PDA

View Full Version : Zo maken ze ze niet meer...


Hertog van Gelre
7 december 2010, 19:21
http://www.youtube.com/watch?v=VSGqnzK7xYg
En dan 'sit on it' intypen.

Niko Bellic
7 december 2010, 20:00
O nee? Pfft... ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=KHWlibsL4gk

Hertog van Gelre
7 december 2010, 20:08
O nee? Pfft... ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=KHWlibsL4gk

:-D Nou vooruit dan...

Hertog van Gelre
7 december 2010, 23:03
http://artheat.net/uploaded_images/leisure_suit_larry_magna_lsl-705649.jpg

Xenophon
7 december 2010, 23:05
http://artheat.net/uploaded_images/leisure_suit_larry_magna_lsl-705649.jpg

:cheer: Larry! :cheer:

Ratatosk
7 december 2010, 23:07
Zalig spelleke.

Toen was inhoud belangerijker dan uiterlijk.

Xenophon
7 december 2010, 23:12
Zalig spelleke.

Toen was inhoud belangerijker dan uiterlijk.

Hah, de eerste keer dat ik dat speelde was op een monochroom scherm, ken je dat nog?

Ratatosk
7 december 2010, 23:15
Hah, de eerste keer dat ik dat speelde was op een monochroom scherm, ken je dat nog?

Mijn eerste computer was een Atari.

Xenophon
7 december 2010, 23:20
Mijn eerste computer was een Atari.

Commodore 64.

En dan de grote stap naar PC, een Tandy 1000.

Was een veredelde rekenmachine.

En Amiga 600, dat had een harde schijf van 40 megabyte. :) Ik geloof dat de eerste Larry uit twaalf disketten bestond die je constant aan het wisselen was.

Ratatosk
7 december 2010, 23:32
Eerste herinnering.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9f/Atari_800XL_Plain_White.jpg/800px-Atari_800XL_Plain_White.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/35/Atari_800.jpg/600px-Atari_800.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/16/Mcommand.jpg/220px-Mcommand.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/5e/Qbert.png/220px-Qbert.png

Steve_M
7 december 2010, 23:49
Commodore 64.

En dan de grote stap naar PC, een Tandy 1000.

Was een veredelde rekenmachine.

En Amiga 600, dat had een harde schijf van 40 megabyte. :) Ik geloof dat de eerste Larry uit twaalf disketten bestond die je constant aan het wisselen was.

Dat was ook mijn eerste computer. Die kwam zelfs niet met een diskettestation, maar met een cassettespeler. Spelletjes of programma's stonden op gewone audiocassettes. Je moest die cassette dan helemaal terugspoelen, het tellertje resetten en dan doorspoelen tot een bepaald getal. Dan kon het ellenlange laden beginnen.

Xenophon
7 december 2010, 23:57
Dat was ook mijn eerste computer. Die kwam zelfs niet met een diskettestation, maar met een cassettespeler. Spelletjes of programma's stonden op gewone audiocassettes. Je moest die cassette dan helemaal terugspoelen, het tellertje resetten en dan doorspoelen tot een bepaald getal. Dan kon het ellenlange laden beginnen.

Ja, en toch leken dat geweldige spelletjes. :D

En dan die turnbased wargames, met een aantal verschillende tanks, soms dagen aan een stuk zonder stoppen.

Zo verslavend!

Nynorsk
8 december 2010, 00:43
http://www.youtube.com/watch?v=uZDG4dlU5uY&feature=related
Alley cat!!
Dat moet zo het moment geweest zijn waarop m'n ouders begrepen dat m'n generatie om zeep was.

ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
8 december 2010, 01:08
http://www.youtube.com/watch?v=hUoJBerFDsA

Dat waren tijden.

Bovenbuur
8 december 2010, 08:16
Wat zijn jullie oud zeg. Ik doe pas mee vanaf Commander Keen, Stunts en Wordresque.

Herr Flick
8 december 2010, 08:18
http://www.youtube.com/watch?v=VSGqnzK7xYg
En dan 'sit on it' intypen.

Pure nostalgie, ...

Herr Flick
8 december 2010, 08:26
http://www.youtube.com/watch?v=uZDG4dlU5uY&feature=related
Alley cat!!
Dat moet zo het moment geweest zijn waarop m'n ouders begrepen dat m'n generatie om zeep was.

http://www.youtube.com/watch?v=9yL-u7lsMxk

En deze dan, ...

