PDA

View Full Version : Kill Me


Cdude
12 oktober 2010, 13:01
Ik hang al HALVE DAG aan de lijn met Proximus.

Probleem : veranderen van tarief ZONDER bonus te verliezen.
Reden : bonus preset staat op 2 en moet naar 1

Error op proxymus helpdesk scherm : server error :twisted::twisted::twisted:

Herr Flick
12 oktober 2010, 13:21
Ja providers ,... Ne wereld apart en dat is overal zo hoor...

Jazeker
12 oktober 2010, 13:22
Ik hang al HALVE DAG aan de lijn met Proximus.

Probleem : veranderen van tarief ZONDER bonus te verliezen.
Reden : bonus preset staat op 2 en moet naar 1

Error op proxymus helpdesk scherm : server error :twisted::twisted::twisted:

De dag dat helpdesks mensen gaan opleiden omtrent de producten van het bedrijf, zal de zon opzwellen en de aarde compleet verbranden.

Cdude
12 oktober 2010, 13:27
Ja providers ,... Ne wereld apart en dat is overal zo hoor...

ADPnet : nog NOOIT langer dan 5 min aan de telf gehangen en/of offline geweest.
Mailke betaling en back online.

Competent EN snel.

Txiki
12 oktober 2010, 13:29
De laatste keer dat ik met belgacom gebeld heb, heeft dat nauwelijks tien minuten geduurd en het was allemaal van de eerste keer in orde.

Cdude
12 oktober 2010, 13:33
De laatste keer dat ik met belgacom gebeld heb, heeft dat nauwelijks tien minuten geduurd en het was allemaal van de eerste keer in orde.
Ja, bij mij ook.
Het was mijn schuld (ondanks verklaring technieker) en ik mocht 90€ dokken.

Herr Flick
12 oktober 2010, 13:41
Het hangt allemaal sterk af van wie je aan de telefoon krijgt...

Als je als ingewijde met die mannen belt en zegt dat het aan hun routing bvb ligt (omdat ge zelf goed genoeg weet hoe sommige van die dingen werken) dan durven ze nog bij hoog en bij laag beweren dat het niet waar is. Waarna ze enkele uren later zeggen dat het opgelost is en ze er alles aan proberen doen om toch maar niet te moeten toegeven dat ge gelijk had.

Hetzelfde met hun ADSL modem ... "kijk ik heb al met een andere modem getest en ik doe dit soort zever dagelijks voor mijn werk, uw lijn ligt eruit op uw centrale of in uw verdeelkast... " Nee nee mijnheer probeer eerst dit en dan dat, ja maar dat heb ik al gedaan... ok er komt morgen een technieker langs...

wachten, ... ja 2 uur na de afspraak komt die dan toe...

Haalt net dezelfde modem boven als gijzelf, ... ah ja het marcheert niet ...

nee natuurlijk niet, dat had ik ook al gezegd...

Ah het zal aan de kast in de straat of in de centrale zitten... aaraaagggghhhh ja op zo een momenten moet ik echt oppassen dat ik niet begin te roepen of zo... ;-)

Herr Flick
12 oktober 2010, 13:46
De dag dat helpdesks mensen gaan opleiden omtrent de producten van het bedrijf, zal de zon opzwellen en de aarde compleet verbranden.

Oh het beste wat ik ooit jaren geleden meemaakte was met de helpdesk van een bekende printerfabrikant ...

Ik bel naar die gasten eerst een hoop menukes door waarbij ge dan uiteindelijk iemand te spreken krijgt die op zijn CV gezet heeft Nederlands te spreken maar waar je dan maar Engels of Frans mee klapt om problemen verder te voorkomen...

Begint die daar heel da lijstje checks uit hun handleiding af te rammelen... kijk ik heb dat al gedaan, ik doe dit voor mijn job kunt ge mij een serieus antwoord geven of een specialist sturen...

