PDA

View Full Version : Zet je het raamke open als je rijdt?


From_Vlaanderen
10 oktober 2010, 12:41
Zet je het raamke open als je rijdt?
voor niet misselijk te worden, voor wat doortocht in de wagen.

Steve_M
10 oktober 2010, 12:42
Zet je het raamke open als je rijdt?
voor niet misselijk te worden, voor wat doortocht in de wagen.

Altijd. Ik moet toch ergens mijn lege blikjes en lege pakjes sigaretten kwijtraken.

From_Vlaanderen
10 oktober 2010, 12:43
Altijd. Ik moet toch ergens mijn lege blikjes en lege pakjes sigaretten kwijtraken.

Ja, ik gooi ook alles buiten.

Scherven A. Mok
10 oktober 2010, 12:45
Ik spuw van op mijn fiets zware fluimen auto's binnen die vuiligheid buiten smijten door hun open raam.

From_Vlaanderen
10 oktober 2010, 12:47
Ik spuw van op mijn fiets zware fluimen auto's binnen die vuiligheid buiten smijten door hun open raam.

Allez vuiligheid is een groot woord. Papierkes, plastikskes, slechte koekskes, lege doosjes.
Maar ik ben een verdraagzaam persoon, ik gooi geen afval tegen fietsers ofzo.

Scherven A. Mok
10 oktober 2010, 12:49
Allez vuiligheid is een groot woord. Papierkes, plastikskes, slechte koekskes, lege doosjes.
Maar ik ben een verdraagzaam persoon, ik gooi geen afval tegen fietsers ofzo.
Doet er niet toe. Ik flip door als ik zoiets zie. :evil: En ik ben niet erg verdraagzaam.

From_Vlaanderen
10 oktober 2010, 12:50
Doet er niet toe. Ik flip door als ik zoiets zie. :evil: En ik ben niet erg verdraagzaam.

Waarom?

Steve_M
10 oktober 2010, 12:52
Ik spuw van op mijn fiets zware fluimen auto's binnen die vuiligheid buiten smijten door hun open raam.

Jij bent gewoon gefrustreerd omdat je op je fiets geen blikje cola kan drinken en tegelijk een broodje kan eten. Dan heb je natuurlijk geen afval.

From_Vlaanderen
10 oktober 2010, 12:54
OKok, ik zal het nooit meer doen.

Jazeker
10 oktober 2010, 13:03
Jij bent gewoon gefrustreerd omdat je op je fiets geen blikje cola kan drinken en tegelijk een broodje kan eten. Dan heb je natuurlijk geen afval.

Eten in de wagen terwijl je rijdt = flinke boete als ze je pakken.

From_Vlaanderen
10 oktober 2010, 13:04
Eten in de wagen terwijl je rijdt = flinke boete als ze je pakken.

Handenvrij eten;-).

suqar_7loe
10 oktober 2010, 13:04
Zet je het raamke open als je rijdt?
voor niet misselijk te worden, voor wat doortocht in de wagen.

Ja, altijd.

Steve_M
10 oktober 2010, 13:05
Eten in de wagen terwijl je rijdt = flinke boete als ze je pakken.

Wat een fascisten. Nog even en je mag zelfs niet meer sms'en, de krant lezen of je tanden poetsen terwijl je rijdt.

suqar_7loe
10 oktober 2010, 13:06
Eten in de wagen terwijl je rijdt = flinke boete als ze je pakken.

Is dat echt zo?

Jazeker
10 oktober 2010, 13:08
Is dat echt zo?

Ja... staat ongeveer gelijk met telefoneren in de wagen zonder een car-kit. Wel vreemd dat roken in de wagen nog is toegestaan.

Jazeker
10 oktober 2010, 13:10
Is dat echt zo?

En met "je rijdt" heb ik het uiteraard over de chauffeur. De rest van de passagiers mag gerust 20 taarten en een paar flessen vodka binnen spelen.

suqar_7loe
10 oktober 2010, 13:10
Ja... staat ongeveer gelijk met telefoneren in de wagen zonder een car-kit. Wel vreemd dat roken in de wagen nog is toegestaan.