Get ready for Mach 3.... yeah ! 8-)

En Test Drive

http://www.youtube.com/watch?v=9yU8b8atj80&feature=related

Herr Flick
8 december 2010, 08:29
Wat zijn jullie oud zeg. Ik doe pas mee vanaf Commander Keen, Stunts en Wordresque.

Stunts was ook goe, maar dat is eigenlijk al te modern, ... ;-)

Herr Flick
8 december 2010, 08:32
http://www.youtube.com/watch?v=u5FY7wbDyEQ&feature=related

Maniac Mansion...

Travis66
8 december 2010, 08:36
en dan die titels:
Leisure suit larry in the land of the lounge lizards
Passionate Patty in Pursuit of the pulsating pectorals :)

avonden niks anders gedaan dan Larry gespeeld op een XT in groen-wit.
De beste blijft toch Leisure suit larry looking for love in several wrong places. Den 2 dus :)

Herr Flick
8 december 2010, 08:43
en dan die titels:
Leisure suit larry in the land of the lounge lizards
Passionate Patty in Pursuit of the pulsating pectorals :)

avonden niks anders gedaan dan Larry gespeeld op een XT in groen-wit.
De beste blijft toch Leisure suit larry looking for love in several wrong places. Den 2 dus :)

Waar is inderdaad den tijd, den 286 opstarten met amber hercules scherm dan moest ge ne CGA emulator draaien om de meeste spellekes te kunnen spelen...

Dan met nen 1200 baud modem inbellen op van die BBS systemen, ik weet niet of jullie dat nog gedaan hebben, ... ze waren toen nog volop bezig het internet uit te perfectioneren.

kiko
8 december 2010, 09:14
Zalig spelleke.

Toen was inhoud belangerijker dan uiterlijk.
Dat had inhoud ? Wel wel wel.

parcifal
8 december 2010, 10:07
Dat had inhoud ? Wel wel wel.

Natuurlijk, hoe heb jij anders geleerd hoe je in het engels (en tegen de klok) een babe kan versieren? :-D

By de way : die age-check-vraagjes in het begin van het spelletje : dagen zijn we daar mee bezig geweest om die te catalogiseren en op te lossen, met behulp van een boek amerikaanse geschiedenis (ver voor internet-tijden immers).

Je kan niet geloven hoe gemotiveerd dat dat boek gelezen werd (althans bepaalde passages) ;-)

hurricane
8 december 2010, 10:12
Dat was ook mijn eerste computer. Die kwam zelfs niet met een diskettestation, maar met een cassettespeler. Spelletjes of programma's stonden op gewone audiocassettes. Je moest die cassette dan helemaal terugspoelen, het tellertje resetten en dan doorspoelen tot een bepaald getal. Dan kon het ellenlange laden beginnen.

Yep !
En dan kreeg je, na 20 minuten, een blauw scherm met ***syntax error***

Je kon die cassettes ook gewoon copiëren als je twee recorders had.
Waar is de tijd :p

parcifal
8 december 2010, 10:16
Yep !
En dan kreeg je, na 20 minuten, een blauw scherm met ***syntax error***

Je kon die cassettes ook gewoon copiëren als je twee recorders had.
Waar is de tijd :p

Bij ons legde ons moeder op de duur gewoon de hoofdzekering af als het eten klaar was.
Wel ambetant als je net een half uur lang zitten wachten hebt om een spelletje te laden van dat bandje. :evil:

Ach, toen hadden de mensen nog tijd. 8-)

EddyBal
8 december 2010, 10:41
Waar is inderdaad den tijd, den 286 opstarten met amber hercules scherm dan moest ge ne CGA emulator draaien om de meeste spellekes te kunnen spelen...

Dan met nen 1200 baud modem inbellen op van die BBS systemen, ik weet niet of jullie dat nog gedaan hebben, ... ze waren toen nog volop bezig het internet uit te perfectioneren.

Ik draaide toen een BBS en mensen kwamen hun mail halen bij mij. Ook was ik host voor verschillende discussiegroepen. ;)
Mijn telefoonrekening was ook niet van de poes :(

Herr Flick
8 december 2010, 10:43
Natuurlijk, hoe heb jij anders geleerd hoe je in het engels (en tegen de klok) een babe kan versieren? :-D

By de way : die age-check-vraagjes in het begin van het spelletje : dagen zijn we daar mee bezig geweest om die te catalogiseren en op te lossen, met behulp van een boek amerikaanse geschiedenis (ver voor internet-tijden immers).

Je kan niet geloven hoe gemotiveerd dat dat boek gelezen werd (althans bepaalde passages) ;-)

Ik was daar toch door zonder boek Amerikaanse geschiedenis, ...

