PDA

View Full Version : Inbouw-keukentoestellen.


BigF
24 februari 2011, 09:54
Welk merk wel pakken, welk niet. Ervaringen, meningen, opinies, onthullingen, mededelingen, raadgevingen, besprekingen, ....

Hier gaan waarschijnlijk (met een of andere batibouw-actie als het de moeite loont) de inbouwtoestellen vervangen worden.
-Over zonder microgolf gedeelte
-Microgolf zonder oven gedeelte
-Gasvuur
-Koelkast
-Vaatwasser
-Inbouw dampkap

Help!
De oven en de micro staan boven mekaar gemonteerd dus hebben qua uitzicht best een beetje dezelfde lijn.
Ik heb een merk in gedachten maar dat hou ik nog effe voor mezelf.

BigF
24 februari 2011, 09:57
Deze draad is volgens mij overigens de meest uncoole draad die ik ooit postte...

Maar hey, als-ie iets oplevert waarschijnlijk ook de draad die mij het meeste geld deed besparen!

Spannend!!

COCHINILLO
24 februari 2011, 09:59
Waarom aparte oven + microgolf? Neem ineens combi met grill + micro + warme lucht.

Zipper
24 februari 2011, 10:02
Welk merk wel pakken, welk niet. Ervaringen, meningen, opinies, onthullingen, mededelingen, raadgevingen, besprekingen, ....

Hier gaan waarschijnlijk (met een of andere batibouw-actie als het de moeite loont) de inbouwtoestellen vervangen worden.
-Over zonder microgolf gedeelte
-Microgolf zonder oven gedeelte
-Gasvuur
-Koelkast
-Vaatwasser
-Inbouw dampkap

Help!
De oven en de micro staan boven mekaar gemonteerd dus hebben qua uitzicht best een beetje dezelfde lijn.
Ik heb een merk in gedachten maar dat hou ik nog effe voor mezelf.

Miele all the way. Duur, maar wel oerdegelijk.

Dronkoers
24 februari 2011, 10:03
Mijn keuken is ingebouwd in de living, en doet dienst als stortplaats :-)

Herr Flick
24 februari 2011, 10:05
Welk merk wel pakken, welk niet. Ervaringen, meningen, opinies, onthullingen, mededelingen, raadgevingen, besprekingen, ....

Hier gaan waarschijnlijk (met een of andere batibouw-actie als het de moeite loont) de inbouwtoestellen vervangen worden.
-Over zonder microgolf gedeelte
-Microgolf zonder oven gedeelte
-Gasvuur
-Koelkast
-Vaatwasser
-Inbouw dampkap

Help!
De oven en de micro staan boven mekaar gemonteerd dus hebben qua uitzicht best een beetje dezelfde lijn.
Ik heb een merk in gedachten maar dat hou ik nog effe voor mezelf.

Ja ik weet het , het is schoon ...

maar eigenlijk is het het slechtste wat er is, ... uw warmte (zeker van uw frigo) kan niet weg, ... en dat is slecht voor uw toestellen

dus als ge het doet, ...

zorgt voor een hele goeie verluchting, ... (roosters onderaan, en bovenaan... ) (die ge niet afdekt en af en toe schoon maakt. )

Wat is goed, ...

Wij zijn ook aan het uitkijken, ...

Siematic en Miele als ge geld teveel hebt,

Whilpool Zanusi , AEG , Liebherr goed en degelijk,

COCHINILLO
24 februari 2011, 10:19
Miele = duur en degelijk.

Met één Mielefinanciering, koop ik om de tien jaar drie keer een nieuwe Whirlpool, die ieder telkens de nieuwste snufjes en energiebesparende gadgets hebben.... het is een keuze.

plakker
24 februari 2011, 10:26
In onze keuken is alles van SMEG. (vaatwas, kookplaat, dampkap, frigo, oven)
Zeer tevreden over, maar als je de mogelijkheid hebt, neem niets in volledig inox, want dat krijg je praktisch niet proper.
Miele, zoals hierboven vermeld is duur, alsook degelijk, onze was- en droogmachine zijn Miele's.
Maar voor keukenapparaten zou ik toch eerder voor een ander merk kiezen zoals bijvoorbeeld bij ons.