Ik weet wel dat ze dat doen om te filteren maar komaan als ge hoort dat diegene die ge aan de lijn hebt het beter kent dan gijzelf escaleert dan de boel direct he, ipv daar den onnozelen uit te hangen.

Cdude
12 oktober 2010, 14:01
Oh het beste wat ik ooit jaren geleden meemaakte was met de helpdesk van een bekende printerfabrikant ...

Ik bel naar die gasten eerst een hoop menukes door waarbij ge dan uiteindelijk iemand te spreken krijgt die op zijn CV gezet heeft Nederlands te spreken maar waar je dan maar Engels of Frans mee klapt om problemen verder te voorkomen...

Begint die daar heel da lijstje checks uit hun handleiding af te rammelen... kijk ik heb dat al gedaan, ik doe dit voor mijn job kunt ge mij een serieus antwoord geven of een specialist sturen...

Ik weet wel dat ze dat doen om te filteren maar komaan als ge hoort dat diegene die ge aan de lijn hebt het beter kent dan gijzelf escaleert dan de boel direct he, ipv daar den onnozelen uit te hangen.Same shit EDP behalve dat DE VROUW perfect Nederlands sprak en onmiddelijk begreep dat ik een pro was.

3 minuten en klaar.

Cdude
12 oktober 2010, 14:03
Het hangt allemaal sterk af van wie je aan de telefoon krijgt...

Als je als ingewijde met die mannen belt en zegt dat het aan hun routing bvb ligt (omdat ge zelf goed genoeg weet hoe sommige van die dingen werken) dan durven ze nog bij hoog en bij laag beweren dat het niet waar is. Waarna ze enkele uren later zeggen dat het opgelost is en ze er alles aan proberen doen om toch maar niet te moeten toegeven dat ge gelijk had.

Hetzelfde met hun ADSL modem ... "kijk ik heb al met een andere modem getest en ik doe dit soort zever dagelijks voor mijn werk, uw lijn ligt eruit op uw centrale of in uw verdeelkast... " Nee nee mijnheer probeer eerst dit en dan dat, ja maar dat heb ik al gedaan... ok er komt morgen een technieker langs...

wachten, ... ja 2 uur na de afspraak komt die dan toe...

Haalt net dezelfde modem boven als gijzelf, ... ah ja het marcheert niet ...

nee natuurlijk niet, dat had ik ook al gezegd...

Ah het zal aan de kast in de straat of in de centrale zitten... aaraaagggghhhh ja op zo een momenten moet ik echt oppassen dat ik niet begin te roepen of zo... ;-)Ik denk dan eerder aan een shotgun met brenneke en een scene uit Terminator met mij in de hoofdrol in de hoofdzetel.

Have u tried this? : BLAM
What about this? : BLAM BLAM

Jazeker
12 oktober 2010, 14:12
Oh het beste wat ik ooit jaren geleden meemaakte was met de helpdesk van een bekende printerfabrikant ...

Ik bel naar die gasten eerst een hoop menukes door waarbij ge dan uiteindelijk iemand te spreken krijgt die op zijn CV gezet heeft Nederlands te spreken maar waar je dan maar Engels of Frans mee klapt om problemen verder te voorkomen...

Begint die daar heel da lijstje checks uit hun handleiding af te rammelen... kijk ik heb dat al gedaan, ik doe dit voor mijn job kunt ge mij een serieus antwoord geven of een specialist sturen...

Ik weet wel dat ze dat doen om te filteren maar komaan als ge hoort dat diegene die ge aan de lijn hebt het beter kent dan gijzelf escaleert dan de boel direct he, ipv daar den onnozelen uit te hangen.

Herkenbaar... zo herkenbaar.

