View Full Version : Wegenwerkers stappen op na drie ongevallen
Blue Sky
11 januari 2011, 19:58
http://www.skynet.be/nieuws-sport/nieuws/detail_wegenwerkers-stappen-drie-ongevallen?id=740689&show_comments=1
De tien werkmannen van Herbosch-Kiere uit Kallo die gisteren tussen Strombeek-Bever en Meise geluidsschermen plaatsten aan de A12 zijn ermee gestopt nadat er drie ongevallen gebeurden in twee uur tijd. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. "Ze beefden van de schrik", zegt werfleider Geert Baert in de krant. "Auto's en vrachtwagens raasden op enkele meters van ons aan 120 per uur voorbij. Niemand hield zich aan de limiet van 70 km."
Wat rijden ze toch weer defensief onze hoffelijke verkeersdeelnemers.
manta
11 januari 2011, 21:55
http://www.skynet.be/nieuws-sport/nieuws/detail_wegenwerkers-stappen-drie-ongevallen?id=740689&show_comments=1
Wat rijden ze toch weer defensief onze hoffelijke verkeersdeelnemers.
"Auto's en vrachtwagens raasden op enkele meters van ons aan 120 per uur voorbij. Niemand hield zich aan de limiet van 70 km."
Ergens klopt er iets niet aan zijn uitleg ...;-)
Scherven A. Mok
12 januari 2011, 06:34
Onze gevangenissen zijn te klein om die miljoenen moordenaars weg te steken.
stropke
12 januari 2011, 12:41
Onze gevangenissen zijn te klein om die miljoenen moordenaars weg te steken.
Stuur ze maar naar Tilburg, in NL zijn nog cellen te huur.
BTW in N-Nederland worden wegwerkers weer veel beter beschermd. Daar zorgen de verkeersregelaars voor, een officieel beroep, met zelfde bevoegdheden en autoriteit als de wegpolitie (verkeerspolitie) Die werken wel onder de paralpu van de verkeerspolitie. Ze nemen eigenlijk het verkeersregelend werk over\uit handen van de verkeerspolitie.
Daar vliegen ze niet voorbij wegwerkers, het is dan 50 of 70km afhankelijk vd situatie. Voorbij vliegers betrapt kost 160€, daar gaat uwe nieuwjaarspré.
http://vkrc.nl/index.php/deverkeersregelaarscentrale/verkeersregelaars/opleiding-bevoegd-verkeersregelaar.html
In belziek weer typisch alles mee de "franse slag" geregeld of beter ontregeld.
Weer een reden tot hereniging en tot zolang nauwere samenwerking tussen Vlaanderen en N-Nederland. Werk aan de winkel voor Crevits.
Bobke
12 januari 2011, 12:54
Onze gevangenissen zijn te klein om die miljoenen moordenaars weg te steken.
Rijbewijzen afnemen vraagt weinig plaats.
Blue Sky
12 januari 2011, 15:33
Rijbewijzen afnemen vraagt weinig plaats.
Het is niet dat dit een belemmering hoeft te zijn om gewoon verder te rijden.
Bobke
12 januari 2011, 15:39
Het is niet dat dit een belemmering hoeft te zijn om gewoon verder te rijden.
Waarschijnlijk niet voor iedereen.
Anna List
12 januari 2011, 15:43
Onze gevangenissen zijn te klein om die miljoenen moordenaars weg te steken.
zet die gevangenen aan de wegenwerken :o
Bobke
12 januari 2011, 15:50
zet die gevangenen aan de wegenwerken :o
Met die vlag staan zwaaien in plaats van die pop ?
kelt
12 januari 2011, 18:11
De verkeersdeelnemers hebben met vereende krachten vermeden dat er wegobstakels geplaatst werden..
Vrachtwagenrijders en automobilisten één strijd......en werken kun je ook snachts doen... :twisted:
Bobke
12 januari 2011, 18:15
De verkeersdeelnemers hebben met vereende krachten vermeden dat er wegobstakels geplaatst werden..
