PDA

View Full Version : Angst/ fobie


Trixie
11 maart 2011, 21:30
Vertel hier waarvan je echt schrik hebt, mss doodsbang voor bent .Dingen/ dieren/ situaties waarmee de meesten geen probleem hebben.
Ikzelf lijd aan een extreme vorm van hoogtevrees. Gewoon op een stoel gaan staan bv; ik kan dat niet. Onmiddellijk begin ik te zweten en word draaierig in mijn hoofd. Het voelt alsof ik ga flauwvallen, zo erg heb ik het te pakken.
Ik weet het: 't klinkt belachelijk maar ik moet er wel mee leven. Er is maar 1 situatie waarin ik er geen last van heb: wanneer ik paardrijd. (paard = nochtans veel hoger dan ne stoel).
:-)

SDG
11 maart 2011, 21:40
Vuur en branden. Om het met een wetenschappelijke term uit te drukken: pyrofobie. Wanneer ik het huis uitga, kan ik niet nalaten steeds overal te gaan controleren of alle verwarmingstoestellen, fornuisknoppen en dergelijke wel degelijk allemaal af staan. Ik zal dan ook nooit een kaars in huis doen branden en als ik bij mensen op bezoek ga die wel kaarsen hebben staan branden, zal ik me eigenlijk pas echt op mijn gemak voelen zodra die allemaal gedoofd zijn. Ik hoef er wellicht ook niet bij te vertellen dat in de jaren dat ik nog rookte, ik nooit binnenshuis een sigaret opgestoken heb, ook al vroor het buiten dat het kraakte.

globalmedia
11 maart 2011, 21:42
hoofddoekjes 8O8O

Nynorsk
11 maart 2011, 21:43
hoofddoekjes 8O8O

als die er zo uitzien onder hun hoofddoek mogen ze hun hoofddoekjes toch aanhouden zenne :?

Trixie
11 maart 2011, 22:15
Vuur en branden. Om het met een wetenschappelijke term uit te drukken: pyrofobie. Wanneer ik het huis uitga, kan ik niet nalaten steeds overal te gaan controleren of alle verwarmingstoestellen, fornuisknoppen en dergelijke wel degelijk allemaal af staan. Ik zal dan ook nooit een kaars in huis doen branden en als ik bij mensen op bezoek ga die wel kaarsen hebben staan branden, zal ik me eigenlijk pas echt op mijn gemak voelen zodra die allemaal gedoofd zijn. Ik hoef er wellicht ook niet bij te vertellen dat in de jaren dat ik nog rookte, ik nooit binnenshuis een sigaret opgestoken heb, ook al vroor het buiten dat het kraakte.

Ik ken iemand die ook aan pyrofobie lijdt. Die man is bovendien doodsbang van onweer. Wanneer die in de verte een donderslag hoort, kruipt die van de schrik onder z'n lakens.

C2C
11 maart 2011, 22:17
Tandartsen.

dark_lord_of_belgium
11 maart 2011, 22:18
Ik ken iemand die ook aan pyrofobie lijdt. Die man is bovendien doodsbang van onweer. Wanneer die in de verte een donderslag hoort, kruipt die van de schrik onder z'n lakens.

loslopende ratten volgens mij de akiligste beesten die er bestaan

suqar_7loe
11 maart 2011, 22:21
Kippen en vogels.

Trixie
11 maart 2011, 22:22
Tandartsen.

Tja, denk dat ongeveer iedereen daar bang voor is. Daarom is't nog geen doodsangst of een fobie. Alhoewel: er bestaan mensen die zo bang zijn voor den tandarts dat ze al 10, zelfs 15 jaar niet meer op controle geweest zijn en daardoor hun gebit "verloren" hebben. Die nu tandenloos door 't leven moeten...is wel erg.

Trixie
11 maart 2011, 22:25
Kippen en vogels.

Zijt gij bang voor vogels? Ook bv een mus?
Of alleen voor de grotere soorten?

suqar_7loe
11 maart 2011, 22:27
Zijt gij bang voor vogels? Ook bv een mus?
Of alleen voor de grotere soorten?

Alle vogels, kippen, hanen.

Eigenlijk alles dat een snavel heeft.

dark_lord_of_belgium
11 maart 2011, 22:28
Alle vogels, kippen, hanen.

Eigenlijk alles dat een snavel heeft.

en een kanariepietje?

Trixie
11 maart 2011, 22:28
Alle vogels, kippen, hanen.

Eigenlijk alles dat een snavel heeft.

En die lieve eendjes in't park?

suqar_7loe
11 maart 2011, 22:29
en een kanariepietje?

Van het eerste gedeelte wel, van het tweede gedeelte niet.

Trixie
11 maart 2011, 22:29
Van het eerste gedeelte wel, van het tweede gedeelte niet.

:lol::lol:

filosoof
11 maart 2011, 22:29
Vertel hier waarvan je echt schrik hebt, mss doodsbang voor bent .Dingen/ dieren/ situaties waarmee de meesten geen probleem hebben.
Ikzelf lijd aan een extreme vorm van hoogtevrees. Gewoon op een stoel gaan staan bv; ik kan dat niet. Onmiddellijk begin ik te zweten en word draaierig in mijn hoofd. Het voelt alsof ik ga flauwvallen, zo erg heb ik het te pakken.
Ik weet het: 't klinkt belachelijk maar ik moet er wel mee leven. Er is maar 1 situatie waarin ik er geen last van heb: wanneer ik paardrijd. (paard = nochtans veel hoger dan ne stoel).
:-)Ik heb ooit een linkerband moeten vervangen langs een smalle slechtverlichte druk bereden baan in 't donker. Alle 20" een camion achter mij.
Die keer had ik écht schrik. En niet een beetje.8O
Al de rest laat me nogal koud. Ook een gastroscopie zonder verdoving.
Ook een kwaaie hond van 70 cm schofthoogte.

suqar_7loe
11 maart 2011, 22:30
En die lieve eendjes in't park?
Daar loop ik ook van weg.

Met alle respect voor die beesten maar de enige dieren waar ik niet van bang ben zijn: insecten & bepaalde honden & vissen.

suqar_7loe
11 maart 2011, 22:31
:lol::lol:

:-P

Trixie
11 maart 2011, 22:31
Daar loop ik ook van weg.

Met alle respect voor die beesten maar de enige dieren waar ik niet van bang ben zijn: insecten & bepaalde honden & vissen.

En spinnen?

Sus Iratus
11 maart 2011, 22:32
Ik ben bang dat de hemel op mijn dak valt.

dark_lord_of_belgium
11 maart 2011, 22:32
Van het eerste gedeelte wel, van het tweede gedeelte niet.

:lol::-P

ja zo noemen ze da hier bij ons

Trixie
11 maart 2011, 22:33
Ik ben bang dat de hemel op mijn dak valt.

Teveel Asterix gelezen?:-)

suqar_7loe
11 maart 2011, 22:33
En spinnen?
Neen.

filosoof
11 maart 2011, 22:33
Ik ben bang dat de hemel op mijn dak valt.Daar moet de hemel schrik van hebben, niet jij.

suqar_7loe
11 maart 2011, 22:33
:lol::-P

ja zo noemen ze da hier bij ons

Bij mij ook.

