PDA

View Full Version : Wat is de beste laptop?


Zeno!
9 november 2010, 14:46
Zou een nieuwe laptop moeten kopen maar heb geen flauw benul wat de verschillen zijn tussen de merken. Dus, voor de mensen die er iets van kennen: wat is de beste laptop (beste prijs/kwaliteitsverhouding)?

Toshiba? HP? Acer? Sony Vaio? Packard Bell? ...

Tavek
9 november 2010, 14:47
Het bedrijfssegment van Dell is me tot nu toe steeds uitstekend bevallen.

Met Acer eigenlijk enkel slechte ervaringen.

lombas
9 november 2010, 14:49
Ik heb enkel een pc, van Dell.

Mijn oude laptop in de kast is van HP. Heeft vijf jaar heel goed gedraaid tijdens mijn studies. Prima bakje.

Momenteel heb ik wel een laptop van het werk, een Lenovo. Geen problemen mee en erg vlot. Maar van prijs heb ik me natuurlijk niets aan te trekken.

backfire
9 november 2010, 14:49
Het bedrijfssegment van Dell is me tot nu toe steeds uitstekend bevallen.

Met Acer eigenlijk enkel slechte ervaringen.

²

Nooit meer Acer


(edit): Ik had de Acer goedkoop, anders had ik voor hetzelfde geld een Macbook gekocht. Dat zijn pas goede laptops.

Tavek
9 november 2010, 14:52
²

Nooit meer Acer


(edit): Ik had de Acer goedkoop, anders had ik voor hetzelfde geld een Macbook gekocht. Dat zijn pas goede laptops.

Die tijd is ook gedaan, sinds Mac's eigenlijk PC's met een ander besturingssysteem zijn geworden. Ook al veeeeel miserie mee gehad/gezien.

Vroeger waren dat uber stabiele beestjes...

Maar probeer een bedrijfslaptop te scoren (ook al betaal je hem zelf) want die zijn meestal beter van bouw, in de commerciele lijn voor prive klanten wordt daar vaak op bespaard.

Zeno!
9 november 2010, 14:55
De meeste mensen die ik al gehoord heb, zijn voor HP...

kameleon
9 november 2010, 14:57
Ik heb een bedrijfslaptop kunnen kopen via kapaza. Op vlak van design zijn ze natuurlijk niet zo blits, maar zeer stevig, heel functioneel (veel aansluitingen), touchpad van de muis werkt SUPER ! 5 jaar later werkt die nog tiptop, afgezien van de batterij. Aan de huidige standaarden is het wel een slome bak geworden.
EEN HP nc6200

backfire
9 november 2010, 14:58
Die tijd is ook gedaan, sinds Mac's eigenlijk PC's met een ander besturingssysteem zijn geworden. Ook al veeeeel miserie mee gehad/gezien.

Vroeger waren dat uber stabiele beestjes...

Maar probeer een bedrijfslaptop te scoren (ook al betaal je hem zelf) want die zijn meestal beter van bouw, in de commerciele lijn voor prive klanten wordt daar vaak op bespaard.

Van die bedrijfslaptops, dat klopt.
Van die macbooks, ik weet het niet, hoor. In de familie zijn er een paar en dat zijn verdorie stabiele, snelle beestjes.

Heftruck
9 november 2010, 15:02
Zou een nieuwe laptop moeten kopen maar heb geen flauw benul wat de verschillen zijn tussen de merken. Dus, voor de mensen die er iets van kennen: wat is de beste laptop (beste prijs/kwaliteitsverhouding)?

Toshiba? HP? Acer? Sony Vaio? Packard Bell? ...

1. Waarvoor gaat ge uwe laptop gebruiken?
2. Draait ge regelmatig programma's die veel rekenkracht vragen (fotobewerking, videobewerking, 3D rendering, games, &tc)?
3. Wat is uw budget?
4. Hoe lang wilt ge hem kunnen gebruiken?
5. Welke features zijn essentiëel?
6. Hoeveel randapparatuur gaat ge er op aansluiten?

backfire
9 november 2010, 15:04
duidelijk allemaal proff adviseurs.
Niet ene die vraagt wat de wensen van de klant zijn.

Doel:
Budget:
Portabiliteitseisen

Zaag. Heftruck was u trouwens voor.

Tavek
9 november 2010, 15:08
Van die bedrijfslaptops, dat klopt.
Van die macbooks, ik weet het niet, hoor. In de familie zijn er een paar en dat zijn verdorie stabiele, snelle beestjes.

Tot er iets aan is :)

Dan begint de miserie. Bij dell heb ik een kapot scherm gehad, UPS kwam hem ophalen en 3 dagen later had ik hem terug. Gepareerd zonder kosten. Had zo 3 jaar lang een service contract. Kost u 300 euro, maar de baas betaalde...standaard krijgt ge dat 1 jaar.

bgf324
9 november 2010, 15:11
Ik heb een ASUS

Zeno!
9 november 2010, 15:12
1. Waarvoor gaat ge uwe laptop gebruiken?
2. Draait ge regelmatig programma's die veel rekenkracht vragen (fotobewerking, videobewerking, 3D rendering, games, &tc)?
Werk nogal veel met Photoshop en Illustrator. Absoluut niks van games.


3. Wat is uw budget?
< 800 euro

4. Hoe lang wilt ge hem kunnen gebruiken?
Zo lang mogelijk?

5. Welke features zijn essentiëel?
Snelheid/geheugen/... de usual? Hoe meer USB-poorten hoe beter.

6. Hoeveel randapparatuur gaat ge er op aansluiten?
Niet zo veel. Meer dan een externe harde schijf zal het niet zijn.

Zeno!
9 november 2010, 15:14
Zijn er trouwens voordelen aan een laptop t.o.v. een gewone PC, buiten het feit dat je een laptop overal mee kan nemen?

bgf324
9 november 2010, 15:17
Bedankt voor deze uitstekende en vooral uitgebreide en gedetailleerde bijdrage :hm:

Hij doet het goed

Anna List
9 november 2010, 15:18
voor t bedrijf kies ik uitsluitend HP
voor thuis zweer ik bij Medion

Anna List
9 november 2010, 15:20
medion CRAP ? 8O8O

van pc's en laptops is Medion van t beste op de markt
allemaal triple A onderdelen trouwens.

Tavek
9 november 2010, 15:22
van pc's en laptops is Medion van t beste op de markt
allemaal triple A onderdelen trouwens.

Behuizing suckt hoor :) Het is wel waar dat er goei onderdelen insteken.

