PDA

View Full Version : Solidariteit tussen werknemers


Scherven A. Mok
6 februari 2011, 10:51
Ik kan niet begrijpen hoe de vakbond aanvaardt en zelfs mee bewerkstelligt dat de loonverschillen tussen de verschillende sectoren zo hoog zijn. In plaats van naar wat meer gelijke lonen voor gelijk werk te vragen staan ze steeds op de barricaden om in gelijk welke sector het onderste uit de kan te halen. Van onderlinge solidariteit lijkt geen sprake, het is steeds ieder voor zich lijkt het wel. Als de bazen in de rijkere sectoren (bank, petro-chemie, medicijnen, ...) zien dat hun werknemers met minder kunnen leven als het hun collega's in de moeilijkere sectoren (textiel, distributie, ...) en de werkgelegenheid ten goede komt gaan ze zich misschien ook wat gaan inhouden als het om hun eigen verloning of de winstpercentages gaat en wordt iedereen er beter van.

Inno
7 februari 2011, 06:17
Ik kan niet begrijpen hoe de vakbond aanvaardt en zelfs mee bewerkstelligt dat de loonverschillen tussen de verschillende sectoren zo hoog zijn. In plaats van naar wat meer gelijke lonen voor gelijk werk te vragen staan ze steeds op de barricaden om in gelijk welke sector het onderste uit de kan te halen. Van onderlinge solidariteit lijkt geen sprake, het is steeds ieder voor zich lijkt het wel. Als de bazen in de rijkere sectoren (bank, petro-chemie, medicijnen, ...) zien dat hun werknemers met minder kunnen leven als het hun collega's in de moeilijkere sectoren (textiel, distributie, ...) en de werkgelegenheid ten goede komt gaan ze zich misschien ook wat gaan inhouden als het om hun eigen verloning of de winstpercentages gaat en wordt iedereen er beter van.

Op de verschillende plaatsen waar ik gewerkt heb moet ik zeggen dat de mensen die in de vakbond zaten, niet echt de meest snuggere waren.

longhorn
7 februari 2011, 07:05
Op de verschillende plaatsen waar ik gewerkt heb moet ik zeggen dat de mensen die in de vakbond zaten, niet echt de meest snuggere waren.

Probleem is dat de vakbonden zo machtig zijn dat lidmaatschap praktisch verplicht wordt door die maffia als je in een bedrijf gaat werken met sterke vakbondsvertegenwoordiging. Een vriend van mij weigerde lid te worden van de vakbond en werd bijgevolg gepest in de fabrieken kreeg de vuilste jobs van de ploegleider. Taktieken die je in een aflevering van The Soprano's verwacht.

longhorn
8 februari 2011, 23:36
Onderstaand uit de Standaard van vandaag. En door het ontslag van de 2 pestkoppen gingen de andere dwazen in staking. Mooie solidariteit tussen de werknemers. Lijkt wel een aflevering van The Soprano's.




BRUSSEL - De Brusselse vervoersmaatschappij MIVB heeft twee vakbondsafgevaardigden ontslagen wegens zware pesterijen. Volgens de MIVB gaat het om 'morele pesterijen en fysiek geweld.'

De daders werden op 4 en 7 februari ontslagen. Het gaat om twee personeelsleden van het rollend materieel metro. Toen de MIVB weet kreeg van de pesterijen, werden ze omwille van een zware fout ontslagen.

De pesterijen typeert het bedrijf in een communiqué als 'morele pesterijen en fysiek geweld'.

Het slachtoffer werd door de twee vakbondsafgevaardigden onder andere in een afvalcontainer gegooid. De pesters spoten ook een brandblusser leeg op de man.

Toen de directe overste van het slachtoffer merkte dat hij zich anders gedroeg, nodigde hij hem uit voor een gesprek. Tijdens dat gesprek kwamen de pesterijen aan het licht.

Omdat het om vakbondsafgevaardigden gaat, was het niet gemakkelijk om ze te ontslaan. De MIVB zegt alle procedures te hebben gevolgd. 'Het zijn geen peanuts. Het zou hypocriet zijn om ze niet te ontslaan, zeker omdat we specifieke opleidingen geven over de risico's van pesten op het werk', zegt woordvoerder Guy Sablon.

Het ontslag kwam er na een 'grondig intern onderzoek, waarbij verschillende getuigenissen deze klachten bevestigen', luidt het. 'Het onderzoek wordt verdergezet om eventuele andere verantwoordelijken te identificeren.'

Klacht

Door de ernst van de feiten heeft de MIVB een klacht ingediend bij het Brusselse arbeidsauditoraat. 'Op die manier wil de MIVB nagaan welke eventuele strafrechtelijke verantwoordelijkheid de daders dragen. De MIVB vroeg het gerecht om de betrokkenen te beschermen.' De openbaarvervoermaatschappij zegt 'in geen enkel geval pesterijen te tolereren'.

Omwille van de ontslagen legden arbeiders dinsdagochtend het werk neer in metrodepot Delta. Die actie is inmiddels afgelopen, bevestigt de woordvoerder: de werknemers werden er geïnformeerd over de feiten. De actie had geen impact op het metroverkeer.

Zware pestfeiten eind vorig jaar bij MACtac in Zinnik zorgden voor een pak ophef. Ook daar was een vakbondslid betrokken.

pixelpower
9 februari 2011, 08:51
Probleem is dat de vakbonden zo machtig zijn dat lidmaatschap praktisch verplicht wordt door die maffia als je in een bedrijf gaat werken met sterke vakbondsvertegenwoordiging. Een vriend van mij weigerde lid te worden van de vakbond en werd bijgevolg gepest in de fabrieken kreeg de vuilste jobs van de ploegleider. Taktieken die je in een aflevering van The Soprano's verwacht.


Mijn pa zijn departement werd overgeheveld naar het buitenland. Collectief ontslag, zo'n 30 man. Sommigen konden op prepensioen (waaronder mijn pa zélf), anderen niet. Mijn pa leidde die afdeling, en werd er op handen gedragen. Hij ging in onderhandeling met de bedrijfsleiding om een zo goed mogelijke regeling te verkrijgen. Niet alleen voor hem, maar voor elkeen van zijn personeelsleden.
Hij kwam al snel in aanvaring met de vakbond, omdat die vonden dat dit hun werk was (ze hadden schrik hun "job" te verliezen zeker?) en omdat dat volgens hen niet kan; een "baas" die écht opkwam voor zijn personeel. Hun pogingen mijn pa zwart te maken werkten echter niet, en het sociaal plan van mijn pa had een pak meer voordelen dan wat de vakbond had kunnen in elkaar boksen. Iedereen verwierp dan ook het plan van de vakbond.
Mijn pa heeft nog veel contact met zijn ex-werknemers. Uit de mails van hen die nog op die firma werken (in een ander departement nu) blijkt dat bepaalde vakbondsmannen nog steeds die "nederelaag" niet kunnen verkroppen.

De vakbond IS de maffia.

Een werknemer wordt geacht in het (vakbond-)gelid te lopen en niet zélf na te denken. Neen, de vakbond denkt wel voor hem, en zorgt wel voor hem.

hurricane
9 februari 2011, 09:06
Ik werk bij een KMO.
Voor ons is het simpel. We zijn met te weinig arbeiders om een vakbondsafgevaardigde te hebben. Wanneer er dingen fout gaan, moeten we om info bellen naar de vakbond om uitleg. Als die een brief willen schrijven naar den baas, bedanken we vriendelijk. Want dat staat zo goed als gelijk aan ontslag.
Een goeie raad aan eenieder die dit leest : ga NOOIT bij een KMO werken. De regels worden daar aan de laars gelapt en je komt geen stap verder...

artisjok
9 februari 2011, 09:18
Ik kan niet begrijpen hoe de vakbond aanvaardt en zelfs mee bewerkstelligt dat de loonverschillen tussen de verschillende sectoren zo hoog zijn. In plaats van naar wat meer gelijke lonen voor gelijk werk te vragen staan ze steeds op de barricaden om in gelijk welke sector het onderste uit de kan te halen. Van onderlinge solidariteit lijkt geen sprake, het is steeds ieder voor zich lijkt het wel. Als de bazen in de rijkere sectoren (bank, petro-chemie, medicijnen, ...) zien dat hun werknemers met minder kunnen leven als het hun collega's in de moeilijkere sectoren (textiel, distributie, ...) en de werkgelegenheid ten goede komt gaan ze zich misschien ook wat gaan inhouden als het om hun eigen verloning of de winstpercentages gaat en wordt iedereen er beter van.

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik kan er mee akkoord gaan, als er een beetje meer garantie is dan die "misschien" in je laatste zin.
Anders zijn het enkel de bazen uit de rijkere sectoren die er beter van worden.

Scherven A. Mok
9 februari 2011, 10:23
Ik werk bij een KMO.
Voor ons is het simpel. We zijn met te weinig arbeiders om een vakbondsafgevaardigde te hebben. Wanneer er dingen fout gaan, moeten we om info bellen naar de vakbond om uitleg. Als die een brief willen schrijven naar den baas, bedanken we vriendelijk. Want dat staat zo goed als gelijk aan ontslag.
Een goeie raad aan eenieder die dit leest : ga NOOIT bij een KMO werken. De regels worden daar aan de laars gelapt en je komt geen stap verder...


Ik heb ook voor verschillende kmo's gewerkt en je mag ze echt niet allemaal over dezelfde kam scheren. Er zijn pareltjes van ondernemers ook. Naast het tuig. Mocht ik terug naar werk moeten zoeken zou ik proberen de politieke voorkeur te achterhalen van de ondernemer. Naar mijn ervaring is een ondernemer die christen democraat is veel aangenamer om voor te werken en veel correcter. Liberale ondernemers zijn dikwijls eigenlijk niet in staat om te ondernemen en hebben enkel een groot ego en proberen hun personeel uit te zuigen. Het zijn die laatste die je steeds hoort klagen dat de werkmens lui is en dat ze geen geschikt personeel vinden. Meestal gaat het om de tweede of derde generatie.

Yves38
9 februari 2011, 19:33
Ik werk bij een KMO.
Voor ons is het simpel. We zijn met te weinig arbeiders om een vakbondsafgevaardigde te hebben. Wanneer er dingen fout gaan, moeten we om info bellen naar de vakbond om uitleg. Als die een brief willen schrijven naar den baas, bedanken we vriendelijk. Want dat staat zo goed als gelijk aan ontslag.
Een goeie raad aan eenieder die dit leest : ga NOOIT bij een KMO werken. De regels worden daar aan de laars gelapt en je komt geen stap verder...

Daar is iets van, aan de andere kant kan je overal met je voeten laten spelen, daar is niks moeilijk aan en als je dat met plezier toelaat, mag je waarschijnlijk overal beginnen.

Ik werk ook bij een klein bedrijf. Als ze me flikken stap ik toch gegarandeerd naar de vakbond. En als ze me ontslag geven daarom, dan zullen we eens naar mijnheer de juge stappen om te vragen of dat wel allemaal zo kan..

Mr.White
11 februari 2011, 11:18
Ik werk bij een KMO.
Voor ons is het simpel. We zijn met te weinig arbeiders om een vakbondsafgevaardigde te hebben. Wanneer er dingen fout gaan, moeten we om info bellen naar de vakbond om uitleg. Als die een brief willen schrijven naar den baas, bedanken we vriendelijk. Want dat staat zo goed als gelijk aan ontslag.
Een goeie raad aan eenieder die dit leest : ga NOOIT bij een KMO werken. De regels worden daar aan de laars gelapt en je komt geen stap verder...

Je kunt beter bij een multi-national als OPEL gaan “werken”, daar zijn de loons- en arbeidsvoorwaarden gegarandeerd beter. Je moet dan wel niet komen zagen als het hoofdkwartier van ergens over zee beslist om zonder veel poeha de zaak te sluiten, zonder veel oog voor de werknemers.

Elk nadeel heb z’n voordeel – en vice versa...

Mr.White
11 februari 2011, 11:37
Ik heb ook voor verschillende kmo's gewerkt en je mag ze echt niet allemaal over dezelfde kam scheren. Er zijn pareltjes van ondernemers ook. Naast het tuig. Mocht ik terug naar werk moeten zoeken zou ik proberen de politieke voorkeur te achterhalen van de ondernemer. Naar mijn ervaring is een ondernemer die christen democraat is veel aangenamer om voor te werken en veel correcter. Liberale ondernemers zijn dikwijls eigenlijk niet in staat om te ondernemen en hebben enkel een groot ego en proberen hun personeel uit te zuigen. Het zijn die laatste die je steeds hoort klagen dat de werkmens lui is en dat ze geen geschikt personeel vinden. Meestal gaat het om de tweede of derde generatie.

Wanneer gaan een aantal onder jullie nu eens beseffen dat een werkgever er alle belang bij heeft dat zijn personeel zich goed voelt, graag komt werken en al het mogelijke zal doen om zijn goeie werknemers aan zich te binden en een goeie productieve sfeer binnen het bedrijf te hebben. Zonder goeie werknemers geen goed bedrijf...en geen resultaten.

Maar maak jezelf niets wijs: als je niet presteert zoals mag worden verwacht zal je baas inderdaad niet staan springen om je opslag te geven, meer zelfs “rotte apples” moeten er onverbiddelijk uit.

Als hier iemand in alle eerlijkheid kan zeggen: “...ik werk graag, ik ben betrokken bij mijn werk, ik geef het beste van mezelf, op mij kan mijn baas rekenen en toch word ik als vuilnis behandeld...” wel die moet onmiddelijk naar de vakbond stappen en minstens zijn ontslag vragen. Maar dit soort gevallen bestaan niet of nauwelijks EN zeker niet in KMO’s.

Yves38
11 februari 2011, 18:05
Maar maak jezelf niets wijs: als je niet presteert zoals mag worden verwacht zal je baas inderdaad niet staan springen om je opslag te geven, meer zelfs “rotte apples” moeten er onverbiddelijk uit.

Wederom zeer kort door de bocht. Het hangt ervan af wat men verwacht nietwaar. Ter illustratie : wij hadden in 2010 een 20% hogere omzet gerealiseerd...gevolg dit jaar werd het objectief 30 % hoger gelegd dan het resultaat van 2010..

Kan bezwaarlijk nog redelijk genoemd worden nietwaar. En dan zijn ze verwonderd dat de mensen het opgeven...

En zo zijn er heeeeeel veeeel bedrijven.

Marie van de koster
11 februari 2011, 18:39
Ik kan niet begrijpen hoe de vakbond aanvaardt en zelfs mee bewerkstelligt dat de loonverschillen tussen de verschillende sectoren zo hoog zijn. In plaats van naar wat meer gelijke lonen voor gelijk werk te vragen staan ze steeds op de barricaden om in gelijk welke sector het onderste uit de kan te halen. Van onderlinge solidariteit lijkt geen sprake, het is steeds ieder voor zich lijkt het wel. Als de bazen in de rijkere sectoren (bank, petro-chemie, medicijnen, ...) zien dat hun werknemers met minder kunnen leven als het hun collega's in de moeilijkere sectoren (textiel, distributie, ...) en de werkgelegenheid ten goede komt gaan ze zich misschien ook wat gaan inhouden als het om hun eigen verloning of de winstpercentages gaat en wordt iedereen er beter van.

Ik heb die loonsverschillen ook nooit begrepen.
Sinds 1996 heb ik in alle mogelijke en onmogelijke bedrijven interims gedaan.
Het is gebeurd dat ik voor een identiek werk een loonsverschil had van bijna 700 € bruto! En op de plaatsen waar ik zo goed betaald werd (petroleum en petrochemie) had ik dan nog extra voordelen als de mogelijkheid om heel voordelig een warme maaltijd te krijgen 's middags, gratis vervoer naar het werk met een bedrijfsbus (en dan toch nog verplaatsingskosten terugkrijgen van het uitzendkantoor!) en zo.
Ik heb het allemaal in dank aanvaard maar als ik dan weer ergens ging werken waar de voorwaarden en de lonen veel minder waren, vond ik dat onderscheid toch echt schandalig.

corse
11 februari 2011, 18:47
Ik heb die loonsverschillen ook nooit begrepen.
Sinds 1996 heb ik in alle mogelijke en onmogelijke bedrijven interims gedaan.
Het is gebeurd dat ik voor een identiek werk een loonsverschil had van bijna 700 € bruto! En op de plaatsen waar ik zo goed betaald werd (petroleum en petrochemie) had ik dan nog extra voordelen als de mogelijkheid om heel voordelig een warme maaltijd te krijgen 's middags, gratis vervoer naar het werk met een bedrijfsbus (en dan toch nog verplaatsingskosten terugkrijgen van het uitzendkantoor!) en zo.
Ik heb het allemaal in dank aanvaard maar als ik dan weer ergens ging werken waar de voorwaarden en de lonen veel minder waren, vond ik dat onderscheid toch echt schandalig.

Gini-coëfficiënt:

De Gini-coëfficiënt wordt meestal gebruikt om de inkomensongelijkheid te meten.
Cuba kent een inkomensverhouding van maximum 1 op 4. en mag zeker niet overschreden worden. (Europa 1 op 3.000) (België 1 op 2.000)
1 op 4 is voorlopig een aanvaardbaar verschil voor Cuba, door automatisering kan het verschil kleiner worden, wat voor de mensenrechten ideaal is!

corse
11 februari 2011, 18:54
De Ongelijkheid van mens en systeem is de basis van vrije markt.

Het nationalisme wordt gecreëerd door het neoliberalisme, het doel hiervan is de gevestigde sociale samenleving te destabiliseren, de vrije markteconomie die met ijzeren vuist haar wetten doet gelden:

200 miljoen West-Europese mensen kunnen hun levensstandaard, welzijn en koopkracht niet opgeven omwille van IMF vrije markt spelregels.
Wilde globalisering is de grootste misstap die ooit gepleegd is, het systeem implodeert.
De vrije markt economie is plots niet meer vrij maar moet afgeschermd worden door regels en wetten (betutteling).
Marktafscherming of protectionisme is nu de boodschap.
In de eerste plaats is Europa niet geïsoleerd van de andere landen op onze planeet.
Het oude Oostblok, Rusland en Turkije gebruiken of misbruiken als buffer tegen China is onmogelijk.

Deze ongelijkheden kunnen wel: !!!

1. Gemiddelde netto lonen in west Europa: 1.500 Euro. Per maand.
2. Gemiddelde netto lonen in het oude Oostblok: 250 Euro. Per maand.
3. Gemiddelde netto lonen in Rusland: 300 Euro. Per maand. (grootste grondstofschuur ter wereld)
4. Gemiddelde netto lonen in China: 10 Euro. Per maand.
5. Gemiddelde netto lonen in India: 5 Euro. Per maand.

Ik wil er alles op wedden dat het IMF en de wereldbank binnen de 10 jaar op hun knieën aan China, Rusland en India zullen vragen om hun valuta te “mogen” erkennen op de wereldvaluta markt.
Daarbij belovende dat zij het boek met de IMF vrije markt spelregels (trukendoos) zullen verbranden.
Laat ons hopen dat de goedheid van deze oude culturen ons zal helpen.
China het economisch monster met zijn dynamische staatsmarkteconomie van 1,3 miljard mensen.
Zijn buur India (1 miljard mensen) dat door het welslagen de Chinese staatsmarkteconomie wil overnemen.
Rusland dat niet uit de put geraakt en teven ook door het welslagen van de Chinese staatsmarkteconomie dit economische systeem wil overnemen.
Het oude Rusland dat tevens beschikt over de grootste grondstofschuur ter wereld: (Siberië)
Deze drie mastodonten met een eigen markt van bijna 3 miljard mensen zullen ons anders gewoon economisch van de kaart vegen.

BRIC-landen worden het nieuwe machtsblok:

http://www.express.be/business/nl/economy/bric-landen-worden-het-nieuwe-machtsblok/125208.htm

Deze drievuldigheid met hun staatsmarkteconomie zal lachen met de IMF spelregels.
Hoe gaan we al deze tegenstellingen weer goed maken?, en wie zal dat betalen?

Natuurlijk maakt de huidige vrije markt “in de eerste plaats gebruik of misbruik van” alle ongelijkheden die in de verschillende landen heersen, deze door ongelijkheid van evolutie, vb:





Deze ongelijkheden kunnen wel: !!!

1. De ongelijkheid van lonen.
2. De ongelijkheid van Valuta waarden.
3. De ongelijkheid van koopkracht, levensstandaard en voorgeschiedenis.
4. De ongelijkheid van kennis en wetenschap.
5. De ongelijkheid van automatisering.
6. De ongelijkheden van de verschillende locale en nationale milieu wetgeving.
7. De ongelijkheid van basis lokalisering op onze planeet.
8. De ongelijkheid van kapitaalkrachtigheid en daardoor grotere risicobestendigheid.
9. De ongelijkheid van de verschillen van cultuur, klimaat, gewoonten, religies, tradities, families, eigenheden, enz.
10. De ongelijkheden van de verschillende locale en nationale algemene wetgevingen.

Deze ongelijkheden kunnen niet: ???

1. De ongelijkheid door landbouwsubsidies.
2. De ongelijkheid door exportsubsidies.
3. En alle andere vormen van subsidies.

Moesten we deze ongelijkheden kunnen wegdenken, dan was er natuurlijk een pak minder concurrentievervalsing.
Ongelijkheid is de basis van onze vrije markteconomie.
De wilde vrije markt zonder beperkingen is natuurlijk de natste droom van een neoliberale, libertaire, marktfundamentalistische en extremistische minoriteit op onze planeet.
Gelukkig heeft onze democratie voldoende beveiligingen ingebouwd om dit libertaire extremistische experiment niet te laten gebeuren.
En gelukkig is er voldoende politiek evenwicht om zulke uitspattingen niet te moeten uitproberen.
Coalitie vorming is in de politiek nog steeds het meest democratische, dit voor de belangen van “iedereen”.

Laat ons veronderstellen dat:

Alle overheidsreglementeringen er niet zouden zijn.
Dan had de rest van onze totale planeet nog 500 jaar nodig om tot een globale levensstandaard te komen die wij nu reeds bezitten.
De sociale en milieu spanningen die gedurende deze 500 jaar optreden veroorzaken revoluties en oorlogen.
De nog resterende grondstoffen die onze planeet ons biedt worden in snel tempo omgevormd tot storthopen.
Economische en sociale evolutie moeten hand in hand gaan, en dit heeft tijd en geduld nodig, het is als het opvoeden van een kind, men kan dit niet forceren.

Wilde globalisering is de grootste misstap die ooit gepleegd is, het systeem implodeert.
Drugs, wapens, prostitutie, marktfundamentalisme, casinokapitalisme, extreem rijk en extreem arm, dit is totale vrijheid en chaos!
We zijn met de nevenwerkingen van vrijmarkt opgegroeid, daardoor ruiken we de subtiele en slopende stank niet meer.

Egalitarisme:

Het egalitarisme is een gedachte dat een bepaalde vorm van gelijkheid van mensen moet prevaleren.
Die gelijkheid kan verschillende vormen aannemen:

Van politieke gelijkheid, tot sociale gelijkheid en gelijkheid van mogelijkheden.

Dit is dan ook door verschillende ideologieën verschillend ingevuld:

Het sociale égalitarisme:

De sociale definitie van egalitarisme richt zich op economische gelijkheid, waarin vervolgens gelijkheid van kansen wordt nagestreefd.
(eenieder moet evenveel kansen hebben en tot economische voorspoed komen)
Gelijkheid van uitkomst (eenieder moet een gelijke welvaart bezitten), wat men terug kan vinden in bijvoorbeeld het socialisme.
Het BBP wordt rechtsevenredig verdeeld over het aantal inwoners per land.

Het liberale egalitarisme:

De liberale definitie van egalitarisme richt zich op economische ongelijkheid, waarin vervolgens ongelijkheid van kansen wordt nagestreefd.
(eenieder moet niet evenveel kansen hebben en niet tot economische voorspoed komen)
De ongelijkheid van uitkomst (eenieder moet geen gelijke welvaart bezitten), wat men terug kan vinden in bijvoorbeeld het liberalisme.
Het uitbuiten van mens door mens is toegestaan.
Het BBP wordt niet rechtsevenredig verdeeld over het aantal inwoners per land, maar gehoord een bepaalde elite en jetset toe.

Raven
11 februari 2011, 19:08
Probleem is dat de vakbonden zo machtig zijn dat lidmaatschap praktisch verplicht wordt door die maffia als je in een bedrijf gaat werken met sterke vakbondsvertegenwoordiging. Een vriend van mij weigerde lid te worden van de vakbond en werd bijgevolg gepest in de fabrieken kreeg de vuilste jobs van de ploegleider. Taktieken die je in een aflevering van The Soprano's verwacht.


Pesten kunnen de vakbondsafgevaardigden inderdaad wel goed.

corse
11 februari 2011, 19:14
Mijn pa zijn departement werd overgeheveld naar het buitenland. Collectief ontslag, zo'n 30 man. Sommigen konden op prepensioen (waaronder mijn pa zélf), anderen niet. Mijn pa leidde die afdeling, en werd er op handen gedragen. Hij ging in onderhandeling met de bedrijfsleiding om een zo goed mogelijke regeling te verkrijgen. Niet alleen voor hem, maar voor elkeen van zijn personeelsleden.
Hij kwam al snel in aanvaring met de vakbond, omdat die vonden dat dit hun werk was (ze hadden schrik hun "job" te verliezen zeker?) en omdat dat volgens hen niet kan; een "baas" die écht opkwam voor zijn personeel. Hun pogingen mijn pa zwart te maken werkten echter niet, en het sociaal plan van mijn pa had een pak meer voordelen dan wat de vakbond had kunnen in elkaar boksen. Iedereen verwierp dan ook het plan van de vakbond.
Mijn pa heeft nog veel contact met zijn ex-werknemers. Uit de mails van hen die nog op die firma werken (in een ander departement nu) blijkt dat bepaalde vakbondsmannen nog steeds die "nederelaag" niet kunnen verkroppen.

