PDA

View Full Version : Is de moslimziekte geneeslijk?


Darwin
7 januari 2003, 22:38
Wat bij de islam toch zo opvalt is het fanatisme, het geloof van die typen.

Ze lijken op geen enkele manier te bewegen om zich als een normale mens te gedragen en normaal te redeneren.

Gezond verstand is iets dat hen totaal vreemd lijkt.

En dit alles in de 21ste eeuw.

Hoe komt het toch dat zoveel miljoenen mensen zich laten leiden door zo'n ongelooflijke bullshit? Wat zit er toch voor aantrekkelijks in die griezelige islam dat het in de moderne hedendaagse tijd van ruimtetechnologie en computers nog altijd zoveel volk kan winnen en behouden?

Wat bezielt de mensen toch om zich te over te geven aan de achterlijke tradities van een bizarre sekte uit de woestijn?

:?:

De Rode Willem
8 januari 2003, 10:53
Darwin,

U pleegsel getuigt niet echt van nuancering. En U begaat de "oh zo trendy" politiek compleet incorrecte fout van de islam en alle islamieten op een hoopje te gooien. Bovendien haspelt U fanatici en gelovigen zomaar door elkaar. Het lijkt er sterk op dat Uw maatschappelijk inzicht blijft steken op het niveau van de simplistische vereenvoudigingen die een bepaalde partij toch zo sterk electoraal promoot.

Maar door U te beperken tot dit onnozel maatschappijbeeld stelt U zich op aan een bepaalde zijde van het conflictmodel dat noodzakelijk is om deze simplistische slogans in stand te houden. Door dit te doen bent U eigenlijk even fantiek als een (zeer klein) deeltje van de Islamitische fanatici. Dus proficiat met U pot verwijt ketel schrijfseltje :mrgreen: .

Bovendien kan ik mij niet ontdoen van de indruk dat mensen die dergelijke nonsen uitbraken eigenlijk jaloers zijn dat de Islamietische godsdienst er in geslaagd is de culturele eigenheid van de gelovigen te behouden. Hier in Vlaanderen is een forum dat voorbeelden genoeg biedt van mensen die heimwee hebben naar "de tijd van toen". Toen vrouwen nog aan de haard kindjes maakten, toen de mensen nog gelovig waren. Mensen met heimwee naar het streng bestraffen van misdaden,..... kortom mensen die jaloers zijn op de islam ! Mensen die zich af zetten tegen de verloederingen van de 21° eeuw, tegen het wegvallen van het religieuze referentiekader van waarden en normen. Hetgeen U dus eenvoudigheidshalve bullshit noemt :oops: .

Nom@d
8 januari 2003, 11:05
zeg darwin heb je ook geprobeerd te begrijpen wat één miljoen vlamingen
drijft om elke week voor tv gaan zitten om het gedrag van één vlaamse famillie te observeren zoals de pfafs :roll:

en dat terwijl een ander miljoen vlamingen naar de notenklub zitten te loeren :roll:

Calle
8 januari 2003, 13:06
zeg darwin heb je ook geprobeerd te begrijpen wat één miljoen vlamingen
drijft om elke week voor tv gaan zitten om het gedrag van één vlaamse famillie te observeren zoals de pfafs :roll:

en dat terwijl een ander miljoen vlamingen naar de notenklub zitten te loeren :roll:

Met naar TV te kijken vallen wel geen slachtoffers.

Als de familie pfaff oproept om een vliegtuig in een toren te doen crashen, lachen wij er eens mee .

Dat is het grote verschil.

De Rode Willem
8 januari 2003, 15:59
Tuurlijk Calle er vallen geen slachtoffers door naar TV te kijken. Tenzij de idioten die ervoor in slaap vallen en door CO vergiftigd worden of door een brand overvallen.

Doch ik dacht dat het over godsdienst ging. En dan zou ik U willen wijzen op de honderden slachtoffers per jaar die vallen door de christelijk geïnspireerde waanzin van de Jehova fanatici. Mensen die medische behandelingen weigeren (voor zichzelf of voor een ander) omdat god dat zou verbieden. Ook zou het misschien nuttig zijn erop te wijzen dat ook de Ku Klux Clan wortels heeft in het religieus fanatisme. En wat te denken van onze goede vriend G.W. Bush die god aan zijn zijde verklaart en onder het aanvragen van God's blessings een aantal afgaantjes gaat doodmaken.

Als U krietiek habt op religieus geweld, dan moet u Jainist zijn ! Dat is de enige leer die volledig pcifistisch is en waarvan de aanhangers nog geen oorlog hebben gevoerd. In alle andere gevallen zitten er dikke balken in de ogen !

Darwin
8 januari 2003, 22:04
Bovendien kan ik mij niet ontdoen van de indruk dat mensen die dergelijke nonsen uitbraken eigenlijk jaloers zijn dat de Islamietische godsdienst er in geslaagd is de culturele eigenheid van de gelovigen te behouden. Hier in Vlaanderen is een forum dat voorbeelden genoeg biedt van mensen die heimwee hebben naar "de tijd van toen". Toen vrouwen nog aan de haard kindjes maakten, toen de mensen nog gelovig waren. Mensen met heimwee naar het streng bestraffen van misdaden,..... kortom mensen die jaloers zijn op de islam ! Mensen die zich af zetten tegen de verloederingen van de 21° eeuw, tegen het wegvallen van het religieuze referentiekader van waarden en normen. Hetgeen U dus eenvoudigheidshalve bullshit noemt :oops: .