Mahalingam
11 maart 2011, 22:37
Tja, denk dat ongeveer iedereen daar bang voor is. Daarom is't nog geen doodsangst of een fobie. Alhoewel: er bestaan mensen die zo bang zijn voor den tandarts dat ze al 10, zelfs 15 jaar niet meer op controle geweest zijn en daardoor hun gebit "verloren" hebben. Die nu tandenloos door 't leven moeten...is wel erg.
Als buitenlander kijk ik wel eens naar de Belgische Staats TV en dan zie ik pratende hoofden waar linkse mantra's uit komen. En dan kijk ik naar die gebitten. Oei.
Nu vraag ik mij af: waarom komt tandarts angst zo veel voor onder linkse woordvoerders?

Sus Iratus
11 maart 2011, 22:46
Daar moet de hemel schrik van hebben, niet jij.
Indien u reeds in die hemel vertoeft misschien wel ja. Vooropgesteld dat u de hemel zou verdienen natuurlijk.

dark_lord_of_belgium
11 maart 2011, 22:47
Indien u reeds in die hemel vertoeft misschien wel ja. Vooropgesteld dat u de hemel zou verdienen natuurlijk.

toch zeer simpel op verlof met de vlieger en je zit in de hamel tis niet de zevende ma toch hemel is hemel:evil::twisted:

Sus Iratus
11 maart 2011, 22:54
toch zeer simpel op verlof met de vlieger en je zit in de hamel tis niet de zevende ma toch hemel is hemel:evil::twisted:
Ja, maar als halve prins der duyschternisse ligt dat natuurlijk ietwat gevoelig.

Sus Iratus
11 maart 2011, 22:54
Teveel Asterix gelezen?:-)
Ook al ;)

Trixie
11 maart 2011, 22:55
Ook al ;)

Bij Toutatis!

Sus Iratus
11 maart 2011, 22:56
Bij Toutatis!
Is er hier nergens een bard te vinden die we kunnen knevelen terwijl we ons volvreten aan everzwijn?

dark_lord_of_belgium
11 maart 2011, 22:58
Is er hier nergens een bard te vinden die we kunnen knevelen terwijl we ons volvreten aan everzwijn?

:lol:

SDG
11 maart 2011, 22:59
Ik ken iemand die ook aan pyrofobie lijdt. Die man is bovendien doodsbang van onweer. Wanneer die in de verte een donderslag hoort, kruipt die van de schrik onder z'n lakens.

Vuurwerk is ook zoiets waar ik niet echt happig ben. Zeker als ik zo van die berichten lees van mensen die met nieuwjaar vuurwerk afsteken, waarbij een verdwaalde pijl op een dak van een huis terechtkomt, dat vervolgens helemaal afbrandt. :?

Trixie
11 maart 2011, 22:59
Is er hier nergens een bard te vinden die we kunnen knevelen terwijl we ons volvreten aan everzwijn?

We kunnen eens rondvragen of er hier ene bard op dit forum rondwaart. Vind je dat ok, Bellefleur?

Trixie
11 maart 2011, 23:01
Is er hier nergens een bard te vinden die we kunnen knevelen terwijl we ons volvreten aan everzwijn?

Tiens; kunnen we Dronkoers daar ni voor gebruiken?
Om te knevelen bedoel ik...:-)

Mitgard
11 maart 2011, 23:02
Vertel hier waarvan je echt schrik hebt, mss doodsbang voor bent .Dingen/ dieren/ situaties waarmee de meesten geen probleem hebben.


Een paar dingen maar waaronder lightproducten, vensterenveloppen, geitenkaas, kledingwinkels, de kleur fuchsia, stereotype vrouwen-onderwerpen �* la terrastegels/tuinmeubelen/geheimzinnige ziektes, enthousiasmefascisme in het algemeen, mannen met een paardenstaart, motards, smartphones, glazen tafels, pizza's met ananas op, witte broeken en mensen die geen vis lusten.

Trixie
11 maart 2011, 23:04
Vuurwerk is ook zoiets waar ik niet echt happig ben. Zeker als ik zo van die berichten lees van mensen die met nieuwjaar vuurwerk afsteken, waarbij een verdwaalde pijl op een dak van een huis terechtkomt, dat vervolgens helemaal afbrandt. :?

Hebt gij dan ook schrik van elektriciteit? Bv als de elektriciteit uitvalt; raakt ge dan in paniek? Die man waar ik het over had die wordt gek wanneer er een stroompanne is...vind dat echt heel erg voor hem.

Sus Iratus
11 maart 2011, 23:08
Tiens; kunnen we Dronkoers daar ni voor gebruiken?
Om te knevelen bedoel ik...:-)
Terwijl de rest van het forum everzwijn aan het vreten is en alcohol aan het slempen?

Ocharme Dronkoers, dat wil ik hem echt niet aandoen.

SDG
11 maart 2011, 23:08
Hebt gij dan ook schrik van elektriciteit? Bv als de elektriciteit uitvalt; raakt ge dan in paniek? Die man waar ik het over had die wordt gek wanneer er een stroompanne is...vind dat echt heel erg voor hem.

Dat niet, nee. Dat vind ik eigenlijk enkel vervelend, omdat je van je alledaagse comfort beroofd bent. Geen verwarming 's winters, geen verlichting 's avonds, geen warm water om je te wassen...

Trixie
11 maart 2011, 23:08
Een paar dingen maar waaronder lightproducten, vensterenveloppen, geitenkaas, kledingwinkels, de kleur fuchsia, stereotype vrouwen-onderwerpen �* la terrastegels/tuinmeubelen/geheimzinnige ziektes, enthousiamsefascisme in het algemeen, mannen met een paardenstaart, motards, smartphones, glazen tafels, pizza's met ananas op, witte broeken en mensen die geen vis lusten.

Kan daar inkomen; alles wat ge opnoemt. Maar...wat hebt gij tegen MOTARDS? Mijn aller-allerbeste maten zijn dus motard. Zijn als het ware mijn broers. Toffe, lieve mensen. Zoals gij en ik. Hebben ook vrouw en kind en (de meesten) gaan gewoon werken hoor. Leve de motards!!

From_Vlaanderen
11 maart 2011, 23:13
Ik heb van niets schrik.

Nynorsk
11 maart 2011, 23:16
als ik in m'n bed lig en ik voel een mamba aan mijn benen.
als ik uit de badkamer kom en er staat een hongerige hyena voor me.
zo van die dingen, dan ben ik wel efkes bang.

Mitgard
11 maart 2011, 23:17
Kan daar inkomen; alles wat ge opnoemt. Maar...wat hebt gij tegen MOTARDS? Mijn aller-allerbeste maten zijn dus motard. Zijn als het ware mijn broers. Toffe, lieve mensen. Zoals gij en ik. Hebben ook vrouw en kind en (de meesten) gaan gewoon werken hoor. Leve de motards!!

Ze zullen niet allemaal zo zijn maar er reed er laatst weer ene voor mij, compleet dubbelgeplooid op zo'n baanmachien, ge kent dat: agressieve rijstijl, bumperkleven, ostentatief slalommen (1-baansvak en het ging duidelijk niet snel genoeg) alsof de weg van hun is.
Ze hebben precies niet door dat zij wel het meest kwetsbaar zijn als er iets gebeurd.

