PDA

View Full Version : Pestkop op grond gesmakt door slachtoffer


Doomy
16 maart 2011, 11:38
Boontje komt om zijn loontje. Pestkop als een vlieg op de grond gesmakt door zijn slachtoffer. Als je boven je gewichtsklasse bokst kan het tegenvallen.

http://www.youtube.com/watch?v=jv_oQ9EvIrM

Herr Flick
16 maart 2011, 11:47
Ik vind dit zo cool he, ...

Heb er zo ook eens ene weg gesmeten,... hehe ge had die zijn smoeleke moeten zien,...

"gij kent het einde van uw krachten niet, ... was zijne commentaar... " Ik kon hem alleen maar zeggen dat m gelijk had wat dat betreft.

T is zoals ge zegt, ge moet in uw gewichtsklasse blijven,kerels uitdagen die 2 x zwaarder zijn en 2 keer groter is uitermate ongezond.

Vette Pois(s)on
16 maart 2011, 11:54
Dikke is eigenlijk nog braaf gebleven.

Kleine etter is letterlijk en figuurlijk juist es goed op zijn bakkes gegaan.

Herr Flick
16 maart 2011, 11:58
Dikke is eigenlijk nog braaf gebleven.

Kleine etter is letterlijk en figuurlijk juist es goed op zijn bakkes gegaan.

Zijn voetje is ook wel een beetje kapot,... maar het had veel erger kunnen zijn...

Derk de Tweede
16 maart 2011, 12:08
Opa wordt boos op pestende neger.

http://www.youtube.com/watch?v=kOUSDAfMJ1Y

Ars_Nova
16 maart 2011, 12:22
Ah, dat overleef je wel. Hij is alvast een heel stuk minder praats ;-)

guido 007
16 maart 2011, 12:29
Mijn zoon heeft ook ooit iets dergelijks aan de hand gehad.
Tijdens de middagpauze was er iemand die vond dat hij steeds met eten naar mijn zoon moest gooien.

Mijn zoon vroeg hem heel beleefd hiermee te stoppen, iedere dag opnieuw.
Na een dag of 10 zei mijn zoon: "Het is genoeg geweest, als je nu nog eens iets gooit, sla ik op uw bakkes".

Pestkopke voelde zich natuurlijk uitgedaagd en gooide prompt met eten.

Pestkopke gooit nu niet meer met eten, pestkopke heeft z'n lesje geleerd.

Gelukkig waren er voldoende getuigen pro mijn zoon, zodat hij niet geschorst werd op school. Ergo, pestkopke heeft zich moeten verontschuldigen.

Dronkoers
16 maart 2011, 12:34
Opa wordt boos op pestende neger.

http://www.youtube.com/watch?v=kOUSDAfMJ1Y

:-D
http://www.youtube.com/watch?v=A3LK1CChb08

Herr Flick
16 maart 2011, 12:38
Mijn zoon heeft ook ooit iets dergelijks aan de hand gehad.
Tijdens de middagpauze was er iemand die vond dat hij steeds met eten naar mijn zoon moest gooien.

Mijn zoon vroeg hem heel beleefd hiermee te stoppen, iedere dag opnieuw.
Na een dag of 10 zei mijn zoon: "Het is genoeg geweest, als je nu nog eens iets gooit, sla ik op uw bakkes".

Pestkopke voelde zich natuurlijk uitgedaagd en gooide prompt met eten.

Pestkopke gooit nu niet meer met eten, pestkopke heeft z'n lesje geleerd.

Gelukkig waren er voldoende getuigen pro mijn zoon, zodat hij niet geschorst werd op school. Ergo, pestkopke heeft zich moeten verontschuldigen.

Ik heb daarvoor eens ene met zijn bakkes tegen een tafel gestoempt, ... die moest maar een keer met eten smijten... De bewakers van t school hadden het gezien, maar ik mocht dat, ... :twisted:

bgf324
16 maart 2011, 12:57
Opa wordt boos op pestende neger.

http://www.youtube.com/watch?v=kOUSDAfMJ1Y

:lol:

Doomy
16 maart 2011, 12:57
Dikke is eigenlijk nog braaf gebleven.

Kleine etter is letterlijk en figuurlijk juist es goed op zijn bakkes gegaan.
Zo'n toestanden zie je gewoonlijk alleen maar in tekenfilms. De werkelijkheid overtreft soms de fantazie.:-D

Sammael
16 maart 2011, 13:09
Zo zou het alle pestkoppen moeten vergaan. Die eikeltjes beseffen niet dat ze met hun gedrag een groot deel van iemands' jeugd verkloten.

Ik vind het alleen maar jammer dat hij niet nog een paar keer nagetrapt heeft om 100 % zeker te zijn dat de boodschap doorgedrongen is.

Herr Flick
16 maart 2011, 13:28
Zo'n toestanden zie je gewoonlijk alleen maar in tekenfilms. De werkelijkheid overtreft soms de fantazie.:-D

Wees er maar zeker van dat ge dat in werkelijkheid ook ziet, ...


Het misselijkste dat ik ooit eens gezien heb, dat was in zo een obscure fuifzaal, ... zo een paar wanne be Hells Angels, ... die er ne kleine hadden uitgezocht om eens goe te stekken te nemen...

Waarom , geen idee, ... in elk geval die gasten waren met ne man of 5 , en echte bad ass motherfuckers, ... zo het soort waar ge in een grote boog omheen gaat. Die gast zat bovenop een tafel, ... en ge voelde zo de sfeer omslaan, ... (iedereen die al eens een serieus gevecht heeft meegemaakt weet wel wat ik bedoel... )

Ineens vloog die gast dus echt door die ruimte om ergens halverwege den dansvloer te landen, ... ja die was er ook niet goed van, ...

Derk de Tweede
16 maart 2011, 13:35
:lol:


Was even vergeten dat opa een ex-marinier en en Vietnamveteraan is.

Nynorsk
16 maart 2011, 13:44
Wees er maar zeker van dat ge dat in werkelijkheid ook ziet, ...


Het misselijkste dat ik ooit eens gezien heb, dat was in zo een obscure fuifzaal, ... zo een paar wanne be Hells Angels, ... die er ne kleine hadden uitgezocht om eens goe te stekken te nemen...

Waarom , geen idee, ... in elk geval die gasten waren met ne man of 5 , en echte bad ass motherfuckers, ... zo het soort waar ge in een grote boog omheen gaat. Die gast zat bovenop een tafel, ... en ge voelde zo de sfeer omslaan, ... (iedereen die al eens een serieus gevecht heeft meegemaakt weet wel wat ik bedoel... )

Ineens vloog die gast dus echt door die ruimte om ergens halverwege den dansvloer te landen, ... ja die was er ook niet goed van, ...

'k heb zo ook eens iets gezien. Klein zat ventje dat ne grote bek opzette tegen iemand die duidelijk een paar maten te groot was voor hem.
En ja, ineens ziet ge die sfeer gans omslaan.
Kleinen vloog daar ineens door de zaal :?;
Kleinen had wel redelijk wa maten precies, maar dienen groten ook. In 2 minuten tijd stond de helft van die tent op elkaar te motten.

Da was blijkbaar besmettelijk, want toen begonnen ze ook te vechten in een stuk dat tot dan toe rustig was. Begonnen die ook en masse op elkaar te motten.
Ge zag zo twee flikken binnenkomen en eens in hun haar scharten en terug naar buiten gaan om versterking, lol.
Aangezien het het derde jaar op rij was dat er een massagevecht was geweest op die fuif hebben ze de boel maar definitief afgeschaft.

Wel een amusant schouwspel, zo vanachter 't jeneverkraam.

giserke
16 maart 2011, 13:52
'k heb zo ook eens iets gezien. Klein zat ventje dat ne grote bek opzette tegen iemand die duidelijk een paar maten te groot was voor hem.
En ja, ineens ziet ge die sfeer gans omslaan.
Kleinen vloog daar ineens door de zaal :?;
Kleinen had wel redelijk wa maten precies, maar dienen groten ook. In 2 minuten tijd stond de helft van die tent op elkaar te motten.

Da was blijkbaar besmettelijk, want toen begonnen ze ook te vechten in een stuk dat tot dan toe rustig was. Begonnen die ook en masse op elkaar te motten.
Ge zag zo twee flikken binnenkomen en eens in hun haar scharten en terug naar buiten gaan om versterking, lol.
Aangezien het het derde jaar op rij was dat er een massagevecht was geweest op die fuif hebben ze de boel maar definitief afgeschaft.

Wel een amusant schouwspel, zo vanachter 't jeneverkraam.

:cheer: pets pets pets :cheer:

En dan de ééncelligen zien afdruipen 8-)

Herr Flick
16 maart 2011, 14:07
'k heb zo ook eens iets gezien. Klein zat ventje dat ne grote bek opzette tegen iemand die duidelijk een paar maten te groot was voor hem.
En ja, ineens ziet ge die sfeer gans omslaan.
Kleinen vloog daar ineens door de zaal :?;
Kleinen had wel redelijk wa maten precies, maar dienen groten ook. In 2 minuten tijd stond de helft van die tent op elkaar te motten.

Da was blijkbaar besmettelijk, want toen begonnen ze ook te vechten in een stuk dat tot dan toe rustig was. Begonnen die ook en masse op elkaar te motten.
Ge zag zo twee flikken binnenkomen en eens in hun haar scharten en terug naar buiten gaan om versterking, lol.
Aangezien het het derde jaar op rij was dat er een massagevecht was geweest op die fuif hebben ze de boel maar definitief afgeschaft.