De vakbond IS de maffia.

Een werknemer wordt geacht in het (vakbond-)gelid te lopen en niet zélf na te denken. Neen, de vakbond denkt wel voor hem, en zorgt wel voor hem.

Vakvereniging:

Door onmondigheid laten werknemers zich vertegenwoordigen door een vakvereniging, dit is in wezen noodzakelijk, zij hebben advocaten en de wetgeving ter beschikking.
Dat zelfstandigen zich door onmondigheid laten vertegenwoordigen door een syndicaat of belangengroepering is bovendien noodzakelijk.
De gulden middenweg tussen beide groeperingen bepaald onze democratie.

§ Een syndicaat: is een belangengroepering van zakenlieden.
§ Een vakbond of vakvereniging: verwart het niet met een syndicaat, de belangenvereniging van de werknemers.

Om het uitbuiten van mens door mens te voorkomen zijn deze instanties noodzakelijk.
Het uitbuiten van mens door mens is de ondergang van onze beschaving, zolang de jacht op het geld open is zal er uitbuiting zijn.
Vakbonden zijn de vertegenwoordigers van de zwakste en minst financiële klasse en hebben daardoor meer mogelijkheden en rechten om betere arbeidsvoorwaarden af te dwingen, dat deze bij bedrijven niet in de smaak vallen is logisch en vanzelfsprekend uiteraard.

Uitbuiten is:

Het manipuleren en misbruiken van de zwakke onwetende mens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer vrijheid te verwerven.
De zwaarste diefstal die men plegen kan is het roven van andermans tijd, deze zonder voldoende compensatie, tijd is de grootste en duurste luxe in een mensenleven.

Niemands heer en niemands knecht dat is de leuze van de intelligente mens:

Elke vorm van gedwongen of ongedwongen slavernij eindigt vroeg of laat in een conflict situatie, het vanzelfsprekend aanvaarden van onderdanigheid is een inbreuk op de menswaardigheid en op onze modelmaatschappij voor gelijke rechten voor iedereen, ongedwongen slavernij is de meest voorkomende, subtielste en doeltreffendste vorm van slavernij, uitbuiting is in de eerste plaats onderbetaling.
Hij die ondernemingszin bezit heeft niet het recht om over tijd en leven van iemand te beschikken die “niet” over ondernemingszin beschikt zonder de nodige compensatie.
Het ondergaan van ongedwongen slavernij is geen product van de vrije wil, het is bij vele mensen een gedwongen noodzaak om te leven en te overleven.

De vakvereniging is noodzakelijk:

Dat sommigen te dom, slecht opgeleid, de staat of syndicaten altijd als schuldige zien, liever in hun luie zetel blijven zitten en niet opkomen voor de rechten van de werkende mens, dit kan op het eerste gezicht wraakroepend lijken, nochtans betalen deze burgers ook belastingen, lopen hun kinderen school, wensen zij verzorging in de ziekenhuizen, willen zij pensioen op latere leeftijd, willen ze inspraak via een openbaar onderzoek in een rechtsgeding enz, we leven nu éénmaal in een georganiseerde samenleving en gelukkig niet in de individuele jungle waar het recht van de sterkste en slimste heerst, voorbeeld VS.
Onze samenleving heeft nu éénmaal mensen die zich niet willen sociaal organiseren en zien daar het nut niet van in, maar willen wel mee van de voordelen profiteren!

Stelt u zich eens voor dat de mens van nature niet zou beschikken over een ‘sociaal’ geheugen, niet zou beschikken over een individueel bewustzijn om er te zijn voor elkaar.

Wonen, voeding, mobiliteit, kleding, energie, opvoeding van kinderen, studies, ethische en morele waarden, sporten, reizen, even ontheemen, geestelijke ontplooiing, ontspanning, sociaal leven, kunst, cultuur, creativiteit, muziek, wellness, feesten, dansen, tijd besteden aan familie en vrienden, rechtssystemen, syndicaten, voorzorg voor: werkloosheid, werkonbekwaamheid, ziekte, handicap, ongeval, pensioen, kindergeld, invaliditeit en het laatste vangnet eventueel OCMW,

Al deze zouden zich waarschijnlijk niet ontwikkeld hebben.
De mens zou teruggeworpen worden op zichzelf en had waarschijnlijk de prehistorie niet eens overleefd!

Niet te vergeten:

Het leven van de mens wordt mogelijk door de arbeid en door de verwezenlijkingen van de vele miljoenen mensen in het verleden en het heden.
Mensen zijn van nature (door de genen voorgeprogrammeerde) sociale wezens met bepaalde, ingebouwde en natuurlijke vaardigheden voor het oplossen van problemen van sociale samenwerking en het opstellen van morele regels “om individuele keuze te beperken”.
Ze zullen, zonder veel aansporing, spontaan orde scheppen, eenvoudig door hun dagelijkse individuele doelen na te streven en op andere mensen te reageren.

De huidige verworven democratische mensenrechten:

Niemand mag zich daar illusies over maken, alle momentele verworvenheden zijn door onze voorouders gedurende honderden jaren afgedwongen van elite en jetset, beetje bij beetje, niets is gegeven of verkregen, alles is met het mes op de keel moeizaam afgedwongen.
Voor deze eeuwenlange rooftochten van uitbuiting, diefstal, slavenarbeid en om onder het juk van deze uitbuiters onderuit te komen, hebben vele mensen hun leven geofferd voor onze vrijheid.
Er zijn trams en bussen omgedraaid, enorme stakingen en betogingen georganiseerd, syndicaten gecreëerd, arbeidsvoorwaarden afgedwongen door stakingen, doden gevallen, enz.
Buitenstaanders en jongeren denken al eens dat onze verworven rechten hier vanzelf gekomen zijn!

Door veel geduld bereikte de slak de ark, onze huidige samenleving met zijn:

1. Sociale rechten.
2. Vangnetten.
3. Gezondheidszorg.
4. Sociale voorzorg.
5. Automatisering.
6. Robotisering.
7. Technologische verbetering.
8. Alle andere moderne systemen en machines.

Het recht op:

1. Voedsel.
2. Onderdak.
3. Arbeid.
4. Betaalde vrije tijd.
5. Minimum inkomen.
6. Gezondheidszorg.
7. Scholing.
8. Referenda.
9. Burgerstemming en burgerraadpleging.
10. Staken.
11. Zich organiseren in een syndicaat.

Al deze behoren tot de burgersoevereiniteit en daardoor tot de rechten van de mens:

Machines, automatisering en innovatie moet mensen vrij maken, vroeger op rust kunnen gaan en minder uren werken, meer betaalde vrije tijd in al zijn vormen, dit voor iedere burger.
Niet het verhuizen van privaat bedrijven naar lageloonlanden en daardoor sociale kerkhoven achterlaten en volksverhuizingen uitlokken.
Geautomatiseerde machines van privaat bedrijven die 24 op 24 uur draaien zonder participatie voor de burgers is fout!
We kunnen niet toelaten dat deze moeizaam afgedwongen mensenrechten, beetje bij beetje terug tot tegen de grond afgebroken worden.
We kunnen niet toelaten dat winsten van privaat bedrijven enkel naar aandeelhouders en managers gaan!
De provocaties van het neoliberalisme moeten met harde hand beantwoord worden, of we keren terug naar middeleeuwse toestanden.

artisjok
11 februari 2011, 19:28
Wanneer gaan een aantal onder jullie nu eens beseffen dat een werkgever er alle belang bij heeft dat zijn personeel zich goed voelt, graag komt werken en al het mogelijke zal doen om zijn goeie werknemers aan zich te binden en een goeie productieve sfeer binnen het bedrijf te hebben. Zonder goeie werknemers geen goed bedrijf...en geen resultaten.

Maar maak jezelf niets wijs: als je niet presteert zoals mag worden verwacht zal je baas inderdaad niet staan springen om je opslag te geven, meer zelfs “rotte apples” moeten er onverbiddelijk uit.

Als hier iemand in alle eerlijkheid kan zeggen: “...ik werk graag, ik ben betrokken bij mijn werk, ik geef het beste van mezelf, op mij kan mijn baas rekenen en toch word ik als vuilnis behandeld...” wel die moet onmiddelijk naar de vakbond stappen en minstens zijn ontslag vragen. Maar dit soort gevallen bestaan niet of nauwelijks EN zeker niet in KMO’s.

Wanneer gaan de werkgevers nu eens beseffen dat zij er alle belang bij hebben dat hun personeel zich goed voelt, graag komt werken en al het mogelijke zullen doen om hun goeie werknemers aan zich te binden en een goeie productieve sfeer binnen het bedrijf te hebben.

Mr.White
12 februari 2011, 09:26
Wanneer gaan de werkgevers nu eens beseffen dat zij er alle belang bij hebben dat hun personeel zich goed voelt, graag komt werken en al het mogelijke zullen doen om hun goeie werknemers aan zich te binden en een goeie productieve sfeer binnen het bedrijf te hebben.

Een werkgever die dit niet beseft gaat failliet, een werknemer die dit niet beseft zal een paar keer meer van werk moeten veranderen en kan ondertussen wat gaan uithuilen bij de vakbond, terwijl hij z'n dopgeld telt.

Raven
12 februari 2011, 10:00
Wanneer gaan de werkgevers nu eens beseffen dat zij er alle belang bij hebben dat hun personeel zich goed voelt, graag komt werken en al het mogelijke zullen doen om hun goeie werknemers aan zich te binden en een goeie productieve sfeer binnen het bedrijf te hebben.

Zowat elk groot bedrijf doet dat... Enkel overheden (of gerelateerde, zoals de NMBS) hinken nog achter op dit vlak (men noemt dat competentie management).

Maar jonge starters moeten echter ook beseffen dat men niet kan beginnen aan 2800 euro bruto, en elk jaar een loonsverhoging krijgt van 500 euro bruto en na 2 jaar men tenminste al diensthoofd is.

Mr.White
12 februari 2011, 10:35
Deze ongelijkheden kunnen wel: !!!

1. Gemiddelde netto lonen in west Europa: 1.500 Euro. Per maand.
2. Gemiddelde netto lonen in het oude Oostblok: 250 Euro. Per maand.
3. Gemiddelde netto lonen in Rusland: 300 Euro. Per maand. (grootste grondstofschuur ter wereld)
4. Gemiddelde netto lonen in China: 10 Euro. Per maand.
5. Gemiddelde netto lonen in India: 5 Euro. Per maand.




Ik ben zo vrij geweest de ballast uit je bovenstaande post te schrappen... en dien te replikeren dat wat overblijft dan wel spectaculair oogt, maar jammer genoeg niet met de realiteit overeenkomt, zoals het merendeel van je replies.

Mr.White
12 februari 2011, 11:05
Wederom zeer kort door de bocht. Het hangt ervan af wat men verwacht nietwaar. Ter illustratie : wij hadden in 2010 een 20% hogere omzet gerealiseerd...gevolg dit jaar werd het objectief 30 % hoger gelegd dan het resultaat van 2010..

Kan bezwaarlijk nog redelijk genoemd worden nietwaar. En dan zijn ze verwonderd dat de mensen het opgeven...

En zo zijn er heeeeeel veeeel bedrijven.

Er worden bij jullie blijkbaar zeer hoge groeicijfers verwacht, of die haalbaar zijn dat zal van de sector en marktomstandigheden afhangen, dat zoiets behoudens in uitzonderlijke bedrijven niet jaar na jaar mogelijk is, dat ben ik met je eens.

Een (veel) te hoge werkdruk is de beste manier om goeie mensen snel kwijt te spelen, als jouw baas onrealistische doelstellingen naar voor schuift dan weet ik zeker dat hij goeie mensen bij bosjes verliest.

Dat in veel Europese productiebedrijven de marges (voor zover die er nog zijn) onder druk staan is een feit, een verhoogde productiviteit wordt vaak als pasklare oplossing naar voor geschoven. Dat is natuurlijk maar haalbaar in zover ook je personeel daar in mee wil en kan gaan. De alternatieven (doorgedreven kostenbesparingen of zware investeringen in automatisatie) zijn vaak voor het personeel nog slechter.

Er wordt echter nogal vaak gedacht dat het verhogen van de productivitiet dient om de zakken van managers en aandeelhouders te spijzen, meestal is het vrij bittere noodzaak - want er zijn nogal wat negatieve bijwerkingen, ook vanuit het standpunt van directie/aandeelhouders.

AdrianHealey
12 februari 2011, 12:06
Ik kan niet begrijpen hoe de vakbond aanvaardt en zelfs mee bewerkstelligt dat de loonverschillen tussen de verschillende sectoren zo hoog zijn. In plaats van naar wat meer gelijke lonen voor gelijk werk te vragen staan ze steeds op de barricaden om in gelijk welke sector het onderste uit de kan te halen. Van onderlinge solidariteit lijkt geen sprake, het is steeds ieder voor zich lijkt het wel. Als de bazen in de rijkere sectoren (bank, petro-chemie, medicijnen, ...) zien dat hun werknemers met minder kunnen leven als het hun collega's in de moeilijkere sectoren (textiel, distributie, ...) en de werkgelegenheid ten goede komt gaan ze zich misschien ook wat gaan inhouden als het om hun eigen verloning of de winstpercentages gaat en wordt iedereen er beter van.

Discounted marginal value product.

Leer het.

AdrianHealey
12 februari 2011, 12:08
Wanneer gaan de werkgevers nu eens beseffen dat zij er alle belang bij hebben dat hun personeel zich goed voelt, graag komt werken en al het mogelijke zullen doen om hun goeie werknemers aan zich te binden en een goeie productieve sfeer binnen het bedrijf te hebben.

Dat zou mogelijk zijn, ware het niet dat het verboden is om je aan te passen aan de situatie op de werkvloer. Je moét de regels inzake arbeidsomstandigheden en verloning volgen.

Wisord
12 februari 2011, 12:59
Ik ben zo vrij geweest de ballast uit je bovenstaande post te schrappen... en dien te replikeren dat wat overblijft dan wel spectaculair oogt, maar jammer genoeg niet met de realiteit overeenkomt, zoals het merendeel van je replies.


Ik dacht het niet, bij gebrek aan stof om Corse zijn post te kunnen weerleggen heb je geknipt . Laat dat duidelijk zijn stoere Rambol.

corse
12 februari 2011, 13:35
Er worden bij jullie blijkbaar zeer hoge groeicijfers verwacht, of die haalbaar zijn dat zal van de sector en marktomstandigheden afhangen, dat zoiets behoudens in uitzonderlijke bedrijven niet jaar na jaar mogelijk is, dat ben ik met je eens.

Een (veel) te hoge werkdruk is de beste manier om goeie mensen snel kwijt te spelen, als jouw baas onrealistische doelstellingen naar voor schuift dan weet ik zeker dat hij goeie mensen bij bosjes verliest.

Dat in veel Europese productiebedrijven de marges (voor zover die er nog zijn) onder druk staan is een feit, een verhoogde productiviteit wordt vaak als pasklare oplossing naar voor geschoven. Dat is natuurlijk maar haalbaar in zover ook je personeel daar in mee wil en kan gaan. De alternatieven (doorgedreven kostenbesparingen of zware investeringen in automatisatie) zijn vaak voor het personeel nog slechter.

Er wordt echter nogal vaak gedacht dat het verhogen van de productivitiet dient om de zakken van managers en aandeelhouders te spijzen, meestal is het vrij bittere noodzaak - want er zijn nogal wat negatieve bijwerkingen, ook vanuit het standpunt van directie/aandeelhouders.

Hoe minder managers, hoe beter de productiviteit.

Managers, aandeelhouders en kaderpersoneel zijn te duur in België.
Arbeiders niet, die renderen en consumeren.

Het groeiende aantal managers in Nederland en België is slecht voor de economie, dat blijkt uit onderzoek van de TU Delft.
De toewijding van werknemers neemt af omdat de managers zich te veel met de werkvloer bemoeien.
En dat is schadelijk voor de arbeidsproductiviteit en de technologische vooruitgang van landen.
De door de universiteiten opgefokte en gebrainwashte managers zien hun beroep als een religie die tot waanzin leid en de wereld economie vernietigt.
De managementcursussen zijn nog enkel gericht op het neoliberaal denken, dit met enkel woeker winst als doel, ten koste van wat ook.
Deze 20 tot 30 jaar oude (managementdoctrine) zienswijze is nu volledig voorbijgestreefd.
Ze verhuizen de bedrijven naar lageloonlanden om hun aandeelhouders tevreden te stellen en vergeten daarbij dat economie een middel is en geen doel op zich.
Zonder scrupules worden hier sociale kerkhoven achtergelaten.
Enkel en alleen door de leerstof in de scholen van managementcursussen aan te passen aan de nieuwe sociaaleconomie en niet aan het neoliberale denken, zo kunnen we onze economie redden.
Managers bepalen hun eigen loon en uitstappremie, goedgekeurd door de raad van bestuur.

Niet rechtvaardig:

Werknemers kunnen door de toenemende managersbureaucratie steeds minder deelnemen in de ondernemingsbeslissingen.
Bovendien voelen ze zich door de inkomensongelijkheid niet rechtvaardig behandeld waardoor hun arbeidsvreugde en betrokkenheid daalt en dat is schadelijk voor de productiviteit.

De lonen van managers worden steeds vergeleken met lonen van collega’s uit de VS, wat vals is, men dient ze te vergelijken met Oostblok collega’s, lonen van werknemers worden ook vergeleken met Oostbloklonen.

· Beter nog, vergelijk Europese managerlonen met Chinese managerlonen en pas ze aan, onze managers dienen het voorbeeld te geven voor de nieuwe concurrentieslag met de lageloonlanden.
· Een goede Chinese manager verdient ongeveer 777 Euro per maand, wat het Europees minimum loon is, voldoende dus ook voor onze managers.
· Managers, aandeelhouders en kaderpersoneel zijn te duur in België.
Arbeiders niet, die renderen.

Sommige lonen en uitstappremies van managers tarten alle verbeelding:

(vijfhonderdduizend € loon per maand en 4 miljoen € uitstappremie)
Wat de gemiddelde veelverdiener in Europa op één jaar verdient, moet de gemiddelde weinig verdiener 100 tot 300 jaar voor werken.
Deze absurditeiten zijn onmenselijk en moeten dringend aan banden gelegd worden, managers zijn geen supermensen.
Hij die anderen controleert kan machtig zijn, maar hij die zichzelf kan controleren is machtiger, wie bewaakt de bewakers?
Deze vorm van extremisme is een gevaar voor onze samenleving en demotiveert alle mensen die werken, ondernemen en al diegenen die een belangrijke bijdrage tot onze samenleving leveren voor een normaal loon.
Om dit extremisme te voorkomen moeten we onze basis wetgeving veranderen, democratiseren en aanpassen aan de moderne tijden.
Het maken van misbruik van onze democratische open samenleving kan niet, elke samenleving op onze planeet heeft spelregels, om een open samenleving te garanderen moet men het brengen van democratie in de private verdiensten respecteren.

Trendwatchers bevestigen dat de huidige managers zichzelf overschatten en daardoor zichzelf te grote lonen en uitstappremies toekennen, het bedrijf, aandeelhouders en de samenleving zijn nogmaals de gedupeerden.
Het is al te gemakkelijk om anderen te dwingen flexibel te zijn als je zelf geen ruggengraat hebt.
Managers zingen luidkeels de internationale van de winst en vergeten daarbij dat economie een middel is en geen doel op zich, ook hier betaald de samenleving het gelag.
Wiedeking, naar verluidt de best betaalde bedrijfsleider van Duitsland, krijgt een vertrekpremie van 50 miljoen euro.

Vele onbekwame managers kennen de functie van onze economie tegenover de samenleving niet.
De valsheid van hun denken berust hierin:
Ze discuteren over de loonmatiging van werknemers, daarvoor laten ze dan bedrijven naar lageloonlanden verhuizen.
Goede lonen van werknemers hebben immers altijd de drang naar automatisering en modernisering gestimuleerd, wat voor onze totale samenleving een zeer goede zaak was, de koopkracht en levensstandaard steeg.

In West Europa is hard labeur verdwenen door automatisering en modernisering en niet door het verhuizen van onze bedrijven naar lage-loonlanden!

De totale vrijheid van bedrijven om zich uit een samenleving terug te trekken wegens arbeidskost is voor deze samenleving slecht.
Onbegrensde managersvrijheid zal ons uiteindelijk naar het stenen tijdperk terugslingeren.
In tegenstelling tot ordinaire bandieten, die je geld of je leven willen, willen neoliberale managers je geld én je leven!
Om onze economie te verbeteren en om terug in de spiraal van de hoogconjunctuur te komen moeten we zoals vroeger de bedrijven stimuleren om te automatiseren en moderniseren dit om de arbeidskost te verminderen, dit om te kunnen concurreren met andere.
De goedkoopste arbeidskost is nog altijd een volledig geautomatiseerde economie.
Door verenigde krachten van wetenschappers, machinebouwers, ingenieurs en arbeiders kan onze economie zich verder volledig automatiseren wat onze totale samenleving ten goede komt, dit is het einddoel van elke beschaafde en intelligente samenleving.
Managers staan in voor de coördinatie en organisatie van deze, meer niet.

Angelsaksische landen:

De verhouding tussen management en productiviteitsgroei werd in kaart gebracht van diverse landen waaronder Nederland, België, Duitsland en de VS. Nederland zit in de Europese middengroep.
In Angelsaksische landen zit nog een groter aantal managers.
Daar is dan ook een relatief lagere arbeidsproductiviteitsgroei te zien. (bron: ZIBB)


Betutteling:

Door te veel betutteling van managers gaat de zelfcreativiteit en daardoor de productiviteit van wetenschappers, machinebouwers, ingenieurs en arbeiders omlaag, wat logisch is, de mens is geen jaknikkende machine.

De “verantwoordelijkheid” van managers is om mee te lachen, die bestaat er meestal in dat ze hooguit hun ontslag krijgen als ze falen of niet voldoen, dit om daarna elders te herbeginnen aan hetzelfde of meer loon, uiteraard met de alle verbeelding tartende ontslagvergoeding.

1. Directe en effectieve personenverantwoordelijkheid:

Deze is er als men met een kind een drukke straat oversteekt en de hand van het kind loslaat.

2. Fictieve verantwoordelijkheid:

Deze vorm van verantwoordelijkheid vinden we terug bij managers (die zoals men terecht zegt) “onbestaande of irreële verantwoordelijkheid” is.

Managers kunnen onder verschillende statuten worden aangenomen, aan de hand van hun statuut, ervaring en kennis kunnen ze al dan niet zelf hun loon en uitstappremie bepalen.

§ Er zijn er die freelance (niet in vast dienstverband) zijn, (zelf RSZ betalen)
§ Het zijn vooral diegenen die zelf hun loon en uitstapvergoeding bepalen, uiteraard goedgekeurd door de raad van bestuur en eventuele contractuele verbondenheid.
§ Het is vooral hun ervaring en hun populariteit in het tijdelijk omhoog jagen van de winsten die hun de mogelijkheid geeft om zulke uitkeringen (die alle verbeelding tarten) te krijgen, achteraf betaalt de samenleving weer het gelag uiteraard.
§ Niet vergeten dat er ook managers zijn die door wanbeleid, goede bedrijven in record tempo naar een faillissement brengen.
§ Er zijn er zelfs die record bedragen krijgen van bedrijven om andere bedrijven bewust failliet te managen, en daarna spot goedkoop opgekocht worden door….., een systeem dat veel in de VS en Italië gebruikt wordt en in het vakjargon “verplicht buiten concurrentie plaatsen” genoemd wordt.
§ Er zijn er die in vast dienstverband zijn.
§ Er zijn goede en slechte managers, zoals er slechte en goede arbeiders, bedienden, wetenschappers, machinebouwers en ingenieurs zijn.

Goede managers en goed bestuur:

Of nu een goede manager een:

· Staatsbedrijf bestuurt met als aandeelhouders: de samenleving.
· Of een privaatbedrijf met als aandeelhouders: de rijke privaat elite.

Dat is natuurlijk identiek, belangrijk is goed bestuur.

Er zijn jaarlijks een paar miljoen privaat bedrijven die op onze planeet bankroet gaan aan wanbeleid of andere, privaat is zeker niet synoniem voor perfectie.
Er zijn tevens ook staatsbedrijven die ongezond zijn door wanbeleid en andere.


We mogen vooral niet:

Het kind met het badwater weggieten.

Economie is een middel:

De essentie is: een goed bestuur en geen uitbuiting zo simpel is het.
Economie is een middel en geen doel op zich.

Controle:

Controle zal er natuurlijk moeten zijn, dat zien we nu met de privaat banken, speculanten en immobilia en hun wereldhold-up.
Degelijke controle levert goede en blijvende werking van bedrijven, of ze de gemeenschap of privaataandeelhouders toebehoren heeft geen belang, belangrijk is dat ze de gemeenschap dienen.

Bedrijf verdienste:

De verdiensten van bedrijven moeten kunnen zonder beperkingen, dit binnen de wetgeving uiteraard.

