PDA

View Full Version : expats op politics.be?


Voltian
19 oktober 2010, 15:29
Zijn er hier mensen die voor langere tijd in het buitenland werken / gewerkt hebben? Waar zitten(/zaten) jullie? Wat zijn jullie ervaringen?

Derk de Tweede
19 oktober 2010, 15:37
1 1/2 jaar Vlieland: heerlijke tijd.
1 jaar Londen, wat minder, daarop volgend:
Een paar weken Liverpool en Manchester: dat nooit meer.

manta
19 oktober 2010, 16:26
Eno2 ging het afbollen ...
Stond ergens in één van z'n posts... Eno den expat ...

Txiki
19 oktober 2010, 20:46
4,5 jaar in Baskenland. Ervaringen... veel te veel om op te schrijven en soms veel te moeilijk om te verwoorden.

From_Vlaanderen
19 oktober 2010, 21:38
Joegoslavië, Somalië. Samen een jaar of 5 maar weinig thuis geweest.
Heeft veel naar de botten geslagen, om het zo te zeggen.
Maar maffe mensen ontmoet, nooit meer teruggezien. Nog fia facebook nog een berichtje gehad van iemand die terug was uit Iraq.

Herr Flick
20 oktober 2010, 07:52
Nu al een paar jaar Italie, twijfel je om te vertrekken ?

Doen jongen, die kansen krijg je meestal niet te dikwijls en het is altijd een hele ervaring.

Voltian
20 oktober 2010, 09:01
Interessante mix hier!; welk werk hebben jullie aldaar verricht?

'k Heb zelf al enkele kansen gekregen om het te doen, maar voelde me niet helemaal klaar; ik overweeg het nu iets actiever op te zoeken (er zijn een paar mogelijkheden); punt is, we hebben 2 kindjes ondertussen, dat maakt het niet simpeler natuurlijk. Iemand daar specifiek ervaring mee, met kindjes naar het buitenland vertrekken om er enkele jaren te werken?

Pieke
20 oktober 2010, 09:04
Interessante mix hier!; welk werk hebben jullie aldaar verricht?

'k Heb zelf al enkele kansen gekregen om het te doen, maar voelde me niet helemaal klaar; ik overweeg het nu iets actiever op te zoeken (er zijn een paar mogelijkheden); punt is, we hebben 2 kindjes ondertussen, dat maakt het niet simpeler natuurlijk. Iemand daar specifiek ervaring mee, met kindjes naar het buitenland vertrekken om er enkele jaren te werken?

alles hangt af van waar je naartoe wilt. Binnen Europa? Een Westers Land? Afrika?

Voltian
20 oktober 2010, 09:09
alles hangt af van waar je naartoe wilt. Binnen Europa? Een Westers Land? Afrika?

Westers; Europa of VS

lombas
20 oktober 2010, 09:16
Ik wil best naar Afrika (zuidelijk). Of Azië (China).

fox
20 oktober 2010, 09:21
Als vrijgezel en zonder kindjes 2 jaar in Dubai gezeten. Heerlijk vrijgezellenbestaan daar maar met vrouw en kind zou ik er nooit aan beginnen.

Pieke
20 oktober 2010, 10:03
Westers; Europa of VS

ik heb in de vs gewerkt, eerst als vrijgezel, dan er getrouwd, en mijn oudste is er geboren. Je kan dus zeggen dat het mijn leven bepaald heeft, en ik heb er dan ook geen moment spijt van.

Herr Flick
20 oktober 2010, 10:11
Ik wil best naar Afrika (zuidelijk). Of Azië (China).

Bij SN zochten ze een paar weken geleden nog managers voor in den Afriek... ;-)

Herr Flick
20 oktober 2010, 10:15
Interessante mix hier!; welk werk hebben jullie aldaar verricht?

'k Heb zelf al enkele kansen gekregen om het te doen, maar voelde me niet helemaal klaar; ik overweeg het nu iets actiever op te zoeken (er zijn een paar mogelijkheden); punt is, we hebben 2 kindjes ondertussen, dat maakt het niet simpeler natuurlijk. Iemand daar specifiek ervaring mee, met kindjes naar het buitenland vertrekken om er enkele jaren te werken?

Sommige steden hebben goeie Europese , Franse of Duitse, Engelse scholen, die zijn dus wel ok, als je er tenminste de prijs voor wil of kan betalen of als je werknemer dat wil doen.

Maar ik ken gasten die in plaatsen van de wereld zitten of komen waar je echt geen kinderen mee naartoe wil nemen, zelf je vrouw laat je daar best thuis...

Een paar van die kerels kregen bvb het verbod iets te huren op het gelijkvloers of eerste verdiep, veel te gevaarlijk minstens 3 verdiepingen hoog om ontvoeringen en dat soort shit te voorkomen.

Verre oosten moet je toch wel wat ne speciale voor zijn daar hebben ze soms zo van die rare gebruiken, ge hebt daar best een straffe maag, ik heb familie die daar een tijd gezeten heeft. Niet evident.

lombas
20 oktober 2010, 10:16
Bij SN zochten ze een paar weken geleden nog managers voor in den Afriek... ;-)

You have a university degree in commercial engineering, commercial or (applied) economic sciences or minimum a bachelor degree.