Maf, dat wist ik dus niet. Ik ontbijt eerlijk gezegd elke dag in mijn auto.

Jazeker
10 oktober 2010, 13:11
Maf, dat wist ik dus niet. Ik ontbijt eerlijk gezegd elke dag in mijn auto.

http://www.gva.be/nieuws/in-de-rand/aid841928/100-euro-boete-wegens-sneetje-broodje-opeten-achter-stuur.aspx

suqar_7loe
10 oktober 2010, 13:13
http://www.gva.be/nieuws/in-de-rand/aid841928/100-euro-boete-wegens-sneetje-broodje-opeten-achter-stuur.aspx

Wtf, zonder zeveren das echt het eerste dat ik daarvan hoor. Sorry maar van mijn boterhammen en sojamelk blijven ze af. Ik betaal nog liever 100 euro boete in dat geval.

suqar_7loe
10 oktober 2010, 13:15
Trouwens, mn raam staat altijd open en als ik het 's ochtends koud krijg zet ik de verwarming aan (raam blijft open staan) maar ik moet eerlijk zeggen, kbegin me dan altijd wat misselijk te voelen :-p

Steve_M
10 oktober 2010, 13:15
Wtf, zonder zeveren das echt het eerste dat ik daarvan hoor. Sorry maar van mijn boterhammen en sojamelk blijven ze af. Ik betaal nog liever 100 euro boete in dat geval.

Zolang je maar niet vergeet je afval op voorbijrijdende fietsers te gooien. Naar het schijnt spuwen die vuilakken op auto's.

suqar_7loe
10 oktober 2010, 13:17
Zolang je maar niet vergeet je afval op voorbijrijdende fietsers te gooien. Naar het schijnt spuwen die vuilakken op auto's.
Haha.

Neen, mijn auto is echt een mesthoop, ik zwier eerlijk gezegd alles op de achterbank en om de maand maken mn broer en zn vrienden mn auto proper of ik maak em zelf proper samen met een paar vriendinnen (richting de carwash) :lol:

From_Vlaanderen
10 oktober 2010, 13:22
Trouwens, mn raam staat altijd open en als ik het 's ochtends koud krijg zet ik de verwarming aan (raam blijft open staan) maar ik moet eerlijk zeggen, kbegin me dan altijd wat misselijk te voelen :-p

Ik heb dat ook, de raam moet open staan.

Vlaamse Leeuwin
10 oktober 2010, 14:11
Allez vuiligheid is een groot woord. Papierkes, plastikskes, slechte koekskes, lege doosjes.
Maar ik ben een verdraagzaam persoon, ik gooi geen afval tegen fietsers ofzo.

Doe ik ook niet....enkel mijn brandende peukresten mik ik doelbewust tegen de kuiten van wielerterroristen

Scherven A. Mok
10 oktober 2010, 14:24
Jij bent gewoon gefrustreerd omdat je op je fiets geen blikje cola kan drinken en tegelijk een broodje kan eten. Dan heb je natuurlijk geen afval.

Waarom zou ik dat niet kunnen ?? Ik luister muziek, dans, eet en drink tegelijkertijd op mijn fiets. Soms worden mensen woedend als ze me zo zien fietsen. Feromonen maken dat ze zeeziek worden ofzo als ze me bezig zien.
Neen. Ik kan niet tegen sluikstorten. In de winter wanneer al het gras en onkruid zowat is afgestorven zie je pas goed in wat voor een vuilnisbelt we leven. Er is geen halve vierkante meter waar niet onafbreekbaar materiaal ligt en uiteindelijk komt het meeste daarvan in de oceaan terecht waar zich onderhand een nieuw continent is aan het vormen.

Steve_M
10 oktober 2010, 14:46
Waarom zou ik dat niet kunnen ?? Ik luister muziek, dans, eet en drink tegelijkertijd op mijn fiets. Soms worden mensen woedend als ze me zo zien fietsen. Feromonen maken dat ze zeeziek worden ofzo als ze me bezig zien.
Neen. Ik kan niet tegen sluikstorten. In de winter wanneer al het gras en onkruid zowat is afgestorven zie je pas goed in wat voor een vuilnisbelt we leven. Er is geen halve vierkante meter waar niet onafbreekbaar materiaal ligt en uiteindelijk komt het meeste daarvan in de oceaan terecht waar zich onderhand een nieuw continent is aan het vormen.

