunt u opzoeken via het internet (ev. andere pc) en eens nagaan of het al dan niet een gebruikersfout kan zijn.
Zoniet heeft u nog een kans.:lol:de wet? :lol: :rofl: Er is maar één wet als je iets koopt: caveat emptor. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Caveat_emptor)

Je kan je wet altijd proberen af te dwingen voor een handelsrechter. ;-)

manta
29 september 2010, 16:15
Het kan natuurlijk altijd de video kaart zijn maar dat gebeurt zeer zeldzaam. Waarschijnlijk is er software matig iets mis. De meeste hersteldiensten kijken alleen naar de hardware, software herstellingen zijn onbetaalbaar. U moet iemand zoeken die van beiden (hard- en software) verstand heeft een goede liefhebber of zo een klein dealertje is ideaal. Ik heb zelf jaren computers hersteld als bijberoep en dit specifieke geval komt helaas meer voor dan men denkt. Ik heb eens een klant gehad (een gehandicapte?) die dreigde om zelfmoord te plegen indien hij zijn computer niet binnen de 2 dagen terug (hersteld) kreeg. Hij kon met zijn handicap zijn computer niet missen. Toen ik de computer nakeek stond hij vol illegale programma's tot en let zijn Windows versie en de verwijzingen naar porno sides waren legio. Resultaat; herformateren (zonder backup) en een officiële windows versie geïnstalleerd. Ik heb van die klant gelukkig nooit meer iets gehoord

Ah neen , al die goei adresjes van die man weg ... :?

plakker
29 september 2010, 16:15
vesivius: het heeft niets met software te maken. Ik let daar altijd goed op en ik download niets illegaals. Ik heb de pc al meteen geformateerd en hersteld naar de fabriekstoestand toen het probleem zich een eerste keer voordeet, maar het veranderde niets.

Ik ga de pc nu terug binnenbrengen, wish me luck :D

Good luck ;-)

filosoof
29 september 2010, 16:18
Het kan natuurlijk altijd de video kaart zijn maar dat gebeurt zeer zeldzaam. Waarschijnlijk is er software matig iets mis. De meeste hersteldiensten kijken alleen naar de hardware, software herstellingen zijn onbetaalbaar. U moet iemand zoeken die van beiden (hard- en software) verstand heeft een goede liefhebber of zo een klein dealertje is ideaal. Ik heb zelf jaren computers hersteld als bijberoep en dit specifieke geval komt helaas meer voor dan men denkt. Ik heb eens een klant gehad (een gehandicapte?) die dreigde om zelfmoord te plegen indien hij zijn computer niet binnen de 2 dagen terug (hersteld) kreeg. Hij kon met zijn handicap zijn computer niet missen. Toen ik de computer nakeek stond hij vol illegale programma's tot en let zijn Windows versie en de verwijzingen naar porno sides waren legio. Resultaat; herformateren (zonder backup) en een officiële windows versie geïnstalleerd. Ik heb van die klant gelukkig nooit meer iets gehoord

D�*t is de triestige werkelijkheid:


http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/11/17nov09compach0qw83.jpg


http://www.netbookchoice.com/2009/08/19/asus-tops-reliability-study%E2%80%A6-once-again/

http://www.pcworld.com/article/182376/report_a_third_of_laptops_fail_within_3_years.html


http://www.digitaltrends.com/computing/dell-charged-with-knowingly-shipping-bad-pcs/
http://www.pcworld.com/article/123409/reliability_and_service_the_best_companies_to_buy_ from.html

Office pcs zijn redelijk betrouwbaar maar de homecomputers uit de grootwarenhuizen zou ik nog niet gratis willen.

En die twee jaar "wettelijke" garantie , bij Dell betaal je die apart en extra.
Dell Sold Bad Computers
5 Jul 2010 ... Dell admitted to shipping 11.8 million bad computers. Dell set aside $100 million for settlement. It's negotiating with the Securities and ...
http://newsblaze.com/story/20100705102015writ.nb/topstory.html



Je kan altijd een proces beginnen, dat wel.
Een advocaat kost duurder dan een pc.

Johan217
29 september 2010, 16:18
Hier thuis draaien er pc's sinds 20 jaar en ik heb al heel wat probleempjes gehad:-( :-P maar nooit een format C moeten doen. Mijn zoon ééns, toen hij een double boot wou installeren.
Ik zou echter ook nooit een pc bij een keukenspecialist kopen.

FindNTFS (http://www.partitionsupport.com/utilities.htm)
Heeft me al eens van een langzame pijnlijke dood gered toen ik de partities ging herinrichten op de pc van mijn vrouw ;-)

plakker
29 september 2010, 16:19
http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/11/17nov09compach0qw83.jpg


http://www.netbookchoice.com/2009/08/19/asus-tops-reliability-study%E2%80%A6-once-again/

http://www.pcworld.com/article/182376/report_a_third_of_laptops_fail_within_3_years.html


Desktops:
http://www.pcworld.com/article/123409/reliability_and_service_the_best_companies_to_buy_ from.html

Lenovo werkt hier nochtans prima, 'k denk dat het veel te maken heeft met wat je er wil mee doen

filosoof
29 september 2010, 16:34
De pc is een mooie zaak
en schenkt het mensdom veel vermaakAlle "hangjongeren" een pc in hun kamer en er zijn geen "hangjongeren" meer.

filosoof
29 september 2010, 16:37
Lenovo werkt hier nochtans prima, 'k denk dat het veel te maken heeft met wat je er wil mee doenidd, maar je zal maar bij de pc's dead on arrival zijn: dan heb je geluk. Ben je bij de 21% met 'kleine problemen' heb je pech.

manta
29 september 2010, 16:40
Alle "hangjongeren" een pc in hun kamer en er zijn geen "hangjongeren" meer.

Monopoly , scrabble , mens erger je niet , nen boek kaarten , boeken om te lezen , vier op een rij ... Enzovoorts ... ;-)
Véél beter en haalt familiebanden wat steviger aan ...

filosoof
29 september 2010, 16:47
Monopoly , scrabble , mens erger je niet , nen boek kaarten , boeken om te lezen , vier op een rij ... Enzovoorts ... ;-)
Véél beter en haalt familiebanden wat steviger aan ...En dan verwonderd zijn dat ze weglopen. ;-)

BigF
29 september 2010, 17:20
Aangetekend schrijven richten aan het hoofdfiliaal dat je je toestel (wat je uitvoerig beschrijft, serienummers enzo) voor de zoveelste keer binnen gaat brengen in dit en dat filiaal. Je omschrijft kort maar krachtig de problemen en voegt een kopie van het aankoopbewijs bij.
Een kopie van dat aangetekend schrijven overhandig je in het filiaal wanneer je je toestel binnen brengt.
Je vraagt eventueel aan je advocaat of je zijn naam en adres mag vermelden als verdere contactpersoon.
And then you wait.

Ik heb de ervaring dat een hard blaffende klant aan de balie weinig indruk maakt. Die kan je eeuwen heen en weer blijven sturen. De meesten geven het na een tijdje gewoon op.
Koeltjes de kopie van de aangetekende brief onder hun neus schuiven, uw computer op de toog kwakken, ontvangstbewijs niet vergeten en zonder 1 woord te zeggen weer buitenwandelen.
Probeer maar, baat het niet dan schaadt het niet maar ik ben bijna zeker dat deze methode veel vaker baat dan schaadt.

Succes!

manta
29 september 2010, 17:22
Ik heb de ervaring dat een hard blaffende klant aan de balie weinig indruk maakt. Die kan je eeuwen heen en weer blijven sturen. De meesten geven het na een tijdje gewoon op.!

Vertel ... :p

Mitgard
29 september 2010, 17:23
Mijn verhaal: ik heb ongeveer een half jaar geleden een nieuwe pc gekocht bij kreefel. Na een 2 tal maanden begon het scherm te bevriezen en het werd steeds erger, zodanig dat ik op den duur zelfs geen youtube video kon aanzetten zonder dat de pc gewoon blokkeerde en ik het moest herstarten.

