PDA

View Full Version : Recepten met geit


Bovenbuur
12 november 2010, 11:58
Nu de eenden- en poezenliefhebbers in een strijd met elkaar verwikkeld zijn om het beste recept is het tijd voor een verbroederend onderwerp, een waar de hele wereld van mee kan genieten. Omdat geiten voor zover ik weet in geen enkele religie taboe zijn, in meerdere formaten van "hap slik weg" tot "dorpsfeest" te krijgen zijn, extra veelzijdig zijn dankzij de productie van melk (waar bovendien veel meer mensen tegen kunnen dan tegen koemelk) en wol, ze vrijwel overal goed gedijen, geen kieskeurige eters zijn en ze bovendien in tegenstelling tot schapen wel slim genoeg zijn om als lastdier te dienen (en wat je er 's avonds mee doet hoef ik niet te weten) benoem ik de geit hierbij tot het dier van de wereldvrede. En daarom moet het opgevreten worden (alleen mijn vliegende bok krijg je niet). Iemand hier goede recepten voor geit? Mogelijk gevuld met kat gevuld met eend ofzo?

suqar_7loe
12 november 2010, 11:59
:rofl:

Herr Flick
12 november 2010, 12:00
Gewoon nen appel in den bek, spies erdoor en boven een vuurke roosteren ... ?

eventueel wat kruiden toevoegen...

Bovenbuur
12 november 2010, 13:01
Geit is niet lekker.:-(

Vandaar dat het nergens in de supermarkt ligt dan? Maar goed, speciaal voor u: iemand nog recepten met geitenmelk, een fijn vergistingsreceptje ofzo?

Bovenbuur
12 november 2010, 13:02
Gewoon nen appel in den bek, spies erdoor en boven een vuurke roosteren ... ?

eventueel wat kruiden toevoegen...

Weet je trouwens waar dat vandaan komt, die appel in de bek?

















Een watermeloen paste niet. [/wint de flauw-prijs]

Scherven A. Mok
12 november 2010, 13:05
Gelieve de geiten dan wel te klonen. Ik ben allergische aan bokkepisgeur.

suqar_7loe
12 november 2010, 13:05
Tunesische geitenpot

Stoofpot van geit met citroen en zoete groenten voor een groot gezelschap avontuurlijke eters!

Bereidingstijd:Langer dan 2 uur
Gang:Hoofdgerecht
Keuken:Arabische keuken
Smaak:Hartig
Techniek:CombiSoort
Gerecht:Hoofdgerecht

Ingrediënten voor 6 personen
1,5 kilo geitevlees met bot in grove stukken gesneden. Voor de marinade: 5 el olijfolie, peper, zout, 1 tl harissa (of sambal oelek), 3 tenen knoflook in plakjes,kaneelstokje, 1 hele citroen, 1 gesnipperde ui

Bereiding:
3 el olijfolie, 1 courgette, 1 aubergine, 1 rode en 1 gele paprika, 1 ui, 1 handje zwarte olijven zonder pit, 1 handje gewelde zuidvruchten (dadel of abrikoos of vijg), 2 el kappertjes, 3 tomaten

Hulpmiddelen
Grote zware braadpan of marmite en grote schaal om te marineren

Voorbereiding
Snijd de citroenschil in kleine stukjes, pers de citroen daarna uit en snipper de ui. Meng alle ingredienten voor de marinade en zet de geit er een nacht afgedekt in weg in de koelkast. Een uur voor bereiding de geit uit de koelkast halen en vervolgens alle groenten voor de bereiding grof snijden.

Bereidingswijze
Bak de geit met de marinade op hoog vuur bruin in de olijfolie en leg vervolgens alle groenten en kruiden plus extra zout en peper erbovenop.Stoof in anderhalf uur op laag vuur gaar en voeg een glaasje water toe als het te droog wordt. Af en toe doorroeren.

Serveertips
Liefst nog een dag alle smaken laten intrekken (koelkast) en dan eten met couscous of rijst en een frisse salade met wat bitters erin bv. frisee, andijvie, rucola. Een feestmaal!

