PDA

View Full Version : tolheffing zonder regering....


brother paul
19 januari 2011, 15:37
Ziewel dat ze kunnen overeenkomen ze...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1210303/2011/01/19/Drie-gewesten-zijn-het-eens-over-tolsysteem-vanaf-2013.dhtml

vanaf 2013 tolheffing

Sammael
19 januari 2011, 16:31
Ik lees nergens dat de tolheffing zal worden gekoppeld aan een afschaffing van de autobelasting en taks op inschrijving.

Dus i.p.v. het belasten van het louter bezit van een wagen te vervangen door het belasten van het effectief gebruik, gaan ze gewoon het louter bezit én het gebruik van een wagen belasten. En dat wordt al belast via al hetgeen ge al afdraagt aan de staat als ge een literke naft koopt.

Een gore bende klootzakken is het.

Wat is 't volgende? Een taks op voet- en fietspadgebruik? Ik betaal godverdomme toch al voor die wegen? Dan moet ik nog eens betalen als ik er ga op rijden? Hoeveel keer moet ik eigenlijk nog betalen voor 't zelfde? Gaan ze goud ipv asfalt gebruiken misschien? Scheten en boeren laten is ook slecht voor 't milieu. Binnenkort tellekers naast onze mond- en aarsopeningen?

Misschien kunnen ze mijn werkgever gewoon ineens vragen mijn loon rechtstreeks integraal in de bodemloze staatskas te storten, in ruil voor een paar voedselbonnen.

Bah.

Alfred
19 januari 2011, 16:44
Lichte wagens zullen via een elektronisch vignet onderworpen worden aan een belasting op de reisduur.

Verklaart direct waarom het overal zone 30 moet en zal worden.

Micele
19 januari 2011, 17:43
2013 ? :lol:

Afwachten tot het zover is, ik heb vroeger al zoveel *data gehoord die niet uitkwamen.

* bvb. de offic. europese n° plaat zou ook tenlaatste in 2004 komen, het was einde 2010...

En als het ooit zou komen, nemen we 2015...
normaal gezien gaat dan de verkeersbelasting verdwijnen, zoals eerdere meldingen van de voorgaande jaren.

tzal wel vest-broekzak operatie zijn met winst voor de staat (maar vooral door het buitenlands verkeer, dat was toch de bedoeling)

Micele
19 januari 2011, 17:54
Verklaart direct waarom het overal zone 30 moet en zal worden.

Lichte wagens zullen via een elektronisch vignet onderworpen worden aan een belasting op de reisduur.

wacht even... lees ik goed ?

je kan dus geld sparen door harder te rijden?

tjonge, wie bedenkt zoiets toch ? :lol:

Mahalingam
19 januari 2011, 19:08
Gezien het streven van een deel van de bevolking om de situatie van 1400 jaar geleden in Arabië hier in te voeren, is zo'n retrograde beweging naar het Europese middeleeuwse concept van tolgaarders en tolwegen alleszins te verteren.

brother paul
19 januari 2011, 21:29
wacht even... lees ik goed ?

je kan dus geld sparen door harder te rijden?

tjonge, wie bedenkt zoiets toch ? :lol:

er zijn daar twee perverte effecten aan

1° je betaalt meer om in file te staan ??? Ofwel moet je keihard de file vermeiden, ofwel gaat de staat hier keihard geld gaan verdienen door de wegen zo slecht mogelijk te doen...

2° je betaalt minder door hard te rijden ???? Dus de contradictie, vanaf nu vlammen alle camionetten 130km/u, want anders betalen ze teveel.

Mambo
19 januari 2011, 23:56
Op de E40 van Brussel naar gent hangt daar op de muur van zo'n brug een scanner. 3 rijvakken met zo'n purper of blauw licht worden daar tegelijk ingescand. Ergens ter hoogte van Erpe Mere. Precies zo een beetje sciencefiction .

Iemand een idee met wat die precies bezig is?

manta
20 januari 2011, 00:49
Op de E40 van Brussel naar gent hangt daar op de muur van zo'n brug een scanner. 3 rijvakken met zo'n purper of blauw licht worden daar tegelijk ingescand. Ergens ter hoogte van Erpe Mere. Precies zo een beetje sciencefiction .

Iemand een idee met wat die precies bezig is?

Kan vanalles zijn , in Nederland hangen ze daar zelfs camera's tussen om te zien of je wel een gordel aan hebt ...
Maar 't kan zijn dat men er de nodige dingen in kan steken om de werking van het Duitse MAUTsysteem na te doen , daar kan men ook volgen langs welke autostrade je gaat (en durf geen paal te ver rijden of ze zijn er hoor :?)

solidarnosc
20 januari 2011, 02:42
Ziewel dat ze kunnen overeenkomen ze...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1210303/2011/01/19/Drie-gewesten-zijn-het-eens-over-tolsysteem-vanaf-2013.dhtml

vanaf 2013 tolheffing

Dit is een bevoegdheid van de gewesten en die zijn niet in lopende zaken.

bgf324
20 januari 2011, 02:58
Ziewel dat ze kunnen overeenkomen ze...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1210303/2011/01/19/Drie-gewesten-zijn-het-eens-over-tolsysteem-vanaf-2013.dhtml

vanaf 2013 tolheffing

Maar da's geen federale bevoegdheid. Het gaat alleszins tussen Vlaams, Waals en Brussels gewest. Nergens zie ik daar federale inmoeiing

Jantje
20 januari 2011, 03:53
Ik lees nergens dat de tolheffing zal worden gekoppeld aan een afschaffing van de autobelasting en taks op inschrijving.

Dus i.p.v. het belasten van het louter bezit van een wagen te vervangen door het belasten van het effectief gebruik, gaan ze gewoon het louter bezit én het gebruik van een wagen belasten. En dat wordt al belast via al hetgeen ge al afdraagt aan de staat als ge een literke naft koopt.

Een gore bende klootzakken is het.

Wat is 't volgende? Een taks op voet- en fietspadgebruik? Ik betaal godverdomme toch al voor die wegen? Dan moet ik nog eens betalen als ik er ga op rijden? Hoeveel keer moet ik eigenlijk nog betalen voor 't zelfde? Gaan ze goud ipv asfalt gebruiken misschien? Scheten en boeren laten is ook slecht voor 't milieu. Binnenkort tellekers naast onze mond- en aarsopeningen?

Misschien kunnen ze mijn werkgever gewoon ineens vragen mijn loon rechtstreeks integraal in de bodemloze staatskas te storten, in ruil voor een paar voedselbonnen.

Bah.

Je loon direct laten betalen aan de overheid en je voedselbonnen geven, gaat niet.
Ze komen namelijk niet overeen welke overheid hoeveel % van je loon mag opeisen en wie de voedselbonnen moet betalen.

brother paul
20 januari 2011, 07:57
Op de E40 van Brussel naar gent hangt daar op de muur van zo'n brug een scanner. 3 rijvakken met zo'n purper of blauw licht worden daar tegelijk ingescand. Ergens ter hoogte van Erpe Mere. Precies zo een beetje sciencefiction .

Iemand een idee met wat die precies bezig is?

laat eens raden: nummerplaten lezen ?

brother paul
20 januari 2011, 08:00
wel kijk, ik snap niet waarom ze nu de begroting willen transferreren...

als je weet dat de lokale overheid zich met lokale middelen moet financieren, dan moet de lokale overheid gewoon geld innen van 'huizen - wegen - telecom - waterwegen - energietaksen voor verwarming van huizen '

en moet de federale overheid gewoon, in dezelfde verhouding de belastingen verminderen...

Mambo
20 januari 2011, 22:12
laat eens raden: nummerplaten lezen ?

Ja en wat dan?

't geeft me zo het gevoel dat we feitelijk een product uit een supermarkt aan het worden zijn die door de kassa ingescand worden.

Yves38
20 januari 2011, 22:25
Verklaart direct waarom het overal zone 30 moet en zal worden.

Wat een gelul is dat ?

Yves38
20 januari 2011, 22:27
Op de E40 van Brussel naar gent hangt daar op de muur van zo'n brug een scanner. 3 rijvakken met zo'n purper of blauw licht worden daar tegelijk ingescand. Ergens ter hoogte van Erpe Mere. Precies zo een beetje sciencefiction .

Iemand een idee met wat die precies bezig is?

Heb dat ook gezien, waarschijnlijk trajectcontrole. Cruisecontrol opzetten en je bent ervan af.

Controle,controle, controle, controle.....duidt er maar op hoe bang ze zijn dat ze toch maar ergens een centje verliezen.

Yves38
20 januari 2011, 22:30
Ik lees nergens dat de tolheffing zal worden gekoppeld aan een afschaffing van de autobelasting en taks op inschrijving.

Dus i.p.v. het belasten van het louter bezit van een wagen te vervangen door het belasten van het effectief gebruik, gaan ze gewoon het louter bezit én het gebruik van een wagen belasten. En dat wordt al belast via al hetgeen ge al afdraagt aan de staat als ge een literke naft koopt.

Een gore bende klootzakken is het.

Wat is 't volgende? Een taks op voet- en fietspadgebruik? Ik betaal godverdomme toch al voor die wegen? Dan moet ik nog eens betalen als ik er ga op rijden? Hoeveel keer moet ik eigenlijk nog betalen voor 't zelfde? Gaan ze goud ipv asfalt gebruiken misschien? Scheten en boeren laten is ook slecht voor 't milieu. Binnenkort tellekers naast onze mond- en aarsopeningen?

Misschien kunnen ze mijn werkgever gewoon ineens vragen mijn loon rechtstreeks integraal in de bodemloze staatskas te storten, in ruil voor een paar voedselbonnen.

Bah.

Correct, heel het land en Europa wat dat betreft ook begint op een groot openbaar concentratiekamp of een communistisch regime te lijken. Ik kan je reactie met betrekking tot het afgeven van je loon wel ergens bereiken, maar als er 1 ding is wat wel al bewezen is, dan is het wel dat communisme niet werkt. Waarom zou ik immers hard werken, als ik finaal toch maar evenveel krijg als een ander. Dan kan ik er beter mijn kas aan vegen.

Dat ze de buitenlanders laten betalen voor het gebruik van onze wegen tot daar aan toe, maar ik vind dat wij al meer dan genoeg betalen voor onze wagen via belastingen op brandstof en wegenbelastingen, BTW enz enz.

Even dit terzijde, mijn vrouw rijdt via een stukje autostrade naar het werk. Wat denk je dat ze gaat doen als ze zich daar blauw aan moet betalen ? Ofwel gaan we de berekening maken of het nog zin heeft om te gaan werken en niet beter is of ze gewoonweg te mijne laste komt ofwel gaat ze binnendoor rijden...

Inderdaad gore geldgeile klootzakken zijn het.

Mambo
20 januari 2011, 22:34
Correct, heel het land en Europa wat dat betreft ook begint op een groot openbaar concentratiekamp te lijken.

Dat ze de buitenlanders laten betalen voor het gebruik van onze wegen tot daar aan toe, maar ik vind dat wij al meer dan genoeg betalen voor onze wagen via belastingen op brandstof en wegenbelastingen, BTW enz enz.

Even dit terzijde, mijn vrouw rijdt via een stukje autostrade naar het werk. Wat denk je dat ze gaat doen als ze zich daar blauw aan moet betalen ? Ofwel gaan we de berekening maken of het nog zin heeft om te gaan werken en niet beter is of ze gewoonweg te mijne laste komt ofwel gaat ze binnendoor rijden...

Inderdaad gore geldgeile klootzakken zijn het.

Mie Beton hé.
Je ziet dat aan haar ogen dat ze bezeten is.

Yves38
20 januari 2011, 22:43
Mie Beton hé.
Je ziet dat aan haar ogen dat ze bezeten is.

En wat moet ik hieronder verstaan ?

Yves38
20 januari 2011, 22:59
er zijn daar twee perverte effecten aan

1° je betaalt meer om in file te staan ??? Ofwel moet je keihard de file vermeiden, ofwel gaat de staat hier keihard geld gaan verdienen door de wegen zo slecht mogelijk te doen...

2° je betaalt minder door hard te rijden ???? Dus de contradictie, vanaf nu vlammen alle camionetten 130km/u, want anders betalen ze teveel.

Correctie, ge wordt gestraft als ge met uw camionette of auto gaat werken. Ge kunt beter thuisblijven en genieten van de sociale zekerheid die betaalt wordt met de taksen die uit dit systeem komen, dan hebt ge nergens last van, niet in het minst van stress.

En dan wij maar zeggen dat die migranten en andere armoezaaiers die hier asiel aanvragen zotten zijn...

Wat een KLOTELAND

fox
21 januari 2011, 10:30
Heb dat ook gezien, waarschijnlijk trajectcontrole. Cruisecontrol opzetten en je bent ervan af.

Controle,controle, controle, controle.....duidt er maar op hoe bang ze zijn dat ze toch maar ergens een centje verliezen.

Neen, het dient om de vrachtwagens te wegen om te zien of ze niet overbeladen zijn. Er moet ergens een weegschaal in het wegdek geplaatst worden en elke keer er iemand overrijdt wordt die dan gewogen en geflitst.

Ze hebben dit over alle 3 de rijstroken gehangen omdat het systeem ook uitgebreid kan worden om het inhaalverbod voor vrachtwagens te controleren of te kijken of tussenafstanden gerespecteerd worden.

En als ik me niet vergis is trajectcontrole hier niet van toepassing omdat je 1 km na die brug al de afrit erpe mere hebt en je dus de 2e reeks cameras daarvoor moet plaatsen.

Herr Flick
21 januari 2011, 11:07
Ik lees nergens dat de tolheffing zal worden gekoppeld aan een afschaffing van de autobelasting en taks op inschrijving.

Dus i.p.v. het belasten van het louter bezit van een wagen te vervangen door het belasten van het effectief gebruik, gaan ze gewoon het louter bezit én het gebruik van een wagen belasten. En dat wordt al belast via al hetgeen ge al afdraagt aan de staat als ge een literke naft koopt.

Een gore bende klootzakken is het.