Maar het had zeker opvoedkundige waarde, ... ;-)

Herr Flick
8 december 2010, 10:47
Ik draaide toen een BBS en mensen kwamen hun mail halen bij mij. Ook was ik host voor verschillende discussiegroepen. ;)
Mijn telefoonrekening was ook niet van de poes :(

Ah ja, ik heb nog BBS software opgezet, maar dat nooit echt in praktijk gebracht, dat was zoals ge zelf zegt gewoon te duur.

Ne kameraad van ne kameraad had een BBS , dat moet halfweg jaren 90 geweest zijn, eigenlijk op de vooravond van de geboorte van het WWW voor het grote publiek zeg maar.

Wij hebben ons in die periode ook nog bezig gehouden met pogingen tot packet radio.

EddyBal
8 december 2010, 10:58
Ah ja, ik heb nog BBS software opgezet, maar dat nooit echt in praktijk gebracht, dat was zoals ge zelf zegt gewoon te duur.

Ne kameraad van ne kameraad had een BBS , dat moet halfweg jaren 90 geweest zijn, eigenlijk op de vooravond van de geboorte van het WWW voor het grote publiek zeg maar.

Wij hebben ons in die periode ook nog bezig gehouden met pogingen tot packet radio.

Wel, alles was geautomatiseerd door middel van enorme batchfiles. De machine ging zelf regelmatig de mail ophalen, en klaarzetten voor de mailklanten, eigen mail apart uitgepakt en klaargezet voor mij. Aangesloten bij filedistributie, zodat er op de BBS ook wat te halen viel, alles beter geautomatiseerd dan wat ik nu vind op het internet.

Herr Flick
8 december 2010, 11:07
Wel, alles was geautomatiseerd door middel van enorme batchfiles. De machine ging zelf regelmatig de mail ophalen, en klaarzetten voor de mailklanten, eigen mail apart uitgepakt en klaargezet voor mij. Aangesloten bij filedistributie, zodat er op de BBS ook wat te halen viel, alles beter geautomatiseerd dan wat ik nu vind op het internet.

Ge ziet met dat wiki gedoe van de laatste dagen, ... ze gaan ons old school kennis nog nodig hebben jong, ... ;-)

Bovenbuur
8 december 2010, 11:11
Bij ons legde ons moeder op de duur gewoon de hoofdzekering af als het eten klaar was.
Wel ambetant als je net een half uur lang zitten wachten hebt om een spelletje te laden van dat bandje. :evil:

Ach, toen hadden de mensen nog tijd. 8-)

En dat probleem werd alleen maar groter naar mate de spellen ingewikkelder werden. Nee ma, in GTA kan je niet saven.

EddyBal
8 december 2010, 12:08
Ge ziet met dat wiki gedoe van de laatste dagen, ... ze gaan ons old school kennis nog nodig hebben jong, ... ;-)

Gaan we terug naar de stone-age van de computers? Ben benieuwd.

In ieder geval zullen ze een zware dobber hebben aan wikileaks om die te bannen. Enkele honderden mirrors reeds ;)

Door de tegenwerking zal het een fenomeen worden die wikileaks doet uitgroeien tot DE nieuwssite. Zo van "je zag het eerst op Wikileaks" Neutrale reporters, en ineens de echte info er bij.

Laat maar komen ;)

Xenophon
8 december 2010, 12:19
En dan uiteindelijk kwam Diablo2 en D2, The Lord of Destruction.

Toen was het hek van de dam. Eerste punt waar ik in het begin moeite mee had in hardcore, je kon dat ventje niet saven, dood, was dood, afgelopen, opnieuw beginnen van nul.

En dan iedere keer vermoord worden door PK's (Playerkiller), totdat ik het kotsmoe was en zelf PK werd. Die eerste spelers die ik vermoorde, man dat was ne rush!

Dat spel was verslavender dan enig ander spel dat ik ooit gekend heb.

EddyBal
8 december 2010, 12:32
En dan uiteindelijk kwam Diablo2 en D2, The Lord of Destruction.

Toen was het hek van de dam. Eerste punt waar ik in het begin moeite mee had in hardcore, je kon dat ventje niet saven, dood, was dood, afgelopen, opnieuw beginnen van nul.

En dan iedere keer vermoord worden door PK's (Playerkiller), totdat ik het kotsmoe was en zelf PK werd. Die eerste spelers die ik vermoorde, man dat was ne rush!

Dat spel was verslavender dan enig ander spel dat ik ooit gekend heb.

