PDA

View Full Version : Tol op de snelwegen


Klarekijk
11 november 2010, 18:08
Minister Peeters leek teleurgesteld dat hij de Nederlanders niet aan zijn zij kreeg . Nederland en België heeft dan ook een heel andere strategië .
Nederland MOET door België met zijn transport en gebruikt België als doorvoerland , ben je dan verwonderd dat Nederland tegen deze tol is .
Mijnheer Peeters , U bent echt Naief .
Bovendien blokkeerd Nederland vele dingen voor Vlaanderen , ze hebben de hand in de uitdieping van de schelde of de toekomst van de haven Antwerpen
Ze blokeren de Lange wapper of de ring van Antwerpen

Vlaanderen_onafhankelijk
11 november 2010, 18:36
Ze blokeren de Lange wapper of de ring van Antwerpen

8O Omdat een ingeweken Hollander een actiegroep heeft opgericht?

Anderzijds is het wel zo dat Nederland en Vlaanderen helemaal niet de goede vrienden zijn zoals ze zich graag voordoen.

NL blokkeert, ondanks internationale verdragen, de uitdieping van de Schelde en de heractivering van de Ijzeren Rijn. Dat beiden voordelen bieden voor de haven van Antwerpen, grote concurrent van het Nederlandse Rotterdam, is natuurlijk een grote drijfveer. De Ijzeren Rijn kan tenslotte ook van groot belang zijn voor de economische ontwikkeling van Noord-Limburg, dat via de Ijzeren Rijn relatief gemakkelijk aansluiting zou vinden met zowel de Antwerpse haven als het Duitse Ruhrgebied.

Als de NL niet meewillen in tolheffing, dat ze hun plan dan trekken. Maak de autosnelwegen voor zowel personen- als vrachtvervoer tolwegen en maak voor Vlamingen de tolheffing fiscaal aftrekbaar.

Tenslotte moet Vlaanderen de juridische weg bewandelen om het uitvoeren van verdragen af te dwingen.

pajoske
12 november 2010, 11:12
Minister Peeters leek teleurgesteld dat hij de Nederlanders niet aan zijn zij kreeg . Nederland en België heeft dan ook een heel andere strategië .
Nederland MOET door België met zijn transport en gebruikt België als doorvoerland , ben je dan verwonderd dat Nederland tegen deze tol is .
Mijnheer Peeters , U bent echt Naief .
Bovendien blokkeerd Nederland vele dingen voor Vlaanderen , ze hebben de hand in de uitdieping van de schelde of de toekomst van de haven Antwerpen
Ze blokeren de Lange wapper of de ring van Antwerpen

Nederland moet door België is correct.
Minister Peeters vertegenwoordigt Vlaanderen, niet België. De afstand die de Nederlanders in Vlaanderen moeten afleggen over de weg bedraagt minder dan 500 m , Het stukje autostrade ten zuiden Maastricht dat over grondgebied Voeren loopt.
Voor vervoer over water hoeven zij zelfs niet door Vlaanderen. En de treinverbinding via Welkenraedt heeft ook een economisch belang waarbij Vlaanderen niet aan te pas komt.
Tijd dat velen beginnen te beseffen dat (een oanfhankelijk) Vlaanderen niet zo belangrijk is dan vele politici ons willen doen geloven.

De schoofzak
12 november 2010, 12:20
Nederland moet door België is correct.
Minister Peeters vertegenwoordigt Vlaanderen, niet België. De afstand die de Nederlanders in Vlaanderen moeten afleggen over de weg bedraagt minder dan 500 m , Het stukje autostrade ten zuiden Maastricht dat over grondgebied Voeren loopt.
Voor vervoer over water hoeven zij zelfs niet door Vlaanderen. En de treinverbinding via Welkenraedt heeft ook een economisch belang waarbij Vlaanderen niet aan te pas komt.
Tijd dat velen beginnen te beseffen dat (een oanfhankelijk) Vlaanderen niet zo belangrijk is dan vele politici ons willen doen geloven.

Voor een belgicist ben je zelfs te bekrompen om Vlaming te zijn.
Ofwel zie ik spoken als ik de Nederlandse nummerplaten zie op allerhande vervoer van bussen, vrachtwagens, bestelwagens, auto's, caravans, mobilhomes ..., komende uit de richting van Eindhoven-Turnhout, Breda-Antwerpen, Middelburg, Scheldetunnel, Terneuzen (Eindhoven - Houthalen), richting Oostende-engeland en richting zuiden, dus richting Duinkerken-Calais, Lille-Roubaix, Mons Paris, Brussel Namur Luxemburg ...

Daarnaast hoor ik ook Waalse politici pleiten voor zo'n systeem waarbij buitenlanders mee betalen voor het gebruik van hun wegen.


post skrotum: niemand in Vlaanderen of Walenland spreekt over een vignet voor autostrades; wel allemaal voor een vignet voor alle wegen.
Ons wegennet is niet hetzelfde als dit in Frankrijk.
Bij ons is en blijft het heel erg ongewenst, dat ook maar een half procent van het verkeer van autostrades afgeleid zou worden naar secundaire wegen.