Ik reis veel met de laptop, dus dat moet degelijk zijn.

lombas
9 november 2010, 15:22
Zijn er trouwens voordelen aan een laptop t.o.v. een gewone PC, buiten het feit dat je een laptop overal mee kan nemen?

Ik vind ze voor gewoon thuisgebruik echt niet goed...

Tavek
9 november 2010, 15:23
Op het werk heb ik een docking station met scherm en toetsenbord/muis, zodat ik er op kan werken alsof het een gewone pc is. Thuis zit ik idd met een laptop dan :)

lombas
9 november 2010, 15:25
Op het werk heb ik een docking station met scherm en toetsenbord/muis, zodat ik er op kan werken alsof het een gewone pc is.

²

Ideaal. Best of both worlds....

Zeno!
9 november 2010, 15:28
Eigenlijk ben ik er niet eens zoveel mee onderweg... Mss toch maar beter voor een PC gaan dan :)

lombas
9 november 2010, 15:30
Eigenlijk ben ik er niet eens zoveel mee onderweg... Mss toch maar beter voor een PC gaan dan :)

Neem Dell.

Doe het maar gewoon.

;-)

Tavek
9 november 2010, 15:30
Eigenlijk ben ik er niet eens zoveel mee onderweg... Mss toch maar beter voor een PC gaan dan :)

Goei keuze want daar spaart ge geld en miserie mee uit :)

Upgraden is later ook een pakske gemakkellijker !

hurricane
9 november 2010, 15:44
Doe jezelf een plezier en koop een macbook pro.
Noot geen gezever, alles werkt en je hoeft niet om de haverklap 'are you sure ?' te beantwoorden.
Software zit er voor het grootste stuk al op. Wil je iets speciaals, vindt je dat binnen de kortste keren. Al of niet illegaal.

hurricane
9 november 2010, 15:49
Voor die prijs van een MBP koop ik er 2 met zelfde specs en bouw ik thuis een octacore met 32GB ram8-)

TWEE Macbook pro's ? Hoe doe je dat ?

Zwartengeel
9 november 2010, 15:50
²

Nooit meer Acer


(edit): Ik had de Acer goedkoop, anders had ik voor hetzelfde geld een Macbook gekocht. Dat zijn pas goede laptops.

Ik heb vorige week via een speciale actie op mijn werk een Macbook kunnen bestellen aan 40% van de winkelprijs. Dus aan ongeveer 800 euro ipv 2.000. Dus ik heb een goede koop gedaan? ;-)

hurricane
9 november 2010, 15:51
Ik heb vorige week via een speciale actie op mijn werk een Macbook kunnen bestellen aan 40% van de winkelprijs. Dus aan ongeveer 800 euro ipv 2.000. Dus ik heb een goede koop gedaan? ;-)

Goede koop, indeed !
Ben je nieuw op de Mac ?

hurricane
9 november 2010, 15:51
bij een Roemeen, betaald via Western Union :roll:

Hehehe... Ik zou er ni mee buiten komen :-)

Zwartengeel
9 november 2010, 15:52
Goede koop, indeed !
Ben je nieuw op de Mac ?

Inderdaad, nog nooit mee gewerkt.

hurricane
9 november 2010, 15:55
normale prijs voor wat het is dus

Nog nooit ernstig met een Mac gewerkt dus.
Houden zo. Op die manier worden er geen virussen voor ons OS gemaakt.
Heb jaaaren op mickysoft bakken gewerkt. Veel jaren verloren aan vastlopers, bleu screens en andere rommel die je van Microdinges krijgt.
32 gig ram heb je inderdaad om een windows bak nodig. 31 gig wordt gebruikt om de OSX kloon te kunnen laten werken ;-)

hurricane
9 november 2010, 15:57
Inderdaad, nog nooit mee gewerkt.

In dat geval : proficiat.
Je gaat me binnen een paar maanden gelijk geven.
En je gaat kunnen werken i.p.v. tijd te verdoen met herstellen, virusscannen, formatteren etc.... !

Heftruck
9 november 2010, 15:57
Zijn er trouwens voordelen aan een laptop t.o.v. een gewone PC, buiten het feit dat je een laptop overal mee kan nemen?

Laptops hebben doorgaans een betere ondersteuning omdat het standaardpaketten zijn. Desktops zijn echt een stuk goedkoper (meer voor hetzelfde geld dus) en zoals Tavek aangaf ook een stuk makkelijker om upgrades aan toe te voegen. Je moet alleen wel een beetje kennis hebben van zaken hebben om te weten welke richting upgrades in de toekomst waarschijnlijk zullen gaan (voor moederbordkeuze is dat erg belangrijk!).

Zelf zweer ik al een paar jaar Tones. Uitstekende paketten, goeie prijzen en vooral ook goeie service. Als ge voor nen desktop gaat, zou 'k zeker ne keer bij Tones gaan horen omdat ze echt wel bekend staan voor hun goeie ondersteuning bij problemen. (www.tones.be) 'k Zou uw vraag trouwens eens gaan stellen op 't forum van Tones, actieve community met veel technisch verstand van zaken.

hurricane
9 november 2010, 16:01
Droom maar verder.
W7 kicks ass en heb verder tripple boot met een Hackingtosh.
stukken kies ik zelf wel ipv de "keuze" bij Jobs :roll:

Voor de TS een Best Buy Guide (http://tweakers.net/reviews/1868/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-november-2010.html)


Stukken kiezen wij net zo goed hoor. Of dacht je dat alles in het ram gebakken zat ?
Hopelijk ben je met W7 niet even oerhard in't zak gezet als met de vorige ondingen.
BTW : upgrade OSX 15 euro.
Wat kostte dat bij de uitzuipers van Gates nu ook alweer ? :lol:

hurricane
9 november 2010, 16:02
formatteren LOOOOOOOOL dat die ik al jaren niet meer.

Als je alleen maar spelletjes speelt ....

Heftruck
9 november 2010, 16:04
Neem Dell.

Doe het maar gewoon.

;-)

Neem geen Dell. Echt. Nooit meer.

Ik heb dat tegen beter weten in vier jaar geleden gedaan om dat 't stukken goedkoper was via de hogeschool, maar fuck, niks als problemen. De ondersteuning van Dell trekt op niks, 't is altijd speciaal gedoe, ze houden hun drivers niet up to date, ge moet echt véél extra betalen voor garantie en ge moet niet al te veel hulp verwachten. De drivers van mijn hardware zijn in twee jaar niet geupdate op hun site (kunt ge dus zelf beginnen zoeken) en het oververhittingsprobleem met mijn reeks hebben ze nooit opgelost (sterker nog, 't enige dat iet of wat het probleem oplost, zijn fandrivers geschreven door hackers, niet van Dell zelf).