lantjes
24 februari 2011, 10:29
inductiekookplaten van ATAG zijn wel echt brol heb ik me laten vertellen.....maar dat zoek je niet.;-)

guido 007
24 februari 2011, 11:17
Ja ik weet het , het is schoon ...

maar eigenlijk is het het slechtste wat er is, ... uw warmte (zeker van uw frigo) kan niet weg, ... en dat is slecht voor uw toestellen

dus als ge het doet, ...

zorgt voor een hele goeie verluchting, ... (roosters onderaan, en bovenaan... ) (die ge niet afdekt en af en toe schoon maakt. )

Wat is goed, ...

Wij zijn ook aan het uitkijken, ...

Siematic en Miele als ge geld teveel hebt,

Whilpool Zanusi , AEG , Liebherr goed en degelijk,



Liebherr voor koelkast of diepvriezer veruit de beste, ook wel zeeeeer duur.

Anna List
24 februari 2011, 11:28
AEG vaatwas, supercontent van, zeer stil. Miele is dat prijsverschil gewoon niet waard ...

Tavek
24 februari 2011, 11:29
Miele, Bosch.

guido 007
24 februari 2011, 11:35
AEG vaatwas, supercontent van, zeer stil. Miele is dat prijsverschil gewoon niet waard ...

Je moet ook kijken naar het volgende:
- Verbruik (water en elektriciteit / wasbeurt).
- Levensduur
- Geluid
- Capaciteit
- ...

guido 007
24 februari 2011, 11:45
Hier enkele keuken en ... toestellen.

Herr Flick
24 februari 2011, 11:49
AEG vaatwas, supercontent van, zeer stil. Miele is dat prijsverschil gewoon niet waard ...

We hebben ook een AEG staan en een AEG frigo gehad, beiden gewoon goed.

Miele is weliswaar heel goed, (we hadden in de familie nen dealer... ;-) )

maar ook heel duur,...

Dronkoers
24 februari 2011, 11:51
http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be/image/image/96041.jpg

Herr Flick
24 februari 2011, 11:53
Je moet ook kijken naar het volgende:
- Verbruik (water en elektriciteit / wasbeurt).
- Levensduur
- Geluid
- Capaciteit
- ...

Als uw Miele 1000 euro kost, moet hij al bijna 20 jaar meegaan, wil hij een toestel overtreffen van 500 euro.

dat je dan na 10 jaar vervangt door een toestel dat een betere technologie heeft dan uw Miele die het dan nog 10 jaar moet uitzingen om op een lagere TCO uit te komen...

Dan moet ge al veel water en energie besparen om dat er ook op 10 jaar uit te krijgen.

Maar ik ga wel akkoord dat als je echt veel wasbeurten moet gaan draaien, voor een groot gezin bvb, of iemand die hem beroepsmatig vaak vuil maakt, of een gezin met veel kleine kinderen, ... die gaan dat er dan op die manier wel uithalen, omdat het toestel op zich gewoon veel degelijker is.

ze zijn echt oersterk he. al hebben ze natuurlijk ook al eens onderhoud vandoen.

Ke Nan
24 februari 2011, 11:57
Je haalt dus alle toestellen eruit en plaatst er Inbev-bierbakken. Dat is de goedkoopste oplossing! 1 pint = 1 boterham. Met een pint heb je dus voedsel en vocht naar binnen. Meer heb je niet nodig.

lantjes
24 februari 2011, 12:08
Alle hop, voor wat het waard is:

De vaatwas is een Phillips, ondertussen een jaar of tien, draait ALLE dagen en naast een leiding die gescheurd was, en hersteld met een stukje aquariumleiding, nog geen problemen. De gangsters hadden wel dat buisje in het pomphuis ingegoten, dat vroeg dus om wat improvisatie of een kompleet nieuw stuk.
De wasmachines,
een miele (condensator eens ontploft, draait nu zonder) +/- 15 jaar, geen problemen verder
Eentje van den Eldi, 20 jaar, al enige keren op de operatietafel gelegen, veiligheid defect, pomp defect...maar met wat handigheid altijd zelf te herstellen.
Een droogkast van Miele, no prob, 15 jaar
Een droogkast van Castor(?) 35 jaar, deurschakelaar en het micro-v riempje vervangen.
Met koelkasten en diepvriezers van diverse merken geen problemen.
Microgolf, van de eerste Phillips is de trafo defect en dat kost bijna evenveel als een nieuwe. Nr 2 is weer een Phillips....