Persoonlijke privaat verdienste:

Tevens zal er een maximum aan het privaatinkomen voor éénieder moeten gesteld worden.
Er bestaan geen supermensen ook niet bij managers, aandeelhouders, speculanten of immobilia.
Banken hebben schuld, maar zolang ze hun managers belonen met 5 miljoen euro voor hun wanbeheer en een nieuwe job, dan zal er uiteraard niets veranderen.

Lonen van de hefboomfonds managers:

1. David Tepper (Appaloosa Management): 4 miljard dollar

2. George Soros (Soros Fund Management): 3,3 miljard dollar

3. James Simons (Renaissance Tech.): 2,5 miljard dollar

4. John Paulson (Paulson & Co.): 2,3 miljard dollar

5. Steve Cohen (SAC Capital Adv.): 1,4 miljard dollar

Lonen van bedrijfsleiders:

1. Ray Irani (Occidental Petroleum): 52,2 miljoen dollar

2. Robert Iger (Walt Disney): 20,8 miljoen dollar

3. Samuel Palmisano (IBM): 20,1 miljoen dollar

4. William Weldon (Johnson & Johnson): 19,8 miljoen dollar

5. Jay Fishman (Travelers): 19,5 miljoen dollar




Straffen:

Dwangarbeid is op termijn een geschikt middel om deze elite te bestraffen, ze doen op deze manier iets terug voor de samenleving.
Hun gestolen goederen en gelden worden door de staat verbeurd verklaart en komen terug aan de respectievelijke eigenaars, de gemeenschap, opgeruimd staat netjes.

Eigenaars:

Gelukkig 80 % van onze bedrijven draaien uiteraard zonder managers, het zijn de eigenaars zelf die hun bedrijf besturen, en dat is een heel ander ras, dat zijn initiatief nemers, ondernemers en geen opgefokte en door de markt geknede gedrochten die veel te veel verdienen op koste van de consument, de gemeenschap en de werknemers.

Statistieken bevestigen dat bedrijven met managers sneller failliet gaan dan bedrijven met eigenaars of familiebedrijven wat zeer logisch is.

Ze proberen een bedrijf kunstmatig te forceren om de schone schijn hoog te houden, lukt het niet dan laten ze het bedrijf vallen als een steen, kapot gemanaged.

Managers zijn vooral theoretici die niet met hun voeten op de grond staan en vooral geen voeling hebben met wereldeconomie, zie nu de resultaten van vandaag, waarbij op wereldniveau miljoenen prachtige bedrijven kapot gaan om aandeelhouders zoet te houden.

En dan spreken we niet over:

· De beurs, een veel groter probleem voor bedrijven!
· En het verhuizen van bedrijven naar lageloonlanden, gevolg werkloosheid.
· De handel van bedrijven met lageloonlanden, waardoor onze prachtige bedrijven massaal failliet gaan en enkel werkloosheid achterlaten, de vrije markt stikt in haar eigen drek!

Scherven A. Mok
12 februari 2011, 20:53
Discounted marginal value product.

Leer het.


Met wat zou jij de economische theorie vergelijken ? Met de dissectie van een lichaam of met het fabriceren van een robot ?

hurricane
12 februari 2011, 21:39
Je kunt beter bij een multi-national als OPEL gaan “werken”, daar zijn de loons- en arbeidsvoorwaarden gegarandeerd beter. Je moet dan wel niet komen zagen als het hoofdkwartier van ergens over zee beslist om zonder veel poeha de zaak te sluiten, zonder veel oog voor de werknemers.

Elk nadeel heb z’n voordeel – en vice versa...

Mja....hoeveel bedroeg de ontslagpremie ook alweer ?

Yves38
12 februari 2011, 23:03
Er worden bij jullie blijkbaar zeer hoge groeicijfers verwacht, of die haalbaar zijn dat zal van de sector en marktomstandigheden afhangen, dat zoiets behoudens in uitzonderlijke bedrijven niet jaar na jaar mogelijk is, dat ben ik met je eens.

Een (veel) te hoge werkdruk is de beste manier om goeie mensen snel kwijt te spelen, als jouw baas onrealistische doelstellingen naar voor schuift dan weet ik zeker dat hij goeie mensen bij bosjes verliest.

Dat in veel Europese productiebedrijven de marges (voor zover die er nog zijn) onder druk staan is een feit, een verhoogde productiviteit wordt vaak als pasklare oplossing naar voor geschoven. Dat is natuurlijk maar haalbaar in zover ook je personeel daar in mee wil en kan gaan. De alternatieven (doorgedreven kostenbesparingen of zware investeringen in automatisatie) zijn vaak voor het personeel nog slechter.

Er wordt echter nogal vaak gedacht dat het verhogen van de productivitiet dient om de zakken van managers en aandeelhouders te spijzen, meestal is het vrij bittere noodzaak - want er zijn nogal wat negatieve bijwerkingen, ook vanuit het standpunt van directie/aandeelhouders.

Tja, what can I say. Ik ga er in ieder geval geen slaap voor laten. Een futile excercise heeft absoluut geen zin en zo zie ik dat op dit moment.

Bobke
12 februari 2011, 23:15
Ik werk bij een KMO.
Voor ons is het simpel. We zijn met te weinig arbeiders om een vakbondsafgevaardigde te hebben. Wanneer er dingen fout gaan, moeten we om info bellen naar de vakbond om uitleg. Als die een brief willen schrijven naar den baas, bedanken we vriendelijk. Want dat staat zo goed als gelijk aan ontslag.
Een goeie raad aan eenieder die dit leest : ga NOOIT bij een KMO werken. De regels worden daar aan de laars gelapt en je komt geen stap verder...
Solidaire arbeiders stappen dan samen naar de baas om hun eisen kenbaar te maken.

corse
12 februari 2011, 23:23
Solidaire arbeiders stappen dan samen naar de baas om hun eisen kenbaar te maken.

Trade Union Solidarity with Egypt:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bWqOKbYM1UI#at=48

hurricane
12 februari 2011, 23:25
Solidaire arbeiders stappen dan samen naar de baas om hun eisen kenbaar te maken.

Zo zou het inderdaad moeten. Maar ieder is bang voor z'n eigen hachje.
We zijn allen +50 en dat krijgen we dan ook subtiel wekelijks van de baas te horen.
Op de duur valt de loyaliteit weg. En dat is jammer. Want we begonnen met z'n allen zoals kameraden die een bedrijf samen oprichtten.
De afstand tussen werknemers en werkgever werd snel groter, toen bleek dat er veel geld te verdienen viel.
Vandaar waarschijnlijk mijn bitterheid. De slogan van in het begin 'als we goed werken, is het goed voor de firma en dus goed voor jullie. De eerste twee dingen hielden stand. Dat laatste bleef tot op heden hetzelfde.
En dat is spijtig. Je vermoordt op die manier alle inzet en motivatie.

Yves38
12 februari 2011, 23:28
Zo zou het inderdaad moeten. Maar ieder is bang voor z'n eigen hachje.
We zijn allen +50 en dat krijgen we dan ook subtiel wekelijks van de baas te horen.
Op de duur valt de loyaliteit weg. En dat is jammer. Want we begonnen met z'n allen zoals kameraden die een bedrijf samen oprichtten.
De afstand tussen werknemers en werkgever werd snel groter, toen bleek dat er veel geld te verdienen viel.
Vandaar waarschijnlijk mijn bitterheid. De slogan van in het begin 'als we goed werken, is het goed voor de firma en dus goed voor jullie. De eerste twee dingen hielden stand. Dat laatste bleef tot op heden hetzelfde.
En dat is spijtig. Je vermoordt op die manier alle inzet en motivatie.

Dat is idd de harde realiteit van vandaag. Loyaliteit bestaat slechts van 1 zijde, die van de werknemer en niet omgekeerd.

AdrianHealey
13 februari 2011, 01:33
Met wat zou jij de economische theorie vergelijken ? Met de dissectie van een lichaam of met het fabriceren van een robot ?

'k zie niet echt een directe link met een van beide analogieën.

Scherven A. Mok
13 februari 2011, 07:38
'k zie niet echt een directe link met een van beide analogieën.

Is de economische theorie volgens jou scheppend dan wel beschrijvend ?

Raven
13 februari 2011, 09:17
dus als ik het goed lees is het hoogtijd dat we ondernemers hun kinderen ontvoeren, opsluiten in deadrow en ze mogen blijven leven zolang de bedrijven niet outsourcen naar landen waar de belastingen & de arbeid goedkoper zijn?

want het is duidelijk dat de eigen menselijke aard & gezond verstand, namelijk de drang om vooruit te gaan met de minste kosten (aka: de vrije markt), dient beknot te worden...

Men kan evengoed streven naar kindvriendelijke pedofilie, of een eerlijk socialisme

AdrianHealey
13 februari 2011, 09:57
Is de economische theorie volgens jou scheppend dan wel beschrijvend ?

De correcte term lijkt me 'verklaren', maar als'k moet kiezen tussen die 2: begrijpende, natuurlijk.

Scherven A. Mok
13 februari 2011, 11:47
De correcte term lijkt me 'verklaren', maar als'k moet kiezen tussen die 2: begrijpende, natuurlijk.

Het is niet omdat je iets kan verklaren dat het ook wenselijk is en dat je er niets aan kan proberen doen.

pixelpower
13 februari 2011, 12:20
dus als ik het goed lees is het hoogtijd dat we ondernemers hun kinderen ontvoeren, opsluiten in deadrow en ze mogen blijven leven zolang de bedrijven niet outsourcen naar landen waar de belastingen & de arbeid goedkoper zijn?

want het is duidelijk dat de eigen menselijke aard & gezond verstand, namelijk de drang om vooruit te gaan met de minste kosten (aka: de vrije markt), dient beknot te worden...

Men kan evengoed streven naar kindvriendelijke pedofilie, of een eerlijk socialisme

2!

Ik zie hier inderdaad veel utopisch geraaskal, en alles gaat aan de essentie voorbij. Namelijk dat elk communistisch (of ultra-socialistisch) systeem zijn eigen basis onderuit mept. Wie zaagt er nu de stam door van de boom waar hij in zit?

Iedereen die geen arbeider is wordt gedemoniseerd. Hij is de "root of all evil". Hoe méér verstard kan je nog geraken in je denkwijze??

PP

corse
13 februari 2011, 12:44
2!

Ik zie hier inderdaad veel utopisch geraaskal, en alles gaat aan de essentie voorbij. Namelijk dat elk communistisch (of ultra-socialistisch) systeem zijn eigen basis onderuit mept. Wie zaagt er nu de stam door van de boom waar hij in zit?

Iedereen die geen arbeider is wordt gedemoniseerd. Hij is de "root of all evil". Hoe méér verstard kan je nog geraken in je denkwijze??

PP

De samenleving wil niets, enkel een rechtvaardige beurtrol.
Het is nu aan de rijke om eens 500 jaar de zware arbeid te doen en werkloos te zijn.
De arme gaan studeren en commanderen.
Stinkt uwe stront anders dan die van een werkman, of schijt jij rozen superman???

Tavek
13 februari 2011, 13:29
De samenleving wil niets, enkel een rechtvaardige beurtrol.
Het is nu aan de rijke om eens 500 jaar de zware arbeid te doen en werkloos te zijn.
De arme gaan studeren en commanderen.
Stinkt uwe stront anders dan die van een werkman, of schijt jij rozen superman???

De "armen" kunnen niet studeren of commanderen.

Als ze dat wel wilden, op 18 jarige leeftijd hadden ze de kans. Er staan genoeg geflopte studenten aan de band....

Schijten op mensen die het mogelijk maken dat jij een bypass operatie kan hebben als je hart het begeeft, vind ik erg onverstandig.

AdrianHealey
13 februari 2011, 13:44
Het is niet omdat je iets kan verklaren dat het ook wenselijk is en dat je er niets aan kan proberen doen.

Da's waar. Ik kan bijvoorbeeld lobbygroepen verklaren, maar dat is niet echt wenselijk.

Et alors?

Scherven A. Mok
13 februari 2011, 15:58
Da's waar. Ik kan bijvoorbeeld lobbygroepen verklaren, maar dat is niet echt wenselijk.

Et alors?

Wel, jij kan verklaren waarom mensen die hetzelfde werk uitoefenen zelfs zonder dat ze gewaardeerd worden als slechter of beter of met meer of minder inzet hun werk uitvoerend zulke loonverschillen kennen. Ik vind dat verschil niet wenselijk en zou daar graag oplossingen voor zien. Dat er een theorie bestaat die uitlegt waarom die verschillen er zijn doet niet ter zake. Temeer daar die theorieën komen en gaan. En dus moeilijk al argument kunnen dienen. Al helemaal niet omdat ik er in mijn boek niets van terug vind en op het internet enkel onbegrijpelijke Engelse definities tegenkom. :-)

pixelpower
13 februari 2011, 16:39
De samenleving wil niets, enkel een rechtvaardige beurtrol.
Het is nu aan de rijke om eens 500 jaar de zware arbeid te doen en werkloos te zijn.
De arme gaan studeren en commanderen.
Stinkt uwe stront anders dan die van een werkman, of schijt jij rozen superman???

Ik kom uit een familie van boerkes en arbeiders. Ik ben gaan studeren aan de unief én aan de hogeschool. Ik heb beide diplomas behaald. Dan ben ik beginnen werken, onderaan de ladder, een simpele kantoorjob. En daarna werkte ik me op. Dat verhaal ken je, maar ik herhaal het hier nog even voor anderen:

Ik zocht een betere job. En nog een betere. Dan een IT consultancy job. Uiteindelijk word ik, nog steeds onder de vleugels van deze consultancy firma, manager van een eigen sub-bedrijf. Ik ben nog steeds in vast dienstverband, maar heb ook een bonus, afhankelijk van de resultaten.
Al twintig jaar zit ik op een stoeltje, wat volgens jou erop neerkomt dat ik nog geen minuut heb gewerkt. Nochtans is menig centraal computersysteem bij grote werkgevers (autoconstructeurs, chemiebedrijven, klinieken, bouwsector, ...) door mij ontworpen, en worden die omgevingen door mijn team beheerd.
Ik werk 60 uur per week, soms meer. Ik heb een tiental mensen in dienst, en voed dus evenveel families.


...en om daarop verder te bouwen; al mijn werknemers zijn gelukkig; ze verdienen wat ze wensen. Da's een héél goede pree, voor alle duidelijkheid, en een pak voordelen. Geen van hen vraagt zotte dingen; ze hebben de voetjes aan de grond. Tenslotte werk ik met een "open boekhouding"; ttz mijn mensen kennen hun kostprijs. Twee van mijn werknemers verdienen netto méér dan ik.

To the point; jij profileert je hier als de ultieme Robin Hood; je wil het succes afnemen van de rijken, en het aan de armen geven. Maar o wee als die armen dan weer zélf succesvol worden. Dan worden die uitgescholden voor het vuil van de straat. Bij deze een opsomming van het proza dat je tot nu toe schreef aan mijn adres:


Hitler gaat hier voor ons beslissen:



Is dat zelfbeklag van een egotripper in nood.
Te veel wit poeder gesnoven?



Wat was uw bijnaam, Mieke zonder ziel?



Kruikje roermijniet is beledigd, niet veel gewoon hè man!
Ga eens een weekje aan de dok werken, daar leer je bij!
Werken wil ik zeggen hé, niet op stoelleke zitten!



Zeg egocentric superman,

Je moet uw klein burgerlijk privaat leven hier niet uit de doeken doen.
Ik heb daar niets mee te maken en het interesseert mij ook niet.
We hebben hier op politics een aantal statements opgestart om van gedachte te wisselen met interessante personen met een hart.
Uw rechtse neoliberale praat interesseert mij dus niet het minste.



Hier is hij onze superman,

Ga je weer persoonlijke verhaaltjes vertellen???
Alle, hoeveel keer doe je het met uw vrouw?

In u vorige statement vind ik iets positief:

Jij voedt dus tien families.

Ik heb u onderschat, als je voor 10 gezinnen kookt, dat vind ik nu sociaal.
Dat jij zo een gastvrije kerel was dat wist ik niet, proficiat.
Had jij niet beter kok geworden?
Of is families voeden een neoliberale uitdrukking?
Ik hoop van niet uiteraard.


En nog even afronden met het laatste stukje scheldproza uit deze thread.


Stinkt uwe stront anders dan die van een werkman, of schijt jij rozen superman???

(Ik ben natuurlijk niet de enige die eraan moet geloven. Ene "Mr. White" en "Fred uit Gent" deelden ook al in de klappen.)

Anyway, kan je mij vertellen waarom ik deze behandeling verdien, corse? Omdat ik met jou van mening verschil? En is dat ook zo voor wat betreft de anderen?

PP

filosoof
13 februari 2011, 16:44
Probleem is dat de vakbonden zo machtig zijn dat lidmaatschap praktisch verplicht wordt door die maffia als je in een bedrijf gaat werken met sterke vakbondsvertegenwoordiging. Een vriend van mij weigerde lid te worden van de vakbond en werd bijgevolg gepest in de fabrieken kreeg de vuilste jobs van de ploegleider. Taktieken die je in een aflevering van The Soprano's verwacht.Het is hier Amerika niet, hé.
Bij jullie werd de maffia in de jaren '30 geholpen door Ford en GM om de macht te grijpen in de vakbonden.
In Wallonië probeerde men dat ook maar Cools en Vanderbiest gingen er dwars tegenin, ten koste van hun eigen leven.

In véél bedrijven in Vlaanderen hou je 't best stil dat je lid van een vakbond bent.

artisjok
13 februari 2011, 16:58
Dat zou mogelijk zijn, ware het niet dat het verboden is om je aan te passen aan de situatie op de werkvloer. Je moét de regels inzake arbeidsomstandigheden en verloning volgen.

Werkgevers moet de minimumregels volgen; meer mag wel.

corse
13 februari 2011, 17:41
Ik kom uit een familie van boerkes en arbeiders. Ik ben gaan studeren aan de unief én aan de hogeschool. Ik heb beide diplomas behaald. Dan ben ik beginnen werken, onderaan de ladder, een simpele kantoorjob. En daarna werkte ik me op. Dat verhaal ken je, maar ik herhaal het hier nog even voor anderen:



...en om daarop verder te bouwen; al mijn werknemers zijn gelukkig; ze verdienen wat ze wensen. Da's een héél goede pree, voor alle duidelijkheid, en een pak voordelen. Geen van hen vraagt zotte dingen; ze hebben de voetjes aan de grond. Tenslotte werk ik met een "open boekhouding"; ttz mijn mensen kennen hun kostprijs. Twee van mijn werknemers verdienen netto méér dan ik.

To the point; jij profileert je hier als de ultieme Robin Hood; je wil het succes afnemen van de rijken, en het aan de armen geven. Maar o wee als die armen dan weer zélf succesvol worden. Dan worden die uitgescholden voor het vuil van de straat. Bij deze een opsomming van het proza dat je tot nu toe schreef aan mijn adres:













En nog even afronden met het laatste stukje scheldproza uit deze thread.



(Ik ben natuurlijk niet de enige die eraan moet geloven. Ene "Mr. White" en "Fred uit Gent" deelden ook al in de klappen.)

Anyway, kan je mij vertellen waarom ik deze behandeling verdien, corse? Omdat ik met jou van mening verschil? En is dat ook zo voor wat betreft de anderen?

PP

Ge moet u hier niet bewijzen superman, respect moet je verdienen, dat kan je niet zomaar krijgen!
En ik hoef uw privé leven niet te kennen, het interesseert mij gewoon niet.
Al was jij de koning van Absurdistan, het interesseert mij absoluut niet!!!
Hoe dikwijls moet ik dat nu nog zeggen!
Als je toch zo vol van jezelf bent open dan een thema syndicaat.
Je kent het verschil hoop ik tussen een vakbond en een syndicaat.

Om te besluiten:

Het thema is hier: Vakbonden!

Deelthema: Solidariteit tussen werknemers.

Mr.White
14 februari 2011, 08:50
Ik dacht het niet, bij gebrek aan stof om Corse zijn post te kunnen weerleggen heb je geknipt . Laat dat duidelijk zijn stoere Rambol.

Jij dacht het niet, ik ben het wel zeker van wel. Als je met cijfers iets in de verf wil zetten zorg dan tenminste dat ze correct zijn. Ik ben er zeker van dat Corse ( en jij waarschijnlijk ook) vanzelevens nog niet in India of China zijn geweest laat staan dat jullie daar de werkomstandigheden zouden kennen of zouden beseffen dat het socio-econmische weefsel en het politieke stelsel in die 2 landen gigantisch verschillend zijn.

Laat dat misschien de oplossing voor de problemen hier en ginder zijn: laat ons onze vakbonden exporteren: ginds kunnen ze goed gebruiken, hier hebben ze hun versheidsdatum al lang overschreden...

corse
14 februari 2011, 09:12
Jij dacht het niet, ik ben het wel zeker van wel. Als je met cijfers iets in de verf wil zetten zorg dan tenminste dat ze correct zijn. Ik ben er zeker van dat Corse ( en jij waarschijnlijk ook) vanzelevens nog niet in India of China zijn geweest laat staan dat jullie daar de werkomstandigheden zouden kennen of zouden beseffen dat het socio-econmische weefsel en het politieke stelsel in die 2 landen gigantisch verschillend zijn.

Laat dat misschien de oplossing voor de problemen hier en ginder zijn: laat ons onze vakbonden exporteren: ginds kunnen ze goed gebruiken, hier hebben ze hun versheidsdatum al lang overschreden...

corse
14 februari 2011, 09:13
Jij dacht het niet, ik ben het wel zeker van wel. Als je met cijfers iets in de verf wil zetten zorg dan tenminste dat ze correct zijn. Ik ben er zeker van dat Corse ( en jij waarschijnlijk ook) vanzelevens nog niet in India of China zijn geweest laat staan dat jullie daar de werkomstandigheden zouden kennen of zouden beseffen dat het socio-econmische weefsel en het politieke stelsel in die 2 landen gigantisch verschillend zijn.

Laat dat misschien de oplossing voor de problemen hier en ginder zijn: laat ons onze vakbonden exporteren: ginds kunnen ze goed gebruiken, hier hebben ze hun versheidsdatum al lang overschreden...

Wantoestanden in China:

http://www.pala.be/nl/reportage/web-tv-het-leven-in-een-chinese-textielfabriek

Met slaven en uitbuiting en zonder mensenrechten kan men enorme projecten op korte termijn voortbrengen en creëren:

De neoliberale voorwaarden:

· Het uitbuiten van mens door mens is toegestaan.
· Bruggen bouwen op de lijken van andere is geen probleem.
· Mensenrechten zijn van geen beduiding.
· Natuur en milieu die moeder zijn van alle leven worden verkracht.
· Slavernij en uitbuiting zijn de basisprincipes van vooruitgang.
· Enkel het recht van de rijkste en sluwste is geldig.

Voorbeelden van projecten in het verleden en nu:

· Egypte: pyramides, paleizen enz.
· Romeinen: wegen, riolen, kanalisering, infrastructuur enz.
· VS: De pioniers hebben door de slavenarbeid van de negers de VS opgebouwd.
· Australië: gevangenen (slaven) ontgonnen de gebieden.
· China: 1,3 miljard mensen functioneren als slaven omwille van vooruitgang.

Besluit: (Een beschaafde menswaardige samenleving)

Het individu groeit immers naar een steeds omvattender zienswijze waardoor ook z’n medemens wordt gezien als een gelijkwaardig individu en niet als een vijand, slaaf of onderdaan, als deze basiskennis ontbreekt, dan zal de symbiose tussen meerdere individu’s niet gezien worden en is het ieder voor zich, het zogenoemde doorgeschoten individualisme.

Bobke
14 februari 2011, 10:40
Mooie quote.

Raven
14 februari 2011, 19:38
Wantoestanden in China:

http://www.pala.be/nl/reportage/web-tv-het-leven-in-een-chinese-textielfabriek

Met slaven en uitbuiting en zonder mensenrechten kan men enorme projecten op korte termijn voortbrengen en creëren:

De neoliberale voorwaarden:

· Het uitbuiten van mens door mens is toegestaan.
· Bruggen bouwen op de lijken van andere is geen probleem.
· Mensenrechten zijn van geen beduiding.
· Natuur en milieu die moeder zijn van alle leven worden verkracht.
· Slavernij en uitbuiting zijn de basisprincipes van vooruitgang.
· Enkel het recht van de rijkste en sluwste is geldig.

Voorbeelden van projecten in het verleden en nu:

· Egypte: pyramides, paleizen enz.
· Romeinen: wegen, riolen, kanalisering, infrastructuur enz.
· VS: De pioniers hebben door de slavenarbeid van de negers de VS opgebouwd.
· Australië: gevangenen (slaven) ontgonnen de gebieden.
· China: 1,3 miljard mensen functioneren als slaven omwille van vooruitgang.

Besluit: (Een beschaafde menswaardige samenleving)

Het individu groeit immers naar een steeds omvattender zienswijze waardoor ook z’n medemens wordt gezien als een gelijkwaardig individu en niet als een vijand, slaaf of onderdaan, als deze basiskennis ontbreekt, dan zal de symbiose tussen meerdere individu’s niet gezien worden en is het ieder voor zich, het zogenoemde doorgeschoten individualisme.

beste,

Indiers en Chinezen komen net naar hier als expats en eisen net te werken aan goedkope voorwaarden zodat ze werk naar hun toe kunnen trekken.