Vrachtwagenrijders en automobilisten één strijd......en werken kun je ook snachts doen... :twisted:
Kunnen de verkeersdeelnemers hun wegen zelf herstellen.
fb718882
13 januari 2011, 09:31
http://www.skynet.be/nieuws-sport/nieuws/detail_wegenwerkers-stappen-drie-ongevallen?id=740689&show_comments=1
Wat rijden ze toch weer defensief onze hoffelijke verkeersdeelnemers.
Ik rijd regelmatig op de Duitse autostrades , van Aachen tot Deggendorf , +/- 650 km . Ook daar zijn om de zoveel kilometer wegenwerken , en dan is de maximum toegelaten snelheid 80 km per uur . En iedereen houdt zich daaraan . Alle dikke Mercedessen , BMW's , Audi's rijden daar 80 .
Ik snap niet waarom wij hier die discipline niet kunnen opbrengen .
Blue Sky
13 januari 2011, 10:46
Ik rijd regelmatig op de Duitse autostrades , van Aachen tot Deggendorf , +/- 650 km . Ook daar zijn om de zoveel kilometer wegenwerken , en dan is de maximum toegelaten snelheid 80 km per uur . En iedereen houdt zich daaraan . Alle dikke Mercedessen , BMW's , Audi's rijden daar 80 .
Ik snap niet waarom wij hier die discipline niet kunnen opbrengen .
Opzij opzij opzij, maak plaats maak plaats maak plaats ... wij hebben zo'n verschrikkelijke haast. Kwestie van prioriteiten stellen hé. Voor de Belg is de absolute prioriteit zo snel mogelijk van A naar B vlammen, ten koste van alles en nog wat.
stropke
13 januari 2011, 12:49
Opzij opzij opzij, maak plaats maak plaats maak plaats ... wij hebben zo'n verschrikkelijke haast. Kwestie van prioriteiten stellen hé. Voor de Belg is de absolute prioriteit zo snel mogelijk van A naar B vlammen, ten koste van alles en nog wat.
Oooooh, dat was dus over de Belzieke chauffeur dat Herman v Veen dat liedje schreef. Nu verstaan ik het...:lol::lol:
http://www.youtube.com/watch?v=0FiuDrfu2D8
Herr Flick
13 januari 2011, 13:56
Met die vlag staan zwaaien in plaats van die pop ?
Als kegel he Bobke, doe die allemaal zo een fluo vestje aan en zo een zwaailamp op hunne kop.
fox
13 januari 2011, 14:19
Ik rijd regelmatig op de Duitse autostrades , van Aachen tot Deggendorf , +/- 650 km . Ook daar zijn om de zoveel kilometer wegenwerken , en dan is de maximum toegelaten snelheid 80 km per uur . En iedereen houdt zich daaraan . Alle dikke Mercedessen , BMW's , Audi's rijden daar 80 .
Ik snap niet waarom wij hier die discipline niet kunnen opbrengen .
Wel, dat is vrij simpel. In Duitsland mag je zo snel rijden als je wel. Geen overdreven regelneverij en flitsen om te kunnen flitsen. Als daar dan borden staan met een snelheidsbeperking dan beseffen de Duitsers goed genoeg dat daar een goeie reden voor is.
Hier in Belgie heb je te pas en te onpas snelheidsbeperkingen wanneer dat compleet onnodig is en op den duur veegt iedereen daar natuurlijk zijn voeten aan. Als een snelheidsbeperking dan eens terecht is, is er natuurlijk niemand die dat weet.
Bobke
13 januari 2011, 15:05
Als kegel he Bobke, doe die allemaal zo een fluo vestje aan en zo een zwaailamp op hunne kop.
Voor deze niet niet willen werken dan. ;-)
circe
13 januari 2011, 15:15
Ergens klopt er iets niet aan zijn uitleg ...;-)
o? gij nog nooit vrachtwagen aan 120 zien rijden?
fox
13 januari 2011, 16:28
o? gij nog nooit vrachtwagen aan 120 zien rijden?
Van die semi bestelwagens wel ja, maar is een echte vrachtwagen niet begrensd?
the_dude
20 januari 2011, 17:22
Wel, dat is vrij simpel. In Duitsland mag je zo snel rijden als je wel. Geen overdreven regelneverij en flitsen om te kunnen flitsen. Als daar dan borden staan met een snelheidsbeperking dan beseffen de Duitsers goed genoeg dat daar een goeie reden voor is.