Dell levert vooral aan grote bedrijven en doet daar ondersteuning voor. Als zelfstandige of doorsnee consument zijt ge quantité négligeable.

hurricane
9 november 2010, 16:07
nog nooit gespeeld, spreek voor jezelf

Dan zie ik niet in waarom je 32 gig ram geheugen zou moeten hebben.
Toch niet om beledigingen te spuien op fora, mag ik hopen ?
Wil best wel eens wat benchmarks doen met identieke progs.
Breng gerust zakdoeken mee.

hurricane
9 november 2010, 16:11
jaja , mogen we weten waarvoor hij zijn ding gebruikt?

Mijn ding ? Dat blijft in mijn privé sfeer. Maar als je m'n computers bedoeld :
Pre press drukwerk en videomontage.
En in m'n vrije tijd gebruik ik de iMac om muziek te componeren.
En daar heb ik, in tegenstelling tot wat ik vroeger in m'n Windows machines nodig had, genoeg aan 4 gig ram.

filosoof
9 november 2010, 16:11
Zou een nieuwe laptop moeten kopen maar heb geen flauw benul wat de verschillen zijn tussen de merken. Dus, voor de mensen die er iets van kennen: wat is de beste laptop (beste prijs/kwaliteitsverhouding)?

Toshiba? HP? Acer? Sony Vaio? Packard Bell? ...Dit helpt je mogelijk:

http://www.squaretrade.com/pages/laptop-reliability-1109


http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/11/17nov09compach0qw83.jpg

Schandalige cijfers in feite.

http://www.netbookchoice.com/2009/08/19/asus-tops-reliability-study%E2%80%A6-once-again/

http://www.pcworld.com/article/182376/report_a_third_of_laptops_fail_within_3_years.html

Desktops:
http://www.pcworld.com/article/123409/reliability_and_service_the_best_companies_to_buy_ from.html

http://www.zdnet.co.uk/reviews/desktop-pcs/2010/05/11/service-and-reliability-survey-2010-desktop-pcs-40005866/

Heftruck
9 november 2010, 16:12
Neem geen Dell. Echt. Nooit meer.

Ik heb dat tegen beter weten in vier jaar geleden gedaan om dat 't stukken goedkoper was via de hogeschool, maar fuck, niks als problemen. De ondersteuning van Dell trekt op niks, 't is altijd speciaal gedoe, ze houden hun drivers niet up to date, ge moet echt véél extra betalen voor garantie en ge moet niet al te veel hulp verwachten. De drivers van mijn hardware zijn in twee jaar niet geupdate op hun site (kunt ge dus zelf beginnen zoeken) en het oververhittingsprobleem met mijn reeks hebben ze nooit opgelost (sterker nog, 't enige dat iet of wat het probleem oplost, zijn fandrivers geschreven door hackers, niet van Dell zelf).

Dell levert vooral aan grote bedrijven en doet daar ondersteuning voor. Als zelfstandige of doorsnee consument zijt ge quantité négligeable.

Nog een reden om geen Dell te kopen: Dell steekt uwe pc vol 'speciale' features, zijnde brolsoftware en trials die qualitatief op niks trekken, ge niet nodig hebt en uwe pc alleen maar een pak vertragen.

giserke
9 november 2010, 16:16
bij een Roemeen, betaald via Western Union :roll:

die waarschijnlijk in Londen is "at the moment" :twisted:

hurricane
9 november 2010, 16:17
Je bewijst mijn stelling door opnieuw in te gaan op mijn overdrijving Macco :splat:

Uw stelling staat wat aan de wankele kant. Ik zou hier en daar een touwtje meer gebruiken.
Het feit dat u duidelijk Mac haat, wil gewoon zeggen dat u de machine niet kent.
Ik ken beide besturingssytemen.
M'n eerste PC was een 20 mhz. bak. Groen scherm en dot matrix printertje.
Ik zou liegen. M'n eerste computer was een Amiga. Die was TOEN al stukken sterker op grafisch gebied.
Wees gerust. Heb genoeg bakken in elkaar gestoken om te weten waar ik over praat.
De laatste was verleden jaar. En dat was dan ook de ALLERlaatste. En niet voor mezelf.
Nooit komt hier nog Windows in huis. Bij de huisgenoten trouwens ook niet.
2 iMac's en 3 Macbook pro's.
En dat sinds meer dan twee jaar.
Je mag raden hoeveel vastlopers die al samen hebben gehad. Nul.
Maar blijf rustig die miserie ophemelen.
Als jij er gelukkig mee bent...

Herr Flick
9 november 2010, 16:17
Zou een nieuwe laptop moeten kopen maar heb geen flauw benul wat de verschillen zijn tussen de merken. Dus, voor de mensen die er iets van kennen: wat is de beste laptop (beste prijs/kwaliteitsverhouding)?

Toshiba? HP? Acer? Sony Vaio? Packard Bell? ...


Vroeger Toshiba`s gerepareerd, Tecra series zijn zeker goed, ... maar prijzig.

Heb een Siemens gehad, en dat was een goe machientje (heb er 2 versleten)

Heb een HP 6530b voor de moment, zeker niet slecht, al heb ik daar vroeger minder goeie ervaringen mee gehad. Maar sinds ze Compaq hebben opgekocht is dat ongetwijfeld veranderd wanten die maakten de Armada en dat is zowat de beste portable waar ik ooit mee gewerkt heb.

Heb een Acer Netbook, op zich een goed toestel (maar t scherm is gebroken) Heb een Acer 17 " die op 7 jarige leeftijd nog altijd werkt.

Herr Flick
9 november 2010, 16:19
Die tijd is ook gedaan, sinds Mac's eigenlijk PC's met een ander besturingssysteem zijn geworden. Ook al veeeeel miserie mee gehad/gezien.

Vroeger waren dat uber stabiele beestjes...

Maar probeer een bedrijfslaptop te scoren (ook al betaal je hem zelf) want die zijn meestal beter van bouw, in de commerciele lijn voor prive klanten wordt daar vaak op bespaard.

Inderdaad als het moet dienen om elke dag mee te sleuren blijf dan van de consumentenspullen af, dat is doorgaans goeiekopen bazaar.

filosoof
9 november 2010, 16:19
Tot er iets aan is :)

Dan begint de miserie. Bij dell heb ik een kapot scherm gehad, UPS kwam hem ophalen en 3 dagen later had ik hem terug. Gepareerd zonder kosten. Had zo 3 jaar lang een service contract. Kost u 300 euro, maar de baas betaalde...standaard krijgt ge dat 1 jaar.
De wettelijke garantie op electronisch materiaal is drie jaar.
Bij Dell (op de site) maar 1 jaar of grof bijbetalen.