Ik heb de pc niet onmiddelijk binnengebracht omdat ik toen in mijn examenperiode zat en meteen daarna voor 5 weken op vakantie vertrok. Nadat ik terug was heb ik hem meteen binnengebracht omdat ik er natuurlijk een garantie op heb. Ze zeiden me toen dat de pc na een 2 tal weken terug hersteld zou zijn. Ik kreeg pas bijna 4 weken later een bericht dat ik de pc mocht komen halen en dat hij hersteld was. Ik heel blij want ik heb de pc heel hard nodig. Ik ging hem dus afhalen en meteen nadat ik thuis was testte ik hem uit: een youtube video aanzetten. En natuurlijk, de pc blokkeerde weeral meteen. Dus ik heel kwaad meteen terug naar de winkel. Ze zeiden dat het een fout van een van hun onderaannemers was en dat het deze keer echt hersteld zal zijn. Gisteren kreeg ik het bericht dat hij hersteld was en ik ben hem meteen komen ophalen, maar u raadt het: weeral hetzelde probleem :-(

Ik ga zo meteen terug naar kreefel, maar zat zijn mijn rechten hier? Kan ik mijn geld terugeisen? Kan ik een vervangtoestel eisen? Ik heb de pc echt hard nodig en ik wil niet weer een maand op de "herstelling" wachten die er misschien weeral niet komt. Ik heb de pc pas en ik hem er ook amper gebruik van kunnen maken (2-3 maanden sinds ik hem heb)

Dank bij voorbaat.

Schakel je antivirus eens uit en kijk of hij dan nog vastloopt.

BigF
29 september 2010, 17:26
Voor degenen die twijfelen;

deze methode was voor mij succesvol in volgende gevallen.
Autoradio-cd Aldi; 2 keer zonder succes binnengedaan, na brief nieuwe gekregen.
PC Carrefour; 1 keer zonder succes binnengedaan, na brief nieuwe gekregen.
Auto Plaatselijke autoboer; 3 keer zonder succes binnengedaan, na brief alle geld teruggekregen (op een moment dat ik die wagen al een jaar had!)

Echt, het werkt en er is geen moment dat je je kwaad moet maken.
Heerlijk problemen oplossen is dat.

Cdude
29 september 2010, 17:29
Het lijkt me vrij straf dat je een PC hard nodig hebt om youtube filmpjes te bekijken.

POWNED :rofl:

Cdude
29 september 2010, 17:30
niks aan te doen

wsl één of andere dubieuze pornosite bezocht.

porno is altijd de oorzaak voor zulke mankementen.

Me think so 222222222222

Cdude
29 september 2010, 17:33
Voor degenen die twijfelen;

deze methode was voor mij succesvol in volgende gevallen.
Autoradio-cd Aldi; 2 keer zonder succes binnengedaan, na brief nieuwe gekregen.
PC Carrefour; 1 keer zonder succes binnengedaan, na brief nieuwe gekregen.
Auto Plaatselijke autoboer; 3 keer zonder succes binnengedaan, na brief alle geld teruggekregen (op een moment dat ik die wagen al een jaar had!)

Echt, het werkt en er is geen moment dat je je kwaad moet maken.
Heerlijk problemen oplossen is dat.Autoradio aldi : FAIIIIIL
PC Carrefour : FAIL

BigF
29 september 2010, 17:34
Vertel ... :p
Bij die auto bv.
De eerste keer wandel je daar vriendelijk binnen en omschrijft het probleem.
De tweede keer wandel je daar heel wat minder vriendelijk, om niet te zeggen kwaad, binnen omdat je te horen kreeg op de keuring dat je auto onherstelbaar was toegetakeld. Verboden tot het verkeer. Laswerken aan de chassisbalken ofzo. Om een voorwiel een beetje vast te houden. Wij kwamen net van een 3500km vakantie door Frankrijk met dat ding toen we dat te weten kwamen. Heel de vakantie gedacht:"Shit seg, als we terugzijn doe ik eerst den auto binnen, hij stuurt precies wat raar." Geloof me, dan ben je niet ver van 'blaffende klant' als je binnenwandelt.
Je bent dat helemaal als hij vervolgens met een voorstel komt; "Ik hoef het factuur van die laswerken niet te betalen en de kous is af". Enter blaffende klant. Hij vernielt mijnen auto en ik zou blij zijn dat ik daar niet voor moet betalen?
Aangetekend briefje, de woorden 'in gebreke stellen' gebruiken, adres advocaat gebruiken en vier dagen later cash in the pocket.

BigF
29 september 2010, 17:37
Autoradio aldi : FAIIIIIL
Waar slaat dat op? De 'nieuwe' werkt ondertussen nog perfect. Wat niet gezegd kan worden van de Sony die ik kocht toen dat fail-model binnen was voor reparatie. Neerbuigend doen over den aldi is ondertussen al lang passe hoor. FAIIIIL
PC Carrefour : FAIL
Waar slaat dat op? Het was gewoon een merk-pc. HP of Fujitsu dacht ik. Die kan je overal kopen. Waarom is de Carrefour dan fail?

manta
29 september 2010, 18:00
Bij die auto bv.
De eerste keer wandel je daar vriendelijk binnen en omschrijft het probleem.
De tweede keer wandel je daar heel wat minder vriendelijk, om niet te zeggen kwaad, binnen omdat je te horen kreeg op de keuring dat je auto onherstelbaar was toegetakeld. Verboden tot het verkeer. Laswerken aan de chassisbalken ofzo. Om een voorwiel een beetje vast te houden. Wij kwamen net van een 3500km vakantie door Frankrijk met dat ding toen we dat te weten kwamen. Heel de vakantie gedacht:"Shit seg, als we terugzijn doe ik eerst den auto binnen, hij stuurt precies wat raar." Geloof me, dan ben je niet ver van 'blaffende klant' als je binnenwandelt.
Je bent dat helemaal als hij vervolgens met een voorstel komt; "Ik hoef het factuur van die laswerken niet te betalen en de kous is af". Enter blaffende klant. Hij vernielt mijnen auto en ik zou blij zijn dat ik daar niet voor moet betalen?
Aangetekend briefje, de woorden 'in gebreke stellen' gebruiken, adres advocaat gebruiken en vier dagen later cash in the pocket.
:-(
Wilt ge nu geloven da'k zo'n beetje terminaterachtige beelden voor m'n ogen kreeg van nen BigF die de autowrakken door de garage smeet en met een kanon de familieleden van die verkoper tot in Spanje schoot of zo ...;-)

TheHunter
29 september 2010, 18:24
Ik ben daarjuist weer langs de winkel geweest en heb hem binnengeleverd. Ze hebben mij verteld dat ze er niets aan kunnen doen en dat ik naar hun centrale bureau ofzoiets in Brussel moest bellen. Ze hebben mij ook beloofd da als het deze keer ni in orde is da we nr een andere oplossing zullen zoeken.

anti_inBEV
29 september 2010, 19:24
Mijn verhaal: ik heb ongeveer een half jaar geleden een nieuwe pc gekocht bij kreefel. Na een 2 tal maanden begon het scherm te bevriezen en het werd steeds erger, zodanig dat ik op den duur zelfs geen youtube video kon aanzetten zonder dat de pc gewoon blokkeerde en ik het moest herstarten.

Ik heb de pc niet onmiddelijk binnengebracht omdat ik toen in mijn examenperiode zat en meteen daarna voor 5 weken op vakantie vertrok. Nadat ik terug was heb ik hem meteen binnengebracht omdat ik er natuurlijk een garantie op heb. Ze zeiden me toen dat de pc na een 2 tal weken terug hersteld zou zijn. Ik kreeg pas bijna 4 weken later een bericht dat ik de pc mocht komen halen en dat hij hersteld was. Ik heel blij want ik heb de pc heel hard nodig. Ik ging hem dus afhalen en meteen nadat ik thuis was testte ik hem uit: een youtube video aanzetten. En natuurlijk, de pc blokkeerde weeral meteen. Dus ik heel kwaad meteen terug naar de winkel. Ze zeiden dat het een fout van een van hun onderaannemers was en dat het deze keer echt hersteld zal zijn. Gisteren kreeg ik het bericht dat hij hersteld was en ik ben hem meteen komen ophalen, maar u raadt het: weeral hetzelde probleem :-(

Ik ga zo meteen terug naar kreefel, maar zat zijn mijn rechten hier? Kan ik mijn geld terugeisen? Kan ik een vervangtoestel eisen? Ik heb de pc echt hard nodig en ik wil niet weer een maand op de "herstelling" wachten die er misschien weeral niet komt. Ik heb de pc pas en ik hem er ook amper gebruik van kunnen maken (2-3 maanden sinds ik hem heb)

Dank bij voorbaat.

als het probleem echt bij de pc zelf ligt kan je volgens mij zelfs gewoon een ander toestel eisen

Steve_M
29 september 2010, 19:27
Ik ben daarjuist weer langs de winkel geweest en heb hem binnengeleverd. Ze hebben mij verteld dat ze er niets aan kunnen doen en dat ik naar hun centrale bureau ofzoiets in Brussel moest bellen. Ze hebben mij ook beloofd da als het deze keer ni in orde is da we nr een andere oplossing zullen zoeken.

Heb je er nu eerst een blikje cola ingegoten? Anders kan je natuurlijk naar de winkel blijven lopen.

