PDA

View Full Version : Een café beginnen


Pagina's : [1] 2

Pelgrim
16 november 2010, 14:31
Heeft iemand daar concrete ervaring mee? Ik heb namelijk enkele plannen in die richting maar 'k weet niet hoe en waar te beginnen...

lombas
16 november 2010, 14:32
Mede-uitbater nodig?

lombas
16 november 2010, 14:33
Ik weet eigenlijk enkel dat je veel kans op falen hebt...

:-(

lombas
16 november 2010, 14:34
Amper 56% overleeft de eerste 5 jaar.

:-(

Anna List
16 november 2010, 14:42
:cheer: 't Koningsplentje :cheer: ;-)

duveltje382
16 november 2010, 14:45
Ik weet eigenlijk enkel dat je veel kans op falen hebt...

:-(

Just(juist) maar enkel zou ik erg graag bij hem een pint gaan pakken

Txiki
16 november 2010, 14:54
Eerst geld hebben. Veel geld. En de banken overtuigen van de haalbaarheid voor een goede lening.

Txiki
16 november 2010, 14:54
Just(juist) maar enkel zou ik erg graag bij hem een pint gaan pakken

Oh ja, ik ook! Het zou één van de PBL-RKT-stamcafé's zijn. ;-)

Txiki
16 november 2010, 14:55
Ik weet eigenlijk enkel dat je veel kans op falen hebt...

:-(

Dat weet iedereen, he.

kameleon
16 november 2010, 14:55
Goed businessplan voorleggen en hopen dat het uitkomt. Plan A indien alles uitstekend gaat. Plan Z is topless bediening.

Pelgrim
16 november 2010, 14:56
Mede-uitbater nodig?

't wordt een folkcafé. Iets voor jou?

lombas
16 november 2010, 14:57
't wordt een folkcafé. Iets voor jou?

:-D

Pelgrim
16 november 2010, 14:59
Ik weet eigenlijk enkel dat je veel kans op falen hebt...

:-(

Als je een gewoon café van dertien in een dozijn opent wel ja, maar dat is het plan niet. Enige tijd geleden is hét (enige echte) folkcafé van Antwerpen dicht gegaan en sindsdien zijn heel wat folkies dakloos. Zo erg dat we deze zomer ergens op een plein moesten gaan zitten. Cliënteel gaat er genoeg zijn denk ik en heel wat mensen hebben zich al aangeboden als vrijwilliger, maar iemand moet de eerste stap zetten eh.

Pelgrim
16 november 2010, 15:00
:cheer: 't Koningsplentje :cheer: ;-)

Daar staat momenteel niks deftig leeg.

Pelgrim
16 november 2010, 15:01
Just(juist) maar enkel zou ik erg graag bij hem een pint gaan pakken

Voila se, ons eerste cliënteel :cheer:

Pelgrim
16 november 2010, 15:01
Oh ja, ik ook! Het zou één van de PBL-RKT-stamcafé's zijn. ;-)

Voila se, ambiance gegarandeerd :cheer:

Pelgrim
16 november 2010, 15:01
Goed businessplan voorleggen en hopen dat het uitkomt. Plan A indien alles uitstekend gaat. Plan Z is topless bediening.

Plan A = plan Z :P

Txiki
16 november 2010, 15:01
Nu nog een café :lol:

Anna List
16 november 2010, 15:03
Voila se, ons eerste cliënteel :cheer:

niks beter voor ne vaste cashflow dan een paar alcolieker die vanaf een uur of 9 s ochtends binnenwandelen en tegen 7 s avonds terug naar huis gaan :D


zo 2 en ge hebt geen business plan meer nodig :-)

kameleon
16 november 2010, 15:06
Zwansossiskes, bierworsten, chocolat & chips, snooker, vogelpik, spel kaarten, een tv die constant op eurosport staat en je hebt je café !



























Alleen hopen dat de Belgen de eerstkomende 10 jaar nog eens naar een EK of WK mogen gaan.

Pelgrim
16 november 2010, 15:09
*kuch*

Als je een gewoon café van dertien in een dozijn opent wel ja

Zeno!
16 november 2010, 15:09
De 3 belangrijkste punten voor een succesvol café: location, location, location.

Anna List
16 november 2010, 15:11
Zwansossiskes, bierworsten, chocolat & chips, snooker, vogelpik, spel kaarten, een tv die constant op eurosport staat en je hebt je café !



Alleen hopen dat de Belgen de eerstkomende 10 jaar nog eens naar een EK of WK mogen gaan.

strak plan ... publiek verzekerd gedurende 2 weken om de 2 jaar ... bij deelname aan EK én WK ...

Txiki
16 november 2010, 15:17
niks beter voor ne vaste cashflow dan een paar alcolieker die vanaf een uur of 9 s ochtends binnenwandelen en tegen 7 s avonds terug naar huis gaan :D


zo 2 en ge hebt geen business plan meer nodig :-)

:-D Ik zoek me meteen een betrekking in het dorp waar het café komt.

Txiki
16 november 2010, 15:18
Waarom ist vorige gesloten/failliet gegaan?

Welk vorige?

kameleon
16 november 2010, 15:18
strak plan ... publiek verzekerd gedurende 2 weken om de 2 jaar ... bij deelname aan EK én WK ...

Je weet plan Z dan nog niet. Je kan nu al inzetten voor het WK 2030.

Txiki
16 november 2010, 15:18
strak plan ... publiek verzekerd gedurende 2 weken om de 2 jaar ... bij deelname aan EK én WK ...

:magniet: geen commerciële brol in een deftig café

Steve_M
16 november 2010, 15:20
:magniet: geen commerciële brol in een deftig café

De snelste manier om bij de 44% te geraken.

Xenophon
16 november 2010, 15:20
't wordt een folkcafé. Iets voor jou?

Zo werkt het niet in de praktijk, dat is een recept voor een katastrofe.

Zelfs niet als je een bestaand folkcafè overneemt, want je kan wel een zaak overnemen maar raar of zelden de klanten.

Als je een cafè opendoet en het blijkt dat er veel klanten komen die eigenlijk een folkcafè willen dan kan je dat uitbouwen. Maar een cafè opendoen en op voorhand zeggen, zo gaat het zijn, neen, ik denk het niet.

En dan schoon zwijgen over politiek, temeer omdat uw politiek nogal extreem is.

En vrouwen achter de toog, vrouwen die er tegen kunnen dat er veel over sex gezeverd wordt en die verdragen dat er al eens in haar kont genepen wordt.

Vergeet niet dat 80% van de mannen die aan de toog hangen daarzijn enkel en alleen voor de vrouw achter de toog.

Txiki
16 november 2010, 15:21
De snelste manier om bij de 44% te geraken.

Niet per se, hoor. Een café met persoonlijkheid houdt het decennia uit.

Pelgrim
16 november 2010, 15:21
En wiens dubbelnick mag "Folk Zuigt" wel zijn?

Snel aangemaakt, dat wel.

Anna List
16 november 2010, 15:21
:-D Ik zoek me meteen een betrekking in het dorp waar het café komt.

jamaar echt, als scholier hadden wij zo'n stamcaféke, wij kwamen er enkel op vrijdagmiddag, maar die café draaide daar op 2 alcolieker die daar van smorgends tot savonds zaten, elken dag.

1 van die twee viel dood
2 maand later ruzie met den andere, die veranderde van café

maand 3 : café failliet :)

Steve_M
16 november 2010, 15:22
Zo werkt het niet in de praktijk, dat is een recept voor een katastrofe.

Zelfs niet als je een bestaand folkcafè overneemt, want je kan wel een zaak overnemen maar raar of zelden de klanten.

Als je een cafè opendoet en het blijkt dat er veel klanten komen die eigenlijk een folkcafè willen dan kan je dat uitbouwen. Maar een cafè opendoen en op voorhand zeggen, zo gaat het zijn, neen, ik denk het niet.

En dan schoon zwijgen over politiek, temeer omdat uw politiek nogal extreem is.

En vrouwen achter de toog, vrouwen die er tegen kunnen dat er veel over sex gezeverd wordt en die verdragen dat er al eens in haar kont genepen wordt.

Vergeet niet dat 80% van de mannen die aan de toog hangen daarzijn enkel en alleen voor de vrouw achter de toog.

Nagel op de kop.

Txiki
16 november 2010, 15:22
jamaar echt, als scholier hadden wij zo'n stamcaféke, wij kwamen er enkel op vrijdagmiddag, maar die café draaide daar op 2 alcolieker die daar van smorgends tot savonds zaten, elken dag.

1 van die twee viel dood
2 maand later ruzie met den andere, die veranderde van café

maand 3 : café failliet :)

Ik heb twee jaar in een café gewerkt. ;-)

En als leerling en student in het weekend ook.

Pelgrim
16 november 2010, 15:22
De snelste manier om bij de 44% te geraken.

*kuch*

Als je een gewoon café van dertien in een dozijn opent wel ja

Txiki
16 november 2010, 15:22
Nagel op de kop.

Jep. Is waar.

Pelgrim
16 november 2010, 15:23
Zo werkt het niet in de praktijk, dat is een recept voor een katastrofe.

Zelfs niet als je een bestaand folkcafè overneemt, want je kan wel een zaak overnemen maar raar of zelden de klanten.

Als je een cafè opendoet en het blijkt dat er veel klanten komen die eigenlijk een folkcafè willen dan kan je dat uitbouwen. Maar een cafè opendoen en op voorhand zeggen, zo gaat het zijn, neen, ik denk het niet.

En dan schoon zwijgen over politiek, temeer omdat uw politiek nogal extreem is.

En vrouwen achter de toog, vrouwen die er tegen kunnen dat er veel over sex gezeverd wordt en die verdragen dat er al eens in haar kont genepen wordt.

Vergeet niet dat 80% van de mannen die aan de toog hangen daarzijn enkel en alleen voor de vrouw achter de toog.

*kuch*

Als je een gewoon café van dertien in een dozijn opent wel ja

Steve_M
16 november 2010, 15:23
jamaar echt, als scholier hadden wij zo'n stamcaféke, wij kwamen er enkel op vrijdagmiddag, maar die café draaide daar op 2 alcolieker die daar van smorgends tot savonds zaten, elken dag.