"Hallo, ik ben ... klantnummer ... "
"We gaan een modemtest uitvoeren. Uw modem werkt goed. Vermoedelijk heeft u een probleem met uw PC"
*trekt stekker van de modem uit*
"Hallo, ik ben ... klantnummer ... "
"We gaan een modemtest uitvoeren. Uw modem lijkt niet te werken. Kunnen we een afspraak plannen voor een vervanging?"
"Heeft u al eens nagegaan of u uit diezelfde buurt nog klachten omtrent deze tijd hebt ontvangen?"
"Er lijken inderdaad klachten te zijn binnen gekomen maar er het staat nog niet op ons interventiesysteem. We sturen. Kan u even wachten, ik ga het even navragen bij een collega."
- wachtmuziekje -
"Ja meneer, blijkbaar zijn er toch wat storingen in uw buurt. We sturen een technieker en het zou binnen enkele uurtjes in orde moeten zijn"
*steekt stekker van modem weer in*
Probleem opgelost.

---

"Goede avond meneer, waarmee kan ik u helpen?"
"Mijn internet verbinding doet het niet meer. Ik krijg geen valide IP adres meer."
"Ziet u dat knopje onderaan je scherm waar 'start' op staat?"
"Meneer, ik zei net al dat ik geen IP adres meer krijg."
"Ziet u het menu item met 'uitvoeren'?"
"Ja, want langs "Run" ben ik reeds lang geweest en ipconfig toont aan dat ik geen IP adres krijg!"
"Kan u dat menu item aanklikken en dan cmd tikken... dat is de c van charlie de m van marion en de d van dirk."
*gooit telefoon dicht en trekt de stekker van de modem er weer uit* ... wachten op de modem test.

Herr Flick
12 oktober 2010, 14:30
Ik denk dan eerder aan een shotgun met brenneke en een scene uit Terminator met mij in de hoofdrol in de hoofdzetel.

Have u tried this? : BLAM
What about this? : BLAM BLAM

Ik eerlijk gezegd ook ... maar ge moet altijd beleefd blijven he, ... Cdude... 8-)

en uiteindelijk kan dien technieker er niet aan doen dat die gasten die daar den telefoon oppakken er een potje van maken...

Herr Flick
12 oktober 2010, 14:36
Herkenbaar... zo herkenbaar.

"Hallo, ik ben ... klantnummer ... "
"We gaan een modemtest uitvoeren. Uw modem werkt goed. Vermoedelijk heeft u een probleem met uw PC"
*trekt stekker van de modem uit*
"Hallo, ik ben ... klantnummer ... "
"We gaan een modemtest uitvoeren. Uw modem lijkt niet te werken. Kunnen we een afspraak plannen voor een vervanging?"
"Heeft u al eens nagegaan of u uit diezelfde buurt nog klachten omtrent deze tijd hebt ontvangen?"
"Er lijken inderdaad klachten te zijn binnen gekomen maar er het staat nog niet op ons interventiesysteem. We sturen. Kan u even wachten, ik ga het even navragen bij een collega."
- wachtmuziekje -
"Ja meneer, blijkbaar zijn er toch wat storingen in uw buurt. We sturen een technieker en het zou binnen enkele uurtjes in orde moeten zijn"
*steekt stekker van modem weer in*
Probleem opgelost.

---

"Goede avond meneer, waarmee kan ik u helpen?"
"Mijn internet verbinding doet het niet meer. Ik krijg geen valide IP adres meer."
"Ziet u dat knopje onderaan je scherm waar 'start' op staat?"
"Meneer, ik zei net al dat ik geen IP adres meer krijg."
"Ziet u het menu item met 'uitvoeren'?"
"Ja, want langs "Run" ben ik reeds lang geweest en ipconfig toont aan dat ik geen IP adres krijg!"
"Kan u dat menu item aanklikken en dan cmd tikken... dat is de c van charlie de m van marion en de d van dirk."
*gooit telefoon dicht en trekt de stekker van de modem er weer uit* ... wachten op de modem test.


Inderdaad wat die idioten ook maar niet schijnen te snappen en dat zouden ze toch moeten weten, zeker bij ADSL technologie is dat zo een modem test 2 dingen bewijst.