Eigenzinnig
24 februari 2011, 14:24
inductiekookplaten van ATAG zijn wel echt brol heb ik me laten vertellen.....maar dat zoek je niet.;-)

Belgisch ! :evil:

Vlaams !!!!!!!!! :cheer::cheer:

Nee serieus staat thuis al 15 jaar foutloos te marcheren...

Anna List
24 februari 2011, 14:27
Je moet ook kijken naar het volgende:
- Verbruik (water en elektriciteit / wasbeurt).
- Levensduur
- Geluid
- Capaciteit
- ...

idd het prijsverschil v AEG Miele is op geen enkele manier kwalitatief of conomisch te justifiëren.

lantjes
24 februari 2011, 14:41
Belgisch ! :evil:

Vlaams !!!!!!!!! :cheer::cheer:

Nee serieus staat thuis al 15 jaar foutloos te marcheren...

tja, de ene heeft geluk de andere niet ;-)
Ne maat had er al problemen mee tijdens de garantieperiode, achteraf nog enkele keren, om van de "dienst" naverkoop nog te zwijgen....:?

fox
24 februari 2011, 14:47
Hier is alles in de keukens Smeg. Ik wou zo ne frigo en we hebben dan meteen maar alles van Smeg genomen.

Droogkast en wasmachine zijn Bosch. Het prijsverschil met Miele was mij te groot.

BigF
25 februari 2011, 08:52
Waarom aparte oven + microgolf? Neem ineens combi met grill + micro + warme lucht.
Peut. Punten naar de tegenpartij.

1) Is't Alberto.
2) Hier worden die dingen te vaak samen gebruikt. Meestal staat de oven op terwijl er snel iets opgewarmd moet worden. Probleem als ge met zo ne combi zit.
3) Als ge prul hebt aan uwen oven zijt ge ineens ook uwe micro kwijt. En omgekeerd. Tjiwk orcim ewu koo sneeni eg tjiz nevo newu naa tbeh lurp eg slA.
4) Zo twee inbouwtoestellen boven elkaar ingebouwd in uw keuken is toch nog altijd harder uitpakken dan met zo 1 miezerige combi.

Neenee, 't wordt nen aparte oven met nen aparte microgolf.

BigF
25 februari 2011, 09:02
Miele koop ik niet. Niet dat wij slecht af zijn met de Miele apparaten die we al gehad hebben, maar voor inbouwapparaten zijn ze gewoon belachelijk duur. Overigens denk ik bij Miele altijd aan wasmachines, niet aan keukens. Maar 't is vooral de prijs die ze killt.

Whirlpool ook niet. Enkele whirlpool-toestellen gehad en eigenlijk nooit echt content van geweest. Wasmachien en droogkast waren dat.

Verder zijn mijn eisen;

- Voor ons hoeven er geen 5000 kookprogramma's in die toestellen te zitten. Knopje voor de temperatuur, knopje voor de tijd, en nog wat gebruikelijke prullen. Geen full-hd touch-screens en kerstboomverlichting. Vrij basic dus.
- Vrij basic hoeft niet hetzelfde te zijn als beperkt. Echt handige dingen worden geapprecieerd.
- De oven moet echt goed zijn. Goede temperatuurregeling, goed verspreide hitte, makkelijk te onderhouden. Pyrolyse hoeft niet, ik poets af en toe zelf wel eens. Stinkt als de mieters ook dat ge-pyrolies.
- De toestellen mogen niet te lelijk zijn.
- Als er gekozen kan worden uit wat kleurtjes ofzo is dat een pluspunt.
- De toestellen (oven en micro) moeten (een beetje) bij elkaar passen.

