PDA

View Full Version : 1302-2002


First_Ranger
8 juli 2002, 14:19
700 jaar Guldensporenslag. Zevenhondert jaar geleden vocht een Vlaams volksleger tegen een Frans ridderleger. De Vlaamingen vochten voor vrijheid, voor een Vlaanderen dat min of meer onafhankelijk zou zijn, ze vochten voor belangen die men nu niet meer schijnt te kennen.
Ze wonnen, ze versloegen een leger getrainde beroepssoldaten. Het bewijs dat diepe overtuiging wint van een grootmacht.

Als ik kijk naar tv en als ik luister naar de radio, of zelfs gewoon als ik rondloop op school blijkt dat van deze idialen niet veel meer overblijft. Ik bedoel nu niet dat we allemaal de fanatieke klauwaart moeten uithangen, maar als ik hoor dat drie kwart van mijn klas zelfs al niet meer weet wat de guldensporen slag eigenlijk is??? 8O

Mede daardoor komt het misschien dat de Vlaamse regering zomaar overzich heen laat lopen, dat men niet meer die zelfde weerstand meer kan bieden als vroeger.

Volgens mij word het tijd dat er terug mensen komen als Martens en co. die opkomen voor Vlaamse belangen en niet zomaar wijken voor Wallonië.

denken jullie ook nie???

Pieterjan
8 juli 2002, 15:17
Geduld, de N-VA zal er staan. De verkiezingen in 2003 zullen misschien wat vroeg zijn, maar je wens gaat zeker in vervulling.

canis lupis
8 juli 2002, 16:45
700 jaar Guldensporenslag. Zevenhondert jaar geleden vocht een Vlaams volksleger tegen een Frans ridderleger. De Vlaamingen vochten voor vrijheid, voor een Vlaanderen dat min of meer onafhankelijk zou zijn, ze vochten voor belangen die men nu niet meer schijnt te kennen.
Ze wonnen, ze versloegen een leger getrainde beroepssoldaten. Het bewijs dat diepe overtuiging wint van een grootmacht.

Als ik kijk naar tv en als ik luister naar de radio, of zelfs gewoon als ik rondloop op school blijkt dat van deze idialen niet veel meer overblijft. Ik bedoel nu niet dat we allemaal de fanatieke klauwaart moeten uithangen, maar als ik hoor dat drie kwart van mijn klas zelfs al niet meer weet wat de guldensporen slag eigenlijk is??? 8O

Mede daardoor komt het misschien dat de Vlaamse regering zomaar overzich heen laat lopen, dat men niet meer die zelfde weerstand meer kan bieden als vroeger.

Volgens mij word het tijd dat er terug mensen komen als Martens en co. die opkomen voor Vlaamse belangen en niet zomaar wijken voor Wallonië.

denken jullie ook nie??? Martens??de wilfried?? allee hij heeft
jaren zijn zakken en politieke postje's gevuld Nu regeert hij in EUROPA
mits een exuberante door dit clubje zelf bepaalde salarisen en dito onkosten !! over mijn lijk Er is maar een partij die echt opkomt voor vlaanderen,De geheime partij,deze waarover men niet praten mag wegens hypocrisie en zelfbedrog, groeten canis

Pieterjan
8 juli 2002, 17:28
Hypocriet is het VB zeker en vast. Fulmineren tov bepaalde minderheden (en dan heb ik het niet over de Walen) maar wanneer de partij racistisch genoemd wordt trekken ze hard van leer.

Als man hou ik van vrouwen, maar noem mij geen hetero of je krijgt op je bakkes!!!

Robrecht
8 juli 2002, 17:45
Beste Canis, ik kan je verontwaardiging begrijpen tegenover W.Martens. Sterker nog, ik deel deze verontwaardiging met u.
Maar als we zuiver politiek terugkijken, zonder emoties de bovenhand te laten nemen.
Dan moeten we vaststellen, dat dankzij W.Martens de staatshervormings-kar op gang getrokken werd.
We kunnen deze staatshervormende evolutie, tergend traag vinden, en zwaar betaald. Maar vooruitgang werd geboekt onder de verschillende Martens-regeringen.
Dit kunnen we niet ontkennen.
Groeten, Robrecht (die dus niet de advocaat is van W.Martens) :wink:

First_Ranger
8 juli 2002, 19:34
Wat ik bedoel met mensen als Martens, is het volgende. Mense die iets willen en zich daar ook voor inspannnen. Mensen die een bepaalt doel voor ogen hebben en die dat ook willen volbrengen.

Over de zogezegde hypocritie van het VB wil ik ook wel nog iets kwijt. Waarom is het Vlaams Blok hypocriet, omdat ze een andere mening hebben?? Iedereen heeft bakken kritiek op het Vlaams blok, nogtans winnen ze elk jaar aan stemmen. De mensen kunnen zich meer en meer vinden in de standpunten van de Vlaams nationalistische partij. Ze willen terug structuur en ze nemen het niet langer dat men over het hoofd loopt van menig Vlaming. Maar ik vraag jullie, ik vraag iedereen : waarom durft men niet voor publiek te zeggen " ik stem voor het Vlaams-Blok "???
Waarom kan dat niet??? Men is ban dat ze je zullen bekijken als een rascist. ONTERECHT. Men is bang dat ze op een of andere manier zullen worden scheef aangeken en veracht. WAAROM??

