PDA

View Full Version : 7 miljard mensen op aarde


speurneus
3 januari 2011, 09:38
Het ontbreekt ons niet zo zeer aan plaats dan wel aan evenwicht.
http://blogs.tijd.be/bbb/2011/01/zeven-miljard-mensen-zoeken-evenwicht.html

Henri1
3 januari 2011, 10:38
Het ontbreekt ons niet zo zeer aan plaats dan wel aan evenwicht.
http://blogs.tijd.be/bbb/2011/01/zeven-miljard-mensen-zoeken-evenwicht.html

Hoe meer zielen hoe meer vreugd. ;-)

illwill
3 januari 2011, 12:32
Als we met teveel zijn zullen rampen, ziekten en wijzelf het evenwicht toch wel even rechtzetten.

Caligula
3 januari 2011, 12:37
Als we met teveel zijn zullen rampen, ziekten en wijzelf het evenwicht toch wel even rechtzetten.

jij tegen een dik miljard Chinezen?
Have fun die hele seconde 8-)

parcifal
3 januari 2011, 13:08
jij tegen een dik miljard Chinezen?
Have fun die hele seconde 8-)

Ik beklaag die Chinezen in feite, heb jij al eens proberen discussieren met Illwill?
Hij begrijpt zelfs het concept 'discussie' niet. ;-)

poekieJ
3 januari 2011, 13:52
jij tegen een dik miljard Chinezen?
Have fun die hele seconde 8-)

De Chinezen kijken tegen een vergrijzing aan waartegen die van ons een zondagmiddag-uistapje is. Zoveel fun staat hun daar ook niet te wachten.

illwill
3 januari 2011, 17:18
jij tegen een dik miljard Chinezen?
Have fun die hele seconde 8-)

Ik tegen d chinezen? Wat bedoel je?

Caligula
3 januari 2011, 17:23
Ik tegen d chinezen? Wat bedoel je?Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Als we met teveel zijn zullen rampen, ziekten en wijzelf het evenwicht toch wel even rechtzetten.

Antoon
3 januari 2011, 21:02
De Chinezen kijken tegen een vergrijzing aan waartegen die van ons een zondagmiddag-uistapje is. Zoveel fun staat hun daar ook niet te wachten.

:lol:

Nr.10
3 januari 2011, 22:22
De Chinezen kijken tegen een vergrijzing aan waartegen die van ons een zondagmiddag-uistapje is. Zoveel fun staat hun daar ook niet te wachten.
Volgens mensen die er geweest zijn is het onvoorstelbaar hoeveel mensen daar rondlopen (in steden als Shanghai, Peking, Hong Kong). Ze leven daar als termieten in een termietenheuvel.

Caligula
3 januari 2011, 22:54
Volgens mensen die er geweest zijn is het onvoorstelbaar hoeveel mensen daar rondlopen (in steden als Shanghai, Peking, Hong Kong). Ze leven daar als termieten in een termietenheuvel.

Als sardientjes in een blikje ?

http://www.yesicanusechopsticks.com/capsule/Capsule2.jpg

Steve_M
3 januari 2011, 22:58
:lol:

Ja, een grootmacht van een miljard mensen (al dan niet vergrijzend), waarbij de VS een goede 772 miljard dollar schulden heeft uitstaan en die aan ijltempo hun militaire capaciteiten uitbreiden: lacheuh!

illwill
4 januari 2011, 07:52
Als de topic gaat over 7 miljard mensen...en ik zeg "we" of "wij"...over wie heb ik het dan volgens jou?
Over 7 miljard mensen of over wij als Belgen? :roll:

Het stukje over rampen en ziekten wat ik schreef...alsof deze ook enkel in Belgie zullen voorkomen dan.

Wat dacht je? Dat ik bedoelde dat wij "Belgen" het aantal chinezen zouden gaan reduceren ofzo? :lol::lol::lol: Aub iets langer nadenken.

illwill
4 januari 2011, 07:55
Ja, een grootmacht van een miljard mensen (al dan niet vergrijzend), waarbij de VS een goede 772 miljard dollar schulden heeft uitstaan en die aan ijltempo hun militaire capaciteiten uitbreiden: lacheuh!

Daar is niemand wat mee indien je met een handvol nucleaire wapens alle landen ter wereld binnen het uur kunt egalizeren.

parcifal
4 januari 2011, 09:22
Daar is niemand wat mee indien je met een handvol nucleaire wapens alle landen ter wereld binnen het uur kunt egalizeren.

