PDA

View Full Version : Drinken tijdens zwangerschap goed voor baby

Cdude
6 oktober 2010, 11:08
Het drinken van één of twee eenheden alcohol per week tijdens de zwangerschap verhoogt het risico op ontwikkelingsproblemen in de ongeboren vrucht niet, zo zou blijken uit een studie. Dat valt te lezen in het Journal of Epidemiology and Community Health.

Aan het onderzoek deden meer dan 11.000 vijfjargien mee. Bij vrouwen die tijdens de zwangerschap flink dronken, kwamen wel meer kinderen voor met problemen. De onderzoekers volgden de kinderen meerdere jaren, en kwamen tot de conclusie dat kinderen van vrouwen die een klein beetje dronken tijdens de zwangerschap, geen enkel verschil in ontwikkeling hadden in verhouding met kinderen van geheelonthouders.

Sterker nog: kinderen van vrouwen die licht dronken bleken minder gedragsproblemen te hebben en hoger te scoren op cognitieve tests dan kinderen van vrouwen die niets dronken tijdens de zwangerschap.

Vette Pois(s)on
6 oktober 2010, 11:10
Nu nog roken en ze kunnen hun kind baren in de cafe.

Derk de Tweede
7 oktober 2010, 16:33
80% van de kinderen wordt verwekt op een dronken zaterdagavond.

Steve_M
7 oktober 2010, 16:34

Als je tegen die tijd nog mag roken op café.

manta
7 oktober 2010, 17:21
En dan die commentaartjes van de bezoekers ... "amai , 't boeleke lijkt zo op z'n vader hé, z'n trappistje is weer leeg"...:-D

Andy
7 oktober 2010, 18:31
Het drinken van één of twee eenheden alcohol per week tijdens de zwangerschap verhoogt het risico op ontwikkelingsproblemen in de ongeboren vrucht niet, zo zou blijken uit een studie. Dat valt te lezen in het Journal of Epidemiology and Community Health.

Aan het onderzoek deden meer dan 11.000 vijfjargien mee. Bij vrouwen die tijdens de zwangerschap flink dronken, kwamen wel meer kinderen voor met problemen. De onderzoekers volgden de kinderen meerdere jaren, en kwamen tot de conclusie dat kinderen van vrouwen die een klein beetje dronken tijdens de zwangerschap, geen enkel verschil in ontwikkeling hadden in verhouding met kinderen van geheelonthouders.

Sterker nog: kinderen van vrouwen die licht dronken bleken minder gedragsproblemen te hebben en hoger te scoren op cognitieve tests dan kinderen van vrouwen die niets dronken tijdens de zwangerschap.
Als het baren van gezonde kinderen op een goede gezondheid wijst, dan ben jij niets met dit artikel. In een andere draad gaf je reeds te kennen/schepte je op dat je makkelijk tot tien pinten per zaterdagavond dronk...

Sammael
7 oktober 2010, 22:36
Als het baren van gezonde kinderen op een goede gezondheid wijst, dan ben jij niets met dit artikel. In een andere draad gaf je reeds te kennen/schepte je op dat je makkelijk tot tien pinten per zaterdagavond dronk...

Volgens mij is hij zwanger en probeert hij zich met deze draad goed te praten.

From_Vlaanderen
8 oktober 2010, 22:04

Dat is de verklaring. Ik ben gene gewone omdat ons ma niet dronk tijdens de zwangerschap, zelfs geen pilleke tegen de koppijn. Wat wil je, haar moeder had om een of andere reden niet mee gedaan aan die pillen hysterie van de jaren 50, dat bekent medicament, ik ben de naam kwijt.

Andy
8 oktober 2010, 22:10
Wat wil je, haar moeder had om een of andere reden niet mee gedaan aan die pillen hysterie van de jaren 50, dat bekent medicament, ik ben de naam kwijt.
RU486 oftewel mifepristone? Onbegrijpelijk.

From_Vlaanderen
8 oktober 2010, 22:12
RU486 oftewel mifepristone? Onbegrijpelijk.

awel, waar ge die misvormde armen van krijgt.

den dinges
8 oktober 2010, 22:13

Hasjisj en wiet roken & pinten pakken ? Dan kunnen ze hun kind baren halverwege tussen het café en de coffeeshop.

den dinges
8 oktober 2010, 22:14

Ik dacht dat hij zei " tien pinten per ontbijt " ?

From_Vlaanderen
8 oktober 2010, 22:15
Ik dacht dat hij zei " tien pinten per ontbijt " ?

Meestal was het "werken" met ne kater van den dag ervoor.

den dinges
8 oktober 2010, 22:16
Dat is de verklaring. Ik ben gene gewone omdat ons ma niet dronk tijdens de zwangerschap, zelfs geen pilleke tegen de koppijn. Wat wil je, haar moeder had om een of andere reden niet mee gedaan aan die pillen hysterie van de jaren 50, dat bekent medicament, ik ben de naam kwijt.

Softenon ?

From_Vlaanderen
Softenon ?

Sjust, da wast. Dat was toen den tijd vies in de mode, iedereen pakte dat blijkbaar.

Andy
awel, waar ge die misvormde armen van krijgt.
Hmm, van die RU486 is het de bedoeling dat je kind geen armen krijgt.

den dinges
8 oktober 2010, 22:17
Meestal was het "werken" met ne kater van den dag ervoor.

Als je gewoon verderzuipt verdrinkt die kater gewoon. En dan ben je er vanaf. Je moet dan wel zat leren werken.

den dinges
8 oktober 2010, 22:19
Sjust, da wast.

Vroeger was dat in Antwerpen een scheldwoord : " gei Soft ! "

From_Vlaanderen
Hmm, van die RU486 is het de bedoeling dat je kind geen armen krijgt.

Zou kunnen, van deze zaken ben ik té slecht geïnformeerd om er iets zinnigs op te zeggen. Andere zaken ook, maar soit.:lol:

From_Vlaanderen
Als je gewoon verderzuipt verdrinkt die kater gewoon. En dan ben je er vanaf. Je moet dan wel zat leren werken.

Vliegen met een 130 of eruitspringen?

den dinges
8 oktober 2010, 22:20
Vliegen met een 130 of eruitspringen?

Je bent piloot ?

From_Vlaanderen
8 oktober 2010, 22:22
Je bent piloot ?

Ik niet, ik sprong eruit.
Voor die twee vleugeltjes.
Ik weet er ene acht sprongen moest 'm doen, acht keer reserf moeten trekken :rofl:.

Andy
8 oktober 2010, 22:24
Zou kunnen, van deze zaken ben ik té slecht geïnformeerd om er iets zinnigs op te zeggen. Andere zaken ook, maar soit.:lol:
Ik ook hoor. Maar ik nam nog net de moeite om te googlen op 'abortuspil'.

From_Vlaanderen
8 oktober 2010, 22:26
Ik ook hoor. Maar ik nam nog net de moeite om te googlen op 'abortuspil'.

Mijn google command was iets van:
Misvormde armen + pillen