Kotsmos
8 juli 2002, 19:36
omdat het VB geen bestaansreden heeft?

Pieterjan
8 juli 2002, 19:39
Maar ik vraag jullie, ik vraag iedereen : waarom durft men niet voor publiek te zeggen " ik stem voor het Vlaams-Blok "???
Waarom kan dat niet??? Men is ban dat ze je zullen bekijken als een rascist. ONTERECHT. Men is bang dat ze op een of andere manier zullen worden scheef aangeken en veracht. WAAROM??


<marquee> Stem N-VA!!! </marquee>

Bericht van de administrator
Hey,
Ik merkte dat je een marquee wou gebruiken in je bericht.
Je deed dit echter als volgt tekst
De marquee-functie is echter een html-functie, de syntaxis is als volgt: [code:1:e163c05753]&lt;marquee&gt;tekst&lt;/marquee&gt;[/code:1:e163c05753]
Zorg ervoor dat het vakje "schakel html uit in dit bericht" niet aangevinkt is als je deze functie wil gebruiken.
Ik heb alvast de marquee in dit bericht, juist gezet voor u.

Vriendelijke groeten,
Frederik Misplon,
forumadmin

Robrecht
8 juli 2002, 19:52
First Ranger en dan nog zo een lijfspreuk, op 1 lijn met de term Vlaamsnationalisme.
Zelfs anglofielen bekeren zich tot het VB.
Als dat ooit nog maar goed komt.
Mag ik dringend, doch nederig verzoeken, om mijn politiek idealisme, zijnde Volks-annex-Vlaamsnationalisme niet ijdel te gebruiken.
First (en hopelijk ook Lone) Ranger.

Kotsmos
8 juli 2002, 19:55
het is helemaal UW idealisme niet. Uw (jaha, de uwe ja) geloofsgenoten zo tegen u opzetten, als dat maar goed komt.

Robrecht
8 juli 2002, 21:09
-zucht-

Robrecht
8 juli 2002, 21:31
Beste Mos, u zult het mij hopelijk niet kwalijk nemen, maar soms vind ik de rabiate VB-bestrijders toch wel lachwekkend.
In hun blinde woede, bezondigen ze zich aan hetzelfde, wat ze nu net de VB-adeptjes verwijten, nl.: constant veralgemenen en onkunde tot nuanceren.
Zo is het voor u onmogelijk om een verschil te zien tussen het democratische volksnationalisme en het "eigen volk eerst"-egoïsme van het VB.
Het is dan waarschijnlijk ook voor u een openbaring dat de wortels van het Vlaamsnationalisme in progressieve grond liggen.
Namen als Jef van Exterghem zijn waarschijnlijk nieuw voor u.
De ontstaansreden van het Vlaamsnationalisme heeft nochthans een sociale reden. Jammer dat u op deze manier het kind met het badwater weggooit. Zo speelt u het VB in de kaart, die niets liever zou hebben dan de Vlaamse beweging naar hun bekrompen visie toe te trekken.
Deze Vlaamse beweging heeft nochthans niets vandoen met de VB-ideologie. Al bent u blijkbaar een geslaagd produkt van hun strategie om dit anders voor te stellen.
Jammer, en een gemiste kans, om mij als bondgenoot te zien, tegen de VB-ideologie.
Bij deze een kleine leestip:
http://www.meervoud.org/cgi-bin/artikel.pl?artikel_id=8&nummer_id=44

Groeten, Robrecht

canis lupis
9 juli 2002, 16:26
Wat ik bedoel met mensen als Martens, is het volgende. Mense die iets willen en zich daar ook voor inspannnen. Mensen die een bepaalt doel voor ogen hebben en die dat ook willen volbrengen.

Over de zogezegde hypocritie van het VB wil ik ook wel nog iets kwijt. Waarom is het Vlaams Blok hypocriet, omdat ze een andere mening hebben?? Iedereen heeft bakken kritiek op het Vlaams blok, nogtans winnen ze elk jaar aan stemmen. De mensen kunnen zich meer en meer vinden in de standpunten van de Vlaams nationalistische partij. Ze willen terug structuur en ze nemen het niet langer dat men over het hoofd loopt van menig Vlaming. Maar ik vraag jullie, ik vraag iedereen : waarom durft men niet voor publiek te zeggen " ik stem voor het Vlaams-Blok "???
Waarom kan dat niet??? Men is ban dat ze je zullen bekijken als een rascist. ONTERECHT. Men is bang dat ze op een of andere manier zullen worden scheef aangeken en veracht. WAAROM??