From_Vlaanderen
11 maart 2011, 23:17
als ik in m'n bed lig en ik voel een mamba aan mijn benen.
als ik uit de badkamer kom en er staat een hongerige hyena voor me.
zo van die dingen, dan ben ik wel efkes bang.

Ik heb altijd een mes bij. :lol:

Trixie
11 maart 2011, 23:27
Ze zullen niet allemaal zo zijn maar er reed er laatst weer ene voor mij, compleet dubbelgeplooid op zo'n baanmachien, ge kent dat: agressieve rijstijl, bumperkleven, ostentatief slalommen (1-baansvak en het ging duidelijk niet snel genoeg) alsof de weg van hun is.
Ze hebben precies niet door dat zij wel het meest kwetsbaar zijn als er iets gebeurd.

Ja, maar zo'n mannen hebt ge ook bij de "niet-motards".

Trixie
11 maart 2011, 23:29
Ik heb van niets schrik.

Ah nee want gij hebt steeds uw geweer bij.:-)

From_Vlaanderen
11 maart 2011, 23:42
Ah nee want gij hebt steeds uw geweer bij.:-)

Voila

Nynorsk
11 maart 2011, 23:43
Ik heb altijd een mes bij. :lol:

'k wil u wel eens bezig zien, met een mes tegen een mamba die in uwen teen wil bijten. ha!

Nynorsk
11 maart 2011, 23:46
zo gewoon staan babbelen met enen en ineens een mes tegen uw buik voelen, dan ben ik ook wel wat ongerust.

Nynorsk
11 maart 2011, 23:47
een hartaanval krijgen terwijl pelleke net aan m'n rad hangt.
dat zou zo triestig zijn :(

From_Vlaanderen
11 maart 2011, 23:58
zo gewoon staan babbelen met enen en ineens een mes tegen uw buik voelen, dan ben ik ook wel wat ongerust.

Dan sta je te dicht. En wie zegt dat het een mes is?

Demper
11 maart 2011, 23:59
Proffen die mij willen buizen.

Nynorsk
12 maart 2011, 00:00
Dan sta je te dicht. En wie zegt dat het een mes is?

eh het was weldegelijk een mes :?

From_Vlaanderen
12 maart 2011, 00:01
eh het was weldegelijk een mes :?

Ge moet maar denken; tegen is niet in.

filosoof
12 maart 2011, 00:03
zo gewoon staan babbelen met enen en ineens een mes tegen uw buik voelen, dan ben ik ook wel wat ongerust.Duidelijk een slecht gekozen 'vriend'.

filosoof
12 maart 2011, 00:04
Proffen die mij willen buizen.Pas maar op, ik sta aan hun kant. :twisted:8-)

Nynorsk
12 maart 2011, 00:04
Ge moet maar denken; tegen is niet in.

nee, ne mens heeft gelukkig meer kracht dan anders in zo'n situaties.

Nynorsk
12 maart 2011, 00:05
Duidelijk een slecht gekozen 'vriend'.

ja filo ja, 't was een vriend.

From_Vlaanderen
12 maart 2011, 00:07
nee, ne mens heeft gelukkig meer kracht dan anders in zo'n situaties.

Achja, ik heb ook al bajonet in mijn lijf gehad. :lol:

Demper
12 maart 2011, 00:09
ja filo ja, 't was een vriend.

Ge moet ook niet de straat afschuimen en at random aan psychopaten vragen of ze een relatie willen.

filosoof
12 maart 2011, 00:10
Alle vogels, kippen, hanen.

Eigenlijk alles dat een snavel heeft.Alleen ganzen en zwanen vind ik aggressief. kippen en duiven (ongepluimde!) eerder vies.
Waterjuffers griezelig.

From_Vlaanderen
12 maart 2011, 00:11
Kippen en duiven eerder vies.
Kip vind ik ook wat droog, maar duiven vind ik heel lekker.

Demper
12 maart 2011, 00:13
Kip vind ik ook wat droog, maar duiven vind ik heel lekker.

Ik kan ne kippefilet zodanig bereiden dat hij heerlijk sappig en mals is.

From_Vlaanderen
12 maart 2011, 00:16
Ik kan ne kippefilet zodanig bereiden dat hij heerlijk sappig en mals is.

Zonder saus?

Demper
12 maart 2011, 00:17
Zonder saus?

Yup

Nynorsk
12 maart 2011, 00:19
ge kunt een duif anders ook heel droog krijgen.

From_Vlaanderen
12 maart 2011, 00:22
Yup

Hoe?
Stoven in wijn?

filosoof
12 maart 2011, 00:24
Ik kan ne kippefilet zodanig bereiden dat hij heerlijk sappig en mals is.publiceer 't gerust. :)

filosoof
12 maart 2011, 00:25
Kip vind ik ook wat droog, maar duiven vind ik heel lekker.Eten wil ik ze wel (met fijne erwtjes en stukjes spek bvb of met bessen), 't is levend dat ik ze vies vind.

From_Vlaanderen
12 maart 2011, 00:25
Eten wil ik ze wel, 't is levend dat ik ze vies vind.

Schiet ze dan neer.

filosoof
12 maart 2011, 00:27
Schiet ze dan neer.In 't stad? :-o

From_Vlaanderen
12 maart 2011, 00:30
In 't stad? :-o

In Brussel schieten ze toch wel meer.

Demper
12 maart 2011, 00:37
Hoe?
Stoven in wijn?

publiceer 't gerust. :)

Oke, ik zal jullie helpen.

1. Marineren
Marineer uw kipfilet in een mengsel van olie en kruiden.

Gebruik arachideolie en smijt daar vanalles bij.
Paprikapoeder, komijn, koriander,... kijk bij de kruiden in de supermarkt.
Geen zout toevoegen. (onttrekt vocht)

Het beste is om uw olie en kruiden mengsel op voorhand te maken zodat je kan proeven. Eens het op smaak is, giet het mengsel in een diepvries zakje. Smijt daar uw filets bij. Goed schudden en shaken met de zak. Toe maken met een rekkerke. Een volledige nacht laten marineren in de frigo.

2. Grillen
Zet een grillpan op het vuur. Lichtjes met de vingers instrijken met arachideolie. Zet het vuur aan en laat goed heet worden.

Af en toe een hand boven de pan houden. Als je de hitte goed voelt opstijgen, kipfilets erop. Nu kan je wel zout op de filets strooien.

Het vuur niet minderen!!! Dit is geen garingsproces, dit dient om het vlees te kleuren en goed toe te schroeien zodat het vocht erin blijft.
Wacht niet te lang met omdraaien!!!
Eens ze kleur hebben langs beide kanten, leg de filets op een bakplaat.

3. Afgaren in de oven
Voor je begint met grillen, de oven voorverwarmen op 160°.

Niet 120, niet 180, maar 160°!!
Temperatuur is hier heel belangrijk.