Wel een amusant schouwspel, zo vanachter 't jeneverkraam.

Ge hebt uwe jenever toch in veiligheid gebracht,... ;-)

een gevecht in regel werd dat niet, mijn lief kende die gast en die daar naartoe, die was wel onder den indruk, en licht beschadigd ... we hebben toen wat rugdekking gegeven om de man in kwestie te evacueren,... Die zware mannen waren ondertussen wel al wat gekalmeerd maar, ... toch... allee de fuif heeft toen niet lang meer geduurd ... raar volk ... raar lief ook... ;-)

giserke
16 maart 2011, 14:28
Ge hebt uwe jenever toch in veiligheid gebracht,... ;-)

een gevecht in regel werd dat niet, mijn lief kende die gast en die daar naartoe, die was wel onder den indruk, en licht beschadigd ... we hebben toen wat rugdekking gegeven om de man in kwestie te evacueren,... Die zware mannen waren ondertussen wel al wat gekalmeerd maar, ... toch... allee de fuif heeft toen niet lang meer geduurd ... raar volk ... raar lief ook... ;-)

vrouwengevecht? 8O

Herr Flick
16 maart 2011, 14:40
vrouwengevecht? 8O

Nee, zo veel sjans had ik niet, ... ;-) ik ging ook alleen maar met deftige meiskes om he, ...

wel ooit eens gezien, ... in een of andere dancing, ... die grieten waren mekaar aan t stampen wel geinig, ... ;-)

Waarom ja, dat weet ik ook niet, ... ben het ook niet gaan vragen...

Anna List
16 maart 2011, 14:54
Boontje komt om zijn loontje. Pestkop als een vlieg op de grond gesmakt door zijn slachtoffer. Als je boven je gewichtsklasse bokst kan het tegenvallen.

http://www.youtube.com/watch?v=jv_oQ9EvIrM

video is verwijderd ...

Vigilante VL
16 maart 2011, 15:00
video is verwijderd ...

http://www.gifsoup.com/view1/2159390/fat-kid-owns-bully-o.gif

Vigilante VL
16 maart 2011, 15:11
http://www.youtube.com/watch?v=Vo0mfhv3Rjo&feature=player_embedded

Russisch gevechtje ... Typisch Russische warboel, waarbij pépé Vladimir opeens opduikt en 4-5 bakvissen droogjes neerpompt met die kanonnen van 'm.

bgf324
16 maart 2011, 15:16
http://www.gifsoup.com/view1/2159390/fat-kid-owns-bully-o.gif

Die gif circuleert al een tijdje op het net.

Vigilante VL
16 maart 2011, 15:17
Die gif circuleert al een tijdje op het net.

Allez! Circulez!

http://random-good-stuff.com/wp-content/uploads/2008/02/pissing-girl.gif

Doomy
16 maart 2011, 15:28
video is verwijderd ...
Ach, die hypokriete Amerikaanse moraalridders altijd... Die bepalen altijd wat wij wel of niet mogen zien. :-(

Doomy
16 maart 2011, 15:45
video is verwijderd ...
Andere links :

http://tinypic.com/player.php?v=nc10ug&s=7
http://www.youtube.com/watch?v=qkdEpHeLVNI

bgf324
16 maart 2011, 15:46
video is verwijderd ...

Misschien na een klacht van de pestkop

Zeno!
16 maart 2011, 17:03
Andere links :

http://tinypic.com/player.php?v=nc10ug&s=7
http://www.youtube.com/watch?v=qkdEpHeLVNI

Fantastisch! :-D

From_Vlaanderen
16 maart 2011, 17:42
Opa wordt boos op pestende neger.
http://www.youtube.com/watch?v=kOUSDAfMJ1Y

Grave mens.

bgf324
16 maart 2011, 17:55
Grave mens.

Als alle opa's zo waren ... :-o

bgf324
16 maart 2011, 18:01
http://4gifs.com/gallery/d/180561-1/Beach_ball_owned.gif

Demper
16 maart 2011, 18:10
Het is zijn verdiende loon dat hij tegen het beton gekletst wordt.

Mijn broer is een goede student maar werd in het middelbaar zwaar gepest toen hij met enige nervositeit spreekbeurten voordroeg. De leerkrachten deden er niets aan, integendeel, sommigen deden mee. Hij had altijd goede punten maar sinds dat hij gepest werd waren het altijd buizen. Het leverde een bezoek aan de psychiater op en zelfs zware kalmeermiddelen. Hij is nu vakkenvuller in de Colruyt.

Had hij die mongolen ook maar door het beton gesmeten.

poekieJ
16 maart 2011, 19:05
Zoete wraak. Jammer dat die die andere klootzak ook niet in mekaar heeft geklapt.

Zo'n klootzakskes zouden ze een open beenbreuk moeten kloppen en twee dagen laten bleiten op de koer. Miljaarde.

Herr Flick
16 maart 2011, 21:03
Het is zijn verdiende loon dat hij tegen het beton gekletst wordt.

Mijn broer is een goede student maar werd in het middelbaar zwaar gepest toen hij met enige nervositeit spreekbeurten voordroeg. De leerkrachten deden er niets aan, integendeel, sommigen deden mee. Hij had altijd goede punten maar sinds dat hij gepest werd waren het altijd buizen. Het leverde een bezoek aan de psychiater op en zelfs zware kalmeermiddelen. Hij is nu vakkenvuller in de Colruyt.

Had hij die mongolen ook maar door het beton gesmeten.

Hij kan nog altijd komiek worden, ;-) maar nee ge hebt gelijk, Gewoon keihard terugslaan.

Txiki
17 maart 2011, 00:43
Het is zijn verdiende loon dat hij tegen het beton gekletst wordt.

Mijn broer is een goede student maar werd in het middelbaar zwaar gepest toen hij met enige nervositeit spreekbeurten voordroeg. De leerkrachten deden er niets aan, integendeel, sommigen deden mee. Hij had altijd goede punten maar sinds dat hij gepest werd waren het altijd buizen. Het leverde een bezoek aan de psychiater op en zelfs zware kalmeermiddelen. Hij is nu vakkenvuller in de Colruyt.

Had hij die mongolen ook maar door het beton gesmeten.

Hij kan nog altijd een andere wending aan zijn leven geven, hoor.

Herr Flick
17 maart 2011, 08:11
Allee ondertussen is bekend dat ze beiden 4 dagen schorsing gekregen hebben...

4 dagen niet naar school,... :cheer:

Duupje
17 maart 2011, 10:13
Onvoorstelbaar dat ze die gepeste jongen 4 dagen schorsen... dit is echt de omgekeerde wereld tot en met!
Nuja, hopelijk haalt die jongen hier genoeg voldoening uit zijn 'wraak' en zullen ze hem in het vervolg wel met rust laten! Ik kan gepeste kinderen alleen maar aanraden die jongen zijn voorbeeld te volgen, moesten er meer dat doen, het pesten zou toch een stuk minder worden.

Anna List
17 maart 2011, 10:40
"de pester zit niet goed in zijn vel, reageert frustraties af"

totzover de algemene theorie waar iedereen het mee eens is


ik vraag me heel gemeend en oprecht af wanneer iedereen (inclusief pedagogisch) personeel daar nu eindelijk de conclusie aan verbindt dat die pester dus ook een slachtoffer is en aldus benadert dient te worden wil je de oorzaak kunnen aanpakken.


voil�* my humble opinion

en laat u nu maar eens goe gaan allemaal ... ik kan dat wel hebben :-)

Duupje
17 maart 2011, 10:55
"de pester zit niet goed in zijn vel, reageert frustraties af"

totzover de algemene theorie waar iedereen het mee eens is


ik vraag me heel gemeend en oprecht af wanneer iedereen (inclusief pedagogisch) personeel daar nu eindelijk de conclusie aan verbindt dat die pester dus ook een slachtoffer is en aldus benadert dient te worden wil je de oorzaak kunnen aanpakken.


voil�* my humble opinion

en laat u nu maar eens goe gaan allemaal ... ik kan dat wel hebben :-)

Pesters zijn op zichzelf al probleem gevallen volgens mij. Niemand wordt geboren als pester, volgens mij proberen ze zelf uit het vizier te blijven met hun mindere kantjes.

Anna List
17 maart 2011, 10:58
Pesters zijn op zichzelf al probleem gevallen volgens mij. Niemand wordt geboren als pester, volgens mij proberen ze zelf uit het vizier te blijven met hun mindere kantjes.

idd

en toch wordt in Vlaanderen anno 2011 nog geen enkele pester echt als slachtoffer benaderd ... maar wel uitsluitend als 'dader' ... (cfr alle reacties hierboven)

giserke
17 maart 2011, 11:01
De praktijk leert dat nog steeds veel scholen onverschillig zijn tov pesters.
Gewoon het feit dat die gepeste jongen in dit vb ook wordt geschorst is daar een voorbeeld van.

Trouwens de onverschilligheid van leerkrachten tov hun school neemt ook toe.
Waarom zouden ze zich de problematiek van pesten aantrekken? Allemaal extra werk.