Waarom zou een bepaalde partij in een conflict zoiets doen?

Caligula
4 januari 2011, 10:10
Daar is niemand wat mee indien je met een handvol nucleaire wapens alle landen ter wereld binnen het uur kunt egalizeren.

*game over, insert another coin*

Erwinvds
4 januari 2011, 10:22
De Chinezen kijken tegen een vergrijzing aan waartegen die van ons een zondagmiddag-uistapje is. Zoveel fun staat hun daar ook niet te wachten.

De chinezen hebben, denk ik, al lang begrepen dat de vergrijzing zich zelf oplost.
Even door de zure appel bijten en de oudjes verdwijnen uit zichzelf.

illwill
4 januari 2011, 10:31
*game over, insert another coin*

Idd, het aantal militairen of middelen dat je hebt maken het verschil niet meer.

Caligula
4 januari 2011, 10:33
Idd, het aantal militairen of middelen dat je hebt maken het verschil niet meer.
Denk ik wel hoor.
Wat ga je doen als de rest van de wereld één radioactief besmet gebied is?

illwill
4 januari 2011, 10:33
Waarom zou een bepaalde partij in een conflict zoiets doen?

Eerst stoppen met persoonlijke aanvallen...stel dan de vraag dan nog eens, probeer als een volwassen persoon over te komen aub.

parcifal
4 januari 2011, 10:35
Idd, het aantal militairen of middelen dat je hebt maken het verschil niet meer.

Ach, hoe verklaar je dan alle oorlogen waar de VS of de USSR/Rusland in betrokken was de laatste 50 jaar?

Ook bij de falkland-oorlog zijn geen kernwapens gebruikt.
Hoe kan dat als het aantal militairen of middelen dat je hebt geen verschil meer maken?

En waarom spenderen bvb. de VS dan jaarlijks honderden miljarden aan conventionele wapens?

illwill
4 januari 2011, 10:36
Denk ik wel hoor.
Wat ga je doen als de rest van de wereld één radioactief besmet gebied is?

Niemand gaat heel de planeet volgooien.

Maakt wel uit volgens jou? Ok, de chinezen hebben bv kwa aantallen meer militairen en aantal middelen van allerhande soorten. Indien de VS enkele Nucleaire bommen laat vallen in China...wat maken die aantallen dan nog uit volgens jou?

illwill
4 januari 2011, 10:36
Ach, hoe verklaar je dan alle oorlogen waar de VS of de USSR/Rusland in betrokken was de laatste 50 jaar?

Ook bij de falkland-oorlog zijn geen kernwapens gebruikt.
Hoe kan dat als het aantal militairen of middelen dat je hebt geen verschil meer maken?

En waarom spenderen bvb. de VS dan jaarlijks honderden miljarden aan conventionele wapens?

Eerst stoppen met persoonlijke aanvallen...stel dan de vraag dan nog eens, probeer als een volwassen persoon over te komen aub.

Caligula
4 januari 2011, 10:38
Niemand gaat heel de planeet volgooien.

Maakt wel uit volgens jou? Ok, de chinezen hebben bv kwa aantallen meer militairen en aantal middelen van allerhande soorten. Indien de VS enkele Nucleaire bommen laat vallen in China...wat maken die aantallen dan nog uit volgens jou?

Daar is niemand wat mee indien je met een handvol nucleaire wapens alle landen ter wereld binnen het uur kunt egalizeren.
Probeer wel een beetje in een lijn te blijven aub.
Tussen die 2 post zit amper een uurtje :-D

illwill
4 januari 2011, 11:06
Probeer wel een beetje in een lijn te blijven aub.
Tussen die 2 post zit amper een uurtje :-D

Klein verschil...ik bedoel hiermee dat bv de VS niet alle landen ter wereld gaat bestoken met nucleaire wapens...ze hebben dan ook meer allianties dan dat ze vijanden hebben. Het andere wat ik bedoel is dat ze elk land ter wereld kunnen bereiken.

Kortom, ik blijf in de lijn.

parcifal
4 januari 2011, 11:08
Eerst stoppen met persoonlijke aanvallen...stel dan de vraag dan nog eens, probeer als een volwassen persoon over te komen aub.

Als je niet kan antwoorden mag je dat ook gewoon zeggen hoor, kleintje.

illwill
4 januari 2011, 11:19
Als je niet kan antwoorden mag je dat ook gewoon zeggen hoor, kleintje.

Eerst stoppen met persoonlijke aanvallen...stel dan de vraag dan nog eens, probeer als een volwassen persoon over te komen aub.