Hier in Belgie heb je te pas en te onpas snelheidsbeperkingen wanneer dat compleet onnodig is en op den duur veegt iedereen daar natuurlijk zijn voeten aan. Als een snelheidsbeperking dan eens terecht is, is er natuurlijk niemand die dat weet.
volledig correct, laat een mens doen en hij reguleert zichzelf. In belgie misbruikt de politiek de uitzonderingen om de rest van het land te beknotten. M.a.g. wij nogal redelijk onder de duim leven en frustraties zich opstapelen.
hurricane
20 januari 2011, 17:29
De verkeersdeelnemers hebben met vereende krachten vermeden dat er wegobstakels geplaatst werden..
Vrachtwagenrijders en automobilisten één strijd......en werken kun je ook snachts doen... :twisted:
Geef u op als vrijwilliger !
hurricane
20 januari 2011, 17:31
Ik rijd regelmatig op de Duitse autostrades , van Aachen tot Deggendorf , +/- 650 km . Ook daar zijn om de zoveel kilometer wegenwerken , en dan is de maximum toegelaten snelheid 80 km per uur . En iedereen houdt zich daaraan . Alle dikke Mercedessen , BMW's , Audi's rijden daar 80 .
Ik snap niet waarom wij hier die discipline niet kunnen opbrengen .
Dikke 2
Daar blijven ook geen idioten steevast op het linker rijvak tuffen omdat ze geen zin hebben om rechts te rijden.
stropke
12 maart 2011, 21:33
Grote verkeershinder door werken op E313, agent aangereden
zaterdag 12 maart 2011
De bouw van een nieuwe brug aan Liessel in Geel veroorzaakt grote verkeershinder op de E313 richting Hasselt. Het verkeer moet er dit weekend de snelweg verlaten in Geel-West om vervolgens via secundaire wegen naar Geel-Oost te rijden. Zaterdag om 14 uur stond er door de werken een file van zes kilometer. Een agent die het verkeer regelde op de omleidingsroute werd aangereden.
Binnenland Verkeer
De wachttijd loopt er op tot meer dan een uur. 'Bestuurders die naar Limburg rijden, moeten minstens een uur aanschuiven', bevestigt Hajo Beeckman van het Vlaams verkeerscentrum. 'We raden bestuurders aan om de E19 naar Brussel te nemen. Van daaruit kunnen ze naar Leuven om vervolgens de E314 richting Hasselt te nemen. In normale omstandigheden duurt dit traject 25 minuten langer, maar door de lange file in Geel bespaar je dit weekend heel wat tijd op die manier.'
Een politieagent die het verkeer regelde op de omleidingsroute werd om 10.20 uur aangereden. Hij stond op het op- en afrittencomplex in Geel-West. De bestuurder van de wagen pleegde vluchtmisdrijf. Na een achtervolging kon de politie hem oppakken in Herentals. De aangereden agent werd gewond naar het ziekenhuis gebracht.
De E313 is afgesloten in Geel om herstellingswerken aan een brug uit te voeren. Een vrachtwagen reed vorig jaar tegen de brug. De brug moest door het ongeval voor de helft afgebroken worden.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20110312_036
Tja, blijkbaar toch weer geen geduld bij wegwerken en begrip dat er gewerkt moet worden.
Als de wegen er slecht bijliggen is het ook niet goed, dus moet men er maar wat voor over hebben.
Welja,welja,het is weer eens nauwkeurig georganiseerd..
Op de plaats waar flitscamera's (mobiele versie) aangewezen zijn,zijn ze niet.privé-bedrijven kunnen hoogstens wat borden en afschermingen proberen te zetten maar ze mogen het verkeer niet zelf controleren...Dat is voer voor de overheid
Als een werf op de openbare weg geen kritische plaats is,die verstrengd toezicht vereist,wat is het dan wel?
