PDA

View Full Version : Al-Qaida roept Egyptische betogers op tot heilige oorlog


Antoon
9 februari 2011, 10:56
.

Daar gaan ze. Niet echt onverwacht ...


.
http://static3.hln.be/static/FOTO/pe/7/16/7/media_xl_4046152.jpg?20110209055346


De Islamitische Staat van Irak, een groep waarin een Iraakse tak van al-Qaida de scepter zwaait, heeft de betogers in Egypte opgeroepen een jihad (heilige oorlog) te beginnen. Verder pleit de terreurgroep voor een regering in Egypte die zich laat leiden door de sharia (islamitisch recht).

SITE, een Amerikaanse website die online activiteiten van terreurorganisaties in de gaten houdt, meldt dat. Het zou een van de eerste reacties op de betogingen in Egypte zijn van een aan al-Qaida verbonden terreurgroep. Volgens SITE werd een bericht van de Islamitische Staat Irak (ISI) geplaatst op forums van jihadisten. Daarin staat ook dat "de poorten van het martelaarschap" geopend zijn.

Onlangs eiste de Islamitische Staat van Irak de verantwoordelijkheid op voor een reeks aanslagen in januari op sjiitische pelgrims in Irak. De groepering hoopt met de aanslagen de sektarische tegenstellingen in het Arabische land aan te wakkeren. (anp/belga/odbs)


http://static1.hln.be/static/FOTO/pe/4/15/8/media_xl_4046168.jpg?20110209054649

Flashheart
9 februari 2011, 11:08
Ik denk niet dat ze veel gehoor zullen krijgen bij de betogers.

Op de betoging in Brussel van afgelopen zondag, riepen een paar mensen van Sharia4Belgium ook leuzen tegen democratie en voor een regime gebaseerd op (hun interpretatie van) de sharia. Die werden door de rest van de betogers, hoofdzakelijk mensen met roots in het Midden-Oosten en Noord-Afrika, en zelfs door de aanwezige delegatie van Hezbollah toch maar beschouwd als een bende wereldvreemde debielen.

EDIT: Wat is eigenlijk de bedoeling van uw post, informeren of pogen om de protestbeweging te delegitimeren?

Antoon
9 februari 2011, 11:27
Ik denk niet dat ze veel gehoor zullen krijgen bij de betogers.

Op de betoging in Brussel van afgelopen zondag, riepen een paar mensen van Sharia4Belgium ook leuzen tegen democratie en voor een regime gebaseerd op (hun interpretatie van) de sharia. Die werden door de rest van de betogers, hoofdzakelijk mensen met roots in het Midden-Oosten en Noord-Afrika, en zelfs door de aanwezige delegatie van Hezbollah toch maar beschouwd als een bende wereldvreemde debielen.

EDIT: Wat is eigenlijk de bedoeling van uw post, informeren of pogen om de protestbeweging te delegitimeren?

De protestbeweging deligitimeren? 8O Ik roep op om Mubarak zo snel mogelijk weg te krijgen, ik zou het liefst hebben dat ook de EU, de VS en zelfs Israel hem vragen om te vertrekken.

Maar wat ik reeds een tijdje vreesde begint stilaan te gebeuren, namelijk de recuperatie door de ayatollahs, net als in Iran. Dat de betogers dit niet beogen is niet genoeg om het te vermijden. En ook de Hezbollah maakt deel uit van dat wreed Islamitische geregeer alla Hamas, Iran en dergelijke. Dus alleen al Hezbollah's aanwezigheid aan een betoging in Brussel voorspelt niet veel goeds.

Vandaar.

Flashheart
9 februari 2011, 11:31
De protestbeweging deligitimeren? 8O Ik roep op om Mubarak zo snel mogelijk weg te krijgen, ik zou het liefst hebben dat ook de EU, de VS en zelfs Israel hem vragen om te vertrekken.

Maar wat ik reeds een tijdje vreesde begint stilaan te gebeuren, namelijk de recuperatie door de ayatollahs, net als in Iran. Dat de betogers dit niet beogen is niet genoeg om het te vermijden. En ook de Hezbollah maakt deel uit van dat wreed Islamitische geregeer alla Hamas, Iran en dergelijke. Dus alleen al Hezbollah's aanwezigheid aan een betoging in Brussel voorspelt niet veel goeds.

Vandaar.

Is Hezbollah werkelijk zo extreem, ze maken toch deel uit van de Libanese regering en volgens mij is dat geen Iran of Saoudi-Arabië.