1 van die twee viel dood
2 maand later ruzie met den andere, die veranderde van café

maand 3 : café failliet :)

Wij hadden als scholier ook zo'n stamcafé. Nadat wij gingen studeren was dat café binnen het jaar failliet.

Txiki
16 november 2010, 15:23
En wiens dubbelnick mag "Folk Zuigt" wel zijn?

Snel aangemaakt, dat wel.

Pfff, wie ligt daarvan wakker?

Txiki
16 november 2010, 15:23
Pel, ik wil u wel eens in contact brengen met mensen met ervaring, hoor.

duveltje382
16 november 2010, 15:24
Wil wel eens zien hoe de gewone Antwerpenaar denkt over Uw extreem linkse gedachte goed?

Steve_M
16 november 2010, 15:24
*kuch*

Je doet maar. Ik heb zelf nog getapt in een café waarvan de eigenaar overtuigd was dat de klanten zijn visie wel zouden waarderen. Het heeft op de kop twee jaar geduurd.

Anna List
16 november 2010, 15:24
Zo werkt het niet in de praktijk, dat is een recept voor een katastrofe.

Zelfs niet als je een bestaand folkcafè overneemt, want je kan wel een zaak overnemen maar raar of zelden de klanten.

Als je een cafè opendoet en het blijkt dat er veel klanten komen die eigenlijk een folkcafè willen dan kan je dat uitbouwen. Maar een cafè opendoen en op voorhand zeggen, zo gaat het zijn, neen, ik denk het niet.

En dan schoon zwijgen over politiek, temeer omdat uw politiek nogal extreem is.

En vrouwen achter de toog, vrouwen die er tegen kunnen dat er veel over sex gezeverd wordt en die verdragen dat er al eens in haar kont genepen wordt.

Vergeet niet dat 80% van de mannen die aan de toog hangen daarzijn enkel en alleen voor de vrouw achter de toog.

dat klopt echt wel

ooit iemand gekend die er zijn beroep van gemaakt heeft : ouwe vervallen cafékes voor een appel en een ei overgenomen, beetje oplappen, verdomd geil wijf achter den toog ... en na een jaar een goedraaiende café verkopen ... heb m dat 4 keer weten doen (ook vier keer gezien dat al dat volk daar voor dat vrouwke kwam ... na een half jaar bleven die klanten ook weer weg)

Txiki
16 november 2010, 15:25
Wil wel eens zien hoe de gewone Antwerpenaar denkt over Uw extreem linkse gedachte goed?

Dat heeft er toch niks mee te maken? Als Pel een café opent, wordt hij vanzelf een volbloed kapitalist. Hij zal wel moeten, wil hij niet bij de 44% horen.

Txiki
16 november 2010, 15:26
Je doet maar. Ik heb zelf nog getapt in een café waarvan de eigenaar overtuigd was dat de klanten zijn visie wel zouden waarderen. Het heeft op de kop twee jaar geduurd.

Als eigenaar moet ge niet lopen zeuren. Dat privilege moet ge overlaten aan uw klanten.

lombas
16 november 2010, 15:31
niks beter voor ne vaste cashflow dan een paar alcolieker die vanaf een uur of 9 s ochtends binnenwandelen en tegen 7 s avonds terug naar huis gaan :D


zo 2 en ge hebt geen business plan meer nodig :-)

Bankier: "En, hebt u uw businessplan mee?"
Pelgrim: "Ja hoor. Alstublieft."
Bankier: "Maar, dit is gewoon een A4'tje met de namen 'Jul Vande Plas' en 'Jozef Beirens' op?"
Pelgrim: "Effectief."

duveltje382
16 november 2010, 15:35
Dat heeft er toch niks mee te maken? Als Pel een café opent, wordt hij vanzelf een volbloed kapitalist. Hij zal wel moeten, wil hij niet bij de 44% horen.
mss dat Pel dan de Wereld leert kennen,voor hem zou het een verrijking zijn

roger verhiest
16 november 2010, 15:37
Kontakteer de brouwerij Duvel-De Koninck zij zoeken uitbaters voor de tegenover de brouwerij gelegen caf's "Het Stoopke" en "De Pelgrim" . Die zijn alvast zeer goed gelegen
en de brouwerij zelf zal je in alle geval steunen.

In het algemeen : bereken hoeveel je moet omzetten om elke dag "uit de kosten" te geraken en verwar je omzet niet met je winst (dan ga je nl. nogal vlug failliet).

Pelgrim
16 november 2010, 15:39
Pel, ik wil u wel eens in contact brengen met mensen met ervaring, hoor.

Tof :cheer:

Pelgrim
16 november 2010, 15:40
Wil wel eens zien hoe de gewone Antwerpenaar denkt over Uw extreem linkse gedachte goed?

Is dat relevant? Daar wordt folk gespeeld en gedanst.

Pelgrim
16 november 2010, 15:41
Je doet maar. Ik heb zelf nog getapt in een café waarvan de eigenaar overtuigd was dat de klanten zijn visie wel zouden waarderen. Het heeft op de kop twee jaar geduurd.

Het verschil zit 'm in het feit dat ik niet degene ben met "de visie", maar slechts iemand die een reëel bestaand gemis tracht op te vullen in het folkmilieu.

Pelgrim
16 november 2010, 15:42
mss dat Pel dan de Wereld leert kennen,voor hem zou het een verrijking zijn

't was door de wereld te leren kennen dat ik de antikapitalistische strijd pas echt begon te appreciëren :)

Verdiep u bvb eens in monetair beleid, een eye-opener, echt waar.

giserke
16 november 2010, 15:43
Ik denk om café uit te baten, moet dat in U zitten.
Je hebt het of je hebt het niet. Ook heb je een sterke geldbeugel nodig, want de vestingswetten in de horeca zijn niet van de poes.

De meeste cafés gaan dicht door slechte bazen:

- Tapinstallatie niet onderhouden (kun je herkennen aan zure stella)
- Sanitair niet onderhouden
- Baarmannen die ruzie maken achter de toog
- Vroeg en veel gesloten zijn. Als mensen redeneren; "tzal toch weer gesloten zijn" gaan ze op de duur automatisch op een ander.
- Veel afwisselend personeel. mensen zien liever de cafébaas achter den tap staan dan personeel.
- Cafébaas moet kunnen zwijgen
- Cafébaas moet bereidt zijn veel uren te doen
- Cafébaas moet toch hier en daar wat kunnen meepraten.
- Cafébaas moet muziek draaien voor zijn klanten en niet voor zichzelf.

Steve_M
16 november 2010, 15:43
Het verschil zit 'm in het feit dat ik niet degene ben met "de visie", maar slechts iemand die een reëel bestaand gemis tracht op te vullen in het folkmilieu.

Ja, die cafébaas waarover ik het had, vond ook dat hij een reëel bestaand gemis trachtte op te vullen in het metalmilieu.

giserke
16 november 2010, 15:48
Ja, die cafébaas waarover ik het had, vond ook dat hij een reëel bestaand gemis trachtte op te vullen in het metalmilieu.

Themacafés ontstaan meestal uit een bestaande en aanwezige subcultuur. In Gent is dat het geval. Vb de Polé Polé cafés.
Een nieuw themacafé los van iets bestaands maakt geen schijn van kans.

manta
16 november 2010, 15:48
Geen tijd meer voor een privéleven, kroeg gaat voor...
Geen tijd om nog maar deftig te eten , personeel inzetten klinkt goed maar kost ook , zeker voor beginnende cafébazen...
Als er tien man redelijk vast blijft komen en die horen graag Vlaamse shlagers ... Wa gade doen , folken of uwe muziek wat aanpassen ???
Eten in't café ? Cool , en degenen die roken ???

Komt katastroof bij de opening of Eddy Wally ???
Pils van't vat of uit 't fleske (handig om te foefelen) ?

Anna List
16 november 2010, 15:49
Bankier: "En, hebt u uw businessplan mee?"
Pelgrim: "Ja hoor. Alstublieft."
Bankier: "Maar, dit is gewoon een A4'tje met de namen 'Jul Vande Plas' en 'Jozef Beirens' op?"
Pelgrim: "Effectief."

neem jij dikwijls alles letterlijk Lombas ? :-P

Anna List
16 november 2010, 15:50
't was door de wereld te leren kennen dat ik de antikapitalistische strijd pas echt begon te appreciëren :)

Verdiep u bvb eens in monetair beleid, een eye-opener, echt waar.

²

bretton woods
Imf

...

duveltje382
16 november 2010, 15:51
Wel moet ik iedere mens bewonderen die een eigen zaal wil opzetten,dus Pel,veel bewondering van mij in ieder geval,laat iets weten waar hé;)

Zeno!
16 november 2010, 15:51
Gezelligheid binnen: geen egale muren maar bakstenen binnenmuren. Vind ik altijd heel gezelig :)

Pelgrim
16 november 2010, 15:56
Ik denk om café uit te baten, moet dat in U zitten.
Je hebt het of je hebt het niet. Ook heb je een sterke geldbeugel nodig, want de vestingswetten in de horeca zijn niet van de poes.

De meeste cafés gaan dicht door slechte bazen:

- Tapinstallatie niet onderhouden (kun je herkennen aan zure stella)
- Sanitair niet onderhouden
- Baarmannen die ruzie maken achter de toog
- Vroeg en veel gesloten zijn. Als mensen redeneren; "tzal toch weer gesloten zijn" gaan ze op de duur automatisch op een ander.
- Veel afwisselend personeel. mensen zien liever de cafébaas achter den tap staan dan personeel.
- Cafébaas moet kunnen zwijgen
- Cafébaas moet bereidt zijn veel uren te doen
- Cafébaas moet toch hier en daar wat kunnen meepraten.
- Cafébaas moet muziek draaien voor zijn klanten en niet voor zichzelf.

Het vorige goed draaiende folkcafé hier scoorde slecht op heel wat punten, en toch kwam er heel veel volk. Het ging enkel tenonder wegens onachtzaamheid mbt de belastingen, iets waar ik als boekhouder wel wat meer ervaren in ben ;)

Pelgrim
16 november 2010, 15:58
Ja, die cafébaas waarover ik het had, vond ook dat hij een reëel bestaand gemis trachtte op te vullen in het metalmilieu.