Herr Flick
20 oktober 2010, 10:17
You have a university degree in commercial engineering, commercial or (applied) economic sciences or minimum a bachelor degree.

Ik niet, maar gij misschien wel ... ;-)

Trouwens ik denk dat ze al blij zijn als ze een paar zotten vinden die ginder in de brousse willen gaan zitten voor een paar jaar.

Jonge avonturiers die tegen een stootje kunnen en het goed kunnen uitleggen, ik denk dat ze dan al in hun handen wrijven als ze zo iemand vinden.

lombas
20 oktober 2010, 10:23
Ik niet, maar gij misschien wel ... ;-)

Trouwens ik denk dat ze al blij zijn als ze een paar zotten vinden die ginder in de brousse willen gaan zitten voor een paar jaar.

Jonge avonturiers die tegen een stootje kunnen en het goed kunnen uitleggen, ik denk dat ze dan al in hun handen wrijven als ze zo iemand vinden.

Jammer genoeg heb ik een klein gezinnetje van twee... Daar zitten ze minder om te springen denk ik.

;-)

Herr Flick
20 oktober 2010, 10:26
Jammer genoeg heb ik een klein gezinnetje van twee... Daar zitten ze minder om te springen denk ik.

;-)

Voilla dat bedoel ik nu net ...


Maar, er zijn dikwijls genoeg andere mogelijkheden, ... als je kinderen nog klein zijn, zul je er versteld van staan hoe snel ze een vreemde taal spreken en zich aanpassen, maar je moet zelf ook wel de "right stuff" hebben... Als ge teveel gehecht zijt aan de patatjes van moeke en haar goede raad, blijf dan maar best thuis. ;-)

Voltian
20 oktober 2010, 10:31
Sommige steden hebben goeie Europese , Franse of Duitse, Engelse scholen, die zijn dus wel ok, als je er tenminste de prijs voor wil of kan betalen of als je werknemer dat wil doen.

Maar ik ken gasten die in plaatsen van de wereld zitten of komen waar je echt geen kinderen mee naartoe wil nemen, zelf je vrouw laat je daar best thuis...

Een paar van die kerels kregen bvb het verbod iets te huren op het gelijkvloers of eerste verdiep, veel te gevaarlijk minstens 3 verdiepingen hoog om ontvoeringen en dat soort shit te voorkomen.

Verre oosten moet je toch wel wat ne speciale voor zijn daar hebben ze soms zo van die rare gebruiken, ge hebt daar best een straffe maag, ik heb familie die daar een tijd gezeten heeft. Niet evident.

Nee, dat zit wel snor; (semi-)conrete voorbeelden zouden zijn Sevilla, Washington, North Carolina, dus geen zorgen ivm ontvoeringen e.d. :-)

De meesten hier zijn er blijkbaar alleen op uit getrokken (en al dan niet met meer teruggekomen :-)); grootste obstakel lijkt me met een heel gezin te vertrekken; iemand daar ervaring mee?

Herr Flick
20 oktober 2010, 11:05
Nee, dat zit wel snor; (semi-)conrete voorbeelden zouden zijn Sevilla, Washington, North Carolina, dus geen zorgen ivm ontvoeringen e.d. :-)

De meesten hier zijn er blijkbaar alleen op uit getrokken (en al dan niet met meer teruggekomen :-)); grootste obstakel lijkt me met een heel gezin te vertrekken; iemand daar ervaring mee?

Ik heb grote mensen na een paar weken / maanden terug zien vertrekken, omdat ze het niet konden, Nochtans spraken ze de taal beter als de meeste anderen.

Ik heb er ook zien vertrekken omdat het niet ging met hun kinderen , (gescheiden ouders enz... allemaal niet evident. )

Ik weet er ook wiens kinderen zonder problemen aangepast zijn.

Veel hangt af van de situatie waarin je terecht komt uw eigen karakter, zijt ge ne plantrekker of niet, pessimist, realist, doet ge uw werk graag vind ge een tof huis en kunnen uw vrouw en kinderen het aan. Als die daar tegen hun goesting zitten houd ge het geen jaar uit.

Moet je beginnen met alle weekends op en af te gaan, ook niet gemakkelijk ik ken er die het doen maar dat is niet simpel.

Hou ook bijvoorbeeld rekening met het feit dat huren of huizen kopen niet overal zo goedkoop is als in Belgie, ... Ge zit ook met reiskosten enz... dus voor de eerste de beste job, moet ge het ook niet doen.

Tavek
20 oktober 2010, 14:50
Als vrijgezel en zonder kindjes 2 jaar in Dubai gezeten. Heerlijk vrijgezellenbestaan daar maar met vrouw en kind zou ik er nooit aan beginnen.

$$$ :)

Herr Flick
20 oktober 2010, 15:25
$$$ :)

Geld is nie alles, maar t helpt wel, ... ;-)

fox
20 oktober 2010, 15:29
$$$ :)

Correct, maar het doet wel pijn als je terugkeert en ergens anders gaat werken :-D

Herr Flick
20 oktober 2010, 15:38
Correct, maar het doet wel pijn als je terugkeert en ergens anders gaat werken :-D

Dat is iets waar ik ook voor vrees , maar ja dat weet ge op voorhand he.