Voor mij is het altijd D&D (Dungeons é Dragons) geweest. Vanaf het pietluttige vierkantje op het scherm, tot een beter uitgewerkte versie. Met de spelen van vandaag ben ik helemaal niet mee. Ik hou niet zo van dat realistische vechten.

Xenophon
8 december 2010, 12:36
Voor mij is het altijd D&D (Dungeons é Dragons) geweest. Vanaf het pietluttige vierkantje op het scherm, tot een beter uitgewerkte versie. Met de spelen van vandaag ben ik helemaal niet mee. Ik hou niet zo van dat realistische vechten.

Tegenwoordig hou ik het op poker en The Kingdom of Loathing.

Jazeker
8 december 2010, 12:39
http://www.youtube.com/watch?v=VSGqnzK7xYg
En dan 'sit on it' intypen.

Geen beschrijving vooraleer ik het aanklik. Straks heb ik Thijs van Leer aan mijne rekker en dat kan ik enkel hebben als ik al goed dronken ben en naar bed wil. Slechts 1 van die voorwaarden is momenteel vervuld.

Jazeker
8 december 2010, 12:43
Ah ja, ik heb nog BBS software opgezet, maar dat nooit echt in praktijk gebracht, dat was zoals ge zelf zegt gewoon te duur.

Ne kameraad van ne kameraad had een BBS , dat moet halfweg jaren 90 geweest zijn, eigenlijk op de vooravond van de geboorte van het WWW voor het grote publiek zeg maar.

Wij hebben ons in die periode ook nog bezig gehouden met pogingen tot packet radio.

Oh... die tijd van de BBS systemen. Met je 14.4k modem over de telefoonlijn en blij als wat als je dan een bestandje van 30k binnen had na een eeuwigheid. Mijn eerste thuis-ervaring met online communicatie. (Op het werk hadden we toen wel al breedband uiteraard... spreken we over 1998). Het toen wel befaamde Alcanet.

Jazeker
8 december 2010, 12:46
En dan uiteindelijk kwam Diablo2 en D2, The Lord of Destruction.

Toen was het hek van de dam. Eerste punt waar ik in het begin moeite mee had in hardcore, je kon dat ventje niet saven, dood, was dood, afgelopen, opnieuw beginnen van nul.

En dan iedere keer vermoord worden door PK's (Playerkiller), totdat ik het kotsmoe was en zelf PK werd. Die eerste spelers die ik vermoorde, man dat was ne rush!

Dat spel was verslavender dan enig ander spel dat ik ooit gekend heb.

Ooit de oude Adventure games (ik bedoel geen role playing dinges) gespeeld. Space Quest, Larry, e.d. strategy games als Dune en Dune2. Dat waren pas games.

Ik mis sfeer en humor in de huidige spelletjes. Ja... ze zien er prachtig uit en het is heel realistisch, maar de gezelligheid, humor en sfeer is er wat uit.

Steve_M
8 december 2010, 13:03
En dan uiteindelijk kwam Diablo2 en D2, The Lord of Destruction.

Toen was het hek van de dam. Eerste punt waar ik in het begin moeite mee had in hardcore, je kon dat ventje niet saven, dood, was dood, afgelopen, opnieuw beginnen van nul.

En dan iedere keer vermoord worden door PK's (Playerkiller), totdat ik het kotsmoe was en zelf PK werd. Die eerste spelers die ik vermoorde, man dat was ne rush!

Dat spel was verslavender dan enig ander spel dat ik ooit gekend heb.

Diablo2 heeft mij minstens een jaar van mijn leven gekost. Goed gespendeerde tijd overigens.

Travis66
8 december 2010, 13:08
Waar is inderdaad den tijd, den 286 opstarten met amber hercules scherm dan moest ge ne CGA emulator draaien om de meeste spellekes te kunnen spelen...

Dan met nen 1200 baud modem inbellen op van die BBS systemen, ik weet niet of jullie dat nog gedaan hebben, ... ze waren toen nog volop bezig het internet uit te perfectioneren.

Yep, voor er fotos op het interent stonden. Voor netscape. Het enige waar ik geen heimwee naar heb is de belgacomrekening van 30.000 Bef elke twee maanden.

Travis66
8 december 2010, 13:09
Ooit de oude Adventure games (ik bedoel geen role playing dinges) gespeeld. Space Quest, Larry, e.d. strategy games als Dune en Dune2. Dat waren pas games.