Hij vond dat, of het milieu vond dat? Groot verschil. Ik ben er vrij zeker van dat het folkmilieu in Antwerpen dat vindt, want ik hoor dat op elk bal, elk optreden, elk folkevenement.

manta
16 november 2010, 15:58
Wel moet ik iedere mens bewonderen die een eigen zaal wil opzetten,dus Pel,veel bewondering van mij in ieder geval,laat iets weten waar hé;)

Gij denkt teveel aan die drie gratis vaten bij de opening ja ... :-D

Anna List
16 november 2010, 15:59
Gij denkt teveel aan die drie gratis vaten bij de opening ja ... :-D

:( nog maar éne keer een caféverbod gehad ... toch wel ineens op een opening zeker :o

duveltje382
16 november 2010, 16:00
Gij denkt teveel aan die drie gratis vaten bij de opening ja ... :-D

met U zou ik idd wel eens willen blijven plakken :lol:

Steve_M
16 november 2010, 16:00
Hij vond dat, of het milieu vond dat? Groot verschil. Ik ben er vrij zeker van dat het folkmilieu in Antwerpen dat vindt, want ik hoor dat op elk bal, elk optreden, elk folkevenement.

Er zit nog een wereld van verschil tussen mensen die zeggen dat er eigenlijk een folkcafé zou moeten komen of mensen die effectief buiten komen om hun geld achter te laten in zo'n café.

Maar kom, ik wil hier ook niet te veel de negativo uithangen: als je denkt dat daar een toekomst inzit, ga er dan voor. Ik wens je veel succes.

Pelgrim
16 november 2010, 16:01
Er zit nog een wereld van verschil tussen mensen die zeggen dat er eigenlijk een folkcafé zou moeten komen of mensen die effectief buiten komen om hun geld achter te laten in zo'n café.

Maar kom, ik wil hier ook niet te veel de negativo uithangen: als je denkt dat daar een toekomst inzit, ga er dan voor. Ik wens je veel succes.

Gij kent dat volk precies nog niet eh, wees maar zeker dat die buiten komen om hun geld achter te laten in zo'n café :-D

Zipper
16 november 2010, 16:04
't wordt een folkcafé. Iets voor jou?

Jij mag dan de bedoeling hebben om een folkcafé te beginnen, maar als blijkt (door omstandigheden) dat na een jaar, andere doelgroepen je café bezoeken, zal jij je moeten aanpassen.

manta
16 november 2010, 16:05
Hij vond dat, of het milieu vond dat? Groot verschil. Ik ben er vrij zeker van dat het folkmilieu in Antwerpen dat vindt, want ik hoor dat op elk bal, elk optreden, elk folkevenement.

Dan zoekt ge al een grote keet ?
Allee ja , bals en zo klinkt toch ni klein ...

En met welke kroegen zit ge dan zo'n beetje in "competitie" ? Vanwaar zoude klanten kunnen trekken ?
Vroeger aan't Groeningerplein waren er vier kroegen (wij der eentje van :mrgreen:)waar 't volk zowat in een rondje ging ('k Was toen nog wel een snotterke maar toch), ging vrij goed en elk café draaide elke avond heel goed terwijl er toch vrij veel verloop was .
Mss voor da ge begint te zoeken eerst zien waar er ook zo'nen over-en weerloop is???

manta
16 november 2010, 16:07
:( nog maar éne keer een caféverbod gehad ... toch wel ineens op een opening zeker :o
8O
Caféverbod ? Wa is da ?
Ge mocht die kroeg al ni meer binnen nog voor ze open was ??? Beetje een beest gij ... :lol:

met U zou ik idd wel eens willen blijven plakken :lol:

Als'em moest besluiten om der eentje open te doen moet ik er wel passeren hé (ceedeeke met technomuziek meebrengen om te koeioneren en zo :-D)

Pelgrim
16 november 2010, 16:09
Dan zoekt ge al een grote keet ?
Allee ja , bals en zo klinkt toch ni klein ...


Groot genoeg om toch een dansvloer te hebben ja.

En met welke kroegen zit ge dan zo'n beetje in "competitie" ? Vanwaar zoude klanten kunnen trekken ?

Er is geen concurrentie. Om iets soortgelijk te hebben moeten Antwerpse folkies al naar Belsele of Asse gaan. Den Hopsack in Antwerpen is ook redelijk folk-minded, maar is meer gericht op luistermuziek.

duveltje382
16 november 2010, 16:13
8O
Als'em moest besluiten om der eentje open te doen moet ik er wel passeren hé (ceedeeke met technomuziek meebrengen om te koeioneren en zo :-D)
:lol: dat moeten we doen hé,links laten zot worden :)

manta
16 november 2010, 16:15
:lol: dat moeten we doen hé,links laten zot worden :)

Ge doet Pelgrim waarschijnlijk geen groter plezier dan door hem wat house-muziek te geven ... ;-)

roger verhiest
16 november 2010, 16:20
"DE zoete naam van Jezus" was een zeer typisch antwerps café - het verdwijnen van die zaak heeft effectief een leegte achtergelaten. Een pand in die buurt zal echter wel nogal aan de duren kant komen.

Xenophon
16 november 2010, 16:27
"DE zoete naam van Jezus" was een zeer typisch antwerps café - het verdwijnen van die zaak heeft effectief een leegte achtergelaten. Een pand in die buurt zal echter wel nogal aan de duren kant komen.

Diegene die de Zoete naam openhield, is dat niet die zwarte van de Benidorm Bastards?

manta
16 november 2010, 16:30
"DE zoete naam van Jezus" was een zeer typisch antwerps café - het verdwijnen van die zaak heeft effectief een leegte achtergelaten. Een pand in die buurt zal echter wel nogal aan de duren kant komen.

Soete ...

giserke
16 november 2010, 16:35
Het vorige goed draaiende folkcafé hier scoorde slecht op heel wat punten, en toch kwam er heel veel volk. Het ging enkel tenonder wegens onachtzaamheid mbt de belastingen, iets waar ik als boekhouder wel wat meer ervaren in ben ;)

Tja een slechte boekhouding is de beul van alle faisementen

Pelgrim
16 november 2010, 16:40
Ge doet Pelgrim waarschijnlijk geen groter plezier dan door hem wat house-muziek te geven ... ;-)

golle zult rap buiten vliege ze manneke :)

Vlaamse Leeuwin
16 november 2010, 16:43
Diegene die de Zoete naam openhield, is dat niet die zwarte van de Benidorm Bastards?

yep

giserke
16 november 2010, 16:45
golle zult rap buiten vliege ze manneke :)

Als uw café vol houskoppen met van die petjes zal zitten, zal jij wel hous draaien :twisted:

Pelgrim
16 november 2010, 16:47
Als uw café vol houskoppen met van die petjes zal zitten, zal jij wel hous draaien :twisted:

't café zal rap weer dicht zijn ;)

Txiki
16 november 2010, 16:48
Als uw café vol houskoppen met van die petjes zal zitten, zal jij wel hous draaien :twisted:

:magniet: daar maakt PBL-RKT korte metten mee.

Txiki
16 november 2010, 16:48
't café zal rap weer dicht zijn ;)

:magniet: niks van! We kegelen ze gewoon buiten. Met pet en al. Behalve de Guinnesspetten, die houden we bij.

Xenophon
16 november 2010, 16:52
Als uw café vol houskoppen met van die petjes zal zitten, zal jij wel hous draaien :twisted:

En bollen slikken!

Anna List
16 november 2010, 16:53
yep

dan moet ge nu in de café au lait zijn, den ouwe strizzo

Carnivore
16 november 2010, 17:20
En bollen slikken!

en die drinken hoogstens een paar Spakkes....

manta
16 november 2010, 17:22
en die drinken hoogstens een paar Spakkes....

Die ze dan nog kopen in de nachtwinkel naast de kroeg ... :-D

manta
16 november 2010, 17:24
Toch niet onbelangrijk ...

Zal er nen biljart staan ???
Flipperkast ???
Vogellepik ???
Schoon vrouwen ???
Zal er zaagsel op de grond liggen of eerder van da kattezand ???
Een pint zal er toch minder dan nen euro kosten hé , ni zo'n elitair gedoe met dure pinten en zo ...

Steve_M
16 november 2010, 17:30
Toch niet onbelangrijk ...

Zal er nen biljart staan ???
Flipperkast ???
Vogellepik ???
Schoon vrouwen ???
Zal er zaagsel op de grond liggen of eerder van da kattezand ???
Een pint zal er toch minder dan nen euro kosten hé , ni zo'n elitair gedoe met dure pinten en zo ...

In wat voor kroegen kom jij?

lombas
16 november 2010, 17:36
In wat voor kroegen kom jij?

Een Spaanse?

Xenophon
16 november 2010, 17:44
Een Spaanse?

Neen, in een Spaans cafè liggen die vellekes van de Chorizo tegen de grond.

Pelgrim
16 november 2010, 17:54
:magniet: niks van! We kegelen ze gewoon buiten. Met pet en al. Behalve de Guinnesspetten, die houden we bij.

:cheer: het pbl-rkt hoofdkwartier :cheer:

Pelgrim
16 november 2010, 17:55
Zal er zaagsel op de grond liggen of eerder van da kattezand ???

Rozeblaadjes en duimspijkers.

Een pint zal er toch minder dan nen euro kosten hé , ni zo'n elitair gedoe met dure pinten en zo ...

Geen Inbev, maar wel aan democratische prijzen :)

manta
16 november 2010, 18:04
Neen, in een Spaans cafè liggen die vellekes van de Chorizo tegen de grond.