Kipfilets in de oven plaatsen en +/- 15 minuten laten garen.
!!!LET OP!!! Deze tijd is indicatief.
Kip moet volledig gaar zijn.
Snijd na 15 minuten het dikste exemplaar open.
Is dat vanbinnen wit en dus gaar, haal je de bakplaat uit de oven.
Laten rusten hoeft niet, je zal zien bij het opensnijden dat het vocht eruit loopt.

suqar_7loe
12 maart 2011, 00:42
Demper is een keukenprins.. Wie had dat verwacht, seg!

Demper
12 maart 2011, 00:43
Demper is een keukenprins.. Wie had dat verwacht, seg!

Ik ben een levensgenieter.

:>

suqar_7loe
12 maart 2011, 00:48
Ik ben een levensgenieter.

:>
Ik lees het. Het is u gegund :-D

Demper
12 maart 2011, 00:50
Ik lees het. Het is u gegund :-D

Kan jij een beetje koken?
(naast koken van woede)

suqar_7loe
12 maart 2011, 01:05
Kan jij een beetje koken?
(naast koken van woede)
Ja, een beetje.

(ik kook niet gauw van woede hoor, hoe kom je daar bij)

bgf324
12 maart 2011, 01:07
Ik ben bang voor niets :cheer:

Enkel voor spinnen :|

Vlaamse Leeuwin
12 maart 2011, 09:10
Ingesloten zitten of vast komen te zitten in het water.
Als 6 jarige tijdens oudejaarsnacht in het zwembad van mijn tante getuimeld,en het duurde wel ff voor iemand dat in de gaten had. Pas een paar jaar later is die angst begonnen. Als we bv met de wagen langs het kanaal rijden dan breekt het angstzweet mij uit,doe ik mijn gordel uit en heb ik de portierknop al vast zodat ik bij een eventuele 'duik' vlug uit de wagen zou zijn.
Met de fiets of te voet langs het kanaal is geen probleem, ik kan zwemmen en ik zwem zelfs graag.
Ook met de trein naar Londen is een big No No, in die tunnel krijgen ze mij niet. We gaan dikwijls de Westerscheldetunnel door , en die 6 km is telkens een hel.
Ook bij het zien van verdrinkingsscene's op tv heb ik het lastig: angszweet, hartkloppingen en het gevoel geen adem te krijgen. Meestal is dat voor mij het sein om ff naar de keuken te gaan om mijn glas bij te vullen.
Klinkt waarschijnlijk heel stom en een belachelijke angst voor jullie. :?

Nynorsk
12 maart 2011, 10:00
Ingesloten zitten of vast komen te zitten in het water.
Als 6 jarige tijdens oudejaarsnacht in het zwembad van mijn tante getuimeld,en het duurde wel ff voor iemand dat in de gaten had. Pas een paar jaar later is die angst begonnen. Als we bv met de wagen langs het kanaal rijden dan breekt het angstzweet mij uit,doe ik mijn gordel uit en heb ik de portierknop al vast zodat ik bij een eventuele 'duik' vlug uit de wagen zou zijn.
Met de fiets of te voet langs het kanaal is geen probleem, ik kan zwemmen en ik zwem zelfs graag.
Ook met de trein naar Londen is een big No No, in die tunnel krijgen ze mij niet. We gaan dikwijls de Westerscheldetunnel door , en die 6 km is telkens een hel.
Ook bij het zien van verdrinkingsscene's op tv heb ik het lastig: angszweet, hartkloppingen en het gevoel geen adem te krijgen. Meestal is dat voor mij het sein om ff naar de keuken te gaan om mijn glas bij te vullen.
Klinkt waarschijnlijk heel stom en een belachelijke angst voor jullie. :?

ai, flink trauma precies.
nooit overwogen om dat te laten behandelen? lijkt me behoorlijk vervelend, nl, die angst.

Vlaamse Leeuwin
12 maart 2011, 10:16
ai, flink trauma precies.
nooit overwogen om dat te laten behandelen? lijkt me behoorlijk vervelend, nl, die angst.

Overwogen wel ,ja.
Maar er niet aan begonnen toen bleek dat een deel van de behandeling bestond uit duiksessies waarbij ze je met een auto in een zwembad dumpen ,om daarna onder begeleiding jezelf te bevrijden. NO WAY 8O

Nynorsk
12 maart 2011, 10:35
Overwogen wel ,ja.
Maar er niet aan begonnen toen bleek dat een deel van de behandeling bestond uit duiksessies waarbij ze je met een auto in een zwembad dumpen ,om daarna onder begeleiding jezelf te bevrijden. NO WAY 8O

EH?
neenee, zo drastisch moet dat niet gaan.
probeer anders eens iemand te zoeken die met EMDR werkt, daar moet ge niet voor in 't water plonzen.
De bedoeling lijkt me niet dat ge niet meer bang zijt als ge in een auto onder water zit (een portie angst lijkt me dan op zijn plaats) maar dat ge 'normaal' kunt doen en voelen als ge naast water rijdt :?

Albrecht
12 maart 2011, 11:23
Bijen, wespen en soortgelijke beestjes.

Scherven A. Mok
12 maart 2011, 11:30
mensen

suqar_7loe
12 maart 2011, 14:46
mensen
Watvoor mensen?

filosoof
12 maart 2011, 14:48
Ingesloten zitten of vast komen te zitten in het water.
Als 6 jarige tijdens oudejaarsnacht in het zwembad van mijn tante getuimeld,en het duurde wel ff voor iemand dat in de gaten had. Pas een paar jaar later is die angst begonnen. Als we bv met de wagen langs het kanaal rijden dan breekt het angstzweet mij uit,doe ik mijn gordel uit en heb ik de portierknop al vast zodat ik bij een eventuele 'duik' vlug uit de wagen zou zijn.
Met de fiets of te voet langs het kanaal is geen probleem, ik kan zwemmen en ik zwem zelfs graag.
Ook met de trein naar Londen is een big No No, in die tunnel krijgen ze mij niet. We gaan dikwijls de Westerscheldetunnel door , en die 6 km is telkens een hel.
Ook bij het zien van verdrinkingsscene's op tv heb ik het lastig: angszweet, hartkloppingen en het gevoel geen adem te krijgen. Meestal is dat voor mij het sein om ff naar de keuken te gaan om mijn glas bij te vullen.
Klinkt waarschijnlijk heel stom en een belachelijke angst voor jullie. :?

Niet belachelijk: claustrofobie.

filosoof
12 maart 2011, 14:54
@Demper, thnx ! :)

suqar_7loe
12 maart 2011, 14:54
Overwogen wel ,ja.
Maar er niet aan begonnen toen bleek dat een deel van de behandeling bestond uit duiksessies waarbij ze je met een auto in een zwembad dumpen ,om daarna onder begeleiding jezelf te bevrijden. NO WAY 8O

Misschien toch maar in therapie gaan. Anders blijft ge zitten met die angst.

Txiki
12 maart 2011, 15:56
Dat er te weinig bier is.

Trixie
12 maart 2011, 16:03
Dat er te weinig bier is.

Wat is te weinig? Als ge nog maar één krat staan hebt?

Txiki
12 maart 2011, 16:04
Wat is te weinig? Als ge nog maar één krat staan hebt?

Als er teveel volk in't café of op een festival is.

Trixie
12 maart 2011, 16:05
Als er teveel volk in't café of op een festival is.