Ik weet nog goed hoe leerkrachten binnen kwamen tijdens de wissel.
Ze kwamen gewoon lessen aframmelen en weer vertrekken.
Interactie met de klas was onbestaande.

lantjes
17 maart 2011, 11:02
"de pester zit niet goed in zijn vel, reageert frustraties af"

totzover de algemene theorie waar iedereen het mee eens is


ik vraag me heel gemeend en oprecht af wanneer iedereen (inclusief pedagogisch) personeel daar nu eindelijk de conclusie aan verbindt dat die pester dus ook een slachtoffer is en aldus benadert dient te worden wil je de oorzaak kunnen aanpakken.


voil�* my humble opinion

en laat u nu maar eens goe gaan allemaal ... ik kan dat wel hebben :-)

je wil de lijn doortrekken met de "criminelenpolitiek" die we hier ten lande voeren? ;-)

giserke
17 maart 2011, 11:03
Pesters zijn op zichzelf al probleem gevallen volgens mij. Niemand wordt geboren als pester, volgens mij proberen ze zelf uit het vizier te blijven met hun mindere kantjes.

Pesten komt voort uit een kuddegeest.
In die kudde zijn "leiders" en meelopers.

Carnivore
17 maart 2011, 11:03
"de pester zit niet goed in zijn vel, reageert frustraties af"

totzover de algemene theorie waar iedereen het mee eens is


ik vraag me heel gemeend en oprecht af wanneer iedereen (inclusief pedagogisch) personeel daar nu eindelijk de conclusie aan verbindt dat die pester dus ook een slachtoffer is en aldus benadert dient te worden wil je de oorzaak kunnen aanpakken.


voil�* my humble opinion

en laat u nu maar eens goe gaan allemaal ... ik kan dat wel hebben :-)

Ik zit ook niet goed in m'n vel. Maar da's nog altijd geen reden of vrijgeleide om andere mensen, liefst zwakkeren die het nòg moeilijker hebben het leven zuur te maken.
Het is aan mij om er iets aan te doen, als er iets mis met me is.
Natuurlijk voor kinderen gaat dit niet 100% op. Die kunnen niet altijd opkomen tegen wat hen slecht laat voelen.

Maar de laatste jaren zou men het credo "van een ander en z'n spullen blijf je met je fikken af" toch wat harder mogen afdwingen en inpompen. Zou al veel oplossen.

giserke
17 maart 2011, 11:05
Ik zit ook niet goed in m'n vel. Maar da's nog altijd geen reden of vrijgeleide om andere mensen, liefst zwakkeren die het nòg moeilijker hebben het leven zuur te maken.
Het is aan mij om er iets aan te doen, als er iets mis met me is.
Natuurlijk voor kinderen gaat dit niet 100% op. Die kunnen niet altijd opkomen tegen wat hen slecht laat voelen.

Maar de laatste jaren zou men het credo "van een ander en z'n spullen blijf je met je fikken af" toch wat harder mogen afdwingen en inpompen. Zou al veel oplossen.

Die gasten zullen U gewoon uitlachen.

Anna List
17 maart 2011, 11:08
je wil de lijn doortrekken met de "criminelenpolitiek" die we hier ten lande voeren? ;-)

nee, ik wens dat de ziekte, de oorzaak aangepakt wordt ipv slechts aan symptoombehandeling te doen.

Anna List
17 maart 2011, 11:10
Ik zit ook niet goed in m'n vel. Maar da's nog altijd geen reden of vrijgeleide om andere mensen, liefst zwakkeren die het nòg moeilijker hebben het leven zuur te maken.
Het is aan mij om er iets aan te doen, als er iets mis met me is.
Natuurlijk voor kinderen gaat dit niet 100% op. Die kunnen niet altijd opkomen tegen wat hen slecht laat voelen.

Maar de laatste jaren zou men het credo "van een ander en z'n spullen blijf je met je fikken af" toch wat harder mogen afdwingen en inpompen. Zou al veel oplossen.

je credo is idd een basis (maar je hebt nog veel werk, als je de reacties hierboven allemaal ziet, allemaal reacties die geweld als oplossing zien)

maar pesters zijn er nu éénmaal ... neem hun probleem weg, en zij zullen geen pester meer zijn.

wat niet wegneemt dat 'slachtoffers' ook best aan hun assertiviteit kunnen werken

Herr Flick
17 maart 2011, 11:11
"de pester zit niet goed in zijn vel, reageert frustraties af"

totzover de algemene theorie waar iedereen het mee eens is


ik vraag me heel gemeend en oprecht af wanneer iedereen (inclusief pedagogisch) personeel daar nu eindelijk de conclusie aan verbindt dat die pester dus ook een slachtoffer is en aldus benadert dient te worden wil je de oorzaak kunnen aanpakken.


voil�* my humble opinion

en laat u nu maar eens goe gaan allemaal ... ik kan dat wel hebben :-)

Kijk Anna, wat die eikels dachten of thuis voorhadden of met hun lief voorhadden, hoe het kwam dat hun haar spontaan uitviel, of met hoeveel venten hun moeder neukte, interesseerde mij geen kloten.

Ook niet of ze een minderwaardigeheids, meerderwaardigheids, of wat voor complex ze ook mochten hebben... (het is oa een feit, kleine ukjes vallen grotere kerels aan om stoer te lijken,...)

Laat de mensen gewoon gerust, ... Ik kan mij best voorstellen dat een zwakker iemand zelfmoord pleegt, mijn nicht heeft het haar opleiding gekost, (jaloezie, ... ) , Ikzelf, wel make my day punk, ja ik schep er een duister genoegen in dergelijke klootzakjes een ferm peer te stoven als ik de kans heb.

Anna List
17 maart 2011, 11:12
Kijk Anna, wat die eikels dachten of thuis voorhadden of met hun lief voorhadden, hoe het kwam dat hun haar spontaan uitviel, of met hoeveel venten hun moeder neukte, interesseerde mij geen kloten.

Ook niet of ze een minderwaardigeheids, meerderwaardigheids, of wat voor complex ze ook mochten hebben... (het is oa een feit, kleine ukjes vallen grotere kerels aan om stoer te lijken,...)

Laat de mensen gewoon gerust, ... Ik kan mij best voorstellen dat een zwakker iemand zelfmoord pleegt, mijn nicht heeft het haar opleiding gekost, (jaloezie, ... ) , Ikzelf, wel make my day punk, ja ik schep er een duister genoegen in dergelijke klootzakjes een ferm peer te stoven als ik de kans heb.

voelt gij u wel gelukkig in uw huidige job/relatie, Herr Flick ? ;-)

manta
17 maart 2011, 11:19
Schandalig dat ze die kleine er een straf voor gegeven hebben , en dan nog dezelfde straf als die pester... :?

Duupje
17 maart 2011, 11:22
idd

en toch wordt in Vlaanderen anno 2011 nog geen enkele pester echt als slachtoffer benaderd ... maar wel uitsluitend als 'dader' ... (cfr alle reacties hierboven)

Toch wel hoor. Ik heb dat gemerkt bij de school van mijn oudste zoon. Ze vroegen mij begrip voor het gedrag van de pester.
Ik heb ze toen vlakaf gezegd dat ongeacht welke situatie een kind zich in kan bevinden (hoe erg het ook is soms) het geen excuus is om anderen ook de duvel aan te liggen doen. Toen keek die directeur eens heel vreemd naar mij. Tenslotte krijgt de gepeste het ook steeds lastiger en moeilijker in zijn privé- en/of schoolsfeer en we weten allemaal waar zwaar gepest worden eventueel toe kan leiden.
Waar ik wel voor pleit is buiten het begrip vragen van de andere mensen, is dat ze effectief aan de slag zouden gaan met een pestkop en de oorzaak van het pesten in de kiem proberen aan te pakken en de ouders mee op hun verantwoordelijkheid wijzen die zij hebben ten opzichte van hun pestend kind.
Maar bij mij zou er zowiezo een nultolerantie op pestgedrag moeten komen in elke school, en dat begint echt al van in de kleutertuin.

Duupje
17 maart 2011, 11:24
Pesten komt voort uit een kuddegeest.
In die kudde zijn "leiders" en meelopers.

Uiteraard, maar het begint altijd met één persoon... waar achteraf anderen zich bij gaan aansluiten.
De starter moet je eruit halen en mee aan de slag gaan. De rest houdt het dan meestal zelf voor bekeken.

Anna List
17 maart 2011, 11:25
Toch wel hoor. Ik heb dat gemerkt bij de school van mijn oudste zoon. Ze vroegen mij begrip voor het gedrag van de pester.
Ik heb ze toen vlakaf gezegd dat ongeacht welke situatie een kind zich in kan bevinden (hoe erg het ook is soms) het geen excuus is om anderen ook de duvel aan te liggen doen. Toen keek die directeur eens heel vreemd naar mij. Tenslotte krijgt de gepeste het ook steeds lastiger en moeilijker in zijn privé- en/of schoolsfeer en we weten allemaal waar zwaar gepest worden eventueel toe kan leiden.
Waar ik wel voor pleit is buiten het begrip vragen van de andere mensen, is dat ze effectief aan de slag zouden gaan met een pestkop en de oorzaak van het pesten in de kiem proberen aan te pakken en de ouders mee op hun verantwoordelijkheid wijzen die zij hebben ten opzichte van hun pestend kind.
Maar bij mij zou er zowiezo een nultolerantie op pestgedrag moeten komen in elke school, en dat begint echt al van in de kleutertuin.

begrijp me niet verkeerd hé, ik vroeg geen begrip voor pestgedrag hé, kvind het ook fout van die directeur van dat te vragen ... maar die directeur moet idd met die pester aan t werk ... én hij moet die pester ook (en m.i. vooral ook) als slachtoffer benaderen.