En wat is uw voorstel om een 'recuperatie' te vermijden?

atmosphere
9 februari 2011, 12:11
De protestbeweging deligitimeren? 8O Ik roep op om Mubarak zo snel mogelijk weg te krijgen, ik zou het liefst hebben dat ook de EU, de VS en zelfs Israel hem vragen om te vertrekken.

Maar wat ik reeds een tijdje vreesde begint stilaan te gebeuren, namelijk de recuperatie door de ayatollahs, net als in Iran. Dat de betogers dit niet beogen is niet genoeg om het te vermijden. En ook de Hezbollah maakt deel uit van dat wreed Islamitische geregeer alla Hamas, Iran en dergelijke. Dus alleen al Hezbollah's aanwezigheid aan een betoging in Brussel voorspelt niet veel goeds.

Vandaar.

Uw vergelijkingen slaan nergens op. Hamas bestaat dankzij de bezetting door Israel.

smiley
9 februari 2011, 13:35
Voor de linkse 'intellectuelen'. Hezbollah, hamas, Al qaeda, die in thailand, die in Nigeria, die in Somalie, die in India, die op de filippijnen, deze hier in Tjetjenie

"Deze speciale operaties op het grondgebied van Rusland zulllen zich zonder twijfel opnieuw voordoen, dankzij allah, want honderden broeders staan klaar om eraan deel te nemen. Om het woord van allah te verspreiden en de vijanden van allah te bestrijden."

Bestaan allemaal dankzij iSSlam. Zonder iSSlam bestonden die groeperingen niet. En die groeperingen volgen allemaal het voobeeld van 'profeet' mohammed, de oprichter van de eerste andersdenkenden vernederende discriminerende onderdrukkende vrijheidsberovende iSSlamitische staat. Met als enige doel, de hele wereld met alle mogelijke middelen onder de iSSlamitische knoet te krijgen. Wat zij onder 'vrede' verstaan.

Antoon
9 februari 2011, 18:34
Voor de linkse 'intellectuelen'. Hezbollah, hamas, Al qaeda, die in thailand, die in Nigeria, die in Somalie, die in India, die op de filippijnen, deze hier in Tjetjenie

"Deze speciale operaties op het grondgebied van Rusland zulllen zich zonder twijfel opnieuw voordoen, dankzij allah, want honderden broeders staan klaar om eraan deel te nemen. Om het woord van allah te verspreiden en de vijanden van allah te bestrijden."

Bestaan allemaal dankzij iSSlam. Zonder iSSlam bestonden die groeperingen niet. En die groeperingen volgen allemaal het voobeeld van 'profeet' mohammed, de oprichter van de eerste andersdenkenden vernederende discriminerende onderdrukkende vrijheidsberovende iSSlamitische staat. Met als enige doel, de hele wereld met alle mogelijke middelen onder de iSSlamitische knoet te krijgen. Wat zij onder 'vrede' verstaan.

Juist.

Antoon
9 februari 2011, 18:35
Uw vergelijkingen slaan nergens op. Hamas bestaat dankzij de bezetting door Israel.

Lees Smiley's bericht hierboven.

Antoon
9 februari 2011, 18:37
Is Hezbollah werkelijk zo extreem, ze maken toch deel uit van de Libanese regering en volgens mij is dat geen Iran of Saoudi-Arabië.

En wat is uw voorstel om een 'recuperatie' te vermijden?

Hezbollah IS Iran. En ze is vooral een terroristenorganisatie die spijtig genoeg ook Libanon aan het verzieken is. De ziekte heet Islamisme.

Xing Ho
9 februari 2011, 19:07
Wie is AlQaeda en wat is de bedoeling van dit humoristisch topic?

Antoon
10 februari 2011, 10:17
Wie is AlQaeda en wat is de bedoeling van dit humoristisch topic?

Als u onnzel wilt doen over "Al Qaeda", vervang het dan gewoon door "De Islamitische Staat van Irak", want deze islamistische terroristenorganisatie (de zoveelste) heeft de oproep gedaan.

De bedoeling is om duidelijk te maken dat het gevaar van een kaping van de Egyptische volksopstand door de Islamieten bestaat. Het hoeft niet te gebeuren, maar de wereld moet dat gevaar niet onderschatten.

