PDA

View Full Version : Horror-winter op komst.


Derk de Tweede
12 december 2010, 15:44
Pak sneeuw van 25 cm deze week, dalende temperaturen tot -17, dat voorspellen Duitse weerkundigen.
Nerveuze Friezen, stijgende gasprijzen, lawinegevaar in de Ardennen, bestorming van warenhuizen door verkleumde daklozen.
Met de auto naar Stavoren over het bevroren IJsselmeer.
Honderden pubers met hun tongen vastgevroren aan bruggen. Hongerige everzwijnen die dorpen op de Veluwe en in de Ardennen plunderen. Wildplassers met bevroren plassers. Overal chaos, files van 1500 km.
Westerschelde geheel dichtgevroren, uiteraard de schuld van den Ollander.
Dat wordt lachen !

Sus Iratus
12 december 2010, 15:55
Als we nu eens allen onze auto's fijn een paar dagen en nachten lang laten doordieselen in plaats van de motor af te zetten, dan zal die extra CO2-uitstoot toch wel voldoende zijn om die komende winterterreur afdoende te beteugelen?

maddox
12 december 2010, 15:55
Wel spijtig van de aardgaskost voor Huize Chaos dan, maar enkele extra plakken piepschuim kunnen al een verschil maken.

Ik zie voor de rest weinig problemen.

circe
12 december 2010, 16:02
och, gewoon -4 volgende week

Derk de Tweede
12 december 2010, 16:25
Beter een horror-winter dan een horror-schoonmoeder...
Winter is van voorbijgaande aard. je schoonmoeder heb je voor de rest van je dagen...:cry:

Aan alles komt een einde.

MaGNiFiCaT
12 december 2010, 16:54
Beter een horror-winter dan een horror-schoonmoeder...
Winter is van voorbijgaande aard. je schoonmoeder heb je voor de rest van je dagen...:cry:

Dat is heel juist. Je zou ervan versteld staan hoeveel mannen er voor hun schoonmoeder overlijden.

MaGNiFiCaT
12 december 2010, 17:32
Magnificat, je jaagt me schrik aan... In mijn geval zou dat wel eens kunnen kloppen want dat kreng is nog vrij jong.


Een kameraad van mij zijn vader is vorig jaar overleden, hij was vooraan de vijftig. En niet alleen zijn schoonmoeder leefde nog, maar zelfs nog de moeder van zijn schoonmoeder. Dus hij had sowieso weinig kans om zijn schoonmoeder te overleven.

Nynorsk
12 december 2010, 17:39
Een kameraad van mij zijn vader is vorig jaar overleden, hij was vooraan de vijftig. En niet alleen zijn schoonmoeder leefde nog, maar zelfs nog de moeder van zijn schoonmoeder. Dus hij had sowieso weinig kans om zijn schoonmoeder te overleven.

want hij was met een 14-jarig dingske getrouwd?

Nynorsk
12 december 2010, 17:40
Beter een horror-winter dan een horror-schoonmoeder...
Winter is van voorbijgaande aard. je schoonmoeder heb je voor de rest van je dagen...:cry:

bwo. ge ziet dat niet liggen onder 50 cm sneeuw zenne.

Nynorsk
12 december 2010, 17:50
Ge kent toch het ideale gewicht van je schoonmoeder?

euh, ik ben op zoek naar een weesje :-D
maar vertel!

Jazeker
12 december 2010, 17:50
bwo. ge ziet dat niet liggen onder 50 cm sneeuw zenne.

*proest*... breng mensen niet op gedachten.

Bobke
12 december 2010, 18:32
Pak sneeuw van 25 cm deze week, dalende temperaturen tot -17, dat voorspellen Duitse weerkundigen.
Nerveuze Friezen, stijgende gasprijzen, lawinegevaar in de Ardennen, bestorming van warenhuizen door verkleumde daklozen.
Met de auto naar Stavoren over het bevroren IJsselmeer.
Honderden pubers met hun tongen vastgevroren aan bruggen. Hongerige everzwijnen die dorpen op de Veluwe en in de Ardennen plunderen. Wildplassers met bevroren plassers. Overal chaos, files van 1500 km.
Westerschelde geheel dichtgevroren, uiteraard de schuld van den Ollander.
Dat wordt lachen !
Den Ollander zal gelukkig zijn.
Hoeft hij geen tol te betalen in de tunnel.