Wat is 't volgende? Een taks op voet- en fietspadgebruik? Ik betaal godverdomme toch al voor die wegen? Dan moet ik nog eens betalen als ik er ga op rijden? Hoeveel keer moet ik eigenlijk nog betalen voor 't zelfde? Gaan ze goud ipv asfalt gebruiken misschien? Scheten en boeren laten is ook slecht voor 't milieu. Binnenkort tellekers naast onze mond- en aarsopeningen?

Misschien kunnen ze mijn werkgever gewoon ineens vragen mijn loon rechtstreeks integraal in de bodemloze staatskas te storten, in ruil voor een paar voedselbonnen.

Bah.

Ik koop zo geen vignet, jong, ik stink gewoon alle dorpen van hier tot west-vletteren onder den diesel, ik weet mijne weg overal en kom er ook wel zonder autostrade dan, ...

fucking bastards, alleen al de inschrijftax is gewoon om uw blote kloten te laten zien, de volgende wordt zowiezo een lichte vracht, mijn vrouw kan voor mijn part dan zagen wat ze maar wil, ne vette pickup met ne 6 liter en een gazbom dat is mijne volgende , voor het gouvernement te kloten alleen al.

CyberpunX
21 januari 2011, 11:22
De werkmens zal wel weer vignetten kopen en in bepaalde wijken gaan ze die gewoon kopieren want daar is toch geen controle.

brother paul
21 januari 2011, 13:46
Ik koop zo geen vignet, jong, ik stink gewoon alle dorpen van hier tot west-vletteren onder den diesel, ik weet mijne weg overal en kom er ook wel zonder autostrade dan, ...

fucking bastards, alleen al de inschrijftax is gewoon om uw blote kloten te laten zien, de volgende wordt zowiezo een lichte vracht, mijn vrouw kan voor mijn part dan zagen wat ze maar wil, ne vette pickup met ne 6 liter en een gazbom dat is mijne volgende , voor het gouvernement te kloten alleen al.

wie zegt er dat je uberhaupt gebruik mag maken van alle wegen ? is dat niet zo dat technisch gezien je zelfs kunt betalen voor gewoon op elk boerbaantje die je rijdt

CyberpunX
21 januari 2011, 15:01
wie zegt er dat je uberhaupt gebruik mag maken van alle wegen ?
Bedoel je dit (http://www.ipo-online.be/SiteCollectionDocuments/Themas/Lopende/Sluipverkeer/Publicatie%20landbouwwegen_belgisch%20instituut%20 voor%20de%20verkeersveiligheid.pdf)?

brother paul
21 januari 2011, 15:36
Bedoel je dit (http://www.ipo-online.be/SiteCollectionDocuments/Themas/Lopende/Sluipverkeer/Publicatie%20landbouwwegen_belgisch%20instituut%20 voor%20de%20verkeersveiligheid.pdf)?

ja kilometerheffing is elke kilometer gereden in belgenland. UIteraard niet gerelateerd aan het verbruik van uw wagen

Nochthans zouden ze dat beter doen. Relateren naar het slechtste verbruik, tenzij je uw autoverbruik laat verbinden met uw datalogger en zo bewijst dat je permanent zuinige chauffeur bent, krijg je 2x de zuinigheid in korting, Dus 10% zuiniger rijden is 20% korting... zou toch fantastisch zijn ??

Je koopt zo'n smart, en ipv 5liter verbruik je echt maar 2.4 liter, en je krijgt opsalike een discount van 100%

fabianen
21 januari 2011, 15:43
De vervuiler gaat betalen!

Alfred
21 januari 2011, 16:44
Wat een gelul is dat ?

Is dat gelul dan? Misschien even lezen? Je moet betalen afhankelijk van je rijtijd. Aan 30 km/u ben je langer onderweg dan aan 50 km/u of sneller. Je betaalt dus meer. Overal 30 km/u invoeren was en is dus een zeer goed doordacht plan.

brother paul
21 januari 2011, 17:04
Is dat gelul dan? Misschien even lezen? Je moet betalen afhankelijk van je rijtijd. Aan 30 km/u ben je langer onderweg dan aan 50 km/u of sneller. Je betaalt dus meer. Overal 30 km/u invoeren was en is dus een zeer goed doordacht plan.

Een beetje ernstig, collega forumer, de normale gemiddelde snelheid is 60km/u , dus je belast indien je sneller rijdt dan 60km/u omdat je dan uw tijdswinst kunt belasten en de rapste rijder het meeste tijd wint.

belasten vanaf 30km/u is gewoon belasting heffen toucourt. Belasten vanaf 60, is de rapste kerel of de tijdswinst belasten. Dan kun je vaneerstekeer de flitspalen afschaffen, want in belgie mag je niet twee keer veroordeeld worden voor dezelfde overtreding

Blue Sky
21 januari 2011, 18:51
Het goede aan de maatregel is dat de verkoop van "groene" wagens eens te meer gestimuleerd wordt.

Het slechte is dat men de Belg nog steeds niet heropvoedt. Zijn autogebruik wordt door deze hervorming totaal niet aangepakt. Het wegenvignet + de vervuilingsbelasting is totaal onafhankelijk van het gebruik. M.a.w. iemand die zijn best doet om niet te vervuilen en de wagen in de garage laat staan en zich op een alternatieve manier verplaatst betaalt evenveel als degene die zich van niks aantrekt en voor de kleinste afstanden de wagen inploft. Dat is toch wel een onrechtvaardigheid die men moet wegwerken en een fundamentele kemel van formaat. Op die manier doet men dus totaal niets aan de files.

Waarom geen systeem die o.a. de belasting verrekend op basis van het aantal afgelegde kilometers / jaar?

pajoske
21 januari 2011, 19:19
Waarom geen systeem die o.a. de belasting verrekend op basis van het aantal afgelegde kilometers / jaar?

Omdat dit niet correct is. Mensen die de pech hebben in een regio te wonen waar het openbaar vervoer volledig ontoereikend is worden dan gestraft voor het slechte beleid van de overheid.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Het aanmoedigen van het gebruik van elektrische wagens is ook bedenkelijk. Het is niet omdat je de vervuiling verplaatst naar de plaats van elektriciteitsproductie dat je minder vervuilt. Ook in dit geval zijn de bewoners van stedelijke omgevingen bevoordeeld.

Blue Sky
21 januari 2011, 19:42
Omdat dit niet correct is. Mensen die de pech hebben in een regio te wonen waar het openbaar vervoer volledig ontoereikend is worden dan gestraft voor het slechte beleid van de overheid.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Het aanmoedigen van het gebruik van elektrische wagens is ook bedenkelijk. Het is niet omdat je de vervuiling verplaatst naar de plaats van elektriciteitsproductie dat je minder vervuilt. Ook in dit geval zijn de bewoners van stedelijke omgevingen bevoordeeld.

Ik zie dat helemaal anders. De overheid werkt eraan om het openbaar vervoer voor iedereen beschikbaar te maken. Daar een extra gebruiksafhankelijk kost component in te bouwen zullen mensen niet meer zo ver van hun woonst werk gaan zoeken omdat ze daar wat meer verdienen. Mensen zullen misschien overwegen om dichter bij hun werk te gaan wonen enz.
Thans woont 60 % van de werknemers op minder dan 15 km van het werk, zowat 50 % zelfs binnen de 10 km - afstanden waarvoor je zelfs geen openbaar vervoer of auto nodig hebt.

Ik ben het ook niets eens met je visie over elektrische wagens. In de stad zorgt de auto voor het leeuwendeel voor de vervuiling en de onleefbaarheid ervan. Elektrische wagens vervuilen lokaal niet meer en zijn ook nog eens stiller. De vervuiling die de productie van elektriciteit met zich meebrengt, kan men veel beter controleren en in de hand houden. Het enige wat de doorbraak van de elektrische wagen thans tegenhoudt is de nog te beperkte batterij.

From_Vlaanderen
21 januari 2011, 23:52
Het enige wat de doorbraak van de elektrische wagen thans tegenhoudt is de nog te beperkte batterij.

En mensen die; lichten, ruitenwissers, verwarming, elektrische ramen, of zelfs airco in hun auto willen.

Een deftige auto zit al snel tegen de 10 liter. Met de warmte die deze gigantische dieselverbranding teweegbrengt kan de wagen zonder problemen voorzien worden van lichten, ruitenwissers, verwarming en elektrische ramen.

snowseals
22 januari 2011, 06:44
als nederland naar europees hof stapt zal
heel de zever er niet door komen
het doel van europa was namelijk
het vrij verplaatsen tussen de verschillende landen van
de unie ! als belgie dit invoerd zouden zij dit verhinderen
zegt hoofd anwb nederland
tevens kan zoiets alleen ingevoerd als je een perfect wegdek hebt?
belgie beschikt over een van de' slechtste wegen van europa
dus vergeet het! als ze vrachtwagens kilometer heffing gaan doen aan 10cent per kilometer ? buiten het nu al verplichte wegenvignet
gaat de transportsector dood tenzij men dit aan de consument doorverekend
dus da gaat ons ook geld extra gaan kosten :twisted:

snowseals
22 januari 2011, 06:47
mischien moeten we de regering toch eens gaan afschaffen
da kost ons teveel
15 ministers voor heel belgie moet volstaan
en geef ze elk nog 1 medewerker
en dan is da gat in de begroting op 1 maand dicht !

Yves38
22 januari 2011, 09:55
als nederland naar europees hof stapt zal
heel de zever er niet door komen
het doel van europa was namelijk
het vrij verplaatsen tussen de verschillende landen van
de unie ! als belgie dit invoerd zouden zij dit verhinderen
zegt hoofd anwb nederland
tevens kan zoiets alleen ingevoerd als je een perfect wegdek hebt?
belgie beschikt over een van de' slechtste wegen van europa
dus vergeet het! als ze vrachtwagens kilometer heffing gaan doen aan 10cent per kilometer ? buiten het nu al verplichte wegenvignet
gaat de transportsector dood tenzij men dit aan de consument doorverekend
dus da gaat ons ook geld extra gaan kosten :twisted:

Lijkt mij niet correct, in andere landen is er ook al een tolheffing.

In elk geval ga ik eens even rekenen. Kort gezegd zou het ongeveer 10 cent per kilometer kosten. Mijn vrouw doet met haar wagen dus ongeveer 20000 km per jaar, waarvan 90 % voor naar haar werk te rijden. De kosten daarvoor zijn dus ongeveer 2000 € per jaar 8O. Als je dat per werkdag gaat relateren dan kost dat ongeveer 9 -10 € per werkdag oftewel ongeveer 200 € per maand. Zij verdient ongeveer netto 100 € per dag. Dit is dus een extra belasting op haar inkomen van ongeveer 10 % bovenop de inkomensbelasting van ca. 45 % die ze al betaald heeft !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dan reken ik nog niet de kosten aan brandstof, verzekering, banden etc die de auto kost OM TE GAAN WERKEN.

WAY TO GO. Laat ons het heel simpel stellen, als ik alle kosten bij elkaar tel die de wagen kost om haar te laten gaan werken, heeft geen zin meer om nog te gaan werken. Ze kan simpel gezegd beter gaan doppen en voor de kinderen gaan zorgen. Het verschil wordt wel heel klein.

Ze is verpleegkundige en ik mag zeggen en heel goeie. Dus ze zijn nogmaals een werknemer kwijt in een knelpuntberoep.

kelt
22 januari 2011, 10:16
eindelijk,eindelijk....
Ja,ik had ook liever een zuivere kilometerheffing op personenwagens gehad,maar kom we zijn al wat verder....IEDEREEN die op onze wegen rijdt zal nu tenminste betalen.

De krampachtigheid van organisaties als "Touring",die feitelijk de immobiliteit verdedigen,is wel opvallend,het lijken wel "oud model socialistische vakbondsleden" ...


Er is al VEEL openbaar vervoer in Vlaanderen,tegen prijzen die vergelijkbaar zijn met de meeste andere EU-landen
Het land ligt al stampvol met wegen,zoveel dat we ze eigenlijk niet meer kunnen onderhouden.
De meeste Vlamingen zijn nog steeds bekwaam om fiets te rijden,maar vinden zichzelf zo "druk" dat ze er "niet aan toekomen".

En ja......het is onvermijdelijk...alles wordt duurder...


Misschien moeten wij,gewone mensen,elkaar ook eens helpen en wat minder in onze voituur springen,opdat een ander eens wat aangenamer de weg op kan als het eens nodig is....De mentaliteit "als ik het niet doe,zal een ander het wel doen" werkt eigenlijk serieus in ons nadeel...

Yves38
22 januari 2011, 10:34
eindelijk,eindelijk....
Ja,ik had ook liever een zuivere kilometerheffing op personenwagens gehad,maar kom we zijn al wat verder....IEDEREEN die op onze wegen rijdt zal nu tenminste betalen.

De krampachtigheid van organisaties als "Touring",die feitelijk de immobiliteit verdedigen,is wel opvallend,het lijken wel "oud model socialistische vakbondsleden" ...


Er is al VEEL openbaar vervoer in Vlaanderen,tegen prijzen die vergelijkbaar zijn met de meeste andere EU-landen
Het land ligt al stampvol met wegen,zoveel dat we ze eigenlijk niet meer kunnen onderhouden.
De meeste Vlamingen zijn nog steeds bekwaam om fiets te rijden,maar vinden zichzelf zo "druk" dat ze er "niet aan toekomen".

En ja......het is onvermijdelijk...alles wordt duurder...


Misschien moeten wij,gewone mensen,elkaar ook eens helpen en wat minder in onze voituur springen,opdat een ander eens wat aangenamer de weg op kan als het eens nodig is....De mentaliteit "als ik het niet doe,zal een ander het wel doen" werkt eigenlijk serieus in ons nadeel...

Ik denk dat gij onderschat wat de economische gevolgen hiervan gaan zijn. Mijn vrouw blijft thuis, knelpunt beroep of niet. Lekker profiteren van de sociale zekerheid. Ze heeft ook last van haar rug, dus een beetje ziekenkas en we houden er meer aan over dan wanneer ze gaat werken.