Cdude
29 september 2010, 19:39
als het probleem echt bij de pc zelf ligt kan je volgens mij zelfs gewoon een ander toestel eisen"de PC zelf" bestaat nie"t uit zoveel stukken hoor.
GPU/RAM vervangen/testen RAM/...
Op een half uur weet ik wat het is. :roll:

giserke
29 september 2010, 19:51
vesivius: het heeft niets met software te maken. Ik let daar altijd goed op en ik download niets illegaals. Ik heb de pc al meteen geformateerd en hersteld naar de fabriekstoestand toen het probleem zich een eerste keer voordeet, maar het veranderde niets.

Ik ga de pc nu terug binnenbrengen, wish me luck :D

Wie zegt dat? Weet U hoeveel codec's en drivers er op de achtergrond werken zonder dat je het weet?

Als het echt een hardwareprobleem zou zijn, zou je ook niet gewoon kunnen werken. En videodrivers/ codec is een zeer gevoelig beestje.

Het enige wat je kunt doen is eerst de drivers van de videokaart volledig deinstalleren, en de nieuwste versie installeren. Als het nog niet werkt: uw systeem volledig herinstalleren.

Cdude
29 september 2010, 19:52
Wie zegt dat? Weet U hoeveel codec's en drivers er op de achtergrond werken zonder dat je het weet?

Als het echt een hardwareprobleem zou zijn, zou je ook niet gewoon kunnen werken. En videodrivers/ codec is een zeer gevoelig beestje.

Het enige wat je kunt doen is eerst de drivers van de videokaart volledig deinstalleren, en de nieuwste versie installeren. Als het nog niet werkt: uw systeem volledig herinstalleren.

blablabla, hij kent er duidelijk niks van dus hulp van een savvie maat inroepen.
Trouwens uw advies komt na pasen.
PC is al terug binnen

giserke
29 september 2010, 19:54
Voor degenen die twijfelen;

deze methode was voor mij succesvol in volgende gevallen.
Autoradio-cd Aldi; 2 keer zonder succes binnengedaan, na brief nieuwe gekregen.
PC Carrefour; 1 keer zonder succes binnengedaan, na brief nieuwe gekregen.
Auto Plaatselijke autoboer; 3 keer zonder succes binnengedaan, na brief alle geld teruggekregen (op een moment dat ik die wagen al een jaar had!)

Echt, het werkt en er is geen moment dat je je kwaad moet maken.
Heerlijk problemen oplossen is dat.

Kheb zo een indruk dat jij een brokkenpiloot bent. :lol:
Als je bij mij iets komt kopen, stuur ik U meteen weg ;-)

giserke
29 september 2010, 19:57
blablabla, hij kent er duidelijk niks van dus hulp van een savvie maat inroepen.
Trouwens uw advies komt na pasen.
PC is al terug binnen

Dan wil je al eens een medemens helpen, krijg je weer op je donder :x

filosoof
29 september 2010, 19:58
Aangetekend schrijven richten aan het hoofdfiliaal dat je je toestel (wat je uitvoerig beschrijft, serienummers enzo) voor de zoveelste keer binnen gaat brengen in dit en dat filiaal. Je omschrijft kort maar krachtig de problemen en voegt een kopie van het aankoopbewijs bij.
Een kopie van dat aangetekend schrijven overhandig je in het filiaal wanneer je je toestel binnen brengt.
Je vraagt eventueel aan je advocaat of je zijn naam en adres mag vermelden als verdere contactpersoon.
And then you wait.

Ik heb de ervaring dat een hard blaffende klant aan de balie weinig indruk maakt. Die kan je eeuwen heen en weer blijven sturen. De meesten geven het na een tijdje gewoon op.
Koeltjes de kopie van de aangetekende brief onder hun neus schuiven, uw computer op de toog kwakken, ontvangstbewijs niet vergeten en zonder 1 woord te zeggen weer buitenwandelen.
Probeer maar, baat het niet dan schaadt het niet maar ik ben bijna zeker dat deze methode veel vaker baat dan schaadt.

Succes!Je vraagt eventueel aan je advocaat of je zijn naam en adres mag vermelden als verdere contactpersoon.
Die advocaat kost je meer dan een nieuwe pc. :roll:

Die redenering gaat op voor een zelfstandige die dat van zijn belastingen kan aftrekken, niet voor een loontrekkende.

daiwa
29 september 2010, 20:03
Office pcs zijn redelijk betrouwbaar maar de homecomputers uit de grootwarenhuizen zou ik nog niet gratis willen.


Ik zit aan mijn tweede pc die uit een grootwarenhuis komt en ik mag echt niet klagen.

Mijn eerste was een Compaq en heb daar nooit problemen mee gehad, mijn tweede en huidige pc is een Acer en daar was na 2 maand de koeling kapot.
Twee dagen nadat ik het probleem had doorgegeven was hier al een technicus van Acer bij mij thuis die het probleem direct herstelde.

giserke
29 september 2010, 20:03
Ik heb daar eigenlijk maar 1 antwoord op: doe niet mee aan die globalisatie, en ga bij de PC boer om de hoek die ze zelf samensteekt.

Mitgard
29 september 2010, 20:25
Ik heb daar eigenlijk maar 1 antwoord op: doe niet mee aan die globalisatie, en ga bij de PC boer om de hoek die ze zelf samensteekt.

http://www.woltech.nl/ambacht.jpg

Cdude
29 september 2010, 20:45
Kheb zo een indruk dat jij een brokkenpiloot bent. :lol:
Als je bij mij iets komt kopen, stuur ik U meteen weg ;-)
LOL

Cdude
29 september 2010, 20:46
Dan wil je al eens een medemens helpen, krijg je weer op je donder :xStap 1 bij help = assessment situation ;)

Txiki
29 september 2010, 22:49
Stook een vuurtje naast het scherm. Dan ontdooit dat wel.

Jazeker
29 september 2010, 23:13
Het kan natuurlijk altijd de video kaart zijn maar dat gebeurt zeer zeldzaam. Waarschijnlijk is er software matig iets mis. De meeste hersteldiensten kijken alleen naar de hardware, software herstellingen zijn onbetaalbaar. U moet iemand zoeken die van beiden (hard- en software) verstand heeft een goede liefhebber of zo een klein dealertje is ideaal. Ik heb zelf jaren computers hersteld als bijberoep en dit specifieke geval komt helaas meer voor dan men denkt. Ik heb eens een klant gehad (een gehandicapte?) die dreigde om zelfmoord te plegen indien hij zijn computer niet binnen de 2 dagen terug (hersteld) kreeg. Hij kon met zijn handicap zijn computer niet missen. Toen ik de computer nakeek stond hij vol illegale programma's tot en let zijn Windows versie en de verwijzingen naar porno sides waren legio. Resultaat; herformateren (zonder backup) en een officiële windows versie geïnstalleerd. Ik heb van die klant gelukkig nooit meer iets gehoord

:?

Steve_M
29 september 2010, 23:20
:?

:rofl:

manta
29 september 2010, 23:20
:?

:lol:

Ja zeg , a ge het zo aanstipt ... :lol:

Jazeker
29 september 2010, 23:35
Lenovo werkt hier nochtans prima, 'k denk dat het veel te maken heeft met wat je er wil mee doen

Lenovo is brol. Ze hebben de Thinkpad lijn van IBM compleet naar de vaantjes geholpen.

Jazeker
29 september 2010, 23:41
Alle "hangjongeren" een pc in hun kamer en er zijn geen "hangjongeren" meer.

Ik zie het zo al gebeuren. Een hoop hangjongeren die voor de poorten van containerparken "hangen". "eh meneer, is't nen oude pc of scherm da ge binnen brengt? Dan pakken we hem wel van u over... moete gij er nie voor betalen om hem hier af te zetten". Win-win situatie. :-P

(Misschien moeten daar eens een vzw'ke rond worden opgezet...)

Tenzij dat ze hem gaan gebruiken om op fundi sites te zitten snuffelen en bekokstoven natuurlijk ;-)

Jazeker
29 september 2010, 23:45
Aangetekend schrijven richten aan het hoofdfiliaal dat je je toestel (wat je uitvoerig beschrijft, serienummers enzo) voor de zoveelste keer binnen gaat brengen in dit en dat filiaal. Je omschrijft kort maar krachtig de problemen en voegt een kopie van het aankoopbewijs bij.
Een kopie van dat aangetekend schrijven overhandig je in het filiaal wanneer je je toestel binnen brengt.
Je vraagt eventueel aan je advocaat of je zijn naam en adres mag vermelden als verdere contactpersoon.
And then you wait.