Anna List
17 maart 2011, 11:25
Uiteraard, maar het begint altijd met één persoon... waar achteraf anderen zich bij gaan aansluiten.
De starter moet je eruit halen en mee aan de slag gaan. De rest houdt het dan meestal zelf voor bekeken.

idd

en die 'pester' moet ook een alternatief voor zijn gedrag geboden worden.

Duupje
17 maart 2011, 11:26
Ik zit ook niet goed in m'n vel. Maar da's nog altijd geen reden of vrijgeleide om andere mensen, liefst zwakkeren die het nòg moeilijker hebben het leven zuur te maken.
Het is aan mij om er iets aan te doen, als er iets mis met me is.
Natuurlijk voor kinderen gaat dit niet 100% op. Die kunnen niet altijd opkomen tegen wat hen slecht laat voelen.

Maar de laatste jaren zou men het credo "van een ander en z'n spullen blijf je met je fikken af" toch wat harder mogen afdwingen en inpompen. Zou al veel oplossen.

Ben ik het volmondig mee eens. Veel hangt af van de thuissituatie en opvoeding (als daar al sprake van is in sommige gevallen).

giserke
17 maart 2011, 11:26
"de pester zit niet goed in zijn vel, reageert frustraties af"

totzover de algemene theorie waar iedereen het mee eens is


ik vraag me heel gemeend en oprecht af wanneer iedereen (inclusief pedagogisch) personeel daar nu eindelijk de conclusie aan verbindt dat die pester dus ook een slachtoffer is en aldus benadert dient te worden wil je de oorzaak kunnen aanpakken.

voil�* my humble opinion

en laat u nu maar eens goe gaan allemaal ... ik kan dat wel hebben :-)

pamperen zoals ze zeggen

Anna List
17 maart 2011, 11:27
pamperen zoals ze zeggen

:? kop in t zand zoals ze zeggen :roll:

Duupje
17 maart 2011, 11:31
begrijp me niet verkeerd hé, ik vroeg geen begrip voor pestgedrag hé, kvind het ook fout van die directeur van dat te vragen ... maar die directeur moet idd met die pester aan t werk ... én hij moet die pester ook (en m.i. vooral ook) als slachtoffer benaderen.

Inderdaad.
'Die jongen heeft een problematische thuissituatie mevrouw, u kan toch op zijn minst proberen daar begrip voor op te brengen.'
Dat is exact wat ik te horen kreeg.
Ik heb daar op vlakaf gezegd dat hij als directeur in de eerste plek verder kan gaan kijken en zien of er op enige manier hulp kon geboden worden voor die jongen toe.
Maar er ook bij gezegd dat niets zo'n zwaar (en het liep echt wel serieus uit de hand of ik had mij daar nooit mee gaan bemoeien) pestgedrag kan en mag vergoeilijken. Die geven gewoon compleet verkeerde signalen mee aan zowel pester als gepeste. De ene krijgt als het ware een vrijgeleide omdat hij toch zo'n miserie heeft thuis, en de andere krijgt het gevoel dat alles zomaar mag en kan.
Zware lose-lose situatie voor beide partijen op die manier.

En ik weet uit goede bron dat het met die jongen momenteel compleet uit de hand gelopen is ondertussen. Zonde, als die directie nu maar op zen minst het thuisfront eens had gecontacteerd of er het CLB ( al ben ik daar absoluut geen grote voorstander van!) had ingeschakeld.

Duupje
17 maart 2011, 11:33
idd

en die 'pester' moet ook een alternatief voor zijn gedrag geboden worden.

Een alternatief? Afstraffen in de eerste plek, als eerste signaal. Om daarna een oplossing te zoeken en vooral eerst de oorzaak van dat gedrag te zoeken en aan te pakken.
Het begint echt van jongs af aan dat men verkeerde signalen geeft aan pesters en gepeste kinderen.
Die krijgen alleen nog het gevoel dat ze met alles weg kunnen raken en het gaat van kwaad naar erger.

Anna List
17 maart 2011, 11:35
Inderdaad.
'Die jongen heeft een problematische thuissituatie mevrouw, u kan toch op zijn minst proberen daar begrip voor op te brengen.'
Dat is exact wat ik te horen kreeg.
Ik heb daar op vlakaf gezegd dat hij als directeur in de eerste plek verder kan gaan kijken en zien of er op enige manier hulp kon geboden worden voor die jongen toe.
Maar er ook bij gezegd dat niets zo'n zwaar (en het liep echt wel serieus uit de hand of ik had mij daar nooit mee gaan bemoeien) pestgedrag kan en mag vergoeilijken. Die geven gewoon compleet verkeerde signalen mee aan zowel pester als gepeste. De ene krijgt als het ware een vrijgeleide omdat hij toch zo'n miserie heeft thuis, en de andere krijgt het gevoel dat alles zomaar mag en kan.
Zware lose-lose situatie voor beide partijen op die manier.
En ik weet uit goede bron dat het met die jongen momenteel compleet uit de hand gelopen is ondertussen. Zonde, als die directie nu maar op zen minst het thuisfront eens had gecontacteerd of er het CLB ( al ben ik daar absoluut geen grote voorstander van!) had ingeschakeld.

²
ik vrees een beetje dat dit ,met alle goede bedoelingen, toch klassiek is in alle scholen :evil:

Anna List
17 maart 2011, 11:36
Een alternatief? Afstraffen in de eerste plek, als eerste signaal. Om daarna een oplossing te zoeken en vooral eerst de oorzaak van dat gedrag te zoeken en aan te pakken.
Het begint echt van jongs af aan dat men verkeerde signalen geeft aan pesters en gepeste kinderen.
Die krijgen alleen nog het gevoel dat ze met alles weg kunnen raken en het gaat van kwaad naar erger.

een alternatief

ik bedoelde het als alternatieve omgeving, nieuwe activiteiten ... pestgedrag is ook dikwijls gewoonte- en/of vervelingsgedrag

die pester 'zijn tijd' moet ingevuld worden met alternatieven (en niet slechts straffen, eerst met straf, maar nadien ook met positieve dingen/activiteiten) zodat die pester zijn gedrag en gewoontes ook verlegd worden

uiteraard heeft dit alles geen enkele zin zonder de oorzaak aan te pakken ( de reden voor frustratie van de pester)

Herr Flick
17 maart 2011, 11:39
voelt gij u wel gelukkig in uw huidige job/relatie, Herr Flick ? ;-)

Prima,... 8-)


Nee ik heb vroeger zelf ook het een en ander meegemaakt, en alleen omdat ik zelf smeerlap werd, (ik heb daar geen moeite mee) ben ik ze gaan domineren, ... en werd ik met rust gelaten...

Je hebt inderdaad kuddedieren 80 a 90 % is zo, een deel is leider en dan hebt ge er een paar, die daar niet aan meedoen, zonder zich dominant op te stellen omdat ze daar gewoon geen behoefte aan hebben, ... noem ze associaal, eenzame wolven of wat dan ook...

Dankbare slachtoffers, je kan ze isoleren en er fun mee hebben, ... vele breken, staan te janken in een hoekske... Er heeft er mij ooit ene gevraagd hoe ik zo cool kon blijven,... zelf had m niet de ballen om er ook tegen in te gaan.

Maar soms slaan de stoppen wel eens door ja, daarom kan ik sympathie opbrengen voor die kerel. Hij heeft net zoals ik zijn lijf mee, gewoon ventje oppakken en keihard tegen de stenen gooien, ... is er iets kapot, ja pech voor hem had hij maar wat vriendelijker moeten zijn.

Kijk ik zoek dat soort gezeik nooit zelf, maar als er iemand wat lastig komt doen, klop ik die nu gewoon omver, na vriendelijk doch kordaat gezegd te hebben het af te trappen.

Laatst nog in een pitta bar,... wat in de weg gaan staan, 2 zatte kloten, ... gezegd dat ze uit mijne weg moesten gaan en stoppen met ambetant doen,...het werd ijzig koud in dat pitta kot,... en heel stil, ... (sjans dat den tv stond te spelen... )

Anna List
17 maart 2011, 11:39
Een alternatief? Afstraffen in de eerste plek, als eerste signaal. Om daarna een oplossing te zoeken en vooral eerst de oorzaak van dat gedrag te zoeken en aan te pakken.
Het begint echt van jongs af aan dat men verkeerde signalen geeft aan pesters en gepeste kinderen.
Die krijgen alleen nog het gevoel dat ze met alles weg kunnen raken en het gaat van kwaad naar erger.

8-) volgens mij zouden wij dat goed doen Duupje :-)

Duupje
17 maart 2011, 11:40
²
ik vrees een beetje dat dit ,met alle goede bedoelingen, toch klassiek is in alle scholen :evil:

Niet alleen op scholen. Je kan dat gerust doortrekken naar later in het leven op de werkvloer. Ik heb nog maar net van heel kortbij zo'n pestsituatie meegemaakt.
Niet bij mezelf, ik ben zo'n grote bully dat niemand mij durft te pesten. ;-)
Maar effectief een vrouw die op haar werk waar ze toch al 6 of 7 jaar werkte, buitengewerkt is door iemand die daar een goed jaar geleden is aangenomen. Zij zit in zak en as nu. En heeft daar toch wel een hele fameuze deuk in haar eigendunk van gekregen. Temeer omdat ze eigenlijk van haar baas die tot dan heel tevreden was van haar, niets steun kreeg. Hij koos partij voor de andere dame en zij mocht opstappen.