Herr Flick
25 februari 2011, 09:09
Miele koop ik niet. Niet dat wij slecht af zijn met de Miele apparaten die we al gehad hebben, maar voor inbouwapparaten zijn ze gewoon belachelijk duur. Overigens denk ik bij Miele altijd aan wasmachines, niet aan keukens. Maar 't is vooral de prijs die ze killt.

Whirlpool ook niet. Enkele whirlpool-toestellen gehad en eigenlijk nooit echt content van geweest. Wasmachien en droogkast waren dat.

Verder zijn mijn eisen;

- Voor ons hoeven er geen 5000 kookprogramma's in die toestellen te zitten. Knopje voor de temperatuur, knopje voor de tijd, en nog wat gebruikelijke prullen. Geen full-hd touch-screens en kerstboomverlichting. Vrij basic dus.
- Vrij basic hoeft niet hetzelfde te zijn als beperkt. Echt handige dingen worden geapprecieerd.
- De oven moet echt goed zijn. Goede temperatuurregeling, goed verspreide hitte, makkelijk te onderhouden. Pyrolyse hoeft niet, ik poets af en toe zelf wel eens. Stinkt als de mieters ook dat ge-pyrolies.
- De toestellen mogen niet te lelijk zijn.
- Als er gekozen kan worden uit wat kleurtjes ofzo is dat een pluspunt.
- De toestellen (oven en micro) moeten (een beetje) bij elkaar passen.

http://www.siemens-eshop.com/eshop/siemens/be/ovens.htm

Siemens,...

AEG

http://www.aeg.be/nl-be/

Frigo en wasmachine van gehad, en content van ...

Bauknecht

http://www.bauknecht.be/app.cnt/bk/nl_BE/pageid/pgbkcat001/catid/1

BigF
25 februari 2011, 09:09
Meeste intresse in Atag op't moment.

- Keuze gaat van vrij simpel in stapjes naar vrij uitgebreid.
- Toestellen uit dezelfde lijn. Ook de kookplaat is te krijgen met dezelfde stijl van knoppen. Detail!!
- Dat dubbeloven-systeem van ze lijkt me wel iets.
- Keuze uit zwart en inox.
- Het zijn geen lelijke toestellen, 2 draaiknoppen, paar drukknopjes en een klein schermpje.
- Half de familie kookt al jaren tot volle tevredenheid op Atag.
- De prijs is nog te doen.

Andere kanshebber is Siemens maar;

- Wil je een beetje bij elkaar passende toestellen moet je al naar de hogere prijsklasse gaan.
- Wil je niet met combi-dingen te maken hebben is de keuze wel heel beperkt.
- De afgrijselijke look moet je er ook maar bijnemen.

Anna List
25 februari 2011, 09:12
Meeste intresse in Atag op't moment.

- Keuze gaat van vrij simpel in stapjes naar vrij uitgebreid.
- Toestellen uit dezelfde lijn. Ook de kookplaat is te krijgen met dezelfde stijl van knoppen. Detail!!
- Dat dubbeloven-systeem van ze lijkt me wel iets.
- Keuze uit zwart en inox.
- Het zijn geen lelijke toestellen, 2 draaiknoppen, paar drukknopjes en een klein schermpje.
- Half de familie kookt al jaren tot volle tevredenheid op Atag.
- De prijs is nog te doen.

Andere kanshebber is Siemens maar;

- Wil je een beetje bij elkaar passende toestellen moet je al naar de hogere prijsklasse gaan.
- Wil je niet met combi-dingen te maken hebben is de keuze wel heel beperkt.
- De afgrijselijke look moet je er ook maar bijnemen.

en wat zegt smeg voor de ovens en t koken ?

BigF
25 februari 2011, 09:14
Eerlijk? Ik vind 'smeg' zo onsmakelijk klinken in een keuken.

BigF
25 februari 2011, 09:17
Zo'n gigantisch Boretti-fornuis met 24 gasbranders en 26 ovens heeft ook wel iets.
We zouden het hier wel kwijtkunnen, plaats genoeg, maar zodra ik nog maar aan Boretti denk gaat er bij mijnen bankdirecteur op zijn bureau een rood zwaailicht aan.