Ik stem op het blok,daarvoor heb ik geen angst om dat te bekennen,trouwens in mijn eerdere posting kwam het woord hypocrisie
voor daarmee bedoelde ik de zichzelf"correct "noemenden! er word
zoveel in de centrumvijver gevist dat ik vrees dat er geen kiesvis meer over is :lol: :lol: :lol:

Truder
10 juli 2002, 22:34
... Maar ik vraag jullie, ik vraag iedereen : waarom durft men niet voor publiek te zeggen " ik stem voor het Vlaams-Blok "???
Waarom kan dat niet??? Men is ban dat ze je zullen bekijken als een rascist. ONTERECHT. Men is bang dat ze op een of andere manier zullen worden scheef aangeken en veracht. WAAROM??

Ik stem Vlaams Blok, voorlopig toch. ;)

Maar ik snap uw vraag, er zijn nog vele duizenden mensen die stiekem op het Vlaams Blok stemmen gewoon uit schrik voor de ganse rij scheldwoorden. Scheldwoorden uitgevonden daar onze politiek correcte kaste. Maar meer en meer mensen laten zich niet meer de les spellen door een paar kwieten die er al een paar dencennia naast zitten.

Ik zeg niet dat het Vlaams Blok alle antwoorden heeft, maar het is de enige partij die nog luistert naar Jan Modaal. Daardoor ook de groei.

Pieterjan
10 juli 2002, 23:42
Ik zeg niet dat het Vlaams Blok alle antwoorden heeft, maar het is de enige partij die nog luistert naar Jan Modaal. Daardoor ook de groei.


Ooit gehoord van N-VA....

Truder
11 juli 2002, 09:52
Ik zeg niet dat het Vlaams Blok alle antwoorden heeft, maar het is de enige partij die nog luistert naar Jan Modaal. Daardoor ook de groei.


Ooit gehoord van N-VA....

Ja tuurlijk, ik heb zelfs hun programma gelezen, hebben zij alle antwoorden? Ik denk het niet, Bourgeois speelt mee met de politiek correcte kaste, hij heeft geen oplossingen. Hij sluit evezeer die 613.000 mensen uit.
Ik ben wel van mening dat Vlamingen beter samen de Vlaamse strijd zouden voeren ipv elkaar te bekampen.

Pelgrim
11 juli 2002, 10:36
Ik vraag me toch wel af, ‘first ranger’ waar u het lef vandaan haalt om zich vlaams nationalist te noemen en hier dan onder een ENGELSE naam komen te spreken met een ENGELSE slagzin. Is dat niet een klein beetje hypocriet?

Ik denk overigens dat de nationalisten eens hun ‘vijanden’ moeten leren kennen. De grootste dreiging die er momenteel is voor Vlaanderen, zowel voor de rest van de wereld, is de pletwals van het engels (zeg maar Amerikaans) dat overal wordt opgedrongen als dé voertaal. In Vlaanderen dreigen we naar situaties te gaan zoals in Noorwegen, waar de staatsradiozenders al officieel hebben meegedeeld dat ze geen liedjes met Noorstalige teksten meer aanvaarden in hun hitparades omdat het Noors compleet ‘out’ is. En dat fantastische Europa (ik noem het Nieuw Amerika) wil ons ook al opdringen om ons onderwijs stilaan te verengelsen, hoewel de engelsen niet eens meedoen aan de Euro en maar een klein deel van de Europese bevolking bepalen. Als we echt democratisch zouden zijn, is het Duits de Europese voertaal en het Chinees de wereldvoertaal. En Vlaanderen blijft gewoon Vlaams.

Op de vorige forums heb ik overigens al meerdere malen gepleit voor de invoering van het Esperanto of andere kunsttaal, omdat zulk een taal de meest democratische keuze is met respect voor de ‘natuurlijke’ talen van de volkeren in de wereld. Misschien nog eens een idee voor de vlaamse nationalisten?

Kotsmos
11 juli 2002, 12:37
Esperanto of Engels, wat is het verschil? Uiteindelijk is het ook niet van belang in welke taal er gecommuniceerd wordt.

Pelgrim
11 juli 2002, 12:40
Tuurlijk niet.

Ik stel voor dat we het Frans weer invoeren als de economische, culturele en wetenschappelijke voertaal, zoals in die goede dagen van weleer.

Robrecht
11 juli 2002, 17:37
Beste Kotsmos, zeg me als ik het verkeerd voor heb. Maar ik heb zo een sterk vermoeden dat u geen imperialistische gevoelens koestert. Afgaande op uw bijdragen hier.
Vandaar dat ik het eigenaardig vind, dat u cultureel imperialisme wel zou kunnen goedpraten.
Ik kan het ook verkeerd beoordelen.
Als lid van een gemeenschap heb ik het recht, om in de instellingen van die zelfde gemeenschap, te studeren, werken en oa. recht te horen spreken, in mijn moedertaal. De officiële taal van die gemeenschap.
Wat niet wil zeggen, dat we daarom navelstaarders zijn.
Is een taal minderwaardig omdat ze niet overeenkomt met de taal die, voor economische (lees machts-) belangen, imperialistische trekjes vertoont?
Ik haat de vergrijzing van maatschappijen, zonder diversiteiten, omdat dit beter uitkomt voor het internationale Groot-Kapitaal.
Groeten, Robrecht.

Pelgrim
11 juli 2002, 18:17
Robrecht, je kan het niet beter zeggen.