Duupje
17 maart 2011, 11:41
8-) volgens mij zouden wij dat goed doen Duupje :-)

Gaan we samen een anti-pestcampagne opstellen en daar de scholen mee afschuimen? :-)

Duupje
17 maart 2011, 11:42
een alternatief

ik bedoelde het als alternatieve omgeving, nieuwe activiteiten ... pestgedrag is ook dikwijls gewoonte- en/of vervelingsgedrag

die pester 'zijn tijd' moet ingevuld worden met alternatieven (en niet slechts straffen, eerst met straf, maar nadien ook met positieve dingen/activiteiten) zodat die pester zijn gedrag en gewoontes ook verlegd worden

uiteraard heeft dit alles geen enkele zin zonder de oorzaak aan te pakken ( de reden voor frustratie van de pester)

Dito.

Txiki
17 maart 2011, 11:43
Ik ben nog nooit gepest geweest :-(

Anna List
17 maart 2011, 11:43
Gaan we samen een anti-pestcampagne opstellen en daar de scholen mee afschuimen? :-)

awel, ik zoek al een tijdje herorientering, en mijn gedachten gaan meer en meer die richting uit :-)

al licht mijn interesse meer bij het begeleiden van probleemkinderen zelf of het begeleiden van begeleiders ( da's nog een dilemma, ik zou t liefst werken met kinderen zelf, maar het alternatief zou veel meer kinderen kunnen helpen natuurlijk)

en ik weet dat ik dat goe zou doen :-P

Anna List
17 maart 2011, 11:43
Ik ben nog nooit gepest geweest :-(

smoel !

Txiki
17 maart 2011, 11:43
smoel !

Is dat pesten :lol:

Anna List
17 maart 2011, 11:45
Is dat pesten :lol:

ge begint het te snappen ! :-P

Duupje
17 maart 2011, 11:46
Prima,... 8-)


Nee ik heb vroeger zelf ook het een en ander meegemaakt, en alleen omdat ik zelf smeerlap werd, (ik heb daar geen moeite mee) ben ik ze gaan domineren, ... en werd ik met rust gelaten...

Je hebt inderdaad kuddedieren 80 a 90 % is zo, een deel is leider en dan hebt ge er een paar, die daar niet aan meedoen, zonder zich dominant op te stellen omdat ze daar gewoon geen behoefte aan hebben, ... noem ze associaal, eenzame wolven of wat dan ook...

Dankbare slachtoffers, je kan ze isoleren en er fun mee hebben, ... vele breken, staan te janken in een hoekske... Er heeft er mij ooit ene gevraagd hoe ik zo cool kon blijven,... zelf had m niet de ballen om er ook tegen in te gaan.

Maar soms slaan de stoppen wel eens door ja, daarom kan ik sympathie opbrengen voor die kerel. Hij heeft net zoals ik zijn lijf mee, gewoon ventje oppakken en keihard tegen de stenen gooien, ... is er iets kapot, ja pech voor hem had hij maar wat vriendelijker moeten zijn.

Kijk ik zoek dat soort gezeik nooit zelf, maar als er iemand wat lastig komt doen, klop ik die nu gewoon omver, na vriendelijk doch kordaat gezegd te hebben het af te trappen.

Laatst nog in een pitta bar,... wat in de weg gaan staan, 2 zatte kloten, ... gezegd dat ze uit mijne weg moesten gaan en stoppen met ambetant doen,...het werd ijzig koud in dat pitta kot,... en heel stil, ... (sjans dat den tv stond te spelen... )

Gij zijt gewoon ene grote woessie!

Ma ge hebt wel gelijk, kheb krak dezelfde ervaring. Als gepeste gewoon de knop omdraaien en die één voor één te grazen nemen, het doet ze effectief ophouden.

Het probleem stelt zich dat de meeste gepeste kinderen het lef niet hebben om er tegen in te gaan. Die voelen zich zo ongelukkig en gekleineerd dat ze niet meer durven uit schrik het allemaal nog erger te maken.

Ik wens mensen die gepest worden maar één ding toe: het lef kweken dat ik gekweekt heb in den tijd en go for it! Voor de gepeste de enige manier om er echt korte metten mee te maken.

Daarna mag directie of werkgever van mij hun zin doen met de pester, op voorwaarde dat ze die begeleiden op alle mogelijke maar deftige manieren.

Duupje
17 maart 2011, 11:47
awel, ik zoek al een tijdje herorientering, en mijn gedachten gaan meer en meer die richting uit :-)

al licht mijn interesse meer bij het begeleiden van probleemkinderen zelf of het begeleiden van begeleiders ( da's nog een dilemma, ik zou t liefst werken met kinderen zelf, maar het alternatief zou veel meer kinderen kunnen helpen natuurlijk)

en ik weet dat ik dat goe zou doen :-P

Kijk se, we hebben meer en meer hetzelfde einddoel voor ogen. Dit wordt akelig. :lol:

Duupje
17 maart 2011, 11:47
Ik ben nog nooit gepest geweest :-(

Moet ik u wat pesten ne keer? ;-)

driewerf
17 maart 2011, 11:48
Ik ben nog nooit gepest geweest :-(

Belg!

Herr Flick
17 maart 2011, 11:48
Gaan we samen een anti-pestcampagne opstellen en daar de scholen mee afschuimen? :-)

Ik vraag mij echt af of dat ook maar iets zou opbrengen ...

Zoals ik al eerder zei, de kleine ukken,... om zich groter te voelen, ...

Dan heb je er een paar, zoals een klasgenoot,... moeder kon dat niet aan, vader weg en ne serieuzen hoek af, ... gast heeft toen zelf een tijdje in den bak gezeten, ... inbraak , diefstal en dat soort shit. Met dien diene kwam ik uiteindelijk wel overeen, zelf partners in crime, ... met nen andere kameraad was dat ook, mijn beste kameraad heb ik eerst zoals in ne roedel honden tegen de grond moeten werken en af en toe moet ik mij daar eens kwaad tegen maken. Maar wij zijn dus kameraden, ... Ik denk dat het echt iets te maken heeft, met eindelijk ene die sterker is als ik en die gene schrik heeft,... :twisted: .

En dan hebt ge de echte eikels, het soort dat als eikel geboren wordt, en er een genoegen in schept om mensen te vernederen en zeer te doen.

Met die categorie kunt ge geen zak aanvangen jongens, hoe goed jullie het ook menen.

Txiki
17 maart 2011, 11:49
Moet ik u wat pesten ne keer? ;-)

:cheer: iemand die me wil pesten :cheer:
:cheer: De Pestkopjes :cheer:

Anna List
17 maart 2011, 11:50
Gij zijt gewoon ene grote woessie!

Ma ge hebt wel gelijk, kheb krak dezelfde ervaring. Als gepeste gewoon de knop omdraaien en die één voor één te grazen nemen, het doet ze effectief ophouden.

Het probleem stelt zich dat de meeste gepeste kinderen het lef niet hebben om er tegen in te gaan. Die voelen zich zo ongelukkig en gekleineerd dat ze niet meer durven uit schrik het allemaal nog erger te maken.Ik wens mensen die gepest worden maar één ding toe: het lef kweken dat ik gekweekt heb in den tijd en go for it! Voor de gepeste de enige manier om er echt korte metten mee te maken.

Daarna mag directie of werkgever van mij hun zin doen met de pester, op voorwaarde dat ze die begeleiden op alle mogelijke maar deftige manieren.

of die zijn iets verstandiger, hebben over dat gedrag nagedacht en vinden dat moreel verwerpelijk ... en weigeren zelf 'gelijkaardig' gedrag te stellen ...

nobel en hoogintelligent ... maar naar 'straat'ervaring hoogst onnozel :s

lantjes
17 maart 2011, 11:50
"de pester zit niet goed in zijn vel, reageert frustraties af"

totzover de algemene theorie waar iedereen het mee eens is


ik vraag me heel gemeend en oprecht af wanneer iedereen (inclusief pedagogisch) personeel daar nu eindelijk de conclusie aan verbindt dat die pester dus ook een slachtoffer is en aldus benadert dient te worden wil je de oorzaak kunnen aanpakken.


voil�* my humble opinion

en laat u nu maar eens goe gaan allemaal ... ik kan dat wel hebben :-)

Ouders die hun verantwoordelijkheid ontlopen. ALs we vroeger iets uitspookten dat niet door de beugel kon kregen we gegarandeerd ons vader, moeder of, jawel, leerkracht op ons dak zodat je een tweede keer zelfs niet zou overwegen. Al heb ik zeer weinig petsen gekregen, je wist waar de lijn was en de petsen die ik verdiende hebben me zeker in de goeie richting GEDWONGEN. De kinderen van vandaag zijn voor hun ouders "heiligen onder een stolp" die zogoed als hun eigen zin mogen doen. Tot het dan op latere leeftijd uit de hand loopt en er niemand nog enige kontrole heeft over het kind.

Herr Flick
17 maart 2011, 11:50
Kijk se, we hebben meer en meer hetzelfde einddoel voor ogen. Dit wordt akelig. :lol:

K zal ikik het nu maar eens zeggen he :

"woont samen he, ... " ;-)

SDG
17 maart 2011, 11:51
Belg!