Ik heb de ervaring dat een hard blaffende klant aan de balie weinig indruk maakt. Die kan je eeuwen heen en weer blijven sturen. De meesten geven het na een tijdje gewoon op.
Koeltjes de kopie van de aangetekende brief onder hun neus schuiven, uw computer op de toog kwakken, ontvangstbewijs niet vergeten en zonder 1 woord te zeggen weer buitenwandelen.
Probeer maar, baat het niet dan schaadt het niet maar ik ben bijna zeker dat deze methode veel vaker baat dan schaadt.

Succes!

Iemand die de wegen des levens kent... BigF rules.

Jazeker
29 september 2010, 23:56
Bij die auto bv.
De eerste keer wandel je daar vriendelijk binnen en omschrijft het probleem.
De tweede keer wandel je daar heel wat minder vriendelijk, om niet te zeggen kwaad, binnen omdat je te horen kreeg op de keuring dat je auto onherstelbaar was toegetakeld. Verboden tot het verkeer. Laswerken aan de chassisbalken ofzo. Om een voorwiel een beetje vast te houden. Wij kwamen net van een 3500km vakantie door Frankrijk met dat ding toen we dat te weten kwamen. Heel de vakantie gedacht:"Shit seg, als we terugzijn doe ik eerst den auto binnen, hij stuurt precies wat raar." Geloof me, dan ben je niet ver van 'blaffende klant' als je binnenwandelt.
Je bent dat helemaal als hij vervolgens met een voorstel komt; "Ik hoef het factuur van die laswerken niet te betalen en de kous is af". Enter blaffende klant. Hij vernielt mijnen auto en ik zou blij zijn dat ik daar niet voor moet betalen?
Aangetekend briefje, de woorden 'in gebreke stellen' gebruiken, adres advocaat gebruiken en vier dagen later cash in the pocket.

Sheisse man... ging het nog niet om het financiële, je hebt verdorie met je gezin duizenden kilometers afgelegd in een potentiële doodskist. 8O

Voor zo iets zou ik zelfs een rechtszaak aanspannen naast de terugbetaling van die auto. Dat zijn gangsterpraktijken. Weet overigens of het nu nog veel gebeurt, maar er was een periode dat men gewoon twee verongelukte wagens aan elkaar lastte, wat shiny lak erover en verkopen als ongevalvrij. Bij de minste aanrijding scheurt dat wrak dan in twee, natuurlijk.

Jazeker
30 september 2010, 00:11
Ik ben daarjuist weer langs de winkel geweest en heb hem binnengeleverd. Ze hebben mij verteld dat ze er niets aan kunnen doen en dat ik naar hun centrale bureau ofzoiets in Brussel moest bellen. Ze hebben mij ook beloofd da als het deze keer ni in orde is da we nr een andere oplossing zullen zoeken.

Je bent met andere woorden weer weggestuurd. Je had gewoon kalm moeten zeggen dat zij in jouw bijzijn zelf naar Brussel moeten bellen en dat de klant voor hun neus staat met de machine in kwestie erbij.

Advocaat kan handig zijn maar even "het ministerie van Economische Zaken vermelden" (of hoe dat tegenwoordig mag heten), kan ook geen kwaad. Meestal zullen ze dan ook wel snel wit rond de neus worden. Op die manier hebben wij al wel meerdere aanslepende zaakjes "opgelost".

Inno
30 september 2010, 00:38
Je hebt alreeds genoeg geduld getoond, soms moet je eens wat meer pushen (steeds beleefd blijven). Duidelijk zeggen dat je het beu bent en dan je zeker weet dat ze voor een oplossing kunnen zorgen. Misschien moet je vermelden dat je die pc nodig hebt voor je werk als journalist en dat je misschien wel een essay over hen zal schrijven en je vriendin van testaankoop wil meehelpen. Dat zal hen wel van gedachten doen veranderen.

Herr Flick
30 september 2010, 07:09
D�*t is de triestige werkelijkheid:


http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/11/17nov09compach0qw83.jpg


http://www.netbookchoice.com/2009/08/19/asus-tops-reliability-study%E2%80%A6-once-again/

http://www.pcworld.com/article/182376/report_a_third_of_laptops_fail_within_3_years.html


http://www.digitaltrends.com/computing/dell-charged-with-knowingly-shipping-bad-pcs/
http://www.pcworld.com/article/123409/reliability_and_service_the_best_companies_to_buy_ from.html

Office pcs zijn redelijk betrouwbaar maar de homecomputers uit de grootwarenhuizen zou ik nog niet gratis willen.

En die twee jaar "wettelijke" garantie , bij Dell betaal je die apart en extra.



Je kan altijd een proces beginnen, dat wel.
Een advocaat kost duurder dan een pc.

Een uitval van een 10 % is inderdaad een goed gemiddelde, dat is trouwens heel merk en zelf model afhankelijk. IBM heeft zo ooit in den tijd dat ze nog PC `s bouwden wat op de markt gegooid dat gewoon slecht was, ik mocht die dingen herstellen, ... Terwijl hun PS2 reeks onverwoestbaar was, daar mocht ge gelijk wat mee uitsteken niet kapot te krijgen, ja eens een voeding of Disk die crashed, maar verder geen problemen mee.

Dikwijls worden voor Office PC`s toch andere materialen gebruikt, wat heel , heel belangrijk is, is de koeling, als je zo een plastieken behuizing hebt met een schoon design of zo een coole ijzeren bak, met veel gaten in. ga maar voor de ijzeren bak.

En koop zo een ding bij iemand die er iets van kent als ge er zelf niet genoeg van kent.

Herr Flick
30 september 2010, 07:12
Voor degenen die twijfelen;

deze methode was voor mij succesvol in volgende gevallen.
Autoradio-cd Aldi; 2 keer zonder succes binnengedaan, na brief nieuwe gekregen.
PC Carrefour; 1 keer zonder succes binnengedaan, na brief nieuwe gekregen.
Auto Plaatselijke autoboer; 3 keer zonder succes binnengedaan, na brief alle geld teruggekregen (op een moment dat ik die wagen al een jaar had!)

Echt, het werkt en er is geen moment dat je je kwaad moet maken.
Heerlijk problemen oplossen is dat.

Mijne garagist in een garage vol volk eens flink afblaffen, en de volgende dag probleem opgelost en voor 1000 euro gratis opties, ...

dat is pas zaken doen, ... 8-)

Cdude
30 september 2010, 07:29
Lenovo is brol. Ze hebben de Thinkpad lijn van IBM compleet naar de vaantjes geholpen.

Watte? Ik heb er hier 2 staan.
Buiten de verf van de E die er bijna af is, niks op aan te merken.
Thus hebben we Sonyyyyyyyyyyyy8-)

Cdude
30 september 2010, 07:30
Mijne garagist in een garage vol volk eens flink afblaffen, en de volgende dag probleem opgelost en voor 1000 euro gratis opties, ...

dat is pas zaken doen, ... 8-)
je garagist afblaffen voor een nog niet geleverde nieuwe auto? 8O

Eigenzinnig
30 september 2010, 07:31
Ik wil er zelf niet aan prutsen, want dan verlies ik de garantie.

Ik heb zojuist een mail van hun gekregen, waarin ze zeggen dat ze de moederbord hebben vervangen. Maar daar ligt het probleem niet, het is de videokaart volgens mij die aan het flashen is.

Ik snap niet hoe ze een pc, die bij het aanzetten van youtube blokkeert (of zelfs gewoon uit zijn eigen soms), als hersteld kunnen terugsturen. Hoe testen ze die eigenlijk? :?
Dat is het probleem bij die ketens, er wordt summier en omslachtig gecommuniceerd..zo staat er op de herstelbon waarschijnlijk gewoon 'loopt vast' en die gasten zetten dat op, dat werkt..terug inpakken..
Tracht ervoor te zorgen dat het probleem in detail wordt beschreven op de bon en zeg dat dit de laatste keer is en ge daarna uw geld of een tegoedbon wil..

Cdude
30 september 2010, 07:32
Je bent met andere woorden weer weggestuurd. Je had gewoon kalm moeten zeggen dat zij in jouw bijzijn zelf naar Brussel moeten bellen en dat de klant voor hun neus staat met de machine in kwestie erbij.

Advocaat kan handig zijn maar even "het ministerie van Economische Zaken vermelden" (of hoe dat tegenwoordig mag heten), kan ook geen kwaad. Meestal zullen ze dan ook wel snel wit rond de neus worden. Op die manier hebben wij al wel meerdere aanslepende zaakjes "opgelost".Niet alleen dat maar ook effectief op papier laten zetten dat die "andere oplossing" een spiksplinternieuwe PC is, in het geval van niet-herstelling.

Maar zoals al eerder gezegd. Zoek iemand die alvast uitsluit dat het een software probleem is.