Ah, zo. Pest die dan buiten hé.

Txiki
12 maart 2011, 16:06
Ah, zo. Pest die dan buiten hé.

:lol: met als risico dat ik eruit gesjot word...

debbie
12 maart 2011, 16:12
Zal over mijn angsten maar zwijgen :rofl:

lombas
12 maart 2011, 16:20
Met onbekenden babbelen.

Veel volk om me heen, of veel lawaai.

Warmte/zweten.

Spinnen, en vele andere insecten.

Trixie
12 maart 2011, 16:50
Met onbekenden babbelen.

Veel volk om me heen, of veel lawaai.

Warmte/zweten.

Spinnen, en vele andere insecten.

Spinnen zijn geen insecten...maar 't valt wel op hoeveel mensen daar bang voor zijn.

Xenophon
12 maart 2011, 16:51
Spinnen zijn geen insecten...maar 't valt wel op hoeveel mensen daar bang voor zijn.

Amai lombas, en jij bent tot je 27 naar school geweest?

Trixie
12 maart 2011, 16:55
Ingesloten zitten of vast komen te zitten in het water.
Als 6 jarige tijdens oudejaarsnacht in het zwembad van mijn tante getuimeld,en het duurde wel ff voor iemand dat in de gaten had. Pas een paar jaar later is die angst begonnen. Als we bv met de wagen langs het kanaal rijden dan breekt het angstzweet mij uit,doe ik mijn gordel uit en heb ik de portierknop al vast zodat ik bij een eventuele 'duik' vlug uit de wagen zou zijn.
Met de fiets of te voet langs het kanaal is geen probleem, ik kan zwemmen en ik zwem zelfs graag.
Ook met de trein naar Londen is een big No No, in die tunnel krijgen ze mij niet. We gaan dikwijls de Westerscheldetunnel door , en die 6 km is telkens een hel.
Ook bij het zien van verdrinkingsscene's op tv heb ik het lastig: angszweet, hartkloppingen en het gevoel geen adem te krijgen. Meestal is dat voor mij het sein om ff naar de keuken te gaan om mijn glas bij te vullen.
Klinkt waarschijnlijk heel stom en een belachelijke angst voor jullie. :?

Vind dat helemaal niet stom hoor. Vind het veel beschamender dat ik op nen halve meter hoogte al hoogtevrees heb. Ik heb ooit eens anderhalf uur op ne stoel rechtstaand doorgebracht tot mijn ventje thuiskwam van zijn werk. 'k Was op ne stoel gaan staan om de gordijnen op te hangen maar durfde er niet meer af. Ik was gewoon verstijfd van angst. Kon mij totaal ook niet meer bewegen, alsof ik verlamd was.

Trixie
12 maart 2011, 16:56
Amai lombas, en jij bent tot je 27 naar school geweest?

Was wel ni de bedoeming om Lombas te kwetsen ofzo...was een spontane reactie van mij.:-)

Trixie
12 maart 2011, 16:56
Sorry; moest zijn "bedoeling".

Txiki
12 maart 2011, 16:57
Vind dat helemaal niet stom hoor. Vind het veel beschamender dat ik op nen halve meter hoogte al hoogtevrees heb. Ik heb ooit eens anderhalf uur op ne stoel rechtstaand doorgebracht tot mijn ventje thuiskwam van zijn werk. 'k Was op ne stoel gaan staan om de gordijnen op te hangen maar durfde er niet meer af. Ik was gewoon verstijfd van angst. Kon mij totaal ook niet meer bewegen, alsof ik verlamd was.

Toch wel. Van die stoere leeuwin schiet niet veel meer over nu. 8-)

Xenophon
12 maart 2011, 16:57
Was wel ni de bedoeming om Lombas te kwetsen ofzo...was een spontane reactie van mij.:-)

Nee, natuurlijk niet.

Scherven A. Mok
12 maart 2011, 16:58
Watvoor mensen?


Geen onderscheid. Maar wel naargelang de situatie (ruimte, hoeveelheid, hoedanigheid, ... ).

Trixie
12 maart 2011, 17:01
Toch wel. Van die stoere leeuwin schiet niet veel meer over nu. 8-)

Waarvan zijt gij bang? En zeg nu niet van niks he. Iedereen heeft wel ergens schrik van. Alleen geven sommigen dat niet graag toe...

Trixie
12 maart 2011, 17:02
Toch wel. Van die stoere leeuwin schiet niet veel meer over nu. 8-)

Vind het wel dapper van haar dat ze ervoor durft uitkomen.

Txiki
12 maart 2011, 17:04
Waarvan zijt gij bang? En zeg nu niet van niks he. Iedereen heeft wel ergens schrik van. Alleen geven sommigen dat niet graag toe...

Van machteloosheid.

Txiki
12 maart 2011, 17:05
Vind het wel dapper van haar dat ze ervoor durft uitkomen.

tuurlijk

lantjes
12 maart 2011, 17:10
Vind dat helemaal niet stom hoor. Vind het veel beschamender dat ik op nen halve meter hoogte al hoogtevrees heb. Ik heb ooit eens anderhalf uur op ne stoel rechtstaand doorgebracht tot mijn ventje thuiskwam van zijn werk. 'k Was op ne stoel gaan staan om de gordijnen op te hangen maar durfde er niet meer af. Ik was gewoon verstijfd van angst. Kon mij totaal ook niet meer bewegen, alsof ik verlamd was.

Die van ons durfde vroeger zelfs niet uit een diep bord eten....;-)

Vlaamse Leeuwin
12 maart 2011, 17:15
Niet belachelijk: claustrofobie.

Claustrofobie zou ik het niet noemen Filo. Ik voel totaal geen angst als ik in een kleine lift of andere kleine ruimte zit. Ik heb ook geen angst om ergens opgesloten te zitten.
Enkel als er water mee gemoeid is, zoals met een auto in het kanaal belanden,in een tunnel onder zee en dan de ergste doomscenario's die bij me opkomen, en eerlijk ....een cruiseschip is ook niet mijn dada.
En eigenlijk hoeven er nog geen voer-of vaartuigen mee gemoeid te zijn.....zo ooit een paar jaar terug voor mijn job een rondleiding gehad in de Brusselse riolen. Na 10 minuten mocht een van die begeleiders met mij terug naar boven want ik stond op het punt om een tante Sidonia'ke te doen....TILT slaan dus. :oops:

Vlaamse Leeuwin
12 maart 2011, 17:16
Toch wel. Van die stoere leeuwin schiet niet veel meer over nu. 8-)

thx

filosoof
12 maart 2011, 17:17
In Brussel schieten ze toch wel meer.Nee.

filosoof
12 maart 2011, 17:19
Vind dat helemaal niet stom hoor. Vind het veel beschamender dat ik op nen halve meter hoogte al hoogtevrees heb. Ik heb ooit eens anderhalf uur op ne stoel rechtstaand doorgebracht tot mijn ventje thuiskwam van zijn werk. 'k Was op ne stoel gaan staan om de gordijnen op te hangen maar durfde er niet meer af. Ik was gewoon verstijfd van angst. Kon mij totaal ook niet meer bewegen, alsof ik verlamd was.Eén van mijn collegas heeft dat met trappen afgaan. Die vroeg daarom een overplaatsing naar een dienst in een ander gebouw (met liften)

Pin en Puk
12 maart 2011, 17:22
Prostaat onderzoek
Of eender wat als ze er langs achter ingaan:lol:

Vlaamse Leeuwin
12 maart 2011, 17:23
Met onbekenden babbelen.