Wat heb jij tegen nieuwe continenten?

bgf324
10 oktober 2010, 14:47
Bij warm weer.
En dan AC/DC op zetten.

Xenophon
10 oktober 2010, 15:35
Eten in de wagen terwijl je rijdt = flinke boete als ze je pakken.

Ja, natuurlijk, als ik eet parkeer ik de wagen eerst.

Het is maar eerst daarna als ik terug vertrokken ben dat ik het afval buiten smijt.

Jazeker
10 oktober 2010, 16:31
Doe ik ook niet....enkel mijn brandende peukresten mik ik doelbewust tegen de kuiten van wielerterroristen

Scheiden, etentjes, wat praten en dan trouwen met me?

;-)

Jazeker
10 oktober 2010, 16:35
Ja, natuurlijk, als ik eet parkeer ik de wagen eerst.

Het is maar eerst daarna als ik terug vertrokken ben dat ik het afval buiten smijt.

smijt buiten wat je wil. een half broodje kaas is na twee regenbuien sowieso niet meer te vinden. Ik gooi wel geen peuken meer buiten na het ontdekken van het fenomeen dat als je niet stil staat, die peuk op je achterbank terecht komt. Was niet leuk.

Xenophon
10 oktober 2010, 16:47
smijt buiten wat je wil. een half broodje kaas is na twee regenbuien sowieso niet meer te vinden. Ik gooi wel geen peuken meer buiten na het ontdekken van het fenomeen dat als je niet stil staat, die peuk op je achterbank terecht komt. Was niet leuk.

Ah, zo ene ben je, een roker. :cry:

MaGNiFiCaT
10 oktober 2010, 18:55
Altijd. Ik moet toch ergens mijn lege blikjes en lege pakjes sigaretten kwijtraken.

Bah gij viespeuk!:? Is dat dan echt zo'n grote moeite om deze gewoon bij het uitstappen in de eerste vuilnisbak te deponeren? Ik kan echt niet om met dergelijke egoïstische mentaliteit!:?


Ik was eens in een straat in Oostende en zo'n 7 meter hoorde ik zo plots een leeg blik vallen. Ik keek vanwaar het geluid kwam en zag daar de ruit van de passagiersdeur terug naar omhoog gaan.
Ik keek wat voor soort volk daar in die johnny-wagen zat, en inderdaad.
Dat stom wicht had zo'n leeg, vaal, nietszeggend, dom, ongeïnteresseerd uiterlijk. Echt het type van de ware marginale, de marginale marina. Ik zag dan die stupide vent naast haar: een johnny-type, ook met een even dom, ongeïnteresseerd, vaal, stompzinnig gezicht. Die twee zijn elkaar waard, en ik hoop echt dat die niet kweken, want het zal in elk geval geen winst zijn voor onze maatschappij. Als zij al aan hun verantwoordelijkheid verzaken voor zulke kleine zaken, wat moet dat dan niet zijn van de grote zaken?

Maar allé zeg, dat wicht smeet zomaar dat blik ongegeneerd door het raam, op de stoep. Dat wicht had echt geen fatsoen.:?

Mitgard
10 oktober 2010, 20:39
Zet je uw raamke open?
En boven de 90 per uur, dan maakt dat toch keiveel lawaai?
Rook je in de auto?
Wat als er een brandende peuk tussen je benen op de zetel belandt?
Of op de vloerbekleding?
Zet je bij mist je mistlamp op?
Signaliseer je files met je 4 pinkers?
Haal je soms rechts in?
Als iemand jou probeert rechts in te halen, ga je dan versnellen?
Heb je al te maken gehad met verkeersagressie, zoals iemand die voor je aan 60 per uur blijft rijden?
Hoe reageer je dan?

maddox
10 oktober 2010, 21:08
Sinds ik het genot van climate control heb ontdekt gaat het raampje alleen open om met anderen te kunnen praten vanuit het comfort van de autozetel.

