PDA

View Full Version : Chileense justitie heft immuniteit Pinochet op


neruda
28 mei 2004, 18:49
http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_7860.jpg
Het hof van beroep in Santiago heft de immuniteit van de Chileense ex-dictator Augusto Pinochet op voor wat betreft zijn aandeel in de beruchte ´Operatie Condor´, een gezamenlijk plan van Zuid-Amerikaanse dictaturen in de jaren zeventig om hun (linkse) tegenstanders "uit te schakelen". (dwm, belga)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: GREAT NEWS !!
Time to kick his ass !

Gentenaar
28 mei 2004, 18:50
Beter laat dan nooit

circe
28 mei 2004, 18:51
Ligt 'm op sterven of zo?

Rechtsliberaal
28 mei 2004, 19:28
Ik ken nog een vergelijkbare politieke misdadiger: Joop den Uyl. Jammer dat die al zoethout is en niet meer vervolgd kan worden.....

Chucky
28 mei 2004, 19:39
Ik ken nog een vergelijkbare politieke misdadiger: Joop den Uyl. Jammer dat die al zoethout is en niet meer vervolgd kan worden.....


Heeft die er ook een enkele tienduizend vermoord ? 8O

Herman Desmedt ©HD
28 mei 2004, 19:46
Pinochet is de pineut !

Zit hij blut of heeft hij kanker en wil hij op kosten van de staat neg een paar jaar op zijn gemak zitten ?

Chucky
28 mei 2004, 20:01
Pinochet is de pineut !

Zit hij blut of heeft hij kanker en wil hij op kosten van de staat neg een paar jaar op zijn gemak zitten ?


8O Massamoordenaar is een pineut ?? 8O

neruda
28 mei 2004, 20:31
Pinochet is de pineut !

Zit hij blut of heeft hij kanker en wil hij op kosten van de staat neg een paar jaar op zijn gemak zitten ?

Ik hoop dat als het tot een berechting komt dat het boekske van de toenmalige CIA ook opengesteld zal worden..alleen maar om aan te tonen dat de US politiek niet veel veranderd is tov de jaren '70.
Het groot verschil is nu dat de US deze maal zijn eigen handen heeft vuil gemaakt terwijl ze het vroeger orkestreerden....martelingen weliswaar... :roll:

Rechtsliberaal
28 mei 2004, 23:39
Heeft die er ook een enkele tienduizend vermoord ? 8O


Nee, nog niet. De door hem veroorzaakte massamoord zal pas over enkele decennia plaatvinden, als het geteisem uit Allahs riolen in aantal zodanig groot is dat er in Nederland een burgeroorlog uitbreekt. Met dank aan Joop de Uyl, die de eerste Nederlandse premier was die zei dat Turkse en Marokkaanse gastarbeiders na gedane arbeid niet huiswaarts hoefden te keren.



http://logo.cafepress.com/2/356074.272512.gif

Max
29 mei 2004, 02:05
Lijkt me een sympathieke kerel die Pinochet.

Herman Desmedt ©HD
29 mei 2004, 08:26
Pinochet is de pineut !

Zit hij blut of heeft hij kanker en wil hij op kosten van de staat neg een paar jaar op zijn gemak zitten ?


8O Massamoordenaar is een pineut ?? 8O

Er lopen er ginderachter nog rond en véél erger: De uitvoerders, de echte moordenaars ... die ook op eigen houtje handelden.
Tuurlijk Pinochet was de opdrachtgever om "orde op zaken te stellen" en verantwoordelijk voor die militie.

Pinochet is de pineut omdat hij terugkeerde naar zijn land denkend dat hij er veilig was.

en Pino.. en Pin.. allitereerden zo mooi.

Vlaanderen Boven
29 mei 2004, 10:03
Lijkt me een sympathieke kerel die Pinochet.

Sarcasme mag ik hopen?

Sinistra
3 juni 2004, 12:45
http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_7860.jpg
Het hof van beroep in Santiago heft de immuniteit van de Chileense ex-dictator Augusto Pinochet op voor wat betreft zijn aandeel in de beruchte ´Operatie Condor´, een gezamenlijk plan van Zuid-Amerikaanse dictaturen in de jaren zeventig om hun (linkse) tegenstanders "uit te schakelen". (dwm, belga)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: GREAT NEWS !!
Time to kick his ass !


Pinochet is zelf zeker niet zuiver op de graat maar er moest inderdaad wel iets gedaan worden tegen de linkse invloeden in latijns_amerika die daar de vrijheden van de mensen serieus bedreigden. De manier hoe hij het heeft gedaan is uiteraard niet goed te keuren.

Calle
3 juni 2004, 12:53
Pinochet is de pineut !

Zit hij blut of heeft hij kanker en wil hij op kosten van de staat neg een paar jaar op zijn gemak zitten ?

Ik hoop dat als het tot een berechting komt dat het boekske van de toenmalige CIA ook opengesteld zal worden..alleen maar om aan te tonen dat de US politiek niet veel veranderd is tov de jaren '70.
Het groot verschil is nu dat de US deze maal zijn eigen handen heeft vuil gemaakt terwijl ze het vroeger orkestreerden....martelingen weliswaar... :roll:

Que ?

Ik denk dat de handen van de moslimterroristen wel iets vuiler zijn na het afhakken van al die hoofden.

De US zijn nog braaf tegenwoordig vindt ik. De media heeft veel veranderd. Kijk maar naar de afschuw toen al die verhalen over martelingen bovenkwamen.


Ik wacht nog steeds op dezelfde publieke veroordeling van al de moslimaanslagen.