Veel volk om me heen, of veel lawaai.

Warmte/zweten.

Spinnen, en vele andere insecten.

Van spinnen heb ik niet echt een angst. Maar ik verschiet daar altijd zo van hé. :?
Eens het eerste verschot voorbij is en ik niet meer sta te springen en te stampen gelijk een losgeslagen Maori .... dan lukt het mij wel om die spin dood te meppen.
Idem eigenlijk voor muizen. Ik vind ze eigenlijk best een lief snuiteke hebben , maar dat er geen een mij durft te doen verschieten door plots voor mijn voeten te lopen..... dan is't Vlaamse leeuwin in jumpstyle versie :oops:
T'is niet voor niks dat mijn man mij soms Stampertje noemt :mrgreen:

filosoof
12 maart 2011, 17:24
Ik heb ooit een linkerband moeten vervangen langs een smalle slechtverlichte druk bereden baan in 't donker. Alle 20" een camion achter mij.
Die keer had ik écht schrik. En niet een beetje.8O
Al de rest laat me nogal koud. Ook een gastroscopie zonder verdoving.
Ook een kwaaie hond van 70 cm schofthoogte. En die schrik voor snel rijdende camions zit er 30 jaar later nog in. :-(

filosoof
12 maart 2011, 17:26
Van spinnen heb ik niet echt een angst. Maar ik verschiet daar altijd zo van hé. :?
Eens het eerste verschot voorbij is en ik niet meer sta te springen en te stampen gelijk een losgeslagen Maori .... dan lukt het mij wel om die spin dood te meppen.
Idem eigenlijk voor muizen. Ik vind ze eigenlijk best een lief snuiteke hebben , maar dat er geen een mij durft te doen verschieten door plots voor mijn voeten te lopen..... dan is't Vlaamse leeuwin in jumpstyle versie :oops:
T'is niet voor niks dat mijn man mij soms Stampertje noemt :mrgreen:Muizen?

We hebben ooit eens een lerares op haar bureau zien klimmen omwille van twee witte muizen.

Ze is erop gebleven tot de directeur kwam om 'orde' te herstellen.

kameleon
12 maart 2011, 17:31
Ik ben bang van advocaten, politiekers en gerecht.
Het grenst aan alle logica en je kan er weinig tegen beginnen.

Ars_Nova
12 maart 2011, 19:02
als die er zo uitzien onder hun hoofddoek mogen ze hun hoofddoekjes toch aanhouden zenne :?

Haha, een Egyptische post-doc bij ons zei ooit eens: "If it's a very beautiful woman then it's better for her that certain men don't see her. And if it's an ugly woman... well... nobody wants to see that."

:D :D

Ars_Nova
12 maart 2011, 19:17
Ik ben bang voor niets :cheer:

Enkel voor spinnen :|

Da kunt ge trainen. Ik ben persoonlijk totaal fan van Emelda, mijn huisspin.

MakingProgress
12 maart 2011, 20:56
Voor al da volk dat bang is voor spinnen is er goed nieuws.

Lees hier (http://forum.politics.be/showthread.php?t=127408) maar.

From_Vlaanderen
12 maart 2011, 23:31
Ik zeg het schik hebben van zo'n dinges. Dat kreeg ik thuis niet verkocht. Zo simpel was dat.
De stelling op, van de laadbrug springen, bommen omzagen, zwemmen aan het fort van Oelegem.
Tof man.

dark_lord_of_belgium
13 maart 2011, 00:08
Als er teveel volk in't café of op een festival is.

:lol::-P:evil: lol ma als je op de juiste plek bent is er nooit te weinig bier alleen te weinig volk om te bedienen :-P

dark_lord_of_belgium
13 maart 2011, 00:09
Voor al da volk dat bang is voor spinnen is er goed nieuws.

Lees hier (http://forum.politics.be/showthread.php?t=127408) maar.

:lol:

Trixie
13 maart 2011, 00:20
Angst kan erge dingen met iemand doen. Mijn buurvrouw heeft een "kikker-en paddenfobie". Zij is een heel goede en toegewijde moeder; haar kinderen komen steeds op de eerste plaats. Een tweetal jaar geleden echter, terwijl zij aan het kuisen was, zat er een pad onder de keldertrap. Haar jongste kindje was haar namiddagdutje aan het doen. Toen mijn buurvrouw die pad onder den trap zag zitten, is ze in volle paniek haar huis ontvlucht. Ze is gewoon gaan lopen. Ondanks dat haar dochtertje thuis lag te slapen. Pas tegen dat hare man thuiskwam van zijn werk is ze terug naar huis durven keren. Sindsdien heeft ze geen stap meer in de kelder durven zetten.
Vind da wel erg zenne.

From_Vlaanderen
13 maart 2011, 00:35
Angst kan erge dingen met iemand doen. Mijn buurvrouw heeft een "kikker-en paddenfobie". Zij is een heel goede en toegewijde moeder; haar kinderen komen steeds op de eerste plaats. Een tweetal jaar geleden echter, terwijl zij aan het kuisen was, zat er een pad onder de keldertrap. Haar jongste kindje was haar namiddagdutje aan het doen. Toen mijn buurvrouw die pad onder den trap zag zitten, is ze in volle paniek haar huis ontvlucht. Ze is gewoon gaan lopen. Ondanks dat haar dochtertje thuis lag te slapen. Pas tegen dat hare man thuiskwam van zijn werk is ze terug naar huis durven keren. Sindsdien heeft ze geen stap meer in de kelder durven zetten.
Vind da wel erg zenne.

Wat een flauw excuus om de man naar de kelder te sturen.

MaGNiFiCaT
13 maart 2011, 00:45
Ik zou diep moeten denken...

bgf324
13 maart 2011, 00:46
Ik zou diep moeten denken...

Is dat een fobie? 8O

Trixie
13 maart 2011, 00:52
Is dat een fobie? 8O

:lol:

MaGNiFiCaT
13 maart 2011, 01:00
Is dat een fobie? 8O

Soms. Soms weet men de waarheid beter niet.

From_Vlaanderen
13 maart 2011, 01:03
Soms. Soms weet men de waarheid beter niet.

Die jij hier ooit eens postte?

Trixie
13 maart 2011, 01:05
Ik zou diep moeten denken...

't Lukt precies ni goed.:-)

MaGNiFiCaT
13 maart 2011, 01:06
't Lukt precies ni goed.:-)

Kzou eens moeten kijken in de kan.

Trixie
13 maart 2011, 01:11
Kzou eens moeten kijken in de kan.

In den Koninklijke kan?

MaGNiFiCaT
13 maart 2011, 01:12
In den Koninklijke kan?

Idd, deze is erg groot. Maar nog niet groot genoeg voor mij.

lombas
13 maart 2011, 09:08
Amai lombas, en jij bent tot je 27 naar school geweest?

22.

;-)

Ik heb maar twee Masters hé.