Herr Flick
30 september 2010, 08:39
je garagist afblaffen voor een nog niet geleverde nieuwe auto? 8O

Yep, hij was te laat, en aangezien de datum die op het bestelbonneke staat heilig is, zat m met een serieus ei in zijn gat, Had hij niet binnen de 24 uur gereageerd, had hij met nen onverkochte auto op zijn terrein gestaan en mijn voorschot mogen teruggeven...

Cdude
30 september 2010, 08:43
Yep, hij was te laat, en aangezien de datum die op het bestelbonneke staat heilig is, zat m met een serieus ei in zijn gat, Had hij niet binnen de 24 uur gereageerd, had hij met nen onverkochte auto op zijn terrein gestaan en mijn voorschot mogen teruggeven...

Deze "kleine" details stonden wel niet in je eerste versie eh ;-)

Herr Flick
30 september 2010, 08:45
Dat is het probleem bij die ketens, er wordt summier en omslachtig gecommuniceerd..zo staat er op de herstelbon waarschijnlijk gewoon 'loopt vast' en die gasten zetten dat op, dat werkt..terug inpakken..
Tracht ervoor te zorgen dat het probleem in detail wordt beschreven op de bon en zeg dat dit de laatste keer is en ge daarna uw geld of een tegoedbon wil..

Soms is het nog veel verder, ooit voor een werkgever een peperduur scherm binnen gegeven voor herstelling na maanden was dat nog niet terug.

Hersteller gebeld ja wij weten niet waar dat is, dat wordt ergens in Brussel hersteld door de leverancier, ...

Hehe dat moet ge nu niet tegen mij zeggen, serienummerke opgezocht naar de leverancier gebeld, hebt ge die serienummer binnen voor herstelling ?

Nog nooit gezien, ...

Die hersteller heeft het toen ook in Keulen horen donderen, na een paar weken boel gerepareerd en die sukkel zijn contract kwijt ook een paar maand later, als dien baas daar mijne kop nog maar zag begon zijn bloed al te koken,... :twisted: maar ja die moest vriendelijk blijven he, ...

Herr Flick
30 september 2010, 08:45
Deze "kleine" details stonden wel niet in je eerste versie eh ;-)

Ja kom het moet plezant blijven he,... ;-)

Cdude
30 september 2010, 09:05
Soms is het nog veel verder, ooit voor een werkgever een peperduur scherm binnen gegeven voor herstelling na maanden was dat nog niet terug.

Hersteller gebeld ja wij weten niet waar dat is, dat wordt ergens in Brussel hersteld door de leverancier, ...

Hehe dat moet ge nu niet tegen mij zeggen, serienummerke opgezocht naar de leverancier gebeld, hebt ge die serienummer binnen voor herstelling ?

Nog nooit gezien, ...

Die hersteller heeft het toen ook in Keulen horen donderen, na een paar weken boel gerepareerd en die sukkel zijn contract kwijt ook een paar maand later, als dien baas daar mijne kop nog maar zag begon zijn bloed al te koken,... :twisted: maar ja die moest vriendelijk blijven he, ...

"Wij weten niet waar ..." moeten ze tegen mij ook niet zeggen.
It's your F*** job to know. :evil:

Visjnu
30 september 2010, 09:12
Lenovo is brol. Ze hebben de Thinkpad lijn van IBM compleet naar de vaantjes geholpen.
? 8O

Herr Flick
30 september 2010, 09:17
? 8O

Lenovo heeft de PC devisie van IBM overgepakt,

De Thinkpad was een van de beste laptops op de markt toen het onder IBM zat.

Visjnu
30 september 2010, 09:21
Lenovo heeft de PC devisie van IBM overgepakt,

De Thinkpad was een van de beste laptops op de markt toen het onder IBM zat.

En is dat nog steeds.

Herr Flick
30 september 2010, 10:09
En is dat nog steeds.

Het is al eventjes geleden dat ik er nog eentje geopereerd heb dus ik kan het niet zeggen, maar als ervaringsdeskundige ga ik uw mening niet in twijfel trekken.

Cdude
30 september 2010, 10:16
Het is al eventjes geleden dat ik er nog eentje geopereerd heb dus ik kan het niet zeggen, maar als ervaringsdeskundige ga ik uw mening niet in twijfel trekken.

U betterrrrrrrr not :2gunfire:

Herr Flick
30 september 2010, 11:54
Maken ze die thinkpads nog altijd met een ijzeren carosserie of is dat ondertussen ook geplastifieerden broltech ?

Cdude
30 september 2010, 12:09
Maken ze die thinkpads nog altijd met een ijzeren carosserie of is dat ondertussen ook geplastifieerden broltech ?

http://archive.laptopmag.com/Review/Lenovo-ThinkPad-T60.ht

filosoof
30 september 2010, 12:22
Het kan natuurlijk altijd de video kaart zijn maar dat gebeurt zeer zeldzaam. http://www.ubergizmo.com/15/archives/2010/09/owners_of_hp_dell_apple_notebooks_will_get_free_re pairs_via_nvidia_settlement.html

Txiki
30 september 2010, 12:30
Heeft er nu ook nog iemand een antwoord op de vraag in de titel van deze draad?

filosoof
30 september 2010, 12:32
Lenovo heeft de PC devisie van IBM overgepakt,

De Thinkpad was een van de beste laptops op de markt toen het onder IBM zat.Probleempje in dit land is wel dat je maar weinig winkels vindt die ze verkopen. Internet sites genoeg, en ik koop wel boeken en zo via internet maar apparaten betast en start ik toch liefst eerst, voor ik mij Visakaart bovenhaal.
Bij een internetwinkel kan je het ding niet terug op de toonbank leggen met commentaar "Jullie spul heeft 1 week gewerkt en nu is't dood." Terugzenden per post en hopen. Je mag al blij zijn indien ze niet zeggen, zélf contact op te nemen met de invoerder of fabricant.

Ke Nan
30 september 2010, 12:39
Heeft er nu ook nog iemand een antwoord op de vraag in de titel van deze draad?

Antwoorden op vragen behoren niet tot de rechten van een draad in K&K. Antwoorden die niet terzake zijn, zijn daarentegen een PLICHT!

Txiki
30 september 2010, 12:42
Antwoorden op vragen behoren niet tot de rechten van een draad in K&K. Antwoorden die niet terzake zijn, zijn daarentegen een PLICHT!

:-P

:cheer: da's waar :cheer:

Herr Flick
30 september 2010, 12:55
Probleempje in dit land is wel dat je maar weinig winkels vindt die ze verkopen. Internet sites genoeg, en ik koop wel boeken en zo via internet maar apparaten betast en start ik toch liefst eerst, voor ik mij Visakaart bovenhaal.
Bij een internetwinkel kan je het ding niet terug op de toonbank leggen met commentaar "Jullie spul heeft 1 week gewerkt en nu is't dood." Terugzenden per post en hopen. Je mag al blij zijn indien ze niet zeggen, zélf contact op te nemen met de invoerder of fabricant.

Dat doe ik ook niet mijne Mac komt ook uit de winkel, ik ga dat ook niet online bestellen.

Ik weet eigenlijk ook niet hoe ze die dingen tegenwoordig distribueren wij kopen nu HP en daarvoor had ik ne Fujitsu ook wel niet slecht eigenlijk.

Toshiba vind ik voor laptops ook nog altijd de moeite al is het al een tijdje geleden dat ik er nog een geopereerd heb. Vooral die Tecra reeks dan, maar wel aan de dure kant natuurlijk.

Cdude
30 september 2010, 14:11
Probleempje in dit land is wel dat je maar weinig winkels vindt die ze verkopen. Internet sites genoeg, en ik koop wel boeken en zo via internet maar apparaten betast en start ik toch liefst eerst, voor ik mij Visakaart bovenhaal.
Bij een internetwinkel kan je het ding niet terug op de toonbank leggen met commentaar "Jullie spul heeft 1 week gewerkt en nu is't dood." Terugzenden per post en hopen. Je mag al blij zijn indien ze niet zeggen, zélf contact op te nemen met de invoerder of fabricant.

Je kan de winkel altijd even "nachecken" via een forum.
9 lives/tweakers vind je altijd wel ervaringen over de return policy van webwinkels.
Ik koop quasi alles online. 8-)

Steve_M
30 september 2010, 14:37
Dat doe ik ook niet mijne Mac komt ook uit de winkel, ik ga dat ook niet online bestellen.

Ik weet eigenlijk ook niet hoe ze die dingen tegenwoordig distribueren wij kopen nu HP en daarvoor had ik ne Fujitsu ook wel niet slecht eigenlijk.

Toshiba vind ik voor laptops ook nog altijd de moeite al is het al een tijdje geleden dat ik er nog een geopereerd heb. Vooral die Tecra reeks dan, maar wel aan de dure kant natuurlijk.

Past die zo'n beetje bij je handtas?