Als ze die modem niet kunnen pingen zit er ofwel een fout op uw modem, ofwel zit er een fout op hun apparatuur. (Bij ADSL maakt ge gebruik van een poort, een poort kan dus best down zijn terwijl al de rest wel nog werkt. )

Als gij uw modem gewoon ziet opstarten en ziet dat hij probeert om contact te maken en al uw draadjes zitten goed in, dan is het bijna zeker dat hun poort eruit ligt.

Anna List
12 oktober 2010, 14:41
Het hangt allemaal sterk af van wie je aan de telefoon krijgt...

Als je als ingewijde met die mannen belt en zegt dat het aan hun routing bvb ligt (omdat ge zelf goed genoeg weet hoe sommige van die dingen werken) dan durven ze nog bij hoog en bij laag beweren dat het niet waar is. Waarna ze enkele uren later zeggen dat het opgelost is en ze er alles aan proberen doen om toch maar niet te moeten toegeven dat ge gelijk had.

Hetzelfde met hun ADSL modem ... "kijk ik heb al met een andere modem getest en ik doe dit soort zever dagelijks voor mijn werk, uw lijn ligt eruit op uw centrale of in uw verdeelkast... " Nee nee mijnheer probeer eerst dit en dan dat, ja maar dat heb ik al gedaan... ok er komt morgen een technieker langs...

wachten, ... ja 2 uur na de afspraak komt die dan toe...

Haalt net dezelfde modem boven als gijzelf, ... ah ja het marcheert niet ...

nee natuurlijk niet, dat had ik ook al gezegd...

Ah het zal aan de kast in de straat of in de centrale zitten... aaraaagggghhhh ja op zo een momenten moet ik echt oppassen dat ik niet begin te roepen of zo... ;-)

dat binnenhouden is niet zo gezond, voor uw eigen gezondheid kunt ge dat er beter allemaal ineens uitgooien !

persoonlijk gebruik ik volgende zinssnede wel eens : 'luister pipo, het kan zijn dat gij hier tijd voor hebt, maar ik acht mijn eigen tijd te kostbaar om dien aan u te verspillen! nog ne goeien dag' ...

ja dat doet het meestal wel bij mij. frustratie inhouden is ni gezond :-)

Herr Flick
12 oktober 2010, 14:58
dat binnenhouden is niet zo gezond, voor uw eigen gezondheid kunt ge dat er beter allemaal ineens uitgooien !

persoonlijk gebruik ik volgende zinssnede wel eens : 'luister pipo, het kan zijn dat gij hier tijd voor hebt, maar ik acht mijn eigen tijd te kostbaar om dien aan u te verspillen! nog ne goeien dag' ...

ja dat doet het meestal wel bij mij. frustratie inhouden is ni gezond :-)

Bij mij gaat dat meestal gepaard met serieuze godslastering en als het dat niet is, zult ge toch voelen aan mijn Karma dat ge beter uit mijn buurt blijft... ;-)

Cdude
12 oktober 2010, 15:08
Server nog steeds plat ...

Vrijdag 22:30 noemde zo'n helpdesksnotter mij gefrustreerd omdat ik opmerkte een niet bestaand product te hebben ontvangen.

ik suggereerde toen dat ik ook gefrustreerd zou zijn als ik om dat uur in het weekend , terwijl iedereen aan't feesten is, zijn job had :rofl:

Herr Flick
12 oktober 2010, 15:14
Server nog steeds plat ...

Vrijdag 22:30 noemde zo'n helpdesksnotter mij gefrustreerd omdat ik opmerkte een niet bestaand product te hebben ontvangen.

ik suggereerde toen dat ik ook gefrustreerd zou zijn als ik om dat uur in het weekend , terwijl iedereen aan't feesten is, zijn job had :rofl:

Ik heb er zo eens enen na een of andere flauw opmerking van zijn kant, op zijn plaats gezet, ... dat ging gepaard met nogal wat stevig woordgebruik en volume dat m volgens mij toch wel eventjes van zijn stuk was. Tegen uw klanten blijft ge beleefd. Kijk ik weet dat dat vermoedelijk een van de rotste jobs is die ge kunt hebben, en dat er een heleboel debielen bellen, maar daarom moet ge nog niet denken dat ze allemaal zo zijn.

