PDA

View Full Version : Mandatarissen van het Vlaams Blok


van loon
24 mei 2004, 19:13
Mevrouw,

Wat is uw mening over de toch wel lange lijst (zie pers van oa verleden zaterdag) van allerlei ongure elementen die de kans krijgen om Blok-mandataris te worden. De laatste twee gevallen waren toch wel bijzonder erg : het ging om het dealen van drugs en het vermoorden van een medemens. De slogan Minder Misdaad zou beter eerst door het VB worden toegepast.

psychodad
24 mei 2004, 19:17
k hoor de kritiek op deze vraag al komen: politiek misbruik van deze zaken, bij andere partijen ook misdaden,...

muys
24 mei 2004, 19:42
het is inderdaad zeer triestig dat zulke dingen gebeuren maar ik heb er toch enkele bedenkingen bij.

- het staat niet op iemands voorhoofd te lezen dat hij een drugdealer of een potentiele moordenaar is, ik zie dus niet in hoe dit de fout van het blok kan zijn.

- ten tweede vindt ik het zeer erg schrijnend als ik zie dat vele "verdraagzamen" op dit forum het nieuws dat iemand vermoord werd met gezang en gedans onthalen. het is immers een perfecte reden om nog een potje op het blok te schelden, aan de slachtoffers wordt totaal niet gedacht. dit laatste wordt bewezen door de talloze smileys en dergelijke die geplaatst zijn in de topics die hierover handelden.

- ten derde is het ook zo dat mensen die de wet overtreden onmiddellijk uit de partij worden gezet, iets wat niet van alle partijen kan gezegd worden, bij de ps en spa mogen fraudeurs niet alleen lid blijven, ze krijgen er ook nog een verkiesbare plaats bovenop.

van loon
24 mei 2004, 20:33
Die moordenaar bleek inderdaad volgens zijn burgemeester een "brave" jongen : tijdens de gemeenterradszittingen en tijdens de commissies zei hij nooit iets. Tot wat dient zo'n gast dan eigenlijk : enkel om de hoop te vergroten.

Verhofstadthater
24 mei 2004, 21:24
Die moordenaar bleek inderdaad volgens zijn burgemeester een "brave" jongen : tijdens de gemeenterradszittingen en tijdens de commissies zei hij nooit iets. Tot wat dient zo'n gast dan eigenlijk : enkel om de hoop te vergroten.

Bedankt om een deel van het antwoord zelf te geven. Of zijn voor jouw alle stille mensen moordenaars?

van loon
25 mei 2004, 16:31
Natuurlijk niet, maar een mandataris is toch iemand die zijn kiezers vertegenwoordigt en nu en dan zijn mening hoeft te geven tijdens (in dit geval) de vergadering van de gemeenteraad. Anders komt zo'n verkozene enkel voor zijn steekpenning. Zo was er in de Vlaamse Raad een verkozene van het Vlaams Blok die enkel zijn mond open deed om er zijn pijp in te steken. Ik wil maar zeggen dat zulke mandatarissen geen enkele invloed uitoefenen op de beslissingen en dus tot niets dienen.

abramis brama
25 mei 2004, 16:57
Natuurlijk niet, maar een mandataris is toch iemand die zijn kiezers vertegenwoordigt en nu en dan zijn mening hoeft te geven tijdens (in dit geval) de vergadering van de gemeenteraad. Anders komt zo'n verkozene enkel voor zijn steekpenning. Zo was er in de Vlaamse Raad een verkozene van het Vlaams Blok die enkel zijn mond open deed om er zijn pijp in te steken. Ik wil maar zeggen dat zulke mandatarissen geen enkele invloed uitoefenen op de beslissingen en dus tot niets dienen.

En dat komt énkel voor bij het Blok ??? 8O

U verbaast me ! 8)

jules
25 mei 2004, 17:40
Ik had die vraag min of meer al gesteld.

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=15797

het antwoord vind ik weinig bevredigend.

muys
26 mei 2004, 10:51
nog een groot probleem hieromtrent is dat het voor vele mensen zo goed als onmogelijk wordt gemaakt om voor hun vlaams blok sympathie uit te komen. er is immers een evolutie aan de gang die vlaams blokkers systematisch stigmatiseerd en tegenwerkt. een mooi voorbeeld is geert goubert, die zijn job op het spel zet door op een vlaams blok lijst te gaan staan. ook tegen matthias storme worden sancties voorzien na dat deze zei dat het een morele verplichting was voor het blok te stemmen.

bernard
27 mei 2004, 22:31
heb je gezien dat Rob Verrycken een kopstuk van het vlaams blok zijn vrouw in het ziekenhuis heeft geslagen ?

Dina
27 mei 2004, 22:36
heb je gezien dat Rob Verrycken een kopstuk van het vlaams blok zijn vrouw in het ziekenhuis heeft geslagen ?

In het ziekenhuis? 8O
Vergeet vooral niet te overdrijven he. :roll:

Supe®Staaf
27 mei 2004, 22:39
heb je gezien dat Rob Verrycken een kopstuk van het vlaams blok zijn vrouw in het ziekenhuis heeft geslagen ?

In het ziekenhuis? 8O
Vergeet vooral niet te overdrijven he. :roll:
Is gewoon slaan niet erg genoeg?

Dina
27 mei 2004, 22:43
In het ziekenhuis? 8O
Vergeet vooral niet te overdrijven he. :roll:
Is gewoon slaan niet erg genoeg?

Dat hoor je mij niet zeggen.
Ik vind het erg én intriest dat zoiets gebeurt. Of dat nu bij Rob Verreycken is of ergens anders.
Maar dat neemt niet weg dat we wel bij de waarheid mogen blijven.
Want anders is het slachtoffer tegen morgen al "dood"....

Dilbert
28 mei 2004, 09:37
Mevrouw,

Wat is uw mening over de toch wel lange lijst (zie pers van oa verleden zaterdag) van allerlei ongure elementen die de kans krijgen om Blok-mandataris te worden. De laatste twee gevallen waren toch wel bijzonder erg : het ging om het dealen van drugs en het vermoorden van een medemens. De slogan Minder Misdaad zou beter eerst door het VB worden toegepast.
Het niveau en de achtergrond van de midden en lagere kaders van het Vlaams Blok is inderdaad een zwak punt. Uiteraard zijn er allerlei verklaringen voor (snelle groei, geen externe partners om uit te recruteren, cordon/broodroof,...), maar het feit blijft.

Sun Tzu zei het al: Winnen doet men door de fouten van de tegenstrevers. Verliezen door de eigen fouten.

antiblok
7 juni 2004, 20:24
:D Het zou fantastisch geweest zijn als men na WO2 alle collaborateus en fascisten zou vergast hebben. De wereld zou er een stuk vriendelijker uitzien. Misschien een tip voor de volgende regering?

antiblok
7 juni 2004, 20:28
Oeps vergeten,
Mr. Werner Somers kan tot 26 tellen. Hoera. Nu nog de uitslag vervalsen zoals hun voorbeeld G.F.Bush en we zijn weer weg.