En dat het geen insecten zijn, het zijn allemaal ongewervelden, en ik heb daar iets tegen. Van gamba tot kakkerlak.

lombas
13 maart 2011, 09:09
Was wel ni de bedoeming om Lombas te kwetsen ofzo...was een spontane reactie van mij.:-)

We leren alle dagen bij.

Maar ik haat dus ongewervelden.

:x

lombas
13 maart 2011, 09:11
Van spinnen heb ik niet echt een angst. Maar ik verschiet daar altijd zo van hé. :?
Eens het eerste verschot voorbij is en ik niet meer sta te springen en te stampen gelijk een losgeslagen Maori .... dan lukt het mij wel om die spin dood te meppen.
Idem eigenlijk voor muizen. Ik vind ze eigenlijk best een lief snuiteke hebben , maar dat er geen een mij durft te doen verschieten door plots voor mijn voeten te lopen..... dan is't Vlaamse leeuwin in jumpstyle versie :oops:
T'is niet voor niks dat mijn man mij soms Stampertje noemt :mrgreen:

:-D

De enige plek waar ik met spinnen om kon, was in Cuba. Bij die joekels moest je wel even koelbloedig zijn.

Ik merk nu ook wel, met samen te wonen, dat ik de stereotiepe rol krijg aangemeten om het huis te bevrijden van allerlei ongewervelden (ik zal voorzichtig zijn).

Vlaamse Leeuwin
13 maart 2011, 10:13
:-D

De enige plek waar ik met spinnen om kon, was in Cuba. Bij die joekels moest je wel even koelbloedig zijn.

Ik merk nu ook wel, met samen te wonen, dat ik de stereotiepe rol krijg aangemeten om het huis te bevrijden van allerlei ongewervelden (ik zal voorzichtig zijn).

:lol:

Weet je wat ook zo creepy is?
Een joekel van een spin op het plafond zien zitten, vlug om een bortsel/stofzuiger/ander moordwapen lopen ,en als je terugkomt: geen spin meer te vinden. 8O

From_Vlaanderen
13 maart 2011, 22:41
:lol:

Weet je wat ook zo creepy is?
Een joekel van een spin op het plafond zien zitten, vlug om een bortsel/stofzuiger/ander moordwapen lopen ,en als je terugkomt: geen spin meer te vinden. 8O

Ik herinner me dat ik ook eens op bevel van hysterisch geroep een spin moest dooddoen.
Met de sloef *SMEEER* een heel roodbruine streep op de plafond. :twisted:

Diana_
13 maart 2011, 22:54
Katten.

den dinges
14 maart 2011, 00:04
Kippen en vogels.

Ik dacht dat jij schrik had van varkens, zoals alle moslims ?

den dinges
14 maart 2011, 00:06
Ik heb ooit een linkerband moeten vervangen langs een smalle slechtverlichte druk bereden baan in 't donker. Alle 20" een camion achter mij.Die keer had ik écht schrik. En niet een beetje.8O
Al de rest laat me nogal koud. Ook een gastroscopie zonder verdoving.
Ook een kwaaie hond van 70 cm schofthoogte.

Verdacht veel geluk heb jij...En wij hier tegenslag...:cry:

Dronkoers
14 maart 2011, 00:07
Vrouwen.

It scares me

den dinges
14 maart 2011, 00:10
ja filo ja, 't was een vriend.

Amai, jij hebt geen vijanden nodig met zo een vrienden...

bgf324
14 maart 2011, 00:34
Toch niet alle stukjes van een vrouw?

Alleen die die bijten en geld op doen.

Herr Flick
14 maart 2011, 08:06
Ik herinner me dat ik ook eens op bevel van hysterisch geroep een spin moest dooddoen.
Met de sloef *SMEEER* een heel roodbruine streep op de plafond. :twisted:

Mijn madam begint dan ook te panikeren,... ik vang die beesten meestal levend, en als ze het niet ziet, zet ik ze buiten, ... als ze echt dood moeten dan is dat knip en dan vraag ik of ze het eens moet zien, ... 8-) :twisted:

Herr Flick
14 maart 2011, 08:13
Alleen die die bijten en geld op doen.

Welke bijten (letterlijk of figuurlijk) niet en doen er geen geld op denk je, ... ;-)

Duupje
14 maart 2011, 08:57
Ik heb maar één iets in mijn leven ontdekt waar ik echt als de dood voor ben. En dat ga ik hier alvast niet vertellen.

Herr Flick
14 maart 2011, 09:09
Ze gaan er u anders mee pesten ... ?

Duupje
14 maart 2011, 09:11
Ze gaan er u anders mee pesten ... ?

Neen, niemand kan mij ermee pesten. :-D

Hoomer
14 maart 2011, 09:34
Van outies.

Erwinvds
14 maart 2011, 09:38
Ik heb maar één iets in mijn leven ontdekt waar ik echt als de dood voor ben. En dat ga ik hier alvast niet vertellen.

Dan is het ook niet echt verstandig om hier te vertellen dat er "iets" is hé.
;-)

Herr Flick
14 maart 2011, 09:40
Dan is het ook niet echt verstandig om hier te vertellen dat er "iets" is hé.
;-)

Ja ge moogt geen slapende honden wakker maken he,... ;-)

Erwinvds
14 maart 2011, 10:03
Ja ge moogt geen slapende honden wakker maken he,... ;-)

Just.
79080

..."grin" :twisted:

Duupje
14 maart 2011, 12:13
Dan is het ook niet echt verstandig om hier te vertellen dat er "iets" is hé.
;-)

Het is dan ook maar één iets. Ik moet verder wel toegeven dat ik gewoon geen bange ben.

Duupje
14 maart 2011, 12:14
Van outies.

:lol:

Hoomer! GET OVER IT! :p

Duupje
14 maart 2011, 12:16
Ja ge moogt geen slapende honden wakker maken he,... ;-)

Manee, ik kan er echt niet mee gepest of uitgelachen worden. Voor mij gaat dat over een voor mij echt levensbedreigende situatie.
Jij zou al moeten weten over wat het gaat trouwens. Ik wil hier gewoon geen mensen op het idee brengen dat ooit bij iemand te doen.

Txiki
14 maart 2011, 12:18
thx


No thx 8-)

Eigenzinnig
14 maart 2011, 12:48
ik ken er verschillende hier die een fobie hebben voor algemene of themarubrieken..

Herr Flick
14 maart 2011, 13:00
Manee, ik kan er echt niet mee gepest of uitgelachen worden. Voor mij gaat dat over een voor mij echt levensbedreigende situatie.
Jij zou al moeten weten over wat het gaat trouwens. Ik wil hier gewoon geen mensen op het idee brengen dat ooit bij iemand te doen.

Ja, ik heb het begrepen, ... ;-) ik heb daar zelf eigenlijk zo geen schrik van, ... Nooit echt bij stilgestaan, ...

Ik hou het gewoon bij hoogte vrees, en t feit dat tandartsen best zo ver mogelijk van mij vandaan blijven... of ik moet helemaal Zen zijn, of zwaar verdooft,...

Stress om bij belangrijke installaties of voorstellingen met een hoge impact iets verkeerd te doen, maar dat is geen angst , wel stress, en eigenlijk hebt ge dat op zo een momenten nodig ook.