Natuurlijk, behelst dit ook het uitwisselen van officiele gegevens met ambtenaren.(politie en douane beambten)

lantjes
10 oktober 2010, 21:12
een raampje? als 't goe weer is gans 't dak der af ja.....:roll:

maar als het ECHT warm is liever alles dicht en den airco aan. ;-)

hurricane
10 oktober 2010, 21:13
Raampje gaat open als :
1) ik de dag voordien spruiten heb gegeten.
2) ik wil roken zonder dat mijn vrouw ruikt dat ik in de wagen gerookt heb.

hurricane
10 oktober 2010, 21:14
een raampje? als 't goe weer is gans 't dak der af ja.....:roll:

maar als het ECHT warm is liever alles dicht en den airco aan. ;-)

Nen daklozen bak met airco ..... tssssss

hurricane
10 oktober 2010, 21:16
smijt buiten wat je wil. een half broodje kaas is na twee regenbuien sowieso niet meer te vinden. Ik gooi wel geen peuken meer buiten na het ontdekken van het fenomeen dat als je niet stil staat, die peuk op je achterbank terecht komt. Was niet leuk.

Ik smijt eerst alles dicht, vooraleer die peuk naar buiten te mikken.
Ook op autostrades. Veiligheid voor alles eh ;-)

Xenophon
10 oktober 2010, 21:55
Ik smijt eerst alles dicht, vooraleer die peuk naar buiten te mikken.
Ook op autostrades. Veiligheid voor alles eh ;-)

Ik maakte (toen ik nog rookte) mijn assepot altijd leeg als ik op een gehandicaptenparkeerplaats stond. Dan dachten de mensen dat de gehandicapten de smeerlappen waren.

Cdude
10 oktober 2010, 22:07
Zet je het raamke open als je rijdt?
voor niet misselijk te worden, voor wat doortocht in de wagen.

De doortocht van de ronde ?

hurricane
10 oktober 2010, 22:53
Ik maakte (toen ik nog rookte) mijn assepot altijd leeg als ik op een gehandicaptenparkeerplaats stond. Dan dachten de mensen dat de gehandicapten de smeerlappen waren.

:lol:
Voor alle veiligheid nog een houten been bij leggen.

liberalist_NL
10 oktober 2010, 23:42
In België moet airconditioning nog uitgevonden worden?

Steve_M
11 oktober 2010, 01:43
Bah gij viespeuk!:? Is dat dan echt zo'n grote moeite om deze gewoon bij het uitstappen in de eerste vuilnisbak te deponeren? Ik kan echt niet om met dergelijke egoïstische mentaliteit!:?


Wie is hier eigenlijk de grote egoïst? Als iedereen alles zelf in de vuilnisbak zou smijten, dan zitten de straatvegers allemaal zonder werk. Maar ja, dat jij neerkijkt op het gewone werkvolk is geen groot nieuws.

longhorn
11 oktober 2010, 06:01
Eten in de wagen terwijl je rijdt = flinke boete als ze je pakken.

Meen je dat? Moest ik ooit terugkomen dan zou ik beter een inburgeringscursus volgen. Zelfde met naar rechts rijden(na stoppen) bij een rood licht. Heb het vorig jaar trouwens gedaan in Brugge. Pure gewoonte. En dezen tijd van tjaar rij ik met venster open, perfekte temperatuur 24 graden.

Herr Flick
11 oktober 2010, 06:54
Bij warm weer.
En dan AC/DC op zetten.

Vwoila zie airco op en t raam kan dicht blijven...

Bij mijne vorige kon ik gewoon t dak openleggen en de ruit vanachter openlaten dat was wel cool in de zomer, den hond vond dat ook wel tof, met zijn bakkes op da reservewiel.

Vlaamse Leeuwin
11 oktober 2010, 08:34
Scheiden, etentjes, wat praten en dan trouwen met me?

;-)

En daarna samen peukjes wegschieten? Ja waarom niet ;-)

Derk de Tweede
11 oktober 2010, 09:42
http://www.erikdams.com/damslog/upload/2008/02/2008-02-25-Blikkenvanger.jpg

Verder werp ik niets op straat, noch vanuit den automobiel, noch rijdend op mijn Bromfiets of benenwagen.