Eén Dell hier: altijd traag beest geweest, batterij naar de kloosterstraat na 2 jaar.

hurricane
9 november 2010, 16:19
Oei....Dubbeldick is opeens stil.
Alweer een vastloper gehad ?
:cheer: windows ! :cheer:

Herr Flick
9 november 2010, 16:23
Euh ...je kan onderdelen vervangen en op die manier de PC upgraden?
Van een laptop kan je enkel de HDD vervangen en RAM bijsteken

Doorgaans zuigt de koeling ook van een laptop,... als je hem meerdere uren gebruikt zorg dan dat de koeling optimaal is. (harde ondergrond, geen papier of andere spullen die koeling of airflow blokkeren... )

giserke
9 november 2010, 16:24
je moet vooral een beetje sjans hebben met laptops

Herr Flick
9 november 2010, 16:27
Inderdaad, nog nooit mee gewerkt.

Een wereld van relaxed computer gebruik zal voor u opengaan.

Ik heb er een virtual machine opstaan voor XP te emuleren maar gebruik dat bijna nooit.

filosoof
9 november 2010, 16:32
Zijn er trouwens voordelen aan een laptop t.o.v. een gewone PC, buiten het feit dat je een laptop overal mee kan nemen?
Eerder nadelen.Of toch één: indien 't spul niet werkt is een laptop véél gemakkelijker binnen te brengen voor reparatie zo je geen auto hebt.
(indien hem niet online kocht toch)

filosoof
9 november 2010, 16:33
Que 3 ?

Bij mijn weten 2 jaar : <etttekst (http://www.dealerinfo.nl/2002/203/wet.htm)Idd, fout van mij: twee jaar.:oops:

Johnny Blaze
9 november 2010, 16:36
Dan zie ik niet in waarom je 32 gig ram geheugen zou moeten hebben.

Je kan best 1Gb, liefst 2Gb ram hebben per (multi-threaded)core om vlot en optimaal te werken (als je uiteraard je computer gebruikt waarvoor hij dient). Ik heb hier 16Gb steken in mijn 8-core (Xeon E5520 met 16 virtual cores). 32Gb was eigenlijk ideaal geweest in deze setup.

Soms moet het dus :-P (btw, 't is ne Mac Pro met nVidia Quadro)

filosoof
9 november 2010, 16:49
Neem geen Dell. Echt. Nooit meer.

Ik heb dat tegen beter weten in vier jaar geleden gedaan om dat 't stukken goedkoper was via de hogeschool, maar fuck, niks als problemen. De ondersteuning van Dell trekt op niks, 't is altijd speciaal gedoe, ze houden hun drivers niet up to date, ge moet echt véél extra betalen voor garantie en ge moet niet al te veel hulp verwachten. De drivers van mijn hardware zijn in twee jaar niet geupdate op hun site (kunt ge dus zelf beginnen zoeken) en het oververhittingsprobleem met mijn reeks hebben ze nooit opgelost (sterker nog, 't enige dat iet of wat het probleem oplost, zijn fandrivers geschreven door hackers, niet van Dell zelf).

Dell levert vooral aan grote bedrijven en doet daar ondersteuning voor. Als zelfstandige of doorsnee consument zijt ge quantité négligeable.

Dell heeft een hele tijd PC's verkocht, goed wetende dat er een serieus probleem was met de componenten: http://www.nytimes.com/2010/06/29/technology/29dell.html?_r=1&adxnnl=1&ref=technology&pagewanted=1&adxnnlx=1277895878-r4fZqd8kAqvHWMEtVhwlCA

hurricane
9 november 2010, 17:09
heb ze ook allemaal (gehad)
Ik geef gn 2 K aan een laptop. Mak Kak of Hac.
Er is trouwens vééééééél meer soft voor MS.
Simple economics.

Laptops zijn toestellen , die haten zou idioot zijn.

Voor alle progs die je kan opnoemen heb ik een perfecte OSX versie.
U moet trouwens eens de moeite doen om een google te starten naar soft and OSX. U zal versteld staan.
Laptops haten is inderdaad idioot. Gebruikers van een ander OS zo mogelijk idioter.
Ik probeer een antwoord te geven op de vraag van de topicstarter.
Ik gebruik hierbij mijn eigen ervaring en die van anderen.
Het gaat mij niet om het bekende appeltje op het toestel. Wél om een stabiel OS. En dat kan je Windows nauwelijks noemen. Zelfs de zoveelste versie niet.
(De vorige versie waar een paar van de vele bugs zijn gehaald ?)
Maar ik wil niet alle slijk naar Microsoft werpen. Het zijn ook de bouwers van laptops (zelfs van bekende merken) die dikwijls in de fout gaan.
Onzorgvuldig ontwerpen is één van de fouten.
Zo had ik ooit een peperdure Asus die tot drie keer toe opnieuw naar de importeur ging omdat de flatcable, die het scherm met de computer verbond, na een poosje doorbrak.
De batterijen zijn bij quasi alle merken te snel 'versleten'. Na twee jaar heb je dus een toestel dat je wel op je schoot kan houden ... zo lang er maar een stopcontact in de buurt is.
Ik had er gewoon genoeg van en wou een machine waarop ik kon werken, in plaats van te herstellen. Dat vond ik, dankzij een bereidwillige vriend, die me zijn Macbook voor een paar dagen wou lenen.
Die paar dagen waren genoeg om me te overtuigen. Ik stapte meteen over.
En daar heb ik, na meer dan twee jaar, nog steeds geen spijt van.
Sterker nog. Ik zal NOOIT meer op een MS machine werken.
En dat doet trouwens geen enkele 'switcher'. Dat wil toch iets zeggen over de kwaliteit van de Mac ?
En een Mac hoeft helemaal geen 2000 Euro te kosten. Een simpel bezoek aan de Apple website zou voldoende moeten zijn om niet met dat argument te hoeven schermen.
Anderzijds : ik heb al véél meer dan dat bedrag uitgegeven aan MS machines waar ik na een paar maanden al dik spijt van had.
U mag twijfelen aan het intellect van een Mac gebruiker. Maar telkens opnieuw geld uitgeven aan een OS waarvan het, na al die jaren, duidelijk is dat het niet deugd, is nu ook niet bepaald verstandig te noemen.
Maar dat is ieders keuze.
Indien u hiermee niet akkoord bent, kan u dat op een menselijke manier
zeggen en dient u niet meteen te gaan beledigen.
Daar dient dit forum niet voor...

hurricane
9 november 2010, 17:12
Sssssst, hij weet het toch beter :lol:

LEES eerst even, wil je ?
Blaze heeft het niet over een Macbook pro.

hurricane
9 november 2010, 17:14
Een wereld van relaxed computer gebruik zal voor u opengaan.

