PDA

View Full Version : kumuul


camiel
2 juni 2004, 21:06
nog niet zo lang geleden proclameerden alleswetende sp-bobo's dat er een cumulverbod moest gelden tussen een burgemeesters- en schepenenambt van een grote stad en een mandaat in het vlaamsch of federaal parlement; resultaat: voor sp-a werd niemand met enige betekenis afgevaardigd in deze beslissingsinstanties om a'p'en met enig gezag te vertegenwoordigen; plotsklaps schijnen deze cumulbeperkingen niet meer te gelden voor ene p. janssens en ene r. voorhamme die moeiteloos burgemeester/schepen-zijn kunnen combineren met een vlaams of federaal parlementsmandaat; zijn deze specimen superieur aan hunne voorgangers, geldt hier een teletubbieselectiviteit of spelen hier hogere belangen die het gewone kiesvee niet hoeft te weten?

Kathleen Van Brempt
2 juni 2004, 22:48
nee toch niet. Maar een cummulverbod moet wel voor iedereen gelijk zijn. Wat niet opgaat is dat een grote stad niet vertegenwoordigd kan zijn in Brussel maar alle kleine gemeenten wel. De dag dat er een algemene afspraak is zullen we die met zeker respecteren. Tot zoalng wil ik een sterke stem vanuit Antwerpen in Brussel.

camiel
3 juni 2004, 06:16
bedankt voor uw prompt antwoord
ik blijf echter ook wel geloven dat je dikwijls beter 1 ding goed kan doen dan 1001 dingen halfslachtig zeker als het gaat over kwaliteit van bestuursvoering

camaris
3 juni 2004, 10:07
nee toch niet. Maar een cummulverbod moet wel voor iedereen gelijk zijn. Wat niet opgaat is dat een grote stad niet vertegenwoordigd kan zijn in Brussel maar alle kleine gemeenten wel. De dag dat er een algemene afspraak is zullen we die met zeker respecteren. Tot zolang wil ik een sterke stem vanuit Antwerpen in Brussel.
Dus als ik het goed begrijp dan wilt u eigenlijk zeggen: We vinden dat er geen goed beleid gevoerd kan worden in een grote stad als de burgemeester/schepenen ook nog een zitje hebben in een ander parlement, want daarom zijn we voor een cumulverbod.
MAAR, de andere partijen doen dit niet, dus waarom zouden wij het wel moeten doen (jullie zijn het pas van plan als er een algemene afspraak is...)
Zouden jullie dan niet gewoon beter het goede voorbeeld geven en jullie al aan dit verbod houden met de sp.a (ongeacht wat de andere partijen doen)? Hiermee zouden jullie de andere partijen misschien kunnen verbazen met een superbestuur (vanwege jullie raadsleden) in de steden, zodat ze gaan zeggen: "Amai, ze hebben gelijk, laat ons dat ook doen."
Ik vrees dat als niemand ermee begint het nog een hele tijd zal duren eer het er komt, en ergens vind ik het hypocriet dat je er voor pleit en je er zelf niet aan houdt.

Bewijs dat jullie die 'progressieve partij' zijn en wees de eerste om (conform met eigen mening) te handelen!