Jullie groene marsmannetjes zijn niet goed wijs.

kelt
22 januari 2011, 10:54
Ik denk dat gij onderschat wat de economische gevolgen hiervan gaan zijn. Mijn vrouw blijft thuis, knelpunt beroep of niet. Lekker profiteren van de sociale zekerheid. Ze heeft ook last van haar rug, dus een beetje ziekenkas en we houden er meer aan over dan wanneer ze gaat werken.

Jullie groene marsmannetjes zijn niet goed wijs.

8-) groen marsmannetje.....I like that


Ach,het zijn pure economische overwegingen die de overheden nopen om het willekeurig autogebruik op een of andere wijze te proberen te stoppen...

Geef toe,er is absoluut geen sprake van dwangmaatregelen.....
Je kunt zware autokosten vermijden doordat je (nog steeds) mag wonen waar je wil....Is het dus eigenlijk wel verstandig nergens te wonen en iedere dag naar ergens te moeten rijden om te gaan werken...o ja.. allebei?

Ik weet het (ben zelf al een paar jaar bezig met mijn autogebruik DRASTISCH te beperken),het is afkicken,het is plannen,maar het lukt steeds beter,ik ben nu al zover dat ik eigenlijk niet graag meer autorijd....
En het scheelt letterlijk honderden euro's aan oliegeld minder......leuk eigenlijk ,voor mijn vervoer moeten ze zoveel mensen niet meer doodschieten ...euh....democratiseren,als vroeger :oops:

Zie je,ik heb dat "CO2-gezwans" niet eens nodig,moraliteit en financieel gewin kunnen perfect samengaan :twisted:

Yves38
22 januari 2011, 11:57
8-) groen marsmannetje.....I like that


Ach,het zijn pure economische overwegingen die de overheden nopen om het willekeurig autogebruik op een of andere wijze te proberen te stoppen...

Geef toe,er is absoluut geen sprake van dwangmaatregelen.....
Je kunt zware autokosten vermijden doordat je (nog steeds) mag wonen waar je wil....Is het dus eigenlijk wel verstandig nergens te wonen en iedere dag naar ergens te moeten rijden om te gaan werken...o ja.. allebei?

Ik weet het (ben zelf al een paar jaar bezig met mijn autogebruik DRASTISCH te beperken),het is afkicken,het is plannen,maar het lukt steeds beter,ik ben nu al zover dat ik eigenlijk niet graag meer autorijd....
En het scheelt letterlijk honderden euro's aan oliegeld minder......leuk eigenlijk ,voor mijn vervoer moeten ze zoveel mensen niet meer doodschieten ...euh....democratiseren,als vroeger :oops:

Zie je,ik heb dat "CO2-gezwans" niet eens nodig,moraliteit en financieel gewin kunnen perfect samengaan :twisted:

Laat me het zo stellen, in het ziekenhuis waar mijn echtgenote werkt, zijn er 80 % aan vrouwen aan het werk. Als die allemaal thuis blijven, hebt ge binnenkort een probleem als ge een ongeluk of zo hebt. Dan zijt ge dood, voordat iemand tijd heeft om aan te werken. Totaal wereldvreemd zijn jullie marsmannetjes.

En dan te weten dat dit systeem vooral ten berde gebracht werd door de Franstaligen die liever lui op hun gat zitten profiteren van 'hun' sociale zekerheid en zich met de herziening van de financieringswet genoodzaakt zien om andere middelen aan te boren. En dan te weten dat die lullen in het Vlaamse parlement zich op sleeptouw laten nemen door dat gespuis.

En gaan verhuizen, dat is dit gelul. Je weet net zo goed als ik dat dit in de praktijk geen mogelijkheid is voor veel gezinnen. Waarom t'rouwens niet onmiddellijk op een tak in een boom gaat zitten of in een grot gaan wonen gelijk holbewoners. Direct alle problemen opgelost.

Het blijkt nogmaals hoe weinig realiteitsbesef ze hebben. Hoeveel vrouwen gaan er mee stoppen denk je? Welke gevolgen gaat dit hebben voor de werkgevers denk je. In elk geval mijn vrouw stopt.
Ik moet het de VS en China nageven dat ze niet meedoen met die milieu hokus pokus. Finaal hebben ze gelijk.

Maar goed, volgende verkiezingen nog radicaler tegenstemmen en hopen dat het economisch weefsel goed instort.

Blue Sky
22 januari 2011, 20:50
Laat me het zo stellen, in het ziekenhuis waar mijn echtgenote werkt, zijn er 80 % aan vrouwen aan het werk. Als die allemaal thuis blijven, hebt ge binnenkort een probleem als ge een ongeluk of zo hebt. Dan zijt ge dood, voordat iemand tijd heeft om aan te werken. Totaal wereldvreemd zijn jullie marsmannetjes.

En dan te weten dat dit systeem vooral ten berde gebracht werd door de Franstaligen die liever lui op hun gat zitten profiteren van 'hun' sociale zekerheid en zich met de herziening van de financieringswet genoodzaakt zien om andere middelen aan te boren. En dan te weten dat die lullen in het Vlaamse parlement zich op sleeptouw laten nemen door dat gespuis.

En gaan verhuizen, dat is dit gelul. Je weet net zo goed als ik dat dit in de praktijk geen mogelijkheid is voor veel gezinnen. Waarom t'rouwens niet onmiddellijk op een tak in een boom gaat zitten of in een grot gaan wonen gelijk holbewoners. Direct alle problemen opgelost.

Het blijkt nogmaals hoe weinig realiteitsbesef ze hebben. Hoeveel vrouwen gaan er mee stoppen denk je? Welke gevolgen gaat dit hebben voor de werkgevers denk je. In elk geval mijn vrouw stopt.
Ik moet het de VS en China nageven dat ze niet meedoen met die milieu hokus pokus. Finaal hebben ze gelijk.

Maar goed, volgende verkiezingen nog radicaler tegenstemmen en hopen dat het economisch weefsel goed instort.

Ik denk dat u eerder weinig realiteitszin hebt. 50% van de werknemers woont op minder dan 10 km van het werk - 60 % op minder dan 15 km.
Ik haal even een quote aan;

Vroeger reed ik 15.000 KM per jaar, nu nog maar een 2.500 KM per jaar. En toch leef ik niet anders dan vroeger, alleen ga ik niet meer in andere steden winkelen maar spring ik op de fiets en ga ik naar een lokale winkel. Misschien iets duurder in die winkel, maar als ik uitreken wat ik bespaar op mijne auto, dan maak ik winst. :)


Om maar één voorbeeld te geven, maar er zijn er dus veel die perfect het autogebruik kunnen minderen. Dat heeft trouwens niets met groen te maken, wel met een beetje gezond verstand. Er is hier nog ergens een draad "0-5 km van werk, 62% neemt de auto". Als er niks verandert aan de autofiscaliteit, dan staan ze binnenkort overal stil. Dat lijken veel van de auto-extremisten niet goed te begrijpen. Zoals zo vaak moeten veel mensen eerst met hun kop tegen de muur lopen voor ze iets snappen. Maar ondertussen zit de maatschappij wel opgezadeld met al de negatieve effecten van het massale en nog steeds stijgende autogebruik. Daarbij komt ook nog dat de conditie van de mensen erop achteruit gaat, ze worden steeds dikker, ... maar toch maar lekker in die auto stappen hé, zoals mama dat destijds geleerd heeft.


Ik ken iemand die een bezoekje heeft gebracht aan Peking en naast constant hoofdpijn moest ze ook zelfs overgeven van de luchtvervuiling. Wat een levenskwaliteit als je daar woont. Maar ja, dat is dan uw voorbeeld zeker, zolang u maar met de auto kan rondrijden hé ...

http://www.youtube.com/watch?v=To6ehrif5nc

Btw ... China als voorbeeld, wil dat dan zeggen dat u akkoord gaat met onderstaande maatregel?

http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu/article/detail/1202596/2011/01/02/Peking-bant-koning-auto-loterij-bepaalt-wie-er-een-mag.dhtml

PeterCC
22 januari 2011, 22:39
(...)
Btw ... China als voorbeeld, wil dat dan zeggen dat u akkoord gaat met onderstaande maatregel?

http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu/article/detail/1202596/2011/01/02/Peking-bant-koning-auto-loterij-bepaalt-wie-er-een-mag.dhtml
Wil jij echt China als te volgen voorbeeld nemen?

PeterCC
23 januari 2011, 00:34
Ziewel dat ze kunnen overeenkomen ze...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1210303/2011/01/19/Drie-gewesten-zijn-het-eens-over-tolsysteem-vanaf-2013.dhtml

vanaf 2013 tolheffing
Blijkbaar kunnen ze alleen overeenkomen als er vet geld te vangen is.

Mambo
23 januari 2011, 01:00
De enige logische taks op km heffing zou zijn via de pomp.
Kijk wij hebben meerdere oldtimers die weinig km doen. Elk op beurt doet zo eens wat km's.
Als men dat via geschatte km gaat doen dan betalen we enorm veel geld voor niet gedane km's.
Dat kan dus niet, het geld groeit onvoldoende op onze rug om dat zomaar allemaal nutteloos te betalen.

Adam Smith
23 januari 2011, 02:58
Principieel ben ik als Europeaan enkel voor tol op trajecten, maar tegen nationale vignetten. Nationale regelingen is juist de klok willen terugdraaien.

Henri1
23 januari 2011, 08:47
Eindelijk gaan ook de buitenlandse vrachtwagen meebetalen voor het kapotrijden van onze wegen.

Vraagje: Moeten auto's met caravans ook betalen ?

De schoofzak
23 januari 2011, 09:18
Principieel ben ik als Europeaan enkel voor tol op trajecten, maar tegen nationale vignetten. Nationale regelingen is juist de klok willen terugdraaien.

Ik ben ook van jouw gedacht.

Hoe spijtig dat de pogingen om één systeem tesamen met Nederland op te zetten, mislukt zijn. (en deze keer lag het niet aan een Franstalige die allergisch is aan samenwerking met Nederlandstaligen ...)

De schoofzak
23 januari 2011, 09:24
De enige logische taks op km heffing zou zijn via de pomp.
Kijk wij hebben meerdere oldtimers die weinig km doen. Elk op beurt doet zo eens wat km's.
Als men dat via geschatte km gaat doen dan betalen we enorm veel geld voor niet gedane km's.
Dat kan dus niet, het geld groeit onvoldoende op onze rug om dat zomaar allemaal nutteloos te betalen.

Ten eerste, voorspel ik dat old-timers een zeer genereuse uitzondering gaan krijgen. (en eigenlijk is het nog niet genereus, want het zijn niet die bakjes die de wegen kapot rijden, of die 'veel' vervuiling veroorzaken, wegens weinig kilometers dat ze maar doen of kunnen doen).

Ten tweede, er mag een tolheffing komen om vervoer tijdens spitstijden uit te vlakken.

Ten derde, er mag een tolheffing komen om vervuilende auto's iets meer aan te pakken, ten voordele van de propere (maar dan liefst met een voldoende ruime overgangsperiode; en niet overdreven, vb. een gezin met drie pubers moet je niet verplichten om hun monovolume van de hand te doen, als die auto nog maar vijf jaar oud is ...)

De schoofzak
23 januari 2011, 09:28
Eindelijk gaan ook de buitenlandse vrachtwagen meebetalen voor het kapotrijden van onze wegen.

Vraagje: Moeten auto's met caravans ook betalen ?

Dat is wel zeer de vraag.

In Frankrijk op de tolwegen betaal je wel degelijk.
In Zwiterland betaal je wel degelijk een tweede vignet.

Terwijl die caravan op zich eigenlijk maar marginaal vervuilt.

Henri1
23 januari 2011, 10:13
Dat is wel zeer de vraag.

In Frankrijk op de tolwegen betaal je wel degelijk.
In Zwiterland betaal je wel degelijk een tweede vignet.

Terwijl die caravan op zich eigenlijk maar marginaal vervuilt.

Maar een caravan rijdt de wegen ook wel kapot.

Als caravans in het pakket zitten zou dat wel een slok op de borrel schelen natuurlijk.

Van Poppel
23 januari 2011, 10:47
Maar een caravan rijdt de wegen ook wel kapot.

Als caravans in het pakket zitten zou dat wel een slok op de borrel schelen natuurlijk.In Duitsland, Frankrijk en Holland rijden ook caravans, maar daar liggen de wegen er wel goed bij. Wellicht investeert de Belg liever in z'n kelder dan in de wegen.

Ik hoop i.i.g. dat De Telegraaf zo snel mogelijk weer met een Belgen-boycot begint!

Henri1
23 januari 2011, 11:58
In Duitsland, Frankrijk en Holland rijden ook caravans, maar daar liggen de wegen er wel goed bij. Wellicht investeert de Belg liever in z'n kelder dan in de wegen.

Ik hoop i.i.g. dat De Telegraaf zo snel mogelijk weer met een Belgen-boycot begint!

Deutschland :
http://www.stern.de/auto/service/kaputte-strassen-schlaglochrepublik-deutschland-1639924.html
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/schaeden-durch-schlagloecher-autofahrer-zahlen-meist-selbst-3284213.html
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/strassendefekt-nach-winterchaos-winter-bringt-kommunen-unter-druck-keine-finanzreform-3262284.html

Advies: Informeer U.

brother paul
23 januari 2011, 13:01
Ik denk dat u eerder weinig realiteitszin hebt. 50% van de werknemers woont op minder dan 10 km van het werk - 60 % op minder dan 15 km.
Ik haal even een quote aan;



Om maar één voorbeeld te geven, maar er zijn er dus veel die perfect het autogebruik kunnen minderen. Dat heeft trouwens niets met groen te maken, wel met een beetje gezond verstand. Er is hier nog ergens een draad "0-5 km van werk, 62% neemt de auto". Als er niks verandert aan de autofiscaliteit, dan staan ze binnenkort overal stil. Dat lijken veel van de auto-extremisten niet goed te begrijpen. Zoals zo vaak moeten veel mensen eerst met hun kop tegen de muur lopen voor ze iets snappen. Maar ondertussen zit de maatschappij wel opgezadeld met al de negatieve effecten van het massale en nog steeds stijgende autogebruik. Daarbij komt ook nog dat de conditie van de mensen erop achteruit gaat, ze worden steeds dikker, ... maar toch maar lekker in die auto stappen hé, zoals mama dat destijds geleerd heeft.