Anna List
25 februari 2011, 09:18
Eerlijk? Ik vind 'smeg' zo onsmakelijk klinken in een keuken.

de buurvrouw af en toe eens op uw aanrecht zetten he BigF

Anna List
25 februari 2011, 09:19
Zo'n gigantisch Boretti-fornuis met 24 gasbranders en 26 ovens heeft ook wel iets.
We zouden het hier wel kwijtkunnen, plaats genoeg, maar zodra ik nog maar aan Boretti denk gaat er bij mijnen bankdirecteur op zijn bureau een rood zwaailicht aan.

komkom ff doorbijten, gierigaard,

alsof gij voor dat vuur bij de bank passeert :p


ge gaat daar wel nog 20 jaar geniet van hebben hé :-D

Herr Flick
25 februari 2011, 09:21
Zo'n gigantisch Boretti-fornuis met 24 gasbranders en 26 ovens heeft ook wel iets.
We zouden het hier wel kwijtkunnen, plaats genoeg, maar zodra ik nog maar aan Boretti denk gaat er bij mijnen bankdirecteur op zijn bureau een rood zwaailicht aan.

Ge kunt daar zo duur in gaan , dat het gewoon schandalig wordt, ...

tot een keuken uit de Ikea en een volledig op maat gemaakte met naadloze bladen , deuren en kasten, ... we spreken hier over nen dikken auto verschil...

Herr Flick
25 februari 2011, 09:22
komkom ff doorbijten, gierigaard,

alsof gij voor dat vuur bij de bank passeert :p


ge gaat daar wel nog 20 jaar geniet van hebben hé :-D

tegen dan zijt ge dat beu ook... ;-)

Maar ge hebt zo wel van die mensen die daar soms eens heel lelijk in kunnen doen...

BigF
25 februari 2011, 09:30
komkom ff doorbijten, gierigaard,

alsof gij voor dat vuur bij de bank passeert :p


ge gaat daar wel nog 20 jaar geniet van hebben hé :-D
Begint me ni op te stoken eh!

Anna List
25 februari 2011, 09:45
tegen dan zijt ge dat beu ook... ;-)

Maar ge hebt zo wel van die mensen die daar soms eens heel lelijk in kunnen doen...

uw keuken ok, maar uw toestellen niet hé

ik ben er idd van overtuigd dat we naar een periode gaan waar je nog max 10 jaar doet met je keuken (en je badkamer trouwens)
en dat je dan een nieuwe zet ...

mss idd rekening mee houden ... maar toch kwaliteitstoestellen blijven hoor.

Anna List
25 februari 2011, 09:46
Begint me ni op te stoken eh!

alsog ge die buurvrouw ni zelf gezien had ;-)

Herr Flick
25 februari 2011, 10:09
uw keuken ok, maar uw toestellen niet hé

ik ben er idd van overtuigd dat we naar een periode gaan waar je nog max 10 jaar doet met je keuken (en je badkamer trouwens)
en dat je dan een nieuwe zet ...

mss idd rekening mee houden ... maar toch kwaliteitstoestellen blijven hoor.

Familie zit in dien business,...


Er zijn dus ook het soort mensen die dat na een jaar of 10 gewoon allemaal terug buiten smijten, apparaten inclusief , en dan spreek ik niet over een gewone over en een frigo he, ... nee stoomovens, amerikaanse frigo`s, expressomachienes (ingebouwd) en alles in den inox. Als het maar geld kost, en beter en sjieker is als dat wat hun familie/vrienden hebben.

Steben
25 februari 2011, 10:16
http://www.appliancecity.co.uk/upload/ProductsResized/W_780_Rangemaster-exl110dffsi-c.jpg

bij ons niets te inbouw sie!
(is wel dure vriend, maar zalig koken :-D )

Anna List
25 februari 2011, 10:28
Familie zit in dien business,...