Ik heb er een virtual machine opstaan voor XP te emuleren maar gebruik dat bijna nooit.


SSSST.... Dubbeldik wil er niet van weten. ;-)

parcifal
9 november 2010, 17:19
U mag twijfelen aan het intellect van een Mac gebruiker. Maar telkens opnieuw geld uitgeven aan een OS waarvan het, na al die jaren, duidelijk is dat het niet deugd, is nu ook niet bepaald verstandig te noemen.


Ik heb een Asus Netbook 12" met 2GB ram en Windows 7 Home premium erop.
Dat draait perfect en vlot voor eenvoudige toepassingen, zoals MS Office 2007, surfen en emailen.
En dat voor een totaalprijs van een goede 400 Euro.

Heb je bij Apple al een muis voor die prijs? :-P

globalmedia
9 november 2010, 17:20
de beste laptop?

hurricane
9 november 2010, 17:22
Niemand die zegt dat je persé een pro moet hebben, toch ?

http://www.apple.com/benl/why-mac/compare/notebooks.html

OSX is geënt op UNIX.
Geen netwerkbeheerders op dat OS ?
Vreemd.

hurricane
9 november 2010, 17:25
Ik heb een Asus Netbook 12" met 2GB ram en Windows 7 Home premium erop.
Dat draait perfect en vlot voor eenvoudige toepassingen, zoals MS Office 2007, surfen en emailen.
En dat voor een totaalprijs van een goede 400 Euro.

Heb je bij Apple al een muis voor die prijs? :-P

Niet nodig.
Het trackpad op de Apple maakt een muis overbodig.8-)

parcifal
9 november 2010, 17:26
OSX is geënt op UNIX.
Geen netwerkbeheerders op dat OS ?
Vreemd.

Waarom zou je betalen voor OSX als je the real stuff (Fedora, Ubuntu, ...) gratis kan downloaden en gebruiken?

Moet Steve Jobs krabben om er te komen elke maand?

Johnny Blaze
9 november 2010, 17:29
Waarom zou je betalen voor OSX als je the real stuff (Fedora, Ubuntu, ...) gratis kan downloaden en gebruiken?

Moet Steve Jobs krabben om er te komen elke maand?

Omdat het gewoon (goed) werkt

hurricane
9 november 2010, 17:29
Heb ik een Aldi netbook voor."299"
Is een goedkope MSI wind en daar draait .......OSX op :rofl:

Mja Aldi.
Ik dacht dat we het over computers hadden.
En natuurlijk kan je OSX draaien op zo'n machine.
Maar niet zomaar. Dus dat zie ik een doorsnee gebruiker niet doen.
Maar .... waarom zou je dat doen ? Windows was toch zo prachtig ?


"Netbook" Mac :
11-inch: 64 GB
1,4 GHz Intel Core 2 Duo-processor
2 GB geheugen
64 GB flash-opslag1
NVIDIA GeForce 320M Graphics

€ 999,00

hurricane
9 november 2010, 17:32
Waarom zou je betalen voor OSX als je the real stuff (Fedora, Ubuntu, ...) gratis kan downloaden en gebruiken?

Moet Steve Jobs krabben om er te komen elke maand?


De kostprijs van OSX is niet dermate hoog om een Linux variant te overwegen.

bgf324
9 november 2010, 18:28
de beste laptop?

Zoals ik dus al zei op p1 :evil:

Zwartengeel
9 november 2010, 18:35
Specs al eens gezien van die 999€ prul ? :rofl:

Tell me, dude.

hurricane
9 november 2010, 18:35
Specs al eens gezien van die 999€ prul ? :rofl:

Niks uit z'n verband trekken eh Duck;-)

Kans is groot dat dat 'prul' sneller is dan waar je nu op werkt

hurricane
9 november 2010, 18:39
Tweaker .......omdat het kan8-)

Redelijk marginaal dus. Alsof je een 2-PK motortje in een Volvo gaat steken.
Dat kan theoretisch ook. Maar da's niet the real thing eh

hurricane
9 november 2010, 18:40
Tis te hopen ...maar kost wel DE HELFT en is +3 J OUD


Pfff... die paar honderd Euro. Werk wat harder ;-)

hurricane
9 november 2010, 18:44
it's not what u have , it's what u do with it .

Tis ni tveloke mor het manneke
Vrij slechte vertalingen van de twee quotes maar allee :roll:

van Maerlant
9 november 2010, 18:50
Zijn er trouwens voordelen aan een laptop t.o.v. een gewone PC, buiten het feit dat je een laptop overal mee kan nemen?

Je kan amper stukken vervangen, je zit zeer snel met oververhittingsproblemen, laptops met een scherm met normale grootte hebben een zeer beperkte autonomietijd, het toetsenbord is minder comfortabel voor je polsen, als er iets kapot is moet je hem sowieso helemaal binnen doen (een kapotte webcam: laptop lange tijd kwijt),....

Als je niet echt een laptop nodig hebt, raad ik je aan gewoon voor een desktop te gaan. Goedkoper, makkelijker om up te graden en te herstellen, afstand ogen/scherm is beter,...

Raf
9 november 2010, 19:02
Zou een nieuwe laptop moeten kopen maar heb geen flauw benul wat de verschillen zijn tussen de merken. Dus, voor de mensen die er iets van kennen: wat is de beste laptop (beste prijs/kwaliteitsverhouding)?

Toshiba? HP? Acer? Sony Vaio? Packard Bell? ...

Ik heb mij een HP Probook 4520s gekocht:

http://images.pcworld.com/reviews/graphics/products/uploaded/527437_g1.jpg

Ik wou een toestel dat redelijk mobiel is (daarom niet meer dan 15,6"), dat toch een behoorlijke display en numeriek klavier heeft en dat een solide bekasting heeft. Dit toestel komt geheel aan mijn verwachtingen tegemoet. Als enige minpuntje zou ik kunnen aanstippen dat de USB-poorten nogal ongelukkig geplaatst zijn. Die hadden beter wat meer naar achter gestaan. Verder een zéér goed toestel, dat in zowat alle laptopreviews goede commentaren krijgt.

Het is wel een bedrijfstoestel. Dat betekent slechts één jaar garantie...