Het consultingbedrijf infosys is daar een voorbeeld van. Hoeveel projecten die de afgelopen jaren niet al hebben afgesnoept van een HP of een IBM net doordat ze voor een appel & een ei willen werken.

Hoe past dat in uw beeld... slaven die zich vrijwillig profileren als slaven zodoende dat gewoon betaalde hersenwerkers (veelal jonge starters van belgische origine) nu geen werk vinden?

pixelpower
14 februari 2011, 20:04
Ge moet u hier niet bewijzen superman, respect moet je verdienen, dat kan je niet zomaar krijgen!
En ik hoef uw privé leven niet te kennen, het interesseert mij gewoon niet.


Toch wel. Het interesseert je duidelijk wel.

Het interesseert je zodanig dat tot hiertoe elke thread en elke post van jou daarover gaat. Over de tegenstelling werknemer en werkgever.

Je kan het gewoon niet aan dat iemand voorbeelden geeft van een werkgever die eerlijk is tov zijn werknemers. Dat past niet in je visie. Dus ga je maar schelden. Schelden is een teken van onmacht.

PP

corse
14 februari 2011, 23:33
beste,

Indiers en Chinezen komen net naar hier als expats en eisen net te werken aan goedkope voorwaarden zodat ze werk naar hun toe kunnen trekken.

Het consultingbedrijf infosys is daar een voorbeeld van. Hoeveel projecten die de afgelopen jaren niet al hebben afgesnoept van een HP of een IBM net doordat ze voor een appel & een ei willen werken.

Hoe past dat in uw beeld... slaven die zich vrijwillig profileren als slaven zodoende dat gewoon betaalde hersenwerkers (veelal jonge starters van belgische origine) nu geen werk vinden?



Hoe meer chaos hoe beter, hoe sneller we van deze drek van af zijn.


1911 - 2011 Op de koffie bij Marie Curie en Albert Einstein:

Albert Einstein:

Ik ben ervan overtuigd dat er maar een manier is om het kwaad van het kapitalisme te elimineren, namelijk door de oprichting van een socialistische economie, vergezeld van een educatief systeem dat zou zijn gericht op maatschappelijke doelen.
In een dergelijke economie zijn de productiemiddelen in handen van de samenleving zelf en worden gebruikt op een geplande manier.
Een geplande economie, die de productie aanpast aan de behoeften van de gemeenschap en een beurtrol van die kunnen werken om het bestaan te garanderen voor iedereen.
De opleiding van het individu, in aanvulling op de bevordering van zijn eigen aangeboren vermogens.
Het ontwikkelen van het gevoel van verantwoordelijkheid voor zijn medemens in plaats van de verheerlijking van macht en succes in onze huidige samenleving.

Albert Einstein, Waarom socialisme? 1949 [39]

http://www.socialisme.be/marxisme/1949einstein.html

Aleida Guevara over: Een Staat moet de eigen grote productiemiddelen bezitten:

http://www.youtube.com/watch?v=8eYB_ngTL3M&feature=player_embedded#!

pixelpower
15 februari 2011, 11:33
beste,
Het consultingbedrijf infosys is daar een voorbeeld van. Hoeveel projecten die de afgelopen jaren niet al hebben afgesnoept van een HP of een IBM net doordat ze voor een appel & een ei willen werken.


@ Raven,

Aan zo'n prakrijken maakt elke multinational zich "schuldig" hoor. HP bvb, doet projecten hier in België met mensen uit Bratislava, Ierland en India. Ik denk niet dat IBM verschillend te werk gaat.

Dit soort taktiek past natuurlijk in het huidig economisch model; ze zijn verplicht dit te doen, om een aantal redenen. Zoals bvb:

1) De aandeelhouders. Die vragen een degelijke winst. Je kan daar kwaad om zijn, maar als jij morgen poen teveel hebt, en je stopt dat niet onder je matras maar je wil het investeren in de economie (letterlijk; je geld geven aan mensen die het nodig hebben, aan mensen die het lenen voor hun bedrijf), dan zou je evenzeer willen dat je zeker niet verliest op je geld.
Dus wat doe je met je geld? Vroeger trok je naar de bank. Daar bracht het wat op, en het is de bank die de verantwoordelijkheid nam om potentiële leners te zoeken. Maar heden ten dage brengt je geld bij de bank minder op dan de jaarlijkse inflatie. Bovendien nemen ze teveel risicos met je geld (cfr de histories van vorig jaar met de rommelkredieten). Maw; je verliest als je met je geld naar de bank trekt. Dus je bent bijna verplicht om, als je nog aan je geld wil verdienen, risico's te nemen. Hoe hoger dat risico, hoe méér je er op zal staan dat het wat oplevert. Of; hoe sneller je je geld zal wegnemen als de resultaten uitblijven.
Nu moeten we wel eens af van dat beeld van "aandeelhouder = miljonair". Het zou je verbazen hoeveel "gewone" mensen met aandelen bezig zijn. Zet alle inkomens op een grafiek, en je krijgt een gauss curve. Neem het rechterdeel van die curve (ic iedereen die meer verdient dan gemiddeld), en ik kan je garanderen dat heel veel mensen uit dat deel van de curve aandelen hebben. Getuige de vele beleggingsclubs bvb. De superrijken (het uiterste rechtse deel van de curve) is een minderheid. Conclusie: aandeelhouders = ook een groot deel van de bevolking.

2) De concurrentie; als die goedkope krachten zoeken in het buitenland en een ander bedrijf niet, dan prijst dat bedrijf zichzelf uit de markt. Of anders gezegd; het wordt afgestraft door de lokale consument, net omdat het loyaal is aan lokale arbeidskrachten en niet in den vreemde gaat shoppen naar arbeid. Een frappante conclusie, maar daarom niet minder de waarheid.

3) De lokale overheid. Deze overheid legt de bedrijven belastingsregels op. In België hebben we zowat de hoogste loonkost ter wereld. Waarom doet de overheid dat? Omdat ze eea moet bekostigen. Om precies te zijn; ze moet geld in het laatje hebben om te kunnen voorzien in die "sociale verworvenheden" waar corse zo mee dweept, en het moet geld in het laatje hebben om al het overheidspersoneel te betalen (het soort "arbeid" waar corse ook mee dweept). Conclusie is ook hier weeral; de gewone bevolking ligt mee aan de oorzaak van de arbeidsvlucht.

Ik heb nu drie reden opgesomd waarom er arbeidsvlucht is, en waarom er dus ook zoveel werkloosheid is. En wat blijkt? Tot driemaal toe zijn wij zelf voor het grootste deel verantwoordelijk voor onze eigen problemen.

Ik daag iedereen (en vakbondsleden in het bijzonder) uit om bovenstaane conclusies tegen te spreken.

Dat vingertje wijzen naar anderen is gemakkelijk (jullie gaan het nog beu worden dat ik het steeds moet herhalen, maar Sartre definieerde met zijn "l'enfer c'est les autres" de meest essentiële en verwerpelijke karaktereigenschap van de homo sapiens), maar echt in eigen boezem kijken: da's moeilijker hee?

De vraag is nu; wat kan je daaraan doen? Wel...

Ofwel gooi je het huidig systeem volledig buiten en vervang je het door een ander systeem. Dit is in essentie wat corse zou willen. Ik wens je heel veel succes hiermee, maar ik zie zélf de uitkomst al, temeer omdat de rest van de wereld doorgaat met het huidig model, en temeer omdat wij voor onze inkomsten totaal afhankelijk zijn van onze export. No. Can. Do.

Ofwel hou je je aan het huidige systeem maar probeer je dat systeem zoveel mogelijk te plooien naar eigen goeddunken. En het vereist ook af en toe een toegeving, als de balans teveel doorslaat in het voordeel van andere landen.

Deze tweede methode is natuurlijk de meest ingewikkelde, en daarom niet te beschrijven in enkele populaire slagzinnen. Ze is daarom waarschijnlijk ook minder populair bij personen die het intellect ontbreken om méér te begrijpen dan zo'n slagzinnen.

Ik blijf dus bij mijn eindconclusie; bekijk je onze menselijke aanwezigheid op de aardkloot van ver genoeg, dan zie je dat de mens zijn eigen ruiten ingooit. Teveel mensen, te weinig resources. Gebieden waar de mensen nu rijk zijn, die kunnen wat teren op die rijkdom, maar toch kalft dat af, onder druk van globale krachten. "Sociale verworvenheden" zijn niet eeuwig. Vele rijke mensen schijnen niet te beseffen dat ze enkel rijk blijven bij de gratie van de consumptie. Anders gezegd; omdat ze nodig zijn als afzetmarkt van consumptieprodukten.
Ik merk een rare dualiteit bij de roden onder ons; enerzijds zijn ze voor een systeem van "iedereen evenveel", maar anderzijds vinden ze dat ze zélf nu al te weinig hebben, en willen ze al helemaal niks afgeven (ic die "sociale verworvenheden"). Om iedere mens op deze bol idem "verworvenheden" te geven zijn er zes aardbollen nodig.

Mvg,

PP

VLJ
15 februari 2011, 12:41
Solidariteit tussen werknemers

contradictie in termen

pixelpower
15 februari 2011, 12:48
contradictie in termen

Daar komt idd mijn betoog ook op neer ja. :-)

corse
15 februari 2011, 13:32
Jij dacht het niet, ik ben het wel zeker van wel. Als je met cijfers iets in de verf wil zetten zorg dan tenminste dat ze correct zijn. Ik ben er zeker van dat Corse ( en jij waarschijnlijk ook) vanzelevens nog niet in India of China zijn geweest laat staan dat jullie daar de werkomstandigheden zouden kennen of zouden beseffen dat het socio-econmische weefsel en het politieke stelsel in die 2 landen gigantisch verschillend zijn.

Laat dat misschien de oplossing voor de problemen hier en ginder zijn: laat ons onze vakbonden exporteren: ginds kunnen ze goed gebruiken, hier hebben ze hun versheidsdatum al lang overschreden...

Even ontheemen en reizen is de weg naar helder denken:

· Reizen, even ontheemen en het ontmoeten van andere culturen, leefgewoonten en ecologische omgeving wekt fantasie en curiositeit op.
· Onze planeet heeft alle verschillende levenswijzen en geologische liggingen, ter beschikken, keuze genoeg!
· Reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond.
· Reizen is als een parachute, wie hem niet gebruikt stort vroeg of laat te pletter op de rotsen van de eigen onwetendheid en wereldvreemdheid.
· Opgesloten zitten in de eigen cultuur knot af en conditioneert, het geeft je een bekrompen gevoel, het is als een open gevangenis waar je nooit buiten komt.
· Eigen cultuur is noodzakelijk, maar deze vergelijken met andere culturen en geologische plaatsen is vooral verrijkend voor je eigen geest.
· De isolatie van de mens in zijn eigen cultuur en geografische plaats maakt hem tot gevangene van zijn eigen gedachte.
· Wetenschappelijk gezien is er maar één menselijk ras, racisme is dus waanzin!
Duizenden jaren van: (cultuur, gewoonten, tradities, religies, ontwikkeling, eigenheid en samenlevingsverband) maken het verschil.
· Reizen is een muur van kortzichtige eigeninteresses doorbreken en het venster op de rest van de wereld openen.
Nu we dit lapje grond (Aarde) en het enorme blauwe water (zee) van uit de ruimte kunnen bekijken, hebben we een indruk waar het eigelijk om gaat, de enkele momenten die we op deze planeet zijn maken ons bewust van het feit dat het vergaren van elke vorm van eigendom, geld en materiaal verloren tijd is die we moeten betalen met de kostbare tijd van ons korte leven op deze planeet.
We zijn als mens maar enkel even op bezoek op deze planeet, niemand gehoord deze planeet.
· Een cultuurshock, of geografische shock is daarvoor zeer leerzaam, een spiegel die je eigen levenswijze in vraag stelde.
· Reizen is als een boek, wie niet reisde leest enkel één bladzijde.
· Talenkennis en ervaring in het benaderen van andere culturen, geografisch de plaats vanuit de lucht bekijken, de onderwater fauna ervaren, dit is het instrument voor de open geest.
· Door gebrek aan wereldcultuurkennis en geografische kennis kan je andere culturen niet begrijpen, dit door teveel enkel en alleen met zichzelf en de omringende kring bezig te zijn.
· Natuurlijk omdat de huidige westerse samenleving volledig op het individu zelf gebaseerd is, individualisme, materialisme en consumentisme, eng-denkendheid dus.
· De mens is daardoor vatbaar voor alle soorten van geweld, oorlogen, vooroordelen tegen andersdenkenden, apartheid, religie, klasse verschil en racistisch denken.
· Vooral jonge mensen laten zich beïnvloeden, rekruteren en trekken ter strijde tegen de onbekende vijand, de onbekende vijand kan echter uw vriend zijn.
· Reizen is een kunst die berust op ervaring, kennis en mogelijkheden.
· Wereldvreemdheid bevordert fantasieloosheid en onverdraagzaamheid tegenover andere culturen en gewoonten.
· Door het belichten van andere culturen wordt tevens de eigen cultuur interessanter en vatbaar voor verbeteringen, of het beperken en weglaten van overbodigheden.
· Geluk is niet zozeer het geluk zoeken, maar wel de vraag, wat remt ons af om gelukkig te zijn, dat wat ons afremt wordt enkel duidelijk door andere culturen en geografische plaatsen te ontmoeten.
· Een te snel eenzijdig geëvolueerde cultuur is vatbaar voor veel fouten en is altijd tot ondergang gedoemd, dat leerde ons de geschiedenis, een duurzame samenleving wordt langzaam en weloverwogen opgebouwd met als belangrijkste doel: de zin van het leven.

· Gebrek aan mogelijkheden en interesses bij het reizen betekent:

· Gebrek aan objectiviteit en oordeelsvermogen.
· Gebrek aan indrukken en vooral te éénzijdige indrukken.
· Gebrek aan wereld kennis, cultuurkennis en geografische kennis.
. Daardoor blijvende wereldvreemdheid en gebrek aan doorzicht.

Mr.White
15 februari 2011, 13:57
PP doet de moeite om alles nog eens klaar en duidelijk te stellen, ik moet hem 100% bijtreden:de wereld is een dorp geworden, concurentie is mondiaal. De sociale verworvenheden, net als de winsten, komen onder grote externe druk te staan...we gaan ons moeten aanpassen of we gaan volledig irrelevant worden - voor zover we dat nog niet zijn.

Alle maatschappijmodellen die de vrijheid van personen en handelen willen onderdrukken zijn gedoemd te mislukken, de geest is uit de fles en er is GEEN weg terug. Radicaal het roer omgooien in de richting van meer innovatie en R&D lijkt mooi, maar is imho gedoemd te mislukken, er zijn nu eenmaal niet genoeg geschikte mensen voor te vinden, op korte termijn (ook daar zitten we met een enorme loonhandicap)

Volgens mij is het enige wat we kunnen proberen om onze welvaart voor de volgende generaties veilig te stellen, een gedeeltelijk inboeten van verworvenheden (van zowel werknemers en werkgevers, als overheidszijde) voor de tijd die het zal duren tot in ons beconcurrende landen, ook loons-, arbeids- en exploitatievoorwaarden gelden die het ons toelaten opnieuw te concurreren.

corse
15 februari 2011, 14:10
PP doet de moeite om alles nog eens klaar en duidelijk te stellen, ik moet hem 100% bijtreden:de wereld is een dorp geworden, concurentie is mondiaal. De sociale verworvenheden, net als de winsten, komen onder grote externe druk te staan...we gaan ons moeten aanpassen of we gaan volledig irrelevant worden - voor zover we dat nog niet zijn.

Alle maatschappijmodellen die de vrijheid van personen en handelen willen onderdrukken zijn gedoemd te mislukken, de geest is uit de fles en er is GEEN weg terug. Radicaal het roer omgooien in de richting van meer innovatie en R&D lijkt mooi, maar is imho gedoemd te mislukken, er zijn nu eenmaal niet genoeg geschikte mensen voor te vinden, op korte termijn (ook daar zitten we met een enorme loonhandicap)

Volgens mij is het enige wat we kunnen proberen om onze welvaart voor de volgende generaties veilig te stellen, een gedeeltelijk inboeten van verworvenheden (van zowel werknemers en werkgevers, als overheidszijde) voor de tijd die het zal duren tot in ons beconcurrende landen, ook loons-, arbeids- en exploitatievoorwaarden gelden die het ons toelaten opnieuw te concurreren.

De wereld mijn dorp.

Mijn auto mijn vrijheid, hij is het hart van onze economie maar ten koste van wat?

Op onze planeet rijden momenteel zo’n 800 miljoen auto’s.
In 2030 met de consumptie heropleving van China, India en Rusland zouden het er 1,6 miljard kunnen zijn.
Zij stoten koolstofdioxide (CO2) uit en verbruiken enorm veel zuurstof, onhoudbaar voor het biologisch evenwicht.
Ik stel voor om zo weinig mogelijk auto’s te produceren om geen ongevallen te veroorzaken en om gezonde lucht te kunnen in-ademen.

En voor de speel mannen:

Vervang uw lederen zitje van uw bmw met een lederen stressless zetel, een flatscreen en een speelconsole, autootje rijden veroorzaakt dan geen ongevallen, vervuiling enz.

Het statussymbool auto eist jaarlijks op wereldschaal 5 miljoen dodelijke ongevallen en 15 miljoen invaliden.
Volgens het (WHO) 2008 komen er jaarlijks wereldwijd 830.000 kinderen (ouder dan 5 jaar en jonger dan 18 jaar) (of 2.274 per dag) om bij verkeersongevallen, 22,2 % van alle doodsoorzaken.
De laatste vijftig jaar zijn op wereldschaal naar schatting 150 miljoen mensen omgekomen door auto-ongevallen en zijn er ongeveer 300 miljoen mensen invalide geworden door auto-ongevallen.
Geen enkel autosalon, autodealer of fabrikant maakt melding van deze grootste doodsoorzaak op onze planeet, deze massamoord of genocide, het uitmoorden van eigen volk wordt op een zeer subtiele manier verzwegen, enkel wanneer het dit soort van mobiliteitssysteem implodeert zoal banken en kredietinstellingen, dan zal de waarheid aan het licht komen en zullen er veranderingen plaatsvinden, voorlopig bepalen de auto-industrie en hun aandeelhouders de efficiëntie van hun massavernietigingswapen.
Het leed van deze 150 miljoen nabestaande is onmogelijk te berekenen.

De extra energie die nodig was om deze 300 miljoen invalide mensen te voorzien in hun behoeften en de energie die verloren is gegaan door hun invaliditeit is voldoende om west Europa gedurende 5 jaar te voorzien van energie.
De jaarlijkse energie die nodig is om de auto’s van alle ongevallen op onze planeet te repareren, te verschroten en te recycleren is voldoende om een land als Duitsland met zijn 85 miljoen mensen jaarlijks te voorzien van alle energie.

Het statussymbool auto veroorzaakt oorlog en terrorisme voor petroleum en andere grondstoffen.

De gelden aan verzekeringen en taksen die op wereldschaal jaarlijks betaald worden voor alle auto’s zijn voldoende om Afrika te voorzien van voedsel.
De op wereldschaal jaarlijks betaalde gelden aan verkeersboetes voor auto’s zijn voldoende om de Benelux te voorzien van alle energie.
Het totale aantal gemotoriseerde voertuigen die zich op onze planeet voortbewegen met fossiele brandstoffen verbruiken 100 x meer zuurstof dan de mens zelf, deze nog steeds primitieve ontploffingsmotor is op relatief korte termijn de eliminator van onze dampkring, hij is “de” zuurstofjager nummer één.

De luchtvervuiling die ons status symbool nummer één meebrengt, breekt onze gezonde en levensnoodzakelijke atmosfeer in sneltempo af, zure regens, bodem, lucht en watervervuiling veroorzaken kanker en andere ziekten die via de genen worden overgedragen naar volgende generaties.
De energie en materialen die nodig zijn om jaarlijks op wereldschaal alle nieuwe privaat auto’s te produceren zijn voldoende om de armoede op onze planeet gedurende 10 jaar te elimineren.
De energie en materialen omgezet in gelden die gedurende 80 jaar nodig waren op wereldschaal, voor de wegen, de wegeninfrastructuur en wegenonderhoud, deze voor grotendeels privaat auto’s, deze is voldoende om alle armoede en analfabetisme op onze planeet gedurende 100 jaar te elimineren.
Indien we op wereldschaal onze mobiliteit (privaat auto) volledig omzetten naar trein, tram en bus, dan zou onze gezamenlijke mobiliteit slechts 1/50 van alle huidige dodelijke verkeersongevallen veroorzaken, maar het files en dodelijke verkeersongevallen en verkeersinvalide probleem zou nog steeds bestaan, het zou weliswaar minder zijn maar niet voldoende.


Werk, shopping, creativiteit, ontspanning, sport enz. in eigen streek zou ons mobiliteitsgedrag enorm verminderen, decentraliseren is hier de boodschap zonder enige twijfel.

Politieke chirurgen die dit werk doen, zijn de grondleggers van onze toekomst, het nieuwe denken en de nieuwe wereld.

Europa kan deze etterende kanker “auto als hoofdmobiliteit nog veranderen”, laat ons hopen dat in Amerika deze terminale kanker nog te behandelen is.

Kan een wereldrechtbank of onze mensenrechten organisaties deze inbreuk op de menselijkheid dringend veroordelen.
Indien we de auto en wapenindustrie kunnen veroordelen zoals de tabaksindustrie dan kunnen we schade eisen, we kunnen de ware duivels van onze planeet beschuldigen van hoogverraad op de menselijke waardigheid, deze vorm van terreur moet bestraft worden en zo zijn alle mensen op onze planeet een stuk dichter bij een degelijke wereldbeschaving die zijn naam waardig is, dit is het ware en pure globalisme.

Economie is een middel om de welvaart en in de eerste plaats het welzijn van de mens te verbeteren, het mag geen doel op zich zijn, welvaart ten koste van welzijn leidt naar de ondergang van onze beschaving.
De verdiensten van de economie moeten ten dienste van de totale bevolking staan en niet enkel aan de eigenaars van de totale vrije markt, deze grootste massamoord of genocide van dit massavernietigingvehikel wordt op een zeer subtiele manier verzwegen.

De moderne mens moet omdenken, zodat hij het verschil ziet tussen: zin, onzin en waanzin.

Auto Files: het ergste moet nog komen:

§ Iedere 2 jaar begint weer de orgie van het Autosalon, maar in de verleidelijke reclamefolders zijn monsterfiles ver te zoeken.
§ Volgens het Vlaams Verkeerscentrum zullen de files nog jaren blijven toenemen.
§ Nu al staat er niet zelden 700 kilometer file in de spits, en dat gaat steeds meer om structurele files die er elke werkdag staan.
§ De kostprijs voor een stilstaande vrachtwagen wordt geschat op 45 euro per uur.
§ De kostprijs van een wagen in de file bedraagt 8,25 euro per uur.
§ Dat betekent dat de economische jaarlijkse kostprijs van dit verkeersinfarct in de buurt van 250 miljoen euro ligt.
§ De schade aan het milieu is daardoor schrikwekkend.
§ Laten we nog zwijgen over de oorlogen om petroleum enz, voor dit massavernietigingvehikel.

Liberalen:

Het privaat vervoer promoten door het openbaar vervoer af te breken, dit is een spel dat de liberalen al lang spelen.
Elke dag 700 km in files staan met privaat auto’s is veel crimineler, het kost fortuinen aan brandstof, sleet, milieu, vrije tijd, stress, te laat bij de kinderen enz.
Liberalen blijven het zorgenkind, ze hebben de totale planeet leeggestolen!

filosoof
15 februari 2011, 14:20
Laat dat misschien de oplossing voor de problemen hier en ginder zijn: laat ons onze vakbonden exporteren: ginds kunnen ze goed gebruiken, hier hebben ze hun versheidsdatum al lang overschreden...Vakbonden zijn overal een absolute noodzaak!
Het is niet omdat je iets exporteert dat je het niet meer nodig hebt en dat je 't niet meer hebt. Ik schrijf al jaren dat vakbonden in de derde wereld oprichten en steunen (ipv of als ontwikkelingshulp ) een goede oplossing is voor de meerderheid van de problemen hier en ginds.


edit, storende tikfouten verbeterd

Bobke
15 februari 2011, 14:22
Vaakbonden zijn overal een absolute noodzaak!
Het is niet omdat je iets exporteert dat je het niet meer nodig hebt en dat je 't niet meer hebt. Ik schrijf al jaren dat vakbonden in de derde wereld oprichten en steunen (ipv of als ontwikkelingshulp ) een goede oplossing voor de meerderheid van de problemen hier en ginds.
Wie belet de vakbonden om ginder eens de puntjes op de i te gaan zetten ?

Mr.White
15 februari 2011, 14:22
Beste Corse, dat ge Uw eigen copy en paste werk fantastisch vindt wil ik geloven, maar voor de overzichtelijkhied van deze topics moet je nu en dan ook eens proberen om NIET naast te kwestie te antwoorden. Als je niets relevants te vertellen hebt zwijg dan toch gewoon.Het is niet dat er U hier iemand meer au serieux zal nemen naarmate ge meer tekst produceert

filosoof
15 februari 2011, 14:26
Ik werk bij een KMO.
Voor ons is het simpel. We zijn met te weinig arbeiders om een vakbondsafgevaardigde te hebben. Wanneer er dingen fout gaan, moeten we om info bellen naar de vakbond om uitleg. Als die een brief willen schrijven naar den baas, bedanken we vriendelijk. Want dat staat zo goed als gelijk aan ontslag.
Een goeie raad aan eenieder die dit leest : ga NOOIT bij een KMO werken. De regels worden daar aan de laars gelapt en je komt geen stap verder...Inderdaad.