Cdude
11 oktober 2010, 09:57
Rokens zijn vetzakken.
Als je je lichaam en vooral je longen in een teerput verandert, wat is dan het probleem van een peukje op de weg?

Instant execution. :snipersm:

Steve_M
11 oktober 2010, 14:27
smijt buiten wat je wil. een half broodje kaas is na twee regenbuien sowieso niet meer te vinden. Ik gooi wel geen peuken meer buiten na het ontdekken van het fenomeen dat als je niet stil staat, die peuk op je achterbank terecht komt. Was niet leuk.

Je moet je arm verder uitstrekken als je je peuk wegtitst. Waarschuwing voor beginnende chauffeurs: je kan dan wel een beetje naar links uitwijken en een tegenligger schampen. In dat geval kan je peuk beter wegschieten uit het passagiersraampje. Het ergste wat er dan kan gebeuren is dat je een fietser meehebt, maar dat levert meestal veel minder carrosserieschade op.

Duvelke
11 oktober 2010, 14:43
Altijd. Ik moet toch ergens mijn lege blikjes en lege pakjes sigaretten kwijtraken.
Serieuze boetes als ze het je zien doen

Txiki
11 oktober 2010, 14:44
Altijd open. Zelfs als het regent.

Txiki
11 oktober 2010, 14:44
Serieuze boetes als ze het je zien doen

Voor een blikje misschien wel, maar voor een peuk gaan ze niet stoppen, ze.

fox
11 oktober 2010, 15:21
Je moet je arm verder uitstrekken als je je peuk wegtitst. Waarschuwing voor beginnende chauffeurs: je kan dan wel een beetje naar links uitwijken en een tegenligger schampen. In dat geval kan je peuk beter wegschieten uit het passagiersraampje. Het ergste wat er dan kan gebeuren is dat je een fietser meehebt, maar dat levert meestal veel minder carrosserieschade op.

Je moet je peuk gewoon niet aan de voorkant van het raam loslaten maar aan de achterkant, daar waar je gordel begint.

Xenophon
11 oktober 2010, 16:36
Serieuze boetes als ze het je zien doen

Dan ben je wel een hele grote dommerik als je het in het zicht van de politie doet.

Steve_M
11 oktober 2010, 16:39
Dan ben je wel een hele grote dommerik als je het in het zicht van de politie doet.

Och, voor peuken moet je toch al heel veel pech hebben. Al verschillende keren meegemaakt dat ik zit te roken in de auto en dat er een combi achter mij staat te wachten aan het licht. Nu, ik gebruik de asbak in mijn auto alleen voor kleingeld en andere prutsen, dus ik kan die gewoon niet gebruiken. Toch nog nooit last mee gehad, hoor.

Dronkoers
6 november 2010, 12:31
En met "je rijdt" heb ik het uiteraard over de chauffeur. De rest van de passagiers mag gerust 20 taarten en een paar flessen vodka binnen spelen.

Op voorwaarde dat de wodkadrinker(s) niet in de passagierszetel zit(ten) ;-)

Dronkoers
6 november 2010, 12:32
Ik maakte (toen ik nog rookte) mijn assepot altijd leeg als ik op een gehandicaptenparkeerplaats stond. Dan dachten de mensen dat de gehandicapten de smeerlappen waren.

:rofl:

manta
6 november 2010, 12:36
Je moet je peuk gewoon niet aan de voorkant van het raam loslaten maar aan de achterkant, daar waar je gordel begint.

Maar neen , den truk is om het achterste raam ook op een spleetje te zetten ...Op de één of ander manier gaat de luchtstroom dan iets handiger . Helpt ook tegen klagers op de achterbank "da trekt hier" hoor je dan ni meer ... ;-)

bgf324
6 november 2010, 19:33
Vwoila zie airco op en t raam kan dicht blijven...

Bij mijne vorige kon ik gewoon t dak openleggen en de ruit vanachter openlaten dat was wel cool in de zomer, den hond vond dat ook wel tof, met zijn bakkes op da reservewiel.

Dan horen de mensen in de straat niet da ge nr AC/DC luistert :-o