Specs:

Processor type
Intel® Core™ i3-350M Processor (2.26 GHz, 3 MB L3 cache)

Operating system installed
Windows 7 Professional

Chipset
Mobile Intel® HM57 Express

Dimensions and weight
Product weight
Starting at 2.39 kg

Product dimensions (W x D x H)
37.18 x 24.96 x 2.77 cm

Memory
Standard memory
2 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM

Memory slots
2 SODIMM

Storage
Internal drives
320 GB 7200 rpm SATA II

Optical drives
DVD+/-RW SuperMulti DL LightScribe

Graphics
Display
39,6 cm (15.6") diagonal LED-backlit HD BrightView 1366 x 768

Graphics
Intel® HD Graphics

Expansion features
Ports
3 USB 2.0
1 eSATA/USB 2.0 Combo
1 external VGA monitor
1 HDMI
1 stereo microphone in
1 stereo headphone/line-out
1 AC power
1 RJ-45
1 RJ-11 (select models)

Slots
1 Express Card/34
1 Media Card Reader

Audio
High definition audio support; Integrated stereo speakers; Integrated digital microphone; Stereo headphone/line out; Stereo microphone/line in

Integrated camera
2MP webcam

Keyboard
Full-sized spill-resistant keyboard and separate numeric keypad

What's in the box
ClickPad with gestures support
Two fingers scroll, zoom, pinch and pivot rotate

Communications
Network interface
Realtek Ethernet (10/100/1000 NIC)

Wireless technologies
Atheros 802.11b/g/n
HP Integrated Module with Bluetooth® 2.1 Wireless Technology

Power and operating requirements
Energy efficiency compliance
ENERGY STAR®

Power requirements
65W Smart AC adapter (integrated); 90W Smart AC adapter (discrete); HP Fast Charge

Battery type
6-cell (47 WHr) Lithium-Ion Battery

Battery life
Up to 5h (Primary 6-cell Battery)

Operating temperature range
5 to 35° C

parcifal
9 november 2010, 19:02
Omdat het gewoon (goed) werkt

Behalve als het niet werkt en als het niet werkt dan is het een zeer 'tough cookie' om te knabbelen. ;-)

http://blog.zog.org/2010/07/the-application-finder-app-cant-be-opened-10810.html

Scherven A. Mok
9 november 2010, 19:07
Weet er iemand hoe ik het geluid van mijn laptop kan uitzetten zonder dat de muziek stopt uit mijn midiketen ? Ik krijg dat niet gefikst.

kelt
9 november 2010, 19:16
Een Packard-Bell TJ-65A(waarschijnlijk een vermomde Acer)..

voornaamste aanpassing ten opzichte van de fabrieksinstellingen:

Installatie van een operating systeem waar geen noemenswaardige problemen mee zullen zijn. (momenteel Mandriva Linux,maar ik sta geheel open voor andere linuxen)

Voor de rest;niks mis mee met dat zogezegd "brolmerk"(commentaar van mijn omgeving)

:roll:


ach.....de typische laptop verhuist van tafel naar schoot en weer terug.Het moet al heel erg mislopen alvorens je een tank moet kiezen....

Anna List
9 november 2010, 19:21
Je kan amper stukken vervangen, je zit zeer snel met oververhittingsproblemen, laptops met een scherm met normale grootte hebben een zeer beperkte autonomietijd, het toetsenbord is minder comfortabel voor je polsen, als er iets kapot is moet je hem sowieso helemaal binnen doen (een kapotte webcam: laptop lange tijd kwijt),....

Als je niet echt een laptop nodig hebt, raad ik je aan gewoon voor een desktop te gaan. Goedkoper, makkelijker om up te graden en te herstellen, afstand ogen/scherm is beter,...

basics maar toch een dikke ²

filosoof
9 november 2010, 20:35
van pc's en laptops is Medion van t beste op de markt
allemaal triple A onderdelen trouwens.Indien je er geen zoekt vliegen de Medions je om de oren, zoek je er één, dan is er geen winkel die ze verkoopt.

filosoof
9 november 2010, 20:52
op driehoeskes duwen is uiteraard makkelijker dan goegel te gebruiken.

Alles wat Aldi verkoopt is te koop in de (wat denk je?) shopIk keek deze morgen nog op de site van ALDI, er stonden geen PC's of laptops. Morgen mogelijk wel?
Idd:
http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_44/OFF01.SHTML

Niet wat ik zoek....

manta
9 november 2010, 20:58
Zijn er tegenwoordig al geen smartphones die een laptopje kunnen vervangen als mobiele pc ?
Muis er aan, draadloos internet , toetsenbord erin en zo ???
Met de geheugenkaarten is het toch al mogelijk om er straffe dingen mee te doen .
Paint, powerpoint, excell en die zaken zit er toch al standaard in ... Enkel voor spelletjes weet ik het niet :D

From_Vlaanderen
9 november 2010, 21:02
Zijn er tegenwoordig al geen smartphones die een laptopje kunnen vervangen als mobiele pc ?
Muis er aan, draadloos internet , toetsenbord erin en zo ???
Met de geheugenkaarten is het toch al mogelijk om er straffe dingen mee te doen .
Paint, powerpoint, excell en die zaken zit er toch al standaard in ... Enkel voor spelletjes weet ik het niet :D

Dat gaat hier nogal technisch aan toe, ik ben professioneel gebonden aan die bullen.
Maar ik spreek veel liever over andere specs. :lol:

From_Vlaanderen
9 november 2010, 21:10
Jij had er toch ene geweigerd?

Dat was internet.
Ik heb nog gepoogd van: "intern netwerk mor gin internet".
Nu heb ik alles, maar ze weten dat ik mijn mail adres nog nooit heb geopend, ik zou zelfs niet weten wat het is.;-)

filosoof
9 november 2010, 21:11
dubbel

filosoof
9 november 2010, 21:16
Zoek je "nen Aldi" of Nen "Medion" (http://www.medion.com/be/nl/electronics?wt_mc=be.extern.sem.google.komdat&wt_cc1=nl$$brand_nl&wt_cc2=1286119001926#155&wt_cc3=search&gclid=CPfCsaTFlKUCFQM53godQxdEHQ) ? :eating:Een desktop, geen laptop. En voor die prijs kan ik ook een Fujitsu kopen: minder "spookachtig".

filosoof
9 november 2010, 21:22
Jawadde ...nog nooit op een echte site gesurft? :wtf:
Da zal 't zijn.

De Prodigy
9 november 2010, 21:23
Ik heb een Medion computer van 6 of 7 jaar oud uit de Aldi dat nog prima werkt.
Daarnaast heb ik een Acer laptop waar ik niets anders dan problemen mee gehad heb gedurende de 2 jaar dat ie geleeft heeft... zit nu in de doos in een kast.
De diest na-verkoop bij Photo Hall stinkt. Plus jamais!

maddox
9 november 2010, 22:00
Mijn Asus EEE PC'tje met 10.5" schermpje doet zijn taak als mobiel computertje voor de Robotwars kampeerevenementen meer dan prima.

