PDA

View Full Version : schermbreedte


muys
2 juni 2004, 16:55
zou het niet mogelijk iets te doen aan de breedte van sommige posts, er is niets vervelender dan constant van links naar rechts te moeten scrollen wanneer je een onderwerp aan het lezen bent

Jeroen
2 juni 2004, 16:58
Afbeeldingen worden normaal gezien al verkleind, als je ze allemaal naast mekaar gaat zetten maakt dat natuurlijk niet veel uit, dus onder mekaar zetten liefst.

Als je een hele lang zin aaneen typt kan die inderdaad voor onnodig gescroll zorgen, ik ga er eens voor kijken om die tekst te wrappen.

Kun je eventueel een voorbeeldtopic linken waar dit zo is en ook even je schermresolutie vermelden?

muys
3 juni 2004, 08:25
mijn resolutie is 800*600

dit is bij mij eigenlijk het geval in bijna alle topics

Jeroen
3 juni 2004, 09:43
Klopt, de tabellen waarin de inhoud staat zijn net iets breder dan 800px als je hun randen meerekent, normaal gezien zou je echter maar een heel klein beetje moeten scrollen.

muys
3 juni 2004, 10:32
het hangt af van topic tot topic, als ik de volledige tekst van de posts op mijn scherm krijg heb ik er geen probleem mee, maar als dat niet het geval is is dat echt niet praktisch....

soms is het bijna 10 cm dat ik moet scrollen

DaBlacky
3 juni 2004, 11:22
probeer anders eens 1024*768. Dat gebruikt bijna iedereen tegenwoordig. ;)

Normaal kan het niet dat de ene topic breder is dan de andere, tenzij er pipo's bijzitten met een breed onderschrift of brede foto's in de post.

PollyCorrect
11 juni 2004, 21:29
Klopt, de tabellen waarin de inhoud staat zijn net iets breder dan 800px als je hun randen meerekent, normaal gezien zou je echter maar een heel klein beetje moeten scrollen.

ik moet zoveel scrollen : -------------"echter maar een heel klein"

De schoofzak
5 juli 2004, 11:22
Ja, bij mij is dat toch ook veel scrollen van links naar rechts.

En 't schilt veel den enen topic tegenover de andere.

Zoudt 't komen omdat sommigen zeer lange links plaatsen?

't is in ieder geval niet aangenaam.
't is in ieder geval wel efficiënt om mensen met een 'gewoon scherm' weg te houden van diskussies waarvan je ze weg wil houden.

Bobke
5 juli 2004, 11:55
Ja, bij mij is dat toch ook veel scrollen van links naar rechts.

En 't schilt veel den enen topic tegenover de andere.

Zoudt 't komen omdat sommigen zeer lange links plaatsen?

't is in ieder geval niet aangenaam.
't is in ieder geval wel efficiënt om mensen met een 'gewoon scherm' weg te houden van diskussies waarvan je ze weg wil houden.
Inderdaad een van de redenen. Het scherm speelt daarbij geen rol.

Jeroen
14 juli 2004, 19:36
Ja, bij mij is dat toch ook veel scrollen van links naar rechts.

En 't schilt veel den enen topic tegenover de andere.

Zoudt 't komen omdat sommigen zeer lange links plaatsen?

't is in ieder geval niet aangenaam.
't is in ieder geval wel efficiënt om mensen met een 'gewoon scherm' weg te houden van diskussies waarvan je ze weg wil houden.
Inderdaad een van de redenen. Het scherm speelt daarbij geen rol.
Kan afgevangen worden, ik plaats het bij de todo list, maar die is heel lang dus het kan nog wel even duren ;)