Herr Flick
30 september 2010, 14:39
Past die zo'n beetje bij je handtas?

Dat is zo een groot ding voor op mijne bureau, ... ;-)

ik ben niet echt het type dat met sjakosjen sleurt 8-)

Steve_M
30 september 2010, 14:40
Dat is zo een groot ding voor op mijne bureau, ... ;-)

ik ben niet echt het type dat met sjakosjen sleurt 8-)

Sorry, slechte ervaringen met mijn mac-gebruikende collega's. Bende fanboys.

Herr Flick
30 september 2010, 14:45
Sorry, slechte ervaringen met mijn mac-gebruikende collega's. Bende fanboys.

T zijn niet allemaal jeanetten he, ... ;-) Sommigen kopen dat omdat het echt goed is, en nie voor den design die den Jobs eraan gegeven heeft.

Fantastisch toestel, om u een voorbeeld te geven ik heb daar een virtual machine op staan om Microschoft Windows op te draaien, maar ik gebruik die bijna nooit.

Ik heb ook nog mijne Windows7 laptop natuurlijk maar het liefst van al prul ik op die Mac.

Anna List
30 september 2010, 14:46
you have the right to remain silent.

Cdude
30 september 2010, 14:58
Dat is zo een groot ding voor op mijne bureau, ... ;-)

ik ben niet echt het type dat met sjakosjen sleurt 8-)Groot ding op bureau , klein ding in de broek ? :-P

Herr Flick
30 september 2010, 15:00
Groot ding op bureau , klein ding in de broek ? :-P

Ik heb niet voor het grootste scherm gekozen als dat een troost mag zijn...

Steve_M
30 september 2010, 15:06
T zijn niet allemaal jeanetten he, ... ;-) Sommigen kopen dat omdat het echt goed is, en nie voor den design die den Jobs eraan gegeven heeft.

Fantastisch toestel, om u een voorbeeld te geven ik heb daar een virtual machine op staan om Microschoft Windows op te draaien, maar ik gebruik die bijna nooit.

Ik heb ook nog mijne Windows7 laptop natuurlijk maar het liefst van al prul ik op die Mac.

Ach, het hangt er van af waarvoor je hem nodig hebt, natuurlijk. Ik werk met een aantal toepassingen voor tekstanalyse die veel beter zijn dan hun mac-equivalenten. Als collega's of studenten dan toch per se mac daarvoor willen gebruiken, dan kunnen ze van mij niet meer verwachten dan een "trek uw plan dan maar".

Verder, geneut over .docx-bestanden die ze niet kunnen openen. Raar geformatteerde bijlagen in mails.

Maar het is vooral het eindeloze gezeur over die mac's dat zo vreselijk op mijn zenuwen werkt. Alsof Apple ook niet gewoon een bedrijf is dat winst wil maken.

"Jamaar, Steve_M, Bill Gates is Satan en Microsoft is de negende cirkel".

Who fucking cares. Als ze dan toch per se de communist willen uithangen, dat ze dan een of andere niet-ondersteunde Linux-distro installeren. Kunnen ze hun draadloos netwerk configureren van op een blinkende cursor.

EDIT: het zit duidelijk dieper dan ik zelf dacht.

Cdude
30 september 2010, 15:15
Ach, het hangt er van af waarvoor je hem nodig hebt, natuurlijk. Ik werk met een aantal toepassingen voor tekstanalyse die veel beter zijn dan hun mac-equivalenten. Als collega's of studenten dan toch per se mac daarvoor willen gebruiken, dan kunnen ze van mij niet meer verwachten dan een "trek uw plan dan maar".

Verder, geneut over .docx-bestanden die ze niet kunnen openen. Raar geformatteerde bijlagen in mails.

Maar het is vooral het eindeloze gezeur over die mac's dat zo vreselijk op mijn zenuwen werkt. Alsof Apple ook niet gewoon een bedrijf is dat winst wil maken.

"Jamaar, Steve_M, Bill Gates is Satan en Microsoft is de negende cirkel".

Who fucking cares. Als ze dan toch per se de communist willen uithangen, dat ze dan een of andere niet-ondersteunde Linux-distro installeren. Kunnen ze hun draadloos netwerk configureren van op een blinkende cursor.

EDIT: het zit duidelijk dieper dan ik zelf dacht.http://ecx.images-amazon.com/images/I/51S1G2M05WL._SL500_AA300_.jpg

Herr Flick
30 september 2010, 15:18
Ach, het hangt er van af waarvoor je hem nodig hebt, natuurlijk. Ik werk met een aantal toepassingen voor tekstanalyse die veel beter zijn dan hun mac-equivalenten. Als collega's of studenten dan toch per se mac daarvoor willen gebruiken, dan kunnen ze van mij niet meer verwachten dan een "trek uw plan dan maar".

Verder, geneut over .docx-bestanden die ze niet kunnen openen. Raar geformatteerde bijlagen in mails.

Maar het is vooral het eindeloze gezeur over die mac's dat zo vreselijk op mijn zenuwen werkt. Alsof Apple ook niet gewoon een bedrijf is dat winst wil maken.

"Jamaar, Steve_M, Bill Gates is Satan en Microsoft is de negende cirkel".

Who fucking cares. Als ze dan toch per se de communist willen uithangen, dat ze dan een of andere niet-ondersteunde Linux-distro installeren. Kunnen ze hun draadloos netwerk configureren van op een blinkende cursor.

EDIT: het zit duidelijk dieper dan ik zelf dacht.


Als Bill Gates Satan is, is dat voor mij juist een reden om Microschoft te kopen... ;-)

Nee serieus nu, PC`s zijn goed, Mac`s zijn dat ook, maar dan wel voor mensen die hun plan kunnen trekken en inderdaad niet gaan zeuren over compatibiliteit etc... je moet ook weten dat je er bepaalde dingen niet mee kunt doen en andere dingen beter mee kunt doen, ... mijne muziek bvb die speelt gewoon goed en ik kan daar midi compatibele controllers aanhangen enz... Maar ik moet daar geen Mac voor kopen bij een PC werkt dat even goed.

Inderdaad als ge de rebel wil uithangen zet dan een linux op uwe PC of nog beter probeer een Mac OS op ne pc te installeren (ja dat lukt soms... )

Nu moet ik zeggen ik heb ervaring met verschillende OS en van UNIX tot OS2 en Dos 3.3 , GEM tot Mac OS 10 en dat laatste is gewoon het meest stabiele tot nu toe, al moet ik ook zeggen dat Windows7 gewoon even goed is.

Waarom die Mac, ik wou het gewoon eens proberen en ik heb daar geen spijt van , lang over getwijfeld trouwens, maar ik heb nog altijd een PC in de aanslag voor die dingen die er niet mee lukken ik heb wel eens een seriele poort nodig, nu is dat enkel nog noodzakelijk voor mensen die van alle speciale exotische brol willen configureren. Maar ik heb af en toe wel wat van dat soort toestanden op mijnen bureau.

Steve_M
30 september 2010, 15:22
Als Bill Gates Satan is, is dat voor mij juist een reden om Microschoft te kopen... ;-)

Nee serieus nu, PC`s zijn goed, Mac`s zijn dat ook, maar dan wel voor mensen die hun plan kunnen trekken en inderdaad niet gaan zeuren over compatibiliteit etc... je moet ook weten dat je er bepaalde dingen niet mee kunt doen en andere dingen beter mee kunt doen, ... mijne muziek bvb die speelt gewoon goed en ik kan daar midi compatibele controllers aanhangen enz... Maar ik moet daar geen Mac voor kopen bij een PC werkt dat even goed.

Inderdaad als ge de rebel wil uithangen zet dan een linux op uwe PC of nog beter probeer een Mac OS op ne pc te installeren (ja dat lukt soms... )

Nu moet ik zeggen ik heb ervaring met verschillende OS en van UNIX tot OS2 en Dos 3.3 , GEM tot Mac OS 10 en dat laatste is gewoon het meest stabiele tot nu toe, al moet ik ook zeggen dat Windows7 gewoon even goed is.

Waarom die Mac, ik wou het gewoon eens proberen en ik heb daar geen spijt van , lang over getwijfeld trouwens, maar ik heb nog altijd een PC in de aanslag voor die dingen die er niet mee lukken ik heb wel eens een seriele poort nodig, nu is dat enkel nog noodzakelijk voor mensen die van alle speciale exotische brol willen configureren. Maar ik heb af en toe wel wat van dat soort toestanden op mijnen bureau.

Tja, ik heb één oudere collega die niet op een muis kan klikken. En dat bedoel ik niet spreekwoordelijk: i.p.v. op de muisknop te drukken, drukt hij altijd op dat bolletje in het midden waarmee je een menu opent. Er staat dan wel een mac van een paar duizend euro op zijn bureau, uiteraard met het grootste scherm.