Het zegt inderdaad veel over de gemiddelde weggebruiker,die wegenwerken op "zijn" stukje weg,op het moment dat hij langskomt,gewoonweg niet tolereert(maar wel de wegbeheerder aansprakelijk stelt bij schade wegens slecht wegdek aan de auto).Niks aan te doen,aan dergelijke str*nt-mentaliteit,welaan,laat dan in ieder geval de boete-hamer genadeloos naar beneden komen!
Geef u op als vrijwilliger !
Ik probeerde eigenlijk de str*ntmentaliteit ,gekweekt tijdens de decennia-lange "bijna-gratis-auto-mobility"-jaren aan te geven.
Een geluk,het is niet langer houdbaar...
hurricane
13 maart 2011, 07:43
Misschien worden de mensen het beu omdat men overal tegelijk werken start en dan laat liggen ?
(Kwestie van de voorschotten al te kunnen ontvangen)
Maar dat maakt het gevaarlijk rijden in de buurt van die arbeiders niet goed, uiteraard.
Misschien moet er bij aanbestedingen eens meer nagedacht worden. De goedkoopste levert slecht werk. Of blijft er te veel geld aan de vingers hangen ?
Toch raar. In Duitsland zijn de wegen stukken beter. En werkzaamheden worden op een soepele manier omgeleid.
Maar ja....dit is Belgickske...
Mambo
13 maart 2011, 16:34
Misschien worden de mensen het beu omdat men overal tegelijk werken start en dan laat liggen ?
(Kwestie van de voorschotten al te kunnen ontvangen)
Maar dat maakt het gevaarlijk rijden in de buurt van die arbeiders niet goed, uiteraard.
Misschien moet er bij aanbestedingen eens meer nagedacht worden. De goedkoopste levert slecht werk. Of blijft er te veel geld aan de vingers hangen ?
Toch raar. In Duitsland zijn de wegen stukken beter. En werkzaamheden worden op een soepele manier omgeleid.
Maar ja....dit is Belgickske...
Ik zou je nog moeten geloven. Sommige straten blijven gewoonweg openliggen tot in het oneindige. Amper werkers aanwezig.
the_dude
13 maart 2011, 16:44
Ik rijd regelmatig op de Duitse autostrades , van Aachen tot Deggendorf , +/- 650 km . Ook daar zijn om de zoveel kilometer wegenwerken , en dan is de maximum toegelaten snelheid 80 km per uur . En iedereen houdt zich daaraan . Alle dikke Mercedessen , BMW's , Audi's rijden daar 80 .
Ik snap niet waarom wij hier die discipline niet kunnen opbrengen .
Ik wel.
Onze voorbeelden, u kent ze wel die mensen die wij verkiezen om ons land te runnen, geven dagelijks het voorbeeld dat regeltjes gelden voor de anderen, zolang deze mentaliteit niet wijzigt zal het volk hetzelfde gedrag blijven tonen.
stropke
18 maart 2011, 12:36
Recordaantal snelheidsboetes aan werken E17
vrijdag 18 maart 2011
Binnenland DE PINTE/DEINZE/NAZARETH/ZWIJNAARDE - Aan de werken op de E17 tussen Deinze en Zwijnaarde zijn donderdag 1.397 bestuurders geflitst in amper 4 uur. De politie zet bij de werken dagelijks een bord met het aantal betrapte hardrijders.
Op de strook van de werkzaamheden geldt een snelheidsbeperking van 70 kilometer per uur. Hoofdcommissaris Michel Van Butseele van de wegpolitie vindt het onbegrijpelijk dat er zo veel boetes uitgeschreven moeten worden. 'Het verschil tussen 120 of 70 kilometer per uur door de werkenzone bedraagt amper 3 minuten', zegt hij aan vrt.
Donderdagmiddag gebeurde nog een ongeluk met drie vrachtwagens aan de werken ter hoogte van Nazareth. De eerste kettingbotsing, op de vierde dag van de werken, leidde tot een file van meer dan een uur, van in Waregem richting Gent.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20110318_051
Sommigen leren het nooit of willen gul zijn en zo de staatskas spekken. En dat voor nog geen 5min tijdwinst zet ge nog het leven van wegwerkers op spel.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.