Liberaal!

Anna List
17 maart 2011, 11:51
Kijk se, we hebben meer en meer hetzelfde einddoel voor ogen. Dit wordt akelig. :lol:

:-o

of t is gewoon oud worden hé :p of verkiest gij 'wijs' ? ;-)

Anna List
17 maart 2011, 11:51
Belg!

:rofl:

Duupje
17 maart 2011, 11:52
Ik vraag mij echt af of dat ook maar iets zou opbrengen ...

Zoals ik al eerder zei, de kleine ukken,... om zich groter te voelen, ...

Dan heb je er een paar, zoals een klasgenoot,... moeder kon dat niet aan, vader weg en ne serieuzen hoek af, ... gast heeft toen zelf een tijdje in den bak gezeten, ... inbraak , diefstal en dat soort shit. Met dien diene kwam ik uiteindelijk wel overeen, zelf partners in crime, ... met nen andere kameraad was dat ook, mijn beste kameraad heb ik eerst zoals in ne roedel honden tegen de grond moeten werken en af en toe moet ik mij daar eens kwaad tegen maken. Maar wij zijn dus kameraden, ... Ik denk dat het echt iets te maken heeft, met eindelijk ene die sterker is als ik en die gene schrik heeft,... :twisted: .

En dan hebt ge de echte eikels, het soort dat als eikel geboren wordt, en er een genoegen in schept om mensen te vernederen en zeer te doen.

Met die categorie kunt ge geen zak aanvangen jongens, hoe goed jullie het ook menen.

Volgens mij kan het, als je er in slaagt de directies, leerkrachten te heropvoeden. Daar zit de fundamentele fout al heel lang volgens mij. De leerkrachten worden niet genoeg opgeleid om de steeds veranderende en weerbaardere jeugd baas te kunnen. Je ziet dat regelmatig om je heen toch? Leerlingen die slaags geraken met leerkrachten. Leerkrachten die stoppen met hun job omdat ze het niet meer baas kunnen. Maar bijna allemaal houden ze vast aan de oude manier van voor de klas te staan.
Je kan zelfs in het ASO niet meer verwachten dat ze van half 9 tot 16u doodstil alles slikken gelijk zoete koek wat vooraan gebrald wordt door de leerkracht.
Met het vingertje wijzen van 'oh maar dat mag niet hoor!' werkt ook van geen kanten meer. Zelfs niet meer in het basisonderwijs. Er moet een andere aanpak komen van leerlingen en dat begint bij de leerkrachten en bijhorende directie.

Ik kan u garanderen dat ik met zo'n jongeren wel degelijk iets zal en kan bereiken.

Duupje
17 maart 2011, 11:53
Belg!

Ho hooo dat is pas grof!
Ik zou voor minder op de vuist gaan! :lol:

driewerf
17 maart 2011, 11:53
Liberaal!

*smijt SDG tegen het beton*

Herr Flick
17 maart 2011, 11:53
of die zijn iets verstandiger, hebben over dat gedrag nagedacht en vinden dat moreel verwerpelijk ... en weigeren zelf 'gelijkaardig' gedrag te stellen ...

nobel en hoogintelligent ... maar naar 'straat'ervaring hoogst onnozel :s

k wou het juist zeggen,... moreel verwerpelijk my ass,... ze vinden het zelf ook niet moreel verwerpelijk.

Met nobel en intelligent te zijn wint ge niet, ge kweekt er krediet mee. (dat wist ik wel en ik heb dat ook goed gebruikt. )

Maar uiteindelijk wordt er enkel geluisterd naar brute force, ...

Anna List
17 maart 2011, 11:54
Ik ben nog nooit gepest geweest :-(

Policia Nacional !

Duupje
17 maart 2011, 11:55
:-o

of t is gewoon oud worden hé :p of verkiest gij 'wijs' ? ;-)

Alan parson's project: old and wise!

ZUCHT zo moooooooooooi :)

Anna List
17 maart 2011, 11:55
Volgens mij kan het, als je er in slaagt de directies, leerkrachten te heropvoeden. Daar zit de fundamentele fout al heel lang volgens mij. De leerkrachten worden niet genoeg opgeleid om de steeds veranderende en weerbaardere jeugd baas te kunnen. Je ziet dat regelmatig om je heen toch? Leerlingen die slaags geraken met leerkrachten. Leerkrachten die stoppen met hun job omdat ze het niet meer baas kunnen. Maar bijna allemaal houden ze vast aan de oude manier van voor de klas te staan.
Je kan zelfs in het ASO niet meer verwachten dat ze van half 9 tot 16u doodstil alles slikken gelijk zoete koek wat vooraan gebrald wordt door de leerkracht.
Met het vingertje wijzen van 'oh maar dat mag niet hoor!' werkt ook van geen kanten meer. Zelfs niet meer in het basisonderwijs. Er moet een andere aanpak komen van leerlingen en dat begint bij de leerkrachten en bijhorende directie.

Ik kan u garanderen dat ik met zo'n jongeren wel degelijk iets zal en kan bereiken.

:cheer: Duupje :cheer:

Duupje
17 maart 2011, 11:56
K zal ikik het nu maar eens zeggen he :

"woont samen he, ... " ;-)

Anna en ik? Dat komt zeker in orde! :rofl: NOT!

Anna List
17 maart 2011, 11:58
Anna en ik? Dat komt zeker in orde! :rofl: NOT!

allez Duupje,

en we adopteren Flick, we rammelen die om beurten af en we bewerken die met een zweepke :-P

guido 007
17 maart 2011, 11:58
*smijt SDG tegen het beton*

Let hier mee op, kan je banpunten opleveren.

Duupje
17 maart 2011, 12:00
allez Duupje,

en we adopteren Flick, we rammelen die om beurten af en we bewerken die met een zweepke :-P

Seg, ik heb al 3 zonen, tis wellekes geweest. Dus niks te adopteren. Dat aframmelen daarentegen... :lol:

Duupje
17 maart 2011, 12:01
Let hier mee op, kan je banpunten opleveren.

Nee, wij krijgen dat daar niet voor.
Ze kunnen ons niet straffen voor onze hobby's!

Hoomer
17 maart 2011, 12:03
video is verwijderd ...

Het zal deze (http://www.dumpert.nl/mediabase/1400101/f82e58fc/mortal_karma_iii.html)wel geweest zijn.

Txiki
17 maart 2011, 12:04
Belg!

:rofl: goeike!

Duupje
17 maart 2011, 12:05
allez Duupje,

en we adopteren Flick, we rammelen die om beurten af en we bewerken die met een zweepke :-P
Bij de weg, hoe is het met die stalkster van u? :twisted:

Txiki
17 maart 2011, 12:05
Policia Nacional !

Dat is niet pesten, he makker, dat is vragen om klappen. :-P

Herr Flick
17 maart 2011, 12:10
Volgens mij kan het, als je er in slaagt de directies, leerkrachten te heropvoeden. Daar zit de fundamentele fout al heel lang volgens mij. De leerkrachten worden niet genoeg opgeleid om de steeds veranderende en weerbaardere jeugd baas te kunnen. Je ziet dat regelmatig om je heen toch? Leerlingen die slaags geraken met leerkrachten. Leerkrachten die stoppen met hun job omdat ze het niet meer baas kunnen. Maar bijna allemaal houden ze vast aan de oude manier van voor de klas te staan.
Je kan zelfs in het ASO niet meer verwachten dat ze van half 9 tot 16u doodstil alles slikken gelijk zoete koek wat vooraan gebrald wordt door de leerkracht.
Met het vingertje wijzen van 'oh maar dat mag niet hoor!' werkt ook van geen kanten meer. Zelfs niet meer in het basisonderwijs. Er moet een andere aanpak komen van leerlingen en dat begint bij de leerkrachten en bijhorende directie.

Ik kan u garanderen dat ik met zo'n jongeren wel degelijk iets zal en kan bereiken.



Daar kan ik alleen maar mee akkoord gaan, in onzen tijd was dat overigens nog vrij streng he, ... allee in ons krijgsgevangen kamp toch, ... ;-) Wij moesten nog rechtstaan voor de broeder directeur, ... en die kwam de rapporten nog uitdelen, ...

Als ik mij moet voorstellen hoe dat vandaag de dag is, ... geen respect meer, geen geduld meer, en altijd hun goesting mogen doen,...

Nu ik heb ook met mannen gewerkt die het school moe waren he,... en dan maar gaan werken enz...

Ik heb er daar ene van opgeleid en onlangs zag ik op Linkdin dat het goed was, ... ;-)

4 weken training Herr Flicks way, ... den dien die ik nu aan het aanpakken ben, is ook ok... Heb er al geen werk meer mee... 8-)

Herr Flick
17 maart 2011, 12:11
Seg, ik heb al 3 zonen, tis wellekes geweest. Dus niks te adopteren. Dat aframmelen daarentegen... :lol:

We zullen hier rap nekeer zien wie er meester en meesteres is, ... 8-)

Gulle ulle tweeen zal echt niet voldoende zijn, ...

guido 007
17 maart 2011, 12:12
Nee, wij krijgen dat daar niet voor.
Ze kunnen ons niet straffen voor onze hobby's!

Niet voor het smijten op zich maar voor het feit dat je een bedreiging uit.