Die gooien nogal vanalles op de grond , nen assepot kennen die ook ni hé

An Arkos
16 november 2010, 18:47
Hebt ge ervaring met een café runnen?
Zie anders da ge eerst ergens gaat tappen, zoda ge weet wie wat en hoe, zoda ge wa contacten legt, leveranciers leert kennen, ...

succes

hurricane
16 november 2010, 18:58
Beroepsmatig (toeleveringsbedrijf aan de HORECA) zagen we vroeger alle dagen wel mensen binnenstappen om materiaal aan te kopen voor een nieuwe zaak.
Sinds men begonnen is met het certificaat bedrijfsbeheer, halveerde het aantal gegadigden.
Dan begonnen de banken vervelend te doen. Overigens terecht. Uitbaters van horecazaken staan bekend om hun onwil om fakturen op tijd te betalen. (Als ze al betaald raken).
Ten koste van zij de wél met goede bedoelingen een zaak willen starten.
Goeie raad : begin géén zaak in Antwerpen. Onzen bekende burgervader alhier probeert op zijn manier de horeca kapot te maken. Op alle manieren.
En vermits dat bazeke hier nog een jaar of twee met de linkse scepter zwaait, zie ik de toekomst niet rooskleurig in.

Scherven A. Mok
16 november 2010, 20:28
Hou geen café open dat van een brouwerij is of neem geen café over dat onder contract staat van een brouwer. Probeer zowel het gebouw als de zaak volledig in eigen hand te hebben. Anders ben je nog slechter af dan een loonslaaf.

Anna List
16 november 2010, 20:55
Rozeblaadjes en duimspijkers.



Geen Inbev, maar wel aan democratische prijzen :)

lap mijnheer is nog gene kleine zelfstandige en t communisme is er al bij ingeschoten :-P

Txiki
16 november 2010, 20:58
wakan mij tschele geef me iet de drinken dezju

Duupje
16 november 2010, 21:03
Zo werkt het niet in de praktijk, dat is een recept voor een katastrofe.

Zelfs niet als je een bestaand folkcafè overneemt, want je kan wel een zaak overnemen maar raar of zelden de klanten.

Als je een cafè opendoet en het blijkt dat er veel klanten komen die eigenlijk een folkcafè willen dan kan je dat uitbouwen. Maar een cafè opendoen en op voorhand zeggen, zo gaat het zijn, neen, ik denk het niet.

En dan schoon zwijgen over politiek, temeer omdat uw politiek nogal extreem is.

En vrouwen achter de toog, vrouwen die er tegen kunnen dat er veel over sex gezeverd wordt en die verdragen dat er al eens in haar kont genepen wordt.

Vergeet niet dat 80% van de mannen die aan de toog hangen daarzijn enkel en alleen voor de vrouw achter de toog.

Dat is idd zo. Zelf ondervonden.
En ze moeten vooral goed met mensen en zatte zever om kunnen gaan.
Zeker en vast politiek vermijden of ge zijt uw klantjes heel rap kwijt.
Houden aan deftige prijzen, zorgen da ge genoeg schnibbels en schnabbels aan kunt bieden. En nogmaals, heel goei personeel zoeken met een echte cafémentaliteit voor achter den toog. Tis daarmee da alles valt of staat.

Scherven A. Mok
16 november 2010, 21:03
Democratische prijzen ? Mogen we dan stemmen over hoeveel we betalen voor een pint ? 8-)

Txiki
16 november 2010, 21:04
Democratische prijzen ? Mogen we dan stemmen over hoeveel we betalen voor een pint ? 8-)

:cheer: niks :cheer: ie met dtipnt

Duupje
16 november 2010, 21:08
"DE soete naam van Jezus" was een zeer typisch antwerps café - het verdwijnen van die zaak heeft effectief een leegte achtergelaten. Een pand in die buurt zal echter wel nogal aan de duren kant komen.

Uuuuuuuuuren heb'k daar gezeten! Zalige kroeg! :-D
Foei om dien naam verkeerd te schrijven! :-)

MaGNiFiCaT
16 november 2010, 21:10
Als op een mooie dag MaGNiFiCaT eens komt binnengewaait, krijgt hij dan een stoel aangeboden?:-D

Txiki
16 november 2010, 21:12
Als op een mooie dag MaGNiFiCaT eens komt binnengewaait, krijgt hij dan een stoel aangeboden?:-D

:cheer: durlijk :cheer:

Duupje
16 november 2010, 21:12
Als op een mooie dag MaGNiFiCaT eens komt binnengewaait, krijgt hij dan een stoel aangeboden?:-D

Maarja gij! Kben daar zeker van zelfs!
Kan wel ni beloven da Pel hem niet onder u achterwerk uit gaat trekken as ge der dan effectief op wilt gaan zitten. :lol:

Anna List
16 november 2010, 21:13
Als op een mooie dag MaGNiFiCaT eens komt binnengewaait, krijgt hij dan een stoel aangeboden?:-D

gij krijgt zelfs zoute notjes 8-)

Txiki
16 november 2010, 21:14
gij krijgt zelfs zoute notjes 8-)

engij een pqr moten op u toeter

MaGNiFiCaT
16 november 2010, 21:14
Maarja gij! Kben daar zeker van zelfs!
Kan wel ni beloven da Pel hem niet onder u achterwerk uit gaat trekken
8O

as ge der dan effectief op wilt gaan zitten. :lol:

Och ik heb altijd een handdoekje mee in het geval er geen mooie/reine zitplaatsen zijn. Soms komt het voor dat ik het gebruik.;-)

Txiki
16 november 2010, 21:15
8O


Och ik heb altijd een handdoekje mee in het geval er geen mooie/reine zitplaatsen zijn. Soms komt het voor dat ik het gebruik.;-)

gij krijgt van mij ne stoel, en een drankske.


ps: misschien ook een muts

Scherven A. Mok
16 november 2010, 21:15
Als op een mooie dag MaGNiFiCaT eens komt binnengewaait, krijgt hij dan een stoel aangeboden?:-D

Nen elektrischen als je echt Fabiola bent.

Txiki
16 november 2010, 21:16
Nen elektrischen als je echt Fabiola bent.

:magniet: verspilling van energie en geld

MaGNiFiCaT
16 november 2010, 21:16
gij krijgt van mij ne stoel, en een drankske.


ps: misschien ook een muts

thnx;-)

muts?

manta
16 november 2010, 21:16
:cheer: vergeet geen bel te hangen :cheer:






DING :-D

Scherven A. Mok
16 november 2010, 21:17
tournee generale van manta :cheer:

MaGNiFiCaT
16 november 2010, 21:17
Nen elektrischen als je echt Fabiola bent.

Ik vraag me af wat Pelgrim zou doen indien Harte Majesteit Koningin Fabiola in Hoogst Eigen Persoon eens komt binnengestapt in de café? :-D

Dixie
16 november 2010, 21:18
open een vzw'ke...

manta
16 november 2010, 21:18
Ik vraag me af wat Pelgrim zou doen indien Harte Majesteit Koningin Fabiola in Hoogst Eigen Persoon eens komt binnengestapt in de café? :-D

Lege glazen naar gooien ???

(Is daar al zo geen flashgame van ???)

Duupje
16 november 2010, 21:19
thnx;-)

muts?

:cheer: pinnemutsen :cheer:

Txiki
16 november 2010, 21:19
Ik vraag me af wat Pelgrim zou doen indien Harte Majesteit Koningin Fabiola in Hoogst Eigen Persoon eens komt binnengestapt in de café? :-D

:cheer: foto's nemen :cheer:

hurricane
16 november 2010, 21:20
Uuuuuuuuuren heb'k daar gezeten! Zalige kroeg! :-D
Foei om dien naam verkeerd te schrijven! :-)

Inderdaad een toffe kroeg.
Ik weet nog dat den baas ne neger was. En nog nen hele plezante ook.
Zijn zoon, Johan, was indertijd nog ne collega van mij op GM.
Die had de humor van zijn vader.

MaGNiFiCaT
16 november 2010, 21:21
:cheer: foto's nemen :cheer:

En dan aan de muur hangen als herinnering. Jaja.:-D

Duupje
16 november 2010, 21:21
Inderdaad een toffe kroeg.
Ik weet nog dat den baas ne neger was. En nog nen hele plezante ook.
Zijn zoon, Johan, was indertijd nog ne collega van mij op GM.
Die had de humor van zijn vader.

Kwam super overeen met hen! :)
Nog in feite, al horen we ze nog heel weinig.

Txiki
16 november 2010, 21:23
En dan aan de muur hangen als herinnering. Jaja.:-D

Uiteraard. ;-)

hurricane
16 november 2010, 21:42
Kwam super overeen met hen! :)
Nog in feite, al horen we ze nog heel weinig.
Echt ? Fantastisch !
Doe hem mijn groeten. Als je zegt dat ik samen met hem aan de lijn van die blazers op de ruiten heb gezet zal hij me wel kennen :-D

Duupje
16 november 2010, 22:02
Echt ? Fantastisch !
Doe hem mijn groeten. Als je zegt dat ik samen met hem aan de lijn van die blazers op de ruiten heb gezet zal hij me wel kennen :-D

Kga da zeker en vast doen. :)

Anna List
16 november 2010, 22:06
Nen elektrischen als je echt Fabiola bent.

:rofl:

Anna List
16 november 2010, 22:08
Ik vraag me af wat Pelgrim zou doen indien Harte Majesteit Koningin Fabiola in Hoogst Eigen Persoon eens komt binnengestapt in de café? :-D

zo zag ik van de week prins flup als ramptoerist ... die kreeg van mij toch nen dweil in zijn pollen geduwd ze, als ge daar komt, kunde helpen ook :-)

Anna List
16 november 2010, 22:08
8O


Och ik heb altijd een handdoekje mee in het geval er geen mooie/reine zitplaatsen zijn. Soms komt het voor dat ik het gebruik.;-)

lol

kwaliteitspost.

Txiki
16 november 2010, 22:09
zo zag ik van de week prins flup als ramptoerist ... die kreeg van mij toch nen dweil in zijn pollen geduwd ze, als ge daar komt, kunde helpen ook :-)

Och, als ge recht voor hem staat, hebt ge het lef niet, jongen. 8-)

Anna List
16 november 2010, 22:10
En dan aan de muur hangen als herinnering. Jaja.:-D

boven t pissijn toch :-P

Txiki
16 november 2010, 22:11
boven t pissijn toch :-P

Hehe, wij hadden inderdaad de foto's van Juan Carlos en zijn madam aan de wc's hangen. De ene bij de heren, de andere bij de dames. Beide in gevangenisplunje.

