PDA

View Full Version : Chileense mijnwerkers danken God in Jeruzalem


Antoon
25 februari 2011, 16:21
Gewoon prachtig!

http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2011/02/25/1806987/chileense-mijnwerkers-danken-god-in-jeruzalem_5_460x0.jpg


25 van de 33 kompels die eind vorig jaar 69 dagen lang vastzaten in een Chileense mijn hebben samen Israël bezocht. Ook de vrouwen en kinderen zaten 16u lang op het vliegtuig om het Heilige Land te bezoeken.


Uiteraard wilden ze er God danken voor de goede afloop van de ramp.

Het bezoek van de mijnwerkers kon op heel wat aandacht van de pers rekenen. Ze werden bij hun tocht door Jeruzalem omsingeld door fotografen en cameramannen.

De Chilenen, die dezelfde zonnebrillen droegen als bij hun bevrijding, bezochten onder meer de Klaagmuur en het graf van Jezus. Het was de Israëlische minister van Toerisme die de kompels had uitgenodigd voor een achtdaags bezoek.(gva 24/2)



"De dankbaarheid tegenover de Here God ontstaat ook na een actie van Zijn kant. In Johannes 1 vers 12 staat: ‘Wie Hem (de Here Jezus) wel ontvingen en in Zijn naam geloven, heeft Hij het voorrecht gegeven om kinderen van God te worden’. Voor het ontvangen van dit voorrecht, mogen we de Here God dankbaar zijn. Dit voorrecht dat de Here God ons wil geven, is ontstaan door het lijden, het sterven en de opstanding van de Here Jezus. Je kan dus zeggen dat de Here Jezus de basis van christelijke dankbaarheid is.
(voordracht T.Tanghe 8/3/2007)"

Inno
25 februari 2011, 16:24
Heel mooi.

Inno
25 februari 2011, 16:28
Dit boeit werkelijk niemand anders dan jezelf. Misschien kan je een blogje opstarten zodat je ons met die onzin niet moet lastigvallen ofzo.

Wtf heeft dit met politiek te maken? Of wil je iedereen warm maken voor een christelijk zionistisch politiek programma?

Wat is daar zionistisch aan? een jodenhater ziet overal zionisten. Het gaat om dankbaarheid.

abou Anis
25 februari 2011, 16:30
Het was de Israëlische minister van Toerisme die de kompels had uitgenodigd voor een achtdaags bezoek.Bah.

Inno
25 februari 2011, 16:31
Weet ik veel, ik tracht te achterhalen wat de achterliggnde bedoeling is achter dit non politiek gezeik?

Wederzijdse verwondering.

Inno
25 februari 2011, 18:00
Ik heb den draad niet geopend.

En maar best ook.

mdf
25 februari 2011, 18:26
ze kregen hulp van boven en informatie van aan de zijkant