PDA

View Full Version : NASA getuigt: "buitenaards leven bestaat"


bgf324
6 maart 2011, 20:05
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap/article/detail/1232102/2011/03/06/NASA-vindt-buitenaards-leven-op-meteoriet.dhtml

Voila. Het bewijs

C2C
6 maart 2011, 20:56
Het zou er nog aan mankeren.

Er zijn naar schatting minstens 6.25 miljard planeten in het universum die condities vertonen die geschikt zijn voor leven.

Dat is het geschatte minimum.

Meer realistisch is dat het om tientallen miljarden planeten gaat.


De kans dat daarop geen leven bestaat is uiterst miniem.

Dionysus
6 maart 2011, 21:07
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap/article/detail/1232102/2011/03/06/NASA-vindt-buitenaards-leven-op-meteoriet.dhtml

Voila. Het bewijs

Hoewel ik echt hoop dat dit waar is moet je niet meteen op die studie springen.

Het is pas recent gepubliceerd en moet nog onderzocht worden door andere wetenschappers. Het is gepubliceerd in The journal of cosmology (http://journalofcosmology.com/) en onder het abstract staat dit ook met zoveel woorden:

Dr. Richard Hoover is a highly respected scientist and astrobiologist with a prestigious record of accomplishment at NASA. Given the controversial nature of his discovery, we have invited 100 experts and have issued a general invitation to over 5000 scientists from the scientific community to review the paper and to offer their critical analysis. Our intention is to publish the commentaries, both pro and con, alongside Dr. Hoover's paper. In this way, the paper will have received a thorough vetting, and all points of view can be presented. No other paper in the history of science has undergone such a thorough analysis, and no other scientific journal in the history of science has made such a profoundly important paper available to the scientific community, for comment, before it is published. We believe the best way to advance science, is to promote debate and discussion.

Dus toch maar even wachten ;-). (nogmaals: ik wil dat dit waar is)

Ke Nan
6 maart 2011, 21:34
Het zou er nog aan mankeren.

Er zijn naar schatting minstens 6.25 miljard planeten in het universum die condities vertonen die geschikt zijn voor leven.

Dat is het geschatte minimum.

Meer realistisch is dat het om tientallen miljarden planeten gaat.


De kans dat daarop geen leven bestaat is uiterst miniem.

Zolang er niet minstens één andere planeet gevonden is waar leven bestaat, hebben die schattingen geen waarde.

Klaatu zei het ook al. Er zijn maar bitter weinig planeten waar complexe levensvormen kunnen bestaan.

http://www.aceshowbiz.com/images/still/day_the_earth_stood_still06.jpg

Dionysus
6 maart 2011, 21:53
Zolang er niet minstens één andere planeet gevonden is waar leven bestaat, hebben die schattingen geen waarde.

Klaatu zei het ook al. Er zijn maar bitter weinig planeten waar complexe levensvormen kunnen bestaan.


Even wat gegevens over planeten ontdekt door de Kepler-telescoop:

-1200 kandidaten
- 288 superaardes
- 58 planeten in de bewoonbare zone
- waarvan 5 ongeveer even groot als de aarde zijn

Allemaal geobserveerd in 1/400 van de lucht, en Kepler kan alleen sterren observeren die aan bepaalde voorwaarden voldoen (de banen moeten goed zijn). Als dit een representatieve groep is dan kunnen er duizenden aardachtige planeten zijn.

C2C
6 maart 2011, 22:03
Even wat gegevens over planeten ontdekt door de Kepler-telescoop:

-1200 kandidaten
- 288 superaardes
- 58 planeten in de bewoonbare zone
- waarvan 5 ongeveer even groot als de aarde zijn

Allemaal geobserveerd in 1/400 van de lucht, en Kepler kan alleen sterren observeren die aan bepaalde voorwaarden voldoen (de banen moeten goed zijn). Als dit een representatieve groep is dan kunnen er duizenden aardachtige planeten zijn.

Jamaar dat is enkel in onze galaxie hé. Er zijn miljarden galaxieën.

De minimale schatting is: 6.25 miljard planeten die over randvoorwaarden voor leven beschikken.