Anna List
16 november 2010, 22:12
Och, als ge recht voor hem staat, hebt ge het lef niet, jongen. 8-)

mss kent m mij nog, hij is van mij al eens ineens een paar meter achteruit gesprongen terwijl ik bijkanst zijn hand vasthad :-P

Anna List
16 november 2010, 22:13
Hehe, wij hadden inderdaad de foto's van Juan Carlos en zijn madam aan de wc's hangen. De ene bij de heren, de andere bij de dames. Beide in gevangenisplunje.

heb ooit een stamcaféke gehad in Nederland ... daar hing een foto van Eddy Merckx boven de wc deuren, Eddy in zijn bloot gat, zichzelf een pikuur zettend :-P

Txiki
16 november 2010, 22:30
heb ooit een stamcaféke gehad in Nederland ... daar hing een foto van Eddy Merckx boven de wc deuren, Eddy in zijn bloot gat, zichzelf een pikuur zettend :-P

Ja ok, den Eddy. Dat is maar flauw he.

den dinges
17 november 2010, 00:01
Heeft iemand daar concrete ervaring mee? Ik heb namelijk enkele plannen in die richting maar 'k weet niet hoe en waar te beginnen...

Dag-café, of nacht- café ?

den dinges
17 november 2010, 00:03
En dan aan de muur hangen als herinnering. Jaja.:-D

In mijn café zouden er foto's van de leden van het Belgisch Koningshuis aan de muur hangen...Voor vogelpik op te spelen.:-)

Ratatosk
17 november 2010, 00:06
Paar kratten champagne, pintjes a la 5 euro, paar palen en ferm grieten en ge kunt uw folkmuziek zo lang draaien als ge wilt.

den dinges
17 november 2010, 00:14
Wil wel eens zien hoe de gewone Antwerpenaar denkt over Uw extreem linkse gedachte goed?

Een communisten- café, dat zou nog eens iets zijn ! Met grote foto's van Lenin, Marx, Stalin, Castro & de Che aan de muur, en een grote Rode Vlag voor de deur ! Marsmuziek van het Rode Leger, en de cafébaas in uniform !

den dinges
17 november 2010, 00:16
dat klopt echt wel

ooit iemand gekend die er zijn beroep van gemaakt heeft : ouwe vervallen cafékes voor een appel en een ei overgenomen, beetje oplappen, verdomd geil wijf achter den toog ... en na een jaar een goedraaiende café verkopen ... heb m dat 4 keer weten doen (ook vier keer gezien dat al dat volk daar voor dat vrouwke kwam ... na een half jaar bleven die klanten ook weer weg)

Omdat ze haar niet in bed kregen ? Maar ondertussen waren er al nieuwe klanten aan het proberen...
Of omdat ze er mee aangepapt had alvorens ze te laten vallen voor een nieuwe vrijer ?

Flanelcondoom
17 november 2010, 00:18
Een communisten- café, dat zou nog eens iets zijn ! Met grote foto's van Lenin, Marx, Stalin, Castro & de Che aan de muur, en een grote Rode Vlag voor de deur ! Marsmuziek van het Rode Leger, en de cafébaas in uniform !

http://fc05.deviantart.net/fs16/f/2007/204/5/7/Communist_Party_by_executor32.png

Hertog van Gelre
17 november 2010, 00:34
Een barjuffrouw die kan rekenen...

Hertog van Gelre
17 november 2010, 00:34
Op vrijdagavond The Dubliners, op zaterdagavond The Poques.

Hertog van Gelre
17 november 2010, 00:36
- Tapinstallatie niet onderhouden (kun je herkennen aan zure stella)


Lid worden van de Tapwacht.

filosoof
17 november 2010, 00:39
Heeft iemand daar concrete ervaring mee? Ik heb namelijk enkele plannen in die richting maar 'k weet niet hoe en waar te beginnen...Er is ooit een café De Pelgrim gewwest (het Stoopke?) maar:
Brouwerijcafé De Pelgrim failliet
30 maart 2006 ... Café De Pelgrim. aan de brouwerij De Koninck. is failliet. ... 13-11-2010 Elke dag vechten 300 stadsvegers in Antwerpen tegen de vallende ...
http://www.anieuws.be/Brouwerijcafe-De-Pelgrim-failliet

Pølle
17 november 2010, 00:40
't was door de wereld te leren kennen dat ik de antikapitalistische strijd pas echt begon te appreciëren :)

Verdiep u bvb eens in monetair beleid, een eye-opener, echt waar.

Heb je een aanrader (boek, docu, artikel, ...) ?

Alvast succes gewenst met het café. Als het er ooit komt kom ik zeker eens langs.

filosoof
17 november 2010, 00:41
Een communisten- café, dat zou nog eens iets zijn ! Met grote foto's van Lenin, Marx, Stalin, Castro & de Che aan de muur, en een grote Rode Vlag voor de deur ! Marsmuziek van het Rode Leger, en de cafébaas in uniform !Zoiets was er in Brussel, jaren '60: Le Petit Lénine. Maar zonder het militaristisch gedoe dus. Elke avond vol.

filosoof
17 november 2010, 00:50
:( nog maar éne keer een caféverbod gehad ... toch wel ineens op een opening zeker :oAl den eerste avond tegen den toog gepist zeker :roll:

daiwa
17 november 2010, 00:51
Vergeet niet dat 80% van de mannen die aan de toog hangen daarzijn enkel en alleen voor de vrouw achter de toog.

En het zou de eerste café bazin niet zijn die met een klant aanpapt. :lol:

Flanelcondoom
17 november 2010, 00:53
Heb je een aanrader (boek, docu, artikel, ...) ?

Alvast succes gewenst met het café. Als het er ooit komt kom ik zeker eens langs.

Andy is hier expert wat financiele zaken betreft. Stuur hem een pmtje.

koe de poing
17 november 2010, 01:07
als je winst wil maken moet je café een bingo en een bimbo hebben

Hertog van Gelre
17 november 2010, 01:12
Als je een gewoon café van dertien in een dozijn opent wel ja, maar dat is het plan niet. Enige tijd geleden is hét (enige echte) folkcafé van Antwerpen dicht gegaan en sindsdien zijn heel wat folkies dakloos.

De Heksenketel?

Anna List
17 november 2010, 08:28
Omdat ze haar niet in bed kregen ? Maar ondertussen waren er al nieuwe klanten aan het proberen...
Of omdat ze er mee aangepapt had alvorens ze te laten vallen voor een nieuwe vrijer ?

nee nee, nadat dat madameke weg was, die ging met den andere weer een ander café pimpen hé

Anna List
17 november 2010, 08:28
Paar kratten champagne, pintjes a la 5 euro, paar palen en ferm grieten en ge kunt uw folkmuziek zo lang draaien als ge wilt.

lol

Anna List
17 november 2010, 08:29
Een communisten- café, dat zou nog eens iets zijn ! Met grote foto's van Lenin, Marx, Stalin, Castro & de Che aan de muur, en een grote Rode Vlag voor de deur ! Marsmuziek van het Rode Leger, en de cafébaas in uniform !

is dat er al niet in Leuven ?

dacht ooit toch in zoiets binnen te zijn geweest ...

Anna List
17 november 2010, 08:31
Al den eerste avond tegen den toog gepist zeker :roll:

neeje, de cafébaas opgesloten in t wc ... de flauwerik kon daar ni mee lachen zeg ... komt dat tegen ... :s

Anna List
17 november 2010, 08:31
En het zou de eerste café bazin niet zijn die met een klant aanpapt. :lol:

ex-hoerekes zijn de tofste cafébazinnen :-)

Anna List
17 november 2010, 08:32
Andy is hier expert wat financiele zaken betreft. Stuur hem een pmtje.

ik las : stuur hem een pintje ... :oops:

Herr Flick
17 november 2010, 08:39
Als je een gewoon café van dertien in een dozijn opent wel ja, maar dat is het plan niet. Enige tijd geleden is hét (enige echte) folkcafé van Antwerpen dicht gegaan en sindsdien zijn heel wat folkies dakloos. Zo erg dat we deze zomer ergens op een plein moesten gaan zitten. Cliënteel gaat er genoeg zijn denk ik en heel wat mensen hebben zich al aangeboden als vrijwilliger, maar iemand moet de eerste stap zetten eh.

En wat is de reden dat het dicht is gegaan...

hoge huurprijs, lage bierprijs, folkies met wel veel zin om te drinken maar te weinig geld in hun zak, Sabam die geld wil, verguningen, den brouwer die geld wil en enkel wil dat je bier bij hem koopt... belastingen, zever met de buren ...

Uitbater die er genoeg van had na jaren slapeloze nachten...

kortom een paar van de meest voor de hand liggende pijnpunten, uiteindelijk is het de bedoeling dat je geld verdient he.

Inderdaad , de cafebazin, heel belangrijk... misschien wel het belangrijkste samen met een goeie flipperkast en bingo automaat,...

Ah ja en nen duivenbond of een schuttersgilde... en bier , korten drank en frisdrank in t zwart onder den toog, ... anders behoort ge gegarandeerd tot die 54 %

Ke Nan
17 november 2010, 08:51
Men neme een vat bier...

giserke
17 november 2010, 09:14
Op vrijdagavond The Dubliners, op zaterdagavond The Poques.

De tijd dat groepen voor een pint en pistolé gingen spelen op café is lang geleden hoor.

job
17 november 2010, 09:48
Heeft iemand daar concrete ervaring mee? Ik heb namelijk enkele plannen in die richting maar 'k weet niet hoe en waar te beginnen...
Ik heb de laatste twee jaren vijf cafés overgenomen en/of helpen opstarten en/of verder overgelaten.
Een beetje een uit de hand gelopen hobby.... Vandaar.
Ik heb niet ééntje zelf uitgebaat.
Wel steeds als investeerder betrokken geweest, en dan helpen geschikte mensen zoeken voor de uitbating.
Een uiterst moeilijke zoektocht...
Velen voelen zich geroepen, slechts weinigen zijn uitverkoren.
Van de vijf voornoemde uitbatingen durf ik slechts voor één zaak mijn hand in het vuur steken, dat de zaak zééér denderend goed zal draaien. En dat ligt niet aan het thema van het café, maar wel aan het nooit aflatend enthousiasme én vriendelijkheid én professionaliteit van de uitbating.

