PDA

View Full Version : Het zijn weer verkiezingen...


Knuppel
1 juni 2004, 08:14
Dus Guy Verhofstadt haalt het referendum nog maar eens boven als het ultieme middel om zijn 'partij van de burger' te verkopen aan de kiezer.

Het gaat meer bepaald over de Europese verkiezingen. Verhofstadt heeft nu eenmaal Europese ambities. Hij wil dus, at last, toch werk maken van het referendum, zij het enkel een referendum betreffende de Europese grondwet. Het zal ook maar een vrijblijvend referendum worden. We mogen 'bevraagd' worden maar de uitslag zal NIET bindend zijn. Nog minder dan een hondenbrokreferendum dus. :twisted:

Om kwart voor negen vanmorgen was er dan een vraaggesprek op radioI tussen Verhofstadt en Dehaene.
Toen het referendum, waarmee Verhofstadt zijn verkiezingscampagne zin probeert te geven ter sprake kwam, werd het even een hete discussie die al heel kort daarop onderbroken werd door de radiovrouw met de woorden: 'we komen hier niet uit'.

Waar kwamen ze niet uit dan?

Dehaene zegt koudweg dat de Belgische grondwet geen referenda toelaat. Hij denkt er niet aan de grondwet te veranderen maar houdt halstarrig vast aan zijn idee om alles aan de parlementaire vertegenwoording over te laten en het volk er dus verder buiten te houden.

Wat mij het meest is bijgebleven van dit radiogesprek is de bedelende toon van Verhofstdat aan Jean-Luc om het volk meer democratie te gunnen.

Ik wou verdomme dat Verhofsnater daar vijf jaar geleden al de grondwet voor ter herziening had verklaard. En ,dubbel verdomme, niet alleen voor de Europese grondwet omdat mijnheer zijn ambities d�*�*r zijn komen te liggen! :twisted:

Supe®Staaf
1 juni 2004, 08:23
Dus Guy Verhofstadt haalt het referendum nog maar eens boven als het ultieme middel om zijn 'partij van de burger' te verkopen aan de kiezer.

Het gaat meer bepaald over de Europese verkiezingen. Verhofstadt heeft nu eenmaal Europese ambities. Hij wil dus, at last, toch werk maken van het referendum, zij het enkel een referendum betreffende de Europese grondwet. Het zal ook maar een vrijblijvend referendum worden. We mogen 'bevraagd' worden maar de uitslag zal NIET bindend zijn. Nog minder dan een hondenbrokreferendum dus. :twisted:

Om kwart voor negen vanmorgen was er dan een vraaggesprek op radioI tussen Verhofstadt en Dehaene.
Toen het referendum, waarmee Verhofstadt zijn verkiezingscampagne zin probeert te geven ter sprake kwam, werd het even een hete discussie die al heel kort daarop onderbroken werd door de radiovrouw met de woorden: 'we komen hier niet uit'.

Waar kwamen ze niet uit dan?

Dehaene zegt koudweg dat de Belgische grondwet geen referenda toelaat. Hij denkt er niet aan de grondwet te veranderen maar houdt halstarrig vast aan zijn idee om alles aan de parlementaire vertegenwoording over te laten en het volk er dus verder buiten te houden.

Wat mij het meest is bijgebleven van dit radiogesprek is de bedelende toon van Verhofstdat aan Jean-Luc om het volk meer democratie te gunnen.

Ik wou verdomme dat Verhofsnater daar vijf jaar geleden al de grondwet voor ter herziening had verklaard. En ,dubbel verdomme, niet alleen voor de Europese grondwet omdat mijnheer zijn ambities d�*�*r zijn komen te liggen! :twisted:
Ik hoop dat de kiezer zich niet laat vangen om voor de autocratische dictator Dehaene te stemmen.
Verhofstadt wenst althans in woorden meer democratie. 't Is niet veel, maar een begin.
Met principiële tegenstanders zoals Dehaene en zijn gevolg, zijn we al helemaal niet gebaat............

Knuppel
1 juni 2004, 08:25
Verhofstadt wenst althans in woorden meer democratie

De ene is dus niet beter dan de andere.
Om te janken van onmacht!
De klootzakken!

Veel beloven en niks geven doet enkel de zotten in vreugde leven. :twisted:

Supe®Staaf
1 juni 2004, 09:00
Verhofstadt wenst althans in woorden meer democratie

De ene is dus niet beter dan de andere.
Om te janken van onmacht!
De klootzakken!

Veel beloven en niks geven doet enkel de zotten in vreugde leven. :twisted:
Het doet me wat denken aan de flamingantische trukendoos die CVP ook al eens durft opentrekken in aanloop naar de verkiezingen. Naderhand wordt dit discours snel opgeborgen.
Dit op zich stoort me persoonlijk niet echt zo danig uiteraard, maar het kiezersbedrog dat ze er mee plegen, is hoedanook stuitend.

Knuppel
1 juni 2004, 10:58
Probeer hier nog maar eens tien VLD-ers bijeen te krijgen die nog altijd geloven wat Guy Snater snatert.