Mr.White
15 februari 2011, 14:27
Vaakbonden zijn overal een absolute noodzaak!
Het is niet omdat je iets exporteert dat je het niet meer nodig hebt en dat je 't niet meer hebt. Ik schrijf al jaren dat vakbonden in de derde wereld oprichten en steunen (ipv of als ontwikkelingshulp ) een goede oplossing voor de meerderheid van de problemen hier en ginds.

Dan zijn we het toch al voor 50% eens...

filosoof
15 februari 2011, 14:28
Ik heb ook voor verschillende kmo's gewerkt en je mag ze echt niet allemaal over dezelfde kam scheren. Er zijn pareltjes van ondernemers ook. Naast het tuig. Mocht ik terug naar werk moeten zoeken zou ik proberen de politieke voorkeur te achterhalen van de ondernemer. Naar mijn ervaring is een ondernemer die christen democraat is veel aangenamer om voor te werken en veel correcter. Liberale ondernemers zijn dikwijls eigenlijk niet in staat om te ondernemen en hebben enkel een groot ego en proberen hun personeel uit te zuigen. Het zijn die laatste die je steeds hoort klagen dat de werkmens lui is en dat ze geen geschikt personeel vinden. Meestal gaat het om de tweede of derde generatie.De puntmutsen gaan je beschuldigen van racisme tegenover liberale werkgevers. ;)

filosoof
15 februari 2011, 14:32
Wie belet de vakbonden om ginder eens de puntjes op de i te gaan zetten ?Veel derde wereldlanden zijn politiestaten in handen van rijke families, die meestal (een deel van) de industrie ook in handen hebben. Het deel dat niet in handen is van westerse multinationals. Die westerse multinationals profiteren mee van die politiestaat.

corse
15 februari 2011, 15:03
Vakbonden zijn overal een absolute noodzaak!
Het is niet omdat je iets exporteert dat je het niet meer nodig hebt en dat je 't niet meer hebt. Ik schrijf al jaren dat vakbonden in de derde wereld oprichten en steunen (ipv of als ontwikkelingshulp ) een goede oplossing is voor de meerderheid van de problemen hier en ginds.


edit, storende tikfouten verbeterd

Zeer juist filosoof!

corse
15 februari 2011, 15:51
Veel derde wereldlanden zijn politiestaten in handen van rijke families, die meestal (een deel van) de industrie ook in handen hebben. Het deel dat niet in handen is van westerse multinationals. Die westerse multinationals profiteren mee van die politiestaat.

Weer 100 % juist!!!

Mr.White
15 februari 2011, 15:54
Van mij mogen vakbonden gerust blijven bestaan zolang ze zich bezig houden met dat waarvoor ze zijn in het leven geroepen: - Het welzijn van de werknemer ,op zijn werkplek ,op korte en lange termijn.
En dat omvat dus NIET: werkloosheidsuitkeringen organiseren of aan politiek in de brede zin van het woord doen... ze doen zelfs al aan expliciet stemadvies daartoe hebben ze GEEN mandaat, zelfs niet van hun leden.

corse
15 februari 2011, 16:14
Van mij mogen vakbonden gerust blijven bestaan zolang ze zich bezig houden met dat waarvoor ze zijn in het leven geroepen: - Het welzijn van de werknemer ,op zijn werkplek ,op korte en lange termijn.
En dat omvat dus NIET: werkloosheidsuitkeringen organiseren of aan politiek in de brede zin van het woord doen... ze doen zelfs al aan expliciet stemadvies daartoe hebben ze GEEN mandaat, zelfs niet van hun leden.

Vakvereniging:

Door onmondigheid laten werknemers zich vertegenwoordigen door een vakvereniging, dit is in wezen noodzakelijk, zij hebben advocaten en de wetgeving ter beschikking.
Dat zelfstandigen zich door onmondigheid laten vertegenwoordigen door een syndicaat of belangengroepering is bovendien noodzakelijk.
De gulden middenweg tussen beide groeperingen bepaald onze democratie.

§ Een syndicaat: is een belangengroepering van zakenlieden.
§ Een vakbond of vakvereniging: verwart het niet met een syndicaat, de belangenvereniging van de werknemers.

Om het uitbuiten van mens door mens te voorkomen zijn deze instanties noodzakelijk.
Het uitbuiten van mens door mens is de ondergang van onze beschaving, zolang de jacht op het geld open is zal er uitbuiting zijn.
Vakbonden zijn de vertegenwoordigers van de zwakste en minst financiële klasse en hebben daardoor meer mogelijkheden, (geschoolde mensen, experts, advocaten enz) en rechten om betere arbeidsvoorwaarden af te dwingen, dat deze bij sommige bedrijven niet in de smaak vallen is logisch en vanzelfsprekend uiteraard.

Uitbuiten is:

Het manipuleren en misbruiken van de zwakke onwetende mens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer vrijheid te verwerven.
De zwaarste diefstal die men plegen kan is het roven van andermans tijd, deze zonder voldoende compensatie, tijd is de grootste en duurste luxe in een mensenleven.

Mr.White
15 februari 2011, 17:40
Vakvereniging:

Door onmondigheid laten werknemers zich vertegenwoordigen door een vakvereniging, dit is in wezen noodzakelijk, zij hebben advocaten en de wetgeving ter beschikking.
Dat zelfstandigen zich door onmondigheid laten vertegenwoordigen door een syndicaat of belangengroepering is bovendien noodzakelijk.
De gulden middenweg tussen beide groeperingen bepaald onze democratie.

§ Een syndicaat: is een belangengroepering van zakenlieden.
§ Een vakbond of vakvereniging: verwart het niet met een syndicaat, de belangenvereniging van de werknemers.

Om het uitbuiten van mens door mens te voorkomen zijn deze instanties noodzakelijk.
Het uitbuiten van mens door mens is de ondergang van onze beschaving, zolang de jacht op het geld open is zal er uitbuiting zijn.
Vakbonden zijn de vertegenwoordigers van de zwakste en minst financiële klasse en hebben daardoor meer mogelijkheden, (geschoolde mensen, experts, advocaten enz) en rechten om betere arbeidsvoorwaarden af te dwingen, dat deze bij sommige bedrijven niet in de smaak vallen is logisch en vanzelfsprekend uiteraard.

Uitbuiten is:

Het manipuleren en misbruiken van de zwakke onwetende mens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer vrijheid te verwerven.
De zwaarste diefstal die men plegen kan is het roven van andermans tijd, deze zonder voldoende compensatie, tijd is de grootste en duurste luxe in een mensenleven.

Boeiend...

corse
18 februari 2011, 18:00
Boeiend...

Danku beste vriend!

Bobke
18 februari 2011, 18:35
Danku beste vriend!
Lap, 'k ben bakaf. :-(

corse
11 maart 2011, 15:28
Lap, 'k ben bakaf. :-(

Lui zweet is snel gereed!

kelt
11 maart 2011, 17:53
Ik werk bij een KMO.
Voor ons is het simpel. We zijn met te weinig arbeiders om een vakbondsafgevaardigde te hebben. Wanneer er dingen fout gaan, moeten we om info bellen naar de vakbond om uitleg. Als die een brief willen schrijven naar den baas, bedanken we vriendelijk. Want dat staat zo goed als gelijk aan ontslag.
Een goeie raad aan eenieder die dit leest : ga NOOIT bij een KMO werken. De regels worden daar aan de laars gelapt en je komt geen stap verder...

een goede raad aan eenieder die dit leest,jonge werknemers,werk je eerste jaren,zoals jonge kelt ooit,bij wat KMO's.(knutselhokken)
Je leert een metier,en je leert later,in verbeterde situaties in serieuzere bedrijven,dat je weinig reden tot "klagen" hebt.

freelancer
11 maart 2011, 18:09
een goede raad aan eenieder die dit leest,jonge werknemers,werk je eerste jaren,zoals jonge kelt ooit,bij wat KMO's.(knutselhokken)
Je leert een metier,en je leert later,in verbeterde situaties in serieuzere bedrijven,dat je weinig reden tot "klagen" hebt.

En een goede raad aan eenieder die dit leest, jonge of oude ondernemers, neem zo weinig mogelijk werknemers aan... want U zult nog wat beleven...

En aan de werknemers die klagen over de kmo's zou ik zeggen... probeer eens U een week in de plaats van zo'n beest van een werkgever te stellen... U gaat gegarandeerd nogal ogen trekken.... :lol:

corse
11 maart 2011, 20:53
En een goede raad aan eenieder die dit leest, jonge of oude ondernemers, neem zo weinig mogelijk werknemers aan... want U zult nog wat beleven...

En aan de werknemers die klagen over de kmo's zou ik zeggen... probeer eens U een week in de plaats van zo'n beest van een werkgever te stellen... U gaat gegarandeerd nogal ogen trekken.... :lol:

Vergeet niet 8 op 10 burgers worden gefinancierd door de staat, we zijn op weg naar 9 op 10 door de staat betaalde burgers, het communisme met een menselijk gelaat dus!
De tijd van het kapitalisme is voorgoed voorbij en verdwijnt in onze geschiedenis boeken.
De tijd dat 7 op 10 burgers door privaatbedrijven betaald werden komt nooit meer terug.
KMO bedrijven zijn de laatste die nog werken volgens de principes van het uitbuiten van mens door mens.
KMO bedrijven waarbij de eigenaar zijn eigen leven wegcijfert omwille van status en eergevoel verdwijnen eveneens in de rechtse schuif van de geschiedenisboeken.

Het individu groeit immers naar een steeds omvattender zienswijze waardoor ook z’n medemens wordt gezien als een gelijkwaardig individu en niet als een vijand, slaaf of onderdaan, als deze basiskennis ontbreekt, dan zal de symbiose tussen meerdere individu’s niet gezien worden en is het ieder voor zich, het zogenoemde doorgeschoten individualisme, economie is een middel en geen doel op zich.

freelancer
11 maart 2011, 21:40
Vergeet niet 8 op 10 burgers worden gefinancierd door de staat, we zijn op weg naar 9 op 10 door de staat betaalde burgers, het communisme met een menselijk gelaat dus!
De tijd van het kapitalisme is voorgoed voorbij en verdwijnt in onze geschiedenis boeken.
De tijd dat 7 op 10 burgers door privaatbedrijven betaald werden komt nooit meer terug.
KMO bedrijven zijn de laatste die nog werken volgens de principes van het uitbuiten van mens door mens.
KMO bedrijven waarbij de eigenaar zijn eigen leven wegcijfert omwille van status en eergevoel verdwijnen eveneens in de rechtse schuif van de geschiedenisboeken.

Het individu groeit immers naar een steeds omvattender zienswijze waardoor ook z’n medemens wordt gezien als een gelijkwaardig individu en niet als een vijand, slaaf of onderdaan, als deze basiskennis ontbreekt, dan zal de symbiose tussen meerdere individu’s niet gezien worden en is het ieder voor zich, het zogenoemde doorgeschoten individualisme, economie is een middel en geen doel op zich.
Het individu groeit immers naar een steeds omvattender zienswijze waardoor ook z’n medemens wordt gezien als een gelijkwaardig individu en niet als een vijand, slaaf of onderdaan
Zoals in de weeshuizen van de linkse paradijzen? Of de zoutmijnen van U weet wel waar? Of de Cubaanse heropvoedingstehuizen?:roll::lol:

corse
11 maart 2011, 22:01
Zoals in de weeshuizen van de linkse paradijzen? Of de zoutmijnen van U weet wel waar? Of de Cubaanse heropvoedingstehuizen?:roll::lol:

De tijd dat 7 op 10 burgers door privaatbedrijven betaald werden komt nooit meer terug.

corse
11 maart 2011, 22:09
Zoals in de weeshuizen van de linkse paradijzen? Of de zoutmijnen van U weet wel waar? Of de Cubaanse heropvoedingstehuizen?:roll::lol:

1. De Europese groene consumptie weidegronden zijn kort tegen de grond afgegraasd en verlept, de sappige niet ontgonnen consumptie weidegronden van China, India, Brazilië en Rusland zijn veelbelovend en onuitputbaar door zijn 1,3 miljard potentiële consumenten in China, 1,1 miljard in India en 350 miljoen in Brazilië en Rusland, tot ziens neoliberale heren ondernemers.

2. De economische groei van 14 % van het communistische China maakt neoliberale bloedgeil en hebzuchtig!

De weg naar maatschappelijk verantwoord ondernemen bestaat niet!

http://abyss.free.fr/pour_en_rire/FuckWorld.wmv

freelancer
11 maart 2011, 22:59
1. De Europese groene consumptie weidegronden zijn kort tegen de grond afgegraasd en verlept, de sappige niet ontgonnen consumptie weidegronden van China, India, Brazilië en Rusland zijn veelbelovend en onuitputbaar door zijn 1,3 miljard potentiële consumenten in China, 1,1 miljard in India en 350 miljoen in Brazilië en Rusland, tot ziens neoliberale heren ondernemers.

2. De economische groei van 14 % van het communistische China maakt neoliberale bloedgeil en hebzuchtig!

De weg naar maatschappelijk verantwoord ondernemen bestaat niet!

http://abyss.free.fr/pour_en_rire/FuckWorld.wmv

De economische groei van 14 % van het communistische China maakt neoliberale bloedgeil en hebzuchtig!
De sappige weilanden van China en Rusland zijn nog doordrenkt met bloed... van miljoenen onschuldige mensen, die de tegenslag hadden te mogen genieten van het heerlijke communisme...

En de groei in het communistisch China is slechts mogelijk door de doeltreffende werking van de democratische vakbonden...
17 uur/dag werken, 7/7 dagen... voor een habbekrats (hier bedoel ik natuurlijk niet de paar miljoen commiemiljardairs mee)... :lol:

Communisme is (bloed)rood... :lol:

Raven
12 maart 2011, 07:54
Op de verschillende plaatsen waar ik gewerkt heb moet ik zeggen dat de mensen die in de vakbond zaten, niet echt de meest snuggere waren.

Dat kan ik bevestigen.

Staken & protesteren, ik heb nu dat al zoveel jobs zien verloren doen gaan (brinks, philips, opel, ford genk, Monroe, dhl, ... ) maar ik heb het nog niet 1 job weten maken.

corse
12 maart 2011, 11:50
De sappige weilanden van China en Rusland zijn nog doordrenkt met bloed... van miljoenen onschuldige mensen, die de tegenslag hadden te mogen genieten van het heerlijke communisme...

En de groei in het communistisch China is slechts mogelijk door de doeltreffende werking van de democratische vakbonden...
17 uur/dag werken, 7/7 dagen... voor een habbekrats (hier bedoel ik natuurlijk niet de paar miljoen commiemiljardairs mee)... :lol:

Communisme is (bloed)rood... :lol:

De zogenaamde Europese neoliberale, libertariers, marktfundamentalisten en rechts-extremisten, deze kruipen naar het “valse rode China” op hun knieën, met hun tong uit hun mond, als honden naar een rode loopse teef.
Deze Chinese rode communistische loopse teef is jong en veel geiler dan de oude Europese blauwe teef.
De Chinese communistische rode teef dekt veel geiler en schijt massa geld.
Het speelt ook geen rol welke kleur deze jonge rode loopse teef heeft, als ze maar geil kan gedekt worden.
De geile drang naar geld en macht is veel groter dan welke blauwe liberale ideologie ook.
De geile libertariërs, marktfundamentalisten en rechts-extremisten hebben maar één doel: geld, macht, geilheid en hebzucht.
Democratie, mensenrechten, milieu, morele en ethische waarden zijn van geen belang, de jonge rode loopse teef is nu éénmaal geiler.
Deze onverantwoorde extremisten zijn geen liberalen maar brutale gangsters, ze laten beschaafde Europese volkeren verarmen door delokalisering van bedrijven en laten daardoor enkel sociale kerkhoven na.

corse
12 maart 2011, 12:02
Dat kan ik bevestigen.

Staken & protesteren, ik heb nu dat al zoveel jobs zien verloren doen gaan (brinks, philips, opel, ford genk, Monroe, dhl, ... ) maar ik heb het nog niet 1 job weten maken.

In China krijgen 150 mensen per dag de kogel voor het Staken & protesteren voor betere arbeidsvoorwaarden!
Verloren jobs als (brinks, philips, opel, ford genk, Monroe, dhl) zijn daar niet mogelijk.
Raven die voorstander is van het communistisch Chinees systeem wil dit bij ons ook.

Raven en freelancer willen ook een bedrijf in China waar arbeiders enkel hun bek moeten houden of anders de kogel krijgen, ze tonen nu hun ware en valse neoliberale gelaat!

freelancer
12 maart 2011, 12:05
Ik krijg net bericht van de Dokters van het Volk dat de pilletjes terug - beperkt - beschikbaar zijn...
De rode loopse teven krijgen absolute voorrang wegens kans op hondsdolheid...

corse
12 maart 2011, 12:22
Ik krijg net bericht van de Dokters van het Volk dat de pilletjes terug - beperkt - beschikbaar zijn...
De rode loopse teven krijgen absolute voorrang wegens kans op hondsdolheid...

De Belgische bedrijven in China krijgen absolute voorrang wegens hebzucht, ze hebben deze tekst op hun voorhoofd laten tatoeëren:

1. Wij hebben nooit genoeg!

2. Wij willen meer!

3. Afschieten die arbeiders!

De weg naar maatschappelijk verantwoord ondernemen bestaat niet!

http://abyss.free.fr/pour_en_rire/FuckWorld.wmv

freelancer
12 maart 2011, 13:40
De Belgische bedrijven in China krijgen absolute voorrang wegens hebzucht, ze hebben deze tekst op hun voorhoofd laten tatoeëren:

1. Wij hebben nooit genoeg!

2. Wij willen meer!

3. Afschieten die arbeiders!

De weg naar maatschappelijk verantwoord ondernemen bestaat niet!

http://abyss.free.fr/pour_en_rire/FuckWorld.wmv

Voor het afschieten van die arbeiders hebben ze dan wel communistische soldaten ter beschikking :lol:

Die hebzuchtige ondernemers hebben het nu wel mogelijk gemaakt dat de meeste Chinezen er op vooruitgaan... En vooruitgang... dat is nu eens iets waarvan commies de vallende ziekte krijgen...

Nu beginnen miljarden(!) mensen te scanderen: 'Wij willen meer!'... en dat is natuurlijk geen communisme... Dat is het einde van het communisme...
Gelukkig hebben de commies daar een goed gedrild leger dat al meermaals bewezen heeft eigen mensen als peeschijven te durven beschouwen... :roll:

corse
12 maart 2011, 13:58
Voor het afschieten van die arbeiders hebben ze dan wel communistische soldaten ter beschikking :lol:

Die hebzuchtige ondernemers hebben het nu wel mogelijk gemaakt dat de meeste Chinezen er op vooruitgaan... En vooruitgang... dat is nu eens iets waarvan commies de vallende ziekte krijgen...

Nu beginnen miljarden(!) mensen te scanderen: 'Wij willen meer!'... en dat is natuurlijk geen communisme... Dat is het einde van het communisme...
Gelukkig hebben de commies daar een goed gedrild leger dat al meermaals bewezen heeft eigen mensen als peeschijven te durven beschouwen... :roll:

1. Die hebzuchtige ondernemers hebben het mogelijk gemaakt dat zoals bij ons 3% van de Chinezen enorm rijk geworden is.
2. Dat de grote meerderheid van de bevolking 14 uren per dag opgesloten zijn in Fabrieken, magazijnen en burelen voor 50 jaar en daarvoor een aalmoes van 5,5 Euro per maand krijgen!
3. Dat deze Chinese slavenarbeiders werken in de meest erbarmelijke omstandigheden!
4. Als een westerse eigenaar van een Chinees bedrijf een oproer van deze slavenarbeiders meld, dan worden deze buiten de fabrieken afgeschoten, dat is wat neoliberale van de staat verlangen, correcte executies en geen vakbonden!

freelancer
12 maart 2011, 14:05
1. Die hebzuchtige ondernemers hebben het mogelijk gemaakt dat zoals bij ons 3% van de Chinezen enorm rijk geworden is.
2. Dat de grote meerderheid van de bevolking 14 uren per dag opgesloten zijn in Fabrieken, magazijnen en burelen voor 50 jaar en daarvoor een aalmoes van 5,5 Euro per maand krijgen!
3. Dat deze Chinese slavenarbeiders werken in de meest erbarmelijke omstandigheden!
4. Als een westerse eigenaar van een Chinees bedrijf een oproer van deze slavenarbeiders meld, dan worden deze buiten de fabrieken afgeschoten, dat is wat neoliberale van de staat verlangen, correcte executies en geen vakbonden!

Tja... communisme... Om van de kotsen...
Enkel een mens, wiens geest in een corsette zit, heeft die neiging niet... :lol:

corse
12 maart 2011, 14:57
Tja... communisme... Om van de kotsen...
Enkel een mens, wiens geest in een corsette zit, heeft die neiging niet... :lol:

Ik weet dat jij en je extreem rechtse liberale vriendjes klaarkomen van slavenarbeid en de miserie van arbeiders en liefst hun vrouwen en dochters verkrachten.
Je moet ons dat niet meer duidelijk maken, we kennen deze scrupuleuze mentaliteit na 100 jaar uitbuiting en onderdrukking.

freelancer
12 maart 2011, 19:22
Ik weet dat jij en je extreem rechtse liberale vriendjes klaarkomen van slavenarbeid en de miserie van arbeiders en liefst hun vrouwen en dochters verkrachten.
Je moet ons dat niet meer duidelijk maken, we kennen deze scrupuleuze mentaliteit na 100 jaar uitbuiting en onderdrukking.
:roll::lol:

De spamrobot slaat tilt...
Het communisme valt morsdood... R.I.P.

corse
13 maart 2011, 00:30
:roll::lol:

De spamrobot slaat tilt...
Het communisme valt morsdood... R.I.P.

Tsssssssssss..........

Scherven A. Mok
13 maart 2011, 08:13
Dat kan ik bevestigen.

Staken & protesteren, ik heb nu dat al zoveel jobs zien verloren doen gaan (brinks, philips, opel, ford genk, Monroe, dhl, ... ) maar ik heb het nog niet 1 job weten maken.

Ik heb in bedrijven gewerkt waar nooit een dag gestaakt is tot de productie verhuisd werd naar China. Pas dan werd er gestaakt voor een euro meer ontslagvergoeding. Ik verdenk er de vakbonden net van te weinig voorlichting en actiebereidheid bij haar leden te hebben bewerkstelligd. Voor en deel van de vakbond kwam dat blijkbaar goed uit. Brugpensioenen en hoge ontslagvergoedingen voor de generatie die de touwtjes in handen heeft en nostalgisch mei68 internationalisme. Er is niet teveel gestaakt, er is veel te weinig gestaakt.

freelancer
13 maart 2011, 11:44
Ik heb in bedrijven gewerkt waar nooit een dag gestaakt is tot de productie verhuisd werd naar China. Pas dan werd er gestaakt voor een euro meer ontslagvergoeding. Ik verdenk er de vakbonden net van te weinig voorlichting en actiebereidheid bij haar leden te hebben bewerkstelligd. Voor en deel van de vakbond kwam dat blijkbaar goed uit. Brugpensioenen en hoge ontslagvergoedingen voor de generatie die de touwtjes in handen heeft en nostalgisch mei68 internationalisme. Er is niet teveel gestaakt, er is veel te weinig gestaakt.

Er is niet teveel gestaakt, er is veel te weinig gestaakt.
Inderdaad, Mr Scherven, er zijn inderdaad te weinig scherven gemaakt...
Men gaat aan dat tempo onze maatschappij, welzijn en welstand nooit kapot krijgne...
We hebben minder ondernemers nodig en meer zakken... :roll:

corse
13 maart 2011, 12:58
Ik heb in bedrijven gewerkt waar nooit een dag gestaakt is tot de productie verhuisd werd naar China. Pas dan werd er gestaakt voor een euro meer ontslagvergoeding. Ik verdenk er de vakbonden net van te weinig voorlichting en actiebereidheid bij haar leden te hebben bewerkstelligd. Voor en deel van de vakbond kwam dat blijkbaar goed uit. Brugpensioenen en hoge ontslagvergoedingen voor de generatie die de touwtjes in handen heeft en nostalgisch mei68 internationalisme. Er is niet teveel gestaakt, er is veel te weinig gestaakt.

Zeer juist!

corse
13 maart 2011, 13:09
Ik heb in bedrijven gewerkt waar nooit een dag gestaakt is tot de productie verhuisd werd naar China. Pas dan werd er gestaakt voor een euro meer ontslagvergoeding. Ik verdenk er de vakbonden net van te weinig voorlichting en actiebereidheid bij haar leden te hebben bewerkstelligd. Voor en deel van de vakbond kwam dat blijkbaar goed uit. Brugpensioenen en hoge ontslagvergoedingen voor de generatie die de touwtjes in handen heeft en nostalgisch mei68 internationalisme. Er is niet teveel gestaakt, er is veel te weinig gestaakt.