Zwartengeel
12 december 2010, 18:48
Pak sneeuw van 25 cm deze week, dalende temperaturen tot -17, dat voorspellen Duitse weerkundigen.
Nerveuze Friezen, stijgende gasprijzen, lawinegevaar in de Ardennen, bestorming van warenhuizen door verkleumde daklozen.
Met de auto naar Stavoren over het bevroren IJsselmeer.
Honderden pubers met hun tongen vastgevroren aan bruggen. Hongerige everzwijnen die dorpen op de Veluwe en in de Ardennen plunderen. Wildplassers met bevroren plassers. Overal chaos, files van 1500 km.
Westerschelde geheel dichtgevroren, uiteraard de schuld van den Ollander.
Dat wordt lachen !

Friezen, zei je?

http://www.youtube.com/watch?v=Y9VHFpgE3tY&feature=related

Derk de Tweede
12 december 2010, 19:59
Friezen, zei je?

http://www.youtube.com/watch?v=Y9VHFpgE3tY&feature=related

Ik begon toen net aan een nieuwe baan. De Eend (Geit - 2CV) had het begeven.
Moest ik op mijn oude Tomos 4TL bij -19 en zeker 30 cm sneeuw proberen op tijd te komen.
Vanmorgen was het nog 9,5 graden, nu waait de wind uit het NO en is het -3.

Derk de Tweede
12 december 2010, 20:13
Den Ollander zal gelukkig zijn.
Hoeft hij geen tol te betalen in de tunnel.

En deze Ollander probeert wat benzine uit te sparen.

http://www.hilversumoudoost.nl/foto%27s/beatrixtunnel%20vol%20water%20augustus%202005.JPG

Bobke
12 december 2010, 20:18
En deze Ollander probeert wat benzine uit te sparen.

http://www.hilversumoudoost.nl/foto%27s/beatrixtunnel%20vol%20water%20augustus%202005.JPG
Of de dooi was plots ingetreden. :lol:

Txiki
12 december 2010, 20:18
:cheer: leve de sneeuw :cheer:
:cheer: zet de boel plat :cheer:

stropke
12 december 2010, 20:56
Beter een horror-winter dan een horror-schoonmoeder...
Winter is van voorbijgaande aard. je schoonmoeder heb je voor de rest van je dagen...:cry:

Och gottekes toch, ist zo erg. Heb compassie mee u !! :lol:

Albrecht
12 december 2010, 20:57
-17 graden? 8O

Groentje-18
12 december 2010, 21:05
Ik wil niet moeilijk doen, maar volle bak CO2 uitstoten zal niet direct soelaas brengen.
De ijskappen smelten eerst een beetje, dat smeltwater verstoort de golfstroom, waardoor die afgenomen is (http://www.nature.com/nature/journal/v438/n7068/edsumm/e051201-11.html). Bijgevolg kan hij minder warmte richting Europa sturen. De gevolgen merken we? Dat is althans een hypothese.

De voorspelling is, dat dit scenario nog even zal blijven duren... Vrees niet, wetenschappers denken niet dat we in een the day after tomorrow stadium terechtkomen en de golfstroom zal stilvallen. Ze denken dat hij terug zal aansterken doordat het zoutgehalte op den duur sterk verminderd is (smeltwater = zoet water). Als dat aansterken gebeurt, gaan we definitief naar een gemiddeld warmer Europees klimaat.


Als u eergisteren een ticketje Griekenland geboekt hebt om er van de zon te gaan genieten, bent u overigens te laat. Op 2 dagen tijd is de temperatuur daar meer dan 20 graden gezakt.

MakingProgress
12 december 2010, 23:17
...
Nerveuze Friezen, ...

Ah ja, die denken al aan hun elfstedentocht !
Ik zie daar weinig horror in. :?