Herr Flick
30 september 2010, 15:29
Tja, ik heb één oudere collega die niet op een muis kan klikken. En dat bedoel ik niet spreekwoordelijk: i.p.v. op de muisknop te drukken, drukt hij altijd op dat bolletje in het midden waarmee je een menu opent. Er staat dan wel een mac van een paar duizend euro op zijn bureau, uiteraard met het grootste scherm.

:lol: :lol: :lol:

Dat snap ik niet van den Jobs zie. ... die eenknopsmuis, ... ik gebruik die macmuis enkel om mee te scrollen, ik heb daar nen trackball neven staan om mee te werken, Linkshandig de muis bedienen en rechtshandig scrollen qua productiviteit kan dat tellen he.,. ;-)

Jazeker
30 september 2010, 16:02
Niet alleen dat maar ook effectief op papier laten zetten dat die "andere oplossing" een spiksplinternieuwe PC is, in het geval van niet-herstelling.

Als ze dat al willen doen. En er is ook een kans z'n pc komt uit een batch van 10.000 PC's met hetzelfde probleem.

Maar zoals al eerder gezegd. Zoek iemand die alvast uitsluit dat het een software probleem is.

Vraag aan de topic starter overigens: heb je er een installatie cd bijgekregen ingeval je hele software omgeving een oerwoud van niet compatibele (met het OS of met elkaar) software blijkt te zijn. Want in zulks geval haal je best een externe harde schijf om je data eraf te halen en begin je gewoon een nieuwe installatie.

Als dit Chinees voor je is, trek dan met het ding naar zo van 1 van die computerwinkels waar ze nog zelf PC's in mekaar boksen op maat. Die weten waar ze mee bezig zijn.

Dat ipv. een huishoudwinkel waar ze die PC gewoon opsturen naar een atelier waar wat halfgetrainde goons op een blaadje aflezen welke knopjes ze moeten indrukken om tot het verdict "werkt" of "werkt niet" te komen. Youtube zal alvast niet op hun lijstje staan. De mensen die daar werken hebben vaak zelfs niet als opdracht gekregen om te zien wat de symptomen zijn die jij ziet. Het is hiervoor al gezegd... Die krijgen meestal een pc onder de neus met de melding "werkt niet", hoezeer jij ook bij Krëfel hebt zitten uitleggen wat er allemaal niet en wel werkt.

Bij Aldi/Medion gaan ze me ook niet snel meer liggen hebben. Een digitale camera gekocht daar. Het ding gaf voor 50% wazige foto's (en ja... ik weet hoe ik met een digitale camera moet werken). Teruggestuurd met die boodschap. Ik zou een nieuwe in de plaats krijgen. Alas... serienummer hetzelfde. Weer teruggestuurd. Zo blijf je maar draaien.

Heb me enkel nog eens laten verleiden door medion door een flatbed scannertje. Het was zo 1 van de aanbiedingen geweest aan 60 euro (specs waren wel goed). Maar het was een toonzaalmodelletje dat stof stond te verzamelen... Bij onzen Aldi weten ze niet goed waar ze een toonzaal moeten zetten. Die hadden ze dus weer afgeprijsd naar 45 euro. Staat hier nu te blinken met negatief- en diascanner erbij en ik mag niet klagen. De software is goed en het doet wat het moet doen aan goede kwaliteit. En als die het opgeeft na een jaar dan ben ik er met die 45 euro geen buil aan gevallen. Maar het zijn vaak uitzonderingen en zeker laptops zijn gevaarlijk als je ze koopt zonder deskundig advies ipv. van er maar eentje uit de rekken te pikken en tussen de mayonaise, bruin brood en een kruimeldief doorheen de kassa te loodsen.

Jazeker
30 september 2010, 16:14
Heeft er nu ook nog iemand een antwoord op de vraag in de titel van deze draad?

Ja. Jezelf beklagen dat je een fout hebt gemaakt door een PC te kopen in een kookplatenwinkel, je er overheen zetten en beseffen dat iedereen fouten maakt, Krëfel afdreigen met Test-Aankoop en het ministerie van Economische Zaken en een aangetekende brief sturen naar de hoofdzetel te lande en een kopietje daarvan in je lokale shop afleveren.

Jazeker
30 september 2010, 16:24
T zijn niet allemaal jeanetten he, ... ;-) Sommigen kopen dat omdat het echt goed is, en nie voor den design die den Jobs eraan gegeven heeft.

Fantastisch toestel, om u een voorbeeld te geven ik heb daar een virtual machine op staan om Microschoft Windows op te draaien, maar ik gebruik die bijna nooit.

Wat is eigenlijk je verlies aan performantie als je je virtual machine gebruikt? Ik kan me niet inbeelden dat je dan onder je virtuele windows nog bv. de laatste 3D games gaat spelen

Ik heb ook nog mijne Windows7 laptop natuurlijk maar het liefst van al prul ik op die Mac.

Omdat hij een groot scherm heeft of omdat Mac beter is?

(en o wee... ik wil hier geen linux-windows-MacOS jihad laten beginnen he...)

Wil de reden weten waarom je liever werkt op Mac mocht je pakweg een grote bak met linux of windows op je bureau hebben staan.

Herr Flick
30 september 2010, 16:24
Ik heb zo ooit de repair van een grote computerboer gezien ,... daar wilt ge echt niet dat uwe PC daar terecht komt...

Daar zitten wel goei gasten he, maar daar staat zoveel binnen dat die door het bos de bomen niet meer zien.

Ikzelf heb voor ne kleine computerboer gewerkt, als hobby wij hielden overzicht, en ik wist wat eraan mankeerde voor we eraan begonnen. Half uurke of uurke knutselen en bam de factuur was binnen of als ge het toestel daar gekocht had, in vele gevallen gratis zelf als dat een software probleem was, en dat niet te veel voorviel.

Zelfde liedje toen ik voor een grote system integrator in de repair werkte, daar zaten een paar rare kwieten te vegeteren achter ne groten bureau maar die wisten wel waar ze mee bezig waren elk gespecialiseerd in zijn merk. Wij deden maintenance voor zo wat elk groot computer merk. De meeste zaten trouwens op de baan, het waren alleen de moeilijke gevallen die binnen kwamen, al de rest werd in de field gerepareerd. Daar zat ook een volledige dispatching achter. Dat is het verschil tussen professionals en amateurs en dat verschil kost geld natuurlijk.

Wij deden alleen herstellingen waar een contract opzat, anders direct 200 euro tegen uw oren, zonder de prijs van de stukken.

Ik had ne collega die elke dag wel zo een klant had waar hij gewoon wat paperclips en broodkruimels uit een toetsenbord peuterde en toek gerepareerd, ha dat valt buiten contract (eigen toegebrachte schade) lap 200 euro... Jaja de business draaide goed...

Herr Flick
30 september 2010, 16:30
Ik heb ook nog mijne Windows7 laptop natuurlijk maar het liefst van al prul ik op die Mac.

Omdat hij een groot scherm heeft of omdat Mac beter is?

(en o wee... ik wil hier geen linux-windows-MacOS jihad laten beginnen he...)

Wil de reden weten waarom je liever werkt op Mac mocht je pakweg een grote bak met linux of windows op je bureau hebben staan.[/QUOTE]

MAC OS X om er een te noemen, dat doet gewoon wat het moet doen.

Groot scherm ook gemakkelijk om te drag en droppen enz...

Ergonomisch is het ook af, scherm staat perfect van hoogte.

Plezant toetsenbord, (Ik heb lange tijd een oud IBM toetsenbord gebruikt omdat dat super was ) maar dit klavier is gewoon goed.

Geen gekloot meer alles wat ik moet hebben zit daar op,

Geintegreerde webcam die dan ook nog eens goed is,

Ik denk dat dat ding op die jaren dat ik hem heb nog maar 2 o 3 keer vastgelopen is, en slechts af en toe moet je hem met de knop afzetten, (na of vlak voor een upgrade bvb, dat alles niet 100 % afsluit. Met een windows PC haal je dat nooit.

Ah en snel opstarten, maar dat is sinds Windows 7 ook beter geworden.

Ik weet het, het kost meer en het is geen PC maar het niveau van afwerking is gewoon beter, geen of toch veel minder irritant gezoem. Een heel goeie geluidkskaart.


3D games, koopt u een playstation he als ge dat wilt doen, dat is er veel beter voor geschikt ik heb mijne PC niet gekocht om mee te gamen, als ge een game PC wil ja dan moet je een PC kopen. Alhoewel er voor Mac ook het een en ander uit is, heb ik iets van spelletjes spelen ...