Herr Flick
17 maart 2011, 12:13
Bij de weg, hoe is het met die stalkster van u? :twisted:

Heeft hij een stalkster ?

Duupje
17 maart 2011, 12:14
Heeft hij een stalkster ?

Ja, zeer recentelijk nog maar hoor! :-)

Herr Flick
17 maart 2011, 12:22
Ja, zeer recentelijk nog maar hoor! :-)

Wie wil er hem nu stalken ... ;-)

Anna List
17 maart 2011, 12:43
Dat is niet pesten, he makker, dat is vragen om klappen. :-P

het lachen vergaat u toch al :p

Nynorsk
17 maart 2011, 12:44
Volgens mij kan het, als je er in slaagt de directies, leerkrachten te heropvoeden. Daar zit de fundamentele fout al heel lang volgens mij. De leerkrachten worden niet genoeg opgeleid om de steeds veranderende en weerbaardere jeugd baas te kunnen. Je ziet dat regelmatig om je heen toch? Leerlingen die slaags geraken met leerkrachten. Leerkrachten die stoppen met hun job omdat ze het niet meer baas kunnen. Maar bijna allemaal houden ze vast aan de oude manier van voor de klas te staan.
Je kan zelfs in het ASO niet meer verwachten dat ze van half 9 tot 16u doodstil alles slikken gelijk zoete koek wat vooraan gebrald wordt door de leerkracht.
Met het vingertje wijzen van 'oh maar dat mag niet hoor!' werkt ook van geen kanten meer. Zelfs niet meer in het basisonderwijs. Er moet een andere aanpak komen van leerlingen en dat begint bij de leerkrachten en bijhorende directie.

Ik kan u garanderen dat ik met zo'n jongeren wel degelijk iets zal en kan bereiken.

je gaat rap genoeg merken dan dat het in het onderwijs wel handig is als de groep voor u eens een half uur kan zwijgen en luisteren of tenminste de ander de kans geven te luisteren. Ervaringsgericht leren enzo is allemaal prima, maar bij sommige leerinhouden is het gewoon het meest efficiënt als ge die gewoon uitgelegd krijgt.

Anna List
17 maart 2011, 12:46
Daar kan ik alleen maar mee akkoord gaan, in onzen tijd was dat overigens nog vrij streng he, ... allee in ons krijgsgevangen kamp toch, ... ;-) Wij moesten nog rechtstaan voor de broeder directeur, ... en die kwam de rapporten nog uitdelen, ...

Als ik mij moet voorstellen hoe dat vandaag de dag is, ... geen respect meer, geen geduld meer, en altijd hun goesting mogen doen,...

Nu ik heb ook met mannen gewerkt die het school moe waren he,... en dan maar gaan werken enz...

Ik heb er daar ene van opgeleid en onlangs zag ik op Linkdin dat het goed was, ... ;-)

4 weken training Herr Flicks way, ... den dien die ik nu aan het aanpakken ben, is ook ok... Heb er al geen werk meer mee... 8-)

uiteindelijk ...
-straffen
-alternatieve activiteiten geven
-zelfvertrouwen oppompen

ge doe gewoon wat ik aant zeggen was, niet ?


anderen zouden zeggen dat ge een pamperbeleid voert dus :-)

groten teddybeer !!! :-P

Anna List
17 maart 2011, 12:48
Bij de weg, hoe is het met die stalkster van u? :twisted:

negeren werkt altijd bij stalksters hoor ...


moet ze dan wel altijd negeren hé ... ook ni af en toe toch eens hun goesting geven alst u goed uitkomt, want dat systeem werkt echt ni :-P

Txiki
17 maart 2011, 12:48
het lachen vergaat u toch al :p

*tilt Anna List over z'n schouder en gooit hem als een zak patatten op de grond*

en da's nog maar het begin, he snotter :twisted:

Anna List
17 maart 2011, 12:52
*tilt Anna List over z'n schouder en gooit hem als een zak patatten op de grond*

en da's nog maar het begin, he snotter :twisted:

k ben blij dat ge nu eindelijk ook eens weet wat pesten is ;-)

Duupje
17 maart 2011, 12:52
je gaat rap genoeg merken dan dat het in het onderwijs wel handig is als de groep voor u eens een half uur kan zwijgen en luisteren of tenminste de ander de kans geven te luisteren. Ervaringsgericht leren enzo is allemaal prima, maar bij sommige leerinhouden is het gewoon het meest efficiënt als ge die gewoon uitgelegd krijgt.

Natuurlijk. Maar dat neemt niet weg dat ze van 's ochtends vroeg tot school gedaan is niet de hele tijd even geconcentreerd kunnen blijven volgen. En wat doen leerlingen dan over het algemeen? Den ezel of den interessante gaan uithangen. Tot grote ergernis van de leerkracht.

Txiki
17 maart 2011, 12:53
k ben blij dat ge nu eindelijk ook eens weet wat pesten is ;-)

Maar alé zeg, pest ne keer verder.

Herr Flick
17 maart 2011, 12:54
uiteindelijk ...
-straffen
-alternatieve activiteiten geven
-zelfvertrouwen oppompen

ge doe gewoon wat ik aant zeggen was, niet ?


anderen zouden zeggen dat ge een pamperbeleid voert dus :-)

groten teddybeer !!! :-P

Mijn vriendin zegt dat ook,... ik krijg al schrik,... ;-)

Anna List
17 maart 2011, 12:55
Maar alé zeg, pest ne keer verder.

gij zijt een slachtoffer, dwz dat gij nooit uw goesting krijgt he makker :-o

Anna List
17 maart 2011, 12:57
Mijn vriendin zegt dat ook,... ik krijg al schrik,... ;-)

ze zal wel gelijk hebben in deze

daarom : laat u zo niet door haar overheersen jong, verman uzelf ! :-P

Txiki
17 maart 2011, 12:58
gij zijt een slachtoffer, dwz dat gij nooit uw goesting krijgt he makker :-o

Dat is er ver over, mateke! Mij niet uitmaken voor N-VA'er he :evil:

:lol:

Duupje
17 maart 2011, 12:59
Mijn vriendin zegt dat ook,... ik krijg al schrik,... ;-)

Get a grip on yourself!
:-D

Herr Flick
17 maart 2011, 13:00
ze zal wel gelijk hebben in deze

daarom : laat u zo niet door haar overheersen jong, verman uzelf ! :-P

Door dewelke,...

Herr Flick
17 maart 2011, 13:01
Get a grip on yourself!
:-D

Ik heb liever dat ze ne grip on me heeft he, ... ;-)

Nynorsk
17 maart 2011, 13:03
Natuurlijk. Maar dat neemt niet weg dat ze van 's ochtends vroeg tot school gedaan is niet de hele tijd even geconcentreerd kunnen blijven volgen. En wat doen leerlingen dan over het algemeen? Den ezel of den interessante gaan uithangen. Tot grote ergernis van de leerkracht.

of course.
maar een basisattitude "zitten en zwijgen, ook als 't u geen bal interesseert" zou nie misstaan. Ja, er staat "zitten en zwijgen", niet "zwijgen en luisteren".
Op de één of andere manier blijkt dat iets dat nog moet aangeleerd worden in 't hoger onderwijs (en dan zijn ze nog nie verplicht om daar te zitten :?).

Herr Flick
17 maart 2011, 13:05
of course.
maar een basisattitude "zitten en zwijgen, ook als 't u geen bal interesseert" zou nie misstaan. Ja, er staat "zitten en zwijgen", niet "zwijgen en luisteren".
Op de één of andere manier blijkt dat iets dat nog moet aangeleerd worden in 't hoger onderwijs (en dan zijn ze nog nie verplicht om daar te zitten :?).

Wij lieten die jongen gewoon slapen, ...

Duupje
17 maart 2011, 13:07
of course.
maar een basisattitude "zitten en zwijgen, ook als 't u geen bal interesseert" zou nie misstaan. Ja, er staat "zitten en zwijgen", niet "zwijgen en luisteren".
Op de één of andere manier blijkt dat iets dat nog moet aangeleerd worden in 't hoger onderwijs (en dan zijn ze nog nie verplicht om daar te zitten :?).

Dat is al in het lager onderwijs zo tegenwoordig dat ze dat niet kunnen.:?

Txiki
17 maart 2011, 13:07
Niemand wil mij pesten :-(

Dronkoers
17 maart 2011, 13:08
Niemand wil mij pesten :-(

*por tegen Txiki's kaak*

Anna List
17 maart 2011, 13:08
Niemand wil mij pesten :-(

ge doet te hard uw best ...

Nynorsk
17 maart 2011, 13:09
Wij lieten die jongen gewoon slapen, ...

Jah, ik ook. Daar stoort ie de mensen niet mee die wel willen luisteren.
Allez, tenzij ie gesnurk van 90 db produceert.

Herr Flick
17 maart 2011, 13:09
Niemand wil mij pesten :-(

Den dronkoers wil u al happy slappen, dat is toch al iets. ...

Nynorsk
17 maart 2011, 13:10
Niemand wil mij pesten :-(

Negeren is ook een vorm van pesten ;-)

Txiki
17 maart 2011, 13:10
*por tegen Txiki's kaak*

8O *pakt nen assenbak en houdt die klaar: da moogde nog'is ene keer proberen, se*

ge doet te hard uw best ...

om gepest te worden? maar alé, ze zeggen toch altijd dat wie gepest wordt er zelf om vraagt?