Maar ik stel dan ook geen grote eisen, wat simpele office taken ,een DVD'tje draaien en IM'en. Misschien een simpel spelletje a la space invaders.

parcifal
9 november 2010, 23:21
Zijn er tegenwoordig al geen smartphones die een laptopje kunnen vervangen als mobiele pc ?
Muis er aan, draadloos internet , toetsenbord erin en zo ???
Met de geheugenkaarten is het toch al mogelijk om er straffe dingen mee te doen .
Paint, powerpoint, excell en die zaken zit er toch al standaard in ... Enkel voor spelletjes weet ik het niet :D


Je moet echt eens kijken naar de Mozilla Seabird. : http://www.youtube.com/watch?v=oG3tLxEQEdg

Naast dit is de Apple Iphone amateuristische rommel.

Spijtig genoeg is er 1 minpuntje aan, maar ik vertel het nog niet. ;-)

parcifal
9 november 2010, 23:51
Concept ...dus bestaat niet

Idd, momenteel nog niet helaas.

maddox
10 november 2010, 00:09
Ik moet zeggen, dat Seabird concept zou mij kunnen bekoren.

Maar dan moet het op zijn minst de capaciteit hebben van mijn huidig, ondermaats tegenover velen, Asrock Ionneke.

Herr Flick
10 november 2010, 07:53
Ik heb een Medion computer van 6 of 7 jaar oud uit de Aldi dat nog prima werkt.
Daarnaast heb ik een Acer laptop waar ik niets anders dan problemen mee gehad heb gedurende de 2 jaar dat ie geleeft heeft... zit nu in de doos in een kast.
De diest na-verkoop bij Photo Hall stinkt. Plus jamais!

photo hall, ... foto hall dus, ... en daar koopt ge dan ne computer... ?

allee ja, wij hadden daar in den tijd meer als ons werk mee, met de klanten van andere winkels te depaneren...

Ne computer verkopen kan iedereen he, ...

Herr Flick
10 november 2010, 07:56
Je moet echt eens kijken naar de Mozilla Seabird. : http://www.youtube.com/watch?v=oG3tLxEQEdg

Naast dit is de Apple Iphone amateuristische rommel.

Spijtig genoeg is er 1 minpuntje aan, maar ik vertel het nog niet. ;-)

Da is cool en sexy ...

Jazeker
10 november 2010, 08:19
Zou een nieuwe laptop moeten kopen maar heb geen flauw benul wat de verschillen zijn tussen de merken. Dus, voor de mensen die er iets van kennen: wat is de beste laptop (beste prijs/kwaliteitsverhouding)?

Toshiba? HP? Acer? Sony Vaio? Packard Bell? ...

Vroeger was dat IBM met hun Thinkpads... sinds de overname door Lenovo zou ik toch eerder een Acer kiezen.

kameleon
10 november 2010, 08:19
Dexia wilt al zijn pc's buiten gooien en het personeel met Ipads laten werken.
Als het van Steve Jobs afhangt is de desktop binnenkort een stukje geschiedenis.

Herr Flick
10 november 2010, 08:34
Dexia wilt al zijn pc's buiten gooien en het personeel met Ipads laten werken.
Als het van Steve Jobs afhangt is de desktop binnenkort een stukje geschiedenis.

Die dingen beginnen hier ook binnen te druppelen...

en eerlijk gezegd als ge maar een applicatie echt nodig hebt, is het nog niet eens zo slecht, ...

kameleon
10 november 2010, 08:53
Voor mij als programmeur is dat heel klote. Ik moet om de zoveel maanden mij helemaal heroriënteren. Nu moet ik zien dat ik Ipad-applicaties kan maken, kan programmeren met Android enz.

Anna List
10 november 2010, 09:13
Ik keek deze morgen nog op de site van ALDI, er stonden geen PC's of laptops. Morgen mogelijk wel?
Idd:
http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_44/OFF01.SHTML

Niet wat ik zoek....

mss de site van medion eens proberen ?
en anders een maand geduld, is dat teveel, elke maand komt er wel ene langs

maar kijk wat uit, er zitten gigantische verschillen tussen !

Anna List
10 november 2010, 09:16
Een desktop, geen laptop. En voor die prijs kan ik ook een Fujitsu kopen: minder "spookachtig".

wat bedoel je met spookachtig ?


fujitsu ... enige pc die hier na vier jaar al foetsjie was (met al eens een vervanging van de grafische kaart in garantie) ... :s ... ik kan pech gehad hebben natuurlijk, maar toch ...

filosoof
10 november 2010, 13:03
Maar probeer een bedrijfslaptop te scoren (ook al betaal je hem zelf) want die zijn meestal beter van bouw, in de commerciele lijn voor prive klanten wordt daar vaak op bespaard.Het prijsverschil is dan ook immens: 500€ of 2000 �* 2500€

Zwartengeel
10 november 2010, 13:07
Dexia wilt al zijn pc's buiten gooien en het personeel met Ipads laten werken.
Als het van Steve Jobs afhangt is de desktop binnenkort een stukje geschiedenis.

Niet zolang de spelfabrikanten al hun software compatibel maken met Mac, vrees ik.

EddyBal
10 november 2010, 13:08
Ik heb een bedrijfslaptop kunnen kopen via kapaza. Op vlak van design zijn ze natuurlijk niet zo blits, maar zeer stevig, heel functioneel (veel aansluitingen), touchpad van de muis werkt SUPER ! 5 jaar later werkt die nog tiptop, afgezien van de batterij. Aan de huidige standaarden is het wel een slome bak geworden.
EEN HP nc6200

Kijk eens op computerhoekske.be of ga eens naar die winkel. Professioneel materiaal, refurbished aan schappelijke prijzen. ;)

filosoof
10 november 2010, 13:09
wat bedoel je met spookachtig ?internet verkoop, en soms bij momenten even in winkels, tussen de wasproducten of tussen gsms en dan weer verdwenen


fujitsu ... enige pc die hier na vier jaar al foetsjie was (met al eens een vervanging van de grafische kaart in garantie) ... :s ... ik kan pech gehad hebben natuurlijk, maar toch ...De mijne is nu 8 jaar en dus aan vervanging toe. Geen krimp, behalve de dvd combi die wel data leest en schrijft maar geen films meer speelt. Codec historie waarschijnlijk.