Er zijn dus ook het soort mensen die dat na een jaar of 10 gewoon allemaal terug buiten smijten, apparaten inclusief , en dan spreek ik niet over een gewone over en een frigo he, ... nee stoomovens, amerikaanse frigo`s, expressomachienes (ingebouwd) en alles in den inox. Als het maar geld kost, en beter en sjieker is als dat wat hun familie/vrienden hebben.

intressant, wat doen zij met die toestellen die eruit komen ? :-D

Herr Flick
25 februari 2011, 10:41
intressant, wat doen zij met die toestellen die eruit komen ? :-D

die kappen alles gewoon de container op volgens mij, ...

die zitten echt niet te wachten op iemand die nog 200 euro geeft voor hun oven he, ... ;-)

Ik heb dat hier onlangs gezien met winkel inrichting ook... een bar,

failliet, amper 6 maand open, dus alles wat daarin stond perfect in orde, ...

alles eruit,

nieuwe eigenaars, alles nieuw er terug in, ...

Anna List
25 februari 2011, 10:48
die kappen alles gewoon de container op volgens mij, ...

die zitten echt niet te wachten op iemand die nog 200 euro geeft voor hun oven he, ... ;-)

Ik heb dat hier onlangs gezien met winkel inrichting ook... een bar,

failliet, amper 6 maand open, dus alles wat daarin stond perfect in orde, ...

alles eruit,

nieuwe eigenaars, alles nieuw er terug in, ...

die eigenaars niet, ik bedoelde uw familie die dat gaat afbreken ...
ik kan aannemen dat daar toestellen bijzitten die op de jaren dat ze erin steken ook maar drie keer gebruikt zijn :p

Herr Flick
25 februari 2011, 10:57
die eigenaars niet, ik bedoelde uw familie die dat gaat afbreken ...
ik kan aannemen dat daar toestellen bijzitten die op de jaren dat ze erin steken ook maar drie keer gebruikt zijn :p

Awel, die breekt zelf niks af,... die ontwerpen alleen , ... dat wordt dan door aannemers gedaan, ... die zullen misschien wel spullen recupereren ...

Veel van die dingen gaan den boot op he,... via opkopers, wordt dat allemaal naar t buitenland versast of als schroot verkocht.

Jazeker
25 februari 2011, 20:25
@ BigF: Heb zelf niet te kiezen, gezien huurappartement, maar ik heb een inbouw koelkast en dat is thermodynamisch gezien inderdaad niet echt ideaal. De motor moet harder pompen om de warme lucht uit die kast te krijgen. Dus als je plaats hebt, raad ik je een losstaand model voor. Net zoals een microgolf de warmte eruit pompt net naast of op je frigo.

Voor de rest: heb een Zanussi microgolf die ongeveer even intuïtief werkt als een Scandinavisch klavier op een Engels ingestelde PC. Ook weer mijn keuze niet maar die van de huisbaas. Ik heb hier ook een Radarange Amana microgolf staan (erfenisje) maar hoewel die dingen zalig werken, is het model dat ik heb te groot om in mijn keuken te staan. Maar als je ze nog kan vinden... topklasse! Alleen als je moet koken voor 8 mensen en niet inbouwbaar.

Ander spul: Wasmachine is een Constructa. Tevreden van maar de veer die de trommel vast moet houden gaat te vaak slijten. Kan aan mij liggen omdat ik er doorgaans te veel inprop in de hoop mijn was snel gedaan te hebben. Droogkast is een Miele en goed machientje buiten het feit dat ie zich na elke droogbeurt weer automatisch op warme temperatuur zet en gezien ik zowat enkel zwarte kledij draag, moet je daar verdomd goed op letten.

En Senseo's zijn voor Jeannetten, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Mitgard
25 februari 2011, 20:29
En Senseo's zijn voor Jeannetten, maar dat wist je waarschijnlijk al.


Ik vind dat Jazeker soms goede inzichten heeft.

Jazeker
25 februari 2011, 21:07
Ik vind dat Jazeker soms goede inzichten heeft.

Soms?

Nynorsk
25 februari 2011, 21:12
Ik ben heel tevreden van m'n Siemens combi-oven (antiek model ondertussen).
Wel wat klein om als enige oven te gebruiken in een gezin.

hurricane
25 februari 2011, 21:13
Miele all the way. Duur, maar wel oerdegelijk.

Dikke 2