Moeten we nu ook al jaloers gaan zijn op de "culturele eigenheid" van islamieten? Mensen die geestelijk helemaal gevangen zitten?

Of is het dat juist wat de islam zo aantrekkelijk maakt. Het bevrijdt je van de nood om zelf te moeten nadenken.

Dan is de vergelijking met de Pfaffs en andere Big Brothers inderdaad nog zo vergezocht niet. De opium voor het volk, zoals ooit iemand zei.

Alleen, in het Westen zit bijna iedereen tegenwoordig aan de opium. Misschien daarom dat ze geen behoefte meer hebben aan religies?

Godfried
8 januari 2003, 22:10
Moeten we nu ook al jaloers gaan zijn op de "culturele eigenheid" van islamieten? Mensen die geestelijk helemaal gevangen zitten?

In se ben ik het natuurlijk eens met uw uitspraken over islam. Maar bent u niet evenzeer gevangen in uw Darwiniaanse logica? U redeneert deze ook zover door tot u tot moorden in staat bent. Ik verwijs hiervoor naar uw bijdragen op het forum over de overbevolking. Dit dogmatisme is precies zo erg als het dogmatisme van de moslims en heeft waarschijnlijk nog veel meer doden op zijn geweten dan de islam.

Nom@d
8 januari 2003, 22:36
verdraagzaam gedicht


Wat is er toch met ons aan de hand?
Hebben wij nog wel een redelijk verstand?
Als je niet uitkijkt, ben je zo geveld.
Door het zinloos geweld.


Laat je niet verlokken, om wat anderen doen.
Rijd niemand van de sokken.
Sla niemand in elkaar.
Mensenlief, breng niemand in gevaar


Je drijft iemand in het nauw...
die geeft een grauw en een snauw,
en voor je het zelf weet is het gebeurd.
Dan heb je iemands leven verscheurd.


Waarom al dat agressieve?
Ga uit van het positieve!
Daar los je de meeste problemen mee op.
Zet de zaken recht, in plaats van op z'n kop!


Vredelievend en verdraagzaam zijn.
Als het met ieder van ons zo was gesteld.
Was er geen zinloos geweld...!

Darwin
9 januari 2003, 17:01
Moeten we nu ook al jaloers gaan zijn op de "culturele eigenheid" van islamieten? Mensen die geestelijk helemaal gevangen zitten?

In se ben ik het natuurlijk eens met uw uitspraken over islam. Maar bent u niet evenzeer gevangen in uw Darwiniaanse logica? U redeneert deze ook zover door tot u tot moorden in staat bent. Ik verwijs hiervoor naar uw bijdragen op het forum over de overbevolking. Dit dogmatisme is precies zo erg als het dogmatisme van de moslims en heeft waarschijnlijk nog veel meer doden op zijn geweten dan de islam.

Als ik ergens een tegenstander van ben dan is het wel van dogma's.

De studies die ik aanhaal en de oplossingen ivm overbevolking zijn helemaal niet gebaseerd op dogma's maar berusten op wetenschappelijk onderzoek.

Ze zijn met andere woorden het resultaat van logisch denken.

En dat logisch denken leidt soms tot onaangename conclusies. Maar dat kan je niet op rekening van de logica schrijven.

Als jij graag als een razende over de weg scheurt en je ziet in de verte een muur opdoemen, ga jij dan ook redeneren "Ik scheur graag over de weg, dus ik ga geen vaart verminderen en ik rij maar voort zonder nadenken!"? Ook al betekent dit dat je je morsdood rijdt op die muur? Of ga je integendeel gas terugnemen en zien dat je op tijd gestopt raakt?

cavinbill115
18 januari 2011, 06:32
Dit is een groot artikel en zeer tijdige ook. Wanneer het hele land lijkt te worden geklonken op het racisme factor in de verkiezingen, dit artikel komt als een zweem van frisse lucht.

Ik wil Malcolm X (Al Hajj Malik Al-Shabaaz) die zei quote:

"Amerika moet begrijpen de islam, want dit is de ene religie die wist van de samenleving de race probleem. Gedurende mijn reizen in de islamitische wereld, ik heb ontmoet, gesproken, en zelfs gegeten met mensen die in Amerika zou zijn beschouwd wit, maar de witte houding werd verwijderd uit hun gedachten door de religie van de islam. Ik heb nog nooit eerder gezien oprechte en ware broederschap beoefend door allemaal samen, ongeacht hun kleur. "

Het is hoog tijd, mensen aandacht besteden aan Malcolm's woorden in lastige wereld van vandaag.

circe
18 januari 2011, 08:20
Het is hoog tijd, mensen aandacht besteden aan Malcolm's woorden in lastige wereld van vandaag.
Het is nog hoger tijd om eerst Nederlands te leren als je wil discussieren op een Nederlandstalig forum.

Het helpt altijd als de mensen begrijpen wat je bedoelt.

Ke Nan
18 januari 2011, 08:47
Het is nog hoger tijd om eerst Nederlands te leren als je wil discussieren op een Nederlandstalig forum.

Het helpt altijd als de mensen begrijpen wat je bedoelt.

Het is de hoogste tijd om te proberen begrijpen. ;-)

eno2
18 januari 2011, 09:11
Is de moslimziekte geneeslijk?

Alleen als je de verspreider uitrroeit.