Kan je die drie eigenschappen combineren kan je zelfs van een verlaten klooster een volstromende goed renderende zaak maken.

Tip : laat je zeer goed bijstaan voor de papierenwinkel, want ook al heb je de drie voornoemde eigenschappen, als je papierenwinkel niet constant bijgehouden wordt én in orde is, eindig je gegarandeerd bij de handelsrechtbank om je faillissement horen uit te spreken...

manta
17 november 2010, 09:51
Maak er een halve privéclub van onder 't motto "cultuur" , wie weet kunt ge dan zonder brouwer voort , pils bij de groothandel , carapils voor degenen die geen geld willen uitgeven en voor de rest kunnen ze nog eten en roken ook in't spel ... Wie weet krijgde nog subsidies omda ge cultureel bezig zijt en 't folk amusement geeft ... ;-)

Herr Flick
17 november 2010, 10:05
Maak er een halve privéclub van onder 't motto "cultuur" , wie weet kunt ge dan zonder brouwer voort , pils bij de groothandel , carapils voor degenen die geen geld willen uitgeven en voor de rest kunnen ze nog eten en roken ook in't spel ... Wie weet krijgde nog subsidies omda ge cultureel bezig zijt en 't folk amusement geeft ... ;-)

Precies, een beetje foefelen moet anders verzuipt ge gegarandeerd.

Uw brouwer gaat al bepalen wat ge moogt schenken, ...

Allee ge wilt een Folk cafe uitbaten, daar horen toch wel bepaalde biersoorten bij, ... ik kan me indenken dat dat publiek niet content is met een gewoon pilske, ik kan verkeerd zijn, ... maar kom als ik op cafe ga dan wil ik gene pils drinken, dan moeten daar minstens een paar trappisten, trippels en wat specialekes op de kaart staan, anders vind ik dat de moeite niet om zelf maar binnen te gaan. Of ge moet echt met een paar specialekes uitpakken die de moeite zijn om me over de drempel te trekken.

Dus als ik ik zeg maar een Rochefort wil drinken en ge hebt enkel interbrew bucht in uwe frigo, dan ziet ge mij niet meer weer.

Anna List
17 november 2010, 10:08
Ik heb de laatste twee jaren vijf cafés overgenomen en/of helpen opstarten en/of verder overgelaten.
Een beetje een uit de hand gelopen hobby.... Vandaar.
Ik heb niet ééntje zelf uitgebaat.
Wel steeds als investeerder betrokken geweest, en dan helpen geschikte mensen zoeken voor de uitbating.
Een uiterst moeilijke zoektocht...
Velen voelen zich geroepen, slechts weinigen zijn uitverkoren.
Van de vijf voornoemde uitbatingen durf ik slechts voor één zaak mijn hand in het vuur steken, dat de zaak zééér denderend goed zal draaien. En dat ligt niet aan het thema van het café, maar wel aan het nooit aflatend enthousiasme én vriendelijkheid én professionaliteit van de uitbating.

Kan je die drie eigenschappen combineren kan je zelfs van een verlaten klooster een volstromende goed renderende zaak maken.

Tip : laat je zeer goed bijstaan voor de papierenwinkel, want ook al heb je de drie voornoemde eigenschappen, als je papierenwinkel niet constant bijgehouden wordt én in orde is, eindig je gegarandeerd bij de handelsrechtbank om je faillissement horen uit te spreken...

in Vlaanderen ?
wat heb je te zeggen over cafés onder een brouwer of vrije cafés ?

manta
17 november 2010, 10:09
Dus als ik ik zeg maar een Rochefort wil drinken en ge hebt enkel interbrew bucht in uwe frigo, dan ziet ge mij niet meer weer.

Tja , maar al die technojumpers-met-petje drinken enkel maar water bij hun bollen , dus veel bier gaat hij ni in z'ne frigo hebben hé ... :lol:

Herr Flick
17 november 2010, 10:23
Tja , maar al die technojumpers-met-petje drinken enkel maar water bij hun bollen , dus veel bier gaat hij ni in z'ne frigo hebben hé ... :lol:

Pakken die hun eigen fles vitel niet mee tegenwoordig...


ja wij dronken nog in die dancings, cafe`s en keten die we onveilig maakten...

Flessen wijn en champieter met ne keer, in die een tent kenden ze onze kop wreed goed, ... toffe barmeid, ... ;-)

manta
17 november 2010, 10:28
Pakken die hun eigen fles vitel niet mee tegenwoordig...


ja wij dronken nog in die dancings, cafe`s en keten die we onveilig maakten...

Flessen wijn en champieter met ne keer, in die een tent kenden ze onze kop wreed goed, ... toffe barmeid, ... ;-)

:-D

Tja , die arme Pelgrim zal dat mss niet hebben maar hij zal toch af en toe mee kunnen huppelen op de bassdreun van de muziek hé ... :lol:

Herr Flick
17 november 2010, 10:40
:-D

Tja , die arme Pelgrim zal dat mss niet hebben maar hij zal toch af en toe mee kunnen huppelen op de bassdreun van de muziek hé ... :lol:

Ik denk dat ge daar eerder koppijn gaat krijgen van het gepingel op violen en gitaren...

EddyBal
17 november 2010, 10:47
't wordt een folkcafé. Iets voor jou?

Me fotoos van de Ferre? :)

EddyBal
17 november 2010, 10:51
Er is ooit een café De Pelgrim gewwest (het Stoopke?) maar:

Was da ni met die vele kelders?

Pelgrim
17 november 2010, 11:42
De Heksenketel?

Ja, vandaag nog een Ierse-pub-light.

Pelgrim
17 november 2010, 11:42
Ik heb de laatste twee jaren vijf cafés overgenomen en/of helpen opstarten en/of verder overgelaten.
Een beetje een uit de hand gelopen hobby.... Vandaar.
Ik heb niet ééntje zelf uitgebaat.
Wel steeds als investeerder betrokken geweest, en dan helpen geschikte mensen zoeken voor de uitbating.
Een uiterst moeilijke zoektocht...
Velen voelen zich geroepen, slechts weinigen zijn uitverkoren.
Van de vijf voornoemde uitbatingen durf ik slechts voor één zaak mijn hand in het vuur steken, dat de zaak zééér denderend goed zal draaien. En dat ligt niet aan het thema van het café, maar wel aan het nooit aflatend enthousiasme én vriendelijkheid én professionaliteit van de uitbating.

Kan je die drie eigenschappen combineren kan je zelfs van een verlaten klooster een volstromende goed renderende zaak maken.

Tip : laat je zeer goed bijstaan voor de papierenwinkel, want ook al heb je de drie voornoemde eigenschappen, als je papierenwinkel niet constant bijgehouden wordt én in orde is, eindig je gegarandeerd bij de handelsrechtbank om je faillissement horen uit te spreken...

Wees gerust, de financies en toestanden zal ik zelf stevig in handen houden.

Pelgrim
17 november 2010, 11:44
Precies, een beetje foefelen moet anders verzuipt ge gegarandeerd.

Uw brouwer gaat al bepalen wat ge moogt schenken, ...

Allee ge wilt een Folk cafe uitbaten, daar horen toch wel bepaalde biersoorten bij, ... ik kan me indenken dat dat publiek niet content is met een gewoon pilske, ik kan verkeerd zijn, ... maar kom als ik op cafe ga dan wil ik gene pils drinken, dan moeten daar minstens een paar trappisten, trippels en wat specialekes op de kaart staan, anders vind ik dat de moeite niet om zelf maar binnen te gaan. Of ge moet echt met een paar specialekes uitpakken die de moeite zijn om me over de drempel te trekken.

Dus als ik ik zeg maar een Rochefort wil drinken en ge hebt enkel interbrew bucht in uwe frigo, dan ziet ge mij niet meer weer.

Er komt geen inbev in huis. Meer zelfs, er zal wekelijks een kap-inbev-in-de-goot-actie gehouden worden voor de deur. :mrgreen:

Pelgrim
17 november 2010, 11:44
Me fotoos van de Ferre? :)

Ferre?

EddyBal
17 november 2010, 11:46
Ferre?

Ferre Grignard :roll:
Echt nooit van gehoord??

giserke
17 november 2010, 11:46
Er komt geen inbev in huis. Meer zelfs, er zal wekelijks een kap-inbev-in-de-goot-actie gehouden worden voor de deur. :mrgreen:

Welke pils ga je dan geven? Belpils van duvel?

Herr Flick
17 november 2010, 11:48
Er komt geen inbev in huis. Meer zelfs, er zal wekelijks een kap-inbev-in-de-goot-actie gehouden worden voor de deur. :mrgreen:

Dan wil ik ooit misschien nog wel eens dat gepingel van violen en gitaren trotseren om bij u iets te komen drinken...

Herr Flick
17 november 2010, 11:49
Welke pils ga je dan geven? Belpils van duvel?

Voor u is er misschien wel heineken... ;-)

giserke
17 november 2010, 11:50
Geen Stella,
dat wordt slappe kak. letterlijk van al die lokale pilsjes.

fox
17 november 2010, 11:53
't wordt een folkcafé. Iets voor jou?




Amper 56% overleeft de eerste 5 jaar.
Betreft het echter een folkcafé dan hebben we het over 0,1%

Pelgrim
17 november 2010, 11:55
Ferre Grignard :roll:
Echt nooit van gehoord??

Ja, maar waarom vraag je het? Ferre-fan? :)

EddyBal
17 november 2010, 11:55
Beste Pelgrim,

Ik wens je veel succes met je café als die er komt. Besef echter wel dat je je hiermee een stap verder inschrijft in het kapitalistisch proces. Vooral als je door succes met personeel gaat werken...

Pelgrim
17 november 2010, 11:56
Welke pils ga je dan geven? Belpils van duvel?

Voor een flamingant te zijn is je kennis van de zeer uitgebreide biercultuur in de zuidelijke Nederlanden toch wel beperkt, precies?

EddyBal
17 november 2010, 11:56
Ja, maar waarom vraag je het? Ferre-fan? :)

Folk-café => de Ferre! ;)

Pelgrim
17 november 2010, 11:57
Dan wil ik ooit misschien nog wel eens dat gepingel van violen en gitaren trotseren om bij u iets te komen drinken...

