PDA

View Full Version : waarom eerst VLD?


muys
28 mei 2004, 11:15
mevrouw Van Dermeersch,

naar ik weet bent u onder meer ere lid van het NSV, wat toch aantoond dat u sterke separatistische gevoelens hebt.
mijn vraag is waarom u voor het blok eerst voor de VLD gekozen hebt, wetende dat de VLD toch wel als één van de meest belgisch gezinde partijen gezien wordt.

verder zou ik ook graag weten wat uw PERSOONLIJK standpunt is rond de toekomst van Vlaanderen, wenst u een totaal onafhankelijke Vlaamse republiek of ziet u een nauwere samenwerking met Nederland ook zitten, eventueel onder de vorm van een confederatie.

met vriendelijke groeten,

Thomas Muys

ingenious
28 mei 2004, 17:21
bij de opkomst van het fenomeen van BV's in de politiek en het overlopen van de ene naar de andere partij kwam er enorm veel commentaar van het blok. BV's kenden niets van politiek en konden beter blijven zingen. het probleem was natuurlijk dat de meeste BV's voor andere partijen kozen. nu doen ze echter lustig mee. elke overstap, zelfs van de meest onbenullige CD&Ver wordt met veel tamtam aangekondigd, met een trotse glimlach van de winter. hypocrisie?

waarom van dermeersch overstapte wil ik ook wel eens horen. feit is dat ze bij de VLD niet verkozen raakte, terwijl ze bij het VB een verkiesbare plaats kreeg aangeboden. van enig opportunisme (iets waar het blok ander partijen graag van beschuldigd) van beide kanten lijkt hier toch sprake!

graag antwoord mevrouw van dermeersch.

Dina
29 mei 2004, 00:30
Anke kreeg niet meteen een verkiesbare plaats aangeboden. Meer zelfs : ze mocht het eerste jaar zelfs niet op de lijst staan.

En waarom ze van de VLD overstapte naar het VB? Zo onlogisch vind ik dat niet.
1. ze was tegen het cordon sanitair. Vond dat onproductief. Het was haar (en anderen binnen de partij) zelfs verboden met VB-ers te praten....
2. ze zal nogal geschrokken zijn van de interne schijndemocratie binnen de VLD.
Binnen de VLD zal het geweest zijn van : tais-toi et sois belle.
Bij het VB zijn ze minder hypocriet. 8)

muys
29 mei 2004, 08:24
bij de opkomst van het fenomeen van BV's in de politiek en het overlopen van de ene naar de andere partij kwam er enorm veel commentaar van het blok. BV's kenden niets van politiek en konden beter blijven zingen. het probleem was natuurlijk dat de meeste BV's voor andere partijen kozen. nu doen ze echter lustig mee. elke overstap, zelfs van de meest onbenullige CD&Ver wordt met veel tamtam aangekondigd, met een trotse glimlach van de winter. hypocrisie?

waarom van dermeersch overstapte wil ik ook wel eens horen. feit is dat ze bij de VLD niet verkozen raakte, terwijl ze bij het VB een verkiesbare plaats kreeg aangeboden. van enig opportunisme (iets waar het blok ander partijen graag van beschuldigd) van beide kanten lijkt hier toch sprake!

graag antwoord mevrouw van dermeersch.

tja, er is natuurlijk een verschil tussen bv's die amper slim genoeg zijn om hun eigen naam te schrijven en bv's als anke en marie rose morel die beiden een universitair diploma hebben

ingenious
29 mei 2004, 09:57
]

tja, er is natuurlijk een verschil tussen bv's die amper slim genoeg zijn om hun eigen naam te schrijven en bv's als anke en marie rose morel die beiden een universitair diploma hebben

voor een universitair diploma te halen moet je niet slim zijn hoor. gewoon hard kunnen blokken is genoeg. ik ken genoeg domme mensen met een licentiaatsdiploma op zak.

muys
29 mei 2004, 10:26
]

tja, er is natuurlijk een verschil tussen bv's die amper slim genoeg zijn om hun eigen naam te schrijven en bv's als anke en marie rose morel die beiden een universitair diploma hebben

voor een universitair diploma te halen moet je niet slim zijn hoor. gewoon hard kunnen blokken is genoeg. ik ken genoeg domme mensen met een licentiaatsdiploma op zak.

maar het geeft toch wel een indicatie, en ankes werk in de senaat bewijst dat ze daar op haar plaats zit

er zijn naast dommerikken met een diploma ook slimmerikken hoor

Steenbok66
29 mei 2004, 11:07
Anke kreeg niet meteen een verkiesbare plaats aangeboden. Meer zelfs : ze mocht het eerste jaar zelfs niet op de lijst staan.

En waarom ze van de VLD overstapte naar het VB? Zo onlogisch vind ik dat niet.
1. ze was tegen het cordon sanitair. Vond dat onproductief. Het was haar (en anderen binnen de partij) zelfs verboden met VB-ers te praten....
2. ze zal nogal geschrokken zijn van de interne schijndemocratie binnen de VLD.
Binnen de VLD zal het geweest zijn van : tais-toi et sois belle.
Bij het VB zijn ze minder hypocriet. 8)

och, ze vond Dewinter een knappere knol dan Verhofstad...
en voordien mocht ze geen advokaat worden...
die orde, 't is toch niet alles hé...
en dat gerecht....
want....
maar ja, dat was privé hé....