Ik ken iemand die een bezoekje heeft gebracht aan Peking en naast constant hoofdpijn moest ze ook zelfs overgeven van de luchtvervuiling. Wat een levenskwaliteit als je daar woont. Maar ja, dat is dan uw voorbeeld zeker, zolang u maar met de auto kan rondrijden hé ...

http://www.youtube.com/watch?v=To6ehrif5nc

Btw ... China als voorbeeld, wil dat dan zeggen dat u akkoord gaat met onderstaande maatregel?

http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu/article/detail/1202596/2011/01/02/Peking-bant-koning-auto-loterij-bepaalt-wie-er-een-mag.dhtml

de belasting gaat gewoon uw vaste kosten meer variabel maken. Mensen die 100.000 km rijden of boven het gemiddelde van 20.000km per jaar zullen dus 5 keer meer betalen, mensen die 10.000km per jaar rijden zullen minder betalen, dat is volgens mij het gevolg van het 'ecologiseren' van de inschrijvingstaks. Nu uw verpleegster zal niet die vrouw zijn die het gemiddelde haalt, dus volgens mij zal ze gemiddeld minder betalen voor haar mobiliteit.

Bovendien, als ze geluk heeft om te kunnen carpoolen met een vriendin, wordt het helemaal leuk, dan halveert ze haar autokosten, en krijgt ze daar de hefboom die haar maximaal gaat belonen daarvoor...


Het gevolg is gewoon dat je minder het BEZIT belast, want een ferrari in de garage vervuilt niet, een ferrari om te pendelen vervuilt wel. Wat de taks echter niet doet is vervuiling meenemen in de berekening. Wat ze wel vermoedelijk of wenselijk zou doen is filegedrag ontmoedigen. UW spreekwoordelijke verpleegster zal niet in de file staan, dat is duidelijk dus zal ook geen 'filetaksen' betalen, of zal dus ook weer daar onder het gemiddelde duiken.

En moest die autotaks, ook nog liefst eens rekening houden met het gemeten verbruik van de wagen, op basis van tankbeurten bvb waarom niet, zou je kunnen constateren, dat diegen die met een 3liter wagen rondtuft naar zijn werk nogmaals erin slaagt om zijn kostprijs te doen halveren tov diegene die met een SUV naar het werk wil tuffen.

Dus samengevat, zolang er 'ontsnappingsroutes' voorzien zijn om die taks te 'ontwijken', wat het doel is van zo'n verkeersgerelateerde taksen, kun je zonder moeite wat op het eerste zicht meer betalen wordt, ervoor zorgen dat je gewoon evenveel betaalt, en met een kleine handigheid slaag je erin om minder te betalen...

Dus denk ik wel dat het een goeie manier is van het verkeer te moduleren, van de mobiliteit in een andere dimmensie te duwen... Het simpelste zou zijn om de diesel/benzine te takseren tot 2euro/liter. Maar gezien onze centrale ligging, de communicerende vaten die we hebben met de buurlanden, zou dit eindigen in bvb 30% minder verbruik in Belgie, zonder daarentegen de buitenlanders te doen betalen op belgische wegen, en integendeel de volledige transporsector zou zichzelf defiscaliseren door met zetels over de grens de tankbeurt te defiscaliseren... Dus de limiet van taksen, hangt dus gewoon af, van wat de buurlanden doet. ALs je dus meer budget wil vragen voor de mobiliteit, moet je dit oplossen door een variabele wegentaks...

Voorwaarde is wel dat die taks weldegelijk dient voor wegenbouw, wegenonderhoud. Volgens mij moet de FLITSPAAL- TOLGELD op dezelfe manier ook in die begroting gevoegd worden. Politie heeft inderdaad kosten die kunnen gefactureerd worden in de begroting van 'wegen', maar politie moet vooral bezig zijn met verkeer weer vlot trekken en niet met snelle interventiewagens te kopen om cowboy en indiaantje te spelen op de openbare wegen. Evenmin moet het flitspaal beleid onbedachtzaam gebeuren, en als doel hebben dat iedereen permanent geconstipeerd zit rond te rijden... We moeten naar een beleid die de vrijheid van de automobilist respecteert, en zorgt dat de snelheid naar beneden gaat door gewoon voldoende taksen op de mobiliteit te heffen, door bvb te zorgen dat uw variabele kostprijs werkelijk mee omhoog gaat met uw gereden snelheid. Dus files moeten minder opbrengen voor de overheid, en dit is het verkeerde aan het systeem, en mobiliteit moet opbrengen voor de overheid.

Dus als de overheid erin slaagt om de files in brussel op te lossen, wordt zij winnaar in dit systeem, en krijgt zij automatisch extra budget om haar wegen te onderhouden en te financieren... Dat is wat ik mis in dit voorstel, voor de rest vind ik het goed.

Dus snelheidsbeperkingen en de flispalen mogen voor mij gerust afgeschaft worden in het zog van dat 'permanent belastingssysteem'

George
23 januari 2011, 15:37
Ik denk dat u eerder weinig realiteitszin hebt. 50% van de werknemers woont op minder dan 10 km van het werk - 60 % op minder dan 15 km.
Ik haal even een quote aan;



Om maar één voorbeeld te geven, maar er zijn er dus veel die perfect het autogebruik kunnen minderen. Dat heeft trouwens niets met groen te maken, wel met een beetje gezond verstand. Er is hier nog ergens een draad "0-5 km van werk, 62% neemt de auto". Als er niks verandert aan de autofiscaliteit, dan staan ze binnenkort overal stil. Dat lijken veel van de auto-extremisten niet goed te begrijpen. Zoals zo vaak moeten veel mensen eerst met hun kop tegen de muur lopen voor ze iets snappen. Maar ondertussen zit de maatschappij wel opgezadeld met al de negatieve effecten van het massale en nog steeds stijgende autogebruik. Daarbij komt ook nog dat de conditie van de mensen erop achteruit gaat, ze worden steeds dikker, ... maar toch maar lekker in die auto stappen hé, zoals mama dat destijds geleerd heeft.


Ik ken iemand die een bezoekje heeft gebracht aan Peking en naast constant hoofdpijn moest ze ook zelfs overgeven van de luchtvervuiling. Wat een levenskwaliteit als je daar woont. Maar ja, dat is dan uw voorbeeld zeker, zolang u maar met de auto kan rondrijden hé ...

http://www.youtube.com/watch?v=To6ehrif5nc

Btw ... China als voorbeeld, wil dat dan zeggen dat u akkoord gaat met onderstaande maatregel?

http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu/article/detail/1202596/2011/01/02/Peking-bant-koning-auto-loterij-bepaalt-wie-er-een-mag.dhtml

Ken ook zo'n voorbeeld. Een collega van m'n vriendin maakte dagelijks z'n woon-werk verplaatsingen met de auto. Hij was zo'n uur onderweg inclusief het zoeken naar parkeerplaats en van de parkeerplaats naar z'n werk wandelen. Met het openbaar vervoer was hij er op een half uurtje en was het bovendien veel goedkoper. Toch hield hij lang vast aan z'n auto zoals de meesten doen. Is dat slim? Moet je per sé "groen" of "links" zijn om toch over te stappen naar het openbaar vervoer?

Natuurlijk kan niet iedereen gebruik maken van het openbaar vervoer of andere alternatieven. Een loodgieter die bv een nieuwe boiler bij u thuis komt installeren kan moeilijk z'n materiaal en gereedschap mee op de bus nemen of op z'n fiets laden.

Rapture
23 januari 2011, 16:08
Ken ook zo'n voorbeeld. Een collega van m'n vriendin maakte dagelijks z'n woon-werk verplaatsingen met de auto. Hij was zo'n uur onderweg inclusief het zoeken naar parkeerplaats en van de parkeerplaats naar z'n werk wandelen. Met het openbaar vervoer was hij er op een half uurtje en was het bovendien veel goedkoper. Toch hield hij lang vast aan z'n auto zoals de meesten doen. Is dat slim? Moet je per sé "groen" of "links" zijn om toch over te stappen naar het openbaar vervoer?

Natuurlijk kan niet iedereen gebruik maken van het openbaar vervoer of andere alternatieven. Een loodgieter die bv een nieuwe boiler bij u thuis komt installeren kan moeilijk z'n materiaal en gereedschap mee op de bus nemen of op z'n fiets laden.

Hangt af van situatie tot situatie: Ik woon op 5 km van mijn werk.

Doe ik dit met de auto ben ik er op 10 minuten, doe ik dit met het openbaar vervoer ben ik er op 30 minuten. En zelfs al zou ik geld uitsparen door het openbaar vervoer te nemen, dan pas ik er nog voor aangezien ik iedere dag 40 minuten uitspaar, 40 minuten die ik gezelliger kan doorbrengen dan in een overvolle bus, aan een bushalte of te voet naar de halte.

Rapture
23 januari 2011, 16:13
De enige logische taks op km heffing zou zijn via de pomp.
Kijk wij hebben meerdere oldtimers die weinig km doen. Elk op beurt doet zo eens wat km's.
Als men dat via geschatte km gaat doen dan betalen we enorm veel geld voor niet gedane km's.
Dat kan dus niet, het geld groeit onvoldoende op onze rug om dat zomaar allemaal nutteloos te betalen.

Via de pomp is idd. de enigste logische taks.
Op deze wijze komt het principe "de vervuiler betaalt" het meest tot zijn recht. Maar op de pomp betalen we nu al zoveel taks.

Ik vraag mij af wat de overheid uit hun mouw gaat schudden de dag dat alle wagens op groene elektriek rijden. Want dan is elke legitimiteit voor het heffen van belastingen op autogebruik weg (aangezien ze niet meer vervuilen).

Men probeert voor de zoveelste keer nieuwe inkomstenbronnen aan te boren (net zoals de befaamde "superboetes" indertijd) onder het mom van verkeersveiligheid, milieu,...

PeterCC
23 januari 2011, 18:22
Via de pomp is idd. de enigste logische taks.
Op deze wijze komt het principe "de vervuiler betaalt" het meest tot zijn recht. Maar op de pomp betalen we nu al zoveel taks.

Ik vraag mij af wat de overheid uit hun mouw gaat schudden de dag dat alle wagens op groene elektriek rijden. Want dan is elke legitimiteit voor het heffen van belastingen op autogebruik weg (aangezien ze niet meer vervuilen).
(...)

Daarom werkt die overheid aan een systeem van kilometerheffing om het behoud van haar inkomsten veilig te stellen, ongeacht welke brandstof je gebruikt.
Denk jij echt dat de overheid geen nieuwe legitimiteit zal vinden als geen enkele auto nog zou vervuilen? Laat u geen oor aannaaien.

PeterCC
23 januari 2011, 18:27
Principieel ben ik als Europeaan enkel voor tol op trajecten, maar tegen nationale vignetten. Nationale regelingen is juist de klok willen terugdraaien.
Ik dacht dat de EU opgericht was met oa als hoofddoelstelling het vrij verkeer van goederen en diensten en het wegwerken van tolbarriëres binnen de unie te bewerkstelligen.

Wat we nu zien is dat er overal nieuwe tolbarriëres beginnen op te duiken die duidelijk in strijd zijn met die basisdoelstellingen. Als echte Europeaan kan je daar alleen maar radicaal tegen gekant zijn.

PeterCC
23 januari 2011, 18:47
Ik lees nergens dat de tolheffing zal worden gekoppeld aan een afschaffing van de autobelasting en taks op inschrijving.

Dus i.p.v. het belasten van het louter bezit van een wagen te vervangen door het belasten van het effectief gebruik, gaan ze gewoon het louter bezit én het gebruik van een wagen belasten. En dat wordt al belast via al hetgeen ge al afdraagt aan de staat als ge een literke naft koopt.
(...)

Het stoort me ook dat in het publiek debat, zoals vb weer deze morgen in "de zevende dag", nooit ter sprake komt dat er vandaag in dit land al een kilometerheffing bestaat via de accijnsen en belastingen op de brandstof. Een kilometerheffing die al behoorlijk slim is, want rekening houdt met het soort voertuig, met je rijstijl, met waar je rijdt en wanneer je rijdt. En bovendien is het technisch een uiterst simpel en voor de overheid spotgoedkoop systeem dat bijna vanzelf gigantische inkomsten genereert.

Bovendien is het voor onze overheid erg eenvoudig om ervoor te zorgen dat ook buitenlandse chauffeurs hier mee betalen. Als ze er systematisch voor zorgt dat de brandstofprijzen bij ons altijd net iets goedkoper zij dan bij de buren zal elke buitenlander die hier voorbij komt nog snel zijn tank willen volgooien.

Onze overheid zegt wel dat de gemiddelde Belg niet meer belasting zal gaan betalen maar daar moet je vooral niet te veel van geloven. De inkomsten die de overheid uit het autoverkeer haalt stijgen nu ook jaar na jaar. Het zal zeker niet de bedoeling zijn dat daar een einde aan komt.

En daarnaast zal het zeker zo zijn dat als wij een vorm van kilometerheffing of wegenvignet opleggen aan buitenlanders het maar een kwestie van tijd is of wij krijgen in het buitenland een koekje van eigen deeg gepresenteerd, maar dan wel een veelvoudig koekje want voor ons kleine landje is er veel buitenland.

Yves38
23 januari 2011, 19:48
Dat 50 of 60 % kort bij huis werk... my ass... het is daarmee dat 's morgens alle autosnelwegen van en naar Brussel of Antwerpen volstaan zeker.

Mijn vrouw zal ontslag nemen, de dag dat ik kilometervergoeding moet gaan betalen, reken daar maar op.

Ik betaal minder belasting en zij betaald er helemaal geen meer. Reken daar nog bij dat haar werkgever ook geen bijdragen meer zal betalen op haar loon, dan zal de balans snel negatief zijn.