... en de trekzakken, doedelzakken, draailieren, tin whistles, bodhruns, accordeons, fluiten, saxofonen, ... :cheer:

EddyBal
17 november 2010, 11:58
Voor een flamingant te zijn is je kennis van de zeer uitgebreide biercultuur in de zuidelijke Nederlanden toch wel beperkt, precies?

Juist man. Er zijn zoveel opkomende kleine bierbrouwers. Het is echt niet nodig om de groten te gaan steunen. Maar een bolleke zou je toch moeten schenken he ;)

Pelgrim
17 november 2010, 11:59
Beste Pelgrim,

Ik wens je veel succes met je café als die er komt. Besef echter wel dat je je hiermee een stap verder inschrijft in het kapitalistisch proces. Vooral als je door succes met personeel gaat werken...

Het vorige folkcafé was een vzw met vrijwilligers en kwam eigenlijk uit de sociale antiglobalistische Vlaamse beweging voort. Ik denk eerder in die richting.
Overigens, een socialist heeft in principe niks tegen zelfstandigen, dat zijn in brede zin namelijk ook arbeiders, die arbeiden immers voor hun inkomen.

Pelgrim
17 november 2010, 12:00
Juist man. Er zijn zoveel opkomende kleine bierbrouwers. Het is echt niet nodig om de groten te gaan steunen. Maar een bolleke zou je toch moeten schenken he ;)

bollekes, duvels en guinness, zullen er zeker zijn :D

job
17 november 2010, 12:01
Was da ni met die vele kelders?
Je bedoelt 'de Pelgrom' ?

EddyBal
17 november 2010, 12:03
Je bedoelt 'de Pelgrom' ?

Yup! ;)

giserke
17 november 2010, 12:05
Voor een flamingant te zijn is je kennis van de zeer uitgebreide biercultuur in de zuidelijke Nederlanden toch wel beperkt, precies?

Daar zou jij je lelijk aan kunnen mispakken ;-)

Pericles
17 november 2010, 12:08
Heeft iemand daar concrete ervaring mee? Ik heb namelijk enkele plannen in die richting maar 'k weet niet hoe en waar te beginnen...

Ik heb ruimte te huur .
1250 euro/ maand in handelshuur .
Uitstekend geschikt voor café (jaren café geweest).
Woonst met 5 slaapkamers en tuin van 14 are inbegrepen. :-D

EddyBal
17 november 2010, 12:09
Het vorige folkcafé was een vzw met vrijwilligers en kwam eigenlijk uit de sociale antiglobalistische Vlaamse beweging voort. Ik denk eerder in die richting.
Overigens, een socialist heeft in principe niks tegen zelfstandigen, dat zijn in brede zin namelijk ook arbeiders, die arbeiden immers voor hun inkomen.

VZW zou prima zijn denk ik.

Natuurlijk is een zelfstandige ook een arbeider. Maar personeel runnen is nog wel wat anders.

Wel heb je allerlei dure vergunningen nodig als je alcohol gaat schenken. Dat is een van de redenen waarom zoveel cafés van een brouwer afhangen. De startkost is geen klein bier...
BTW, ik heb ooit nog café gehouden in Katelijne ;)

giserke
17 november 2010, 12:10
Ik heb ruimte te huur .
1250 euro/ maand in handelshuur .
Uitstekend geschikt voor café (jaren café geweest).
Woonst met 5 slaapkamers en tuin van 14 are inbegrepen. :-D

Hoe is de kelder?

EddyBal
17 november 2010, 12:12
Ik heb ruimte te huur .
1250 euro/ maand in handelshuur .
Uitstekend geschikt voor café (jaren café geweest).
Woonst met 5 slaapkamers en tuin van 14 are inbegrepen. :-D

Is alles nog aanwezig? Want volledig inrichten kost ook geld he.

Pericles
17 november 2010, 12:15
Hoe is de kelder?

Groot genoeg, ge moet wel een beetje bukken.

giserke
17 november 2010, 12:15
Is alles nog aanwezig? Want volledig inrichten kost ook geld he.

Een tapinstallatie die een jaar niet gebruikt is mag je toch vernieuwen hoor.

Dronkoers
17 november 2010, 12:18
Pel zijn Grote Stap :cheer:

Pericles
17 november 2010, 12:18
Is alles nog aanwezig? Want volledig inrichten kost ook geld he.

Nee , maar voor mij mag de handelshuurder onderverhuren, kan mij niet schelen, het hoeft ook geen café te zijn voor mij. Ze doen volledig hun goestig . Ze mogen zelfs vanalles afbreken als ze willen. Achterin kan een groot terras ingericht worden
De ligging is echter wel top (centrum ).

Anna List
17 november 2010, 12:20
Nee , maar voor mij mag de handelshuurder onderverhuren, kan mij niet schelen, het hoeft ook geen café te zijn voor mij. Ze doen volledig hun goestig . Ze mogen zelfs vanalles afbreken als ze willen. Achterin kan een groot terras ingericht worden
De ligging is echter wel top (centrum ).

jamaja, centrum van wat ? ;-)

giserke
17 november 2010, 12:20
Nee , maar voor mij mag de handelshuurder onderverhuren, kan mij niet schelen, het hoeft ook geen café te zijn voor mij. Ze doen volledig hun goestig . Ze mogen zelfs vanalles afbreken als ze willen. Achterin kan een groot terras ingericht worden
De ligging is echter wel top (centrum ).

Jij bent ook wel van't juiste bouwjaar precies :lol:

Een oud pand verhuren aan uitbaters die het volledig opdoen, waarna je een goed pand terug krijgt als ze op de fles gaan. ;-)

Pericles
17 november 2010, 12:23
jamaja, centrum van wat ? ;-)

De gemeete hé Anna.:-D
Maar ik denk dat de naam van het winkelcentrum op een paar 100 meter afstand zelfs bij u bekend moet zijn.
Het is niet echt de "the middle of nowhere".

Anna List
17 november 2010, 12:25
De gemeete hé Anna.:-D
Maar ik denk dat de naam van het winkelcentrum op een paar 100 meter afstand zelfs bij u bekend moet zijn.
Het is niet echt de "the middle of noware"

lol
maar ja, da's wel de middle of noware ze :-P

maar als ge u afvraagt waarom de zaken zo snel wisselen in uw pand ... t is de te hoge huurprijs :-P

Pericles
17 november 2010, 12:28
Jij bent ook wel van't juiste bouwjaar precies :lol:

Een oud pand verhuren aan uitbaters die het volledig opdoen, waarna je een goed pand terug krijgt als ze op de fles gaan. ;-)

Ik verhuur direct voor 27 jaar als het moet .:-D
Een collega van mij heeft dat gedaan.
Aan de pizza Hut.
Mijn pand is uitstekend geschikt voor een pizza hut.

Dronkoers
17 november 2010, 12:30
lol
maar ja, da's wel de middle of noware ze :-P

maar als ge u afvraagt waarom de zaken zo snel wisselen in uw pand ... t is de te hoge huurprijs :-P

Inderdaad, hoe kan ik nu belachelijk veel winst maken bij het onderverhuren? :-P

Pericles
17 november 2010, 12:32
lol
maar ja, da's wel de middle of noware ze :-P

maar als ge u afvraagt waarom de zaken zo snel wisselen in uw pand ... t is de te hoge huurprijs :-P

Achterin is wel een keuken , een bijkeuken , 4 WC's, 2 pisbakken, een living van 5 op 12 een waskot een tuin van 14 are , 5 splaapkamers , een badkamer , een schuur, een garage, twee varkenskoten (voor de stouteriken:-D). enz...

manta
17 november 2010, 12:36
Folk-café => de Ferre! ;)

Vroeger in den Babylon gezeten ???

manta
17 november 2010, 12:38
Achterin is wel een keuken , een bijkeuken , 4 WC's, 2 pisbakken, een living van 5 op 12 een waskot een tuin van 14 are , 5 splaapkamers , een badkamer , een schuur, een garage, twee varkenskoten (voor de stouteriken:-D). enz...

Zo'n kot en maar 2 pisbakken ??? 8O

Ge kunt ni verwachten dat de mensen in 't putteke winter tegen nen boom gaan pissen met hun zatte botten ... :-(

Pericles
17 november 2010, 12:39
Zo'n kot en maar 2 pisbakken ??? 8O

Ge kunt ni verwachten dat de mensen in 't putteke winter tegen nen boom gaan pissen met hun zatte botten ... :-(

Dat was ik vergeten te zeggen, in den hof staan voldoende bomen (kastanje, wilde of tamme, dat weet ik niet). :-D

Dronkoers
17 november 2010, 12:40
Zo'n kot en maar 2 pisbakken ??? 8O

Ge kunt ni verwachten dat de mensen in 't putteke winter tegen nen boom gaan pissen met hun zatte botten ... :-(

We mochten toch verbouwen eh? Deur naar toilet dichtmetsen, en bomen planten aan den toog

Pericles
17 november 2010, 12:41
We mochten toch verbouwen eh? Deur naar toilet dichtmetsen, en bomen planten aan den toog

Mag allemaal. :-D

Dronkoers
17 november 2010, 12:43
Mag allemaal. :-D

Cool! en zwarte stalen hondenkooien boven den toog met jonges meiskes in die allemaal een kinky kattenpak dragen :cheer:

Hier heb je alvast een vaste klant :cheer:

Pericles
17 november 2010, 12:45
Cool! en zwarte stalen hondenkooien boven den toog met jonges meiskes in die allemaal een kinky kattenpak dragen :cheer:

Hier heb je alvast een vaste klant :cheer:

Zolang de huur maar betaald wordt. :-D

Herr Flick
17 november 2010, 12:45
Cool! en zwarte stalen hondenkooien boven den toog met jonges meiskes in die allemaal een kinky kattenpak dragen :cheer:

Hier heb je alvast een vaste klant :cheer:

Ge zijt de paal, catwalk en neon verlichting nog vergeten...

en boven kamers, voor wie "moe" is...