BigF
12 oktober 2010, 16:22
Ik hang al HALVE DAG aan de lijn met Proximus.
Al eens proberen in te haken?

Probleem : veranderen van tarief ZONDER bonus te verliezen.
Wat is het probleem aan van tarief veranderen zonder bonus te verliezen? Mij lijkt het juist interessant dat je je bonus kan houden. Waarom zou je hem willen verliezen?
Reden : bonus preset staat op 2 en moet naar 1
Ik ken ze niet maar als je ze echt op 1 wil kan je best alle free record shops enzo afrijden en al hun plaatjes gewoon opkopen. 't Kost nen berg geld (en ik heb geen idee of ze goed zijn of niet) maar ik heb ook geen idee wat je er voor over hebt.
[/quote]
Error op proxymus helpdesk scherm : server error :twisted::twisted::twisted:[/QUOTE]
Helpdesk scherm?
Gij zit die mensen tegelijkertijd op te bellen en naar hun site te surfen? Ni moeilijk dat die server het ook niet meer weet.
Ik zei al; haak eens in, probeer nog eens in te loggen via de site en drink een glaasje rum ofzo. Er staat u nog een lange strijd te wachten!
Te wapen!!

Jazeker
12 oktober 2010, 17:02
Al eens proberen in te haken?


Wat is het probleem aan van tarief veranderen zonder bonus te verliezen? Mij lijkt het juist interessant dat je je bonus kan houden. Waarom zou je hem willen verliezen?

Ik ken ze niet maar als je ze echt op 1 wil kan je best alle free record shops enzo afrijden en al hun plaatjes gewoon opkopen. 't Kost nen berg geld (en ik heb geen idee of ze goed zijn of niet) maar ik heb ook geen idee wat je er voor over hebt.

Error op proxymus helpdesk scherm : server error :twisted::twisted::twisted:

Helpdesk scherm?
Gij zit die mensen tegelijkertijd op te bellen en naar hun site te surfen? Ni moeilijk dat die server het ook niet meer weet.
Ik zei al; haak eens in, probeer nog eens in te loggen via de site en drink een glaasje rum ofzo. Er staat u nog een lange strijd te wachten!
Te wapen!![/QUOTE]

[/QUOTE]


Biggie... ofwel ben je weer gaan paffen ofwel heb je een goeie fles opengetrokken want je layout is fout.

BigF
12 oktober 2010, 17:02
amai, quoten gaat me niet echt af vandaag precies...

excuses eh, maar mits wat gepuzzel (en veel goeie wil) raak je er vast uit

anders bel je de helpdesk maar

Jazeker
12 oktober 2010, 17:04
amai, quoten gaat me niet echt af vandaag precies...

excuses eh, maar mits wat gepuzzel (en veel goeie wil) raak je er vast uit

anders bel je de helpdesk maar

Begin maar met een modemtest en vraag me om naar dat knopje beneden te gaan waar Start of een Windows icoontje op staat. Dan kunnen we eens klappen.

duveltje382
12 oktober 2010, 17:04
proxymus There are other companies ...........

Jazeker
12 oktober 2010, 17:14
Inderdaad wat die idioten ook maar niet schijnen te snappen en dat zouden ze toch moeten weten, zeker bij ADSL technologie is dat zo een modem test 2 dingen bewijst.

Als ze die modem niet kunnen pingen zit er ofwel een fout op uw modem, ofwel zit er een fout op hun apparatuur. (Bij ADSL maakt ge gebruik van een poort, een poort kan dus best down zijn terwijl al de rest wel nog werkt. )

Als gij uw modem gewoon ziet opstarten en ziet dat hij probeert om contact te maken en al uw draadjes zitten goed in, dan is het bijna zeker dat hun poort eruit ligt.