Txiki
17 maart 2011, 13:11
Den dronkoers wil u al happy slappen, dat is toch al iets. ...

:cheer: ren & stimpy :cheer:

Negeren is ook een vorm van pesten ;-)

:cheer: negeer mij :cheer:

Dronkoers
17 maart 2011, 13:12
8O *pakt nen assenbak en houdt die klaar: da moogde nog'is ene keer proberen, se*


Gij wilt gewoon nie gepest worden :-(

Txiki
17 maart 2011, 13:13
Gij wilt gewoon nie gepest worden :-(

ma jawel :onfire:

Herr Flick
17 maart 2011, 13:14
:cheer: ren & stimpy :cheer:



:cheer: negeer mij :cheer:


Op u kunt ge niet kwaad zijn, ... daarmee dat niemand u wil pesten, ... ;-)

Herr Flick
17 maart 2011, 13:14
Gij wilt gewoon nie gepest worden :-(

hij is ondertussen inderdaad alle aandacht naar hem aan het trekken, ...

Txiki
17 maart 2011, 13:15
Op u kunt ge niet kwaad zijn, ... daarmee dat niemand u wil pesten, ... ;-)

:angel:

hij is ondertussen inderdaad alle aandacht naar hem aan het trekken, ...

:mrgreen:

Nynorsk
17 maart 2011, 13:15
:cheer: negeer mij :cheer:

dat plezier gun ik u nie.
ik moet seffes efkes weg, maar ik kan je verzekeren dat dat geen vorm van negeren is.
Ik zal minstens iedere 10 min aan je denken.

Txiki
17 maart 2011, 13:24
dat plezier gun ik u nie.
ik moet seffes efkes weg, maar ik kan je verzekeren dat dat geen vorm van negeren is.
Ik zal minstens iedere 10 min aan je denken.

niemand wil mij pesten :-(

Duupje
17 maart 2011, 13:25
niemand wil mij pesten :-(

Daar ben je te lief, charmant en aardig voor.

Dronkoers
17 maart 2011, 13:30
niemand wil mij pesten :-(

Misschien lukt dat wel na een Guinness of 15 :cheer:

Nynorsk
17 maart 2011, 13:31
Daar ben je te lief, charmant en aardig voor.

En te knap, te aaibaar, te zacht,...

Herr Flick
17 maart 2011, 13:31
Daar ben je te lief, charmant en aardig voor.

Begint die jongen nu niet te veel wijs te maken he, straks gaat m nog neven zijn schoenen lopen, ... ;-)

Duupje
17 maart 2011, 13:32
En te knap, te aaibaar, te zacht,...

Te slim, te knuffelberig, te bescheiden, te gemanierd, te deftig, te schattig...

Nynorsk
17 maart 2011, 13:33
Txiki is gewoon een fokking seksgod.

Duupje
17 maart 2011, 13:34
Txiki is gewoon een fokking seksgod.

8O
Moet ge dat nu echt zo uitspreiden hier? Sebiet hebben we helemaal geen kans meer! :twisted:

Dronkoers
17 maart 2011, 13:37
8O

Okee, daar doe ik nie aan mee ze :-(

Herr Flick
17 maart 2011, 13:40
8O
Moet ge dat nu echt zo uitspreiden hier? Sebiet hebben we helemaal geen kans meer! :twisted:

:lol: :lol: :lol:

Txiki
17 maart 2011, 13:45
:cheer: nog 15 minuten :cheer:

giserke
17 maart 2011, 13:46
Txiki is gewoon een fokking seksgod.

Maar wel een klein pietje :-)

Duupje
17 maart 2011, 13:46
:cheer: nog 15 minuten :cheer:

"Spreek ik met de heer Txiki? U zou vandaag moeten overwerken tot 18u. Wat? Het past u vandaag niet? Dit is geen vraag meneer Txiki, het is een bevel!"
:-P


:cheer: Trollekewollekeuh :cheer:

Duupje
17 maart 2011, 13:47
Maar wel een klein pietje :-)


Jij weet meer?
8O

Strange things going on here...

Txiki
17 maart 2011, 13:47
"Spreek ik met de heer Txiki? U zou vandaag moeten overwerken tot 18u. Wat? Het past u vandaag niet? Dit is geen vraag meneer Txiki, het is een bevel!"
:-P


:cheer: Trollekewollekeuh :cheer:

Txiki bevelen? :rofl:

:cheer: ole ole ole :cheer:

Nynorsk
17 maart 2011, 13:47
8O
Moet ge dat nu echt zo uitspreiden hier? Sebiet hebben we helemaal geen kans meer! :twisted:

:-D

giserke
17 maart 2011, 13:48
Jij weet meer?
8O

Strange things going on here...

Geruchten ;-)

Dronkoers
17 maart 2011, 13:50
:cheer: Den Biergist :cheer:

Duupje
17 maart 2011, 13:54
Geruchten ;-)

Je wil gewoon Txiki pesten en kleineren ja! :evil:
Sjeem on joe! :twisted:

Txiki
17 maart 2011, 13:55
:cheer: Den Biergist :cheer:

:cheer: Den Biergist :cheer:

nog vijf minuten :cheer: toedeloe pestkoppen :cheer:

Nynorsk
17 maart 2011, 13:56
nog 5 minuten, en een meute geile vrouwen zal txiki bestormen en de kleren van zijn lijf rukken :cheer:

giserke
17 maart 2011, 13:57
:cheer: Den Biergist :cheer:

:cheer:

giserke
17 maart 2011, 13:58
Je wil gewoon Txiki pesten en kleineren ja! :evil:
Sjeem on joe! :twisted:

:-D

Duupje
17 maart 2011, 13:59
:-D

:cheer: woordspelingen :cheer:

Herr Flick
17 maart 2011, 14:13
nog 5 minuten, en een meute geile vrouwen zal txiki bestormen en de kleren van zijn lijf rukken :cheer:

En eenmaal hij in zijne puren staat, ...

:cheer: pek en veren :cheer:

Anna List
17 maart 2011, 14:31
En eenmaal hij in zijne puren staat, ...

:cheer: pek en veren :cheer:

:cheer: spek en eieren :cheer:

Herr Flick
17 maart 2011, 14:43
:cheer: spek en eieren :cheer:

Awel waarom nooit geen eieren met spek, en altijd spek met eieren, ...

Anna List
17 maart 2011, 14:46
Awel waarom nooit geen eieren met spek, en altijd spek met eieren, ...

waarom nooit tonic-gin maar altijd gin-tonic ?

Herr Flick
17 maart 2011, 14:59
waarom nooit tonic-gin maar altijd gin-tonic ?

ge zegt daar al zoiets, ... en dat ondanks het feit, dat de dosis gin, in gin-tonic nog altijd lager is als de dosis tonic, ... allee ja, als ge hem normaal maakt,... ;-)

Duupje
17 maart 2011, 15:03
waarom nooit tonic-gin maar altijd gin-tonic ?

dat bekt gewoon ni zo goe! :-D

Anna List
17 maart 2011, 15:10
dat bekt gewoon ni zo goe! :-D

als er gin inzit, bekt het altijd goe !

giserke
17 maart 2011, 15:12
als er gin inzit, bekt het altijd goe !

Dacht eerst van ver gelezen te hebben "beft het altijd goed" 8O

Duupje
17 maart 2011, 15:13
als er gin inzit, bekt het altijd goe !

Der is een verschil in iets da goe nor binnen glijdt of iets dat al dan niet goe bekt!
En tonic-gin bekt ni goe! Hoe goe da ook nor binnen schuift as ge het op drinkt!

Anna List
17 maart 2011, 15:15
Der is een verschil in iets da goe nor binnen glijdt of iets dat al dan niet goe bekt!
En tonic-gin bekt ni goe! Hoe goe da ook nor binnen schuift as ge het op drinkt!

geloof me, als ge er genoeg naar binnen hebt geschoven, trekt ge u dat niet meer aan :-)

Anna List
17 maart 2011, 15:15
Dacht eerst van ver gelezen te hebben "beft het altijd goed" 8O

een experiment waart.

Duupje
17 maart 2011, 15:16
geloof me, als ge er genoeg naar binnen hebt geschoven, trekt ge u dat niet meer aan :-)

der geef'k u nu eens ne keer volledig gelijk in! :-)

Duupje
17 maart 2011, 15:16
een experiment waart.

ga da een steriele bedoening worden :lol:

Anna List
17 maart 2011, 15:17
ga da een steriele bedoening worden :lol:

arme giserke

:lol:

Derk de Tweede
17 maart 2011, 15:24
Juf.....ze pesten me...:-(

Herr Flick
17 maart 2011, 15:25
ga da een steriele bedoening worden :lol:

Ja en ge moet dat experiment dan een paar keer herhalen he, ...

Carnivore
19 maart 2011, 08:10
Die gasten zullen U gewoon uitlachen.

ja? Waarom denk je dat?
Aan mij en m'n spullen komt men alvast niet aan. Dus mss zouden ze het toch wel bergijpen hoor.

Maar 't was niet dat wat ik wilde zeggen. Ik vind dat de ouders, leeraars, politie, gerecht en iedereen die iets te zeggen heeft dat credo bij jongeren wat meer moet inpompen.
Nu hebben ouders, politie, leraren, etc tc hoe langer hoe minder te zeggen. En iedereen doet maar aan. En het loopt gigantisch uit de hand.