We maken van de Pericles zijn cafee een kot, is zijn reputatie in zijn dorp eraan... 8-)

giserke
17 november 2010, 12:47
Cool! en zwarte stalen hondenkooien boven den toog met jonges meiskes in die allemaal een kinky kattenpak dragen :cheer:

Hier heb je alvast een vaste klant :cheer:

Geen pakken mag ook :-)

Pericles
17 november 2010, 12:47
Ge zijt de paal, catwalk en neon verlichting nog vergeten...

en boven kamers, voor wie "moe" is...

We maken van de Pericles zijn cafee een kot, is zijn reputatie in zijn dorp eraan... 8-)

Hela ,hela, ik verhuur alleen maar hé.
5 kamers ter beschikking voor wie "moe" is. :-D

manta
17 november 2010, 12:47
We mochten toch verbouwen eh? Deur naar toilet dichtmetsen, en bomen planten aan den toog

Als ge dan ne zatte zagevent aan den toog hebt hangen staan er enkel nog stammetjes ... Ook goe als kruk natuurlijk ... :-D

manta
17 november 2010, 12:48
Hela ,hela, ik verhuur alleen maar.
5 kamers ter beschikking voor wie "moe" is. :-D

En van die varkensstallen maakt ge nog wa separéékes zeker ... :lol:

Dronkoers
17 november 2010, 12:49
Zolang de huur maar betaald wordt. :-D
Klanten betalen geen huur :mrgreen: Allez, toch nie rechtstreeks ;-)
Ge zijt de paal, catwalk en neon verlichting nog vergeten...

en boven kamers, voor wie "moe" is...

We maken van de Pericles zijn cafee een kot, is zijn reputatie in zijn dorp eraan... 8-)

Drinken uit echte mensenschedels :cheer:

giserke
17 november 2010, 12:49
En achteraan een kot voor hanegevechten.

Pericles
17 november 2010, 12:49
En van die varkensstallen maakt ge nog wa separéékes zeker ... :lol:

Bwa, als de huurder dat per se wil. :-D

manta
17 november 2010, 12:49
Zolang de huur maar betaald wordt. :-D

Tussen pot en pint laat Pelgrim u wel een papierke tekenen dat de huishuur afhangt van z'n inkomsten uit de keet ...
(Na een koppel goei flessen tekende gij da wel ... ;-))

Dronkoers
17 november 2010, 12:50
Als ge dan ne zatte zagevent aan den toog hebt hangen staan er enkel nog stammetjes ... Ook goe als kruk natuurlijk ... :-D

Zatte zageventen hangen we aan het sm-kruis met een kwijlbal in zijn bek eh, dan zijn we er ook vanaf ;-)

Pericles
17 november 2010, 12:50
En achteraan een kot voor hanegevechten.

Inderdaad. :-D

Dronkoers
17 november 2010, 12:50
Achterin is wel een keuken , een bijkeuken , 4 WC's, 2 pisbakken, een living van 5 op 12 een waskot een tuin van 14 are , 5 splaapkamers , een badkamer , een schuur, een garage, twee varkenskoten (voor de stouteriken:-D). enz...

Vergaderruimtes :cheer:

giserke
17 november 2010, 12:51
Zatte zageventen hangen we aan het sm-kruis met een kwijlbal in zijn bek eh, dan zijn we er ook vanaf ;-)

Dan gade gij veel met uwe kop boven de kwijlbak hangen denk ik :lol:

Dronkoers
17 november 2010, 12:51
Dan gade gij veel met uwe kop boven de kwijlbak hangen denk ik :lol:

Zolang de infuus werk, maakt me da nie uit 8-)

Pericles
17 november 2010, 12:52
Tussen pot en pint laat Pelgrim u wel een papierke tekenen dat de huishuur afhangt van z'n inkomsten uit de keet ...
(Na een koppel goei flessen tekende gij da wel ... ;-))

Ge moet het niet geloven , ik kan nogal goed tegen den alcohol.
Beroepstraining ende misvorming . :-D

Pericles
17 november 2010, 12:54
Vergaderruimtes :cheer:

Als ge zo bezig blijft Dronkoers ga ik u nog gaan aanwerven als projectontwikkelaar. :lol:

giserke
17 november 2010, 12:56
Vergaderruimtes :cheer:

:cheer: Rendez vous kotten :cheer:

Dronkoers
17 november 2010, 12:56
Als ge zo bezig blijft Dronkoers ga ik u nog gaan aanwerven als projectontwikkelaar. :lol:

:-D

Dan komt ge er niet met uw 1250 euro/maand ze :mrgreen:

Anna List
17 november 2010, 12:57
Achterin is wel een keuken , een bijkeuken , 4 WC's, 2 pisbakken, een living van 5 op 12 een waskot een tuin van 14 are , 5 splaapkamers , een badkamer , een schuur, een garage, twee varkenskoten (voor de stouteriken:-D). enz...

wat ist hebt gij t volkshuis opgekocht of wat ? :lol:

giserke
17 november 2010, 12:57
:-D

Dan komt ge er niet met uw 1250 euro/maand ze :mrgreen:

Ge moogt heel den dag met uw mond onder den tap hangen.

manta
17 november 2010, 12:59
Enfin , varkenskoten voor die technofans waar Pelgrim zo dol op is en in't grotere gedeelte dan maar Blues, Rock en Metal :cheer:

Folk op maandagochtend , als de poetsvrouw nief zaagsel komt strooien ... ;-)

Dronkoers
17 november 2010, 13:00
Ge moogt heel den dag met uw mond onder den tap hangen.

Ne legen tap zeker, ik ken die kleine letterkes al ;-)

Pericles
17 november 2010, 13:00
wat ist hebt gij t volkshuis opgekocht of wat ? :lol:

Er zijn er veel die het willen kopen , voor ca. het dubbel van wat ik er vorig jaar aan gegeven heb. Maar ik weiger. Ik verhuur. Ik verkoop niets , tenzij voor het driedubbel uiteraard:-D

Anna List
17 november 2010, 13:00
Achterin is wel een keuken , een bijkeuken , 4 WC's, 2 pisbakken, een living van 5 op 12 een waskot een tuin van 14 are , 5 splaapkamers , een badkamer , een schuur, een garage, twee varkenskoten (voor de stouteriken:-D). enz...

is dat geen verdoken racisme ?

Anna List
17 november 2010, 13:02
Er zijn er veel die het willen kopen , voor ca. het dubbel van wat ik er vorig jaar aan gegeven heb. Maar ik weiger. Ik verhuur. Ik verkoop niets , tenzij voor het driedubbel uiteraard:-D

k heb dat ook altijd ... ni kunnen verkopen ... weet echt ni of da wel een goei eigenschap is ...

Pericles
17 november 2010, 13:02
is dat geen verdoken racisme ?

sssuust. :-D

Pericles
17 november 2010, 13:03
k heb dat ook altijd ... ni kunnen verkopen ... weet echt ni of da wel een goei eigenschap is ...

Jawel hoor.
Er is altijd wel ne zot. :-D

Herr Flick
17 november 2010, 13:13
Ge moet het niet geloven , ik kan nogal goed tegen den alcohol.
Beroepstraining ende misvorming . :-D

Als gij zo boven af en toe eens moogt gaan "uitrusten" dan kan er wel wat van den huur af he, ... zeker als daar filmkes van bestaan, die via uw vriend de advocaat bij uw madam kunnen belanden... 8-)

Dronkoers
17 november 2010, 13:14
Als gij zo boven af en toe eens moogt gaan "uitrusten" dan kan er wel wat van den huur af he, ... zeker als daar filmkes van bestaan, die via uw vriend de advocaat bij uw madam kunnen belanden... 8-)

Ja lap, kon je dat nu echt nie achteraf zeggen? ;-)

Pericles
17 november 2010, 13:15
Als gij zo boven af en toe eens moogt gaan "uitrusten" dan kan er wel wat van den huur af he, ... zeker als daar filmkes van bestaan, die via uw vriend de advocaat bij uw madam kunnen belanden... 8-)

Ik ben zo dom niet als mijn (gewezen) advokaat. :-D

Herr Flick
17 november 2010, 13:15
Ja lap, kon je dat nu echt nie achteraf zeggen? ;-)

Met genoeg alcool in zijn botten trapt m daar toch in, ... we dragen hem half in coma den trap op, ... ;-)

Dronkoers
17 november 2010, 13:16
Met genoeg alcool in zijn botten trapt m daar toch in, ... we dragen hem half in coma den trap op, ... ;-)

Zorgt er eerst maar voor dat er een traplift aanwezig is ;-)

Herr Flick
17 november 2010, 13:18
Zorgt er eerst maar voor dat er een traplift aanwezig is ;-)

Ge trekt die gewoon bij zijn voeten omhoog, met zo weinig bloed in uwen alcool voelt ge daar toch niks van.

ik moet ulle toch ook alles wijsmaken he, ...

Dronkoers
17 november 2010, 13:20
Ge trekt die gewoon bij zijn voeten omhoog, met zo weinig bloed in uwen alcool voelt ge daar toch niks van.

ik moet ulle toch ook alles wijsmaken he, ...

Volgens mij hebt gij nog nie veel halfdode mensen den trap opgedragen :-D

Pericles
17 november 2010, 13:27
Volgens mij hebt gij nog nie veel halfdode mensen den trap opgedragen :-D

Ik weeg wel 95 kg. hé mannen. 8-)

Bovenbuur
17 november 2010, 13:32
Als je een gewoon café van dertien in een dozijn opent wel ja, maar dat is het plan niet. Enige tijd geleden is hét (enige echte) folkcafé van Antwerpen dicht gegaan en sindsdien zijn heel wat folkies dakloos. Zo erg dat we deze zomer ergens op een plein moesten gaan zitten. Cliënteel gaat er genoeg zijn denk ik en heel wat mensen hebben zich al aangeboden als vrijwilliger, maar iemand moet de eerste stap zetten eh.

Dan zou ik wel een wat kleinere behuizing zoeken dan de voorloper had, als die niet genoeg folkies binnen kreeg om rond te komen.

Heb je genoeg folks in je folknetwerk die folk willen komen folken in je folkcafe? Ook heel balangrijk. En voor 'de' studentenavond misschien een beetje de light-versie presenteren...