En vergeet maar dat die werkgever rap aan een alternatieve werkkracht zal raken, want het gaat in casu om een knelpuntberoep.

Kom achteraf niet zagen hé, als de boel hier helemaal op zijn gat zit en de overheid een nog groter tekort heeft.

Yves38
23 januari 2011, 19:53
Ik denk dat u eerder weinig realiteitszin hebt. 50% van de werknemers woont op minder dan 10 km van het werk - 60 % op minder dan 15 km.
Ik haal even een quote aan;



Om maar één voorbeeld te geven, maar er zijn er dus veel die perfect het autogebruik kunnen minderen. Dat heeft trouwens niets met groen te maken, wel met een beetje gezond verstand. Er is hier nog ergens een draad "0-5 km van werk, 62% neemt de auto". Als er niks verandert aan de autofiscaliteit, dan staan ze binnenkort overal stil. Dat lijken veel van de auto-extremisten niet goed te begrijpen. Zoals zo vaak moeten veel mensen eerst met hun kop tegen de muur lopen voor ze iets snappen. Maar ondertussen zit de maatschappij wel opgezadeld met al de negatieve effecten van het massale en nog steeds stijgende autogebruik. Daarbij komt ook nog dat de conditie van de mensen erop achteruit gaat, ze worden steeds dikker, ... maar toch maar lekker in die auto stappen hé, zoals mama dat destijds geleerd heeft.


Ik ken iemand die een bezoekje heeft gebracht aan Peking en naast constant hoofdpijn moest ze ook zelfs overgeven van de luchtvervuiling. Wat een levenskwaliteit als je daar woont. Maar ja, dat is dan uw voorbeeld zeker, zolang u maar met de auto kan rondrijden hé ...

http://www.youtube.com/watch?v=To6ehrif5nc

Btw ... China als voorbeeld, wil dat dan zeggen dat u akkoord gaat met onderstaande maatregel?

http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu/article/detail/1202596/2011/01/02/Peking-bant-koning-auto-loterij-bepaalt-wie-er-een-mag.dhtml

De vervuiling in China ontstaat door de industrie onnozelaar.

Yves38
23 januari 2011, 19:55
De enige logische taks op km heffing zou zijn via de pomp.
Kijk wij hebben meerdere oldtimers die weinig km doen. Elk op beurt doet zo eens wat km's.
Als men dat via geschatte km gaat doen dan betalen we enorm veel geld voor niet gedane km's.
Dat kan dus niet, het geld groeit onvoldoende op onze rug om dat zomaar allemaal nutteloos te betalen.

Ik heb thuis ook een oldtimer en wedden dat we daar ook massa's voor gaan mogen betalen. Resultaat, hij wordt gebruikt op het circuit, waar ik tijdens het racen nog veel meer zal uitstoten dan normaal op de weg.

Ik herhaal nogmaals het voorgaande, ge gaat heel de arbeidsmarkt hier ontwrichten.

Yves38
23 januari 2011, 19:56
Eindelijk gaan ook de buitenlandse vrachtwagen meebetalen voor het kapotrijden van onze wegen.

Vraagje: Moeten auto's met caravans ook betalen ?

Je auto met caravan zal meer betalen, want je stoot meer uit wanneer je die caravan sleept. Dat is toch duidelijk.

Yves38
23 januari 2011, 19:57
Ik ben ook van jouw gedacht.

Hoe spijtig dat de pogingen om één systeem tesamen met Nederland op te zetten, mislukt zijn. (en deze keer lag het niet aan een Franstalige die allergisch is aan samenwerking met Nederlandstaligen ...)

De Nederlanders hebben tenminste het verstand gehad om in te zien dat ze het e.e.a. gaan kapotmaken hiermee.

Yves38
23 januari 2011, 19:58
In Duitsland, Frankrijk en Holland rijden ook caravans, maar daar liggen de wegen er wel goed bij. Wellicht investeert de Belg liever in z'n kelder dan in de wegen.

Ik hoop i.i.g. dat De Telegraaf zo snel mogelijk weer met een Belgen-boycot begint!

Posts van een forumtroll zijn niet de moeite om op te reageren.

Micele
23 januari 2011, 19:59
Werkpendelaars nemen bijna voor 75% de auto.

Zelfs schoolpendelaars is ca 50% met de auto (ttz vooral kinderen naar de school brengen en afhalen)

Tesamen worden ca 80% voertuigkms door de auto afgelegd.

Het OV zit nu al vol tijdens die pendeltijden.
Veel meer rek op capaciteit zal er niet op zitten.

Moest nog 5 % van die autopendelaars een alternatief vinden in het OV is daar verzadiging tot chaos, is het OV voorbereid om 10 % of meer te verteren ?

Neen? tja.

Meer thuisblijven dan maar (een werkende per huishouden is mss een alternatief) en iets minder verdienen (maar ook gevoelig minder belastingen betalen) is ook minder uitgeven...

Afwachten hoe de impact is op de binnenlandse economie, maar ik vrees ervoor dat de Staat eerder (netto) veel minder gaat krijgen als ze denkt te kunnen krijgen. Wie weet doen ze globaal nog een fiscaal verlies.

Yves38
23 januari 2011, 20:00
Ten eerste, voorspel ik dat old-timers een zeer genereuse uitzondering gaan krijgen. (en eigenlijk is het nog niet genereus, want het zijn niet die bakjes die de wegen kapot rijden, of die 'veel' vervuiling veroorzaken, wegens weinig kilometers dat ze maar doen of kunnen doen).

Ten tweede, er mag een tolheffing komen om vervoer tijdens spitstijden uit te vlakken.

Ten derde, er mag een tolheffing komen om vervuilende auto's iets meer aan te pakken, ten voordele van de propere (maar dan liefst met een voldoende ruime overgangsperiode; en niet overdreven, vb. een gezin met drie pubers moet je niet verplichten om hun monovolume van de hand te doen, als die auto nog maar vijf jaar oud is ...)

Je beseft toch dat hetgeen je hier beschrijft juist wel gaat gebeuren. Waarom denk je dat ze de details nog niet bekend maken ? En kom me niet vertellen dat ze nog niet weten hoe ze het zullen doen, want dat is allang op voorhand bekeken. Als je denk van wel, dan ben je simpel van geest.

Yves38
23 januari 2011, 20:03
Hangt af van situatie tot situatie: Ik woon op 5 km van mijn werk.

Doe ik dit met de auto ben ik er op 10 minuten, doe ik dit met het openbaar vervoer ben ik er op 30 minuten. En zelfs al zou ik geld uitsparen door het openbaar vervoer te nemen, dan pas ik er nog voor aangezien ik iedere dag 40 minuten uitspaar, 40 minuten die ik gezelliger kan doorbrengen dan in een overvolle bus, aan een bushalte of te voet naar de halte.

Met je 5 km ben je nog bij de uitzonderingen, vraag het maar eens aan al degenen die op de E313, E314, E40 in de file staan.

Trouwens mijn echtgenote werk in posten en op die momenten zijn er zelfs geen bussen, zelfs als zou er een bustraject geweest zijn.

Yves38
23 januari 2011, 20:04
Ik dacht dat de EU opgericht was met oa als hoofddoelstelling het vrij verkeer van goederen en diensten en het wegwerken van tolbarriëres binnen de unie te bewerkstelligen.

Wat we nu zien is dat er overal nieuwe tolbarriëres beginnen op te duiken die duidelijk in strijd zijn met die basisdoelstellingen. Als echte Europeaan kan je daar alleen maar radicaal tegen gekant zijn.

correct.

Yves38
23 januari 2011, 20:07
Werkpendelaars nemen bijna voor 75% de auto.

Zelfs schoolpendelaars is ca 50% met de auto (ttz vooral kinderen naar de school brengen en afhalen)

Tesamen worden ca 80% voertuigkms door de auto afgelegd.

Het OV zit nu al vol tijdens die pendeltijden.
Veel meer rek op capaciteit zal er niet op zitten.

Moest nog 5 % van die autopendelaars een alternatief vinden in het OV is daar verzadiging tot chaos, is het OV voorbereid om 10 % of meer te verteren ?

Neen? tja.

Meer thuisblijven dan maar (een werkende per huishouden is mss een alternatief) en iets minder verdienen (maar ook gevoelig minder belastingen betalen) is ook minder uitgeven...

Afwachten hoe de impact is op de binnenlandse economie, maar ik vrees ervoor dat de Staat eerder (netto) veel minder gaat krijgen als ze denkt te kunnen krijgen. Wie weet doen ze globaal nog een fiscaal verlies.

Ik denk dat je gelijk hebt, volkomen trouwens.

Het enige nadeel zal niet alleen zijn dat ze minder inkomsten gaat krijgen. Er zullen ook minder arbeidskrachten op de markt zijn. Een markt die trouwens door de omkering van de demografische piramide sowieso al met een tekort en stijgende lonen te maken zal krijgen.

Reken er dus nog een kunstmatig gemaakte krapte bij en het wordt voor de bedrijven nog een reden te meer om het land voor goed vaarwel te zeggen.

GOED GEDAAN politici, een voorbeeld van goed beleid.

Blue Sky
23 januari 2011, 21:33
Dat 50 of 60 % kort bij huis werk... my ass... het is daarmee dat 's morgens alle autosnelwegen van en naar Brussel of Antwerpen volstaan zeker.

Mijn vrouw zal ontslag nemen, de dag dat ik kilometervergoeding moet gaan betalen, reken daar maar op.

Ik betaal minder belasting en zij betaald er helemaal geen meer. Reken daar nog bij dat haar werkgever ook geen bijdragen meer zal betalen op haar loon, dan zal de balans snel negatief zijn.

En vergeet maar dat die werkgever rap aan een alternatieve werkkracht zal raken, want het gaat in casu om een knelpuntberoep.

Kom achteraf niet zagen hé, als de boel hier helemaal op zijn gat zit en de overheid een nog groter tekort heeft.

Hier zoek het zelf maar even op;

http://www.mobielvlaanderen.be/pdf/ovg03/ovg03-analyse-b4.pdf

http://www.komimo.be/content/ovg-41-woon-werkverkeer

Een kwart woont op minder dan 5 km van het werk, de helft op minder dan 10 km. 8% werkt op meer dan 50 km. Dat er iets fout loopt in ons mobiliteitssysteem merk je aan de vaststelling dat een kwart van de mensen die op minder dan 1 kilometer van het werk woont, die verplaatsing toch met de auto doet

Sta je nu op apegapen?

En ja, je hebt natuurlijk altijd idioten die in Sjakamakka gaan wonen om dan vervolgens in Brussel te gaan werken, verblind door de extra $$$ die ze daar kunnen verdienen. Dat is dan een keuze die ze zelf maken en waarvoor ze zelf ook de gevolgen moeten dragen natuurlijk ( waaronder de bijhorende files ).

Blue Sky
23 januari 2011, 21:41
Hangt af van situatie tot situatie: Ik woon op 5 km van mijn werk.

Doe ik dit met de auto ben ik er op 10 minuten, doe ik dit met het openbaar vervoer ben ik er op 30 minuten. En zelfs al zou ik geld uitsparen door het openbaar vervoer te nemen, dan pas ik er nog voor aangezien ik iedere dag 40 minuten uitspaar, 40 minuten die ik gezelliger kan doorbrengen dan in een overvolle bus, aan een bushalte of te voet naar de halte.

Een kwart van de werknemers woont op minder dan 5 km van het werk, dezelfde situatie als u. Ik vind het echt wel onbegrijpelijk dat je jezelf voor de keuze zet van ofwel de auto ofwel het openbaar vervoer voor zo'n keine afstand. Dat laatste is sowieso al te idioot om te overwegen voor een afstand van 5 km ... dat is nog geen 15 minuten fietsen! 8O
Het zal wel iets typisch Belgisch zijn.

Yves38
23 januari 2011, 21:52
Hier zoek het zelf maar even op;

http://www.mobielvlaanderen.be/pdf/ovg03/ovg03-analyse-b4.pdf

http://www.komimo.be/content/ovg-41-woon-werkverkeer



Sta je nu op apegapen?

En ja, je hebt natuurlijk altijd idioten die in Sjakamakka gaan wonen om dan vervolgens in Brussel te gaan werken, verblind door de extra $$$ die ze daar kunnen verdienen. Dat is dan een keuze die ze zelf maken en waarvoor ze zelf ook de gevolgen moeten dragen natuurlijk ( waaronder de bijhorende files ).

Noemde ge mij ne idioot klootzak.

Nogmaals kijk naar de file en ga ne keer na in uw buurt hoeveel er minder dan 5 km van zijn huis woont. De overheid is trouwens gekend voor het voorstellen van cijfers die in haar voordeel moeten spreken...

Ik hoop echt dat ze met die beslissing grandioos op hun gat gaan.

Zelfs in Duitsland waar ze al een maut hebben ingevoerd hebben ze dit enkel gedaan voor de vrachtwagens omdat ze goed genoeg weten wat de consequenties zijn en zelfs daar zitten de groene marsmannetjes serieus mee te wegen op het beleid.

Bovendien hé pippo zou het onleefbaar zijn moest het grootste deel van Vlaanderen verhuizen naar de steden.

Daarbij kan je mijns inziens Oost+ W. vlaanderen of Limburg bezwaarlijk Jakkamakka noemen hé pippo

Micele
23 januari 2011, 22:13
Een kwart woont op minder dan 5 km van het werk, de helft op minder dan 10 km.
Daar zou een groot deel met de fiets kunnen komen, maar de vraag is toch ook of die pendelaars deel uit maken van het fileverkeer op - voornamelijk - de snelweg.

Waarom heb ik nu het gevoel dat (bijna) al die automobilisten die op 5 �* 10 km van hun werk wonen en toch de auto nemen, zeker niet de snelweg riskeren om daar in de file te staan ? En ook niet een file op drukke gewestwegen riskeren ?

Want moesten ze sneller met de fiets op hun werk zijn als met de auto gaan ze toch eerder de fiets nemen (behalve weersomstandigheden en andere...)