D'ARTOIS
6 maart 2011, 22:13
Stap op de bus en ga kijken.8-)

Dionysus
6 maart 2011, 22:37
Stap op de bus en ga kijken.8-)

*ba-dum-tss*

ministe van agitatie
6 maart 2011, 22:57
Bewijs? "Een wetenschapper zegt ...", " de bacteriën die hij zegt te hebben aangetroffen...", "Hij is er van overtuigd ...", "volgens de wetenschapper...", enz.

Dat is geen bewijs, het is een mening en in het beste geval een hypothese. Maar au fond niet eens. Als doctoraat onvoldoende.

Mag ik erop wijzen dat Wilhelm Reich en Wessel di Wesseli ook wetenschappers zijn maar dat dat niet betekent dat orgonen werkelijk bestaan of dat een perpetuum mobile realiseerbaar is?

Wat 1 wetenschapper zegt is onbelangrijk zolang dat niet door de wetenschap in zijn geheel als plausibel, aantoonbaar en verifieerbaar gedefinieerd werd. Met argumenten voor en tegen.

Het is goeie kopij voor de media, dat wél natuurlijk.

driewerf
7 maart 2011, 12:49
Bewijs? "Een wetenschapper zegt ...", " de bacteriën die hij zegt te hebben aangetroffen...", "Hij is er van overtuigd ...", "volgens de wetenschapper...", enz.

Dat is geen bewijs, het is een mening en in het beste geval een hypothese. Maar au fond niet eens. Als doctoraat onvoldoende.

Mag ik erop wijzen dat Wilhelm Reich en Wessel di Wesseli ook wetenschappers zijn maar dat dat niet betekent dat orgonen werkelijk bestaan of dat een perpetuum mobile realiseerbaar is?

Wat 1 wetenschapper zegt is onbelangrijk zolang dat niet door de wetenschap in zijn geheel als plausibel, aantoonbaar en verifieerbaar gedefinieerd werd. Met argumenten voor en tegen.

Het is goeie kopij voor de media, dat wél natuurlijk.

Ik denk dat dit de oorspronkelijke paper is:
http://journalofcosmology.com/Life100.html

Derk de Tweede
7 maart 2011, 13:09
Aliens.........:roll:
Nog meer communautair gezeur erbij...:|

bgf324
7 maart 2011, 20:32
Aliens.........:roll:
Nog meer communautair gezeur erbij...:|

Spreken die Frans mss?

ministe van agitatie
7 maart 2011, 20:52
Spreken die Frans mss?

Waarschijnlijk geen Nederlands. Dat is het punt.

Hopenlijk zitten er geen linkiewinkie-elitaire-kunstenaars tussen of het zit er helemaal bovenarms op.

bgf324
7 maart 2011, 20:54
Zolang ze niet profiteren van onze sociale zekerheid...

ministe van agitatie
7 maart 2011, 21:44
Zolang ze niet profiteren van onze sociale zekerheid...

Illwill kan direct beginnen: "Waarom steeds meer mensen iets krijgen tegen aliëns"

Derk de Tweede
7 maart 2011, 22:13
Spreken die Frans mss?


Qui...:-P

Asshen Sukar
7 maart 2011, 22:37
Dit is pure fictie.

Het is de 3de keer dat hij deze "ontdekking" doet volgens Wikipedia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_B._Hoover

Dit heeft niks met de Nasa te maken, zijn naam is niet terug te vinden op hun site.

Nog niemand die website bezocht? Komt van een website die 'gelooft' dat ons leven buitenaards is.
http://journalofcosmology.com/ (Door een amateur gemaakt)

Al hun papers kan je op Amazon kopen in boekvorm volgens hun site:
-The human mission to Mars (70$)
-Life on Earth came frome another planet
-Origins, Abiogenesis and the Search for Life in the Universe (56€)
-The biologic big bang. (92€)



Bewijst meer over hoe onze media zijn bronnen natrekt.

Diego Raga
7 maart 2011, 22:51
Alsof we hier alleen zouden zijn:

http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wetenschap/article/detail/1225412/2011/02/21/Vijftig-miljard-planeten-in-Melkweg.dhtml

George
7 maart 2011, 23:53
Er is leven in het heelal. Das gewoon een feit.