Bovenbuur
12 november 2010, 13:11
He gaaf, een bijdrage. Klinkt best lekker, en er zit ook naar studentenmaatstaven genoeg vlees is, tenzij teveel daarvan bot is natuurlijk.

Bovenbuur
12 november 2010, 13:12
Gelieve de geiten dan wel te klonen. Ik ben allergische aan bokkepisgeur.

Dat is inderdaad een aspect van geiten waar nog weleens een paar genetici op los gelaten mogen worden.

suqar_7loe
12 november 2010, 13:14
He gaaf, een bijdrage. Klinkt best lekker, en er zit ook naar studentenmaatstaven genoeg vlees is, tenzij teveel daarvan bot is natuurlijk.

Ik heb nog 4465 andere geitrecepten, interesse? :-P

From_Vlaanderen
12 november 2010, 13:18
Geit is niet lekker.:-(

² Niet te vreten.
Het enige wat eetbaar was, was de lever.

Herr Flick
12 november 2010, 13:19
Weet je trouwens waar dat vandaan komt, die appel in de bek?








Tomaatje en nen bol ajuin zal ook wel leuk zijn ... ge kunt er nog ne wortel insteken ook ... ;-)








Een watermeloen paste niet. [/wint de flauw-prijs]

Bovenbuur
12 november 2010, 13:19
Ik heb nog 4465 andere geitrecepten, interesse? :-P

goatrecipes.com?

suqar_7loe
12 november 2010, 13:21
goatrecipes.com?

smulweb.nl

Bovenbuur
12 november 2010, 13:23
smulweb.nl

Goede naam, veel beter dan gadverdammeditisniettevreten.nl.

Herr Flick
12 november 2010, 13:24
² Niet te vreten.
Het enige wat eetbaar was, was de lever.

Zo berggeit toestanden en derglijke is dat te vreten, ... ?

Ik weet van mijn vader dat geit inderdaad niet echt smakelijk is, mijn grootvader at dat wel op, die had nen halven dierentuin in zijn hof, dat waren zo van die mannen, ... op een dag loopt er een schoon jong geitje door den hof, ... en een paar weken later, ... zit dat versneden en al in den diepvries, ... Maar dat ging op voor alle beesten, ...

In elk geval kan ik mij ook wel voorstellen dat dat een serieus tijdje moet weken en sudderen voor dat dat hoegenaamd te eten is...

Ezel heb ik ook eens binnengespeeld, was best wel te doen maar geef mij maar een stuk rund, of wild... ooit Kariboe gegeten, njam njam....

From_Vlaanderen
12 november 2010, 13:48
Zo berggeit toestanden en derglijke is dat te vreten, ... ?

Ik heb het over witte geiten, idee van mijn mamma. Ik ga geiten houden. Na een jaar dachten we dat eens smakelijk op te eten. Bah, vettig, niet goed. Ik heb dat toen gewoon gebakken als ne steak. Maar ik denk dat ik dat misschien had moeten marineren. Of koken.
Echter, vlees koken is nooit zo lekker. Dat is gelijk ribbenvlees, als ge dat kookt is dat te vreten, maar lekker is het niet.

Herr Flick
12 november 2010, 14:10
Ik heb het over witte geiten, idee van mijn mamma. Ik ga geiten houden. Na een jaar dachten we dat eens smakelijk op te eten. Bah, vettig, niet goed. Ik heb dat toen gewoon gebakken als ne steak. Maar ik denk dat ik dat misschien had moeten marineren. Of koken.
Echter, vlees koken is nooit zo lekker. Dat is gelijk ribbenvlees, als ge dat kookt is dat te vreten, maar lekker is het niet.

Ik ben geen kok , maar ik ben er inderdaad bijna zeker van dat ge dat eerst moet marineren, gekookt vlees hou ik ook niet van, maar ik denk dat ge dat anders nooit mals krijgt.