Daarbij heb ik ook het gevoel dat een deel onder hen ook een extra omweg doen (de woon-werk afstand blijft gelijk) om eventueel hun kind(eren) vooral veilig naar de school te brengen, of eender welke reden om hun auto te gebruiken (inkopen doen, ...).

Als ik lees dat de bezettingsgraad van een lijnbus maar het dubbele is van een auto, dan scheelt er toch meer met het O.V. als met de (comfortverwende) automobilist die het geluk heeft kortbij zijn werk te kunnen wonen.

Blue Sky
23 januari 2011, 22:16
Ik bedoel eigelijk dat ze moeten ophouden met al dat gepamper. Mensen maken keuzes en moeten de volle verantwoordelijkheid daarvoor dragen. Als je kiest om in Brussel te gaan werken omdat je daar meer verdient, dan is dat UW keuze en dan weet je dat dagelijkse files erbij horen. Het is een afweging die je maakt en als je daarvoor kiest, dan moet je achteraf ook niet lopen te klagen.

Noemde ge mij ne idioot klootzak.

Ik niet nee, maar u noemt uzelf blijkbaar zo :-D

Maarrrr ... je weet wat ze zeggen hé; zelfkennis is het begin der wijsheid!
Nu aangezien u zelf de officiële statistieken over woon- en werkverkeer onkent, denk ik dat u er niet ver naast zit. Maar om het niet verder te laten ontsporen zal ik het hierbij laten ( * ) en wens ik u nog een fijne én vooral rustige zondag avond … en uiteraard ook veel fileplezier morgenvroeg!

( * ) Deze uitspraak heeft enkel betrekking op zondag 23 januari 2011.

Yves38
23 januari 2011, 22:21
Het gaan werken in Brussel of Antwerpen enkel en alleen wijten aan de 'luttele' eurotjes die je daar verdient is gewoonweg dom. Dit gebeurt in hoofdzaak uit noodzaak.

Gewoon even een rekensommetje maken betreffende het scenario als ik mijn echtgenote thuis laat :
- belastingen op haar loon minder ontvangsten : 1000 €
- belastingen die ik minder betaal omdat zij ten mijne laste komt : € 500
Totaal : 1500 € per maand oftewel 18000 € per jaar ten opzichte van een winst van € 2000.

Ze doen maar.

Het enige waar dit om draait is geld en bij mij gaan ze geld verliezen, daar zorg ik hoogstpersoonlijk voor.

En verder : als het van jullie groene marsmannetjes afhangt moeten we met zijn allen binnenkort op een tak in een boom gaan wonen of een grot zoals 10000 jaar geleden.

Denk verder dat ik meer zelfkennis heb dan jij.

brother paul
24 januari 2011, 13:31
in de tijd staat nog het beste artikel vind ik

http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/belastingen/_4_vragen_over_de_autofiscaliteit_van_morgen.90129 14-1624.art?utm_source=floorteaser&utm_medium=referral


Trouwens, doet mij denken, wat doe je met een taks, als d emensen nu eens bewust trager gaanr ijden kunnen ze fantastisch minder verbruiken. Het voorbeeld is gegeven met SCHEPEN

als je met een containerboot FULL speed vaart, verbruikt die 320.000liter per dag, als je RUSTIG vaart verbruik je 40.000liter per dag, en verdwijnt de overcapaciteit of kunnen de prijzen terug omhoog... stond te lezen in de FET.

Yves38
24 januari 2011, 15:46
in de tijd staat nog het beste artikel vind ik

http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/belastingen/_4_vragen_over_de_autofiscaliteit_van_morgen.90129 14-1624.art?utm_source=floorteaser&utm_medium=referral


Trouwens, doet mij denken, wat doe je met een taks, als d emensen nu eens bewust trager gaanr ijden kunnen ze fantastisch minder verbruiken. Het voorbeeld is gegeven met SCHEPEN

als je met een containerboot FULL speed vaart, verbruikt die 320.000liter per dag, als je RUSTIG vaart verbruik je 40.000liter per dag, en verdwijnt de overcapaciteit of kunnen de prijzen terug omhoog... stond te lezen in de FET.

De snelheid heeft niks te maken met het beste verbruik, als wel het toerental waarop het maximumkoppel zich voordoet. Dit is bij elke motor anders en ook de snelheid is bij elke wagen anders wegens het gebruik van andere overbrengingsverhouding in versnellingsbak en eindoverbrenging.

Kort en bondig gezegd : het bovenstaande klopt niet.

Er is nog iets anders dat ik in dit verband wil toevoegen : ik meen dat mijn privacy geschonden is wanneer men mij met GPS systemen kan traceren en zal hierover zeker mijn beklag gaan doen bij de RvSt van zodra deze wet wordt ingevoerd.

Rapture
24 januari 2011, 18:24
Een kwart van de werknemers woont op minder dan 5 km van het werk, dezelfde situatie als u. Ik vind het echt wel onbegrijpelijk dat je jezelf voor de keuze zet van ofwel de auto ofwel het openbaar vervoer voor zo'n keine afstand. Dat laatste is sowieso al te idioot om te overwegen voor een afstand van 5 km ... dat is nog geen 15 minuten fietsen! 8O
Het zal wel iets typisch Belgisch zijn.

Nee, het weer is hier te druilerig voor. Maar hier heb ik een oplossing voor. Ik ga eerst nog goed veel met de auto rijden zodat ik extra CO2 uitstoot, dit heeft tot gevolg dat ons klimaat opwarmt. Het gevolg is dat we beter en warmer weer krijgen om in te fietsen zodat iedereen op den duur de fiets gaat pakken en er bijgevolg geen CO2 uitstoot meer is, dan zullen de groenen ook content zijn.

brother paul
24 januari 2011, 22:15
De snelheid heeft niks te maken met het beste verbruik, als wel het toerental waarop het maximumkoppel zich voordoet. Dit is bij elke motor anders en ook de snelheid is bij elke wagen anders wegens het gebruik van andere overbrengingsverhouding in versnellingsbak en eindoverbrenging.

Kort en bondig gezegd : het bovenstaande klopt niet.

Er is nog iets anders dat ik in dit verband wil toevoegen : ik meen dat mijn privacy geschonden is wanneer men mij met GPS systemen kan traceren en zal hierover zeker mijn beklag gaan doen bij de RvSt van zodra deze wet wordt ingevoerd.

het is wel een boot waarover het in de FET gaat, en die moet geen lucht verplaatsen maar WATER, en bij water is de energie nodig om zich te verplaatsen evenredig met een derdemachtswortel van de snelheid, je kunt fysica nu ook weer niet veranderen ?

Schelfie
25 januari 2011, 12:53
Ik moet elke dag van puurs naar leuven (haasrode) en terug. Ik ga mij dus blauw betalen aan taksen en belastingen. En ik moet nu al zo enorm veel betalen. Echt schandalig wat ze hier willen doen. Openbaar vervoer is geen optie.

brother paul
25 januari 2011, 13:35
Ik moet elke dag van puurs naar leuven (haasrode) en terug. Ik ga mij dus blauw betalen aan taksen en belastingen. En ik moet nu al zo enorm veel betalen. Echt schandalig wat ze hier willen doen. Openbaar vervoer is geen optie.

bane toch, als je nu 10.000euro per jaar betaalt, zul je na 10jaar uw huis gratis hebben door gewoon dicht bij uw werk te gaan wonen ?

Schelfie
25 januari 2011, 13:48
bane toch, als je nu 10.000euro per jaar betaalt, zul je na 10jaar uw huis gratis hebben door gewoon dicht bij uw werk te gaan wonen ?

Ik val nog liever dood dan verhuizen. Mijn vrienden, ontspanningen, hobby's,... zitten allemaal in Puurs en omgeving, en ik wil dat niet opofferen. Ook niet voor een bende groene wereldvreemde losers. Het werk is een deel van mijn leven, het bepaald mijn leven niet.

AsGardSGO
25 januari 2011, 13:57
Verklaart direct waarom het overal zone 30 moet en zal worden.

Wat voor een achterlijke besluiten men toch trekt steeds... ach ja verschieten doen we er niet meer van.

brother paul
25 januari 2011, 14:13
Ik val nog liever dood dan verhuizen. Mijn vrienden, ontspanningen, hobby's,... zitten allemaal in Puurs en omgeving, en ik wil dat niet opofferen. Ook niet voor een bende groene wereldvreemde losers. Het werk is een deel van mijn leven, het bepaald mijn leven niet.

go, je pakt dan een smart om te pendelen, en de kloothommels gaan daar dan gezien zijn

De schoofzak
25 januari 2011, 14:13
Je beseft toch dat hetgeen je hier beschrijft juist wel gaat gebeuren. Waarom denk je dat ze de details nog niet bekend maken ? En kom me niet vertellen dat ze nog niet weten hoe ze het zullen doen, want dat is allang op voorhand bekeken. Als je denk van wel, dan ben je simpel van geest.
Je loopt veel te veel van stapel.
Kalmeer.

Lees eens iets, vb. over Engeland, de congestion-zone en de low-emissione-zone rond Londen ...

Lees eens iets over Vlaanderen: vb. hoeveel moet een mobilhome van minder dan 3.5 ton aan jaarlijkse taks betalen ? (tip: 30 rittenkaart is afgeschaft).
(en wat een oneerlijkheid tegenover vb. een gezin met drie pubers die een monovolume hebben om een caravanneke te trekken om in de Ardennen op vakantie te gaan ...)
Ik bedoel maar: ik ben niet simpel, maar ook niet supernerveus gelijk gij.

Schelfie
25 januari 2011, 14:23
go, je pakt dan een smart om te pendelen, en de kloothommels gaan daar dan gezien zijn

Ik heb al een wagen (een renault mégane 5-deurs) van 11 jaar oud die nog fantastisch rijdt. En ik doe die niet weg (heb hem nog geen jaar) tot hij onherstelbaar beschadigd is.

Alfred
25 januari 2011, 19:42
Wat voor een achterlijke besluiten men toch trekt steeds... ach ja verschieten doen we er niet meer van.

Inderdaad, net zoals achterlijke reacties als jouwe. Kijk rond je, overal 30 en 50 km/u. Dan komt er een gewéldig idee omhoog om te belasten op de rijtijd ipv rijafstand. Moet jij mij eens zeggen wat er achterlijk aan is om dan te stellen dat alle snelheidsverlagingen doordacht waren, want een snelheidsverlaging resulteert in een langere reistijd en dus méér inkomsten.

Tja, als je te achterlijk bent om die link te leggen, dan is mijn reactie uiteraard achterlijk voor je.

De schoofzak
26 januari 2011, 10:31
Inderdaad, net zoals achterlijke reacties als jouwe. Kijk rond je, overal 30 en 50 km/u. Dan komt er een gewéldig idee omhoog om te belasten op de rijtijd ipv rijafstand. Moet jij mij eens zeggen wat er achterlijk aan is om dan te stellen dat alle snelheidsverlagingen doordacht waren, want een snelheidsverlaging resulteert in een langere reistijd en dus méér inkomsten.

Tja, als je te achterlijk bent om die link te leggen, dan is mijn reactie uiteraard achterlijk voor je.

Als je aan iemand die goed kan rekenen, vb. een ingenieur, vraagt om iets te berekenen rond het belasten van auto's in een file, dan gaat die brave m/v beginnen met een en ander te definiëren;
en zo kom je dat het belasten van een auto tijdens het spitsuur in de file, eigenlijk het belasten is van een reistijd.

Overigens moet je je niet teveel zorgen maken:
1) bereken eens het verschil in minuten om van Antwerpen of Gent naar Brussel te rijden aan 120 per uur of aan 100 per uur.
2) kijk eens naar de uitleg van minister Crevits: het zit er in dat alleen maar betaald gaat moeten worden voor 'hoofdwegen'. Wat dat is, weet ik zelf niet, al kan ik het wel raden. En het zal alleszins niet in zones 30 zijn.

Yves38
26 januari 2011, 20:14
Als je aan iemand die goed kan rekenen, vb. een ingenieur, vraagt om iets te berekenen rond het belasten van auto's in een file, dan gaat die brave m/v beginnen met een en ander te definiëren;
en zo kom je dat het belasten van een auto tijdens het spitsuur in de file, eigenlijk het belasten is van een reistijd.

Overigens moet je je niet teveel zorgen maken:
1) bereken eens het verschil in minuten om van Antwerpen of Gent naar Brussel te rijden aan 120 per uur of aan 100 per uur.
2) kijk eens naar de uitleg van minister Crevits: het zit er in dat alleen maar betaald gaat moeten worden voor 'hoofdwegen'. Wat dat is, weet ik zelf niet, al kan ik het wel raden. En het zal alleszins niet in zones 30 zijn.

Alleen op de hoofdwegen ...dat gaat mooi worden.

Kan me niet meer schelen, zoals ik zei gaat op de dag dat ze dit invoeren mijn vrouw thuisblijven, net zoals ik in mijne stal een afvalverbrandingsoven gebouwd heb op het moment dat men het afval op het containerpark gaan wegen is. Een stekske deraan als het donker en mistig is en mijn probleem is opgelost.

brother paul
26 januari 2011, 20:45
in feite is er een GIGANTISCH probleem, moment dat je de tolheffing invoert en iedereen bvb 100euro betaalt om zijn werk te doen MOET je de KLOOF tussen werkloos en werken 0100 euro groter maken, anders heeft het geen zin dat je nog gaat werken

Yves38
26 januari 2011, 21:30
in feite is er een GIGANTISCH probleem, moment dat je de tolheffing invoert en iedereen bvb 100euro betaalt om zijn werk te doen MOET je de KLOOF tussen werkloos en werken 0100 euro groter maken, anders heeft het geen zin dat je nog gaat werken

Mee eens, maar het zal veel meer dan 100 € zijn.

kelt
26 januari 2011, 21:45
Mee eens, maar het zal veel meer dan 100 € zijn.

Mja

Laat ons dan rustig wachten tot de overheid "Chinese" maatregelen moet treffen.(ref....recente berichten van Beeing)We zullen niet zo heel lang moeten wachten vrees ik....