Mensenrechten worden verkracht, maar geen probleem, Business is Business:

1. De Chinese hebzuchtige ondernemers hebben het mogelijk gemaakt dat zoals bij ons 3% van de Chinezen enorm rijk geworden is zijn.
2. Dat de grote meerderheid van de bevolking 14 uren per dag opgesloten zijn in Fabrieken, magazijnen en burelen voor 50 jaar en daarvoor een aalmoes van 5,5 Euro per maand krijgen, dat wordt angstvallig verzwegen, het verhaal gaat altijd weer over de rijke en de schone!
3. Dat deze Chinese slavenarbeiders werken in de meest erbarmelijke werkomstandigheden is niet belangrijk!
4. Als een westerse eigenaar van een bedrijf in China een oproer van slavenarbeiders meld, dan worden deze buiten de fabrieken afgeschoten, dat is wat neoliberale van de staat verlangen, correcte en efficiënte executies en geen vakbonden, dat wat ze hier ook graag hadden.

freelancer
13 maart 2011, 13:21
Mensenrechten worden verkracht, maar geen probleem, Business is Business:

1. De Chinese hebzuchtige ondernemers hebben het mogelijk gemaakt dat zoals bij ons 3% van de Chinezen enorm rijk geworden is zijn.
2. Dat de grote meerderheid van de bevolking 14 uren per dag opgesloten zijn in Fabrieken, magazijnen en burelen voor 50 jaar en daarvoor een aalmoes van 5,5 Euro per maand krijgen, dat wordt angstvallig verzwegen, het verhaal gaat altijd weer over de rijke en de schone!
3. Dat deze Chinese slavenarbeiders werken in de meest erbarmelijke werkomstandigheden is niet belangrijk!
4. Als een westerse eigenaar van een bedrijf in China een oproer van slavenarbeiders meld, dan worden deze buiten de fabrieken afgeschoten, dat is wat neoliberale van de staat verlangen, correcte en efficiënte executies en geen vakbonden, dat wat ze hier ook graag hadden.
Een duidelijke bewijs dat communisme niet werkt... tenminste niet voor de arbeiders... Maar daar is het communisme uiteraard niet voor uitgevonden...

corse
13 maart 2011, 13:40
Een duidelijke bewijs dat communisme niet werkt... tenminste niet voor de arbeiders... Maar daar is het communisme uiteraard niet voor uitgevonden...

Voor bedrijfseigenaars van het westen is het China communisme veel beter dan het liberalisme van het westen, geen syndicaten en geen mensenrechten is voor hen de ideale manier om massa geld te verdienen zonder veel problemen.
Of het communisme werkt of niet werkt is niet relevant.

freelancer
13 maart 2011, 13:59
Voor bedrijfseigenaars van het westen is het China communisme veel beter dan het liberalisme van het westen, geen syndicaten en geen mensenrechten is voor hen de ideale manier om massa geld te verdienen zonder veel problemen.
Of het communisme werkt of niet werkt is niet relevant.

Of het communisme werkt of niet werkt is niet relevant.
Communisme is nooit relevant...

corse
13 maart 2011, 14:08
Communisme is nooit relevant...

Wel voor westerse bedrijfseigenaars.

Wat remt de democratie af:

Vooral belangengroepen remmen de democratie af, het menselijke gelijkheidsideaal is voor hen onaanvaardbaar, ze prefereren tweede en derde rang burgers. (westerse democratie)
Verschillende belangengroepen hebben dus voordeel bij ondemocratische wetgeving.
Het uitbuiten van mens door mens is gebaseerd op het non-gelijkheidsideaal.
Vooral de geprivilegieerde elite en jetset hebben voordelen bij ondemocratische wetgeving.
Het gelijkheidsideaal verhindert dat zij zichzelf grenzeloze eigendom en exclusieve luxe kunnen toe-eigenen, de staatsschuld stijgt daardoor, met armoede en criminaliteit als gevolg.

freelancer
13 maart 2011, 15:13
Wel voor westerse bedrijfseigenaars.

Wat remt de democratie af:

Vooral belangengroepen remmen de democratie af, het menselijke gelijkheidsideaal is voor hen onaanvaardbaar, ze prefereren tweede en derde rang burgers. (westerse democratie)
Verschillende belangengroepen hebben dus voordeel bij ondemocratische wetgeving.
Het uitbuiten van mens door mens is gebaseerd op het non-gelijkheidsideaal.
Vooral de geprivilegieerde elite en jetset hebben voordelen bij ondemocratische wetgeving.
Het gelijkheidsideaal verhindert dat zij zichzelf grenzeloze eigendom en exclusieve luxe kunnen toe-eigenen, de staatsschuld stijgt daardoor, met armoede en criminaliteit als gevolg.
Het gelijkheidsideaal... verhindert elke fatsoenlijke, menselijke vooruitgang... Het is enkel ideaal voor nietsnutters...

Gelijkwaardigheidsideaal... dat is natuurlijk iets anders...

corse
13 maart 2011, 15:20
Het gelijkheidsideaal... verhindert elke fatsoenlijke, menselijke vooruitgang... Het is enkel ideaal voor nietsnutters...

Gelijkwaardigheidsideaal... dat is natuurlijk iets anders...

· Het woord ‘democratie’ is afgeleid van de Griekse woorden ‘demos’ (volk) en ‘krakos’ (macht) en betekent dus ‘het volk aan de macht’, de eerste kleine vorm van democratie werd in Athene (Griekenland) ontwikkeld.
· Deze bestuursvorm is gebaseerd op het menselijke gelijkheidsideaal dat iedereen vrij en gelijk in rechten en plichten geboren is, geen discriminatie, apartheid, rang of stand, (zoals in het artikel van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens staat)
· Het individu groeit immers naar een steeds omvattender zienswijze waardoor ook z’n medemens wordt gezien als een gelijkwaardig individu in een klasseloze samenleving en niet als een vijand, concurrent of tegenstrever.
Als deze basiskennis ontbreekt zal de symbiose tussen meerdere individu’s niet gezien worden en is het ieder voor zichzelf, doorgeschoten individualisme dus, eigenbelang en neoliberalisme.
· Evenzeer als ik weiger een slaaf te zijn, weiger ik een meester te zijn, dat is wat democratie is.
· Pure en reine democratie is de zuiverste vorm van communisme of katholicisme dit natuurlijk theoretisch filosofisch gezien, het in praktijk brengen van één van beide systemen of beide is een andere zaak.
· Democratie is niet iets dat je in een bazaar kan kopen, het heeft minimum 100 jaar positieve evolutie en goede wil nodig.

freelancer
13 maart 2011, 15:23
Hopelijk wordt die spamrobot op tijd en stond 'gesmeerd'... :lol:

corse
13 maart 2011, 16:26
Hopelijk wordt die spamrobot op tijd en stond 'gesmeerd'... :lol:

Het sociale égalitarisme:

De sociale definitie van egalitarisme richt zich op economische gelijkheid, waarin vervolgens gelijkheid van kansen wordt nagestreefd.
Klasse verschil, rang of stand zijn discriminatie en taboe.
(eenieder moet evenveel kansen hebben en tot economische voorspoed komen)
Gelijkheid van uitkomst (eenieder moet een gelijke welvaart bezitten), wat men terug kan vinden in bijvoorbeeld het socialisme, het BBP wordt rechtsevenredig verdeelt over het aantal inwoners.
Een inkomensverhouding van maximum 1 op 4 is democratisch (Europa momenteel: 1 op 3.000)
Het uitbuiten van mens door mens is verboden!


Het liberale egalitarisme: (Economie is een doel op zich)

De liberale definitie van egalitarisme richt zich op economische ongelijkheid, waarin vervolgens automatisch ongelijkheid van kansen wordt nagestreefd.
Klasse verschil, rang of stand zijn geen discriminatie en worden gepromoot.
(eenieder moet niet evenveel kansen hebben en niet tot economische voorspoed komen)
De ongelijkheid van uitkomst (eenieder moet geen gelijke welvaart bezitten), wat men terug kan vinden in bijvoorbeeld het liberalisme, neoliberalisme en religiedictaturen.
Het BBP wordt “niet” rechtsevenredig verdeeld over het aantal inwoners per land, maar gehoord een bepaalde elite en jetset toe.
Het uitbuiten van mens door mens is toegestaan.

freelancer
13 maart 2011, 18:12
Het sociale égalitarisme:

De sociale definitie van egalitarisme richt zich op economische gelijkheid, waarin vervolgens gelijkheid van kansen wordt nagestreefd.
Klasse verschil, rang of stand zijn discriminatie en taboe.
(eenieder moet evenveel kansen hebben en tot economische voorspoed komen)
Gelijkheid van uitkomst (eenieder moet een gelijke welvaart bezitten), wat men terug kan vinden in bijvoorbeeld het socialisme, het BBP wordt rechtsevenredig verdeelt over het aantal inwoners.
Een inkomensverhouding van maximum 1 op 4 is democratisch (Europa momenteel: 1 op 3.000)
Het uitbuiten van mens door mens is verboden!


Het liberale egalitarisme: (Economie is een doel op zich)

De liberale definitie van egalitarisme richt zich op economische ongelijkheid, waarin vervolgens automatisch ongelijkheid van kansen wordt nagestreefd.
Klasse verschil, rang of stand zijn geen discriminatie en worden gepromoot.
(eenieder moet niet evenveel kansen hebben en niet tot economische voorspoed komen)
De ongelijkheid van uitkomst (eenieder moet geen gelijke welvaart bezitten), wat men terug kan vinden in bijvoorbeeld het liberalisme, neoliberalisme en religiedictaturen.
Het BBP wordt “niet” rechtsevenredig verdeeld over het aantal inwoners per land, maar gehoord een bepaalde elite en jetset toe.
Het uitbuiten van mens door mens is toegestaan.
Mag ik veronderstellen dat spamrobotten tegen competitiesporten zijn?

guido 007
13 maart 2011, 18:22
Dat ze maar eerst de mensen zoals ne JL Dehaene aanpakken.
Die is gvd van ACW strekking.

freelancer
13 maart 2011, 18:24
Dat ze maar eerst de mensen zoals ne JL Dehaene aanpakken.
Die is gvd van ACW strekking.Ja maarrrrr.... dat is een staatsman én belgicist...:oops:

stropke1000
13 maart 2011, 19:50
Wanneer gaan een aantal onder jullie nu eens beseffen dat een werkgever er alle belang bij heeft dat zijn personeel zich goed voelt, graag komt werken en al het mogelijke zal doen om zijn goeie werknemers aan zich te binden en een goeie productieve sfeer binnen het bedrijf te hebben. Zonder goeie werknemers geen goed bedrijf...en geen resultaten.

Maar maak jezelf niets wijs: als je niet presteert zoals mag worden verwacht zal je baas inderdaad niet staan springen om je opslag te geven, meer zelfs “rotte apples” moeten er onverbiddelijk uit.

Als hier iemand in alle eerlijkheid kan zeggen: “...ik werk graag, ik ben betrokken bij mijn werk, ik geef het beste van mezelf, op mij kan mijn baas rekenen en toch word ik als vuilnis behandeld...” wel die moet onmiddelijk naar de vakbond stappen en minstens zijn ontslag vragen. Maar dit soort gevallen bestaan niet of nauwelijks EN zeker niet in KMO’s.

Een factor wordt hier wel vergeten, namelijk persoonlijk contact,
in een klein bedrijf heeft de werkgever meer contact met zijn arbeiders,
in een groot bedrijf ben je maar een nummer,
Daarvoor is die werkgever niet slechter , maar uit het oog is uit het hart

Raven
19 maart 2011, 08:14
In China krijgen 150 mensen per dag de kogel voor het Staken & protesteren voor betere arbeidsvoorwaarden!
Verloren jobs als (brinks, philips, opel, ford genk, Monroe, dhl) zijn daar niet mogelijk.
Raven die voorstander is van het communistisch Chinees systeem wil dit bij ons ook.

Raven en freelancer willen ook een bedrijf in China waar arbeiders enkel hun bek moeten houden of anders de kogel krijgen, ze tonen nu hun ware en valse neoliberale gelaat!

Al uw ongeloofelijke zever ten zijde, laten we beginnen met realistisch te zijn dat als in Duitsland arbeid een flink stuk goedkoper is dan belgie door gunstigere belastingen, minder loonsverhoging engerderlijke, dat het maar normaal is dat bedrijven zich gaan willen vestigen in Duitsland (voorbeeld: DHL)

Dus moeten de belgen een tandje gaan bijsteken, zoals zelf loonsverhogingen laten varen, om zo terug competitief te worden. Zoniet ga je hier op termijn helemaal het licht kunnen uitdoen in de bedrijven.

corse
19 maart 2011, 16:20
Al uw ongeloofelijke zever ten zijde, laten we beginnen met realistisch te zijn dat als in Duitsland arbeid een flink stuk goedkoper is dan belgie door gunstigere belastingen, minder loonsverhoging engerderlijke, dat het maar normaal is dat bedrijven zich gaan willen vestigen in Duitsland (voorbeeld: DHL)

Dus moeten de belgen een tandje gaan bijsteken, zoals zelf loonsverhogingen laten varen, om zo terug competitief te worden. Zoniet ga je hier op termijn helemaal het licht kunnen uitdoen in de bedrijven.

In Duitsland is uw plaats rechtse rakker!

freelancer
19 maart 2011, 17:34
De linkse rukkers zijn weer vriendelijk...

corse
19 maart 2011, 20:30
De linkse rukkers zijn weer vriendelijk...

Hier uw vriendjes!

Het VMO en de vriendjes, Film: 1
http://www.youtube.com/watch?v=SYYbHPHrh80&feature=related

Het VMO en de vriendjes, Film: 2
http://www.youtube.com/watch?v=O2I1hmCLe7g&eurl=http://video.google.com/videosearch?sourceid=navclient&rlz=1T4DVXE_en___BE242&q=Vmo&um=1&ie=UTF-8&sa=X

freelancer
19 maart 2011, 21:24
Hier uw vriendjes!

Het VMO en de vriendjes, Film: 1
http://www.youtube.com/watch?v=SYYbHPHrh80&feature=related

Het VMO en de vriendjes, Film: 2
http://www.youtube.com/watch?v=O2I1hmCLe7g&eurl=http://video.google.com/videosearch?sourceid=navclient&rlz=1T4DVXE_en___BE242&q=Vmo&um=1&ie=UTF-8&sa=X
:roll:
:lol:
Die corsecaanse bende idioten...

corse
20 maart 2011, 01:50
:roll:
:lol:
Die corsecaanse bende idioten...

Jawel, uw rechtse ideoten!

Jazeker
20 maart 2011, 04:15
Wanneer gaan een aantal onder jullie nu eens beseffen dat een werkgever er alle belang bij heeft dat zijn personeel zich goed voelt, graag komt werken en al het mogelijke zal doen om zijn goeie werknemers aan zich te binden en een goeie productieve sfeer binnen het bedrijf te hebben. Zonder goeie werknemers geen goed bedrijf...en geen resultaten.

Hear hear!!!

Scherven A. Mok
20 maart 2011, 07:37
Dan is een arbeider geen werknemer want een raam in een gebouw zetten en voor hoognodig daglicht zorgen is al teveel van het goede gevraagd.

Raven
20 maart 2011, 20:58
In Duitsland is uw plaats rechtse rakker!

Vanaf hoeveel promille is men een ABVV'er?

corse
22 maart 2011, 22:33
Vanaf hoeveel promille is men een ABVV'er?

Vanaf hoeveel promille is men een gatlakker?

longhorn
22 maart 2011, 23:31
Vanaf hoeveel promille is men een ABVV'er?

Ik denk dat men dat eerder meet in IQ-score, onder de 85.

corse
22 maart 2011, 23:44
Ik denk dat men dat eerder meet in IQ-score, onder de 85.

Het kapitalisme begint te werken in Japan, resultaten:

Japan's tent city’s voor de tsunami:

http://www.reuters.com/news/video?videoId=96379

Tent City for Jobless 
http://www.youtube.com/watch?v=PxKj0wHC27Y&feature=player_embedded

The Incredible poverty in Japan !!!!!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=KaxgmmjNrpA&feature=related

Homelessness in Japan (City Poor in Japan 2008)
http://www.youtube.com/watch?v=rVYvh8gzJL8&feature=related

freelancer
23 maart 2011, 10:50
Het kapitalisme begint te werken in Japan, resultaten:

Japan's tent city’s voor de tsunami:

http://www.reuters.com/news/video?videoId=96379

Tent City for Jobless 
http://www.youtube.com/watch?v=PxKj0wHC27Y&feature=player_embedded

The Incredible poverty in Japan !!!!!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=KaxgmmjNrpA&feature=related

Homelessness in Japan (City Poor in Japan 2008)
http://www.youtube.com/watch?v=rVYvh8gzJL8&feature=related
Hoe durft men.... Japan, na een tsunami van 23 meter hoog...

Hebt U toevallig geen 'materiaal' van uw welstellend communistisch Noord-Korea? Dat is pas een schande...:oops:

corse
23 maart 2011, 14:31
Hoe durft men.... Japan, na een tsunami van 23 meter hoog...

Hebt U toevallig geen 'materiaal' van uw welstellend communistisch Noord-Korea? Dat is pas een schande...:oops:



Japan's tent city’s voor de tsunami!!!!domme jongen!

freelancer
23 maart 2011, 19:26
Hoeveel miljoenen schade en overlast zal de betoging morgen moeten opleveren willen de vakbonden die als een succes beschouwen?

freelancer
24 maart 2011, 08:54
Heel Brussel ligt lam... Honderdduizenden mensen vinden geweldige overlast... Miljoenen schade aan de bedrijven, de staat...
Dus actie van de vakbonden geslaagd... in het belang van de mensen...:oops:

corse
24 maart 2011, 09:21
Heel Brussel ligt lam... Honderdduizenden mensen vinden geweldige overlast... Miljoenen schade aan de bedrijven, de staat...
Dus actie van de vakbonden geslaagd... in het belang van de mensen...:oops:

Moeten we met deze drie privaat bedrijven die er nog over zijn rekening houden?
Waarom gaan die niet naar China samen met Freelancer???

reservespeler
16 augustus 2016, 19:46
Ik kan niet begrijpen hoe de vakbond aanvaardt en zelfs mee bewerkstelligt dat de loonverschillen tussen de verschillende sectoren zo hoog zijn. In plaats van naar wat meer gelijke lonen voor gelijk werk te vragen staan ze steeds op de barricaden om in gelijk welke sector het onderste uit de kan te halen. Van onderlinge solidariteit lijkt geen sprake, het is steeds ieder voor zich lijkt het wel. Als de bazen in de rijkere sectoren (bank, petro-chemie, medicijnen, ...) zien dat hun werknemers met minder kunnen leven als het hun collega's in de moeilijkere sectoren (textiel, distributie, ...) en de werkgelegenheid ten goede komt gaan ze zich misschien ook wat gaan inhouden als het om hun eigen verloning of de winstpercentages gaat en wordt iedereen er beter van.

Ik kan niet begrijpen dat mensen van de NMBS zo'n hoog loon en nadien zo'n groot pensioen krijgen. Dit voor een bedrijf dat de miljardenverliezen opstapelt.

Jan van den Berghe
16 augustus 2016, 20:59
Ik kan niet begrijpen dat mensen van de NMBS zo'n hoog loon en nadien zo'n groot pensioen krijgen. Dit voor een bedrijf dat de miljardenverliezen opstapelt.

Wat is volgens u een "zo hoog loon" bij bepaalde functies bij de NMBS? Neem bijvoorbeeld een rangeerder? Of een treinbestuurder? Of een conducteur?

reservespeler
17 augustus 2016, 07:20
Wat is volgens u een "zo hoog loon" bij bepaalde functies bij de NMBS? Neem bijvoorbeeld een rangeerder? Of een treinbestuurder? Of een conducteur?

Inderdaad.

Patrick M.
17 augustus 2016, 11:26
Ik kan niet begrijpen dat mensen van de NMBS zo'n hoog loon en nadien zo'n groot pensioen krijgen. Dit voor een bedrijf dat de miljardenverliezen opstapelt.

Wie bent u om te beslissen wat een hoog loon is en wat een hoog pensioen is?
Voor dat 'hoog' loon heeft de NMBS werknemer gewerkt en voor zijn of haar pensioen ook.

reservespeler
17 augustus 2016, 17:13
Wie bent u om te beslissen wat een hoog loon is en wat een hoog pensioen is?
Voor dat 'hoog' loon heeft de NMBS werknemer gewerkt en voor zijn of haar pensioen ook.

Ik geef gewoon antwoord op de topic starter, mag het?

Patrick M.
18 augustus 2016, 08:56
Ik geef gewoon antwoord op de topic starter, mag het?

Natuurlijk mag u dat.
Als er niemand zou antwoorden heeft het ook geen nut om iets te posten
maar het is niet aan u om te beslissen wat een hoog loon is of wat een hoog pensioen is.
Zo kan ik ook schrijven dat de lonen te hoog zijn in de privé.
Maar dat zijn mijn zaken niet.

reservespeler
18 augustus 2016, 10:12
Natuurlijk mag u dat.
Als er niemand zou antwoorden heeft het ook geen nut om iets te posten
maar het is niet aan u om te beslissen wat een hoog loon is of wat een hoog pensioen is.
Zo kan ik ook schrijven dat de lonen te hoog zijn in de privé.
Maar dat zijn mijn zaken niet.

U heeft blijkbaar niet gelezen wat de draadstarter schreef.

Patrick M.
18 augustus 2016, 18:04
U heeft blijkbaar niet gelezen wat de draadstarter schreef.

Maar ik heb wel gelezen dat u de lonen en de pensioenen van de NMBS werknemers te hoog vind.
Maar dat zijn uw zaken niet.
Juist gelijk dat ik geen zaken heb met de lonen van diegene die in de privé werken.

reservespeler
18 augustus 2016, 19:41
Maar ik heb wel gelezen dat u de lonen en de pensioenen van de NMBS werknemers te hoog vind.
Maar dat zijn uw zaken niet.
Juist gelijk dat ik geen zaken heb met de lonen van diegene die in de privé werken.

U heeft inderdaad geen kloten te maken met privéwerknemers.
Mensen uit de privé, die ervoor zorgen dat u iedere maand uw loon krijgt, hebben wel iets te maken met uw loon en uw voordelen, ze moeten er Godverdomme voor betalen, hun leven lang, dit zonder er iets voor terug te krijgen.

Patrick M.
19 augustus 2016, 09:04
U heeft inderdaad geen kloten te maken met privéwerknemers.
Mensen uit de privé, die ervoor zorgen dat u iedere maand uw loon krijgt, hebben wel iets te maken met uw loon en uw voordelen, ze moeten er Godverdomme voor betalen, hun leven lang, dit zonder er iets voor terug te krijgen.

U heeft niks te maken met mijn loon of met het loon van de NMBS werknemers.
Als iedereen zich zou bezig houden met zijn of haar zaken dan was het beter.
Maar ja, er zijn er altijd die vinden dat ze zich met alles moeten moeien.
En niks terug krijgen?
De treinen rijden toch.
Door het werk van de NMBS werknemers rijden de treinen.
Niet door het werk van de privéwerknemers.
U heeft niks te maken met mijn loon en ik heb niks te maken met uw loon.

reservespeler
19 augustus 2016, 15:00
U heeft niks te maken met mijn loon of met het loon van de NMBS werknemers.
Als iedereen zich zou bezig houden met zijn of haar zaken dan was het beter.
Maar ja, er zijn er altijd die vinden dat ze zich met alles moeten moeien.
En niks terug krijgen?
De treinen rijden toch.
Door het werk van de NMBS werknemers rijden de treinen.
Niet door het werk van de privéwerknemers.
U heeft niks te maken met mijn loon en ik heb niks te maken met uw loon.

Rijt u vooral niet op, is slecht voor het hart.

Natuurlijk hebben de belastingbetalers recht op een (kosten)efficiënt bedrijf.
Daar ik in de privé werk, zorg ik er (met vele anderen waaronder u niet) voor dat uw bedrijfke blijft bestaan. Wij doen dit niet vrijwillig, wij worden daar toe gedwongen.

Het is dan ook niet meer dan logisch dat wij eisen dat iedere belastingseuro, van de echte belastingbetaler, zorgvuldig wordt uitgegeven.

Patrick M.
19 augustus 2016, 17:59
Rijt u vooral niet op, is slecht voor het hart.

Natuurlijk hebben de belastingbetalers recht op een (kosten)efficiënt bedrijf.
Daar ik in de privé werk, zorg ik er (met vele anderen waaronder u niet) voor dat uw bedrijfke blijft bestaan. Wij doen dit niet vrijwillig, wij worden daar toe gedwongen.

Het is dan ook niet meer dan logisch dat wij eisen dat iedere belastingseuro, van de echte belastingbetaler, zorgvuldig wordt uitgegeven.

U heeft niks te eisen.
U denkt dat u iets te eisen heeft maar dat heeft u niet.
Diegene die gedwongen(vrijwillig of niet) worden moeten er dan maar iets aan doen.
Maar ipv er iets aan te doen schrijft u er hier over.
En dus verandert er niks.

reservespeler
20 augustus 2016, 07:13
U heeft niks te eisen.
U denkt dat u iets te eisen heeft maar dat heeft u niet.
Diegene die gedwongen(vrijwillig of niet) worden moeten er dan maar iets aan doen.
Maar ipv er iets aan te doen schrijft u er hier over.
En dus verandert er niks.

Natuurlijk hebben wij wel iets te eisen.
Natuurlijk moet iedere belasting euro zorgvuldig uitgegeven worden.

Degene die dit tegenspreekt, heeft gewoon een schroef los. Het is dankzij zo'n mentaliteit dat het hier zover is kunnen komen.

Patrick M.
20 augustus 2016, 16:19
Rijt u vooral niet op, is slecht voor het hart.