Dronkoers
12 december 2010, 23:59
Pak sneeuw van 25 cm deze week, dalende temperaturen tot -17, dat voorspellen Duitse weerkundigen.
Nerveuze Friezen, stijgende gasprijzen, lawinegevaar in de Ardennen, bestorming van warenhuizen door verkleumde daklozen.
Met de auto naar Stavoren over het bevroren IJsselmeer.
Honderden pubers met hun tongen vastgevroren aan bruggen. Hongerige everzwijnen die dorpen op de Veluwe en in de Ardennen plunderen. Wildplassers met bevroren plassers. Overal chaos, files van 1500 km.
Westerschelde geheel dichtgevroren, uiteraard de schuld van den Ollander.
Dat wordt lachen !

Als die meteoor inslaagt, is alles ineens gesmolten ze

Dronkoers
13 december 2010, 00:11
Ik wil niet moeilijk doen, maar volle bak CO2 uitstoten zal niet direct soelaas brengen.
De ijskappen smelten eerst een beetje, dat smeltwater verstoort de golfstroom, waardoor die afgenomen is (http://www.nature.com/nature/journal/v438/n7068/edsumm/e051201-11.html). Bijgevolg kan hij minder warmte richting Europa sturen. De gevolgen merken we? Dat is althans een hypothese.

De voorspelling is, dat dit scenario nog even zal blijven duren... Vrees niet, wetenschappers denken niet dat we in een the day after tomorrow stadium terechtkomen en de golfstroom zal stilvallen. Ze denken dat hij terug zal aansterken doordat het zoutgehalte op den duur sterk verminderd is (smeltwater = zoet water). Als dat aansterken gebeurt, gaan we definitief naar een gemiddeld warmer Europees klimaat.


Als u eergisteren een ticketje Griekenland geboekt hebt om er van de zon te gaan genieten, bent u overigens te laat. Op 2 dagen tijd is de temperatuur daar meer dan 20 graden gezakt.

Ach, het klimaat wordt gewoon van plaats gewisselt ;-)

Vito
13 december 2010, 10:44
Pak sneeuw van 25 cm deze week, dalende temperaturen tot -17, dat voorspellen Duitse weerkundigen.
Nerveuze Friezen, stijgende gasprijzen, lawinegevaar in de Ardennen, bestorming van warenhuizen door verkleumde daklozen.
Met de auto naar Stavoren over het bevroren IJsselmeer.
Honderden pubers met hun tongen vastgevroren aan bruggen. Hongerige everzwijnen die dorpen op de Veluwe en in de Ardennen plunderen. Wildplassers met bevroren plassers. Overal chaos, files van 1500 km.
Westerschelde geheel dichtgevroren, uiteraard de schuld van den Ollander.
Dat wordt lachen !

Ik dacht dat het gedoogbeleid afgeschaft was in Nederland.

bgf324
13 december 2010, 10:45
Waar zijn de sneeuwkettingen?

Dronkoers
14 december 2010, 17:31
Waar zijn de sneeuwkettingen?

Ik heb die achtergelaten bij Hot Marijke, die kan daar betere dingen mee doen ;-)

Scherven A. Mok
14 december 2010, 20:27
sneeuwpret (http://www.youtube.com/watch?v=ibwrPeVr1Oo&feature=player_embedded)

Dronkoers
15 december 2010, 07:17
sneeuwpret (http://www.youtube.com/watch?v=ibwrPeVr1Oo&feature=player_embedded)

:lol:

duveltje382
15 december 2010, 07:30
Beetje sneeuw,en een paar graden onder nul en ze bleiten hier weeral,slappelingen :-o

Herr Flick
15 december 2010, 08:21
Waar zijn de sneeuwkettingen?

In de koffer van mijnen auto, ... hier moet ge die op de klein weggeskes altijd bijhebben, ...

Derk de Tweede
15 december 2010, 15:55
Autoralley op het IJsselmeer op 24 februari 1963

http://www.youtube.com/watch?v=X1FOvNlk2Js

Kevertjes, Renault Dauphine, Een Autin 7 (Mini), Citroen Traction