Yves38
26 januari 2011, 22:26
Mja

Laat ons dan rustig wachten tot de overheid "Chinese" maatregelen moet treffen.(ref....recente berichten van Beeing)We zullen niet zo heel lang moeten wachten vrees ik....

?

Blue Sky
27 januari 2011, 16:10
in feite is er een GIGANTISCH probleem, moment dat je de tolheffing invoert en iedereen bvb 100euro betaalt om zijn werk te doen MOET je de KLOOF tussen werkloos en werken 0100 euro groter maken, anders heeft het geen zin dat je nog gaat werken

De werkloosheidsval is nu reeds een probleem. Men kan dat gemakkelijk opvangen door de kost op arbeid te verlagen terwijl men de kost op autorijden verhoogt - waardoor je dus een verschuiving krijgt.
Mensen zullen op die manier dichter bij het werk gaan wonen of dichter bij huis werk zoeken enz om zo de hoge verplaatsingskosten te vermijden.

Mambo
27 januari 2011, 16:54
De werkloosheidsval is nu reeds een probleem. Men kan dat gemakkelijk opvangen door de kost op arbeid te verlagen terwijl men de kost op autorijden verhoogt - waardoor je dus een verschuiving krijgt.
Mensen zullen op die manier dichter bij het werk gaan wonen of dichter bij huis werk zoeken enz om zo de hoge verplaatsingskosten te vermijden.

We zullen dus als zelfstandigen onze klanten in een straal van 5 km moeten zien te vinden?

Yves38
27 januari 2011, 20:32
We zullen dus als zelfstandigen onze klanten in een straal van 5 km moeten zien te vinden?

LOL, toont nog maar eens aan hoe onlogisch het allemaal wel is. Ik denk dat het goedkoper is om gewoon te stoppen met werken ipv uw huis te verkopen, uw familie, vrienden etc in de steek te laten en op een plaats te gaan wonen, die ongeveer 5 keer zo duur is....Kwestie van de berekening even te maken.

Komt nog bij dat alleen de overheid wint, als ge uw huis verkoopt en een ander koopt (notariskosten, registratie etc etc etc.)

Blue Sky
27 januari 2011, 20:56
We zullen dus als zelfstandigen onze klanten in een straal van 5 km moeten zien te vinden?

Als dat kan is het mooi meegenomen. Het hangt er wat vanaf wat je doet natuurlijk, maar tegenwoordig bestaat er zoiets als het internet waarmee je heel de wereld bereikt, dit zonder dat je naar al die klanten moet verplaatsen of zonder dat de klanten zich naar u moeten verplaatsen. Het aandeel van de internetverkoop blijft jaar na jaar sterk stijgen. Nederland loopt uiteraard weer een pak voor. Je hebt ook al video-conferenties die gegeven worden zonder dat je naar een bepaalde lokatie moet verplaatsen enz. Technologie kan toch handig zijn, nietwaar?

Yves38
27 januari 2011, 20:59
Als dat kan is het mooi meegenomen. Het hangt er wat vanaf wat je doet natuurlijk, maar tegenwoordig bestaat er zoiets als het internet waarmee je heel de wereld bereikt, dit zonder dat je naar al die klanten moet verplaatsen of zonder dat de klanten zich naar u moeten verplaatsen. Het aandeel van de internetverkoop blijft jaar na jaar sterk stijgen. Nederland loopt uiteraard weer een pak voor. Je hebt ook al video-conferenties die gegeven worden zonder dat je naar een bepaalde lokatie moet verplaatsen enz. Technologie kan toch handig zijn, nietwaar?

Ik denk toch echt dat gij eens wat realiteitszin nodig hebt. Heb jij al ooit 1 klant moeten overtuigen, al ooit 1 onderhandeling gevoerd ?

Mambo
27 januari 2011, 23:27
Als dat kan is het mooi meegenomen. Het hangt er wat vanaf wat je doet natuurlijk, maar tegenwoordig bestaat er zoiets als het internet waarmee je heel de wereld bereikt, dit zonder dat je naar al die klanten moet verplaatsen of zonder dat de klanten zich naar u moeten verplaatsen. Het aandeel van de internetverkoop blijft jaar na jaar sterk stijgen. Nederland loopt uiteraard weer een pak voor. Je hebt ook al video-conferenties die gegeven worden zonder dat je naar een bepaalde lokatie moet verplaatsen enz. Technologie kan toch handig zijn, nietwaar?

Je mag dan nog via internet verkoop doen, uiteindelijk moet het er ook nog geraken nietwaar?
Bovendien velen doen geen verkoop. Maar leveren diensten, herstellingen ..enz.

De schoofzak
28 januari 2011, 10:38
Ik denk toch echt dat gij eens wat realiteitszin nodig hebt. Heb jij al ooit 1 klant moeten overtuigen, al ooit 1 onderhandeling gevoerd ?

Ik ben nooit vertegenwoordiger of zoiets geweest, dus ik heb nooit klanten moeten overtuigen of onderhandelingen in die zin moeten voeren.

Maar ik heb wel van die klojo's over de privé-vloer gekregen die mij trachtten te overtuigen van hun produkt.

Tjsa, en als zo'n mooiprater mij dan zegt dat hij 80.000 km beroepsmatig doet, dan denk ik:
80.000 over elf maanden: dat zijn er 7272 per maand;
dat zijn er over 23 werkdagen dan 316 per werkdag.

Aan een gemiddelde van 70 per uur (hijzelf noch zijn klanten wonen op een pechstrook naast de autostrade ...), maakt dat 4,5 werkuren per dag.
Tanken, parking zoeken ....
Besluit: dure vogel !! Reorganiseren !!! En ik zal dat meebetalen in de prijs van zijn produkt ?

Mambo
28 januari 2011, 12:23
Ik ben nooit vertegenwoordiger of zoiets geweest, dus ik heb nooit klanten moeten overtuigen of onderhandelingen in die zin moeten voeren.

Maar ik heb wel van die klojo's over de privé-vloer gekregen die mij trachtten te overtuigen van hun produkt.

Tjsa, en als zo'n mooiprater mij dan zegt dat hij 80.000 km beroepsmatig doet, dan denk ik:
80.000 over elf maanden: dat zijn er 7272 per maand;
dat zijn er over 23 werkdagen dan 316 per werkdag.

Aan een gemiddelde van 70 per uur (hijzelf noch zijn klanten wonen op een pechstrook naast de autostrade ...), maakt dat 4,5 werkuren per dag.
Tanken, parking zoeken ....
Besluit: dure vogel !! Reorganiseren !!! En ik zal dat meebetalen in de prijs van zijn produkt ?

Wij hebben dat toch soms ook hoor. 200 of 300 km per dag, op andere dagen dan soms een km of 20.
Al bij al heb je dat nu niet te kiezen he?

En wat dan te denken van bv koeriersbedrijven die godganse dag hun motor niet moeten afzetten?
Of mensen die voor hun werk regelmatig naar het buitenland moeten?

Nu ja, voor zelfstandigen zal dit allicht allemaal fiscaal aftrekbaar zijn maar voor vele andere mensen zal een km vergoeding al snel niet meer volstaan.

De schoofzak
28 januari 2011, 12:42
Wij hebben dat toch soms ook hoor. 200 of 300 km per dag, op andere dagen dan soms een km of 20.
Al bij al heb je dat nu niet te kiezen he?

En wat dan te denken van bv koeriersbedrijven die godganse dag hun motor niet moeten afzetten?
Of mensen die voor hun werk regelmatig naar het buitenland moeten?

Nu ja, voor zelfstandigen zal dit allicht allemaal fiscaal aftrekbaar zijn maar voor vele andere mensen zal een km vergoeding al snel niet meer volstaan.

In mijn voorbeeldje ging het over iedere werkdag van het ganse jaar, telkens meer dan 300 km ...

Ik zeg dat volgende zaken eruit gepest moeten worden; een voorbeeldje:
een Limburgs bouwbedrijfje rijdt voor een bepaalde werf x aantal dagen op en af naar Oost-Vlaanderen, en een West-Vlaams bouwbedrijfje rijdt voor een bepaalde werf ook x dagen op en af maar dan naar Antwerpen.

Ge kunt daarover dromen, maar qua maatschappelijke kostprijs van verplaatsingen, is er wat evolutie geweest sedert de jaren '60 van vorige eeuw.

brother paul
28 januari 2011, 13:04
Ik ben nooit vertegenwoordiger of zoiets geweest, dus ik heb nooit klanten moeten overtuigen of onderhandelingen in die zin moeten voeren.

Maar ik heb wel van die klojo's over de privé-vloer gekregen die mij trachtten te overtuigen van hun produkt.

Tjsa, en als zo'n mooiprater mij dan zegt dat hij 80.000 km beroepsmatig doet, dan denk ik:
80.000 over elf maanden: dat zijn er 7272 per maand;
dat zijn er over 23 werkdagen dan 316 per werkdag.

Aan een gemiddelde van 70 per uur (hijzelf noch zijn klanten wonen op een pechstrook naast de autostrade ...), maakt dat 4,5 werkuren per dag.
Tanken, parking zoeken ....
Besluit: dure vogel !! Reorganiseren !!! En ik zal dat meebetalen in de prijs van zijn produkt ?

IK moet daar ook altijd aan denken aan mensen die vertellen dat ze 100.000km/jaar ind e auto zitten, aan een gemiddelde van 63km/u (staat toch zo te lezen op mijn vrouw haar wagen) 1587u in de auto, aan werkweken van 38u = 41 weken in de auto zitten, en dan heb je 52weken werk, waarvan 4 weken vakantie dus kun je nog welgeteld 7 weken werken...

Mambo
28 januari 2011, 13:07
In mijn voorbeeldje ging het over iedere werkdag van het ganse jaar, telkens meer dan 300 km ...

Ik zeg dat volgende zaken eruit gepest moeten worden; een voorbeeldje:
een Limburgs bouwbedrijfje rijdt voor een bepaalde werf x aantal dagen op en af naar Oost-Vlaanderen, en een West-Vlaams bouwbedrijfje rijdt voor een bepaalde werf ook x dagen op en af maar dan naar Antwerpen.

Ge kunt daarover dromen, maar qua maatschappelijke kostprijs van verplaatsingen, is er wat evolutie geweest sedert de jaren '60 van vorige eeuw.

Ja maar je kan toch moeilijk verlangen dat ze hun werken uitwisselen hé?

Een klein deel van al die problemen is zoals je wellicht terecht aanklaagt dat de bedrijfjes te veraf zijn. De oorzaak daarvan is voor een groot deel het internet.
Vroeger keken de mensen lokaal via het telefoonboek of lokale krantjes naar een bedrijfje. Mensen hielden er wel degelijk rekening mee dat hoe minder verplaatsingen hoe goedkoper het zou zijn, en dat is ook zo natuurlijk.
Nu zoekt men via internet en houden ze geen rekening meer met de verplaatsingen.
Ik heb dat soms ook hoor, één van Antwerpen die mij in Gent belt voor zus of zo en mensen van Gent die iemand in Antwerpen zoeken voor zus of zo.

De schoofzak
28 januari 2011, 13:32
IK moet daar ook altijd aan denken aan mensen die vertellen dat ze 100.000km/jaar ind e auto zitten, aan een gemiddelde van 63km/u (staat toch zo te lezen op mijn vrouw haar wagen) 1587u in de auto, aan werkweken van 38u = 41 weken in de auto zitten, en dan heb je 52weken werk, waarvan 4 weken vakantie dus kun je nog welgeteld 7 weken werken...
Die gemiddelde snelheid van je vrouw is redelijk hoog zelfs, denk ik.
Ze zal waarschijnlijk niet veel lifters meenemen om haarzelf eens te trakteren ...

De schoofzak
28 januari 2011, 13:33
Ja maar je kan toch moeilijk verlangen dat ze hun werken uitwisselen hé?

Een klein deel van al die problemen is zoals je wellicht terecht aanklaagt dat de bedrijfjes te veraf zijn. De oorzaak daarvan is voor een groot deel het internet.
Vroeger keken de mensen lokaal via het telefoonboek of lokale krantjes naar een bedrijfje. Mensen hielden er wel degelijk rekening mee dat hoe minder verplaatsingen hoe goedkoper het zou zijn, en dat is ook zo natuurlijk.
Nu zoekt men via internet en houden ze geen rekening meer met de verplaatsingen.
Ik heb dat soms ook hoor, één van Antwerpen die mij in Gent belt voor zus of zo en mensen van Gent die iemand in Antwerpen zoeken voor zus of zo.

Als ze door de stijgende prijs van de verplaatsingen, hun broek eraan gaan scheuren, zullen ze wel iets beter uitkijken.
(wat ook speelt natuurlijk: die sukkelaars van bouwvakkers worden niet of amper betaald tijdens het op en afrijden ...)

brother paul
28 januari 2011, 13:35
Die gemiddelde snelheid van je vrouw is redelijk hoog zelfs, denk ik.
Ze zal waarschijnlijk niet veel lifters meenemen om haarzelf eens te trakteren ...

nee ze moet veel naar holland, duitsland, frankrijk, dat is dus autostrade rijden
gelukkig maar 25000km per jaar, dus werkt ze toch wel 37weken

Mambo
28 januari 2011, 17:35
Als ze door de stijgende prijs van de verplaatsingen, hun broek eraan gaan scheuren, zullen ze wel iets beter uitkijken.
(wat ook speelt natuurlijk: die sukkelaars van bouwvakkers worden niet of amper betaald tijdens het op en afrijden ...)

Ja ...alhoewel dat hangt er toch soms vanaf hoor.
Destijds werkte in in Zeebrugge en kreeg ik 1200 bfr per dag verplaatsing. + ik nam er nog eens 3 man extra mee die me ook elk 400 bfr van hun 1200 bfr gaven. Dat was dus 2400 bfr per dag dat ik kreeg als verplaatsing alleen al.
En dat was in de jaren '80 toch alweer.

Yves38
28 januari 2011, 18:14
Ik ben nooit vertegenwoordiger of zoiets geweest, dus ik heb nooit klanten moeten overtuigen of onderhandelingen in die zin moeten voeren.