Ja op een PC kunt ge copykes maken enz... maar uw hardware is betrekkelijk duur als je een goed toestel wil. Dan kunt ge beter 300 euro uitgeven voor een console die minstens even goed presteert en ervoor zorgen dat ge ne vetten breedbeeld TV hebt.

Jazeker
30 september 2010, 16:55
Sorry, slechte ervaringen met mijn mac-gebruikende collega's. Bende fanboys.

Tja, je hebt PC-Mac (en vroeger nog de commodore/Amiga) fanboys om nog maar te zwijgen over het feit dat de PC het slagveld moet delen tussen Linux en Windows.

Ieder wat ie nodig heeft, zou ik zeggen. Ik kan een grootouder (hoewel ik er geen meer heb :-( ) gerust ofwel een Mac of een pc met ubuntu aansmeren. Een PC met windows is niet aangeraden in dat geval.

Wil je een machine die bijna alles doet (en dan bedoel ik als persoonlijke computer en geen server) dan moet je bij een PC met Windows zijn. Het feit dat windows wel quasi alles ondersteunt maakt het ook een instabiel platform, tenzij je de user rights op "domme koe" zet zodat iemand die de gevaren niet kent niet op twee minuten een 4 dagen durende uitgekiende installatie naar de botten helpt.

Voor servers zou ik zeker Linux kiezen of een paar jaar terug nog voor Solaris. Voor desktops/laptops hangt het af van de gebruiker.

Jazeker
30 september 2010, 17:06
3D games, koopt u een playstation he als ge dat wilt doen, dat is er veel beter voor geschikt ik heb mijne PC niet gekocht om mee te gamen, als ge een game PC wil ja dan moet je een PC kopen.

Ik wil mijn PC voor games, office applicaties, programmeren, ... alles behalve twitter en consoorten eigenlijk.

Alhoewel er voor Mac ook het een en ander uit is, heb ik iets van spelletjes spelen ...

Doe ik ook niet vaak meer. Maar soms is het eens leuk en ik ga er geen console voor kopen en mijn Sony Trinitron TV van 20 jaar oud voor vervangen.

Ja op een PC kunt ge copykes maken enz... maar uw hardware is betrekkelijk duur als je een goed toestel wil.[quote]

Dat dan ook even duur is als wat in die Mac steekt en qua bruikbaarheidsduur het ongeveer even lang zal trekken als je niet elke nieuwe windows meteen gaat kopen. XP Pro is nog ondersteund tot (hier laat mijn geheugen me even gaan...) minstens 2013-2015 (dankzij de mislukking van Vista).

[quote]Dan kunt ge beter 300 euro uitgeven voor een console die minstens even goed presteert en ervoor zorgen dat ge ne vetten breedbeeld TV hebt.

Ik kijk geen TV. Een 100 inch scherm kopen voor een spelconsole als je soms eens een spel speelt?

hurricane
30 september 2010, 19:44
T zijn niet allemaal jeanetten he, ... ;-) Sommigen kopen dat omdat het echt goed is, en nie voor den design die den Jobs eraan gegeven heeft.

Fantastisch toestel, om u een voorbeeld te geven ik heb daar een virtual machine op staan om Microschoft Windows op te draaien, maar ik gebruik die bijna nooit.

Ik heb ook nog mijne Windows7 laptop natuurlijk maar het liefst van al prul ik op die Mac.


Mijne macbook komt het huis niet uit. Dus voor de 'show' heb ik hem dus niet gekocht.
Inderdaad een fantastische machine. Ben een aanhanger geworden van OSX. Na een paar dagen werken met dat ding was ik volledig verkocht. Na jaren van ellende was het tof om eindelijk op een computer te kunnen werken i.p.v. die spullen draaiende te houden.
Ondertussen staat er ook een iMac op m'n buro en staat een minimac als server dag en nacht te bollen.
Apple rulez, zonder meer. Het mooie design is meegenomen. Maar voor mij is het bijzaak.

Steve_M
30 september 2010, 20:58
Mijne macbook komt het huis niet uit. Dus voor de 'show' heb ik hem dus niet gekocht.
Inderdaad een fantastische machine. Ben een aanhanger geworden van OSX. Na een paar dagen werken met dat ding was ik volledig verkocht. Na jaren van ellende was het tof om eindelijk op een computer te kunnen werken i.p.v. die spullen draaiende te houden.
Ondertussen staat er ook een iMac op m'n buro en staat een minimac als server dag en nacht te bollen.
Apple rulez, zonder meer. Het mooie design is meegenomen. Maar voor mij is het bijzaak.

Djeezes, ik sta hier precies in de applestore.

73666

Vito
30 september 2010, 22:06
Ik heel blij want ik heb de pc heel hard nodig. Ik ging hem dus afhalen en meteen nadat ik thuis was testte ik hem uit: een youtube video aanzetten.

Ik zie dat u die PC inderdaad hard nodig heeft.
Waarom u hem niet tijdens uw verlof binnen brengt, vind ik ook al vreemd.

Herr Flick
1 oktober 2010, 07:56
Djeezes, ik sta hier precies in de applestore.

73666

Jaar daar ziet ge wel het een en ander rondlopen, ...

He eigenlijk is dat in onzen bureau ook,... aan den ene kant zitten de Programmeurs, Analysten en Project Managers... veilig achter hun bureauke...


Ge komt het hoekje om en ge komt in the DMZ, ... daar waar Cisco, Linux , Oracle , en Windows heersen,... waar ge struikelt over devices er een stapel kabels rondslingeren en er schimmige rare figuren achter wel 3 of 4 schermen zitten... Kom Dante zou het beschrijven als de 9 e cirkel van de hel of zo.

Cdude
1 oktober 2010, 08:01
Mijne macbook komt het huis niet uit. Dus voor de 'show' heb ik hem dus niet gekocht.
Inderdaad een fantastische machine. Ben een aanhanger geworden van OSX. Na een paar dagen werken met dat ding was ik volledig verkocht. Na jaren van ellende was het tof om eindelijk op een computer te kunnen werken i.p.v. die spullen draaiende te houden.
Ondertussen staat er ook een iMac op m'n buro en staat een minimac als server dag en nacht te bollen.
Apple rulez, zonder meer. Het mooie design is meegenomen. Maar voor mij is het bijzaak.
De vraag is : wat is werken en wat staat er op de "server?"

Herr Flick
1 oktober 2010, 08:05
De vraag is : wat is werken en wat staat er op de "server?"

Voor een thuisserverke om uw pornovideo`s en familiefoto`s op te sharen, moet dat wel lukken hoor, ... ;-)

Cdude
1 oktober 2010, 08:31
Voor een thuisserverke om uw pornovideo`s en familiefoto`s op te sharen, moet dat wel lukken hoor, ... ;-)
My porn is MINE !!!!:evil:

maddox
1 oktober 2010, 08:36
Groot ding op bureau , klein ding in de broek ? :-P

Da belooft voor mij dan, met mijn Asrock ion blokje...

Herr Flick
1 oktober 2010, 08:44
Da belooft voor mij dan, met mijn Asrock ion blokje...

Volgens mij heeft de Cdude nen AS 400 op zijnen bureau staan. ;-)

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c0/AS400.jpg&imgrefurl=http://as400blog.blogspot.com/2009/05/as400-jobs-do-you-have-job-at-moment.html&h=1332&w=702&sz=107&tbnid=KDMSXXFjRYIPjM:&tbnh=150&tbnw=79&prev=/images%3Fq%3Das400&zoom=1&q=as400&hl=nl&usg=__T63NK98lB4fpr2DBlxRagRDgXA0=&sa=X&ei=jpGlTPa3KY3OswaB_L2VCA&sqi=2&ved=0CDUQ9QEwAw

TheHunter
4 oktober 2010, 04:08
Ik zie dat u die PC inderdaad hard nodig heeft.
Waarom u hem niet tijdens uw verlof binnen brengt, vind ik ook al vreemd.

Het is niet omdat ik af en toe een youtube video opzet dat dat automatisch betekent dat ik mijn pc niet hard nodig heb.

En ik bracht hem niet binnen omdat ik niet hier was maar in het buitenland.

Anyway bedankt aan iedereen die me constructief advies gaf, ik zal jullie op de hoogte houden bij verdere ontwikkelingen.

BigF
4 oktober 2010, 07:20
Die advocaat kost je meer dan een nieuwe pc. :roll:

Die redenering gaat op voor een zelfstandige die dat van zijn belastingen kan aftrekken, niet voor een loontrekkende.

Vandaar dat ik er ook 'eventueel' bijzette.
De methode heeft ook flink kans op slagen zonder dat adres hoor.

En hoeveel mensen zijn er niet die een advocaat in de vriendenkring hebben?
Even een adres mogen vermelden in een brief hoeft nog niet perse geld te kosten.