Rapture
14 maart 2011, 19:41
Spinnen, naalden, kwallen en naaktslakken

suqar_7loe
14 maart 2011, 20:06
Ik dacht dat jij schrik had van varkens, zoals alle moslims ?
Sinds wanneer zijn moslims bang van varkens?

Jij eet toch ook geen hondendrol? Ben je nu bang van een hondendrol?

Vigilante VL
14 maart 2011, 20:28
Ongetwijfeld (buidel)ratten en muizen ... Die smerige, slappe naakte staart is daarbij vooral hetgeen waarvan ik huiver.

Voor het overige is er niet echt iets waarvoor ik uit de weg ga. Grote kuddes consumerende systeemslaven op koopzondagen misschien, prefab kindersterretjes, hersendodende popmuziek ... Dat laatste eerder allemaal uit zelfbehoud...

Dronkoers
15 maart 2011, 23:09
Een lege ijskast op een zondag

Demper
15 maart 2011, 23:11
Een lege ijskast op een zondag

Komt gij nog is op politics? ;-)
Das lang geleden. ;-)

Angsten:
-Lege flessen whisky
-Ardbeg die de deuren sluit
-Een verbod op Islay whisky

Dronkoers
15 maart 2011, 23:12
Komt gij nog is op politics? ;-)
Das lang geleden. ;-)
Sorry dat ik nog een sociaal leven heb ;-)
Angsten:
-Lege flessen whisky
-Ardbeg die de deuren sluit
-Een verbod op Islay whisky

Revolutie! :evil:

Demper
15 maart 2011, 23:55
Sorry dat ik nog een sociaal leven heb ;-)


Dus wij hebben geen sociaal leven ofwa?
Welbedankt jong.

Dronkoers
15 maart 2011, 23:56
Dus wij hebben geen sociaal leven ofwa?
Welbedankt jong.

Ik vraag me niet af waar jullie zo lang blijven :mrgreen:

Demper
15 maart 2011, 23:59
Ik vraag me niet af waar jullie zo lang blijven :mrgreen:

Ik dacht dat gij hier dag en nacht zat, vandaar.

Dronkoers
16 maart 2011, 00:04
Ik dacht dat gij hier dag en nacht zat, vandaar.

Soms ;-)

fb718882
16 maart 2011, 09:44
Een jaar of 8 geleden moest ik een paar dagen naar het ziekenhuis voor een kijkoperatie aan mijn hart . Dan deponeren ze je op een operatietafel , maken een opening in de liesstreek , voeren daar een cameraatje door dat na een paar minuten op de gewenste plaats arriveert . Het hele gebeuren duurt een kleine 3 kwartier en om het de patiënt wat aangenamer (+/-) te maken hangt er linksboven een monitor waar alles tot in de puntjes te volgen is . Ook de chirurgen (4 stuks) leggen alles duidelijk uit . "Kijk , Frederik , we gaan eens zien achter die wand , of die klep het nog goed doet , daar aan de linkerkant eens alles kontroleren , rechts nog eens nazien ........ Enfin , na een dik half uur was de voorstelling afgelopen en de dokters gingen een beetje van mij vandaan staan . Ondertussen lag ik naar dat monitorke te kijken en zag mijn hart rustig verder zijn werk doen . Ik zag dat echt verderpompen , open - dicht - open - dicht - open - di..... . Ineens bewoog er niks meer en de dokters , die dat ook hadden opgemerkt kwamen terug naar mijn bed gelopen .
Achteraf bleek dat er aan mij niks mankeerde , maar dat de apparatuur kapot was .

Of ik echt bang geweest ben weet ik niet , maar ik kan iedereen verzekeren : als ge je eigen tikker ziet stilvallen ; 't is verschietachtig !

Herr Flick
16 maart 2011, 11:44
Een jaar of 8 geleden moest ik een paar dagen naar het ziekenhuis voor een kijkoperatie aan mijn hart . Dan deponeren ze je op een operatietafel , maken een opening in de liesstreek , voeren daar een cameraatje door dat na een paar minuten op de gewenste plaats arriveert . Het hele gebeuren duurt een kleine 3 kwartier en om het de patiënt wat aangenamer (+/-) te maken hangt er linksboven een monitor waar alles tot in de puntjes te volgen is . Ook de chirurgen (4 stuks) leggen alles duidelijk uit . "Kijk , Frederik , we gaan eens zien achter die wand , of die klep het nog goed doet , daar aan de linkerkant eens alles kontroleren , rechts nog eens nazien ........ Enfin , na een dik half uur was de voorstelling afgelopen en de dokters gingen een beetje van mij vandaan staan . Ondertussen lag ik naar dat monitorke te kijken en zag mijn hart rustig verder zijn werk doen . Ik zag dat echt verderpompen , open - dicht - open - dicht - open - di..... . Ineens bewoog er niks meer en de dokters , die dat ook hadden opgemerkt kwamen terug naar mijn bed gelopen .
Achteraf bleek dat er aan mij niks mankeerde , maar dat de apparatuur kapot was .

Of ik echt bang geweest ben weet ik niet , maar ik kan iedereen verzekeren : als ge je eigen tikker ziet stilvallen ; 't is verschietachtig !

Bij mij deden ze aderlatingen via de lies, ja zij mijnen doktoor, dat gaat goe rap zo,... 8-) Ja ik en mijnen doktoor, ... wij zijn zo niet voor halfzacht gepruts, ineens de korte pijn, ...

Tot ik thuiskom, en zie dat het bloed gewoon op mijn schoenen aan het lopen was,... ik dacht al, dat is zo warm... sjans dat ik zelf eerste hulp technieken op mijn eigen kan toepassen, want van mijn madame moet ik in dat geval niet veel verachten, ... dus alles goed afgeduwd en na een minuut of 10 was alles opgelost, ... maar ik kan u zeggen dan staat uwen tikker ook even stil, als ge dan niet weet wat ge moet doen zit , ge binnen de 5 a 10 minuten zo dood als ne pier.

Heb dat overigens nog eens voorgehad via mijn arm ook... (ze hadden dan gezien dat ze toch anders moesten aanpakken... ) en daar guste het gewoon uit,... en ik had dat maar door in den auto, ... 8O gewoon dichtgeknepen, en opgelost.

TijlDeconynck
26 maart 2011, 14:50
het is waar dat er veel Fobieën zijn en Angsten. Gelukkig kan je hier snel van herstellen, controle over je emoties nemen en de vrijheid van je leven terugeisen.

www.letscreate.be

Dronkoers
26 maart 2011, 15:49
het is waar dat er veel Fobieën zijn en Angsten. Gelukkig kan je hier snel van herstellen, controle over je emoties nemen en de vrijheid van je leven terugeisen.

www.letscreate.be

Ik heb een klikken-op-onbekende-internetsites-fobie

Scherven A. Mok
26 maart 2011, 17:00
Ik ga er toch ook niet kijken want die naam lijkt er niet veel mee te maken te hebben.
Hier een echte :
www.vanjeangstenaf.be (http://www.youtube.com/watch?v=7JY8O-Z1BQY&feature=fvwrel)