Anna List
10 november 2010, 13:11
internet verkoop, en soms bij momenten even in winkels, tussen de wasproducten of tussen gsms en dan weer verdwenenDe mijne is nu 8 jaar en dus aan vervanging toe. Geen krimp, behalve de dvd combi die wel data leest en schrijft maar geen films meer speelt. Codec historie waarschijnlijk.

heb geen moeite met internetverkoop

logischerwijze zal internetverkoop het halen op andere verkoopsmethoden, toch zeker voor zulke 'eenmalige' producten.

EddyBal
10 november 2010, 13:13
photo hall, ... foto hall dus, ... en daar koopt ge dan ne computer... ?

allee ja, wij hadden daar in den tijd meer als ons werk mee, met de klanten van andere winkels te depaneren...

Ne computer verkopen kan iedereen he, ...

Zelfde ervaring met photo hall. Hun klanten kwamen en komen naar ons. Dat die ooit eenzelfde klant twee keer iets verkocht hebben, mag een wonder heten.

filosoof
10 november 2010, 13:13
mss de site van medion eens proberen ?
en anders een maand geduld, is dat teveel, elke maand komt er wel ene langs

maar kijk wat uit, er zitten gigantische verschillen tussen !komt er éne langs, idd. Als je er bij de opening staat en de kassierster zette hem al niet opzij voor haar neefje. Pijnpunt bij Aldi en Carrefour.
Ik heb al dikwijls voor niets naar die winkels gelopen.

filosoof
10 november 2010, 13:17
Ik heb een Medion computer van 6 of 7 jaar oud uit de Aldi dat nog prima werkt.
Daarnaast heb ik een Acer laptop waar ik niets anders dan problemen mee gehad heb gedurende de 2 jaar dat ie geleeft heeft... zit nu in de doos in een kast.
De diest na-verkoop bij Photo Hall stinkt. Plus jamais! :-o Hoe kan iets onbestaand nu stinken?

Anna List
10 november 2010, 13:23
komt er éne langs, idd. Als je er bij de opening staat en de kassierster zette hem al niet opzij voor haar neefje. Pijnpunt bij Aldi en Carrefour.
Ik heb al dikwijls voor niets naar die winkels gelopen.

bij Aldi een kwartier/ twintig minuten voor opening voor de deur gaan staan ... zo al zonder problemen aan mijn vierde medion toe geloof ik ...


laatst hadden ze zo'n beest van een game/media-pc voor 999 € ... (pc alleen) ... die heeft er wel enkele dagen gestaan (stuk of drie in de winkel toch gezien) ... ondertussen al dik spijt dat ik die ni heb meegenomen :s

Herr Flick
10 november 2010, 13:24
:-o Hoe kan iets onbestaand nu stinken?

Yep....

Maar zoals ik al eerder poste : Klanten willen gepoept worden...


Iemand die bij zijn gezond verstand is, die weet toch dat er iets fishy is als er een serieus prijsverschil is, en ge voelt als leek toch ook dat die verkoper gewoon uit zijn nek staat te lullen.

Dat was bij ons gewoon nooit het geval, ook nu niet als we aan de "interne klant" een oplossing moeten voorstellen of nieuw systeem uitleggen.

Dat ontploft altijd in uwen eigen smoel als ge uw eigen product niet kent.

EddyBal
10 november 2010, 13:51
sluikreclame ..."refurbished" :roll:

Weet je niet wat dat is misschien?

filosoof
10 november 2010, 14:06
voorbeelde bij deze bedragen?Ga eens kijken bij www.Misco.be of www.Eurodisks. bvb indien je prijzen wil zien.

De Prodigy
10 november 2010, 15:08
Yep....

Maar zoals ik al eerder poste : Klanten willen gepoept worden...


Iemand die bij zijn gezond verstand is, die weet toch dat er iets fishy is als er een serieus prijsverschil is, en ge voelt als leek toch ook dat die verkoper gewoon uit zijn nek staat te lullen.

Dat was bij ons gewoon nooit het geval, ook nu niet als we aan de "interne klant" een oplossing moeten voorstellen of nieuw systeem uitleggen.

Dat ontploft altijd in uwen eigen smoel als ge uw eigen product niet kent. Ik voel mij idd dom om daar een laptop te hebben gekocht.

Herr Flick
10 november 2010, 16:00
Ik voel mij idd dom om daar een laptop te hebben gekocht.

t is u vergeven, ...

Als het u een troost mag zijn ge zijt zeker niet de enige, ... en infobrix was in den tijd nog veel erger, ... als ge weet dat dien eikel met t geld dat m daar aan verdiend heeft later de zillion heeft opengedaan, ... dan spreken we over veel slachtoffers zulle.

Johnny Blaze
17 november 2010, 16:28
Behalve als het niet werkt en als het niet werkt dan is het een zeer 'tough cookie' om te knabbelen. ;-)

http://blog.zog.org/2010/07/the-application-finder-app-cant-be-opened-10810.html

Linux zou dat probleem ook hebben met smb connecties. Ik heb het persoonlijk nog nooit (meer dan 15 jaar Mac gebruiker, dus zelfs pré OS X) meegemaakt. De connectie naar de back-up server (die op XP draait) hier is via smb en ik heb via eSata een een Sonnet raid5 torentje aan mijn computer hangen.

Tough luck voor die persoon. Hier werkt alles gewoon.

Raf
27 november 2010, 12:18
Zou een nieuwe laptop moeten kopen maar heb geen flauw benul wat de verschillen zijn tussen de merken. Dus, voor de mensen die er iets van kennen: wat is de beste laptop (beste prijs/kwaliteitsverhouding)?

Toshiba? HP? Acer? Sony Vaio? Packard Bell? ...

Heb je nu al een nieuwe gekocht ondertussen? Ik brand van nieuwsgierigheid... :-D

Ratatosk
27 november 2010, 13:16
Als geld geen probleem is, Sony Vaio anders zou ik voor Dell gaan.

Raf
27 november 2010, 13:20
Als geld geen probleem is, Sony Vaio anders zou ik voor Dell gaan.

Sony Vaio is véél te duur voor wat het is. Dell is trouwens ook duur.

Ratatosk
27 november 2010, 22:59
Sony Vaio is véél te duur voor wat het is. Dell is trouwens ook duur.

Sony is kwalitatief zeer goed maar zoals je zegt redelijk duur. Dell is kwalitatief/prijs zeer goed. Buiten Acer ken ik geen goedkoper merk.

Jazeker
28 november 2010, 03:41
Sony is kwalitatief zeer goed maar zoals je zegt redelijk duur. Dell is kwalitatief/prijs zeer goed. Buiten Acer ken ik geen goedkoper merk.

En Acer biedt kwaliteit als je niet gaat voor hun oudste modelletjes in een media markt in Brussel of zo.