Humoristisch is het in ieder geval niet. Vraag maar aan de families van de 27 jonge mensen die deze ochtend in Pakistan zijn vermoord door - weer eens - een Islamitische zelfmoordterrorist.

Johan Bollen
10 februari 2011, 13:59
De protestbeweging deligitimeren? 8O Ik roep op om Mubarak zo snel mogelijk weg te krijgen, ik zou het liefst hebben dat ook de EU, de VS en zelfs Israel hem vragen om te vertrekken.

Maar wat ik reeds een tijdje vreesde begint stilaan te gebeuren, namelijk de recuperatie door de ayatollahs, net als in Iran. Dat de betogers dit niet beogen is niet genoeg om het te vermijden. En ook de Hezbollah maakt deel uit van dat wreed Islamitische geregeer alla Hamas, Iran en dergelijke. Dus alleen al Hezbollah's aanwezigheid aan een betoging in Brussel voorspelt niet veel goeds.

Vandaar.Gelukkig is de grote meerderheid van de betogers apolitiek. een echte democratie zou hen uit de handen van de Islamisten houden. Een verder steunen van een dictatuur (Mubarak of Suleiman in de eerste plaats) is een kans voor die islamisten sterker te worden in de toekomst. Als mensen geen andere uitweg niet meer zien om uit de miserie te geraken dan de politiek religieuze weg is dat een gevolg van hun onvrede met het het alternatief.

Maar laten we niet kortzichtig zijn en vooral nadruk leggen op het islamisme om alzo ons geweten te sussen. Angst is een slechte raadgever. Democratie is de beste en rechtvaardigste oplossing. Nu is het nog niet te laat. Wacht nog 20 jaar en je hebt inderdaad een tweede Iran (en ondertussen een hoop doden).

Langs de andere kant heeft het westen dikwijls het fundamentalisme gestimuleerd. Ze zijn meer geducht voor een 'links' seculier beleid dan voor een fundamentalistisch systeem. Steeds geweest.

en vergeet vooral niet...het koloniale tijdperk is 'bijna' ten einde.

plakker
10 februari 2011, 14:06
Ik snap het niet goed, die mensen betogen tegen de regering.
"En weet ge wat, terwijl ge hier toch zijt" :roll:
Die twee dingen hebben toch helemaal niets met elkaar te maken?

Johan Bollen
10 februari 2011, 14:11
Hier nog iemand die reeds lang in het midden oosten rond reist

Hypocrisy is exposed by the wind of change (http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/fisk/robert-fisk-hypocrisy-is-exposed-by-the-wind-of-change-sweeping-arab-world-2209881.html)
Robert Fisk: : So when the Arabs cry out for the very future that Obama outlined, we show them disrespect.

There is nothing like an Arab revolution to show up the hypocrisy of your friends. Especially if that revolution is one of civility and humanism and powered by an overwhelming demand for the kind of democracy that we enjoy in Europe and America. The pussyfooting nonsense uttered by Obama and La Clinton these past two weeks is only part of the problem. From "stability" to "perfect storm" – Gone With the Wind might have recommended itself to the State Department if they really must pilfer Hollywood for their failure to adopt moral values in the Middle East – we've ended up with the presidential "now-means-yesterday", and "orderly transition", which translates: no violence while ex-air force General Mubarak is put out to graze so that ex-intelligence General Suleiman can take over the regime on behalf of America and Israel.

Daarmee dat sommigen zo graag het 'gevaar' van het islamisme in Egypte benadrukken. Ze kopen zich er een geweten mee om folterende dictators te kunnen blijven steunen in weerwil van de feiten die tonen dat dit grotendeels een apolitieke roep om rechtvaardigheid is. Het westen is niet bereid de Egyptenaren dit te gunnen. De Egyptenaren zullen erom moeten vechten en sterven.

De gezonde mening van Fisk mbt de houding van Israël:

Indeed Israel's own reaction to the momentous events in Egypt – that this might not be the time for democracy in Egypt (thus allowing it to keep the title of "the only democracy in the Middle East") – has been as implausible as it has been self-defeating. Israel will be much safer surrounded by real democracies than by vicious dictators and autocratic kings.

Hoe verklaar je dan de houding van het westen en Israël om dictators te verkiezen?

Misschien zo:
To his enormous credit, the French historian Daniel Lindenberg told the truth this week. "We must, alas, admit the reality: many intellectuals believe, deep down, that the Arab people are congenitally backward."

Het aloude superioriteitscomplex dus.

Arrogantie maakt blind.