Ik mis sfeer en humor in de huidige spelletjes. Ja... ze zien er prachtig uit en het is heel realistisch, maar de gezelligheid, humor en sfeer is er wat uit.

Als je World of Warcraft speelt en je neemt de tijd om de quests te lezen, dan rol je ook uit je stoel van het lachen hoor.

Zwartengeel
8 december 2010, 13:11
Diablo2 heeft mij minstens een jaar van mijn leven gekost. Goed gespendeerde tijd overigens.

Met een spel waar ik mee opsta en mee ga slapen (de laatste jaren bv. Fallout 3, GTA 4 of een lange campagne uit eender welk spel uit de Total War-reeks) ben ik gemiddeld zo'n twee maanden bezig.

Xenophon
8 december 2010, 13:42
Ooit de oude Adventure games (ik bedoel geen role playing dinges) gespeeld. Space Quest, Larry, e.d. strategy games als Dune en Dune2. Dat waren pas games.

Ik mis sfeer en humor in de huidige spelletjes. Ja... ze zien er prachtig uit en het is heel realistisch, maar de gezelligheid, humor en sfeer is er wat uit.

Ja, Space Quest, Police Quest, Kings Quest, Larry I tot en met V. Railroadtycoon, dat soort dingen.

En Dune2 ook, heel verslavend.

Xenophon
8 december 2010, 13:48
Diablo2 heeft mij minstens een jaar van mijn leven gekost. Goed gespendeerde tijd overigens.

Bij mij is het niet bij een jaar gebleven. Ik had een aantal characters in HC die ik tot 99 heb gespeeld. En dan Mephrunners, geloof me nu, ik was een van de beste HC spelers die er op de wereld rondliepen. Om Meph te runnen in HC Hell had ik alleen een sorc nodig van level 61 en een wizardspike.

En dan ben in BTK (Build to kill), de PK clan gegaan. Duizenden spelers heb ik afgemaakt, dat bleef iedere keer weer een bangelijke rush.

En dan wou ik eigenlijk dieper in PVP gaan, maar op dat moment kreeg ik ergens een link naar "The Kingdom of Loathing" en dat is nu het enige spel dat ik nog alle dagen speel.

Herr Flick
8 december 2010, 13:48
Oh... die tijd van de BBS systemen. Met je 14.4k modem over de telefoonlijn en blij als wat als je dan een bestandje van 30k binnen had na een eeuwigheid. Mijn eerste thuis-ervaring met online communicatie. (Op het werk hadden we toen wel al breedband uiteraard... spreken we over 1998). Het toen wel befaamde Alcanet.

Alcanet nooit gebruikt, maar ne kameraad had iets van Philips, zoals het videonet / minitel systeem uit Frankrijk, dat was een systeem dat vooral door reisbureau`s gebruikt werd.

Dat was toen al wauw... ! 8-)

Herr Flick
8 december 2010, 13:50
Ik heb iets met Civilisation, ... van Sid Meier

Ik heb alle versies van 1 tot 4 , en speel ook de versie op MAC nu, ... gewoon geweldig... en heel verslavend, ... Als ik dat begin te spelen moet ik maken dat ik niks anders om handen heb, want anders ... ik heb zelf de CD in mijne laptop hier steken, maar dat is gelijk nen ex roker, die zo altijd wel ergens een pakske sigaretten heeft liggen.

Xenophon
8 december 2010, 13:52
Ik heb iets met Civilisation, ... van Sid Meier

Ik heb alle versies van 1 tot 4 , en speel ook de versie op MAC nu, ... gewoon geweldig... en heel verslavend, ... Als ik dat begin te spelen moet ik maken dat ik niks anders om handen heb, want anders ... ik heb zelf de CD in mijne laptop hier steken, maar dat is gelijk nen ex roker, die zo altijd wel ergens een pakske sigaretten heeft liggen.

Ik heb dat een tijd gehad met "Cesar" en "Centurion"

fox
8 december 2010, 14:13
Spelletjes speelde ik eigenlijk nooit tot ik ergens in 99 zelf mijn eerst PC kocht op kot. Heel wat kotgenoten volgenden en voor we het goed en wel beseften waren we allemaal verslingerd aan "Worms". Uiteraard allemaal zwaar onder invloed, maar toch geweldig. Daarna volgden nogal wat shooters tot we een racestuurtje kochten en niets anders meer speelden dan Colin McRae. Op den duur konden we de parcours geblinddoekt rijden.

Herr Flick
8 december 2010, 14:26
Maniac Mansion, was ook geweldig, en LHX Attack Chopper, uren mee gespeeld,