Wat niet wegneemt dat we met Dehaene even ver van huis zijn wat meer democratie betreft. Die rotvent vindt immers dat we al referenda hebben: de verkiezingen. :evil: :evil: :evil:

Steenbok66
1 juni 2004, 11:20
Probeer hier nog maar eens tien VLD-ers bijeen te krijgen die nog altijd geloven wat Guy Snater snatert.

Wat niet wegneemt dat we met Dehaene even ver van huis zijn wat meer democratie betreft. Die rotvent vindt immers dat we al referenda hebben: de verkiezingen. :evil: :evil: :evil:

Hier komen nog nauwelijks VLD'ers op dit forum... en terecht... want men moet heel veel goesting hebben om hier te blijven posten... en zelfs ook kijken... waarom?... nogal evident... zoveel betweters en afbrekers...
geen kritiek maar kritikasterij vieren hier hoogtij...

ik ben er nog eens geweest voor de reacties op mijn laatste postings...

ik heb ook beslist het fermetteke in Crisnée te kopen en het NL-talig gedeelte van B te verlaten... ik ga "de kooi" hier verkopen aan een Hollander die bereid is veel veel geld ervoor te geven... ik blijf dan in prachtig Luiks Haspengouw, het gedroomde buitenland van velen hier (want velen trekken er naar toe)...
soms kom ik nog een koffieke drinken bij de goede Limburgse kennissen en voor de rest ga ik naar een streek die niet alleen mijn roots omvat, maar waar ook nog meer serieuze mensen wonen... prachtige natuur... gezondere lucht....

men hoeft hier niet meer op te reageren want ik verlaat het scheld-samenraapsel-forum van Verstreken, VB, VNVA en sommige CD&V...

het ga jullie (niet) goed verder.... :twisted: :evil: :twisted: :evil:

Xenon
1 juni 2004, 12:27
Probeer hier nog maar eens tien VLD-ers bijeen te krijgen die nog altijd geloven wat Guy Snater snatert.

Wat niet wegneemt dat we met Dehaene even ver van huis zijn wat meer democratie betreft. Die rotvent vindt immers dat we al referenda hebben: de verkiezingen. :evil: :evil: :evil:

Hier komen nog nauwelijks VLD'ers op dit forum... en terecht... want men moet heel veel goesting hebben om hier te blijven posten... en zelfs ook kijken... waarom?... nogal evident... zoveel betweters en afbrekers...
geen kritiek maar kritikasterij vieren hier hoogtij...

ik ben er nog eens geweest voor de reacties op mijn laatste postings...

ik heb ook beslist het fermetteke in Crisnée te kopen en het NL-talig gedeelte van B te verlaten... ik ga "de kooi" hier verkopen aan een Hollander die bereid is veel veel geld ervoor te geven... ik blijf dan in prachtig Luiks Haspengouw, het gedroomde buitenland van velen hier (want velen trekken er naar toe)...
soms kom ik nog een koffieke drinken bij de goede Limburgse kennissen en voor de rest ga ik naar een streek die niet alleen mijn roots omvat, maar waar ook nog meer serieuze mensen wonen... prachtige natuur... gezondere lucht....

men hoeft hier niet meer op te reageren want ik verlaat het scheld-samenraapsel-forum van Verstreken, VB, VNVA en sommige CD&V...

het ga jullie (niet) goed verder.... :twisted: :evil: :twisted: :evil:

You know what? Nobody gives a fuck. 8)

Knuppel
1 juni 2004, 13:58
Vergeet ze niet de groeten te doen van het scheldsamenraapselforum in je homeland, Steenbok! :silly:

Dies
1 juni 2004, 14:39
Niet teveel waarde hechten aan de woorden van Dehaene, dat doet hijzelf immers ook niet, ging hij immers debatten met schijnkandidaten zoals Verhofstadt niet links laten liggen!?

Knuppel
1 juni 2004, 19:56
Je gelooft het of niet Dies, maar ondanks dat ik een hekel heb aan Dehaene geloof ik hem nog eerder dan Verhofstadt.

De grondwet IS NIET voor herziening vatbaar verklaard dus er kan in België niet eens een hondenbrokreferendum gehouden worden.
Nochtans heeft Verhofsnater kans zat gehad om dit te doen. Vandaag ons iets komen voorspiegelen dat de grondwet niet eens toelaat is je reinste boerenbedrog. Verhofsnater heeft duidelijk nog niet door dat er niet gek veel boeren meer zijn in Vlaanderen.

Herman Desmedt ©HD
5 juni 2004, 04:20
Alle trukken zijn goed om de stem van de kiezer te lokken.
Verhofstadt kan zeuren over zijn volksraadpleging zoveel hij wil.
Eigenlijk heeft het volk dan toch nog bitter weinig te zeggen.
BROV is nog niet voor morgen.
Het enige lichtpunt is dat in de Europese grondwet het referendum als optie staat ingeschreven.