Natuurlijk hebben de belastingbetalers recht op een (kosten)efficiënt bedrijf.
Daar ik in de privé werk, zorg ik er (met vele anderen waaronder u niet) voor dat uw bedrijfke blijft bestaan. Wij doen dit niet vrijwillig, wij worden daar toe gedwongen.

Het is dan ook niet meer dan logisch dat wij eisen dat iedere belastingseuro, van de echte belastingbetaler, zorgvuldig wordt uitgegeven.

Maak u maar geen zorgen, met mijn hart is alles in orde.

Natuurlijk hebben wij wel iets te eisen.
Natuurlijk moet iedere belasting euro zorgvuldig uitgegeven worden.

Degene die dit tegenspreekt, heeft gewoon een schroef los. Het is dankzij zo'n mentaliteit dat het hier zover is kunnen komen.

U heeft juist niks te eisen.
U kunt er hier over schrijven en daar blijft het bij.
Het moet toch een hoop frustraties geven, zoveel zaken waar u niks aan kunt veranderen.

reservespeler
20 augustus 2016, 16:23
Maak u maar geen zorgen, met mijn hart is alles in orde.



U heeft juist niks te eisen.
U kunt er hier over schrijven en daar blijft het bij.
Het moet toch een hoop frustraties geven, zoveel zaken waar u niks aan kunt veranderen.

Het geeft totaal geen frustraties.
Maar geloof me vrij, de belastingbetaler (de echte) zal het niet lang meer pikken dat zij moeten opdraaien voor de privileges van enkele omhooggevallen NMBS-ers die totaal niet beseffen dat zij er zijn om de mensen te dien.

Patrick M.
20 augustus 2016, 16:35
Het geeft totaal geen frustraties.
Maar geloof me vrij, de belastingbetaler (de echte) zal het niet lang meer pikken dat zij moeten opdraaien voor de privileges van enkele omhooggevallen NMBS-ers die totaal niet beseffen dat zij er zijn om de mensen te dien.

En waar kunt u naartoe met u zogezegde eis?
Antwoord = nergens.
En ik geloof u juist niet.
En wat gaat u daar aan doen?
Antwoord = niks.
Nog een bewijs dat ik belastingen heb betaald is dat ik ook nu weer belastingen terug krijg.
Voila, en daar kunt u ook niks aan veranderen.

reservespeler
20 augustus 2016, 17:09
En waar kunt u naartoe met u zogezegde eis?
Antwoord = nergens.
En ik geloof u juist niet.
En wat gaat u daar aan doen?
Antwoord = niks.
Nog een bewijs dat ik belastingen heb betaald is dat ik ook nu weer belastingen terug krijg.
Voila, en daar kunt u ook niks aan veranderen.

Tja, als we dan toch niets kunnen veranderen, waarom rijt u zich dan steeds op.
Straks krijg je nog een hartaanval, dit op een sprong van je "welverdiende" pensioen.

Dank zij de belastingen die u betaald zal België er terug bovenop komen.


Sarcasmeknop op off!

Patrick M.
20 augustus 2016, 17:26
Tja, als we dan toch niets kunnen veranderen, waarom rijt u zich dan steeds op.
Straks krijg je nog een hartaanval, dit op een sprong van je "welverdiende" pensioen.

Dank zij de belastingen die u betaald zal België er terug bovenop komen.


Sarcasmeknop op off!

U moet niet ongerust zijn, met mijn hart is alles in orde.
En de sprong naar mijn welverdiende pensioen kan misschien vlugger komen als ik gedacht had.
Er is sprake van de NMBS werknemers die bijna op pensioen gaan wat jaren bij te geven.
Misschien is mijn pensioen al op 01/01/2017 ipv 01/01/2019 maar ik ga er niet op hopen.
Maar het zou toch schoon zijn.
Hoopknop op on!

reservespeler
20 augustus 2016, 17:28
U moet niet ongerust zijn, met mijn hart is alles in orde.
En de sprong naar mijn welverdiende pensioen kan misschien vlugger komen als ik gedacht had.
Er is sprake van de NMBS werknemers die bijna op pensioen gaan wat jaren bij te geven.
Misschien is mijn pensioen al op 01/01/2017 ipv 01/01/2019 maar ik ga er niet op hopen.
Maar het zou toch schoon zijn.
Hoopknop op on!

Ikke ikke ikke, de rest kan stikke!

Patrick M.
20 augustus 2016, 17:43
Ikke ikke ikke, de rest kan stikke!

Juist niet ikke.
Want ik ben niet de enige die binnen een paar jaar op welverdiend pensioen kan gaan.
Om het in uw woorden te schrijven...wij kunnen op pensioen gaan.

reservespeler
21 augustus 2016, 06:42
Juist niet ikke.
Want ik ben niet de enige die binnen een paar jaar op welverdiend pensioen kan gaan.
Om het in uw woorden te schrijven...wij kunnen op pensioen gaan.

Wat is het nu?
Een paar jaar?
Een paar maanden?

Patrick M.
21 augustus 2016, 11:24
Wat is het nu?
Een paar jaar?
Een paar maanden?

Waarom spreekt u nu van maanden?

Een paar = 2.
2 jaar = 24 maanden.
Van 01/01/2017 tot 01/01/2019 is 2 jaar en dus 24 maanden.
Dat had u niet begrepen.
Maar wat schreef u ook alweer over begrijpend lezen?
Pot...verwijt...ketel...zwart...:lol::lol:

reservespeler
21 augustus 2016, 12:03
Waarom spreekt u nu van maanden?

Een paar = 2.
2 jaar = 24 maanden.
Van 01/01/2017 tot 01/01/2019 is 2 jaar en dus 24 maanden.
Dat had u niet begrepen.
Maar wat schreef u ook alweer over begrijpend lezen?
Pot...verwijt...ketel...zwart...:lol::lol:

Wie schreef daar iets van op 1-1-2017 op pensioen gaan?
Voor mij is dat een paar maanden, een paar is in zo'n geval niet gelijk aan twee.

U moet niet ongerust zijn, met mijn hart is alles in orde.
En de sprong naar mijn welverdiende pensioen kan misschien vlugger komen als ik gedacht had.
Er is sprake van de NMBS werknemers die bijna op pensioen gaan wat jaren bij te geven.
Misschien is mijn pensioen al op 01/01/2017 ipv 01/01/2019 maar ik ga er niet op hopen.
Maar het zou toch schoon zijn.
Hoopknop op on!

Patrick M.
22 augustus 2016, 16:27
Wie schreef daar iets van op 1-1-2017 op pensioen gaan?
Voor mij is dat een paar maanden, een paar is in zo'n geval niet gelijk aan twee.

U leest die 'misschien' niet.
Had u het niet gezien?

reservespeler
22 augustus 2016, 19:11
U leest die 'misschien' niet.
Had u het niet gezien?

Natuurlijk wel.

Patrick M.
23 augustus 2016, 12:15
Natuurlijk wel.

Maar u reageert niet op die misschien.
Waarom reageert u niet?

reservespeler
23 augustus 2016, 15:47
Maar u reageert niet op die misschien.
Waarom reageert u niet?

Ik zal antwoorden nadat ik de antwoorden krijg van 3 simpele vragen:

1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
2.Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
3.Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

Patrick M.
24 augustus 2016, 09:06
Ik zal antwoorden nadat ik de antwoorden krijg van 3 simpele vragen:

1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
2.Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
3.Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

Heeft geen belang, het feit is dat de post nu 3 maal zolang onderweg is.
Gisteren is er nog iemand komen klagen die papieren had opgestuurd voor 4/5 werk aan te vragen.
Tussen Antwerpen en Brussel zijn die papieren verloren gegaan.(externe firma).
Die persoon moet zijn papieren nu opnieuw invullen en terug laten opsturen.
Gevolg is dat alles te laat in Brussel gaat zijn.
Gevolg is dat hij zijn bijdrage van de RVA later gaat krijgen.
Als de post nog intern zou zijn dat waren de nieuwe papieren gisteren al in Brussel.
Maakt toch een verschil.

Cheminot
24 augustus 2016, 09:13
Heeft geen belang, het feit is dat de post nu 3 maal zolang onderweg is.
Gisteren is er nog iemand komen klagen die papieren had opgestuurd voor 4/5 werk aan te vragen.
Tussen Antwerpen en Brussel zijn die papieren verloren gegaan.(externe firma).
Die persoon moet zijn papieren nu opnieuw invullen en terug laten opsturen.
Gevolg is dat alles te laat in Brussel gaat zijn.
Gevolg is dat hij zijn bijdrage van de RVA later gaat krijgen.
Als de post nog intern zou zijn dat waren de nieuwe papieren gisteren al in Brussel.
Maakt toch een verschil.

En bij de interne post ging nooit iets verloren? :lol:

Is het zeker dat die papieren tijdens het vervoer zijn verloren gegaan en niet ervoor of erna? Kan u dat bewijzen of zit weer uit uw nek te kletsen?

Patrick M.
24 augustus 2016, 11:26
En bij de interne post ging nooit iets verloren? :lol:

Is het zeker dat die papieren tijdens het vervoer zijn verloren gegaan en niet ervoor of erna? Kan u dat bewijzen of zit weer uit uw nek te kletsen?

Papieren zijn afgegeven op het centrale verzamelpunt en in de groene bakken gedeponeerd waar de post word afgehaald door de externe firma.
Externe firma heeft de post meegenomen maar die papieren zijn nooit aangekomen in Brussel dus...
De rest kan u zelf wel invullen.

Cheminot
24 augustus 2016, 12:10
Papieren zijn afgegeven op het centrale verzamelpunt en in de groene bakken gedeponeerd waar de post word afgehaald door de externe firma.
Externe firma heeft de post meegenomen maar die papieren zijn nooit aangekomen in Brussel dus...
De rest kan u zelf wel invullen.

Men zegt dat ze gedeponeerd werden, men zegt dat ze niet in Brussel zijn aangekomen. Het is allemaal van horen zeggen en we weten hoe u daarover denkt, toch?

Patrick M.
24 augustus 2016, 14:38
Men zegt dat ze gedeponeerd werden, men zegt dat ze niet in Brussel zijn aangekomen. Het is allemaal van horen zeggen en we weten hoe u daarover denkt, toch?

Diegene die verantwoordelijk is voor de post in de groene bakken heeft mij zelf verteld dat de papieren gedeponeerd zijn in die groene bakken en de papieren zijn nooit aangekomen in Brussel dus...
de externe firma heeft de papieren ergens verloren of misplaatst.
Maar u kunt dit allemaal niet weten want...

Cheminot
24 augustus 2016, 16:54
Diegene die verantwoordelijk is voor de post in de groene bakken heeft mij zelf verteld dat de papieren gedeponeerd zijn in die groene bakken en de papieren zijn nooit aangekomen in Brussel dus...
de externe firma heeft de papieren ergens verloren of misplaatst.
Maar u kunt dit allemaal niet weten want...

Het lijkt er eerder op dat de man die het deponeert z'n werk niet goed heeft gedaan. Of kijkt die misschien in de papieren die hij deponeert en schendt hij dus het recht op privacy? :lol::lol:

reservespeler
25 augustus 2016, 05:58
Heeft geen belang, het feit is dat de post nu 3 maal zolang onderweg is.
Gisteren is er nog iemand komen klagen die papieren had opgestuurd voor 4/5 werk aan te vragen.
Tussen Antwerpen en Brussel zijn die papieren verloren gegaan.(externe firma).
Die persoon moet zijn papieren nu opnieuw invullen en terug laten opsturen.
Gevolg is dat alles te laat in Brussel gaat zijn.
Gevolg is dat hij zijn bijdrage van de RVA later gaat krijgen.
Als de post nog intern zou zijn dat waren de nieuwe papieren gisteren al in Brussel.
Maakt toch een verschil.

U heeft dit waarschijnlijk van horen zeggen want u werkt daar niet, dus u kan dat niet weten.

Vraag eens na waar die post exact verloren gegaan is.
Meer dan waarschijnlijk heeft die externe de post op de plaats gebracht maar is die verloren gegaan door diene klerk.

reservespeler
25 augustus 2016, 06:00
Papieren zijn afgegeven op het centrale verzamelpunt en in de groene bakken gedeponeerd waar de post word afgehaald door de externe firma.
Externe firma heeft de post meegenomen maar die papieren zijn nooit aangekomen in Brussel dus...
De rest kan u zelf wel invullen.

Hoe kan u, die daar niet werkt, weten dat die brieven wel in die groene bakken gedeponeerd zijn?
Misschien heeft iemand die per vergissing in een rode of blauwe bak gedeponeerd.
Missen is menselijk ook bij de NMBS!

reservespeler
25 augustus 2016, 06:01
Men zegt dat ze gedeponeerd werden, men zegt dat ze niet in Brussel zijn aangekomen. Het is allemaal van horen zeggen en we weten hoe u daarover denkt, toch?

Temeer hij daar niet werkt.

reservespeler
25 augustus 2016, 06:02
Diegene die verantwoordelijk is voor de post in de groene bakken heeft mij zelf verteld dat de papieren gedeponeerd zijn in die groene bakken en de papieren zijn nooit aangekomen in Brussel dus...
de externe firma heeft de papieren ergens verloren of misplaatst.
Maar u kunt dit allemaal niet weten want...

De verantwoordelijke gaat nooit een fout van hem zelf toegeven, laat staan wereldkundig maken.

En u kunt het niet weten want u werkt daar niet.

reservespeler
25 augustus 2016, 06:03
Het lijkt er eerder op dat de man die het deponeert z'n werk niet goed heeft gedaan. Of kijkt die misschien in de papieren die hij deponeert en schendt hij dus het recht op privacy? :lol::lol:

Inderdaad, die heeft het zo druk dat hij iedere brief, die hem passeert, in zijn geheugen kan opslaan.

Patrick M.
25 augustus 2016, 13:34
U heeft dit waarschijnlijk van horen zeggen want u werkt daar niet, dus u kan dat niet weten.

Vraag eens na waar die post exact verloren gegaan is.
Meer dan waarschijnlijk heeft die externe de post op de plaats gebracht maar is die verloren gegaan door diene klerk.

Inderdaad, die heeft het zo druk dat hij iedere brief, die hem passeert, in zijn geheugen kan opslaan.

Allemaal veronderstellingen van jullie.
Ik ben al met de verantwoordelijke meegegaan die de post naar dat centrale punt moet brengen en ik heb gezien dat hij de post deponeert in die groene bakken.
Maar jullie kunnen dit niet weten of jullie kunnen dit niet zien omdat...
Jullie zijn slim genoeg om de puntjes zelf verder in te vullen.

reservespeler
25 augustus 2016, 14:14
Allemaal veronderstellingen van jullie.
Ik ben al met de verantwoordelijke meegegaan die de post naar dat centrale punt moet brengen en ik heb gezien dat hij de post deponeert in die groene bakken.
Maar jullie kunnen dit niet weten of jullie kunnen dit niet zien omdat...
Jullie zijn slim genoeg om de puntjes zelf verder in te vullen.

Dus omdat u één keer gezien heeft dat diene klerk de post in de juist bak deponeerde, weet u dat die brave man / vrouw geen fout kan maken.


Straf, heel straf zelfs.

Die puntjes zelf invullen is moeilijk

Cheminot
25 augustus 2016, 17:22
Allemaal veronderstellingen van jullie.
Ik ben al met de verantwoordelijke meegegaan die de post naar dat centrale punt moet brengen en ik heb gezien dat hij de post deponeert in die groene bakken.
Maar jullie kunnen dit niet weten of jullie kunnen dit niet zien omdat...
Jullie zijn slim genoeg om de puntjes zelf verder in te vullen.

Blijkbaar niet al te druk want hij kan zelfs de post lezen die hij in de bakken dropt, dat is pas sterk!

reservespeler
25 augustus 2016, 19:04
Allemaal veronderstellingen van jullie.
Ik ben al met de verantwoordelijke meegegaan die de post naar dat centrale punt moet brengen en ik heb gezien dat hij de post deponeert in die groene bakken.
Maar jullie kunnen dit niet weten of jullie kunnen dit niet zien omdat...
Jullie zijn slim genoeg om de puntjes zelf verder in te vullen.

Inderdaad, nu content?

Dit is geen teken van opgave.

Patrick M.
26 augustus 2016, 11:19
Inderdaad, nu content?

Dit is geen teken van opgave.

U antwoord in 3 verschillende topics nu al met hetzelfde antwoord.
Dat is juist wel een teken van opgave want u weet niet meer wat te antwoorden.
Maar ik kan het begrijpen.

reservespeler
26 augustus 2016, 19:29
U antwoord in 3 verschillende topics nu al met hetzelfde antwoord.
Dat is juist wel een teken van opgave want u weet niet meer wat te antwoorden.
Maar ik kan het begrijpen.

Een kinderhand is vlug gevuld.

Patrick M.
27 augustus 2016, 16:09
Een kinderhand is vlug gevuld.

Waarom blijft u altijd voor uw eigen praten?:lol:

reservespeler
27 augustus 2016, 20:08
Waarom blijft u altijd voor uw eigen praten?:lol:

http://forum.politics.be/showpost.php?p=8215151&postcount=107

Patrick M.
28 augustus 2016, 10:38
http://forum.politics.be/showpost.php?p=8215151&postcount=107

Dat u dit schrijft.
U heeft in zes of zeven verschillende discussies hetzelfde geantwoord.

Cheminot
28 augustus 2016, 14:14
Allemaal veronderstellingen van jullie.
Ik ben al met de verantwoordelijke meegegaan die de post naar dat centrale punt moet brengen en ik heb gezien dat hij de post deponeert in die groene bakken.
Maar jullie kunnen dit niet weten of jullie kunnen dit niet zien omdat...
Jullie zijn slim genoeg om de puntjes zelf verder in te vullen.

Hij kan zelfs de post lezen die hij daar deponeert want hij weet zelfs welke brieven niet zijn aangekomen in Brussel. Hoe zit het met de wet op de privacy?

reservespeler
28 augustus 2016, 15:31
Hij kan zelfs de post lezen die hij daar deponeert want hij weet zelfs welke brieven niet zijn aangekomen in Brussel. Hoe zit het met de wet op de privacy?

Waarschijnlijk belt hij naar iedere bestemmeling om te vragen of de post al aangekomen is.

Patrick M.
29 augustus 2016, 12:52
Waarschijnlijk belt hij naar iedere bestemmeling om te vragen of de post al aangekomen is.

Hij moet daarvoor niet bellen.
Als de post is aangekomen dan hoort hij niks en als de post niet is aangekomen dan zal de verantwoordelijke van het station waar die post moest aankomen wel bellen.
Of een e-mail sturen.

Cheminot
29 augustus 2016, 21:15
Hij moet daarvoor niet bellen.
Als de post is aangekomen dan hoort hij niks en als de post niet is aangekomen dan zal de verantwoordelijke van het station waar die post moest aankomen wel bellen.
Of een e-mail sturen.

Maar hoe kan die man weten of hij die brief dan wel in de juiste bak heeft gegooid? Leest hij dan alle brieven en waar ze naartoe moeten? Anders kan hij dat toch niet weten. En dus schendt hij de privacy van zijn collega's!

Karel Martel B
29 augustus 2016, 22:07
Een kinderhand is vlug gevuld.

Dat is iets wat een pederast ook zou zeggen.

reservespeler
30 augustus 2016, 06:56
Hij moet daarvoor niet bellen.
Als de post is aangekomen dan hoort hij niks en als de post niet is aangekomen dan zal de verantwoordelijke van het station waar die post moest aankomen wel bellen.
Of een e-mail sturen.

Op zijn minst vreemd.

reservespeler
30 augustus 2016, 06:57
Maar hoe kan die man weten of hij die brief dan wel in de juiste bak heeft gegooid? Leest hij dan alle brieven en waar ze naartoe moeten? Anders kan hij dat toch niet weten. En dus schendt hij de privacy van zijn collega's!

Tja, dat zal dan NMBS logica zijn zeker?

Patrick M.
30 augustus 2016, 17:07
Maar hoe kan die man weten of hij die brief dan wel in de juiste bak heeft gegooid? Leest hij dan alle brieven en waar ze naartoe moeten? Anders kan hij dat toch niet weten. En dus schendt hij de privacy van zijn collega's!

Hiermee laat u zien dat u er niks vanaf weet en u kunt dit ook niet weten.
Alle post in dat centrale punt wordt in die groene bakken gedeponeerd.
De externe firma komt die groene bakken ophalen en sorteert die dan volgens station.
Drie dagen later krijgen die stations hun post dan.
En hij moet geen privacy schenden, de bestemmeling staat op de brief geschreven.
De postbode die bij u thuis komt schendt de privacy toch ook niet als hij een brief in uw brievenbus steekt.
Hoe kan de postbode de bestemming van een brief weten?
Door het adres dat op de brief staat.
Is toch niet moeilijk, dat u daar niet aan denkt.

reservespeler
31 augustus 2016, 06:19
Hiermee laat u zien dat u er niks vanaf weet en u kunt dit ook niet weten.
Alle post in dat centrale punt wordt in die groene bakken gedeponeerd.
De externe firma komt die groene bakken ophalen en sorteert die dan volgens station.
Drie dagen later krijgen die stations hun post dan.
En hij moet geen privacy schenden, de bestemmeling staat op de brief geschreven.
De postbode die bij u thuis komt schendt de privacy toch ook niet als hij een brief in uw brievenbus steekt.
Hoe kan de postbode de bestemming van een brief weten?
Door het adres dat op de brief staat.
Is toch niet moeilijk, dat u daar niet aan denkt.

Maar hij houdt toch de gegevens bij van afzender en bestemmeling, anders kan hij nooit weten of een bepaalde post al dan niet aangekomen is.

Het kan natuurlijk ook zijn dat er maar één briefke per week verzonden wordt, dan is het inderdaad niet moeilijk om zoiets te onthouden. In het andere geval (veel meer brieven) moet deze man beschikken over een fantastisch geheugen of ....

Cheminot
31 augustus 2016, 07:22
Hiermee laat u zien dat u er niks vanaf weet en u kunt dit ook niet weten.
Alle post in dat centrale punt wordt in die groene bakken gedeponeerd.
De externe firma komt die groene bakken ophalen en sorteert die dan volgens station.
Drie dagen later krijgen die stations hun post dan.
En hij moet geen privacy schenden, de bestemmeling staat op de brief geschreven.
De postbode die bij u thuis komt schendt de privacy toch ook niet als hij een brief in uw brievenbus steekt.
Hoe kan de postbode de bestemming van een brief weten?
Door het adres dat op de brief staat.
Is toch niet moeilijk, dat u daar niet aan denkt.

Hoe kan hij de inhoud van de omslagen kennen? Want u verwees naar paperassen die nog naar de RVA moesten, dat staat toch niet op de omslag. Hoe kan de man dan weten dat hij die specifieke brief in de juiste bak heeft gedeponeerd?

Patrick M.
31 augustus 2016, 12:04
Hoe kan hij de inhoud van de omslagen kennen? Want u verwees naar paperassen die nog naar de RVA moesten, dat staat toch niet op de omslag. Hoe kan de man dan weten dat hij die specifieke brief in de juiste bak heeft gedeponeerd?

Die post werd van Antwerpen naar Brussel gestuurd maar die brief is nooit in Brussel aangekomen.
Brussel heeft toen naar de persoon gebeld om te vragen of hij nog 4/5 moest hebben want zijn papieren waren nooit aangekomen in Brussel.
Zo weten ze in Antwerpen dat die papieren verloren zijn gegaan en die post was de verantwoordelijkheid van de externe firma.
Natuurlijk heeft de NMBS werknemer niet in iemand anders zijn post gekeken, dat mag niet.
En zo heeft de RVA de papieren ook niet gekregen.

Cheminot
31 augustus 2016, 15:32
Die post werd van Antwerpen naar Brussel gestuurd maar die brief is nooit in Brussel aangekomen.
Brussel heeft toen naar de persoon gebeld om te vragen of hij nog 4/5 moest hebben want zijn papieren waren nooit aangekomen in Brussel.
Zo weten ze in Antwerpen dat die papieren verloren zijn gegaan en die post was de verantwoordelijkheid van de externe firma.
Natuurlijk heeft de NMBS werknemer niet in iemand anders zijn post gekeken, dat mag niet.
En zo heeft de RVA de papieren ook niet gekregen.

Hoe kan de persoon dan weten dat hij die brief effectief op de post heeft gedaan? Simpel, hij kan dat niet weten wat hij weet niet welke post hij effectief in de bak gooit. Hoe kan u trouwens zeker weten dat ze die brief in Brussel niet hebben kwijtgespeeld nadat ze afgeleverd is door de externe firma?

Het staat trouwens volledig haaks op de cijfers dat er onvoorstelbaar veel minder post verloren gaat sinds de externe firma de bedeling doet.

Patrick M.
31 augustus 2016, 16:09
Hoe kan de persoon dan weten dat hij die brief effectief op de post heeft gedaan? Simpel, hij kan dat niet weten wat hij weet niet welke post hij effectief in de bak gooit. Hoe kan u trouwens zeker weten dat ze die brief in Brussel niet hebben kwijtgespeeld nadat ze afgeleverd is door de externe firma?

Het staat trouwens volledig haaks op de cijfers dat er onvoorstelbaar veel minder post verloren gaat sinds de externe firma de bedeling doet.

De brief is nooit in Brussel aangekomen.

Cheminot
31 augustus 2016, 16:13
De brief is nooit in Brussel aangekomen.