Bij kabel testen ze gewoon of je modem nog stroom krijgt. Hatelijk... heb die boel al 4 keer moeten doen (privé dan) en het resultaat was steeds hetzelfde. De modem was effectief stuk terwijl ze me wegstuurden met het excuus dat het dan wel aan mijn netwerk of pc zou liggen. Als ik nu mijn modem in brand steek en de basis controller draait nog even gaan ze ook weer zeggen dat het aan mijn pc ligt.

En dan nog de grap (ja... de stekker van de modem uitgetrokken)... bleek dat de modem ook de hub had opgeblazen. Leuke momenten. Gelukkig zijn de meeste van die Telenet techniekers nog sympathieke mensen met een ethiek qua werk.

Jazeker
12 oktober 2010, 17:24
proxymus There are other companies ...........

Telenet is hetzelfde stuk hulpeloosheid. Dommel en Scarlet werken op het netwerk van belgacom en zijn niet beter.

En sinds wanneer gebruik jij proxymus als internet provider?

duveltje382
12 oktober 2010, 17:32
Telenet is hetzelfde stuk hulpeloosheid. Dommel en Scarlet werken op het netwerk van belgacom en zijn niet beter.

En sinds wanneer gebruik jij proxymus als internet provider?
Ik proxymus,Never, as a provider say that shit

Cdude
12 oktober 2010, 17:33
Bij kabel testen ze gewoon of je modem nog stroom krijgt. Hatelijk... heb die boel al 4 keer moeten doen (privé dan) en het resultaat was steeds hetzelfde. De modem was effectief stuk terwijl ze me wegstuurden met het excuus dat het dan wel aan mijn netwerk of pc zou liggen. Als ik nu mijn modem in brand steek en de basis controller draait nog even gaan ze ook weer zeggen dat het aan mijn pc ligt.

En dan nog de grap (ja... de stekker van de modem uitgetrokken)... bleek dat de modem ook de hub had opgeblazen. Leuke momenten. Gelukkig zijn de meeste van die Telenet techniekers nog sympathieke mensen met een ethiek qua werk.wat doe jij er mee?

Scherven A. Mok
12 oktober 2010, 17:35
Toen ik vroeger nog proximus had belde ik eens om te horen hoe ik mijn abo moest opzeggen. Na mijn vraag volgde een klik. Toen heb ik twee weken zonder GSM gezeten tot ik die van het werk had. :-D

BigF
12 oktober 2010, 18:03
Begin maar met een modemtest en vraag me om naar dat knopje beneden te gaan waar Start of een Windows icoontje op staat. Dan kunnen we eens klappen.
Hebt gij beneden een knopke?
Hamai.
Ik wou bijna vragen wat je daar zoal mee aan en uit kan zetten maar ik bedenk me plots.

Cdude
12 oktober 2010, 18:03
:x ondertussen hang ik weer +15 min aan de lijn :x

BigF
12 oktober 2010, 18:04
:x ondertussen hang ik weer +15 min aan de lijn :x
Goeie raad in de wind slagen, ge zult het nog ver brengen met uw lijn.

Cdude
12 oktober 2010, 18:13
Goeie raad in de wind slagen, ge zult het nog ver brengen met uw lijn.
ik denk dat deze dame het gaat oplossen
ze had wat problemen met de engelse nota maar ze doet haar best en heeft me, na paar repeats, begrepen :cheer:

netslet
15 oktober 2010, 11:34
Dit:

http://imgs.xkcd.com/comics/tech_support.png

Herr Flick
15 oktober 2010, 12:14
Dit:

http://imgs.xkcd.com/comics/tech_support.png

Deze hang ik aan mijn muur, ...

Ja het is geen subwaymap ,... maar een met de worldtimes, (belangrijk voor mij, ik moet soms al eens weten hoe laat het in Turkmenistan of een ander hol van pluto is... ) volstaat dat ook om als ubergeek gezien te worden... ? ;-)