Maar ik heb wel van die klojo's over de privé-vloer gekregen die mij trachtten te overtuigen van hun produkt.

Tjsa, en als zo'n mooiprater mij dan zegt dat hij 80.000 km beroepsmatig doet, dan denk ik:
80.000 over elf maanden: dat zijn er 7272 per maand;
dat zijn er over 23 werkdagen dan 316 per werkdag.

Aan een gemiddelde van 70 per uur (hijzelf noch zijn klanten wonen op een pechstrook naast de autostrade ...), maakt dat 4,5 werkuren per dag.
Tanken, parking zoeken ....
Besluit: dure vogel !! Reorganiseren !!! En ik zal dat meebetalen in de prijs van zijn produkt ?

Ik werk in een sector die niets verkoopt, maar waar er toch overtuigd moet worden en ik doe gemiddeld 60000 km per jaar. Geloof mij maar dat het allemaal nodig is.

Je weet toch wat ze zeggen hé : de beste stuurlui staan aan wal.

Maar doe maar wat je wil, ik verwijs naar wat ik eerder zei, binnenkort een accidentje en je ligt op de straat dood te bloeden omdat er niemand komt opdagen om je te verzorgen en naar het ziekenhuis te vervoeren...of je huis brandt af en je mag 6 maanden wachten tot er een expert langs komt...of je hebt goederen besteld en je mag 12 maanden wachten totdat ze geleverd worden omdat je toevallig in een godvergeten gat woont en de ritten gecombineerd moeten worden....situatie �* la Congo heden ten dage...Doe maar heren. Het bewijst nogmaals dat groen worden, een achteruitgang is.

Blue Sky
28 januari 2011, 19:29
Enfin, mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Files zijn immers niet aan mij besteed.

Het zou eigelijk zelfs niet slecht zijn dat men geen tolheffing invoert en dat men het houdt zoals het thans is. Sommigen hier zijn daar immers grote voorstander onder het mom van "ik betaal al genoeg taks zele". Binnen enkele jaren hebben we dan een compleet verkeersinfarct en staan diezelfde "visionairs" dan overal onbegrijpend in de file te blinken. Dat is eigelijk nog de beste leerschool.

Met de enorme aanwas van wagens in onder meer China en andere opkomende economieën zal de vraag naar olie eveneens sterk gaan stijgen, wat zich zal vertalen in sterk stijgende brandstofprijzen wereldwijd. Als men dus nu geen extra brandstoftaks invoert, dan zal dat in de nabije toekomst wel op “natuurlijk” wijze gebeuren.

Wat men wel nog zou moeten doen is de vaste kost voor het wagenbezit verlagen. Iemand die nu de auto in de garage laat staan betaalt immers evenveel vaste taks als iemand die elke dag de wagen neemt voor alle verplaatsingen, wat natuurlijk niet te rechtvaardigen is.

Blue Sky
28 januari 2011, 19:41
Enfin, mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Files zijn immers niet aan mij besteed.

Het zou eigelijk zelfs niet slecht zijn dat men geen tolheffing invoert en dat men het houdt zoals het thans is. Sommigen hier zijn daar immers grote voorstander onder het mom van "ik betaal al genoeg taks zele". Binnen enkele jaren hebben we dan een compleet verkeersinfarct en staan diezelfde "visionairs" dan overal onbegrijpend in de file te blinken. Dat is eigelijk nog de beste leerschool.

Met de enorme aanwas van wagens in onder meer China en andere opkomende economieën zal de vraag naar olie eveneens sterk gaan stijgen, wat zich zal vertalen in sterk stijgende brandstofprijzen wereldwijd. Als men dus nu geen extra brandstoftaks invoert, dan zal dat in de nabije toekomst wel op “natuurlijk” wijze gebeuren.

Wat men wel nog zou moeten doen is de vaste kost voor het wagenbezit verlagen. Iemand die nu de auto in de garage laat staan betaalt immers evenveel vaste taks als iemand die elke dag de wagen neemt voor alle verplaatsingen, wat natuurlijk niet te rechtvaardigen is.

Yves38
28 januari 2011, 20:38
Enfin, mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Files zijn immers niet aan mij besteed.

Het zou eigelijk zelfs niet slecht zijn dat men geen tolheffing invoert en dat men het houdt zoals het thans is. Sommigen hier zijn daar immers grote voorstander onder het mom van "ik betaal al genoeg taks zele". Binnen enkele jaren hebben we dan een compleet verkeersinfarct en staan diezelfde "visionairs" dan overal onbegrijpend in de file te blinken. Dat is eigelijk nog de beste leerschool.

Met de enorme aanwas van wagens in onder meer China en andere opkomende economieën zal de vraag naar olie eveneens sterk gaan stijgen, wat zich zal vertalen in sterk stijgende brandstofprijzen wereldwijd. Als men dus nu geen extra brandstoftaks invoert, dan zal dat in de nabije toekomst wel op “natuurlijk” wijze gebeuren.

Wat men wel nog zou moeten doen is de vaste kost voor het wagenbezit verlagen. Iemand die nu de auto in de garage laat staan betaalt immers evenveel vaste taks als iemand die elke dag de wagen neemt voor alle verplaatsingen, wat natuurlijk niet te rechtvaardigen is.

Je kan het idd beter zijn gang laten gaan. Als de olie te duur is, zal er heel snel een alternatief komen, zo dit niet het geval is blijven we met de olie opgescheept.

De overheid kijkt uiteindelijk alleen naar haar eigen portemonnee en dit tolheffingsverhaal is daarop geen uitzondering. Heeft niks met milieu of fileproblemen of andere zaken te maken.

kelt
29 januari 2011, 08:29
?

In de Volksrepubliek wordt de uitgifte van autoregistraties nu beperkt.(anders gezegd,zelfs als je een auto kunt kopen,wil dat nog niet zeggen dat je ermee zult mogen rijden).Beeing en Sjanghai staan al stil(met recordfiles die meerdere dagen duren),er kan eenvoudigweg niks meer bij en de Chinese overheid is niet zinnens om zomaar wegen bij te bouwen,er zijn echt wel andere katten te geselen dan economisch belangwekkende wegen bouwen die dan wegens privé-vervoersprobleempjes volzet worden...

brother paul
29 januari 2011, 09:05
Enfin, mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Files zijn immers niet aan mij besteed.

Het zou eigelijk zelfs niet slecht zijn dat men geen tolheffing invoert en dat men het houdt zoals het thans is. Sommigen hier zijn daar immers grote voorstander onder het mom van "ik betaal al genoeg taks zele". Binnen enkele jaren hebben we dan een compleet verkeersinfarct en staan diezelfde "visionairs" dan overal onbegrijpend in de file te blinken. Dat is eigelijk nog de beste leerschool.

Met de enorme aanwas van wagens in onder meer China en andere opkomende economieën zal de vraag naar olie eveneens sterk gaan stijgen, wat zich zal vertalen in sterk stijgende brandstofprijzen wereldwijd. Als men dus nu geen extra brandstoftaks invoert, dan zal dat in de nabije toekomst wel op “natuurlijk” wijze gebeuren.

Wat men wel nog zou moeten doen is de vaste kost voor het wagenbezit verlagen. Iemand die nu de auto in de garage laat staan betaalt immers evenveel vaste taks als iemand die elke dag de wagen neemt voor alle verplaatsingen, wat natuurlijk niet te rechtvaardigen is.

Ik dacht dat het doel is van die wegentaks om de vaste taks variabel te maken, en vermoedelijk een beetje meer te doen betalen
Het beetje meer komt vooral van het buitenland.

George
29 januari 2011, 10:09
Hangt af van situatie tot situatie: Ik woon op 5 km van mijn werk.

Doe ik dit met de auto ben ik er op 10 minuten, doe ik dit met het openbaar vervoer ben ik er op 30 minuten. En zelfs al zou ik geld uitsparen door het openbaar vervoer te nemen, dan pas ik er nog voor aangezien ik iedere dag 40 minuten uitspaar, 40 minuten die ik gezelliger kan doorbrengen dan in een overvolle bus, aan een bushalte of te voet naar de halte.

5km, das een kwartiertje fietsen, daar bespaar je nog meer mee dan met het ov en je verliest maar 10 min. per dag.

De schoofzak
29 januari 2011, 13:04
Ik werk in een sector die niets verkoopt, maar waar er toch overtuigd moet worden en ik doe gemiddeld 60000 km per jaar. Geloof mij maar dat het allemaal nodig is.

Je weet toch wat ze zeggen hé : de beste stuurlui staan aan wal.

Maar doe maar wat je wil, ik verwijs naar wat ik eerder zei, binnenkort een accidentje en je ligt op de straat dood te bloeden omdat er niemand komt opdagen om je te verzorgen en naar het ziekenhuis te vervoeren...of je huis brandt af en je mag 6 maanden wachten tot er een expert langs komt...of je hebt goederen besteld en je mag 12 maanden wachten totdat ze geleverd worden omdat je toevallig in een godvergeten gat woont en de ritten gecombineerd moeten worden....situatie �* la Congo heden ten dage...Doe maar heren. Het bewijst nogmaals dat groen worden, een achteruitgang is.

Nogmaals, het komt over dat je een zeer vervelend karakter hebt, omdat je zo meteen van een vlieg een olifant maakt, omdat je een kleiner slecht nieuws (tsja, iets meer betalen, ze zouden zot zijn om er niet een klein beetje van te profiteren) zo direct gaat toestanden aanhalen gelijk in de Kongo.

Mocht je mijn echtgenote zijn, en mocht je me een beker koffie met dodelijk gif in presenteren, ... ik zou het opdrinken. (vrij naar dienen Engelsman).


Persoonlijk vind ik het hemeltergend dat we al zolang zitten leuteren over twee fiskale dinges:
- verminderen van belasting op arbeid, verschuiven naar belasting op verbruik;
- verminderen van belasting op auto-bezit, verschuiven naar belasting op a) verbruik, b) verbruik op sommige momenten.
En er gebeurt .... nikske.

De schoofzak
29 januari 2011, 13:05
5km, das een kwartiertje fietsen, daar bespaar je nog meer mee dan met het ov en je verliest maar 10 min. per dag.
En dat doet deugd jong, ik heb het zelf meegemaakt.
(en ge moet zorgen dat de laatste 2 km je samen rijdt met één van de meisjes van onthaal of een andere dienst; dan kan je nog iets drinken op een terrasje onderweg ... wat kan het leven mooi zijn ...)

brother paul
29 januari 2011, 13:18
5km, das een kwartiertje fietsen, daar bespaar je nog meer mee dan met het ov en je verliest maar 10 min. per dag.

ja, en als je de kinderen dan afhaalt, en dan een boodschapje in de winkel doet en de rit van 5km wordt 10km en je doet al uw werk in een rijbeweging. Wil ik zeggenje kunt dat zo allemaal niet wit zwart bekijken. Iedereen maakt zijn optimale trade-off

brother paul
29 januari 2011, 13:19
Nogmaals, het komt over dat je een zeer vervelend karakter hebt, omdat je zo meteen van een vlieg een olifant maakt, omdat je een kleiner slecht nieuws (tsja, iets meer betalen, ze zouden zot zijn om er niet een klein beetje van te profiteren) zo direct gaat toestanden aanhalen gelijk in de Kongo.

Mocht je mijn echtgenote zijn, en mocht je me een beker koffie met dodelijk gif in presenteren, ... ik zou het opdrinken. (vrij naar dienen Engelsman).


Persoonlijk vind ik het hemeltergend dat we al zolang zitten leuteren over twee fiskale dinges:
- verminderen van belasting op arbeid, verschuiven naar belasting op verbruik;
- verminderen van belasting op auto-bezit, verschuiven naar belasting op a) verbruik, b) verbruik op sommige momenten.
En er gebeurt .... nikske.

zoals tussen VL en W, veranderen is het moeilijkste... de weerstand overwinnen

George
29 januari 2011, 14:13
ja, en als je de kinderen dan afhaalt, en dan een boodschapje in de winkel doet en de rit van 5km wordt 10km en je doet al uw werk in een rijbeweging. Wil ik zeggenje kunt dat zo allemaal niet wit zwart bekijken. Iedereen maakt zijn optimale trade-off

Natuurlijk moet ieder dat voor zich uitmaken maar het over woon-werk verkeer van 5 Km. Ik lees niets over kinderen ophalen, naar de winkel gaan,.... of over een langere afstand.

Trouwens je hoeft dan niet alle dagen met de fiets te gaan hé.

Yves38
30 januari 2011, 19:16
Nogmaals, het komt over dat je een zeer vervelend karakter hebt, omdat je zo meteen van een vlieg een olifant maakt, omdat je een kleiner slecht nieuws (tsja, iets meer betalen, ze zouden zot zijn om er niet een klein beetje van te profiteren) zo direct gaat toestanden aanhalen gelijk in de Kongo.

Mocht je mijn echtgenote zijn, en mocht je me een beker koffie met dodelijk gif in presenteren, ... ik zou het opdrinken. (vrij naar dienen Engelsman).


Persoonlijk vind ik het hemeltergend dat we al zolang zitten leuteren over twee fiskale dinges:
- verminderen van belasting op arbeid, verschuiven naar belasting op verbruik;
- verminderen van belasting op auto-bezit, verschuiven naar belasting op a) verbruik, b) verbruik op sommige momenten.
En er gebeurt .... nikske.

Moest gij mijn echtgenoot zijn, ik zou U gewoon uw dingske eraf snijden en u onderste boven vastbinden, zodat het goed lang duurt voordat ge leeg gebloed zijt.

Ik heb lak aan mensen, die denken dat ze het allemaal weten en dan zoals alle regeringen overal ter wereld maatregelen voorstellen die de zaken alleen maar erger maken en er alleen op gebaseerd zijn om zoveel mogelijk geld in kas te krijgen om het vervolgens allemaal te verbrassen.

En een vlieg ? Is 2000 € per jaar meer belastingen voor jou een vliegje ? Voor mij is dat inderdaad een olifant dikke nek.