Is de brief wel verstuurd? Wie zegt dat ze nooit in Brussel is aangekomen? Is er een onderzoek gevoerd door de betrokken diensten om na te gaan waar de brief verloren is gegaan?

Patrick M.
31 augustus 2016, 17:32
Is de brief wel verstuurd? Wie zegt dat ze nooit in Brussel is aangekomen? Is er een onderzoek gevoerd door de betrokken diensten om na te gaan waar de brief verloren is gegaan?

Waarom twijfelt u er aan?
De brief is in Antwerpen in de groene bak gedeponeerd, de externe firma is de bakken komen ophalen en de brief is nooit aangekomen in Brussel.

reservespeler
31 augustus 2016, 17:56
Waarom twijfelt u er aan?
De brief is in Antwerpen in de groene bak gedeponeerd, de externe firma is de bakken komen ophalen en de brief is nooit aangekomen in Brussel.

U heeft dit waarschijnlijk van horen zeggen. U kan dat niet weten want u werkt daar niet.

Het zou in elk geval niet de eerste zijn die bij de baas van zijn kloten maakt dat er het één en ander niet in orde is, om enkele dagen nadien, met rode kaken, toe te geven dat de papieren nog bij hem thuis op de schouw lagen.

En uw verhaal hangt met haken en ogen aan elkaar.

Cheminot
31 augustus 2016, 18:28
Waarom twijfelt u er aan?
De brief is in Antwerpen in de groene bak gedeponeerd, de externe firma is de bakken komen ophalen en de brief is nooit aangekomen in Brussel.

Maar hoe kan de persoon dat zeker weten dat hij die brief met die papieren überhaupt nog maar in handen heeft gehad? Waarom zou men in Brussel niet kunnen liegen en zegt men daar dat men de papieren nooit ontvangen heeft maar ze eigenlijk zelf misplaatst heeft? Misschien heeft de persoon in kwestie zijn papieren zelfs nooit verstuurd. U kan dat allemaal niet weten en bovendien weet u het enkel van horen zeggen want u werkt daar niet.

Patrick M.
1 september 2016, 17:29
U heeft dit waarschijnlijk van horen zeggen. U kan dat niet weten want u werkt daar niet.

Het zou in elk geval niet de eerste zijn die bij de baas van zijn kloten maakt dat er het één en ander niet in orde is, om enkele dagen nadien, met rode kaken, toe te geven dat de papieren nog bij hem thuis op de schouw lagen.

En uw verhaal hangt met haken en ogen aan elkaar.

Jullie zijn maar allemaal aan het gissen, jullie weten niet hoe het werkte want...

Cheminot
1 september 2016, 17:48
Jullie zijn maar allemaal aan het gissen, jullie weten niet hoe het werkte want...

U weet ook niet hoe het werkte want u werkt daar niet... :lol:

reservespeler
1 september 2016, 19:50
Jullie zijn maar allemaal aan het gissen, jullie weten niet hoe het werkte want...

Ik heb bewezen dat ik goede bronnen binnen de NMBS heb.
U heeft nog niets bewezen.

lamenielachen
2 september 2016, 09:47
Op de verschillende plaatsen waar ik gewerkt heb moet ik zeggen dat de mensen die in de vakbond zaten, niet echt de meest snuggere waren.

Zoals bij de overheid, wie niet slim is moet maken dat hij vast benoemd wordt en zo zie je maar waar dat ons gebracht heeft. Le déluge.

Patrick M.
2 september 2016, 17:46
Ik heb bewezen dat ik goede bronnen binnen de NMBS heb.
U heeft nog niets bewezen.

U heeft nog niks bewezen want uw goede bron(nen) binnen de NMBS is uw schoonbroer die bij de NMBS heeft gewerkt maar die nu in pensioen is.
Maar we hebben deze week een test gedaan...
Te maandag papieren opgestuurd van het station waar ik werk naar Brussel.
De verantwoordelijke in Brussel telefonisch laten weten dat hij ons moest bellen wanneer hij die bepaalde post aankreeg.
Vandaag(vrijdag) kregen we het telefoontje van Brussel, die bepaalde post was vandaag aangekomen.
Het duurt dus effectief 4 dagen(maandag tot vrijdag).
Vroeger toen de post intern was, was de post dezelfde dag ter plaatse.
Maar zoals ik al geschreven heb, dat is vooruitgang.

reservespeler
3 september 2016, 18:00
U heeft nog niks bewezen want uw goede bron(nen) binnen de NMBS is uw schoonbroer die bij de NMBS heeft gewerkt maar die nu in pensioen is.
Maar we hebben deze week een test gedaan...
Te maandag papieren opgestuurd van het station waar ik werk naar Brussel.
De verantwoordelijke in Brussel telefonisch laten weten dat hij ons moest bellen wanneer hij die bepaalde post aankreeg.
Vandaag(vrijdag) kregen we het telefoontje van Brussel, die bepaalde post was vandaag aangekomen.
Het duurt dus effectief 4 dagen(maandag tot vrijdag).
Vroeger toen de post intern was, was de post dezelfde dag ter plaatse.
Maar zoals ik al geschreven heb, dat is vooruitgang.

Dat was dan perfect volgens de afspraak die de NMBS directie maakte met de externe post verdeel firma.


Wat mijn schoonbroer hiermee te maken heeft, zal Joost weten.
Mijn schoonbroer werkte op de vorming van het goederentransport te Hasselt.

Zij vormden de treinen nadat de wagens de schouwing doorlopen hadden.

Patrick M.
3 september 2016, 18:23
Dat was dan perfect volgens de afspraak die de NMBS directie maakte met de externe post verdeel firma.


Wat mijn schoonbroer hiermee te maken heeft, zal Joost weten.
Mijn schoonbroer werkte op de vorming van het goederentransport te Hasselt.

Zij vormden de treinen nadat de wagens de schouwing doorlopen hadden.

U kunt niet weten dat dat volgens de afspraak is.
En ik bedoel dat uw bron bij de NMBS uw schoonbroer is.
Uw schoonbroer die in pensioen is.
Was uw schoonbroer gesyndiceerd?
Dus volgens u betaalde uw schoonbroer geen belastingen?
Volgens mij wel.

reservespeler
3 september 2016, 18:54
U kunt niet weten dat dat volgens de afspraak is.
En ik bedoel dat uw bron bij de NMBS uw schoonbroer is.
Uw schoonbroer die in pensioen is.
Was uw schoonbroer gesyndiceerd?
Dus volgens u betaalde uw schoonbroer geen belastingen?
Volgens mij wel.

Mijn schoonbroer was in één bepaald item mijn bron.
Over de kostprijs van verzendingen wist mijn schoonbroer, net als u, geen fluit.

Mijn bron is wel iets beter gesitueerd, ja ook deze man (alsook mijn schoonbroer) is gesyndiceerd omdat hem dat nu eenmaal niets kost. Maar hij heeft in zijn hele carrière amper gestaakt.

Cheminot
4 september 2016, 19:55
U heeft nog niks bewezen want uw goede bron(nen) binnen de NMBS is uw schoonbroer die bij de NMBS heeft gewerkt maar die nu in pensioen is.
Maar we hebben deze week een test gedaan...
Te maandag papieren opgestuurd van het station waar ik werk naar Brussel.
De verantwoordelijke in Brussel telefonisch laten weten dat hij ons moest bellen wanneer hij die bepaalde post aankreeg.
Vandaag(vrijdag) kregen we het telefoontje van Brussel, die bepaalde post was vandaag aangekomen.
Het duurt dus effectief 4 dagen(maandag tot vrijdag).
Vroeger toen de post intern was, was de post dezelfde dag ter plaatse.
Maar zoals ik al geschreven heb, dat is vooruitgang.

Belde u toen ook om te vragen of de post dezelfde dag was aangekomen?

Mooi, op vier werkdagen zoals afgesproken tussen de bazen van de NMBS en het privé bedrijf. Beter kan het toch niet.

Tavek
4 september 2016, 22:33
Papieren zijn afgegeven op het centrale verzamelpunt en in de groene bakken gedeponeerd waar de post word afgehaald door de externe firma.
Externe firma heeft de post meegenomen maar die papieren zijn nooit aangekomen in Brussel dus...
De rest kan u zelf wel invullen.

En daarom verstuur je dat soort papieren aangetekend.

En niet via binnenpost of whatever....

reservespeler
5 september 2016, 11:28
En daarom verstuur je dat soort papieren aangetekend.

En niet via binnenpost of whatever....

Blijkbaar te moeilijk.

Patrick M.
5 september 2016, 11:50
En daarom verstuur je dat soort papieren aangetekend.

En niet via binnenpost of whatever....

Maar de papieren die verloren zijn gegaan waren met de externe firma mee gegaan, niks binnenpost.

Cheminot
5 september 2016, 11:57
Maar de papieren die verloren zijn gegaan waren met de externe firma mee gegaan, niks binnenpost.

U kan niet weten of die papieren effectief verstuurd zijn, laat staan dat ze verloren zijn gegaan door de externe firma. Uit de cijfers blijkt dat sinds de externe firma de postbedeling doet het aantal verloren gegane zendingen nihil is, integenstelling tot toen de NMBS het zelf deed. Dat zijn feiten tegenover uw fictie...

reservespeler
5 september 2016, 14:51
Maar de papieren die verloren zijn gegaan waren met de externe firma mee gegaan, niks binnenpost.

Hoe kan u dat weten, u werkt er niet.

Patrick M.
6 september 2016, 08:50
Hoe kan u dat weten, u werkt er niet.

Maar ik zie toch dat de verantwoordelijke voor de post van de NMBS die post in die groene bakken legt, dus kan ik het wel weten.
Feit is dat de post 4 maal zolang onderweg is.
We hebben de test gedaan.

En als u zegt dat ik het niet kan weten omdat ik daar niet werk, hoe kan u dan iets over de werking van de NMBS weten?
U werkt daar niet.

Cheminot
6 september 2016, 08:58
Maar ik zie toch dat de verantwoordelijke voor de post van de NMBS die post in die groene bakken legt, dus kan ik het wel weten.
Feit is dat de post 4 maal zolang onderweg is.
We hebben de test gedaan.

En als u zegt dat ik het niet kan weten omdat ik daar niet werk, hoe kan u dan iets over de werking van de NMBS weten?
U werkt daar niet.

Maar u ziet niet en hij ziet ook niet wat er in die enveloppen zit. U kan dus niet weten welke post verloren is gegaan.

De post is nu 4 dagen onderweg zoals voorzien in de overeenkomst tussen de NMBS en de externe firma. Perfect volgens de afspraken, er kan dus niet geklaagd worden. Belde u vroeger ook om te weten of de post op dezelfde dag al ter plaatse was? :lol:

Patrick M.
6 september 2016, 09:02
Maar u ziet niet en hij ziet ook niet wat er in die enveloppen zit. U kan dus niet weten welke post verloren is gegaan.

De post is nu 4 dagen onderweg zoals voorzien in de overeenkomst tussen de NMBS en de externe firma. Perfect volgens de afspraken, er kan dus niet geklaagd worden. Belde u vroeger ook om te weten of de post op dezelfde dag al ter plaatse was? :lol:

De verantwoordelijke voor de interne post bij de NMBS moest niet bellen om te vragen of de post dezelfde dag ter plaatse was.
De post was dezelfde dag ter plaatse.
het kan allemaal zijn dat het nu volgens afspraak is maar vooruitgang is het niet.
Vroeger was de post dezelfde dag op de eindbestemming en nu duurt het 4 dagen.
Maar dat is vooruitgang volgens jullie.

Cheminot
6 september 2016, 09:11
De verantwoordelijke voor de interne post bij de NMBS moest niet bellen om te vragen of de post dezelfde dag ter plaatse was.
De post was dezelfde dag ter plaatse.
het kan allemaal zijn dat het nu volgens afspraak is maar vooruitgang is het niet.
Vroeger was de post dezelfde dag op de eindbestemming en nu duurt het 4 dagen.
Maar dat is vooruitgang volgens jullie.

Inderdaad, want er is duidelijk geen noodzaak dat de post dezelfde dag ter plaatse is en zeker niet voor die kostprijs. De cijfers tonen duidelijk aan dat de kosten baten nu veel beter verdeeld zijn dan toen de NMBS het intern deed. Dus een besparing en het personeel kan ingezet worden voor andere taken. Een win-win situatie voor de NMBS.

Patrick M.
6 september 2016, 09:16
Inderdaad, want er is duidelijk geen noodzaak dat de post dezelfde dag ter plaatse is en zeker niet voor die kostprijs. De cijfers tonen duidelijk aan dat de kosten baten nu veel beter verdeeld zijn dan toen de NMBS het intern deed. Dus een besparing en het personeel kan ingezet worden voor andere taken. Een win-win situatie voor de NMBS.

De post door de externe firma is nu duurder.
Vroeger werd de post meegegeven met de trein(die reed toch) en werd de interne post behandeld door het personeel(was aanwezig).

reservespeler
7 september 2016, 04:11
De verantwoordelijke voor de interne post bij de NMBS moest niet bellen om te vragen of de post dezelfde dag ter plaatse was.
De post was dezelfde dag ter plaatse.
het kan allemaal zijn dat het nu volgens afspraak is maar vooruitgang is het niet.
Vroeger was de post dezelfde dag op de eindbestemming en nu duurt het 4 dagen.
Maar dat is vooruitgang volgens jullie.

Vooruitgang is het niet onmiddellijk, wel zekerder (minder vermiste post) en vooral een pak beterkoop, een flinke besparing is altijd meegenomen voor een bedrijf dat miljarden verlies maakt.

Moest iedere dienst een besparing in die mate kunnen genereren, de NMBS zou voorwaar winst maken.

Dat is natuurlijk een utopie zolang de vakbonden de scepter zwaaien.

Patrick M.
7 september 2016, 11:19
Vooruitgang is het niet onmiddellijk, wel zekerder (minder vermiste post) en vooral een pak beterkoop, een flinke besparing is altijd meegenomen voor een bedrijf dat miljarden verlies maakt.

Moest iedere dienst een besparing in die mate kunnen genereren, de NMBS zou voorwaar winst maken.

Dat is natuurlijk een utopie zolang de vakbonden de scepter zwaaien.

Juist niet beterkoop.
Treinen rijden en personeel aanwezig.
Nu een extra kost voor de externe firma die nog post laat verloren gaan ook.

Cheminot
7 september 2016, 14:34
Juist niet beterkoop.
Treinen rijden en personeel aanwezig.
Nu een extra kost voor de externe firma die nog post laat verloren gaan ook.

Uit de cijfers blijkt dat er significant minder post verloren gaat sinds de externe firma het doet.

Het personeel kan nu ingezet worden voor taken die belangrijker zijn, zoals het begeleiden van mindervalide reizigers zodat de militairen dat niet meer moeten doen.

Cheminot
7 september 2016, 14:37
De post door de externe firma is nu duurder.
Vroeger werd de post meegegeven met de trein(die reed toch) en werd de interne post behandeld door het personeel(was aanwezig).

In uw simpele denkwereld wel. Iemand die de bedrijfseconomische rekening maakt zoals men bij de NMBS heeft gedaan krijgt een heel ander resultaat.

Jan van den Berghe
7 september 2016, 21:28
De post door de externe firma is nu duurder.

Cijfers? Bron?

Jan van den Berghe
7 september 2016, 21:30
Vroeger werd de post meegegeven met de trein(die reed toch) en werd de interne post behandeld door het personeel(was aanwezig).

Als het toch zo goedkoop is, dan gebruikte bpost die mogelijkheid.

reservespeler
8 september 2016, 06:22
Juist niet beterkoop.
Treinen rijden en personeel aanwezig.
Nu een extra kost voor de externe firma die nog post laat verloren gaan ook.

U begrijpt dus echt niets van logistiek, dit ondanks het feit dat we het u meermaals uitgelegd hebben.

reservespeler
8 september 2016, 06:24
Als het toch zo goedkoop is, dan gebruikte bpost die mogelijkheid.

Achter het meegeven van post zit een heel logistiek centrum, een centrum dat je niet ziet maar wel veel personeel en veel kosten vergt.

Carmagnole
8 september 2016, 07:00
Kan de vakbond iemand dwingen tot poepseks?

Patrick M.
8 september 2016, 10:44
Kan de vakbond iemand dwingen tot poepseks?

???

reservespeler
10 september 2016, 17:36
???

Is ondertussen gebannen.

Patrick M.
11 september 2016, 16:50
Is ondertussen gebannen.

En nu bent u precies blij?

reservespeler
11 september 2016, 17:15
En nu bent u precies blij?

Waarom zou ik daar blij voor moeten zijn?
Hij had schijnbaar een dubbelnick!

Patrick M.
12 september 2016, 10:35
Waarom zou ik daar blij voor moeten zijn?
Hij had schijnbaar een dubbelnick!

Er zijn er hier nog bij dubbelnicks.

reservespeler
12 september 2016, 16:57
Er zijn er hier nog bij dubbelnicks.

Wie?

Patrick M.
12 september 2016, 17:28
Wie?

Kunt u het plaatje echt niet invullen?

reservespeler
12 september 2016, 18:13
Kunt u het plaatje echt niet invullen?

Ik ben daar niet mee bezig.
Schrijf gewoon wie u ervan verdenkt een dubbelnick te zijn.

Patrick M.
12 september 2016, 20:08
Ik ben daar niet mee bezig.
Schrijf gewoon wie u ervan verdenkt een dubbelnick te zijn.

Ik ga hier niet schrijven wie ik ervan verdenkt een dubbelnick te zijn.
Ik denk zelfs dat dat tegen de forumregels is.
E u wilt toch niet dat ik iets tegen de forumregels doe?

reservespeler
13 september 2016, 06:59
Ik ga hier niet schrijven wie ik ervan verdenkt een dubbelnick te zijn.
Ik denk zelfs dat dat tegen de forumregels is.
E u wilt toch niet dat ik iets tegen de forumregels doe?

Zwijg dan in alle talen.
Op deze manier maakt u zichzelf belachelijk.

En in het verleden deed u dit wel. Was dat een reden van één van uw bans?

Patrick M.
13 september 2016, 11:10
Zwijg dan in alle talen.
Op deze manier maakt u zichzelf belachelijk.

En in het verleden deed u dit wel. Was dat een reden van één van uw bans?

Neen, dat was niet de reden.
Ik heb nooit een dubbelnick gehad op dit forum.
En wie bent u om te schrijven dat iemand moet zwijgen?

reservespeler
13 september 2016, 11:14
Neen, dat was niet de reden.
Ik heb nooit een dubbelnick gehad op dit forum.
En wie bent u om te schrijven dat iemand moet zwijgen?

Begrijpend lezen, het zal nooit goedkomen.

Ik zal het voor u nog eens uitleggen.

Was de reden van één van uw bans, het feit dat u anderen beschuldigde van een dubbelnick?


Ik schrijf dus nergens dat u een dubbelnick heeft of dat ik u daarvan verdenk (u zou trouwens onmiddellijk door de mand vallen).

Patrick M.
13 september 2016, 11:39
Begrijpend lezen, het zal nooit goedkomen.

Ik zal het voor u nog eens uitleggen.

Was de reden van één van uw bans, het feit dat u anderen beschuldigde van een dubbelnick?


Ik schrijf dus nergens dat u een dubbelnick heeft of dat ik u daarvan verdenk (u zou trouwens onmiddellijk door de mand vallen).

Neen, dat was niet de reden, u vergist zich weeral.
En u denkt dat ik door de mand zou vallen, u vergist zich weeral.

reservespeler
14 september 2016, 06:28
Neen, dat was niet de reden, u vergist zich weeral.
En u denkt dat ik door de mand zou vallen, u vergist zich weeral.

Dan heeft u waarschijnlijk twee persoonlijkheden, persoonlijkheden waarvan de één de ander niet kent. :lol:

Patrick M.
14 september 2016, 08:58
Dan heeft u waarschijnlijk twee persoonlijkheden, persoonlijkheden waarvan de één de ander niet kent. :lol:

U bent dus ook nog eens psychiater.:lol::lol:
U blijft wel bezig.
Werken voor een baas, een zelfstandig bijberoep en een politiek mandaat.
En nu dit er nog bij.

reservespeler
15 september 2016, 06:52
U bent dus ook nog eens psychiater.:lol::lol:
U blijft wel bezig.
Werken voor een baas, een zelfstandig bijberoep en een politiek mandaat.
En nu dit er nog bij.

Daar moet je echt geen psychiater voor zijn hoor.

Patrick M.
15 september 2016, 10:37
Daar moet je echt geen psychiater voor zijn hoor.

Neen, maar u beslist zo maar iets in uw eentje.
Raar.
Maar dat zal aan uw persoonlijkheid liggen.

reservespeler
15 september 2016, 11:16
Neen, maar u beslist zo maar iets in uw eentje.
Raar.
Maar dat zal aan uw persoonlijkheid liggen.

Waar beslis ik wat?
Ik stel het gewoon vast.

Patrick M.
15 september 2016, 11:32
Waar beslis ik wat?
Ik stel het gewoon vast.

U stelt dus vast dat ik waarschijnlijk 2 persoonlijkheden heb.
Maar u kunt duidelijk iets vaststellen wat u zelf hebt.

reservespeler
15 september 2016, 18:53
U stelt dus vast dat ik waarschijnlijk 2 persoonlijkheden heb.
Maar u kunt duidelijk iets vaststellen wat u zelf hebt.

Weer het klein kleuterke aan het uithangen? Zo van: "Alles wat je schrijft ben je zelf.".

Jongens toch

Patrick M.
16 september 2016, 09:31
Weer het klein kleuterke aan het uithangen? Zo van: "Alles wat je schrijft ben je zelf.".

Jongens toch

Neen, maar wie bent u om te oordelen over anderen.
Maar u bent precies niet zeker want u schrijft 'waarschijnlijk'.

reservespeler
17 september 2016, 08:03
Neen, maar wie bent u om te oordelen over anderen.
Maar u bent precies niet zeker want u schrijft 'waarschijnlijk'.

Inderdaad waarschijnlijk, want u kunt ook 3 persoonlijkheden hebben. :lol:

Patrick M.
17 september 2016, 14:45
Inderdaad waarschijnlijk, want u kunt ook 3 persoonlijkheden hebben. :lol:

U bent duidelijk ook een zelfverklaarde psycholoog.
U was al een zelfverklaarde NMBS specialist.
U kunt inderdaad het beste oordelen over iets wat u zelf hebt of bent.:lol::lol:

reservespeler
18 september 2016, 06:55
U bent duidelijk ook een zelfverklaarde psycholoog.
U was al een zelfverklaarde NMBS specialist.
U kunt inderdaad het beste oordelen over iets wat u zelf hebt of bent.:lol::lol:

Waar schrijf ik dat ik een NMBS specialist ben?

Installaties zijn in wezen steeds hetzelfde ook al hebben ze andere functies.

Of het nu een treinstel is of een volautomatische productielijn, in wezen is er weinig verschil.

Van het bovenstaande uitgaande, daarbij mijn bezoekjes (tijdens opdrachten) aan de NMBS, de verhalen van ex-Fordwerknemers die ik persoonlijk ken en nu bij de NMBS in dienst zijn, doet mij besluiten dat het onderhoud bij de NMBS veel te duur en heel inefficiënt is.

Onze firma doet bij heel veel bedrijven preventief en / of crashonderhoud.
Bij preventief onderhoud is dit een op voorhand gekende prijs / installatie (zonder onderdelen), bij crash onderhoud wordt er steeds een offerte gevraagd. Onze firma is in staat om zo'n offerte binnen de 5 uur af te leveren, ongeacht of dit in een weekdag, een zon- of feestdag is. Met de herstelling kunnen we meestal binnen de 10 uur beginnen (soms veel sneller als wisselstukken voorradig zijn of niet).

Het groot voordeel van onze firma is dat we steeds werken met originele wisselstukken en dat we werken met standaarden (zoveel mogelijk uniforme onderdelen), zodat de reserveonderdelen die we in stock hebben beperkt mogen zijn.

Patrick M.
19 september 2016, 11:13
Waar schrijf ik dat ik een NMBS specialist ben?

Installaties zijn in wezen steeds hetzelfde ook al hebben ze andere functies.

Of het nu een treinstel is of een volautomatische productielijn, in wezen is er weinig verschil.

Van het bovenstaande uitgaande, daarbij mijn bezoekjes (tijdens opdrachten) aan de NMBS, de verhalen van ex-Fordwerknemers die ik persoonlijk ken en nu bij de NMBS in dienst zijn, doet mij besluiten dat het onderhoud bij de NMBS veel te duur en heel inefficiënt is.

Onze firma doet bij heel veel bedrijven preventief en / of crashonderhoud.
Bij preventief onderhoud is dit een op voorhand gekende prijs / installatie (zonder onderdelen), bij crash onderhoud wordt er steeds een offerte gevraagd. Onze firma is in staat om zo'n offerte binnen de 5 uur af te leveren, ongeacht of dit in een weekdag, een zon- of feestdag is. Met de herstelling kunnen we meestal binnen de 10 uur beginnen (soms veel sneller als wisselstukken voorradig zijn of niet).

Het groot voordeel van onze firma is dat we steeds werken met originele wisselstukken en dat we werken met standaarden (zoveel mogelijk uniforme onderdelen), zodat de reserveonderdelen die we in stock hebben beperkt mogen zijn.

Gelijk het onderhoud van de roltrappen in het station van Hasselt.
Is ook in handen van een privé firma maar die privé firma krijgt de roltrappen niet hersteld, de NMBS wel.
Wat schreef u ook alweer over efficiëntie?