Die miljarden zaadcellen die ik de hemel heb ingeschoten moeten daar toch ergens zijn.

George
7 maart 2011, 23:57
Tenzij ze natuurlijk allemaal verkoolt werden bij het verlaten van onze dampkring.

George
8 maart 2011, 00:03
Ik dacht dat de omschrijving van de copernicaanse revolutie slechts een flauw grapke was van Geert Hoste. Was ik mis zeg. De zon, de maan en de aarde draaien inderdaad rond Vlaanderen. Zelfs aliens zijn een communautair probleem.

bgf324
8 maart 2011, 16:56
Het is raar dat hier zo weinig rond te lezen is? Ik dacht dat dit grote nieuws zou zijn.

Dionysus
8 maart 2011, 16:58
Het is raar dat hier zo weinig rond te lezen is? Ik dacht dat dit grote nieuws zou zijn.

Hij heeft al 3 keer dezelfde claim gemaakt, dit onderzoek staat op een vrij onbekende site en is nog niet onderzocht door andere wetenschappers.

Ik denk dat iedereen hier met een gezonde dosis scepticisme tegenaan kijkt.

Sodomis
8 maart 2011, 17:04
Ik denk dat iedereen hier met een gezonde dosis scepticisme tegenaan kijkt.

Waarom?
Stellen dat het leven op aarde begonnen is, is een grotere sprong in het onbekende dan te stellen dat het leven naar hier is getransporteerd in een ruimterots...

http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia

Wachten op peer review!

Dionysus
8 maart 2011, 17:08
Waarom?
Stellen dat het leven op aarde begonnen is, is een grotere sprong in het onbekende dan te stellen dat het leven naar hier is getransporteerd in een ruimterots...

http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia

Wachten op peer review!

Neen, dat is geen grotere sprong.

Bij uw voorbeeld moet het leven ook nog begonnen zijn op een planeet. Dat leven moet dan de overgang van atmosfeer naar vacuüm overleven, de werkelijk enorme afstanden tussen sterren afleggen (lichtjaren afleggen aan de snelheid van een komeet is lachwekkend traag), dat moet dan nog eens de overgang van vacuüm naar atmosfeer overleven en tenslotte moet het kunnen overleven in een aardse atmosfeer.

Panspermia is een enorme sprong.

bgf324
8 maart 2011, 18:53
Als het waar is, is het toch een grote stap voorwaarts

hurricane
8 maart 2011, 19:24
Er is leven in het heelal. Das gewoon een feit.

Die miljarden zaadcellen die ik de hemel heb ingeschoten moeten daar toch ergens zijn.

:lol:

Bij mij zitten er een hoop aliens op m'n plafond.
Althans, vroeger toch. Nu plakken ze op mijn schoenen. :-(

kelt
9 maart 2011, 06:43
De algemene rekatie lijkt te zijn "Buitenaardse wormen........*zucht*.....niet nog eens"
Het is blijkbaar al de derde keer in 50 jaar tijd dat iemand beweert in meteorieten getuige-sporen van leven gevonden te hebben,de twee vorige keren werd ondertussen aangetoond dat niks bewezen was...(minerale afzettingen kunnen zelf ook interessante vormen aannemen...of,het waren sporen van AARDS leven)

Vorige keer ,terug in de jaren negentig,voerde men zelfs President Clinton in de internationale pers op, om dergelijke Mega-ontdekking te verkondigen.....

Ik twijfel er niet aan dat op een dag formeel bewijs van buitenaards leven aangekondigd zal worden .....Maar niet van op een steen die al lang op Aarde ligt.(het is onvoorstelbaar hoe taai Aards leven is,en hoe diep het in stenen kan voorkomen...,sommige bacterien ETEN zelfs steen)

Scherven A. Mok
9 maart 2011, 10:45
Ik zie fossielen van kleine minimensjes in die steen. En ik ben nuchter.

Ars_Nova
9 maart 2011, 12:33
(lichtjaren afleggen aan de snelheid van een komeet is lachwekkend traag

Er is ook veel tijd hé.

love4everybody
9 maart 2011, 12:48
Lollll
wat fossieltjes :-D
Ik weet uit goedgedocumenteerde bronnen en reportages wat er gaande is, en dit neem ik heeeeeel serieus.
Neem even de tijd om dit door te nemen:
http://www.exopoliticsgb.com/tv
En luister even naar Steve Greer van Disclosureproject.com waar zovele officiële instantie en zelfs astronauten getuigen. Uiteraard is het makkelijker je kop in het zand te steken en de angstverhalen van de media te geloven...
They're evil
They come to harvest our planet ;-)

Huigelaarij zal er altijd zijn bij de egotrippertjes.

CyberpunX
9 maart 2011, 13:27
They're evil
Wij ook. Een meer destructief volk gaat hier niet langskomen tenzij die van plan zijn planeten op te blazen om een intergalactische snelweg aan te leggen.

ministe van agitatie
14 maart 2011, 16:13
De bewering van Nasa-wetenschapper Richard Hoover dat hij buitenaardse fossielen (foto) heeft aangetroffen in een zeldzame meteoriet, botst op niets dan ongeloof en wantrouwen. Wetenschappers die deelnemen aan de jaarlijkse Lunar and Planetary Science Conference in Houston hebben bijna zonder uitzondering dezelfde reactie: "Niet nog eens".

Ze vrezen dat de controverse over Hoovers wormen het imago van de wetenschap enkel zal beschadigen. De claim van Hoover dat hij buitenaards leven vond in een meteoriet, is de derde van die aard de voorbije 50 jaar. In de twee vorige gevallen bleek het enkel om vreemde vormen van steen te gaan.

De vorige claim werd in 1996 gedaan, eveneens door wetenschappers van de Nasa. Ze toonden sterk vergrote microscoopbeelden van wormachtige vormen die ze aantroffen in een meteoriet van Mars. Het bleken na chemische en mineralogische tests niets anders dan suggestieve mineralen.

Eerder in de vroege jaren '60 beweerde scheikundige Bartholomew Nagy dat hij fossielen had aangetroffen op meteorieten. Meteorietdeskundige Edward Anders en andere critici konden aantonen dat de intrigerende vormen die Nagy vond niets anders waren dan vervormde graanpollen die op de meteoriet waren terecht gekomen nadat hij was gevonden.

Edward Anders van de University of Chicago in Illinois is nu gepensioneerd en weet ook niet wat hij moet denken van Hoovers vondst maar ziet geen reden om aan te nemen dat de vormen een biologische oorsprong hebben. "Ondanks het genereuze gegoochel met hippe namen door Hoover, blijven de gevonden vormen op morfologische gebied in niemandsland", stelt hij in een reactie. De vormen op de foto kunnen volgens hem gemakkelijk zijn gecreëerd door niet levende reacties van chemische aard.

Als deze reacties een aanwijzing zijn voor de impact van Richard Hoovers "ontdekking", dan zal ze vlug vergeten zijn. Een van de deelnemers aan de conferentie in Houston suggereerde zelfs om Hoover op te hangen in de lobby van de conferentiezaal.

Johan Bollen
14 maart 2011, 16:34
Vroeger dachten velen ook dat de zon ronde de aarde draaide. De mens denkt zich graag centraal en uniek.

D'ARTOIS
14 maart 2011, 16:52
God save us from crazy America .......

Laat dat voorlopig voldoende zijn.

manta
14 maart 2011, 16:53
Lollll
wat fossieltjes :-DIk weet uit goedgedocumenteerde bronnen en reportages wat er gaande is, en dit neem ik heeeeeel serieus.
Neem even de tijd om dit door te nemen:
http://www.exopoliticsgb.com/tv
En luister even naar Steve Greer van Disclosureproject.com waar zovele officiële instantie en zelfs astronauten getuigen. Uiteraard is het makkelijker je kop in het zand te steken en de angstverhalen van de media te geloven...
They're evil
They come to harvest our planet ;-)

Huigelaarij zal er altijd zijn bij de egotrippertjes.

Zonder fossieltjes hebben ze ook niet te veel om te bewijzen dat er ooit een dinosaurus rondliep... Een buitenaards fossieltje zou op z'n minst al één klein effectief bewijsje zijn van buitenaards leven...;-)